bij mij doet ie het nu nog, ik had een 2e nummer die is vorig jaar ingetrokken, omdat mijn woonplaats niet met het kengetal overeenkwam (een opta eis, had ik niet in de gaten)...
eu.voxalot.com lijkt stuk te zijn.vr6-only schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:12:
Iemand nog problemen met het registeren van je toestel bij Voxalot?
Ik krijg sinds gisterenavond geen verbinding meer mee.
Direct bij Voipdiscount gaat wel goed en ik heb niets gewijzigd aan het systeem....
probeer us.voxalot.com
Is het mogelijk, om met een clone van voipbuster (justvoip in dit geval), te bellen.. maar dan met een CallerID van een andere provider?
Zegge: ik heb inkomend een ander nummer (van budgetphone), kan ik dit telefoonnummer als callerid gebruiken, als ik bel met justvoip ? En zo ja, hoe ?
Ik heb alles geconfigureerd in mijn telfort modem en maak dus geen gebruik van een softphone.
Dit zal ongetwijfeld wel al langs zijn gekomen, maar de search (hier/google) levert of niets of te veel niet bruikbare info op.
Zegge: ik heb inkomend een ander nummer (van budgetphone), kan ik dit telefoonnummer als callerid gebruiken, als ik bel met justvoip ? En zo ja, hoe ?
Dit zal ongetwijfeld wel al langs zijn gekomen, maar de search (hier/google) levert of niets of te veel niet bruikbare info op.
[ Voor 11% gewijzigd door DutX op 23-08-2008 22:47 ]
is al verschillende keren hier ter sprake gekomen.shure-fan schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:17:
bedankt voor de link, maar ik kom er nog steeds niet uit.
het is dus de bedoeling bij mij om beide providers via line 1 te laten lopen, en dan voipbuster voor uitgaand en budgetphone voor inkomend verkeer te hebben, dit dus beide via line 1 (aangezien ik 1 toestel heb)
ik hou me aanbevolen als iemand me eventueel via msn of whatever kan helpen
twee mogelijkheden zijn:
1. budgetphone laten registeren in https://www.mysipswitch.com/
Server: sip.budgetphone.nl
Register Server: 81.23.228.150
Domain/Realm: budgetphone.nl
en dan als contact gebruikersnaam@voipbuster.com
of ipadres:poort (als je een statisch ip-adres hebt)
en dan gewoon voipbuster instellen in je pap2
2. aan budgetphone vragen of ze willen doorsturen naar gebruikersnaam@voipbuster.com
of ipadres:poort (als je een statisch ip-adres hebt)
met voipbuster en voipcheap kan dat in ieder geval.Def1ant schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:35:
Is het mogelijk, om met een clone van voipbuster (justvoip in dit geval), te bellen.. maar dan met een CallerID van een andere provider?
met justvoip vast ook wel.
gewoon je budgetphone nummer opgeven in programmaatje (opties - nummerweergave).
en dan dat nummer laten verifieren.
dan word je gebeld op dat nummer en moet je een 4-cijferige code intoetsen.
vervolgens kan je dat nummer gebruiken als caller-id.
Ach, natuurlijk.. via de softphone dus.. die had ik dus nog niet geinstalleerd (doe alles via de modem).. maar inderdaad het werkt nu, bedanktCaesu schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:47:
[...]
gewoon je budgetphone nummer opgeven in programmaatje (opties - nummerweergave).
en dan dat nummer laten verifieren.
dan wordt je gebeld op dat nummer en moet je een 4-cijferige code intoetsen.
vervolgens kan je dat nummer gebruiken als caller-id.
Verwijderd
Oops. Post ik iets, vind ik achteraf het BudgetPhone topic.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 19:34 ]
Lukt het iemand om zijn bel tegoed op te waarderen via ideal? Ik krijg de volgende melding als ik wil opwaarderen:
Door op "Ga door" te klikken, wordt u doorgeleid naar de website van de geselecteerde bank.
LET OP! De betaling is pas volledig verwerkt wanneer u na de bevestiging van betaling op de website van de bank doorgaat ('volgende') tot u weer terug bent op onze website !
Ik zie echter nergens de link "Ga door". Wie kan mij verder helpen?
Door op "Ga door" te klikken, wordt u doorgeleid naar de website van de geselecteerde bank.
LET OP! De betaling is pas volledig verwerkt wanneer u na de bevestiging van betaling op de website van de bank doorgaat ('volgende') tot u weer terug bent op onze website !
Heb je wel je eigen bank geseleteerd in het keuzemenu?pacificocean schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 23:36:
Lukt het iemand om zijn bel tegoed op te waarderen via ideal? Ik krijg de volgende melding als ik wil opwaarderen:
Edit:
Hm, je hebt gelijk, ik denk dat er onderhoud is of dat er iets fout zit bij VB.
Zou morgen nog effe kijken misschien dat het dan weer wel goed gaat.
[ Voor 11% gewijzigd door Speedmaster op 25-08-2008 00:37 ]
Nee dat heb ik niet, want ik zie dit keuzemenu niet zover kom ik niet eens.Tuut-Tuut schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 00:35:
[...]
Heb je wel je eigen bank geseleteerd in het keuzemenu?
Edit. Je was me voor zag ik.
[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 25-08-2008 00:42 ]
Verwijderd
Misschien een beetje mierenneukerig, maar let wel op dat je bij iDEAL 'administratiekosten' van € 0,50 erbij moet betalen. Een bankoverschrijving is nog altijd gratis, maar dan duurt het wel een paar dagen voordat het erop staat.
Om die 50 cent lig ik niet wakker en het feit dat het direct erop staat en dus direct kunt bellen, is voor mij die 50 cent wel waard.
It ain't stupid if it works!
Na zeker 2 jaar tevreden gebruik te hebben gemaakt van Voipbuster heb ik nu toch een probleem. Ik bel regelmatig naar Belgie ( Brussel ) naar een Belgacom lijn. Sinds 2 maanden heb ik het probleem dat na 5 minuten de andere kant mij niet meer hoort.
Het maakt niet uit hoe ik bel, via internet of via het inbelnummer en dan doorschakelen, ik heb altijd hetzelfde probleem na 5 minuten.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Het maakt niet uit hoe ik bel, via internet of via het inbelnummer en dan doorschakelen, ik heb altijd hetzelfde probleem na 5 minuten.
Hier geen enkel probleem, is er nog voldoende saldo of ben je over de limiet van 300 minuten in 7 dagen?Aalard99 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:23:
Na zeker 2 jaar tevreden gebruik te hebben gemaakt van Voipbuster heb ik nu toch een probleem. Ik bel regelmatig naar Belgie ( Brussel ) naar een Belgacom lijn. Sinds 2 maanden heb ik het probleem dat na 5 minuten de andere kant mij niet meer hoort.
Natuurlijk heb ik voldoende saldo, het probleem is dat de andere kant mij niet meer hoortTuut-Tuut schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:16:
[...]
Hier geen enkel probleem, is er nog voldoende saldo of ben je over de limiet van 300 minuten in 7 dagen?
Bel je trouwens ook naar Belgie Brussel of heb je geen problemen naar andere bestemmingen? Ik heb het probleem namelijk alleen met bellen naar Brussel niet naar andere bestemmingen.
Net trouwens weer een keer geprobeerd maar echt niet te doen, lijkt wel of ik naar India aan het bellen ben met de "delay" die op de lijn zit en na 2 minuten hoorden we elkaar niet meer.Aalard99 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:05:
[...]
Natuurlijk heb ik voldoende saldo, het probleem is dat de andere kant mij niet meer hoort![]()
Bel je trouwens ook naar Belgie Brussel of heb je geen problemen naar andere bestemmingen? Ik heb het probleem namelijk alleen met bellen naar Brussel niet naar andere bestemmingen.
Daarna "gewoon" via UPC gebeld en gelijk kraakhelder, wel een stuk duurder :-)
Ik heb een linksys PAP2T ata. Op line 1 is voipbuster geinstalleerd, dit werkt goed.
Op Line 2 is een telefoonnummer van Budgetphone geinstalleerd wat ook bereikbaar is.
Nu wil ik de oproepen die gedaan worden naar Budgetphone (line 2) door laten schakelen naar het toestel van Line 1.
Hoe kan ik dat realisren binnen PAP2T. Gaat dit lukken....
is het bovenstaande ook mogelijk met andere hardware dan de PAP2T
Op Line 2 is een telefoonnummer van Budgetphone geinstalleerd wat ook bereikbaar is.
Nu wil ik de oproepen die gedaan worden naar Budgetphone (line 2) door laten schakelen naar het toestel van Line 1.
Hoe kan ik dat realisren binnen PAP2T. Gaat dit lukken....
Jan
Met de Zyxel 2602 is het in ieder geval geen probleem. Lijkt me voor jouw Linksys ook niet, maar dat weet ik niet zeker (had een 1001 en die had maar een poort dus stond automatisch al zoals jij het omschrijftjanemmers schreef op maandag 01 september 2008 @ 07:36:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik begrijp dat doorschakelen van line 1 naar line 2 moet kunnen (zie hieronder)
Ik weet alleen niet wat bedoeld wordt met mijn eigen publieke ip adres.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat terug kan vinden
Het doorschakelen van een inkomend gesprek kan van Line 1 naar Line 2 kan
door:
User 1
Call Forward Settings
Cfwd All Dest: user_id_van_line_2@je eigen publieke ip adres:5061
(bijvoorbeeld: userid@213.84.32.2:5061)
Line 2
Ans Call Without Reg: yes
De Sipura verzoekt de SIP Proxy bij een inkomend gesprek om het op een
ander adres (namelijk die van line 2) te proberen. Dit werkt alleen als de
provider forwarding toestaat. Dat is bij BudgetPhone wel het geval.
Op deze manier kun je alle inkomende gesprekken op één toestel ontvangen
door:
User 1
Call Forward Settings
Line 2
Jan
http://watismijnip.nl/janemmers schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:02:
Ik begrijp dat doorschakelen van line 1 naar line 2 moet kunnen (zie hieronder)
door:
User 1
Call Forward Settings
Line 2
Ik heb een Nokia N95(standard) met een Telfort abo met belminuten.
Thuis heb ik een Draytek Vigor 2910VG met WLAN en aangesloten op glasvezel internet.
Ik heb een account bij voipbuster.com met wat Euro's er op.
Alleen het lukt me niet om verbinding te krijgen.
Welke instellingen moet ik gebruiken in mijn N95 ?
Telkens als ik een adres bijv. sip.voipbuster.com in mijn profile instel dan zet hij er zelf ook nog eens "sip:" voor.
Nu zie ik dat voipbuster bij de meeste mensen hier toch makkelijk werkt en de instellingen redelijk bekend zijn bij iedereen.
Maar ik ben hier nieuw mee.. hoe zet ik deze instellingen in mijn telefoon goed?
En wat moet ik nog in mijn draytek router instellen?
Alleen nu probeer ik op de voipbuster.com website te zien of mijn call goed was geregistreerd en hoeveel hij in rekening heeft gebracht want dat werdt niet vermeld tijdens de call. Well jammer eigenlijk.
Maar nu dat ik probeer in te loggen op de site krijg ik een inlog error die zegt: An error c01 has occurred
Heeft iemand al eens eerder hier problemen mee gehad?
Thuis heb ik een Draytek Vigor 2910VG met WLAN en aangesloten op glasvezel internet.
Ik heb een account bij voipbuster.com met wat Euro's er op.
Alleen het lukt me niet om verbinding te krijgen.
Welke instellingen moet ik gebruiken in mijn N95 ?
Telkens als ik een adres bijv. sip.voipbuster.com in mijn profile instel dan zet hij er zelf ook nog eens "sip:" voor.
Nu zie ik dat voipbuster bij de meeste mensen hier toch makkelijk werkt en de instellingen redelijk bekend zijn bij iedereen.
Maar ik ben hier nieuw mee.. hoe zet ik deze instellingen in mijn telefoon goed?
En wat moet ik nog in mijn draytek router instellen?
Alleen nu probeer ik op de voipbuster.com website te zien of mijn call goed was geregistreerd en hoeveel hij in rekening heeft gebracht want dat werdt niet vermeld tijdens de call. Well jammer eigenlijk.
Maar nu dat ik probeer in te loggen op de site krijg ik een inlog error die zegt: An error c01 has occurred
[ Voor 25% gewijzigd door SpitfireNL op 02-09-2008 18:52 ]
Kan je ff een link geven naar de voipbuster instellingen voor een Nokia N95?SpitfireNL schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:11:
De SIP instellingen voor Nokia N95 met voipbuster (of voipdiscount)
Algemene instellingen
Profile name: Voipbuster
Service profile: IETF
Default access point: Jou internet toegangspunt
Public username: sip:inlognaam@voipbuster.com
Compression: No
Registration: When needed
Security: No
Proxy server instellingen
Proxy server address: sip:sip.voipbuster.com
Realm: voipbuster.com
Username: jou inlognaam zelfde als op voipbuster website
Password: jou password zelfde als op voipbuster website
Allow loose routing: No
Transport type: UDP
Port: 5060
Registrar server instellingen
Registrar server address: sip:sip.voipbuster.com
-------
Nu heb ik voor het eerst een langdurig gesprek proberen te voeren over voipdiscount en ben ik 2 maal achter elkaar disconnected op precies 16 minuten en 40 seconden.
Voipbuster heb ik nu nog niet geprobeerd.
Waar kan dit aan liggen? Komt dat door de fair use policy van Voipdiscount of door mijn internet provider die het voip gebruik limiteerd? Of kan het misschien zijn dat het komt door mijn draytek vigor 2910vg router instellingen?
Algemene instellingen
Profile name: Voipbuster
Service profile: IETF
Default access point: Jou internet toegangspunt
Public username: sip:inlognaam@voipbuster.com
Compression: No
Registration: When needed
Security: No
Proxy server instellingen
Proxy server address: sip:sip.voipbuster.com
Allow loose routing: No
Registrar server instellingen
Registrar server address: sip:sip.voipbuster.com
-------
Nu heb ik voor het eerst een langdurig gesprek proberen te voeren over voipdiscount en ben ik 2 maal achter elkaar disconnected op precies 16 minuten en 40 seconden.
Waar kan dit aan liggen? Komt dat door de fair use policy van Voipdiscount of door mijn internet provider die het voip gebruik limiteerd? Of kan het misschien zijn dat het komt door mijn draytek vigor 2910vg router instellingen?
ik heb zelf meerdere devices en pc's met betamax software lopen.
Nu ben ik stilaan aan't overschakelen naar linux, en ik heb EKEGA in mijn ubuntu zitten op SIP calls te maken. Helaas heb ik geen toegang meer tto mijn contactlijst in linux, en daarom ben ik dus op zoek naar een programma onder linux dat de betamax contactlijst kan inladen ..
Nu ben ik stilaan aan't overschakelen naar linux, en ik heb EKEGA in mijn ubuntu zitten op SIP calls te maken. Helaas heb ik geen toegang meer tto mijn contactlijst in linux, en daarom ben ik dus op zoek naar een programma onder linux dat de betamax contactlijst kan inladen ..
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Ik probeer onze vaste geporteerde nummer bij Solcon te laten verifieren bij VoipCheap zodat we uitgaand kunnen bellen met dit nummer via VoipCheap. Als ik dan gebeld word door ze om dat verificatie nummer in te toetsen, krijg ik steeds de melding dat het nummer niet klopt.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Sinds kort heb ik de Linksys PAP 2T vervangen door een SPA 1001. De nummerherkenning blijft weg itt die bij de Linksys. De Caller ID Method: instellingen staan hetzelfde als bij de Linksys. Moet (kan) ik ook nog iets anders instellen om de nummerherkenning in te stellen
Jan
Download en installeer deze eens.SpitfireNL schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:18:
Daar kun je veel meer voip settings invullen. Misschien heeft het iets met timeouts te maken.
Ik heb, toen ik in edinburgh was 45 min naar nederland gebeld met voipbuster en heb er helemaal geen problemen mee gehad. Ik moet wel zeggen dat ik voxalot als intermediair gebruik
Aangezien je (SpitfireNL) aangeeft dat je belt via een router verwacht ik dat het ligt aan een soort 'time to live' instelling. Op mijn Speedtouch router staat 'Expire Time:' op 3600 dus bij mij wordt het gesprek na 1uur afgekapt, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik had gelezen dat een hogere expire-tijd problemen kan geven dus laat het gewoon daarop staan.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Ik gebruik deze settings:janemmers schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:12:
Sinds kort heb ik de Linksys PAP 2T vervangen door een SPA 1001. De nummerherkenning blijft weg itt die bij de Linksys. De Caller ID Method: instellingen staan hetzelfde als bij de Linksys. Moet (kan) ik ook nog iets anders instellen om de nummerherkenning in te stellen
Caller ID Method: ETSI DTMF With PR
Caller ID FSK Standard: bell 202
Iets wat me in de openingspost niet duidelijk wordt (begin net met VOIP): het kost mij een tientje om te registreren. Is 120 dagen geldig. En dan? Moet ik dan opnieuw een tientje betalen om gratis naar nummers te bellen?
==
hoi
Dan ga je de 10 euro opbellen en als die op is moet je opnieuw een tientje betalen om gratis naar andere nummers te bellen.Eusebius schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:36:
Iets wat me in de openingspost niet duidelijk wordt (begin net met VOIP): het kost mij een tientje om te registreren. Is 120 dagen geldig. En dan? Moet ik dan opnieuw een tientje betalen om gratis naar nummers te bellen?
/▌
of je beldt met die 10 Euro tijdens je freedays naar mobielen nummers voor weinig bij mij lopen die twee aardig gelijk. (dus binnen de freedays bel ik veel goedkoper naar 06 nummers en nog eens op de koop toe "gratis"naar vaste nummers. na de freedays betaal je de normal rate, even zoeken op de site van de desbetreffende voipaanbieder.
goede link om de tarieven te vergelijken: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
goede link om de tarieven te vergelijken: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
[ Voor 13% gewijzigd door Lampie01 op 18-09-2008 20:07 ]
Kan allebei.Eusebius schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:03:
[...]
Door naar betaalde nummers te bellen of bel je met een tientje naar de eens gratis nummers?
/▌
Tnx, er zit nogal een verschil in de rates om naar mobiel te bellen zeg! Van 7ct tot 25,5 ct!Lampie01 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:05:
of je beldt met die 10 Euro tijdens je freedays naar mobielen nummers voor weinig bij mij lopen die twee aardig gelijk. (dus binnen de freedays bel ik veel goedkoper naar 06 nummers en nog eens op de koop toe "gratis"naar vaste nummers. na de freedays betaal je de normal rate, even zoeken op de site van de desbetreffende voipaanbieder.
==
hoi
Verwijderd
10 min en 30 min.....loet62 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:47:
Adphone en Tuitalker zijn niet Web-based.
gratis-bellen "punt" blogspot "punt" com
engratis bellen via Tuitalk (10 min/dgn, 38 landen)
With Tuitalk, You can make free international calls to over 38 countries. During registration process, tuitalk tries to gather geographic and demographic profile along with your income/industry data which they would most likely to use for targetting ads as this service gets mainstream. At this time, they have some really good advertisers such as BMW backing their free calls service.
http://www.adphone.com/FAQ.aspx
Nog maar een keer je huiswerk doen, dit is te doorzichtig....How much does it cost to make a call?
The first two minutes you call any of ADPHONE’s selected countries, the call is free (up to 30 minutes per day). For extra talking time, please find rates for all destinations here.
Bij mij ligt Voxalot eruit, heeft iemand een idee wat ermee aan de hand is..
Bij mij is dit ook het geval. Voxalot doet het zelf wel (*500 ed werken wel) maar het lijkt erop dat ie geen connectie kan leggen met Betamax. Ik heb het echter alleen getest op mijn N95, en daar heb ik dat probleem al 2 avonden. (op mijn n95 krijg ik "internet telefoon dienst niet beschikbaar")
Op het forum van voxalot is er al een topic over: http://forum.voxalot.com/...-betamax-not-wokring.html
En ander topic geeft aan dat de us server gebruiken ipv de eu server, het probleem wel eens kan oplossen, echter heb je wel kans op vertragingen. (bij mij werkt dat ook niet)
[edit]
De us server werkt nu wel met mijn N95.
Op het forum van voxalot is er al een topic over: http://forum.voxalot.com/...-betamax-not-wokring.html
En ander topic geeft aan dat de us server gebruiken ipv de eu server, het probleem wel eens kan oplossen, echter heb je wel kans op vertragingen. (bij mij werkt dat ook niet)
[edit]
De us server werkt nu wel met mijn N95.
[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 24-09-2008 08:02 ]
Is men op de hoogte van het feit dat je (onbeperkt?) gratis kan bellen met je prepaid Budgetphone account? Als je dus een prepaid account heb genomen, púúr omdat je een vast nummer wil hebben waarop je bereikbaar bent (voor een tientje per jaar), heb je dus eigenlijk geen Voipbuster of voipbuster alternatieven nodig, je kan het ook gebruiken om kosteloos te bellen naar vast.
Zie hier mijn correspondentie met de helpdesk:
Met prepaid account gratis bellen naar prepaid account?
Je kan dus altijd gratis bellen naar vaste nummers zolang je het volledige SIPnummer van diegene weet. Voor velen zal dit prima zijn omdat je toch een beperkte groep regelmatig vast belt. Als zij nog analoog bellen is het dus niet gratis, maar wie belt er nog analoog?
Bovendien: als je een keer het SIP nummer niet kent, kan je ook gewoon het nummer bellen. Kost 0,03 euro per minuut. Bij Voipbuster betaal je elke 3 maanden 10 euro, dat is 40 euro per jaar. Voor die 3 cent per minuut ben je al 1333 minuten verder voordat je op de 40 euro zit
Komt neer op 25,64 minuten per week.
Zie hier mijn correspondentie met de helpdesk:
Met prepaid account gratis bellen naar prepaid account?
Je kan dus altijd gratis bellen naar vaste nummers zolang je het volledige SIPnummer van diegene weet. Voor velen zal dit prima zijn omdat je toch een beperkte groep regelmatig vast belt. Als zij nog analoog bellen is het dus niet gratis, maar wie belt er nog analoog?
Bovendien: als je een keer het SIP nummer niet kent, kan je ook gewoon het nummer bellen. Kost 0,03 euro per minuut. Bij Voipbuster betaal je elke 3 maanden 10 euro, dat is 40 euro per jaar. Voor die 3 cent per minuut ben je al 1333 minuten verder voordat je op de 40 euro zit
[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 24-09-2008 13:54 ]
Inderdaad werkt - met vertraging - us.voxalot.com wél.. Overigens hier is een grotere voxalot-forumdraad betreffende de interoperabele problems.
Ik heb mijn vrouw mij eens laten bellen, en heb geen/nauwelijks vertraging. Maar dit kan zijn omdat mijn speedtouch direct aan internet hangt en dus niet via NAT gaat. Dan kan het zijn dat het verkeer alleen de 1e ogenblikken via Voxalot loopt maar dat vervolgens de optimale route wordt gekozen.
Heb nog wel een ander probleempje. Ik heb budgetphone voor voip-in. Deze heb ik ook geregistreerd bij Voxalot. Als ik dat nummer bel dan krijg ik op mijn speedtouch en telefoon geen callerid te zien. Op mijn N95 die met dezelfde info registreerd wel, echter staat het nummer dan wel tussen quotes.
Blijkbaar zend voxalot dus callerid als tekst ipv nummer en dat mijn speedtouch daar niet mee overweg kan. Is dit ergens aan te passen?
Heb nog wel een ander probleempje. Ik heb budgetphone voor voip-in. Deze heb ik ook geregistreerd bij Voxalot. Als ik dat nummer bel dan krijg ik op mijn speedtouch en telefoon geen callerid te zien. Op mijn N95 die met dezelfde info registreerd wel, echter staat het nummer dan wel tussen quotes.
Blijkbaar zend voxalot dus callerid als tekst ipv nummer en dat mijn speedtouch daar niet mee overweg kan. Is dit ergens aan te passen?
Bij Voipbuster betaal je elke 3 maanden 10 euro, dat is 40 euro per jaar. Voor die 3 cent per minuut ben je al 1333 minuten verder voordat je op de 40 euro zit 
[/quote]
De kosten van Voipbuster worrden hier niet helemaal correct weergegeven.
Zoals intussen wel bekend zou moeten zijn is het 10 euro voor 120 dagen. Dat is dus 4 maanden uitgaande van zo'n 30 dagen per maand. Overigens is de € 10 ex BTW en €0.50 kosten. Dus eigenlijk is het € 12.50 wat je dan betaald (dat was bij mij in januari van dit jaar het geval).
Maar als je in gedurende die 120 dagen niet naar nummers hebt gebeld waarvoor je moet betalen dan kan je via 'pay by phone' met je Voipbuster account voor € 1.30 weer 7 dagen freedays kopen en dan krijg je ook nog € 1.04 beltegoed
Oftewel je krijgt 7 freedays voor € 0.26. Als je nog € 10 hebt dan kan je zo'n 38 keer doen en dan ben je weer 266 freedays verder. Dus eigenlijk kan je ruim een jaar bellen voor € 10 ex btw.
[/quote]
De kosten van Voipbuster worrden hier niet helemaal correct weergegeven.
Zoals intussen wel bekend zou moeten zijn is het 10 euro voor 120 dagen. Dat is dus 4 maanden uitgaande van zo'n 30 dagen per maand. Overigens is de € 10 ex BTW en €0.50 kosten. Dus eigenlijk is het € 12.50 wat je dan betaald (dat was bij mij in januari van dit jaar het geval).
Maar als je in gedurende die 120 dagen niet naar nummers hebt gebeld waarvoor je moet betalen dan kan je via 'pay by phone' met je Voipbuster account voor € 1.30 weer 7 dagen freedays kopen en dan krijg je ook nog € 1.04 beltegoed
Oftewel je krijgt 7 freedays voor € 0.26. Als je nog € 10 hebt dan kan je zo'n 38 keer doen en dan ben je weer 266 freedays verder. Dus eigenlijk kan je ruim een jaar bellen voor € 10 ex btw.
[ Voor 6% gewijzigd door bluek op 24-09-2008 21:03 ]
Verwijderd
die tijd die met dat kost om dat bij te houden.... verdien ik heel veel meer dat dit verschil.....[b][message=30788720,noline] Als je nog € 10 hebt dan kan je zo'n 38 keer doen en dan ben je weer 266 freedays verder. Dus eigenlijk kan je ruim een jaar bellen voor € 10 ex btw.
Samengevat: er zijn grenzen....
of je hebt plenty tijd..... maar dat geldt ook om overal de koopje te halen met de boodschappen, maar wel op de fiets gaan anders is het tegenwoordig ook niet meer lonend....

@bluek bedankt voor de correctie en de truc bij Voipbuster, die kende ik nog niet
Verwijderd
Werkt dit alleen als je een telefoonnummer van voipbuster hebt? Ik heb wel een voipbuster-account, maar gebruik een telefoonnummer van budgetphone voor de inkomende gesprekken. Ik heb van voipbuster geen telefoonnummer.[b][
Hoe kan je je voipbusteraccount aanspreken via pay by phone?
Gewoon je nummer van budgetphone via de voipbuster client laten valideren. Dit nummer in je client aangeven als Caller ID. Vervolgens wordt dit nummer meegestuurd alsje met voipbuster uit belt. Dan bel je met je voipbuster account naar het pay-by-phone nummer en vul je je budgetphone nummer in.
c'est ça.
c'est ça.
Verwijderd
Gaat het vanavond proberen!!!!!!!Krypt schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:39:
Gewoon je nummer van budgetphone via de voipbuster client laten valideren. Dit nummer in je client aangeven als Caller ID. Vervolgens wordt dit nummer meegestuurd alsje met voipbuster uit belt. Dan bel je met je voipbuster account naar het pay-by-phone nummer en vul je je budgetphone nummer in.
c'est ça.
Verwijderd
Helaas, niet gelukt. Ik krijg de melding dat mijn beltegoed nog voldoende is en niet kan opwaarderen met dit telefoonnummer.
Verwijderd
Beste tweakers
Sinds kort heb ik ook voipbuster geinstalleerd bij een transportbedrijf waar ik werk, ivm veel internationaal bellen.
Zij gebruiken nu een Tiptel 217 plus wireless usb-phone om te bellen.
Naar nederland gaat alles goed maar zodra men naar belgie en frankrijk belt kan de ontvanger niks verstaan of is het zeeeeeeer slecht te verstaan aan beide kanten.
Ik heb port-forwarding geprobeert via de router maar helaas zonder resultaat.
Weten jullie eventuele oorzaken / oplossingen om de kwaliteit te verbeteren?
Ik hoor het graag...
Sinds kort heb ik ook voipbuster geinstalleerd bij een transportbedrijf waar ik werk, ivm veel internationaal bellen.
Naar nederland gaat alles goed maar zodra men naar belgie en frankrijk belt kan de ontvanger niks verstaan of is het zeeeeeeer slecht te verstaan aan beide kanten.
Ik hoor het graag...
Yep, dat heb je soms. Heb ik ook wel eens gehad. Ik weet niet waar de grens ligt.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:36:
[...]
Helaas, niet gelukt. Ik krijg de melding dat mijn beltegoed nog voldoende is en niet kan opwaarderen met dit telefoonnummer.
Mogelijkheid is om een 2e account aan te maken en die opwaarderen met deze mogelijkheid en dan je SIP device omprogrammeren om dat 2e account te gebruiken.
Een tijdje later doe je hetzelfde, alleen omgekeerd. Zo heb ik het gedaan met een voipbuster en voipcheap account.
Verwijderd
Een tweede account kan je toch niet opwaarderen met het tegoed van het eerste account?Krypt schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:39:
[...]
Yep, dat heb je soms. Heb ik ook wel eens gehad. Ik weet niet waar de grens ligt.
Mogelijkheid is om een 2e account aan te maken en die opwaarderen met deze mogelijkheid en dan je SIP device omprogrammeren om dat 2e account te gebruiken.
Een tijdje later doe je hetzelfde, alleen omgekeerd. Zo heb ik het gedaan met een voipbuster en voipcheap account.
Wel als je pay-by-phone doet.
Je stelt je sip device in om te bellen via account A. Je logt vervolgens aan op de voipbuster website met Account B en je kiest voor pay-by-phone. Typt daar het nummer in welke je hebt gevalideerd met account A en je belt.
Vervolgens stel je je sip device in om te bellen via account B en valideer je je nummer op account B en je belt weer vrolijk totdat je freedays op zijn.
Als de freedays weer op zijn doe je het andersom.
Je stelt je sip device in om te bellen via account A. Je logt vervolgens aan op de voipbuster website met Account B en je kiest voor pay-by-phone. Typt daar het nummer in welke je hebt gevalideerd met account A en je belt.
Vervolgens stel je je sip device in om te bellen via account B en valideer je je nummer op account B en je belt weer vrolijk totdat je freedays op zijn.
Waarom dan zo moeilijk? Je kunt ook van en naar de zelfde account je freedays op die manier aanvullen hoor...
[ Voor 5% gewijzigd door Napsju op 26-09-2008 01:17 ]
Lekker!
Dan krijg je vaak de melding dat je nog genoeg credit hebt en dat je niet op deze manier kan aanvullen.
Verwijderd
Ik heb nu nog 50 freedays. Als mijn freedays op zijn van mijn account dan zal ik dit eens proberen.Krypt schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:36:
Wel als je pay-by-phone doet.
Aangezien vrijwel niemand problemen heeft met bellen naar Belgie en Frankrijk is de kans groot dat het aan je eigen configuratie ligt. Hoewel het vreemd is dat NL wel goed gaat en buitenland niet.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:09:
Beste tweakers
Ik hoor het graag...
Uit architectuur oogpunt gebruik je de meest problematische (storingsgevoelige) VOIP opstelling (vergelijkbaar met een headset op een PC). Er zit nog een PC en een Router tussen je telefoon en internet. Het hangt af van de applicatie(s) die draait op je PC, of de PC en de router Quality of Service ondersteunen, en welke andere processen er draaien op je PC en je netwerk. Het kan goed werken (er zijn bedrijven die het zo inrichten) maar dan moet je het wel goed regelen met prioriteiten op je netwerk.
Een eenvoudige solide oplossing krijg je door een ATA te koppelen aan de router (netwerk), en QOS en portforwarding op de router daarvoor in te richten. Dan kun je dit koppelen aan een gewone telefoon.
Ik gebruik mijn JustVoip account op dit moment alleen nog voor het bellen naar 06 nummers, omdat ik in 9 van de 10 gevallen bij normale nummers geen contact krijg. Aan de andere kant gaat de telefoon wel over en wordt opgenomen, maar ik hoor echter niets.
komt bovenstaande iemand bekend voor mbt vaste nummers?
komt bovenstaande iemand bekend voor mbt vaste nummers?
Ik heb het hele Voipbuster gebeuren ook op mijn N95 gezet. Nu heb ik alles opgevolgd zoals hier is beschreven: (ook in de Nokia 95 topic) Dit is de uitleg die ik gevolgd heb
Ook heb ik de poort 5060 (zoals gezegd in deze setup) opengezet in mijn router.
De eerste keer lukte het en kon ik via internetcall bellen met een vast nummer en het was gratis (freedays)
De 2e keer ging het al mis. Hij kiest het nummer maar gaat niet over. Blijft zeg maar hangen. Daarna zegt ie een paar keer "fout bij verbinding" als ik het nummer kies.
Ik dacht aanvankelijk dat het ging om het +31 gebeuren, maar dat was het niet, want vanmiddag gebeurde precies hetzelfde. 1 keer lukte het en daarna niet meer.
Via Fring lukt het wel, maar ik wil het graag werkend hebben via Nokia zijn eigen internettelefoon.
Iemand een idee wat ik nog kan doen of moet doen, of juist fout doe?
De eerste keer lukte het en kon ik via internetcall bellen met een vast nummer en het was gratis (freedays)
De 2e keer ging het al mis. Hij kiest het nummer maar gaat niet over. Blijft zeg maar hangen. Daarna zegt ie een paar keer "fout bij verbinding" als ik het nummer kies.
Ik dacht aanvankelijk dat het ging om het +31 gebeuren, maar dat was het niet, want vanmiddag gebeurde precies hetzelfde. 1 keer lukte het en daarna niet meer.
Via Fring lukt het wel, maar ik wil het graag werkend hebben via Nokia zijn eigen internettelefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door friendlyfiend op 26-09-2008 21:44 ]
Verwijderd
ik heb een probleempje met voipbuster in combinatie met een Siemens SX762 (Abel) en kon het nergens terugvinden op internet. Als iemand mij belt en ik neem niet op, blijft de telefoon gewoon overgaan. Ook als de andere kant van de lijn al heeft opgehangen!
Op deze manier blijft de telefoon dus de hele dag rinkelen als ik niet thuis ben.
Wie kan mij helpen met dit probleem??
Verder ben ik heel tevreden over voipbuster (bel veel internationaal).
Alvast bedankt!
Op deze manier blijft de telefoon dus de hele dag rinkelen als ik niet thuis ben.
Wie kan mij helpen met dit probleem??
Verder ben ik heel tevreden over voipbuster (bel veel internationaal).
Alvast bedankt!
Friendlyfiend,friendlyfiend schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:42:
Ik heb het hele Voipbuster gebeuren ook op mijn N95 gezet. Nu heb ik alles opgevolgd zoals hier is beschreven: (ook in de Nokia 95 topic) Dit is de uitleg die ik gevolgd heb
Op pagina 73 van dit topic heb ik mijn instellingen van in mijn N95 geplaatst icm voipbuster en voipdiscount.
Zelf heb ik port 5060 niet hoeven te forwarden. Het werkt zo ook bij mij achter mijn draytek vigor router, niet vragen waarom.
En ik heb helemaal geen problemen met mijn internet bellen.
Heb je wel een recente n95 firmware op je telefoon?.
ik waardeer altijd op via dat 0900 nummer, en de grens om daarmee te kunnen opwaarderen is inmiddels slechts 5 euro. Daarboven krijg je dus de melding dat je al voldoende tegoed hebt.
Eerst was die grens er niet, toen werd ie ingesteld op 15 euro en nu is het dus 5.
Ik waardeer altijd via 0900-1537 op omdat ik beltegoed genoeg heb op mijn T-Mobile Flex abo (waar alles uit de bundel gaat)
Eerst was die grens er niet, toen werd ie ingesteld op 15 euro en nu is het dus 5.
Ik waardeer altijd via 0900-1537 op omdat ik beltegoed genoeg heb op mijn T-Mobile Flex abo (waar alles uit de bundel gaat)
Verwijderd
sip instellingen voor nokia en samsung stat ook op accountpage voipbuster maar ik snapte niet hoe kan n73 wi-fi verbinden als geen ingebouwde wi-fi heft deze tustel
Verwijderd
zijn er nog meer mesnen die problemen hebben met voipbuster
21:19:216: Response 401 Unauthorized for sip:06********@sip.voipbuster.com.
21:24:19:263: Response 503 For wholesale traffic, check http://www.voicetrading.com for sip:06********@sip.voipbuster.com.
geen idee wat ze hiermee bedoelen, het heeft altijd gewerkt
21:19:216: Response 401 Unauthorized for sip:06********@sip.voipbuster.com.
21:24:19:263: Response 503 For wholesale traffic, check http://www.voicetrading.com for sip:06********@sip.voipbuster.com.
geen idee wat ze hiermee bedoelen, het heeft altijd gewerkt
Ze denken dat je een voicetradingaccount gebruikt schijnbaar, zal wel een storing zijn als dit niet zo is.
Bij mij gaat het gewoon goed:
10/01/2008 22:17:42 SIP Registration Success by SIP:31xx
Bij mij gaat het gewoon goed:
10/01/2008 22:17:42 SIP Registration Success by SIP:31xx
[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 01-10-2008 22:39 ]
/▌
Voor diegene die overgestapt zijn naar US server van voxalot omdat de EU server niet meer werkte icm Betamax providers: Het probleem is opgelost en de EU server kan weer gebruikt worden.
Ter informatie: InterVoip brengt zonder mededeling € 0,50 kosten in rekening bij een regular bank transfer (overschrijving).
Ik vraag me nu een paar dingen af:
Is het nou mogelijk om je nummer van (bijvoorbeeld) Budgetphone mee te sturen als je uitbelt via Voipbuster?
En hoelang kun je nou eigenlijk bellen als je gewoon een gratis account hebt?
Is het nou mogelijk om je nummer van (bijvoorbeeld) Budgetphone mee te sturen als je uitbelt via Voipbuster?
En hoelang kun je nou eigenlijk bellen als je gewoon een gratis account hebt?
JaMensionXL schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:25:
Ik vraag me nu een paar dingen af: Is het nou mogelijk om je nummer van (bijvoorbeeld) Budgetphone mee te sturen als je uitbelt via Voipbuster?
Met een gratis account, dus zonder geld storten, kun je volgens mij maar een paar dagen gratis bellen.En hoelang kun je nou eigenlijk bellen als je gewoon een gratis account hebt?
Hoe zou je dat in moeten stellen dan? Ik maak gebruik van een DrayTek 2820Vn, maar ik zie niks staan in de web interface wat erop lijkt dat je een ander nummer kan meesturen.
Ik bedoel dus hoeveel minuten/uren achter elkaar[
...]
Met een gratis account, dus zonder geld storten, kun je volgens mij maar een paar dagen gratis bellen.
Dat moet je instellen in de voipbuster(whatever) interface op je computer. Je moetje telefoonnummer verifieren en dan aanvinken dat je het voor nummer weergave wil gebruiken.
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik deze wijziging toe pas in een Speedtouch modem? Ik heb een speedtouch 716 op dit moment en kan hier via telnet goed inkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:15:
@Caesu: u bent een genie :-). Dankzij onderstaande instelling werkt het weer perfect!
[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet mtu=1000
Hartelijk dank!
Op dit moment staat er al het volgende ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
| ipqos ef list Interface State Timeout MTU (ms) (bytes) loop disabled 1000 65535 Internet disabled 1000 1500 LocalNetwork disabled 1000 1500 |
[ Voor 47% gewijzigd door dr snuggles op 04-10-2008 22:48 ]
Ik heb het gevonden.AtRi schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:35:
Dat moet je instellen in de voipbuster(whatever) interface op je computer. Je moetje telefoonnummer verifieren en dan aanvinken dat je het voor nummer weergave wil gebruiken.
Ik heb nu m'n nummer laten verifiëren in de client. Als ik dan via de client bel naar een telefoon dan zie ik het goede nummer. Als ik echter via m'n modem uitbel, dan zie ik ineens m'n nummer niet meer.
Klopt dit?
Klopt dit?
[ Voor 214% gewijzigd door MensionXL op 07-10-2008 10:45 ]
Verwijderd
ne dat klopt niet . daar kan ook instelen --> openbar gebruik naam----> sip:0031xxxxxxxx@voipbuster.comMensionXL schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:47:
Ik heb nu m'n nummer laten verifiëren in de client. Als ik dan via de client bel naar een telefoon dan zie ik het goede nummer. Als ik echter via m'n modem uitbel, dan zie ik ineens m'n nummer niet meer.
Klopt dit?
Waar bedoel je precies?Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:43:
[...]
ne dat klopt niet . daar kan ook instelen --> openbar gebruik naam----> sip:0031xxxxxxxx@voipbuster.com
Het gaat hier dus erom dat ik via SIP met m'n modem en m'n normale telefoon uit zal bellen, en dan dus m'n geverifieerde caller ID meezend. (Wat nu dus niet gebeurt
[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 07-10-2008 17:04 ]
Verwijderd
ik bedoel dat je tijdens het bellen en van de modem en van de client je geverifiëerde nummer zichtbaar kunt maken.
Dus moet je in je instellingen van je modem de hierboven genoemde waarde invoeren.MensionXL schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:03:
[...]
Waar bedoel je precies?
Het gaat hier dus erom dat ik via SIP met m'n modem en m'n normale telefoon uit zal bellen, en dan dus m'n geverifieerde caller ID meezend. (Wat nu dus niet gebeurt)
Als je aangeeft welk modem je hebt zijn er hier ongetwijfeld mensen die je exact kunnen vertellen waar je dit moet invoeren.
[ Voor 20% gewijzigd door Speedmaster op 07-10-2008 20:06 ]
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:45:
[...]
Dus moet je in je instellingen van je modem de hierboven genoemde waarde invoeren.
Als je aangeeft welk modem je hebt zijn er hier ongetwijfeld mensen die je exact kunnen vertellen waar je dit moet invoeren.
Ik heb een Draytek 2820Vn. Waar zou ik dat precies moeten invoeren? En wat zou ik dan moeten invoeren?
Displayname dient overeen te komen met je geverifieerde nummer.MensionXL schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
Ik heb een Draytek 2820Vn. Waar zou ik dat precies moeten invoeren? En wat zou ik dan moeten invoeren?
Zowel 003110*******, +3110*******, 010******* als 10******* werken niet. Ik blijf anoniem.Loekie schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:28:
[...]
Displayname dient overeen te komen met je geverifieerde nummer.
Doe ik iets fout?
Sorry, de username moet ook je geverifieerde nummer zijn:MensionXL schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 09:46:
[...]
Zowel 003110*******, +3110*******, 010******* als 10******* werken niet. Ik blijf anoniem.
Doe ik iets fout?
Uitgaande van mijn S450 IP van siemens:
Loginnaam: Je voipbuster username
Login-wachtwoord: Je ww
Gebruikersnaam: je 0031....(exact zoals je het in de software hebt ingevuld)
Displaynaam: je 0031....(idem)
Verwijderd
Bij mijn spa 2102 pressies hetzelfde. werkt prima.alen maar daar Use Auth ID: moet yes zetten
en bij nokia sip als boven stat (sip:0031xxxxx@voipbuster.com)
en bij nokia sip als boven stat (sip:0031xxxxx@voipbuster.com)
Je ziet, vragen en het plaatsen van een afbeelding helpt
Is Voipbuster betrouwbaar genoeg om te gebruiken binnen een basisschool voor uitgaande gesprekken? Het is niet zo dat we de hele dag aan het bellen zijn, maar laat zeggen een gesprek of 10 per dag.
Uitgaande lijnen is toch voornamelijk vaste lijnen, dus mobiele prijs hoeft niet heel aantrekkelijk te zijn.
Het gaat om twee telefoons en een fax.
Uitgaande lijnen is toch voornamelijk vaste lijnen, dus mobiele prijs hoeft niet heel aantrekkelijk te zijn.
Met faxen over VoIP heb ik slechte ervaringen. 9 van de 10 keer lukt het niet. Of fax zegt succesvol verzonden en de ontvanger belt dat er slechts één zwarte streep op de ontvangen fax staat.
edit: en dat is dan ook nog eens met de speciale modus op m'n fax die faxen over VoIP betrouwbaarder moet maken.
edit: en dat is dan ook nog eens met de speciale modus op m'n fax die faxen over VoIP betrouwbaarder moet maken.
[ Voor 23% gewijzigd door Crusader op 09-10-2008 10:55 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Dan doen we het faxen gewoon via de analoge lijn naar buiten 
Maar verder wel betrouwbaar (weinig downtime, niet kunnen verbinden, etc) en goede kwaliteit (geen echo) dus?
Maar verder wel betrouwbaar (weinig downtime, niet kunnen verbinden, etc) en goede kwaliteit (geen echo) dus?
[ Voor 46% gewijzigd door Impry op 09-10-2008 11:11 ]
Hier wel, het hangt ook een beetje van je verbinding en apparatuur af, maar SIP is al jaren gemeen goed v.w.b. VOIP en dat werkt zonder problemen. Als je het puur als mogelijkheid tot goedkoper bellen gebruikt en een PSTN/ISDN achter de hand hebt is er niets aan de hand.Impry schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:10:
Dan doen we het faxen gewoon via de analoge lijn naar buiten
Ja, precies, we blijven sowieso een ISDN aansluiting houden voor het geval dat...
Verwijderd
Bij VoipCheap wordt nu ook 50 cent aan "transaction fees" in rekening gebracht bij een bankoverschrijving. Bij mijn weten is er nu geen enkele betalingswijze gratis meer, best wel krom dat je moet betalen om te betalen.M66B schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:18:
Ter informatie: InterVoip brengt zonder mededeling € 0,50 kosten in rekening bij een regular bank transfer (overschrijving).
Dit was de laatste keer dat ik bij Voipcheap opwaardeerde op 1 april ook al zo. Voor 10 euro beltegoed moest ik 12,50 betalen. Dit bestaat dus uit 10 euro tegoed, 2 euro VAT en 0,50 handlingskosten. Maar al met al bellen we nog steeds goedkoop natuurlijk
Ik heb altijd als ik naar UPC abonnees bel dat het gesprek slecht is.
Ik heb dit ook met BudgetPhone, het gesprek haperde al vreselijk in het begin en na 10min werd de verbinding gewoon verbroken. Nu hetzelfde verhaal bij Voipbuster, alleen wordt de verbinding niet verbroken.
Nu is het ook zo dat ik het bij meerdere UPC nummers heb. Hebben meer mensen hier last van? Volgens mij is dat UPC gewoon vreselijk gaar.
Ik heb dit ook met BudgetPhone, het gesprek haperde al vreselijk in het begin en na 10min werd de verbinding gewoon verbroken. Nu hetzelfde verhaal bij Voipbuster, alleen wordt de verbinding niet verbroken.
Nu is het ook zo dat ik het bij meerdere UPC nummers heb. Hebben meer mensen hier last van? Volgens mij is dat UPC gewoon vreselijk gaar.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Weet iemand toevallig hoe je via de FRITZ!BOX kunt bellen met caller-id, i.e. alsof je vanaf een nummer belt dat door de Betamax geverifieerd is??
[Afbeelding Fritz!box]
Ik krijg het niet voor elkaar...
Alvast bedankt!
Guido van Steen
Weet iemand toevallig hoe je via de FRITZ!BOX kunt bellen met caller-id, i.e. alsof je vanaf een nummer belt dat door de Betamax geverifieerd is??
[Afbeelding Fritz!box]
Ik krijg het niet voor elkaar...
Alvast bedankt!
Guido van Steen
MensionXL schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 11:46 ]
Verwijderd
Heb je al uitgerekend wat het oplevert.... ? Voor de fax heb je m.i. meer baat bij een vaste lijn, zie boven faxervaringen....Impry schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:27:
Is Voipbuster betrouwbaar genoeg om te gebruiken binnen een basisschool voor uitgaande gesprekken? Het is niet zo dat we de hele dag aan het bellen zijn, maar laat zeggen een gesprek of 10 per dag.
Je zou anders een belbudget kunnen overwegen in combi met VB? Uit-gesprekken via VB fax en in- en nood/uit via belbudget telefoon.
We blijven een ISDN-lijn ernaast behouden voor het geval internet uitvalt.Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:42:
[...]
Heb je al uitgerekend wat het oplevert.... ? Voor de fax heb je m.i. meer baat bij een vaste lijn, zie boven faxervaringen....
Je zou anders een belbudget kunnen overwegen in combi met VB? Uit-gesprekken via VB fax en in- en nood/uit via belbudget telefoon.
Dus dan kunnen faxen en bellen naar 06's gewoon via ISDN naar buiten gaan en de rest via VB.
We besparen er al snel op aangezien je de kosten naar vaste lijnen (wat het grootste deel is, faxen doen we ook maar paar keer per maand) niet meer hebt.
Als je regelmatig naar mobiel belt zou ik VoipCheap nemen ipv VB. Het is van dezelfde familie maar bellen naar mobiel is een stuk goedkoper. Je hebt wel minder Freedays (90 t.o. 120) maar als je regelmatig naar mobiel belt moet je je beltegoed toch wel opwaarderen voordat de Freedays op zijn.
Nog beter als Voipcheap is Justvoip. Hier heb je wel 120 dagen en bel je nog een cent goedkoper mobiel dan bij Voipcheap
, 9 cent per minuut namelijk. Die cent maakt me niet uit maar 30 dagen langer gratis is wel mooi meegenomen