XP to Vista upgrade via Moduslink

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 13.079 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:11:
Als ik mijn orderstatus check via de site
https://upgradeweb.modusl...px?oem=Asustekcomputerinc krijg ik:

Orderstatus : Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat

Ik heb al diverse mails verstuurd naar moduslink betreft mijn status, gisteren kreeg ik reactie

Geachte klant,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Het Upgrade Redemption Support Centre.

Hierbij willen wij u mededelen dat uw Coa nummer binnen 45 minuten wordt vrijgegeven, wanneer uw order nog niet bevestigd is. U kunt dit nummer gebruiken om opnieuw uw bestelling te plaatsen op onze internetsite.

Mocht u product informatie willen, ga dan naar onze internetsite.

www.windowsvista.com

We zullen u een bevestigingsemail sturen van de verzending wanneer we uw aankoopbewijs ontvangen hebben en uw order bevestigd is.

Als uw vraag over een technisch probleem gaat, neem dan contact op met uw fabrikant. U kunt het nummer van de helpdesk vinden in de documenten die samen met uw PC geleverd zijn.

Met vriendelijke groeten,
The Upgrade Redemption Support Centre.

E-Mail MSTUPVISTAEMEA@moduslink.com

Bij het invullen van mijn aanvraag heb ik als betaalwijze 'acceptgiro' gekozen, ik mag toch aannemen dat het versturen van Vista en het betalen ervan (€ 5,55 verzendkosten) los staat van elkaar? Of is een verkeerde aanname..

En kan iemand mij uitleggen wat bovenstaand bericht inhoudt? Uw COA wordt vrijgegeven etc.?
Heeft hier nog iemand input op, ik weet namelijk niet wat ik er nu van moet denken?

Bvd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vorige week het gratis nummer belde kreeg je de automatische melding dat mensen die belden ivm met storingen op COA geduld moesten hebben want door een storing waren er nummers geblokkeerd dit zou zsm worden opgelost.

Ik weet niet of dit nou zo is, ik heb vorige week dinsdag gebeld en toen was er dus een automatische melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmorgen een mailtje terug gehad over mijn "verdwenen nr"

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Het Upgrade Redemption Support Centrum.

Uw order staat nog steeds correct in het systeem en uw POP (proof of purchase) is goedgekeurd.
U krijgt een bevestigings email wanneer uw Windows Vista Upgrade verstuurd wordt.

Met vriendelijke groet,

Het Upgrade Redemption Support Centrum.

Netjes binnen 1 werkdag antwoord gekregen en nog positief ook, ik ga mijn mailbox dus maar in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:43:

Netjes binnen 1 werkdag antwoord gekregen en nog positief ook, ik ga mijn mailbox dus maar in de gaten houden
Wel achter aansluiten he!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn aankoopbonnen ed gefaxt, misschien dat dat toch sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:21:
Ik heb mijn aankoopbonnen ed gefaxt, misschien dat dat toch sneller is :)
Een fax is niet per definitie sneller.

Een voorbeeld:

Ik kreeg vandaag pas reactie op een fax die ik in begin Januari al had verstuurd handelende het niet verkrijgen van een orderbevestiging per E-mail.

Deze reactie van Moduslink doet echter allang niet meer ter zake aangezien mijn status al is gevorderd tot "Order awaiting shipment" voor de maand Maart.

Snelle types daar bij Moduslink. 8)7 |:( 8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik heb een nieuwe status: "Order ontvangen"

Iemand een idee wat dat inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikkelnl schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:42:
Ik heb een nieuwe status: "Order ontvangen"

Iemand een idee wat dat inhoudt?
Dat je spullen bij hun binnen zijn ??????
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
De mijne heeft de hele tijd op coa goedgekeurd en shipping standaard gestaan.
Vanmiddag even een nieuwe fax gestuurd om info te krijgen, aangezien ik al betaald ook had vind ik het niet meer dan normaal dat ze je even op de hoogte houden.
Nu net even de status bekeken, en guess what, "deze order bestaat niet meer, klik hier om een nieuwe order te plaatsen"
Vervolgens probeer je een nieuwe order te plaatsen, kennen ze in ene het coa nummer niet meer.
Morgen maar eens gaan bellen oid.
Wat een absoluut k*t bedrijf zeg.
Als wij zo met klanten omgaan kunnen we binnen de kortste keren de deur sluiten...... zucht

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:01:
[...]

Dat je spullen bij hun binnen zijn ??????
Geen idee.
Daar lijkt het op ja, het rare is alleen: ik heb al diverse statussen gehad: COA goedgekeurd, en recent stond het nog op Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat.

Oftewel: ze zijn óf opnieuw begonnen ;) óf er staat binnenkort dat hij verstuurd is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
was het wachten beu, heb mijn Xp media center plus de nog te ontvangen Vista
Upgrade verkocht.

vanmiddag Home Premium 32bits oem gekocht en geinstalleerd.

:)

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
nec1560 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:35:
was het wachten beu, heb mijn Xp media center plus de nog te ontvangen Vista
Upgrade verkocht.

vanmiddag Home Premium 32bits oem gekocht en geinstalleerd.

:)
Ik ben het ook beu, maar ben bang dat cancellen (er is al geld geincasseerd van mijn rekening) nog meer gedoe op gaat leveren :'(

Yo.

Verwijderd

Freubel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:02:
De mijne heeft de hele tijd op coa goedgekeurd en shipping standaard gestaan.
Vanmiddag even een nieuwe fax gestuurd om info te krijgen, aangezien ik al betaald ook had vind ik het niet meer dan normaal dat ze je even op de hoogte houden.
Nu net even de status bekeken, en guess what, "deze order bestaat niet meer, klik hier om een nieuwe order te plaatsen"
Vervolgens probeer je een nieuwe order te plaatsen, kennen ze in ene het coa nummer niet meer.
Morgen maar eens gaan bellen oid.
Wat een absoluut k*t bedrijf zeg.
Als wij zo met klanten omgaan kunnen we binnen de kortste keren de deur sluiten...... zucht
Probeer je order te checken met je ordernummer of je COA nummer.
Een van de twee doet het altijd.

Ik had nl. hetzelfde probleem, bij ordernummer bestaat de order niet meer en via COA is er niks aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 15:21 ]

Verwijderd

ik heb net ook maar eens een mailtje gestuurd naar modus link.. daarna schoot me te binnen eens op got te zoeken op moduslink....
fijn topic hoor :-) geeft me echt enorm veel vertrouwen in deze zaak haha

je zou er moduspislink van worden

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:57:
ik heb net ook maar eens een mailtje gestuurd naar modus link.. daarna schoot me te binnen eens op got te zoeken op moduslink....
fijn topic hoor :-) geeft me echt enorm veel vertrouwen in deze zaak haha

je zou er moduspislink van worden
Ik moet toegeven dat het wel meevalt nu bij mij eindelijk de eindspurt is ingezet.
Ik geloof dat de puinhoop bij sommige hier meer te wijten valt aan de "aanbieders" (lees fabrikanten) van deze upgrade.
I.p.v. een uniforme berichtgeving hanteerd elke fabrikant blijkbaar zijn eigen tekstboekje, gezien de vele verschillende vormen van statusmelding die dit topic al heeft losgemaakt.

Een kleine bloemlezing:

COA goedgekeurd (gelukkig de meest voorkomende)
Order ontvangen.

Ik bedoel maar....

• mikkelnl
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:47:
[...]

Ik moet toegeven dat het wel meevalt nu bij mij eindelijk de eindspurt is ingezet.
Ik geloof dat de puinhoop bij sommige hier meer te wijten valt aan de "aanbieders" (lees fabrikanten) van deze upgrade.
I.p.v. een uniforme berichtgeving hanteerd elke fabrikant blijkbaar zijn eigen tekstboekje, gezien de vele verschillende vormen van statusmelding die dit topic al heeft losgemaakt.

Een kleine bloemlezing:

COA goedgekeurd (gelukkig de meest voorkomende)
Order ontvangen.

Ik bedoel maar....
Hmm, zou best eens kunnen dat het per fabrikant verschilt... Maar: ik heb meerdere langs zien komen bij mijn gegevens, o.a. allebei die je hier noemt. Ondanks dat er al eens een poging is gedaan; weet iemand de volgorde van de statussen? Ik kan er niks over vinden nl. :)

Trouwens; ik heb een upgrade-traject lopen van een computerwinkel, niet van een grote keten of fabrikant ofzo.

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
YES ;) Eindelijk na 7 weken staat mijn upgrade order op de status "Order is verzonden"
Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt, zover ik weet heeft nog niemand op deze thread al iets ontvangen ?

Verwijderd

mikkelnl schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:47:
[...]

Ondanks dat er al eens een poging is gedaan; weet iemand de volgorde van de statussen? Ik kan er niks over vinden nl. :) .
In mijn geval (HP):

COA Goedgekeurd
POP Goedgekeurd
Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat
Order awaiting shipment

Maar dit verschilt per fabrikant.

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:54:
[...]

In mijn geval (HP):

COA Goedgekeurd
POP Goedgekeurd
Order awaiting shipment

Maar dit verschilt per fabrikant.
Ik heb er maar 3 gehad ;
COA Goedgekeurd
Order verzonden

En ik check dagelijks

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:36
Ik begrijp er nu niets meer van, ik heb hardware (video-kaart en memory) gekocht bij Komplett.nl. Daarbij een ook OEM MCE 2005 met een Vista Home Premium coupon. Deze netjes ingevuld bij Moduslink, en staat nu al weken op COA. Maar, moet ik nu ook nog een bon faxen/mailen naar Microsoft? Of hoef ik nu niets meer te doen en afwachten?

Verwijderd

Hmmmmmmm zo te zien komt er wat aan...... uurtje geleden deze status gekregen:

Orderstatus

Nummer COA Naam product Aantal Prijs per stuk Prijs met BTW Definitieve prijs
00xxx-xxx-xxx-xxx Windows Vista Home Premium 32-bit DVD 1 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR 0,00

Verzending EUR 11,96
BTW EUR 2,27
Totaal EUR 14,23

Ordernummer : 12xxxxx
Orderstatus : Order is verzonden
Verzenddatum :
Vervoerder : Standard
AWB# :

Volgens Moduslink wordt de DVD per koerier (jawel!) uitgeleverd VOOR 28 februari!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 23:53 ]

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:53:
Ik begrijp er nu niets meer van, ik heb hardware (video-kaart en memory) gekocht bij Komplett.nl. Daarbij een ook OEM MCE 2005 met een Vista Home Premium coupon. Deze netjes ingevuld bij Moduslink, en staat nu al weken op COA. Maar, moet ik nu ook nog een bon faxen/mailen naar Microsoft? Of hoef ik nu niets meer te doen en afwachten?
Ja, de bon moet opgestuurd (!) worden is mij uitgelegd door zeer behulpzame dame van Moduslink (Annette).

Ook een foto o.i.d. van de sticker met COA nummer erop. Vergeet dit niet, anders blijft je status op validatie staan!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:48:
Hmmmmmmm zo te zien komt er wat aan...... uurtje geleden deze status gekregen:

Orderstatus

Nummer COA Naam product Aantal Prijs per stuk Prijs met BTW Definitieve prijs
00xxx-xxx-xxx-xxx Windows Vista Home Premium 32-bit DVD 1 EUR 0,00 EUR 0,00 EUR 0,00

Verzending EUR 11,96
BTW EUR 2,27
Totaal EUR 14,23

Ordernummer : 12xxxxx
Verzenddatum :
AWB# :

Volgens Moduslink wordt de DVD per koerier (jawel!) uitgeleverd VOOR 28 februari!
En dat kreeg je via mail oid? :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope,
Gewoon via de redemption website..... en veel bellen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:50:
[...]

Ja, de bon moet opgestuurd (!) worden is mij uitgelegd door zeer behulpzame dame van Moduslink (Annette).

Ook een foto o.i.d. van de sticker met COA nummer erop. Vergeet dit niet, anders blijft je status op validatie staan!!!!!!!!!!!!!!!!
Moet je ook een foto van je COA nummer opsturen? Ik heb nergens gelezen dat dit moest. Wel netjes geld overgemaakt en een kopie van het aankoopbewijs opgestuurd. Dit halverwege januari gedaan en sinds twee dagen staat mijn status op validatie. Kan het niet zijn dat de voorwaarden per merk verschillen. Ik heb een ACER laptop. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Foto van COA lijkt me niet nodig, heb het iig nergens gezien.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Probeer je order te checken met je ordernummer of je COA nummer.
Een van de twee doet het altijd.

Ik had nl. hetzelfde probleem, bij ordernummer bestaat de order niet meer en via COA is er niks aan de hand.
Beidde vanmorgen even geprobeerd, en bij allebij krijg ik het zelfde bericht.
Order bestaat niet meer.....
Ik heb Acer maar een email gestuurd aangezien zij de fabrikant zijn.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij stond bij mij ook geruime tijd op validatie. Ik heb toen maar eens gebeld, en toen werd mij gezegd dat er absoluut een sticker opgestuurd moet worden ter COA validatie.

Ik vond dat wat lastig, omdat ik anders de hele PC op moest sturen, of de PC op het het kopieer apparaat leggen. Toen was een foto van de sticker geplakt op de PC (met leesbaar nummer!!!) ook voldoende....

Of de voorwaarden per merk verschillen weet ik niet, maar denk het niet. Het gaat tenslote om de upgrade van microsoft product naar een ander microsoft product..... Ik denk niet dat het MS of Moduslink uitmaakt welke fabrikant / installateur je PC gemaakt heeft......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Goed te lezen dat er orders worden verzonden!

Bij mij staat er nog steeds 'Orderstatus : Order ontvangen' (na wel diverse andere 'normale' statussen gezien te hebben bij mijn order).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikkelnl schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:56:
Goed te lezen dat er orders worden verzonden!

Bij mij staat er nog steeds 'Orderstatus : Order ontvangen' (na wel diverse andere 'normale' statussen gezien te hebben bij mijn order).
Wat voor statussen heb jij gezien?
Ik heb besteld via
EMEA
Software Upgrade Program
PO Box 252
7300 AG Apeldoorn, The Netherlands

Statussen:
Order bevestigd.
COA goedgekeurd.
POP goedgekeurd.

Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zucht. Bij mij staat de orderstatus nu al bijna een maand op 'COA goedgekeurd'. Ondanks dat ik al half januari de upgrade heb aangevraagd, scans van upgradecoupon en Pop heb gemailed en het totaalbedrag heb overgemaakt. Heb zojuist Moduslink maar weer een email gestuurd met een verzoek om opheldering. Als ik daar wederom een antwoord op krijg in de trant van ' wij kunnen op dit moment geen nadere details geven' dan gaan er linea recta mails naar Kassa, Radar, Consumentenbond e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

De mijne heb ik ergens in December 2006 al ingestuurd, maar nu pas zit er schot in :+

Hij staat op wachtend op POP dus heb dat mailtje maar een 2e keer verstuurd. Hopelijk komt ie dan wel aan en sturen ze hem op :)

Het gaat bij mij om een HP laptop.

EDIT:

Orderstatus : Coa Validated. Waiting for Proof of Purchase.
Verzenddatum : TBD. Check back in 1-2 weeks

Wat houd dit dan in?

[ Voor 24% gewijzigd door Daantje20 op 16-02-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

BamSlam_ schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:36:
Zucht. Bij mij staat de orderstatus nu al bijna een maand op 'COA goedgekeurd'. Ondanks dat ik al half januari de upgrade heb aangevraagd, scans van upgradecoupon en Pop heb gemailed en het totaalbedrag heb overgemaakt. Heb zojuist Moduslink maar weer een email gestuurd met een verzoek om opheldering. Als ik daar wederom een antwoord op krijg in de trant van ' wij kunnen op dit moment geen nadere details geven' dan gaan er linea recta mails naar Kassa, Radar, Consumentenbond e.d.
En wat denk je daar te bereiken om eerlijk te zijn? Het is daar inderdaad een puinhoop, maar dat gaat niet sneller, denk dat je beter steeds kan blijven klagen en desnoods het hogerop kan zoeken binnen Moduslink zelf, al vermoed ik dat zelfs dan weinig tot niets gaat gebeuren, maar denk dat Kassa er ook geen aandacht aan zal besteden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

Lees mijn vorige post! Of..... bel even met Moduslink... dan vertellen ze je ook (voor degenen met Coa Validated. Waiting for Proof of Purchase oftewel validatie) dat je een (foto van de) sticker met het COA nummer op moet sturen.....

Tel nr is overigens 00800-66644666 (ja, met eerst 2x een 0, is geen tikfout!)

Duurt ff vanwege het optiemenu, maar ze helpen je wel fantastisch.... hou wel je ordernummer gereed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:13:

Lees mijn vorige post! Of..... bel even met Moduslink... dan vertellen ze je ook (voor degenen met Coa Validated. Waiting for Proof of Purchase oftewel validatie) dat je een (foto van de) sticker met het COA nummer op moet sturen.....

Duurt ff vanwege het optiemenu, maar ze helpen je wel fantastisch.... hou wel je ordernummer gereed!!!
Wat een fantastische service van Moduslink, dat ik hen moet bellen om dat te vernemen. Een beetje bedrijf houdt uit zichzelf contact met haar klanten. Erg raar ook dat je nu ineens ook nog een foto van je COA moet opsturen. Daar werd toen ik half januari de bestelprocedure doorliep met geen woord over gerept. Wat mij betreft heb ik aan alle voorwaarden voldaan half januari, als er wat is dan moet Moduslink met mij contact opnemen. En ik heb nu al twee keer uitmezelf gemailed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:22:
[...]

Wat voor statussen heb jij gezien?
Ik heb besteld via
EMEA
Software Upgrade Program
PO Box 252
7300 AG Apeldoorn, The Netherlands

Statussen:
Order bevestigd.
COA goedgekeurd.
POP goedgekeurd.

Hoe nu verder?
Die heb ik volgens mij allemaal gezien... ;) Daarom vind ik het zo raar dat er na die statussen ineens 'Order ontvangen' staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een fantastische service van Moduslink, dat ik hen moet bellen om dat te vernemen. Een beetje bedrijf houdt uit zichzelf contact met haar klanten. Erg raar ook dat je nu ineens ook nog een foto van je COA moet opsturen. Daar werd toen ik half januari de bestelprocedure doorliep met geen woord over gerept. Wat mij betreft heb ik aan alle voorwaarden voldaan half januari, als er wat is dan moet Moduslink met mij contact opnemen. En ik heb nu al twee keer uitmezelf gemailed...
[/quote]

Idd. in de algemene en leveringsvoorwaarden wordt niet gerept over een foto van je COA of iets dergelijks, straks vragen ze nog een foto van de winkel waar je je pc hebt gekocht.

Voor de rest houden ze zich wel aan de leveringsvoorwaarden, 6 tot 8 weken na de verkrijgbaarheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Welke status komt er nu eigenlijk na pop goedgekeurd??

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:13:

Oke, maar je hebt het hier over de melding " Waiting for Proof of Purchase " dus bij degenen waar bij staat " POP geodgekeurd" geldt dit niet?

Volgens mij heeft elk merk zijn eigen meldingen, die van mij zijn namelijk allebei in het nederlands geweest terwijl ik hier meldingen in het engels tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen waarbij de bestelling de status order is verzonden of pop goedgekeurd heeft, zonder dat zij de een foto van het COA hebben opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander84 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:22:
Welke status komt er nu eigenlijk na pop goedgekeurd??
Het validatie verhaal.

@ at315

Ik hoefde geen foto van het COA op te sturen, als het goed is moet je op de website van Upgradeweb je COA invullen.

Vreemde gang van zaken, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Daantje20 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:54:
De mijne heb ik ergens in December 2006 al ingestuurd, maar nu pas zit er schot in :+

Hij staat op wachtend op POP dus heb dat mailtje maar een 2e keer verstuurd. Hopelijk komt ie dan wel aan en sturen ze hem op :)

Het gaat bij mij om een HP laptop.

EDIT:

Wat houd dit dan in?
Bij mij preciew hetzelfde, ook een HP/Compaq laptop.

Ik heb mn bevestigingsmail maar weer eens verstuurd, want meer heb ik niet gekregen van de aanschaf bij mn laptop.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:48:
[...]

Bij mij preciew hetzelfde, ook een HP/Compaq laptop.

Ik heb mn bevestigingsmail maar weer eens verstuurd, want meer heb ik niet gekregen van de aanschaf bij mn laptop.
Met proof of purchase wordt je aankoopbon bedoeld, je bevestigingsmail hadden ze al dus had je die niet meer hoeven versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het is dat ze mijn geld al hebben anders konden ze het bekijken daar bij Moduslink :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:04:
[...]

Met proof of purchase wordt je aankoopbon bedoeld, je bevestigingsmail hadden ze al dus had je die niet meer hoeven versturen.
Dat zeg ik. Dat is het enige dat ik gehad heb. Dat is mijn aankoopbon. Internetvoordeel.nl doet dat elektronisch.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:38:
[...]

Dat zeg ik. Dat is het enige dat ik gehad heb. Dat is mijn aankoopbon. Internetvoordeel.nl doet dat elektronisch.
Sorry, ik dacht dat je de bevestigingsmail van je Vista upgrade bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:31
Zijn er al mensen waarbij de bestelling de status order is verzonden of pop goedgekeurd heeft, zonder dat zij de een foto van het COA hebben opgestuurd?
Bij mij staat de status sinds gisteren op order is verzonden en ik heb geen foto meegestuurd. Alleen het formulier en een kopie van mijn bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even weer een update'je over mijn status:

Orderstatus : Order awaiting shipment
Verzenddatum : TBD. Check back in 2-3 weeks for more information

Zou dat TBD betekenen dat de boel op het punt van bezorgen staat?

TBD= To Be Designated ? Nog te worden aangewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

Bij mij is die status vandaag ook zo aangepast: TBD.
Geen idee wat het betekent. Kingpin zijn suggestie zou best eens kunnen. Volgens mij heeft ie de software mee ontwikkeld ofzo. >:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:40:
Even weer een update'je over mijn status:

Zou dat TBD betekenen dat de boel op het punt van bezorgen staat?

TBD= To Be Designated ? Nog te worden aangewezen?
To be determined :)

Dus dat moeten ze nog vaststellen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"We're sorry but we are unable to validate your COA Number. Please contact Customer Service by clicking here."

Is dat mijn probleem?

Wat is dit voor bullshit, ik heb het op werkelijk elke manier geprobeerd, en nog nog nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:07:
Bij mij is die status vandaag ook zo aangepast: TBD.
Geen idee wat het betekent. Kingpin zijn suggestie zou best eens kunnen. Volgens mij heeft ie de software mee ontwikkeld ofzo. >:)
Nee hoor, ik ben maar een eenvoudige gleuvendouwer (lees postbode), daar is niets hi-tech aan.

Als je zoiets bij Verzenddatum ziet staan, en je kunt de Engelse taal redelijk volgen, ga je toch nadenken wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is mijn status sinds vandag verandert in

Verzenddatum : TBD. Note that it typically takes 4-6 weeks after the submission of the proof of purchase for the order to be shipped.

gisteren was er nog

ik heb nu de al 4de keer mijn aankop bon verzonden. per email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Hier nog steeds

:z :z

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:59:
"We're sorry but we are unable to validate your COA Number. Please contact Customer Service by clicking here."

Is dat mijn probleem?

Wat is dit voor bullshit, ik heb het op werkelijk elke manier geprobeerd, en nog nog nog..
Zelfde heb ik al sinds 2e week januari! Stuk of 5 telefoontjes naar Moduslink. Elke keer alle begrip, elke keer een nieuwe melding in hun systeem, elke keer geen oplossing... Heb ook gemaild, maar nog geen reactie daarop ontvangen. Zou teruggebeld worden door een supervisor, niet gebeurd. Zou mail krijgen met de oplossing, niet gebeurd. Laptop (Asus A8Jn) is splinternieuw gekocht bij Yorcom, dus aan het COA kán het toch niet liggen. Ben zeer benieuwd hoe het jou verder verloopt. Microsoft, Asus en Yorcom kunnen/willen/mogen mij niet helpen. Lekker allemaal!!! Ik blijf maar mailen 1 a 2 keer per week en hopen dat het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:58:
[...]

En wat denk je daar te bereiken om eerlijk te zijn? Het is daar inderdaad een puinhoop, maar dat gaat niet sneller, denk dat je beter steeds kan blijven klagen en desnoods het hogerop kan zoeken binnen Moduslink zelf, al vermoed ik dat zelfs dan weinig tot niets gaat gebeuren, maar denk dat Kassa er ook geen aandacht aan zal besteden.
Door flink wat druk op de ketel te zetten bereik je meer dan om dit maar gelaten als een domme koe over je heen te laten komen. Moduslink heeft een schandalig slechte service, nou, ze kunnen de
kous op hun kop krijgen.

Bovendien helpt het hogerop zoeken binnen Moduslink, zoals jij voorstelt, ook niet, getuige voorgaande reacties in dit topic. Prima, dan gaan we gewoon de Consumentenbond, Kassa en Radar inschakelen.

[ Voor 13% gewijzigd door BamSlam_ op 17-02-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:58:

Zeker niet als je de enigste bent die klaagt.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd in dit geval.
Op het forum van Kassa zijn er geen meldingen van problemen.
Op het forum van Radar twee topics maar niet echt over de slechte service van Moduslink, al wordt het wel even aangekaart.

Heb zelf intussen een mailtje naar moduslink gestuurd of men een lijstje kan sturen met de juiste volgorde van meldingen na opsturen van alle paperassen.
Mocht er antwoord op komen publiceer ik dit hier natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:03
nieuwe "status":

Verzenddatum : TBD. Note that it typically takes 4-6 weeks after the submission of the proof of purchase for the order to be shipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn upgrade aanvraag begin december ingestuurd.

Vorige week was mijn status als volgt:

Ordernummer : 1058575
Verzenddatum : dinsdag 6 februari 2007
Vervoerder : SPRING
AWB# : Unknown

Vanmorgen (zaterdag 17 februari) zat het pakje bij de post.
Een witte luchtkussenenveloppe afkomstig uit Rotterdam.
Bijgevoegd zat een verzendformulier afkomstig uit Hongarije.
Dat zou enigzins verklaren dat het pakket een ruime week onderweg is geweest.

Vista zit verpakt in een doorzichtig DVD doosje met een beknopte Nederlandse handleiding erbij.
Morgen maar eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:28:

Vista zit verpakt in een doorzichtig DVD doosje met een beknopte Nederlandse handleiding erbij.
Van harte gefeliciteerd.

Heb jij dat "TBD. Check back in 2-3 weeks for more information" verhaal ook bij je verzenddatum gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word/werd er ook moedeloos van... je hebt een nieuwe pc gekocht klaar voor Vista maar je kan deze nog steeds niet gebruiken.
Moduslink zou dit voor mij moeten gaan verzorgen, dus netjes eind december via de site de form ingevuld... over bepaalde velden was ik onzeker wat betreft de waardes wat ze vroegen. Dus ik drukte verder om dit open te laten of onzin in te vullen. Na de back knop van de browser te gebruiken kon ik niets meer invullen omdat mijn COA nr niet meer geldig was. }:O
Gelukkig na probleemmelding via mail naar Modulink was dit opgelost. 4 Januari heb ik mijn order verstuurd voor de upgrade. Tot deze week de maat van wachten vol was en heb ik weer een e-mail verzonden naar Moduslink en kreeg vanochtend antwoord:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Het Upgrade Redemption Support Centrum.

Uw bestelling is goed gekeurd en zal doorgevoerd worden. U kunt binnen 5 werkdagen uw bestelling verwachten. U zult ook een bevestigings e-mail ontvangen dat uw bestelling is verzonden.

Met vriendelijke groet,

Het Upgrade Redemption Support Centrum

Ik houd jullie op de hoogte, maar ik hoop eindelijk op een werkende Vista eind van de week! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jean_Jacques

Welke status heb je nu bij moduslink op de website?

.. 6 weken nadat ik mijn bewijsformulieren heb gestuurd, nog steeds op coa goedgekeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik weet niet of Dell ook via Moduslink gaat, maar ook Dell heeft leverings problemen.
nieuws: Computerfabrikanten langzaam met uitleveren Vista Express

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:00:
Ik weet niet of Dell ook via Moduslink gaat, maar ook Dell heeft leverings problemen.
nieuws: Computerfabrikanten langzaam met uitleveren Vista Express
Voor zover ik weet gaat alles via Moduslink, ongeacht welke fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Als ik het zo lees ben ik blij dat ik verder niet op dit aanbod ben ingegaan (Asus laptop met XP Home). Voor een beetje meer heb je een OEM versie van Vista Home Premium (en dan wel 64-bits) en aangezien ik informatica studeer kan ik gratis aan Vista Business via MSDNAA komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakkie schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:21:
[...]

Zelfde heb ik al sinds 2e week januari! Stuk of 5 telefoontjes naar Moduslink. Elke keer alle begrip, elke keer een nieuwe melding in hun systeem, elke keer geen oplossing... Heb ook gemaild, maar nog geen reactie daarop ontvangen. Zou teruggebeld worden door een supervisor, niet gebeurd. Zou mail krijgen met de oplossing, niet gebeurd. Laptop (Asus A8Jn) is splinternieuw gekocht bij Yorcom, dus aan het COA kán het toch niet liggen. Ben zeer benieuwd hoe het jou verder verloopt. Microsoft, Asus en Yorcom kunnen/willen/mogen mij niet helpen. Lekker allemaal!!! Ik blijf maar mailen 1 a 2 keer per week en hopen dat het wordt opgelost.
Ik ga het nu nog maar eens proberen, ik heb 28 oktober een Acer 5600 gekocht. Ik heb er nét recht op. Alles orgineel enzo :{

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rene.itzme/fok/vistaupgrade.jpg

Ik heb al eens de engelse helpdesk gebeld omdat de nederlandse niet wou bij mij. Die man kon er volgens zijn zeggen niet veel aan doen en adviseerde mij om het toch eens te gaan proberen via het internet en blablabla.

Affijn. Maandag eens een belletje wagen...

Grappig detail: In Firefox werkte het wel tot dusverre, maar er is niets geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men.

Firefox wil dus wel? Nu heb ik opeens een ordernummer :D ! En gewoon een bevestigingsmailtje! De vorige keer kwam ik niet verder dan mijn eenmalige machtiging gebeuren. Maar nu:
Unable to continue.
'The provided order number or Certificate of Authentication number is no longer available in our system. Please click here to contact customer service.
Om toch gestoord van te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kingpin:

Nee, ik heb dat TBD bericht volgens mij nooit gehad.

Kon het trouwens niet laten en heb net geprobeerd Vista te installeren..
ging dus fout.
Zowel de XP upgrade methode als de 'schone' installatie.
Blijkt dat Vista toch problemen heeft met een RAID0 configuratie.
Ik heb hier al meer dingen overgelezen en dit is dus ook niet 'on-topic' maar ik heb het dus nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen
For your order to be fulfilled, you must submit (by mail, facsimile or scan) your receipt for a qualifying PC, together with the online confirmation number listed on this page, to the following address or facsimile number:
Welk 'receipt' ? Ik heb alleen zo'n kekke sticker. Ik heb nooit een bonnetje meegekregen?

Ik ga morgen maar die mensen aldaar de huid vol schelden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:28:

Is dit nou een OEM DVD??
Ik heb namelijk pas een Asus laptop gekocht en die levert een repair CD mee. Dus er is ergens een verborgen bestand met XP MCE
Vraag me af of je met de nieuwe Vista DVD deze kan verwijderen en dat je dan zelf partities aan kan maken??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:22:
@kingpin:

Nee, ik heb dat TBD bericht volgens mij nooit gehad.

Kon het trouwens niet laten en heb net geprobeerd Vista te installeren..
ging dus fout.
Zowel de XP upgrade methode als de 'schone' installatie.
Blijkt dat Vista toch problemen heeft met een RAID0 configuratie.
Ik heb hier al meer dingen overgelezen en dit is dus ook niet 'on-topic' maar ik heb het dus nog niet kunnen proberen.
Dus clean install gaat wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inmiddels lopen.
Was een kwestie van een nieuwe raid controller driver installeren.
Over Vista problemen met Raid0 zijn vele artikelen te lezen heb ik inmiddels al gemerkt, maar dat is een andere discussie.

@seninha:
Ja op de certificaat van echtheid sticker staat: OEM SOFTWARE

@mirelia:
Een volledig schone installatie is me niet gelukt aangezien de setup van Vista de oude installatie herkend als je boot van cd. Ik kreeg toen vervolgens de melding dat ik de setup moest starten vanuit de bestaande versie van XP. Echter:
In het begin van de installatie krijg je de vraag of je wilt 'upgraden' en dus je oude instellingen etc. wilt behouden of dat je een aangepaste installatie wilt doen.
Kies je de laatste optie dan heb je wel keus uit partitie etc.
Als je hiermee verder gaat dan krijg je de melding dat Windows opnieuw geinstalleerd wordt en dat oude instellingen en programma's weg zijn.
Dit lijkt me een schone installatie.
De oude Windows en programfiles directory wordt opgeslagen in de map: windows.old.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Gaat lekker, hier stond vorige week nog 2 maart als shipdate :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrLee schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:23:
Gaat lekker, hier stond vorige week nog 2 maart als shipdate :/

Zou te maken kunnen hebben met de leverproblematiek maar zeker weten doe ik dat niet, mijn glazen bol ligt nl. in de reparatuur.
Ik hoop het natuurlijk niet, als ik het artikeltje zo lees, dat HP pas in April aan de beurt is.

Heb nl. hetzelfe staan als status, verzenddatum was eerst March 2007.
Gewoon de website blijven bezoeken en order checken lijkt me, doe ik ook.

Wat mij wel opvalt is dat tweakers.net de enigste website is die hier van die leveringsproblematiek melding maakt.
Ik heb een beetje lopen surfen op het net maar heb nergens anders iets gevonden hierover.

Niet bij ZDnet.
Niet bij Cnet.
Niet bij Webwereld.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greko
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 19:19
net een mailtje gestuurd naar nu.nl die waren blij met de tip en gaan er iets mee doen.ik word er zelf ook ziek van heb in dec 2006 de aanvraag gedaan.gelijk betaald en blijf zitten met coa goedgekeurd.
gebeld naar moduslink deze week zou ik de upgrade in huis hebben dus niet!
er zijn nog wel wat fora te vinden met problemen
http://forum.trosradar.nl...3bc7479cbeb6f23b108237ab1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greko schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:50:
net een mailtje gestuurd naar nu.nl die waren blij met de tip en gaan er iets mee doen.ik word er zelf ook ziek van heb in dec 2006 de aanvraag gedaan.gelijk betaald en blijf zitten met coa goedgekeurd.
gebeld naar moduslink deze week zou ik de upgrade in huis hebben dus niet!
er zijn nog wel wat fora te vinden met problemen
http://forum.trosradar.nl...3bc7479cbeb6f23b108237ab1
Precies hetzelfde probleem hier, ook alles in december overgemaakt en verstuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Eind vorig jaar heb ik een laptop gekocht, met hierbij ook de optie om kosteloos te upgraden naar Windows Vista. 5 Januari heb ik alle spullen opgestuurd, maar heb tot op heden, net als veel anderen, nog niets mogen ontvangen. :(

Status blijft staan op CAO goedgekeurd.

Het is trouwens een Asus laptop en ik heb gewoon een kopie van de bon via e-mail opgestuurd. Vandaag heb ik maar een mail de deur uit gedaan naar Moduslink, eens zien hoe lang het duurt voordat daarop wordt geantwoord :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@merelia;

Ik heb een clean install nog even geprobeerd.
Dus ik heb eerst alle partities verwijderd/gewist en heb opgestart vanaf cd-rom.

Helaas kan ik mijn exemplaar van Vista zo niet installeren want hij geeft de melding na het invullen van de serial dat ik de installatie alleen kan uitvoeren vanuit een bestaande windows installatie.

Op zich vreemd natuurlijk, want ik beschik over een officiele legale windows xp cd.
Bij wijze van controle zou het netter zijn geweest als de installatie daar dan om vraagt ipv eerst XP helemaal te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
hoe kan je dan vista erop zetten zonder dat je nog resten van windows media center hebt.
Het liefst wil ik gewoon vista erop en dat dan al je programma's er nog op moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:52:
@merelia;

Dus ik heb eerst alle partities verwijderd/gewist en heb opgestart vanaf cd-rom.

Helaas kan ik mijn exemplaar van Vista zo niet installeren want hij geeft de melding na het invullen van de serial dat ik de installatie alleen kan uitvoeren vanuit een bestaande windows installatie.

Op zich vreemd natuurlijk, want ik beschik over een officiele legale windows xp cd.
Bij wijze van controle zou het netter zijn geweest als de installatie daar dan om vraagt ipv eerst XP helemaal te installeren.
Dan is het toch toch echt een upgrade en niet een OEM versie (en op tweakers heeft al gestaan dat je dan echt een XP installed moet hebben om te kunnen upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:52:
@merelia;

Oke dankjewel voor de melding
Dit was al eerder een gerucht maar nu weten we het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martini1 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:05:
hoe kan je dan vista erop zetten zonder dat je nog resten van windows media center hebt.
Het liefst wil ik gewoon vista erop en dat dan al je programma's er nog op moet zetten
Als je Vista Home Premium hebt kan dat geloof ik niet want daar zit nl. media center standaard in, alleen aanzienlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

MeNTaL_TO schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:15:
[...]

Dan is het toch toch echt een upgrade en niet een OEM versie (en op tweakers heeft al gestaan dat je dan echt een XP installed moet hebben om te kunnen upgraden)
Er is wel een manier om een upgrade toch te installeren zonder dat je XP op je laptop heb staan ;)
Het mag niet , maar aangezien ik met de latop een officiele XP MCE (wel recovery CD) gekregen heb, ga ik dit toch proberen.
http://tech.yahoo.com/blo...-vista-upgrade-without-xp

Ik wil namelijk zelf bepalen hoe groot een partitie is. Op dit moment is mn 120GB gewoon in twee gelijke partities gedeeld.
Vind ik niet echt handig.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

seninha schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:18:
[...]

Er is wel een manier om een upgrade toch te installeren zonder dat je XP op je laptop heb staan ;)
Het mag niet , maar aangezien ik met de latop een officiele XP MCE (wel recovery CD) gekregen heb, ga ik dit toch proberen.
http://tech.yahoo.com/blo...-vista-upgrade-without-xp

Ik wil namelijk zelf bepalen hoe groot een partitie is. Op dit moment is mn 120GB gewoon in twee gelijke partities gedeeld.
Vind ik niet echt handig.
Het is toch niet illegaal om Vista twee keer te installeren? (dan lijkt me via XP toch sneller, maar goed).
Ik kan me herinneren dat mijn win2k naar XP migratie toch wat problemen gaf met een aantal programma's (die kon in niet installeren omdat het een migratie betrof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AstraNova
mijn status staat op: Orderstatus : Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat

Dus op zich is het raar dat ze via mail zeggen dat het is goedgekeurd en dat binnen 5 werkdagen ik mijn Vista kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:57:
@AstraNova
mijn status staat op: Orderstatus : Validatie aankoopdatum/authenticiteitscertificaat

Dus op zich is het raar dat ze via mail zeggen dat het is goedgekeurd en dat binnen 5 werkdagen ik mijn Vista kan ontvangen.
Misschien zeggen ze dat omdat ze het aantal , in mijn ogen terechte, "klagers" beu zijn.
Zo zijn ze er weer een weekje van af.

Ik heb trouwens nog een artikeltje, weliswaar in het Engels, gevonden waar in Moduslink antwoord geeft op de vele kritiek die ze de laatste tijd over zich heen krijgen aangaande de Vista upgrades.

Hier het bewuste artikel: http://labs.pcw.co.uk/2007/02/moduslink_respo.html Posted by Emil Larsen on February 15, 2007

Uit het artikel is tevens op te maken dat de eerste upgrades tussen 27 Feb. en 27 Mrt. verstuurd worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
we don't charge any monies until the product ships to the customer"

Dit is gewoon een leugen. Van mijn rekening is geld afgeschreven, maar ik heb nog geen CD

:(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:09:
we don't charge any monies until the product ships to the customer"

Dit is gewoon een leugen. Van mijn rekening is geld afgeschreven, maar ik heb nog geen CD

:(
Dat ligt niet aan moduslink, daar is je bank schuld aan.
Als je bijv. aan elektronisch bankieren doet schrijft de bank het meteen van je rekening af, dat wil dan nog niet zeggen dat het meteen naar moduslink gaat.

Bij CreditCard betalingen gebeurt dit niet, daar belast men de kaart pas als de verzending heeft plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:35:
[...]

Dat ligt niet aan moduslink, daar is je bank schuld aan.
Als je bijv. aan elektronisch bankieren doet schrijft de bank het meteen van je rekening af, dat wil dan nog niet zeggen dat het meteen naar moduslink gaat.

Bij CreditCard betalingen gebeurt dit niet, daar belast men de kaart pas als de verzending heeft plaatsgevonden.
Nee, heb een machtiging afgegeven. Moduslink oefent die machtiging uit.
Heb ze gemaild. Als het antwoord me niet bevalt cancel ik, geef ik de bank opdracht de machtiging terug te boeken en koop ik wel een OEM versie. Iets duurder, wel meteen binnen.

Dit iig nooit meer.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

VonFoX schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:59:
[...]

Nee, heb een machtiging afgegeven. Moduslink oefent die machtiging uit.
Heb ze gemaild. Als het antwoord me niet bevalt cancel ik, geef ik de bank opdracht de machtiging terug te boeken en koop ik wel een OEM versie. Iets duurder, wel meteen binnen.

Dit iig nooit meer.
Ben je ook gelijk van het gezeur van de upgrade af (en ik wacht nog op de eerste crashverhalen waarna men XP niet meer kan installen om te upgraden naar Vista)
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:23:
[...]

Als je een recovery CD hebt kun je, volgens mij, altijd naar XP terug.
De retailversie kan toch alleen maar op een schone partitie?
Volgens mij niet, bij het upgraden zet je je XP key om naar een Vista key, ik ben er vanuit gegaan dat je XP key het dan gewoon niet meer doet en je dus na een crash van Vista, niet meer XP kunt installeren (iig niet valideren).

[ Voor 30% gewijzigd door MeNTaL_TO op 19-02-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:07:
[...]

Ben je ook gelijk van het gezeur van de upgrade af (en ik wacht nog op de eerste crashverhalen waarna men XP niet meer kan installen om te upgraden naar Vista)
Als je een recovery CD hebt kun je, volgens mij, altijd naar XP terug.
De retailversie kan toch alleen maar op een schone partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Vista upgrade kan je ook als een "clean install" gebruiken, lees hieronder! Ik heb nog niet geprobeerd, want ik ben ook aan het wachten op mijn upgrade DVD voor over de XP MCE.
Vista upgrade werkt ook als volledige installatie
Gepubliceerd door Wouter Koning op donderdag 1 februari 2007
Bron: DailyTech - 12 reacties - views 6175
Recentelijk schreven we op Techzine nog over de goedkope OEM versie van Vista, waarmee je flink wat geld kon besparen ten opzichte van de retailversie. Het blijkt echter nog goedkoper te kunnen nu uit interne documenten van Microsoft is uitgelekt dat de Upgrade versie van Vista ook gebruikt kan worden voor een schone installatie van het besturingssysteem.
Voor meer informatie, volg even het draadje:

http://www.techzine.nl/message/173364#id_173364

Als iemand het is gelukt, laat even weet. Ik weet niet of het legaal is, zo niet dan heb ik niets gezegd! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is deze status eigelijk positief:
Orderstatus : POP goedgekeurd
Verzenddatum :
AWB# :

Of moet ik nog iets doen, vooraleer Vista wordt opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:05:
Hallo,

Is deze status eigelijk positief:
Orderstatus : POP goedgekeurd
Verzenddatum :
AWB# :

Of moet ik nog iets doen, vooraleer Vista wordt opgestuurd?
Deze status is positief, straks verander hij in Validatie enz. enz.

Dus geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:34:
[...]

Deze status is positief, straks verander hij in Validatie enz. enz.

Dus geen paniek.
Maar voor naar Validatie te gaan, hoelang duurt dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Maar voor naar Validatie te gaan, hoelang duurt dat ongeveer?
Dat is niet op voorhand te zeggen, kan een week duren maar ook langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb anderhalve week terug een mail gestuurd met leesbevestiging naar Moduslink, ik heb de leesbevestiging nog niet eens gehad... Het duurt wel erg lang zo.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jakkus schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:26:
Ik heb anderhalve week terug een mail gestuurd met leesbevestiging naar Moduslink, ik heb de leesbevestiging nog niet eens gehad... Het duurt wel erg lang zo.
Ze sturen geen leesbevestiging.
"Wegens het enorme aantal bestellingen dat wij binnen krijgen, is het voor ons helaas niet mogelijk om de ontvangst van documenten en/of betalingen aan de klant te bevestigen"
Ik heb er ook naar gevraagd en dit zat in hun antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:10:
[...]

Ze sturen geen leesbevestiging.
"Wegens het enorme aantal bestellingen dat wij binnen krijgen, is het voor ons helaas niet mogelijk om de ontvangst van documenten en/of betalingen aan de klant te bevestigen"
Ik heb er ook naar gevraagd en dit zat in hun antwoord.
Daar is wel iets voor te zeggen, als ze zich moeten bezighouden met alle klanten persoonlijk bevestiging te geven op dergelijke zaken, kwamen ze helemaal niet meer aan uitleveren toe en dan duurt het nog langer.

Als ze gewoon een step - by - step op de website zouden plaatsen dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Al die verschillende statusmeldingen zorgen alleen maar voor verwarring.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:15:
[...]

Daar is wel iets voor te zeggen, als ze zich moeten bezighouden met alle klanten persoonlijk bevestiging te geven op dergelijke zaken, kwamen ze helemaal niet meer aan uitleveren toe en dan duurt het nog langer.

Als ze gewoon een step - by - step op de website zouden plaatsen dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Al die verschillende statusmeldingen zorgen alleen maar voor verwarring.
Ik begrijp je standpunten best en ik ben het ook eens met sommige. Ik wacht namelijk ook geduldig af tot ik mijn dvd binnenkrijg.. binnen de periode van 4 tot 8 weken na releasedatum, moet ik het gewoon krijgen.. verder zeur ik er niet over. Maar kom op, je moet toch wel inzien dat het bij ModusLink een zooitje is? En dat het hele upgrade gebeuren efficiënter gekund zou hebben? Dat ligt heus niet aan al die klanten die nu gebruik willen maken van de upgradeprocedure. Als Microsoft & ModusLink gewoon duidelijker waren dan waren er gewoon niet zoveel klachten/vragen.
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het netjes a.u.b. en reageer on-topic.