[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.548 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Nvidia heeft nu de nieuwe Forceware 97.92 WHQL drivers (tbv. 8800-series) op de site staan. :)

Release Highlights:

* Supports GeForce 8800 GTX and GeForce 8800 GTS GPUs.
* Game and application compatibility fixes. For more information on this driver, please view the Release Notes.
* New PureVideo technology features allows GeForce 8800 GTX/GTS to achieve a score of 128 in the HQV video quality benchmark:
o Improved inverse telecine algorithms (2:2 & 3:2 Pull-down Correction) for standard and high definition content.
o Improved spatial-temporal de-interlacing algorithm (for standard and high definition content).
* Includes the new NVIDIA Control Panel. Please visit the NVIDIA Control Panel website for more information.
* Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.1 support.

Release Notes (PDF):
http://uk.download.nvidia...rceWare_Release_Notes.pdf

International versie:
http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_97.92_uk.html

[ Voor 75% gewijzigd door bitshape op 10-01-2007 21:53 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 15:57
bitshape schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:44:
Nvidia heeft nu de nieuwe Forceware 97.92 WHQL drivers (tbv. 8800-series) op de site staan. :)

Release Highlights:

* Game and application compatibility fixes. For more information on this driver, please view the Release Notes.
* New PureVideo technology features allows GeForce 8800 GTX/GTS to achieve a score of 128 in the HQV video quality benchmark:
o Improved inverse telecine algorithms (2:2 & 3:2 Pull-down Correction) for standard and high definition content.
o Improved spatial-temporal de-interlacing algorithm (for standard and high definition content).
* Includes the new NVIDIA Control Panel. Please visit the NVIDIA Control Panel website for more information.

Release Notes (PDF):

International versie:
Ik denk dat ik ze toch maar ff test. Mss dat het het haloprobleem verhelpt. Eerst eens kijken wat ik nu heb van 3dmark06 score. Mss stijgt de performance ook.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
PauseBreak schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:36:
[...]

Overigens kost een Cooler Master iGreen Power 430W of 500W nog geen €90,-.
Op een kaart van ongeveer €600,- is dat natuurlijk geen al te grote investering :)
En leg er dan nog 30 euri bij, en je hebt 750 watt, en die kan waarschijnlijk ook nog je volgende systeempje trekken..

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
bitshape schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:44:

Release Highlights:

Release Notes (PDF):

International versie:
Hopelijk werkt Runaway 2 nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

CHRING schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:21:
[...]

En leg er dan nog 30 euri bij, en je hebt 750 watt, en die kan waarschijnlijk ook nog je volgende systeempje trekken..
Dat kan zo'n 500W iGreen Power ook wel, tenzij je dan next-gen SLI/CF gaat draaien, maar dan heb je waarschijnlijk aan 750W ook niet genoeg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Wohoew nieuwe drivers zorgen in ieder geval al voor wat meer performance(al is het niet veel): van 11426 3Dmark06 naar 11483. Dit op 3 ghz en 630/2000. Op stock haalde ik 9970. Dit betekent dat ik op stock met de nieuwe drivers 10K moet halen. Zal dit morgen eens proberen. Het is niet veel performancewinst, maar het betekent dat nog niet alles uit de 8800 wordt gehaald. ff halo testen.

edit: halo werkt nu normaal. Ook haal ik in nfs carbon ipv gemiddeld 55 fps, nu 56 fps. Het is niet veel, maar iedere frame is er 1 extra. Enigste wat voor mij nu nog moet verbeterd worden is fsx, die zuigt nog zwaar. Maar mss dat met de directX10 fix dit allemaal goed zal worden. Als ik zo de screenshots bekijk, dan is lijkt het er bij mij op de verste verten niet naar :'(

[ Voor 33% gewijzigd door skelleniels op 10-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
skelleniels schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:46:
Wohoew nieuwe drivers zorgen in ieder geval al voor wat meer performance(al is het niet veel): van 11426 3Dmark06 naar 11483. Dit op 3 ghz en 630/2000. Op stock haalde ik 9970. Dit betekent dat ik op stock met de nieuwe drivers 10K moet halen. Zal dit morgen eens proberen. Het is niet veel performancewinst, maar het betekent dat nog niet alles uit de 8800 wordt gehaald. ff halo testen.

edit: halo werkt nu normaal. Ook haal ik in nfs carbon ipv gemiddeld 55 fps, nu 56 fps. Het is niet veel, maar iedere frame is er 1 extra. Enigste wat voor mij nu nog moet verbeterd worden is fsx, die zuigt nog zwaar. Maar mss dat met de directX10 fix dit allemaal goed zal worden. Als ik zo de screenshots bekijk, dan is lijkt het er bij mij op de verste verten niet naar :'(
Wat is fsx dan weer?

ohja flight simulator x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

PauseBreak schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:37:
Dat zou ik je niet kunnen zeggen. Echter zou ik persoonlijk het risico niet willen / durven lopen en heb dan ook gekeken naar een voeding met meerdere 12V lijnen.
Wellicht dat iemand anders je iets meer kan vertellen.
gaat toch om totaal aantal A dat een voeding kan leveren, uiteindelijk komt het uit hetzelfde stopcontact. Of je nou 1 lijn 100 Amperes hebt of 4 lijnen van 25 ampere. Je voeding trekt het dus; op dat totaal aantal amperes (of beter gezegd het vermogen) is je voeding gebouwd. Dus als je 8800gtx 16A trekt (weet niet hoeveel een 8800gtx nodig heeft), en je hebt 28A dan heb je dus 12 A over voor hdd, mobo en proc. Redelijk voldoende dus. De reden dat voedingsbouwers een rail over verschillende lijnen verdelen is om de stabiliteit te garanderen. Als 1 rail/belasting inzakt respectievelijk te groot is, dan neemt die niet de rest mee. De andere 3 lijnen blijven dan stabiel. Daarvoor is dus vaak alleen een dedicated lijn voor de gpu: mobo, cpu en hdd blijven netjes 12V met genoeg vermogen krijgen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

skelleniels schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:46:

Ever heard about the 3%-rule? Er mag een verschil van 3% in de scores zitten en dan zit je binnen de foutmarge. 11483/11426=1.005 oftewel 0.5% verschil. Dat dit betere 3DMark-drivers zijn is hiermee dus tot búllshit verklaard, maar misschien geeft het in reallife wél verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Nvidia heeft nu de nieuwe Forceware 97.92 WHQL
Oke even deze drivers ombouwen en instaleren op mijn 7900gt's
Draai nu 9.7.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Seesar schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:02:
[...]

gaat toch om totaal aantal A dat een voeding kan leveren, uiteindelijk komt het uit hetzelfde stopcontact. Of je nou 1 lijn 100 Amperes hebt of 4 lijnen van 25 ampere. Je voeding trekt het dus; op dat totaal aantal amperes (of beter gezegd het vermogen) is je voeding gebouwd. Dus als je 8800gtx 16A trekt (weet niet hoeveel een 8800gtx nodig heeft), en je hebt 28A dan heb je dus 12 A over voor hdd, mobo en proc. Redelijk voldoende dus. De reden dat voedingsbouwers een rail over verschillende lijnen verdelen is om de stabiliteit te garanderen. Als 1 rail/belasting inzakt respectievelijk te groot is, dan neemt die niet de rest mee. De andere 3 lijnen blijven dan stabiel. Daarvoor is dus vaak alleen een dedicated lijn voor de gpu: mobo, cpu en hdd blijven netjes 12V met genoeg vermogen krijgen.
precies de reden dat ik dus een psu heb met meer dan 1 12V lijn :)
dank voor de uitleg :*)

weet iemand overigens of de 8800GTX problemen heeft met Sims2, aangezien mijn vriendin dat nogal veel speelt...

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

PauseBreak schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:02:
[...]weet iemand overigens of de 8800GTX problemen heeft met Sims2, aangezien mijn vriendin dat nogal veel speelt...
Vraag me af of er mensen zijn die de sims spelen met een 8800GTX ;)
Zo bijzonder is The Sims2 niet qua grafische dingen etc. (schaduwen) dus die zal het vast wel goed doen, zo niet dan is er eind jan wel een goede driver. (aan de kaart zelf zal het niet liggen natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Xof schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:05:
[...]

Vraag me af of er mensen zijn die de sims spelen met een 8800GTX ;)
Zo bijzonder is The Sims2 niet qua grafische dingen etc. (schaduwen) dus die zal het vast wel goed doen, zo niet dan is er eind jan wel een goede driver. (aan de kaart zelf zal het niet liggen natuurlijk :P)
Mwa, Sims2 is zwaarder dan het lijkt (veel AA enzo). Maar goed, maakt me ook niets uit als het niet werkt, dan gaat ze maar lekker verder met Garfields lezen als ik ontbijt op bed maak :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-01 13:17
PauseBreak schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:02:
weet iemand overigens of de 8800GTX problemen heeft met Sims2, aangezien mijn vriendin dat nogal veel speelt...
Haha toevallig!
* Darkwolf_1982 meldt zich! :P

Maar goed... sterker nog: het draait als een trein!
De Sims 2 voelde altijd echt zwaar en klunky aan.
Veel geratel dus extra geheugen was ook altijd geboden in mijn vorige bak en dat met EEN GB!
Tevens had ik een X800XT PE.
Maar... nog steeds was het klunky.

Voor de grap (mijn girl vind die game ook wel chil) heb ik het dus geinstalleerd op mijn GTX powered beast en het draait echt als een zonnetje!
Heb het gewoon uren zitten spelen uit puur genot omdat ik alles voluit kan zetten en het eindelijk helemaal glad en strak aanvoelt.
Je kan nog wel aanvoelen dat het de GTX laat zweten maar geloof me... de GTX laat zich niet kennen en laat de Sims 2 draaien zoals deze jaren geleden had moeten draaien!
Installeren dus! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 11-01-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Jorn1986 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:46:
Ben nog wel iets opmerkelijks tegen gekomen:

profiel van Apple : een 400 watt voeding die maar 18A op de +12 kan leveren? (8>
Yep, deze voeding dient me al 2 jaar naar volle tevredenheid en heeft tot nu toe nog geen problemen
opgeleverd. Ik had verwacht dat ie een 8800GTX niet zou trekken maar hij doet 't met 2 vingers in z'n neus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 17:55
Heb wel met de nieuwste drivers op 8800 GTS dat FEAR er niet meer uitziet. Geen artifacts enzo maar meer textures die niet kloppen en schaduwen zien er niet meer uit.

Misschien dat FEAR updaten kan helpen maar dat lukt niet bij mij.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb net een 8800gtx xxx besteld maar heeft hij bij veel games problemen ? met schaduwen / textures ?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:44:
[...]

Haha toevallig!
* Darkwolf_1982 meldt zich! :P

Maar goed... sterker nog: het draait als een trein!
De Sims 2 voelde altijd echt zwaar en klunky aan.
Veel geratel dus extra geheugen was ook altijd geboden in mijn vorige bak en dat met EEN GB!
Tevens had ik een X800XT PE.
Maar... nog steeds was het klunky.

Voor de grap (mijn girl vind die game ook wel chil) heb ik het dus geinstalleerd op mijn GTX powered beast en het draait echt als een zonnetje!
Heb het gewoon uren zitten spelen uit puur genot omdat ik alles voluit kan zetten en het eindelijk helemaal glad en strak aanvoelt.
Je kan nog wel aanvoelen dat het de GTX laat zweten maar geloof me... de GTX laat zich niet kennen en laat de Sims 2 draaien zoals deze jaren geleden had moeten draaien!
Installeren dus! :)
Hehe, dat is dan goed nieuws voor haar maar minder voor mij ;)
Ach, ik zet er wel gewoon een tijdsrestrictie op ofzo :P

Welke res enzo draait dat bij jou, zou natuurlijk leuk zijn als het alles high + aa undsoweiter draait op 1600..?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:41
BruceLee schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:06:
ik heb net een 8800gtx xxx besteld maar heeft hij bij veel games problemen ? met schaduwen / textures ?
Lees het topic door en je weet al genoeg ;)
Veel van de problemen die de gf8 series nou heeft heeft te maken met de drivers of de engine van de game die niet goed om kan gaan met de unified shader architecture.

Maar als het goed is is dat dalijk allemaal opgelost met de nieuwe 10.30 drivers van nVidia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 15:03

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Heb onlangs een 8800 GTS, beest in overklokken en is echt megasnel (had eerst een X1900 XT en het performance verschil, zeker inclusief overklokken, valt goed te merken. Alleen heb ik echt met nog heel wat games problemen. Zo had je van die rare vlekken in fear en wil de framerate (alles op laag:S) niet hoger dan 15 fps. dit probleem heb ik met mindere mate ook met LOTR2, hij wil niet sneller dan 20fps (en ja ook alles op lage standen geprobeerd). Hopelijk dat ze nog betere drivers uitbrengen die dit kunnen corrigeren, anders is dat het geld ook misshien wel niet waard geweest?

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als alles meezit deze week een fix voor de CSS/HL2 fog bug. :P

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=83999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
PauseBreak schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:11:
Hehe, dat is dan goed nieuws voor haar maar minder voor mij ;)
Ach, ik zet er wel gewoon een tijdsrestrictie op ofzo :P
Dat had ik ook beter kunnen doen.
Voor mijzelf dan.
Want ik installeerde het nog even snel om 12 uur s'nachts voordat ik met dinnetje ging pitten.
Enne... het was freakin' bijna half 4 toen we weer eens op de klok keken.
Zaten we samen een huisje te bouwen en in te richten en weet ik wat.
(Met haar hulp natuurlijk, inc. de money cheat die ze nog uit haar hoofd wist ghehe!)
Gekkenhuis! _O-
Welke res enzo draait dat bij jou, zou natuurlijk leuk zijn als het alles high + aa undsoweiter draait op 1600..?
Mijn TFTje heeft een native rez van 1280x1024.
Dat zag er al mega gelikt uit met alles op max en 16X FSAA en 16X anisotropic filtering!
1600x1200 zal geen enkel probleem worden dus!
Kijk maar uit... dadelijk is je GeForce 8800 GTX meer framepjes aan het renderen voor je vriendin alles in totaal dan voor jou.
Oh ja en had ik al gezegd hoe snel alles laad en hoe vloeiend alles loopt? :P
(Side note: 2 GB geheugen, een rappe harddisk en een force Core 2 Duo E6600 spelen hier ook onbetwist een grote rol in bij dit spel! Dat wel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
High detail shaders werken nu ook goed in splintercell, maar de game gaat er wel een stuk trager van.

Runaway2 werkt nog steeds niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jaaoie17 op 11-01-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:41:
[...]

Dat had ik ook beter kunnen doen.
Voor mijzelf dan.
Want ik installeerde het nog even snel om 12 uur s'nachts voordat ik met dinnetje ging pitten.
Enne... het was freakin' bijna half 4 toen we weer eens op de klok keken.
Zaten we samen een huisje te bouwen en in te richten en weet ik wat.
(Met haar hulp natuurlijk, inc. de money cheat die ze nog uit haar hoofd wist ghehe!)
Gekkenhuis! _O-

[...]

Mijn TFTje heeft een native rez van 1280x1024.
Dat zag er al mega gelikt uit met alles op max en 16X FSAA en 16X anisotropic filtering!
1600x1200 zal geen enkel probleem worden dus!
Kijk maar uit... dadelijk is je GeForce 8800 GTX meer framepjes aan het renderen voor je vriendin alles in totaal dan voor jou.
Oh ja en had ik al gezegd hoe snel alles laad en hoe vloeiend alles loopt? :P
(Side note: 2 GB geheugen, een rappe harddisk en een force Core 2 Duo E6600 spelen hier ook onbetwist een grote rol in bij dit spel! Dat wel!)
Hehe ja, zo zal het hier ook wel ongeveer gaan denk ik zo (mijn pc komt morgen ein-de-lijk binnen). Tot aan de moneycheat aan toe, want zij speelt _nooit_ zonder die cheat :P

Zal wel geen probleem worden dan, aangezien onze systemen vrijwel gelijk zijn (alleen heb ik GEIL PC6400 2gb en 2x 320GB Barracuda's in Raid 0).
Nou goed, is zij dus ook weer blij met mijn pc. Nou moet ik nog gaan uitkijken dat zij niet meer achter mijn pc zit dan ik zelf 8)7

Goed nieuws trouwens over die CSS/HL2 bug, tenminste als het waar is :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191058

--haste-- schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:26:
Heb onlangs een 8800 GTS, beest in overklokken en is echt megasnel (had eerst een X1900 XT en het performance verschil, zeker inclusief overklokken, valt goed te merken. Alleen heb ik echt met nog heel wat games problemen. Zo had je van die rare vlekken in fear en wil de framerate (alles op laag:S) niet hoger dan 15 fps. dit probleem heb ik met mindere mate ook met LOTR2, hij wil niet sneller dan 20fps (en ja ook alles op lage standen geprobeerd). Hopelijk dat ze nog betere drivers uitbrengen die dit kunnen corrigeren, anders is dat het geld ook misshien wel niet waard geweest?
weet niet of je er goed aan doet te overklokken....

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=209216

heb zelf ook een 8800GTS standaard geklocked en haal toch wel zeker 60 fps in fear (combat) alles op max en 1680x1050 en lotr2 zeker ook niet over te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188583

Zelf zou ik nooit SLI aanraden voor deze kaart. Ik denk dat hij veel te duur is. Waarschijnlijk is tegen de tijd dat de games onder 30 FPS komen er toch al weer een nieuwe kaart die dual 8800GTX eruit kan pompen voor een goed bedrag en weinig tdp.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 188583 op 11-01-2007 16:21 . Reden: plz delete admin. Deze post is redelijk overbodig. Ik reageerde op de foute pagina lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Ik krijg gewoon spontaan zins om de sims te spelen :P
Gisteren Neverwinter Nights 2 gespeeld op de hoogst mogelijke settings, totaal geen moeite.. kan geen schokje vanaf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Jejking schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:41:
[...]

Ever heard about the 3%-rule? Er mag een verschil van 3% in de scores zitten en dan zit je binnen de foutmarge. 11483/11426=1.005 oftewel 0.5% verschil. Dat dit betere 3DMark-drivers zijn is hiermee dus tot búllshit verklaard, maar misschien geeft het in reallife wél verbeteringen.
En als ik nu zeg dat ik 3dmark06 met de oude drivers 3 keer heb gedraaid en met de nieuwe ook 3 keer en gemiddeld een verschil van 60 punten heb? Met de nieuwe drivers ligt de score altijd hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Laatst online: 02-05 07:35
De 8800GTS met 320MB komt eraan. Prijs rond de 300 euro
Specs: 320-bit memory bus, 500MHz clock-speed, 96 stream processors at 1200MHz , 24 texture mapping units and 20 raster operation units

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20070110222739.html

[ Voor 35% gewijzigd door aval0ne op 11-01-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:00
Anoniem: 38733 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Yep, deze voeding dient me al 2 jaar naar volle tevredenheid en heeft tot nu toe nog geen problemen
opgeleverd. Ik had verwacht dat ie een 8800GTX niet zou trekken maar hij doet 't met 2 vingers in z'n neus. :)
Zou je kunnen zeggen: de aanbeveling van nvidia is ruimschoots? hoe stabiel is jouw +12 volt lijn dan onder full load? (18x12) 216 watt is nou niet echt ruim qua wattage op de +12 volt lijn.

Wil gewoon weten van te voren of ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan, anders wordt het de GTS (GTX+voeding wordt me anders te gek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

:D

Eindelijk!

Ik wacht er nu al maanden op. Dit zou het beste nieuws voor mij zijn wat ik de laatste weken/maanden gehoord heb, althans op gamegebied. (De 37"inch LCD TV die ik morgen haal is nog leuker O-) )

* Format-C hoopt dat het echt zo is., en dat HL2/CSS gefixt wordt.. Ik kan er werkelijk waar niet op wachten... Te gek!

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 11-01-2007 22:12 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 17:04
ik wacht ook al net zo lang als jij heb de 8800gtx ook al since die uit is.

naar veel zeiken bij valve worden we eindelijk gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
aval0ne schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:36:
De 8800GTS met 320MB komt eraan. Prijs rond de 300 euro
Specs: 320-bit memory bus, 500MHz clock-speed, 96 stream processors at 1200MHz , 24 texture mapping units and 20 raster operation units

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20070110222739.html
Dus eigenlijk identiek dezelfde gts, maar met minder geheugen. Vraag me af of 320 nog wel genoeg is in deze tijd(vooral als directX10 gebruikt zal worden) we zullen het wel in de benchmarks merken wrs. Als het niet(veel) scheelt, dan zie ik geen reden meer om nog een gts met 640 MB te kopen. Nuja, heb het niet nodig, ben veel te blij met mijn gtx :P . Mss zou een gtx met 384 Mb beter zijn. Hoewel dat dit wrs een nog grotere bottleneck zou vormen(die kaart is stukken sneller als de gts). Kben echt naar benchmarks benieuwd

Een prijsverschil van 150 dollar is wel zeer goed. Dit is de eerste DirectX10 kaart in de midbudget klasse(hoewel 300 nog steeds mid-high is zeker)

[ Voor 6% gewijzigd door skelleniels op 11-01-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Misschien zijn er nog geen dx10 drivers maar deze filmpjes laten wel wat dx10 zien:
http://youtube.com/watch?v=GglmrDSbubY
http://youtube.com/watch?v=wptdu4-XcFo
excuses als het al gepost is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2021

ILT

--haste-- schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:26:
Dat framerate probleem herken ik, maar dan alleen bij Quake3 (aka qauky3), en sinds ik 97.44 draai (non WHQL) ipv de drivers die bij de kaart zaten, toen liep Quake 3 als een HSL op steroids. Nu 15 frames max op zowel 1680*1050 als 640*480 met AA, zonder AA, maakt niet uit wat. Andere games lopen wel goed (Prey, Q4, Doom3, Morrowind ea.).

Zal dus wel een driverissue zijn. Ben te lui om enkel voor q3 terug te gaan in drivers, wacht wel op een nieuwere en dan kijk ik wel of het wel werkt.

Overclocken nog niet uitgebreid gecheckt maar het geval lijkt stabiel te lopen op zo'n 630/1880 (stock 513/1584). Maar ik laat hem gewoon op stock draaien, vanwege nutteloos voor de huidige games (ik heb wel Oblivion nog niet gekocht, misschien dat ik dan opteer voor de stock GTX snelheden 575/1800 - al is dat bij Asus volgens mij hoger omdat de GTS ook standaard al 13Mhz hoger loopt (mem 8/16 lager, dat dan weer wel)).

[ Voor 15% gewijzigd door ILT op 12-01-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorn1986 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:59:
[...]

Zou je kunnen zeggen: de aanbeveling van nvidia is ruimschoots? hoe stabiel is jouw +12 volt lijn dan onder full load? (18x12) 216 watt is nou niet echt ruim qua wattage op de +12 volt lijn.
Ik heb het niet gemeten met een multimeter, maar heb nog geen enkel stabiliteitsprobleem ondervonden, dus neem aan dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
nVidia ForceWare 97.92 WHQL
De ontwikkelaars bij nVidia hebben een nieuwe set drivers onder de naam ForceWare uitgegeven voor de videokaarten die uitgerust zijn met een GeForce 8800 GTS of 8800 GTX. Het versienummer is aangekomen bij 97.92 en de drivers zijn WHQL-gecertificeerd voor Windows XP en Windows XP MCE. Op Guru3D is al een aangepaste versie te vinden die werkt met alle GeForce gebaseerde videokaarten maar daardoor wel zijn WHQL-certificering verliest. De aankondiging van nVidia ziet er als volgt uit:

Release Highlights:
Supports only GeForce 8800 GTX and GeForce 8800 GTS GPUs.
Game and application compatibility fixes. For more information on this driver, please view the Release Notes.
New PureVideo technology features allows GeForce 8800 GTX/GTS to achieve a score of 128 in the HQV video quality benchmark:
Improved inverse telecine algorithms (2:2 & 3:2 Pull-down Correction) for standard and high definition content.
Improved spatial-temporal de-interlacing algorithm (for standard and high definition content).
Includes the new NVIDIA Control Panel.
Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.1 support.

KLIKKA!

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Release notes:

http://us.download.nvidia...rceWare_Release_Notes.pdf

HALO GEFIIIIIIIXED! :D

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 12-01-2007 13:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

97.92 is nu al een paar keer uitgekomen in deze topic is het niet? ;) :)

Bijv. hier nog; bitshape in "[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 3"

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 12-01-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:32:

shhht je drukt m'n pret 8)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT

ILT

Qauky 3 is ook weer die HSL on steroids :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT

ILT

Anoniem: 38733 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:32:

owwww 97.92 ipv 97.42, lees je zo makkelijk overheen..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILT

ILT

ILT schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:40:
Qauky 3 is ook weer die HSL on steroids :*)
Met de kanttekening dat het instellen van vSync in nVidia Control Panel bij programmainstellingen niet werkt (tearing en >60 fps) en geeffectueerd via Algemene instellingen (global settings) weer de 15-20fps oplevert. Raar raar raar.

Via algemene instellingen uitschakelen zit ik weer op 90fps, alleen zonder vsync, dus weer het tearing verhaal. Instelling bij programmainstellingen pakt' ie dus gewoon niet. Veranderen in q3config.cfg "seta r_swapInterval "0"" leidt er weer toe dat het ongelooflijk traag is.

Lijkt me dus eerder aan Q3 icm 8800GTS zelf te liggen dan aan een driverissue (al is dat misschien een contradictie).

Edit: of meer hoe Q3 vsync aan trekt icm met de 8800 chipset.
Edit2: |:( vsync aanzetten in gameoptions lost het probleem op! (vaag!)

[ Voor 7% gewijzigd door ILT op 12-01-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:22:
De ontwikkelaars bij nVidia hebben een nieuwe set drivers onder de naam ForceWare uitgegeven voor de videokaarten die uitgerust zijn met een GeForce 8800 GTS of 8800 GTX. Het versienummer is aangekomen bij 97.92 en de drivers zijn WHQL-gecertificeerd voor Windows XP en Windows XP MCE. Op Guru3D is al een aangepaste versie te vinden die werkt met alle GeForce gebaseerde videokaarten maar daardoor wel zijn WHQL-certificering verliest. De aankondiging van nVidia ziet er als volgt uit:

Release Highlights:
Game and application compatibility fixes. For more information on this driver, please view the Release Notes.
New PureVideo technology features allows GeForce 8800 GTX/GTS to achieve a score of 128 in the HQV video quality benchmark:
Improved inverse telecine algorithms (2:2 & 3:2 Pull-down Correction) for standard and high definition content.
Improved spatial-temporal de-interlacing algorithm (for standard and high definition content).

KLIKKA!

*O*
Heb deze drivers installed + tested.
Zeer goede drivers draaien alles beter :)
Heb ook 10fps meer in de CS Videostresstest.(1600*1200 4xAA 16xAF control panel) = 247fps
(Niet overclocked offcourse.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:37:
Heb deze drivers installed + tested.
Zeer goede drivers draaien alles beter :)
Heb ook 10fps meer in de CS Videostresstest.(1600*1200 4xAA 16xAF control panel) = 247fps
(Niet overclocked offcourse.)
Dat is heel goed nieuws!
Ik ben thuis en wacht totdat de download klaar is.
Daarna ga ik meteen testen of Anno 1701 eindelijk van het font / UI corruptie probleem af is.
Dit was namelijk na de patch nog altijd niet het geval helaas.
Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:45:
[...]

Dat is heel goed nieuws!
Ik ben thuis en wacht totdat de download klaar is.
Daarna ga ik meteen testen of Anno 1701 eindelijk van het font / UI corruptie probleem af is.
Dit was namelijk na de patch nog altijd niet het geval helaas.
Wordt vervolgd...
Nvidia is druk bezig met drivers daarom dat het zo stil is :D
R600 >:) drivers to make for the G80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik heb nu net mijn xfx gf8800 xxx binnen
ik lees nu de min requiere mensts 450 wat 30A

ik heb een tagan 480W-U01 28A max
dit meot toch wel normaal gaan werken ?

hier mijn nieuwe systeem kort samegevat
intel core duo 2 e6700 2.67GHZ
Asus R.O.G. Striker Extreme 680 sli
2gb corsair dominator xms pc8500
XFX GF8800 GTX XXX gpu: 630mhz mem:2GHZ
1 raptor hdd 150GB
2 normale HDD's 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:22:

Release Highlights:

KLIKKA!

*O*
Ik draai er ook mee met 7900gt
3dmark 2006 is omlaag gegaan (dik 2000punten) (eerst 8100punten nu 6300) (2x7900gt sli)
Maar de beeldkwalitijd is zeker vooruit gegaan met deze drivers (snelheid verlies tegen over veel mooier beeld die scherper is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:42
staat toch duidelijk bij:

Dus gek dat je een score/drop krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:15:
[...]

Ik draai er ook mee met 7900gt
3dmark 2006 is omlaag gegaan (dik 2000punten) (eerst 8100punten nu 6300) (2x7900gt sli)
Maar de beeldkwalitijd is zeker vooruit gegaan met deze drivers (snelheid verlies tegen over veel mooier beeld die scherper is)
Inderdaad , met je 7900GT zou ik echt deze drivers niet nemen.
93.71 WHQL van de nvidia site zou ik nemen of oudere 91.47 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
BruceLee schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:55:
ik heb nu net mijn xfx gf8800 xxx binnen
ik lees nu de min requiere mensts 450 wat 30A

ik heb een tagan 480W-U01 28A max
dit meot toch wel normaal gaan werken ?

hier mijn nieuwe systeem kort samegevat
intel core duo 2 e6700 2.67GHZ
Asus R.O.G. Striker Extreme 680 sli
2gb corsair dominator xms pc8500
XFX GF8800 GTX XXX gpu: 630mhz mem:2GHZ
1 raptor hdd 150GB
2 normale HDD's 7200rpm
Hangt er vanaf hoe hard jij je CPU OC'd hebt... als hij keihard overgeclockt is zuigt hij veel meer stroom dan normaal, en zou de 8800 niet genoeg stroom kunnen krijgen... maar als alles @ stock draait kan je het proberen... lijkt mij dat je voeding het wel kan trekken, maar hou voor de zekerheid in het begin je +12 volt lijn even in de gaten... bij een grotere afwijking dan 5% van de +12 volt lijn zou ik kijken naar een andere voeding. Let op: pak 2 verschillende strengen van de voeding naar de videokaart, zodat niet alles via 1 enkele lijn hoeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 13-01-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorn1986 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:07:
[...]

Hangt er vanaf hoe hard jij je CPU OC'd hebt... als hij keihard overgeclockt is zuigt hij veel meer stroom dan normaal, en zou de 8800 niet genoeg stroom kunnen krijgen... maar als alles @ stock draait kan je het proberen... lijkt mij dat je voeding het wel kan trekken, maar hou voor de zekerheid in het begin je +12 volt lijn even in de gaten... bij een grotere afwijking dan 5% van de +12 volt lijn zou ik kijken naar een andere voeding. Let op: pak 2 verschillende strengen van de voeding naar de videokaart, zodat niet alles via 1 enkele lijn hoeft.
Als je voeding maar 28A kan geven en je hebt er 30A nodig.. dan denk ik dat je wel eens een andere zou moeten gaan kopen. (Antec NeoHE 550watt is een toppertje 3*18A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
EVGA zegt weer wel: Requirements
Minimum of a 450 Watt power supply.
(Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 28 Amp Amps.)

En zou gewoon moeten kunnen IMO.

De ene fabrikant zegt 28A, de andere 30A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killed-1 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:32:
staat toch duidelijk bij:

Dus gek dat je een score/drop krijgt?
dat ik een fps drop krijg maak voor mij niet uit
de beeldkwailtijd wel (speel rpg games)
Dus ik heb aan constand 30fps genoeg met die games.
Dus ik blijf bij deze drivers omdat alles stukken gladder er uit ziet (denk dat hdr beter verwerkt word )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Jorn1986 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:43:
EVGA zegt weer wel: Requirements
Minimum of a 450 Watt power supply.
(Minimum recommended power supply with +12 Volt current rating of 28 Amp Amps.)

En zou gewoon moeten kunnen IMO.

De ene fabrikant zegt 28A, de andere 30A.
28A gaat ook wel werken hoor. Ik had hiervoor een Coolermaster Realpower 450w en die had ook 28A, en die heeft m'n GTX ook 2 weekjes probleemloos van sap voorzien.

Maar je kan idd beter voor safe spelen, en gewoon wat boven de minimum requirements gaan zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 13-01-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Oh foutje van de Inq. De G80 is toch PCIE gecertifieerd. Alle drukte om niets dus.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aval0ne schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:00:
Oh foutje van de Inq. De G80 is toch PCIE gecertifieerd. Alle drukte om niets dus.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36929
Idd.. weer zo een lame truc om Nvidia de grond in te boren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
De ASUS is (net als Sparkle) 1 van de goedkoopste met de 8800GTX... waarom zijn zij zoveel goedkoper dan andere merken? In feite krijg je toch dezelfde kaart als het merk dat duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greeneye1992
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06-2023

specs:http://specs.tweak.to/list/7767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik hoorde het hier ook iemand anders al zeggen, maar is jet mensen die 3Ds Max gebruiken al opgevallen hoe veel beter Direct3D is qua snelheid t.o.v. OpenGL op de 8800?

Vandaag even getest in OpenGL met een zwaar model, dat is echt geen lolletje. Ik neem ook aan dat ze OpenGL zwaar "gecapped" hebben om zo niet hun quadro's in de weg te zitten ofzo. Wel jammer. Maar Direct 3D werkt prima. Max 9 neemt nu ook automatisch Direct3D als default renderer, en vraagt niet meer om een keuze bij de eerste opstart. tekenend...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Anoniem: 162692 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:37:
[...]

Idd.. weer zo een lame truc om Nvidia de grond in te boren..
En natuurlijk komt deze rechtzetting niet op de frontpage zodat iedereeen blijft denken dat de G80 niet voldoet aan de PCIE vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aval0ne schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:22:
[...]

En natuurlijk komt deze rechtzetting niet op de frontpage zodat iedereeen blijft denken dat de G80 niet voldoet aan de PCIE vereisten.
Ja inderdaad.. dat vind ik ERG! Altijd mensen die het verneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:55
Source engine beta is uit met een (gedeeltelijke) fix voor het fog probleem. Het probleem is bij mij in elk geval een heel stuk minder. Vooral in prodigy had ik er veel last van, maar nu veel en veel minder. De beta installeer je door je snelkoppeling naar Steam als volgt aan te passen: X:\Steam\steam.exe -beta scrmp0104
Zie plaatjes hieronder (clickable).

Op het eerste screenshot zie je de fog nog een beetje op de dakconstructie.
Afbeeldingslocatie: http://img125.imagevenue.com/loc440/th_62596_cssfog1_122_440lo.JPG

Op het tweede screenshot is de fog weg. Bij dit stukje van de map had ik altijd veel fog.
Afbeeldingslocatie: http://img143.imagevenue.com/loc480/th_62601_cssfog2_122_480lo.JPG

Sorry voor de popups ed. achter de plaatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 14-01-2007 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zal nu eens testen. Tnx Biobak! :)

Edit:

de update server is down zegt steam.

[ Voor 47% gewijzigd door Format-C op 14-01-2007 10:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepi schreef op zondag 14 januari 2007 @ 04:06:
Hehe: op de CES laat Crytek een "pre-alpha" van Crysis op vista/dx10 draaien met 8800GTX SLI
dus: dat spel vreet HW ... met huid en haar
het is btw uitgesteld: zomer 07 :X
Dus moet de HW soms nog een beetje in dat jasje groeien?
http://www.pcpop.com/doc/0/172/172790.shtml

BTW..
dit is natuurlijk voor ati en nvidia relevant, maar voor deze keer dan vanwegen de technische impact dit nieuws hier:
http://www.crysis-online.com/?page=2
Op CES 2007 word crysis @ single 8800GTX gedraait samen met een Inte Core2duo.
Op een resolutie van 2048*1536 !
Dit stond @ theinquierer & incrysis.com :*)
Er wordt van een 60fps+ op de hieronder naamde resolutie gesproken.
In an earlier article, it was reported that Crysis was running at 60+ fps for most of the time at CES 2007. In this new article, Jack Mamais tells techspot that the game is running at a resolution of 2048x1536. Judging by the HUD size in the images below, this seems like it's true.Combine that information with the fact that most of the code is still unoptimized, and you can easily understand how well Crysis will run. Take note that Crysis was running in DX10 at CES 2007, so could Microsoft's claim of 6 to 8 time the performance be true? If you read some of the earlier news items or read the techspot link posted below, you'd also know that Crysis was running an unknown core 2 duo processor and a single 8800GTX.

This really is incredible news. This proves that any current DX10 rig will run Crysis perfectly smooth with all graphical settings max at a resolution of atleast 1600x1200. Like mentioned above, the size of the HUD in the images below tells us that the game was running at a fairly high resolution.

I'm predicting that a mid-range DX10 card (8600GT / X2600XT) will run Crysis in DX10 better than any current DX9 rig running Crysis in DX9.
Now, what we did love about paying a visit to Microsoft booth was giving DX10-powered Crysis a try. We have to admit we continue to be huge fans of Far Cry, and having Crytek developers working on an innovative PC title again makes us drool. We were able to talk with Jack Mamais, Crysis’ Lead Designer, who wouldn’t confirm a release date but he said they are hoping to have it done by the first half of this year. He mentioned they are about to reach alpha development stage, meaning the one playable level they were showing was still non-optimized code. Running on a fast (single core) Intel CPU and a single Nvidia GeForce 8800 GTX board, the game ran smooth for the most part on an impressive 2048x1536 resolution, with some choppiness noticed when things got really busy on the screen. We couldn’t help being impressed by Crysis graphics and gameplay versatility, so we put our word down on it, this should be on your top 5 game watch list for 2007.

Hope you have enjoyed our “in pictures” coverage of CES, we will have Part 2 posted really soon.

Finally, we can all rest easy.
The demo of the game we played showed a great potential. The game was running in DirectX 10 mode on 32-bit Vista. The code may still have some infant illnesses but it looks great on a G80, Geforce 8800 GTX, Core 2 duo and it provides 60 FPS+, at almost all times. It certainly works and looks much better than Rainbow [buggy] Six Vegas.

The game is Cevet’s baby and he wants to make it as great as possible.

We have a few more details about the game and a short video that we will try to share later as we are about to jump on another meeting. Crysis looks and feels great and we're looking forward to playing it in all its polished glory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Uh? Waarom kunnen zij wel een 8800GTX in Vista gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hoe moeten ze anders een DX10 game devven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:07:
Hun zijn developers en die hebben natuurlijk beta drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Anoniem: 111246 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:07:
Die hebben vista drivers 100.30 en 100.50
Vreemd dat ze nog niet gelekt zijn. Nu lijkt het helemaal niet gemakkelijk om een vista driver te schrijven, de huidige forceware vista drivers bevatten meer code dan windows NT4.

[ Voor 30% gewijzigd door aval0ne op 14-01-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

geen id of het al gevraagd is.. maar komt er een 8*** kaart voor agp? of iig een directx10 kaart?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Jammer dat we nog langer op Crysis moeten wachten.
Maar... dat betekend dat nVidia en Vista even lekker kunnen door groeien en optimizen.
En ik verwacht dat Crysis super strak en geoptimized in de winkels komt te liggen.

Wat ik niet snap, is dat er van die mid-range kaarten komen met weinig video geheugen.
Maar... ze zijn dan wel DirectX 10 complaint!
Woohoo!
Wat heeft dat voor nut? Echt zware games kun je er immers niet mee draaien!
Ik neem aan dat het meer is voor Vista e.d.???
Heb verders namelijk nooit die budget kaarten begrepen van 3D kaart makers.
Zie het een beetje in de zin van stel je had in de GeForce 3 dagen Shader Model 3.... nou dat zou toch het niet eens waard zijn om het die kaart te proppen? Die trekt dat van zijn leven toch niet?
(Even de technische onmogelijkheid achterwegen latende...)

Tevens heb ik Anno probeerd met de nieuwe drivers van nVidia.
Maar helaas...
Nog steeds rare fonts en strepen door de UI.
Ben ik de enige die hier last van heeft?
Of zijn dat er meerdere?

[ Voor 10% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 14-01-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
maybe de 8600gt met 128MB (de low-end)
als je geluk hebt mischien de 8600 Ultra met 256MB en hogere clockspeeds

maar het kan ook best zijn dat die kaarten alleen oor pci-e komen. er is hier nog geen duidelijke informatie van verschenen

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Jorn1986 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:07:
[...]
thnx :)
ik heb 2 decicated vga kabels dus :) en ik oc niks dus het zou wel goed komen.:) als ik me oude pc verkoop verkoop ik me voeding mee en haal ik een 700watt tagan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Darkwolf_1982 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:05:
J
Wat ik niet snap, is dat er van die mid-range kaarten komen met weinig video geheugen.
Maar... ze zijn dan wel DirectX 10 complaint!
Woohoo!
Wat heeft dat voor nut? Echt zware games kun je er immers niet mee draaien!
Wie zegt dat? Volgens mij zijn er maar weinig tot geen games die 512MB video geheugen gebruiken. Eigenlijk zou 256MB nog wel voldoen denk ik. Volgens mij was een tijdje terug alleen CoD2 gevoelig voor 512MB geheugen. Dat spel ging er iets beter door draaien, verder geen enkele game of benchmark.]
biobak schreef op zondag 14 januari 2007 @ 09:31:
Source engine beta is uit met een (gedeeltelijke) fix voor het fog probleem. Het probleem is bij mij in elk geval een heel stuk minder. Vooral in prodigy had ik er veel last van, maar nu veel en veel minder. De beta installeer je door je snelkoppeling naar Steam als volgt aan te passen: X:\Steam\steam.exe -beta scrmp0104
Wat moet ik nu precies aanpassen?

Ik krijg telkens een mededeling dat steam unavailable is. Is er ook een andere manier om het aan te passen en de beta te checken?

En waar staat dit ding? hldsupdatetool

Tnx.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 14-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:44:
[...]

Wie zegt dat? Volgens mij zijn er maar weinig tot geen games die 512MB video geheugen gebruiken. Eigenlijk zou 256MB nog wel voldoen denk ik. Volgens mij was een tijdje terug alleen CoD2 gevoelig voor 512MB geheugen. Dat spel ging er iets beter door draaien, verder geen enkele game of benchmark.]

[...]

Wat moet ik nu precies aanpassen?

Ik krijg telkens een mededeling dat steam unavailable is. Is er ook een andere manier om het aan te passen en de beta te checken?

En waar staat dit ding? hldsupdatetool

Tnx.
De exe van steam zelf.

bv.C:\Program Files\Steam\steam.exe -beta scrmp0104
Dat zet je erachter.. -> rechtermuisklik , eigenschappen en de target lijn aanpassen.

Gewoon , je maakt een exe van steam op je bureaublad
Rechtermuisklik op dat icoon , eigenschappen en de target lijn aanpassen dit erachter -beta scrmp0104

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 14-01-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb het ff geprobeerd; die server waarvan ik moet updaten is idd gewoon down. Ik probeer het morgen nog wel een keer.

Tnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:19:
Ik heb het ff geprobeerd; die server waarvan ik moet updaten is idd gewoon down. Ik probeer het morgen nog wel een keer.

Tnx iig.
Ik weet nie als het gelukt is..
Maar sinds ik die link veranderde staat er nu in Cs Source : 4xMSAA ipv het vroeger 4xAA ?!
Wat is het verschil? Het leek wel allemaal veel strakker 8)7

Edit : Volgens mij is het gelukt. Gewoon doen zoals ik zei , dan update je Source SDK base. En done.
Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n241/X-z0re/2-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n241/X-z0re/vergeliojk.jpg

Wat is die fps toch lekker :D :o

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 14-01-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zou kunnen dat de update/beta meer videokaarten herkent en dat de game daardoor de opties die een kaart heeft kan "herkennen en/of weet".

* Format-C wil ook updaten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:42:
Zou kunnen dat de update meer videokaarten herkent en dat de game daardoor de opties die een kaart heeft kan "herkennen en/of weet".

* Anoniem: 162692 wil ook updaten. :(
Bekijk eens die screenies? Grond ziet er toch veel beter uit >:) :> :9
In Dust2 zie ik niet zo een groot verschil.. maar is al ff geleden ook dat ik die gespeelt heb :D
Je ziet allesinds meer daar aan bomplaats B (Dus van T-Spawn naar B-Bombplace is het beter , soort van tunnel )

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 14-01-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

HET IS GELUKT! >:)

wOOt!!!! 8xMSAA werkt ook... :9 Ik kon eerst maar tot 4xAA.

eDIT: DUST2 is VEEL beter geworden. Er is nog een héél klein beetje fog, alleen is dat echt heel ver weg. De fog in de tunnels is bijna helemaal weg. EINDELIJK! 8)

[ Voor 64% gewijzigd door Format-C op 14-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:44:
Ik legde onbewust teveel nadruk op het geheugen.
Het is meer de rest van de features en snelheid van de kaart zelf.
256MB geheugen op je kaart is inderdaad meer dan voldoende! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Al heb je toch ook nog wel enigszins gelijk, maar dan vooral als je naar de toekomst kijkt denk ik;

het is natuurlijk wel zo dat er steeds meer kaarten met meer geheugen op de markt komen. Game devs houden hier wel rekening mee lijkt mij, dus het zou heel goed kunnen zijn dat toekomstige (DX10) games WEL meer geheugen gaan gebruiken. Echter NU heb je aan 256 nog wel genoeg.

En idd; als je (bijvoorbeeld) een bredere geheugenbus hebt kan er ook meer data doorheen. Dus overige features op een kaart/ chip spelen ook mee voor de uiteindelijke snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 14-01-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 06:59
RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:55:
HET IS GELUKT! >:)

wOOt!!!! 8xMSAA werkt ook... :9 Ik kon eerst maar tot 4xAA.

eDIT: DUST2 is VEEL beter geworden. Er is nog een héél klein beetje fog, alleen is dat echt heel ver weg. De fog in de tunnels is bijna helemaal weg. EINDELIJK! 8)
En hoe heb je het nu gedaan? Ik heb nu het volgende gedaan;

Steam.exe op mijn bureaublad gezet, en veranderd naar Steam.exe -beta scrmp0104.exe

Dan krijg ik inderdaad server unavaileble, maar als ik de naam wijzig in bv. Steam -beta scrmp0104.exe oid krijg ik dezelfde melding, doe ik nu iets niet goed of is die server er maar af en toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dit is het ENIGE wat je hoeft te doen:

Icoontje op bureaublad van steam met rechtermuistoets aanklikken en dan:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/127fs1235374.jpg

Dus dit in je snelkoppeling zetten:

"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -beta scrmp0104

Maar je moet dus WEL EERST met de snelkoppeling op je bureaublad steam openen, en pas daarna CSS anders pakt de game de standaard settings. En er hoeft verder niet geupdate worden. Je start als het ware de game op een andere manier volgens mij. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 14-01-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plurk. schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:03:
[...]

En hoe heb je het nu gedaan? Ik heb nu het volgende gedaan;

Steam.exe op mijn bureaublad gezet, en veranderd naar Steam.exe -beta scrmp0104.exe

Dan krijg ik inderdaad server unavaileble, maar als ik de naam wijzig in bv. Steam -beta scrmp0104.exe oid krijg ik dezelfde melding, doe ik nu iets niet goed of is die server er maar af en toe?
Het moet zijn : steam.exe -beta scrmp0104
Dan ga je je Source SDK zien updaten (3MB) en dan is alles klaar.
En heb je de keuze uit 2xMSAA , 4xMSAA , 8xMSAA (ingame) en het ziet er echt veel mooier uit , echt strak :)

Edit : Dan heb je RapieRapie weer :D
Die het dankzij mij begrepen heeft >:) , dat is al een mooi begin.
Trouwens nice post héé met screenie :o

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 162692 op 14-01-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
RappieRappie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:19:
Dit is het ENIGE wat je hoeft te doen:

Icoontje op bureaublad van steam met rechtermuistoets aanklikken en dan:

[afbeelding]

Dus dit in je snelkoppeling zetten:

"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -beta scrmp0104

Maar je moet dus WEL EERST met de snelkoppeling op je bureaublad steam openen, en pas daarna CSS anders pakt de game de standaard settings. En er hoeft verder niet geupdate worden. Je start als het ware de game op een andere manier volgens mij. :)
Anoniem: 162692 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:21:
[...]

Het moet zijn : steam.exe -beta scrmp0104
Dan ga je je Source SDK zien updaten (3MB) en dan is alles klaar.
En heb je de keuze uit 2xMSAA , 4xMSAA , 8xMSAA (ingame) en het ziet er echt veel mooier uit , echt strak :)

Edit : Dan heb je RapieRapie weer :D
Die het dankzij mij begrepen heeft >:) , dat is al een mooi begin.
Trouwens nice post héé met screenie :o
Thanks guys, na jullie verduidelijkte uitleg is het gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:45
edit:
Laat maar ;)

[ Voor 90% gewijzigd door D-Three op 14-01-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als iemand zich nog zorgen maakte over de DX10 performance van de 8800, de GTX
doet +60fps avg in Crysis @ 2048x1536 / DX10. Tenminste, volgens deze link;

http://ve3d.ign.com/articles/755/755284p1.html

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-01-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Anoniem: 38733 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:49:

Volgens mij stond dit stukje al gequote in een post hier ergens.
Hoe dan ook... dit is inderdaad geweldig nieuws!
Ben dan ook zeer benieuwd naar andere games die een DirectX 10 update krijgen, zoals Flight Simulator 10!
Een "nadeel": je moet wel naar Vista.
Gelukkig duurt het nog even totdat Crysis uitkomt en ga ik gewoon wel de ervaringen lezen / aanhoren van de mensen die eind Januari de Final van Vista op hun bak gaan draaien.
Ik heb geen trek in een dual boot situatie... ik wil gewoon AL mijn games onder EEN OS kunnen draaien.
Dus ook de "oude" DirectX 9 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Anoniem: 38733 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 00:49:

Als dit zonder AA / AF en HDR is, valt het mij wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

was dit al langs geweest?
quote: Hanners @ EB
With NVIDIA's GeForce 8800 boards reigning unchecked at the expensive high-end of desktop graphics, focus has inevitably turned to their mid-range products. So, how will these parts shape up later in 2007? Chinese site Bear Eyes claim to have the full specifications.

Their information states that these forthcoming mid-range parts will be split into two SKUs, the GeForce 8600 GT and Ultra respectively. It appears that both parts will be manufactured using an 80 nanometer process, and make use of a 256-bit memory bus. According to Bear Eyes, the 8600 GT will contain 48 Stream Processors, with the 8600 Ultra having 64 available to it. On top of this the GeForce 8600 GT will have clock speeds of 350MHz core and 1.2GHz memory, with the Ultra SKU sporting clocks of 500MHz and 1.4GHz for core and memory respectively. No news on what speed the Stream Processors will be clocked at however, and I'm guessing from the site's number that these parts will both feature three ROP partitions, which would equate to twelve units.

If you want to see the original article, which includes what is supposedly a picture of an XFX-branded GeForce 8600 board, then you can find it here. Thanks to carreragtr for the heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
aval0ne schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:47:
[...]

Als dit zonder AA / AF en HDR is, valt het mij wat tegen.
Ik hen een tijdje terug een filmpje gepost van crysis op de CES 2007.
Volgens mij is het gewoon maxed out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
Plurk. schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:29:
[...]

[...]

Thanks guys, na jullie verduidelijkte uitleg is het gelukt!
Het werkt toch nog steeds niet zoals zou moeten, ook niet met deze fix! Maps als Train, PasDeQuatier en meer hebben nog steeds last van de fog-bug. Tis wel iets beter, maar verreweg van optimaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GeForce 8600 Ultra, 8600 GT, 8300 GT and 8300 GS - pictures and specifications
GeForce 8600 and GeForce 8300 are the two series of graphics cards which will fill the void beneath NVIDIA's already launched 8800 series. Based on the G84 core 8600 Ultra and GT will have 64 and 48 shader processors respectively with cores running at 500MHz and 350MHz. With a 256-bit memory bus and memory speeds at 1400MHz and 1200MHz the cards will replace the 7600 series of today. The launch date for these cards is about the same as for when ATI will launch R600, that is, around CeBIT at the start of March. Except from the 8600 series Bear Eyes has also published specifications for 8300 GT and 8300 GS (via VR-Zone).

These cards will replace the 7300 series of today and is based on the G86, an 80nm core. The number of shader processors has been halved to 32 and 24 respectively, while both cores will work at 500MHz. The GT model will have slightly faster memories though, 1200MHz vs. 1000MHz. With a 128-bit bus and up to 256MB the performance will most likely be reflected by the price. Below is a table with the cards of today completed with the coming;
Nice tot zover de hele nieuwe line-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk om de naam Ultra weer terug te zien. Maar imo behoort deze toe
aan Nv's snelste kaart van het moment, de 8800GTXUltra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 8600 & 8300 series zijn dus trager dan de 8800?
Wel goed dat ze ook aan het midden segment denken.
Maar ja, zolang er geen vista driver is, heb je d'r nog geen reet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Ach, nog maar 15 dagen wachten totdat er ook voor de G8x gebaseerde videokaarten een vista driver is. Dat is nog wel uit te houden of niet dan ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Anoniem: 111246 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:11:
De 8600 & 8300 series zijn dus trager dan de 8800?
Wel goed dat ze ook aan het midden segment denken.
Maar ja, zolang er geen vista driver is, heb je d'r nog geen reet aan.
Zolang er geen vista is ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PauseBreak schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:54:
Ach, nog maar 15 dagen wachten totdat er ook voor de G8x gebaseerde videokaarten een vista driver is. Dat is nog wel uit te houden of niet dan ;)
Ach ja, na 2 maanden wachten kan die 2 weken er ook nog wel bij.
aval0ne schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Zolang er geen vista is ook niet.
Voor jou misschien niet, voor mij wel (MSDN, etc).
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.