[PC] GTR2: FIA GT Racing Game - Deel 3

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 45.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik de helicam activeren , ik zie al een tijdje filmpjes ervan maar wil het zelf proberen .

Dit bedoel ik . http://www.youtube.com/watch?v=zNYeb2N3cmQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook eens die F1 mod geprobeerd, was wel ff flink wennen. Op spa 2003 zit ik aan de 1:51:00 barcalona 1:18:360, volgens mij moet het nog wel sneller kunnen. Een setup maken is ook al wat lastiger, komt even net iets preciezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb juist GTR2 gekocht en heb een paar vraagjes. Wanneer ik nieuwe circuit's download lukt dit niet echt, spel valt steeds uit. Ook heb ik GT 2006 gedownload & mini maar lukt me niet dit te kunnen spelen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Alvast zien dat je het spel patcht naar versie 1.1.0.0.

En dan de readme's goed lezen waar je het gedownloade ding moet zetten en wat je eventuele moet veranderen.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder kan je een paar links vinden die ik gedownload heb, maar ik kan deze niet openen in GTR2. Kan iemand mij eventueel een handje helpen waar ik deze moet plaatsen?

BMW M3
http://www.esport-racing....04a19355d2d607bd1b2e846f0

FIA GT 2007
http://www.esport-racing....04a19355d2d607bd1b2e846f0

MINI Challance 2006

http://www.esport-racing....1e965c07d5e805e2ac0341b7f

DBR9
http://www.esport-racing....1e965c07d5e805e2ac0341b7f

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Die Aston Martin kreeg ik helaas ook niet aan de praat, maar de anderen heb ik dacht ik allemaal aan het werken. Als het een *.exe bestand is dat je gedownload hebt (als ik het me goed herinner was dat bij de mini-challenge het geval) kun je daarmee een installer starten, die vraagt je waar het het bestand moet installeren; dat moet je in 'gamedata' folder zijn in je map GTR2 (waar je deze maar hebt staan).
Als je een mapje met daarin verschillende losse bestanden hebt gedownlaod kun je deze gewoon naar je map GTR2/gamedata kopiëren. Mocht je nog tracks gaan downloaden via dezelfde website, deze moeten naar de map GTR2/gamedata/locations

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mini-challenge gedownload en geplaatst in gamedata folder, maar ik vind het niet terug wanneer ik GTR2 opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
ik heb laatst ook dat GTR XD geprobeerd, maar ik wilde eens weten hoe je dot in moet stellen als je een 2e beeldscherm gebruikt. Ik heb als hoofdmonitor een 24"en daarnaast wilde ik mijn oude 19"gebruiken. Nu staan de gegevens gewoon in mijn hoofdscherm.
Er zit voor zover ik zie ook geen duidelijke handleiding bij, wel iets met x en y coordinaten.
Weet iemand hoe je dit in moet stellen?

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaChosen1 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:23:
ik heb laatst ook dat GTR XD geprobeerd, maar ik wilde eens weten hoe je dot in moet stellen als je een 2e beeldscherm gebruikt. Ik heb als hoofdmonitor een 24"en daarnaast wilde ik mijn oude 19"gebruiken. Nu staan de gegevens gewoon in mijn hoofdscherm.
Er zit voor zover ik zie ook geen duidelijke handleiding bij, wel iets met x en y coordinaten.
Weet iemand hoe je dit in moet stellen?
Als je een 2e monitor hebt kun je ook PD Monitor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er mij iemand helpen zodat ik de megane trophy kan racen op GTR2

http://www.limracing.be/i...task=view&id=12&Itemid=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:26
Ik vind esportracing een erg slechte site. Staan enorm vele illegale mods, of buitengewone troep. Hierom kom ik er ook nauwelijks. Er worden credits aan mensen gegeven terwijl die er helemaal niet aan hebben gewerkt.
Zoals DerDumeKlemmer krijgt heel vaak credits, terwijl hij er niet aan werkt, hij is er ook niet blij mee, omdat het gewoon troep is wat er op esport terecht komt. Hij heeft dit best vaak op RSC gemeld.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:13:
Ik heb mini-challenge gedownload en geplaatst in gamedata folder, maar ik vind het niet terug wanneer ik GTR2 opstart.
Als je in het menu 'car' staat kun je switchen tussen bv 'single makes' of 'specials', daar staat bij mij de mini challenge ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er nog iemd problemen met het geluid van de astons bij FIA GT 2007?

GRTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Haha, nee, ik kreeg het ding helemaal niet aan het rijden namelijk. Jij dus wel? (hoe..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan met alle wagens rijden van het FIA GT 2007 chamionship, corvette's, maserati's, astons enz.. ik heb enkel bij de astons geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ah, die auto's heb ik nog niet getest, de nieuwste FIA GT klasse die ik heb is van 2004 en daar zit geen Aston tussen. Ik dacht dat je doelde op de los te downloaden DBR9, dat bestand lijkt namelijk helemaal niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt dit werkt bij mij ook niet
kan mij iemand wat meer uitleg geven ivm MOTEC en eventueel wat ik allemaal moet downloaden?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:28:
kan mij iemand wat meer uitleg geven ivm MOTEC en eventueel wat ik allemaal moet downloaden?
Thnx
1. MoTeC i2 Pro software
2. Blimeygames! tutorial

Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx William,
kan er mij nog iemand interessante downloads aanraden die mijn rijden kunnen bevorderen.
ben een beginner en alle beetje helpen hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:44:
Thnx William,
kan er mij nog iemand interessante downloads aanraden die mijn rijden kunnen bevorderen.
ben een beginner en alle beetje helpen hé
Setup 21 stappen plan
GTR2 Car Owner's Manual

Verder gewoon de Driving School doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek ook naar nascar/grand am competitie/wagens.
voor mij is het allemaal nog een beetje zoeken.

Bedankt aan iedereen die mij helpt hier op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:47:
zoek ook naar nascar/grand am competitie/wagens.
voor mij is het allemaal nog een beetje zoeken.

Bedankt aan iedereen die mij helpt hier op dit forum.
Ik snap best dat je alles wilt zien en uitproberen maar mss is het handig dat je met 1 auto begint en daar eerst aan went alvorens je van mod to mod springt en diverse auto's uitprobeerd.
Begin eens met een Gillet Vertigo op een circuit wat je eventueel kent.
Het circuit verken je in een redelijk makkelijk handelbare auto en als je dan elke hobbel, bocht en boom kunt dromen dan pak je een wat snellere wagen.
Dat is de manier om zo snel mogelijk te wennen aan dit spel. ;)

Wbt die DBR9, hier hoor ik gewoon geluid.
Gewoon die gamedata map die in de rar zat slepen naar je GTR2 dir.
Overigens vind ik het geluid van die Aston matig, dir zit een rare sample door het geluid naar mijn idee.
Van buiten klinkt die beter.
Wel een leuke mod overigens.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Beste mensen,

Ik speel dit spel ook al een tijdje, en bevald er goed :)
Nu heeft een vriend van me ook eindelijk een nieuwe pc waar hij deze game erg goed op kan spelen, en willen we gaan racen tegen elkaar! :)

We hebben allebij Hamachi(de laatste) geinstalleerd, maar kunnen niet racen.
Ik kan hem af en toe wel vinden, en connecten, maar als ik dan in de "pit" kom, word ik eruit gegooid. ;(

Voor Hamachi hoef je toch geen poorten open te zetten?
Ikzelf heb een Tomson(710 geloof ik) modem, waarachter nog eens mijn router (ASUS wl500G Premium).
Ik heb wel divierse poorten naar mijn server geforward, waaronder http, ftp. (dit zou toch niet moeten uitmaken)

Hij heeft een router (geen id welke) en vervolgens zijn pc (zonder forwarding)

Heeft iemand een id waar het aan zou kunnen liggen? :?
Dan kunnen wij lekker rijden namelijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:24

charrel

Cortisol4life..

PurpleBlue schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:25:
Beste mensen,

Ik speel dit spel ook al een tijdje, en bevald er goed :)
Nu heeft een vriend van me ook eindelijk een nieuwe pc waar hij deze game erg goed op kan spelen, en willen we gaan racen tegen elkaar! :)

We hebben allebij Hamachi(de laatste) geinstalleerd, maar kunnen niet racen.
Ik kan hem af en toe wel vinden, en connecten, maar als ik dan in de "pit" kom, word ik eruit gegooid. ;(

Voor Hamachi hoef je toch geen poorten open te zetten?
Ikzelf heb een Tomson(710 geloof ik) modem, waarachter nog eens mijn router (ASUS wl500G Premium).
Ik heb wel divierse poorten naar mijn server geforward, waaronder http, ftp. (dit zou toch niet moeten uitmaken)

Hij heeft een router (geen id welke) en vervolgens zijn pc (zonder forwarding)

Heeft iemand een id waar het aan zou kunnen liggen? :?
Dan kunnen wij lekker rijden namelijk :*)
Je moet dan wat aanpassen in de .ini file, anders wordt je inderdaad gekicked. Zal zo ff zoeken voor je. Het staat ook ergens in dit topic vermeld!
Heb hem al voor je:
"Report Mismatches" in <USER>.PLR @ \GTR2\Userdata\<USER>\ op 0 zetten (anders wordt je gekicked voor cheats etc)

Report Mismatches="0" // server to act on mismatches by: 0=No checking, 1=Warning messages, 2=Auto-Boot mismatches

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 23-10-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

Je moet dan wat aanpassen in de .ini file, anders wordt je inderdaad gekicked. Zal zo ff zoeken voor je. Het staat ook ergens in dit topic vermeld!
Heb hem al voor je:
"Report Mismatches" in <USER>.PLR @ \GTR2\Userdata\<USER>\ op 0 zetten (anders wordt je gekicked voor cheats etc)

Report Mismatches="0" // server to act on mismatches by: 0=No checking, 1=Warning messages, 2=Auto-Boot mismatches
Thanx!
ff proberen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het spel nu een paar dagen, en zag dit topic :)
Ik wil wel graag een paar nieuwe banen erbij, dus ik heb nu zandvoort en nordschleife. Maar als ik die aanklik en verder wil gaag sluit het spel af.
Verder zie ik ook de 'eigen' auto's niet. (in readme staat, 'put in gamedata map', dus ok)

Ik heb nu 1.100, misschien ligt het daaraan?
dank alvast;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 20:34
Het ligt in ieder geval niet aan 1.100, die heb ik ook en de meesten dus dat moet het niet zijn.
Stop je je tracks wel in .../Gamedata/Locations?
En je voitures in .../Gamedata/Teams en dan de goede klasse?

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Flight Tom; ik weet niet waar je je tracks gedownload hebt, maar soms zit na het uitpakken er een extra mapje in het mapje waarin de track staat. Je moet alleen het mapje waarin de daadwerkelijke files staan verplaatsen naar de locatie die BamiHap hierboven aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok het is gelukt;)
ik had de hele map in Gamedata geplakt, met de readme en alles d'rbij. Nu doet hij het.. mooi! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Cool, veel plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geven alle lcd schermen geen rev's en speed meer aan? erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:01

KhaZ

Alfa Romeo

Dat is alleen als je spectate volgens mij, als je zelf rijd werkt het wel. Ook als je je eigen hotlaps is het niet zichtbaar, erg irritant idd.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:25:
Hoe kan ik de helicam activeren , ik zie al een tijdje filmpjes ervan maar wil het zelf proberen .

Dit bedoel ik . http://www.youtube.com/watch?v=zNYeb2N3cmQ
Heeft echt niemnand een antwoord op deze bump .?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ten4
Je moet dat ergens instellen, ergens bij options/buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe kan ik mijn eigen ghost vaker spelen? hij saved niet automatisch na een sessie, dus ik had hem gesaved, maar nu kan ik hem nergens vinden? er staat niks in het mapje "timetrial" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Heeft iemand ervaring met de Radeon X1950 Pro (AGP) met de laatste drivers 7.10 en GTR2 1.1? Ik heb deze kaart een paar dagen geleden aangeschaft om GTR2 wat beter te kunnen spelen en dat ging prima....totdat ik de drivers van 7.7 naar 7.10 update. Nu start het spel helemaal niet meer op! Hij checkt even of de CD-ROM er inzit, pruttelt even en komt dan met een DR-Watson melding.

Heb al vanalles geprobeerd: driver eraf en oude er weer op. GTR2 opnieuw geinstalleerd, dat werkte prima, totdat ik de 1.1 update eroverheen deed... Maar die heb ik juist nodig om on-line te kunnen spelen!
Andere spellen doen het prima (COD2, HL2, Live for Speed) en ook dxdiag geeft geen fouten.

Ben nu al een paar uur aan het kl*ten, wordt een beetje moedeloos ;(

Tips of suggesties waar ik het moet zoeken?

Systeem: P4, 3.2Ghz, 1 Gbyte Ram, XP SP2, DX 9.0c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
GTR2 Configure gedaan?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

bikermouse schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:01:
Heeft iemand ervaring met de Radeon X1950 Pro (AGP) met de laatste drivers 7.10 en GTR2 1.1? Ik heb deze kaart een paar dagen geleden aangeschaft om GTR2 wat beter te kunnen spelen en dat ging prima....totdat ik de drivers van 7.7 naar 7.10 update. Nu start het spel helemaal niet meer op! Hij checkt even of de CD-ROM er inzit, pruttelt even en komt dan met een DR-Watson melding.

Heb al vanalles geprobeerd: driver eraf en oude er weer op. GTR2 opnieuw geinstalleerd, dat werkte prima, totdat ik de 1.1 update eroverheen deed... Maar die heb ik juist nodig om on-line te kunnen spelen!
Andere spellen doen het prima (COD2, HL2, Live for Speed) en ook dxdiag geeft geen fouten.

Ben nu al een paar uur aan het kl*ten, wordt een beetje moedeloos ;(

Tips of suggesties waar ik het moet zoeken?

Systeem: P4, 3.2Ghz, 1 Gbyte Ram, XP SP2, DX 9.0c.
Algmeen bekend probleem van de nieuwe Catalysts en AGP kaarten....

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
bikermouse schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:01:

Ook hier een Radeon X1950 Pro (AGP) en ik gebruike de omega-drivers op basis van 7.10. Geen problemen met deze driver, die er wel waren met 7.8/7.9 en 7.10.
meuktracker: Omega Catalyst 3.8.421

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste aller tijde hits Chili peppers geplaast in GTR2 , maar kan je tijdens rijden of terwijl in menu ook songs verder skippen .?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:52:
Grootste aller tijde hits Chili peppers geplaast in GTR2 , maar kan je tijdens rijden of terwijl in menu ook songs verder skippen .?
Nee kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat die flames lekker :z

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 12-12-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:53:
Kudd spel dan , neeaaaah.keep on running, jammer ook geen modje die dat ff gefixed heeft?
Hoezo een kudd spel?
Het is geen NFS of zo he, dit heet niet voor niks een simulatie spel. In het echt racen ze toch ook niet met muziek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

please geef me een kans om grapjes te maken , ik speel sinds GTR uno geen enkel ander race spel meer , dit spel is voor mij de BOM van alle race spelen , wilde alleen weten of ik wat kon skippen kwa muziek .gr.t

p.s . als je flink aan de bak bent met alc \+ wat = dan game je soms graag met muziek aan , lekker met goede muziek racen is dan een leuke bezig heid .

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het soms ongelooflijk wat voor tijden mensen rijden. Ik heb na vele rondes en een redelijke setup een aantal seconden van mijn eerste tijden kunnen afsnoepen (1:48.457). Maar als ik op http://racing.fuzion.nl kijk, zie ik als snelste tijd een 1:39. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk, kan ik nog zoveel winst uit de setup halen? Ik rijd een redelijke lijn (na 86 ronden mag dat ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:29:
Ik vind het soms ongelooflijk wat voor tijden mensen rijden. Ik heb na vele rondes en een redelijke setup een aantal seconden van mijn eerste tijden kunnen afsnoepen (1:48.457). Maar als ik op http://racing.fuzion.nl kijk, zie ik als snelste tijd een 1:39. Hoe is dat in vredesnaam mogelijk, kan ik nog zoveel winst uit de setup halen? Ik rijd een redelijke lijn (na 86 ronden mag dat ook wel).
Als je je tijd vergelijkt met de tijden van Monza, moet je dit absoluut niet doen.
De meest stomme baan om je tijden mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? Wat is het verschil met andere tracks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:40:
Waarom? Wat is het verschil met andere tracks?
Op Monza kan je gigantisch makkelijk afsnijden, wil je jezelf goed vergelijken met iemand anders pak dan Barcelona of zo.
Zolang het maar niet Monza of Enna is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Een redelijke lijn voor jou hoeft nog niet echt de ideale lijn te zijn, zeker op monza moet je over de curbs rossen. Zonder erg veel curb mee te nemen verlies je echt secondes.
1:48? Met welke auto doe je dat, is niet echt een rappe tijd. Gemiddeld rijden de meeste denk ik rond de 1.43/1.44. Sommige gasten rijden onder de 1.42, menig raceje win je redelijk gemakkelijk als je gewoon constant rijdt. Van een 1.48 moet nog redelijk makkelijk 5 seconden af kunnen, als je wil kunnen we wel is even samen rijden/ setup maken. Niet dat ik alles weet, maar een 1.41.5 zit er toch wel in.
Dutch3men schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:50:
[...]

Op Monza kan je gigantisch makkelijk afsnijden, wil je jezelf goed vergelijken met iemand anders pak dan Barcelona of zo.
Zolang het maar niet Monza of Enna is.
Enna is idd. ook een brilliante, gewoon uit de pits rechtshouden > telt je rondje gewoon, scheelt je zo 5 bochten en een seconde of 6.

[ Voor 26% gewijzigd door charrel op 12-12-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, ik ga eens met een ander circuit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
charrel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:51:
Enna is idd. ook een brilliante, gewoon uit de pits rechtshouden > telt je rondje gewoon, scheelt je zo 5 bochten en een seconde of 6.
Dat moet je eens in een league flikken, dan wordt je er direct uit getrapt.

Verder rij ik een 1:40 op Monza. Al vind ik het zelf maar een boring baan, compleet geen uitdaging.

• Noel
Rij vrij veel GTR2, en heb blijkbaar een 1.43.360 staan op Monza '04. Rij er namelijk zelden op. Online zijn er veel servers waar Monza draait en ook veel volk zit, maar het niveau is daar meestal bedroevend. Monza wordt gewoon veel gereden omdat je er makkelijk snel kan gaan. Het is gewoon een toegankelijk en enorm saai stuk asfalt.

Barcelona, Spa, Hockenheim, Brno, Donington. Dat is veel leuker.

Een rondje Spa is gewoon af. Daar zit alles in.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dutch3men schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:59:
[...]

Dat moet je eens in een league flikken, dan wordt je er direct uit getrapt.

Verder rij ik een 1:40 op Monza. Al vind ik het zelf maar een boring baan, compleet geen uitdaging.
Ik zeg ook niet dat je het in de league moet doen he :+
Vind het wel een grappige baan, wel erg veel n00bs erop ja. Donington staat dan nog steeds veruit bovenaan. Leuke baan, lekker glijden.

Verwijderd

charrel schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:51:
Een redelijke lijn voor jou hoeft nog niet echt de ideale lijn te zijn, zeker op monza moet je over de curbs rossen. Zonder erg veel curb mee te nemen verlies je echt secondes.
1:48? Met welke auto doe je dat, is niet echt een rappe tijd. Gemiddeld rijden de meeste denk ik rond de 1.43/1.44. Sommige gasten rijden onder de 1.42, menig raceje win je redelijk gemakkelijk als je gewoon constant rijdt. Van een 1.48 moet nog redelijk makkelijk 5 seconden af kunnen, als je wil kunnen we wel is even samen rijden/ setup maken. Niet dat ik alles weet, maar een 1.41.5 zit er toch wel in.

[...]

Ah sorry, ik was vergeten te melden wat voor auto ik gebruik. Ik rijd met een BMW GTR. Ik weet dat ik met ander auto's sneller ben maar de snelste tijd op Monza met de BMW was 1.39 (dat was overigens ook de snelste tijd van alle auto's)

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:24:
[...]

Ah sorry, ik was vergeten te melden wat voor auto ik gebruik. Ik rijd met een BMW GTR. Ik weet dat ik met ander auto's sneller ben maar de snelste tijd op Monza met de BMW was 1.39 (dat was overigens ook de snelste tijd van alle auto's)
Die tijd is onmogelijk met een BMW. Een foutje in de .plr file. Denk dat een BMW niet verder komt dan 1:46/1:47 :)
http://www.nogripracing.c...mes&track=24&car=1&class=
ga daar maar ff wat hotlaps downloaden :), die zijn zeker weten 100% correct zonder te cutten, anders worden ze namelijk niet toegelaten op die site.

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2007 12:11 ]

Verwijderd

Dan heb ik het met mijn 1.48 nog niet slecht gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 12:11 ]

Verwijderd

:? FLAME IS NIET ZO BEDOELD, vindt het een top spel en soms baal ik van de grphics , srrr

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:52:
:? FLAME IS NIET ZO BEDOELD, vindt het een top spel en soms baal ik van de grphics , srrr
Daar heb je dan van die handige smileys voor om dat duidelijk te maken of je moet het met iets meer tact brengen. ;)

Wat mischien een oplossing voor je probleempje kan zijn is mediaplayer of winamp op de achtergrond laten draaien en gebruik maken van die media toetsen die op de meeste toetseborden wel zitten.
Ik weet niet zeker of het werkt [kan het niet testen met dit toetsenbord] maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad ik breng het soms even iets te onhandig , excusses , en ontopic weer aub .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er echt geen mod om je muziek die je geplaats hebt om te controleren /?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Nee, zo'n mod ben ik nog nooit tegen gekomen maar wat ik in mijn vorige post verteld heb werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Het hele concept muziek + GTR2 is gewoon scheef. Dus hou er aub over op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
sjongejonge wat een geweldig spel is dit toch!
Ben helemaal gek van Spa04, wat een gevarieerde baan is dat toch!
Ik rijd op sim en de ai op 100% maar toch rijd ik altijd achteraan. ik rijd ongeveer 2.18 met de 550, terwijl de nummer 1 bijna 10 sec sneller is :P
Nu wil ik me eens verdiepen in de car setup aan de hand van de GTR2 car owners manual, maar ik kan hem nergens vinden? Iemand nog een werkende link? of alvast een paar basic tweakjes die ik moet doen aan de 550 om seconde(s) te winnen op spa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noel schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:04:
Het hele concept muziek + GTR2 is gewoon scheef. Dus hou er aub over op.
Hé ik begrijp je wel maar ik speel deze game meer met fun zonder echt te overwinnen , en de muziek is dan gewoon een extra dimensie , lekker racccen

De game is ook leuk anders ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
MuSeLive schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:15:
sjongejonge wat een geweldig spel is dit toch!
Ben helemaal gek van Spa04, wat een gevarieerde baan is dat toch!
Ik rijd op sim en de ai op 100% maar toch rijd ik altijd achteraan. ik rijd ongeveer 2.18 met de 550, terwijl de nummer 1 bijna 10 sec sneller is :P
Nu wil ik me eens verdiepen in de car setup aan de hand van de GTR2 car owners manual, maar ik kan hem nergens vinden? Iemand nog een werkende link? of alvast een paar basic tweakjes die ik moet doen aan de 550 om seconde(s) te winnen op spa?
Ik heb allang niet meer op Spa gereden (ben helemaal verslaafd aan Interlagos sinds de laatste F1 race dit jaar) dus ik weet niet zeker of je er op die baan wat aan hebt, maar ik zet zelf altijd de laatste versnelling een tandje hoger om m'n topsnelheid wat omhoog te gooien. Als je teveel met de bak speelt merk je het vanzelf omdat de auto dan gewoon niet meer trekt. Afhankelijk van baan en rijstijl (hangt een beetje van m'n bui af) zet ik het maximum toerental ook wel eens een standje lager zodat ie iets sneller overschakeld. Ik rij zelf ook bijna altijd met de 550 trouwens, heerlijke balans zit er in die auto! F1 rijen is ook leuk maar vergt wel erg veel concentratie en vind ik dus niet altijd even relaxed. M'n rapste tijd is trouwens een 01.28.50 met een 550 op Interlagos (01.21.2 met een F1 McLaren).

Meer car-tweaks ken ik helaas niet, dus als iemand nog meer tips heeft hoor ik 't graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
2:08.xxx haal je volgens mij niet op Spa 2004. Je mag zeker de tijden van AI niet als richttijd nemen. Die rondjes zijn soms absurd snel.

Maar met 2:18.xxx kom je ergens achteraan te staan als je on-line gaat. Dus er zit zeker ruimte voor verbetering in. :) Je moet gewoon het 21 stappen plan volgen. Daar staat veel info in om het wat begrijpelijker te maken. Gewoon veel dingen proberen.

Ik doe 2.10.852 met de lambo. Daar kan ik nog een half secondje af doen denk ik.

Hier de car manual en de 21 steps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Noel schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:32:
2:08.xxx haal je volgens mij niet op Spa 2004. Je mag zeker de tijden van AI niet als richttijd nemen. Die rondjes zijn soms absurd snel.

Maar met 2:18.xxx kom je ergens achteraan te staan als je on-line gaat. Dus er zit zeker ruimte voor verbetering in. :) Je moet gewoon het 21 stappen plan volgen. Daar staat veel info in om het wat begrijpelijker te maken. Gewoon veel dingen proberen.

Ik doe 2.10.852 met de lambo. Daar kan ik nog een half secondje af doen denk ik.

Hier de car manual en de 21 steps.
Bedankt!, mooi ga vanavond eens lekker die 21 stappen doorlopen en wat snellere timeghosts downloaden. ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Storm316 schreef op maandag 17 december 2007 @ 06:27:
[...]

Ik heb allang niet meer op Spa gereden (ben helemaal verslaafd aan Interlagos sinds de laatste F1 race dit jaar) dus ik weet niet zeker of je er op die baan wat aan hebt, maar ik zet zelf altijd de laatste versnelling een tandje hoger om m'n topsnelheid wat omhoog te gooien. Als je teveel met de bak speelt merk je het vanzelf omdat de auto dan gewoon niet meer trekt. Afhankelijk van baan en rijstijl (hangt een beetje van m'n bui af) zet ik het maximum toerental ook wel eens een standje lager zodat ie iets sneller overschakeld. Ik rij zelf ook bijna altijd met de 550 trouwens, heerlijke balans zit er in die auto! F1 rijen is ook leuk maar vergt wel erg veel concentratie en vind ik dus niet altijd even relaxed. M'n rapste tijd is trouwens een 01.28.50 met een 550 op Interlagos (01.21.2 met een F1 McLaren).

Meer car-tweaks ken ik helaas niet, dus als iemand nog meer tips heeft hoor ik 't graag :)
Hey da's toevallig, ik ben ook redelijk veel op Interlagos te vinden de laatste tijd.
Behalve dat het een lekker circuit is met veel merkbaar hoogte verschil is het start/finnish gedeelte fantastisch.
Ik rijd meestal in een Porsche RS[R] dus een vergelijkende tijd heb ik niet echt.

Wat betreft je versnelings verhouding, het is de bedoeling dat je aan het eind van het snelste gedeelte van het parcourse tegen de limiet aanzit in de hoogste versnelling.
De rest van de versnelling pas je dan aan zodat de afstand tussen alle versnellingen zetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Is het trouwens mogelijk om online een server te starten waar óók computer coureurs rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuSeLive schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:43:
Is het trouwens mogelijk om online een server te starten waar óók computer coureurs rijden?
\
nee , dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MuSeLive schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:43:
Nee, GTR2 kent deze mogelijkheid niet.
Race07 heeft deze mogelijkheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
LoneRanger schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:22:
[...]

Hey da's toevallig, ik ben ook redelijk veel op Interlagos te vinden de laatste tijd.
Behalve dat het een lekker circuit is met veel merkbaar hoogte verschil is het start/finnish gedeelte fantastisch.
Ik rijd meestal in een Porsche RS[R] dus een vergelijkende tijd heb ik niet echt.

Wat betreft je versnelings verhouding, het is de bedoeling dat je aan het eind van het snelste gedeelte van het parcourse tegen de limiet aanzit in de hoogste versnelling.
De rest van de versnelling pas je dan aan zodat de afstand tussen alle versnellingen zetzelfde is.
Klopt, de Porsche's zijn behoorlijk wat langzamer dan de Ferrari's. Ik heb gister m'n tijd in de McLaren trouwens met bijna 2 seconden verbeterd, ik weet nog steeds niet precies hoe maar ik geloof dat ik eindelijk een beetje aan raket-snelheid en remmen alsof je tegen een muur aan rijd begin te wennen :) Ik vind het ook een prachtig circuit met heerlijke bocht-combo's, Barcelona was voorheen m'n favoriet, maar eerlijk gezegd heb ik daar nu al een hele tijd niet meer op gereden.

Ik vond de standaard afstelling van de bak van de 550 verder helemaal goed op Interlagos, maar merkte dat ik op het lange rechte stuk inderdaad wat topsnelheid te kort kwam ten opzichte van sommige Vipers en andere 550's, vandaar dat ik alleen de laatste versnelling één tandje hoger zet. Als ik 'm nog hoger zet dan moet ik idd ook met andere versnellingen gaan spelen om de bak in verhouding te houden, maar dit gaat dan toch ook al vrij snel ten koste van de acceleratie heb ik gemerkt. Eigenlijk liggen de stappen die je in kunt stellen met betrekking tot de versnellingen net iets te ver uit elkaar heb ik het idee.

Bedankt voor de link naar de car manual trouwens Noel! De manual zelf werkt hier niet, maar de 21 stappen lijken genoeg uitleg te bieden zover.

[ Voor 10% gewijzigd door Storm316 op 18-12-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Inderdaad! Thanks voor die 21 stappen.

Nu speel ik de laatste tijd niet veel GTR meer, maar bij rFactor kan ik dit ook wel gebruiken dunkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Is die car manual corrupt ofzo? Anders zet ik hem er ff terug op. FTP server/programma deed nogal raar toen ik hem er neer plaatste. Let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 18:37

Vos

AFCA

Het bestand GTR2CarOwnerManualNAP.pdf.rar doet hier gek, kan deze niet openen. Er staat ook dat ie 9MB is.

Ow lol hijs weg nu :p Nu staat er GTR2CarOwnerManualNAP.pdf...je bent hem aan het uppen zo te zien, ik wacht even.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 18-12-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Idd ja.

En voila, hoop dat hij het nu wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Is er misschien interesse om weer eens online te rijden?

Ik kan mijn 100mbit lijn wel wat te doen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dutch3men schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:20:
Is er misschien interesse om weer eens online te rijden?

Ik kan mijn 100mbit lijn wel wat te doen geven :)
Ben dan wel een beginner en heb het een tijd terug gespeeld, maar vind zoiets altijd wel leuk. Vast leuker en serieuzer dan het gebeuk op sommige servers ;).
Noel schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:13:
Idd ja.

En voila, hoop dat hij het nu wel doet.
Doet het prima!

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 18-12-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Oke wanneer, zal ik een server draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Ik zal er zijn. :) Wanneer maakt me niet veel uit.

[ Voor 47% gewijzigd door Noel op 18-12-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb even in mijn 'agenda' gekeken ;). Ben normaliter beschikbaar op:
ma: 18:30-0:00
di: 21:30 - 0:00
wo: 18:30 - 0:00
do: 18:30 - 0:00
vr: niet
za: 15:00 - variabel
zo: 12:00 - variabel

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 18-12-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hij doet het inderdaad weer, bedankt Noel!

Ik zou graag meedoen online, maar moet tot m'n schaamte bekennen dat ik me nog steeds behelp met een gedownloade crack..... Ik ben nog op zoek naar een (ongebruikt) officieel exemplaar, iemand enig idee waar ik die nog zou kunnen krijgen misschien? De lokale game-shop en Media Markt hebben 'm niet meer, maar die lijken zowiezo alleen maar de nieuwste spellen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Storm316 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:40:
Hij doet het inderdaad weer, bedankt Noel!

Ik zou graag meedoen online, maar moet tot m'n schaamte bekennen dat ik me nog steeds behelp met een gedownloade crack..... Ik ben nog op zoek naar een (ongebruikt) officieel exemplaar, iemand enig idee waar ik die nog zou kunnen krijgen misschien? De lokale game-shop en Media Markt hebben 'm niet meer, maar die lijken zowiezo alleen maar de nieuwste spellen te verkopen.
Maybe deze klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hmmm, verwacht op 01-02-2008; klinkt wat vreemd maar toch bedankt voor de tip, 's kijken of ik ze kan bellen of mailen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Hier is hij maar 8,10 euro! Verzendkosten zijn ook 8 euro, maar je kan hem ook afhalen in eindhoven.
Hij word verstuurd in een OEM verpakking, wat normaliter kan betekenen dat je er geen handleiding oid bij krijgt. Weet niet hoe dit hier zit.
Ik heb er gisteren iig 2 besteld voor mijn broer en ik :D
http://www.4launch.nl/sho...tari-gtr-2-oem/kieskeurig

[ Voor 66% gewijzigd door MuSeLive op 18-12-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Kijk, dat is nog eens een leuk prijsje :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zal ik morgen om 19:00 een server draaien?

Poll: Doe jij mee morgen op 19:00?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=253818&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Wil wel, maar moet tot 23:00 werken ..... Lijkt me wel weer even leuk een paar rondjes/ race te rijden met wat tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk dat ik wel kan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Donderdag kan ik ook nog wel hosten hoor, daarna ook nog wel maar dan ben ik er zelf niet bij.

Zit dan bij ouders thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je om 19.00 kan beginnen met practice(en nog niet met zou ik ook nog wel kunnen, ben vaak pas net na 7uur klaar met werken en dan nog eten etcetc :)

Ik heb echt al ruim 3/4 jaar niet meer gereden, maar lijkt me inderdaad wel weer een keertje leuk :)

Welk circuit en welke klasse? M3s? Hoelang?

Zal wel weer stroef gaan..;)

[ Voor 18% gewijzigd door Kurios op 18-12-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Met 7 uur bedoelde ik dat dan de server online gaat ;)

Ik ben igg van plan om met de Corvette te rijden denk ik op Magny-Course.
Is een keer iets anders als Monza/Barcelona.

En hoelang, ach een race van 15min of zo.

[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 19-12-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wel belangrijk, gewoon officiele skins of heb je mods draaien?
Geen idee of ik er bij kan zijn nog maar wel belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
LoneRanger schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:58:
Wel belangrijk, gewoon officiele skins of heb je mods draaien?
Geen idee of ik er bij kan zijn nog maar wel belangrijk ;)
Ik heb officiele skins draaien al kan ik ook de mod draaien van mijn league waarin ik mee doe. Daar zijn de wagens wat aangepast.

CUP600
Corvette C5R: -20kg, 25-30Nm extra koppel, verbeterde koppelkromme
Ferrari 550: +20kg
Maserati MC12: -20kg
Lister Storm: Michelin in plaats van Dunlop banden

CUP400
TVR T400R: Michelin in plaats van Dunlop banden
Mosler MT900R: Michelin in plaats van Dunlop banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik moet het spel weer installeren meen ik, wat heb ik nodig om vanavond mee te doen? 1.1 is de nieuwste patch? En een mod is verder wel leuk, maar gooi dan wel even een link etc. hier neer. Heb vanavond wel een gala feest, maar 19:00 moet ik wel redden....kan ik een uurtje rijden ofzo.

En Magny Cours is fine, die ken ik wel redelijk. En een practise sessie ben ik ook wel voor ja ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 19-12-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Vos schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:40:
Ik moet het spel weer installeren meen ik, wat heb ik nodig om vanavond mee te doen? 1.1 is de nieuwste patch? En een mod is verder wel leuk, maar gooi dan wel even een link etc. hier neer. Heb vanavond wel een gala feest, maar 19:00 moet ik wel redden....kan ik een uurtje rijden ofzo.

En Magny Cours is fine, die ken ik wel redelijk. En een practise sessie ben ik ook wel voor ja ;).
Ja je moet GTR2 hiervoor weer installeren.
Je hebt de patch 1.1 nodig.

Als we met de carset willen rijden die ik zei moet je dit installeren.

Ik zal vanavond de gegevens hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dutch3men schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:08:
[...]

Ja je moet GTR2 hiervoor weer installeren.
Je hebt de patch 1.1 nodig.

Als we met de carset willen rijden die ik zei moet je dit installeren.

Ik zal vanavond de gegevens hier neerzetten.
Even ter info: als je vooraf even wilt zien welke (prachtige) skins er in die carpack zitten, dan kun je dat bekijken op www.digitalracing.nl > klik op 'ZAC4' logo > Deelnemers > Teampresentaties. Elk plaatje kun je aanklikken voor een hi-res versie.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:28
Als ik het niet vergeet, ben ik er vanavond ook bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Oke de server details:
Geen mods!

Servernaam: GoT Server
Pass: slicks
Baan: Magny-Course

En ik rij in een Corvette.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste