Ik heb 4 stuks HP xw4400 machines.
Als je de "gratis" upgrade naar Vista wil hebben dan kom je via de HP site op de moduslink site terecht.
Als ik daar Personal Workstation --> xw4400 --> Win XP Pro kies dan kan ik kiezen tussen ENG en NLD. En dat klopt, want als ik de HP machine voor het eerst aanzet mag ik kiezen voor een installatie van de Engelse of de Nederlandse Windows XP Professional.
Als ik op moduslink NLD kies kan ik alleen upgraden naar Vista Business 32bits (NL natuurlijk)
Als ik op moduslink ENG kies dan kan ik vervolgens kiezen tussen Vista Business 32bits OF Vista Business 64bits! (ENG natuurlijk)
Ik wil Vista Business 64bits Nederlands hebben! Waarom kan ik dat niet kiezen? Als ik lees bij Microsoft wat de toegestane "upgrade paths" zijn, moet dat gewoon kunnen!..!
Een mailtje naar Moduslink leverde alleen reply met een Excel spreadsheet attachment op met daarin de "upgrade paths" waarin ik kon zien dat ik gelijk had

Daarop geantwoord, dat ook volgens hun eigen Excel sheet ik moet kunnen upgraden naar 64bits Business Nederlands. Krijg ik een mailtje terug van ze met een link naar
www.seewindowsvista.com
en
www.windowsvista.com

Ja, marketingsites... En dan?
Ik weet dat ik gelijk heb, maar HOE krijg ik nou mijn 64bits Business Nederlands? Ik ben bang dat Moduslink gewoon NIET zal doen wat ze zouden moeten doen...
Zit hier een oplossing tussen:
Kan ik de Nederlandse 32bits bestellen, zelf 1 OEM pakketje kopen van 64bits Nederlands en daar de toegestuurde key's van de 32bits op gebruiken? Of werkt dat niet?
Of kan ik de Engelse 64bits bestellen, zelf 1 OEM pakketje kopen van 64bits Nederlands en daar de toegestuurde key's van de Engelse 64bits op gebruiken? Of werkt dat ook niet?
Wie o wie weet het antwoord?