Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 8 - klustijd! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.466 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33

DinX

Motormuis

Tourbuffel hè, die zijn wat stiller :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 19:03
Chevy454 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:34:
[...]

Mijn ervaring met open gemaakte motorblokken is dat de wiskundige limit van nu tot klaar van je bankrekening als uitkomst 0 geeft :+

Welk model XT is het overigens? Ik had mijn voorkeur voor een XR600 na 1990 laten gaan maargoed, ik weet jouw budget niet ;) Die BSM enduro demper zou ik er toch afsmijten :X
XT550 uit '82 het budget was ongeveer 0 dus daar is de motor ook naar, het is primair om te leren sleutelen aan een motor (kan nu al niet van mijn GPX afblijven en die moet vooral rijden ipv uit elkaar liggen ) en als ik em terwijl leuk kan omtoveren naar een SM is dat mooi meegenomen

[Voor 6% gewijzigd door rimpeldinky op 23-02-2007 23:54]

*burp*

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Koop maar eerst laarzen. Dingen zijn krengen met hun terugslag naar ik heb horen zeggen van de monteur.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:13:
Zo, m'n camera mount eens getest bij hogere snelheden en gehobbel. Lijkt te werken :)

http://www.youtube.com/watch?v=yYHScwkppb4

Dat is de plaatselijke dragstrip trouwens daar in het donker :p
Wel even schrikken om die baan ineens te herkennen (op een Nederlands forum dan ook nog). Dat is toch de baan van Kiewit naar Zolder? Ik woon daar in de buurt, toch eens uitkijken als ik een blauwe FJR zie.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Chevy454 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 20:59:
En ook je lagers eruit halen, anders loopt het vet eruit en zorgt dat de coating niet hecht.
Hé BMW technical advisor... vertel mij eens waar de lagers zitten in mijn achtervelg? :+

Wise enough to play the fool

• DinX

DinX

Motormuis

Yoshi schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:51:
[...]

Wel even schrikken om die baan ineens te herkennen (op een Nederlands forum dan ook nog). Dat is toch de baan van Kiewit naar Zolder? Ik woon daar in de buurt, toch eens uitkijken als ik een blauwe FJR zie.
Dat is in het Vogelsanckbos :) Ik vertrek daar iets voor de Radson richting Zolder :)

* DinX woont vlakbij de Circle/Videostar :)

edit: hier dus :)

[Voor 6% gewijzigd door DinX op 24-02-2007 12:42]

• Meph
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09-2019

Meph

1 + 1 = 3

Ik heb vandaag mijn laatste les gehad voordat ik aanstaande dinsdag op mag voor AVD. Afgelopen lessen gingen allemaal prima en nu net vandaag ging het niet lekker. Het regende toen ik op de motor zat, en vrij in het begin van de rit sloeg ik rechts af op een grote kruising en voelde ik de achterkant een stukje wegglijden. Dit had tot gevolg dat de rest rest van de rit veel te voorzichtig aan het rijden waardoor ik erg onzeker alle volgende bochten nam. Ik hoop dat het dinsdag beter gaat. Het is natuurlijk vrij menselijk dat als je op een gegeven moment ergens van geschrokken bent daarna even rustig aan doet, maar ik hoop wel dat deze angst er aanstaande dinsdag niet is. En al helemaal dat het niet regent. Toegegeven je moet ook in de regen goed kunnen rijden, maar gezien mijn les van vandaag en de onzekerheid die onstond nadat ik een keertje weggleed is dat nu niet echt prettig.

• DinX

DinX

Motormuis

Dat zal je in de toekomst nog erg vaak hebben dat je je achterkant voelt wegglijden. Gewoon aan gewend geraken :)

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:15:
Hé BMW technical advisor... vertel mij eens waar de lagers zitten in mijn achtervelg? :+
owja, het ging hier om een auto.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:07:
[...]

owja, het ging hier om een auto.
*auw :p damn you chev!

* teacher wordt zelfs op zijn verjaardag gedold :+

• Chevy454
  • Niet online
Sorry. Kusje? O+

:r

:+
* teacher wordt zelfs op zijn verjaardag gedold :+
Gefeliciteerd en zie het zo, je wordt elke dag steeds geschikter om een ouwe lullen BMW te rijden >:) :P

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

DinX schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:46:
Dat zal je in de toekomst nog erg vaak hebben dat je je achterkant voelt wegglijden. Gewoon aan gewend geraken :)
hehe dat is dus "normaal"?

• DinX

DinX

Motormuis

Je kan altijd hebben dat je achterkant eens wegglijdt. Vooral als het nat is enzo. Zolang je niet in paniek slaat en gewoon blijft doorrijden is dat geen ramp. Gewoon niet in 1 keer je gas gaan lossen of remmen ofzo. Dan verschuift je gewicht van het achterwiel naar je voorwiel waardoor je achterwiel nog minder grip krijgt.

[Voor 21% gewijzigd door DinX op 24-02-2007 16:12]

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 12:23:
[...]

Dat is in het Vogelsanckbos :) Ik vertrek daar iets voor de Radson richting Zolder :)

* DinX woont vlakbij de Circle/Videostar :)

edit: hier dus :)
Och, das wel heel dichtbij. Ik kom daar elke dag voorbij om de autostrade op te rijden.
Als je de andere richting uitrijd woon ik vlak achter Zolder centrum...

• rimpeldinky
Chevy454 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:56:
Koop maar eerst laarzen. Dingen zijn krengen met hun terugslag naar ik heb horen zeggen van de monteur.
die 4 keer dat ik em gestart heb geen last van gehad :) en ik rijd altijd met kisten

*burp*

• DinX

DinX

Motormuis

Vandaag eens een andere bevestigingsplaats gezocht voor m'n camera mount.

Hij gaat vast gemaakt worden aan de moer van 1 van m'n buddy steps. Ik heb nu het ram-mount rechtstreeks aan die moer gemaakt, maar dan zit m'n been in de weg en moet ik naar buiten richten. Morgen/maandag een beetje creatief zijn met een aluminium latje. Dan kan ik dat latje vast maken aan die moer, en de mount daar aan vast maken :)

http://youtube.com/watch?v=XfQO62OsLZE

Beeld is een beetje scheef. M'n cam gericht terwijl de motor op z'n jiffy stond :p

[Voor 8% gewijzigd door DinX op 24-02-2007 19:49]

• rimpeldinky
wel leuk, bochtjes rechtsom worden zo op video veel spannender :P

*burp*

• DinX

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:02:
wel leuk, bochtjes rechtsom worden zo op video veel spannender :P
Inderdaad :+

Anoniem: 83626

Gisteren dus weer naar motorbeurs geweest en dit keer beter geslaagd.
Heb laarzen gekocht (zwart, leer, hoog, simpel) en een leren outfit. Laatste was wel komisch; jas + broek kostte me 50 euro. Is dus puur een zomer-toer-pakkie en zal wel zo waterdicht zijn als een vergiet, maar dat mag de pret niet drukken. Beetje cafe-racer-pakkie (heel kort jasje). Jasje heeft trouwens wel bescherming, broek niet. Nu alleen nog die verse achterband...

Laat de zomer maar komen!

Over glijden in de regen gesproken:
Heb zelf al een keer gehad dat de achterband een behoorlijke stap opzij deed (had iets teveel gas erop), maar nu gisteren verloor het voorbandje zijn grip :X
Dat laatste vond ik veeeel enger dan toen de achterband ging glijden. Ging ook bijna op mijn plaat. Voelde dat de grip gewoon weg was, en draaide aan mn stuur, maar het effect was dus bijna nul 8)7 Denk dat er wat vuil op de weg lag want zo sportief was ik echt niet bezig. Daarna trouwens dus ook heel wat vreemde bochten gestuurd omdat ik zo geschrokken was.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Ok :) Ja het leek me al vrij normaal om te schrikken na een wegglijdertje. Dinsdag heb ik voor het examen nog een kort lesje om warm te rijden, hopelijk hierna lekker weer zodat ik weer een normale bocht durf te maken :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:02

4x2

lộn xộn quá

En ik ben geslaagd voor mn helmpje :)
http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/Rhyno1.jpg
http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/Rhyno2.jpg
http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/Rhyno3.jpg

leeg

• DinX

DinX

Motormuis

Mooie helm :)

Prijs ? Windruis ?

* DinX wil ook niets anders meer dan een systeemhelm.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

140 euro en windruis kom ik nog wel achter :P
Hij zit strakker dan de huidige caberg (just 1+) , dus hopelijk is het wat beter.
Maar rijd niet voor niks met oordoppen.
Had ook nog wat systeemhelmen van Airoh en HJC geprobeerd (en de caberg justissimo), maar deze voelde gewoon meteen lekker aan.

Systeemhelm is idd ideaal, ook omdat ik een bril heb.
En het is leuk om ijsjes te eten op de snelweg :P

[Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 25-02-2007 19:57]

leeg

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 17:03
4x2 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:56:

haha best wel stoer. :D
Maar ik moet binnenkort ook nog eens een helmpje kopen, en 140 euro ligt gelukkig nog wel binnen mijn budget. Waar kunnen we deze dekseltjes kopen?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Kheb dan wel (nog) geen motor, maar wel een hele dope schakelbrommer (Yamaha FS1, oldtimer, zie brommer en scootertopic). Maar ik wilde 't ff melden hier :P ik heb sinds kort een oude jaren '70 pothelm gekregen van de vriend van m'n zusje, werkelijk als nieuw. Meteen ff gemodificeerd.

Voor:
http://img131.imageshack.us/img131/9672/dsc00029mediumzh7.jpg

Hij is echt fel-oranje, nog net geen fluor. Persoonlijk geen porem vond ik, maar wel grappig

Na:
http://img258.imageshack.us/img258/4818/dsc00032mediumtp5.jpg

http://img258.imageshack.us/img258/972/dsc00033mediumcj3.jpg.

Best geslaagd al zeg ik 't zelf. Voorop wil ik nou alleen nog zo'n Japanse oorlogsvlag:
http://www.fanshop-online.de/catalog/images/fahnen/FP0211-100x80.jpg

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

coole mod :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

warcow schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:02:
[...]

haha best wel stoer. :D
Maar ik moet binnenkort ook nog eens een helmpje kopen, en 140 euro ligt gelukkig nog wel binnen mijn budget. Waar kunnen we deze dekseltjes kopen?
Motozoom heeft m in de aanbieding, winkel zit in utrecht geloof ik.

leeg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 20:09:
Kheb dan wel (nog) geen motor, maar wel een hele dope schakelbrommer (Yamaha FS1, oldtimer, zie brommer en scootertopic). Maar ik wilde 't ff melden hier :P ik heb sinds kort een oude jaren '70 pothelm gekregen van de vriend van m'n zusje, werkelijk als nieuw. Meteen ff gemodificeerd.

Voor:
[afbeelding]

Hij is echt fel-oranje, nog net geen fluor. Persoonlijk geen porem vond ik, maar wel grappig

Na:
[afbeelding]

[afbeelding].

Best geslaagd al zeg ik 't zelf. Voorop wil ik nou alleen nog zo'n Japanse oorlogsvlag:
[afbeelding]
Heb je wel geschikte verf voor gebruikt zodat je outershel niet aangetast is? ander heeft die helm weinig nut meer :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Hij zit strakker dan de huidige caberg (just 1+) , dus hopelijk is het wat beter.
Had ook nog wat systeemhelmen van Airoh en HJC geprobeerd (en de caberg justissimo), maar deze voelde gewoon meteen lekker aan.

Systeemhelm is idd ideaal, ook omdat ik een bril heb.
Mijn caberg fliplid vind ik behoorlijk lawaaiig, zonder oordopen is het eigenlijk niet te doen boven de 50KPH.. hopelijk is deze wat beter..
BTW de locale motorzaak zei dat caberg als service gratis nieuwe binnenkanten levert en dat dat behoorlijk in het lawaai kan schelen...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:31:
[...]

Heb je wel geschikte verf voor gebruikt zodat je outershel niet aangetast is? ander heeft die helm weinig nut meer :(
AChjah, dat zegt iedereen wel, maar ik heb 't eigenlijk nog nooit gelezen in een (wetenschappelijk) artikel. En BTW, bijna alle kunststoffen zijn zuurbestendig. Het zal denk ik wel meevallen, zowiezo is de helm denk ik al 20 jaar oud ofzo, het is meer een showhelm als ik een toerrit ga rijden. Het tempo van die ritten ligt vaan op de 30/35 km/h, ik fiets vaak harder als dat. Het is gewoon motip hittebestendig zwart, dat is volgens mij 1 van de meest mat zwarte kleuren die goed te verkrijgen is (en hij spuit heel fijn)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

het gaat er meer om dat er weekmakers in kunnen zitten die je helm kunnen 'oplossen'
Buiten dat is zo'n oude helm zowiezo niet meer goedgekeurd lijkt me... veel nut zal hij niet hebben...
Maar gezien je snelheden zou je het risico kunnen lopen... op de motor zou ik zo'n helm iig nooit dragen..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DIe helm heeft gewoon TNO-keuring, dus het is niet 1 of andere imitatie chinese budget helm (geweest)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:50:
DIe helm heeft gewoon TNO-keuring, dus het is niet 1 of andere imitatie chinese budget helm (geweest)
maar een helm heeft ook een levensduur, en als ie al meer dan 30 jaar oud is, is die levensduur allang voorbij...

http://www.student.kun.nl...r/Kleding/pagina_helm.htm
"Het valt niet precies te zeggen hoelang een polyarbonaat helm meegaat, maar meestal wordt een houdbaarheid van vier jaar aangehouden."

[Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 26-02-2007 09:56]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:54:
[...]

maar een helm heeft ook een levensduur, en als ie al meer dan 30 jaar oud is, is die levensduur allang voorbij...

"Het valt niet precies te zeggen hoelang een polyarbonaat helm meegaat, maar meestal wordt een houdbaarheid van vier jaar aangehouden."
Zoals gezegd bestaat de buitenschaal van een motorhelm uit polycarbonaat (of een andere kunststof) of glasvezel/glasfiber. Het nadeel van polycarbonaat zit in de beperkte houdbaarheid van de helm als gevolg van UV-straling. De buitenschaal wordt door de inwerking van zonnestralen langzaam poreus waardoor de werking van deze schaal grotendeels verloren gaat.
De helm is nog geen jaar gebruikt en heeft daarna denk ik zo'n 20 jaar op zolder gelegen, dus ik denk dat het kwa poreus zijn wel meevalt.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:54:
[...]

Ik moet het inderdaad met je eens zijn.. Helm spuiten met motip is niet verstandig en een helm van 30 jaar oud gebruiken is al helemaal niet verstandig. Dan kun je net zo goed geen helm dragen.

Maargoed.. We dragen wel allemaal een leren pak met CE protectie, rugprotector, leren handschoenen met verstevigde knokkels en vingers, laarzen met versteviging voor de enkels, maar ons belangrijkste lichaamsdeel krijg vaak onvoldoende bescherming door slechtpassende helmen, oude helmen of beschadigde helmen.

oh well.

EDIT.. oh wacht. het gaat over een schakelbrommer... Hey veel plezier met je helm! leuke mod!
al een hele vooruitgang dat een brommerrijder een helm (op) heeft.

Verwarrend hoor, brommerrijders in een Motor topic.. :?

sorry, ik ben een beetje in een irritante bui vandaag.

Beschermende kleding!
http://www.isd.nu/fotos/bikes/r6/alpinestars.jpg
Let niet op de kneesliders. Pak was toen net nieuw.. een kwartiertje later was dat mooie alpinestars logo op de sliders niet meer zichtbaar :X maar ik wilde even een foto met een mooi nieuw onbeschadigd pak 8)..

[Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 26-02-2007 10:28]

Have a wheelie good weekend!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als ik ga scheuren, voor mezelf ga rijden, draag ik gewoon mijn Suomy integraalhelm (en motorjack, jaja). Ik moet er niet aan denken om met 90 onderuit te klappen met zo'n pothelm :/

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Ik moet het inderdaad met je eens zijn.. Helm spuiten met motip is niet verstandig en een helm van 30 jaar oud gebruiken is al helemaal niet verstandig. Dan kun je net zo goed geen helm dragen.

EDIT.. oh wacht. het gaat over een schakelbrommer... Hey veel plezier met je helm! leuke mod!
al een hele vooruitgang dat een brommerrijder een helm (op) heeft.
Precies, helm heeft weinig nut, maar iig word hij nu niet aangehouden en hoewel 30km/u sneller is dan je denkt, valt het risoco mee...
Maar om er vanuit te gaan dat dat ding nog veel bescherming geeft is wel een stukje naief...
Wel een leuke mod verder trouwens..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:22:
Als ik ga scheuren, voor mezelf ga rijden, draag ik gewoon mijn Suomy integraalhelm (en motorjack, jaja). Ik moet er niet aan denken om met 90 onderuit te klappen met zo'n pothelm :/
je mag helemaal geen 90 jij :p da's 50Km/u te hard! boefje!
En vergeet je laarzen en goede motor broek niet.. een broek is belangrijker dan helm is mij wel eens verteld..

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik mag wel meer niet, jullie mogen ook maar 120 maar daar valt in de praktijk ook vaak tegen :P
Verder ben ik uiteraard wel van plan om m'n motorrijbewijs te halen (ben nu 20, dus wacht nog liever een jaartje..), kga volgend jaar naar de TU in eindhoven dus ik denk dat het mss nog wel later wordt als volgend jaar. Als ik het motorrijbewijs heb komt mijn brommert ook op motorkenteken, heb ik tenminste geen last meer van politie en kan ik legaal scheuren.
Hier een foto'tje van m'n moped:
http://img508.imageshack.us/img508/4301/dsc00001medium2gw.jpg

[Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2007 10:41]

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:39:
Ik mag wel meer niet, jullie mogen ook maar 120 maar daar valt in de praktijk ook vaak tegen :P
lol nou op mijn 'brommer' valt dat idd tegen, veel harder dan 120 gaat ie niet hoor ;) (125cc)

Wat zijn de specs van jouw brommer?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-Yamaha FS-1 4-bak blok, met membraan-inlaat op het carter (ik heb nog een 2e blok met roterende inlaat, maar dit is het originele blok wat eronder hoort, zelfde blok- en framenummer)
-60cc (nouja, 55,6cc om precies te zijn) FS1 cilinder, uitlaatpoort zelf bijgewerkt
-16mm Mikuni carburateur
-Homoet 4P uitlaat
-Afgedraaide/uitgedraaide cilinderkop (voor meer compressie)
-TWV 13/39
-Top: 90 km/h op de GPS

Er kan nog meer uitgehaald worden, maar hij rijdt nu erg fijn. Maximaal 9500 toeren, en een erg brede powerband. Ik kan 45 km/h in de 4 rijden en zonder moeite trekt hij zo door naar zijn top. Ik rijd btw met contactpunten, ik denk dat een electronische onsteking, of een contactpuntenvervanger ook veel uitmaakt :)

[Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 26-02-2007 10:55]

• teacher

teacher

Dysgaf!

moet jij niet even gauw naar brommer-forum.nl? :+

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:51:
-Yamaha FS-1 4-bak blok, met membraan-inlaat op het carter (ik heb nog een 2e blok met roterende inlaat, maar dit is het originele blok wat eronder hoort, zelfde blok- en framenummer)
-60cc (nouja, 55,6cc om precies te zijn) FS1 cilinder, uitlaatpoort zelf bijgewerkt
-16mm Mikuni carburateur
-Homoet 4P uitlaat
-Afgedraaide/uitgedraaide cilinderkop (voor meer compressie)
-TWV 13/39
-Top: 90 km/h op de GPS

Er kan nog meer uitgehaald worden, maar hij rijdt nu erg fijn. Maximaal 9500 toeren, en een erg brede powerband. Ik kan 45 km/h in de 4 rijden en zonder moeite trekt hij zo door naar zijn top. Ik rijd btw met contactpunten, ik denk dat een electronische onsteking, of een contactpuntenvervanger ook veel uitmaakt :)
hoeveel PK levert dat nou op?

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

teacher schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:54:
moet jij niet even gauw naar brommer-forum.nl? :+
Wat zijn we weer vriendelijk vandaag zeg :)

[Voor 66% gewijzigd door Meph op 26-02-2007 11:05]

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dit is een motortopic, geen brommertopic :p

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
een brede powerband met een brommer, het moet toch niet gekker worden hier :O O-) 8)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:04:
[...]

hoeveel PK levert dat nou op?
Ik ben nog niet op een testbank geweest, dat wil ik nog wel. Ik denk zelf rond de 6,5/7 pk op het achterwiel.

Kan iemand mij trouwens vertellen of die halsbeschermers/verwarmers die je ook voor je mond kan doen, met zo'n pollenfilter ook goed werken? Ik heb namelijk nogal last van hooikoorts, en dan is zo'n doek met pollenfilter wat dat betreft ideaal
Zo'n ding dus:
http://www.motozoom.nl/pics/fotoMiddel/20011800_360_05.jpg

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Juegd sentiment zo'n FS1..

mee over akkers raggen, versnellingspook brak af dus stuk betonijzer opgelast en naar boven laten wijzen zodat je met hand kon schakelen, koppeling werkte niet meer dus aan duwen en schakelen zonder koppeling.

van die afgekneusde mais doet verdomd zeer als je erop valt.. :X

Morgen naar de RDW keuring ;)

motor presteerde overigens met te weinig benzine (hij staat arm door het akrapovic systeem) 161pk/115nm op een dynostar testbank in belgie. We verwachten er nog wel 5pk bij (en hopelijk ook 5nm) als hij dadelijk wat rijker gezet is.

niet dat die 5pk merkbaar zal zijn maar een te arm lopende motor is niet ok..

[Voor 6% gewijzigd door Capo op 26-02-2007 12:34]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo, gisteren naar de motorbeurs geweest. Beetje verlekkeren aan motoren die je met 99% zekerheid nooit zult rijden. :P De ZX-10R zat me het best, en de R1 en R6 zaten voor geen meter. Weet ik dat ook weer. :)

En ik heb me een setje oordoppen laten aanmeten. Voor €79,- een setje zachte Audisafe's. Voor een tientje minder had je de harde variant, maar zacht leek me comfortabeler. Over een week of 4 zouden ze binnen moeten zijn. Nu gebruik ik die gele propjes, maar die irriteren al snel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

• FragDaddy
Wie na voor mij post is gek.
een brede powerband met een brommer, het moet toch niet gekker worden hier
Jah pas maar op he.. want zo'n brommer trekt wel een heel stuk sneller op dan jou brommer !! :+ (tijdje geleden nog discussie over geweest op dat andere forum.. ik heb me helemaal gek gelachen.. tuurlijk accelereert je 50cc scootah sneller dan een R1 joh.. jah, want hij is lichter enzo.. zo zo..)
BreadFan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:53:
Zo, gisteren naar de motorbeurs geweest. Beetje verlekkeren aan motoren die je met 99% zekerheid nooit zult rijden. :P De ZX-10R zat me het best, en de R1 en R6 zaten voor geen meter. Weet ik dat ook weer. :)
apart is dat toch he.. hoe lang ben jij? Mijn R6 vind ik nogsteeds het beste zitten van alle supersport motoren.. de R1 (nieuwe model) zit ook wel lekker, maar de tank is zo smal dat je bij hard remmen / stoppies goed je knieen in de tank moet drukken anders praat je een beetje hoog zeg maar. De ZX-10R is voor mij veel te klein/krap en bij de gixxer 1000 K5 en K7 zitten de voetstepjes echt (voor het gevoel) 10cm hoger dan op de yamaha's..
En ik heb me een setje oordoppen laten aanmeten. Voor €79,- een setje zachte Audisafe's. Voor een tientje minder had je de harde variant, maar zacht leek me comfortabeler. Over een week of 4 zouden ze binnen moeten zijn. Nu gebruik ik die gele propjes, maar die irriteren al snel. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.
heb ik ook laten doen een paar jaar geleden.. dingen vielen steeds uit me oor en dempten maar matig.. ben snel weer teruggegaan naar die gele propjes..

[Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 26-02-2007 13:19]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

BreadFan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:53:

Het zit een stuk lekkerder, en als het filterd het geluid beter, mijn normale oordopjes filteren wel ok.. maar niet optimaal.. helaas. Ik heb nu alleen geen geld voor alpine oordopjes oid. en aangezien ik niet vaak harder dan 140 rijd, doen degene die ik nu heb het wel ok.
FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:16:

apart is dat toch he.. hoe lang ben jij? Mijn R6 vind ik nogsteeds het beste zitten van alle supersport motoren.. de R1 (nieuwe model) zit ook wel lekker, maar de tank is zo smal dat je bij hard remmen / stoppies goed je knieen in de tank moet drukken anders praat je een beetje hoog zeg maar. De ZX-10R is voor mij veel te klein/krap en bij de gixxer 1000 K5 en K7 zitten de voetstepjes echt (voor het gevoel) 10cm hoger dan op de yamaha's..
Ik vind de r6 niet heel erg super zitten, een gsx-r 600/750 zit lekkerder.
Een r1 gaat wel. maar die tank is idd erg smal.
En de gsx-r 1000.. tja.. weet niet wat ik daarvan moet vinden.

[Voor 29% gewijzigd door M3rcury op 26-02-2007 13:22]

No signature required.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:16:
[...]

Het zit een stuk lekkerder, en als het filterd het geluid beter, mijn normale oordopjes filteren wel ok.. maar niet optimaal.. helaas. Ik heb nu alleen geen geld voor alpine oordopjes oid. en aangezien ik niet vaak harder dan 140 rijd, doen degene die ik nu heb het wel ok.
zo duur zijn die alpine oordopjes toch niet? de mijne iig niet... en ik rijd nooit 140 ;) maar heb ze wel altijd in..

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:23:
[...]

zo duur zijn die alpine oordopjes toch niet? de mijne iig niet... en ik rijd nooit 140 ;) maar heb ze wel altijd in..
op maat gemaakte alpine zijn 120 euro dacht ik? Ik heb ook altijd oordopjes in. alleen niet op maat gemaakt :P

No signature required.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

Ik ben 1.95, ik zat (met name bij de R6) met mijn hoofd bijna loodrecht boven het stuur. Dat had ik bij geen enkele andere motor zo extreem. Ik neem dus aan dat jij kleiner bent. Ook de CBR-en zaten mij trouwens erg goed.

ZX-10R voor jou te krap? :D Hmm, vaag dat ik hem dan zo lekker vond zitten :? Of zou het een soort onbewuste voorkeur van mij zijn die me liet denken dat ie lekkerder zit ofzo :P
[...]

heb ik ook laten doen een paar jaar geleden.. dingen vielen steeds uit me oor en dempten maar matig.. ben snel weer teruggegaan naar die gele propjes..
Ik denk dat dat heel persoonlijk is, het zal moeten blijken. Mijn vriendin zal me laten stikken in die doppen als ik ze niet meer draag denk ik, ze vond 80 euro belachelijk omdat die gele dingen maar een paar euro kosten :+ (Volgens mij is 80 euro voor op maat gemaakte doppen juist heel goedkoop, toch?)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:27:
[...]

op maat gemaakte alpine zijn 120 euro dacht ik? Ik heb ook altijd oordopjes in. alleen niet op maat gemaakt :P
ah wist niet dat ze ook op maat gemaakte hadden..
ik heb deze:
http://www.alpine.nl/images/Products/MotoSafe/PackShot.jpg
http://www.alpine.nl/images/Products/Props/oordopjes.gif

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

<edit foto weggehaald>
hopelijk niet iemand van hier :(

Ziet er uit als een klassiek geval van auto die motor over hoofd ziet :( :X

[Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 26-02-2007 15:31]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 17:03
Die motor reed zowiezo al geen 120 als je zo de schade bekijkt. (die auto had er dan denk ik net iets anders uitgezien nog..)
Meer info hierover?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

warcow schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:13:
Die motor reed zowiezo al geen 120 als je zo de schade bekijkt. (die auto had er dan denk ik net iets anders uitgezien nog..)

Meer info hierover?
bedoel je dat hij harder of zachter reed?

verder geen info, stond bij lezersfotos op nu.nl... stond alleen bij dat het een dodelijk ongeluk was :( waarbij ik er vanuit ga dat dat de motorrijder was...

• rimpeldinky
hmm, wel van links geraakt, bestuurderskant met een beetje geluk :? er overheen gevlogen en door de bescherming van het pak doorgeschoven/stuitert op het asvalt/gras en niets geraakt, maar warschijnlijker idd de motorrijder die een boom ofzo geraakt heeft :( of zelfs niet over de auto is geraakt

*burp*

Anoniem: 22039

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:58:
[afbeelding]
hopelijk niet iemand van hier :(

Ziet er uit als een klassiek geval van auto die motor over hoofd ziet :( :X
:X

Hopelijk heeft de motorrijder er niet teveel aan over gehouden :S

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 22039 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:43:
[...]

:X

Hopelijk heeft de motorrijder er niet teveel aan over gehouden :S
de ondertitel was: "Dodelijk motorongeval in Oss" dus ik vrees het ergste :(

• DinX

DinX

Motormuis

Sja, zo zijn er zoveel motorongevallen.

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:50:
[...]

de ondertitel was: "Dodelijk motorongeval in Oss" dus ik vrees het ergste :(
42 jarige man reed op voorrangs weg en 37 jarige automobilist zag de motorrijder over het hoofd.

RIP.. ;(

Stom maar toch ff overgaan op topic verder.. bedoel risico van motor rijden helaas...

ZX10R zat ik ook super super goed op. Gewoon op stappen en in 1x direkt goed. Beter als de 1000k5 die ik nu heb maar ook daar opstappen en direkt goed zitten.

Brommertijdperk was cool.. kon je tenminste nog denken "ik ben pas 16 ik ben dom en hoef niks te weten :+ " gewoon gas erop en stomme dingen doen als weg rijden voor politie en zo..

nu ben je direkt crimineel .. pff.. boel heisa om niks :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• FragDaddy
potverdorie was dat een 2006 R1 SP? zo'n zwarte met ohlins vering en een slipperclutch? Die gelimiteerde oplage van 20.000 euro? oh man. :|

Maargoed. Als de eigenaar het niet overleeft heeft is dat natuurlijk veel erger dan zo'n motor.. :X :'(
hopelijk niet iemand van hier
Is niet iemand van hier.. dan zou ik het wel geweten hebben denk ik.. Als er iemand op mijn droommotor rondrijdt.. naja, droommotor.. een M1 zou nog leuker zijn, maar ik denk niet dat Rossi dit jaar al plaats maakt om mij wereldkampioen te laten worden op zijn M1... Misschien volgend jaar :P maar zo'n R1 SP.. das ook _/-\o_

P.S. voor wat mij betreft liever geen crash-foto's / posts meer, tenzij je zelf gecrashed ben. Dit soort sensatie help je niemand mee. We weten allemaal de risico's ook wel zonder dit soort foto's..
BreadFan schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:29:
[...]

Ik ben 1.95, ik zat (met name bij de R6) met mijn hoofd bijna loodrecht boven het stuur. Dat had ik bij geen enkele andere motor zo extreem. Ik neem dus aan dat jij kleiner bent. Ook de CBR-en zaten mij trouwens erg goed.

ZX-10R voor jou te krap? :D Hmm, vaag dat ik hem dan zo lekker vond zitten :? Of zou het een soort onbewuste voorkeur van mij zijn die me liet denken dat ie lekkerder zit ofzo :P

[...]

Ik denk dat dat heel persoonlijk is, het zal moeten blijken. Mijn vriendin zal me laten stikken in die doppen als ik ze niet meer draag denk ik, ze vond 80 euro belachelijk omdat die gele dingen maar een paar euro kosten :+ (Volgens mij is 80 euro voor op maat gemaakte doppen juist heel goedkoop, toch?)
ik ben 1.85.. en het klopt inderdaad dat de R6 een korte tank heeft en dat de handvatten dus dichter bij de zitpositie staan dan op andere supersports. Dus voor het gevoel zit je (en zeker jij met je lengte) met je hoofd boven het stuur.

[Voor 27% gewijzigd door FragDaddy op 26-02-2007 15:18]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Alpine optoplastieken waren € 85,- op de beurs. Maar een setje laten aanmeten. :)

Divide and conquer.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Wie na voor mij post is gek.

[...]

Jah pas maar op he.. want zo'n brommer trekt wel een heel stuk sneller op dan jou brommer !! :+ (tijdje geleden nog discussie over geweest op dat andere forum.. ik heb me helemaal gek gelachen.. tuurlijk accelereert je 50cc scootah sneller dan een R1 joh.. jah, want hij is lichter enzo.. zo zo..)
kuch
+1 :+
Beetje voorbarige conclusie hoor met dat ongeluk..
Alhoewel de auto lijkt te zijn overgestoken en de motor over het hoofd heeft gezien, hoeft het natuurlijk niet zo te zijn

• FragDaddy
Ja precies. dat is het standaard filmpje wat je dan altijd ziet.. die flippo op zijn R1 moet eens een paar keer zijn launch oefenen..misschien wat meer stoplichtsprintjes tegen golf gti'tjes of honda civic 1.6'jes .. hij gaf veel te veel gas.. voorwiel omhoog en dan schrikken en voorwiel scheef neerzetten, nog een keer schrikken en dan pas weer gasgeven.. 'rustig' optrekken in zijn 1e versnelling en doorschakelen naar 2 en dan pas gassen...

Daarnaast is het typisch scootah country om met zo veel mensen zo vlak bij een volgas-accelererende / wheeliende R1 te gaan staan.. als ie dat voorwiel nog iets schuiner had neergezet had ie zo met een tankslapper het publiek in gedendert met die R1..

Maar die zip zag er snel uit.. voor een scooter.

[Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 26-02-2007 15:23]

• Capo
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:04:

P.S. voor wat mij betreft liever geen crash-foto's / posts meer, tenzij je zelf gecrashed ben. Dit soort sensatie help je niemand mee. We weten allemaal de risico's ook wel zonder dit soort foto's..
i agree.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:14:
[...]

Ja precies. dat is het standaard filmpje wat je dan altijd ziet.. die flippo op zijn R1 moet eens een paar keer zijn launch oefenen..misschien wat meer stoplichtsprintjes tegen golf gti'tjes of honda civic 1.6'jes .. hij gaf veel te veel gas.. voorwiel omhoog en dan schrikken en voorwiel scheef neerzetten, nog een keer schrikken en dan pas weer gasgeven.. 'rustig' optrekken in zijn 1e versnelling en doorschakelen naar 2 en dan pas gassen...

Daarnaast is het typisch scootah country om met zo veel mensen zo vlak bij een volgas-accelererende / wheeliende R1 te gaan staan.. als ie dat voorwiel nog iets schuiner had neergezet had ie zo met een tankslapper het publiek in gedendert met die R1..

ja ik geef je helemaal gelijk ze hadden die run volgensmij nog een keer gedaan, toen won hij wel.
deze is ook wel leuk de laatste 10 sec dan.
maar ik zou ophouden want ik ben helemaal niet ontopic.
Ik vroeg me eigenlijk wel af wat jullie aan verzekering en wegenbelasting betalen? misschien makkenlijk als je je leeftijd ook vermeld, en je vermogen en aantal jaren verzekerd(no claim)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:04:
potverdorie was dat een 2006 R1 SP? zo'n zwarte met ohlins vering en een slipperclutch? Die gelimiteerde oplage van 20.000 euro? oh man. :|

Maargoed. Als de eigenaar het niet overleeft heeft is dat natuurlijk veel erger dan zo'n motor.. :X :'(

[...]

Is niet iemand van hier.. dan zou ik het wel geweten hebben denk ik.. Als er iemand op mijn droommotor rondrijdt.. naja, droommotor.. een M1 zou nog leuker zijn, maar ik denk niet dat Rossi dit jaar al plaats maakt om mij wereldkampioen te laten worden op zijn M1... Misschien volgend jaar :P maar zo'n R1 SP.. das ook _/-\o_

ik vroeg het me af omdat ik een paar van die zwarte supersports had langs zien komen hier...

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:14:
[...]

Ze doen ook altijd maar een stukje van 20 meter ofzo :p

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
koekoek2003nl schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:29:
[...]

ja ik geef je helemaal gelijk ze hadden die run volgensmij nog een keer gedaan, toen won hij wel.
deze is ook wel leuk de laatste 10 sec dan.
maar ik zou ophouden want ik ben helemaal niet ontopic.
Ik vroeg me eigenlijk wel af wat jullie aan verzekering en wegenbelasting betalen? misschien makkenlijk als je je leeftijd ook vermeld, en je vermogen en aantal jaren verzekerd(no claim)
ik ben 24, brommer heeft ~ 180PK en rij 5 jaar schadevrij.

Betaal iets van 60 EUR per jaar belasting, en iets van 70 EUR p/m verzekering (all risks)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

boodschap was allang overgekomen en foto is ook allang weg....

• Capo
  • Niet online
Toolkit : niet "te" oppakken joh, tis gewoon iets voor de toekomst. Maak je niet druk, doe ik iig al niet ;)

• FragDaddy
Capo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:14:
Toolkit : niet "te" oppakken joh, tis gewoon iets voor de toekomst. Maak je niet druk, doe ik iig al niet ;)
Precies. je had echt niet de foto weg hoeven halen hoor. Alleen: als het seizoen straks weer begint.. dan kun je gewoon zo'n beetje elke dag wel zo'n foto posten.. :X en daar worden we niet zo blij van zeg maar.. dan verandert de 'stemming' in dit topic toch wel he ;(

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:16:
[...]

Precies. je had echt niet de foto weg hoeven halen hoor. Alleen: als het seizoen straks weer begint.. dan kun je gewoon zo'n beetje elke dag wel zo'n foto posten.. :X en daar worden we niet zo blij van zeg maar.. dan verandert de 'stemming' in dit topic toch wel he ;(
wat nou seizoen? ik dacht dat echte kerels het hele jaar door rijden :p

• rimpeldinky
das waar, mja ik kan voor mezelf alvast een post maken, ga met mijn XT550 kijken of ik wat kan baggeren en hem dan ombouwen naar SM en dan leeren wheelien, als ik dan niet op mn plaat ga een keer (met oefenen :p) dan weet ik het niet meer

*burp*

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:16:
[...]

Mja, die ongeschreven regel op MF mag in dit topic ook wel van toepassing zijn.
Zolang het niemand van "hier" is mag het voor mijn part weggelaten worden.
Verder niet slecht bedoeld hoor ToolkiT :)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:35:
[...]

Mja, die ongeschreven regel op MF mag in dit topic ook wel van toepassing zijn.
Zolang het niemand van "hier" is mag het voor mijn part weggelaten worden.
Verder niet slecht bedoeld hoor ToolkiT :)
Normaal zou ik het ook niet doen maar aangezien ik een aantal van die zwarte supersports langs zag komen vroeg ik het me af :/
Gelukkig was het niet iemand hier...maar het blijft K.U.T....

Ik stem in met de ongeschreven regel..

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:49:
[...]

Normaal zou ik het ook niet doen maar aangezien ik een aantal van die zwarte supersports langs zag komen vroeg ik het me af :/
Gelukkig was het niet iemand hier...maar het blijft K.U.T....

Ik stem in met de ongeschreven regel..
ik ook..

No signature required.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En ik heb m net even snel uitgeprobeerd.
Is toch wel een stuk stiller als mn oude helm, maar oordoppen zijn (natuurlijk) nog steeds een vereiste.
Al helpt die VFR ook niet, want dat ruitje is net de verkeerde vorm/hoogte voor me, op mn VF400 (alleen een stuurkuipje) was die oude helm ook een stuk stiller.

Zonneschermpje slaat de wind trouwens wel wat irritant onder als je je vizier open laat staan, maar dat kan ook voor een groot deel aan die VFR liggen.

Hij zit overigens wel lekker.

leeg

• rimpeldinky
hmm, klachten over wind en zonneschermpjes hoor ik over bijna alle uitvoeringen ervan....

is er overigens interesse in een soort foto-log hier van de ombouw van mijn XT550 naar SM? :)

*burp*

• DinX

DinX

Motormuis

Altijd leuk :)

rimpeldinky schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:23:
hmm, klachten over wind en zonneschermpjes hoor ik over bijna alle uitvoeringen ervan....

is er overigens interesse in een soort foto-log hier van de ombouw van mijn XT550 naar SM? :)
Jep, altijd mooi om te zien, dat soort projecten.
Krijg ik zelf ook altijd mega veel zin van om weer te gaan sleutelen :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:23:

ja dat is toch tof.. dat gaat over je eigen bike.. vind dat je dat best mag posten..

Ik ga morgen ff mijn rimstriping erop doen.. ff kijken of ik dan ook foto's kan maken (als het niet donder is)

Kan je je velgen gewoon ontvetten met remreiniger?

No signature required.

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Vandaag avd @ 11 uur :)

[Voor 24% gewijzigd door Meph op 27-02-2007 07:16]

Succes man!

• DinX

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 01:00:
[...]

Kan je je velgen gewoon ontvetten met remreiniger?
Gaat perfect daarmee.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:28:
[...]

wat nou seizoen? ik dacht dat echte kerels het hele jaar door rijden :p
mmm vanochtend maar omgekeerd want ik had 0,0 zicht door regen en hoge luchtvochtigheid..
Zelfs met anti-rain spray bleven de druppels aan de buitenkant het zicht verpesten en de anti-fog spray voor de binnenkant wil nog wel eens gaan reageren met water dat naar binnen sijpelt.. dus bij wijze van experiment er niet op gedaan... nou dat is nog erger, en ff vizier open zetten was ivm regen ook niet een optie :(

Dus maar thuis werken en straks met trein naar kantoor (of auto als ik MrsT zo gek krijg om hem af te staan die heeft immers normaal de auto..)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ook voor het daarna opplakken van rimstriping. want in de handleiding staat dat het met wasbenzine moet. :P (heb ik niet staan en remreiniger nog wel :+ )

Vanmiddag ff mijn motor weer in orde maken. Bougie vervangen, powervalvepakking vervangen, mijn versnellingsbak olie verversen, en luchtfilter vervangen, dan moet ie weer rijden.

en gelijk ff kijken of ik al die roest van mijn schijven af krijg geremt.

[Voor 30% gewijzigd door M3rcury op 27-02-2007 11:21]

No signature required.

• Capo
  • Niet online
1000 werd in 1x goed gekeurd bij de rdw ( ik had de exup klep shit niet terug gezet, klep bijna dicht gezet en klaar ..kuch ;) ) 91 db ipv 96db..

hij heeft helaas maar 78kw (110pk ong) volgens de RDW dus ik mag niet meer als half gas geven.

:+

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

Voor de lessers, of degene die les willen nemen: Totaal heb ik 18 lessen gehad. In totaal heeft me dit ongeveer gekost:

17x40 = € 680
1x 340 voor AVD + een les = € 340
1x 50 euro voor theorie = € 50
1x 50 euro voor AVB = € 50
1x 25 euro voor boeken = € 25

totaal = € 1135,-

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-03 14:54

ZiegoM

Yammie R1

Meph schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Voor de lessers, of degene die les willen nemen: Totaal heb ik 18 lessen gehad. In totaal heeft me dit ongeveer gekost:

17x40 = € 680
1x 50 euro voor AVB = € 40

totaal = € 1135,-
Gefeliciteerd! :)

Heb je al een fiets (of in gedachten)?

\_Specs_/

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

17x40 = € 680
1x 50 euro voor AVB = € 40

totaal = € 1135,-
Ben je tussen theorie en AVB van de fiets gevallen op je hoofd?
1x50 is bij mij nog altijd 50 en niet 40 ;)

Wel feli natuurlijk :)

• Meph

Meph

1 + 1 = 3

haha sorry, dat moest 50 zijn :P aangepast.
ZiegoM schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:48:
[...]

Heb je al een fiets (of in gedachten)?
Ik zit momenteel te denken aan een 2e handse honda CBR 600F als beginnersfiets :) Ik wil alleen liever eerst wat verschillende motors proberen. Misschien als ik op een chopper zit dat ik dat onverwachts toch erg leuk vind, je weet het niet totdat je het een keer probeert :)

[Voor 98% gewijzigd door Meph op 27-02-2007 13:21]

• Capo
  • Niet online
feli!!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 18:46
[...]

Ik wil binnenkort ook beginnen ... :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

ToolkiT schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:26:
[...]

mmm vanochtend maar omgekeerd want ik had 0,0 zicht door regen en hoge luchtvochtigheid..
Zelfs met anti-rain spray bleven de druppels aan de buitenkant het zicht verpesten en de anti-fog spray voor de binnenkant wil nog wel eens gaan reageren met water dat naar binnen sijpelt..
pinlock!
Capo schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:35:
1000 werd in 1x goed gekeurd bij de rdw
COOL!
[...]

CONGRATS!

* teacher has spoken....

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

zit ik nu idd aan te denken.. weet alleen niet of dat op mijn Caberg past of dat ik helm moet upgraden..

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee