Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249362

xdc schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:47:
[...]

voip kan je gratis bellen naar vast , en vele buitenlandse vaste nummers
en ja sms kan je instellen met userid en dus nummer meesturen
oke wat is het addertje onder het gras...10 sms per dag ? 100 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 10 euro is maar 30 dagen geldig |:( ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
als ik met voipcheap in korte tijd een paar sms verstuur wordt er wel eens 6ct gerekend in plaats van gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Anoniem: 249362 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:03:
[...]

die 10 euro is maar 30 dagen geldig |:( ??
die 10 euro vervalt niet. alleen de freedays zijn weg na 30 dagen.
maar van die 10 euro kan je zelf ook 0900-1537 bellen.
dan gaat er 1,30 beltegoed af maar er komt 1,04 bij en 7 freedays.

met 10 euro zou dat zo'n 38 keer kunnen, dat komt neer op 266 freedays.
plus de 30 freedays die je al had.
dus van die 10 euro zou je bijna 10 maanden naar vaste nummers kunnen bellen.

maximaal 300 minuten per 7 dagen.

bij voipcheap zie ik trouwens dat je 90 freedays krijgt als je geld in je account stopt.
dat zou dan dus betekenen dat voor 10 euro een jaar naar vaste nummers kan bellen als je de 10 euro gebruikt om met het 0900-nummer freedays te kopen.

(als je pas kan opwaarderen als je beltegoed onder de 5 euro is gekomen dan ligt het dus net even wat anders allemaal)

eerst belde ik ook met voipcheap naar mobiel (11,9ct/m)
maar nu doe ik dat niet meer omdat voipcheap per minuut rekent, niet per seconde en ik voer vooral erg korte gesprekjes naar mobiel dus dat doe ik nu weer via kpn.

[ Voor 18% gewijzigd door Caesu op 27-01-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caesu schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:19:
[...]

maximaal 300 minuten per 7 dagen.

eerst belde ik ook met voipcheap naar mobiel (11,9ct/m)
maar nu doe ik dat niet meer omdat voipcheap per minuut rekent, niet per seconde en ik voer vooral erg korte gesprekjes naar mobiel dus dat doe ik nu weer via kpn.
haha damn dat is nog eens slim (TNX VOOR DE INFO!!!)

maar ik bel NOOIT naar huis nummers,helaas dus het was meer voor het sms gedeelte...kan ik dan gwn 266 dagen gratis smsen ??????????????????????????????????????

(als ik 10 euro opwaardeer en steeds dat herhaal wat jij zei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Anoniem: 249362 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:24:
[...]

haha damn dat is nog eens slim (TNX VOOR DE INFO!!!)

maar ik bel NOOIT naar huis nummers,helaas dus het was meer voor het sms gedeelte...kan ik dan gwn 266 dagen gratis smsen ??????????????????????????????????????

(als ik 10 euro opwaardeer en steeds dat herhaal wat jij zei)
zolang die gratis-sms-actie er is wel ja.
maar er zit dus waarschijnlijk een maximum aan gratis sms wat je in een bepaalde periode kan versturen maar wat dat precies is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:01

vr6-only

Blub Blub

Caesu schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:19:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Caesu schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:46:
registeren moet wel anders kan je geen gesprekken ontvangen.

mysipswitch is een gratis alternatief voor voxalot met meer aardige mogelijkheden.
wel geeft mysipswitch problemen met de fup van betamax-providers (voipbuster, enz.)

ik heb de boel zo opgezet:

outbound: ata > voxalot > voipcheap
inbound: budgetphone > mysipswitch > ata

en dan heb ik nog wat andere inbound-nummers (did's) uit verschillende landen.
de meesten gaan: did > mysipswitch > voxalot > ata

een enkele did werkt niet goed dus die heb ik via de switchcall functie van mysipswitch gedaan of via een andere did die wel werkt.
Ik heb mijn budgetphone nummer door laten schakelen naar mijn voxalot ID.
Kan gesprekken ontvangen.

Ik heb geen inboundnummer van Betamax. Dus ik hoef de providers niet te registeren.
Ik heb voor niets 25 dollar betaald :X ...ach boeiend. Zo heb ik weer eens wat geleerd.

Wanneer ik van zowel voipcheap en voipdiscount en nummer had en ik wou op beide nummers bereikt worden via 1 SIP toestel, ja dan moest ik wel dokken. Nu is dat dus niet het geval.

Edit:

pfff tis laat. sorry van de dubbel post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb een eenvoudige vraag:

ik heb een nokia e51 en voipbuster geinstalleerd.
zodra ik iemand bel wordt ik eerst zelf gebeld, ik antwoord en dan pas wordt verbinding gelegd met de persoon waar ik naar wil bellen.
Nu moet ik dus 2x betalen (voor connectie naar mij en connectie naar de ander). kan dit ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Batsu schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:41:
Ik heb een eenvoudige vraag:

ik heb een nokia e51 en voipbuster geinstalleerd.
zodra ik iemand bel wordt ik eerst zelf gebeld, ik antwoord en dan pas wordt verbinding gelegd met de persoon waar ik naar wil bellen.
Nu moet ik dus 2x betalen (voor connectie naar mij en connectie naar de ander). kan dit ook anders?
Ik heb ook een E51 en dit komt me niet bekend voor. Als ik via VoipBuster wil bellen typ ik eerst het nummer in, dan druk ik op Opties > Bellen > Internetoproep, dan kun je kiezen welk toegangspunt (UMTS/WiFi etc.) je wilt gebruiken en dan belt hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:48
ligt het aan mij, of zijn ze weer bezig de voorwaarden aan te passen bij de Betamax bedrijven?

Bij FreeCall:

freedays opwaarderen is nu 60 dagen voor 10 Euro. Van deze 10 Euro is er 5 voor de freedays en 5 voor de credits. MAW de freedays kosten je alsnog 5 euro.

Deze variant wordt dus langzaam aan minder interessant. Welke varianten zijn nog wel interessant (ook gezien het mobiel tarief?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248548

arieh schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:27:
ligt het aan mij, of zijn ze weer bezig de voorwaarden aan te passen bij de Betamax bedrijven?

Bij FreeCall:

freedays opwaarderen is nu 60 dagen voor 10 Euro. Van deze 10 Euro is er 5 voor de freedays en 5 voor de credits. MAW de freedays kosten je alsnog 5 euro.
Waar lees je dat? Geef eens een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hoe kan ik via voxalot mijn nummer meesturen?

Ben al een tijdje bezig om het op te zoeken, maar kan het nergens vinden.
Bij Mysipswitch had ik het wel voor elkaar en ik heb al geprobeerd om de instellingen over te nemen,
maar dat werkt dus niet.

Nummer is geverifieerd in voipdiscount client en als ik via de client bel, dan zie ik mijn nummer wel. Dus dat is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
vr6-only schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:16:
Hoe kan ik via voxalot mijn nummer meesturen?

Ben al een tijdje bezig om het op te zoeken, maar kan het nergens vinden.
Bij Mysipswitch had ik het wel voor elkaar en ik heb al geprobeerd om de instellingen over te nemen,
maar dat werkt dus niet.

Nummer is geverifieerd in voipdiscount client en als ik via de client bel, dan zie ik mijn nummer wel. Dus dat is in orde.
klik als je een provider toevoegt op 'Advanced Settings' en dan bij 'From User' je tel.nr. (10/13-cijferig of +31...) en bij 'Username' je loginnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 248548 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:15:
[...]

Waar lees je dat? Geef eens een link.
Dit kan ik niet direct teruglezen in de FAQ. Echter, toen ik weer credits wilde kopen, kon ik alleen kiezen tussen 10 euro met 60 freedays (incl. 5 euro credits) of 15 Euro credits.

geen andere optie......

zojuist eens gecontroleerd....Na het betalen van 10 Euro, kreeg ik toch 90 freedays, maar werd er slechts 5 euro bij de credits gevoegd.....Freedays (bij freecall.com) kosten dus voortaan minstens 5 euro...

[ Voor 21% gewijzigd door arieh op 29-01-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Anoniem: 201678 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:23:
[...]
Ik heb ook een E51 en dit komt me niet bekend voor. Als ik via VoipBuster wil bellen typ ik eerst het nummer in, dan druk ik op Opties > Bellen > Internetoproep, dan kun je kiezen welk toegangspunt (UMTS/WiFi etc.) je wilt gebruiken en dan belt hij uit.
Ik heb de applicatie van de site van voipbuster gehaald. alleen integreer je dan dus niet de SIP van je e51. Waar heb je de instellingen vandaan als ik vragen mag?

mvg Bas

laat maar iemand heeft me al geholpen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Batsu op 29-01-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250630

Sorry to post in English, I don't speak Dutch :(
I have the Speedlinq Bellen subscription and would like to be able to register my phone number on mysipswitch.com so that all incoming calls go through speedlinq and all outgoing with voipstunt (or other betamax providers). My problem is that I cannot register my speedlinq number on mysipswitch (timeout). Have any of you managed to do it ? Thanks for your time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kien_ming
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen dagen voor het eerst zitten sms-en met voipbuster in de afgelopen drie dagen heb ik 23 gratis sms-jes kunnen versturen. Daarna moest ik 6 cent per sms betalen.

Edit: Ik heb genoeg freedays, iets van 359 dagen of zo :P en ik heb ook nog tegoed.

[ Voor 19% gewijzigd door Kien_ming op 29-01-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Anoniem: 250630 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:48:
Sorry to post in English, I don't speak Dutch :(
I have the Speedlinq Bellen subscription and would like to be able to register my phone number on mysipswitch.com so that all incoming calls go through speedlinq and all outgoing with voipstunt (or other betamax providers). My problem is that I cannot register my speedlinq number on mysipswitch (timeout). Have any of you managed to do it ? Thanks for your time
What you are trying to do here is registering your phonenumber from outside the speedlinq network. Although some providers support this (e.g. xs4all) I do think speelinq checks whether the register request is coming from it's own network or not.
You could check this by entering your speedlinq info on a SIP client on a laptop and try to connect from your own network and then from another network (friend house not using speedlink).

This is the reason why I use budgetphone so I can register everywhere, easy to have access to my home number when I am traveling to evade the extreme charges on calling mobile abroad.

/edit: And welcome on tweakers.net!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Caesu schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:26:
[...]

zolang die gratis-sms-actie er is wel ja.
maar er zit dus waarschijnlijk een maximum aan gratis sms wat je in een bepaalde periode kan versturen maar wat dat precies is weet ik niet.
ik heb de mijne net gehaald weet alleen niet hoeveel het is :(

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250630

franssie schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:06:
[...]

What you are trying to do here is registering your phonenumber from outside the speedlinq network. Although some providers support this (e.g. xs4all) I do think speelinq checks whether the register request is coming from it's own network or not.
You could check this by entering your speedlinq info on a SIP client on a laptop and try to connect from your own network and then from another network (friend house not using speedlink).

This is the reason why I use budgetphone so I can register everywhere, easy to have access to my home number when I am traveling to evade the extreme charges on calling mobile abroad.

/edit: And welcome on tweakers.net!
Thanks for your quick answer. I'll try this tonight. Just downloaded the xlite client at work but it doesn't work (could be a port/firewall issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Laatst online: 14-06 09:14
aart44 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:34:
Is er al iemand die Voipbuster met een Targa telefoon werkend heeft samen met een Experiabox van KPN de Thomson 780 met internet en bellen dus via SIP bij mij verbreekt hij de verbinding na 25 seconden.
En ja ik heb beltegoed en vermoedelijk staat alles goed ingesteld.
Als ik zelf gebeld wordt gaat alles goed maar met uitbellen via voip verbreekt de verbinding.
Nu is dat een bekend probleem dacht ik als het niet opgelost wordt ga ik als het jaar er op zit weer terug naar internet zonder bellen van Planet dat heeft hier samen met Voipbuster altijd prima gewerkt.

Nu is het vaak goed bedoeld de reakties maar dan hebben ze zelf geen Thomson Experiabox dus als iemand weet hoe het werkend te krijgen zonder dat verbreken van de verbinding dan graag. :X
is het jou al gelukt om het probleem op te lossen?

Ik gebruik nu al een lange tijd voipbuster.
Sinds vorig jaar heb ik een Siemens C455 IP (IP / DECT VoIP Telefoon met ingebouwde antwoordapparaat van Siemens: de Gigaset C455) Deze had ik op aangesloten op de Zilveren KPN Experibox en werkte zonder problemen. Nu is deze box gisteren vervangen door een SpeedTouch 780. Heb alles opnieuw aagesloten en gereset. Telkens als ik probeer te bellen wordt de verbinding na ongeveer 25 seconden verbroken.
Heeft iemand wellicht hetzelde probleem of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-06 07:00
nl_umpire schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:21:
[...]

is het jou al gelukt om het probleem op te lossen?
Ja een rigoreuze oplossing, ik zit bij Telfort nu als internet provider en dat gaat prima.

Met de Thomson 780 is het me nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
nl_umpire schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:21:
Ik gebruik nu al een lange tijd voipbuster.
Sinds vorig jaar heb ik een Siemens C455 IP (IP / DECT VoIP Telefoon met ingebouwde antwoordapparaat van Siemens: de Gigaset C455) Deze had ik op aangesloten op de Zilveren KPN Experibox en werkte zonder problemen. Nu is deze box gisteren vervangen door een SpeedTouch 780. Heb alles opnieuw aagesloten en gereset. Telkens als ik probeer te bellen wordt de verbinding na ongeveer 25 seconden verbroken.
Heeft iemand wellicht hetzelde probleem of een mogelijke oplossing?
Probeer dit eens:
robertwebbe in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

En anders moet je maar eens in deel 14 gaan informeren:
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Het lijkt me dat je je de moeite kan besparen om alles te gaan testen bij mij werkte een ATA of Siemens dect of een Targa gewoon niet het lijkt of het werkt maar na 25 seconden verbreekt de verbinding.
Het lijkt ook wel of dat klopt heb iemand van KPN aan de lijn gehad die wou weten of de overstap goed gelukt was en de reden dat ik overgestapt ben van Planet IPB naar Telfort.
Als hoofdreden heb ik het modem opgegeven en dat schijnt te kloppen het modem is van KPN volgens die man en daar hoeft niet iedereen in volgens hem.
Op mijn antwoordt dat ze op die manier andere voip providers uitschakelen moest hij me gellijk geven volgens mij mag dat wettelijk niet volgens hem is het hun modem en kunnen ze dat gewoon doen.

Maar ik heb het toen met een usb telefoon opgelost dat werkt wel, uiteraard alleen als de computer aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
aart44 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:35:
Op mijn antwoord dat ze op die manier andere voip providers uitschakelen moest hij me gellijk geven. Volgens mij mag dat wettelijk niet. Volgens hem is het hun modem en kunnen ze dat gewoon doen.
Het is inderdaad hun modem en daar mogen ze mee doen wat ze willen. Als je met dat modem niet uit de voeten kunt is de oplossing simpel: zelf een ander modem kopen en dat direct aan de lijn hangen.

nl_umpire: Was je nog zo slim geweest om uit de source van de Voip accounts pagina van je zilveren Experia de SIP gegevens te bewaren? Dan kun je die gebruiken.

Zo niet: gratis 084-nummer aanvragen, alles permanent doorschakelen (*21) naar dat nummer, ander modem aansluiten en zowel je 084 als je Voipbuster account registreren. Om weer on-topic te komen: ik heb aan mijn KPN IPB Lite aansluiting een Fritz 7170 hangen met 3 Voip accounts: IPB (regionaal 020, omdat ik mijn SIP gegevens weet), Callvoip (zakelijk) en Voipcheap (voor uitbellen met een geverifieerd regionaal nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Jan-E schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:49:
[...]
nl_umpire: Was je nog zo slim geweest om uit de source van de Voip accounts pagina van je zilveren Experia de SIP gegevens te bewaren? Dan kun je die gebruiken.
Euhm nee dat wist ik toch ook niet van te voren..

Heb wel wat documentatie van Siemens ontvangen over NAT troubleshooting

Ook van Thompson/Speedtouch over openzetten van de poort 5060.
Ze gaven aan om dit te doen: unbind SIP maar dat lukt niet omdat je via Telnet moet inloggen en dat is geblokt:(

Allemaal niet gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nl_umpire schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:56:
Euhm nee dat wist ik toch ook niet van te voren..
Heb je die zilveren EB nog? Hang hem er dan eens aan. Hij zal je IPB-nummer wel niet registreren, maar de ADSL verbinding moet gewoon lukken bij mijn weten. Als dat lukt kun je de 084 truc uithalen met je oude Experia.

PS. Dit wordt hier wel heel off-topic. Verdere discussie graag in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Jan-E schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:17:
[...]
Heb je die zilveren EB nog? Hang hem er dan eens aan. Hij zal je IPB-nummer wel niet registreren, maar de ADSL verbinding moet gewoon lukken bij mijn weten. Als dat lukt kun je de 084 truc uithalen met je oude Experia.

PS. Dit wordt hier wel heel off-topic. Verdere discussie graag in
Nee die oude is al reeds opgehaald.
Ik verplaats alles wel naar het andere forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gezien ik binnenkort voor een nieuw appartement ben ik druk aant kijken voor een ADSL verbinding. Ik ben mn oog laten vallen op Telfort 20Mbit voor 19,95 p/m en voor bellen wil ik mn voipbuster account inzetten. Het modem zou dan een ZyXEL 2602HW worden en zover ik kan opmaken uit deze topics is dit geschikt voor voipbuster (SIP). Ik heb al een tijd lang een enschede nummer (053) van voipbuster (ondanks dat ik er niet meer woon) maar heb ik het juist dat ik kan instellen dat mensen dat nummer zien staan als ik ze bel en ze mij bellen op dat nummer het gewoon werkt? En zijn er nog speciale (draadloze) telefoons die van goede kwaliteit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb al een tijd lang een enschede nummer (053) van voipbuster (ondanks dat ik er niet meer woon) maar heb ik het juist dat ik kan instellen dat mensen dat nummer zien staan als ik ze bel en ze mij bellen op dat nummer het gewoon werkt? En zijn er nog speciale (draadloze) telefoons die van goede kwaliteit zijn?
Je kunt dat nu al instellen: in je VOIPBuster client "profiel" vul je het nummer in, als het nog niet gevalideerd is moet je onder "nummerweergave" verifieren.
Overigens vind ik het best lastig, een nummer uit een andere stad. Je kunt ook bij Budgetphone voor 10 euro per jaar een nummer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Wortelstok schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:20:
[...]
Je kunt dat nu al instellen: in je VOIPBuster client "profiel" vul je het nummer in, als het nog niet gevalideerd is moet je onder "nummerweergave" verifieren.
Overigens vind ik het best lastig, een nummer uit een andere stad. Je kunt ook bij Budgetphone voor 10 euro per jaar een nummer kopen.
Is het ook mogelijk om een budgetphone nummer door te schakelen naar een ander sip-account?
Merk vaak dat de verbindingskwaliteit wat minder is, ook de registratie wil nog wel eens binnen het uur wegvalllen. Ik kan de registratieduur wel korter instellen, maar op hun centrale doorschakelen naar een ander sip-account heeft de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik heb hier een Cisco ATA 186. Zal voor de meesten niet bekend zijn. Maar goed.

Direct aanmelden op Voipdiscount gaat perfect. Kan bellen zonder onderbreking (behalve na 1 uur dan....maar dat is een limiet van betamax)

Echter heb ik sinds kort dus voxalot erbij voor budgetphone en voipdiscount.
Wanneer ik de ATA aanmeld bij voxalot. Dan verbreekt elke keer de verbinding na 21 seconden precies!

Zoals vele wel weten, staat cisco nou niet echt bekend om hun gebruiksvriendelijkheid.

Kan dit te maken hebben met NAT? Dat deze wat lager gezet moet worden? dus ipv 1800/3600 naar 60 bijv?
Dat is ook een probleem. Ik weet niet welke ik moet hebben. Bij cisco hebben ze weer een potje van gemaakt.

Zal een paar dingen hier neerzetten, misschien dat iemand het weet.

CfgInterval: 3600
SIPRegInterval: 3500
NatTimer: 0x00000000
SessionTimer: 0x00000000
SessionInterval: 1800
MinSessionInterval: 1800

Kan iemand hier wat uitmaken? Welk moet ik nou veranderen? Heb zelf natuurlijk ermee gespeeld, maar het hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Laatst online: 16:03
Misschien een domme vraag, maar hoe koop ik beltegoed via een overschrijving?
En zijn daar extra kosten aan verbonden?
Aram schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:39:
Ik weet niet of het bekend was, dus ik kwak het maar neer:

Als je bij VoipCheap.com beltegoed aanschaft en online betaalt met bv iDEAL, dan krijg je 90 freedays. Koop je hetzelfde beltegoed via een overschrijving, dan krijg je opeens 120 freedays. :9

Wellicht is dit ook bij de andere zuster bedrijven ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
vr6-only schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:08:
Ik heb hier een Cisco ATA 186. Zal voor de meesten niet bekend zijn. Maar goed.

Direct aanmelden op Voipdiscount gaat perfect. Kan bellen zonder onderbreking (behalve na 1 uur dan....maar dat is een limiet van betamax)

Echter heb ik sinds kort dus voxalot erbij voor budgetphone en voipdiscount.
Wanneer ik de ATA aanmeld bij voxalot. Dan verbreekt elke keer de verbinding na 21 seconden precies!

Zoals vele wel weten, staat cisco nou niet echt bekend om hun gebruiksvriendelijkheid.

Kan dit te maken hebben met NAT? Dat deze wat lager gezet moet worden? dus ipv 1800/3600 naar 60 bijv?
Dat is ook een probleem. Ik weet niet welke ik moet hebben. Bij cisco hebben ze weer een potje van gemaakt.

Zal een paar dingen hier neerzetten, misschien dat iemand het weet.

CfgInterval: 3600
SIPRegInterval: 3500
NatTimer: 0x00000000
SessionTimer: 0x00000000
SessionInterval: 1800
MinSessionInterval: 1800

Kan iemand hier wat uitmaken? Welk moet ik nou veranderen? Heb zelf natuurlijk ermee gespeeld, maar het hielp niet.
ik denk niet dat het er iets mee te maken heeft.
maar ik had ook eens dat een gesprek telkens na 21 sec. werd verbroken.
toen had het te maken met de MTU-setting van mijn verbinding die ik te laag had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174639

ehm..

Oke. ff MTU veranderen. Naar 1500 zetten? Weet geen eens niet waar die nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
meerderen last van een budgetphone storing op dit moment overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nou je het zegt, ja! ik ben onbereikbaar en kan ook niet uitbellen...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caesu schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:39:
Niet alleen budgetphone, ook mijn sip2sip account heeft problemen.
Sipdiscount en UPC doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:12:
Sipdiscount.com (ook betamax) heeft er een handje van om overal een PSTN call van te maken. Als het sipadres met een nummer begint vind Sipdiscount dat het een telefoonnummer is en gaat de kostenteller lopen.
Voipbuster idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
ja, sinds gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb het om 12 uur vanmiddag gemaild, en nu staat het (pas) op de website.
Moeten we niet een Budgetphone topic maken oid wat we zijn hier denk ik een beetje off-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59
budgetphone werkt hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 16:31
Bij alle voip bedrijven ( volgens mij zijn ze allemaal het zelfde bedrijf voor die 300min.) kan je echt niet een account aanmaken zonder het programma :(.
Zelf heb ik al voipbuster geinstalleerd.( vroeger was het volgens mij helemaal gratis het bellen. Het is echt jammer dat ik toen nog geen account had aangemaakt).
Maar ik denk dat ik voor voipdiscount maar ga installeren daar kan je veel meer gratis bellen.

het wordt wel tijd voor deel 6 :D zitten al over de 1000 post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Calamor schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:55:
Bij alle voip bedrijven ( volgens mij zijn ze allemaal het zelfde bedrijf voor die 300min.) kan je echt niet een account aanmaken zonder het programma :(.
Paar dagen geleden nog een voipcheap account aangemaakt via hun site. Even op MAC / Linux clicken en de websignup komt tevoorschijn:
http://www.voipcheap.com/en/websignup.php

De juiste sip-instellingen vind je hier:
http://www.voipcheap.com/en/sipp.html

Nadeel van het Windows programma niet gebruiken is het ontbreken van uitgaande nummerinformatie, zelfs als je die daar succesvol (incl verificatie) hebt ingesteld.

Nummerweergave blijft toch vaak een probleem met sommige SIP aanbieders. Als ik gebeld wordt op mijn budgetphonenummer zie ik het nummer van de beller niet, belt men op mijn UPC nummer dan krijg ik wel nummerinfo. Moet ik er wel bij vertellen dat UPC telefonie via de lifeline de Vigor router binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
Ik heb intussen een Budgetphone telefoonnummer welke ik wil forwarden naar mijn vaste voipbuster SIP toestel.
Ik heb het als volgt gedaan:
figured it out!!

just use the software from vb. login with your vb account. you can call out.

Install X-lite 3.0 and register with your budgetphone account:
display name: whatever
user name: your budgetphone number (eg 3150xxxxxxx)
password: your budgetphone password
authorization user name: your budgetphone number (eg 3150xxxxxxx)
domain: budgetphone.nl
domain proxy: select proxy and fill: sip.budgetphone.nl

goto voicemail (second tab)
select "Always forward to this address"
fill with: "sip:vbusername@sip.voipbuster.com"

Calls on your budgetphone number will be forwarded to voipbusteraccount.
Remember not to use port 5060 for both programs. you can get a conflict.

audio quality is perfect for me. no extra costs for forwarding. WORKS LIKE HEAVEN
Wat nu het probleem is, als ik het nummer bel met mijn mobiel hoor ik een grote stilte en na verloop van tijd (20 seconden) een afwijstoon.

Ik gebruik X-lite en in het display zie ik netjes staan call forwarded to username@sip.voipbuster.com maar verder hoor ik niets, alleen maar stilte.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Edit al opgelost, eenmalig voicemail van budgetphone bellen en pincode instellen, werkt fantastisch!

[ Voor 3% gewijzigd door Ora et Labora op 05-02-2008 11:47 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 136100 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:23:
[...]

Ik wil je wel wat bijpraten over het Voipbuster verhaal. Als je het een beetje handig aanpakt kun je altijd gratis SMS-en.

Installeer als eerste de Betamax SMS-client (vind je wel via google, is gewoon een open-source java app). Deze client werkt heel simpel; username, password en mobiele nummer invoeren + de client waarvan je gebruik maakt. Nu is Betamax de moedermaatschappij van Voipbuster en vele clonen.

Op deze website kun je bekijken welke Betamax cloon op dat moment gratis SMS-en aanbied.

Maak vervolgens een accountje aan bij de desbetreffende client. Vergeet niet je nummer te verifiëren!!!

Deze accountgegevens plemp je in de Betamax SMS client en je kunt gratis SMS-en. Op deze manier heb ik nu in ongeveer 2 maanden tijd 1000 smsjes verstuurd. Geen addertjes onder het gras, gewoon echt gratis.

Kom je er met deze tutorial niet uit laat het me dan weten dan voegen we elkaar ff toe op MSN en doen we het dan ff ;)
Ik heb de Betamax sms client geïnstalleerd, ik heb een voipbuster account aangemaakt, maar het lukt me niet om een sms te sturen. Ook heb ik mijn nummer middels de voipbuster applicatie ge verifieerd, hetzelfde nummer heb ik als callerid in de sms client gezet. De volgende foutmelding krijg ik bij een poging tot het versturen van een sms: "Unknown Error, Session lost, Click here to go back to the login page.

Hoe is dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door chapie op 05-02-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 13-06 16:13
EJVL schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:20:
Ik heb intussen een Budgetphone telefoonnummer welke ik wil forwarden naar mijn vaste voipbuster SIP toestel.
Ik heb het als volgt gedaan:
[...]
Wat nu het probleem is, als ik het nummer bel met mijn mobiel hoor ik een grote stilte en na verloop van tijd (20 seconden) een afwijstoon.
Ik gebruik X-lite en in het display zie ik netjes staan call forwarded to username@sip.voipbuster.com maar verder hoor ik niets, alleen maar stilte.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Edit al opgelost, eenmalig voicemail van budgetphone bellen en pincode instellen, werkt fantastisch!
Maar nu zit ik nog wel met het probleem, zodra ik X-lite afsluit kom ik direct in de voicemail met welkomsttekst uit, en dit is niet de bedoeling, iemand een idee hoe dit zit?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik probeer net mijn beltegeod op te waarderen per telefoon, krijg ik een bericht in de trend van: u heeft al voldoende betltegoed, u kunt uw beltegoed niet opwaarderen via dit nummer, wanneer uw beltegoed bijna op is....
Er staat €18,42 op mijn account, om nou te zeggen dat dit vreselijk veel is :? :X En hoeveel is bijna op?

[ Voor 15% gewijzigd door sjolmers op 05-02-2008 13:13 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjolmers schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:12:
Er staat €18,42 op mijn account, om nou te zeggen dat dit vreselijk veel is :? :X En hoeveel is bijna op?
A 1 cent per minuut is dat toch ruim 30 uur bellen. Ik zou zeggen lekker opmaken en over enige tijd zie je wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik snap die 12voip.com niet :(

Ze adverteren dat ze DE voip-oplossing voor gratis SMS wereldwijd zijn, en vervolgens hanteren ze een strengere FUP dan bijv. hun broertje webcalldirect.com!

Zie hieronder mijn lijst van SMSjes naar een mobiele nummer in Servie. Bij webcalldirect is het zo dat ik 15 smsjes per week ofzo gratis mag versturen waarna FUP overschreden is en ik 3ct moet betalen. Zodra je een paar dagen (of een week) veel minder ge-smst hebt, mag je weer 15 smsjes per week gratis versturen. Prima, zou ik zeggen!

Bij 12voip.com daarentegen, ging ik op 14 januari blijkbaar over hun FUP waarna 3ct per bericht, dan weer ineens een gratis SMS en daarna weer betaald. Als je kijkt naar data waarop ze zijn verzonden, merk je dat er veel tijd ertussen zit. Bijvoorbeeld tussen 14 januari en 31 januari heb ik gedurende 17 dagen NIETS gedaan en de allereerste sms moest ik ervoor betalen. Ik heb nog steeds freedays. En toch moet ik nog steeds betalen voor mijn SMSjes naar Servie |:( Op hun site is de SMS-prijs naar Servie ALTIJD nog FREE geweest, nooit een keer 3ct gedurende een korte periode ofzo. Nooit!

Ik snap het allemaal niet hoor, ze maken de boel op veel punten zo vaag dat je uiteindelijk toch veel geld kwijt bent. Nog steeds wel goedkoper dan de rest, hoor, maar niet echt transparant. En daar hou ik niet van!!!
Recent Calls all calls

Date Time Number called Duration Amount
2008-02-05 13:36:04 SMS to +38163******** 00:00:00 € 0.030
2008-02-05 13:33:49 SMS to +38163******** 00:00:00 € 0.030
2008-02-03 17:44:04 +38163******* 00:00:14 € 0.130
2008-02-01 14:59:10 SMS to +38163****** 00:00:00 € 0.030
2008-01-31 14:28:37 SMS to +38163****** 00:00:00 FREE!
2008-01-31 14:26:54 SMS to +38163******** 00:00:00 € 0.030
2008-01-14 08:31:44 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
2008-01-14 08:30:26 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
2008-01-14 08:28:17 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
2008-01-14 08:27:24 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
2008-01-13 22:43:23 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
2008-01-13 17:09:12 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
2008-01-13 16:54:37 UrlSMS to +38163******* 00:00:00 FREE!
EDIT: urlSMS zijn smsjes verstuurd via zo'n Betamax client voor Symbian toestellen. SMS staat in dit geval voor smsjes rechtstreeks via de client danwel de website.

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 05-02-2008 14:01 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251066

goedenavond mensen,

Ik ben nieuw op deze forum en ik weet nog niet echt hoe jullie nieuwkomers behandelen , maar ik had een klein vraagje.

Ik ben namelijk geïnteresseerd geraakt om via voipbuster te gaan bellen ,maar ik bel namelijk vaak naar 0800 nummers en ik heb verscheidene berichten gehoord dat dat net meer mogelijk is. Zou een van jullie dit kunnen bevestigen ,want als ik niet naar 0800 nummers kan bellen heeft het namelijk niet veel zin voor mij om via voipbuster te gaan bellen.

alvast bedankt voor diegene die mijn vraag kan beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:00
Anoniem: 251066 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:58:
goedenavond mensen,

Ik ben nieuw op deze forum en ik weet nog niet echt hoe jullie nieuwkomers behandelen , maar ik had een klein vraagje.

Ik ben namelijk geïnteresseerd geraakt om via voipbuster te gaan bellen ,maar ik bel namelijk vaak naar 0800 nummers en ik heb verscheidene berichten gehoord dat dat net meer mogelijk is. Zou een van jullie dit kunnen bevestigen ,want als ik niet naar 0800 nummers kan bellen heeft het namelijk niet veel zin voor mij om via voipbuster te gaan bellen.

alvast bedankt voor diegene die mijn vraag kan beantwoorden
0800-0407 werkt, maar dat is er maar een. Geeft wel aan dat het via in mijn geval poivy niet geblokkeerd wordt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251066

Loekie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:06:
[...]

0800-0407 werkt, maar dat is er maar een. Geeft wel aan dat het via in mijn geval poivy niet geblokkeerd wordt.
Ik heb begrepen dat al zou het geblokkeerd zijn door bv voipbuster dan zou ik nog steeds via budgetphone 0800 nummers kunnen bellen via een dialplan of werkt het zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
0800 nummers werken gewoon hoor.. ik weet alleen niet of ze onder de FUP vallen, en of je (als je freedays op zijn) er 1 cpm voor betaalt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:18
is voipbuster sinds een paar dagen weer overgegaan op betaald sms'en? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 11:09
lvisser87 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:41:
is voipbuster sinds een paar dagen weer overgegaan op betaald sms'en? :?
nee.
2008-02-06 11:44:33 UrlSMS to +316XXXXXXXX 00:00:00 FREE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik probeer al 2 weken erachter te komen hoe het werkt maar het lukt me maar niet...

ik heb alle instellingen gedaan op mijn n95 8gb,bellen naar vaste lijnen lukt dmv internettel...maar ik kan niet smsen....??

smsen jullie nou vanaf de mobiele telefoon zelf of vanaf de pc ? :) (voipbuster) want dat lukt niet!!

gaat gewoon van mijn beltegoed af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 20-05 12:29
Om te kunnen sms'en vanaf je mobiel via voipbuster heb je een kleine applicatie nodig, die je eerder in topic kunt vinden. Je installeert die applicatie op je mobiel, start het kreng op en schrijft in die applicatie je sms. Vervolgens wordt de sms verzonden via het internet, dus via een wifi- of gprs/umts verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

andreas2005 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:09:
Om te kunnen sms'en vanaf je mobiel via voipbuster heb je een kleine applicatie nodig, die je eerder in topic kunt vinden. Je installeert die applicatie op je mobiel, start het kreng op en schrijft in die applicatie je sms. Vervolgens wordt de sms verzonden via het internet, dus via een wifi- of gprs/umts verbinding.
die voipbuster.jar toch...

het irritante is (ik heb mezelf geregistreerd via voipcheap.com) en daar kan ik gratis smsen van (vanaf mijn pc) maar als ik alle instellingen invoer (naam,wachtwoord) en een sms verstuur krijg ik bericht dat ik niet genoeg credits heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
andreas2005 bedoelde waarschijnlijk BetamaxSMS.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214909

Ik heb gezocht en toch nog een vraag. Ik denk eraan om een tiptel cyberbox 22 te kopen(DTMF)

Nummerweergave werkt dan enkel toch wanneer ik gebeld wordt OF via VOIP, OF wanneer ik KPN betaal om dit signaal mee te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit nu eens te kijken naar Budget Phone wat zo te zien veel mensen gebruiken hier. Begrijp ik het goed dat ik eenmalig voor 10e een telefoonnummer koop met netnummer naar keuze en dat ik dat nummer kan koppelen aan mn voipbuster account? Kan ik dan vervolgens via een SIP telefoon aan mn router dan bellen en gebeld worden op het Budget Phone nummer? Ik heb namelijk al een nederlands nummer bij voipbuster (maar met verkeerde netnummer vanwege verhuizing...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:04:
Ik zit nu eens te kijken naar Budget Phone wat zo te zien veel mensen gebruiken hier. Begrijp ik het goed dat ik eenmalig voor 10e een telefoonnummer koop met netnummer naar keuze en dat ik dat nummer kan koppelen aan mn voipbuster account? Kan ik dan vervolgens via een SIP telefoon aan mn router dan bellen en gebeld worden op het Budget Phone nummer? Ik heb namelijk al een nederlands nummer bij voipbuster (maar met verkeerde netnummer vanwege verhuizing...).
Het is 10 euro per jaar, niet eenmalig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nooit 10 euro opgewaardeerd maar sms is toch gratis wrm krijg ik dan dat ik geen tegoed heb....als ik dat wil doen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Anoniem: 249362 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:00:
[...]

ik heb nooit 10 euro opgewaardeerd maar sms is toch gratis wrm krijg ik dan dat ik geen tegoed heb....als ik dat wil doen...??
Om gratis te bellen en dus ook te SMS en heb je beltegoed nodig op je account.
Helemaal gratis gaat de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 249362 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:00:
[...]
Omdat je nu een soort demo-account hebt. Er moet wel ergens geld aan verdiend worden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251446

Modbreak:spam!

[ Voor 98% gewijzigd door Xandrios op 11-02-2008 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Anoniem: 251446 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:13:
spoiler:
Domeinnaam ekin.nl
Status actief
Houder TUR001912-SOHOS
Turkiyes
Wilgenhoven 2
3162PE RHOON
Netherlands
Gehouden aan ADR ja
Administratieve contactpersoon SAR001975-SOHOS
U. Sarikaya
+31 (0)107440822
cem@ekin.nl
Deelnemer SoHosted
Dopheide 8 b
9202PB DRACHTEN
Netherlands
Technische contactpersonen SOH000116-SOHOS
. SoHosted
+31 (0)900764678
domains@sohosted.com
grt
voiper
Sorry - ik kon het niet laten - is openbare isdn.nl info toch ... :S

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 07-02-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251752

- verify nummer voipbuster / voipcheap.
Na reset van mijn internet modem werkte de verify weer.
Hiervoor werd er wel een berichtje gestuurd maar die kwam niet aan op mijn gsm.

Ik heb orange live-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

budgetphone = 10 euro p/jaar
voor 10euro eenmalig kan je het nummer omzetten naar je oude nummer.
Iedereen kan je bellen op dit nummer en jij kan uitbellen via dit nummer.
Het sip-nummer wat ik heb gekregen is +31183xxxxx@sip.budgetphone.nl
Na registeren bij www.sipbroker kan je een simpele link op je webpagina zetten zodat ze er na een geklik -> jouw telefoon over gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momenteel (8feb2008) is sms gratis via voipbuster en via voipcheap kost dit 5ct.

Om te mogen sms-en eisen ze wel dat je een paar euro cent tegoed heb.
Mijn 0.11 cent tegoed bij voipbuster was voldoende voor het sturen van een sms ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil iedereen ook nog wel even wijzen op www.vraagalex.nl.

0900 nummers zijn duur. Bij vraagalex kan je een alternatief nummer vinden dat niet duur is.
http://www.vraagalex.nl/V...w=article&id=56&Itemid=65

Volgens deze site kunnen ook mensen zonder voip bijna de hele wereld gratis bellen naar vaste nummers met het nummer 010-7448585. Ze betalen natuurlijk wel de kosten van hun gewone vaste lijn naar dit 010 nummer.
http://www.vraagalex.nl/V...:laatste-nieuws&Itemid=50

Ook wil ik wijzen op opwaarderen van voipcheap via de methode pay by phone.(ipv IDeaal etc.)
Voor 1.30 krijg je 1.04 en 7 freedays terug.
Voor 0.26 heb je dus 7freedays. In een jaar zitten 52 weken = 13.52 per jaar!
Ik heb dit 3x gedaan en het is gelukt.
1. ingelogd op site van voipcheap met mijn account
2. gekozen voor opwaarderen via pay bye phone
3. mijn vaste nummer ingevoerd (wat ik heb via orange adsl incl tel abonnement)
4. bellen naar 0900-1537 met dit vaste nummer.
5. Kreeg melding dat alles goed was.
Hierna was mijn tegoed bij voipcheap verhoogd met 1.04 en aantal freedays met 7.
De rekening van de 1.30 krijg is dus nog van mijn provider (orange).

Hierna heb ik via mijn sip nummer (budgetphone) proberen te opwaarderen en dit is ook gelukt!
Ik heb de volgende configuratie:
Orange Livebox -> telefoonkabel + netwerkkabel gaat naar -> linksys spa3102 -> telefoon kabel gaat naar mijn dect-telefoon en netwerkkabel gaan naar mijn medion router -> Van de medion router heb ik verbinding via de netwerkkabel / wireless usb-sticks met mijn computers.

Mijn Orange telefoonnummer is +31-183-6xxxxx
Mijn Budgetphone nummer is +31-183-7xxxxx

Ik snap er niet veel van ... Van Orange krijg ik iedere maand een rekening van voor mijn belminuten.
Hoe wist dat 0900-1537 dat deze mijn account bij voipcheap moest opwaarden terwijl ik op de site van voipcheap heb opgeven dat ik deze met mijn budgetphone zou bellen?

(In mijn linksys spa3102 staat momenteel (ff kijken) oeps ... alle 0900 nummers gaan via mijn dialplan via gw0 dus via orange)

Wat dit verder allemaal voor consequenties heeft wil ik niet weten. Het is al laat ;-)

Voor de duidelijkeheid:
2x via dect-telefoon gebeld nadat ik op site had vermeld dat ik met +31-183-6xxxxx zou bellen
1x via dect-telefoon gebeld nadat ik op site had vermeld dat ik met +31-183-7xxxxx zou bellen
Verder helemaal niets gewijzigd aan instelling ... gewoon gebeld met de dect-telefoon.

Bij Spa3102 -> tab "line 1" -> proxy and registration -> staat budgetphone wel geactiveerd.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 251752 op 08-02-2008 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit je hier nu ook al te spammen????? Rot op man.

[ Voor 75% gewijzigd door Xandrios op 11-02-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 251752 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:09:
Ook wil ik wijzen op opwaarderen van voipcheap via de methode pay by phone.(ipv IDeaal etc.)
Voor 1.30 krijg je 1.04 en 7 freedays terug.
Voor 0.26 heb je dus 7freedays. In een jaar zitten 52 weken = 13.52 per jaar!
Ik heb dit 3x gedaan en het is gelukt.
1. ingelogd op site van voipcheap met mijn account
2. gekozen voor opwaarderen via pay bye phone
3. mijn vaste nummer ingevoerd (wat ik heb via orange adsl incl tel abonnement)
4. bellen naar 0900-1537 met dit vaste nummer.
5. Kreeg melding dat alles goed was.
Hierna was mijn tegoed bij voipcheap verhoogd met 1.04 en aantal freedays met 7.
De rekening van de 1.30 krijg is dus nog van mijn provider (orange).
Dit is alleen handig als er iemand anders jouw telefoonrekening betaald ;)
Anders betaal je gewoon 52x1,30 hoor...
Die 26ct die je daar uitrekent is alleen het pure verlies van de afhandelingskosten...
Voor de zelfde hoeveelheid beltegoed betaal je gewoon het zelfde en als je dan rekening houdt met de hoeveelheid dagen die je daar bij krijgt)(12.5/1.30 * 7 = 67 dagen) dan kun je beter 1x 12.50 doneren en daar 120 dagen bij krijgen(bij poivy).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

Kan iemand deze gast verwijderen..... duidelijk een sjomp die denkt dat wij hier allemaal debiel zijn.... reclame meuk.

[ Voor 73% gewijzigd door Xandrios op 11-02-2008 08:44 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Loekie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:30:
[...]
Voor de zelfde hoeveelheid beltegoed betaal je gewoon het zelfde en als je dan rekening houdt met de hoeveelheid dagen die je daar bij krijgt)(12.5/1.30 * 7 = 67 dagen) dan kun je beter 1x 12.50 doneren en daar 120 dagen bij krijgen(bij poivy).
Ik denk dat het vooral een tip is voor mensen die hun saldo anders nooit (helemaal) verbruiken. Bijvoorbeeld als ja alleen naar vaste nummers in Nederland belt. Je kan dan wel elke keer als je freedays op zijn opnieuw 12,50 overmaken maar als je niets met dat tegoed doet kan je het beter verbruiken op de manier zoals hij dat aangeeft.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Magma schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat het vooral een tip is voor mensen die hun saldo anders nooit (helemaal) verbruiken. Bijvoorbeeld als ja alleen naar vaste nummers in Nederland belt. Je kan dan wel elke keer als je freedays op zijn opnieuw 12,50 overmaken maar als je niets met dat tegoed doet kan je het beter verbruiken op de manier zoals hij dat aangeeft.
Zoveel begreep ik wel, maar de redenatie: Het kost maar 26ct klopt niet helemaal, het kost per keer 1.30.

Voor de incidentele gebruiker en voor de gebruiker die gratis SMS wil sturen is dit idd een handige optie. Voor de gebruiker die veel belt en ook naar het buitenland is dit weer minder handig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Loekie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:03:
[...]

Zoveel begreep ik wel, maar de redenatie: Het kost maar 26ct klopt niet helemaal, het kost per keer 1.30.

Voor de incidentele gebruiker en voor de gebruiker die gratis SMS wil sturen is dit idd een handige optie. Voor de gebruiker die veel belt en ook naar het buitenland is dit weer minder handig.
Ah, dat was je punt, ok. Voor mij is het ook geen optie want wij bellen veel naar het buitenland. Maar wat een uitvinding is dat zeg, VOIP. Vroeger betaalde ik voor bijvoorbeeld Venezuela nog ruim 80 cent per minuut en nu? Vier cent per gesprek! Voor 10 euro kan ik een heel jaar zonder extra kosten naar Venezuela bellen.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:03:
[...]

1.Na 52x 1.30 (67.60) heb je 52x1.04 = 54.08 beltegoed en 52x7=364 free days
2.Na 3x12.50 (37.50) heb je bij voipbuster 30,00 beltegoed en 360 free days
3.Na 4x12.50 (50,00) heb je bij voipcheap 40,00 beltegoed en 360 free days
En okay .. bij erik betaal je 11.50ofzo ipv 12.50 ;-)
Variant 1 versus 2: 30.10 meer betaald maar 24.08 meer beltegoed (verlies van 6.02)
Variant 1 versus 3: 17.60 meer betaald maar 14.08 meer beltegoed (verlies van van 3.52)

Als je in je kennissenkring wat mensen hebt rondlopen die alleen een gsm hebben is voipcheap goedkoper. Bellen naar gsm kost bij voipcheap 0.10 en bij voipbuster 0.25. 10minuten p/week bellen scheelt 1.50 * 52weken = 78,00euries ;-)

Variant 1 is dus minder interessant als ik in eerste instantie dacht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=29574563,noline]joskteg schreef op vrijdag 08 februari 2008 @
Als je in je kennissenkring wat mensen hebt rondlopen die alleen een gsm hebben is voipcheap goedkoper. Bellen naar gsm kost bij voipcheap 0.10 en bij voipbuster 0.25. 10minuten p/week bellen scheelt 1.50 * 52weken = 78,00euries ;-)
Daar staat tegenover dat je bij Voipsjiep maar 90 freedays krijgt ipv 120 bij Voipbuster for instance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 15:01
Naar mobiel bellen kost bij Voipcheap niet 10 maar 12 ct (BTW). Wij bellen niet veel naar mobiel maar €10 in 3 maanden heb je zo weggebeld. Wij staan nu op 365 free days.Ik neem aan dat dat met maximum is want eigenlijk hadden het er ruim 400 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157936

Ik heb zojuist Fring geinstalleerd op mijn Touch en via de WIFI verbinding kan ik met Voipbuster goed uitbellen. Omdat ik een standaard, gratis account heb, zonder op te willen waarderen (ik gebruik het alleen voor vaste telefoonlijnen binnen NL en die zijn toch gratis) was ik benieuwd naar het aantal minuten wat ik nu gratis kan bellen.

Is dit onbeperkt of toch gelimiteerd aan 300 min. per account (of per week). Zijn deze 300 min. 120 dagen geldig?

Wat kan ik volgens jullie het best doen als ik alleen naar vaste nummers in NL wil bellen, en het liefst natuurlijk geen beltegoed wil kopen? We blijven immers Hollanders.....
Raden jullie dan aan om elke keer een nieuw account aan te maken, zodat telkens weer 300 minuten beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 22:43
Ik heb een vraagje, op de site van VoipBuster staat dat bellen naar vaste nederlandse nummers gratis is. Ik heb verder niet kunnen vinden of je hiervoor wel moet betalen als je belt vanuit het buitenland (bijv. vanuit duitsland) naar een vast nummer in nederland (of is dit ook gratis na dat beginbedrag?).
Weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 4% gewijzigd door Frenkeman op 08-02-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenkeman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:28:
Ik heb een vraagje, op de site van VoipBuster staat dat bellen naar vaste nederlandse nummers gratis is. Ik heb verder niet kunnen vinden of je hiervoor wel moet betalen als je belt vanuit het buitenland (bijv. vanuit duitsland) naar een vast nummer in nederland (of is dit ook gratis na dat beginbedrag?).
Weet iemand hoe dit zit?
Het maakt niet uit in welk land je zit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 15:01
Anoniem: 157936 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:05:
Ik heb zojuist Fring geinstalleerd op mijn Touch en via de WIFI verbinding kan ik met Voipbuster goed uitbellen. Omdat ik een standaard, gratis account heb, zonder op te willen waarderen (ik gebruik het alleen voor vaste telefoonlijnen binnen NL en die zijn toch gratis) was ik benieuwd naar het aantal minuten wat ik nu gratis kan bellen.

Is dit onbeperkt of toch gelimiteerd aan 300 min. per account (of per week). Zijn deze 300 min. 120 dagen geldig?

Wat kan ik volgens jullie het best doen als ik alleen naar vaste nummers in NL wil bellen, en het liefst natuurlijk geen beltegoed wil kopen? We blijven immers Hollanders.....
Raden jullie dan aan om elke keer een nieuw account aan te maken, zodat telkens weer 300 minuten beschikbaar komen?
Volgens mij krijg je alleen freedays als je beltegoed stort.
Dan kan je 300 min/week gratis bellen, daarna veel landen 1ct/min.
Een nieuwe account gaat volgens mij alleen werken als je een ander ip hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je kan toch gewoon 1x 10 euro storten en met je telefoon opwaarderen. Kan je wel 6 maanden gratis bellen voor 10 euro! Om daar nou zoveel moeite voor te doen om elke keer accountjes te gaan zitten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:52:
Je kan toch gewoon 1x 10 euro storten en met je telefoon opwaarderen. Kan je wel 6 maanden gratis bellen voor 10 euro! Om daar nou zoveel moeite voor te doen om elke keer accountjes te gaan zitten maken...
Sommige mensen doen de makkelijke dingen graag moeilijk.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149696

Bij het opstarten van voipbuster en ook van Justvoip krijg ik opeens de melding:

"Sorry, de userinterface kon niet geinitialiseerd worden. De applicatie wordt nu gestopt."

Vervolgens wordt de opstart beeindigd en start de telefoonsoftware niet op. Heeft hier iemand de oplossing voor??
De-installatie en opnieuw installeren helpt niet. Ook heb ik 12voip geinstalleerd en opgestart; krijg dezelfde melding.

NB: probleem is opgelost, na installeren van mediacenter is de storing weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 149696 op 09-02-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

ik had nog 1 vraagje: wat kost extra het als je met voipbuster naar nederlandse 0900 servicenummers belt, dus bijv. naar 0900-0909 (rabobank) wat normaal, vanaf een vaste KPN-telefoon, 10 cent per minuut kost. Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

knakworst

Get more sats!

Dat zou 10 cpm moeten kosten, misschien 1 cent per minuut extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik belde vandaag naar een 0900 nummer van 1eur/m en die was hetzelfde in VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Laatst online: 10-09-2023
Loekie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:30:
[...]

Dit is alleen handig als er iemand anders jouw telefoonrekening betaald ;)
Anders betaal je gewoon 52x1,30 hoor...
Die 26ct die je daar uitrekent is alleen het pure verlies van de afhandelingskosten...
Volgens mij kun je beter (mits je niet veel naar betaalde nummers belt via VB) het 0900 nummer om op te waarderen bellen met je VB-account. Dus niet via de vaste lijn. Dat heb ik dus gedaan: je kunt op je account pagina van VB het verloop volgen: als je het 0900 nummer belt, wordt eerst 1,04 en 7 freedays bijgeschreven en zodra je de verbinding verbreekt 1,30 afgeschreven. Per saldo kosten 7 freedays dus in dat geval wel 0,26. Voor die 10 Euro betekent dat dus 266 freedays. Bovenop de 120 freedays die ik al had, betekent dus 386 days gratis bellen naar gratis nummers (met uiteraard een maximum van 300 min. per week).

Kijk ik naar de afschriften van vorig jaar (toen ik nog via de "conventionele methode" belde): met 30 Euro beltegoed en dus 360 freedays heb ik het 15 maanden "uitgehouden". Gemiddeld dus voor 10 Euro 150 days! En ja, ik ben een veelbeller (1000 minuten in een maand er doorgejaagd :) )

De conventionele situatie kan dus eigenlijk alleen uit als je die 1000 minuten (10 Euro / 0,01 Eur./p.min.) kunt versmeren over 8,8 maanden. Betekent dus (ff snel rekenen) 112 minuten per maand, nog geen 4 minuten per dag. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:52:
Ik belde vandaag naar een 0900 nummer van 1eur/m en die was hetzelfde in VB.
Mijn godt zooo duur? En ben je wel een beetje aan je trekken gekomen voor zo veel geld? Ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan krijgt op zo'n duur nummer. Vertel mannnnn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:00:
[...]

Mijn godt zooo duur? En ben je wel een beetje aan je trekken gekomen voor zo veel geld? Ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan krijgt op zo'n duur nummer. Vertel mannnnn...
Doe dat maar via DM. Laten we niet offtopic gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Anoniem: 248548 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:00:
[...]

Uh www.smsusenet.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193854

Ik heb een vraagje, momenteel heb ik een N95 inc T-mobile PIT, nu wil ik via de SIP instellingen gebruik maken van VOIPBuster( via PIT en niet WLAN). Heeft iemand met de kwaliteit hiervan? of is de snelheid zowieso te traag om via PIT gebruik te maken van Voipbuster?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Anoniem: 193854 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:14:
Ik heb een vraagje, momenteel heb ik een N95 inc T-mobile PIT, nu wil ik via de SIP instellingen gebruik maken van VOIPBuster( via PIT en niet WLAN). Heeft iemand met de kwaliteit hiervan? of is de snelheid zowieso te traag om via PIT gebruik te maken van Voipbuster?
Bedankt!
Ligt eraan waar je bent. Zodra je terugvalt naar GPRS is het niet echt geweldig meer. Probeer het gewoon eens.
Pagina: 1 ... 13 ... 57 Laatste