☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
wel vreemd dat ik bij voipbuster, maar ook met google nergens iets over dubbele freedays terugkan vinden (ook niet in het engels). Erg leuke actie maar waar zit "de winst" voor voipbuster als het een eenmansactie is????tvdoc schreef op woensdag 30 april 2008 @ 20:26:
[...]
als je bij beltegoed kopen kijkt , en kiest voor 10 euro , krijg je een opie om te betalen met dubbele freedays : http://www.ekin.nl/krediislemler.asp?part=snel10&l=nl
Ook kan je ze een mailtje sturen met onderwerp dubbele freedays , je krijgt dat mail terug met uitleg
Ze kopen twee keer voor 5 euro beltegoed in met ieder 120 freedays. Resellers kunnen dat.Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:52:
[...]
wel vreemd dat ik bij voipbuster, maar ook met google nergens iets over dubbele freedays terugkan vinden (ook niet in het engels). Erg leuke actie maar waar zit "de winst" voor voipbuster als het een eenmansactie is????
/▌
Verwijderd
Het zou mij niets verbazen als het een truc van Ekin is om jou extra geld afhandig te maken met een vaag verhaaltje over dubbele freedays.Marzman schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:29:
[...]
Het zou me niks verbazen als het niet meer werkt aangezien het een trucje lijkt dat een maas in de Betamax betalingen/freedays gebruikt. Normaal gesproken kan je niet minder dan 10 euro storten (maar dus wel via resellers).
Om te beginnen kan ik nergens op de site van VB ontdekken dat je met 5 euro kunt opwaarderen en dat je daarvoor 120 freedays zou krijgen. Bovendien als je opwaardeert krijg je er niet zomaar 120 dagen bij maar wordt de teller gereset naar 120 dagen. Met andere woorden: je kunt nooit op enig moment meer dan 120 freedays op je account hebben staan.
Ik betwijfel of het ooit iemand gelukt is om via de Ekin route extra freedays te krijgen.
Verwijderd
edit: waarvan bij deze akte (zeer snel antwoord overigens...!)
Hallo,
mijn vraag is simpel: hoe werkt dat met die dubbele freedays op jullie site?
Bij Voipbuster & met Google kan ik nergens iets over dubbele freedays terugvinden (ook niet in het Engels).
Erg leuke actie maar hoe zeker is ie???
En: Normaal wordt de teller bij opwaarderen altijd naar 120 gerest, en nu?
Met vriendelijke groet,
Andre
OK, hoe:stel u koopt bij ons de belbundels dan kunnen wij bijvoorbeeld deze voor u aanvullen.
Indien u bijvoorbeeld voipbuster/justvoip gebruikt. Deze geeft u standaard 120 dagen aan freedays.
Wij kunnen deze voor u verdriedubbelen. Dit houd in dat u dus 3 x 120 dagen kunt verkrijgen.
Dan dient u 22,50 over te maken, waarbij u 15 euro aan beltegoed krijgt en 3 x 120 dagen.
Hopende u voldoende te hebben bericht, indien u nog vragen heeft laat het ons aub weten, wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn!
Met vriendelijke groet,
Reseller Team Betamax GmbH.
* activeer ik dan die 3x120 dagen, in 1 keer of 3x over?
* wat wordt er zichtbaar ? 360 dagen (plus de restdagen die ik nu nog heb?)
of anders?
André
U maakt het in één keer over een bedrag van 22,50 en wij geven u 360 dagen aan FREEDAYS.
graag bij de overboeking als volgt te werk gaan bij mededeling van de betaling:
3x: uw gebruikersnaam
Wij zullen u 15 euro beltegoed plus freedays storten.
Hopende u voldoende te hebben bericht, indien u nog vragen heeft laat het ons aub weten, wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn!
Met vriendelijke groet,
Reseller Team Betamax GmbH
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 12:49 ]
Niet zo negatief zeg ! Ik heb vorig jaar bij Ekin in mei 14.45 betaald voor een voipcheap account en kreeg binnen een uur 180 freedays ( voipcheap heeft normaal 90 freedays) , kon dus tot november gratis bellen. Resellers kunnen met 5euro opwaarderen. Overigens is Ekin niet de enige die het aanbied , kijk maar bij eens bij je account oner optie "koop beltegoed". Bij Alex kan je bijv. al voor 5,50 120 VB freedays krijgen :Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:30:
[...]
Het zou mij niets verbazen als het een truc van Ekin is om jou extra geld afhandig te maken met een vaag verhaaltje over dubbele freedays.
Om te beginnen kan ik nergens op de site van VB ontdekken dat je met 5 euro kunt opwaarderen en dat je daarvoor 120 freedays zou krijgen. Bovendien als je opwaardeert krijg je er niet zomaar 120 dagen bij maar wordt de teller gereset naar 120 dagen. Met andere woorden: je kunt nooit op enig moment meer dan 120 freedays op je account hebben staan.
Ik betwijfel of het ooit iemand gelukt is om via de Ekin route extra freedays te krijgen.
http://voip.vraagalex.nl/
3: 120* VoipBuster Freedays voor slechts € 5,50!
Voor vragen over VraagAlex Telecom bel 030 655 1979 of mail alex@vraagalex.nl!
Via VraagAlex kunt u sinds kort beltegoed kopen voor VoipBuster! Het is nu ook mogelijk om € 5 beltegoed te kopen, waar u ook 120 dagen gratis mee kunt bellen! Ook krijgt u het beltegoed voor de gereduceerde prijs van slechts € 5,50 (ipv € 5,95 wat het zou kosten bij VoipBuster).
Wilt u ook uw VoipBuster beltegoed kopen via VraagAlex? Maak dan vandaag nog € 5,50 over op rekeningnummer 3109.29.059 t.n.v. VraagAlex onder vermelding van uw VoipBuster gebruikersnaam.
De dienst is ook beschikbaar voor gebruikers van:
http://www.voipbuster.com/
http://www.voipstunt.com/
http://www.webcalldirect.com/
http://www.lowratevoip.com/
Maakt u gebruik van een andere dienst van Betamax? Laat het ons weten! Wij zullen nagaan of u ook beltegoed kunt kopen via VraagAlex.nl.
Wilt u beltegoed kopen vanuit het buitenland? Dan heeft u de volgende gegevens nodig:
IBAN: NL45 RABO 0310 9290 59
BIC: RABONL2U
Naam bank: Bizner Bank
Plaats: Utrecht
Verder gaat VraagAlex zeer binnenkort van start met een nieuwe VOIP dienst. Het grote verschil is dat de landen waar u gratis heen kunt bellen bij deze dienst vast staan. De kosten voor deze dienst zijn € 9,50, waar u tevens een USB stick bij ontvangt waar u mee kunt bellen! Natuurlijk bieden wij deze dienst niet aan zonder demonstratie. Wilt u weten hoe u met een USB stick kunt bellen? Stuur dan een email naar alex@vraagalex.nl of bel 030 655 1979 en spreek een bericht in.
* Het aantal FreeDays kan mogelijk afwijken. Kijk voor meer informatie op de site van de betreffende aanbieder voor de woorwaarden.
Verwijderd
Bij mij werkte het niet omdat ik al een tegoed van meer dan 15 Euro op mijn account had staan. Hier het antwoord van de reseller:Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 08:27:
[...]
www.ekin.nl
Ik heb nagevraagd en werkt ook voor Justvoip. Dus heb ik 14,45 Euro overgemaakt. Wel tweemaal email bericht gehad dat 5 euro is overgeboekt naar account. Alleen heb ik geen dubbele freedays ontvangen, slechts 1 x 120 freedays. Ik heb om uitleg en herstel gevraagd via email; misschien wordt het nog hersteld?
Nu zie ik wat er aan de hand is. Indien je meer dan 15 euro beltegoed had op
je rekening dan geeft het systeem niet de benodigde FREEDAYS bij
aanvullingen. Ik heb reeds 1 euro erbij gezet. Helaas is dit door het
systeem gegenereerd. Ik zal u nog eens 1 euro tegoed erop zetten. Hiermee
komt u betaling voor 10 euro uit op 12,45. Dit bedrag zou u ook hebben
betaald als u rechtstreeks bij betamax heeft ingkocht.
Sorry voor het ongemak maar ik ging er even niet van uit dat er reeds geld
op u account stond. Overigens moet ik opmerken dat dit 2 keer eerder is
gebeurd en ik er echt niet bij heb stil gestaan u te vragen of u geld op u
account had staan.
Hopende u voldoende te hebben bericht, indien u nog vragen heeft laat het
ons aub weten, wij proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn!
Voor mij goed opgelost.
Verwijderd
10 euro beltegoed bij 120 dagen.... die 10 euro si vrij te besteden voor niet gratis nrs...
Dus voor 3 periodes van 120 dagen is dat totaal 30 euro eigen vrij beltegoed....
via ekin nu:voor 3 periodes periodes van 120 dagen is dat totaal maar 15 euro eigen vrij beltegoed....
terwijl je 22.50 betaalt...
Kortom 15 euro minder eigen beltegoed over dezelfde periode.
Je zou 7.50 nog bij kunnen storten (wordt 10 euro) bij VB zelf... dan is het verschil altijd nog 7.50 euro. (die 2.50 extra "b'oek" je gewoon door naar de volgende periode 'als het ware".. )
Dus Ekin is alleen voordeliger als je veel naar gratis nummers belt en weinig andere nrs....
Toch.... he....?
De nettowinst is dus 120 freedays voor slechts €2,55 extra kosten.

Edit: Ik had overigens nog plm €20,- staan, is dus nú €30,- geworden..
[ Voor 14% gewijzigd door Isaak Asimov op 02-05-2008 23:26 ]
Verwijderd
Dat is dan voordelig als je per dag gemiddeld meer dan 2,55/0,01/120=2 ⅛ minuten verbelt naar gratis bestemmingen.Isaak Asimov schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:22:
De nettowinst is dus 120 freedays voor slechts €2,55 extra kosten.
@Asimov
Weet je zeker dat er geen startkosten per gesprek in rekening gebracht worden zoals bij Voipbuster Pro?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 10:44 ]
Zeker te weten, dat ik van mijn reguliere Voipbuster gebruik maak zonder startkosten.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 09:43:
[...]
Dat is dan voordelig als je per dag gemiddeld meer dan 2,55/0,01/120=2 ⅛ minuten verbelt naar gratis bestemmingen.
@Asimov
Weet je zeker dat er geen startkosten per gesprek in rekening gebracht worden zoals bij Voipbuster Pro?
Ik bel zelden naar betaalnummers of mobiel, dus bij mij hoopt zich het beltegoed op totdat ik besluit om in te teren, ergo dit is een gunstige oplossing.
Misschien dat iemand nog ideeën heeft om betalingen per telefoon te verrichten, zodat ik mijn beltegoed nóg wat nuttiger kan besteden?
Verwijderd
Bel het gewoon op als je freedays op zijn. Ik zie het probleem niet.Isaak Asimov schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:29:
[...]
Zeker te weten, dat ik van mijn reguliere Voipbuster gebruik maak zonder startkosten.
![]()
Ik bel zelden naar betaalnummers of mobiel, dus bij mij hoopt zich het beltegoed op totdat ik besluit om in te teren, ergo dit is een gunstige oplossing.
Misschien dat iemand nog ideeën heeft om betalingen per telefoon te verrichten, zodat ik mijn beltegoed nóg wat nuttiger kan besteden?
/▌
Ach, wij Zeeuwen zin zunig..Marzman schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:59:
[...]
Bel het gewoon op als je freedays op zijn. Ik zie het probleem niet.
dan krijg je 7 freedays erbij en het kost je 26ct (-130ct+104ct).
als je minder dan 26 minuten per 7 dagen belt is dat weer niet voordeliger.
Heel mooi!Caesu schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:57:
je kan ook je beltegoed gebruiken om freedays te kopen.
dan krijg je 7 freedays erbij en het kost je 26ct (-130ct+104ct).
als je minder dan 26 minuten per 7 dagen belt is dat weer niet voordeliger.

It ain't stupid if it works!
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn (waarschijnlijk wel), die niet alleen meer wilde bellen als de computer aan staat. En hiervoor een telefoon met VOIP functionaliteit hebben gekocht.
Kleine poll:
Wat voor telefoon hebben jullie gekocht en waarom?
Is dit met draad of DECT of misschien wel WIFI.
Wat zijn hierbij jullie belangrijkste voor en nadelen tov deze toestellen?
bv:
-niet kunnen toevoegen van contacten via SIP URI (me@voipbuster.com) ipv IP adres wat me nogal irritant lijkt. (zoals de siemens dect producten)
-Problemen met bellen/gebeld worden van/naar vast/voip nummers
-qualiteit verbindingen
-etc.
x
Ik heb vanaf het begin een atakastje gehad met een normale decttelefoon. Die telefoon hangt nou aan het adslmodem dat ik van Telfort heb gehad en dat atakastje gebruiken mijn ouders nu. Ik heb eigenlijk nooit via de computer gebeld (nou ja, misschien twee ofzo om het te proberenblaatbeest schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:53:
Ik gebruik ondertussen al een behoorlijke tijd voipbuster met veel succes en plezier en kostenbesparingen
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn (waarschijnlijk wel), die niet alleen meer wilde bellen als de computer aan staat. En hiervoor een telefoon met VOIP functionaliteit hebben gekocht.
Kleine poll:
Wat voor telefoon hebben jullie gekocht en waarom?
Is dit met draad of DECT of misschien wel WIFI.
Wat zijn hierbij jullie belangrijkste voor en nadelen tov deze toestellen?
bv:
-niet kunnen toevoegen van contacten via SIP URI (me@voipbuster.com) ipv IP adres wat me nogal irritant lijkt. (zoals de siemens dect producten)
-Problemen met bellen/gebeld worden van/naar vast/voip nummers
-qualiteit verbindingen
-etc.
/▌
Kan je met die normale DECT telefoon via ATA kastje wel naar VOIP accounts bellen?
@pigsbutt
Hoe werkt het met die siemens telefoon om naar voip accounts te bellen?
IP adres van de andere persoon intoetsen. Wat als dit een variabel IP adres is?
x
Het lijkt me overigens dat het via de route 'Vraag Alex' zie enige posts hogerop nog voordeliger kan: voor €5,50 krijg je 120 Freedays en €5,- beltegoed. Dat is afgezien van de Freedays zelfs nog gunstiger om je beltegoed op te waarderen dan wat Voipbuster in de aanbieding heeft (10% toeslag ipv 19%)..Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:56:
Ik heb hiervoor mijn twijfels uitgesproken over de Ekin route om je VB account op te waarderen. Omdat o.a. Asimov wél goede ervaringen had heb ik besloten zelf maar eens de proef op de som te nemen door a.s. maandag mijn account op deze wijze op te waarderen. Ben benieuwd.
Met die Dect-telefoon aan mijn zyxeltje (adslmodem met voippoorten) kan het in ieder geval. Ik kan in de firmware een telefoonboek maken waarbij je kan zeggen dat hij bepaalde nummers niet via de sipproxy moet bellen maar rechtstreeks naar een ipadres.blaatbeest schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:33:
@Marzman
Kan je met die normale DECT telefoon via ATA kastje wel naar VOIP accounts bellen?
Van die ata had ik ook wel ooit gelezen dat het kon trouwens, alleen heb ik het nooit geprobeerd.
Zou daar ook geen BTW grapje in zitten? Bij voipbuster zie je dat geloof ik ook pas als je betaald (of het moet veranderd zijn, ik hoef niet zo vaak te opwaarderen).Isaak Asimov schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:39:
[...]
Het lijkt me overigens dat het via de route 'Vraag Alex' zie enige posts hogerop nog voordeliger kan: voor €5,50 krijg je 120 Freedays en €5,- beltegoed. Dat is afgezien van de Freedays zelfs nog gunstiger om je beltegoed op te waarderen dan wat Voipbuster in de aanbieding heeft (10% toeslag ipv 19%)..
Volgens mij moet je bellen naar het ip van een sipserver van degene die je wilt bellen ipv het ip van degene die je wil bellen.blaatbeest schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:33:
@pigsbutt
[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 04-05-2008 16:55 ]
/▌
Verwijderd
Met een "gewoon" telefoontoestel kun je alleen maar normale telefoonnummers intoetsen, niet iets met alfa tekens zoals pigsbutt@voipbuster.com. Ook een IP adres lukt niet. Vandaar dat ik de Siemens alleen icm gewone telefoonnummers gebruik.blaatbeest schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:33:
@pigsbutt
Je hebt volgens mij dezelfde zyxel als ik. Daarin kun je dat wel instellen. Op je telefoon bel je dan gewoon het telefoonnummer, maar je zyxel doet er dan wat anders mee.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:13:
[...]
Met een "gewoon" telefoontoestel kun je alleen maar normale telefoonnummers intoetsen, niet iets met alfa tekens zoals pigsbutt@voipbuster.com. Ook een IP adres lukt niet. Vandaar dat ik de Siemens alleen icm gewone telefoonnummers gebruik.
Ik gebruik het ook niet overigens
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 04-05-2008 18:22 ]
/▌
Wat wél een mogelijkheid is, is een account nemen bij bijvoorbeeld Voxalot en via 'Speeddial' voorgeprogrammeerde voip-addressen bellen; in dat geval hoeft het telefoontoestel alleen maar numerieke karakters en de * en # te produceren en zorgt Voxalot voor de alfa-numerieke code.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:13:Met een "gewoon" telefoontoestel kun je alleen maar normale telefoonnummers intoetsen, niet iets met alfa tekens zoals pigsbutt@voipbuster.com. Ook een IP adres lukt niet. Vandaar dat ik de Siemens alleen icm gewone telefoonnummers gebruik.
Ik heb nog geen DECT phone gevonden waarmee je gewoon naar een VOIP URI kan bellen. Alleen maar via IP (waarvan ik nog steeds niet snap hoe dat werkt, misschien dat iemand dat even kan uitleggen
Met een WIFI phone kan je wel een VOIP URI bellen me@voipbuster.com maakt het toch een stuk makkelijker. Deze zou je mooi mee kunnen nemen als semi-mobiel mocht je in een hotspot belanden... maar voor thuis gebruik lijkt me de relatief korte accu levensduur niet erg prettig.
x
Verwijderd
dit soms?blaatbeest schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:15:
Ik heb nog geen DECT phone gevonden waarmee je gewoon naar een VOIP URI kan bellen. Alleen maar via IP (waarvan ik nog steeds niet snap hoe dat werkt, misschien dat iemand dat even kan uitleggen)
http://www.callvoip.nl/product_info.php?products_id=241
URL Dialing support
Die telefoons zullen er wel zijn, maar ik denk dat je dan beter kan zoeken naar een "wireless voip phone". Maar er zijn dus wel manieren om het in te stellen ook met een gewone decttelefoon (hierboven staan er twee).blaatbeest schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:15:
Ok.. het is dus mogelijk om naar VOIP accounts te bellen maar het is niet bijzonder praktisch of makkelijk gemaakt.
Ik heb nog geen DECT phone gevonden waarmee je gewoon naar een VOIP URI kan bellen. Alleen maar via IP (waarvan ik nog steeds niet snap hoe dat werkt, misschien dat iemand dat even kan uitleggen)
Met een WIFI phone kan je wel een VOIP URI bellen me@voipbuster.com maakt het toch een stuk makkelijker. Deze zou je mooi mee kunnen nemen als semi-mobiel mocht je in een hotspot belanden... maar voor thuis gebruik lijkt me de relatief korte accu levensduur niet erg prettig.
/▌
Ik begrijp overigens je positie niet helemaal: bellen naar vaste nummers is via Voipbuster al bijna gratis. Bijna elke bestemming is op die manier te bereiken; vanwaar je behoefte om via voip-addressen te gaan bellen? Is die behoefte professioneel of ben je iemand die graag de techniek van de toekomst wil exploreren, dan zou ik zeggen investeer tijd en moeite óf (veel) geld..
Professionele apparaten zijn duur en workarounds kosten tijd en moeite. Pick your choice..
Op mijn werk met XS4ALL heb ik totaal geen problemen. Bij andere mensen met Telfort het zelfde probleem bij bovenstaande websites. Ze laden dan heel traag of gewoon helemaal niet.
Met de voipdienst zelf (SIP) is er geen enkel probleem.
Lekker!
als ik anoniem surf, heb ik de website direct,dus ligt echt aan telfort.
[ Voor 45% gewijzigd door thefxr op 06-05-2008 01:06 ]
Verwijderd
Deze zaak stinkt als je het mij vraagt. Heel kwalijk.thefxr schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:02:
nu je het zegt, ja,heb ik ook problemen mee.
als ik anoniem surf, heb ik de website direct,dus ligt echt aan telfort.
Eigenlijk is het nummer 3:Isaak Asimov schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:27:
Is die behoefte professioneel of ben je iemand die graag de techniek van de toekomst wil exploreren, dan zou ik zeggen investeer tijd en moeite óf (veel) geld..
Professionele apparaten zijn duur en workarounds kosten tijd en moeite. Pick your choice..
Ik wil een telefoon die klaar is voor de toekomst van VOIP.
Eigenlijk ben ik afgelopen weekend nogal teleurgesteld met de huidige mogelijkheden en vroeg me af of het niet gewoon aan mij lag dat ik geen goede telefoons kon vinden
Ik ben geen early adopter en had ik niet verwacht dat ik dat met VOIP in 2008 nog zou zijn
Het heeft ook te maken met dat ik wil gaan emigreren en dat de gratis landen bij voipbuster niet vast staan...
x
Je bent ook geen early adapter. Massa's mensen bellen met voip (KPN+Bellen en dat soort dingen). Alleen bellen die nog met hun huidige pots-apparatuur. Het is een soort tussenstap waar het nu op zit.blaatbeest schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 06:30:
[...]
Eigenlijk is het nummer 3:
Ik wil een telefoon die klaar is voor de toekomst van VOIP.
Eigenlijk ben ik afgelopen weekend nogal teleurgesteld met de huidige mogelijkheden en vroeg me af of het niet gewoon aan mij lag dat ik geen goede telefoons kon vinden
Ik ben geen early adopter en had ik niet verwacht dat ik dat met VOIP in 2008 nog zou zijn
Het heeft ook te maken met dat ik wil gaan emigreren en dat de gratis landen bij voipbuster niet vast staan...
/▌
Hoezo stinkt dat? Telfort gaat echt geen sites blokkeren er zal wel een routeringsprobleem zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 02:53:
[...]
Deze zaak stinkt als je het mij vraagt. Heel kwalijk.
Wat is eigenlijk het probleem want ik kan www.voipbuster.com gewoon openen via telfort. Kan best dat het bij een anonimizer sneller opent (als die de voipbuster-site gecached hebben staan omdat je niet de eerste bent die dat probeert)
/▌
Lekker!
Verwijderd
Nou hier werkt het nog steeds niet, terwijl alle andere sites me met lichtsnelheid om de ore vliegen. Met de naamservers zal het dus niets te doen hebben.Marzman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:48:
[...]
Hoezo stinkt dat? Telfort gaat echt geen sites blokkeren er zal wel een routeringsprobleem zijn.
Wat is eigenlijk het probleem want ik kan www.voipbuster.com gewoon openen via telfort. Kan best dat het bij een anonimizer sneller opent (als die de voipbuster-site gecached hebben staan omdat je niet de eerste bent die dat probeert)
Maar waarom zou Telfort de Voipbuster sites niet wat trager maken. Ze hebben er een commercieel belang bij en ze kúnnen het technisch gezien. Ga me nou niet vertellen dat Telfort dat nooit zou doen vanwege een of andere "hoogstaande moraliteit". Het zijn commerciéle bedrijven.
Edit: Telfort heeft mee zitten lezen op dit forum en het slot er weer afgegooid. De Voipbuster site knalt nu weer binnen hiero. 09:46 uur
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 09:48 ]
klopt, alleen de rest van de betamax klonen werken nog steeds niet, dus ze zullen nog ff een stapje verder moeten gaanVerwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:27:
[...]
Edit: Telfort heeft mee zitten lezen op dit forum en het slot er weer afgegooid. De Voipbuster site knalt nu weer binnen hiero. 09:46 uur
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 10:50 ]
Ligt niet aan Telfort, zit nu op mijn bedrijfsnetwerk en daar gaat het ook traag of helemaal niet.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:50:
10:50 uur en het is weer pet met het laden van Voipbuster
Verwijderd
Bij deze trek ik mijn eerdere twijfels over Ekin als voipreseller in.Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:56:
Ik heb hiervoor mijn twijfels uitgesproken over de Ekin route om je VB account op te waarderen. Omdat o.a. Asimov wél goede ervaringen had heb ik besloten zelf maar eens de proef op de som te nemen door a.s. maandag mijn account op deze wijze op te waarderen. Ben benieuwd.
Gisteravond heb ik €6,75 via een normale internet-overschrijving overgemaakt op de ABNAmro rekening van Ekin om mijn Voipbuster tegoed met €5 op te waarderen en 120 nieuwe freedays te ontvangen. Ik was positief verrast te zien dat mijn account nog dezelfde avond was opgewaardeerd.
Good job Ekin!
eerst was dat 7.
wordt het allemaal nog wat voordeliger ook als je freedays koopt van je beltegoed.
Dan gebruikje toch de sipserver van Voipbuster met de gebruikersnamen van de andere betamax klonen? Werkt ook prima.thefxr schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:54:
[...]
klopt, alleen de rest van de betamax klonen werken nog steeds niet, dus ze zullen nog ff een stapje verder moeten gaan
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
sip.voipbuster.com has address 194.120.0.198
sip.voipbuster.com has address 194.221.62.198
sip.justvoip.com has address 194.120.0.198
sip.justvoip.com has address 194.221.62.198
sip.webcalldirect.com has address 194.120.0.198
sip.webcalldirect.com has address 194.221.62.198
sip.nonoh.net has address 194.120.0.198
sip.nonoh.net has address 194.221.62.198
Dus als je de ene kloon niet kan bereiken, dan zal een andere niet veel beter werken. En volgens mij kan je niet inloggen met de username van de ene kloon bij de andere kloon.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Owh jawel hoorRichieB schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:52:
Wat een onzin, alle Betamax sip servers hebben hetzelfde IP adres:
sip.voipbuster.com has address 194.120.0.198
sip.voipbuster.com has address 194.221.62.198
sip.justvoip.com has address 194.120.0.198
sip.justvoip.com has address 194.221.62.198
sip.webcalldirect.com has address 194.120.0.198
sip.webcalldirect.com has address 194.221.62.198
sip.nonoh.net has address 194.120.0.198
sip.nonoh.net has address 194.221.62.198
Dus als je de ene kloon niet kan bereiken, dan zal een andere niet veel beter werken. En volgens mij kan je niet inloggen met de username van de ene kloon bij de andere kloon.
Probeer je maar eens met zelfde nick te registreren via andere kloon....
BetaMax gebruikt een pool met SIP-servers, het ene moment heb je op je registratie het ene IP dan weer het andere...
Inderdaad merkwaardig, alle Betamax sites bij mij bijna niet te openen, behalve met een Proxy (anonymizer) dan gaat het wel snel.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:27:
[...]
Nou hier werkt het nog steeds niet, terwijl alle andere sites me met lichtsnelheid om de ore vliegen. Met de naamservers zal het dus niets te doen hebben.
Maar waarom zou Telfort de Voipbuster sites niet wat trager maken. Ze hebben er een commercieel belang bij en ze kúnnen het technisch gezien. Ga me nou niet vertellen dat Telfort dat nooit zou doen vanwege een of andere "hoogstaande moraliteit". Het zijn commerciéle bedrijven.
Vandaag ook last van onbereikbaarheid, er zou een cyclische dvw zijn aldus firefox. Met directe link naar https://myaccount.poivy.com in geval van poivy kan ik wel inloggen.Wortelstok schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:07:
[...]
Inderdaad merkwaardig, alle Betamax sites bij mij bijna niet te openen, behalve met een Proxy (anonymizer) dan gaat het wel snel.
dit geldt in ieder geval vanaf mobiel en KPN-telefoons.
VoipBuster, VoipCheap naar mijn Budgetphone, dan zie ik een willekeurig internationaal nummer - niet onbekend of afgeschermd o.i.d.
Inderdaad. Gebruik jij ook Firefox 3B5? Met IE gaat het beter, hoewel het openen van de site nog steeds >20s kost.Loekie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:42:
[...]
Vandaag ook last van onbereikbaarheid, er zou een cyclische dvw zijn aldus firefox. Met directe link naar https://myaccount.poivy.com in geval van poivy kan ik wel inloggen.
Alleen het bellen naar mobiele nummers blijft enorm duur, ik kan nog steeds geen provider vinden via SIP waar het een beetje betaalbaar is.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie gebruiken om naar 06 te bellen via SIP?
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Verwijderd
Ik heb voor vast bellen ook de combinatie Voipbuster en Budgetphone. Voor mobiel bellen heb ik een sim-only abbo genomen bij Telfort waarbij ik voor 4 ct per minuut kan bellen. Ik bel dus nooit met Voipbuster naar mobiel.EJVL schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:45:
Ik maak al een tijdje naar tevredenheid gebruik van voipbuster icm budgetphone, werkt super.
Alleen het bellen naar mobiele nummers blijft enorm duur, ik kan nog steeds geen provider vinden via SIP waar het een beetje betaalbaar is.
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie gebruiken om naar 06 te bellen via SIP?
Als je wel met je SIP account naar mobiel wilt bellen is Voipbuster niet de beste keus. SMS-discount om maar eens een andere Betamax clone te noemen is dan veel beter.
Voorbeelden:
Met Voipbuster kost bellen naar 0031 mobiele nummers 25 cent terwijl dit bij SMS discount maar 12 cent is. Met VB naar 0043 mobiel kost 20 ct, met SMS-discount maar 7 ct.
Prijsvergelijking diverse prijzen betamax klonen. Op dit moment Just voip 9ct naar mobiel bellen
Wortelstok schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:07:
[...]
Inderdaad merkwaardig, alle Betamax sites bij mij bijna niet te openen, behalve met een Proxy (anonymizer) dan gaat het wel snel.
Na de KPN storing van afgelopen week, waarin een heleboel KPN ATM nodes zijn geupgrade, las ik een bericht van iemand dat hij amerikaanse sites sneller kon openen. Ik heb het een paar keer geprobeerd met de Betamax sites, en inderdaad van enige vertraging is niets meer te merken. Wellicht hadden ze er nog FW uit het stenen tijdperk op staanLoekie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:42:
[...]
Vandaag ook last van onbereikbaarheid, er zou een cyclische dvw zijn aldus firefox. Met directe link naar https://myaccount.poivy.com in geval van poivy kan ik wel inloggen.
[ Voor 13% gewijzigd door Wortelstok op 17-05-2008 20:04 ]
Edit: al gevonden. Ze zijn met werkzaamheden bezig volgens dit bericht:
http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=2463
[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 18-05-2008 12:05 ]
Bij mij is het modem gewoon ingelogd:objectief2 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:02:
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met Budgetphone? In mijn modem (Zyxel 2602) staat not register. Terwijl er voorheen stond On Register. Proberen te registreren heeft geen zin want er blijft not register staan
Edit: al gevonden. Ze zijn met werkzaamheden bezig volgens dit bericht:
http://www.budgetphone.nl/forum/viewtopic.php?t=2463
On Register 31xxxxxxxxx@budgetphone.nl
[edit]Ik heb het dan ook ingesteld zoals aan gegeven in de aanmeld bevestiging
Telfort (ook KPN) is inderdaad een stuk sneller geworden mbt www.voipbuster.com. Trouwens even een trace gedaan, de site wordt zo te zien in Duitsland gehost (wat logisch is want Betamax is een Duits bedrijf).Wortelstok schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:03:
[...]
[...]
Na de KPN storing van afgelopen week, waarin een heleboel KPN ATM nodes zijn geupgrade, las ik een bericht van iemand dat hij amerikaanse sites sneller kon openen. Ik heb het een paar keer geprobeerd met de Betamax sites, en inderdaad van enige vertraging is niets meer te merken. Wellicht hadden ze er nog FW uit het stenen tijdperk op staan
[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 18-05-2008 12:18 ]
/▌
Als je dat ip gebruikt wel. Ik gebruik alleen sip.budgetphone.nl.objectief2 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:18:
Ik weet niet welke aanmeldbevestiging je bedoelt, maar ik had hem ingesteld volgens de gegevens in de mail en sindsdien werkte het prima. Moet ik nu bij domain ipv budgetphone.nl....proxy.sipthor.net invullen?
/▌

Edit: en dat is gebleken. Excuses voor de mogelijke verwarring, het werkt weer allemaal
[ Voor 49% gewijzigd door objectief2 op 18-05-2008 12:33 ]
ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn nummermelding niet meer werkt via voipbuster.
Ik heb een linksys pap2 en mijn thuisnummer ingesteld bij de caller id.
Dit heeft goed gewerkt, maar nu niet meer dus.
Weten jullie ofdat voipbuster iets veranderd heeft op het gebied van caller-id?
boomster
Verwijderd
Het zou moeten kunnen, maar of het kan hangt af van het modem waarover je het internet opgaat. Sommige modems zijn zodanig dichtgetimmerd met allerlei instellingen om onheil van buitenaf buiten de deur te houden, dat het je niet zal lukken. Soms kom je er wél doorheen met de ene sip-provider en met de andere niet.Dj-sannieboy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:03:
Heb hier een N95 en het lijkt me wel een leuk idee om gratis te kunnen bellen via SIP. Heb een onbepert internet abonnement dus het zou gewoon gratis moeten kunnen. Ga deze zomervakantie naar Spanje waar ik waarschijnlijk gratis kan internetten via WiFi. Is het met voip buster dan mogelijk om gratis naar Nederland te bellen? (vast nummer)
Met mijn Telfort modem hiero kan ik no problemo 3 sip providers registeren. Ik heb dan wel de firewall uitstaan en poort 5060 geforward.
ik kan mijn nummer niet opnieuw verifieren, dus mijn nummermelding kan ik op deze manier niet meer activeren, heeft iemand anders nog problemen met de nummermelding, terwijl het wel gewerkt heeft?

Werkt het met de Voipbustersoftware wel?Boomster schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:46:
Helaas,
ik kan mijn nummer niet opnieuw verifieren, dus mijn nummermelding kan ik op deze manier niet meer activeren, heeft iemand anders nog problemen met de nummermelding, terwijl het wel gewerkt heeft?
/▌
Hoezo kan je niet opnieuw verifiëren? Het nummer is nog geverifieerd?Boomster schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:46:
Helaas,
Bij mij klapt de nummermelding er ook wel eens uit. In de Betamax VOIP client zie ik dan mijn nummers niet meer als geverifieerd staan. Even opnieuw verifiëren en klaar.Boomster schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:56:
ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn nummermelding niet meer werkt via voipbuster.
Ik heb een linksys pap2 en mijn thuisnummer ingesteld bij de caller id.
Dit heeft goed gewerkt, maar nu niet meer dus.
Ik heb met mijn n95 in schotland lekker via sip zitten bellen in het hotel (gratis wifi) en bij de burgerking in edinburgh (ook gratis wifi). ongeveer een uur naar nederland gebeld; kosten: 0 euro.Dj-sannieboy schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:03:
Heb hier een N95 en het lijkt me wel een leuk idee om gratis te kunnen bellen via SIP. Heb een onbepert internet abonnement dus het zou gewoon gratis moeten kunnen. Ga deze zomervakantie naar Spanje waar ik waarschijnlijk gratis kan internetten via WiFi. Is het met voip buster dan mogelijk om gratis naar Nederland te bellen? (vast nummer)
ik heb het gevonden na lang zoeken in de client,
ik gebruikte deze eigenlijk nooit, maar ik merk dat ik toch even regelmatig in moet loggen met de client om alles te verifieren.
Bedankt voor de hulp, de nummermelding werkt weer!!!!! joehoee!!!!
boomster
Ik maak dan gebruik van een linksys sipura SPA 942.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Of je het in je sipura kunt instellen weet ik niet, maar ik gebruik voxalot als intermediair voor sip, en laat 06 verkeer via voipcheap lopen.
Een KPN nummer gaat in ieder geval wel vlekkeloos, maar Vodafone, ik heb het nu 7 keer geprobeerd
Verwijderd
Ik zou er niet op gaan zitten wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:31:
Weet er iemand toevallig wanneer je weer een VOip IN nummer gratis kunt krijgen?

Dit hoeft echt niet gratis. Ik weet dat een nieuw VOIP in nummer ongeveer €10,00 per jaar kost. Op een FAQ van een voip in leverancier ergens heb ik gelezen dat een MSN nummer uit een ISDN pakket halen/omzetten niet mogelijk was want dan werd het hele abonnement bij geannuleerd ofzo... wazig verhaal iig.
Heb de KPN al gemailt en ga binnenkort een VOIP IN provider mailen.
Iemand nog goede tips voor een VOIP in provider?
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Ik wil graag voipbuster gebruiken, (ik woon in belgie dus misschien gaat het betalen een beetje anders)
ik probeerde eerst via een 09 nummer te bellen maar hij zegt dat ik niet genoeg krediet heb op mijn gsm (er staat €18 op en ik wil €8.5 betalen om €6 te krijgen) Wat komt daar trouwens nog van extra kosten bij? tarief om een lokaal nummer te bellen?
Ik wil dan proberen via overschrijving
Het probleem daarbij is dat ik een code moet vermelden bij de overschrijving (640942310 125)
Nu weet ik niet of ik die moet zetten bij
"mededeling:"
Of bij "OGM" (Overschrijving met gestructureerde mededeling
Dat bestaat uit 12 cijfers (voor hoever ik weet ook met een aantal keer een "/")
die code die ik moet invoeren is ook 12 cijfers.
De vraag is dus bij welk van de 2 plaatsen ik dat moet zetten???
Wat is trouwens de goedkoopste manier om credit te kopen?
En hoe komt het trouwens dta ik langer dan 1 minuut gratis kan bellen zonder krediet? Op de site staat 1 minuut...
Alvast bedankt
Esben
[ Voor 10% gewijzigd door quizzical op 04-06-2008 11:40 ]
In Nederland is het die kosten + de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Dat zal bij jullie wel hetzelfde zijn dus: "ja".esben schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:38:
Hallo,
Ik wil graag voipbuster gebruiken, (ik woon in belgie dus misschien gaat het betalen een beetje anders)
ik probeerde eerst via een 09 nummer te bellen maar hij zegt dat ik niet genoeg krediet heb op mijn gsm (er staat €18 op en ik wil €8.5 betalen om €6 te krijgen) Wat komt daar trouwens nog van extra kosten bij? tarief om een lokaal nummer te bellen?
De goedkoopste manier ligt aan je belgedrag. Als je niet veel belt is die telefonische opwaardering misschien wel het goedkoopste, als je wel veel belt een reseller waar je per 5 euro kan opwaarderen (en volledige freedays krijgt)Ik wil dan proberen via overschrijving
Het probleem daarbij is dat ik een code moet vermelden bij de overschrijving (640942310 125)
Nu weet ik niet of ik die moet zetten bij
"mededeling:"
Of bij "OGM" (Overschrijving met gestructureerde mededeling
Dat bestaat uit 12 cijfers (voor hoever ik weet ook met een aantal keer een "/")
die code die ik moet invoeren is ook 12 cijfers.
De vraag is dus bij welk van de 2 plaatsen ik dat moet zetten???
Wat is trouwens de goedkoopste manier om credit te kopen?
En hoe komt het trouwens dta ik langer dan 1 minuut gratis kan bellen zonder krediet? Op de site staat 1 minuut...
Alvast bedankt
Esben
Die getallen, sjeez, heb je nog nooit iets overgemaakt ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 05-06-2008 07:36 ]
/▌
Die resellers, is dat te vertrouwen? Wat is het verschil tussen een gold, silver en bronze reseller?
Helemaal geen wazig verhaal. KPN staat het gewoon niet toe om enkele nummers uit een ISDN bundel te migreren. Zal ook wel niet bij een ISDN2 naar ISDN1 omzetting kunnen. Gevalletje monopoly en machtsmisbruik. Dus gewoon die hele ISDN2 opzeggen nadat je alle nummer naar VOIP-in hebt gemigreerd. Budgetphone is de meestgebruikte (en goedkoopste) VOIP-in provider.MRic3 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:41:
Ik heb weer een heel ander probleem.. ik wil omschakelen van ISDN2 naar ISDN1. Er vervallen dan dus 2 MSN nummer die bij dat ISDN2 abonnement horen. Kan ik zo'n vervallen nummer ergens transporteren naar een VOIP in nummer?
Dit hoeft echt niet gratis. Ik weet dat een nieuw VOIP in nummer ongeveer €10,00 per jaar kost. Op een FAQ van een voip in leverancier ergens heb ik gelezen dat een MSN nummer uit een ISDN pakket halen/omzetten niet mogelijk was want dan werd het hele abonnement bij geannuleerd ofzo... wazig verhaal iig.
Heb de KPN al gemailt en ga binnenkort een VOIP IN provider mailen.
Iemand nog goede tips voor een VOIP in provider?
plecies - en kan je met één van die nummers PSTN of ISDN-1 aanvragen zou je dat echt nog willen hebben (dan zou ik PSTN nemen want werkt nog bij stroomuitval - tenzij je een pin automaat hebt natuurlijk, dan wil je isdn).RichieB schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:57:
[...]
Helemaal geen wazig verhaal. KPN staat het gewoon niet toe om enkele nummers uit een ISDN bundel te migreren. Zal ook wel niet bij een ISDN2 naar ISDN1 omzetting kunnen. Gevalletje monopoly en machtsmisbruik. Dus gewoon die hele ISDN2 opzeggen nadat je alle nummer naar VOIP-in hebt gemigreerd. Budgetphone is de meestgebruikte (en goedkoopste) VOIP-in provider.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Ze hebben heleboel van m'n Opa z'n creditcard afgeschreven (ja, auto-refill stond aan

Zelfs 2x op dezelfde dag.
Support: nog steeds geen antwoord
Je kan toch zien wat er gebeld is?Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:54:
Heb niet zulke goeie ervaring met VoipBuster.
Ze hebben heleboel van m'n Opa z'n creditcard afgeschreven (ja, auto-refill stond aanmaar hij heeft amper gebeld).
Zelfs 2x op dezelfde dag.
Support: nog steeds geen antwoord
/▌
KPN idd machtsmisbruik. Die 2 MSN nummers vervallen dus ik zou ze in feite mogen migreren. Ik wil niet alles migreren naar VOIP want ik wil wel fall-back hebben op gewoon ISDN (of PSTN). Of je het nou zelf opzet of via internetplusbellen/tele2/UPC ofzo doet, ik heb gemerkt dat VOIP nog echt niet betrouwbaar is en 75% van de tijd hoor ik kwaliteitsverschil.Helemaal geen wazig verhaal. KPN staat het gewoon niet toe om enkele nummers uit een ISDN bundel te migreren. Zal ook wel niet bij een ISDN2 naar ISDN1 omzetting kunnen. Gevalletje monopoly en machtsmisbruik. Dus gewoon die hele ISDN2 opzeggen nadat je alle nummer naar VOIP-in hebt gemigreerd. Budgetphone is de meestgebruikte (en goedkoopste) VOIP-in provider.
Als ik over ga naar PSTN dan zal ik ook alle apparatuur moeten vervangen, daar heb ik ook geen zin in.plecies - en kan je met één van die nummers PSTN of ISDN-1 aanvragen zou je dat echt nog willen hebben (dan zou ik PSTN nemen want werkt nog bij stroomuitval - tenzij je een pin automaat hebt natuurlijk, dan wil je isdn).
Ik heb al antwoord gehad op mijn email naar KPN. Daar stond iets totaal onrelevants en het verzoek om te bellen.... dat vertik ik dus. Ik wil PVD gewoon een Ja of Nee op mijn mail, zo moeilijk is dat toch niet! Op de reply heb ik al 4 dagen niks gehoord van de KPN. Ik w8 wel af en mss ooit nog eens bellen. Ik zeg altijd KPN 70% kans dat er wat fout gaat en 95% kans dat ze het uiteindelijk (na lange tijd) oplossen.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Sinds maart hebben wij thuis Telfort internet 20 mbit zonder telefonie. We hebben zelf 2 VoIPproviders gekozen en deze in ons Zyxel modem ingevoerd: Budgetphone.nl voor inkomend verkeer - daarvan hebben we ook een lokaal netnummer - en VoIPCheap voor uitgaand verkeer. Het technische verhaal werkt prima: uitbellen kan, en gebeld worden kan. Het was na wat gekloot mogelijk om ons Budgetphone nummer te laten weergeven als wij iemand belden via VoIPcheap. Maar de problemen:
- Budgetphone icm Telfort en de Zyxel router is een no-go als je echt bereikbaar wilt zijn. Dit is subjectief natuurlijk, maar op het Budgetphone.nl forum hebben velen slechte bereikbaarheid icm Telfort en de Zyxel router. Wat het probleem is: een groot gedeelte van de tijd krijgen mensen als ze je bellen direct de "mailbox" te horen (voicemail) zonder dat de telefoon over gaat.
De frequentie hiervan is mij onbekend maar uit steekproeven (bellen naar eigen nr) bleek het vrij vaak voor te komen. Je bent gewoon nooit met zekerheid bereikbaar en dat is zeer, zeer vervelend. Ik heb met de mensen van Budgetphone.nl gesproken en zij hebben settings doorgegeven (voor in de router) die het zouden moeten wijzigen; dit bood echter geen uitkomst bleek achteraf. Dus mocht je Telfort hebben: ik adviseer om te wachten tot het probleem opgelost is.
- Uitbellen met VoIPCheap was altijd van slechte kwaliteit. Wanneer ik downloadde met 900 kb p/s via Usenet (dus geen upload) terwijl we hier met max. 1.22mbit/s kunnen downloaden en gemiddeld 1.08mbit/s - wat dus 200 kb ongebruikt over liet - was een gesprek niet te doen. Teveel gestotter om bereikbaar te zijn. Vele QoS en andere Bandwidth Management dingen heb ik geprobeerd - verschillende protocollen (G.711, G.729 e.d.) maar het mocht allemaal niet baten. En het kwam niet alleen bij intensief downloaden voor - zelfs als iemand aan 't surfen was, werd alles instabiel. En dat met restricties voor surfverkeer.
Kortom, uitbellen was qua kwaliteit niet te doen, en inbellen via Budgetphone.nl is niet betrouwbaar op het moment. Nogmaals: dit zeg ik niet om mijn frustratie af te reageren. Ik heb bellen via VoIP gezien als een experiment, een nieuwe en financieel zeer aantrekkelijke mogelijkheid - en ik ben er veel mee bezig geweest, o.a. om het werkende te krijgen. Maar ik ben niet de enige in dit huis die de telefoon gebruikt en dus heb ik besloten om het maar 'op te geven' -> iedereen had er inmiddels genoeg van.
Ik heb zelf destijds veel gelezen, en ik las eigenlijk altijd dat het wel goed zou werken. Daarom ook wijs ik mensen erop dat dat niet áltijd zo hoeft te zijn - VoIP is een mooie mogelijkheid, maar ga er niet blindelings op af; houdt rekening met een teleurstelling.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
[ Voor 92% gewijzigd door DRAFTER86 op 12-06-2008 00:35 . Reden: verkeerde inlog naam ]
Verder zijn er met Telfort bellen ook veel problemen de laatste tijd, bijv. vandaag
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
Het Zyxel model is inderdaad drie keer niks. Ik zit echter in dezelfde situatie als jij, maar dan met een Fritz!Box. Heerlijk modem/router zonder gezeik, werkt prima i.c.m. met VoipCheap en Budgetphone. Ook bij snel downloaden is er geen enkele stottering merkbaar.Thijs_O schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:18:
Bleh, na een paar maand gebruik gemaakt te hebben van de hier zo uitgebreid besproken VoIP services is vandaag het 'experiment' gestopt en als "mislukt" te bestempelen.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 09:36 ]
Verwijderd
Die problemen gaan over budgetphone (ja lekker ontopicVerwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:36:
Zelf ga ik over van Planet IPB naar Telfort hebv namelijk een Voipbuster account met een goed net nummer jaja een van de weinigen dus dacht laat ik eens wat geld besparen Planet = 65 euro pm en Telfort word 20 euro pm, nu lees ik dat de verbindingen erg slecht zijn .. is er dan een andere modem aan te raden, die deze problemen niet heeft?
/▌
Niet helemaal waar. Lupolo, zie ook mijn lange post (Marzman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:44:
[...]
Die problemen gaan over budgetphone (ja lekker ontopic)
- Budgetphone nummer is vaak onbereikbaar > direct mailbox
- VoIP kwaliteit is erg slecht, QoS/Bandwidth Management werkt blijkbaar niet want of je nou downloadt met halve belasting of gewoon surft: je hoort veel te vaak gekraak en bij downloaden op halve belasting is 'n gesprek niet te doen.
Dat eerste probleem zou je met Voipbuster icm Zyxel niet hebben, dat tweede zeer waarschijnlijk wel gezien de andere verhalen hier. Dus houd er rekening mee dat je een ander modem moet kopen eventueel om goed te kunnen bellen.
Verwijderd
zijn er modems die samen met Telfort en Voipbuster (SIP) werken waarbij je bandbreedte kan geven aan je telefonie zoals Voipbuster? zo doet KPN het ook volgens mijn, hen bunog IPB waarbij ik geen last heb van een elechte lijn als ik bv met 630kb dl van usenet.Thijs_O schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:23:
[...]
Niet helemaal waar. Lupolo, zie ook mijn lange post () voor uitleg van het probleem. Met het Zyxel modem heb ik dus twee probleem:
- Budgetphone nummer is vaak onbereikbaar > direct mailbox
- VoIP kwaliteit is erg slecht, QoS/Bandwidth Management werkt blijkbaar niet want of je nou downloadt met halve belasting of gewoon surft: je hoort veel te vaak gekraak en bij downloaden op halve belasting is 'n gesprek niet te doen.
Dat eerste probleem zou je met Voipbuster icm Zyxel niet hebben, dat tweede zeer waarschijnlijk wel gezien de andere verhalen hier. Dus houd er rekening mee dat je een ander modem moet kopen eventueel om goed te kunnen bellen.
Verwijderd
misschien een beetje offtopic:Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 22:45:
[...]
zijn er modems die samen met Telfort en Voipbuster (SIP) werken waarbij je bandbreedte kan geven aan je telefonie zoals Voipbuster? zo doet KPN het ook volgens mijn, hen bunog IPB waarbij ik geen last heb van een elechte lijn als ik bv met 630kb dl van usenet.
http://telfort.gebruikers...17&thread_id=313&pid=2315
Een oude quote even naar boven halen, maar heeft iemand dit script nog? Bij PhpFreakz istie niet meer aanwezig.Megamind schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:53:
Ah ok dat zou kunnen, daar heb ik eerlijk gezegd niet aan gedachtIk ga eens kijken.
edit: het is nu aangepast en geeft nu ook gratis gesprekken aan..
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=26438
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
ma9ma schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:20:
[...]
Een oude quote even naar boven halen, maar heeft iemand dit script nog? Bij PhpFreakz istie niet meer aanwezig.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
| <?php // ************************************************************* // voipbuster.php v0.2 // Get some voipbuster information from your account! // Created by Rogier Versluis // ************************************************************* function encryptString($string) { for($i = 0; $i < strlen($string); $i++) { if( is_numeric($string[$i]) ) { if( $string[$i] < "5" ) $string[$i] = $string[$i] + 5; else $string[$i] = $string[$i] - 5; } } return str_rot13($string); } // Set username and password: $username = encryptString('ikke'); $password = encryptString('Zah2muYe'); $loginurl= 'https://myaccount.voipcheap.com/clx/index.php?part=plogin&username=' . $username . '&password=' . $password; $mainmenuurl = 'https://myaccount.voipcheap.com/clx/calls.php'; // Now login // Create a unique temp file as a cookie jar $cookiejar = tempnam("", ""); if ($cookiejar) { // cURL initialization $ch = curl_init(); // Connecting cookie input and output to... curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $cookiejar); // ...this curl session curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEFILE, $cookiejar); // Set URL to use curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $loginurl); // Return received data (instead of curl result code) curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1); // Disable SSL certificate checking curl_setopt ($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, 0); // Execute this request curl_exec ($ch); // This will give a redirect to: /index.php?part=menu&justloggedin=true // Chaning the URL to the index mainpage (index.php/....) curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $mainmenuurl); // Execute this request and save the data in $content $content = curl_exec ($ch); // Close the cURL session curl_close ($ch); // First get rid of all the tabs, and line breaks in the content for easier regular expression matching $content = preg_replace( array("/\n/","/\r/","/\t/"), "", $content); // Get the balance preg_match("/(<span id=\"balanceid\"><b>)(.+)([0-9]+\.[0-9]+)(<\/b><\/span>)/i", $content, $balance); $balance = $balance[3]; // Get the ammount of freedays preg_match("/(class=\"buy\")(.*?)([0-9]+)(.*?)(free.html)/i", $content, $freedays); $freedays = $freedays[3]; // Get the recent call list preg_match("/(<table class=\"callstable\")(.*?)(<\/table>)/i", $content, $calltable); $calltable = $calltable[2]; // Get all records from the call list preg_match_all("/<tr>". "<td style=\"background:.*?><nobr>(.*?)<\/nobr><\/td>". // date "<td style=\"background:.*?>.*?<\/td>". // nbsp "<td style=\"background:.*?>(.*?)<\/td>". // time "<td style=\"background:.*?>.*?<\/td>". // nbsp "<td style=\"text-align: left;.*?>(.*?)<\/td>". // number "<td style=\"background:.*?>.*?<\/td>". // nbsp "<td style=\"text-align: left;.*?>(.*?)<\/td>". // duration "<td style=\"background:.*?>.*?<\/td>". // nbsp "<td style=\"text-align: left;.*?>.*?(.*?)<\/td>". // price "<td style=\"text-align: left;.*?>.*?type=(.*?)\".*?<\/td>". // picture "<\/tr>". "/i", $calltable, $calls); // Create a new call_list array $call_list = array(); // Reformat the retrieved call list to the call_list for($i = 0; $i < count($calls[0]); $i++) { $call_list[$i]['date'] = trim($calls[1][$i]); $call_list[$i]['time'] = trim($calls[2][$i]); $call_list[$i]['number'] = trim($calls[3][$i]); if(preg_match("/\((.*?)\)/i", $call_list[$i]['number'], $m)) { $call_list[$i]['type'] = $m[1]; $call_list[$i]['number'] = preg_replace("/\s\(.*?\)/i", "", $call_list[$i]['number']); } else { $call_list[$i]['type'] = "call"; } if(preg_match("/<b>/",$calls[5][$i])) { $calls[5][$i] = "0.000"; } else { preg_match("/([0-9]+\.[0-9]+)/", $calls[5][$i], $m); $calls[5][$i] = $m[1]; } $call_list[$i]['duration'] = trim($calls[4][$i]); $call_list[$i]['price'] = trim($calls[5][$i]); // $call_list[$i]['pricetype'] = trim($calls[6][$i]); } // Output some stuff echo"<pre>"; echo "Balance: ".$balance."<Br />"; echo "Freedays left: ".$freedays."<Br />"; echo "Recent calls:<br />"; print_r($call_list); echo"</pre>"; } else { echo"Was not able to create the cookie file"; } ?> |