Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 21.331 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

het is sowieso klinkklare onzin dat je of moet betalen voor pixelgarantie, of genoegen moet nemen met luie en/of dode pixels. Als consument heb je toch recht op een product dat naar behoren functioneert, en een scherm met dode of luie pixels doet dat dus niet, in mijn ogen zou een goede webshop of gewone winkel zo'n product zonder klagen terugnemen en een nieuwe moeten leveren. Jammer dat in de praktijk hier weinig van terecht komt

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Guumuus schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:43:
het is sowieso klinkklare onzin dat je of moet betalen voor pixelgarantie, of genoegen moet nemen met luie en/of dode pixels. Als consument heb je toch recht op een product dat naar behoren functioneert, en een scherm met dode of luie pixels doet dat dus niet, in mijn ogen zou een goede webshop of gewone winkel zo'n product zonder klagen terugnemen en een nieuwe moeten leveren. Jammer dat in de praktijk hier weinig van terecht komt
Ik geef je, als consument, groot gelijk.
Maar, wanneer de fabrikant vindt dat zijn product naar behoren werkt wanneer er < X dode (sub)pixels in zitten, vervolgens koop jij dat product, dan kun je hier weinig meer aan doen. Door het scherm te kopen geef je aan dat je het met die stelling van de fabrikant eens bent. Het enige wat je kunt doen is een fabrikant kiezen die stelt dat er absoluut geen dode pixels mogen zitten in zijn scherm, ofwel extra betalen voor een scherm dat 'beter' is dan vereist.

Je kunt het ook anders bekijken, stel dat een fabrikant alle schermen met dode pixels weggooit en alleen de dodepixel-vrije schermen verkoopt, dan worden die schermen onbetaalbaar (want je betaalt dan voor een groot deel ook voor de weggegooide schermen).

[ Voor 10% gewijzigd door Chubbchubb op 11-05-2007 12:04 ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 14:01
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:33:
[...]

Het gaat wel gewoon via een bedrijf, dus dan is het geen verkoop tussen 2 particulieren toch?
En uiteraard moet het via internet of telefonisch gebeuren. Anders is het geen koop op afstand meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Jammer dat het scherm geen 1080p ondersteunt maar is het mogelijk om via een component >> VGA kabel toch mn Xbox 360 op 1080p te zetten en dat via de VGA input toch een soort van 1080p te krijgen?? Of denk ik weer te makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 21:47
Ik heb een vraag: ik ga een nieuwe monitor kopen en zit nu te twijfelen tussen een Samsung SyncMaster 215tw (21") en een Dell Ultrasharp 2407wfp. Omdat ik twijfel of de meest recente spellen op mijn pc (C2D e4300 @ 2,6 | ATI Radeon X1950Xt 256 MB) op 1920*1200 nog vloeiend draaien, vroeg ik mij af, hoe goed de 2407wfp het beeld interpoleert, zou ik bijvoorbeeld op een resolutie draaien van 1680*1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Flipjack schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:18:
Ik heb een vraag: ik ga een nieuwe monitor kopen en zit nu te twijfelen tussen een Samsung SyncMaster 215tw (21") en een Dell Ultrasharp 2407wfp. Omdat ik twijfel of de meest recente spellen op mijn pc (C2D e4300 @ 2,6 | ATI Radeon X1950Xt 256 MB) op 1920*1200 nog vloeiend draaien, vroeg ik mij af, hoe goed de 2407wfp het beeld interpoleert, zou ik bijvoorbeeld op een resolutie draaien van 1680*1050.
Ik speel CS: Source/HL2/C&C3/TDU allemaal op 1920*1200 met alle detail bijna op max. en dat is prima te doen. Als ik bij CS: Source HDR aanzet valt mn framerate van 110 naar 60fps, maar who cares, monitor is ook 60Hz. Ik heb een C2D E6600 en een X1950XT 256MB en 2GB geheugen. Dus ik denk dat je pc dat prima gaat trekken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:04:
[...]

Ik speel CS: Source/HL2/C&C3/TDU allemaal op 1920*1200 met alle detail bijna op max. en dat is prima te doen. Als ik bij CS: Source HDR aanzet valt mn framerat van 110 naar 60fps, maar who cares, monitor is ook 60Hz. Ik heb een C2D E6600 en een X1950XT 256MB en 2GB geheugen. Dus ik denk dat je pc dat prima gaat trekken :*)
Heel erg mooi! Hardstikke bedankt voor het antwoord, en dan denk ik wel dat ik eruit ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 17:39
Ik heb net de 2007WFP, voor het eerst dat ik een LCD heb, alleen heb in het midden een pixel die op wat het lijkt rood blijft staan en wel op zwart gaat, maar andere kleuren doet ie niet aan. Is dat nou een dode pixel of een luie pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:52
.Johnny schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:51:
Volgens mij kun je helemaal geen garantie via Dell zelf regelen. Ik heb dat per ongeluk ook geprobeerd toen ik een defect had aan mijn monitor, maar toen ik Dell belde herkenden ze mijn serienummer niet eens. Ik vermoed dat deze Dell schermen geimporteerd worden en Dell nederland er daarom niks mee kan.
Overigens, ik heb helemaal geen slechte ervaringen, Supradictus ruilde bij mij gewoon mijn scherm om, maar had toen wel flink wat spraakverwarring over de mail waardoor van next-businessday geen sprake was(eerder een week). Dat maakt als particulier natuurlijk ook niet enorm uit, maargoed.
Wat ik wel vreemd vind, is dat we allemaal bij deze knakker onze schermen kopen, terwijl hij niet eens een webshop of iets dergelijks heeft. Alleen ebay. dat is toch wel een soort van vaag?
Hmm, heb net een Dell 2707WFP bij hem gekocht. Monitor bevat geen fouten, en kwam razendsnel. Maar ik maak me toch wel een beetje zorgen. In antwoord op een vraag die ik aan Dell gesteld had, schreef hij terug:

"Niet teveel Dell lastig vallen met 'onze' zaken alstublieft. Ik kan u juist deze prijzen geven, door zoveel mogelijk zelf af te handelen."

Beetje merkwaardige gang van zaken, toch? Ik begin ook te vermoeden dat ik de Dell 5 jaar onsite garantie wel eens mis gelopen zou kunnen zijn, want Dell beweert geen QSix te kennen, en zegt in principe niks voor mij te kunnen doen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:04:
[...]
Als ik bij CS: Source HDR aanzet valt mn framerate van 110 naar 60fps, maar who cares, monitor is ook 60Hz.
Wil niet flauw doen, maar een LCD monitor heeft natuurlijk geen echte refresh rate waartegen je zou kunnen 'syncen'. In tegenstelling tot CRT schermen, waar pixels 'dimmen' als je de fosfors niet opnieuw en tijdig aanstraalt, blijft een LCD celletje gewoon licht geven totat die instructie krijgt om iets anders te gaan doen.

LCD schermen hebben meer een "fake" refresh rate, meestal gezet op 60Hz, omdat een video kaart nou eenmaal heel erg in de war raakt als je hem vraagt 0hz aan te sturen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

albatross schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:23:
[...]

Wil niet flauw doen, maar een LCD monitor heeft natuurlijk geen echte refresh rate waartegen je zou kunnen 'syncen'. In tegenstelling tot CRT schermen, waar pixels 'dimmen' als je de fosfors niet opnieuw en tijdig aanstraalt, blijft een LCD celletje gewoon licht geven totat die instructie krijgt om iets anders te gaan doen.

LCD schermen hebben meer een "fake" refresh rate, meestal gezet op 60Hz, omdat een video kaart nou eenmaal heel erg in de war raakt als je hem vraagt 0hz aan te sturen.
Je doet niet flauw, maar het maakt nog steeds niets uit. Ik zie zelf het verschil ook niet tussen 60 en 110 fps, alleen aan het fps metertje in beeld ;) . Ik vind het knap dat er mensen zijn die zoveel beeldjes per seconde kunnen waarnemen. Maar het gaat er om dat gamen op max resolutie met de gegeven hardware goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
SayWhatAgain! schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:45:
[...]

Je doet niet flauw, maar het maakt nog steeds niets uit. Ik zie zelf het verschil ook niet tussen 60 en 110 fps, alleen aan het fps metertje in beeld ;) . Ik vind het knap dat er mensen zijn die zoveel beeldjes per seconde kunnen waarnemen. Maar het gaat er om dat gamen op max resolutie met de gegeven hardware goed te doen is.
Ben ik het ook mee eens. Ik heb standaard vsync aanstaan, dus het interesseert me niet of ik in principe 300 fps draai, daar zie je helemaal niks van terug. Het is hooguit leuk om te weten dat je systeem het zo lekker snel kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Guumuus schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:43:
LCD monitor worden sinds 2002 volgens de ISO 13406-2 norm verkocht. Daar staat beschreven voor welke klasse wat voor pixelfouten voor mogen komen, en hoeveel. Valt het aantal pixelfouten voor die monitor binnen de norm voor dat type scherm, dan is dat dus, wettelijk, gewoon "een product dat naar behoren functioneert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
albatross schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:51:
[...]
Hmm, heb net een Dell 2707WFP bij hem gekocht.
offtopic:
Ehm, foto's!?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit deel is vol :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.