Mijn beltegoed is altijd al veel eerder op.
Verwijderd
Weet er echt niemand hoe je via Voipbuster op de FRITZ!BOX met caller-id kunt bellen. Ik bedoel bellen alsof je vanaf een nummer belt dat door de Betamax geverifieerd is??
[Afbeelding Fritz!box]
Het zou mooi zijn, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar...
Bedankt!
Guido van Steen
[Afbeelding Fritz!box]
Het zou mooi zijn, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar...
Bedankt!
Guido van Steen
Je moet sowieso je nummer verifieren bij VB. En je moet volgens mij " Use Internet number for registration" aan vinken. En natuurlijk met 0031 ervoor.
Waar "Your VoIP phone number" staat moet je je geverifieerde nummer ingeven. Dit wordt dan meegeven als caller-id.
Gebruik VB vooral om te smsen maar heb het idee dat het steeds duurder wordt. Zijn er nog andere mogelijkheden om, vanaf je eigen computer, te smsen tegen redelijke tarieven?
6ct. Valt wel mee toch. Het fluctueerd continu die prijs, als hij nu verder omhoog gaat heb je gelijk als hij weer omlaag gaat dan doet hij hetzelfde als wat de prijs de afgelopen jaren al doet.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 108% gewijzigd door IEF op 31-10-2008 00:44 ]
Is het nou zo dat er ook geen kwaliteitsverschil is tussen de Voipbuster-klonen onderling?
Ik zie dat Voipbuster op dezelfde server als Justvoip wordt gehost. Dus dat zou betekenen dat het exact hetzelfde is? (Dus als Voipbuster eruit ligt, dat Justvoip ook down is)
Ik zie dat Voipbuster op dezelfde server als Justvoip wordt gehost. Dus dat zou betekenen dat het exact hetzelfde is? (Dus als Voipbuster eruit ligt, dat Justvoip ook down is)
Verwijderd
AtRi schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:52:
Je moet sowieso je nummer verifieren bij VB. En je moet volgens mij " Use Internet number for registration" aan vinken. En natuurlijk met 0031 ervoor.
Bedankt!Loekie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:05:
Waar "Your VoIP phone number" staat moet je je geverifieerde nummer ingeven. Dit wordt dan meegeven als caller-id.
Mijn nummer heb ik laten verifieren, en via de Betamax-Windows-client werkt de caller-id wel.
Op de Fritz!box heb ik Duitse firmware staan. Bij "Internetrufnummer" heb ik "003120xxxxxxx" ingevuld.
Helaas wordt de caller-id dan nog steeds niet doorgegeven. Ik krijgh het idee dat het met een Fritz!box niet mogelijk is. Of heeft er iemand het op zijn Fritz!box wel voor elkaar gekregen.
Guido van Steen
Ik heb vandaag Voipbuster voor het eerst uitgeprobeerd, sinds mijn mobiele telefoonrekening over de afgelopen 6 maanden 111 euro p/m bedroeg.. (auw) en ik toch wel aardig wat belletjes vanuit huis pleeg. Ook wil ik Wifi bellen eens uitproberen.
Ik bel echter voornamelijk naar mobiele nummers. Bij voipbuster kost dat 0,25 Euro / minuut! Ik dacht eerst dat ik 2,5 cent las... maar dat is dus 25: evenduur als wanneer ik buiten mijn vodafone bundel bel.
Normaal bel ik via mijn vodafone abbo voor ik geloof 7 cent per minuut naar zowel vast als mobiel. Zijn er geen voip-aanbieders die voor 7-8 cent p/m bellen naar mobiel mogelijk maken? Anders zou het immers stom zijn om voip te gaan bellen, als ik dat mobiel (met hoger abbo) ook kan... Misschien dus iets offtopic omdat het niet direct over voipbuster gaat. Naar vast bellen werkt wel erg goed
Ik bel echter voornamelijk naar mobiele nummers. Bij voipbuster kost dat 0,25 Euro / minuut! Ik dacht eerst dat ik 2,5 cent las... maar dat is dus 25: evenduur als wanneer ik buiten mijn vodafone bundel bel.
Normaal bel ik via mijn vodafone abbo voor ik geloof 7 cent per minuut naar zowel vast als mobiel. Zijn er geen voip-aanbieders die voor 7-8 cent p/m bellen naar mobiel mogelijk maken? Anders zou het immers stom zijn om voip te gaan bellen, als ik dat mobiel (met hoger abbo) ook kan... Misschien dus iets offtopic omdat het niet direct over voipbuster gaat. Naar vast bellen werkt wel erg goed
Verwijderd
VoipCheap (dat net als VoipBuster ook onder de zogenaamde "Betamaxklonen" valt) rekent 11,9 cent per minuut voor bellen naar mobiel. Dit is volgens mij het laagste tarief van alle Betamaxklonen.pierre-oord schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:02:Zijn er geen voip-aanbieders die voor 7-8 cent p/m bellen naar mobiel mogelijk maken? Anders zou het immers stom zijn om voip te gaan bellen, als ik dat mobiel (met hoger abbo) ook kan... Misschien dus iets offtopic omdat het niet direct over voipbuster gaat. Naar vast bellen werkt wel erg goed
Normaal gesproken kun je hier alle tarieven vergelijken maar zo te zien is die site nu down.
Voipcheap is inderdaad goedkoop van vast naar mobiel: 11,9 cent per minuut incl btw. Justvoip is nog net iets goedkoper: 9 cent plus 19 procent= 10,71 cent per minuut voor vast naar mobiel
Verwijderd
Justvoip is nog net iets goedkoper: 9 cent . En smsdiscount is nog net net
)en iets iets:)) goedkoper: 7.5 cent
Verwijderd
Jezus die smsdiscount is wel erg goedkoop, ook voor landen waar ik normaal naartoe bel. Gebruikt iemand die al langer of is het net geïntroduceerd? Als m'n tegoed bij VoipCheap op is ga ik naar deze kloon overstappen, nu alleen maar hopen dat die lage prijzen niet tijdelijk zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:55:
Justvoip is nog net iets goedkoper: 9 cent . En smsdiscount is nog net net)en iets iets:)) goedkoper: 7.5 cent
Verwijderd
smsdiscount geeft dat conflicten ivm credits als je ook VB op hetzelfde publieke IP hebt?
Justvoip en Voipcheap op hetzelfde ip geeft in ieder geval geen conflicten. Dus VB en smsdiscount ook niet denk ik zo
Verwijderd
ok, mooie gedachte, nu nog even zeker weten...objectief2 schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:08:
Justvoip en Voipcheap op hetzelfde ip geeft in ieder geval geen conflicten. Dus VB en smsdiscount ook niet denk ik zo
Verwijderd
Ik heb nu al sinds enkele dagen dat ik niet meer kan inloggen op de site van voipbuster. Hebben meer mensen hier last van?
Net geprobeerd en het lukt me gewoon. Zowel de client als de webpagina van voipbuster.
edit:
Met Firefox3 getest.
edit:
Met Firefox3 getest.
[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 03-11-2008 13:51 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Probleem opgelost. Ik had mijn webbrowser (Safari 3.1.2) ingesteld op het blokkeren van pop up vensters. Daardoor werd het venster van mijn gebruikersaccount in Voipbuster effectief gekilld. Wel vreemd dat ik in het verleden bij dezelfde instelling daar geen last van had.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:04:
Ik heb nu al sinds enkele dagen dat ik niet meer kan inloggen op de site van voipbuster. Hebben meer mensen hier last van?
Enfin het werkt weer en gaat over tot de orde van de dag.
Ik gebruik smsdiscount al een tijdje. Het is gewoon een van de nieuwste betamax clonen en net zo betrouwbaar als de rest. Het loont om (voordat je tegoed bij koopt) de laatste prijzen te controleren.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik heb zo'n voipin nummer van voipbuster dus ik blijf daar voorlopig bij. Kan er nog wel een voipaccount bijzetten maar ik kan nu al zo lang bellen met die 10 euro dat het de moeite niet waard is. Ik bel eigenlijk ook nog steeds het meeste mobiel (zolang dat binnen je bundel blijft is dat net zo makkelijk en goedkoop).
/▌
Is het al iemand gelukt om je vaste nummer te verifiëren i.c.m. een Siemens Gigaset S450ip?
Heb al wat dingetjes geprobeerd in het verleden, maar het lukt me niet.
Wanneer ik VB vraag om mijn vaste nummer te verifiëren, word ik wel gebeld op de S450ip, maar het lukt me dan niet om de code in te voeren, hij wordt nl. niet geaccepteerd. Sounds familiar?
Wanneer ik VB vraag om mijn vaste nummer te verifiëren, word ik wel gebeld op de S450ip, maar het lukt me dan niet om de code in te voeren, hij wordt nl. niet geaccepteerd. Sounds familiar?
Hi Ha Hopjesvla
Toon of puls keuze, flash tijd? Zaken die je moet kunnen instellen via handset. Weet dat er met voip nog wel eens problemen zijn met toetsen en menu's, maar vaste lijn hoor je niet vaak.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:48:
Is het al iemand gelukt om je vaste nummer te verifiëren i.c.m. een Siemens Gigaset S450ip?
Ik heb ook soms wat moeten proberen om mijn nummer te verifieren. Als je inderdaad een KPN nummer hebt kun je een andere telefoon proberen, evt. direkt op de splitter. Als je al een VOIP nummer hebt (bijv. Budgetphone) moet je het eens met een webclient proberen.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:48:
trucje met de vaste telefoon lukt ook niet. Kan zijn dat het aan de telefoonaanbieder ligt. Heb nl. geen KPN maar glas van XMS. Nou ja, is niet het ergste, maar zou wel leuk zijn als ons vaste nummer ook meegezonden wordt met Voipbuster
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb een S675 IP. Hierbij had ik eerst ook dat probleem.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:48:
Bij de webinterface instellingen ga je naar het tabje telefonie, geavanceerde instellingen. Bij DMTF instellingen heb ik het vinkje bij 'geluid' staan ipv RFC 2833 (als ik het me goed herinner).
Hierna werkte het bij wel.
Ik heb net de nieuwe siemens S658IP gekocht en ben nu bezig om te kijken hoe en welke voip provider ik ga gebruiken.
Met onze vaste telefoon gaan wij voornamelijk bellen naar vaste nummers. Ik zie dat de meeste dit gratis aanbieden als superdeal. Als ik het goed lees heb ik elke keer bij voipbuster voor 12,50 euro's 120 dagen gratis bellen.
Heb ik dit goed gelezen.?
Met onze vaste telefoon gaan wij voornamelijk bellen naar vaste nummers. Ik zie dat de meeste dit gratis aanbieden als superdeal. Als ik het goed lees heb ik elke keer bij voipbuster voor 12,50 euro's 120 dagen gratis bellen.
Heb ik dit goed gelezen.?
Klopt en daarna bel je naar de meeste van die landen voor ~1 ct/min dus nog eens 1000 minuten erbij voordat je moet opwaarderen. Bij VoipCheap of sms-discount is bellen naar mobiel wel een stuk goedkoper. Ik maak het beltegoed altijd makkelijk op aan bellen naar mobiel, heb altijd minstens 300 freedays (365 is het maximum).
[ Voor 0% gewijzigd door AtRi op 07-11-2008 22:45 . Reden: spelfout ]
Wellicht voor de zoveelste keer een Caller ID probleem. Maar toch hierbij mijn beschrijving.
Ik maak gebruik van Voipbuster om te bellen en een PSTN lijn om gebeld te worden.
Bij voipbuster staat mijn vast PSTN nummer geregistreerd en dit nummer is ook geverifieerd (groen vinkje).
Verder maak ik gebruik van een SPA 3000, MOTOROLA router 8054 en een Livebox van Online (Wanadoo) in bridge mode. Port forwarding middels Virtual Server instellingen zijn niet doorgevoerd. Lijkt me niet nodig omdat bellen via voip prima werkt.
Een halve dag gezocht op diverse fora en van alles geprobeerd met instellingen van de SPA maar geen succes.
Ik krijg mijn vaste nummer niet weergegeven bij de personen die ik bel. Het blijft bij 00000000.
De Caller ID Method staat op: ETSI DTMF With PR.
Welke andere instellingen voor de SPA 3000 zijn nodig om dit probleem op te lossen.
Ik maak gebruik van Voipbuster om te bellen en een PSTN lijn om gebeld te worden.
Bij voipbuster staat mijn vast PSTN nummer geregistreerd en dit nummer is ook geverifieerd (groen vinkje).
Verder maak ik gebruik van een SPA 3000, MOTOROLA router 8054 en een Livebox van Online (Wanadoo) in bridge mode. Port forwarding middels Virtual Server instellingen zijn niet doorgevoerd. Lijkt me niet nodig omdat bellen via voip prima werkt.
Een halve dag gezocht op diverse fora en van alles geprobeerd met instellingen van de SPA maar geen succes.
Ik krijg mijn vaste nummer niet weergegeven bij de personen die ik bel. Het blijft bij 00000000.
De Caller ID Method staat op: ETSI DTMF With PR.
Welke andere instellingen voor de SPA 3000 zijn nodig om dit probleem op te lossen.
Wat heb je bv ingevuld in je Spatje? (ETSI DTMF with pr staat volgens mij voor het ontvangen van Caller id, is al weer een tijdje terug.
Heb je bv bij gateway (tabblad waar je je inloggegevens invuld als gateway 0031xxxx@sip.voipbuster.com ingevuld?) ook display name moet je telefoon nummer worden. Echter google leverd genoeg info op, heb dit in zeker de voorgaande delen van deze topic meerderemalen langs zien komen (is mij nl ook gelukt)
Kijk ook hier eens: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Heb je bv bij gateway (tabblad waar je je inloggegevens invuld als gateway 0031xxxx@sip.voipbuster.com ingevuld?) ook display name moet je telefoon nummer worden. Echter google leverd genoeg info op, heb dit in zeker de voorgaande delen van deze topic meerderemalen langs zien komen (is mij nl ook gelukt)
Kijk ook hier eens: http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Lampie01 op 09-11-2008 17:45 ]
Dank je wel Lampie01
Na flink en opnieuw zoeken in dit forum de oplossing gevonden.
Werkt nu eindelijk (na zeker meer dan een jaar).
Oplossing komt van autodre (13-2-2008):
display name: 0031telefoonnummer
userID:0031telefoonnummer
password: je voipcheappassword
USe auth ID YES
AUTH ID: voipcheapusername
Let er wel op dat je telefoonnummer geverifieerd is. Ik heb echt van alles geprobeerd, en dit bleek het enige dat werkt:-)
Na flink en opnieuw zoeken in dit forum de oplossing gevonden.
Werkt nu eindelijk (na zeker meer dan een jaar).
Oplossing komt van autodre (13-2-2008):
display name: 0031telefoonnummer
userID:0031telefoonnummer
password: je voipcheappassword
USe auth ID YES
AUTH ID: voipcheapusername
Let er wel op dat je telefoonnummer geverifieerd is. Ik heb echt van alles geprobeerd, en dit bleek het enige dat werkt:-)
Wij hebben thuis ook problemen met het bellen van UPC nummers.MensionXL schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:31:
Ik heb altijd als ik naar UPC abonnees bel dat het gesprek slecht is.
Ik heb dit ook met BudgetPhone, het gesprek haperde al vreselijk in het begin en na 10min werd de verbinding gewoon verbroken. Nu hetzelfde verhaal bij Voipbuster, alleen wordt de verbinding niet verbroken.
Nu is het ook zo dat ik het bij meerdere UPC nummers heb. Hebben meer mensen hier last van? Volgens mij is dat UPC gewoon vreselijk gaar.
Bellen naar een geporteerd 0181 nummer (was KPN, nu UPC) geeft soms rare caller-ID's mee.
Bellen naar 075-7 nummers van UPC geeft slechte gesprekskwaliteit.
Vorige week heb ik een andere router gekocht en geïnstalleerd, maar sindsdien hebben we last dat de verbinding na 23 seconden wordt verbroken met onze Gigaset C450IP.
Dit moet dus echt aan de router liggen, dit is overigens een linksys WAG160n, maar na vele instellingen geprobeert te hebben krijg ik het maar niet werkend.
Ik zag ergens in de vorige delen dat er wel vaker dit probleem werd genoemt, maar ook hieruit kon ik geen goede oplossing vinden.
Dit zijn mijn instellingen:
Het wil maar niet werken, ook heb ik uiteraard alles uitgezet en weer aangezet en de firmwares geupdate.
Ook heb ik het voipkastje naar fabrieksinstellingen gezet.
Weet iemand een oplossing?
Dit moet dus echt aan de router liggen, dit is overigens een linksys WAG160n, maar na vele instellingen geprobeert te hebben krijg ik het maar niet werkend.
Ik zag ergens in de vorige delen dat er wel vaker dit probleem werd genoemt, maar ook hieruit kon ik geen goede oplossing vinden.
Dit zijn mijn instellingen:
VOIP-instellingen: Domein: voipstunt.com Displaynaam: Proxy-server adres: sip.voipstunt.com Proxy-server poort: 5060 Registrar server: sip.voipstunt.com Registrar server-poort: 5060 Ververstijd aanmelding: 180 sec. |
Uiteindelijk ook de STUN geprobeert: STUN gebruiken: Ja STUN-server: stun.voipstunt.com STUN-poort: 3478 NAT-verversen: 60 sec. Outbound proxy-mode: Nooit Outbound proxy: Outbound proxy-poort: 5060 |
Deze poorten heb ik open gezet: -5060 UDP&TCP -3478 UDP&TCP en de UPnP is uitgeschakeld. |
Het wil maar niet werken, ook heb ik uiteraard alles uitgezet en weer aangezet en de firmwares geupdate.
Ook heb ik het voipkastje naar fabrieksinstellingen gezet.
Weet iemand een oplossing?
Lijkt op dit probleem:
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Verwijderd
Mischien een beetje een stomme vraag, heb vandaag voipbuster geinstalleerd op mijn fritz voip router.
Ik kan nu gratis bellen via voipbuster zonder dat ik beltegoed heb gekocht, is dit een tijd gratis of voor altijd gratis bellen binnen Nerderland?
Ik kan nu gratis bellen via voipbuster zonder dat ik beltegoed heb gekocht, is dit een tijd gratis of voor altijd gratis bellen binnen Nerderland?
Dat is tijdelijk, ws een paar dagen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:03:
Mischien een beetje een stomme vraag, heb vandaag voipbuster geinstalleerd op mijn fritz voip router.
Dat is het dus niet, ik heb namelijk helemaal geen QoS aan staan op mn router en ik zou ook niet weten waar ik ooit dat .ini bestandje zou moeten vinden als ik dit wel zou gebruiken.Jan-E schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:47:
Lijkt op dit probleem:
Ik snap er echt helemaal niets van, heb geen overbodige services aanstaan van mn iptel of in mijn router en toch werkt het niet.
Caesu beschrijft de oorzaak van het verbreken: een pakket met een te grote MTU size kan niet verzonden worden:Krieky schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:11:
Dat is het dus niet, ik heb namelijk helemaal geen QoS aan staan op mn router en ik zou ook niet weten waar ik ooit dat .ini bestandje zou moeten vinden als ik dit wel zou gebruiken.
Wellicht dat ergens in jouw setup ook een te lage MTU ingesteld is. Die 23 en 25 seconden komen mij een beetje teveel overeen.na 25 sec. moet een SIP-pakketje wordt verstuurd dat groter is dan 576 bytes.
(...)
Je zou ook de mtu kunnen verhogen naar minstens 1000 en kijken of de gesprekken dan wel langer duren dan 25 sec.
Ten eerste bedankt voor je reacties.
Dat MTU had ik dus ook al gelezen, maar in mijn router is deze niet eens instelbaar buiten de 1200-1500.
Hij staat overigens nu op 1500, dus hieraan zal het niet moeten liggen.
Ik heb nu echt het gevoel bijna alles al geprobeerd te hebben, het blijft echter maar niet werken.
Dat MTU had ik dus ook al gelezen, maar in mijn router is deze niet eens instelbaar buiten de 1200-1500.
Hij staat overigens nu op 1500, dus hieraan zal het niet moeten liggen.
Ik heb nu echt het gevoel bijna alles al geprobeerd te hebben, het blijft echter maar niet werken.
Zo maar een schot in het wild: zet de wireless op je router eens uit. Dect en WiFi werken beide op de 2,4GHz band (bij mijn weten). Wie weet gooit de WiFi roet in het eten.
Heb je wel poorten voor RTP(spraak) open staan, standaard gebruikt Siemens poorten vanaf 5004 en deze lijken in paren opgezet te worden. Vaak gaat dat goed, maar soms loopt het daarop stuk. Vaak zou je dit echter al moeten merken doordat telefoon wel overgaat maar er geen geluid van/naar 1 of beide partijen gaat.
Soms ligt het ook aan de codec, als je zelf de codec kiest kun je 711 ulaw en alaw als eerste kiezen. Meeste providers ondersteunen die ook netjes(=minste kwaliteit).
Anders eens even bij voip-info.org kijken? Vaak staat daar bij de verschillende Siemens apparaten opmerkingen die je verder kunnen helpen.
Succes!
Soms ligt het ook aan de codec, als je zelf de codec kiest kun je 711 ulaw en alaw als eerste kiezen. Meeste providers ondersteunen die ook netjes(=minste kwaliteit).
Anders eens even bij voip-info.org kijken? Vaak staat daar bij de verschillende Siemens apparaten opmerkingen die je verder kunnen helpen.
Succes!
Correct, maar 711 wordt bij meeste wel standaard gebruikt. Het is niet de beste though, 722 is nog iets beter.AtRi schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:08:
M.b.t. codecs: volgens mij is g.711 juist de beste codec (64 kbit) t.o.v. bijv g.729 (8kbit).
De keuze wordt niet alleen door kwaliteit vziw, ook licentie kosten spelen mee.
Bij mij is het lijstje:
g.711 u
g.711 a
g.726
g.729
g.722
Voor betamax, maar 711 wordt gebruikt. Tegenwoordig bel ik vaak via gigaset.net trouwens, veel betere kwaliteit en die gebruikt 722.
[ Voor 19% gewijzigd door Loekie op 20-11-2008 12:13 . Reden: Toevoeging ]
Het is dan eindelijk gelukt.
De RTP-poorten stonden al open d.m.v. "Doorsturen één poort." en "Trigger poortbereik"
Maar stonden nog niet bij "Doorsturen poortbereik", dus heb ik ze hierbij gevoegd om het maar uit te proberen.
Het vreemde is dat als ik de poorten weer weghaal bij één van de andere menu's dan heb ik weer het 23-sec probleem, maar als ik ze overal openzet werkt het wel
Misschien wordt dit nog een keer geholpen met een nieuwe firmware, maar ik ben blij dat het werkt.
Allen bedankt voor jullie hulp!
De RTP-poorten stonden al open d.m.v. "Doorsturen één poort." en "Trigger poortbereik"
Maar stonden nog niet bij "Doorsturen poortbereik", dus heb ik ze hierbij gevoegd om het maar uit te proberen.
Het vreemde is dat als ik de poorten weer weghaal bij één van de andere menu's dan heb ik weer het 23-sec probleem, maar als ik ze overal openzet werkt het wel
Misschien wordt dit nog een keer geholpen met een nieuwe firmware, maar ik ben blij dat het werkt.
Allen bedankt voor jullie hulp!
Verwijderd
Ik ben sinds ongeveer 2 weken overgestapt naar poivY nadat ik m'n beltegoed bij VoipCheap had opgemaakt, maar het valt me op dat er na het overschrijden van de FUP 1,5 cent (excl. BTW) per minuut in rekening wordt gebracht terwijl dit bij VoipCheap altijd 1 cent was. Het is een krakkemikkig verschil maar ik ben wel nieuwsgierig of gebruikers van andere Betamaxklonen dit verhoogde tarief nu ook in rekening wordt gebracht of dat het alleen iets van poivY is.
Dit hoefde geen verassing te zijn, het staat gewoon in de "normal rates" tabel bij Poivy.
http://www.poivy.com/en/freetrial.html
en bij Voipcheap: http://www.voipcheap.com/en/freetrial.html
Verwijderd
Ik maak al een paar jaar gebruik van Voipbuster. Gezien de tarieven die poivy.com hanteert met het bellen naar mobiele nummers (NLD en Italië) is het velen malen aantrekkelijker van Voipbuster! Maar hoe ervaren jullie de gesprekskwaliteit via poivy.com? (bellen via een ATA of een ingebouwde voip op een modem)AtRi schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:52:
Dit hoefde geen verassing te zijn, het staat gewoon in de "normal rates" tabel bij Poivy.
Verwijderd
Klopt, de kwaliteit is precies hetzelfde.AtRi schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:59:
Ik dacht dat alle Betamax-klonen dezelfde servers gebruikten, dus dezelfde kwaliteit.
Verwijderd
Vandaag alles ingesteld op mijn Nokia E66. Registratie gaat prima, ik kan de degene aan de andere kant prima verstaan. Echter mij horen ze niet. Totaal geen geluid, nog geen ruisje. Iemand enig idee?
Ik probeer in voipbuster het land te wijzigen! (ivm betaling)
Maar dit lukt niet onder gegevens wijzigen, en in de faq vermelden ze ook niks. Heeft iemand hier een oplossing voordat ik ze een boos mailtje stuur?
en weet iemand een goede DID dienst voor in NL?
Maar dit lukt niet onder gegevens wijzigen, en in de faq vermelden ze ook niks. Heeft iemand hier een oplossing voordat ik ze een boos mailtje stuur?
en weet iemand een goede DID dienst voor in NL?
[ Voor 11% gewijzigd door vanpeltje op 27-11-2008 13:27 ]
vanpeltje
Verwijderd
Volgens mij is onmogelijk. Beter een nieuwe acaunt openen, een in het begin juiste land selecteren.
Trouwens als een ''goede'' land geselecteerd dan kun je beltegoed koppen zonder VAT
Trouwens als een ''goede'' land geselecteerd dan kun je beltegoed koppen zonder VAT
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:49:
Volgens mij is onmogelijk. Beter een nieuwe acaunt openen, een in het begin juiste land selecteren.
had al mailtje gestuurd, en ze hebben het gelijk aangepast
Dus mensen, als je het land wilt wijzigen dan moet je even via de feedback een mailtje naar hun sturen met het verzoek en ze veranderen het voor je (binnen een kwartier!) .
[ Voor 4% gewijzigd door vanpeltje op 27-11-2008 16:29 ]
vanpeltje
Ik woon in de uk, en ik heb gewoon 2 accounts (uk en nl) zonder problemen kunnen openen?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
ff een vraag,
Ik heb net een account je gemaakt, maar als ik nu wil bellen met mijn toestel (Xperia x1) dan veranderd Viopbuster automatisch een cijfer dus als het nummer +31688888888 wordt het nummer +31788888888.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Edit laat maar heb al.
Ik heb net een account je gemaakt, maar als ik nu wil bellen met mijn toestel (Xperia x1) dan veranderd Viopbuster automatisch een cijfer dus als het nummer +31688888888 wordt het nummer +31788888888.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Edit laat maar heb al.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 18:37 ]
Ter lering en vermaak en om mijn nieuwsgierigheid te temmen, is het leuk als je ook de oplossing post.
Ik ben even in verwarring.
Na het lezen van dit topic heb ik een VoipBuster account aangemaakt om mee te bellen. Tevens heb ik een Linksys PAP2 besteld zodat ik dadelijk een eigen telefoon kan gebruiken om mee te bellen.
Nu wil ik ook een eigen telefoonnummer hebben waarop mensen me kunnen bellen en wil ik dat telefoonnummer ook als caller ID hebben. Uit dit topic heb ik het volgende kunnen halen:
Na het lezen van dit topic heb ik een VoipBuster account aangemaakt om mee te bellen. Tevens heb ik een Linksys PAP2 besteld zodat ik dadelijk een eigen telefoon kan gebruiken om mee te bellen.
Nu wil ik ook een eigen telefoonnummer hebben waarop mensen me kunnen bellen en wil ik dat telefoonnummer ook als caller ID hebben. Uit dit topic heb ik het volgende kunnen halen:
- Je voert je VoipBuster gegevens in de PAP2 -> je kan bellen
- Je koopt een prepaid kaart bij budgetphone zodat je een vast nummer hebt -> je hebt een telefoonnummer
- Om nu te zorgen dat het telefoonnummer doorgeschakeld word naar je VoipBuster nummer moet je een mail sturen naar budgetphone waarin je aangeeft dat telefoonnummer X doorgeschakeld moet worden naar mijn VoipBuster account. Als het goed is kun je dan gebeld worden via het telefoonnummer van budgetphone naar je VoipBuster ID.
- CallerID instellen is combinatie van instellingen aanpassen in de PAP2 en online in je account van VoipBuster.
Als een god in Nijmegen.
Ik heb m'n gegevens nog niet, maar je registreert je budgetphone-account over SIP. Daar komen je gesprekken naar je telefoonnummer op binnen, als je naar het vaste net wilt uitbellen kun je dat doen via budgetphone of voipbuster, dit regel je met een dialplan.
Van budgetphone krijg ik een SIP gekoppeld aan een telefoonnummer toch? Moet ik dan nu via een website de SIP van budgetphone fowarden naar mijn voipbuster account, of kan ik dit instellen in de linksys PAP2.Loekie schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:41:
Ik heb m'n gegevens nog niet, maar je registreert je budgetphone-account over SIP. Daar komen je gesprekken naar je telefoonnummer op binnen, als je naar het vaste net wilt uitbellen kun je dat doen via budgetphone of voipbuster, dit regel je met een dialplan.
En kan ik beter de PAP2 pakken of de SPA3102 voor mijn situatie. Heb gelezen dat je in de PAP2 niet een dergelijke dailplan kan instellen.
Mijn (nog te realiseren) situatie:
Ik wil bellen via mijn account van voipbuster en een aangevraagd telefoonnummer van budgetphone als caller-ID
Dit kan ik volgens mij allemaal instellen via de PAP2 en de SPA3102
Via dat telefoonnummer kunnen mensen mij ook bellen
Hier snap ik het niet meer precies wat ik moet doen. Kan ik in de PAP2 de SIP van budgetphone instellen zodat ik de telefoon binnen krijg, of hoe anders?
[ Voor 3% gewijzigd door Alaksandus op 03-12-2008 15:25 ]
Als een god in Nijmegen.
Volgens mij kan het tegenwoordig wel. Vroeger was VoipBuster inderdaad gesloten voor forwarding van externe sip accounts.Alaksandus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:52:
Nu heb ik een mail gestuurd naar budgetphone met de vraag of het klopt dat ze het nummer kunnen doorschakelen naar een VoipBuster account. De reactie was dat dit niet kan. Dus mijn vraag is hoe lossen jullie dit op?
Maar wat moet Voipbuster er dan mee? Je hebt toch helemaal geen nummer bij VB.
Je moet gewoon 2 sip accounts instellen in je PAP2, 1 om mee te bellen en de ander om op gebeld te worden.
Je moet gewoon 2 sip accounts instellen in je PAP2, 1 om mee te bellen en de ander om op gebeld te worden.
Ik heb op dit moment een KPN-lijn (en nummer), een Budgetphone-account (en nummer) en twee Betamax-accounts (Internetcalls en Poivy).
Bij beide Betamax-accounts heb ik mijn telefoonnummer (KPN-nummer, maar het kan ook een 06-nummer zijn) bevestigd; dit kan voor zover ik weet ALLEEN met behulp van de voip-client van die provider, in mijn geval dus Poivy en Internetcalls.
Het Budgetphone-account gebruik ik voor het ontvangen van gesprekken. De twee Betamax-accounts heb ik ingesteld als gateway (op mijn Sipura 3K). Voor het uitbellen spreek ik die gateways aan. Bij het uitbellen via die gateways wordt mijn KPN-nummer meegezonden. Dat heb ik gedaan door bij gateway-adres 0031xxxxxxxxx@sip.poivy.com in te vullen in plaats van sip.poivy.com.
Ik kan nu dus gebeld worden op zowel mijn KPN-nummer als op mijn Budgetphone-nummer. Uitbellen doe ik via Poivy en Internetcalls (afhankelijk van mijn dialplan)., hierbij wordt netjes mijn KPN-nummer meegezonden. Ik heb ik inmiddels een nummerportering aangevraagd bij Budgetphone omdat ik de KPN-lijn niet meer nodig heb.
Bij beide Betamax-accounts heb ik mijn telefoonnummer (KPN-nummer, maar het kan ook een 06-nummer zijn) bevestigd; dit kan voor zover ik weet ALLEEN met behulp van de voip-client van die provider, in mijn geval dus Poivy en Internetcalls.
Het Budgetphone-account gebruik ik voor het ontvangen van gesprekken. De twee Betamax-accounts heb ik ingesteld als gateway (op mijn Sipura 3K). Voor het uitbellen spreek ik die gateways aan. Bij het uitbellen via die gateways wordt mijn KPN-nummer meegezonden. Dat heb ik gedaan door bij gateway-adres 0031xxxxxxxxx@sip.poivy.com in te vullen in plaats van sip.poivy.com.
Ik kan nu dus gebeld worden op zowel mijn KPN-nummer als op mijn Budgetphone-nummer. Uitbellen doe ik via Poivy en Internetcalls (afhankelijk van mijn dialplan)., hierbij wordt netjes mijn KPN-nummer meegezonden. Ik heb ik inmiddels een nummerportering aangevraagd bij Budgetphone omdat ik de KPN-lijn niet meer nodig heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 06-12-2008 10:26 ]
Als dat kan, prima. Maar er zijn VOIP modems waar je maar 1 SIP account kunt instellen, en dan is dit een oplossing.AtRi schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:49:
Maar wat moet Voipbuster er dan mee? Je hebt toch helemaal geen nummer bij VB.
Verwijderd
Wat is er met Voipbuster aan de hand? Ik kan ineens niet meer naar buiten bellen. Na het "draaien" van het nummer hoor ik weer de kiestoon, niet het oproepsignaal.
Het modem geeft aan dat ik geregistreerd ben.
Pingen van sip.voipbuster.com is mogelijk.
Zijn er meer mensen die op dit moment niet met VB kunnen bellen?
Het modem geeft aan dat ik geregistreerd ben.
Pingen van sip.voipbuster.com is mogelijk.
Zijn er meer mensen die op dit moment niet met VB kunnen bellen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 20:24 ]
Klopt hier werkt hij ook niet.
Lang geleden dat ze een storing hebben
Lang geleden dat ze een storing hebben
Same here
SIP-SIP lijkt wel over te gaan en te gebruiken.
Weet iemand of er 2 a 3 accounts via voipbuster of een van de klonen op het zelfde IP gebruikt kunnen worden zonder consequenties? Wil nl voor 3 bewoners van 1 huis per persoon een voip-account registreren.
Weet iemand of er 2 a 3 accounts via voipbuster of een van de klonen op het zelfde IP gebruikt kunnen worden zonder consequenties? Wil nl voor 3 bewoners van 1 huis per persoon een voip-account registreren.
Verwijderd
Het begint nu toch wel lang te duren. Bijna 14 uur later nog steeds geen belmogelijkheid met VB.
Poivy werkt hier ook, heeft echt maar kort geduurd. Voor ik gisteravond poste kreeg ik geen gehoor, maar enkele minuten na mijn post werkte het weer.
Ik heb hier 2 voipcheap accounts draaien op hetzelfde ip adres, en eigenlijk nooit problemen.Loekie schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:42:
Same hereSIP-SIP lijkt wel over te gaan en te gebruiken.
Verwijderd
13:15 uur. Voipbuster doet het weer na minstens 17 uur eruit gelegen te hebben.
[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 13:15 ]
Verwijderd
Ik heb op vrijdag nergens last van gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:47:
13:15 uur. Voipbuster doet het weer na minstens 17 uur eruit gelegen te hebben.
Verwijderd
maar heb je dan getest of 600 minuten per week gratis krijgt.... want als het ip nummer gaat... blijf je op 300 hangen..... en daar gaat het natuurlijk wel om... dat het technisch werkt geloof ik wel.Mister I schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:18:
[...]
Ik heb hier 2 voipcheap accounts draaien op hetzelfde ip adres, en eigenlijk nooit problemen.
Inderdaad, technisch werkt het wel, alleen het maximum gebruik in minuten en eventuele beperkingen zie ik wat minder graag.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:15:
[...]
maar heb je dan getest of 600 minuten per week gratis krijgt.... want als het ip nummer gaat... blijf je op 300 hangen..... en daar gaat het natuurlijk wel om... dat het technisch werkt geloof ik wel.
Dus mensen met meerdere accounts op 1 IP die meer dan 5 a 10 uur per week bellen?
Hoe werken die SMS nou eigenlijk? Heb al aantal gratis verstuurd vanaf mijn net gemaakte account. Maar hoelang blijft dat zo?
Ik gebruik trouwens die client voor Windows Mobile, en dat werkt perfect =D SMSjes worden netjes in de sentmap opgeslagen ook
Ik gebruik trouwens die client voor Windows Mobile, en dat werkt perfect =D SMSjes worden netjes in de sentmap opgeslagen ook
[ Voor 34% gewijzigd door Don3k op 16-12-2008 08:25 ]
Hmm Mijn modem wil opeens niet meer inloggen, Hij blijft hangen op Can't find the Autentication user!!
Echter ik weet zeker dat mn username gewoon goed is, aangezien ik ermee op de site wel gewoon kan inloggen...
Iemand een idee of voipbuster nog steeds problemen heeft?
Echter ik weet zeker dat mn username gewoon goed is, aangezien ik ermee op de site wel gewoon kan inloggen...
Iemand een idee of voipbuster nog steeds problemen heeft?
Hier wil ie t ook al bijna n week niet meer doen
Krijg geen fout in de log, hij wil de register gewoon niet doen. Heb nog 5 euro tegoed en via de voipbuster client werkt het wel prima
Gelukkig kan ik el gebeld worden op mn budgetphone nummer maar zelf kunnen bellen is toch wel handig....
edit: gecheckt in mn router (Zyxel P-2602HW) en het werkt al sinds 25-11 niet meer hier.
edit2: nm, 25-11 was mn laatste belletje, het is dus toch sinds een kleine week
edit3: ik denk dat ik het probleem heb gevonden
Ik heb mn budgetphone nummer (035, hilversum) gevalideerd bij voipbuster en die stuurde ik mee als "Number", nadat ik die wijzigde in mn echte voipbuster nummer (053, enschede) deed ie t direct weer. Blijkbaar is die validatie dus niet meer van kracht.

edit: gecheckt in mn router (Zyxel P-2602HW) en het werkt al sinds 25-11 niet meer hier.
edit2: nm, 25-11 was mn laatste belletje, het is dus toch sinds een kleine week
edit3: ik denk dat ik het probleem heb gevonden
Ik heb mn budgetphone nummer (035, hilversum) gevalideerd bij voipbuster en die stuurde ik mee als "Number", nadat ik die wijzigde in mn echte voipbuster nummer (053, enschede) deed ie t direct weer. Blijkbaar is die validatie dus niet meer van kracht.
[ Voor 46% gewijzigd door Cartman! op 16-12-2008 23:52 ]
Vandaag doet hij het hier nog steeds niet, nog steeds de error Can't find the Autentication User!!
Vreemd, ik gebruik zelf alleen het voipbuster, dus ook andere provider zoals budgetphone..
Wel echt vreemd dat het zo opeens niet meer werkt
Vreemd, ik gebruik zelf alleen het voipbuster, dus ook andere provider zoals budgetphone..
Wel echt vreemd dat het zo opeens niet meer werkt
Verwijderd
Ik moet voor iemand een PAP2T programmeren met Voipbuster en Budgetphone.
Voipbuster is me gelukt, geen probleem.
Nu wil metn de Budgetphone account gebruiken voor het telefoonnummer, zodat men gebeld kan worden.
Dus inkomend via Budgetphone, uitgaand via Voipbuster.
Hoe kan ik dit juist instellen op de Lynksis PAP2T?
Nu wil metn de Budgetphone account gebruiken voor het telefoonnummer, zodat men gebeld kan worden.
Wat doet die app nou precies? En is die alleen toegankelijk vanaf het today scherm (ik heb een ander todayscherm, en als ik de applicatie bij programma's opzoek kan ik alleen mijn voipbustergegevens invullen.Don3k schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:20:
Hoe werken die SMS nou eigenlijk? Heb al aantal gratis verstuurd vanaf mijn net gemaakte account. Maar hoelang blijft dat zo?
/▌
Dit zou ik ook graag weten. Ik zit in exact dezelfde situatie met dezelfde hardware etc. Heb je het zelf al kunnen oplossen, of kan iemand hier nog op reageren..Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:54:
Als een god in Nijmegen.
Ik heb eens zitten Googlen, het lijkt erop dat je op de PAP2 simpelweg geen gateway-accounts kunt instellen.
Op deze pagina bijvoorbeeld bij gateways expliciet vermeld dat dit alleen voor de SPA3K's is bedoeld.
Op deze pagina bijvoorbeeld bij gateways expliciet vermeld dat dit alleen voor de SPA3K's is bedoeld.
Daar zijn in het verleden diverse topics over geweest maar die bestaan nog zoals deze,Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:54:
,
linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account
Ook zwerft er op het net een site rond die precies aangeeft hoe in te stellen,
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Maar om het allemaal goed te laten werken ligt alles aan het instellen van het dialplan.
[ Voor 5% gewijzigd door aart44 op 27-12-2008 21:15 ]
Helaas gaan die links niet werken. Ik heb deze al geprobeerd, maar met de PAP2 kun je niet meerdere gateways instellen zoals met de SPA3000. En als je een recente versie hebt van de PAP2 kun je deze niet meer flashen met alternatieve firmware.aart44 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:14:
[...]
Daar zijn in het verleden diverse topics over geweest maar die bestaan nog zoals deze,
,
linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account
Ook zwerft er op het net een site rond die precies aangeeft hoe in te stellen,
http://www.snapthetooknietzogoed.nl/sipura.htm
Maar om het allemaal goed te laten werken ligt alles aan het instellen van het dialplan.
Wel ben ik http://mysipswitch.com/ tegen gekomen. Hiermee is het blijkbaar allemaal te doen. Alleen worden de dialplans hier opgesteld met Ruby en eerlijk gezegd snap ik daar nog niets van.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Mysipswitch?
Als een god in Nijmegen.
Voxalot kun je inderdaad ook gebruiken. Alleen moet je daar betalen om bepaalde fucties te kunnen gebruiken die je nodig hebt om bijvoorbeeld inbound gesprekken te kunnen ontvangen.sylvesterrr schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:30:
Je hebt ook nog Voxalot, misschien is de syntax daar iets makkelijker? Hier staats iets over de syntax die gebruikt wordt bij Voxalot.
Als een god in Nijmegen.
Als je een mailtje stuurt naar Budgetphone kunnen de calls direct aangeboden worden bij Voxalot, dan is het gratis.Alaksandus schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:22:
[...]
Voxalot kun je inderdaad ook gebruiken. Alleen moet je daar betalen om bepaalde fucties te kunnen gebruiken die je nodig hebt om bijvoorbeeld inbound gesprekken te kunnen ontvangen.
Dat staat ook ergens in dit topic beschreven.
Ok, dus als ik mijn Poivy gegevens invul bij Voxalot en budgetphone laat fowarden naar USERNAME@eu.voxalot.com dan moet ik alleen nog mijn Voxalot gegevens invullen in de PAP2 en dan ben ik klaar?sylvesterrr schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:24:
[...]
Als je een mailtje stuurt naar Budgetphone kunnen de calls direct aangeboden worden bij Voxalot, dan is het gratis.
Dat staat ook ergens in dit topic beschreven.
Als een god in Nijmegen.
Yep. Je moet als het goed is nog wel een dialplan instellen bij Voxalot, maar dat moet geen probleem zijn met die mooie tutorials op hun website.
Hallo allemaal,
Zelfde topic, nieuwe vraag:
Situatie:
Ik ga binnenkort verhuizen. Ik neem geen actieve KPN lijn mee. Sinds 2004 ben ik Voipbuster user ik heb nog altijd mijn gratis Voipbuster voip-in nummer. Alle jaren heb ik Voipbuster dagelijks vanaf PC (softphone met headset) en vanaf mobiel (phone to phone via local access nummer) gebruikt om naar buitenlandse bestemmingen te bellen en hartstikke tevreden, omdat ik ongeveer een half jaar doe met €10,- beltegoed en vaak op reis ben en mijn voip-in nummer forward naar m'n buitenlandse nummers waardoor m'n familie en vrienden me gratis kunnen bereiken en ik hiervoor zeer weinig betaal.
Wens:
Ik wil op m'n nieuwe adres de beste adsl verbinding voor de laagste prijs. Ik wil met Voipbuster dan ook (via SIP/AIX) vanaf een gewone handset kunnen bellen en gebeld kunnen worden (op m'n Voip-in nummer) terwijl m'n pc uitstaat. Eventueel wil ik wel een combinatie abo adsl+telefonie, want zonder KPN lijn betaal je bij alle providers (behalve kabel) sowieso extra kosten, waardoor je voor een paar euro meer een extra lijn en nummer kunt hebben. Bovendien is bellen naar mobiele nummers binnen NL duurder met Voipbuster, dus kan het handig zijn om in deze gevallen telefonie via de provider erbij te hebben. Heb je meteen een extra nummer thuis.
Wat moet ik hiervoor doen? Welke provider staat dit toe? Kan dit zonder extra hardware, of wordt de aanschaf van een ATA, IP Hardphone (met UTP), of Fritz!Box onvermijdelijk? Zijn er providers waarbij zelfs na de aanschaf van hardphone, ATA of extra routers Voipbuster nog altijd niet werkt zoals ik wil?
Feitjes?:
Graag wil ik Tele2 Internet&bellen (€14,95 6 maanden, daarna €29,95 voor 20Mbps lijn), maar op andere fora las ik verontrustende berichten over het locken door Tele2 van hun modems, waardoor dit wel eens een hele slechte keuze zou kunnen zijn. Telfort 20MB is ook een mogelijkheid, maar zij zijn sinds kort duurder geworden en bieden nu de 4MB verbinding aan voor de prijs waarvoor ze voorheen hun 20MB verkochten. ("Elk najaar heeft hier duidelijk z'n nadeel"). Alice geeft voor mijn nieuwe adres op hun snelheidscheck een zeer slechte verbinding aan, Ziggo, Online, KPN, XS4ALL, Compuserve vind ik duur of ongunstig, Abel is failliet, Freeonline levert momenteel geen adsl meer en Speedlinq, 12Move, Planet en Tiscali zijn gekocht door KPN en bestaan niet meer. HetNet zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Bij voorbaat dank voor jullie deskundige antwoorden.
Zelfde topic, nieuwe vraag:
Situatie:
Ik ga binnenkort verhuizen. Ik neem geen actieve KPN lijn mee. Sinds 2004 ben ik Voipbuster user ik heb nog altijd mijn gratis Voipbuster voip-in nummer. Alle jaren heb ik Voipbuster dagelijks vanaf PC (softphone met headset) en vanaf mobiel (phone to phone via local access nummer) gebruikt om naar buitenlandse bestemmingen te bellen en hartstikke tevreden, omdat ik ongeveer een half jaar doe met €10,- beltegoed en vaak op reis ben en mijn voip-in nummer forward naar m'n buitenlandse nummers waardoor m'n familie en vrienden me gratis kunnen bereiken en ik hiervoor zeer weinig betaal.
Wens:
Ik wil op m'n nieuwe adres de beste adsl verbinding voor de laagste prijs. Ik wil met Voipbuster dan ook (via SIP/AIX) vanaf een gewone handset kunnen bellen en gebeld kunnen worden (op m'n Voip-in nummer) terwijl m'n pc uitstaat. Eventueel wil ik wel een combinatie abo adsl+telefonie, want zonder KPN lijn betaal je bij alle providers (behalve kabel) sowieso extra kosten, waardoor je voor een paar euro meer een extra lijn en nummer kunt hebben. Bovendien is bellen naar mobiele nummers binnen NL duurder met Voipbuster, dus kan het handig zijn om in deze gevallen telefonie via de provider erbij te hebben. Heb je meteen een extra nummer thuis.
Wat moet ik hiervoor doen? Welke provider staat dit toe? Kan dit zonder extra hardware, of wordt de aanschaf van een ATA, IP Hardphone (met UTP), of Fritz!Box onvermijdelijk? Zijn er providers waarbij zelfs na de aanschaf van hardphone, ATA of extra routers Voipbuster nog altijd niet werkt zoals ik wil?
Feitjes?:
Graag wil ik Tele2 Internet&bellen (€14,95 6 maanden, daarna €29,95 voor 20Mbps lijn), maar op andere fora las ik verontrustende berichten over het locken door Tele2 van hun modems, waardoor dit wel eens een hele slechte keuze zou kunnen zijn. Telfort 20MB is ook een mogelijkheid, maar zij zijn sinds kort duurder geworden en bieden nu de 4MB verbinding aan voor de prijs waarvoor ze voorheen hun 20MB verkochten. ("Elk najaar heeft hier duidelijk z'n nadeel"). Alice geeft voor mijn nieuwe adres op hun snelheidscheck een zeer slechte verbinding aan, Ziggo, Online, KPN, XS4ALL, Compuserve vind ik duur of ongunstig, Abel is failliet, Freeonline levert momenteel geen adsl meer en Speedlinq, 12Move, Planet en Tiscali zijn gekocht door KPN en bestaan niet meer. HetNet zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.
Alsof Telfort een hogere snelheid zou kunnen geven dan Alice. Het gaat over dezelfde telefoonlijn dus de snelheid zal ongeveer hetzelfde zijn (het kan wel iets varieren door de gekozen apparatuur, maar niet genoeg om op hun snelheidschecks te vertrouwen om ze onderling te vergelijken).khunflip schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:58:
Feitjes?:
[verder is je link met voipbuster een beetje vergezocht voor de vragen die je stelt
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 30-12-2008 02:33 ]
/▌
Scoor een mobieltje waarmee je ook een internetverbinding over Wifi kunt opbouwen. Dan kun je thuis gewoon bellen en gebeld worden op je 'mobiel' via Wifi. En in het buitenland kun je ook je Voipbuster nummer via Wifi registreren (als je daar een stabiele Wifi verbinding hebt). Het werkt via een Tele2-verbinding (internet zonder bellen). Of Tele2 poort 5060 open laat staan als je daar internet en bellen hebt weet ik niet. Bij voorkeur neem je een mobieltje waarin je meer nummers kunt registreren. Dan kun je ook uitbellen via smsdiscount, de goedkoopste Betamax provider op dit moment.khunflip schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:58:
Het werktsylvesterrr schreef op zondag 28 december 2008 @ 14:57:
Yep. Je moet als het goed is nog wel een dialplan instellen bij Voxalot, maar dat moet geen probleem zijn met die mooie tutorials op hun website.
Als een god in Nijmegen.
Telfort rekent geen kaalkoper toeslag.khunflip schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:58:
Wens:
Je kan dan bijv. voor 25 euro het 20mbit abo nemen. Zonder telefonie (kost tientje meer).
In het Telfort modem kan je ipv de telfort SIP gegevens, die van VOIPbuster invoeren. SLuite je telefoo(s) aan op het Telfort modem.
Zelf vertrouw ik voip niet 100%, ik heb dus KPN BelBasis gedowngrade naar BelBudget zodat ik zo goedkoop mogelijk toch nog een beproefde, betrouwbare, klassieke telefoonlijn heb. Ik bel uitgaand via voip (Buster's broertje Poivy) en inkomend gewoon via de vaste lijn (die ik voor nood dus ook uitgaand kan gebruiken). Omdat ik dit vaste nummer heb, geef ik nog geen geld uit aan een voip-in nummer.
Ik heb een Siemens Gigaset C475 IP genomen. Daar kan ik alle combinaties van vast en voip, binnenkomend en uitgaand mee aan. Deze telefoon sluit je op de telefoonlijn en/of je netwerk aan. Je gebruikt dan overigens niet de voipfunctionaliteit van het Telfort modem.
Bevalt me uitstekend. Zeker als je voor tientallen euro's minder de Duitse versie koopt!
Als VOIP goed blijft werken gaat KPN er misschien helemaal uit.
Naar jouw situatie: bij Telfort ben je voor 25/maand echt klaar Daar komt dan alleen je voipkosten nog bij.
Je kan de voipfunctionaliteit van het modem gebruiken (geen extra kosten) of een voip-ondersteunende telefoon (va 80 euro voor A-merk).
[ Voor 3% gewijzigd door Titusvh op 01-01-2009 14:21 ]
Ik ben sinds 26 oktober helemaal over op voip (bel wel al weer 2 jaar via voip; alleen nu ook gebeld worden via voip)
Ik heb een speedtouch 780WL modem aangesloten op mijn Telfort ADSL lijn (zonder telefonie) welke zich aanmeld bij Voxalot (10 euro per jaar). Daarbij heb ik mijn kpn lijn geporteerd naar Budgetphone (10 euro per jaar).
Als ik bel, bel ik via voipbuster (06 gaat via voipcheap) en bellen via budgetphone. Ik geef nu ongeveer €4,80 uit per maand aan bellen. En ik moet zeggen dat ik nog weinig/geen uitval heb gehad. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
Ik heb een speedtouch 780WL modem aangesloten op mijn Telfort ADSL lijn (zonder telefonie) welke zich aanmeld bij Voxalot (10 euro per jaar). Daarbij heb ik mijn kpn lijn geporteerd naar Budgetphone (10 euro per jaar).
Als ik bel, bel ik via voipbuster (06 gaat via voipcheap) en bellen via budgetphone. Ik geef nu ongeveer €4,80 uit per maand aan bellen. En ik moet zeggen dat ik nog weinig/geen uitval heb gehad. Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Krypt op 03-01-2009 20:38 ]
Waarom heb je een betaald account bij Voxalot?
Krypt schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:37:
Ik ben sinds 26 oktober helemaal over op voip (bel wel al weer 2 jaar via voip; alleen nu ook gebeld worden via voip)
Als je BudgetPhone de inkomende gesprekken laat doorsturen naar Voxalot, werkt nummerherkenning niet.
Alaksandus schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 16:14:
[...]
Het werktNu nog even wat dialplans in stellen in zorgen dat nummerherkenning werkt en ik ben weer tevree..