My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Verwijderd
Die lasers niet nuttig.... Zijn supernuttig man, als je ergens iets moet ophangen, en het moet waterpas hangen, hou je gewoon je pc tegen de muur....
Ben het met de rest eens dat die powerding lager moet. Waarom niet gewoon achterop?
TEAMIKKE schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:10:
Ben het met de rest eens dat die powerding lager moet. Waarom niet gewoon achterop?
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 02:02:
Daar moet ik hem helaas wel een beetje gelijk in geven. Zonde dat die net naast die 3 windowtjes zit. Of zelfs er een beetje overheen valt. Kon die niet aan de achterkant ofzo?
potverdikkie, weten jullie dat je ram irritant bent, als je gelijk hebt !?luccie schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:18:
Een mooie mod, alleen die 220 aansluiting verneukt het echtDie zit neit recht en op een vreemde plaats.
alleen de 220V aansluiting op de foto zit los, voor de foto, dus dat scheve is daarvan. Maar goed. Ik ben het met jullie eens ( achteraf ) dat het beter is om hem achteraan te maken. Ik ga er eens mee aan de slag.
de achterkant is al aardig vol op dit moment, ik laat de rest verder zo. Toch bedankt voor de input !tokesnugerd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:27:
die zijkant ziet er een beetje messy uit, het tellertje, de usb poorten, de aansluiting. 'tzou mooier zijn moesten ndie gewoon 'verstopt' zitten..
Verwijderd
Zo komen de letters er ook beter uit
28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV
Verder niets dan lof hoor
7 segmentspeeter123 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:26:
Je moet dat tellertje eigenlijk met 8-segment led displays doen. Of met een rode Lcd en dan met big num plugin in lcd smartie clock speed erop zetten ofzo. Komt het veel mooier over. Nu zie je het nauwelijks
In game zie je rood oplichtende teller, dus het zou bij casemod ook moeten gebeuren, als je wat wil zien tijdens wandelen door donkere gangen
Rode 7-segments teller is dan ook beter. Conrad heeft wel genoeg kits voor.
grappemaker jijTEAMIKKE schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 08:36:
Ik heb nog ff wat meer te zeuren. Hoe langer ik er na kijk hoe meer ik mij iriteer aan die 4 schroeven. Waarom zitten die daar? Voor het Uv-plexie? Lijm die anders vast.Ook heb ik het gevoel dat de bovenste strepen van je raampjes steeds wat scheel zijn. Maar dat kan ook bedrog zijn.
Verder niets dan lof hoor
Test opstelling van de UV CCLs van Revoltec, een korte voor en een lange achteraan.
Sprong me weer een idee in de kop: onder de case een 'floodlicht' van een laserled. Zou ik die kunnen aansturen met alleen de spanning van het powerledje?
Kleine bijkomstigheid is dat de rubber voetjes 6 mm hoog zijn en de laserled case is 10 dik. Dus moet ik de rubbers minstens nog 4 mm verhogen. ( no problem )
En eindelijk is de LCD zover klaar dat ik er leesbare tekst uit krijg! Ik zit/zat wel te klooien met de software daarvoor.

Heb alle proggies van GoT uitgeprobeerd, maar echt soepeltjes kan ik er nog niet mee omgaan. Jullie vast wel
Updates zijn laatste tijd wat minder geworden, het is erg druk op mijn werk en moet veel overwerken. Dus weinig tijd voor de hobby
Verwijderd
LCDSmartie al geprobeerd? Krijg er wel mooie dingen op... Niet alles werkt met men vista en mobo maar zeker de moeite waard...Frenkie123 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:43:
Heb alle proggies van GoT uitgeprobeerd, maar echt soepeltjes kan ik er nog niet mee omgaan. Jullie vast wel(hint hint)
voorbeeld De winamp plugin gebruik ik weinig aangezien ik liever met iTunes werk. Het tweede clipje toont wat hij nu afspeeld...
Mail me maar en ik plak wel iets samen voor je..
info@themnuts.be
Ik zou hem dan ook gewoon op de voeding aansluiten.
Verder ziet er goed uit kerel
Greetz Brutus
Thanx Michael, maar op times is ie nog niet aanwezig. Ik heb mijn electronica-collegaas op het werk ge-bitch-slapped, en volgens hun kan ik met een kleine wijziging tóch de aansluiting maken.Brutuss schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:51:
de footlight zal niet of nauwelijks oplichten als je deze aansluit op de powerled.. Je moet nu 3 leds aansturen terwijl de powerled er maar een is. Die footlight is gemaakt voor 5 of 12 volt aansluiting.
Ik zou hem dan ook gewoon op de voeding aansluiten.
Er komt een extra weerstand bij en een condensator en na wat abacadabra moeten de 3 LEDs nog steeds even fel branden. Als het inderdaad werkt, dan sluit ik deze aan op de HD-LED activity.
( zoals ik het ook gedaan heb in de draak van mijn Dragon's Lair. )
Ik heb ook een simpel, maar doeltreffend beugeltje gemaakt om de stroboscoop vast te houden.
Met twee ty-reps op de motor vast gezet.
Oops, een reset schakelaar was me even ontschoten. Snel even een mini beugeltje gemaakt om een schakelaartje wat ik nog had liggen.
Hier komt de reset te zitten, ik boor een gaatje op de plek waar de witte schakelaar dan net onder het oppervlak komt te zitten.
Morgen twee aan/uit schakelaars in de achterplaat maken, een voor de stroboscoop en een voor de motor. Maak ik gelijk de aluminium koel-cover aan de achterplaat vast met 4 x M3 boutjes.

Omdat ik maar 6 mm ruimte had heb ik het huis van de laserled verwijderd en met kit vastgezet. De draad gaat door de bodem naar de PC. Onder de LEDs heb ik een klein stukje aluminium tape geplakt om nog iets meer reflectie te geven.

Om de CPU koeler netjes te bevestigen heb ik 4 kleine afstandsbusjes gemaakt om tegen de achterplaat te schroeven.

De draden van o.a. de laserpointers bijelkaar gedraaid en met een molex tang een nette crimppin holder aangezet.

De pins in een strak connector blokje.

Dat ziet er netjes uit.

Aan de schakelaar print.

Voorbereiding voor het schuren van de platen met schuurpapier en Scotch-Brite.

Aan het werk aan de platen. Ik heb zoveel mogelijk de 'grid' in een lijn gehouden met de lengte van de case mee. Het is een matte aluminium grid die ( denk ik ) mooi past bij de matte zwarte verf die hierna komt.

De eerste laag transparante verf. Je ziet hier ook dat ik niet de hele plaat heb geschuurd, alleen de stukken die in het zicht komen zonder de zwarte verf. Volgende stap is nog een laag transparant, dan zwart ( 2x ) en dan de pinstripes. Nog een hoop te doen.
omdat ik met vanalles en nog wat bezig ben gun ik mezelf maar tijd voor 1 reply op dit moment en Frenkie mag met de "eer" gaan strijken
Ziet er goed uit man, maar ik denk dat jij dat vanaf die afstand nog beter kan zien
Op die laatste foto lijkt het geheel bijna een miniscuul klein bouwpakketje in plaats van een case van een meter lang
* floriske.nl volgt geduldig
a.s. weekend zit ik in de jury van de casemod-wedstrijd op de T.i.M.e.S. lanparty hier in landgraaf. En ja, ik let dan op de ons wel bekende punten.

Het lijkt nu nog glimmend, was nét gespoten, maar t droogt mat op. Wat een klerezooi in me hok, als de case zover klaar is moet ik echt eens drastisch gaan opruimen!

Het aanbrengen van het UV poeder had ik bij The Machine met transparante verf gedaan, dit
keer had ik een tubetje modelbouw lijm gevonden, en dacht dat het daar ook wel mee ging.

Tot mijn schrik begon het styrofoam door die lijm te smelten..... Toch gewoon doorgegaan, met
poeder aanbrengen op de lijm.

En toen..... kwam ik erachter, dat dit precies het effect geeft wat ik zocht!
de bal, van waaruit de gloed van het UV poeder omhoog schijnt. De camera kan het heel moeilijk vangen, maar ik post het toch maar.

Ferry's idee met de schakelaars verlichten was een erg leuk idee, maar ik ben eigenlijk al te ver
om het op die manier te gaan maken ( volgende casemod mss? ). Ik zat naar de drukknopjes te
kijken die er nu standaard op zitten en na wat creatief draaiwerk kwam dit eruit.

Als er een licht langs de print schijnt zie je ( heel vaag ) een lichtschijnsel tussen de drukknopjes
opkomen.

Dit is de schakelaar die ik gebruik voor de power.

En ik moest toch nog iets verzinnen voor de powerled, dus als dit lampje niet aan te sturen is,
dan vervang ik die door een groene powerled.
Dit is het lampje uit de power schakelaar. Zoals je ziet, 24 V 50mA. Niet geschikt dus.

Het lampje uit de socket gesoldeerd.

En daar is de groene LED die ervoor in de plaats komt.

Ik moest de LED wel 0.2 mm afdraaien om hem netjes in de socket te krijgen.

Maar het zit er in en past perfect nu.

De powerswitch is klaar, de reset switch, de power-LED en de HD activity LED. De lasers zijn aangesloten, alleen de motor nog niet. Dus daar ga ik nu verder mee.
hier zie je een zijkant na het verwijderen van het afplakband.

En hier na het aanbrengen van de reflecterende pinstripe.
Misschien niet zo goed te zien op de foto, maar het effect is echt -apart- in het half-donker ( did anyone say lanparty ? ) :-)

Een mede-tweaker kwam op dit briljante idee om die foute zaagsnede te "camoufleren".

Vorige foto is mss wederom niet zo goed te zien, deze is iets beter. Over de "spijlen" van het voeding window heb ik 4 aparte strips geplaatst die gelijk een iets meer 3D look geven.

Kon het niet laten om al wat te doen aan het 'opleuken', hier 3 kleine rvs mesh kabeltjes die naar het display gaan. Gaatjes geboord.

Kabeltjes aangebracht.

Hier ben ik aan het werk aan de schakelaars, wat soldeerwerk enzo.

Het resultaat, de powerswitch en de resetswitch zijn klaar.

Raam voor de voeding aangebracht.

En die achter het Quake logo.

Zo te zien krijg ik de case op tijd af voor The Party.
Succes ermee nog verder kerel
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Die striping is schitterend, het hele projekt is trouwens fantastisch.
Verwijderd
Zeker, gaan we gezellig een terrasje pakken.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:43:
Krijg ik dan ook een pils?, ziet er goed uit, zeker zo'n reflexie strip is zeer opvallend!!
Verwijderd
Verwijderd

"Vond" nog een Zalman ZM-NB47J Northbridge cooler, effe erop prakken :-)

Jammer dattie niet UV groen is..... ( niet zeiken frenk )

Even een mock-up gemaakt voor een semi-totaal overzicht beta 1.....

Nog 4 CCLs bevestigen en aansluiten, DVD speler, LCD, schakelaars, motor etc etc

Als laatste komen dan de 3 "munitie-flesjes" en de handgreep. Dan alleen nog extern afwerken waar nodig. Moet lukken voor de 20ste, zelfs als ik niet bij de NKCM finalisten zit ! Ik neem de case hoe dan ook gewoon mee
Succes!!
Verwijderd
Dat idee van de reflexie strepen is ook heel mooi, keep it up!!
Verwijderd
Ik ga nog even proberen langs te komen op de party. Niet dat iemand me kent, maar bon. Wil het eigenlijk toch even zien allemaal. Jammer dat de rode storm niet meekomt...
Trouwens, voor dat northbridge blokje. Ik heb hier nog verf liggen, UVgeel, zou best nice zijn volgens mij. Kan hem wel meebrengen, heb je weer wat te doen...
Dat blokje kan je natuurlijk in een bakje afbijt gooien, dan wordt ie in ieder geval alu kleurig, past er beter bij dan blauw.
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
Je kleurencombo is iig érg goed
Helaas, dat blauw is niet gespoten, das geanodiseerd.Godric schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:59:
Ik vind ook die striping supergaaf!![]()
Dat blokje kan je natuurlijk in een bakje afbijt gooien, dan wordt ie in ieder geval alu kleurig, past er beter bij dan blauw.
En er komen nog hier en daar meer accenten in, dont worry
ZandstralenFrenkie123 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:51:
[...]
Helaas, dat blauw is niet gespoten, das geanodiseerd.
En er komen nog hier en daar meer accenten in, dont worry
Casemod: Cubeleon

Kreeg een leuk bericht van Sapphire, of ik mijn oude Asus videokaart niet wou vervangen door een Sapphire?

Dan zeg ik natuurlijk geen nee.....

Bijna zonde dat ik geen venster voor de kaart heb gemaakt.

Natuurlijk hoort het logo van Sapphire achterop de case.

De DVD speler zit vast, de HD is aangesloten, en twee van de 4 CCLs.
----
Effe een change of plans, de motor die ik gebruikte liep veels te snel. Gelukkig heb ik via via een andere kunnen krijgen die bijna dezelfde maat heeft en wél langzaam genoeg liep.

de nieuwe videokaart moet wat extra power hebben en ik heb de kabel gelijk netjes gemeshed.

De meeste kabels zijn klaar, zoveel mogelijk weggewerkt en tyrepped. De laatste kleine CCL maak ik vast met klittenband.

De tunnel rond de plasma bal bekleed ik met glimmend aluminium folie voor optimale weerkaatsing.

Hier nog een afwerkrandje gemaakt bij de videokaart.

Voor het eerst de case geprobeerd met de verlichting.

Kwam beter uit dan ik verwachtte....

Het venster bij de voeding licht op als een kerstboom

En het groene floodlicht onder de case....

Nog een keer geprobeerd te vangen, hoeveel de bal oplicht....

...en met een andere camera stand.
prachtig hoor!
Ff voor mij en de andere hardware freaks, wat is het voor Videokaartje dan ?
[ Voor 35% gewijzigd door MexxT op 11-04-2007 21:58 ]
Audi S3
ps: die sleeve's zou ik met een vlammetje dicht krimpen das net wat netter dan die tiewraps
Verwijderd
Als ik goed kijk zie ik X1300XT staan (of X1600XT?)MexxT schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:57:
ik vind die laatste foto echt pwnage moet ik zeggen
prachtig hoor!
Ff voor mij en de andere hardware freaks, wat is het voor Videokaartje dan ?
[mierenneukmodus] die oude kaart vondt ik beter staan eigenlijks
Naja...het ziet er zeker goed uit, zeker goeie afwerking!
Zelf zou ik nooit zoiets bouwen, maar dat zeggen ze ook wel over mijn CiP
Veel succes op het NK!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 22:13 ]

Mooi matzwart kleurtje gegeven, dat blauw kon echt niet.

Achterin een UV laserled gekit.

De boutjes die standaard zouden moeten passen....... pastte niet lekker.

Dus effe 0.6 afgedraaid en kopje gevlakt.

Kijk, dat ziet er goed uit.

Net of het zo hoort

Heb als finishing touch ook wat waarschuwings stickers gemaakt, die her en der op de case komen.

De beugel kan eindelijk vast, rest nog de kap dichtmaken en puntjes op de i.
Verwijderd
Casemod: Cubeleon
Filmpje? Je komt toch zeker persoonlijk effe kijken ? ( ik zal deze week een maken )TEAMIKKE schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:15:
Goed bezig kerel! Past er perfect bijBen benieuwd naar een filmpje van het monster!
brinkdinges schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:30:
Heel mooi koelertje zoIk wist dat je een cnc-machinentje had, maar dus ook een draaibank?
Was het maar zoFrenkie123 schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:21:
[...]
Filmpje? Je komt toch zeker persoonlijk effe kijken ? ( ik zal deze week een maken )
[...]

Waar is die sticker gebleven?
En raakt die dvd-speler net niet het randje van de koeler?
[ Voor 12% gewijzigd door moviehouse op 17-04-2007 14:15 ]
Denk erom, het is maar een casemod, meedoen is belangrijker dan winnen!
Plaatje voor de verhoudingen
en wat shots in het donker
Het MOV filmpje
Verwijderd
Ik hoop em zaterdag nog even te kunnen aanschouwen. Succes alvast iig...
Grappig dat nu net twee dingen aangeeft die mij dwars zaten; Ik had de bal eerst op een andere motor, die draaide VEEEEEEEEEELS te snel, toen op deze motor op 12 Volt, en toen ik die aanzette hoorde ik mezelf niet meer denken..... Nu loopttie op 5 Volt, langzamer maar vooral veel stiller.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:36:
My god, vind hem echt supernice geworden! Hoe dat Q logo op de laatste foto oplicht, geniaal! Misschien de bal nog wat sneller laten draaien en de strobo wat sneller laten strobo-en?
Ik hoop em zaterdag nog even te kunnen aanschouwen. Succes alvast iig...
De stroboscoop viel me ook zwaar tegen; ik had verwacht een veel snellere strobe, plus dat er een lange delay vooraf gaat ( opladen van de condensator ). Mijn ideetje met een trigger is door deze tegenslag dus verloren gegaan
misschien is dat een mooie middenweg
verder echt een practige case
Bedankts voor het idee! mss dat ik het idd met een disco strobe ga maken, maar dan niet constant maar via een trigger, zoals mijn orginele idee was.MrDummy schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:36:
Je moet zogenaamde disco strobe nemen. Deze werkt op 220 V, en hoeft niet eens opgeladen worden, want het ontsteekt snel via speciale trafo/spoel. Er zit potmeter in om flikkersnelheid in te stellen. Daardoor gaat het veel sneller flikkeren dan een flitser uit camera die altijd eerst moet opladen. Omdat potmeter naar astabiele multivibrator schakeling gaat, kun je ene transistor vervangen door / omleiden via optocoupler en met pc verbinden. Dan kun je 'm alsnog snel laten knipperen.
Verwijderd
EB cardetailing tot aan uw huis
Tweede geworden op het NKCM ! Hierbij wil ik iedereen bedanken die op me gestemd hebben, dank aan de crew van Casejunkies die het event hebben opgezet, en vooral wil ik Danny Terwindt heel hartelijk feliciteren met zijn welverdiende overwinning met zijn Tomb Raider case !
En Ediejo natuurlijk ook met de derde plaats met zijn supermooie CarbonLi ! Goed gedaan man !
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Met zoveel enthousiasme als je had toen je me vertelde dat je BFG ging bouwen en waarmee je me de eerste beelden liet zien, met evenveel enthousiasme is deze mod daadwerkelijk gebouwd
Super
Ik heb, as always, genoten van je CIP en kan haast niet wachten op de volgende
(ik zou wel even je wc controleren op lekken want ik heb een foto van je case gemaakt en zag er een druppel groene vloeistof bij liggen
Foto post ik nog wel dan zie je wat ik bedoel
http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata
[ Voor 82% gewijzigd door VINK_jr op 24-04-2007 13:13 . Reden: vinkjr wijzigde dit bericht voor 100% ]
http://specs.tweak.to/15309 mijn pc bakkie :P AMD3200+2GHz s939 @2422,9MHz 3xhyperx kingston DDR400 512mb asus a8m vm-csm s939 asus n6600 extreme 265mb PCIe16x @16x lian li G70 bigtower 1xcooremaster extr 380w 1x 300w goedkoopgevalleutje 280gb tot sata
oeiiiii das minder, heb nog geen tijd gehad om te kijken. De potjes moeten er sowieso helemaal vanaf voor de upgrade, dan zal ik het wel zien wat er mis is. Voor de tBCL moet de BFG 1.1 klaar zijn.VINK_jr schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:33:
gefeli met je 2de plaats![]()
(ik zou wel even je wc controleren op lekken want ik heb een foto van je case gemaakt en zag er een druppel groene vloeistof bij liggen)
Foto post ik nog wel dan zie je wat ik bedoel
hehe, nou jullie zijn zelf de oorzaak van een 1.1 update. Ik kreeg heel veel inspiratie van jullie mods, maar ook van jullie zelf. De ideeen die ik aangedragen kreeg waren niet allemaal even realiseerbaar, maar ik heb er wel een paar in me bolletje opgeslagen. Zo wil ik de potjes/flesje verhervermeubelen, zodat er licht van onderuit doorheen schijnt EN als het lukt om er luchtbellen in te laten borrellen. Onder de case wil ik meer floodlicht hebben en Koradhil kwam met een idee van een tweede handgreep. Ook de stroboscoop wil ik een ander, een die wel direct reageert en daarmee dus een trigger maken. zoveel ideeen, zo weinig tijd.... hahaha
( heb ik jullie nog niet eens verteld dat ik echt al aan de volgende mod begonnen ben met de aanschaf van een via epia mobo )
moest opladen. Dus een ander gezocht. Meneer Velleman kon me gelukkig helpen met een kant en
klaar setje.

Na 2 uur en 33 minuten had ik de print ook klaar..... ( _ferry_ zal wel even lachen nu, die maakt
zoiets waarschijnlijk in 0.2 seconden

De trigger voor de stroboscoop kon ik mooi intergreren met het idee van Koradhill ( tweede
handgreep ). Eerst een stuk aluminium bewerken.

Voor de trigger schakelaar een flink stuk uitdraaien.

Perrrrrrfect fit.

Zover gaat de schakelaar erin.

En zo ziet hij er nu uit.

Ik was ook niet tevreden over het oplichten van de BFG-munitie-potjes door de kleine UV-CCL die ik
eronder gemonteerd had. Dit keer dus een meer directe benadering. Elk potje krijgt een UV
laser-LED onderin, die door het dekseltje heensteekt en in het water uitkomt. Gewoon UV licht laten
stralen is IMO nog niet genoeg, ik wilde dat het licht op en neer pulsed.
Na 0.2 seconden googlen had ik meer dan genoeg electronische ideeen binnen om een
puls-schakeling te maken.

Zo zou het ongeveer moeten gaan zien.

De UV laser-LEDs haal ik uit een Revoltec setje.

even lospriegelen....

en de rest van de onderdelen voor de schakeling.

Kheb nog wat shots van de case in werking. Hier zie je heel duidelijk de 3 laserled HD activity.

Vond het zelf zo leuk dat ik er een klein filmpje van gemaakt heb.
http://clan-rag.gameparty...mages/fullsize/BFG11b.MOV
En een filmpje van de uitlaat fan, die heeft ook een 3 laserled, maar loopt puur op de stroom lucht
van de échte Shuttle fan uitstroom. Dat zie je goed als ik hem start, dan loopt de fan net niet uit
zichzelf.
http://clan-rag.gameparty...mages/fullsize/BFG11c.MOV
Hier heb ik de dop van het flesje afgehaalt.

Gaatje gemaakt voor de UV laserLED.

Achterkant met LED erin.

Voorkant van de LED.

De slangetjes die ik ga gebruiken voor het belletjes effect.

Gaatjes geboord en slangen erin. Afgedicht met een vloeibare siliconenkit.

Als dit gaat lekken, dan moet ik wat anders gaan verzinnen, maar ik ga mijn best doen om het
lekdicht te krijgen.

Hier heb ik aan de schakelaar draden gemaakt.

Voor de bevestiging aan de case heb ik een strip verbogen en hier boor ik de gaatjes ervoor.

Dan draad tappen.

En vastschroeven.

Zo ziet het er uit, ik ben rechtshandig

De draden in een stukje groene sleeve weggewerkt de case in.

En eindelijk de LED-puls print klaar.
Ik heb een klein clipje gemaakt hoe het eruit ziet als de UV LED in het groene water pulsed.
http://clan-rag.gameparty...mages/fullsize/BFG11d.MOV
Wanneer sleep je dit ding weer ergens mee naar toe? Kom ik hem weer bekijken
Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II
lol, dat is wel een vet idee manGodric schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:31:
Leuke en goede aanpassingen. Ik zou als ik jou was ook nog een stevige paspop opzoeken die je de BFG kan laten dragen compleet aangekleed in Quake kleding. Dan zien mensen nog beter wat het is.
Verder heb ik volgens mij mijn complimenten nog niet gespuwd sinds het NCKm, dus bij deze wederom hulde en een terechte podiumplaats!
keep up the good work touwens
[ Voor 3% gewijzigd door VINK_jr op 09-05-2007 03:08 ]
Ik noem dat eerder hax, in het begin van Q2 kan je die BFG niet krijgen, pas bij de eindbaas ergens
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
shit je hebt me door; ik cheat !NoxiuZ schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:38:
[...]
Ik noem dat eerder hax, in het begin van Q2 kan je die BFG niet krijgen, pas bij de eindbaas ergens
De knop voor de lasers.

De knop voor de voeding.

De knop voor de stroboscoop.

Aan het klooien geweest met de luchtpomp en de drie potjes. Heel eenvoudig bedacht, heel lastig om te realiseren. Lang verhaal kort; het luchtpompjes-belletjes idee gaat (voorlopig) de ijskast in.
Om toch de case iets meer op te krikken, heb ik een add-on bedacht; een rocket-launcher gejat van een Quake2 Tank.

Tank
A real tank merged with a "human". Has a triple rocket launcher on his shoulder plus both a machinegun and a blaster.
Eerst wat schetsen en brain-to-paper werk.

Materiaal uitzoeken. ( afval van het werk )

Uittekenen.

Boren en licht verzinken.

RVS pijp voor de loop. Het verschil in diameter was maar 1.7 mm, maar dat moest ik dus wel fixen, anders liep de loop niet recht. Wat nu, een tussenring draaien van 70 mm diameter met een dikte van 1.7 mm....

Beter idee bedacht; stelschroeven van M3 x 5 op de juiste afstanden. ( en gelijk twee M4 platbolkopschroeven voor montage aan de case vast )

Effe afstellen.

Mooi recht in een lijn.

Beetje fantasie op de achterkant losgelaten.

Een rocketlauncher zonder rockets is als een fiets zonder wielen. Deze jongens vond ik in een snoepzaak!

Een ophangsysteem voor de rockets bedacht, eerst effe testen met karton.

Dat past zoals ik had bedacht.

Nu in aluminium, eerst een uitgeklapt model.

Omgevouwen en beetje afgewerkt.

Past precies. Even zwart spuiten en dan monteren. Nu nog de rockets kleur geven ( rode neus en stickers ofc )

Op X-Life lanparty neem ik hem mee, dus Terw-Dan zal hem daar IRL kunnen bekijken
Ik heb m'n case helaas niet af voor X-life, dus ik kom aansjouwen met of mijn Tomb Raider bak, of ik hang even een C2D in een Lian Li kastje
Dient het ding dat je nu gemaakt hebt ook nog enig doel, of is het puur voor de fun?
Aquariumzaak
- terugslag klepjes (voorkomt vloeistof uit potje in case/pomp of both)
- luchtsteentjes/slang met gaatjes voor optimale bellen effect of een dopje net boven de slang voor grotere bellen (ophoping van lucht en dus grotere bellen)
model-vliegtuig/auto/boot zaak
geen kit/lijm om je luchtslang aan in het potje te bevestigen maar een "Fourmost Bulkhead Fitting Large" (weet niet hoe het in NL heet) www2.gpmd.com/image/f/forq1743.jpg voor plaatje.
source: In aquaria en Bio-CO2 (zoek op google op deze woorden) is vaak gist+suiker in plastic cola/petfles ook het advies om te lijmen en uit eigen ervaring houd geen enkel lijm dit (weinig of veel lijm) en een lucht/vochtdichte verbinding is wenselijk (ook terugslagkleppen) deze tip na wat verder gegoogle kwam ik tegen. dit werkte wel
rest
waarom maak je niet een "harnas drager" oftewel een standaard waar je dit spulletje op kan stallen. plek om je battle gear / harnas te stallen. zodat je wearable pc gear ready is voor een Gear Up actie.
(rugzak voor LCD scherm . kabels vermomd als ammo kist etc (ups voor de licht show als je binnenstapt op de lanparty)
en dan een harnas modden of course
Overgens de rakketen zijn wel beetje dik denk ik zo. je kan ze ook gebruike als omhulsel voor je externe disk(s) en kaartlezer
als je bruut bent een motor helm met een 1 oog als wearable monitor dan is IMHO echt af
(sick dude)
(cool girly)
Tja vanalles
Geweldig dat je zover voor mij dit soort dingen uitzoekt, thanx! De slangen zitten echter al in de potjes vast, dat is het probleem niet. De terugslagklepjes kunnen mss wat helpen, maar een groter probleem is dat ik één pomp heb op 220 V die IMO veels teveel herrie maakt, plus dat ik met die ene pomp drie flesjes gelijkmatig wil voorzien van niet te veel belletjes. Zodra ik de pomp aansloot, kreeg een van de drie flesjes de volle patat, en de andere twee niets. Na 2 uur klooien met regelbare restricties heb ik het ( voorlopig) op gegeven. Ik ga liever die energie gebruiken voor mijn nieuwe project voor 2008.vso schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 05:18:
voor je potjes met lucht heb ik wellicht een oplossing,
source: In aquaria en Bio-CO2 (zoek op google op deze woorden) is vaak gist+suiker in plastic cola/petfles ook het advies om te lijmen en uit eigen ervaring houd geen enkel lijm dit (weinig of veel lijm) en een lucht/vochtdichte verbinding is wenselijk (ook terugslagkleppen) deze tip na wat verder gegoogle kwam ik tegen. dit werkte wel
er zijn ook 3 weg kraantjes te koop pff hoef toch niet alles uit te zoekenFrenkie123 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:05:
[...]
Geweldig dat je zover voor mij dit soort dingen uitzoekt, thanx! De slangen zitten echter al in de potjes vast, dat is het probleem niet. De terugslagklepjes kunnen mss wat helpen, maar een groter probleem is dat ik één pomp heb op 220 V die IMO veels teveel herrie maakt, plus dat ik met die ene pomp drie flesjes gelijkmatig wil voorzien van niet te veel belletjes. Zodra ik de pomp aansloot, kreeg een van de drie flesjes de volle patat, en de andere twee niets. Na 2 uur klooien met regelbare restricties heb ik het ( voorlopig) op gegeven. Ik ga liever die energie gebruiken voor mijn nieuwe project voor 2008.
dat de pomp herrie maakt is simepel wat rubber en casemodden wat je al kan
Tja vanalles

Voor aanzicht.

Achter aanzicht.

Nieuwe stickers voor de flesjes gemaakt op folie ( en een toxic waarschuwing ipv een radioactive.)
Ik ben benieuwd volgende week