[PC] GTR2: FIA GT Racing Game - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 45.143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey bedankt jongens ik heb die 77.77 gedownload en de kleuren zijn er in ieder geval ik ga het proberen maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:48:
Heey bedankt jongens ik heb die 77.77 gedownload en de kleuren zijn er in ieder geval ik ga het proberen maar bedankt
Ik ben bang dat je een nieuwe GPU moet aanschaffen om GTR2 te kunnen spelen.

Verder goed om te horen dat steeds meer mensen GTR2 aanschaffen. de beste simrace game op de PC. rFactor is er niks bij >:)

Binnenkort maar eens een online race rijden?

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 08-06-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:48:
Mooizo, veel plezier met racen :)
Oh en welkom op got. :w

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom moet ik nog een nieuwe GPU aanschaffen schandalig maar ik weet geen eens wat dat is

Het 2e probleem wat ik heb heb ik nog steeds dat het bij het laden uitvalt dan moet ik het elke keer opnieuw opstarten terwijl ik daarvoor al heb gereden

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:33
inderdaad, ik vind het ook schandalig dat dit spel niet draait op een GPU die maar 6 jaar oud is.

GPU = graphical processing unit = videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Boktor schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:09:
inderdaad, ik vind het ook schandalig dat dit spel niet draait op een GPU die maar 6 jaar oud is.

GPU = graphical processing unit = videokaart
Probeer de demo van Colin Mcrae DiRT maar es dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louike1980 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:51:
[...]

Probeer de demo van Colin Mcrae DiRT maar es dan :+
Precies aaarch, heb redelijk verse PC, aardige graka maar bij een beetje ultra settings doet mijn bak al prut prut stotter stotter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Precies aaarch, heb redelijk verse PC, aardige graka maar bij een beetje ultra settings doet mijn bak al prut prut stotter stotter :+
Hmm toevallig zie ik jouw naam voorbij komen, en wat ik eerder vandaag zag:

Nordschleife 24h
# Coureur Team Auto Klasse Tijd
1 GeePeeSter - BMW M3 GTR G2 1:49.618

Dat lijkt me niet echt te kloppen hè. Als 7:55 nog maar net mogelijk is met een Lambo :P.
Daarnaast betekent een 1:50 op een 25,3km lange .
110secs, 25,3km
in 1uur zitten 3600secs.
3600/110 = 32,7
25,3*32,7 = gemiddeld 828kmh.

Dat lijkt me toch niet hè. Wss foutief opgenomen door jouw GTR2. Een taak voor redje dus :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
sorry trampertje, dit ga je niet leuk vinden, maar wat de mensen hier boven al zeggen, met deze videokaart ga je het spel absoluut niet kunnen spelen...

het is een oude budgetvideokaart, terwijl dit spel toch wel redelijk veeleisend is.

in de eisen staat inderdaad niet dat een MX kaart problemen oplevert, maar je kan er op rekenen dat ding niet gaat lukken.

ik weet niet hoe de rest van je pc in elkaar zit, dus ook niet welke kaart je het beste zou kunnen kopen, maar dit gaat niet goed werken denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:47
ik heb hier een 2 ti, en daarmee haal je op 1024 x 768 rond de 10 fps, dus misschien lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:35

KhaZ

Alfa Romeo

Nee dat speelt lekker :')

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Vanmiddag een leuke race gehad met de V8 mod op HiddenValley. :9
Best wel tricky curbs daar in Australie maar dat geeft veel leuke aktie.

http://video.google.nl/videoplay?docid=6489801698215769180

Australiers geven nooit op ook al is het AI. :P

Blijft echt een super mod, helemaal met die typische[?] Australische circuits.
Typisch als in smal, vrij kort [een minuut per ronde] en apparte curbs.
Barbagallo is ook echt een aanrader, Bathurst vind ik persoonlijk wat minder omdat er een vreselijk langzame [kuip]bochten combinatie in zit.
Morgen Canberra uittesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het spel wel spelen ik gan gewoon een race rijden race weekend bijvoorbeeld maar nadat ik dat allemaal heb gedaan moet ik het spel opnieuw starten om een nieuwe race te rijden ik speel op resolutie 1024x768 16 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 10:00

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:47:
Ik kan het spel wel spelen ik gan gewoon een race rijden race weekend bijvoorbeeld maar nadat ik dat allemaal heb gedaan moet ik het spel opnieuw starten om een nieuwe race te rijden ik speel op resolutie 1024x768 16 bit
16 bit? Voor de echte oldskool look? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
het verschil tussen 16 en 32 bits is niet zo enorm groot hoor, qua zichtbare kleuren.

alleen in verlooptinten en dergelijke zal je verspringingen zien, ik denk dat je het verward met 16 kleuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
nick_haak schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:29:
het verschil tussen 16 en 32 bits is niet zo enorm groot hoor, qua zichtbare kleuren.

alleen in verlooptinten en dergelijke zal je verspringingen zien, ik denk dat je het verward met 16 kleuren :P
Rijd jij maar eens in de regen met 16bits ;). Je zult groene spray van de wagen zien afkomen :P En hij rijdt denk ik op dX7, op dX8 haalt hij geen acceptabele framerates op 1024*768 denk ik. Daarnaast details op low.

ikzelf rij met een 6600GT op 1024*768@32bits, dX9, high details 4xAA en 8xAF en heb vrij acceptable framerates. Probleem is bij mij meer mijn CPU.

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 10-06-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
damn wat is die driving school debiel zeg.. op het moment dat de computer het aan je overlaat haalt de ghost je al meteen in terwijl ik gewoon vol het gaspedaal indruk.. en dan kan ik ook nog somehow veel scherper insturen. Ik frustreer me helemaal te kl*te gewoon nu. Ik dacht met de aanschaf van een MOMO stuurtje het wel leuker zou worden maar het wordt alleen maar onmogelijker, zelfs als de sensivity op 100% staat kan ie nog altijd niet zo scherp in sturen als de computer "speler".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Loona35 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:50:
damn wat is die driving school debiel zeg.. op het moment dat de computer het aan je overlaat haalt de ghost je al meteen in terwijl ik gewoon vol het gaspedaal indruk.. en dan kan ik ook nog somehow veel scherper insturen. Ik frustreer me helemaal te kl*te gewoon nu. Ik dacht met de aanschaf van een MOMO stuurtje het wel leuker zou worden maar het wordt alleen maar onmogelijker, zelfs als de sensivity op 100% staat kan ie nog altijd niet zo scherp in sturen als de computer "speler".
Misschien moet je eens spelen met de setup? Sommige dingen hebben daar wel nut, anderen gaan direct naar default. In ieder geval, de versnellingsbakverhouding mag je wel aanpassen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
GAIAjohan schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:52:
[...]

Misschien moet je eens spelen met de setup? Sommige dingen hebben daar wel nut, anderen gaan direct naar default. In ieder geval, de versnellingsbakverhouding mag je wel aanpassen ;).
i guess.. ik had al wat geprobeert maar dat had weinig effect.. kga ermee door rotzooien maar ik baal er iig van dat met het stuur sturen tot nu toe lastiger gaat dan met de joypad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
En als je van joypad naar keyboard was gegaan dan had je ook niet sneller geweest. Ik was in het begin ook niet sneller met m'n G25 ipv m'n keyboard.

ff wennen dus...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Loona35 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:59:
[...]

i guess.. ik had al wat geprobeert maar dat had weinig effect.. kga ermee door rotzooien maar ik baal er iig van dat met het stuur sturen tot nu toe lastiger gaat dan met de joypad
Geeft je joypad wel volgas in de opties? Daar moet je ook goed op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst deze filmpjes bekeken en wil ze hier posten omdat ik er van genoten heb .

http://www.myvideo.de/watch/1429291

http://www.myvideo.de/watch/1524338

http://www.myvideo.de/watch/1525149

Zie maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Loona35 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:50:
Met mijn DFP heb ik steer sensitivity op 50% staan voor een lineaire beweging van het stuur. Probeer dat eens? Check ook eens de uitslag op 100% staat bij het intrappen van je gaspedaal, want het is niet normaal dat de ghost-auto je inhaalt op het moment dat jij het overneemt van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teh_Waggel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
Eens kijken of ik ergens een verloopstukje voor m'n oude Trust stuurtje kan vinden. Met toetsenbord is 't bijna niet te spelen. Verder loopt het nu niet echt soepel, maar ga binnenkort m'n systeem upgraden. Dit wordt trouwens m'n eerste echte race-sim. Tot nu toe bleef het bij een paar F1-spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
ik speel het met toetsenbord op sim stand met steering assist... het is te doen maar ga toch binnenkort een stuurtje aanschaffen. Kan een leuke kopen van een vriend voor een paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Boktor schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:57:
[...]

Met mijn DFP heb ik steer sensitivity op 50% staan voor een lineaire beweging van het stuur. Probeer dat eens? Check ook eens de uitslag op 100% staat bij het intrappen van je gaspedaal, want het is niet normaal dat de ghost-auto je inhaalt op het moment dat jij het overneemt van de computer.
k

kga het vanavond ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij stotterd het spel nog steeds rem en stuur hulp doen het niet en doordat hij redelijk stottert maak ik vele fouten waardoor ik amper goede rondjes kan rijden lukt toch al niet als stuurhulp en remhulp het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:15:
Bij mij stotterd het spel nog steeds rem en stuur hulp doen het niet en doordat hij redelijk stottert maak ik vele fouten waardoor ik amper goede rondjes kan rijden lukt toch al niet als stuurhulp en remhulp het niet doen
okedat kan maar dan met wat voor computerspeel je het spel specificaties weet je die moeten goed zijn anders gaad het niet vloeient.

:+

serieus, bekijk je eigen post nog eens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 12-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Het is gewoon te treurig voor woorden hoe het met de schrijfvaardigheid gesteld is bij sommige gebruikers.

Loona35, is het nog gelukt met het instellen van je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Boktor schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:51:
Het is gewoon te treurig voor woorden hoe het met de schrijfvaardigheid gesteld is bij sommige gebruikers.

Loona35, is het nog gelukt met het instellen van je stuur?
Jup! Heb de forcefeedback kracht ook terug gezet naar LOW, dat stuurt een stuk fijner dan op HIGH. Die laatste is imo onrealistisch. Als je auto stationair staat dan trilt je stuur vrolijk van zijn plek af in 1 minuut tijd. (ik hou er iig niet van).

Wat betreft ronde tijden.. ik zit bij de meeste races online midden of achterin. Vaak nog altijd 4 tot 8 seconden achter op de #1 .. dus nog ff oefenen :D .. wat een uitdaging dit zeg! Zoveel games tegenwoordig die je in 1-2 dagen volledig mastered maar dit blijft, zeker voor een race game, een hele uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download replays of timetrial ronden van snelle mensen en bekijk ze goed. Het goed nemen van bochten kan je in het begin makkelijk vele seconden per ronde opleveren. Verder natuurlijk je gearing, bandentemperatuur, bandendruk en remmen temperatuur wat afstemmen per circuit. Dat is een goed begin om die seconden achterstand in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Goede kennis van de baan is meeste werk. Daarna begint het afstellen om de laatste seconden(en) winst extra te maken. :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:58:
Download replays of timetrial ronden van snelle mensen en bekijk ze goed. Het goed nemen van bochten kan je in het begin makkelijk vele seconden per ronde opleveren. Verder natuurlijk je gearing, bandentemperatuur, bandendruk en remmen temperatuur wat afstemmen per circuit. Dat is een goed begin om die seconden achterstand in te lopen.
Niet alleen per circuit maar ook per auto en team.
Het maakt namelijk ook vrij duidelijk verschil of je een auto met Pirelli banden hebt of met Michelin. Daarnaast heeft iedere auto weer een aantal eigenschappen die uniek zijn en waarbij de optimale werkomstandigheden verschillen van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ik zal het proberen... ik merk al wel van mezelf dat ik de bochten ook zeker nog niet altijd perfect neem en dus ook niet perfect eruit kom. Het is imo behoorlijk pittig.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik heb gisteravond mijn eerste FIA GT kampioenschap race gereden. Met een Ferrari Maranello GT op Monza en 100% distance. Moeilijkheid op Simulation en AI op 100% difficulty. Al met al was het een 2 en een half uur racen die ik redelijk simpel heb gewonnen (20 seconden voorsprong) met een drie-stop strategie. Ik ben dus wel benieuwd of het de volgende race moeilijk wordt om vooraan te eindigen met 30 kilo penaltygewicht.

Ik meen mij te herinneren dat gedurende de race de racelijn stroever wordt van het rubber, maar ik kon dit niet echt duidelijk merken, ook niet na dik 2 uur racen. Klopt dat wel, of moet er nog iets ingesteld worden om dat te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 07:32:
[...]

Niet alleen per circuit maar ook per auto en team.
Het maakt namelijk ook vrij duidelijk verschil of je een auto met Pirelli banden hebt of met Michelin. Daarnaast heeft iedere auto weer een aantal eigenschappen die uniek zijn en waarbij de optimale werkomstandigheden verschillen van een ander.
Als je zorgt dat je versnellingen op het circuit afgestemd zijn, je remmen tussen de 300 en 600 graden Celsius blijven en je banden op ongeveer 90 graden en 200kPa blijven kom je met een default setup al een heel eind. Baankennis is de sleutel tot het winnen van seconden. Daarna komt pas het afstemmen van de auto op je rijstijl waar je nog wat tijd mee kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
hallo :)
Ik heb juist GTR2 geinstalleerd, maar wat me opvalt is dat het remmen érg moeilijk is :?
Met de speedlimiter gaat het al heel wat beter, maar zijn er nog wat tricks&trucks ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Doritos schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:55:
Ik heb juist GTR2 geinstalleerd, maar wat me opvalt is dat het remmen érg moeilijk is :?
Met de speedlimiter gaat het al heel wat beter, maar zijn er nog wat tricks&trucks ? :X
Tja het blijft simulatie he:)

Ik heb zelf altijd problemen met remmen dat ik het laatste stukje blokkeer en dus half blokkerend ga insturen waardoor ik dus mijn bocht verpruts. Ik heb ook veel moeite met het inschatten van de snelheid die ik rij als ik instuur, mijn apex snelheid is bijna nooit gelijk :) te snel/te langzaam de bocht in, maar nooit goed :)

Wat je zeker moet proberen is het remmen op de motor, oftewel snel terugschakelen tijdens het harde remmen. Vooral vanuit de 6e versnelling terug naar bijv 2 kan dit echt een behoorlijk eind schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Doritos schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:55:
Wat is moeilijk? Blokkeert de boel al als je je rem licht aanraakt? In dat geval zou ik even naar de control-instellingen kijken. Normaal gesproken zouden met de standaard car setup de wielen niet direct mogen blokkeren als je met hoge snelheid afremt. Het laatste stukje moet je wel je rempedaal minder diep intrappen, anders blokkeer je al gauw je wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Boktor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:09:
Wat is moeilijk? Blokkeert de boel al als je je rem licht aanraakt? In dat geval zou ik even naar de control-instellingen kijken. Normaal gesproken zouden met de standaard car setup de wielen niet direct mogen blokkeren als je met hoge snelheid afremt. Het laatste stukje moet je wel je rempedaal minder diep intrappen, anders blokkeer je al gauw je wielen.
Ooit met die eene Modena 360 gereden die het laagste nummer heeft zeg maar ?? Je zit zo achterstevoren in dat ding als je 100% remt :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:23:
[...]

Ooit met die eene Modena 360 gereden die het laagste nummer heeft zeg maar ?? Je zit zo achterstevoren in dat ding als je 100% remt :X
Verander je rembalans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En natuurlijk niet helemaal terugschakelen naar de 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik reed er effe voor de lol mee en afstellen moet ik nog effe een keer flink doorlezen in al die PDF's die hier zijn gepost :)
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:48:En natuurlijk niet helemaal terugschakelen naar de 1. ;)
Daar was ik al achter toen ik net begon met GTR2 :D

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 14-06-2007 13:49 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Voor de mensen die eens willen weten hoe het er onboard aan toe gaat bij de snelle jongens. En hoe hun nou remmen, insturen etc.
Hier een onboard filmpje van mij rijdend op P2 achter P1. Tijdens een league race op Barcelona.

En ja ik beschouw mezelf als een redelijk snel iemand in GTR2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:48:
[...]

Ik reed er effe voor de lol mee en afstellen moet ik nog effe een keer flink doorlezen in al die PDF's die hier zijn gepost :)
Je auto heeft een gewichtsverdeling. Deze kun je terugvinden in de tech specs van de auto bij de showroom. Dat is een goed startpunt voor je rembalans.

Of je googled naar "GTR2 Car Owner's Manual". Krijg je ook de optimale camberstanden voor je wielen etc. etc. etc. Handig pdf-je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Dutch3men schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:05:
Voor de mensen die eens willen weten hoe het er onboard aan toe gaat bij de snelle jongens. En hoe hun nou remmen, insturen etc.
http://www.megaupload.com/nl/?d=978VNGXA
mooi filmpje die gast achter je is wel irritant trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me niveau op novice en nog wordt ik aan alle kanten voorbij gereden.
Ook heb ik geen stuurhulp of remhulp ondanks dat dat wel aanstaat. Hoe kan ik het makkelijker maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:56:
Ook heb ik geen stuurhulp of remhulp ondanks dat dat wel aanstaat. Hoe kan ik het makkelijker maken?
Autopilot aanzetten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.megaupload.com/nl/?d=978VNGXA]Hier een onboard filmpje van mij rijdend op P2 achter P1. Tijdens een league race op Barcelona.

De link werkt wel maar het filmpje is niet meer te zien , wordt dat nog gefixt , ben benieuwd namelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Boktor schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:09:
[...]

Ik vlieg gewoon erg makkelijk door de bocht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Oefenen oefenen en nog een oefenen.

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 14-06-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het beter als je direct op sim begint, zonder allerlei hulpmiddelen. Dat is wat ik iig gedaan heb. Ooit heb ik in de eerste versie van GTR per ongeluk eens steering help en nog iets aangezet. Reken maar dat het lastig is om daarna zonder te rijden. Verder is het gewoon heel veel oefenen. De eerste rondjes lig je er waarschijnlijk zo'n beetje elke bocht naast, maar langzaam zou het steeds beter moeten gaan. Verder is het misschien verstandiger om niet direct een race te rijden, maar eerst goed de baan en de auto te leren kennen. En eventueel de driving school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:36:
[...]

De link werkt wel maar het filmpje is niet meer te zien , wordt dat nog gefixt , ben benieuwd namelijk .
de linkt werkt prima, je moet alleen wel het ]HIER weglaten :+ :
http://www.megaupload.com/nl/?d=978VNGXA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
[zeimodus]
Ik dacht, ga fijn eens even het GTR topic weer eens doorlezen, en toch is er iemand die mijn lezen verpest. Je toont totaal geen inzet van jezelf. Je gebruikt geen leestekens, en je beseft nog steeds niet dat je 'een-beetje-pc' nodig hebt om GTR2 te kunnen spelen. Op een graka van 6 jaar oud gaat dit zeker niet lukken nee.

Gebruik in het gevolg leestekens ( punten, hoofdletters e.d. ) en geef a.u.b. een beetje zelfinzet. Maakt het leven op Got Voor ons toch ook wat prettiger.
[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:14:
[...]
. Verder is het misschien verstandiger om niet direct een race te rijden, maar eerst goed de baan en de auto te leren kennen. En eventueel de driving school.
Ik vond het eerlijk gezegd wel handig om meteen met een race te beginnen. Je kan een beetje de AI na doen. Zo vind ik het 't fijnst om een baan te leren iig. Maar ieder z'n ding natuurlijk, daarom gtr2 ook zo chill 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rpol schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:07:
[...]

Ik vond het eerlijk gezegd wel handig om meteen met een race te beginnen. Je kan een beetje de AI na doen. Zo vind ik het 't fijnst om een baan te leren iig. Maar ieder z'n ding natuurlijk, daarom gtr2 ook zo chill 8)
Daar zit idd ook wel wat in ja, maar in het begin kan je die totaal niet bijhouden toch (dus niet als je een nieuwe baan leert, maar als je net begint met een sim game)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, aangezien ik geen xbox360 heb, en ook niet zal kopen, en ik geen ps3 kan betalen aan 600 euro, ben ik weer heel erg in de verleiding om dit spel te kopen.

(naar aanleiding van de toch wel goeie racer die momenteel uit is voor de 360, zijnde forza motorsport. Toch wel een groot gemis dat deze niet of nooit op de pc zal verschijnen)

Probleem is alleen dat ik er ook nog een stuur moet bijkopen, en dat maakt de investering voor dit spel toch ook alweer 120+40 euro= 150-160 tal euro...

Alleen al dat customisen van de skins in FM2 is zo geweldig. En naar ik heb begrepen kan dat hier ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:24:
Hmm, aangezien ik geen xbox360 heb, en ook niet zal kopen, en ik geen ps3 kan betalen aan 600 euro, ben ik weer heel erg in de verleiding om dit spel te kopen.

(naar aanleiding van de toch wel goeie racer die momenteel uit is voor de 360, zijnde forza motorsport. Toch wel een groot gemis dat deze niet of nooit op de pc zal verschijnen)

Probleem is alleen dat ik er ook nog een stuur moet bijkopen, en dat maakt de investering voor dit spel toch ook alweer 120+40 euro= 150-160 tal euro...

Alleen al dat customisen van de skins in FM2 is zo geweldig. En naar ik heb begrepen kan dat hier ook 8)
Met wat kennis van Photoshop bijv kan je inderdaad je eigen wagen painten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Hier een onboard filmpje van mij rijdend op P2 achter P1. Tijdens een league race op Barcelona.

Ziet er netjes uit :) Ik denk dat wij goed aan elkaar gewaagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit. Als het vergelijk met de manier waarop ik rijd, valt me vooral op dat jij een stuk minder over- en onderstuur hebt. Ik heb in veel bochten wel dat ik iets glijd, terwijl dat op jou filmpje totaal niet zo lijkt te zijn. Verder lijkt het ook of je de bochten een stuk makkelijker haalt. Zou je dan kunnen concluderen dat ik de bochten te hard wil nemen, of is het meer de set-up. :? Ws een combi van beide. De laatste tijd heb ik nog af en toe wat gereden mijn tijden zijn nu:

Hockenheim 2004: 1:33:4
Spa 2004: 2:12:8 (Op spa kom ik lastig door de busstop heb ik het idee, zelfs met een hoge steering lock)
Monza 2004: 1:44:00 (Nog niet heel veel op geoefend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:14:
[...]

Misschien is het beter als je direct op sim begint, zonder allerlei hulpmiddelen. Dat is wat ik iig gedaan heb. Ooit heb ik in de eerste versie van GTR per ongeluk eens steering help en nog iets aangezet. Reken maar dat het lastig is om daarna zonder te rijden. Verder is het gewoon heel veel oefenen. De eerste rondjes lig je er waarschijnlijk zo'n beetje elke bocht naast, maar langzaam zou het steeds beter moeten gaan. Verder is het misschien verstandiger om niet direct een race te rijden, maar eerst goed de baan en de auto te leren kennen. En eventueel de driving school.
Ik zou zeggen doe de driving school EN timetrial met ghost. Kies dan online een wat langzamere ghost dan de ene die al aanwezig is, want die is redelijk goed nl :)
Zo kan je goed de lijnen zien die je moet rijden. Dat is het allerbelangrijkste, juiste lijnen in de bochten en dat je dus zo lang mogelijk kan accelereren!

rij daarna eens tegen je eigen ghost en dan kan je goed het verschil zien tussen je eigen lijnen en de ideale lijnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kurios op 15-06-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:53:
[...]

Ziet er netjes uit. Als het vergelijk met de manier waarop ik rijd, valt me vooral op dat jij een stuk minder over- en onderstuur hebt. Ik heb in veel bochten wel dat ik iets glijd, terwijl dat op jou filmpje totaal niet zo lijkt te zijn. Verder lijkt het ook of je de bochten een stuk makkelijker haalt. Zou je dan kunnen concluderen dat ik de bochten te hard wil nemen, of is het meer de set-up. :? Ws een combi van beide. De laatste tijd heb ik nog af en toe wat gereden mijn tijden zijn nu:

Spa 2004: 2:12:8 (Op spa kom ik lastig door de busstop heb ik het idee, zelfs met een hoge steering lock)
Met welke auto heb je die tijd op Monza gezet? En heb je hierbij je auto nog afgesteld, of zijn het de standaard settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boktor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:19:
[...]

Met welke auto heb je die tijd op Monza gezet? En heb je hierbij je auto nog afgesteld, of zijn het de standaard settings?
De 550. Heb een paar aanpassingen gedaan, maar niet erg veel. Ik geloof alleen gearing, rev limit verhoogd en soft slicks eronder, volgens mij was dat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:53:
[...]

Het grootste verschil zit hem denk ik in het kennen van de baan, en heel veel oefenen op alle banen heb ik wel een rondje of 400 achter mijn naam staan denk ik.

En verder maak ik de setups doormidden van Motec. En besteed ik er uren aan. Ook ivm dat ik in leagues rij waarvan in ik in één league het teamkampieonschap gewonnen heb in de GT klasse en 2e ben geworden onder de rijders met een paar punten achter op P1.
Boktor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:30:
[...]

Ziet er netjes uit :) Ik denk dat wij goed aan elkaar gewaagd zijn.
Ik zou het niet weten, hier staan mijn tijden onder de naam Fabian >:)

[ Voor 66% gewijzigd door FabiandJ op 15-06-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Dutch3men schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:35:
[...]

Het grootste verschil zit hem denk ik in het kennen van de baan, en heel veel oefenen op alle banen heb ik wel een rondje of 400 achter mijn naam staan denk ik.

En verder maak ik de setups doormidden van Motec. En besteed ik er uren aan. Ook ivm dat ik in leagues rij waarvan in ik in één league het teamkampieonschap gewonnen heb in de GT klasse en 2e ben geworden onder de rijders met een paar punten achter op P1.

[...]

Dat is wel grappig, ik heb je filmpje bekeken en jouw rijstijl is vergeleken met die van mij redelijk gelijk. Ik kan ronde na ronde op dat niveau blijven rijden, vandaar mijn opmerking dat we aan elkaar gewaagd kunnen zijn. Maar qua setups win jij absoluut, omdat mijn setup-skills slecht zijn. Dat is iets wat ik absoluut wil verbeteren, anders ben ik gewoon kansloos in dat soort leagues waar jij aan meedoet. Ik zal vanavond eens kijken hoe dicht in in de buurt kom van jouw Monza tijden, en dan met een kwalificatie-afstelling. Mijn racerondetijden liggen in de 1:43 / 1:44, met de standaard settings, dus daar kan zeker nog wat van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op zich zou ik de meeste banen, die ik rijd, ook wel redelijk moeten kennen. Heb totaal 1100 ronden gereden, waarvan de meeste op Hockenheim en Spa en nu een aantal op Monza. Setups maken vind ik nog steeds wel lastig. Wat ik zei over dat over en onderstuur valt misschien nog wel mee, dat komt voornamelijk door de replay denk ik. Als ik mijn eigen replays nog eens terug zie lijkt het redelijk mee te vallen.

Ik heb net nog even een rondje gereden op Monza, en kwam op 1:43:8 uit.Dit is de replay file: klik. De laatste chicane heb ik wel erg op het randje genomen, maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even naar de tijden kijkend;
Op Hockenheim scheelt het niet eens zo heel veel, maar die heb ik dan ook tot vervelens toe gereden.
Spa 2003 zit ik op de 2:09, jij 2:07, dus daar zou nog wel wat vanaf moeten kunnen.
Spa 2004 2:09 vs 2:12:8, redelijk groot verschil.
En Monza 1:43:8 vs. 1:41 dus ook nog een aardig groot verschil.

Hockenheim is eigenlijk het enige circuit dat ik écht heel vaak heb gereden en ook wat serieuzer een setup bij heb gemaakt. De andere circuits doe ik wat minder vaak en ben ik niet veel verder gekomen dan wat basis wijzigingen in de setup. Maarja, als ik al die andere circuits net zo moet doen als Hockenheim, dan ben ik nog wel even bezig. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Als er één baan is die je absoluut niet moet gebruiken om elkaars tijden t evergelijken is het Monza en wel en Enna. Dit aangezien je hier zo gigantisch kan afsnijden. Wil je tijden gaan vergelijken moet je gewoon Barcelona of zo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:06:
Als er één baan is die je absoluut niet moet gebruiken om elkaars tijden t evergelijken is het Monza en wel en Enna. Dit aangezien je hier zo gigantisch kan afsnijden. Wil je tijden gaan vergelijken moet je gewoon Barcelona of zo nemen.
Daar heb je idd wel een punt. Zal binnenkort eens kijken wat ik op Barcelona presteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Gaan we weer.....
Iedereen kan afsnijden op Monza. Dus kun je dat niet als argument gebruiken. Als je langzamer bent komt dat door je afstelling. Je kunt namelijk alleen afsnijden als je auto daarvoor afgesteld is. In GTR worden de zelfde grenzen gesteld als in een echte race op deze baan. Check maar eens een GT race als die toevallig wordt uitgezonden.

De baan is voor iedereen even lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tijden op GTR2 Rank zijn tijden van "het perfecte rondje" in een Time Trial. Je kunt daar met net genoeg benzine voor 1 rondje rijden en je banden hebben echt bak-ken met grip. Dat kan je al gauw een seconde of meer schelen.

Verder is het eigenlijk niet zo interessant om het snelste rondje neer te zetten en dan te gaan vergelijken. Houd die tijden als richtwaarde aan. En als je pas begint tel je er 3 seconden bij op want die mannen daar gaan echt hard. Focus je op consistent rijden in een stint. Zelfde tijden en niet van de baan schieten levert je veel meer winst op dan maar zo hard mogelijk rond willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:51:
Die tijden op GTR2 Rank zijn tijden van "het perfecte rondje" in een Time Trial. Je kunt daar met net genoeg benzine voor 1 rondje rijden en je banden hebben echt bak-ken met grip. Dat kan je al gauw een seconde of meer schelen.
Kortom : Niet hetzelfde als in een online race ??
Verder is het eigenlijk niet zo interessant om het snelste rondje neer te zetten en dan te gaan vergelijken. Houd die tijden als richtwaarde aan. En als je pas begint tel je er 3 seconden bij op want die mannen daar gaan echt hard. Focus je op consistent rijden in een stint. Zelfde tijden en niet van de baan schieten levert je veel meer winst op dan maar zo hard mogelijk rond willen gaan.
Hey dan doe ik het best goed : Monza zit ik op 1:48:xxx met min of meer default setup met een 575 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel in een race. Maar de meeste mensen gebruiken voor een qualifying een andere setup dan in hun race vanwege de betrouwbaarheid van hun auto. Als jij 90 minuten lang op de limiet van je auto rijdt is er een grote kans dat er iets kapot gaat. En als je in een duel zit let je niet op je rondetijden maar op je tegenstander op de baan.

Verder; als je de benchmark zoals die op GTR2 Rank per circuit staat kan evenaren doe je het best goed. De echt snelle mannen met duizenden manuren trainen zitten daar meestal een seconde of 2,5 of meer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:06:
Nou vooruit, barcalona na 5 rondjes; 1:41 :P :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bram77 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:23:
Gaan we weer.....
Iedereen kan afsnijden op Monza. Dus kun je dat niet als argument gebruiken. Als je langzamer bent komt dat door je afstelling. Je kunt namelijk alleen afsnijden als je auto daarvoor afgesteld is. In GTR worden de zelfde grenzen gesteld als in een echte race op deze baan. Check maar eens een GT race als die toevallig wordt uitgezonden.

De baan is voor iedereen even lang.
Ben ik niet met je eens, sommige mensen die rijden alleen op banen zoals Monza. En zodra ze op Barcelona rijden kunnen ze er geen drol van. Daarom dat ik ook zeg, pak een circuit zoals Barcelona komt veel meer techniek bij kijken. Plus dat ik Monza ook maar een boring baan vind.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:44:
[...]

Nog 6 seconde eraf :+

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 15-06-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:44:
[...]

dan rijd je dus niet de barcelona 2007 versie ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
+1 : Inzichtvol Dutch3men

Je ziet het ook meteen als je online gaat, de helft (ik overdrijf lichtjes) van de servers staat gewoon op Monza. En dan rijdt het daar nog meestal vol met van die chicane cutters en ander ongeregeld. Absoluut niet leuk.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog wat mooie shots:

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/8281/untitled1yl8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7804/untitled1th6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/4344/untitled1kx0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img461.imageshack.us/img461/5114/grab007wh5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/5950/untitled1de3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/5204/grab000sw0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ook maar wat screens van mij dan, de autos die je ziet zijn van een league waarin ik meedeed. Is net afgelopen en heb ik teamkampioenschap gewonnen en 2e bij de rijders van de GT klasse.
Afbeeldingslocatie: http://www.crown-racing.com/zac3/23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crown-racing.com/zac3/24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crown-racing.com/zac3/25.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crown-racing.com/zac3/Edit/skinsense.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crown-racing.com/zac3/Edit/skinsense2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bramknot.nl/zac3/screens/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bramknot.nl/zac3/screens/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bramknot.nl/zac3/screens/16.jpg

En ik ben lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:48:
[...]

Ben ik niet met je eens, sommige mensen die rijden alleen op banen zoals Monza. En zodra ze op Barcelona rijden kunnen ze er geen drol van. Daarom dat ik ook zeg, pak een circuit zoals Barcelona komt veel meer techniek bij kijken. Plus dat ik Monza ook maar een boring baan vind.

[...]

Nog 6 seconde eraf :+
1:39:2 :P
Morgen de andere 4 seconden :9~ ;)

na 11 rondjes nu en zonder aanpassingen aan de set-up.

Edit:
Ik zit nu ff de MoTeC data te bekijken, maar als ik vol gas rijdt varieert de throttle positie tussen de 96 en de 100%. Volgens mij klopt er iets niet, aangezien hij bij mijn oude data wel gewoon op de volle 100% staat, zonder variaties. :/
Ik hoop niet dat ik straks nog een nieuw stuur en pedalen kan gaan kopen, dat stond niet echt in de planning. :/

Edit2:
Laagste punt op het rechte stuk zelfs iets onder 92%

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Ik heb zojuist MoTeC i2 Pro geinstalleerd. Ik heb echter problemen met de steered angle, hier is namelijk niets te zien. Deze blijft, net zoals 'oversteer' op 0 staan. Ik meen mij te herinneren dat ik dit probleem ook bij rFactor had. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boktor schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:49:
Ik heb zojuist MoTeC i2 Pro geinstalleerd. Ik heb echter problemen met de steered angle, hier is namelijk niets te zien. Deze blijft, net zoals 'oversteer' op 0 staan. Ik meen mij te herinneren dat ik dit probleem ook bij rFactor had. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft?
--

Sorry, zie dat je iets anders bedoelt. Die staat bij mij ook op N/A daarom heb je ook je oversteer e.d. niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Waar heb jij die JPS Lotus weg? :9 :9~
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:12:
[...]

1:39:2 :P
Morgen de andere 4 seconden :9~ ;)

na 11 rondjes nu en zonder aanpassingen aan de set-up.

Edit:
Ik zit nu ff de MoTeC data te bekijken, maar als ik vol gas rijdt varieert de throttle positie tussen de 96 en de 100%. Volgens mij klopt er iets niet, aangezien hij bij mijn oude data wel gewoon op de volle 100% staat, zonder variaties. :/
Ik hoop niet dat ik straks nog een nieuw stuur en pedalen kan gaan kopen, dat stond niet echt in de planning. :/

Edit2:
Laagste punt op het rechte stuk zelfs iets onder 92%
Even wat contactspray op de potjes doen :)

[ Voor 34% gewijzigd door GAIAjohan op 15-06-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:01:
[...]

[...]

Even wat contactspray op de potjes doen :)
Het ziet er niet naar uit dat ik hem zelf open krijg. ;(
Ook in configuratiescherm -> spelbesturing varieert ie, het lijkt dus wel hardware te zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:22:
[...]

Het ziet er niet naar uit dat ik hem zelf open krijg. ;(
Ook in configuratiescherm -> spelbesturing varieert ie, het lijkt dus wel hardware te zijn. :'(
Wat voor stuur/pedalen heb je dan?

//edit:

Kan beter in racehardwaretopique.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 15-06-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:25:
[...]

Wat voor stuur/pedalen heb je dan?

//edit:

Kan beter in racehardwaretopique.
Ik kan dat topic niet vinden :? Heb een logitech wingman formula force GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou proberen open te maken was niet een bijster goed idee. Nu doet m'n rempedaal het helemaal niet meer. :'( :'(
Einde race carriere denk ik zo. :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:50:
Nou proberen open te maken was niet een bijster goed idee. Nu doet m'n rempedaal het helemaal niet meer. :'( :'(
Einde race carriere denk ik zo. :/ ;(
[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2
Daar is dat topic :) Het komt vast wel goed :) Even wat voorbeelden van de binnenkant opzoeken hoe het eruit moet zien enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]GAIAjohan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:01:
[...]

hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.moatlspeed.dutchberserks.com/cms/images/stories/Icons/24H_Elise_JPS_512.jpg

download link: http://www.moatlspeed.dut...d=52&func=startdown&id=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:01:
[...]

[PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2
Daar is dat topic :) Het komt vast wel goed :) Even wat voorbeelden van de binnenkant opzoeken hoe het eruit moet zien enz.
Thanks, nadat ik hem weer open had geschroefd en er wat aan gerommeld had, deed ie het weer. Naja, ik kan weer gas geven, maar nog steeds die variaties. Ik hoop dat het niet erger wordt, ben ook wel benieuwd of me dit echt tijd kost. BTW weer een seconde eraf op barca. :P

Komende weken maar eens kijken of ik de setup wat kan verbeteren.

Gelijk nog een vraag:
Ik MoTeC staat de zgn eclectic time, een soort van theoretisch best mogelijk tijd, als het ware toch? Hoe dicht zitten jullie echte ronde tijden bij deze tijd? Bij mij wil het vaak nog wel ruim anderhalve seconde verschillen van m'n beste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:01:
[...]

Thanks, nadat ik hem weer open had geschroefd en er wat aan gerommeld had, deed ie het weer. Naja, ik kan weer gas geven, maar nog steeds die variaties. Ik hoop dat het niet erger wordt, ben ook wel benieuwd of me dit echt tijd kost. BTW weer een seconde eraf op barca. :P

Komende weken maar eens kijken of ik de setup wat kan verbeteren.

Gelijk nog een vraag:
Ik MoTeC staat de zgn eclectic time, een soort van theoretisch best mogelijk tijd, als het ware toch? Hoe dicht zitten jullie echte ronde tijden bij deze tijd? Bij mij wil het vaak nog wel ruim anderhalve seconde verschillen van m'n beste tijd.
Eclectic time is al je beste tussentijden bij elkaar opgeteld ja, volgens mij zit ik daar meestal rond de 0.3-0.5seconden boven per rondje.
Heb niet gekeken welk stuurwiel je hebt maar mocht je de zwarte momo racing hebben moet je anders ff zoeken naar de mods voor dat pedalensetje, staat zo in beschreven wat je even kan doen zodat de potmeters het gewoon weer doen. Nvm, hebt dus een ander stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het lijkt erop dat ik weer kan rijden, pedals fixed. 8)

Net een race op barcalona gedaan van een half uurtje en vanzelfsprekend een hoop problemen. Ten eerste ben ik een aantal keer gespind, bijna alle keren toen ik een andere auto wilde lappen (ze kennen het begrip blauwe vlag schijnbaar niet :/ )

Verder kwam ik zonder benzine te zitten en ben ik in z'n vrij als 5e over de finish gekomen. :P Toch had ik meer meegenomen dan dat er in de garage aangegeven werd. Ik merk het wel vaker dat het enorm afwijkt. Op Spa heb ik altijd veel te veel en Hockenheim bijv. weer te weinig. Hebben jullie dat ook? En hoe bepalen jullie dan de hoeveelheid benzine. :?

Verder last van hoge slijtage van de banden op barca, al na een half uur waren m'n soft tyres op, terwijl de bandenspanning en de temperatuur redelijk kloppen. Normaal?

Tot slot een vraag over het circuit: What the hell zit er voor bocht 12(geloof ik), Banc Sabadell. Tijdens het remmen lijkt het alsof ik over een enorme hobbel of iets dergelijks rijd. Het voelt alsof er iemand vol achter op me rijd, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:03:
Zo het lijkt erop dat ik weer kan rijden, pedals fixed. 8)

Net een race op barcalona gedaan van een half uurtje en vanzelfsprekend een hoop problemen. Ten eerste ben ik een aantal keer gespind, bijna alle keren toen ik een andere auto wilde lappen (ze kennen het begrip blauwe vlag schijnbaar niet :/ )

Verder kwam ik zonder benzine te zitten en ben ik in z'n vrij als 5e over de finish gekomen. :P Toch had ik meer meegenomen dan dat er in de garage aangegeven werd. Ik merk het wel vaker dat het enorm afwijkt. Op Spa heb ik altijd veel te veel en Hockenheim bijv. weer te weinig. Hebben jullie dat ook? En hoe bepalen jullie dan de hoeveelheid benzine. :?

Verder last van hoge slijtage van de banden op barca, al na een half uur waren m'n soft tyres op, terwijl de bandenspanning en de temperatuur redelijk kloppen. Normaal?

Tot slot een vraag over het circuit: What the hell zit er voor bocht 12(geloof ik), Banc Sabadell. Tijdens het remmen lijkt het alsof ik over een enorme hobbel of iets dergelijks rijd. Het voelt alsof er iemand vol achter op me rijd, hebben jullie dat ook?
Mooi dat je kan rijden!

Verder dat die banden na een half uur op zijn klopt ook wel op softs. Als ik een race rij langer dan 30min pak ik med banden. Ook al rij ik nooit zulke kortes races van 30min. Ik doe races van 1 - 2 uur.

Verder klopt die bobbel ja voor die bocht. En die ligt er in het echt ook, aangezien die banen echt heel precies na gebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Audi RS4 mod is uit:

2 plaatjes van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/22529php16Lgze.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/22529php71MHBB.jpg

Link naar de mod

//edit://
Groene op een andere host gezet, de andere heb ik alweer wegegegooid :(

Zo werkt de groene tenminste.

Blauwe nu ook. nogrip doet een betje wazig Blauwe is wel in kwaliteit achteruit gegaan thnx to nogrip...

[ Voor 90% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2007 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
w00t heb em al gedownload op mn werk, en zal vanavond even een rondje ermee rauschen:) Ziet er iig erg veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het spel nu 3 dagen.. en vind het geweldig.
heb het spel meteen op simulation gezet, en alles wat helpt (pit begeleiding enzo) uit.

heb nu heel wat geoefend op barcelona, met de gt3s volgens mij ? (de porshe van de eerste amateur leque) maar krijg mijn tijden niet echt minder dan 1:50...

heefd er iemand tips ?

ik heb een klein beetje veranderd aan de setup (de hoek waar de banden in staan op maximaal gezet voor betere bochten te kunnen maken, en op soft slicks gezet)

ps. heb een logitech momo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 15:25
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:27:
heb het spel nu 3 dagen.. en vind het geweldig.
heb het spel meteen op simulation gezet, en alles wat helpt (pit begeleiding enzo) uit.

heb nu heel wat geoefend op barcelona, met de gt3s volgens mij ? (de porshe van de eerste amateur leque) maar krijg mijn tijden niet echt minder dan 1:50...

heefd er iemand tips ?

ik heb een klein beetje veranderd aan de setup (de hoek waar de banden in staan op maximaal gezet voor betere bochten te kunnen maken, en op soft slicks gezet)

ps. heb een logitech momo
Als je even de openingspost bekijkt, dan staat er daar een link naar een 21 stappen afstelling. Daarmee kan je per circuit je auto helemaal stapsgewijs afstellen. Hier kan je echt secondes mee winnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Opzich best een leuke mod, net even wat rondjes gereden op Donnington.
Alleen erg veel onderstuur wat ik er niet echt uit krijg.
Dat is opzich wel jammer want anders waren ze, de V8 versie, aardig competatief geweest met de M3.
Op Donington is het verschil een seconde of 3.
Het zal wel realistisch zijn dat de M3 wat sneller is maar het had mij wel leuk geleken een race met alleen audi's en bmw's. 8)
Die E3 zal wel weer een stuk langzamer zijn dan de RS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste dagen weer wat geracet op Barcalona en het ging wel lekker. Drie maal een race van anderhalf uur gedaan, wat voor mij erg lang is. De eerste keer de AI op 100%, en dat was erg makkelijk op 40 seconden gewonnen.

De tweede keer de AI op 105%, dit liep helaas anders af, ik lag op dat moment 1e met een gat van slechts 7 seconden. Echter 4 rondes voor het einde zei m'n motor spontaan plof. Ik heb dat nog nooit eerder spontaan gehad, alleen weleens door een schakelfout. Dit keer was het op het rechte stuk nadat ik van 5 naar 6 schakelde, enorm veel rook en vuur, spectaculair, maar iets dat ik liever bij andere auto's zie.

De laatste keer kon ik hem wel uitrijden, met de AI op 110% als tweede gefinished.

Net eens naar m'n setup gekeken. Ik reed vrij constante ronde op 1:38:0, tot wel 10x achterelkaar. (Had met mezelf afgesproken dat ik zou stoppen als ik de 1:37:xx had, maar dat wilde dus niet vlotten. :P ) Daarna naar de bandentemperatuur en spanning gekeken, en aan alle banden wat kleine aanpassingen gedaan. Dus toen maar eens proberen, de eerste ronde direct een 1:37:2 :D 8), echt een wereld van verschil, die aanpassingen. :) Daarna nog een aantal 37-ers gereden, maar m'n tijd niet meer verbeterd.

Blijft echt een goed spel. 8)

EDIT: En we hebben de eerste 1:36 *O* 1:36:9 weleens waar, maar dat mag de pret niet drukken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Hier even wezen spelen met de DBR9 mod, wat een auto is dat!
Ging alleen iets niet helemaal goed hier, een iets te krap genomen bochtje viel niet zo goed uit
voor m'n auto, gelukkig blijft het een spel want hij sloeg nog 3 keer over de kop hierna... :o

Afbeeldingslocatie: http://www.karpertotaal.nl/afbeeldingen/DBR9_OEPS.jpg

Trouwens iets over deze DBR9 mod, ik heb er een klein grafisch probleempje mee: de vooruitsticker (bovenrand dus) flikkert af en toe, dan ineens is ie weg en zie ik dus de horizon en ineens is ie er weer? :? Heeft iemand met deze mod hetzelfde, want met de orginele auto's heb ik nergens last van...

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste