Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Onderaan zijn aanbieding op eBay staat:wmeester schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:17:
Ik zit al een poosje aan een 2407WFP scherm te denken. Ik zie bij de specificaties staan dat er apart speakers voor te krijg zijn. Weet iemand of ik die ook bij Supradictus kan bestellen en heeft iemand hier ervaring mee? (met die speakers) Zien ze er een beetje uit? En hoe klinkt het?
Ik heb geen idee of die soundbar iets is, misschien is er wel ergens een review te vinden.Optional AS501 SoundBar for only € 25,- (ask by ordering this screen).
Ik zie het nu ook staan in de ebay aanbieding, als je zoekt op de dell site krijg je wel een plaatje van de speakers zelf, maar weet niet of ie nu aan de onderkant zit of aan de zijkant. Iemand?ludo schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:15:
[...]
Onderaan zijn aanbieding op eBay staat:
[...]
Ik heb geen idee of die soundbar iets is, misschien is er wel ergens een review te vinden.
Plaatje:

Mijn specs zijn redelijk ok op papier zou ik denken:
1 gb pc5300 667mhz
Asus 7600GT (EN7600GT/2DHT/256M)
Core 2 Duo E6600
Sata II schijf Seagate 7200.10
Temperatuur proc blijft onder de 38 graden
Asus P5B mobo
Het gaat me vooral om die kaart, daar zou je het het eerste bij zoeken. Op de Asus website staat dat het ding output HD kan leveren (HDTV-output: Ja, via HDTV-kabel). Ik heb het scherm via een DVI aan mijn grafische kaart hangen. Zie niet zo snel een plek voor de hd kabel...heb 2x dvi en 1xvideo out (svideo neem ik aan?). MCE draait op mijn tv, secundair scherm...
Kan het zo zijn dat mijn videokaart toch niet voldoende is?
Voor HD voorbeelden -> klik.
Probeer deze eens.
Soepel HD afspelen is erg afhankelijk van de codec en player.
Bij mij spelen die windows media voorbeelden prima op een P4 2.8 2GB ram en een Ati 9200se 128MB onder MCE2005.
[ Voor 15% gewijzigd door Gutteguttegut op 14-02-2007 09:30 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Er zit wel wat in, wat je zegt...ik zou gewoon met die kaart echt wel wat moeten kunnen kijken zonder problemen...
Ik heb nu twee losse speakers (ala 5 euro bak) , de 1 ligt ergens achter de printer en de ander achter mijn systeem kast, dit omdat ik gewoon weg niet meer ruimte heb.Gutteguttegut schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:30:
Ik heb die soundbar ook en moet zeggen het is geen super kwaliteit maar wel leuk (en erg handig) voor erbij.
Het is ook meer om af en toe wat geluid te horen bij een website, of even kort een muziekje te beluisteren om te controleren dat ik het juiste heb gedownload. Ik speel geen spellen dus ik hoef niet op mijn stoel te trillen als ik de rocket-launcher eens flink misbruik in quake oid.
Denk je dat de soundbar dan voldoet?
JA!wmeester schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:38:
[...]
Ik heb nu twee losse speakers (ala 5 euro bak) , de 1 ligt ergens achter de printer en de ander achter mijn systeem kast, dit omdat ik gewoon weg niet meer ruimte heb.
Het is ook meer om af en toe wat geluid te horen bij een website, of even kort een muziekje te beluisteren om te controleren dat ik het juiste heb gedownload. Ik speel geen spellen dus ik hoef niet op mijn stoel te trillen als ik de rocket-launcher eens flink misbruik in quake oid.
Denk je dat de soundbar dan voldoet?
Let er alleen wel op dat er midden in de soundbar een blauwe led zit die aan gaat als je de soundbar aanzet.
Ik vind het geen ramp..maar in een donkere ruimte kan het best een (te) felle led zijn.
Als ik de ruimte had stond hier in elk geval een 24"-er te pronken
[ Voor 51% gewijzigd door Laurent op 14-02-2007 22:22 ]
Nope echt super gewoon. Alleen ff morgen ff een mailtje sturen hoezo ik geen bon heb gekregen voor de rest super monitor, en tot nu 100% in orde en 1000% tevreden.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
En iid zero dead pixels
Helaas geen rekening meer gehad van Rob, net maar weer een mailtje weg gedaan.
Sinds ik de 24 inch heb heb ik ook dat mce en hd films wat haperen maar ik heb geen vastlopers. Het opstarten van mce hapert iets en iets trager dus maar voor de rest geen problemen, oh jah ik heb een nvidia 6200 256mb als videokaart. En ik heb hem aan de dvi hangen bij vga had hij er meer last van, dus nog trager enz.GustavSan schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:06:
Ik heb sinds kort de 2407 rev.A04 in huis. Nu loop ik tegen het volgende aan; ik kan geen hd films afspelen. Ik had wat promofilmpjes gedownload om te bekijken of het echt zoveel scherper is via dit scherm. Nu begint het beeld al snel te stotteren. Daarnaast slaat MCE ook regelmatig op hol, vastlopers, stotteren etc.
Mijn specs zijn redelijk ok op papier zou ik denken:
1 gb pc5300 667mhz
Asus 7600GT (EN7600GT/2DHT/256M)
Core 2 Duo E6600
Sata II schijf Seagate 7200.10
Temperatuur proc blijft onder de 38 graden
Asus P5B mobo
Het gaat me vooral om die kaart, daar zou je het het eerste bij zoeken. Op de Asus website staat dat het ding output HD kan leveren (HDTV-output: Ja, via HDTV-kabel). Ik heb het scherm via een DVI aan mijn grafische kaart hangen. Zie niet zo snel een plek voor de hd kabel...heb 2x dvi en 1xvideo out (svideo neem ik aan?). MCE draait op mijn tv, secundair scherm...
Kan het zo zijn dat mijn videokaart toch niet voldoende is?
ik heb de soundbar bij men 2007WFP en ik ben der tevreden van, ding gaat automatisch mee uit met scherm enz dus das wel handig. De blauwe led is niet storen en ik speel wel spellen maar moet denken aan buren en dunne muren daar.Gutteguttegut schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:31:
[...]
JA!
Let er alleen wel op dat er midden in de soundbar een blauwe led zit die aan gaat als je de soundbar aanzet.
Ik vind het geen ramp..maar in een donkere ruimte kan het best een (te) felle led zijn.
Het is iig genoeg, let wel op dat je in windows xp (vista heeft dit niet) je bass wat hoger zet en hoge tonen wat lager, anders krijg je ruis en doffe stemmen.
Waarom heb je liever een 30" ?GUZA schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:27:
Ik ben er hartstikke tevreden mee, films kijken is mooi en games vind ik ook prima alhoewel ik niet veeleisend ben erin(speel af en toe counter strike) en met photoshop en videobewerken is het ideaal.
Ik gebruik hem vooral voor tv en films. Ik had liever een 30 inch maar die is nog veel te duur.
Ik heb nu al bijna een jaar de 24" (als een van de eerste van Supradictus.. Volgens mij is hij dankzij mijn review/gespam hier op GoT nu een stuk rijker
Wat me voornamelijk nog steeds opvalt is het kleurverschil met andere monitoren. Telkens weer wanneer ik achter die Dell zit, dan zie je hoe blauw er echt uit moet zien. Niet alleen blauw maar ook andere kleuren
Ik ben zelf niet voor een 30" gegaan, omdat die resolutie 2560x1600 (?) is.. en de 24" 1920x1200. Mijn x1900xtx kan 1920x1200 nog wel lekker aan met bijna alle games, maar 2560x1600 word toch teveel.
En tsja, films kijken doe ik wel vanuit bed op m'n nog grotere TV... dus ik heb geen spijt dat ik niet voor een 30" ben gegaan
Dat kan natuurlijk ook met vervoer te maken hebben he.. Er bestaat heus wel een kans dat het binnen het transport alsnog gebeurd.UltraSub schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:55:
Ik snap nooit dat verkopers op sites schrijven dat ze van te voren worden gecontroleerd, en dat als je dan thuis de doos open maakt er een rits dode pixels in je scherm zit. Goed gecontroleerd dus, lekker klantvriendelijk. Sla de tft topics er maar op na, en kijk maar eens naar mensen die pixelgarantie hadden afgesloten, met vooraf controle. En vervolgens nog een scherm ontvangen dat verrot is. Voor de duidelijkheid, ik praat hier over het algemeen, en niet over Supradictus.
Volgens hem was hij gebanned van GoT.. Waarom wist ie zelf ook niet@Aikeleer; ik denk dat supradictus ook wel een bookmark op dit topic heeft, alleen een andere username gebruikt of gewoon nooit post
Mijne was destijds zeker wel getest, VGA kabel hing eruit en plakband was zegmaar verbroken.. Maar wellicht als hij nu gemiddeld 5 schermen per dag ofzo verkooptGeloven jullie nou echt dat Supradictus al zijn schermen test? De mijne was zodanig ingepakt in de doos, dat kon alleen maar zo bij de assemblage in de fabriek. Ik heb iig sterke twijfels.
Ja, die zijn erbij te krijgen. Maar ze klinken natuurlijk ongelovelijk gaar, dat is normaal voor monitor speakertjes..Ik zit al een poosje aan een 2407WFP scherm te denken. Ik zie bij de specificaties staan dat er apart speakers voor te krijg zijn. Weet iemand of ik die ook bij Supradictus kan bestellen en heeft iemand hier ervaring mee? (met die speakers) Zien ze er een beetje uit? En hoe klinkt het?
Hmm.. bij mij werd er nog beweerd dat hij heel veel zaken in Duitsland deed bij grote bedrijven die Dell's inkochten en daardoor goede banden met Dell had. Anyway, als hij gewoon eerlijk werk doet vind ik het prima en maakt het me voor de rest helemaal niets uit..Tenzij ie geen tussenpersoon is, maar een van de (ex-)Dell accountmanagers (wat ie zelf beweert).
[ Voor 43% gewijzigd door Sluuut op 16-02-2007 14:06 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Het lijkt erop als je VGA gebruikt, misschien een DVI videokaart aanschaffen? Niet de oplossing van het probleem maar wel betere beeldkwaliteit.grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:17:
[slightly offtopic] Ik heb de voorganger, de 2405 van Dell. Al tijden zit ik met het volgende: als ik de pc aanzet en daarna de monitor dan gaat ie eerst Auto Adjusten, maar desondanks krijg ik dan vaak onscherpe lettertjes, net alsof hij niet op z'n native resolutie draait, als je begrijpt wat ik bedoel. De resolutie lijkt in orde, maar de lettertjes lijken onscherp, met dikke en dunne randjes door elkaar heen. Dan moet ik eerst de monitor uit- en weer aanzetten, zodat ie opnieuw gaat Auto Adjusten, en dan pas is het goed, een mooi strak beeld. Uiteraard heb ik de juiste en nieuwste display drivers geladen. Ligt dat aan mij en is er een simpele oplossing voor?
Dat klopt, het gaat om een Compaq/HP pc met ingebouwde Intel chip voor het grafische gedeelte. Deze pc heeft geen DVI aansluiting. Overigens ben ik tevreden met de beeldkwaliteit, maar waar ik wel vanaf wil is het 'rebooten' van de monitor.matthijsln schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:38:
Het lijkt erop als je VGA gebruikt, misschien een DVI videokaart aanschaffen? Niet de oplossing van het probleem maar wel betere beeldkwaliteit.
Omdat ik ook veel films en series kijk en gewoon tv en gamen doe ik er bijna niet meer op.
En 24 inch is aan de kleine kant voor als tv vandaar.
Maar in de toekomst gewoon een grotere tv kopen dan is mijn probleem ook opgelost.
Nu heb ik hem gemaild en hij heeft me software aangeraden om de pixel weer tot leven te wekken, helaas zonder resultaat...
Nu mail ik hem terug maar het blijft stil aan de andere kant...
Iemand een idee?
Weet niet hoelang het geleden is dat je gemailed hebt. Maar meestal mailed hij terug in de avond (laat). En meestal binnen dag (of 2).Gameplayer schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:25:
Heb nu 2 weken een 2407 van Dell via Supradictus maar had van in het begin een dode subpixel midden in beeld![]()
Nu heb ik hem gemaild en hij heeft me software aangeraden om de pixel weer tot leven te wekken, helaas zonder resultaat...
Iemand een idee?
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Maar ik heb geduld
[ Voor 7% gewijzigd door rachez op 18-02-2007 04:34 ]
Mooie service dus
Ik had ook een dodepixel (gelukkig aan de zijkant). Na gelezen te hebben dat het ook wel eens helpt om de pixel te 'masseren' heb ik dat geprobeerd en lukt ook nog! Je moet gewoon heel zachtjes ronde bewegingen maken op de pixel, je heb dan de kans dat hij weer geaciveerd wordt.Gameplayer schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:25:
Heb nu 2 weken een 2407 van Dell via Supradictus maar had van in het begin een dode subpixel midden in beeld![]()
Iemand een idee?
suc6
nee, ik zou daar te opgewonden van rakenaeroxtaxi schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:36:
[...]
Ik had ook een dodepixel (gelukkig aan de zijkant). Na gelezen te hebben dat het ook wel eens helpt om de pixel te 'masseren' heb ik dat geprobeerd en lukt ook nog! Je moet gewoon heel zachtjes ronde bewegingen maken op de pixel, je heb dan de kans dat hij weer geaciveerd wordt.
suc6
Dus weet iemand of die acties om de maand zijn; maart geen actie, april weer wel ?
Ik verwacht/hoop dat de R600 eind maart/begin april komt en ik dan mn pc kan gaan samenstellen, maar als de 24" dell straks niet meer in de aanbieding is kan ik em beter deze maand kopen. Probleem is dat ik momenteel geen pc heb om hem op aan te sluiten en dus te testen.
Als die voorbij zijn neem ik aan dat zijn prijs ook weer omhoog zal gaan (nog steeds wel lager dan dell zelf maarja)
koop hem dan nu! Je kunt hem ook voor de pc gebruiken die je nu al hebtRutger Mulder schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:30:
Ik wil voor mijn nieuwe pc z'n 24" dell kopen, vind het eigenlijk de enige mooie lcd scherm dat er momenteel te koop isMaar ik wil nog ff wachten met het kopen van een nieuwe pc tot de R600 van ati, alleen is er voor dit scherm nu z'n kortingsactie.
Dus weet iemand of die acties om de maand zijn; maart geen actie, april weer wel ?
Ik verwacht/hoop dat de R600 eind maart/begin april komt en ik dan mn pc kan gaan samenstellen, maar als de 24" dell straks niet meer in de aanbieding is kan ik em beter deze maand kopen. Probleem is dat ik momenteel geen pc heb om hem op aan te sluiten en dus te testen.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Anoniem: 199209
ik ben nieuw op dit forum en heb heel vluchtig de voorgaande pagina's doorgelezen.
Ook ik overweeg heel erg snel de Dell UltraSharp 2407 WFP 24" te gaan aanschaffen en hem te gebruiken op mijn huidige PowerMac G5, vandaag heb ik al de DVI kabel besteld.
Kan iemand mij wellicht kort en bondig zeggen wat nu het verschil is tussen de revisies A02, A03 en de meest recente A04?
Wanneer ik het goed heb begrepen is er vanaf de revisie A02 geen "bandingprobleem" meer aanwezig.
In welk opzicht zou de revisie A 04 beter zijn dan de A03?
Ik ben geen gamer maar maak graag gebruik van het grote oppervlak van mijn nieuwe werkscherm (mijn huidige scherm is een Formac Platinum 20.10" 4:3), tekstverwerkingsprogramma's en zeer regelmatig een filmpje.
Ik lees het graag.
Ik heb nu een laptop, dat gaat dus niet werken....anders stond dat scherm hier alaeroxtaxi schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:25:
[...]
koop hem dan nu! Je kunt hem ook voor de pc gebruiken die je nu al hebt
Die 27" heeft weer een ander design en daar slaan ze de plank weer helemaal mis mee in mijn ogen. Ik zou dat scherm dus nooit kopen, zeker niet als ie bijna twee keer zo duur is als de 24".
Anoniem: 20874
Die gast maakt dan gelijk de offerte en vraagt meerdere malen vriendelijk of het product besteld mag en kan worden; hoezo "Dell heeft honger"?
Het schijnt dus dat, na een beetje zeuren over de toch nog steeds hoge Dell prijs ondanks hun "actie", Dell aardig mee kan in de prijs vergeleken met 4Launch en Supradictus, en....*nu komt ie*....Dell schijnt al een revisie A07 klaar te hebben staan voor als ik toch alsjeblieft bestel!
Nu dacht ik toch dat de revisie A04 de meest recente was maar dat schijnt dus toch niet zo te zijn.
Ik weet niet welk type kaartjes je gebruikt maar hier op mijn werk werken de 2GB en 4GB SD kaarten niet in de cardreader van de monitor. Idem geld voor oude interne PC SD card readers welke een oude chipset hadden welke de nieuwe SD specs (HC?) niet ondersteud. Ik heb zoiets ook op het Dell forum gelezen maar kan de link niet meer vinden.Anoniem: 20874 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:17:
Ik heb een vraag m.b.t. de cardreader op de 2407wfp. Ik krijg de cardreader niet werkend onder Vista. Ook een Windows upgrade van de Dell monitor gaf geen resultaat. Iemand suggesties?
Edit: Er zijn ook reviews op het net te vinden waarbij 2GB SD cards gewoon werken. (OS = XP)
Edit2: link: http://www.dellcommunity....0072&query.id=3306#M60072
[ Voor 14% gewijzigd door W.Wonderland op 21-02-2007 13:02 ]
Wat ik in de eerste instantie vreemd vind, is dat alles (stroomkabel, handleiding) dit keer in 1 doos zit.
Normaal krijg je toch 3 losse dozen? Is dit nieuw? Heb ik hier met een refurbished model te maken?
Edit: maar ik heb em niet bij dell vandaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Pred87 op 23-02-2007 13:55 ]
Ik hoor iedereen het scherm checken met een tooltje op dode pixels, welke tool gebruiken jullie hiervoor?
Zo op het oog is alles perfect!

Gewoon 1 grote doos klaar.
Geen idee...maar mijn A03 kwam in 4 dozen...Donderbij schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:27:
Waarom zou je in godsnaam 3 dozen moet krijgen voor een schermpje?
1 met het scherm, 1 met een stroomkabel, 1 met de handleiding en 1 met de soundbar...

Voor gemak. Als scherm naar NL gaat sturen ze een doos mee met een stekker die in NL werkt, en een doos met de NL manual. Als het naar UK gaat, sturen ze een doos mee met een stekker die daar werkt etc.Donderbij schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:27:
Waarom zou je in godsnaam 3 dozen moet krijgen voor een schermpje?
Zo hoeven ze de verpakkingen die uit de fabrieken komen rollen niet open te maken.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
De wereld zit íets ingewikkelder in elkaar. Ga jij maar eens met je nederlandse stekker naar engelandDonderbij schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:54:
Je kan dan toch ook gwn 2 versies maken. Je hebt toch alleen in USA 110 volt en de rest is 220 ofzo? Vandaar dat je zoveel verzend betaalt...
Het scherm gaat namelijk soms na het inloggen spontaan blauwe pixels erbij verzinnen en als ik van een wit scherm(bijv. een voornamelijke witte website) naar mijn achtergrond gaat het scherm altijd 3 a 4 keer lichtjes knipperen. Het is vooral met donkere achtergronden, met deze heb ik het opgemerkt, bij lichtere valt het niet op. http://interfacelift.com/dl/wallpaper/01118_manhattan_1920x1200.jpg En soms gaat het scherm lichtjes knipperen bij een witte scherm, en als ik een tijdje wacht bijv 2 a 3 gaat dat vanzelf weg.
Ik los het probleem heel simpel weg door het scherm aan en uit te zetten. Maar dat lost alleen de verzonnen blauwe pixels op.
Zouden andere mensen die deze scherm hebben brightness kunnen zetten op 0 en kijken of het hieraanligt als het scherm gaat knipperen. Als ik de brightness verhoog valt het gewoon stukken minder op...
Rob werkt volgens mij samen met 1 andere collega, bij mij hadden ze namelijk de fout gemaakt gratis een soundbar in mijn doos te doen. Ik had het aan hem verteld en hij zag dat zn collega mij die cadeau had bezorgd
En ook al lijken de typenummers erg op elkaar, het verschil in bijv. standaard brightness is enorm. Ik heb de 24" nu op 45% staan zodat ie ongeveer even helder is als die andere en mijn Iiyama op 100%.
Overgens irriteer ik me enorm aan het feit dat als je de monitor uitzet, de power ook van de USB hub afgaat. Alles wat je eraan hebt gaat ie dus opnieuw installeren als je de monitor weer aanzet, inclusief dingen in de ingebouwde cardreader op de 24".
Verder prachtmonitoren!
Every morning is the dawn of a new error.
Hier heb ik ook al 'last' van. Heb mn ipod eraan hangen in de usb hub en steeds als ik het scherm aanzet moet hij hem weer opnieuw herkennen, best irritant ja.raphidae schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:38:
Ik heb ze allebei al een tijdje:
[afbeelding]
Overgens irriteer ik me enorm aan het feit dat als je de monitor uitzet, de power ook van de USB hub afgaat. Alles wat je eraan hebt gaat ie dus opnieuw installeren als je de monitor weer aanzet, inclusief dingen in de ingebouwde cardreader op de 24".
Dat van die Iiyama viel mij ook al op. Heb zelf een iiyama prolite e430 gehad hiervoor en die stond inderdaad ook altijd op de max. Zal wel aan het panel en de oudheid van het iiyama scherm liggen.
Maar je hebt wel geld teveel ofniet? 2 reuze schermen
ps: welke wallpapers zijn dan, zijn wel strak
http://ra.phid.ae/stuff/index.php?dir=&file=wall1.jpgblmp schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:15:
[...]
ps: welke wallpapers zijn dan, zijn wel strak![]()
http://ra.phid.ae/stuff/index.php?dir=&file=wall2.jpg
Every morning is the dawn of a new error.
Kan niemand me vertellen wat voor tooltjes dat zijnwmeester schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:40:
Ik hoor iedereen het scherm checken met een tooltje op dode pixels, welke tool gebruiken jullie hiervoor?
Zo op het oog is alles perfect!
Er zijn vast nog wel meer manieren, maar dit is om even snel te zien of er een pixel kapot is.
@ raphidae: thanks man
[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 24-02-2007 17:57 ]
Is dat niet dit progje: Nokia Monitor Test 1.0.0.1wmeester schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:06:
[...]
Kan niemand me vertellen wat voor tooltjes dat zijn
Doet eigenlijk ongeveer hetzelfde wat hxk-clan voorstelt, namelijk je hele scherm één kleur maken. Alleen met DPT zit je niet je bureaublad instellingen te vernagelen en heeft nog wat meer functies.
Het daadwerkelijk vinden van dode pixels blijft mensenogen werk.
Of is het m.a.w. ook mogelijk dat een online shop schermen van Dell aanbiedt waarvan de garantie wel rechtstreeks bij Dell moet afgehandeld worden ??
Ik heb nl. gemaild naar een Duitse shop waar ze de 2407 verkopen voor 750 EUR en daar zeggen ze dat ik Dell moet contacteren indien ik garantie nodig zou hebben (en het scherm bij die online shop gekocht heb).
Want als de garantie toch bij Dell geregeld zou moeten worden, waarom zou men dan nog bij Dell rechtstreeks (die 2407) kopen ??
Dank u, geen dode of halfdode pixels hier!Ray-zor schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:23:
Dead Pixel Test (DPT.exe)--> http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=52855
Doet eigenlijk ongeveer hetzelfde wat hxk-clan voorstelt, namelijk je hele scherm één kleur maken. Alleen met DPT zit je niet je bureaublad instellingen te vernagelen en heeft nog wat meer functies.
Het daadwerkelijk vinden van dode pixels blijft mensenogen werk.

Bij 4launch is die 699, hetzelfde als bij supradictus, misschien dat je hun kan mailen ?psychodweep schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:56:
Weet er iemand of alle schermen die onrechtstreeks bij Dell werden gekocht, de garantie altijd bij de verkoper van het scherm moet geregeld worden ??
Of is het m.a.w. ook mogelijk dat een online shop schermen van Dell aanbiedt waarvan de garantie wel rechtstreeks bij Dell moet afgehandeld worden ??
Ik heb nl. gemaild naar een Duitse shop waar ze de 2407 verkopen voor 750 EUR en daar zeggen ze dat ik Dell moet contacteren indien ik garantie nodig zou hebben (en het scherm bij die online shop gekocht heb).
Want als de garantie toch bij Dell geregeld zou moeten worden, waarom zou men dan nog bij Dell rechtstreeks (die 2407) kopen ??
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik vond het voordeel van Dell dat ze bij evt. defecten al de volgende werkdag langskomen/omruilen en dat ik een Rev.A07 ipv een A04 krijg en dat ze niet lastig doen over het omruilen wanneer er dode (sub)pixel zouden zijn.
Bij 4Launch zul je de monitor bij een defect retour moeten sturen en voor een pixelgarantie rekenen ze 59 eurs meer, en dan nog de verzendkosten natuurlijk.
Met Dell valt dus zeker te onderhandelen, zeker wanneer je hen vertelt te twijfelen tussen hun monitor en die van HP waar ze een gloeiende t****ghekel aan hebben gezien de concurrentie.
Ik ben wel erg benieuwd wat de Rev A07 nou inhoud want we zaten tot nu toe maar tot Rev A04. Hebben ze 05 en 06 overgeslagen ofzo??? Beetje vaag allemaal.
Heb ze gevraagd om een uitgestelde levering ivm de geweldige puinzooi van de verbouwing alhier, over een goede 4 weken zal ik dus mijn ervaringen posten.
Bij 4launch staat er duidelijk dat je garantie via hen moet regelen, dus zelfde regeling als bij Supradictus.... maaruh bij die 2 andere Duitse shops zeggen ze dat je rechtstreeks bij Dell garantie moet regelen.DeluxZ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:11:
[...]
Bij 4launch is die 699, hetzelfde als bij supradictus, misschien dat je hun kan mailen ?
*edit*
Net gebeld naar Dell (en kreen een Nederlandse werknemer aan de telefoon) en wat vragen gesteld:
V: Wat is het verschil tussen die nieuwe (rev a04) en oudere revisie ?
A: Dat weet ik niet zo, dat zal ik eventjes vragen.
.....
Het verschil is dat de nieuwe revisie Vista compatibel is, het ligt em in de software.
V: En verder zijn er geen verschillen ??
A: Nee.
V: Is de prijs onderhandelbaar?
A: Nee, de prijs is vast. U krijgt een korting van 25 % en dat is een tijdelijke actie.
V: Waarom zie ik online shops die deze scherm veel goedkoper kunnen aanbieden ?
A: Daarover kan ik u geen antwoord geven. Ik kan niks zeggen over die winkels. Ik weet enkel dat wij achter ons product staan en u 3 jaar garantie kunnen geven.
V: Hoe zit het met de pixelgarantie ?
A: Normaal is de garantie 5 pixels... maar als u een scherm koopt en deze geleverd wordt met 1 of 2 pixels, zullen wij die omwisselen.
V: Dus men zal niet moeilijk doen over die dode pixels ?
A: Zeker niet.
[ Voor 54% gewijzigd door psychodweep op 26-02-2007 17:25 ]
Hebben meerdere bezitters van een 2407 deze cosmetische afwijking?
toch wel, op het net zijn ook nog actiecodes te vinden, bijvoorbeeld de codes die de onderwijsbond gebruikt;psychodweep schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:04:
[...]
V: Is de prijs onderhandelbaar?
A: Nee, de prijs is vast. U krijgt een korting van 25 % en dat is een tijdelijke actie.
* Klik naar www.dell.nl
* selecteer uw gewenste consumenten artikel
* vul bij waardebon invoer in "mijn mandje" het volgende waardebonnummer in: 1TJ$N20835B2SZ
* klik op "waardebon toepassen"
De prijs is nu inclusief de 5% korting
en onderhandelen met Dell levert dus nog eens extra korting op en het niet verrekenen (of het in de totaalaanbiedingsprijs opnemen) van de verzendkosten.
Ik heb nu namelijk een Acer AL2051W, en wil eigelijk wat groters hebben... maar deze heeft dus erg goede kwaliteit.. ik heb nog geen 20" breedbeeld scherm gezien die mooiere kleuren/contrast heeft dan deze.. maar vraag me dus af hoe dat met die Dell zit...
Kan je overigens die kortingcodes zomaar gebruiken
[ Voor 38% gewijzigd door BiG-GuY op 26-02-2007 19:19 ]
Anoniem: 38831
heb nu ff het geld eigenlijk niet. maarja als ze erg weinig acties van deze aard ermee doen? moet ik maybe toch ff ergens geld regelen
Je hebt 7 dagen bedenktijd gerekend vanaf het moment dat je het scherm ontvangt.BiG-GuY schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:16:
Ik ben nu sterk aan het denken om voor de Dell 2407WFP te gaan... enige wat ik dus erg irritant vind, is dat je het niet in een gewone winkel kan bekijken... of is dat wel mogelijk ergens? en anders.. Dell moet zoiezo die regeling hebben, met wet van koop op afstand toch? dus stel het bevalt me niet, dan moet ik het terug kunnen sturen toch?...
Ik heb nu namelijk een Acer AL2051W, en wil eigelijk wat groters hebben... maar deze heeft dus erg goede kwaliteit.. ik heb nog geen 20" breedbeeld scherm gezien die mooiere kleuren/contrast heeft dan deze.. maar vraag me dus af hoe dat met die Dell zit...
Kan je overigens die kortingcodes zomaar gebruiken? want dan haal ik hem tegen die tijd wel bij Dell vandaan
scheelt toch weer extra 40 euro in prijs
Het gebruik van die codes lijkt me geen punt daar Dell er alle baat bij heeft om te verkopen, zeker nu de Dell schermen via andere aanbieders ook hun weg naar de klant vinden en de hete adem van HP in Dell's nek te voelen is.
Bovendien controleren ze niet of je wel lid bent van de onderwijsbond of een andere club die ook met coupons strooit....
Weet je zeker dat het om de A07 versie gaat en niet om de (20)07 versie.Anoniem: 199209 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:37:
Geen flauw idee wat de rev.A07 nu precies beter maakt dan de rev.A04, op internet is daar nog niets van te vinden, iig geval claimt Dell hun producten iedere keer weer aan te passen met de nieuwste en verbeterede technieken...het zal wel.
Heb ze gevraagd om een uitgestelde levering ivm de geweldige puinzooi van de verbouwing alhier, over een goede 4 weken zal ik dus mijn ervaringen posten.
In het geval ze jou werkelijk de A07 versie beloofd hebben zou je volgens mij de eerste zijn die dit schem ontvangt. Ik ben benieuwd of ze in dit scherm een (goedkopere) BTNIII paneel verwerkt hebben ipv het SPVA. (enige verschillen welke ik weet: BTNIII heeft een lagere helderheid en een mindere inkijkhoek maar de snelheid is wel iets hoger)
Als het bovenstaande waar is dan zal Dell nog steeds moeten voldoen aan de specificaties die ze voor dit scherm opgeven.
Jammer genoeg zijn die bonnen niet geldig op de Belgische site....[b][message=27570417,noline]en onderhandelen met Dell levert dus nog eens extra korting op en het niet verrekenen (of het in de totaalaanbiedingsprijs opnemen) van de verzendkosten.
En als de verkoper zegt dat prijs niet bespreekbaar is, wat kan je verder nog doen ??
het gewoon bespreekbaar maken, onderhandelen, zeggen dat je wilt nadenken (komt er vrijwel direct een nog leuker voorstel), zeggen dat je een ander scherm op het oog hebt (liefst van een grote concurent van in dit geval Dell), er zijn tal van dingen te verzinnen.psychodweep schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:57:
[...]
Jammer genoeg zijn die bonnen niet geldig op de Belgische site....
En als de verkoper zegt dat prijs niet bespreekbaar is, wat kan je verder nog doen ??
Ik onderhandel al jaren over prijzen en geloof me; ik betaal never nooit de prijs die men in eerste instantie wil hebben en verdien met kortingen bij wijze van spreke mijn zomer EN wintervakantie, en zelfs daar onderhandel ik over.
Er is altijd wel ruimte voor bijvoorbeeld korting of gratis goederen....oefening baart kunst, veel oefenen dus
Het grootste "nadeel" zou kunnen zijn dat de tegenpartij je niet aardig vindt, mij een complete zorg
Als ze te weinig marge hebben houd het kortingsverhaal snel op....in dit geval is er genoeg marge!
Het lijkt me sterk dat de Belgen niet meegaan met de kortingscoupons of een ander kortingvoorstel, zij moeten immers ook hun targets halen en het zal hun er veel aan gekegen zijn om jouw als klant binnen te halen en niet je aankoop te doen bij de Nederlandse vestiging (Ik neem voor het voorbeeld even aan dat je in Belgie zit; het blijkt niet uit je profiel).
...en nu maar veel oefenen
[ Voor 2% gewijzigd door psychodweep op 27-02-2007 01:42 . Reden: enkele typos ]
Anoniem: 38831
Maarja wel een groot scherm, hoop dat ze binnenkort weer een actie ermee doen.
vandaag is namelijk de eind datum van de actie van de 2407WFP
Ik heb al aardig zitten zoeken, maar de ene zegt dat games van de laatste top spellen wel nice is. Maar andere zeggen toch aardig wat ghosting te hebben. Dus ik twijfel.
Maar die waarde bon gaat ik wel even bewaren.
Hoe kun je trouwens zien welke versie je gaat krijgen? of is dat niet mogelijk?
Anoniem: 210581
Anoniem: 38831 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:26:
Hoe kun je trouwens zien welke versie je gaat krijgen? of is dat niet mogelijk?
*heel binnenkort wordt het 30" scherm aangeboden voor een bedrag rond de 1400 eurs in de BTW*
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Maar nu blijkt dat gister de laatste dag van de actie was. Ik ging er dus van uit dat de actie de hele maand februari zou lopen. Ik naar dell gebelt of ik niet nog onder de actie voorwaarden de monitor kan bestellen, maar na lang wachten aan de telefoon kon ik maar 10% max korting krijgen en de monitor dus z'n 960 euro moet kosten
Ik vind dit toch erg slecht van dell dat ze je niet even willen matsen voor die 1 dag te laat, die 10% zou je anders waarschijnlijk ook wel krijgen. Ze hebben genoeg marge er op imo.
Ik vind de dell prijzen zowiezo raar, nu is de 30" goedkoper dan de 27". Hoe wil je dat aan de klant uitleggen...
En als ik bijvoorbeeld op de USA website van dell kijk kost de 2407WFP $674, wat z'n 510 euro is. Ik weet dat de belasting daar anders gaat, maar daar kost het gewoon bijna de helft!
USA hebben ze trouwens gewoon 10% korting op alle widescreens (20,24 en 30 inch), dit is veel beter.
Voor normale applicaties moet dit geeneen probleem zijn nee. Voor gamen is hij (erg) te licht (afhankelijk van wat je speeld natuurlijk). Je moet meestal toch echt wel een midden/high motor (ati X1800of hoger /nVidia 6800 of hoger hebben om beetje fatsoenlijk te spelen (1920x1200 @ med/high).Anoniem: 210581 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:22:
Heeft er iemand een Dell 2407WFP in combinatie met een X1300 Pro kaart? Ik neem aan dat dit voldoende is voor standaard applicaties, maar wellicht net te licht voor gaming?
Maar again afhankelijk van games die je speeld, quake4/call of duty 2 en dat soort games zullen misschien wat moeilijk gaan.
Naja ik bestel mijn 2407WPF komende maand gewoon bij hem, dell heb z'n kans gehad.
Anoniem: 210581
Dank, denk dat alleen World of Warcraft op deze PC gespeeld zal worden, volgens mij moet dat wel lukken.blmp schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:43:
[...]
Voor normale applicaties moet dit geeneen probleem zijn nee. Voor gamen is hij (erg) te licht (afhankelijk van wat je speeld natuurlijk). Je moet meestal toch echt wel een midden/high motor (ati X1800of hoger /nVidia 6800 of hoger hebben om beetje fatsoenlijk te spelen (1920x1200 @ med/high).
Maar again afhankelijk van games die je speeld, quake4/call of duty 2 en dat soort games zullen misschien wat moeilijk gaan.
Zo'n account manager vertelt ook maar van alles om jou een monitor te verkopen. Zou best kunnen dat er een rev A07 komt, maar dan wel na een rev A05 en A06. Ik denk wat hij je duidelijk wilde maken is dat je altijd wel kan blijven wachten want er komen altijd nieuwere versies uit.Rutger Mulder schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:49:
Ik heb even met supradictus gemailed en volgens hem is de Rev A07 grote onzin.
Naja ik bestel mijn 2407WPF komende maand gewoon bij hem, dell heb z'n kans gehad.
A04 is de huidige beschikbare revisie zover ik weet.
I don't have a solution but I admire the problem.
bit-tech.net
cnet.com
Tip voor de TS
edit:
cnet.com zit nu hier:
klik
en bit-tech.net hier:
klik
[ Voor 52% gewijzigd door bokkow op 01-03-2007 16:20 ]
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
Ik heb alles weer op orde gebracht .bokkow schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:55:
Ik weet niet of het al gemeld is maar deze reviews van de 2407 zijn weg:
bit-tech.net
cnet.com
Tip voor de TS
edit:
cnet.com zit nu hier:
klik
en bit-tech.net hier:
klik
Bedankt voor je oplettendheid !!!
Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD
Weet iemand of die Supradictus nog steeds in 2407's handelt en zo ja op welke prijs hij nu staat?
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
Anoniem: 194324
nu kwam ik deze link tegen op hardforum:
http://www.dellcommunity....m_monitor&thread.id=74977
hier wordt gezegd dat je hem kan omruilen.
is het handiger om een rev03 te kopen bij supradictus voor 679 en vervolgens bij dell om te ruilen?
Dan ben je natuurlijk wel direct je pixel garantie kwijt.Anoniem: 194324 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:19:
ik zit te twijfelen tussen de rev a04 en a03, verschil schijnt bv 1:1 pixelmappin te zijn.
nu kwam ik deze link tegen op hardforum:
http://www.dellcommunity....m_monitor&thread.id=74977
hier wordt gezegd dat je hem kan omruilen.
is het handiger om een rev03 te kopen bij supradictus voor 679 en vervolgens bij dell om te ruilen?
Nee, want bij Dell zelf geven ze geen garantie op schermen die je bij Supradictus hebt gekocht.Anoniem: 194324 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:19:
Garantie moet je via Supradictus regelen.... Bij Dell herkennen ze die serienummers niet.
Anoniem: 194324
okya, helaas is de actie van dell afgelopen, waardoor het scherm weer 1000 euro is, dus is supradictus nog steeds interessant., dan maar een paar tientjes meer betalen zodat ik 1:1 mapping hebpsychodweep schreef op maandag 05 maart 2007 @ 02:17:
[...]
Nee, want bij Dell zelf geven ze geen garantie op schermen die je bij Supradictus hebt gekocht.
Garantie moet je via Supradictus regelen.... Bij Dell herkennen ze die serienummers niet.
Ik kan alleen niet 1 2 3 vinden hoe je een spel in de normale 4:3 mode krijgt
Opgelost, pixelmapping aanzetten als je het spel speelt, niet in windows.
[ Voor 16% gewijzigd door Chubbchubb op 05-03-2007 15:59 ]