[OC] E4300 de nieuwe overclock koning?

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

offtopic:
Ik had ook al een report aan gemaakt vanwege de slowchat van sommige personen, helaas is er niets mee gedaan. Misschien nog maar eentje, of misschien een stukje in de startpost met wat wel en niet de bedoeling is.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:46:
offtopic:
Ik had ook al een report aan gemaakt vanwege de slowchat van sommige personen, helaas is er niets mee gedaan. Misschien nog maar eentje, of misschien een stukje in de startpost met wat wel en niet de bedoeling is.
offtopic:
Ja zit er ook over te denken om even een stukje in de startpost te zetten. Want vaak kom je hetzelfde tegen van ''is dit een goed moederbord, gaat dit wel passen, haal ik zo 3GHz?''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

mensen wat zijn de maximale temperaturen die veilig zijn voor de e4300?

gister speedfan gedraaid, sloeg me pc vast toen hij bij de 60 graden kwam....

beetje jammer draaide pas op 2850 mhz, niet dat dat een slechte overclock is :+

is dit nog een te laag voltage of werd hij te warm?

voltage volgens cpuz: 1.312...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Shva schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:29:

Geen speedfan voor gebruiken. :N Coretemp of TAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

bassie_ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:05:
[...]

Geen speedfan voor gebruiken. :N Coretemp of TAT.
oh sjit, ik vergistte me, dit was met TAT

en coretemp geeft temperaturen onder de 20 C dus dat lijkt me ook niet echt betrouwbaar :P

[ Voor 17% gewijzigd door Shva op 10-02-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Shva schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:11:
[...]

oh sjit, ik vergistte me, dit was met TAT

en coretemp geeft temperaturen onder de 20 C dus dat lijkt me ook niet echt betrouwbaar :P
60graden stressed met tat is niet erg. Jou vast staan heeft waarschijnlijk te maken met teweinig Vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag dus me nieuwe hardware aan de praat gekregen
me mobo ondersteund Twinmos niet :( dus heb nu tijdelijk 512 PC 5300 Kingston. . .
maar het werkt, ik gebruikte alleen altijd Everest . . dit was wel met AMD ... dus vraag me af of ik dit nu niet ook kan blijven gebruiken gezien iedereen altijd over TAT praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:22:
[...]

offtopic:
Ja zit er ook over te denken om even een stukje in de startpost te zetten. Want vaak kom je hetzelfde tegen van ''is dit een goed moederbord, gaat dit wel passen, haal ik zo 3GHz?''
Misschien alvast het antwoord op alle standaard vragen in de startpost zetten en een wat niet de bedoeling is stukje er onder. Zodra ik de puf heb maak ik het moederborden stukje af trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Shva schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:29:

Ik krijg ook hangers op 3 GHz onder de 1.4 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:57:
[...]

Ik krijg ook hangers op 3 GHz onder de 1.4 volt.
3Ghz doet mijne op stock Vcore, wat soms ook wel wil helpen is het Mch en Fsb voltage 1 stapje hoger te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog tools om de temps mee te checken, behalve TAT, Coretemp en everest?
Ik zit namelijk op Vista en de eerste zegt dat ik moet inloggen on Administator . . .
2e geeft geen temp indicaties en de 3e laat wel de core temps zien, maar cpu temp blijft op 25 staan . . .

en ik heb een vraag met betrekking tot de HTT . . Ik heb alleen nog maar met AMD overgeclockt en daar was er een soort van divider voor de HTT (mobo HTT) . . Mijn mobo supporte dus tot 1000 Mhz HTT . . als ik de FSB van me cpu dus hoger als 250Mhz had, moest ik deze divider dus lager als 4x zetten. Zodat de HTT 1000 of lager was.

Ik kom deze setting niet tegen in me bios, is dit bij Intel niet het geval?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:22:
Misschien is het handig om dan gelijk linkjes naar TAT, Everest, Prime95, en andere benchmarks in de startpost op te nemen?

Ik heb mijn E4300-systeem besteld (wacht op levering) en weet alleen uit ervaring hoe AMD's over te clocken, maar de programma's zullen grotendeels wel gelijk zijn. Ik zal zodra ik hem werkend en geïnstalleerd heb jullie ook op de hoogte houden van de overclockresultaten. Tenzij er iemand is die er nu al op prijs stelt te weten wat de rest van het systeem is, laat ik dat nog even in het midden tot ik er daadwerkelijk overclockresultaten over kan melden. Geen zin om te ver offtopic te dralen.

Om vast een voorzet te geven:

ClockGen
ClockGen is een programma om in Windows on-the-fly de FSB en andere instellingen aan te kunnen passen.

CPU-Z
CPU-Z verzamelt informatie over je systeem, waaronder CPU, moederbord, geheugen timings, diverse snelheden van apparatuur, multipliers, enz.

SuperPi Mod 1.5
Bereken Pi als Torture test voor je CPU

Stress Prime 2004 Orthos Edition
Prime95, maar dan met GUI en geschikt voor dualcores

Memtest86
Test je (overgeclockte) geheugen op fouten en stabiliteit

Prime95
Bereken priemgetallen om je computer te stresstesten. Meer dan 10 uur Prime95 draaien zonder fouten wordt "Prime stabiel" genoemd en is een redelijke indicatie of je overclock stabiel is op langere termijn.

Everest

TAT kon ik zo snel even niet gevonden krijgen op de website van Intel, maar waarschijnlijk kijk ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:47:
Zijn er nog tools om de temps mee te checken, behalve TAT, Coretemp en everest?
Ik zit namelijk op Vista en de eerste zegt dat ik moet inloggen on Administator . . .
2e geeft geen temp indicaties en de 3e laat wel de core temps zien, maar cpu temp blijft op 25 staan . . .

en ik heb een vraag met betrekking tot de HTT . . Ik heb alleen nog maar met AMD overgeclockt en daar was er een soort van divider voor de HTT (mobo HTT) . . Mijn mobo supporte dus tot 1000 Mhz HTT . . als ik de FSB van me cpu dus hoger als 250Mhz had, moest ik deze divider dus lager als 4x zetten. Zodat de HTT 1000 of lager was.

Ik heb ook wat gelezen dat als je tijdens het booten F8 drukt dat je dan zoon menutje krijgt net zo als bij xp en dan kan je ook iets met unautorised (weet niet of ik het goed heb ) drivers kiezen dan moeten ze wel werken. Maar het duurt vast niet lang meer of er zijn versies van die software die met vista overweg kunnen.

Met htt hoeft niet meer dat is van a64 nu heb je dat niet meer. je werkt nu met straps dacht ik (hogere fsb hogere strap ) staat stukje terug in het topic wel wat over.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:47:

Intel werkt niet met HTT dat is iets van AMD. Bij intel hoef je alleen de fsb hoger te zetten en de pci (e) bussen te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah oke .. dan nog iets

http://yesin.100webspace.net/cpuz1.jpg
plaatje van CPU-Z (copy/paste, beetje onhanding maar ik heb een kale windows atm, dus dan maar ff zo)

Ik kan alleen de rated FSB verhogen in mijn bios . . en niet de Bus speed (dus gewone MHZ)
Is dit ook iets wat standaard is bij Intel ten opzichte van AMD?

Want nu moet ik steeds zitten rekenen hoeveel me MHz nu is, terwijl ik vroeger gewoon Mhz * Multiplier kon doen . .

En de laagste divider in mijn Bios is 3:2 . . . Als ik nu die Rated Fsb op 1000 zet loop me ram alweer op 667 MHz . . . (Stock was de Rated fsb op 800)

Zit ik hier nu met beperkte hardware? of doe ik iets fout?

Asus P5N-E SLI mobo
goedkoop kingston bankje ram atm geen dual channel etc . .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Plaatje doet het hier niet.

Rated fsb is niks anders dan fsb*4 omdat het quadpumped fsb is. Dat ie standaart op 800 staat klopt dus omdat een e4300 een 800mhz bus gebruikt (200mhz echt).

Met een rated fsb van 1000 draai je dus: 1000/4=250 250*9=2250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het gevonden in de bios . . . FSB en ram stonden op " linked " dat moest dus " unlinked " zijn :D

ben nu op 2700 Mhz . . op 1.360v als ik me niet vergis.

Ik zit op vista dus proggie's als everest doen nogal buggy . . core temps geeft ie wel aan cpu temp niet, dus ik moet een beetje gokken . . zelfde denk ik bij CPU-Z maar dit weet ik niet zeker . . . deze geeft wel hetzelfde voltage aan als everest.
TAT doet het niet, omdat die loopt te zeuren dat ik moet inloggen als admin . . .

** edit **

Pc wil niet booten als ik de Rated Fsb verhoog naar al 1250 . . (2812 Mhz) . . Cpu voltage verhogen helpt niet en NB voltage verhogen helpt ook niet . . . Zie ik iets over het hoofd?
RAM staat ten alle tijde op 667 Mhz als het goed is (Un-linked)

Er is ook een optie Core Voltage op 100+ zetten ofzo . . ik heb geen idee of dit iets kan zijn ...

Iemand?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zijn er mensen die de E4300 met Vista gebruiken? En welke Vista hebben jullie gekozen, X86 of 64b? Ik zit nog te twijfelen omdat er nog weinig voordelen zijn voor 64b, iemand enig advies mbt deze proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit op Vista 32bit, werkt perfect op bepaalde software na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
312.5MHz fsb toch? Probeer is om op 350 (1500) te booten maar dan met een lagere multi op je processor 6 ofzo.
DaannO schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:43:
Zijn er mensen die de E4300 met Vista gebruiken? En welke Vista hebben jullie gekozen, X86 of 64b? Ik zit nog te twijfelen omdat er nog weinig voordelen zijn voor 64b, iemand enig advies mbt deze proc?
Wat heeft dit met overklokken te maken :? Het is geen vista topic. Maar waarom vista kiezen icm een processor. Je kiest vista om de ondersteuning van programma's en drivers. Wat bij de 64bits versie nog niet zo goed is.

Back on topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb multiplier 8 geprobeerd, hielp ook niet :(
heb net me bios geflasht, helpt ook niet :s

snap er nix van . .
Cpu staat op 1.328v (standaard) heeft net een uur prime gedraaid zonder errors.
NB staat op de 2e voltage wat je kan kiezen . . weet ff niet uit me hoofd hoeveel dat is, 1.3nog iets volt.
Ram staat op 666 Mhz . . . heb ook al 400 Mhz geprobeerd . .

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie aangezien ik niet al te veel voltage settings heb gebruikt en hij op 2700Mhz (1200 Rated FSB) zonder problemen loopt . . . dus ik zou verwachten als ik iets hoger ga, ik eerst nog wat met het voltage kan knoeien, voordat ik aan ze limit zit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:05:
ik heb multiplier 8 geprobeerd, hielp ook niet :(
heb net me bios geflasht, helpt ook niet :s

snap er nix van . .
Cpu staat op 1.328v (standaard) heeft net een uur prime gedraaid zonder errors.
NB staat op de 2e voltage wat je kan kiezen . . weet ff niet uit me hoofd hoeveel dat is, 1.3nog iets volt.
Ram staat op 666 Mhz . . . heb ook al 400 Mhz geprobeerd . .

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie aangezien ik niet al te veel voltage settings heb gebruikt en hij op 2700Mhz (1200 Rated FSB) zonder problemen loopt . . . dus ik zou verwachten als ik iets hoger ga, ik eerst nog wat met het voltage kan knoeien, voordat ik aan ze limit zit :s
Probeer is:

Cpu multi: 6
Fsb: 400 (1600)
pci: 33mhz
pci-e: 100 - 105 misschien dat het ie het met een hogere pci-e bus snelheid wel doet.
geheugen gelijk met fsb
+0.1V op fsb
+0.1V op northbridge
+0.1V op southbridge
(+0.1V op geheugen)
Goede timings op het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

DaannO schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:43:
offtopic:
Je kan dit zelf uitzoeken (net als je vraag of het een 64 bit processor is, 4x welk moederbord je moet hebben en de vraag over pc3200 drr) en als je er dan nog niet uitkomt dan heeft deze vraag helemaal niets met een e4300 te maken en moet je dus naar een Vista topic. Ook binnen een topic moet je wel tweaker waardige vragen gaan stellen en niet voor slow chat beginnersweb topic vervuiling zorgen. Mensen die later in dit topic komen kunnen er niet door komen vanwege alle vervuiling. Doe dat dan ook in andere (zoals het ds3/4/dq6 topic) topics.

Maar, om je dan nogmaals wat zoekwerk te besparen: x64 zorgt nog niet voor echte winst, maar wel voor een hoop driver/16 bit installer ellende. Ik zou dus nog mooi bij x86 blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door |sWORDs| op 11-02-2007 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
|sWORDs| schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:56:
[...]

offtopic:
Je kan dit zelf uitzoeken (net als je vraag of het een 64 bit processor is, 4x welk moederbord je moet hebben en de vraag over pc3200 drr) en als je er dan nog niet uitkomt dan heeft deze vraag helemaal niets met een e4300 te maken en moet je dus naar een Vista topic. Ook binnen een topic moet je wel tweaker waardige vragen gaan stellen en niet voor slow chat beginnersweb topic vervuiling zorgen. Mensen die later in dit topic komen kunnen er niet door komen vanwege alle vervuiling. Doe dat dan ook in andere (zoals het ds3/4/dq6 topic) topics.

Maar, om je dan nogmaals wat zoekwerk te besparen: x64 zorgt nog niet voor echte winst, maar wel voor een hoop driver/16 bit installer ellende. Ik zou dus nog mooi bij x86 blijven.
Het is een legitieme vraag en zoals je zelf al kunt zien ben ik al een hele poos actief in het Vista topic. Dat iemand een vraag stelt die niet alleen over het oc`en gaat en dan gelijk die vraag neer knuppelen getuigt niet van `tweaker` achtig gedrag, zoals je dat zelf beschrijft. Je kan dan ook een beetje arrogant uit de hoek komen, en als je ergens het niet mee eens bent, dan doe je een tr en laat je een mod het probleem oplossen ipv zelf de lakens glad te gaan strijken.

Vooralsnog is dit een topic over gebruikservaringen en daarbij hoort ook het OS. Dus ik zie niet in wat er mis is met mijn `tweakers onwaardige vraag`. :)
bassie_ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:50:
[...]

312.5MHz fsb toch? Probeer is om op 350 (1500) te booten maar dan met een lagere multi op je processor 6 ofzo.

[...]

Wat heeft dit met overklokken te maken :? Het is geen vista topic. Maar waarom vista kiezen icm een processor. Je kiest vista om de ondersteuning van programma's en drivers. Wat bij de 64bits versie nog niet zo goed is.

Back on topic :)
Het is een proc kiezen icm met en Vista versie. En aangezien ik hem legaal ga kopen, heb ik geen zin om voor iets 2x geld neer te leggen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 11-02-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nog maar een keer dan :)
Ik zit op Vista met P5N-E SLI, *** reepje 512mb ram atm, tot we ons nieuwe hebben, en natuurlijk een e4300 . . .

ben sinds gister wezen overclocken en heb em 2x 1 uur zonder errors laten primen op 3.2Ghz (355*9). Vandaag wil ik ff wat relaxen en gamen enzo, dus ik heb geen zin om prime te laten draaien, ik ga het morgen ff doen en als die stabiel is, gaan we iest verder proberen. Bij 3.6 en 3.3 kreeg ik vrijwel snel al een error, binnen een paar minuten, dus eerst ff zien of 3.2Ghz wel stabiel is.

Ik zit wel met cheap ass RAM, dus volgende week of de week erna, moet ik zo ie zo nog is testen als ik me 2x 1gb heb. Alles is overclockt met Vista, voor temps te checken heb ik Asus Probe gebruikt en voor core temps te checken heb ik Everest gebruikt.

TAT, wilt dat ik als admin inlog, nog niet geprobeerd dus werkt niet en Core Temp, geeft geen temperaturen aan (niet compatible denk ik)

Ik heb nog wel een vraag m.b.t. de temps. Zou je zo kunnen schatten dat als je core temps 50 graden zijn, dat je CPU temp dan ongeveer 40 graden is? of is je cpu temp dan juist ongeveer 60 graden?
Bij AMD was altijd ongeveer 10 graden erbij als ik me niet vergis, maar hier geeft Asus probe ongeveer 10 graden minder aan, dan de Core temps in Everest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

DaannO schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:29:
[...]

Het is een legitieme vraag en zoals je zelf al kunt zien ben ik al een hele poos actief in het Vista topic. Dat iemand een vraag stelt die niet alleen over het oc`en gaat en dan gelijk die vraag neer knuppelen getuigt niet van `tweaker` achtig gedrag, zoals je dat zelf beschrijft. Je kan dan ook een beetje arrogant uit de hoek komen, en als je ergens het niet mee eens bent, dan doe je een tr en laat je een mod het probleem oplossen ipv zelf de lakens glad te gaan strijken.

Vooralsnog is dit een topic over gebruikservaringen en daarbij hoort ook het OS. Dus ik zie niet in wat er mis is met mijn `tweakers onwaardige vraag`. :)

[...]
Er zijn gigantisch veel Vista x64/x86 topics waar exact in staat wat de voor en nadelen van x64 zijn en dat heeft niets te maken met het overklokken van een e4300. En ik vind het niet arrogant maar zelfs nog behulpzaam. Je vragen negeren helpt duidelijk niet (je moederbord vraag herhaal je ook 4x). En zelfs na meerdere malen klagen van meerderen in het algemeen voel je je blijkbaar nog niet aangesproken.
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:37:
nou nog maar een keer dan :)
Ik zit op Vista met P5N-E SLI, *** reepje 512mb ram atm, tot we ons nieuwe hebben, en natuurlijk een e4300 . . .

ben sinds gister wezen overclocken en heb em 2x 1 uur zonder errors laten primen op 3.2Ghz (355*9). Vandaag wil ik ff wat relaxen en gamen enzo, dus ik heb geen zin om prime te laten draaien, ik ga het morgen ff doen en als die stabiel is, gaan we iest verder proberen. Bij 3.6 en 3.3 kreeg ik vrijwel snel al een error, binnen een paar minuten, dus eerst ff zien of 3.2Ghz wel stabiel is.

Ik zit wel met cheap ass RAM, dus volgende week of de week erna, moet ik zo ie zo nog is testen als ik me 2x 1gb heb. Alles is overclockt met Vista, voor temps te checken heb ik Asus Probe gebruikt en voor core temps te checken heb ik Everest gebruikt.

TAT, wilt dat ik als admin inlog, nog niet geprobeerd dus werkt niet en Core Temp, geeft geen temperaturen aan (niet compatible denk ik)

Ik heb nog wel een vraag m.b.t. de temps. Zou je zo kunnen schatten dat als je core temps 50 graden zijn, dat je CPU temp dan ongeveer 40 graden is? of is je cpu temp dan juist ongeveer 60 graden?
Bij AMD was altijd ongeveer 10 graden erbij als ik me niet vergis, maar hier geeft Asus probe ongeveer 10 graden minder aan, dan de Core temps in Everest
Bij mij scheelt het ook ongeveer 10-12 graden.

edit:
-10 tot -12 graden

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 11-02-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de core temp optellen? of eraf halen?

*edit**

ah duidelijk nu :)

thnx

nu vraag ik me alleen af, moeten de core temps onder de 60 blijven? of de CPU temp?, want dat zou betekenen dat we nog zat speling hebben, of, dat we al bijna aan het limit zittem qua temps

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Core temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank u . . dan zit ik toch wel tegen me limit aan

3.2 Ghz, 356*9 - 1.344v .. de gemiddelde e4300 dacht ik zo . . .

pics komen later wel, als ik mijn geheugen heb en 100% getest heb

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Er zijn gigantisch veel Vista x64/x86 topics waar exact in staat wat de voor en nadelen van x64 zijn en dat heeft niets te maken met het overklokken van een e4300. En ik vind het niet arrogant maar zelfs nog behulpzaam. Je vragen negeren helpt duidelijk niet (je moederbord vraag herhaal je ook 4x). En zelfs na meerdere malen klagen van meerderen in het algemeen voel je je blijkbaar nog niet aangesproken.

[...]

Bij mij scheelt het ook ongeveer 10-12 graden.

edit:
-10 tot -12 graden
Helemaal mee eens. Het idee dat mensen hier de kant en klare oplossingen op een dienblaadje aangerijkt kunnen krijgen schijnt nog steeds te heersen. Een enkele search op google geeft je het antwoord op het merendeel van de vragen al. En als DaanO jouw advies als arrogant ziet, dan is dat wel erg kortzichtig. DaanO kan best zelf dingen opzoeken. www.google.com is iedereen bekent toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

communiceren met de mede mens vind ik persoonlijk ook " makkelijker,beter,betrouwbaarder " dan google :)

maar ik zeg hier niet dat je geen gelijk hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Een kennis van mij dacht het ultieme budget overclock setje gekocht te hebben, maar kwam helaas bedrogen uit, althans dat is de voorlopige conclusie:
- Een E4300 (wat anders)
- Asrock ConroeXfire-eSATA2

Het idee was dat je dit bord met een FSB wall van 300Mhz een E4300 toch best goed kon overklokken, minimaal door de FSB op 266Mhz te zetten. Nu blijkt, en helaas is dat ook op diverse fora te vinden, dat dit bord met een FSB800 cpu een FSB wall van 224Mhz heeft :(

Kortom: pech.

Ik heb zelf ook nog wat zitten knutselen aan de instellingen, maar krijg het ook niet verder dan 224Mhz. Mochten er nog mensen zijn die het wel lukt, laat dan even weten...

Hij is nu aan het kijken naar een ander budget bordje, maar ik vrees dat dat niet veel zal opleveren, tenzij iemand hier nog een idee heeft met wat voor budget bord de 266-300Mhz gehaald kan worden icm de E4300?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als die ongeveer 25/30 euro bijlegt, heeft ie een Asus P5N-E SLI . . 107 euro ofzo kost ie, ik heb em zelf ook en voor de prijs is ie super . . dan valt er nog veel meer uit die e4300 te halen dan maar 224 Mhz :)

qua prijs / kwaliteit als het om overclocken gaat is deze dus 10 keer beter als ik zo lees en 100 euro vind ik persoonlijk nogal een budget bordje :)

ff iets anders

Ik heb een vreemd probleempje;
Mijn pc boot niet als ik em op 400*8 zet (3.2Ghz)
Op 400*6 boot ie weer wel (dus 400Mhz kan ie wel aan blijkbaar)
Op 356*9 boot ie ook (3.2Ghz)

Ik zit nu op bijna 3.3Ghz (364*9) dus hij kan de 3.2Ghz wel aan en hij kan ook de 400 Mhz aan, waarom persee die combinatie niet?

enig idee ??

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Mars Warrior schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:54:
Een kennis van mij dacht het ultieme budget overclock setje gekocht te hebben, maar kwam helaas bedrogen uit, althans dat is de voorlopige conclusie:
- Een E4300 (wat anders)
- Asrock ConroeXfire-eSATA2

Het idee was dat je dit bord met een FSB wall van 300Mhz een E4300 toch best goed kon overklokken, minimaal door de FSB op 266Mhz te zetten. Nu blijkt, en helaas is dat ook op diverse fora te vinden, dat dit bord met een FSB800 cpu een FSB wall van 224Mhz heeft :(

Kortom: pech.

Ik heb zelf ook nog wat zitten knutselen aan de instellingen, maar krijg het ook niet verder dan 224Mhz. Mochten er nog mensen zijn die het wel lukt, laat dan even weten...

Hij is nu aan het kijken naar een ander budget bordje, maar ik vrees dat dat niet veel zal opleveren, tenzij iemand hier nog een idee heeft met wat voor budget bord de 266-300Mhz gehaald kan worden icm de E4300?
Is een bekend probleem dat dat bord niet spoort. Probeer anders eens de bios die in dit topic staat. Wellicht kan die kennis dan tot 287MHz FSB klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

bajaking schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:48:
[...]

Is een bekend probleem dat dat bord niet spoort. Probeer anders eens de bios die in dit topic staat. Wellicht kan die kennis dan tot 287MHz FSB klokken.
Heb daar de vraag gepost. Ben benieuwd.
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:25:
als die ongeveer 25/30 euro bijlegt, heeft ie een Asus P5N-E SLI . . 107 euro ofzo kost ie, ik heb em zelf ook en voor de prijs is ie super . . dan valt er nog veel meer uit die e4300 te halen dan maar 224 Mhz :)

qua prijs / kwaliteit als het om overclocken gaat is deze dus 10 keer beter als ik zo lees en 100 euro vind ik persoonlijk nogal een budget bordje :)
Ook jij bedankt. Het zal dan wel (als de eerste oplossing niet lukt) een P5N-E of P5B-E oid worden, want hij heeft ook firewire en eSATA nodig, en dat zit dus op dat Asrock budget bordje ;)

Ik zal het in ieder geval aan hem voorstellen. Met een beter mobo kan die natuurlijk makkelijk (geheugen is PC5400) naar de 333Mhz als ik dit topic zo lees!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het testen op 3.3ghz
Temps worde zo'n max 62c - min 58c het jumpt een beetje heen en weer

Asus P5N-E SLI
Goedkoop Kingston 512Mb ram, hoop deze week me 2x 1gb te krijgen
Scythe Ninja + 120mm fan
2x 120 mm fan 1 achter voor air out - 1 in de zijkant voor air in
140mm fan voorin voor air in

Als dit stabiel is laat ik het denk ik zo, heel misschien dat ik nog ga stoeien met de NB om die wat koeler te krijgen.
400*8 (3.2) boot namelijk niet . . .

maar dat zien we dan wel, op dit moment is het een 83% o/c voor zowel de cpu als de FSB, ik ben zelf wel tevreden als hij stabiel is, gezien de goedkope hardware die ik heb :)

Afbeeldingslocatie: http://www.msine.eu/cpu3ghz.jpg

Vandaag was die na 1 uur gecrasht op 1.392v . . . dus hoop dat 1.424 wel genoeg is. . . ik denk dat 1.440v zo rond de 67 graden is, had gister een uur getest op 3.4Ghz op 1.440v maar hij werd max 67c , dat vond ik te warm, hij gaf nog geen error overigens na 1 uur . . maar ja, we hadde er dan nog een stuk of 7 te gaan . . .

Met een leuk waterkoelings setje, wil deze cpu nog wel verder . . .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Vorige vrijdag E4300 en Gigabyte GA-965P-DS3
2GB infineon PC 5300 RAM

Na een half uurtje te overklokken zat ik op 9x333 = 3GHZ

Stabiel gedraaid het hele weekend.

Fantastische processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:59:
Ben aan het testen op 3.3ghz
Temps worde zo'n max 62c - min 58c het jumpt een beetje heen en weer

Asus P5N-E SLI
Goedkoop Kingston 512Mb ram, hoop deze week me 2x 1gb te krijgen
Scythe Ninja + 120mm fan
2x 120 mm fan 1 achter voor air out - 1 in de zijkant voor air in
140mm fan voorin voor air in

Als dit stabiel is laat ik het denk ik zo, heel misschien dat ik nog ga stoeien met de NB om die wat koeler te krijgen.
400*8 (3.2) boot namelijk niet . . .

maar dat zien we dan wel, op dit moment is het een 83% o/c voor zowel de cpu als de FSB, ik ben zelf wel tevreden als hij stabiel is, gezien de goedkope hardware die ik heb :)

[afbeelding]

Vandaag was die na 1 uur gecrasht op 1.392v . . . dus hoop dat 1.424 wel genoeg is. . . ik denk dat 1.440v zo rond de 67 graden is, had gister een uur getest op 3.4Ghz op 1.440v maar hij werd max 67c , dat vond ik te warm, hij gaf nog geen error overigens na 1 uur . . maar ja, we hadde er dan nog een stuk of 7 te gaan . . .

Met een leuk waterkoelings setje, wil deze cpu nog wel verder . . .
probeer eens iets boven de 400 te gaan zitten. Je komt namelijk in een andere strap dan waardoor je northbridge het makkelijker krijgt ( minder strakke timings oid ) je processor komt meestal wel boven de 400fsb uit (mijne althans ) meestal is het het mobo dat niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het later is proberen, maar ik heb een P5N-E SLI
deze staat erom bekend dat de NB vaak te heet word bij een FSB rond de 400, maar niet geschoten is altijd mis, dus strax ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de voltage in cpuz de correcte? of die je in de bios instelt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:28:
is de voltage in cpuz de correcte? of die je in de bios instelt???
Cpu-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb 401 en 410 MHz geprobeerd, maar geen succes, ook het voltage van de NB verhogen hielp niet (staat nu nog op auto) . . denk dat me mobo hier op ze limit zit, wat overigens niet verkeerd is voor dit goedkope bordje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:36:
heb 401 en 410 MHz geprobeerd, maar geen succes, ook het voltage van de NB verhogen hielp niet (staat nu nog op auto) . . denk dat me mobo hier op ze limit zit, wat overigens niet verkeerd is voor dit goedkope bordje :)
Een ds3 doet meer en kost evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 09:36

aex351

I am the one

bassie_ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:47:
[...]

Een ds3 doet meer en kost evenveel.
Plus het heeft solid caps.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dat neemt niet weg dat ik tevreden ben over mij 100 euro kostende mobo
en de DS3 heeft geen Nvidia chipset wat ik nodig had wou ik me data niet verliezen i.v.m. de raid controller :)
Dus voor mensen die aan de Nvidia chipset gebonden zijn is dit een goed bord :)

maar heb een vreemd probleempje met mijn voltages die uitzich zelf lager of hoger worden . .
heb er net in de [OC]Core2Duo topic wat over gevraagd als iemand hier bekend mee is, pls take a look :(

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:57:
maar dat neemt niet weg dat ik tevreden ben over mij 100 euro kostende mobo
en de DS3 heeft geen Nvidia chipset wat ik nodig had wou ik me data niet verliezen i.v.m. de raid controller :)
Dus voor mensen die aan de Nvidia chipset gebonden zijn is dit een goed bord :)

maar heb een vreemd probleempje met mijn voltages die uitzich zelf lager of hoger worden . .
heb er net in de [OC]Core2Duo topic wat over gevraagd als iemand hier bekend mee is, pls take a look :(
Dat de Vcore in cpu-z lager word onder load en idle hoger word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ... vreemd he? :s
hij springt elke keer naar 1.46v zowel als in Asus Probe als in Everest . . CPU-Z springt ie naar 1.213v . . hoewel cpu-z vaak 1.213v aangeeft, dan moet ik em eerst 10 keer herstarten voordat ie hetzelfde aangeeft als Asus Probe en Everest.

Het kan ook zijn dat het gewoon bugs zijn, ik zit namelijk op windows vista . . .
Beetje vreemd allemaal vandaag . . temps zijn ook hoger als gister . . . CPU-Z geeft 1.376v tijdens het testen . . hij word 60c . . . terwijl die gister met 1.392v als ik me niet vergis onder de 60 bleef :s

Nog iets wat me vandaag ook opviel is dat me Rated FSB niet verder als 1466 gaat :s
ik heb 1468 ingesteld in de bios, maar in windows blijft het 1466 . . zelfde met 1472 in de bios . .

Doe ik 1480 in de bios, boot ie niet meer -.-

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
Die P5N-E wil echt wel hard hoor!
Haal de NB koeler eraf, nieuwe pasta eronder (AS5 oid) en een fan die er HARD overheen blaast. Max chipsetvoltage instellen in bios en voila, 500MHz+ FSB (bij mij dan). Indien nodig multiplier naar beneden.

[ Voor 27% gewijzigd door bajaking op 12-02-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor soort fan? een speciale NB koeler fan? of gewoon een 80mm fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:29:
wat voor soort fan? een speciale NB koeler fan? of gewoon een 80mm fan?
Gewoon een fan.

Dat je Vcore zakt onder load heet Vdroop, hebben alle mobo's last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne zakt naar de ingestelde (juiste) waarde . . .

Ik wil eerder zeggen dat deze stijgt als de cpu idle is . . en het is bekend dat de vcore een beetje op en neer gaat . . maar niet met 0.125v? Das van 1.4v opeens naar 1.525v . . .das een groot verschil. Als ik mijn cpu dus op 1.5v instel gaat deze idle richting de 1.65v als het ff tegen zit . . . denk dat de meeste een vdroop hebben van 1.5v naar max 1.55v ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:21
bassie_ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:20:
[...]

Dat de Vcore in cpu-z lager word onder load en idle hoger word?
throttle 't de processor zichzelf dan misschien niet terug omdat de temp te hoog word misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in vista zegt cpuz bij mij dat ik aan 2000mhz draai met een multiplier van 6... wanneer ik dan iets processor intensief doe.. verandert dit in multi van 9 en 3100mhz.. en stijgt de vcore van 1050 naar 1250...

ik vind dit allemaal raar daar mijn vcore in de bios op 1.5 staat... en ik dus met een multiplier van 9 werk in de bios...

in xp op zelfde systeem heb ik dit niet wel zegt cpuz daar ook dat mijn vcore slechts 1.213 is

wat moet ik hieruit concluderen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er enig veschil tussen de 6300 en de 6600, mist de 6300 belangrijke functies? of zijn ze eigenlijk hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:49:
is er enig veschil tussen de 6300 en de 6600, mist de 6300 belangrijke functies? of zijn ze eigenlijk hetzelfde
Waarom in dit topic?
Kijk hier maar eens : [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:36:
in vista zegt cpuz bij mij dat ik aan 2000mhz draai met een multiplier van 6... wanneer ik dan iets processor intensief doe.. verandert dit in multi van 9 en 3100mhz.. en stijgt de vcore van 1050 naar 1250...

ik vind dit allemaal raar daar mijn vcore in de bios op 1.5 staat... en ik dus met een multiplier van 9 werk in de bios...

in xp op zelfde systeem heb ik dit niet wel zegt cpuz daar ook dat mijn vcore slechts 1.213 is

wat moet ik hieruit concluderen???
1050Vcore wat is dat? :P 1050Volt door je processor?

Zoek is wat info over EIST van intel, lost waarschijnlijk al je bovenstaande problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik ben ook van plan een E4300 te scoren icm een Gigabyte DS3. Ik wil hierbij 2x1GB Kingston PC5300 CL5 gaan gebruiken. Kan je met dit geheugen een beetje ver komen of kan ik beter kijken naar ander geheugen. Mijn doel is om ~3GHz te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:12:
Ik ben ook van plan een E4300 te scoren icm een Gigabyte DS3. Ik wil hierbij 2x1GB Kingston PC5300 CL5 gaan gebruiken. Kan je met dit geheugen een beetje ver komen of kan ik beter kijken naar ander geheugen. Mijn doel is om ~3GHz te behalen.
Da's natuurlijk een erg simpel sommetje. PC2-5300 is 333 MHz standaard. 333 * 9 (MP van de cpu) = 3 GHz. Bovendien kun je het geheugen waarschijnlijk ook nog wel wat overclocken. Dus nee, je geheugen zal de bottleneck niet zijn om op 3 GHz te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:20:
[...]

Da's natuurlijk een erg simpel sommetje. PC2-5300 is 333 MHz standaard. 333 * 9 (MP van de cpu) = 3 GHz. Bovendien kun je het geheugen waarschijnlijk ook nog wel wat overclocken. Dus nee, je geheugen zal de bottleneck niet zijn om op 3 GHz te komen!
|sWORDs| schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:51:
[...]

Beetje nutteloos om te gaan kijken voor mei. Wie weet wat er dan allemaal is en wat het dan kost? En voor goed werkend geheugen kun je toch zo op de asus lijst kijken? En 9 x 333 = 3 GHz, 2 x 333 = 666 MHz. Een 8800 gtx met een 4300 oc-ed komt niet boven de 250 Watt. Met een 8600 hoef je je dus niet druk te maken om voedingen boven de 350 watt.
En een sommetje wat al vaker langs is gekomen.

Misschien ook iets voor bij de startpost:

De bussnelheid is bepalend voor de processor, het geheugen, de pci sloten en de pci-express sloten. De werken doormiddel van dividers/multipliers/locks.
De processor werkt met een multiplier, welke in het geval van de e4300, zes/zeven/acht of negen kan zijn. Het geheugen werkt met een multiplier, welke in het geval van de p965 2,2½,3 of 4 kan zijn.
De pci(24)/pci-e bus(6) werken met een divider of een lock.

Standaard bij een e4300,p965 met pc3200:
Processor 1800MHz = 9 (multiplier) x 200 (fsb)
Geheugen is 3200 / 8(bit) / 2 (divider) = 200 (fsb)
PCI = 200 / 6 = 33,3 MHz
PCIe= 33,3 MHz (PCI) x 3 = 100 MHz

Indien je de processor zou willen klokken naar 3 GHz zou één mogelijkheid zijn de bus te verhogen naar 333 MHz, de PCI en PCIe bussen te locken en sneller geheugen (pc5300) te nemen.
Processor 3000Mhz = 9 (multiplier) x 333 (fsb)
Geheugen is 5328 / 8(bit) / 2 (divider) = 333 (fsb)
PCI = 33,3 MHz (Lock)

Indien je de processor zou willen klokken naar 3.2 GHz zou één mogelijkheid zijn de bus te verhogen naar 400 MHz, de multiplier te verlagen naar 8, de PCI en PCIe bussen te locken en sneller geheugen (pc6400) te nemen.
Processor 3200Mhz = 8 (multiplier) x 400 (fsb)
Geheugen is 6400 / 8(bit) / 2 (divider) = 400 (fsb)
PCI = 33,3 MHz (Lock)

[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 14-02-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Haha, klopt. Sorry ben echt totaal niet thuis in DDR2 geheugen. Ook niet op het gebied van Core 2 Duo. Hou wel van nieuwe uitdagingen. Heb de afgelopen 3 jaar AMD64+ gedraaid vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:38:
En een sommetje wat al vaker langs is gekomen. Misschien moeten we 666 x 8 = PC5300 er ook nog even bij zetten. ;)
Dan wel 8 in de zin van 1 byte = 8 bit, en geen MP van 8x :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
|sWORDs| schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:38:
[...]
PCI = 33,3 MHz (Lock)
PCIe= 33,3 MHz (PCI) x 4 = 133 MHz
PCI-e bus is toch echt 100mhz en niet 133mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:+ wr
Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/9513/wre4300uh5.jpg
en maar zeggen dat ze niet boven de 400fsb uitkomen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ziekelijke overclock! 150%... Het is dat ik geen Frans spreek, vandaar dat ik er niet meer van kan maken dan een temp van -60* C @ een Vcore van 1,70 V mbv PhCH. En dat op een P5B dlx zonder mods! Jammer dat er geen pics van de setup staan. SuperPi zou ook erg gaaf zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Frag1le schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:53:
[...]

PCI-e bus is toch echt 100mhz en niet 133mhz.
True, geen idee waarom ik op 133 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Dan heb ik nog een vraagje, hoe kom je hierbij?

QUOTE:

Processor 1800MHz = 9 (multiplier) x 4 (quad) x 200 (fsb)
PCI = 200 / 6 = 33,3 MHz

----------------------------------------------------------------------------------------------

9*4*200 = geen 1800MHz. 9*200 = wel 1800 MHz

Die 4*200 is je Front Side Bus snelheid. Namelijk 800MHz.

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

R-O-Y schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:47:
Dan heb ik nog een vraagje, hoe kom je hierbij?

QUOTE:

Processor 1800MHz = 9 (multiplier) x 4 (quad) x 200 (fsb)
PCI = 200 / 6 = 33,3 MHz

----------------------------------------------------------------------------------------------

9*4*200 = geen 1800MHz. 9*200 = wel 1800 MHz

Die 4*200 is je Front Side Bus snelheid. Namelijk 800MHz.
Ik moet geen dingen schrijven als ik ziek ben, ik maak fout op fout, ben ook zo duf. Ach ja het was wel duidelijk wat de bedoeling was.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

http://www.overclock.net/...uo-motherboard-right.html kan als link in de startpost, hoeven we ook geen opsomming van borden te doen.

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:04:
http://www.overclock.net/...uo-motherboard-right.html kan als link in de startpost, hoeven we ook geen opsomming van borden te doen.
Of ik maak dat schema even na er maak er ook gelijk even urletjes van zodat als je er op klikt je naar een revieuw wordt verwezen. goed idee ?

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:12:
[...]
Of ik maak dat schema even na er maak er ook gelijk even urletjes van zodat als je er op klikt je naar een revieuw wordt verwezen. goed idee ?
Ook alles onder het schema in de 1e post is erg nuttig.

• Megaflix
Ik denk dat vooral die High's en Low's van alle mobo's erg nuttig is. Ik heb er in ieder geval veel informatie uit kunnen halen :)

Verwijderd

Megaflix schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:33:
Ik denk dat vooral die High's en Low's van alle mobo's erg nuttig is. Ik heb er in ieder geval veel informatie uit kunnen halen :)
Morgen ga ik kijken (dan komt mn E4300 binnen) wat ik eruit kan halen met een Asrock Conroe865PE. :)
Ik ga veel benchen en screenies maken, en dan eens zien of een 865 chipset met ddr1 jullie resultaten bij kan benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enige idee welke temparatuur ik moet geloven ?
Ik heb 4 verschillende temp's.

Ik de bios geeft hij 30 aan, dit met Asrock 4 Core dual VSTA, als ik aan de koeler voel (boxet) voelt hij nooit 38+ aan. ik maak me geen zorgen ofzo, maar ik was wel even benieuwt.

http://img295.imageshack.us/img295/3039/kdanac0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Met het nieuwe bord kom ik ook niet boven de 357, dit lijkt dus echt de max bus voor mijn 4300. Achja 9x333 als 24/7 is toch prima. Zodra de 6320 er is ga ik daar wel eens mee klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen :D
Nu stabiel hierop, benches volgen (was wel lastig deze fsb te krijgen, had verkeerde bios erop :X )

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5397/97815852rm0.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/8660/19903333qt4.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/6278/28841936ef5.th.jpg

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=169010

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:44:
Nu stabiel hierop, benches volgen (was wel lastig deze fsb te krijgen, had verkeerde bios erop :X )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

toch mooi om te zien dat je met zoon budget bordje toch nog zoon overclock er uit haalt. Op a64 was dit soms niet eens met de beste moederborden te halen. (ligt naruurlijk ook aan andere dingen)

offtopic:
gebruik in het vervolg de [img][/img] tag dit houd het wat strakker. En je hoeft niet de hele tijd heen en weer te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:44:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Waarom eigenlijk 2 reepjes van 256 en 2 van 1024? Is het geheugen niet hoger te klokken met alleen de twee 1024-reepjes? Ik denk niet dat die extra 500 Mb erg veel zal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaflix schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:37:
[...]

Waarom eigenlijk 2 reepjes van 256 en 2 van 1024? Is het geheugen niet hoger te klokken met alleen de twee 1024-reepjes? Ik denk niet dat die extra 500 Mb erg veel zal uitmaken.
Die 2 van 256 had ik als eerste ( corsair xms pc3500 met bh5) en die 2 andere zijn corsair valueselect.
Sowieso heeft het weinig zin om het geheugen over te klokken (veel te weinig opties in het bios); ik ben allang blij dat ik een sloot geheugen heb+ een 2.7 ghz cpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:29:
[...]

toch mooi om te zien dat je met zoon budget bordje toch nog zoon overclock er uit haalt. Op a64 was dit soms niet eens met de beste moederborden te halen. (ligt naruurlijk ook aan andere dingen)

offtopic:
gebruik in het vervolg de [[url=""]afbeelding[/url]] tag dit houd het wat strakker. En je hoeft niet de hele tijd heen en weer te klikken.
fsb wall van 300 :'( anders kan ik nog wel hoger denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1880/intel06sd3.jpg
100,000 101
133,333 001
166,666 011
200,000 010
266,666 000
333,333 100
400,000 110
reserved 111
(je clockgen en bios moeten de bussen wel snappen!)
Zoals je kunt zien is modden voor ons lastiger dan voor de processors met een 266 bus, maar 400 zou makkelijker moeten zijn(onderstaande tekening met alleen de korte lijn), echter moet dan 400 support eerst in een bios zitten.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/3315/pinsib7.jpg
BSEL1 naar VSS, BSEL2 naar VCC zou 1333 moeten geven. De makkelijkste optie lijkt mij H30(BSEL1) aan G29(BSEL0) via F30(inkeping) aan E29(VSS) te verbinden zodat G30(BSEL2) buitenom aan J30(VCC) kan. De diagonalen met pins er om heen (BSEL0 aan BSEL1) lijken me wel erg lastig, en fc26 staat in sommige plaatjes als VSS, maar of ie dat altijd is??? Twee passerende lijnen aan de buitenkant is ook niet makkelijk, misschien erg dun tape als isolatie voor een tweede laag?
Voordeel hiervan zou zijn dat je in een andere strap komt en mogelijk verder kan klokken.
Tevens zou je hiermee met zeer goedkope borden ook heel erg ver kunnen komen (333 + 10% is ook 3.3 GHz)

1066 confirmed op e4300
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/9697/success1xz8.jpg

Voltage Mods
Nou hopen dat de multipliers ook nog eens duidelijk worden.
Topic waar dit bijna allemaal uit komt.
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Misschien dat ik mij aan de 1333 en 1.4v mods ga wagen... Omdat mijn cpu op 1333 stabiel is op 1.4v.
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/core2pinmod/2.jpg

Wel lachen als het lukt, haal ik over twee maand voor deze processor een super goedkoop bord met 1333 bus ondersteuning, 1GB pc5300, een 8600 en maak daar een mediacenter van (welke dan dus op 3 GHz draait). En haal een 6320 om in dit systeem mee te klooien. Sjeez hiermee is het echt mogelijk super veel bang voor je buck te krijgen.

[ Voor 152% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2007 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:22:
[...] haal ik over twee maand voor deze processor een super goedkoop bord met 1333 bus ondersteuning, 1GB pc5300, een 8600 en maak daar een mediacenter van (welke dan dus op 3 GHz draait).
LOL, ik heb juist een onderklokte E6300 in m'n mediacenter PC gestopt. Ik wilde er eerst ook een E4300 voor kopen, maar het duurde me te lang voordat ie uit kwam. Door de E6300 op een FSB van 200 te laten draaien is ie makkellijk(er) passief te koelen, en is het systeem nu in elk geval snel genoeg voor alles wat ik er mee doe.

Overigens wil ik toch nog even melden dat de VT extensies - die de E4300 dus NIET heeft - voor sommigen niet zo nutteloos zijn: met Vmware Server kun je hiermee namelijk 64-bits guests draaien, ook als je host OS 32-bits is. Natuurlijk niet voor iedereen van belang, maar als je het niet alléén om overklokken gaat misschien handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de 2,5 ghz ook al weer gehaalt, In combi met Asrock 4 core Dual Vsta 12 uur Orthos gedraait.
Alleen me geheugen is nog brak nu ddr1 Want me Geil ram is Naar rma :(.

http://img246.imageshack.us/img246/7271/yaaywn0.jpg

Edit: Hij word dus echt niet warm van mij :D ben nu fear aan het doen, al 2 uur lang.
Dit is me de boxed cooler !

http://img178.imageshack.us/img178/8247/dawmam8.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb mezelf ook een E4300 aangeschaft voor de fun, ben aan het dual primen nu op 3GHz, default voltage. Core temps 52 graden, hopen dattie het uithoud :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

KingNothing schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:44:
Heb mezelf ook een E4300 aangeschaft voor de fun, ben aan het dual primen nu op 3GHz, default voltage. Core temps 52 graden, hopen dattie het uithoud :)
Wat bij mij beter gaat is in tat beide cores op 100% zetten om voltage te testen. Binnen vijf minuten reboot als je voltage te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Krijg TAT niet aan de gang onder Windows (Vista x64)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tat klopt bij mij niet, dit een oude screenshot op stock speed.

http://img295.imageshack.us/img295/3039/kdanac0.jpg

Beetje vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
KingNothing schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:44:
Ging goed, 1 1/5 uur Orthos zonder probs, nu aan het primen op 3150MHz, default voltage...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik ben aan de mods begonnen... Sjeez die foto's zijn een stukj groter dan de processor... Dit is wel erg klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:22:
BSEL1 naar VSS, BSEL2 naar VCC zou 1333 moeten geven. De makkelijkste optie lijkt mij H30(BSEL1) aan G29(BSEL0) via F30(inkeping) aan E29(VSS) te verbinden zodat G30(BSEL2) buitenom aan J30(VCC) kan. De diagonalen met pins er om heen (BSEL0 aan BSEL1) lijken me wel erg lastig, en fc26 staat in sommige plaatjes als VSS, maar of ie dat altijd is??? Twee passerende lijnen aan de buitenkant is ook niet makkelijk, misschien erg dun tape als isolatie voor een tweede laag?
Voordeel hiervan zou zijn dat je in een andere strap komt en mogelijk verder kan klokken.
Tevens zou je hiermee met zeer goedkope borden ook heel erg ver kunnen komen (333 + 10% is ook 3.3 GHz)
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/3315/pinsib7.jpg
In het topic op XS kom ik ook een variant tegen met 2 lijnen aan de buitenkant van de pinnetjes. Misschien dat dat handiger is? Of is die ruimte echt heel klein?

[ Voor 3% gewijzigd door Megaflix op 17-02-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Megaflix schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:13:
[...]

[afbeelding]
In het topic op XS kom ik ook een variant tegen met 2 lijnen aan de buitenkant van de pinnetjes. Misschien dat dat handiger is? Of is die ruimte echt heel klein?
Ik vind het nogal klein, maarja diagonaal tussen twee pinnen door is ook heel klein als je de pinnen niet mag raken. Ik ga de 1e zijn die 1333 op een 800 proc doet...
Helaas is de accu van mijn camera leeg en kan ik de lader/reserve accu nergens vinden, ik vraag me af waar ik die heb laten liggen...

Een brainwave verder (de processor gaat bijna 4x in deze foto!):
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/9070/57037524qx4.jpg

Nou nog 20 minuten drogen en dan kan ik de 1.4 volt mod testen. Mocht dit gelukt zijn gaat de 1333 mod ook meteen.

[ Voor 26% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 10:28
Is de 4400 eigenlijk niet beter want die heeft een multip 10 x dus kun je meer eruit halen ?

Hij heeft wel hoger prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
ALPACINO schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:29:
Is de 4400 eigenlijk niet beter want die heeft een multip 10 x dus kun je meer eruit halen ?

Hij heeft wel hoger prijs
Is die dan al tekoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:17:
[...]

Ik vind het nogal klein, maarja diagonaal tussen twee pinnen door is ook heel klein als je de pinnen niet mag raken. Ik ga de 1e zijn die 1333 op een 800 proc doet...
Helaas is de accu van mijn camera leeg en kan ik de lader/reserve accu nergens vinden, ik vraag me af waar ik die heb laten liggen...

Een brainwave verder (de processor gaat bijna 4x in deze foto!):
[afbeelding]

Nou nog 20 minuten drogen en dan kan ik de 1.4 volt mod testen. Mocht dit gelukt zijn gaat de 1333 mod ook meteen.
Hij boot nog steeds op standaard voltage. Nou is de vraag waarom:
  • Beide of één verbinding niet goed.
  • Verkeerde pinnen gepakt.
  • Bord lees het voltage anders uit.
  • Electrolijm niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juico
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Volgens mij heb je de verkeerde pinnen gepakt.
Kijk even naar het pijltje van de cpu of je wel goed zit want op het plaatje staat hij rechts en bij jouwn cpu links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

juico schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:45:
Volgens mij heb je de verkeerde pinnen gepakt.
Kijk even naar het pijltje van de cpu of je wel goed zit want op het plaatje staat hij rechts en bij jouwn cpu links.
Ja, maar het plaatje eronder doet wel hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/Shamino/core2pinmod/7.jpg
Dat plaatje klopt gewoon niet, dat is een plaatje van de bovenkant waar ze als onderkant de lijntjes op gezet hebben, maar tnx voor het idee. Nog een ander idee?

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 17-02-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
|sWORDs| schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:29:
[...]

Hij boot nog steeds op standaard voltage. Nou is de vraag waarom:
  • Beide of één verbinding niet goed.
  • Verkeerde pinnen gepakt.
  • Bord lees het voltage anders uit.
  • Electrolijm niet goed genoeg.
Waarom zo moeilijk doen.
Pak gewoon een elektrodraadje en neem daarvan weer één draadje/ader,gebruik ongeveer 6-8mm lengte en buig deze in de vorm van een U en stop deze vervolgens op de juiste plaats in de socket.
Geen gekloot met elektrolijm en makkelijk te verwijderen/wijzigen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
EDIT: Laat maar, knuppel dat ik ben |:(

[ Voor 95% gewijzigd door KingNothing op 17-02-2007 17:17 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

audiojunk schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Waarom zo moeilijk doen.
Pak gewoon een elektrodraadje en neem daarvan weer één draadje/ader,gebruik ongeveer 6-8mm lengte en buig deze in de vorm van een U en stop deze vervolgens op de juiste plaats in de socket.
Geen gekloot met elektrolijm en makkelijk te verwijderen/wijzigen.
Ja en hoe wil je dat doen? Socket 775 heeft de pinnetjes niet op de CPU zitten het maar op het mobo ;) Dus dat gaat niet werken wat jij zegt

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/2033/untitledxg2.jpg

Heel tevreden met dit beestje al, zit denk ik nog wel meer in, dit is op standaard cpu voltage.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.