![]() |
GTR2: Get Real! |
![]() |
Woordje vooraf |
![]() |
Het derde deel van de racesimulatie GTR2! Deel 2 kan je hier vinden. Deel 1 kan je hier vinden. De volgende "regels" zijn geleend van het vorige GTR2 topic en heb de layout gebruikt van het vorige topic: |
Max. 10 pics van 800x600 (en geen BMP's van 1 Mb per stuk). En resize ze ook aub zelf en niet met behulp van de img tag. Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan. Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" of "ik heb de game ook binnen." komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau. Slowchats om af te spreken hoe en waar je online gaat rijden zijn niet gewenst dus probeer dat te beperken en zoveel mogelijk op het IRC-kanaal en/of via een IM te doen. "Ik heb een rondetijd van 1:xx:xxx gereden op circuit Y met auto X, is dat snel of wat rijden jullie?" Dat soort vragen voegen ook niets toe aan een discussie, rondetijden kun je vergelijken via GTR2 Rank. Geen offtopic gebabbel, geflame, geruzie, gescheld etc. Zie je iets wat niet kan? Gebruik dan de topic report-knop bovenaan om het te melden. Ga er niet zelf op in. |
Posts die hier niet aan voldoen kunnen worden verwijderd. Bij herhaling volgen er andere maatregelen, maar ik neem aan dat iedereen wel snapt waarom deze regels er zijn. Have fun met GTR2 allemaal, er worden zeer regelmatig (league)races gehouden door en voor mensen op dit forum op een snelle dedicated server. Voor info over gewoon online racen met mede-tweakers kun je het beste even via op het IRC-kanaal (irc.tweakers.net channel:#GTR) komen. Er zijn hier ook een aantal mensen die af en toe zelf dedicated servers draaien, mocht je een tweakers server tegenkomen, dan is het wachtwoord meestal "got" (zonder aanhalingstekens). Maargoed, verder over GTR2 zelf... |
![]() |
Features |
![]() |
Realism has been redefined: absolutely authentic physics, dynamic day and weather changes as well as an impressive damage model Great variety: 144 grand touring cars reproduced down to the last detail including all vehicles of the GT and NGT classes and the 24H races from two FIA GT seasons Original circuits: 34 different track variations Tough competition: Human-like AI opponents Scalable levels: 3 different game modes (Novice, Semi-Pro and Simulation) Great fun: Great fun: 6 game events (Open practice, Race weekend, Championships, Time trials, 24 Hour Races, Driving school) International competition: fully integrated multiplayer mode for racing against other human drivers from all over the world. |
![]() |
The Story So Far.... |
![]() |
GTR2 is een race simulatie ontwikkeld door het SimBin Development Team, afgekort SBDT. Dit team is begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden). Ze boekte al snel succes met GTR en ongeveer een jaar er na met GT Legends. Inmiddels is Henrik Roos, coureur (en mede-eigenaar?) van een FIA GT Team, de CEO en zet hij samen met Ian Bell de lijnen uit. Er werd een (3-jarige) licentie verkregen voor een officiele FIA GT simulatie/game en Henrik Roos opende de deuren naar intensieve samenwerking met echte teams, coureurs en technici binnen de FIA GT classe. Ook werd een volledige licentie gekocht om de game-engine van ISI gebruiken waar F1 Challenge ook op gebaseerd is. De game-engine is dus niet gloednieuw maar wordt door SBDT zelf doorontwikkeld en het ziet er naar uit dat men daar goed in geslaagd is, de physics hebben de hoogste prioriteit maar dat wil niet zeggen dat de graphics slecht zijn. Vergelijk het voor het gemak maar met de manier waarop Call of Duty de Quake 3 engine gebruikt. GTR2 komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld. Het gaat hier dus om een simulatie, ookal zal het uiteindelijke spel, naast de Simulation mode, ook een Arcade en een Semi-Pro speelstand krijgen. Men richt zo veel mogelijk op de die-hard race fanaten maar de 2 laatste modi moeten zorgen dat het spel aanspreekt (en verkoopt) bij een breder publiek en wellicht een springplank vormen voor het serieuze werk. Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTR2, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte GT wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies. Eén van de meest in het oog springende features is de LiveTrack technologie. Deze houdt in dat de baan in real time, gedurende een race-weekend verandert; naarmate er meer gereden wordt komt er meer rubber op de baan en zal de grip op de ideale lijn toenemen waardoor je steeds meer grip krijgt. Buiten de ideale lijn is er dus veel minder grip en zal je dus op moeten passen als je een tegenstander uit wilt remmen. |
![]() |
Cars 'n Tracks |
![]() |
De auto's komen uit het seizoen 2003 en 2004 van het FIA-GT kampioenschap. Hieronder alle verschillende auto modellen. SHOWROOM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En welke banen? Ook de banen zijn die zoals verreden in het 2003 en 2004 seizoen, ze zijn enorm realistsch nagebootst en zullen je ongetwijfeld erg lang bezig houden. Van Barcelona GP kun je vast een voorproefje nemen in de demo. TRACKLIST • Anderstorp 2003 • Anderstorp GP • Barcelona 2003 • Barcelona National • Brno GP 2003 • Brno GP 2004 • Donington Park GP 2003 • Donington Park GP 2004 • Donington Park National • Dubai Club • Dubai GP 2004 • Dubai International • Dubai National • Enna Pergusa 2003 • Estoril GP 2003 • Hockenheim GP 2004 • Hockenheim National • Hockenheim Short • Imola GP 2004 • Magny-Course GP 2003 • Magny-Course GP 2004 • Magny-Course National • Monza GP 2003 • Monza GP 2004 • Monza Junior • Oschersleben B Source • Oschersleben 2003 • Oschersleben 2004 • Spa-Francorchamps GP 2003 • Spa-Francorchamps GP 2004 • Valencia GP 2004 • Valencia Long • Valencia National • Zhuhai GP 2004 |
![]() |
Media |
![]() |
Screenshots ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er zijn enorm mooie ingame panorama's gemaakt en deze zijn hier te vinden |
Movies: GTR2 Trailer:LINK GTR2 Trailer E3 2006:LINK Rondje op het Chineze Zuhai:LINK Rondje op Hockenheim: LINK Rondje op Imola: LINK Rondje op Valencia: LINK |
![]() |
Demo |
![]() |
De demo is op 21 juli uitgebracht en is hier te vinden. |
Boomtown.net Download.com Fangaming.com Filefront.com Gamespot.com Gamona.de Krawall.de |
![]() |
Updates |
![]() |
Sinds 21 december is Update 1.1 beschikbaar, en is hier te vinden. |
K-Files.de Voor de Western Europe Version Voor de Digital Distribution Version Voor de USA Version |
![]() |
Systeemeisen |
![]() |
Minimaal heb je het volgende nodig: • Windows 2000 / XP Home/Pro • AMD/Intel 1,3 GHz • 512 MB RAM • DirectX 8.1 compatible 3D-video card 64MB • DirectX 8.1 compatible sound card • 2,5 GB free hard disk storage |
![]() |
Links |
![]() |
Officiele GTR2 website Er is ook een officiëel Engineers Handbook waar je veel uit kunt halen voor het afstellen van je wagen. Als je er net mee begint onmisbaar en ook voor de ervaren simmer een handige referentie-guide. Links naar overige GTR2-gerelateerde websites: GTR2 Rank: hier kun je rondetijden uploaden, bekijken en vergelijken per auto, circuit, nationaliteit, etc.... Racing Fuzion Zelfde als GTR2 Rank, maar dan vooral met tijdens erop van Nederlanders, tevens gemaakt door forum bezoeker hier genaamd Redje. No-Grip RaceSimCentral Forum BlackHole Motorsports Site De site van de maker Het Drivers Emporium voor o.a. GTR merchandising Voor de mensen die graag hun eigen skin willen hebben kunnen hier kijken Simrace Hardware: Heb je vragen over stuurtjes, pedalen of wat dan ook dan kan je hier terecht. Racesim Hardware Topic Andere GoT topics die te maken hebben met simracen zijn de volgende: F1 Challenge 99-02 & mods - deel 4 Grand Prix Legends GTL Legends GTR: FIA GT Racing Game | Deel IX Live for Speed S2 rFactor "The Future of Race Simulation" Richard Burns Rally Babbel kanaal: Tevens heb je op de IRC server van tweakers een channel aangemaakt waarin je lekker kan babbelen over GTR2. Ook is dit erg handig om het topic wat schoner te maken. En dus het slow-chatten tegen te gaan. Om in dit kanaal te komen heb je het programma MiRC nodig wat hier te downloaden is. Zodra je dit geinstalleerd hebt kun je doormiddel van door hier te klikken direct joinen in het kanaal en gezellig mee kletsen. |
![]() |
HAVE FUN RACIN'! |
![]() |
Anoniem: 199761
Oke donningtonpark in de Porsche cup in 1.11,300 is dat snel? nee zeker ik heb er wel er me best voor gedaan.
@ Topicstarter .
Veel "GTR2 gerelateerde websites" doen het niet meer.
En mischien kan je deze erbij zetten .
http://www.no-grip.net/index.php?categoryid=1
mvg
mvg
How do you save a random generator ?
Heb jij uberhaupt het topic wel gelezen?Anoniem: 199761 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:29:
Oke donningtonpark in de Porsche cup in 1.11,300 is dat snel? nee zeker ik heb er wel er me best voor gedaan.

OT: Iemand al informatie over de master-server die al 2 dagen down is?
[ Voor 12% gewijzigd door Crusher77 op 27-12-2006 20:29 ]
ThxLoneRanger schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:30:
Fushion mag er ook wel bij, onze lokale recordlijsten boer.![]()
http://racing.fuzion.nl/
Super Redje
Kijken of ik binnenkort tijd het om RACE tijden toe te voegen.... of speelt niemand dat?
Redje, ik heb een probleempje met je site
Ik kan een user niet toevoegen aan mijn team, hij staat niet in de drop-down lijst, maar heeft ook geen team bij zijn naam staan..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Oke sorry maar op de site van de aangegeven link voor het vergelijken van tijden is weining te beleven vandaar.Crusher77 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:27:
[...]
Heb jij uberhaupt het topic wel gelezen?
Master server is blijkbaar terug up and running.Crusher77 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:27:
Al het goed is kan je hem nu toevoegen... de user had een eigen team aangemaakt en deze weer verwijderd... in de db stond dit niet helemaal goedAngeloonie schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:55:
Redje, ik heb een probleempje met je siteIk kan een user niet toevoegen aan mijn team, hij staat niet in de drop-down lijst, maar heeft ook geen team bij zijn naam staan..
Jammer dat de SIMBIN server vanavond ff te laat online kwam
Daarom viel de avond m3 goed aan diggelen
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik heb even wat sites bekeken en diegene die down waren gedelete. En No-Grip toegevoegd.enchion schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:43:
@ Topicstarter .
mvg
ToegevoegdLoneRanger schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:30:
Fushion mag er ook wel bij, onze lokale recordlijsten boer.![]()
http://racing.fuzion.nl/
Super Redje
Iemand heeft een 1:29.1 neergezet op Brno in een M3. Lijkt me een foutje Redje
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Gezien, maar kan hier verder weinig aan doen buiten de tijd verwijderen.GAIAjohan schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:47:
Iemand heeft een 1:29.1 neergezet op Brno in een M3. Lijkt me een foutje Redje
In de database staat de tijd ook als BRNO en 1:29... het lijkt er dan ook op dat de blt niet goed is.
Ik heb je een PM gestuurd Redje.Vanzelfsprekend is dat niet een tijd ik heb gereden. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat GTR2 foutieve tijden opsloeg. Ik zal mijn M3/Brno tijd uit de career.blt verwijderen. Dan wordt hij ook niet meer toegevoegd.
[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 28-12-2006 23:26 ]
Anoniem: 126062
Ik heb GTR2 gisteren gekocht
, wat ik mezelf eigenlijk afvraag (kon 't nergens vinden?) met welke 'reality' settings rijdt de AI? Wat voor traction control, etc?
Is de Nordschleife al uit voor GTR2?
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Jazeker, te downloaden op No-Grip.El_Bandito schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:43:
Is de Nordschleife al uit voor GTR2?
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Thanks!
Jammer dat er niet instaat hoe te installeren...
[ Voor 71% gewijzigd door El_Bandito op 30-12-2006 12:05 ]
Uitpakken en in het mapje zetten bij de andere banenEl_Bandito schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:03:
Thanks!Jammer dat er niet instaat hoe te installeren...
Die hele zooi uitpakken in de map C:/GTR2/GameData/LocationsEl_Bandito schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:03:
Thanks!Jammer dat er niet instaat hoe te installeren...
Ik denk niet dat je die vraag kunt stellen laat staan beantwoord krijgt.-Daniël- schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:23:
Ik heb GTR2 gisteren gekocht, wat ik mezelf eigenlijk afvraag (kon 't nergens vinden?) met welke 'reality' settings rijdt de AI? Wat voor traction control, etc?
Het is geprogrameerd, de lijnen, de snelheid etc.
De AI heeft ook geen specifieke setup, die is in Qualy niet anders dan in de race maar omdat het om kwalificatie gaat rijdt de AI snellere tijden.
Kortom er is geen setup en geen hulpmiddelen waar het om AI gaat.
Het is b.v. ook niet zo dat de AI een fout maakt wanneer je hem door de grindbak ziet rijden maar meer een soort script.
Moeilijk uit te leggen maar volgens mij moet je het op die manier bekijken. [correct me if I'm wrong]
Wat imo boeiender is zijn de "talent" files.
Doe maar eens een M3 race met de M3-mod plus de 2 originele M3's [Muller en Priaulx] en zie het verschil.
Met die files kun je de AI beinvloeden volgens mij.
Priaulx.rcd:
Dat is dus wat ik bedoel, het is gewoon geprogrameerd.Andy Priaulx
{
//Driver Info
Abbreviation=A. Priaulx
Nationality=British
NatAbbrev=GBR
//Driver Stats
StartsDry=3 //Average number of drivers passed (-4 - 4)
StartsWet=3
StartStalls=0.0 //% of starts where driver stalled
QualifyingAbility=8.00 //Average qulifying position
RaceAbility=1.75 //Range 0 - 6.2 (0 is best)
Consistency=1.25
RainAbility=1.75 //Range 0 - 6.2 (0 is best)
Passing=88.0 //% of times driver completed a successfull pass, not including pit stops or lapped traffic
Crash=0.7 //% of times driver crashed
Recovery=95 //% of times driver continued after a crash
CompletedLaps%=100
Script=default.scp
TrackAggression=0.7
// Increase attempted low-speed cornering by adding a minimum onto calculated speed.
// Reduce attempted high-speed cornering by multiplying speed by a number less than 1.0.
// <adjusted speed> = CorneringAdd + (CorneringMult * <original speed>)
CorneringAdd=1.9
CorneringMult=.965
//AI Throttle Control - how good they are at their own traction control upon throttle application
TCGripThreshold=0.7 // Range: 0.0-1.0
TCThrottleFract=1.2 // Range: 0.0-???
TCResponse=0.0 // Range: 0.0-???
//AI skill mistake variables
MinRacingSkill = 0.90
Composure = 0.010
//AI ColdBrain variables
RaceColdBrainMin=0.96
RaceColdBrainTime=120
QualColdBrainMin=0.90
QualColdBrainTime=200
}
Niks setup, niks evt hulpmiddelen.
Only fools are enslaved by time and space.
Anoniem: 202706
Hallo jongens, ben nieuw en heb nog niet zo veel ervaring met deze forums.
Het probleem is dat GTR2 blijft hangen van zodra ik wil beginnen racen.
De installatie is vlot verlopen, ik kan in alle menu's, maar vanaf het ogenblik dat ik vb op rijschool of iets anders klik, dan hangt ie...
Wat ik ook raar vind is dat de dvd niet automatisch afspeelt (wat bij andere games wel gebeurt) en dat ie tijdens de installatieprocedure niet eens vraagt naar mijn serialnummer. Moet dat zo ?
Mijn systeem is een AMD sempron 3.2 Ghz, ATI 9600 pro beeldkaart, 1gig ramgeheugen, harde schijf van 200 gig. Alles voldoende dus.
Ik heb een update gedaan van de beeldkaart, de update van GTR2 gedaan, maar telkens noppes.
Zelfs al selecteer ik direct X 8 of zelfs 7, dan nog altijd niks...
HHHHHEEEEEEELLLLLLLPPPPPPPPPPPPPP...
Wa moek doen ???
De installatie is vlot verlopen, ik kan in alle menu's, maar vanaf het ogenblik dat ik vb op rijschool of iets anders klik, dan hangt ie...
Wat ik ook raar vind is dat de dvd niet automatisch afspeelt (wat bij andere games wel gebeurt) en dat ie tijdens de installatieprocedure niet eens vraagt naar mijn serialnummer. Moet dat zo ?
Mijn systeem is een AMD sempron 3.2 Ghz, ATI 9600 pro beeldkaart, 1gig ramgeheugen, harde schijf van 200 gig. Alles voldoende dus.
Ik heb een update gedaan van de beeldkaart, de update van GTR2 gedaan, maar telkens noppes.
Wa moek doen ???
Anoniem: 170005
Serial is alleen voor online racen nodig.
Misschien ff reinstallen??
Misschien ff reinstallen??
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170005 op 30-12-2006 20:27 ]
Reïnstall heb ik misschien al 10 keer gedaan en steeds met hetzelfde resultaat.. Dus ook geen oplossing.
Ik heb woensdag een mail gedaan naar de support afdeling van GTR2, maar er is pas vanaf 4 januari iemand aanwezig.. Dus tzal ff wachten zijn vrees ik. Had gehoopt hier een oplossing te vinden voor 4 januari om mijn honger te stillen...
Ik heb woensdag een mail gedaan naar de support afdeling van GTR2, maar er is pas vanaf 4 januari iemand aanwezig.. Dus tzal ff wachten zijn vrees ik. Had gehoopt hier een oplossing te vinden voor 4 januari om mijn honger te stillen...
het enige wat ik kan bedenken is op de allerlaagste graphs proberen... mss dat er iets fout zit in de drivers op de pc en dat die bij belasting het spel eruit gooit. ik zou verder autoplay op je pc altijd uitzetten... misschien draait ie em wel per ongeluk dubbel alleen duurt de autoplay heel lang (heb ik wel eens bij CoH gehad)
en verder... ik ben weer terug van weggeweest en heb onwijs veel zin in een race!!!

vlak voor de vakantie is mijn G25 binnengekomen en nu moet ik er eindeloos mee oefenen... het schakelen met de 6-bak werkt echt perfect alleen omdat ik nu autoclutch en eigenlijk dus alles uit heb staan zitten er weer 10 seconden bij(!) mijn rondetijden.
het stuur is ontzettend precies en ook een perfecte grootte! stuurt allemaal strakker dan me eigen auto
ik heb wel me subwoofer achter me pedalen moeten zetten om te voorkomen dat die wegschuiven 
in iedergeval hoop ik snel een post te zien voor een aankomende race! ik heb helaas geen serverkracht.
prettige feestdagen allemaal!!!
en verder... ik ben weer terug van weggeweest en heb onwijs veel zin in een race!!!
vlak voor de vakantie is mijn G25 binnengekomen en nu moet ik er eindeloos mee oefenen... het schakelen met de 6-bak werkt echt perfect alleen omdat ik nu autoclutch en eigenlijk dus alles uit heb staan zitten er weer 10 seconden bij(!) mijn rondetijden.
het stuur is ontzettend precies en ook een perfecte grootte! stuurt allemaal strakker dan me eigen auto
in iedergeval hoop ik snel een post te zien voor een aankomende race! ik heb helaas geen serverkracht.
prettige feestdagen allemaal!!!
Subawoo
Allereerst zou je je probleem kunnen plaatsen in Spielerij - Problemen & Vragen waar het eigenlijk thuishoort.Anoniem: 202706 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:50:
Wa moek doen ???
Krijg je trouwens foutmeldingen?
Probeer het demo eens of die werkt?
Dit komt door de ATI kaart, hebben veel mensen last van helaas.Anoniem: 202706 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:50:
Hallo jongens, ben nieuw en heb nog niet zo veel ervaring met deze forums.
Wa moek doen ???
Probeer ff het volgende: Zet de displat settings op windowed mode en zet de resolutie net zo hoog als je beeldscherm. Als dit niet lukt hoor ik het wel er zijn namelijk meerdere opties
Wilde altijd al iets over computers weten
De GTR wagens zijn sequentieel, dus doe lekker sequentieel. Das veel sneller dan manueel. In een Ferrari Enzo duurt het opschakelen (ontkoppelen, tussengas, koppelen) in 150ms. Dat kan je echt niet sneller..Alwood schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:55:
Extra force feedback!ik heb wel me subwoofer achter me pedalen moeten zetten om te voorkomen dat die wegschuiven
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Nou mijn GTR2 is inmiddels ook aangekomen, dus ik probeer de volgende keer ook zeker mee te doen! Lamaar weten als dr een servertje beschikbaar is... Dhr. A. R1?...Alwood schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:55:
en verder... ik ben weer terug van weggeweest en heb onwijs veel zin in een race!!!![]()
Ik ben in bezit van dezelfde kaart, maar zodra ik het op windowed mode ga draaien kan ik beter helemaal ophouden. Na veel proberen heb ik de Omega 2.6.05a drivers geinstalleerd die icm met mijn systeem (1,2 Ghz & 768 Mb geheugen) prima werkt met GTR2.SirDarkAngel schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:44:
[...]
Dit komt door de ATI kaart, hebben veel mensen last van helaas.
Probeer ff het volgende: Zet de displat settings op windowed mode en zet de resolutie net zo hoog als je beeldscherm. Als dit niet lukt hoor ik het wel er zijn namelijk meerdere opties
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
1: demomode gaat ook niet en ik krijg geen foutmeldingen.
2: in windowedmode ook nul de botte
Kzal die omega drivers eens gaan zoeken op t net en eens zien wa dat t geeft.
Trouwens loneranger, ik wist niet eens dat er zo een rubriek bestond om deze problemen in te zetten, sorry hè...Ik heb gewoon in google problemen gtr2 ingegeven en daarmee kwam ik in deze rubriek terecht. ok ???
2: in windowedmode ook nul de botte
Kzal die omega drivers eens gaan zoeken op t net en eens zien wa dat t geeft.
Trouwens loneranger, ik wist niet eens dat er zo een rubriek bestond om deze problemen in te zetten, sorry hè...Ik heb gewoon in google problemen gtr2 ingegeven en daarmee kwam ik in deze rubriek terecht. ok ???
Is het overigens mogelijk om friends te maken in dit spel zoals in DTM3? en er schijn ook een raitng te zijn voor online racen maar ik ben er nog steeds niet achter waar dat zit. Weet iemand dit. @4roses1971 er is een patch voor GTR2 ik zeg niet dat dat de oplossing is maar wie weet.
Hee Redje, voeg de Nordschleife eens toe als track op je site joh
Was idd al gelukt, was achteraf makkelijkBamiHap schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:48:
[...]
Die hele zooi uitpakken in de map C:/GTR2/GameData/Locations
Kan iemand mij zeggen hoe ik de "Ghost" in Time Trial uit kan zetten? Ik raak hierdoor opgefokt en ga dan boven m'n kunnen rijden met de grindbak als gevolg
[ Voor 26% gewijzigd door El_Bandito op 31-12-2006 18:48 ]
Anoniem: 196528
Als alle feestvreugde achter de rug is gaan we weer knallen, dus bedenk maar welk circuit en welke auto (of gewoon vrije keuze kwa auto)
Gezellig avond en tot volgend jaar
Gezellig avond en tot volgend jaar

http://ragingtoxiclabs.bl...ost-car-in-gtr2-demo.htmlEl_Bandito schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:27:
Kan iemand mij zeggen hoe ik de "Ghost" in Time Trial uit kan zetten? Ik raak hierdoor opgefokt en ga dan boven m'n kunnen rijden met de grindbak als gevolg
Werkt ook voor de volledige versie. Je ziet hem alleen wanneer 'ie over een schaduw rijdt. Ik werd er ook opgefokt van.
Ah kijk aan, super
Ik doe het goed in de stats van Fuzion Racing zie ik
[ Voor 58% gewijzigd door El_Bandito op 31-12-2006 19:35 ]
Ik zit nu op 2.32.xxx op Spa Francorchamps 2004 met m'n Gillet. Ik zie dat Jimster_21 2.28.xxx rondjes rijdt. Hoe doe je dat? Kan je mij jouw setup eens vertellen? Want ik rijd naar mijn gevoel alle bochten perfect en nog haal ik geen <2.30.xxx rondjes. Dan moet het wel de setup zijn. Mijn setup is nagenoeg standaard, alleen heb ik de 5e en 6e versnelling iets langer gegeared anders zit ie in Eau Rouge in z'n begrenzer in de 5...
[ Voor 74% gewijzigd door El_Bandito op 01-01-2007 11:52 ]
standaard daar vertel je al wat 
Kan al een hoop veranderen door vleugel te veranderen
toeren hoger
radiator kleiner
Toe-in eventueel aanpassen
etc
etc
Kan al een hoop veranderen door vleugel te veranderen
toeren hoger
radiator kleiner
Toe-in eventueel aanpassen
etc
etc
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Waarom zou je een snellere rondetijd neerzetten als je de radiator kleiner maakt
Dan wordt ie alleen sneller warm... dat is voor als het buiten kouder is.
In kwalificatie rijd je weinig rondjes achter elkaar omdat je minder peut meeneemt. [gewicht]El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:03:
Waarom zou je een snellere rondetijd neerzetten als je de radiator kleiner maaktDan wordt ie alleen sneller warm... dat is voor als het buiten kouder is.
Je wilt de boel snel op temperatuur hebben vandaar.
De optimale temp van water/olie is 80 a 90 graden als ik het me goed herrinder.
Duct idem, minder duct betekend sneller je remmen op temperatuur plus de remschijven koelen minder snel af op langere stukken.
Met warme remmen is je remweg korter maar te warme remmen blokkeren.
Volgens mij verlies je je juist remdruk door te warme remmen (remvloeistof) en neem de remkracht juist af
Maar bedankt voor het advies, ga het proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door El_Bandito op 01-01-2007 16:55 ]
Je remmen moeten minimaal 300 graden zijn en max dacht ik 600. Dus bij aanremmen aan het eind van een recht stuk zijn je remmen vaak al flink afgekoeld (heel erg op monza) daarom heb ik me brake-duct's vaak op 2 staan.El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:43:
Volgens mij verlies je je juist remdruk door te warme remmen (remvloeistof) en neem de remkracht juist af![]()
Anoniem: 126062
Dankje voor de reply, het is duidelijk.LoneRanger schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:14:
[...]
Dat is dus wat ik bedoel, het is gewoon geprogrameerd.
Niks setup, niks evt hulpmiddelen.
Even iets anders; wat is jullie toptijd met een Ferrari 550 Maranello op Donington National? Mijn favoriete circuit, ik rijd er 1:04.1 (nog met standaard setup, alleen 5/6th gear wat lager gezet), ben benieuwd wat jullie rijden en of het _nog_ sneller kan
Edit: Ja dus, zonet een 1:03.8 gereden
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 01-01-2007 17:51 ]
Ah ok. Damn, ik kom maar niet onder de 2.08 op Brno. Die auto gaat gewoon niet snellersilencedead schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:25:
[...]
Je remmen moeten minimaal 300 graden zijn en max dacht ik 600. Dus bij aanremmen aan het eind van een recht stuk zijn je remmen vaak al flink afgekoeld (heel erg op monza) daarom heb ik me brake-duct's vaak op 2 staan.
Net ging een maatje van me effe proberen daar en die rijdt zomaar een 2.05

Tja, hij heeft wel een Logitech G25 stuur en ik doe het met keyboard
Happy New Year allemaal!
Weet iemand of de Simracing.nl server deruit ligt?
Kom er al een aantal dagen niet meer op namelijk.
Fastcossie
Hoe kan je dan zien hoe warm je remmen enzo zijn?
Ik kom er ook al een aantal dagen niet op. Er zal dus wel wat mis zijn met de serverfastcossie schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:32:
Happy New Year allemaal!
edit:
Je bent aangekomen op de nieuwe server. We doen ons best deze zo snel mogelijk weer volledig in de lucht te brengen.
[ Voor 22% gewijzigd door glnk op 01-01-2007 18:43 ]
Moet je ff de MoTeC Interpreter downloaden op http://software.motec.com.au/release/, dan kan je de temperaturen van de banden, olie, water en remmen op je LCD schermpje zien in de auto.El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:36:
Hoe kan je dan zien hoe warm je remmen enzo zijn?
Ik gebruik altijd dit:
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=268638
Gewoon op 2e scherm, en alle info die handig is, en zo hoef je bij auto's waar je niet _in_ kan zien hoe warm alles is enzo, gewoon op t tweede scherm alles in de gaten houden
Gewoon op 2e scherm, en alle info die handig is, en zo hoef je bij auto's waar je niet _in_ kan zien hoe warm alles is enzo, gewoon op t tweede scherm alles in de gaten houden
Anoniem: 47458
zo, er zit inmiddels een nieuwe videokaart in me ps en dat FPS probleem was daarme direct opgelost, van een fx5600 naar een 7600 
Ik zie hier allemaal users die heel hard proberen te rijden, maar is er bijvoorbeeld ook nog een drift server?
Aangezien de meeste auto's rwd zijn en genoeg vermogen aan boord hebben.
Ik zie hier allemaal users die heel hard proberen te rijden, maar is er bijvoorbeeld ook nog een drift server?
Tja maar het zijn race-auto's en zo zijn ze ook gebouwd en afgesteld. Ik denk niet dat er veel spelers zijn die alleen maar driften. Het is heel erg moeilijk om met deze auto's een gecontroleerde drift te maken, dus ik denk niet dat er veel servers voor zijn.Anoniem: 47458 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:49:
Een vliegtuig is ook RWD en heeft ook zat vermogen maar die drift ook niet. Maar goed dat heeft er ff niks mee te maken....
Driften? Uh, het spel heet FIA GTR hoor. Enig idee wat GTR is?Anoniem: 47458 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:49:
Goh en ik maar denken dat een vliegtuig aangedreven wordt door de straalmotoren. Wist niet dat de wielen hiermee verbonden warenBamiHap schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:54:
Een vliegtuig is ook RWD en heeft ook zat vermogen maar die drift ook niet. Maar goed dat heeft er ff niks mee te maken....
[ Voor 32% gewijzigd door El_Bandito op 01-01-2007 19:59 ]
Hmm, dacht altijd dat die zijn wielen introk als die eenmaal in de lucht hing. Nou snap ik er niks meer vanBamiHap schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:54:
[...]
Dat Interpreter ziet er niet makkelijk uit...BamiHap schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:38:
[...]
Moet je ff de MoTeC Interpreter downloaden op http://software.motec.com.au/release/, dan kan je de temperaturen van de banden, olie, water en remmen op je LCD schermpje zien in de auto.
Lijkt me eigenlijk voor echt gebruik in de paddock?

Welke files uit GTR laad je in dan? Moet je nog een optie in GTR aanzetten die alles logt enzo?
[ Voor 48% gewijzigd door El_Bandito op 01-01-2007 20:22 ]
El_Bandito, wanneer je een 2e monitor hebt, of een laptop in je netwerk, kan je dit gebruiken:El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:04:
[...]
Dat Interpreter ziet er niet makkelijk uit...
Lijkt me eigenlijk voor echt gebruik in de paddock?Aangezien je er een ECU op kan aansluiten etc. Niet specifiek voor GTR toch...?
Welke files uit GTR laad je in dan? Moet je nog een optie in GTR aanzetten die alles logt enzo?
Nope heb ik niet
Had 't al gelezen.
Voor hulp met het aan de praat krijgen van Motec:
http://www.blimeygames.co...o%20Beginners%20Guide.pdf
Damn
Ik houd het wel bij in 't echt circuit rijden
In mei naar Spa-Francorchamps
Heeft er nog iemand tips voor het nemen van de bocht La Source op Francorchamps en de chicance voor La Source? Ik weet nooit goed hoe die te nemen en meestal laat ik daar kostbare seconden liggen. Ze gaan nooit echt vlot..
Welke bus-stop bedoel je?El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:58:
Heeft er nog iemand tips voor het nemen van de bocht La Source op Francorchamps en de chicance voor La Source? Ik weet nooit goed hoe die te nemen en meestal laat ik daar kostbare seconden liggen. Ze gaan nooit echt vlot..
Oude bus-stop, of nieuwe bus-stop?
(oude bus-stoop is vooral curbstones werk), nieuwe heb ik nog geen goede lijn gevonden
La Source neem ik altijd veel buitenkant blijve, dan insturen en zo dicht mogelijk langs vangrail, en weer op t gas..
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 01-01-2007 21:16 ]
2004 Spa... nieuwe dus
Sowieso is het aanremmen voor de chicane lastig, omdat je dan net uit een bocht komt en dus niet gelijk kan remmen... althans, ik niet, want ik speel met keyboard dus kan het remmen niet doseren
Ik kan ZO boos worden hierom. Probeer steeds m'n tijd te verbeteren op Spa maar elke gebeurt er wel iets waardoor ik het "perfecte" rondje niet haal. Meestal in de bus-stop of in La Source. Het heeft me al 1 toetsenbord gekost 
Waarschijnlijk ga ik te geforceerd rijden als ik m'n laptimer zie en bedenk dat dit weleens het snelste rondje zou kunnen worden... iemand tips hiervoor?

Waarschijnlijk ga ik te geforceerd rijden als ik m'n laptimer zie en bedenk dat dit weleens het snelste rondje zou kunnen worden... iemand tips hiervoor?
De timer uit beeld laten
Eigenlijk ga je gewoon te geforceerd rijden. Ach, iets later remmen kan wel.... niet dus
Ik kan die timer trouwens niet weghalen.

[ Voor 18% gewijzigd door El_Bandito op 01-01-2007 22:17 ]
Mwa. Maar het is ook gewoon waarom zou je hem op 5 zetten als 3 al ruim voldoende is?El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:03:
Waarom zou je een snellere rondetijd neerzetten als je de radiator kleiner maaktDan wordt ie alleen sneller warm... dat is voor als het buiten kouder is.
En volgens mij is het zo dat een warme motor beter presteert
Enne over dat aanremmen bij Spa. Ik doe het tijdens de bocht iets later dan het donkere gedeelte op de weg?
Tja, ik rij dan ook niet met toetsenbord. Dat zou verboden moeten worden met die spel!
[ Voor 19% gewijzigd door R-B op 01-01-2007 22:23 ]
Hoe verder je de radiators/ducts open zet hoe meer luchtweerstand en daarmee dus hoe minder
snelheid. Dan praat je wel over kleine verschillen maar toch. Daarom zie je mensen ook af en toe in
Qualify met rokende auto's rijden, radiator op 1.......
Verder kun je de brake temps ook op je lcd schermpje in je cockpit zien. Met het default knopje kun
je je lcd display toggelen tussen laps/time, oil/water temps, tyre temps en brake temps.
Echter niet in alle auto's werkt dit display even goed heb ik begrepen, dan ben je dus echt op MoTeC aangewezen.
snelheid. Dan praat je wel over kleine verschillen maar toch. Daarom zie je mensen ook af en toe in
Qualify met rokende auto's rijden, radiator op 1.......
Verder kun je de brake temps ook op je lcd schermpje in je cockpit zien. Met het default knopje kun
je je lcd display toggelen tussen laps/time, oil/water temps, tyre temps en brake temps.
Echter niet in alle auto's werkt dit display even goed heb ik begrepen, dan ben je dus echt op MoTeC aangewezen.
Fastcossie
Werkt inderdaad niet in de Gillet
Ik rijd nu voortaan met brake duct op 2 of 3. Alhoewel hij met 2 wat sneller blokkeert na een tijdje lijkt het wel.
Een setup for keyboard zal idd wel anders zijn.El_Bandito schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:56:
Werkt inderdaad niet in de GilletIk rijd nu voortaan met brake duct op 2 of 3. Alhoewel hij met 2 wat sneller blokkeert na een tijdje lijkt het wel.
Eh ja... Ik bedoelde dus eigenlijk dat wanneer ie rijd... Maar ja zoveel verstand van vliegtuigen heb ik nou ook weer niet. En die vergelijking slaat ook nergens op trouwenssilencedead schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:02:
[...]
Hmm, dacht altijd dat die zijn wielen introk als die eenmaal in de lucht hing. Nou snap ik er niks meer van
[ Voor 3% gewijzigd door BamiHap op 01-01-2007 23:45 ]
Ik heb gekeken maar waar kan je rem temp aflezen?silencedead schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:25:
[...]
Je remmen moeten minimaal 300 graden zijn en max dacht ik 600. Dus bij aanremmen aan het eind van een recht stuk zijn je remmen vaak al flink afgekoeld (heel erg op monza) daarom heb ik me brake-duct's vaak op 2 staan.
Lees de vorige pagina.-whodini- schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 01:30:
[...]
Ik heb gekeken maar waar kan je rem temp aflezen?
Daar staat dat dat o.a. i MoTeC kan
helaas, ik heb de motec interpreter ook al eens geprobeerd, de rem temperaturen worden niet gelogd 
weet niet of dat veranderd is in patch 1.1, maar in 1.0 niet in ieder geval...
Bram, kun je dat zomaar doen met career.blt ?Bram77 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:25:
Ik heb je een PM gestuurd Redje.Vanzelfsprekend is dat niet een tijd ik heb gereden. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat GTR2 foutieve tijden opsloeg. Ik zal mijn M3/Brno tijd uit de career.blt verwijderen. Dan wordt hij ook niet meer toegevoegd.
Ik heb hetzelfde, welliswaar met GTL maar dat werkt zo'n beetje ook zo met dezelfde bestanden.
Ik maak me dan zorgen dat het bestand corrupt wordt.
Ik krijg ook alleen maar een bijna onoverzichtelijk geheel te zien als ik het bestand open.
Ik maak wel eerst een backup en probeer het gewoon eens...
Overigens kom ik nog steeds niet online met GTR2.
Waardeloos. EN ook nog geen relply van de helpdesk, maar goed, die zal wel op vakantie zijn.
Wellicht volgende week.
there's no place like cloudbase
als er een nieuwe server gemaakt gaat worden voor GoT lijken mij birmingham of imola hele leuke banen... vooral imola. de leukste auto's tot nu toe vind ik de BMW's en de Murci R-GT. een Z3 cup lijkt me ook wel heel leuk omdat het nog redelijk simpele autotjes zijn met toch een goede opbouw. een gebrek aan vermogen zorgt er dan voor dat minder ervaren mensen er makkelijker mee leren rijden.
en nu maar hopen dat ik de volgende keer niet de stomme fout maak om in de pits op escape te drukken >.<
en nu maar hopen dat ik de volgende keer niet de stomme fout maak om in de pits op escape te drukken >.<
Subawoo
Anoniem: 31491
Die temps kun je ook aflezen van je display in de auto. Je moet een knop toekennen om door de opties van je display info te gaan. O.a. water- en olietemperatuur, remschijftemperaturen, bandentemperaturen etc. kun je dan in je auto aflezen. Staat dacht ik ergens in de Accessories tabblad.nick_haak schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:00:
helaas, ik heb de motec interpreter ook al eens geprobeerd, de rem temperaturen worden niet gelogd
Ik kom wel online..antonyv schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:56:
[...]
knip
Overigens kom ik nog steeds niet online met GTR2.
Waardeloos. EN ook nog geen relply van de helpdesk, maar goed, die zal wel op vakantie zijn.
Wellicht volgende week.
Verschilt per autoAnoniem: 31491 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 12:38:
[...]
Die temps kun je ook aflezen van je display in de auto. Je moet een knop toekennen om door de opties van je display info te gaan. O.a. water- en olietemperatuur, remschijftemperaturen, bandentemperaturen etc. kun je dan in je auto aflezen. Staat dacht ik ergens in de Accessories tabblad.
F550 en Saleen bv wel, maar een Elise, of een Vertigo of een F575 niet
klopt, die knop ken ik inderdaad, switch LCD mode geloof ik 
helaas hebben niet alle auto's een uitgebreid lcd, ik race nu bijvoorbeeld met een (custom) lamborghini murcielago LP840 (holy, wat een wagen
) en die kan het absoluut niet, dat is toch wel jammer
helaas hebben niet alle auto's een uitgebreid lcd, ik race nu bijvoorbeeld met een (custom) lamborghini murcielago LP840 (holy, wat een wagen
Ik zie niks in mijn binnen- en buitenspiegel... het is gewoon een grijs vlak. Ik ben langs elke optie geweest maar kan het niet vinden.
Mijn videokaart (X800XT PE) moet het toch gewoon aankunnen?

Toets 1 (boven de A).D. Ninjai schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:47:
Ik zie niks in mijn binnen- en buitenspiegel... het is gewoon een grijs vlak. Ik ben langs elke optie geweest maar kan het niet vinden.Mijn videokaart (X800XT PE) moet het toch gewoon aankunnen?
Toets 2 is switchen tussen HUD weergave. (weinig, niets, alles)
Of andersom, of toets 3 of 4. Moet je ff testen. iig daar in de buurt
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Druk op nummer 1 of 2. Dan zou het goed moeten zijnD. Ninjai schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:47:
Ik zie niks in mijn binnen- en buitenspiegel... het is gewoon een grijs vlak. Ik ben langs elke optie geweest maar kan het niet vinden.Mijn videokaart (X800XT PE) moet het toch gewoon aankunnen?
@ hierboven toets1 is in NL boven de Q
Vraagje
waarom heeft de mosler rechts 2 spiegels?
http://img170.imageshack....81/untitled1r4copygc6.jpg
En aan de pook te zien heeft de Mosler een H-shifter
[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 03-01-2007 15:10 ]
Wat denk je zelf!!!!GAIAjohan schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:56:
[...]
waarom heeft de mosler rechts 2 spiegels?
Om bij het achteruit inparkeren je dure velgen niet te slopen op de stoeprand
Anoniem: 192806
Dode hoek spiegel, altijd makkelijk bij zebrapadensilencedead schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:07:
[...]
Wat denk je zelf!!!!
Om bij het achteruit inparkeren je dure velgen niet te slopen op de stoeprand
Voor de no-grip link in de TS is dit de nieuwe URL: http://www.nogripracing.com/index.php
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
http://www.youtube.com/watch?v=7lAO3rGVeBM
Filmpje van End Of Day's 2006. Op zolder met de BMW M3 allen
Mijn hoogtepunten
(En diepte uiteraard
)
Mijn hoogtepunten
Leuk filmpje, die mod ga ik ook ff proberen. Overtake 8 kan echt niet hoorR-B schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:38:
Mijn hoogtepunten(En diepte uiteraard
)
Haha ik type dit tijdens filmpje, zie nu je aftiteling
Die overtake 8 is echt not done, je komt van veel te ver.R-B schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:38:
)
Eigenlijk moest ik ook meedoen, maar had andere dingen te doen
tja bij 8 komtie van zover dat die andere gast op het gras komt. niet echt netjesR-B schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:38:
)
Bij nr 9 heb je pas echt geluk gehad dat hij zich inhield en je niet heel lichtjes aantikte op het moment dat je instuurde, dan lag je er geheid naast.
maar voor de rest natuurlijk mooie race, maar de rijders die je inhaalt rijden allemaal wat langzamer he
dus jammer van je spin vlak na de start.
[ Voor 32% gewijzigd door Kurios op 04-01-2007 22:43 ]
Ja, hopeloze start boeide het me vrij weinig meer 
Alleen overtake 8 was gewoon fout, ik schatte het verkeerd in. Dat moet ook eens kunnen. Gebeurt in echt ook wel eens
Bij 9 raakte hij me idd net niet
Deze dichtklappende deur was precies goed
Maar het is wel gewoon leuk om zo een race terug te zien
Alleen overtake 8 was gewoon fout, ik schatte het verkeerd in. Dat moet ook eens kunnen. Gebeurt in echt ook wel eens
Bij 9 raakte hij me idd net niet
Inmiddels speel ik ook legaal GTR2 en het valt nog niet mee. Profiel wel al netjes op pro, dus alleen auto clutch en dat gaat best ok. Force feedback helpt inderdaad, zeker toen ik het vinkje 'reverse' ontdekte (of is dat nou weer precies verkeerd?).
Ik oefen voorlopig nog even met time-trials en dan vooral op donington 2004, en ik blijf die bocht voor start/finish steeds missen, ik zie hem altijd te laat. Ik heb vooral met de Lotus Elise geoefend, dan kan er weinig stuk (das wel nodig van de ene grindbak naar de andere). Voor de gein ook even een Ferrari 550(ik kan niet zien welke versnelling ik rijd, dus dan maar zelf meetellen) gedaan, damn, dat is een ongeleid projectiel! Zelfs in z'n drie moet je nog uitkijken dat je achterkant niet uitbreekt met gasgeven.
Anyway, mijn tijden zijn nog hopeloos vergeleken met de rest, en dat wordt nog hopelozer als je bedenkt dat het niet om dat ene rondje gaat maar om constant de snelheid hoog te houden zonder fouten. Kortom, er valt nog veel te oefenen.
Rijdt iedereen trouwens met v1.1? Of is het beter nog bij v1.0 te blijven ivm het online gedeelte?
Ik oefen voorlopig nog even met time-trials en dan vooral op donington 2004, en ik blijf die bocht voor start/finish steeds missen, ik zie hem altijd te laat. Ik heb vooral met de Lotus Elise geoefend, dan kan er weinig stuk (das wel nodig van de ene grindbak naar de andere). Voor de gein ook even een Ferrari 550(ik kan niet zien welke versnelling ik rijd, dus dan maar zelf meetellen) gedaan, damn, dat is een ongeleid projectiel! Zelfs in z'n drie moet je nog uitkijken dat je achterkant niet uitbreekt met gasgeven.
Anyway, mijn tijden zijn nog hopeloos vergeleken met de rest, en dat wordt nog hopelozer als je bedenkt dat het niet om dat ene rondje gaat maar om constant de snelheid hoog te houden zonder fouten. Kortom, er valt nog veel te oefenen.
Rijdt iedereen trouwens met v1.1? Of is het beter nog bij v1.0 te blijven ivm het online gedeelte?
^^
Ik speel met 1.1 en heb ook paar x probleemloos online gespeeld. Ben ook nog beginner. Via de knop '2' krijg je de HUD in beeld, dan zie je ook in welke versnelling je zit.
Ik speel met 1.1 en heb ook paar x probleemloos online gespeeld. Ben ook nog beginner. Via de knop '2' krijg je de HUD in beeld, dan zie je ook in welke versnelling je zit.
Ik zelf gooi nu alles om hier naar v1.1 omdat ik dit moet voor de league waarin ik deelneem. Verder is het slim van je om meteen in Simulation mode te spelen, of heb je hem 1 stap lager staanmca2 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:24:
Inmiddels speel ik ook legaal GTR2 en het valt nog niet mee. Profiel wel al netjes op pro, dus alleen auto clutch en dat gaat best ok. Force feedback helpt inderdaad, zeker toen ik het vinkje 'reverse' ontdekte (of is dat nou weer precies verkeerd?).
Tevens raad ik je ook gewoon aan om eerst met de Elise op alle banen te rijden om die een beetje te leren kennen. Oh en als je niet meer harder denkt te kunnen gaan op een bepaalde baan. Ga dan een tijdje oefenen op een andere en probeer het daarna op de vorige. Dan ga je meestal weer wat sneller rond, dat is mijn ervaring tenminste.
Ja en constant kunnen rond rijden en dan ook nog hard, is gewoon een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Oh en Albert wanneer gaan we weer eens online rijden? Sta weer te strappelen om weer 2x eerste te worden
ik speel ook 1.1 en online gaat prima. het verschilt ook per team watvoor dashboard je in je ferrari hebt geloof ik. dat is in ieder geval bij de murciélago zo... met een beetje zoeken vind je er denk ik een die een fatsoenlijk dashboard heeft.
wat betreft de force feedback, volgens mij moet je bij alle logitech reverse effects doen. in ieder geval microsoft en volgens mij ook thrustmaster gebruiken die functie niet.
heel simpel na te gaan... als je een bocht naar rechts maakt moet de kracht vanuit rechts komen, dus naar links.
wat betreft de force feedback, volgens mij moet je bij alle logitech reverse effects doen. in ieder geval microsoft en volgens mij ook thrustmaster gebruiken die functie niet.
heel simpel na te gaan... als je een bocht naar rechts maakt moet de kracht vanuit rechts komen, dus naar links.
Subawoo