Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 8 - klustijd! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.458 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Meph
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09-2019

Meph

1 + 1 = 3

<newbie mode>
wat is een pinlock?
</newbie mode>

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Meph schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:56:
<newbie mode>
wat is een pinlock?
</newbie mode>
Een soort van dubbel glas voor je helm.

2 gaatjes in je helm boren waar je dan pinnetjes door steekt. Daarmee bevestig je een soort dubbel vizier aan de binnenkant. Zoals je weet beslaat dubbel glas niet.

Als je niet wil boren heb je ook nog fogcity. Die bevestig je als een soort van sticker.

http://www.pinlock.com/

* DinX had in z'n vorige helm standaard een pinlock zitten. In m'n huidige heb ik een fogcity geplakt.

[Voor 11% gewijzigd door DinX op 27-02-2007 14:00]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Een soort van dubbel glas voor je helm.

2 gaatjes in je helm boren waar je dan pinnetjes door steekt. Daarmee bevestig je een soort dubbel vizier aan de binnenkant. Zoals je weet beslaat dubbel glas niet.

Als je niet wil boren heb je ook nog fogcity. Die bevestig je als een soort van sticker.

http://www.pinlock.com/

* DinX had in z'n vorige helm standaard een pinlock zitten. In m'n huidige heb ik een fogcity geplakt.
bevalt die fog city een beetje? aangezien ik een caberg met zonnevisor heb ik een pinlock misschien niet een optie..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DinX

DinX

Motormuis

Ik heb ook een zonnescherm. Dat maakt verder niks uit. Want ook zo'n fogcity neemt ruimte in.
Het is niet dat dat een sticker is die helemaal tegen je scherm plakt. Alleen de randen ervan. qua werking is het identiek aan een pinlock;

die fogcity bevalt wel; alleen begint hij nu een beetje te lossen. ik ga me eens een keer een nieuwe halen (15€ ofzo).

[Voor 20% gewijzigd door DinX op 27-02-2007 14:16]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Waar haal je ze voor die prijs? hier zijn ze £15 :/

• DinX

DinX

Motormuis

Ben niet meerzeker of het 15€ was. Het was in ieder geval niet veel (imho dan)

Anoniem: 22039

Meph schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Gefeli :D

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:55:
[...]

zit ik nu idd aan te denken.. weet alleen niet of dat op mijn Caberg past of dat ik helm moet upgraden..
Past waarschijnlijk wel, of anders een inplakvizier (heb ik in mijn Schubert, die deed ook niet aan pinlock)

edit: of ik kijk ff op de volgende pagina voor ik antwoord O-); ik bedoel ook zo'n fogcity

[Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 27-02-2007 14:47]

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40

4x2

lộn xộn quá

DinX schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:37:
Ben niet meerzeker of het 15€ was. Het was in ieder geval niet veel (imho dan)
Zijn idd niet duur, 15-20€
En werken prima, alleen na een jaartje of wat had die van mij zn beste tijd wel gehad.

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, bij pinlock heb je dat ne zo zeer imho. Na een goed jaar begint het toch te vervormen door het uithalen van je vizier enzo en dan sluit het niet meer af. Je zou denken dat het steviger is, maar juist door die stevigheid blijft die vervorming erin vind ik.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb mijn pinlock alweer ehh.. een jaartje of 4 a 5? en er totaal geen problemen mee qua pasvorm oid.

Ik heb wel destijds een kant en klaar vizier met pinlock voor mijn systeem 4 helm gekocht (en natuurlijk een keer mijn helm laten stuiteren -precies op het vizier!- dus pinlock overgezet op orginele vizier ... )

Is er geen pinlock voor jouw helm is er een universele:
http://www.pinlock.nl/1Do-it-yourself-kit.gif.ZOD?action=fit

Hiervoor had ik een uvex (wat een fijne helm was dat btw), ook met dubbel vizier. Besloeg ook bijna niet.

Wise enough to play the fool

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, bij mijn oude helm zat ie ook fabriek-af erop. Maar toch sloot hij niet meer helemaal af, met aandampen tot gevolg. En bij zo'n pinlock is dat nog gevaarlijker dan aandampen zonder, omdat de damp niet weggaat als je je vizier daarna open zet :X

Zo heb ik eens rond de 5° buiten gereden met m'n vizier open omdat ik anders niks zag :X Lekker op de snelweg :X

Om 20.30 motospecial op Blik op de Weg trouwens. Jammer genoeg herhaling :(

edit: kut, het is een brommerspecial :X

[Voor 32% gewijzigd door DinX op 27-02-2007 20:32]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Brommer special? Die dingen met maximaal 50cc?

Dan ga ik niet eens de moeite doen om de TV functie van de pc aan te zwengelen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-03 22:02
Op de brommer mag je bij het wegrijden wel een "wheelie" maken zag ik net bij Blik op de Weg >:)

Zaterdag m'n motor ophalen bij de dealer, hopen dat het een beetje beter weer wordt...

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, hij vroeg het zelfs gewoon :D

"Mag ik nog effe een wheelie maken ?"

Zo droog :+

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
oh, noemen ze dat een wheelie? :+ ben ik met de xt550 al hoger geweest :X (wel mn broek vol, was niet bepaald de bedoelling :p )

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
Voetje bij de achterrem, niet vergeten ;)
* Chevy454 kan geen wheely trekken.

Wil mijn motor niet naar de kloten helpen :) Maar er komt wel een speelfietsje om dat te leren :D GSXR1100 ofzo :+ Eerst dat pokke instituut genaamd school afmaken.

[Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2007 12:20]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:08:

Wil mijn motor niet naar de kloten helpen :) Maar er komt wel een speelfietsje om dat te leren :D GSXR1100 ofzo :+ Eerst dat pokke instituut genaamd school afmaken.
of zown honda xt500 ofzo.. koop je 2 appels :P en daar kan je leuk op stunten

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

• rimpeldinky
die vent blijft een apparte
:p

*burp*

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:29:
of zown honda xt500 ofzo.. koop je 2 appels :P en daar kan je leuk op stunten
Nah, moet iets met potentieel hebben :P ik heb uitgeteld wat ik kwijt ben aan een XR600 zoals ik het wil en dan kan ik beter voor een GSX-R1100 gaan, kosten zijn ongeveer hetzelfde maar wel meer fun :+ En ik kan er meer uit leren van een GSX-R1100 dan van een XR600.

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2007 13:08]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 10:53
http://video.google.nl/vi...68582&q=supermoto+madness

hier doet ie hetzelfde met een supermotard. biaggi in het geel.. Hayden rijdt/glijdt daar ook rondjes..
Vind ik nog steeds een van de mooiste filmpjes ooit. wat nou voet uitsteken op een supermotard.. gewoon knie aan de grond en dan powerslidend de bocht door.. _/-\o_

oh man. wat moet ik doen om dat ook te kunnen :?

Have a wheelie good weekend!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:06:
[...]

Nah, moet iets met potentieel hebben :P ik heb uitgeteld wat ik kwijt ben aan een XR600 zoals ik het wil en dan kan ik beter voor een GSX-R1100 gaan, kosten zijn ongeveer hetzelfde maar wel meer fun :+ En ik kan er meer uit leren van een GSX-R1100 dan van een XR600.
hmm.. dan heb je idd gelijk.. en met een gixxer 1100 kan je nog kneedownen, dat lukt je met een xr niet :+

No signature required.

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:10:
[...]

http://video.google.nl/vi...68582&q=supermoto+madness

hier doet ie hetzelfde met een supermotard. biaggi in het geel.. Hayden rijdt/glijdt daar ook rondjes..
Vind ik nog steeds een van de mooiste filmpjes ooit. wat nou voet uitsteken op een supermotard.. gewoon knie aan de grond en dan powerslidend de bocht door.. _/-\o_

oh man. wat moet ik doen om dat ook te kunnen :?
Hehe, heb er nog niet op geklikt, maar ik ken het wel. Subliem filmpje idd :)

Al zullen die kerels die speedway rijden waarschijnlijk zeggen "noemen jullie dat driften :+"

http://www.youtube.com/watch?v=1jGZnL5F-pA

(helemaal kijken, het zijn niet enkel dia's)

[Voor 13% gewijzigd door DinX op 28-02-2007 13:24]

Anoniem: 83626

DinX schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:21:
[...]

Hehe, heb er nog niet op geklikt, maar ik ken het wel. Subliem filmpje idd :)

Al zullen die kerels die speedway rijden waarschijnlijk zeggen "noemen jullie dat driften :+"

http://www.youtube.com/watch?v=1jGZnL5F-pA

(helemaal kijken, het zijn niet enkel dia's)

Ken het filmpje ook al ja. Maar speedway is pas echt ziek 8)7

Als je trouwens dacht dat het alleen met SM's en crossers kan:
hoge snelheid op SS: http://www.youtube.com/watch?v=gELHaZIDJqM
(weet iemand welke muziek dat is???)
op een duc: http://www.youtube.com/watch?v=B3MbBiGGI-k

Op parkeerplaats met SS (zitten ook genoeg andere stunts tussen 8)7 ): http://www.youtube.com/watch?v=iMNvU6idyHY

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 28-02-2007 15:01]

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:38:
[...]
Op parkeerplaats met SS (zitten ook genoeg andere stunts tussen 8)7 ): http://www.youtube.com/watch?v=iMNvU6idyHY
das "teach" mcneil _/-\o_

• DinX

DinX

Motormuis

Snel straatje keren zo :+

• FragDaddy
Als het dan toch over mcCoy gaat...
Dat blijft toch een van de slide koningen..

Hier op een supermotard.. alsof het niets is..

http://www.youtube.com/wa...tLhM&mode=related&search=

En we hebben natuurlijk ook Melandri die in de laatste bocht van zijn winnende race even een powerslide doet.. met 1 hand aan het stuur..

http://www.youtube.com/watch?v=1PkW2zOO010

Rossi's laatste rondje op catalunya 2006... mooi commentaar ook
http://www.youtube.com/watch?v=1pAkfV9muHk

[Voor 43% gewijzigd door FragDaddy op 28-02-2007 16:03]

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:48:
Rossi's laatste rondje op catalunya 2006... mooi commentaar ook
http://www.youtube.com/watch?v=1pAkfV9muHk
Is het niet zo dat ze aan het einde van de race bijna niet anders kunnen als ze alles geven omdat die band quasi op is en minder grip heeft ? Ik heb m'n geluid uit dus hoor de commentaar niet, maar ik meende het eens gehoord te hebben.

Op het einde constant driften is niet om enkel wat te posen, maar meer een slecht bijverschijnsel van die "rotte" achterband.

[Voor 23% gewijzigd door DinX op 28-02-2007 16:13]

• FragDaddy
DinX schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:11:
[...]

Is het niet zo dat ze aan het einde van de race bijna niet anders kunnen als ze alles geven omdat die band quasi op is en minder grip heeft ? Ik heb m'n geluid uit dus hoor de commentaar niet, maar ik meende het eens gehoord te hebben.

Op het einde constant driften is niet om enkel wat te posen, maar meer een slecht bijverschijnsel van die "rotte" achterband.
Nee hoor. dit is gewoon voor de fun. Tuurlijk heeft die achterband wel te lijden en tuurlijk kunnen ze dan niet meer vol op het gas.. maar sliden/driften kost alleen maar tijd/snelheid.. Dat wil je helemaal niet in de praktijk..

behalve voor de show of als je grip verliest.. of als je rijstijl niet helemaal strak is (mcCoy en Hayden zijn goede voorbeelden..Hayden zal zijn rijstijl serieus aan moeten passen aan de nieuwe 800cc's.. hogere bochtensnelheid en niet de bocht door sliden en op grote golven bruut vermogen de bocht uit surfen..)

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:52:
[...]

Nee hoor. dit is gewoon voor de fun. Tuurlijk heeft die achterband wel te lijden en tuurlijk kunnen ze dan niet meer vol op het gas.. maar sliden/driften kost alleen maar snelheid.. Dat wil je helemaal niet in de praktijk.. behalve voor de show of als je opeens grip verliest.. of als je rijstijl niet helemaal strak is (mcCoy en Hayden zijn goede voorbeelden..Hayden zal zijn rijstijl wel serieus aan moeten passen aan de nieuwe 800cc's.. hogere bochtensnelheid en niet de bocht door sliden en op puur vermogen de bocht uit surfen..)
Mja, dat het nadelig is had ik ook wel door (vandaar "slecht bijverschijnsel")

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:08:

Wil mijn motor niet naar de kloten helpen :)
* teacher weet nu wat wheelies met je cardan kunnen doen:

voor:

na:

• DinX

DinX

Motormuis

:?

[Voor 50% gewijzigd door DinX op 28-02-2007 18:11]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

vond ie het zo lekker dat ie er een bibroza van kreeg (zie witte vlekken)? :+

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je cardan zou overlijden van wheelies?
Zal er wel versneld door slijten.

Maakte net zelf per ongeluk een wheelietje trouwens. Adrenaline!!!
Was heel klein stukje gaan rijden (leren pakkie testen) met maatje van me en hadden even overlegd (over en weer brullen terwijl je traag in zn 2 doorrolt). Daarna even koppelen, gas en in zn 1 weg op 1 wiel dus. Was misschien 20 of 30cm hoog ofzo maar voelde wel megahoog haha.

En dat zwaaien tijdens-de-drift-filmpje kende ik al ja (was dat nou hier al eerder langs gekomen?) echt poser to-the-bone natuurlijk, maar super mooi.

Bibroza even gegoogled.. juist ja

• DinX

DinX

Motormuis

Zolang je die wheelie niet doet door je koppeling te gebruiken lijkt me daar weinig mis mee ?

Als ik gewoon vol gas geef in z'n 1 komt het wiel ook van de grond af. Snap niet wat het verschil is tussen dat en een tikkeltje minder gas geven ?

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Nee joh.. was gewoon mijn oude cardan waarvan de homokineet overleden was een tijdje geleden (alhoewel wheelies op de K75 niet echt helpen natuurlijk :p)

Enneh dat witte spul is staburag vet ... en niet ehh.. you know ...

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:40:
Nee joh.. was gewoon mijn oude cardan waarvan de homokineet overleden was een tijdje geleden (alhoewel wheelies op de K75 niet echt helpen natuurlijk :p)
Das geen homokineet, dat is een kruiskoppeling. Een homokineet laat het vermogen zonder vertraging door in vergelijking met een kruiskoppeling.
Enneh dat witte spul is staburag vet ... en niet ehh.. you know ...
Ik dacht aan rottend aluminium, ik zou ook spontaan vergaan van verdriet :+
DinX schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:32:
Zolang je die wheelie niet doet door je koppeling te gebruiken lijkt me daar weinig mis mee ?
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:23:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je cardan zou overlijden van wheelies?
Een overbrenging met een kruiskoppeling gaat gepaard met een oneenparig beweging. Hoe groter de hoek verdraaiing van de kruiskoppeling, hoe groter de oneenparigheid, hoe groter de torsie op de kruiskoppeling, hoe sneller je over moet schakelen naar ketting :P

[Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2007 20:13]

• rimpeldinky
ik zie aan je sig dat je ook wel eens op irc zit? :p welke server/kanaal? misschien leuk om een #got-motor te maken? :p makkelijk bij het posen en ritjes plannen eventuee. :*)

vandaag weer eens gereden op mn ninja, wat voelt dat als een opgevoert brommertje na een paar keer op mijn xt550 en een vriends thundercat gereden te hebben :X

vandaag ook aan mijn XT begonnen, hij zweet iets olie uit de koppakking en bij het versnellingspedaaltje komt als ie opwarmt ook wat naar buiten, dus dit weekeind open halen en kijken hoe het een en ander er van binnen uit ziet, nieuwe olie halen, bougietjes wisselen en pakkingen vernieuwen.

lekje bij het versnellingspedaaltje

hier zie je onderin waar de kop op de cylinder zit wat gezweette olie, wat er bovenop zit moet ik nog uitzoeken maar dat zou volgens de vorige eigenaar iets zijn wat uit de kilometerteller-kabel kwam...

zo staat ze er nu bij, kontje ga ik even mee kijken wat ik er mee doe, in ieder geval kleine knippers en een ander achterlicht

zaterdag kijken voor XT600 voorvork met schijfremmen en velg en informeren wat het omspaken naar een 17" of 16" velg kost

[Voor 25% gewijzigd door rimpeldinky op 28-02-2007 22:09]

*burp*

• DinX

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:37:
[...]

ik zie aan je sig dat je ook wel eens op irc zit? :p welke server/kanaal? misschien leuk om een #got-motor te maken? :p makkelijk bij het posen en ritjes plannen eventuee. :*)
Dat was op msn ;)

Als jullie een motorchannel willen -> irc.tweakers.net #got-motor

Net even snel aangemaakt :p

• Chevy454
  • Niet online
vandaag ook aan mijn XT begonnen, hij zweet iets olie uit de koppakking en bij het versnellingspedaaltje komt als ie opwarmt ook wat naar buiten, dus dit weekeind open halen en kijken hoe het een en ander er van binnen uit ziet, nieuwe olie halen, bougietjes wisselen en pakkingen vernieuwen.
Bougietjes :? En een XT openhalen, meestal is er meer rot aan dan dat je hoopt :P
zaterdag kijken voor XT600 voorvork met schijfremmen en velg en informeren wat het omspaken naar een 17" of 16" velg kost
Het omspaken zal iets van 100 euro kosten, het velgbed dat kost geld :(

• rimpeldinky
bougie, enkelvoud :p indd, moet wennen... ben mijn ninja 2cil gewend.. en idd er zal wel wat meer rot aan zijn maar dat zie ik dan meteen... heb expres wat ruimte in het budget over gelaten voor verrassingen en anders blijven de knippers en lichten wat langer standaard :p

*burp*

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 20:12:
[...]

Das geen homokineet, dat is een kruiskoppeling. Een homokineet laat het vermogen zonder vertraging door in vergelijking met een kruiskoppeling.
jep.. en een dynamo heet in het vlaams een alternator :z

:+

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:57:
jep.. en een dynamo heet in het vlaams een alternator :z
Nee een dynamo geeft als uitgang een gelijkspanning en een alternator een wisselspanning.
Geeft maar weer eens aan dat autorijdend Nederland weer eens achter de feiten aanloopt. Maar dat is niet erg, de hele autowereld is met achterhaalde techniek bezig.

Een fietsdynamo is overigens een alternator :)

[Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2007 00:04]

• Chevy454
  • Niet online
hier zie je onderin waar de kop op de cylinder zit wat gezweette olie, wat er bovenop zit moet ik nog uitzoeken maar dat zou volgens de vorige eigenaar iets zijn wat uit de kilometerteller-kabel kwam...
[afbeelding]
Hey foto's :Y
De bovenste kabel is van je decompressie en komt normaal bij jouw kickstarter ergens. De onderste kabel is een mechanische toerenteller.

• rimpeldinky
klopt helemaal! en volgens vorige eigenaar zou uit de tellerkabel dus het vet/olie/smurrie komen waardoor de bovenkant smerig is

*burp*

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:02

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:04:
[...]

Nee een dynamo geeft als uitgang een gelijkspanning en een alternator een wisselspanning.
Geeft maar weer eens aan dat autorijdend Nederland weer eens achter de feiten aanloopt. Maar dat is niet erg, de hele autowereld is met achterhaalde techniek bezig.

[...]

Een fietsdynamo is overigens een alternator :)
Ik vind het, net als ik jou in veel topics zie aangeven, ook raar dat in de autowereld wordt gewerkt met zoveel achterhaalde techniek. Ook bijvoorbeeld dat de moter in een auto (vrijwel) nooit meer toeren draait dan een 8-9000 rpm, zelfs de meest exotische supercars halen dat niet (terwijl er wel veel onderhoud nodig is).

Ik ga overigens zelf ook weer sleutelen aan mn motor, heb nog nieuwe knippers liggen en er moeten nieuwe remblokken op. Is Ferodo (Platinum) iets?
Hopelijk kan ik zondag weer mee met een toertochtje van de FZRclub :P

Heb vorige week woensdag ook voor het eerst de schaamrand van mijn achterband helemaal weggereden. Kan helaas nog niet checken of ik mn knie al aan de grond kan zetten aangezien ik nog geen leren broek heb. Ben iig blij dat ik aan mijn band kan zien dat ik vooruitgang aan het boeken ben 8)

[Voor 12% gewijzigd door ZiegoM op 01-03-2007 00:36]

\_Specs_/

• Chevy454
  • Niet online
ZiegoM schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:33:
Ik vind het, net als ik jou in veel topics zie aangeven, ook raar dat in de autowereld wordt gewerkt met zoveel achterhaalde techniek. Ook bijvoorbeeld dat de moter in een auto (vrijwel) nooit meer toeren draait dan een 8-9000 rpm, zelfs de meest exotische supercars halen dat niet (terwijl er wel veel onderhoud nodig is).
De eisen van een auto zijn heel anders tov een motorfiets maar desondanks moet de kaap van 10 000rpm bij een auto verbroken worden. De automotoren zijn allemaal op koppel gebouwd dat hierdoor het rendement van de auto in het gebruiks gebied (bij deellast) begint af te nemen door naar hogere vermogens te gaan zonder het toerental te laten stijgen. Hierdoor komen ze zelfs in de problemen met de uitstoot gassen.

Waarom zijn er gesynchroniseerde versnellingsbakken uitgevonden? Omdat de automensen gewoon niet kunnen schakelen. En dan stug beweren dat een gesynchroniseerde handbak sneller is dan een automaat. Moet je toch wel serieus snel kunnen schakelen wil je sneller zijn dan een automaat. Autorijders zijn gewoon mensen welke in de achteruit zitten. Er zit geen enkele techniek van de F1 in een auto terwijl de MotoGP de geboorteplek is van nieuwe techniek en de SBK de duurtest ervan.

BMW in de motorwereld, dat is nog zo'n klucht, er zit geen enkel fatsoenlijk ding op waarvan je denkt: dat is nou eens netjes gedaan. Enkel maar met het hoofd wezen schudden. Ze gebruiken stelmotoren op de boxer om het stationair toerental te regelen. Dat is heel mooi maar waarom geef je dan dezelfde waarde aan beide stappenmotoren? En wat is het nut ervan, op hoge toeren functioneren die stelmotoren niet goed en blijft de motor ruk lopen. En dan het fenomenale KFR van BMW. Nee, laten we het niet over dat automerk hebben, ik word er zeeziek van wanneer ik eraan denk. Het bedrijf BMW is fijn om te werken maar wat ze ontwerpen qua motorblokken is treurig.

Genoeg over inferieure autotechnieken tenzij teacher nog wat smeuige verhalen over zijn kapotte vliegende baksteen met ons wilt delen. Immers, één kapotte BMW is een goed begin :P

[Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2007 01:17]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ZiegoM schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 00:33:
[...]
Ik ga overigens zelf ook weer sleutelen aan mn motor, heb nog nieuwe knippers liggen en er moeten nieuwe remblokken op. Is Ferodo (Platinum) iets?
Ferodo Platinum is prima spul ja.
Rijd dr zelf ook mee, mn VFR remt nu iets minder beroerd (remmen van dat ding zijn toch echt te min voor het vermogen).

leeg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 02:03:
[...]

Ferodo Platinum is prima spul ja.
Rijd dr zelf ook mee, mn VFR remt nu iets minder beroerd (remmen van dat ding zijn toch echt te min voor het vermogen).
Gaat ie van andere soort remblokken beter remmen?

No signature required.

Chevy454 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:00:
[...]
BMW in de motorwereld, dat is nog zo'n klucht, etc etc etc
Vind wel dat jij erg graag afgeeft op BMW en daarbij erg graag oude verschijnselen als KFR aan blijft halen. Hebben de nieuwe types daar nog last van? Bovendien vind ik het ergens wel bewonderenswaardig dat BMW het erkent terwijl een hele hoop andere motorfietsen met injectie fietsen vergelijkbare symptomen hebben (on/off).
Ik ga verder niet met je lopen wedijveren over techniek, want jouw kennis daarvan is gewoon groter, maar ik vind het wel wat makkelijk van je om maar af te blijven geven op BMW.
Bedenk wel dat er ook mensen in dit topic zitten met en beamer en die vinden dat heus niet superleuk ofzo, die posts van jou.
Ik zeg niet dat je een BMW-fanclub moet beginnen of erover moet liegen, maar (en dat heb ik al eens eerder gezegd) iets tactvoller zou soms wel kunnen. :>

Ben trouwens wel benieuwd wat je van hun cantilever en paralever gebeuren vind? Heb er me nooit over ingelezen, noch erop gereden, maar ik heb wel eens gehoord dat die dingen niet duiken als je remt? Klinkt best ok?

@ M3rcury
Niet harder (qua maximale remvertraging), wel prettiger (doseerbaarheid, bite en lichter te bedienen).
-dacht ik-

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 01-03-2007 10:13]

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:11:
[...]

Bovendien vind ik het ergens wel bewonderenswaardig dat BMW het erkent terwijl een hele hoop andere motorfietsen met injectie fietsen vergelijkbare symptomen hebben (on/off).
Symptomen met injectie :?

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:11:
Vind wel dat jij erg graag afgeeft op BMW en daarbij erg graag oude verschijnselen als KFR aan blijft halen. Hebben de nieuwe types daar nog last van?
Ze krijgen het niet verholpen, de verbrandingskamer is gewoonweg ruk. En ja de nieuwe modellen hebben het ook, anders zouden ze niet liggen deinen als een schip tijdens storm als een steekbobijn niet werkt ;)
Bovendien vind ik het ergens wel bewonderenswaardig dat BMW het erkent terwijl een hele hoop andere motorfietsen met injectie fietsen vergelijkbare symptomen hebben (on/off).
BMW erkent het niet ;) Het grote verschil tussen een ander motormerk en BMW is fenomenaal. Bij een jap kan je het probleem oplossen met een rapid bike / PC3. Bij een BMW blijf je kutten. Bij een BMW kan je verscheidene mappings van BMW erin laden. En de laatste is altijd rukker dan de vorige ivm de emissie eisen. Dus kan je na iedere ECU update ook nog eens terug de PC3 opnieuw laten afstellen.
Bedenk wel dat er ook mensen in dit topic zitten met en beamer en die vinden dat heus niet superleuk ofzo, die posts van jou. Ik zeg niet dat je een BMW-fanclub moet beginnen of erover moet liegen, maar (en dat heb ik al eens eerder gezegd) iets tactvoller zou soms wel kunnen. :>
Ik bash niet zo enkel op BMW hoor, Honda is net zo klote met hun distributiespanners hoor. Ik zeg gewoon waar het op staat. Het is een technisch mankement en boeit mij dat ik ze op hun merkhart stamp. Het probleem is er, erken het en los het op. BMW heeft hun boxerontwerp nog nooit echt gemodificeerd. Vergeet niet dat de vliegende baksteen de boxer moest vervangen.
Ben trouwens wel benieuwd wat je van hun cantilever en paralever gebeuren vind? Heb er me nooit over ingelezen, noch erop gereden, maar ik heb wel eens gehoord dat die dingen niet duiken als je remt? Klinkt best ok?
Ze zijn wel slim bij BMW. Het duolever systeem van hun bestaat al jaren en was uitgevonden door een Fransman welke daar patentrecht op had. Nu is het patentrecht verlopen en BMW gebruikt het nu als het laatste ultieme stukje techniek. Wat hun paralever enzo betreft is het wel goed gevonden.

De vraag is of het gewenst is. Je naloop blijft inderdaad hetzelfde maar soms is dat niet gewenst. Tijdens het remmen is dat gewenst dat je stabiel blijft maar je wilt ook wel een bocht nemen dus een moet je in staat zijn om een onbalans in dat systeem te brengen. En in dat opzicht is een kleine naloop weer beter.

Vergeet niet dat er enorm veel geld in de voorkant wordt gestoken, zoals een Ohlins FG206 (als ik me niet vergis) van 20 000 euro welke op bestelling wordt gemaakt en ze maar 1 productieperiode kennen.

[Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2007 12:01]

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:53:
Ik bash niet zo enkel op BMW hoor, Honda is net zo klote met hun distributiespanners hoor. Ik zeg gewoon waar het op staat.
Het is meer met al dat gerant en gebash dat niemand je meer serieus neemt. Niks is goed, alles is inferieur. Op die manier wordt je een roepende in de woestijn.
Chevy454 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 01:00:
[...]

tenzij teacher nog wat smeuige verhalen over zijn kapotte vliegende baksteen met ons wilt delen. Immers, één kapotte BMW is een goed begin :P
Oh.. er zal vast nog wel een keer wat komen.. De fiets is tenslotte 22 jaar oud. Verder is het een fijn ding!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M3rcury schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 09:08:
[...]

Gaat ie van andere soort remblokken beter remmen?
Ja, dat kan.
Je kunt er sowieso sinterblokken opzetten, dan remt ie fors harder maar dat vreet je schijven op.
Maar ook in de gewone blokken zit er wel degelijk verschil in de remvertraging, in hoeverre het bestand is tegen fading en de slijtage.

leeg

Chevy454 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 11:53:
Heel stuk met weer veel techniek
Allemaal leuk en wel... maar hoe leuk zou jij het vinden als iemand de hele tijd blijft roepen hoe ongelooflijk stom vmaxxen in elkaar zitten.

Je hebt immers een combinatie van:
Slechte geometrie waar geen bocht leuk mee te rijden is
Enorm hoog gewicht; haast alles is staal
Cardan
Bandenmaten waarin amper leuke banden te vinden zijn
V-boost die je moet kennen, anders schrik je je de pleuris
Kortom: fiets die ook niet echt bol staat van hoogwaardige doordachte technieken.

Het ging mij dus om het idee dat het jou misschien niet boeit dat je "mensen op hun merkhart stampt", maar die mensen wellicht wel (nogmaals; tact). Of voel jij je misschien beter/lekkerder als je fijn loopt te stampen?

On-topic: Zo mn leren pakkie maar weer aandoen.. is dan wel koud, maar staat gewoon goed 8) Ff lekker een stukkie rijden nog vanmiddag, das waar het om gaat. http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:02

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:12:
[...]
On-topic: Zo mn leren pakkie maar weer aandoen.. is dan wel koud, maar staat gewoon goed 8) Ff lekker een stukkie rijden nog vanmiddag, das waar het om gaat. [afbeelding]
Leer vind ik er zelf ook een stuk 'cooler' uitzien :P
Ik heb op de beurs ook een leren jack van Lookwell gekocht, kan ook niet wachten om er voor het eerst mee te gaan rijden. Helaas staat mn motor in Eindhoven en zit ik tot het weekend in Nijmegen...
Jack is trouwens deel van een combi, maar de broek hadden ze op de beurs niet meer in mijn maat. Het Jack kon ik los meenemen voor 99 euro dus maar meteen gedaan. Nu moet ik nog ff op zoek naar een bijpassende broek, maar het schijnt dat alle Lookwell broeken eraan kunnen kwa rits.

Overigens vanaf do, 08-03 weer motorspul bij de Lidl, voor de liefhebbers:
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20070308.index

[Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 01-03-2007 17:48]

\_Specs_/

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ZiegoM schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:46:
[...]

Leer vind ik er zelf ook een stuk 'cooler' uitzien :P
Hangt ervanaf wat voor motor, op een adventure/offroad/SM vind ik een textiel pak wel gepast
op een sportfiets staat leer weer beter...
ZiegoM schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:46:
Overigens vanaf do, 08-03 weer motorspul bij de Lidl, voor de liefhebbers:
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20070308.index
grappig hier ook al
http://www.lidl.co.uk/uk/...es/c.o.20070308.index.ar2
Wel iets minder aanbod..

die rugbeschermer zou dat wat zijn?

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 13:12:
Allemaal leuk en wel... maar hoe leuk zou jij het vinden als iemand de hele tijd blijft roepen hoe ongelooflijk stom vmaxxen in elkaar zitten.
Heb ik geen last meer van, hoor het elke keer al. En ik zal je staven waarom ik er geen probleem mee heb.
Je hebt immers een combinatie van:
Slechte geometrie waar geen bocht leuk mee te rijden is
De geometrie is een keuze. De Vmax is geen racer, dat ding is maar goed voor één ding: hard rechtdoor. Dat ontwerpaspect in het hoofd houdende is het niet erg dat hij niet stuurt. Een dragracer heeft een achterbrug welke 30cm langer is dan een standaard motor omdat die nu eenmaal andere geometrie vereist.
Enorm hoog gewicht; haast alles is staal
Wederom dat aspect van het dragracen, je voorwiel in de lucht is leuk maar je moet het kunnen controleren. Een R1 in de eerste versnelling compleet open gooien vanuit een rollende toestand lukt niet, daarom dat een 400cc de eerste meters sneller is.

Het is daarom prachtig om te zien hoe je een motorblok niet alleen krachtig maar ook bruikbaar kan maken.

Daarnaast is een hoog gewicht uit trillingstechnisch aspect van je ophanging wel goed gevonden. Hoger geveerd gewicht / lager onafgeveerd gewicht verhoogt de wegligging.
Cardan
De aandrijving is een keuze, de Vmax is niet ontwikkeld als diehard racer noch diehard dragracer. Hij is een powercruiser waarbij je gewoon opstapt en gaat rijden. Bij iedere tocht je ketting smeren, kettingspanning stellen. Het is een keuze welke je moet maken maar gezien het "product" wat ze hebben is de keuze van cardan geen slechte. Het kan nu zeker beter maar is een afweging wat ze destijds hebben gemaakt :) DinX is hardstikke blij met zijn cardan met zijn rijgedrag, ik zie vooral 12kg en 10pk verlies in die aandrijving. We hebben beiden een ander idee over de aandrijving maar dat maakt het niet direct slecht.

Er kleven wel nadelen aan een bepaalde keuze van aandrijving zoals oa de verdwenen spiebanen en rotte kruiskoppelingen bij cardan of versleten tandwielen en uitgerokken kettingen.
Bandenmaten waarin amper leuke banden te vinden zijn
Dat gaat ook op voor de CBR900RR met zijn 16" voorwiel. Maar velen motoren van die tijd en nu nog steeds (BMW gebruikt aparte maten voor hun nieuwe F650 serie) gebruiken rare banden maten. Dat is het gevolg van de gyroscopie. Een grotere velg heeft minder last van gyroscopische krachten want die moet minder toeren maken terwijl een kleine erg vreemd aanvoelt. De ideale verhouding lijkt 16.5" te zijn overigens.
V-boost die je moet kennen, anders schrik je je de pleuris
Nadeel :? Dat is juist het kicken aan het ding. V-boost is een goed principe, Honda doet het nu ook met de Vtec van de VFR800. Daar doen ze het door een inlaatklep te activeren terwijl de Vboost de remmende werking van de kleine carbs dan op heft.
Kortom: fiets die ook niet echt bol staat van hoogwaardige doordachte technieken.
De Vmax is absoluut niet perfect hoor :)
Hij beschikt over een autokoppeling :(
De olieleiding kan openspringen in het carter tgv te veel oliedruk bij koudstart. (niet te veel gas ;) )
De startmotor en de startkoppeling kunnen het begeven.
Of voel jij je misschien beter/lekkerder als je fijn loopt te stampen?
Absoluut niet hoor :) Ik hoef andermans ding niet af te kraken, als de persoon gelukkig is met zijn voertuig des te beter hoor :)
Het ging mij dus om het idee dat het jou misschien niet boeit dat je "mensen op hun merkhart stampt", maar die mensen wellicht wel (nogmaals; tact).
Ik zeg gewoon hoe het ding technisch in elkaar steekt. Bij sommige merken steekt dat redelijk in elkaar, bij sommige is dat een stuk minder. Het is niet om de liefhebber aan te vallen maar gewoon om het beeld van het merk toe te lichten want een CBR125 heeft het racing DNA van de MotoGP RC211V zodat u sportief op circuit als rijdende chicane kunt rijden. En in sommige gevallen, zoals BMW, moet ik het gewoon extreem aan de kaak stellen omdat het over levensgevaarlijke systemen beschikt. Hoe het nieuwe remsysteem van hun in elkaar zit weet ik niet.
teacher schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 12:27:
Het is meer met al dat gerant en gebash dat niemand je meer serieus neemt. Niks is goed, alles is inferieur. Op die manier wordt je een roepende in de woestijn.
Daar ben ik me al te bewust van hoor :) De meeste mensen staan wel open voor de opmerkingen wat ik zeg wat niet maakt dat ze minder tevreden zijn over hun ontwerp. Ik zeg niet graag tegen mensen dat ze enkele dingen mogen verwachten dat kapot zullen gaan maar wel dat ze er rekening mee moeten houden wanneer ze iets dergelijks willen aanschaffen.

Geen enkel product is perfect maar op de schaal van prijs/kwaliteit zijn er veel merken welke op naam en faam teren. Waarom zou iemand een iPod kopen als er ook iets anders op de markt is wat beter is? Bij voertuigen is het niet de objectiviteit wat bij de mensen heerst maar ook de emotie en die laatste wil wel heel veel gebreken met de mantel der liefde toedekken. Een voorbeeld welke we allemaal kennen: Alfa's :P

Als ik zelf kritisch ben dan zou ik beter af zijn als de KLR650 in de sloot dump. Dat ding is een ramp op 2 wielen al zeg ik het zelf. Dat carter zit met 4 M8 bouten bij elkaar (buiten de meerdere kleine bouten dan ;) ) De cilinderkop is absoluut niet perfect, de kabelboom is een raar ontwerp, er zit een CVK40 op :| (ow wacht, dat is geen fout maar een keuze :P ). Er zit een 21" voorwiel op met de remmerij voor in de bossen en ondermaats voor de weg. De koppelingsveren zijn net geschikt maar bij 5pk meer dan slipt de koppeling. De achterbrug heeft te weinig weerstandsmoment zodat die torst tijdens hoge snelheden...

Emotie ansich is niet slecht zolang je maar het geheel verhaaltje weet. Gelukkig kan je de meeste dingen hiervan wel fixen zodat je een fijne motor hebt :Y Maar dat is enkel omdat het geen fundamenteel probleem is. (Goed, wat kan je van een motor van 6000 euro nieuwprijs verwachten? :) )

Terugkomende op het feit dat mensen mij niet serieus nemen. Het probleem is tweeledig. Ik weet veel en wil het ook wel tegen eender wie vertellen zolang er ook maar enig inzet is om dingen zelf uit te zoeken. Maar velen doen dat niet dus dan steek ik ook geen moeite om het te verklaren maar geef ik gewoon een technisch correct antwoord. Anderzijds ben ik te gretig om in de techniek op te gaan dat velen met een roze bril reageren dan gewoon met common sense.

Iedere echte BMW rijder is supertrots op zijn BMW en velen onderkennen het KFR gevoel niet doordat ze anders rijden en de problemen voor lief nemen. Als ik zeg dat de motor stottert bij 3000rpm en ik krijg als antwoord: "Maar in dat toerental gebied moet je niet rijden" dan ben je gewoonweg te stom om iets degelijks te rijden. En BMW rijders zijn hardnekkig één van de meest merkvaste rijders naast Honda rijders. Suzuki, Yamaha en Kawasaki rijders doen wel vaker de overstap naar een ander merk.

Ben ik van plan om wat tactvoller te gaan posten zoals voorgesteld: de techniek vind ik te boeiend om er over te zwijgen ;) Kan ik het tactvoller brengen? Waarom zou je een probleem verbloemen denk ik dan? Wanneer een ontwerp gewoonweg ruk is (ik grijp gewoon even terug naar de distributiespanner van de VFR800. Wees maar eerlijk je dacht dat ik BMW ging vermelden hé :P ) waarom zou ik dan zeggen dat het minder goed is. Op de schaal van ongelofelijk ruk tot ingenieus staan compleet ruk en minder goed een marathon lengte uit elkaar.
Oh.. er zal vast nog wel een keer wat komen.. De fiets is tenslotte 22 jaar oud. Verder is het een fijn ding!
Gelukkig, anders zou ik niet weten wie ik moet plagen :P

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2007 19:27]

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Dat lidl intercommetje.. is dat wat?

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:27:
WAT zeg JE :? Probleem wat je hebt met dergelijke intercommen is dat die erg afhankelijk zijn van je helm. Veel windgeruis bij hoge snelheden en je hoort niets meer en bij het stoplicht schreeuw je de ander doof. Zelfde met intercoms voor 2 motoren, soms heb je een bereik van 1000m in een open veld en niet eens 100m in een dichte bebossing. Voor 10 euro kan je altijd proberen uiteraard ;)

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2007 19:31]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

vroeg ik me ook af, voor die prijs is het idd de gok waard...

En die rugbeschermer? zou dat wat zijn?

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Leuk die lidl prijzen, denk dat ik een paar laarsjes voor mijn vriendin ga halen als het wat is.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:50
Chevy454 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:51:
[...]

Heel verhaal....

Gelukkig, anders zou ik niet weten wie ik moet plagen :P
Och je hebt altijd mij nog om te plagen! :)

En als je zulke verhalen blijft typen komt die V-Mini van je nooit af.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Ga zelf proberen dat shirt + broek te scoren. Lijkt me erg fijn voor onder het leer, heb je toch nog een beetje warmte.
Intercommetje weet ik nog niet.. ziet er uit alsof het binnen 3 dagen stuk gaat vind ik ;)

• piston
  • Laatst online: 04-10-2022
Jazeker is dat wat. Had het tijdens de aanbieding vorig jaar al gehaald en ben er best tevreden van (voor z'n prijs).
Het grootste nadeel is inderdaad zoals chevy aangeeft windgeruis aan hoge snelheden. Vanaf een 70 à 80km/u moet je echt wel heel luid beginnen praten/roepen om elkaar te verstaan. Ik heb echter wel een systeemhelm (Airoh PR2000) en dat is zeker niet de stilste.
Maar niettemin zeer handig bij de wat rustigere tourritjes om op "normale" manier effe wat tegen je duo (of omgekeerd natuurlijk) te zeggen, aan stoplichten en dergelijke kan er zelfs een heel gesprek af als het wat lang rood is ;)

Kortom: voor het geld zeker een poging waard

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

piston schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:22:
[...]

Jazeker is dat wat. Had het tijdens de aanbieding vorig jaar al gehaald en ben er best tevreden van (voor z'n prijs).
Het grootste nadeel is inderdaad zoals chevy aangeeft windgeruis aan hoge snelheden. Vanaf een 70 à 80km/u moet je echt wel heel luid beginnen praten/roepen om elkaar te verstaan. Ik heb echter wel een systeemhelm (Airoh PR2000) en dat is zeker niet de stilste.
Maar niettemin zeer handig bij de wat rustigere tourritjes om op "normale" manier effe wat tegen je duo (of omgekeerd natuurlijk) te zeggen, aan stoplichten en dergelijke kan er zelfs een heel gesprek af als het wat lang rood is ;)

Kortom: voor het geld zeker een poging waard
Is dit zo'n versie waarbij je op een knopje moet drukken of kan je gewoon lullen?
Is zeker half-duplex? Dus dat als de een lult de ander niet terug kan lullen tegelijk? Dat je echt om de beurt op het knopje moet drukken?

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:03:
En als je zulke verhalen blijft typen komt die V-Mini van je nooit af.
Het instituut genaamd school moet nog af :/ Lijk er maar niet af te komen maargoed, als je 2+1+1(+ 0.5.)diploma's wilt hebben moet je er wat voor over hebben zeker :? :)

Hopenlijk later: Chevy454, B Motormechanica, B Elektromechanica, M Automotive technologie, M, Automatisatie :? :) En dan twijfel ik nog aan die opleiding tot schade expert |:( :P

Tot die tijd blijft de Vmax geen prioriteit maar een leuke ontspanning :Y

[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 02-03-2007 02:15]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 83626 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:02:
[...]

Is dit zo'n versie waarbij je op een knopje moet drukken of kan je gewoon lullen?
Is zeker half-duplex? Dus dat als de een lult de ander niet terug kan lullen tegelijk? Dat je echt om de beurt op het knopje moet drukken?
ik neem aan dat er vox op zit (voice activation, dus niet op knopje drukken maar automagisch)
Kweenie of ie half duplex is, met radio is het wel altijd zo, maar deze is met kabels.. dus zou ook full duplex kunnen zijn..

en nogmaals wat is de gedachte over de rugbeschermers?

• rimpeldinky
zover ik gelezen had is dat een van de betere beschermers, ben de test kwijt maar hij kwam zeer goed uit de bus zeker voor dat geld

*burp*

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:11:
zover ik gelezen had is dat een van de betere beschermers, ben de test kwijt maar hij kwam zeer goed uit de bus zeker voor dat geld
cool op naar de lidl dus de 8e :)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
Chevy454 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 02:13:
[...]

Het instituut genaamd school moet nog af :/ Lijk er maar niet af te komen maargoed, als je 2+1+1(+ 0.5.)diploma's wilt hebben moet je er wat voor over hebben zeker :? :)

Hopenlijk later: Chevy454, B Motormechanica, B Elektromechanica, M Automotive technologie, M, Automatisatie :? :) En dan twijfel ik nog aan die opleiding tot schade expert |:( :P

Tot die tijd blijft de Vmax geen prioriteit maar een leuke ontspanning :Y
Dan vindt je het zeker niet erg als ik dat hele zooitje gewoon afkort naar Chev! he?

:)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• DinX

DinX

Motormuis

Vandaag eens in m'n leren pak gereden (daarnet een stukje). Ik heb dat vorige zomer express een maat te klein gekocht zodat ik zou dieëten :p

De broek kreeg ik net aan (zonder rugbeschermer erin) :+
Hoe strak mag zoiets eigenlijk zitten ? Ik zie kerels in het leer wat bijna een 2de huid is, en sommigen waar het wat floddert. Ik heb namelijk altijd textiel gedragen.

Viel me eigenlijk op dat dat best warm is, allez, toch warmer dan ik had verwacht. Alleen m'n bovenlijf had het wat frisjes. Ik had enkel een heel erg dun shirt met korte mouwen aan. Met thermisch ondergoed had ik het warm gehad denk ik.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:46:
Vandaag eens in m'n leren pak gereden (daarnet een stukje). Ik heb dat vorige zomer express een maat te klein gekocht zodat ik zou dieëten :p

Hoe strak mag zoiets eigenlijk zitten ? Ik zie kerels in het leer wat bijna een 2de huid is, en sommigen waar het wat floddert. Ik heb namelijk altijd textiel gedragen.

Viel me eigenlijk op dat dat best warm is, allez, toch warmer dan ik had verwacht. Alleen m'n bovenlijf had het wat frisjes. Ik had enkel een heel erg dun shirt met korte mouwen aan. Met thermisch ondergoed had ik het warm gehad denk ik.
Leer moet gewoon strak zitten, niet te strak, zodat je je broek bijna niet meer dicht krijgt :+, maar wel strak genoeg dat het niet beweegt in de wind.

En ik rij tot 1 graden gewoon in leer (kan niet anders als je geen textiel hebt :P ) en heb het eigelijk nooit koud, ik heb altijd alleen maar een boxer aan, en afhankelijk van hoe koud het is, een t-shirt met lange mouwen, met daaronder nog een normaal t-shirt, of een t-shirt met korte mouwen aan..

No signature required.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben net 19 jaar oud en heb een half jaar gelede mijn autorijbewijs gehaald. Nu ben ik van plan te starten met motor-rijlessen te nemen. Ik heb nooit schakelbrommer gereden maar heb inmiddels wel verkeersinzicht. Op hoeveel lessen zouden jullie me schatten en wat houd het in op mijn leeftijd te lessen op een motor? Ik heb gelezen dat ik op een lichte motor moet lessen omdat ik te jong ben voor een zware motor. Maar als ik op een lichte motor mijn rijbewijs haal, mag ik dan op mijn 21ste of 23ste wel een zware motor rijden zonder dat ik daarvoor nog extra moet lessen?

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

DinX schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:46:

Geloof me, als je leer wat langer draagt zal je zien dat het uitrekt. Toen ik mijn leren broek kocht kon in niet eens fatsoenlijk mijn knieën buigen, nu zit ie zelfs losjes (en nee, ik ben ook niet afgevallen ofzo :+). Gewoon wat vaker aantrekken en door de warmte van je lichaam "zet" het leer zich.

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:40:
Dan vindt je het zeker niet erg als ik dat hele zooitje gewoon afkort naar Chev! he?

:)
Wie weet moet het zelfs Dr Chevy worden ;) Volgens sommige mensen zou ik gewoon moeten doorgaan voor doctoraat. Is me wat te, ik ben maar een simpele jongen uit het platteland met een Vmax. Bedoel, dergelijk tuig de titel Dr geven is toch je reinste waanzin :P Gewoon plain and simple Chevy will do :Y
teacher schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:47:
(en nee, ik ben ook niet afgevallen ofzo :+).
De kookkunst van Mrs Teacher is zeker te goed? :P
Gewoon wat vaker aantrekken en door de warmte van je lichaam "zet" het leer zich.
:Y

[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 02-03-2007 22:00]

• DinX

DinX

Motormuis

teacher schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:47:
[...]

Geloof me, als je leer wat langer draagt zal je zien dat het uitrekt. Toen ik mijn leren broek kocht kon in niet eens fatsoenlijk mijn knieën buigen, nu zit ie zelfs losjes (en nee, ik ben ook niet afgevallen ofzo :+). Gewoon wat vaker aantrekken en door de warmte van je lichaam "zet" het leer zich.
Mja, ik ben van plan om minstens 10 kilo af te vallen. Maarja, m'n backprotector moet ook nog die broek in kunnen. Daan spreek je al over 10 kilo eer die erin past. Toch maar eens beginnen dragen met de droge momenten (of m'n regenoveral erover als het regent) :)

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:53:

De kookkunst van Mrs Teacher is zeker te goed? :P
even een offtopic detail...

mrs teacher kookt eigenlijk nooit.

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:29:
mrs teacher kookt eigenlijk nooit.
En dan zeggen ze dat de liefde van de man door de buik gaat. Is dat de reden waarom je die duc niet mocht kopen, te vaak op restaurant? :P

Terug ontopic

Hoe zit het nu met de achtervelg van de BMW?

[Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 02-03-2007 22:46]

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

achtervelg heb ik even teruggeplakt onder de motor; ik wilde er op rijden :)

Nu is eerst de volvo aan de beurt, daar ga ik dit weekend een nieuwe uitlaat onder zetten; wat er nu onder zit is gatenkaas + gum gum festijn.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
darkdesign schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 19:05:
Ik ben net 19 jaar oud en heb een half jaar gelede mijn autorijbewijs gehaald. Nu ben ik van plan te starten met motor-rijlessen te nemen. Ik heb nooit schakelbrommer gereden maar heb inmiddels wel verkeersinzicht. Op hoeveel lessen zouden jullie me schatten en wat houd het in op mijn leeftijd te lessen op een motor? Ik heb gelezen dat ik op een lichte motor moet lessen omdat ik te jong ben voor een zware motor. Maar als ik op een lichte motor mijn rijbewijs haal, mag ik dan op mijn 21ste of 23ste wel een zware motor rijden zonder dat ik daarvoor nog extra moet lessen?
Hoeveel lessen? Geen flauw idee. Ligt helemaal aan jezelf en daar kan ik niks over zeggen. Gemiddeld een stuk of 15 tot 20 denk ik. Je moet inderdaad op een lichte motor lessen (lessen mag tot 35kW dacht ik), en als je je lichte rijbewijs hebt krijg je na 2 jaar automatisch je zwaarrijbewijs, dus dar hoef je niet nog eens aparte lessen voor te nemen.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• piston
  • Laatst online: 04-10-2022
ToolkiT schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:50:
[...]

ik neem aan dat er vox op zit (voice activation, dus niet op knopje drukken maar automagisch)
Kweenie of ie half duplex is, met radio is het wel altijd zo, maar deze is met kabels.. dus zou ook full duplex kunnen zijn..

en nogmaals wat is de gedachte over de rugbeschermers?
Voor zover ik full/half-duplex begrijp is, is hij dan full-duplex. Je kan beiden praten zonder een of ander knopje in te drukken. Lijkt me trouwens nogal omslachtig op de motor.
Voor je vertrekt zet je het ding aan met een volumeknop (*klik* aan - stil - luider - luid, maar dan traploos he ;) ) En dan zit er zo nog een draaiknop op om het volume van de duo te regelen. Echter snap ik daar de toegevoegde waarde niet echt van... met een intercom wil je immers toch beiden kunnen babbelen?! :?

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

• Chevy454
  • Niet online
Onder het mom van beter laat dan morgen :+. De TS is aangepast. Als er nog opmerkingen zijn: gelieve ze voor jezelf te houden :P (laat maar weten dan pas ik het aan ;) )

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:56

MagicTempest

Fly pig!

Wekko306 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:25:
[...]

Hoeveel lessen? Geen flauw idee. Ligt helemaal aan jezelf en daar kan ik niks over zeggen. Gemiddeld een stuk of 15 tot 20 denk ik. Je moet inderdaad op een lichte motor lessen (lessen mag tot 35kW dacht ik), en als je je lichte rijbewijs hebt krijg je na 2 jaar automatisch je zwaarrijbewijs, dus dar hoef je niet nog eens aparte lessen voor te nemen.
25 KW zelfs maar.

Maar de regels zijn ook weer aangepast. Volgens mij is het nu ook dat je 24 moet zijn voordat je zwaar mag gaan rijden, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Chevy454 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:14:
* Chevy454 zal de startpost wel eens gaan updaten.
Let op de aanwezigheid van het woordje eens :P
Chevy454 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:36:
Onder het mom van beter laat dan morgen :+. De TS is aangepast. Als er nog opmerkingen zijn: gelieve ze voor jezelf te houden :P (laat maar weten dan pas ik het aan ;) )
Dus...

[Voor 28% gewijzigd door MagicTempest op 03-03-2007 16:10]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20

Youk

Volvo For Life

Was het niet lessen op een motor tot 35 kw, eens het papiertje in de hand maximum 25 kw. En dan na 2 jaar automatisch zwaar.

Hoe het nu zit met die vernieuwde regels weet ik ook niet, heb hier nog niets definitief van vernomen eigenlijk. Dus zijn deze nu reeds van toepassing of niet? Was het daarbij trouwens niet tot 24 jaar licht, maar dan wel een motor tot 35 kw? Gelukkig dat ik dat allemaal al achter de rug heb, dus voor mij is het geen zorg meer.

Volvo Classic Club Belgium

• DinX

DinX

Motormuis

Damn, mooie motorserie ben ik vandaag aan het kijken.

Long Way Round

http://www.longwayround.com/lwr.php

• FragDaddy
piston schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:51:
[...]

Voor zover ik full/half-duplex begrijp is, is hij dan full-duplex. Je kan beiden praten zonder een of ander knopje in te drukken. Lijkt me trouwens nogal omslachtig op de motor.
Voor je vertrekt zet je het ding aan met een volumeknop (*klik* aan - stil - luider - luid, maar dan traploos he ;) ) En dan zit er zo nog een draaiknop op om het volume van de duo te regelen. Echter snap ik daar de toegevoegde waarde niet echt van... met een intercom wil je immers toch beiden kunnen babbelen?! :?
vox betekent voice-operated-transmit.. dus ipv een knoppie in te drukken om te zenden wordt de zender door je stem geactiveerd.

half-duplex wil zeggen dat als jij praat, de ander niet kan praten.. Zoals bij de meeste walkie-talkies. full-duplex wil zeggen dat je tegelijk kunt praten. Zoals met een telefoon.. Je kunt rustig door elkaar heenschreeuwen en je hoort elkaar ook.

vox en half/full-duplex zijn dus twee aparte begrippen.

De meeste (alle?) zender-intercoms voor op de motor (dus communcatie tussen twee motoren) zijn half-duplex en hebben vox. Wil je full-duplex lullen moet je beide op een andere frequentie zenden en dus op de frequentie van de tegenpartij ontvangen. Nou staat hier wel een portofoon op mijn bureau die dat kan 8) maar die is niet helemaal bedoelt voor gebruik op de motorfiets. :)

[Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2007 19:25]

• Chevy454
  • Niet online
En dan kopen we special winddichte helmen zodat die gek achterop luid kan schreeuwen :+

• FragDaddy
Chevy454 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:20:
En dan kopen we special winddichte helmen zodat die gek achterop luid kan schreeuwen :+
Goh. De laatste keer dat ik iemand achterop heb gehad is 3 jaar geleden :+ Wil je met me rijden, koop zelf maar een motor..

Of je moet een lekker strak wijf zijn in een strak leren pak. Dan maak ik graag een uitzondering..

[Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 03-03-2007 19:23]

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:22:
Goh. De laatste keer dat ik iemand achterop heb gehad is 3 jaar geleden :+
Lekker stil hé :+ Anders krijgen we rare taferelen zoals met Joe Bar :+
* Chevy454 scannen gaat
fuck... scanner werkt niet mee :(

http://got.chevy454.net/ed_zaza.jpg
Of je moet een lekker strak wijf zijn in een strak leren pak. Dan maak ik graag een uitzondering..
Dat spreekt natuurlijk voor zich :P

[Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 03-03-2007 19:37]

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Chevy454 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:38:
  • Clithopias (Honda CB400350 met 400 blok ;), waar zijn die Yamaha's :?)
Bij deze de Yamaha's
XS360 brikracert, staat er nu zo bij te wachten op achterbrugas welke ingekort wordt. En geld om spaakvelgjes klaar te maken+nieuwe bandjes. Is nog niet af of er zijn al dingen die ik wil verbeteren. Kawa remschijf erop met een 2-zuiger remklauwtje, snelle nokkenas (slingert hier al rond) en rondschuifcarbs voor wat extra pit.
http://www.gewan.demon.nl/bijnadaar.jpg
XS360 caferacer to be, staat als verzameling van onderdelen op mijn kamer. Tot nu toe dikkere voorvork van XJ650, voorvelg van een goldwing, achterbrug van srx6, achtervelg van kawa z1(?), coole clip-ons, dunstall tank en rickman zitje _/-\o_ Plannen voor 500+cc liggen er ook al.
http://www.gewan.demon.nl/xsracer.jpg
XJ650 voor als ik volvermogen mag, staat helemaal achterin. Dat frame met rode tank, tevens mijn andere CB350 welke wacht op een vers blok en een CB550f die logeert.
http://www.gewan.demon.nl/opruimen.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Motorweeeeeeer \o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

Tis hier dikke mist... :'(
Maar ga zo toch (met babe achterop), dan rij ik wel naar het oosten ofzo.. aan de kust is het vaker mistig :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Hier in Brabant schijnt de zon zoals gewoonlijk :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wij gaan zo ff stukje toeren. Echt toeren ja want volgas en knieen aan de grond is het toch wat te koud voor. Moet ook eerlijk bekennen dat volgas met de 1000 toch nog ff wennen is kwa snelheids beleving na 6maanden op een oude GPX750R nadat de vorige gsxr gestolen werd.

Helaas is de motor ook uit balans op dit moment, voorvork is compleet aangepast kwa vering maar de achterschokdemper zit er nog niet onder.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, m'n eerste kilometertjes in Duitsland zijn weer gedaan. M'n vaste rit van 400km gedaan (Eupen -> Nürburg) :)

De B258 ligt er weer prachtig bij. Ze hebben zitten werken. Elke vangrail in een gevaarlijke bocht is motorvriendelijk gemaakt. Dus beneden van die platen gezet over heel de B258.
Lag wel een hoop pekel vandaag.

[Voor 49% gewijzigd door DinX op 04-03-2007 16:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
ok, ben benieuwd naar jullie mening.

Ik woon in Belgie en sinds 1 maart mag je op een 125cc motor rijden wanneer je je rijbewijs reeds 2 jaar hebt. Nu heb ik een aantal leuke chopper-modellen zien staan (ik dacht een intruder ? Shadow?) 125cc.

Jullie horen me al komen : in dit topic werd vermeld dat een 600cc een mooie instapper is. Is een 125cc een veredelde scooter ? Een brommertje ? Is dit zelfs de moeite om te overwegen ?

Mocht het me aanstaan kan ik over een aantal jaar voor een motorijbewijs gaan natuurlijk, maar ik zou willen beginnen met een 125cc choppermodel... Doel : recreatief rijden (weekends eventueel vakantie)

Jullie mening ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

125 is leuk "voor in de stad".
Weekendjes weg / vakantie zou ik er niet mee doen.

Verder staan choppermodellen niet echt bekend om het goede sturen..

enneh.. als je nou motor wil rijden, ga dan gewoon voor je rijbewijs. :Y

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee