Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:45:
[...]

zijn er modems die samen met Telfort en Voipbuster (SIP) werken waarbij je bandbreedte kan geven aan je telefonie zoals Voipbuster? zo doet KPN het ook volgens mijn, hen bunog IPB waarbij ik geen last heb van een elechte lijn als ik bv met 630kb dl van usenet.
Ik gebruikte het bekende Zyxel modem (P-2602R-D1A) op een Solcon lijn met VoIP van Solcon en Voipbuster met precies dezelfde dramatische ervaringen. Van alles geprobeerd; instellingen, codecs, QoS, bandwith management... Er is met dit modem veel mogelijk en in te stellen... Maar helaas is er van al die mogelijkheden in de praktijk niets merkbaar. Welke instellingen je ook kiest. De kwaliteit van de telefonie is en blijft belabberd. Dat laatste zelfs als je alleen thuis bent en er zelfs geen computer aan staat... Geregeld tijdens een gesprek hield het modem ermee op en ging spontaan resetten. Het probleem bij Zyxel neergelegd, maar die stuurden me weer terug naar de (VoIP) provider, en omgekeerd...
Uiteindelijk een Fritzbox gekocht, vanwege de goede naam die dit merk heeft op dit gebied, en ik moet zeggen dat die me veel beter bevalt. Helemaal perfect is het niet (het blijft VoIP), maar 't is een heel verschil met Zyxel, in positieve zin.
Het vervelende met deze dingen is dat het een kwestie van proberen is wat goed werkt en wat niet, met als bijkomend probleem dat je, wanneer iets (modem) niet goed werkt, het al wel hebt aangeschaft. Na 2 weken experimenteren en proberen kan het niet zomaar meer geretourneerd worden en garantie werkt in dit geval ook niet, want ja, probeer maar eens te bewijzen dat het apparaat kapot is wanneer het in jouw situatie niet goed werkt. Nog afgezien van de tijd die dit alles kost en de frustratie die het met zich meebrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

avatar schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:02:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

// *************************************************************
// voipbuster.php v0.2
// Get some voipbuster information from your account!           
// Created by Rogier Versluis                                   
// *************************************************************

?>
Dank! Ik heb het werkend voor Lowratevoip en VoipbusterPro. Alleen bij voipbuster zelf krijg ik niets terug, vreemd. Ben er nog niet uit waar het hem nu in zit.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Wat natuurlijk óók een mogelijkheid blijft is een eenvoudig (ouder) modem bijv. ST546 zonder toeters en bellen in Bridge-modus te zetten en hier achter een router te plaatsen waar je QoS in kunt regelen. Nadeel: één apparaat extra op de energie-rekening.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 09:17
Hoe lang is je beltegoed eigenlijk houdbaar bij voipcheap?
Kan het niet vinden op hun site :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
kadooosh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:
90 dagen was het op 1 april. Zal nu nog wel hetzelfde zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
kadooosh schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:07:
Je beltegoed gaat niet verloren, maar je freedays duren slechts 90 dagen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VoipBuster is voor mij echt compleet nieuw. Ik heb al het een en ander gelezen maar wat me nou niet helemaal duidelijk is het volgende:
Ik heb een ADSL 20mb lijn zonder telefonie of iets. Kan ik nu dat stukje software installeren en gratis naar bijv mijn ouders bellen? Moet ik alleen die poorten in mijn router instellen of moet ik ook een speciale VOIP router hebben?
als ik het goed lees mag je 1 minuut gratis bellen en als je je registreert voor 10,- mag je onbeperkt gratis bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Xavier schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:10:
VoipBuster is voor mij echt compleet nieuw. Ik heb al het een en ander gelezen maar wat me nou niet helemaal duidelijk is het volgende:
Ik heb een ADSL 20mb lijn zonder telefonie of iets. Kan ik nu dat stukje software installeren en gratis naar bijv mijn ouders bellen?
Ja
Moet ik alleen die poorten in mijn router instellen of moet ik ook een speciale VOIP router hebben?
Alleen een paar poorten openzetten voor de software client. Als je met een normale telefoon wil bellen heb je een voip router nodig of een sip/voip telefoon
als ik het goed lees mag je 1 minuut gratis bellen en als je je registreert voor 10,- mag je onbeperkt gratis bellen.
Voor € 12,50 krijg je € 10 beltegoed en 120 freedays. Maximaal 300 minuten per week en 60 minuten per gesprek.

Lees even het hele topic, in pincipe staat alles wat je wil weten er in.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 24-06-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Henk007 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:48:
Lees even het hele topic, in pincipe staat alles wat je wil weten er in.
35pagina's....

Maar bedankt voor je antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:34

WoBBeL

*zwaai*

Raar, mijn voip router (Draytek Vigor 2200V) wil ineens niet meer werken met voipbuster :/

Heb ook een keer stun.voipbuster.com ingevuld, maar dan wil hij nog steed sniet werken. Outbound proxy ook geprobeerd maar wil nog steeds niet werken :(

Half jaar terug alles draaiend gekregen zonder problemen, maar nu heeft het geen zin meer...het wil niet werken :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpzooi.nl/zooi/fok/voipbuster.png

Ook met de instellingen op onderstaande pagina krijg ik het NIET werkend!!! hij registreerd niet bij voipbuster :'(
http://www.draytek.nl/sup...rier=43&Submit=Bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je wel inloggen met de voipbuster software en/of op de website?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:29
Volgens Draytek moet Domain voipbuster.com zijn en niet sip.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:27:
Volgens Draytek moet Domain voipbuster.com zijn en niet sip.voipbuster.com
Ik gebruik al jaren sip1.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:58:
[...]

Ik gebruik al jaren sip1.voipbuster.com
Niet als "domain" :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U heeft helemaal gelijk. Dat was de sip-server. Bij outbound proxy staat idd voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:36:
Zelf ga ik over van Planet IPB naar Telfort hebv namelijk een Voipbuster account met een goed net nummer jaja een van de weinigen dus dacht laat ik eens wat geld besparen Planet = 65 euro pm en Telfort word 20 euro pm, nu lees ik dat de verbindingen erg slecht zijn .. is er dan een andere modem aan te raden, die deze problemen niet heeft?
Ik gebruik voipbuster met nummer en het werkt perfect (met een zyxel standaardmodem van telfort). De kwaliteit is beter dan budgetphone en ik heb nog geen last gehad van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik op vakantie.Ik krijg oppas in huis omdat er voor mijn huisdieren gezorgd met worden...en dan wil ik natuurlijk zoveel mogelijk bellen hoe alles gaat (en vrouwen kletsen nu eenmaal graag lang...).
Vorig jaar heeft dit bellen van Frnakrijk naar Nederland me heel wat geld gekost.
Nu dacht ik dat het een goed idee is om op de pas aangeschafte laptop voipbuster te zetten.
Klopt het dat ik dan gratis naar Nederland kan bellen vanuit Frankrijk naar een vast telefoonnummer als ik die 10 euro heb betaald?
Zijn er verder geen kosten als ik het tot 300 minuten per week houdt (wat me meer dan genoeg lijkt overigens!).
Dat zou veel beklkosten schelen zeg!

Vast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Klopt :)

10 euro betalen en dan kan je 120 dagen gratis bellen. Na die 120 dagen gaat het tarief in (hoeveel precies weet ik niet) tot de 10 euro op is. Dan kan je weer opnieuw 10 euro betalen en 120 dagen gratis bellen.

edit:
verdere kosten?
-internet aasluiting
-telefoontje die je aan kan sluiten op de laptop
-en eventueel een voip-in nummer zodat mensen ook jou kunnen bellen op je laptop.

[ Voor 28% gewijzigd door blaatbeest op 28-06-2008 08:42 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blaatbeest schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 08:29:
Klopt :)

10 euro betalen en dan kan je 120 dagen gratis bellen. Na die 120 dagen gaat het tarief in (hoeveel precies weet ik niet) tot de 10 euro op is. Dan kan je weer opnieuw 10 euro betalen en 120 dagen gratis bellen.

edit:
verdere kosten?
-internet aasluiting
-telefoontje die je aan kan sluiten op de laptop
-en eventueel een voip-in nummer zodat mensen ook jou kunnen bellen op je laptop.
Een (bluetoot)headset (of microfoon en speakers wat vaak al in een laptop zit) werkt ook prima.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05-2021
Even wat noobvraagjes hoor.

Ik ga over 2 weken naar Amerika en dan kun je niet met een mobiel bellen dus wil ik het via de laptop gaan doen. Nu heb ik voipbuster geinstalleerd en zo'n sms'je laten versturen en de verificatiecode ingevoerd. Dan probeer ik dus te bellen maar dan krijg ik de melding dat ik onvoldoende beltegoed heb terwijl je toch de eerste keer kunt uitproberen?

Moet ik nu 10 euro storten en kan ik dan 120 dagen bellen en is dit ook handig als ik in Amerika zit en zo ja moet ik dan nog speciale hardware of software installeren behalve voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:13
@JosDaBosS: je vraag is net hier boven je beantwoord. Als je niet eerst het topic doorleest kan je ook niet verwachten dat iemand reageert op je noobvraagjes.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosDaBosS
  • Laatst online: 02-05-2021
RichieB schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:01:
@JosDaBosS: je vraag is net hier boven je beantwoord. Als je niet eerst het topic doorleest kan je ook niet verwachten dat iemand reageert op je noobvraagjes.
Het ging me vooral om dat ik nu niet gratis kan bellen, ik dacht te lezen dat het eerste telefoontje gratis was. Of bedoelen ze dan dat je eerst geld moet storten en dat het dan pas gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlan
  • Laatst online: 01-09 02:18
Voor diegene die geinteresseerd zijn in de tarieven van allen VOIP providers kunnen hier terecht: http://www.backsla.sh/betamax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Hallo,

Ik krijg als ik wil betalen per telefoon het volgende te zien:

Please select an amount:: You pay Credit you receive You will receive
€ 1.30 € 1.04 7 Freedays! Buy this

Ik zie hier geen mogelijkheid om te kiezen voor bij voorbeeld 42 freedays, alleen maar 7 Freedays en dat vind ik weinig opschieten..
Zie ik iets over het hoofd, klopt er iets niet met mijn browser??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isaak Asimov schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:10:
Hallo,

Ik krijg als ik wil betalen per telefoon het volgende te zien:

Please select an amount:: You pay Credit you receive You will receive
€ 1.30 € 1.04 7 Freedays! Buy this

Ik zie hier geen mogelijkheid om te kiezen voor bij voorbeeld 42 freedays, alleen maar 7 Freedays en dat vind ik weinig opschieten..
Zie ik iets over het hoofd, klopt er iets niet met mijn browser??
Voor 42 freedays moet je dat 6 keer doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Marzman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:27:
[...]

Voor 42 freedays moet je dat 6 keer doen.
Wat is dan de betekenis van 'Select an amount' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isaak Asimov schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:42:
[...]

Wat is dan de betekenis van 'Choose an amount' :?
Omdat het een standaardtekst is die iedere manier van betalen staat? (waar je wel meer of minder kan overmaken).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Is dus gewoon een kwestie van star programmeren en het niet al te gemakkelijk maken Credit om te zetten in Freedays, begrijp ik hieruit.. |:(
Marzman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:44:
[...]

Omdat het een standaardtekst is die iedere manier van betalen staat? (waar je wel meer of minder kan overmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik dat je loopt te zeuren. Die telefoniemethode is later toegevoegd om het makkelijk te maken voor minder geld Voipbuster uit te testen. Het is ook een van de duurdere opties, voor een paar euro meer heb je bijna 3 keer zo veel freedays.

Als je er echt mee zit dat er staat "Choose an amount" meld het dan in het officiële forum. Zo veel werk zal het niet zijn dat aan te passen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALRD
  • Laatst online: 02-10 10:37
Ik krijg mijn linksys pap2t maar niet ingesteld op inkomende sip uri gesprekken. Uitgaande gesprekken naar pstn via voipbuster gaan prima, maar bij inkomende sip gesprekken gaat de telefoon aan lijn 1 wel over, maar daarna hebben beide kanten geen geluid.
Misschien is het iemand anders wel gelukt?

hieronder mijn settings...

line1:
proxy: connectionserver.voipbuster.com
Use outbound proxy: yes
Outbound proxy: connectionserver.voipbuster.com
register: yes
sip port: 5060

Sip:
Stun enable: yes
stun server: stun.voipbuster.com
alle nat support instellingen behalve substitute VIa address op yes,
als ik deze ook op yes zet doen uitgaande gesprekken het niet meer

port 5060 is geforward op mijn router

heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Wat is er met voipcheap aan de hand? Ik kom maar niet op www.voipcheap.com
En ik geloof dat een paar kennissen die over voipcheap bellen met sip.voipcheap.com ook problemen hebben om te bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:06
Windstorm schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:42:
Wat is er met voipcheap aan de hand? Ik kom maar niet op www.voipcheap.com
En ik geloof dat een paar kennissen die over voipcheap bellen met sip.voipcheap.com ook problemen hebben om te bellen
Als ik de link aanklik staat het er gelijk op.

En geloof je dat kennissen problemen hebben of zijn het vage vermoedens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Marzman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:41:
Persoonlijk vind ik dat je loopt te zeuren. Die telefoniemethode is later toegevoegd om het makkelijk te maken voor minder geld Voipbuster uit te testen. Het is ook een van de duurdere opties, voor een paar euro meer heb je bijna 3 keer zo veel freedays.

Als je er echt mee zit dat er staat "Choose an amount" meld het dan in het officiële forum. Zo veel werk zal het niet zijn dat aan te passen.
Wanneer je - zoals ik -in de situatie verkeert dat je bijna €30,- op je account hebt staan en echt geen behoefte hebt om nodeloos naar betaalnummers of GSM's te bellen om het maar op te krijgen, wil je tóch een iets soepeler manier om dat bedrag nuttig om te zetten in Freedays..
In eerste instantie vroeg ik me dus af of ik iets verkeerds deed, maar mede uit jouw reactie blijkt het script zo geprogrammeerd te zijn. Ik vermoed daar dus (nog steeds) opzet, jij houd het op nonchalance, hier hebben we dus andere meningen. Persoonlijk vind ik dat je mijn mening diskwalificeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Isaak Asimov schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:25:
[...]
.....
, wil je tóch een iets soepeler manier om dat bedrag nuttig om te zetten in Freedays..
....
Is het mogelijk je beltegoed om te zetten in Freedags ?
Hoe doe je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
door met VoipCheap/Buster te bellen naar het 0900 PayByPhone nummer.
wel zorgen dat je het juiste nummer meestuurt als je belt.
krijg je voor 26ct (-1,30 + 1,04) 9 Freedays.

ik gebruik m'n beltegoed toch nergens anders voor.
alleen af en toe kosten m'n sms-jes 5ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
aart44 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:53:
[...]

Als ik de link aanklik staat het er gelijk op.

En geloof je dat kennissen problemen hebben of zijn het vage vermoedens.
Nu staat er als je naar www.voipcheap.com gaat "Service Unavailable"

gister avond was de site wisselend bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caesu schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:45:
door met VoipCheap/Buster te bellen naar het 0900 PayByPhone nummer.
wel zorgen dat je het juiste nummer meestuurt als je belt.
krijg je voor 26ct (-1,30 + 1,04) 9 Freedays.

ik gebruik m'n beltegoed toch nergens anders voor.
alleen af en toe kosten m'n sms-jes 5ct.
Ik bel het gewoon op aan normale nummers als mijn freedays op zijn. Wel appart dat de website nog steeds uit de lucht is, dat was gisteren ook al toen ik keek.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Isaak Asimov schreef op zondag 06 juli 2008 @ 00:25:
[...]
Wanneer je - zoals ik -in de situatie verkeert dat je bijna €30,- op je account hebt staan en echt geen behoefte hebt om nodeloos naar betaalnummers of GSM's te bellen om het maar op te krijgen, wil je tóch een iets soepeler manier om dat bedrag nuttig om te zetten in Freedays..
In eerste instantie vroeg ik me dus af of ik iets verkeerds deed, maar mede uit jouw reactie blijkt het script zo geprogrammeerd te zijn. Ik vermoed daar dus (nog steeds) opzet, jij houd het op nonchalance, hier hebben we dus andere meningen. Persoonlijk vind ik dat je mijn mening diskwalificeert.
Ik heb die optie aangezet om automatisch beltegoed bij te kopen als je bel tegoed onder de € 1,- komt. Na je freedays bel je voor € 0,01 per minuut. Ook geen drama....
Ook met Voipcheap heb ik dat aangezet. In mijn ata heb ik in mijn belscript gezet dat 06 nummers via voipcheap gaan. Lekker makkelijk. Die optie is er zo uit te halen, als je wil.
Ik ga nog even uitrekenen en een rekenmodelletje maken (nu even geen tijd voor).... Want je hebt dan voor € 0,26 (het kost € 1,30 maar krijgt er ook € 1,04 beltegoed voor terug) dus 9 freedays en kan je in theorie 1000 minuten bellen. (500 per week + 2 dagen waarin je 500 minuten kan bellen). Dus er zit ergens een omslagpunt in waarin dit voordeliger is. Leuke reken opdracht. (Dit geldt ook voor Voipcheap voor mijn mobile nummers)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALRD
  • Laatst online: 02-10 10:37
hehe het is me gelukt mijn Linksys PAP2T in te stellen met voipbuster uit en voxalot in op één lijn. Ik vond het heel lastig om het zo te krijgen als ik het wilde. Ik kwam er laat achter dat voipbuster inkomende sip gesprekken blokkeert, maar om toch bereikbaar te blijven mijn voipbuster account toegevoegd aan een gratis voxalot basic account, en voxalot op mijn PAP2T. Daarna ook mijn voxalot account geregistreerd bij sipbroker om makkelijker te bellen naar en gebeld te worden door ander sip users:

en dan in mijn pap2t een dialplan toegevoegd:
( 00xxx. | <:003120>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx. | [x*][x*]. <:@sipbroker.com> )

nu handelt hij alle gesprekken normaal af (in 020) en met sterretje kun je andere sip gebruikers direct bellen:http://sipbroker.com/sipbroker/action/providerWhitePages
verder zoek hij door middel van ENUM ook alternatieven voor PSTN nummers om via SIP te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ALRD op 07-07-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudi Vader schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:15:
[...]

Ik heb die optie aangezet om automatisch beltegoed bij te kopen als je bel tegoed onder de € 1,- komt. Na je freedays bel je voor € 0,01 per minuut. Ook geen drama....
Ook met Voipcheap heb ik dat aangezet. In mijn ata heb ik in mijn belscript gezet dat 06 nummers via voipcheap gaan. Lekker makkelijk. Die optie is er zo uit te halen, als je wil.
Ik ga nog even uitrekenen en een rekenmodelletje maken (nu even geen tijd voor).... Want je hebt dan voor € 0,26 (het kost € 1,30 maar krijgt er ook € 1,04 beltegoed voor terug) dus 9 freedays en kan je in theorie 1000 minuten bellen. (500 per week + 2 dagen waarin je 500 minuten kan bellen). Dus er zit ergens een omslagpunt in waarin dit voordeliger is. Leuke reken opdracht. (Dit geldt ook voor Voipcheap voor mijn mobile nummers)
Het omslagpunt ligt dus bij 130 minuten in 9 dagen. Voor 1ct per minuut kun je 130 minuten bellen als je het wegzet tegen de afkoopprijs van 1.30 euro (voor max 500 minuten)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

Marzman schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:03:
[...]

Het omslagpunt ligt dus bij 130 minuten in 9 dagen. Voor 1ct per minuut kun je 130 minuten bellen als je het wegzet tegen de afkoopprijs van 1.30 euro (voor max 500 minuten)
Je krijgt er 1.04 euro beltegoed voor terug, je betaalt dus 0.26 euro. Het omslagpunt ligt dus bij 26 minuten in 9 dagen. Als je minder belt, kun je beter niet opwaarderen. Als je meer belt, kun je het beste opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Volgensmij is voipcheap down. Meer mensen die niet kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
knakworst schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:08:
[...]

Je krijgt er 1.04 euro beltegoed voor terug, je betaalt dus 0.26 euro. Het omslagpunt ligt dus bij 26 minuten in 9 dagen. Als je minder belt, kun je beter niet opwaarderen. Als je meer belt, kun je het beste opwaarderen.
Ik was inderdaad vergeten dat je er ook weer beltegoed voor terug krijgt. Dan is het inderdaad niet zo'n gekke optie :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:25
Klaaz Vaak schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:34:
Volgensmij is voipcheap down. Meer mensen die niet kunnen bellen?
Ik kan op dit moment niet bellen via Voipbuster en Budgetphone via een Telfort DSL verbinding. Heb jij ook Telfort?

Edit: Alles werkt weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 09-07-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt voipbuster (via Telfort) gewoon momenteel.

[ Voor 0% gewijzigd door Marzman op 09-07-2008 20:40 . Reden: jaja werkt weer jaja ;) ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:05
trolleystad schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:53:
[...]

Ik kan op dit moment niet bellen via Voipbuster en Budgetphone via een Telfort DSL verbinding. Heb jij ook Telfort?

Edit: Alles werkt weer.
Hier ook Telfort en problemen met bellen via Voipdiscount. Het zal wel aan Telfort gelegen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:09

vr6-only

Blub Blub

Ik heb een budgetphone nummer en bel uit met voipdiscount.

Probleem. Als ik een gesprekje heb gevoerd en de telefoon is weer opgehangen en iemand belt, dan gaat deze direct naar het voicemail van budgetphone. 10 a 15 min later gaat deze wel over.

Nu heb ik ooit ergens gelezen dat dit komt door je NAT en de expiration duration van je router.
Ik heb echter geen idee welke waardes ik moest invullen. Het ging echter van 1800 naar 60 en en andere waarde weer naar 10 of 20 sec.

Heb van alles geprobeerd, maar blijf het probleem maar houden.

Iemand hier die mij uit de brand kan helpen?

Gevonden......

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ik kan niet meer bellen via SIP.
via het programmaatje werkt het nog wel.

is er een storing?

of zou zijn omdat ik bel vanaf een ander IP-adres.
op thuis- en vakantieadres werkt het niet meer heb ik kunnen controleren.
om 9:00 werkte het nog, nu niet meer.

werkt alweer, korte storing vermoed ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Caesu op 15-07-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, lijkt of het wel erg druk is. Krijg vandaag steeds time-outs met Voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:49

Mister_T

@+31180

Als ik geld via de bank wil overboeken, krijg ik als fout dat het betalingskenmerk niet klopt.
Ik doe iets verkeerd ?? Maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je via de keuze Ideal en dan automatisch naar via jouw bank betaalt wordt dit automatisch ingevuld, Wat is er dan fout? Of doe je het anders?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Hmm sinds 15 juli zijn de SMS 50% duurder bij Voipbuster was 2 en 3 cent geworden :(

[ Voor 7% gewijzigd door druup op 19-07-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauferik schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:05:
Bellen met voipbuster gaat bij mij erg goed en nu wil ik dit eigenlijk niet meer via de pc maar wil daarvoor de router gebruiken. Nu heb ik een router van D-Link op de kop getikt en het is me gelukt om mijn internet verbinding weer aan de gang te krijgen. Het volgende hoofdstuk is VOIP en daar gaat het bij mis ik struikel over al die termologie. Bovenaan de eerste pagina staan een aantal uitgewerkte setups voor verschillende routers maar nu net weer niet die ik heb, D-Link DVG-G1402S. Is er iemand die mij aan het bellen kan krijgen met VOIP en deze router?
Hoi lauferik,

Is het jou misschien inmiddels gelukt om Voipbuster aan de praat te krijgen op de D-Link DVG-G1402S ?

Of is het iemand anders misschien wel gelukt?

Het is inderdaad frustrerend dat het maar niet werkt. Wat ik ook instel, ik krijg alleen maar continu een in-gesprek-toon te horen op beide telefoonaansluitingen. In de log van dat ding wordt ook al niet specifiek aangegeven waar de VoiP setup nou precies fout gaat en waarom.

Ik heb tot nu toe nergens instructies kunnen vinden. Google bracht geen uitkomst.

Ook heb ik meerdere firmwares (zelfs van verschillende landen, tja, ik was wanhopig) geprobeerd, maar op geen daarvan kon ik VoiP aan de gang krijgen. In sommige firmware-versies was de VoiP-optie zelfs verborgen in het web-menu!

Het wrange is dat ik juist dit model had besteld, omdat die op de hardware-lijst op de Voipbuster-pagina staat:

http://www.voipbuster.com/nl/hardware.html#routers%20wlan

Maar instructies hebben ze er zoals lauferik zegt inderdaad niet bijgedaan. En Voipbuster heeft ook al niet gereageerd op mijn verzoek aan hen of ze mij hiermee konden helpen. Niet netjes van hen.

Wie oh wie kan mij (ons?) helpen met het aan de praat krijgen van Voipbuster op de D-Link DVG-G1402S ? Bij voorbaat hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
nonsens 8)7

[ Voor 108% gewijzigd door Ward Vr op 22-07-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik krijg mijn CLI plots niet meer werkend. Heb Voipcheap (met 340 Freedays) en sinds kort Intervoip (8 ct naar mobiel :) ) op mijn Fritz!box. Nummermelding heeft het altijd gedaan. Als ik in de webclient de nummermelding uitzet, en daarna weer aan, doet hij het 1 keer en daarna niet meer. 8)7
In de webclient van Voipcheap staat een rare opmerking: "currently only mobile numbers can be verified". Maar mijn vaste (budgetphone) nummer is wel geverifieerd. Heb het nummer voor de zekerheid nogmaals geverifieerd, maakt niet uit. Ook als ik vanaf de webclient bel, of via Voxalot ofzo, geeft hij geen nummermelding meer.
Kan het zijn doordat ik bij twee Betamax providers hetzelfde uitgaande uitgaande nummer heb, dat hij het daarom niet meer doet? Of werkt het niet meer bij Voipcheap? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wortelstok schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:43:
Ik krijg mijn CLI plots niet meer werkend. Heb Voipcheap (met 340 Freedays) en sinds kort Intervoip (8 ct naar mobiel :) ) op mijn Fritz!box. Nummermelding heeft het altijd gedaan. Als ik in de webclient de nummermelding uitzet, en daarna weer aan, doet hij het 1 keer en daarna niet meer. 8)7
In de webclient van Voipcheap staat een rare opmerking: "currently only mobile numbers can be verified". Maar mijn vaste (budgetphone) nummer is wel geverifieerd. Heb het nummer voor de zekerheid nogmaals geverifieerd, maakt niet uit. Ook als ik vanaf de webclient bel, of via Voxalot ofzo, geeft hij geen nummermelding meer.
Kan het zijn doordat ik bij twee Betamax providers hetzelfde uitgaande uitgaande nummer heb, dat hij het daarom niet meer doet? Of werkt het niet meer bij Voipcheap? :?
Ik merkte de laatste week ook wat raars met nummermelding en voipcheap in combinatie met een Fritz!Box 7140 analoog. Binnenkomende gesprekken hebben meestal wel het juiste nummer en nummerweergave, echter bij uitgaande gesprekken werd regelmatig het nummer niet meegestuurd, en kreeg de ontvanger 'prive' of 'onbekend' te zien in het display van de telefoon.

Waarschijnlijk heeft het niets te maken dat je voor voipbuster hetzelfde uitgaande nummer gebruikt. Ik heb dit ook circa een jaar gedaan. (voipbuster ben ik uiteindelijk mee gestopt, omdat voipcheap goedkoper is naar mobiel)

[ Voor 7% gewijzigd door LeGato23 op 23-07-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:00:
[...]

Hoi lauferik,

Is het jou misschien inmiddels gelukt om Voipbuster aan de praat te krijgen op de D-Link DVG-G1402S ?

Of is het iemand anders misschien wel gelukt?

Het is inderdaad frustrerend dat het maar niet werkt. Wat ik ook instel, ik krijg alleen maar continu een in-gesprek-toon te horen op beide telefoonaansluitingen. In de log van dat ding wordt ook al niet specifiek aangegeven waar de VoiP setup nou precies fout gaat en waarom.

Ik heb tot nu toe nergens instructies kunnen vinden. Google bracht geen uitkomst.

Wie oh wie kan mij (ons?) helpen met het aan de praat krijgen van Voipbuster op de D-Link DVG-G1402S ? Bij voorbaat hartelijk dank.
nergens zeg je?
http://portforward.com/en...DVG-G1402S/VoipBuster.htm
via
http://www.google.nl/sear...pbuster&btnG=Zoeken&meta=
en er staat nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt prima aan mijn kant achter een switch en een tele2 crappy router.
gebruik VB al meer dan 2 jaar, nooit problemen gehad, bel lekker alle instanties op deze manier, kost bij een bom vol duiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heb sinds vandaag ook een account bij VoipCheap.com. Is het al langer zo dat je alleen een mobiel nummer kunt verifiëren? Want als ik het goed heb begrepen moet VoipCheap m'n nummer geverifieerd hebben voordat zij het meezenden met mijn uitgaande gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb net even zitten te kijken en het kan wel met een vaste telefoon (en ja, het is nodig om het nummer uit te zenden). Eerst moet je online in je profile het nummer invoeren en daarna kan je hem via de client 'verify'-en. Ze bellen je dan op en je moet dan een code invoeren die een computer opleest.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:04:
Ik heb net even zitten te kijken en het kan wel met een vaste telefoon (en ja, het is nodig om het nummer uit te zenden). Eerst moet je online in je profile het nummer invoeren en daarna kan je hem via de client 'verify'-en. Ze bellen je dan op en je moet dan een code invoeren die een computer opleest.
Als ik online in m'n profiel nummers toevoeg (inloggen, client settings) dan komen ze alleen te staan onder 'beschikbare telefoonnummers uit uw profiel'. Maar als ik het goed begrijp heb jij ook niet de geel gearceerde opmerking in je applicatie?
Wellicht is het een tijdelijk iets, maar zoals gezegd heb ik me vandaag pas geregistreerd en loop ik gelijk hier tegenaan..

Afbeeldingslocatie: http://www.easy-upload.nl/index.php/file/2332.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat staat er wel bij, maar ze bellen je wel gewoon op met een bandje. Verder heb ik het niet getest.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Eenmaal ingelogd op de website heb ik m'n nummer ingevuld onder "personal details" en "Client Settings>>Change my VoipCheap user profile" maar in beide gevallen wordt het nummer niet zichtbaar in de software ter verificatie.
Zie ik iets verschrikkelijk over het hoofd, of werkt het op dit moment niet zoals het hoort?

edit: inmiddels is het me gelukt om m'n voip in nummer als 'home' nummer te verifiëren in de applicatie. En heb ik het werkend!

[ Voor 17% gewijzigd door BertusG op 29-07-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

+31<netnummer><abonneenumber> gebruikt?
Ik heb ingelogd op voipcheap->client settings->Change my VoipCheap user profile->nummer aan de rechterkant ingevoerd (dropdown stond op home). Daarna ingelogd op de client (3.0.2 versie 424) en daar stond hij toen tussen.

edit n.a.v. edit ;)
Mooi :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 29-07-2008 19:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik heb sinds kort een Fritz!Box 7170 en ik heb al een tijd op Internet gezocht naar een antwoord, maar ik kom er niet uit.

Sinds ongeveer 3 weken is mijn KPN nummer ook geporteerd naar Budgetphone.
Voorheen had ik een Zyxel en dat werkte gewoon niet goed. Maar ik had wel nummerweergave!
Sinds ik de Fritz!Box heb, heb ik geen nummerweergave meer op de externe apparaat. Op de toestellen komt het wel door.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Apparaat doet het prima. Ik heb het al getest met een Speedtouch 780 en Zyxel 2602.

Regional settings was niet goed. Op NL gezet en voila _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 30-07-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caller id / nummer herkenning bij uitbellen met S450 IP via VOIPBUSTER

Na lang proberen en zoeken is het geluikt.
Enige dat ik uiteindelijk veranderd heb is in het menu van de S450 bij Telefonie - verbindingen de voip verbinding kiezen en daar "Bewerken" kiezen.
Zowel bij gebruikers naam als bij display naam +31... en de rest van ons vaste nummer.

Probleem dat ik nog heb is dat als ik via voip aan het bellen ben en er een gesprek op de vaste lijn binnen komt de voip verbinding (soms) weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
druup schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:42:
Hmm sinds 15 juli zijn de SMS 50% duurder bij Voipbuster was 2 en 3 cent geworden :(
Ja en inmiddels is het 5 cent dus weer 2 cent er bij, in een maand tijd 150% duurder geworden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
druup schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:59:
[...]
Ja en inmiddels is het 5 cent dus weer 2 cent er bij, in een maand tijd 150% duurder geworden! :(
Ach, je moet het een beetje in de gaten houden. Op dit moment is SMS bij Voipcheap gratis. Ze spelen er een beetje mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Wortelstok op 06-08-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelstok schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:09:
[...]

Ach, je moet het een beetje in de gaten houden. Op dit moment is SMS bij Voipcheap gratis. Ze spelen er een beetje mee.
Beetje??? Zeg maar gerust heel vaak :) Tipje voor tweakers onder ons, zet betamax (voipbuster, voipcheap etc) als standaard op je tabbladen van je browser. Zo ben je altijd goed op de hoogte van de tarieven :)

--> belt al 4 jaar met voipbuster. de eerste 2 jaren was het nogal crappy, maar nu is de kwaliteit super. Iedereen die mij / ik bel, horen letterlijk geen verschil.

Enne 53,86 in 4 jaar tijd aan gesprekskosten gemaakt is al helemaal geen gekke prestatie! Heb zo al bij heel wat mensen thuis een fritzboxje geïnstaleerd en via één van de klonen van Betamax erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:58:
[...]
--> belt al 4 jaar met voipbuster. de eerste 2 jaren was het nogal crappy, maar nu is de kwaliteit super. Iedereen die mij / ik bel, horen letterlijk geen verschil.

Enne 53,86 in 4 jaar tijd aan gesprekskosten gemaakt is al helemaal geen gekke prestatie! Heb zo al bij heel wat mensen thuis een fritzboxje geïnstaleerd en via één van de klonen van Betamax erop gezet.
Zelfde voor mij. Ik was er vanaf het begin bij. Heb nog met ze gemaild of ze VOIP wel echt serieus namen ("ja wij nemen dit zeer serieus", in het nederlands), er zat in het begin veel storing op de lijn. Inmiddels weet ik ook veel meer over VOIP, heb zo'n 6 verschillende accounts bij Betamax vanwege hun schuiven met goedkope tarieven.
Mijn ervaring is dat ondanks alle rare marketingfratsen en extreem lage prijzen (waar het in de forums meestal over gaat), de kwaliteit en betrouwbaarheid van de dienst de beste is die je hier kunt krijgen. Wat ik heb meegemaakt met BBNED VODSL, wat ik zie bij Telfort nu e.d. dat heeft Betamax al lang niet meer. Geen echo, geen kraak, geen uitval. Geen helpdesk ook trouwens, maar ik heb liever goede telefoon, dan heb ik die niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:58:

Ik ben er ook sinds het begin bij, maar dat is juni 2005, dus zo'n 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
knakworst schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:01:
[...]
Ik ben er ook sinds het begin bij, maar dat is juni 2005, dus zo'n 3 jaar.
Klopt, mijn eerste transactie naar Finarea (toen kreeg ik ook een officiele factuur):
09-Jun-2005 14:38:04 € 1.00
Met die euro heb ik een jaar lang gebeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wortelstok op 07-08-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

Speedmaster

Make my day...

Wortelstok schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:56:
[...]

Klopt, mijn eerste transactie naar Finarea (toen kreeg ik ook een officiele factuur):

[...]

24 Maart 2006 en nog steeds dik tevreden, geen uitval, geen echo, en sinds 1,5 jaar met een speedtouch 780 werkt het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

April 2006 definitief, daarvoor ook nog een poos voor die euro gebeld...
De toestellen voor VOIP hebben al een paar toestellen gezien.... De beroemde SPA..., Draytek Vigor 2000VG, en nu deZyxel 2602HW. De laatste was gratis en heb ik nu nog,.... de eerste (SPA) was voor de fun, het MM-aanbiedinkje) gebruik ik nog voor test werk, de 2200VG was er toen ik nog kabel had...
De kwaliteit is voortreffelijk....we krijgen zelden commentaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bel al twee jaar voor 10 euro (nee, ik bel niet heel veel). Na de 120 dagen bel ik gewoon voor 1 ct per minuut het beltegoed op en er staat nu nog 0,50 euro op :) Maar het werkt inderdaad heel goed, ik ben begonnen met een Sipura 1001 in juni 2006 en sinds een half jaartje gebruik ik de Zyxel 2602 die ik van Telfort heb gekregen. De Sipura staat nu bij mijn ouders en werkt ook daar prima met Voipbuster.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
LeGato23 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 08:47:
[...]

Ik merkte de laatste week ook wat raars met nummermelding en voipcheap in combinatie met een Fritz!Box 7140 analoog. Binnenkomende gesprekken hebben meestal wel het juiste nummer en nummerweergave, echter bij uitgaande gesprekken werd regelmatig het nummer niet meegestuurd, en kreeg de ontvanger 'prive' of 'onbekend' te zien in het display van de telefoon.

Waarschijnlijk heeft het niets te maken dat je voor voipbuster hetzelfde uitgaande nummer gebruikt. Ik heb dit ook circa een jaar gedaan. (voipbuster ben ik uiteindelijk mee gestopt, omdat voipcheap goedkoper is naar mobiel)
Heeft niets te maken met de Fritz!Box. Die kan en mag geen nummers meesturen. Dat doet je provider dus voipcheap of voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Volgens mij stuurt de FB het nummer wel mee, Voipbuster kijkt dan of het nummer geverifieerd is en stuurt het dan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste link is slechts een instructie hoe poorten te forwarden op die router, zodat je Voipbuster kunt draaien op je PC. Dat heeft niets met de Voipbuster-functionaliteit in de router zelf te maken.

Wat die tweede link betreft: ik ben ook wel zat hits tegengekomen toen ik op "DVG-G1402S" en "voipbuster" zocht, maar onder die hits heb ik nergens een daadwerkelijk artikel kunnen vinden die me uitlegt hoe ik Voipbuster aan de praat kan krijgen op dit product. Ik zei in mijn eerdere post dan ook "Google bracht geen uitkomst" en niet "Google gaf me totaal geen hits".

Ik heb echt niet voor niets in dit topic gepost, hoor. Ik ben iemand die eerst fanatiek gaat Googlen, voordat hij het aan anderen gaat vragen.

Is er iemand hier die me misschien toch een beetje op weg zou kunnen helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het probleem dat wij hebben veroorzaakt kan worden door te weinig band breedte?

Ons probleem is dat als we via voip aan het bellen zijn en iemand belt ons op onze KPN lijn de voip verbinding weg valt. Ook als we niet opnemen.

We hebben een 4mb ADSL abo van Orange (online):
(A)DSL Online 1 416,84 KByte/sec. 3416,76 Kbit/sec.

Erg lastig probleem en het is me nog niet gelukt ergens iets te vinden dat me verder helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk eerder dat het er aan ligt dat voipbuster en KPN met dezelfde poorten werken. Je zou kunnen proberen of Voipbuster poort 5061 pakt ipv 5060 (bij budgetphone werkte dat wel, bij voipbuster heb ik het nooit geprobeerd).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:56:
Weet iemand of het probleem dat wij hebben veroorzaakt kan worden door te weinig band breedte?

Ons probleem is dat als we via voip aan het bellen zijn en iemand belt ons op onze KPN lijn de voip verbinding weg valt. Ook als we niet opnemen.

We hebben een 4mb ADSL abo van Orange (online):
(A)DSL Online 1 416,84 KByte/sec. 3416,76 Kbit/sec.

Erg lastig probleem en het is me nog niet gelukt ergens iets te vinden dat me verder helpt.
Klinkt als het ontbreken van een splitter, of zoals hierboven een port die door beide apll. worden gebruikt. Kijk in dat geval even of je VB op een andere port kan laten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuut-Tuut schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:00:
[...]

Klinkt als het ontbreken van een splitter, of zoals hierboven een port die door beide apll. worden gebruikt. Kijk in dat geval even of je VB op een andere port kan laten werken
Ik ging uit van een KPN internet + bellen oplossing, maar als het een vaste lijn is heb je gelijk :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor jullie reaktie. Nu zie ik in mijn s450 ip bij geavanceerde instellingen 3 velden waat die 5060 in staat, nl proxy-server poort, registrar server poort en outbound proxy-poort.
Ik zou kunnen gaan zitten proberen, maar misschien weet een van jullie wel welke ik zou moeten aanpassen...?

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 09:57
ik had een nummer dat je kon bellen (vast nummer nederland) waarna je werd doorgeschakeld naar het nummer dat je wil belde. erg handig vanaf mobiele telefoon, maar nu ben ik dat nummer kwijt. weet iemand het toevallig?

• AtRi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat dit al eerder gevraagd is ... maar heb nooit een antwoord gezien. Ik heb een KPN internet + bellen abonnement. Ik kan met m'n Targa telefoon via Voipbuster precies 25 seconden bellen en dan wordt de verbinding verbroken. Op een andere locatie heb ik een "gewoon" KPN internet abo (dus zonder bellen) en daar werkt alles prima. Hoe kan ik op locatie 1 alles ook gewoon aan de praat krijgen. Ben er al een hele poos mee bezig, maar het lukt absoluut niet :( Ben totaal gefrustreerde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien controleert de router elke 25s of de poort voor IBP nog vrij is? En vervolgens word je eraf gekickt?
Dan zou je het via een andere poort kunnen laten lopen (& forwarden indien noodzakelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je overigens ook gelezen had als je de 4 na laatste post gelezen had voor te posten. Want dat gaat daar gewoon over.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 16:11:
Wat je overigens ook gelezen had als je de 4 na laatste post gelezen had voor te posten. Want dat gaat daar gewoon over.
hij mag zelf het zoekwerk op het forum nog een keer overdoen......
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:20:
Ik weet dat dit al eerder gevraagd is ... maar heb nooit een antwoord gezien. I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:24
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 15:20:
Ik weet dat dit al eerder gevraagd is ... maar heb nooit een antwoord gezien. Ik heb een KPN internet + bellen abonnement. Ik kan met m'n Targa telefoon via Voipbuster precies 25 seconden bellen en dan wordt de verbinding verbroken.
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dan al jaren een "modern" modem....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"

ik heb dan al jaren een "modern" modem....?

wel.. bedankt had er zelf nog niet naar gezocht , weer wat geleerd...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie reacties. Heb natuurlijk meteen gekeken bij Caesu in "Voordelig bellen met Boipbuster (deel 5), maar helaas .. ik ben een leek :'( Want het volgende zegt me helemaal niets:

[ ipqos.ini ]
config dest=pvc_Internet state=enabled priority=strict
config dest=pvc_Video1
config dest=pvc_Video2
config dest=pvc_Video3
config dest=pvc_Video4
config dest=pvc_Video5
config dest=pvc_Video6
config dest=pvc_Video7
config dest=pvc_Video8
config dest=pvc_Video9
queue config dest=pvc_Internet queue=1 ackfiltering=enabled

en

[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet state=enabled mtu=576
state=disabled

ik kan je bijna garanderen dat het probleem nu opgelost is.

na 25 sec. moet een SIP-pakketje wordt verstuurd dat groter is dan 576 bytes.
SIP gebruikt over het algemeen UDP pakketjes die niet opgedeeld kunnen worden.
alleen de modernste VoIP-adapters/providers staan ook TCP toe.

Hoe kom ik bij ipqos.ini??? Ik wil heel graag het spul werkend krijgen, doe dit nml voor mijn invalide vader voor wie telefoneren "een luikje naar de buitenwereld" is. Misschien niet nodig, maar het modem dat hij gebruikt is een ST 780 wireless.
Alvast bedankt voor het meedenken

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:11
dit commando kun je ook uitvoren via telnet:
ipqos ef config intf=Internet state=disabled mtu=576

met state op enabled werkt het idd niet en wordt je na 25 sec verbroken.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Wortelstok schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:56:
[...]

[...]

Jammer he dat je niet meer via zo'n 0900 nummer kan bellen om zo voor 1,30 aan 120 dagen freedays te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
mensen,

ik zoek mij al 3 dagen scheel op een antwoord:

Ik gebruik een linksys pap2 momenteel in combinatie met voipbuster en kan daarmee bellen, dus dat gedeelte werkt.

nu heb ik een budgetphone nummer maar ik kan nergens vinden hoe ik beide voip providers kan instellen,

ik wil (net als iedereen) voipbuster voor uitgaand en budgetphone voor inkomend verkeer gebruiken

kan iemand mij op een jip en janneke manier vertellen hoe ik dit instellen kan?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

shure-fan schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:20:
mensen,

ik zoek mij al 3 dagen scheel op een antwoord:

Ik gebruik een linksys pap2 momenteel in combinatie met voipbuster en kan daarmee bellen, dus dat gedeelte werkt.

nu heb ik een budgetphone nummer maar ik kan nergens vinden hoe ik beide voip providers kan instellen,

ik wil (net als iedereen) voipbuster voor uitgaand en budgetphone voor inkomend verkeer gebruiken

kan iemand mij op een jip en janneke manier vertellen hoe ik dit instellen kan?
Op deze link staat misschien wel info hoe je de pap2 moet instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Iemand nog problemen met het registeren van je toestel bij Voxalot?

Ik krijg sinds gisterenavond geen verbinding meer mee.
Direct bij Voipdiscount gaat wel goed en ik heb niets gewijzigd aan het systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
bedankt voor de link, maar ik kom er nog steeds niet uit.

het is dus de bedoeling bij mij om beide providers via line 1 te laten lopen, en dan voipbuster voor uitgaand en budgetphone voor inkomend verkeer te hebben, dit dus beide via line 1 (aangezien ik 1 toestel heb)

ik hou me aanbevolen als iemand me eventueel via msn of whatever kan helpen

[ Voor 12% gewijzigd door shure-fan op 23-08-2008 14:19 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb altijd prima gebruik gemaakt van voipbuster met voip-in nummer. Maar nu werkt het niet meer. In het pc programmatje staat mijn nummer nog wel.
Iemand die hier meer van weet? Zijn de nummers ingetrokken?
Pagina: 1 ... 18 ... 58 Laatste