'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
http://www.hardware.info/...X10_benchmarks_opgedoken/
http://www.vr-zone.com/?i=4555

Neem dat maar met een pot zout.Frank76NL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:14:
Nou, lekkere performance die 8800GTX. ik wacht wel op de R600:
Dat zijn resultaten met ongeoptimaliseerde drivers die ook nog eens GEEN SLI ONDERSTEUNEN!!! Dat zijn dus resultaten voor een single 8800gtx, dus dan vind ik het allemaal nog wel redelijk als je het zo bekijkt.
Wel raar.......Frank76NL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:14:
Op CES07 werd crysis op 1 8800 GTX gedraait en had daar ook gemiddeld 60 fps
ik heb tijdje terug in dit forum ook filmpje gepost van hoe dat eruit zag
Hoe weten we zo zeker dat het op een single 8800gtx draaide?Nano2009 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:27:
[...]
Wel raar.......
Op CES07 werd crysis op 1 8800 GTX gedraait en had daar ook gemiddeld 60 fps
ik heb tijdje terug in dit forum ook filmpje gepost van hoe dat eruit zag
De eerste demo's met de xbox360 draaiden ook niet op die hardware.

Tijd voor een nieuw deel danW00t, volgens mij precies de 500ste post in dit topic
[ Voor 31% gewijzigd door XWB op 30-01-2007 21:31 ]
Heb goede hoop dat met betere drivers de performance wel meer omhoog gaat.
Hopelijk met dezelfde of betere performance als XP.
(Benches zijn van o.a. F.E.A.R., HL2 en BF2. Geen Crysis!!)
Edit; Toevoeging naar aanleiding van post hieronder.
[ Voor 21% gewijzigd door Fryskmantsje op 30-01-2007 22:40 ]
Anoniem: 151544
Uuh systeemspecs van pcs ces07Frank76NL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:30:
[...]
Hoe weten we zo zeker dat het op een single 8800gtx draaide?
De eerste demo's met de xbox360 draaiden ook niet op die hardware.
Zoek maar naar mijn naam in dit topc kom je waarschijnlijk wel tegen
Marketing crapNano2009 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:42:
[...]
Uuh systeemspecs van pcs ces07![]()
Zoek maar naar mijn naam in dit topc kom je waarschijnlijk wel tegen
Komt er dus gewoon neer dat Crysis met een 8800GTX (n.b,!!) niet lekker loopt op 1280x1024 op maximale grafische instellingen, om maar niet te spreken over het inschakelen van AA en AF (wat ook niet gedaan wordt)
Ik hoop op wat meer vuurwerk bij de volgende 8xxx releases en/of de R600.

[ Voor 46% gewijzigd door FrankNLD op 30-01-2007 23:08 ]
Anoniem: 78739
Anoniem: 162692
Jij bent hier de BS'erFrank76NL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:57:
[...]
Marketing crap
Komt er dus gewoon neer dat Crysis met een 8800GTX (n.b,!!) niet lekker loopt op 1280x1024 op maximale grafische instellingen, om maar niet te spreken over het inschakelen van AA en AF (wat ook niet gedaan wordt)
Ik hoop op wat meer vuurwerk bij de volgende 8xxx releases en/of de R600.
Officieel bevestigd door crysis. CES2007 systeem :
Intel E6600
8800GTX
2048RAM
-> Op HD resoluties met AA & AF ~60fps.
Niet tedoen hou ATI lovers er zo op in gaan hé , zelf al zijn het fakes.
Laag , laag noem ik dat. R600 laatkomertje heeft er vast iets mee te maken.
Anoniem: 23460
nee een driver met een kompleet OS vergelijken.. jij hebt een idee!We Are Borg schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:28:
[...]
Jij hebt echt geen idee heMS heeft ook een 'legertje' progameurs maar heeft windows NT niet even 'hopla' afgekregen
het gaat hier om drivers! iets wat er al hat moeten zijn toen de kaart in de schappen lag!
en zeker toen maanden geleden vista het licht zag..
(en ex cobol programmeur, ik weet wel iets van programmeren)
Ik denk dat er gedoeld wordt op het feit dat de driver net zoveel regels code heeft als NT bevatte ....Anoniem: 23460 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:28:
[...]
nee een driver met een kompleet OS vergelijken.. jij hebt een idee!
Sorry maar kun je a.u.b even lekker ergens anders in een topic de ATi fanboy gaan uithangen?Frank76NL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:14:
Dank je wel!
Het is al reeds allemaal een keer doorbesproken hier in dit topic.
Puntje bij paaltje: ATi is gewoon laat en heeft niet zijn shit together.
Deze had even de fakkel in de hand, en nu heeft nVidia deze weer voorlopig overgenomen.
Deal with it!
De GeForce 8800GTX is een monster waar menig gamer trots op mag zijn om deze in zijn machine te hebben!
En we hebben deze nog niet eens op maximale kracht mogen ervaren! (o.a met DirectX 10 dus.)
En laat die driver maar lekker laat zijn.
Ben echt nog niet van plan om op Vista over te stappen.
Laat iedereen maar even lekker spelen en rommelen bij alle kampen (userbase, microsoft, nvidia) en zodra Crysis uitkomt spring ik zonder pardon over!
Hoe zit het trouwens met compatibiliteit? Zijn Intel/nVidia-chipsets beter compatibel met nVidia videokaarten en AMD/ATI-chipsets met ATI videokaarten of blijft het om het even? (Ik heb nu Intel-ATI en dat werkt super, maar als andere partijen gaan samenwerken vrees ik daarvoor in de toekomst).
Ze maken gebruik van de 100.3 driver die inderdaad geen SLi ondersteund. De nieuwe 100.54 wel en heeft een performance boost van 200% ten opzichte van de 100.3 driver. De eerste non beta driver is nog niet eens uit voor Vista. Zelfs met de 100.54 driver is de performance nog niet eens gelijk aan de xp drivers. Gezien directx 10 een stuk meer preformance zou moeten opleveren ten opzichte van directx 9, gok ik dat tegen de tijd dat Crysis beschikbaar is ik het vloeiend kan draaien op mijn 8800GTX.Frank76NL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:14:
Volgens de release highlights van 100.54 van nVidia nog geen SLI support voor de 8800Seth_Chaos schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:29:
[...]
Ze maken gebruik van de 100.3 driver die inderdaad geen SLi ondersteund. De nieuwe 100.54 wel en heeft een performance boost van 200% ten opzichte van de 100.3 driver.
DirectX 9 and OpenGL NVIDIA SLI support for GeForce 8800 GPUs will be available on January 31, 2007 in a new driver from NVIDIA
Er is een sterk vermoeden dat 680i chipsets van NVIDIA standaard de PCIE bus overklokt en meer vgpu levert bij G80 kaarten waardoor de kaarten op die moederborden verder overklokt kunnen worden.Anoniem: 78739 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:10:
Hoe zit het trouwens met compatibiliteit? Zijn Intel/nVidia-chipsets beter compatibel met nVidia videokaarten en AMD/ATI-chipsets met ATI videokaarten of blijft het om het even? (Ik heb nu Intel-ATI en dat werkt super, maar als andere partijen gaan samenwerken vrees ik daarvoor in de toekomst).
Wat voor de overklokkers die chipset tot de beste keuze maakt.
Anoniem: 135195
(Ik had eerst willen wachten op wat ATI gaat doen, maar dat duurt me nu allemaal veel te lang... dus ik waag de gok maar. Maar ook al is ATI straks sneller, dan maakt het niet echt veel uit, want daarna komt nVidia weer met een snellere en zo blijf je bezig! Ben wel heel erg benieuwd wanneer de eerste DX10 games/patches uitkomen!!!!!!!!)
Ik vind die concurrentie maar butt-ugly. Na release van Vista nog geen normale driver voor Vista gezien. SLI wordt nog steeds niet ondersteunt (like WTF?) en er waren toch hoop bugs bij de release in spellen. Concurrentie gaat ten koste van kwaliteit; ik betaal liever meer (nog meer? ja nog meer!) en dan dat alles werkt dan dit soort geklooi. We mogen dan wel early adopters zijn, maar je mag ook verwachten dat er op zijn minst de juiste drivers op het juiste moment klaar liggen.Anoniem: 78739 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:10:
Het feit dat het zo spannend is is positief voor ons allemaal, en laat verder gewoon iedereen zelf zijn persoonlijke keuzes maken.
Vroeg of laat komt er wel een goede driver, maar het blijft raar dat we nog steeds met beta's zitten te kijken
T60P Widescreen
Onjuist natuurlijk, het is net de concurrentie de kwaliteit verhoogt. En het is net het gebrek aan concurrentie van ATI waardoor NVIDIA nog steeds met drivers aanmoddert.
Even geduld, dat komt de komende maanden wel goed. ATI heeft momenteel wat voorsprong met de Vista-drivers zodat nVidia meer geneigd zal zijn om zich te haasten met goeie Vista-drivers, zonder concurrentie zouden ze meer op hun lauweren rusten.Seesar schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:50:
Ik vind die concurrentie maar butt-ugly. Na release van Vista nog geen normale driver voor Vista gezien.
SLI wordt in sommige games niet ondersteund (of bedoel je dat de Vista-drivers niet goed SLI ondersteunen?), daarbij is SLI/Crossfire slechts voor een beperkte groep consumenten en staat de technologie nog niet echt op punt.SLI wordt nog steeds niet ondersteunt (like WTF?) en er waren toch hoop bugs bij de release in spellen. Concurrentie gaat ten koste van kwaliteit; ik betaal liever meer (nog meer? ja nog meer!) en dan dat alles werkt dan dit soort geklooi.
Wist je dat niet op voorhand? Het beste is om de kat wat uit de boom te kijken: Niet meteen Vista, maar pas in het najaar (Service Pack 1, bredere ondersteuning van programma's en snellere drivers), niet nu een DX10-kaart, maar pas als er wat meer DX10-games op de markt komen. Zelfde verhaal voor SLI/Crossfire mbt game-ondersteuning. Het najaar van 2007 lijkt me de ideale periode voor een nieuwe PC en Vista icm DX10-games.Vroeg of laat komt er wel een goede driver, maar het blijft raar dat we nog steeds met beta's zitten te kijken, zeker voor een kaart van 450+ pleuro.
Het zit er wel in het is alleen buggy. Ze adviseren dan ook het niet te gebruiken.TheRookie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:32:
[...]
Volgens de release highlights van 100.54 van nVidia nog geen SLI support voor de 8800
[...]
Version 100.54 beta:
New Features:
NVIDIA SLI Technology
On SLI‐ready systems, the NVIDIA Control Panel now includes SLI controls in the 3D Settings Category task page. NVIDIA does not recommend testing or benchmarking SLI mode in this driver version. A later driver version will support SLI mode on the top applications.
Anoniem: 23460
Zet er gerust een XP partitie op, ik schakel redelijk vaak terug naar XP omdat ik wil gamen of iets anders.. En die 8800GTX van je loopt als een bezetene in XP..Anoniem: 135195 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:
Zo, ik wil alleen maar even melden dat ik gisteravond een compleet nieuwe computer heb besteld met... een 8800 GTX!Ik krijg Vista erbij, dus ik zal dit topic nu heel nauwlettend volgen...! Het zou fijn zijn als er een prima officiele driver beschikbaar zou zijn als ik de computer thuis krijg.
(Ik had eerst willen wachten op wat ATI gaat doen, maar dat duurt me nu allemaal veel te lang... dus ik waag de gok maar. Maar ook al is ATI straks sneller, dan maakt het niet echt veel uit, want daarna komt nVidia weer met een snellere en zo blijf je bezig! Ben wel heel erg benieuwd wanneer de eerste DX10 games/patches uitkomen!!!!!!!!)
Dat is natuurlijk een slecht excuus. Als klant mag je verwachten dat je kaart een goede (driver)support krijgt. Daar heb je recht op. Je betaalt net zo goed voor de hardware als voor de software.aval0ne schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:20:
[...]
Onjuist natuurlijk, het is net de concurrentie de kwaliteit verhoogt. En het is net het gebrek aan concurrentie van ATI waardoor NVIDIA nog steeds met drivers aanmoddert.
We zien wel of het echt aan het zgn gebrek aan concurrentie ligt dat de drivers zo brak zijn op het moment dat de concurrentie met een DX10 kaart komt. Blijven ze aanmodderen dan wordt het zoeken naar een ander excuus.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Als je er zo gaat beginnen had je vantevoren gewoon geen incompleet product moeten kopen.CJ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:31:
[...]
Dat is natuurlijk een slecht excuus. Als klant mag je verwachten dat je kaart een goede (driver)support krijgt. Daar heb je recht op. Je betaalt net zo goed voor de hardware als voor de software.
We zien wel of het echt aan het zgn gebrek aan concurrentie ligt dat de drivers zo brak zijn op het moment dat de concurrentie met een DX10 kaart komt. Blijven ze aanmodderen dan wordt het zoeken naar een ander excuus.
Anoniem: 107573
Ik zoek geen excuses hoor, ik geef toe dat de driverondersteuning best wat beter mocht zijn. Normaal zijn drivers het sterkere punt van NVIDIA. Nu ATi bewezen heeft goede vista drivers (nu ja zo goed ook weer niet, CF geen AFR en barslechte OGL) zullen ze misschien wat harder aan driversupport werken.CJ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:31:
[...]
Dat is natuurlijk een slecht excuus. Als klant mag je verwachten dat je kaart een goede (driver)support krijgt. Daar heb je recht op. Je betaalt net zo goed voor de hardware als voor de software.
Maar anderzijds om maar eens een ATI redenering te gebruiken: waarom zijn er dx10 drivers nodig als er nog geen dx10 games zijn? Dit is toch de reden waarom er nog geen R600 is, niet?
http://www.vr-zone.com/?i=4465
Komt wel goed.“NVIDIA GeForce 8800 processors will help make Crysis an even more jaw-dropping experience,” said Cevat Yerli, President of Crytek. “NVIDIA currently has the only shipping DirectX 10 hardware, and they also have a great program for working with developers. We’re thrilled to work very closely with NVIDIA to make Crysis an immersive, exciting, and incredibly realistic game.”
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Dat is juist het probleem. Je weet niet van te voren dat je een 'incompleet' product koopt.ErikRedbeard schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:55:
[...]
Als je er zo gaat beginnen had je vantevoren gewoon geen incompleet product moeten kopen.
De meeste mensen kopen een nieuwe kaart in de veronderstelling dat deze het goed doet zowel nu als in de toekomst. Hoe moet de gemiddelde consument in hemelsnaam weten dat de drivers in een nieuw besturingssysteem dat nog niet uit was, zeer slecht zouden zijn in vergelijking voor het oude besturingssysteem? Je gaat er toch vanuit dat als je iets koopt in de winkel, dit goed functioneert?
Je koopt met de G80 een videokaart die zeer snel is in DX9 en die daar weinig driverproblemen heeft op dat gebied. Nu Vista echter uit is, blijkt dat de G80 ver onder z'n kunnen presteert in games die gebruik maken van DX9. Dat is geen goede reclame voor mensen die nu een snelle nieuwe PC willen kopen met Vista en de snelste videokaart van dit moment.
Daarnaast is Vista zo'n 5 jaar in ontwikkeling geweest en is de G80 zo'n 4 jaar in ontwikkeling geweest. Je kan mij niet vertellen dat nVidia's driverteams (ze hebben er meerdere) al die jaren met hun vinger in hun achterste hebben rond zitten lopen. G80 is ontwikkeld met het oog op Vista en DX10. Nog kan je mij wijs maken dat de drivers slecht zijn omdat er geen R600 is, zeker gezien het feit dat Microsoft aan het begin van deze maand nog in een officieel statement AMD/ATI als aanbeveling gaf voor het Vista platform vanwege superieure drivers: http://news.softpedia.com...Graphic-Cards-16037.shtml Als nv dit had kunnen voorkomen, dan hadden ze dat gedaan.
Ter vergelijking de Vista driververgelijking tussen nVidia en AMD op PC Perspective: http://www.pcper.com/article.php?aid=354
Zou het feit dat er nu een DX10 besturingssysteem is niet voldoende zijn om DX10 drivers nodig te hebben? Het lijkt me dat je ook daar prettig in wilt kunnen werken. DX is niet alleen meer handig voor games sinds Vista. Het heette immers eerst "Windows Graphics Foundation" als in 'de basis van Windows'. nV stond altijd bekend om haar 'goede driversupport', maar hier hebben ze toch echt een steekje laten vallen.aval0ne schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:31:
[...]
Maar anderzijds om maar eens een ATI redenering te gebruiken: waarom zijn er dx10 drivers nodig als er nog geen dx10 games zijn? Dit is toch de reden waarom er nog geen R600 is, niet?
AMD heeft nu redelijk goed werkende Vista (DX10) drivers. De aanwezigheid van wel of geen DX10 games staat los van het feit dat nVidia ook goede DX10 drivers af had kunnen leveren.
[ Voor 19% gewijzigd door CJ op 31-01-2007 16:41 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
En statements van Microsoft boeien me niet. Heel Microsoft boeit me niet eigenlijk. Ik gebruik maar 1 ding van ze; Vista, en dat ALLEEN maar voor DX10. Besturingstechnisch zie ik er geen enkel voordeel in, en een hoop eye candy in een besturingssysteem al helemaal niet. Ze lopen Vista gewoon verschrikkelijk op te hypen.
Trouwens; sommige sites zijn ATi minded en sommige nV minded, dus resultaten van deze of gene moeten soms met een PAK zout genomen worden. Mensen opstoken vinden ze leuk denk ik.

O, o, o wat vinden sommige mensen het leuk dat er nog geen goeie nV Vista drivers zijn. Als er straks superieure drivers zijn horen we "ze" ineens niet meer en lachen "we" erom.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 31-01-2007 16:45 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Beetje kort door de bocht, ergens halverwege de ontwikkeling van Vista heeft MS de boel omgegooid en werd er veel veranderd aan het OS. Beetje moeilijk allemaal. Een dik jaar geleden riep nVidia geen unified shader architectuur nodig te hebben, als ze dat tussen die periode en nu toegevoegd hebben dan konden ze helemaal geen drivers hebben.Daarnaast is Vista zo'n 5 jaar in ontwikkeling geweest en is de G80 zo'n 4 jaar in ontwikkeling geweest.
En die driver discussie is ook zo vermoeiend, van een mug een olifant maken. Het zwakke punt van de G80 is gevonden en er wordt massaal op gereageerd. De nieuwe drivers van AMD zijn voor de huidige DX9 kaarten, een architectuur waar ze al lang ervaring met hebben (zelfde voor nVidia). Voor de G80 is alles nieuw. Goede drivers komen heus wel, kwestie van tijd. Ik durf er geld op zetten dat nVidia vlak voor de R600 launch met nieuwe drivers komt opdagen.
Inderdaad; mensen die op de R600 zitten te wachten "hebben" immers ook niks anders, dus ja, dan maar de G80 bashen.Hacku schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:46:
En die driver discussie is ook zo vermoeiend, van een mug een olifant maken. Het zwakke punt van de G80 is gevonden en er wordt massaal op gereageerd.
Ik denk wel eerder. De R600 komt pas over 2 maanden ja. Dus dat duurt nog even..Hacku schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:46:De nieuwe drivers van AMD zijn voor de huidige DX9 kaarten, een architectuur waar ze al lang ervaring met hebben (zelfde voor nVidia). Voor de G80 is alles nieuw. Goede drivers komen heus wel, kwestie van tijd. Ik durf er geld op zetten dat nVidia vlak voor de R600 launch met nieuwe drivers komt opdagen.

Offtopic : Haha die is kapot lachen.RappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:49:
[...]
Inderdaad; mensen die op de R600 zitten te wachten "hebben" immers ook niks anders, dus ja, dan maar de G80 bashen.![]()
[...]
Ik denk wel eerder. De R600 komt pas over 2 maanden ja. Dus dat duurt nog even..
Anoniem: 166897
Waar ik de laatste tijd niet goed van wordt is de voortdurende fanboy-discussie tussen de mensen met een voorliefde voor Ati of NVidia. Deze discussie begint bijna sectarische vormen aan te nemen. Als je leven alleen maar draait rondom een 512-bits geheugencontroller of 768MB GDDR3 geheugen dan ben je naar mijn mening toe aan een RIAGG bezoekje of bepaalde medicatie.
Ik ben een trotse eigenaar van een XFX 8800GTX. En mocht de R600 echt zoveel beter zijn, dan stap ik zonder enige schroom gewoon over. Mocht de G81 weer een stukje sneller zijn, dan staat de R600 op zijn beurt binnen de kortste keren weer in de 'vraag-en-aanbod'.
Het is maar hardware, en dat lijken sommigen wel eens te vergeten....
Anoniem: 162692 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:59:
[...]
Jij bent hier de BS'erG80 sli bestaat niet eens.
Officieel bevestigd door crysis. CES2007 systeem :
Intel E6600
8800GTX
2048RAM
-> Op HD resoluties met AA & AF ~60fps.
Niet tedoen hou ATI lovers er zo op in gaan hé , zelf al zijn het fakes.
Laag , laag noem ik dat. R600 laatkomertje heeft er vast iets mee te maken.
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:11:toon volledige bericht
[...]
Sorry maar kun je a.u.b even lekker ergens anders in een topic de ATi fanboy gaan uithangen?
Dank je wel!
Het is al reeds allemaal een keer doorbesproken hier in dit topic.
Puntje bij paaltje: ATi is gewoon laat en heeft niet zijn shit together.
Deze had even de fakkel in de hand, en nu heeft nVidia deze weer voorlopig overgenomen.
Deal with it!![]()
De GeForce 8800GTX is een monster waar menig gamer trots op mag zijn om deze in zijn machine te hebben!
En we hebben deze nog niet eens op maximale kracht mogen ervaren! (o.a met DirectX 10 dus.)
En laat die driver maar lekker laat zijn.
Ben echt nog niet van plan om op Vista over te stappen.
Laat iedereen maar even lekker spelen en rommelen bij alle kampen (userbase, microsoft, nvidia) en zodra Crysis uitkomt spring ik zonder pardon over!
1. Ik ben geen ATI-lover/-boy, ik heb al jaren NVIDIA. ik koop gewoon de kaart die de meeste performance voor het geld geeft.Seth_Chaos schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:29:
[...]
Ze maken gebruik van de 100.3 driver die inderdaad geen SLi ondersteund. De nieuwe 100.54 wel en heeft een performance boost van 200% ten opzichte van de 100.3 driver. De eerste non beta driver is nog niet eens uit voor Vista. Zelfs met de 100.54 driver is de performance nog niet eens gelijk aan de xp drivers. Gezien directx 10 een stuk meer preformance zou moeten opleveren ten opzichte van directx 9, gok ik dat tegen de tijd dat Crysis beschikbaar is ik het vloeiend kan draaien op mijn 8800GTX.
2. De SLI-drivers werken niet? I rest my case.

3. Zelfs als dit de performance van één kaart is met Crysis, is het zielig.

4. Marketing crap buyers.
5. NVIDIA-fanboys
6. crisis

Een unified shader architecture voeg je niet zo maar even in een jaar toe. Wat David Kirk een jaar geleden riep was gewoon een complete mis-information actie van hem om iedereen op het verkeerde spoor te zetten.Hacku schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:46:
[...]
Beetje kort door de bocht, ergens halverwege de ontwikkeling van Vista heeft MS de boel omgegooid en werd er veel veranderd aan het OS. Beetje moeilijk allemaal. Een dik jaar geleden riep nVidia geen unified shader architectuur nodig te hebben, als ze dat tussen die periode en nu toegevoegd hebben dan konden ze helemaal geen drivers hebben.
Het enige wat nVidia vorig jaar nog toe voegde aan de G80 was 128-bit extra aan de memory interface. De eerste samples die naar gamedevs gingen begin vorig jaar hadden namelijk de beschikking over een 256-bit memory interface. Rond maart/april kwam de versie uit met 384-bits. Als je een van de gelekte nV presentaties ziet dan zie je ook dat er melding wordt gemaakt van een 384-bits interface ivm een eventuele 512-bits interface van de concurrentie (dit was omstreeks eind zomer).
Of het zwakke punt gevonden is, is nog niet duidelijk. Er is een zwak punt geworden. Misschien komen er nog meer straks. Misschien ook niet.En die driver discussie is ook zo vermoeiend, van een mug een olifant maken. Het zwakke punt van de G80 is gevonden en er wordt massaal op gereageerd. De nieuwe drivers van AMD zijn voor de huidige DX9 kaarten, een architectuur waar ze al lang ervaring met hebben (zelfde voor nVidia). Voor de G80 is alles nieuw. Goede drivers komen heus wel, kwestie van tijd. Ik durf er geld op zetten dat nVidia vlak voor de R600 launch met nieuwe drivers komt opdagen.
[ Voor 81% gewijzigd door Format-C op 31-01-2007 17:30 ]
LekkerFrank76NL schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:05:toon volledige bericht
[...]
[...]
[...]
1. Ik ben geen ATI-lover/-boy, ik heb al jaren NVIDIA. ik koop gewoon de kaart die de meeste performance voor het geld geeft.![]()
2. De SLI-drivers werken niet? I rest my case.![]()
3. Zelfs als dit de performance van één kaart is met Crysis, is het zielig.![]()
4. Marketing crap buyers.![]()
5. NVIDIA-fanboyswat een zelfreflectie
6. crisis
Maar , ik heb er nog steeds het grootste geloof in dat Crysis zonder crisis op een G80 vlotjes op hoge reso's zal draaien zelf met AA. Waar testen ze dan mee op CES2007 , het kan allesinds niet beter zijn dan een 8800GTX momenteel? 'Just a thought '
Ik gok april(release van crysis toch?) Dan heb je ook nog alan wake. Weet niet of UT2007 DX10 is? Men zei dat we nog lang zouden mogen wachten, maar blijkbaar gaat het vlugger dan men denkt.RappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:10:
Wanneer komen er echte DX10 games uit, en dan NIET FSX?Over hoeveel maanden praten we dan? Iemand die het weet?
Crysis is uitgesteld naar halverwege dit jaarRappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:10:
Wanneer komen er echte DX10 games uit, en dan NIET FSX?Over hoeveel maanden praten we dan? Iemand die het weet?
Hellgate: London, eerste helft 2007 (inclusief DX10 & HavokFX physics)
Alan Wake PC uitgesteld naar 2008
Wat betreft DX10 updates:
FSX in Juni
Company of Heroes in Maart
De eerste echte DX10 app is waarschijnlijk 3DM07, maar da's geen game alhoewel velen het hier 'spelen'.
[ Voor 13% gewijzigd door CJ op 31-01-2007 18:22 ]
Niemand?r00t schreef op maandag 29 januari 2007 @ 06:30:
Komt er ook een passieve uitvoering van de 8600 GT/Ultra?
Anders koop ik nu een passieve 7600 GT...
OK. Ik vroeg me dit namelijk even af in verband met de huidige hardware, en óf deze (grafische) hardware die games nog zullen zien. Als het namelijk langer dan juni had geduurd, is er alweer een nieuwe of verbeterde generatie kaarten van de huidige, of binnenkort te verschijnen
Ja, natuurlijk, ze kunnen DX10 aan, alleen spelen ze er DX9 games mee. De mensen die zoveel geld uitgeven aan een zgn first gen DX10 kaart, kopen bij de release van een game over een maand of 4-5 misschien wel een G81 of R680 als die er dan zijn.
Tenminste iemand die veel upgrade wel.
Het komt er dus op neer dat de huidige generatie kaarten (R600 en G80) misschien een paar maanden DX10 games zullen renderen omdat ze daarna binnen afzienbare tijd worden vervangen door snellere exemplaren.
Tip: neem een 360.Woodsy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:30:
Kan je nou eigenlijk op 1378x786 spelen met een 8800GTS, ivm de keuze tussen een Xbox360 en een 8800GTS. Wil hem namelijk wel aansluiten op mijn HD-Ready TV.
Ik heb er net 1 gekocht, en het ding geeft nog mooiere graphics op een HDTV dan een dikke game PC doet. Dat ding heeft een hoop power.
[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 31-01-2007 18:49 ]
Ga je mond spoelen met water en zeep viezerikRappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:33:
[...]
Tip: neem een 360.
Ik heb er net 1 gekocht, en het ding geeft nog mooiere graphics op een HDTV dan een dikke game PC doet. Dat ding heeft een hoop power.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maar goed, ik liet me ff gaan
2 x 8800GTX op bèta SLI-drivers?Anoniem: 162692 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:51:
[...]
Lekker. Idd , je koopt gewoon het beste wat er uit is.
Maar , ik heb er nog steeds het grootste geloof in dat Crysis zonder crisis op een G80 vlotjes op hoge reso's zal draaien zelf met AA. Waar testen ze dan mee op CES2007 , het kan allesinds niet beter zijn dan een 8800GTX momenteel? 'Just a thought '
Of misschien stiekem op een PS3?
Ik liet me ff gaan....justifire schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:54:
[...]
Ga je mond spoelen met water en zeep viezerik

Neem een 8800GTS, als DX 10 er straks is denk ik dat de games op de PC er weer iets beter uit zullen zien.
Een 360 is mooi voor games die niet goed op de PC draaien en wel op de 360. Slechte 360 ports dus. Bijvoorbeeld GRAW , NFSMW en R6: Vegas.
Ligt van sommige vendors al in NL warehouses om verstuurd te worden. Geen allocatie, althans niet zo'n strakke, dus beschikbaarheid is goed. Prijs in Euro wordt 319, afgelopen weekend bijgesteld naar boven want er was geen marge op te maken.Anoniem: 162692 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:00:
The card makers are now getting ready to ship out their GeForce 8800GTS 320MB cards to their respective customers around the world and we can expect to see mass availability of the cards on the stores on February 12th. Of course, we can't expect everyone to follow the embargo date so we should be able to see some e-tailers and stores selling prior to that. The price? US$299 should be pretty affordable. A number of graphics card makers plan to sell overclocked versions as well and we can expect them to hit the shelves around the same time.
Ze hebben er zelfs een marketing naam bij verzonnen, dus het is geen geruchtaval0ne schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:
[...]
Er is een sterk vermoeden dat 680i chipsets van NVIDIA standaard de PCIE bus overklokt en meer vgpu levert bij G80 kaarten waardoor de kaarten op die moederborden verder overklokt kunnen worden.
Wat voor de overklokkers die chipset tot de beste keuze maakt.
Vroeger bekend onder de naam "Trinity" en het heet tegenwoordig Link Boost.
Lees: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2764&p=3

[ Voor 28% gewijzigd door The Source op 31-01-2007 20:27 ]
Ik bijna nogthans,bijna 100% zeker dat het CES2007 systeem : E6600 , 8800GTX , 2GB DDR2 RAM is.Frank76NL schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:16:
[...]
2 x 8800GTX op bèta SLI-drivers?
Of misschien stiekem op een PS3?
Ga voor een 8800GTS als je crysis wilt spelen en DX10 want die komen niet op Xbox360.
Heb je liever altijd goede performance in games dan koop je beter een xbox360.
Ik heb een 8800GTX gekocht omdat ik een console na een half jaar beu ben.
Ik weet niet voor wie wat bedoelt is qua jou lijstje op het aantal verzamelde quotes (waaronder de mijne dus), maar wie heeft het hier over nVidia fanboy's?Frank76NL schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:05:
1. Ik ben geen ATI-lover/-boy, ik heb al jaren NVIDIA. ik koop gewoon de kaart die de meeste performance voor het geld geeft.![]()
3. Zelfs als dit de performance van één kaart is met Crysis, is het zielig.![]()
6. crisis
Ikke?
Dacht het niet.
Voor mijn GeForce 8800GTX had ik de X800XT en daarvoor de 9600 Pro van ATi.
Daarvoor had ik weer de GeForce 3 en daarvoor zweerde ik mijzelf trouw aan 3Dfx tot aan hun laatste produkt voordat het nVidia werd: de 3Dfx Voodoo 5.
Zowiezo vind ik je (NVIDIA user of niet) nogal onnodig negatief over alles betreft dit hele lijstje van jou.
Zo erg is het allemaal toch niet?
Een beetje kritisch zijn is best gezond, maar ik heb nog geen een constructieve (postitieve) bijdrage van jou gelezen in dit topic.
En ik snap al helemaal niet dat je zo'n technologisch wonder dat Crysis heet kan verbasteren tot "crisis".
Crytek is een bedrijf waar vele andere grote game developers echt een voorbeeld aan mogen nemen wat mij betreft.
Hier een mooie opsomming met screenshots:RappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:10:
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=77741
De crysis benchmarks results zijn fake. Iedereen kan benchmarks verzinnen. Bij ATi zijn ze er zelfs heel goed in (level505.com).Frank76NL schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:05:
6. crisis
Hierbij geef ik de eerste R600 Crysis benchmark results:
1024×768 4xAA/16AF: 0fps
1600×1200 4xAA/16AF: 0fps
2048×1536 4AA/16AF: 0fps
want de R600 is er nog niet
Hop en nu naar het ATI topic om daar wat te gaan klagen.
[ Voor 55% gewijzigd door aval0ne op 01-02-2007 10:07 ]
Official 100.59 Vista 32bit/64bit beta
mét SLI support voor de G80 kaarten
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_100.59.html
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_100.59.html
Beta driver for NVIDIA SLI™ support for GeForce 8800 GTX/GTS GPUs
This driver supports the following features:
* Single GPU support
o DirectX 9 support for GeForce 6/7/8 series GPUs
o DirectX 10 support for GeForce 8800 GPUs
o OpenGL support for GeForce 6/7/8 series GPUs
* NVIDIA SLI support
o DirectX 9 support for GeForce 8800 GPUs
o OpenGL support for GeForce 8800 GPUs
Limitations in This Release
• Refresh Rate Precision
The current driver programs the hardware timing for a 59.94 Hz refresh rate
to be the same as the timing used for a 60 Hz refresh rate.
• Pan & Scan
This driver does not support the Pan & Scan feature. (Pan & Scan is the
process of panning across the desktop in order to display a desktop on a
monitor with lower resolution).
• Full‐featured HDMI Support
The following are known problems that will be fixed in a future driver
version:
• There are some known image quality issues.
• Noise and pixel corruption occur under Clone or Dualview modes.
• Only stereo audio is supported; 5.1 surround is not supported.
• INF Support for Restricted Timings
This driver version does not support the use of Restricted Timing settings
(R&T strings) in the INF to control mode validation and/or mode setting for
custom mode/adapter/monitor combinations. This capability is planned for
a later driver release.
• Overscan/Underscan Support
The ability to display the entire desktop on a TV is not supported—the
desktop will be masked instead.
• Advanced Timings, Custom Resolutions
This driver does not support adding arbitrary resolutions and timings.
• Mode Filtering for Custom Policies
This driver does not support defining advanced timings and resolution
settings.
• SDI
This driver does not support the Serial Display Interface (a standard for
driving high color depth displays).
• Genlock/Frame Lock
This driver does not support the ability to synchronize multiple display
outputs with an external signal.
• NVIDIA TurboCache
The driver is capping Shared System Memory at 255 MB on systems with 1
GB of system memory, and at 271 MB on systems with 2 GB or more of
system memory. An upcoming driver will increase this amount of memory.
Optimum performance will not be achieved with low frame buffer
TurboCache graphics cards.
• NVIDIA nView Desktop Manager ‐ Not yet available
Features Not Yet Available in the NVIDIA Control Panel
Support for the following control panel features is under development and not
yet available under Windows Vista:
• Display Category
• Run display optimization wizard
• Move CRT screen position
• Manage custom timings
• Run multiple display wizard
• Change flat panel scaling
• Video & Television Category
• Adjust video color settings
• Run television setup wizard
• Adjust television color settings
• Adjust screen size and position
• Workstation Category
[ Voor 68% gewijzigd door aval0ne op 01-02-2007 10:18 ]
AMD doet hetzelfde op hun AMD 580X CrossFire en RD600 chipsets. Daar wordt ook de PCIe bus met 25% overgeklokt in multi GPU opstellingen. Het heet daar echter XpressRoute.The Source schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:18:
[...]
Ze hebben er zelfs een marketing naam bij verzonnen, dus het is geen gerucht![]()
Vroeger bekend onder de naam "Trinity" en het heet tegenwoordig Link Boost.
Lees: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2764&p=3
[afbeelding]
Op 23 februari komt Supreme Commander uit. De dx10 ondersteuning komt binnen een maand als patch, toch zou dit heel goed de eerste dx10 game kunnen zijn.RappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:10:
bron
Actie<>reactieDarkwolf_1982 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:55:
[...]
Zowiezo vind ik je (NVIDIA user of niet) nogal onnodig negatief over alles betreft dit hele lijstje van jou.
Zo erg is het allemaal toch niet?
Een beetje kritisch zijn is best gezond, maar ik heb nog geen een constructieve (postitieve) bijdrage van jou gelezen in dit topic.

[ Voor 45% gewijzigd door FrankNLD op 01-02-2007 10:29 ]
Ook interessant is dat Gas Powered Games een licentie heeft op de Havok FX physics engine. Dus wie weet is Supreme Commander dan ook gelijk de eerste game die gebruik kan maken van GPUs voor physics.M411007 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:26:
[...]
Op 23 februari komt Supreme Commander uit. De dx10 ondersteuning komt binnen een maand als patch, toch zou dit heel goed de eerste dx10 game kunnen zijn.
bron
Bij de ASUS 8800GTS zit het programma SmartDoctor. Hiermee kun je instellen hoe snel de fan moet draaien, wat de temperatuur is etc. Ik heb alleen het gekke dat als ik dat programma installeer, dat dan alles goed werkt, echter als ik de computer helemaal uitzet (stroom eraf) en weer aanzet dan crasht mijn pc constant met een blauw scherm (net als windows is geladen). Het blauwe scherm is maar 1 seconden in beeld, dus ik kan niet achterhalen wat de error is. Het simpelweg verwijderen van smartdoctor lost het probleem op.
Het rare is dat ik dit tot nu toe met al m´n asus kaarten heb gehad: Een ASUS Geforce 4 TI 4200, een ASUS ATI X800. Hierbij heb ik altijd getest met zowel de bijgeleverde smartdoctor versie alswel de laatste versie die op dat moment beschikbaar was via de site van ASUS.
Mijn vraag is of meerdere mensen daar last van hebben, of dat ik wellicht wat fout doe. Verder is het raar dat als ik smartdoctor heb geinstalleerd, dat het dan gewoon goed werkt totdat de eerstvolgende harde reboot.
[ Voor 6% gewijzigd door OCTheEagle op 01-02-2007 10:47 ]
ik heb ook altijd problemen met smartdoctor. Die rommel komt er bij mij niet meer opOCTheEagle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:46:
Even een vraag tussendoor.
Bij de ASUS 8800GTS zit het programma SmartDoctor. Hiermee kun je instellen hoe snel de fan moet draaien, wat de temperatuur is etc. Ik heb alleen het gekke dat als ik dat programma installeer, dat dan alles goed werkt, echter als ik de computer helemaal uitzet (stroom eraf) en weer aanzet dan crasht mijn pc constant met een blauw scherm (net als windows is geladen). Het blauwe scherm is maar 1 seconden in beeld, dus ik kan niet achterhalen wat de error is. Het simpelweg verwijderen van smartdoctor lost het probleem op.
Het rare is dat ik dit tot nu toe met al m´n asus kaarten heb gehad: Een ASUS Geforce 4 TI 4200, een ASUS ATI X800. Hierbij heb ik altijd getest met zowel de bijgeleverde smartdoctor versie alswel de laatste versie die op dat moment beschikbaar was via de site van ASUS.
Mijn vraag is of meerdere mensen daar last van hebben, of dat ik wellicht wat fout doe. Verder is het raar dat als ik smartdoctor heb geinstalleerd, dat het dan gewoon goed werkt totdat de eerstvolgende harde reboot.
Maar kan iemand mij nog vertellen of je met een GTS op 1378x786 kan spelenRappieRappie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:33:
Tip: neem een 360.
/edit en idd, 360 wel makkelijker qua installeren / patches / verdere updates etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Woodsy op 01-02-2007 12:05 ]
Samengevat:NVIDIA is working very closely with Microsoft to finalize the WHQL certified DirectX 10 driver. Both companies are working together to ensure that the driver is certified and delivered to customers as soon as possible. The current estimate is near the end of Feb for G80 WHQL.
The driver we are working on for end of Feb for G80 WHQL will support DirectX 9 and OpenGL SLI.
QFT!NVIDIA has enjoyed a strong reputation in the past year, much of that tied directly to SLI. NVIDIA not being ready for DX10, Vista, and SLI is a low blow to enthusiasts and gamers that spend the big bucks, and they will remember that for a while.
GeForce series video cards deserve much better support. “World-class support” should be a minimum expectation, not just a marketing tag line.
[ Voor 33% gewijzigd door aval0ne op 01-02-2007 15:22 ]
Anoniem: 147794
Kijk maar naar creative, die moeten compleet om vista heen gaan programmeren.
Tijd zat om dus zo'n driver te maken.
Ik voel me flink genaaid en het was nog niet eens lekker ook.
Heb nog nooit wat anders dan een Nvidia kaart gehad, maar zal als ik over een anderhalf jaar ofzo een nieuwe kaart nodig heb toch wel eens denken over ATI.
Zeker ook omdat ze dus nu Vista uit is gewoon geen fatsoenlijke driver kunnen leveren.
Welke gekke amerikaan gaat een rechtzaak aan?
Ik ben op zoek naar een overzichtje van de software die geleverd wordt bij de verschillende merken.
Ik heb al het een en ander gevonden maar ik zou het graag wat completer zien. Uiteindelijk als je namelijk lang genoeg zoekt is elk merk practisch voor dezelfde prijs te vinden en zijn de kaarten in weze hetzelfde daarom dus.
Het verschil zit hem dan in wat voor hebbedingetjes
Dit is mijn lijstje sofar
Software bij de nVidia 8800 Series GTS / GTX
Sparkle
Power DVD;
Call of Duty2
Point of View
Dark Messiah: of Might & Magic
Leadtek
Spellforce II
Trackmania
Gainward
Niks?
EVGA
Niks?
ASUS
Ghost Recon;
GTI Racing;
3Dmark06
MSI
Heroes of Might and Magic V* optional
Serious Sam II* optional
Club3D
Niks?
XFX
Niks?
BFG
Een t-shirt?
En stickers
Foxconn
3D GamePad
RestoreIT v7.0 & Virtual Drive Prov10.0
Axle
Nieuw?
Aanvulling zijn natuurlijk welkom en ik zal het proberen bij te houden. Mocht dit totaal niet de bedoeling zijn dan helaas en als het wel nuttig is kunnen er meer mensen plezier van hebben
- Squeeek !!!
thuis, DAAR waar mijn pc staat..
Lees zelf maar ff door. Staat vast je antwoord in. http://us.download.nvidia...rceWare_Release_Notes.pdfWoodsy schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:05:
[...]
Maar kan iemand mij nog vertellen of je met een GTS op 1378x786 kan spelen
/edit en idd, 360 wel makkelijker qua installeren / patches / verdere updates etc.
@Ekitch; BFG heeft idd T-shirt. Wel degelijk groot shirt. Zit lekker iig. Stickers stelt geen ruk voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Fryskmantsje op 01-02-2007 21:44 ]
Wilde net hetzelfde zeggen toen ik van tevoren even op F5 duwde
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.