Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 12:11:
Hah, mijn eerste post hierzo.
Ik heb precies hetzelfde verhaal; ik heb een Acer Aspire in Januari gekocht, ben nu al 2 maanden bezig om de upgrade te verkrijgen. Microsoft, Acer en Modus Link sturen me van het kastje naar het muurtje en niemand kan antwoord geven op het feit waarom je 21 euro verzendkosten moet betalen, als je groot stickers op je doos zet met 'gratis upgrade naar Windows Vista!'
Helemaal leuk is het feit dat de fa. Acer zegt Modus Link overal verantwoordelijk voor is. Maar Modus Link is verantwoordelijk voor de distrubitie. Dus ik had Microsoft vandaag gebeld en die zeggen alsnog dat Acer verantwoordelijk is voor het binnen te halen bedrag.
Dus ik Acer gebeld, kreeg ik een call centre medewerker aan de lijn. Aangezien ik in het verleden zelf 2 jaar in een call centre heb gewerkt, weet ik hoe ik met die gasten moet omgaan. Ten eerste had die gozer zijn bek vol met vreten terwijl hij met mij aan de lijn zat (hij heet overigens Johan) en zei dat de 'afdeling verkoop' wellicht mij verder kon helpen. Gaf hij mij het nummer (0800-0158) Overigens, hij zei dat ik, als ik zo graag Windows Vista wilde hebben 'ik hem maar moest kopen in de winkel'. Suffe drol.
Dus ik proberen te bellen; nummer was afgesloten. Ik weer teruggebeld naar Acer (weer eens 15 min. in de wachtrij gestaan) krijg ik weer Johan aan de lijn. Hij vertelde mij dat hij mij niet kon helpen. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat het nummer dat hij gaf niet werkte
'Ja maar ik kan niet doorverbinden'
Geef me dan iets waarmee ik wel in contact met ze kan komen!? (zei ik) ik bedoel, je moet toch weten of je collega's wel nog bestaan aan de andere kant van de lijn? 'Nee dat weet ik niet' zegt 'ie. En telkens maar 'ik kan je niet helpen, ik ben van Technical Support!' Ja dat snap ik zeg ik, maar jij geeft mij een nummer dat niet werkt!
Ik bedoel, zorg er dan voor dat ik wel met ze in contact kan komen, zei ik. 'Nee dat kan ik niet'. Wat kan je dan wel? Hij werd op den duur zo boos en gefrustreerd, dat hij me gewoon 10 min. in de wacht zetten. Na 10 min. (ik bleef gewoon expres aan de lijn) kwam hij terug en begon met een boze stem mij toe te spreken dat ik moest luisteren!
Ik zeg zo; 'moet jij eens luisteren! Jij zet mij in de wacht omdat je blijkbaar boos en gefrustreerd bent, en dan moet ik naar jou luisteren? Ik dacht het niet!'' En toen zei hij; 'moet ik ophangen dan? Ik geef je twee keuzes, of naar me luisteren, of ik hang op!'
Toen begon hij over het feit dat je alsnog 21 euro moet betalen, maar dat de upgrade gratis is bla bla bla...
En toen hing ik gewoon keihard in zijn oor op. Zo, klaar ermee. Ga maar lekker huilen in een hoekje. Overigens heb ik wel mailtjes gestuurd met hetzelfde verhaal + klacht naar Radar, Kassa, de Ombudsman en de Consumentenbond. Die hele Vista interesseert me geen ruk; gerechtigheid is wat ik wil, en ik wil mijn spullen gratis als ze gratis worden aangeboden!