☻/
/▌
/ \
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Met m'n gsm kost het aanzienlijk meer (geen sms bundel).
☻/
/▌
/ \
Met mijn gsm heb ik een gratisbundel, bij voipbuster kost het 5 ct geloof ik (heb geen freedays meer). Maar dan is het nog makkelijker (vantevoren scheduled zetten met een qwerty-toetsenbord, of om 12.00 uur met een touchscreen en een pennetje gaan klungelenKixtart schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:46:
Heb ze op 23.59 gezet. Toch leuk dat het verder gratis is.
Met m'n gsm kost het aanzienlijk meer (geen sms bundel).
/▌
[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 31-12-2007 15:30 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Volgens mij staat dat niet dicht, anders kan Budgetphone toch ook geen forward op een voipbuster account zetten? En als de ata dat niet ondersteund kan je toch nooit een inkomend gesprek hebben want je logt in met een account en niet met een telefoonnummer (al kan dat optisch hetzelfde zijn).
In elk geval had ik de uri fout, deze zou moeten zijn voipbusterusername@sip.voipbuster.com (Staat in de FAQ onder DID, Direct Inward Dialing).
Als anders iemand een voip gebruikersnaam geeft kan ik het testen? (vanaf budgetphone dan)
Ik ben gebeld op aartw99@voipbuster.com en dat werkte wel
maar wel long delayed echoos. Omdat het via de proxy van voipbuster loopt?
Verwijderd
Maar SMSen heeft geen zin dat zijn er te veel voor alle betamax gebruikers
daarom langs deze weg alle gebruikers van dit forum de beste wensen voor 2008 Dat we er met zijn allen weer van mogen genieten van al het moois dat voip ons te bieden heeft.
Ik krijg het niet voor elkaar. Via 'Monitoring' (op de site van MySipSwitch) zie ik dat MysipSwitch contact maakt met VoipCheap, maar verder gaat het niet. Op de telefoon hoor ik het toontje dat het nummer niet bestaat.
De combinatie VoipCheap en Voxalot werkt zonder problemen.
Ik wil MySipSwitch proberen omdat ik met Voxalot toch last heb van echo en vertraging (niet veel, maar toch vervelend voor diegene die ik bel).
Dit is mijn dialplan bij MySipSwitch:
exten => _ZX.,1,Switch(user,ww,003146${EXTEN}@sip.VoipCheap.com,,<sip:0031461234567@sip.VoipCheap.com>)
exten => _00X.,1,Switch(user,ww,${EXTEN}@sip.VoipCheap.com,<sip:0031461234567@sip.VoipCheap.com>)
exten => _0X.,1,Switch(user,ww,0031${EXTEN:1}@sip.VoipCheap.com,<sip:0031461234567@sip.VoipCheap.com>)
[ Voor 46% gewijzigd door jwjol op 01-01-2008 21:43 ]
Zou de aanschaf van een Fritz!Box 7140 het probleem met de echo/vertraging kunnen oplossen?trolleystad schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:44:
Voipcheap en andere Betamax clonen accepteren geen inkomende of uitgaande SIP sessies via IP adressen waar veel andere gebruikers vandaan komen, zien ze als een soort proxy server en het is lastiger om voor hun te controleren wie de FUP overtreedt. Voxalot heeft in samenwerking met Betamax wel toegang gekregen.
Nu gebruik ik een Zyxel 2602 (i.c.m. een Orange 20 Mb lijn).
Dan heb ik ook geen Voxalot meer nodig voor de dialplans.
[ Voor 4% gewijzigd door jwjol op 01-01-2008 21:54 ]
Verwijderd
Ik heb een 7140 en heb er totaal geen problemen mee icm VoipCheap, ook geen echo's etc. Echte aanrader dat ding, voor mij niets dan goeds en geld opgeleverd.jwjol schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Zou de aanschaf van een Fritz!Box 7140 het probleem met de echo/vertraging kunnen oplossen?
/▌
Vertraging en echo komt vrijwel nooit door Voxalot, aangezien de daadwerkelijke SIP verbinding niet over hun server loopt maar rechtstreeks gekoppeld wordt naar de ATA. Tenzij je je instellingen niet goed hebt.jwjol schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:19:
....
De combinatie VoipCheap en Voxalot werkt zonder problemen.
Ik wil MySipSwitch proberen omdat ik met Voxalot toch last heb van echo en vertraging (niet veel, maar toch vervelend voor diegene die ik bel). ....
Waar je naar kunt kijken:
- Kabelafstanden, van POTS naar Splitter naar modem, liefst <30cm elk. Daarna (met UTP) maakt het niet uit.
- Staat je codec goed ingesteld (met 20Mb kun je zeker G711 gebruiken en geen G729).
- probeer eens een ander telefoontoestel; echo wordt vaak versterkt door het toestel.
Verwijderd
Zou de aanschaf van een Fritz!Box 7140 het probleem met de echo/vertraging kunnen oplossen?jwjol schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Zou de aanschaf van een Fritz!Box 7140 het probleem met de echo/vertraging kunnen oplossen?
[/quote]
Verwijderd
Zou het zeker doenjwjol schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Heb nu zelf 1 jaar de Fritzbox 7140
6 sip combinaties er in en alles werkt.
zowel inkomend als uitgaand
geen gedoe met poorten (staan al automatich open voor sip)
kortom probleemloos en zonder echo
een minpunt
De helpdesk van AVM is niet al te best en traag
voor advies kan je beter dit forum raadplegen en het topc Fritzbox
Ik zit ook de aanschaf van een 7140 te overwegen. Wil alleen graag weten hoe de kwaliteit van de WIFI verbinding is. Heeft deze een goed en flink bereik (sterk signaal?)Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:06:
[...]
Ik heb een 7140 en heb er totaal geen problemen mee icm VoipCheap, ook geen echo's etc. Echte aanrader dat ding, voor mij niets dan goeds en geld opgeleverd.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Moeilijk te zeggen, over het signaal ben ik in mijn eigen situatie tevreden. Hij hangt op de begane grond in een dichte meterkast en ik kan op 2 hoog met een gesloten deur op zolder nog steeds internetten. Maar het is van tevoren nooit goed te voorspellen hoe het in jouw situatie uitpakt, elk huis is anders.Xanion schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:48:
[...]
Ik zit ook de aanschaf van een 7140 te overwegen. Wil alleen graag weten hoe de kwaliteit van de WIFI verbinding is. Heeft deze een goed en flink bereik (sterk signaal?)
Budgetphone geregistreerd op mysipswitch.
Voipdiscount toegevoegd met onderstaande dialplan.
Sip toestel laten aanmelden met mysipswitch gegevens.
exten => _X.,1,Switch(username,ww,netnummer${EXTEN}@sip.voipdiscount.com)
exten => _0X.,1,Switch(username,ww,+31${EXTEN:1}@sip.voipdiscount.com)
Ik moest elke keer mijn netnummer ervoor draaien en ik ben liever lui dan moe. Dus vandaar regeltje 1.
Voorheen hoefde ik geen 0031 voor te draaien. Dat deed de C450ip automatisch. Nu dus niet meer.
Vandaar regel 2.
Werkt perfect
[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 02-01-2008 20:43 ]
It ain't stupid if it works!
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Maar je moet dan toch een 0900-nummer bellen. Wat zijn hier de kosten van?Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:32:
[...]
Uitstekend idee ik heb het voor ze het door hebben bij Betamax 20 keer gedaan
dat is genoeg voor de rest van dit jaar
freedays verlengen kost nu geen 26 cent per keer maar slechts 6 cent
De keuze is dus snel gemaakt het is of 6 minuten bellen zonder freedays of 7 dagen gratis tot 300 minuten
Ik heb bij justvoip gekeken en de kosten zijn nog steeds 26 cent (buiten de kosten van het 0900-nummer).
Myipswitch gebruik ik dus niet meer.
[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 08-01-2008 00:12 ]
oh leuk. hoe heb je dat gedaan dan? dan weten wij ook iets meer...vr6-only schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:11:
ja hoor. FUP overschreden...
Myipswitch gebruik ik dus niet meer.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Voxalot had eerst dezelfde problemen, maar door contact op te nemen met Betamax hebben ze dat opgelost. Zie:
http://forum.voxalot.com/...lot-interoperability.html
[ Voor 28% gewijzigd door Dolan op 08-01-2008 09:47 ]
Verwijderd
voorlopig nog wel zo blijft.
Tarieven bleven namelijk schommelen laatste tijd. Van 2 cent naar 3 en toen opeens
vijf..nu weer gratis.
Heb op de site gekeken maar kon niets vinden
Mysipswitch eindelijk werkend gekregen na 4 dagen worstelen....
FUP overschreden na 4 dagen!
Geen optie meer dus
Voxalot eens bestudeerd en 25 dollar voor één jaar betaald om gebruik kunnen maken van de functies wat Mysipswitch gratis aanbied.
Bezig geweest met instellen. 10 min later bijna alles naar wens werkend gekregen.
één dingetje nog. Budgetphone (reden waarom ik mysip en voxalot gebruik). Kon zich niet direct registreren en staat nu op `Request sent`.
Moet budgetphone soms naar voxalot forwarden ofzo?
Wat is dan mijn sip uri? username voxalot@voxalot.com?
[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 09-01-2008 01:40 ]
Je SIP URI is inderdaad sip:12345@voxalot.com waar 12345 je Voxalot gebruikersnummer is.
[ Voor 19% gewijzigd door RichieB op 09-01-2008 12:03 ]
Nee, als je op de europa server geregistreerd bent is je SIP URI: 12345@eu.voxalot.com.RichieB schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:01:
Waarom $25 betalen als het ook gratis kan? Je kan gewoon aan Budgetphone vragen om je SIP gesprekken te forwarden naar je gratis voxalot account. Zoek eens op budgetphone en voxalot in dit topic.
Je SIP URI is inderdaad sip:12345@voxalot.com waar 12345 je Voxalot gebruikersnummer is.
Correct me if I'm wrong, kan zijn dat 't nu automatisch wordt doorgestuurd
Forwarden naar voxalot: sip:1234@eu.voxalot.com
Call forwarding in voxalot verwijderd
Sip registratie in voxalot verwijderd
Nu gaat mijn sip toestel gewoon over als ik budgetphone nummer bel.
===========================================
Klopt, weet ik. Maar omdat ik momenteel 2 providers heb waar ik flink wat geld op heb staan, wil dat toch ff opmaken.RichieB schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:01:
Waarom $25 betalen als het ook gratis kan? Je kan gewoon aan Budgetphone vragen om je SIP gesprekken te forwarden naar je gratis voxalot account. Zoek eens op budgetphone en voxalot in dit topic.
Mobiel gaat via voipcheap
Rest gaat via voipdiscount (nu ff niet ivm FUP)
Trouwens. wat is nou 25 dollar op jaar basis. Geef meer uit in één week aan sigaretten

[ Voor 99% gewijzigd door vr6-only op 09-01-2008 14:22 ]
Verwijderd
Ik heb net de vraag beantwoord gekregen via de klantenservice van Budgetphone:jwjol schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:56:
[...]
Op de site van Buget Phone staat:
Kan ik met VOIP naar 112 en 0900/0800 bellen en worden hier extra kosten voor berekend?
U kunt met alle VOIP abonnementen gratis naar 112 of 0800 bellen. Dit is gratis.
Bij VOIP Basic en VOIP onbeperkt kosten de 0900 nummers het tarief wat u hoort voordat u verbinding krijgt. Bij VOIP Prepaid geldt op 0900-nummers een toeslag.
Ik neem aan dat ze met ' U kunt met alle VOIP abonnementen...' ook Prepaid bedoelen ?
De spellingsfouten zijn van de klantenservice, niet van mij.U betaald met een pre-paid nummer 2 maal het bedrag dat u hoort kost het dus 10 cent betaald u 20 cent p/m
Het gaat om een IT-001 USB Internet Phone,V1 - 001 van Sitecom.De Vista drivers zijn te downloaden van de internetsite van Sitecom.
De instellingen op de computer lukken maar niet goed.Of de muziek komt uit de telefoon,of de muziek komt uit de boxen en telefoon dan ook ?!
Heeft iemand een idee waar de fout zit qua instelling(en) ?
Zit het niet gewoon in het Voipbuster progje op je PC bij Extra, Opties,Geluidsapparaten, als je daar alles instelt op USB Audio device zo staat het bij mij ook met XP.Scandic2008 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:22:
Heeft iemand een idee waar de fout zit qua instelling(en) ?
Dan moet ik zeggen dat ik ook een Sitecom usb heb maar het alleen werkend kreeg door ook Voipbustermate te installeren die is hier te vinden.
http://www.yealink.com/en/download.asp?tag=others
Verwijderd
Kan je toelichten waarom de Fritzbox een betere geluidskwaliteit zal geven dan de Zyxel? De Zyxel 2602 bijvoorbeeld heeft QoSWortelstok schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:15:
Verder zal een Fritz!box ongetwijfeld een betere geluidskwaliteit geven dan de Zyxel.
Verwijderd
Een Fritzbox heeft ook QoS maar dat noemen ze bij dit modem Travel ShapeVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:56:
[...]
Kan je toelichten waarom de Fritzbox een betere geluidskwaliteit zal geven dan de Zyxel? De Zyxel 2602 bijvoorbeeld heeft QoS
De werking komt op het zelfde neer nl. prioriteit spraakverkeer boven data verkeer
Maar de geluidskwaliteit? Zyxel heeft toch een betere reputatie als Fritzbox, waarom zou de Fritzbox beter klinken?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Een Fritzbox heeft ook QoS maar dat noemen ze bij dit modem Travel Shape
De werking komt op het zelfde neer nl. prioriteit spraakverkeer boven data verkeer
/▌
/▌
Verwijderd
Over smaak valt niet te twisten mijn Fritzbox 7140 had net als de Zyxel problemen met geluidskwaliteit bij downloaden van nieuwsgroepen, maar dat lag volgens AVM meer aan het type dsl verbinding (orange family 20MB)Marzman schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:25:
Appart. Zyxel is toch een gerenommeerd merk voor zakelijke dsl-verbindingen.
Sinds ik nu firmware versie 39.04.34 vanaf juli gebruik is het probleem opgelost.
Dus gewoon downloaden met ongeveer 1,7MB per seconde en bij telefoneren zakt dit naar pl. 1.1 MB per seconde
Er wordt dus door de eerder genoemde travelshape keurig bandbreedte gereserveerd voor spraakverkeer dit resulteerd in ongestoord bellen en downloaden
Dus ik moet even de nieuwste firmware er op zetten dus.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:17:
[...]
Over smaak valt niet te twisten mijn Fritzbox 7140 had net als de Zyxel problemen met geluidskwaliteit bij downloaden van nieuwsgroepen, maar dat lag volgens AVM meer aan het type dsl verbinding (orange family 20MB)
Sinds ik nu firmware versie 39.04.34 vanaf juli gebruik is het probleem opgelost.
Dus gewoon downloaden met ongeveer 1,7MB per seconde en bij telefoneren zakt dit naar pl. 1.1 MB per seconde
Er wordt dus door de eerder genoemde travelshape keurig bandbreedte gereserveerd voor spraakverkeer dit resulteerd in ongestoord bellen en downloaden
Want ik vond het wel makkelijk dat ik ook mijn xs4all nummer er in kon zetten.
In mijn speedtouch past maar 1 voip provider.
Of heb je het over de firmware van je fritsbox?
Verwijderd
Ja het is de firmware van de Fritxboxtafmaf schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:15:
[...]
Dus ik moet even de nieuwste firmware er op zetten dus.
Want ik vond het wel makkelijk dat ik ook mijn xs4all nummer er in kon zetten.
In mijn speedtouch past maar 1 voip provider.
Of heb je het over de firmware van je fritsbox?
Speedtouch heb ik daarvoor gehad daar konden bij mij toen 2 voip providers in maar dat moden ging iedere keer na een lijnsync volledig onderuit
Dan kon je weer helemaal dat modem configureren
Die is dus snel naar zijn schepper terug gegaan
Jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:45:
[...]
Ja het is de firmware van de Fritxbox
Speedtouch heb ik daarvoor gehad daar konden bij mij toen 2 voip providers in maar dat moden ging iedere keer na een lijnsync volledig onderuit
Dan kon je weer helemaal dat modem configureren
Die is dus snel naar zijn schepper terug gegaan
Het klopt je kunt 2 nummer in de speedtouch zetten maar die moeten van de zelfde provider zijn.
Verwijderd
Pas op voor voipraider.Napsju schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:13:
Tip voor iedereen: Nieuwe voipbuster cloon zónder freedays. Altijd FREE dus!!
www.voipraider.com
Net getest en kan via SIP onbeperkt (3 minuten getest naar NL vast) bellen zónder credit.
Niet op de site, maar wel gevonden via Google:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 SIP port 5060 Registar sip.voipraider.com Proxy server sip.voipraider.com Outbound proxy server leave empty Account name your user name password Your password Display Your user name / voipin STUN Server sip.voipraider.com
Zij rekenen meer dan dat hun tariefpagina aangeeft
Bellen naar een landline in Brazilie zou gratis zijn, moi niet ze rekenen $0,017
Bellen naar een mobiel nummer in Brazilie zou $0,06 kosten, echter zij rekenen $ 0,18
Verwijderd
En ze hebben gewoon 90 freedays: http://www.voipraider.com/en/faq.html#24Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:18:
[...]
Pas op voor voipraider.
Zij rekenen meer dan dat hun tariefpagina aangeeft
jeps want bij voipraider kun je wel free bellen zonder tegoed, maar als je probeerd via SIP te bellen zegt ie you recieved your maximum bla bla...Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:44:
Er zijn een paar Betamax-clones (VoipWise, VoipRaider, LowrateVoip, en misschien nog meer) die een ander tarief voor SIP-calls rekenen dan voor calls via de Betamax-softclient.
Als je bij VoipCheap.com beltegoed aanschaft en online betaalt met bv iDEAL, dan krijg je 90 freedays. Koop je hetzelfde beltegoed via een overschrijving, dan krijg je opeens 120 freedays.
Wellicht is dit ook bij de andere zuster bedrijven ook zo?
Nee dat kan dus niet. Technisch is het misschien wel mogelijk, maar dan overtreden ze volgens mij een aantal regeltjes. Het nummer hoort bij een bepaalde aansluiting. Omdat jij dat nummer nou toevallig valideert bij Voipbuster betekent niet dat het gelijk een Voip-IN nummer is geworden.Jan-E schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:38:
Weet er iemand eigenlijk wat er gebeurt als een persoon via Voipbuster met een gevalideerd vast nummer iemand anders belt met een gevalideerd vast nummer? Dan zou Voipbuster in principe 'intern' kunnen doorverbinden. Het wordt door andere VoIP-providers als verkoopargument gebruikt dat onderling bellen gratis is. Dus ik vermoed dat Betamax met al zijn klonen het niet doet. Maar staat het er ook niet aan te komen?
Ik vind het een behoorlijk grijs gebied. Uitbellen met zo'n gevalideerd nummer als Caller-ID mag (kennelijk) wel, zelfs vanaf een heel andere aansluiting dan waar het KPN-nummer zich bevindt. Stugger nog, voor elk nummer ligt tegenwoordig alleen maar vast dat de houder ervan een binding moet hebben met de regio waarin het netnummer valt.trolleystad schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:48:
Nee dat kan dus niet. Technisch is het misschien wel mogelijk, maar dan overtreden ze volgens mij een aantal regeltjes. Het nummer hoort bij een bepaalde aansluiting. Omdat jij dat nummer nou toevallig valideert bij Voipbuster betekent niet dat het gelijk een Voip-IN nummer is geworden.
Als ik mijn 020 KPN IPB-nummer registreer met een ATA in Lutjebroek is er geen KPN of wetgever die me tegenhoudt om aldaar telefoon te ontvangen en te bellen met dat nummer. Als ik dat nummer zou porteren naar XS4ALL kan ik ook gewoon in Las Palmas gaan zitten.
Ik zou echt niet weten welk regeltje Voipbuster zou kunnen beletten om een telefoontje af te leveren op 0201234567@sip.voipbuster.com, als ze weten dat die online is. In de overgangsfase van vast net naar IPB doet KPN hetzelfde: telefoontjes van andere IPB-klanten worden afgeleverd via de ADSL-lijn en telefoontjes van anderen nog via het koper. Telefoontjes tussen IPB-klanten onderling worden ook allemaal afgewikkeld via het IPB-netwerk, ongeacht waar die klanten zich op dat moment bevinden. Wat belet Voipbuster om hetzelfde te doen, desnoods na een mededeling aan hun klanten dat zij dat voortaan zo zullen doen?
En dan zie ik nog maar af van de vraag of Voipbuster uberhaupt wel onder de Nederlandse wetgeving valt. Dat zal zelfs wel niet zo zijn, want ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ze een telefoontap kunnen faciliteren.
geen adres, telnr klopt niet, periode klopt niet, geen tegenadres, geen iban+swift.
zal deze firma nog wel lang blijven bestaan, of loopt het op een einde gezien de uitverkoop van de webshop?
thefxr schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:09:
ik heb een schrijven van budgetphone gehad en iets erbij wat een factuur zou moeten voorstellen?
geen adres, telnr klopt niet, periode klopt niet, geen tegenadres, geen iban+swift.
zal deze firma nog wel lang blijven bestaan, of loopt het op een einde gezien de uitverkoop van de webshop?
Omdat ze 5 oudere producten wat goedkoper aanbieden om er vanaf te komen denk jij dat ze niet lang meer bestaan? Beetje vreemde/snelle conclusie. Bij mij klopte het gewoon met de rekeningen, kreeg ze keurig per mail (alleen 2,5 jaar te laat
/▌
You have sufficient credit. Please use your remaining credit first and top up again later.
Weet iemand tot welk bedrag ik mijn resterende tegoed moet opmaken om weer te kunnen opwaarderen?
Staat ook in de faq van VB, moet minder als 5 euro zijn.Valleyman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:50:
Ik wou net mijn tegoed opwaarderen bij voipbuster omdat mijn freedays op zijn, maar kreeg de volgende melding:
You have sufficient credit. Please use your remaining credit first and top up again later.
Weet iemand tot welk bedrag ik mijn resterende tegoed moet opmaken om weer te kunnen opwaarderen?
En nu je freedays op zijn betaal je 1 cent per minuut.
Verwijderd
Heb zelf nog ca 14 en halve eur tegoed staan in VB maar kan gewoon opwaarderen zonder gezeurValleyman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:50:
Ik wou net mijn tegoed opwaarderen bij voipbuster omdat mijn freedays op zijn, maar kreeg de volgende melding:
Verwijderd
Wat kan ik eraan doen dat mijn identiteit wel zichtbaar wordt?
geloof me, dat kunnen ze ech dus wel heJan-E schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:26:
[...]
. Dat zal zelfs wel niet zo zijn, want ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ze een telefoontap kunnen faciliteren.
Heb je een voip-in nummer bij voipbuster dan? Waarschijnlijk niet.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:19:
Ik heb in mijn Zyxel 2602HW Voipbuster ingesteld voor uitgaande gesprekken. Ook heb ik Caller ID aangevinkt. Toch zien ontvangers van mijn telefoontjes "Nummer onbekend" of "Nummer onderdrukt" of iets dergelijks.
Verwijderd
Nee, geen VOIPin nummer bij Voipbuster. Alleen een SIP uri: mijnnaam@voipbuster.com. Ik heb wel een VOIPin nummer van Budgetphone, maar daar bel ik niet mee uit.trolleystad schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:25:
[...]
Heb je een voip-in nummer bij voipbuster dan? Waarschijnlijk niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2008 09:36 ]
Ok, over het KPN netwerk kunnen alleen nummers gestuurd worden als caller id. Veel toestellen ondersteunen ook alleen maar getallen. Vandaar dat het nummer ook onbekend is, want die heb je ook niet. Je kunt wel een telefoonnummer valideren via de voipbuster software en dit mee laten sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:34:
[...]
Nee, geen VOIPin nummer bij Voipbuster. Alleen een SIP uri: mijnnaam@voipbuster.com. Ik heb wel een VOIPin nummer van Budgetphone, maar daar bel ik niet mee uit.
Hmm, ik kon het niet vinden in de FAQ en volgens mij klopt het ook niet of het moet sinds kort veranderd zijn. Ik heb het namelijk wel eens eerder gedaan met een bedrag boven de 5 euro.Tuut-Tuut schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:25:
Staat ook in de faq van VB, moet minder als 5 euro zijn.
En nu je freedays op zijn betaal je 1 cent per minuut.
Mijn tegoed is op dit moment 34,24 euro en dan werkt het dus niet. Voorlopig dus maar blijven bellen en om de zoveel tijd even checken om het alweer mogelijk is om op te waarderen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:10:
Heb zelf nog ca 14 en halve eur tegoed staan in VB maar kan gewoon opwaarderen zonder gezeur
Verwijderd
Waarom zou je willen opwaarderen als je tegoed nog 34 euro is als ik vragen mag? Als je freedays op zijn zou ik gewoon lekker dit bedrag verbellen, anders krijg je nooit de kans om het te "verzilveren".Valleyman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:41:
Mijn tegoed is op dit moment 34,24 euro en dan werkt het dus niet. Voorlopig dus maar blijven bellen en om de zoveel tijd even checken om het alweer mogelijk is om op te waarderen.
Dat mag.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:01:
[...]
Waarom zou je willen opwaarderen als je tegoed nog 34 euro is als ik vragen mag? Als je freedays op zijn zou ik gewoon lekker dit bedrag verbellen, anders krijg je nooit de kans om het te "verzilveren".
Ik heb een voip-in nummer via voipbuster en meen me te herinneren dat die verloopt na zoveel tijd niet opwaarderen. Ik kan dat nergens op internet terugvinden, maar raak mijn nummer liever ook niet kwijt.
Ik stuurde mezelf een verificatie SMS en toen moest ik voor de volgende SMS (aller eerste ooit), betalen. Op voipbuster staat:
Charges for sending a SMS via the VoipBuster-client. You did not have any freedays when sending the textmessage or you exceeded the FUP (Fair Use Policy)
Beetje raar. Dan maar niet gebruiken...
ps. Ik heb een PHP script geschreven om gegevens uit je voipbuster account uit te lezen. Je kan recente gesprekken, je tegoed en je freedays opvragen. Ook handig voor Asterisk!
[ Voor 23% gewijzigd door Megamind op 22-01-2008 14:09 ]
Als je nummer gevalideerd is bij VB (kan via de software tool) kan je het nummer als 31xxxxxxxx in je instellingen van je Zyxel wel als 31 neerzetten zonder een + of een nul ervoor.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:19:
Ik heb in mijn Zyxel 2602HW Voipbuster ingesteld voor uitgaande gesprekken. Ook heb ik Caller ID aangevinkt. Toch zien ontvangers van mijn telefoontjes "Nummer onbekend" of "Nummer onderdrukt" of iets dergelijks.
Ik gebruik mijn Speedtouch 780i modem/router voor voipbuster. Voorheen had ik een Linksys/Sipura 3000 waarmee ik hardwarematig met Voipbuster belde.(zelfde probleem)
Weet iemand hoe je hier wat aan kan doen?
Welke firmwareversie draait er bij je, was de vorige versie probleemloos oftewel wanneer heb je de Speedtouch van de laatste versie voorzien?kstja0 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:16:
Bel nu al geruime tijd met Voipbuster. Werkt als een tierelier. Echter wat mij de laatste paar weken/maanden opvalt is dat bellen met voipbuster naar Casema abonnees steeds problematischer wordt. Als ik bel dan: hoor ik de andere partij wel mij zij mij niet of er komt helemaal geen verbinding tot stand of ik krijg een ingesprek toon. Dit probleem doet zich helemaal niet voor bij KPN abonnees.
Ik gebruik mijn Speedtouch 780i modem/router voor voipbuster. Voorheen had ik een Linksys/Sipura 3000 waarmee ik hardwarematig met Voipbuster belde.(zelfde probleem)
Weet iemand hoe je hier wat aan kan doen?
En dan gaat het een half uurtje later wel goed.
kan je met dit script ook sms'jes versturen?Megamind schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:50:
volgens mij is die SMS service niet helemaal jofel...
Ik stuurde mezelf een verificatie SMS en toen moest ik voor de volgende SMS (aller eerste ooit), betalen. Op voipbuster staat:
Charges for sending a SMS via the VoipBuster-client. You did not have any freedays when sending the textmessage or you exceeded the FUP (Fair Use Policy)
Beetje raar. Dan maar niet gebruiken...
ps. Ik heb een PHP script geschreven om gegevens uit je voipbuster account uit te lezen. Je kan recente gesprekken, je tegoed en je freedays opvragen. Ook handig voor Asterisk!
Dat hoeft niet:lvisser87 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:53:
[...]
kan je met dit script ook sms'jes versturen?
http://www.voipbuster.com/en/sms_instructions.html
1
| https://myaccount.voipbuster.com/clx/sendsms.php?username=xxxxxxxxxx&password=xxxxxxxxxx&from=xxxxxxxxxx&to=xxxxxxxxxx&text=xxxxxxxxxx |
[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 23-01-2008 11:23 ]
Mijn modem heeft nu versie: 6.2.29.2 (volgens mij is dat dus de laatste) Dit is een nieuwe modem. Heb nog geen andere firmware gedraaid.
Verwijderd
Voor sip2sip calls kan je beter sip2sip gebruiken:Jan-E schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:38:
Weet er iemand eigenlijk wat er gebeurt als een persoon via Voipbuster met een gevalideerd vast nummer iemand anders belt met een gevalideerd vast nummer? Dan zou Voipbuster in principe 'intern' kunnen doorverbinden. Het wordt door andere VoIP-providers als verkoopargument gebruikt dat onderling bellen gratis is. Dus ik vermoed dat Betamax met al zijn klonen het niet doet. Maar staat het er ook niet aan te komen?
http://www.sip2sip.info
Sipdiscount.com (ook betamax) heeft er een handje van om overal een PSTN call van te maken. Als het sipadres met een nummer begint vind Sipdiscount dat het een telefoonnummer is en gaat de kostenteller lopen.
Leuk scriptje waarmee ik nu iets opmerkelijks ontdek.Megamind schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:50:
Volgens het 'recent calls' overzicht op voipcheap.com zijn mijn gespreken en smsjes de laatste tijd gratis geweest.
Volgens de output van je php script hebben alle gesprekken me toch wel geld gekost.
Update
Je phpscript snapt de "Free" niet bij gesprekkken/smsjes. Alle "Free" gesprekken lijken te worden overgeslagen.
[ Voor 9% gewijzigd door avatar op 24-01-2008 16:17 ]
edit: het is nu aangepast en geeft nu ook gratis gesprekken aan..
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=26438
[ Voor 40% gewijzigd door Megamind op 24-01-2008 17:49 ]
iemand al ervaring hiermee ?stormfly schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:53:
Voor de mensen die het zoeken of anders voor de search: Nokia E65 SIP Voipbuster en het werkt
http://www.marcathing.com...cation-howto-setup-guide/
slimmehotspot.nl
Verwijderd
Niets...Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:43:
Ik sta op het punt om ook te gaan bellen via Sip en daarbij heb ik VoipBuster als eerste optie. Maar maakt het voor de geluidskwaliteit ( das voor mij het belangrijkste criterium) nog wat uit of je via VoipBuster of via een van haar 'klonen' ( voipcheap, voipdiscount etc.) belt ?
Heb mijzelf geregistreerd om gebruik te kunnen maken van de SIP instellingen van mijn mobiele telefoon:
Bovenstaande guide gevolgd, werkt allemaal prima, thuistelefoon rinkelt ook als ik bel vanaf mijn mobiel, maar ik hoor niemand en mensen horen mij ook niet.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. Ik heb zojuist voor 10 euro krediet genomen en dat wil ik eens stevig gaan uitproberen.
Kijk naar de RTP-settings, je sessie wordt wel geïnitieerd(SIP), maar er komt vervolgens geen data(RTP) overheen. Vaak wordt hier een standaard poort als 5004 voor gebruikt.Red schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:42:
Okay, ik heb nu een raar probleem:
Heb mijzelf geregistreerd om gebruik te kunnen maken van de SIP instellingen van mijn mobiele telefoon:
Bovenstaande guide gevolgd, werkt allemaal prima, thuistelefoon rinkelt ook als ik bel vanaf mijn mobiel, maar ik hoor niemand en mensen horen mij ook niet.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn. Ik heb zojuist voor 10 euro krediet genomen en dat wil ik eens stevig gaan uitproberen.
Ik kwam er dus achter dat ik in mijn script dat ik gepost heb op PhpFreakz.nl mijn gebruikersnaam en wachtwoord heb laten staan!!
Edit: Iemand heeft mijn account gestolen.
Wie kent Willem Bijl? Ik zie die naam staan als ik op mijn vriendins account kijk.
[ Voor 20% gewijzigd door Megamind op 25-01-2008 22:52 ]
[ Voor 9% gewijzigd door jozy op 25-01-2008 22:33 ]
Verwijderd
Ik wil je wel wat bijpraten over het Voipbuster verhaal. Als je het een beetje handig aanpakt kun je altijd gratis SMS-en.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:40:
En iemand die al wat meer weet van dat voipbuster vraagje van mij?
Installeer als eerste de Betamax SMS-client (vind je wel via google, is gewoon een open-source java app). Deze client werkt heel simpel; username, password en mobiele nummer invoeren + de client waarvan je gebruik maakt. Nu is Betamax de moedermaatschappij van Voipbuster en vele clonen.
Op deze website kun je bekijken welke Betamax cloon op dat moment gratis SMS-en aanbied.
Maak vervolgens een accountje aan bij de desbetreffende client. Vergeet niet je nummer te verifiëren!!!
Deze accountgegevens plemp je in de Betamax SMS client en je kunt gratis SMS-en. Op deze manier heb ik nu in ongeveer 2 maanden tijd 1000 smsjes verstuurd. Geen addertjes onder het gras, gewoon echt gratis.
Kom je er met deze tutorial niet uit laat het me dan weten dan voegen we elkaar ff toe op MSN en doen we het dan ff
Ik heb hiervoor een F1000 gehad en daar had ik een handige site voor de instellingen gevonden. De F3000 heeft dezelfde layout:
Is hier iets verouderd of doe ik iets verkeerd ?
Bedankt voor de tip.Tuut-Tuut schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:28:
[...]
Als je nummer gevalideerd is bij VB (kan via de software tool) kan je het nummer als 31xxxxxxxx in je instellingen van je Zyxel wel als 31 neerzetten zonder een + of een nul ervoor.
ik heb mijn nummer via de tool , waar ik hem wel had ingevuld maar niet geverifeerd, dus nu geverifeerd en in mijn targa dip 450 mijn nummer zonder + ingevuld en nu dus eindelijk is mijn nummer ook zichtbaar bij mijn klanten.
toppie
Waar ik wel speciaal VMware voor moest draaien omdat er geen Mac versie is.
In mijn ZyXEL heb ik nu +31648833xxx@sip.voiparound.com gezet. Dit werkt perfect. (Ik heb www.freecall.com)
Lekker!
Misschien helpt het als je zegt waar je inkomende nummer nu op uitkomt. Is het een KPNlijn of een ander voipaccount?jozy schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:30:
Weet iemand waar ik een walkthrough kan vinden hoe ik al m'n telefoonverkeer via een Voipbuster Pro of soortgelijke dienst kan instellen in een Zyxel of Speedtouch en al mn inkomend en uitgaand verkeer op dat nummer binnenkomt? Want ik zie door de bomen het bos niet meer en je kan er ook niet even mee experimenteren...(de instellingen in de faq, is dat het enige wat je heoft te doen?)
/▌
Verder op gaf ik aan dat ik voxalot premium heb gekocht. Iemand antwoordde met "waarom 25 dollar betalen als het ook gratis kan".
Volgens mij kan dit toch niet? Ik moet toch een provider registreren met voxalot en aangeven dat die provider alle nummers bijv moet afhandelen? Met basic kan je wel een provider opgeven, maar registreren kan niet, omdat je dan op zijn minst Lite moet nemen....
Kan iemand dit bevestigen? Of hoeft een provider niet geregistreerd te zijn? Alleen opgegeven bij voxalot?
Edit:
Domme. Het kan dus wel. Alleen bij Service provider, de provider opgeven en bij "Register" kan je het op nee laten. Registeren is alleen om inbound calls en voicemail te ontvangen van de provider....
GVD. Heb ik 25 dollar voor niets betaald GRRRRRR
[ Voor 18% gewijzigd door vr6-only op 27-01-2008 17:08 ]
mysipswitch is een gratis alternatief voor voxalot met meer aardige mogelijkheden.
wel geeft mysipswitch problemen met de fup van betamax-providers (voipbuster, enz.)
ik heb de boel zo opgezet:
outbound: ata > voxalot > voipcheap
inbound: budgetphone > mysipswitch > ata
en dan heb ik nog wat andere inbound-nummers (did's) uit verschillende landen.
de meesten gaan: did > mysipswitch > voxalot > ata
een enkele did werkt niet goed dus die heb ik via de switchcall functie van mysipswitch gedaan of via een andere did die wel werkt.
Verwijderd
ik kan voip dus installeren en dergelijke maar wat is nou een goede voipserver (of hoe het ook heet) er zijn ZOVEEL!!
ik wil dus ipv een abbonement gewoon met voip bellen *dus maakt niet uit als ik er voor betaal (lekker geen contract niets)
wat is een goede voip voor bellen (mobiele nummers) en smsen....
ik wou vragen gratis sms
Verwijderd
isp ? ik heb een orange en een vodafone prepaid kaart...ik had al een abonnement en waarom zou ik een abonnement nemen als je bv goedkoper zou kunnen bellen dmv voipbuster ofzo...Megamind schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:13:
Met voipbuster kan je wel gratis SMSen. En zoveel VOIP providers heb je niet, die gratis zijn, zijn allemaal onderdeel van Betamax (aka Voipbuster). Anders kijk je gewoon naar je eigen ISP, die hebben vaak ook wel VOIP. Maar als je abonnement wilt, waarom houd je het niet gewoon bij mobiele abo dan?
gratis smsen...hmm ? ik heb geregistreerd maar ik kan niet smsen ?
Ook met voipbuster is mobiel bellen gewoon 25 ct
Je ISP is je INTERNET service provider. Xs4all ofzo, die hebben vaak wel VOIP.
[ Voor 23% gewijzigd door Megamind op 27-01-2008 22:35 ]
Verwijderd
OMG,Megamind schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:35:
Je moet er wel eerst 10 euro opzetten.
Ook met voipbuster is mobiel bellen gewoon 25 ctNiet echt goedkoop.
Je ISP is je INTERNET service provider. Xs4all ofzo, die hebben vaak wel VOIP.
als ik sms krijgen de mensen mijn nummer te zien of ??
voip kan je gratis bellen naar vast , en vele buitenlandse vaste nummersVerwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:40:
[...]
OMG,![]()
wat is er zo geweldig aan voip dan als je zoveel moet betalen voor mobiel bellen
![]()
als ik sms krijgen de mensen mijn nummer te zien of ??
en ja sms kan je instellen met userid en dus nummer meesturen
slimmehotspot.nl