iPod Nano: The 2nd generation - Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 16.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Een iPod is ofwel geformatteerd voor Windows (FAT32) ofwel voor de Mac (HFS+). Voor het heen en weer slepen van dingen als todo, agenda, contacts is dat van belang maar voor muziek niet. Windows doet niet aan HFS+, de Mac doet wel aan FAT32 maar Apple garandeerd niet dat het werkt. Als je muziek op een iPod wil hebben dan doe je dat via iTunes. Je kunt de iPod laten synchroniseren met iTunes en je kunt het handmatig doen. Als je het laat synchroniseren dan kan dat maar met 1 computer en ga je dan naar een andere computer toe dan krijg je de melding die jij hebt gekregen. Als je in jouw iTunes instelt dat je handmatig de muziek erop wil zetten dan gaat het goed. Je kunt dan vanuit je iTunes library de liedjes naar je iPod slepen.

Overigens is het voortaan aan te raden om eens de handleiding op te zoeken op internet wanneer je aan iets begint waar je 0,0 verstand van hebt. Bovenstaande staat daar namelijk heel mooi in beschreven plus dat het ook voorkomt dat je dingen van een ander om zeep helpt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 22-04-2007 18:45 . Reden: Kaspers heeft natuurlijk gelijk, toch maar eens beter die handleiding lezen :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 12:00
ppl schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:47:
Een iPod is ofwel geformatteerd voor Windows (FAT32) ofwel voor de Mac (HFS+). Voor het heen en weer slepen van dingen als todo, agenda, contacts is dat van belang maar voor muziek niet. Als je muziek op een iPod wil hebben dan doe je dat via iTunes.
Geld ook voor muziek hoor ;).
Windows ondersteund gewoon geen HFS, dus zul je er ook geen muziek heen kunnen schrijven.
Misschien kan MacDrive die muziekbestanden er op zetten, maar ik denk niet dat de iPod software de muziek ziet staan, want muziek zet je er meestal via iTunes op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:59:
[...]

Waarschijnlijk ken je het Apple-concept nog niet genoeg :9 Apple heeft vaste prijzen, hun producten mag niet mee gestunt worden oid, tenzei het oude / refurbished models zijn. Ofterwijl: de prijs die je online betaald, betaal je ook bij Media Markt, ook bij Dixons, ook bij een Apple Center, ook bij V&D etc etc
Hey, dat klinkt als prijsafspraken. Ik zal de NMA even een mailtje sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:05:
[...]

Hey, dat klinkt als prijsafspraken. Ik zal de NMA even een mailtje sturen...
Kun je dat dan meteen doen voor alle overige a-merken in alle branches die er maar zijn?
Een a-merk heeft voor haar producten veelal een vaste prijs waarbij een dealer maar weinig winstmarge kan behalen. Er mee stunten mag vaak niet omdat men een bepaald imago wil hebben. Voor velen is dat dan een reden om een tweede merk te lanceren die de goedkope broer/zus moet worden waarbij er zoveel gestunt mag worden met de prijs als maar kan. Zo heeft Asustek daarom ook het goedkopere Asrock opgericht dat ze naast de duurdere broer Asus zetten. Bij Asrock kunnen ze met de prijs stunten, bij Asus niet. Common practice heet dat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
De iPod Nano 8GB zwart voor €199.

http://www.speurders.nl/dagknaller?ito=dk2

Volgens de mailing is hij nieuw. Iets met dagknaller, van Speurders.nl.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Gelukkig kunnen ze niet buiten Nederland leveren of ik werd even een beetje gek.
Gisteren mijn iPod Nano 4GB (groen) besteld vanop de Apple site, gisterenavond melding gekregen dat het verstuurd is. Samen met Nike+ en de armband. Een beetje muziek tijdens het lopen is welkom.

Het enige waar ik wat tegenop zie is het gebruik van iTunes. Ik zal het eerst toch eens deftig moeten instellen, want ik zie het niet echt zitten dat iTunes mijn bestanden zou gaan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je iTunes voor het eerst opstart krijg je een wizard waarin gevraagd wordt of iTunes je bestanden moet verplaatsen of laten staan. Mocht je die wizard al doorlopen hebben: in de Voorkeuren onder Geavanceerd -> Algemeen moet je "Kopieer bestanden naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek" uitvinken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik gebruik al tijden Winamp om m'n iPodje vol te gooien, werkt perfect hoor. Geen gedoe met dat iTunes, gewoon oud en vertrouwd. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Drawer schreef op donderdag 26 april 2007 @ 19:00:
Ik gebruik al tijden Winamp om m'n iPodje vol te gooien, werkt perfect hoor. Geen gedoe met dat iTunes, gewoon oud en vertrouwd. O+
Ach, iTunes valt wel mee hoor. Je moet er gewoon gewend aan raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
Thardus schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:20:
Gelukkig kunnen ze niet buiten Nederland leveren of ik werd even een beetje gek.
Gisteren mijn iPod Nano 4GB (groen) besteld vanop de Apple site, gisterenavond melding gekregen dat het verstuurd is. Samen met Nike+ en de armband. Een beetje muziek tijdens het lopen is welkom.

Het enige waar ik wat tegenop zie is het gebruik van iTunes. Ik zal het eerst toch eens deftig moeten instellen, want ik zie het niet echt zitten dat iTunes mijn bestanden zou gaan verplaatsen.
'vroeger', in mijn pc tijd kon ik me ook niks voorstellen bij wat nou het voordeel zou zijn van itunes, maar op de een of andere manier zou ik nu toch niet meer terug willen naar alles zelf doen. Het is gewoon zo makkelijk om even een cd'tje erin te knikkeren en iTunes de rest van het werk te laten doen. Hoef ik niet meer na te denken over mappen en of alles wel goed staat. Je moet er wel even open voor staan, maar dan kan iTunes het beheren van je muziekcollectie best makkelijk maken.
Maar als je het echt niet wil kun je het idd uitzetten, smaken verschillen natuurlijk gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

iTunes vind ik alles behalve tegenvallen!
Ik vind dat alles zo aardig overzichtelijk gesorteerd wordt en ik heb liever dat iTunes alles voor me doet.
Top programma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, sinds gisteren een iPod Nano 8GB. Wanneer ik het toestel aan zet (vanuit slaapstand), dan hoor ik een redelijk luide plop op mijn koptelefoon.

Is dat standaard, alsin hoor je dat altijd bij de nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:28:
Vraagje, sinds gisteren een iPod Nano 8GB. Wanneer ik het toestel aan zet (vanuit slaapstand), dan hoor ik een redelijk luide plop op mijn koptelefoon.

Is dat standaard, alsin hoor je dat altijd bij de nano?
Dan wordt er stroom gezet op je oortjes om geluid te transporteren. Ik heb het een heel klein beetje, je hoort het alleen als je het geluid hard hebt staan. Volgens mij heeft iedereen dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHenken
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

MarcoHenken

Grafisch Ontwerper

Heb het ook ja.
Niet teveel op letten.
Meestal zet ik me ipod eerst aan en dan pas oordopjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Laatst online: 07-07 12:14
DaannO schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:32:
[...]

Dan wordt er stroom gezet op je oortjes om geluid te transporteren. Ik heb het een heel klein beetje, je hoort het alleen als je het geluid hard hebt staan. Volgens mij heeft iedereen dat. :)
Hier hoor ik het ook. Ik stoor me er voor de rest niet aan. Het zal ook wel niet zo veel kwaad kunnen, de drums van menig track is harder dan het geluid dat je hoort bij het aanzetten van je iPod.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
Hmmm... Ik zoek een site waar je allemaal andere menustijlen voor de iPod kunt downloaden. Een soort van hacks zijn dat, om het design van je iPod totaal te veranderen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je zoiets als Rockbox bedoelt... http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/WpsIpodNano
*Als je naar beneden scrollt zie je alle thema's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
Ik heb nu ongeveer 1 maandje de rode 4GB nano + V-MODA Vibe Red Roxx.
Hiervoor had ik een iPod 4th gen 20GB waar de harde schijf kapot van was gegaan, toch nog 2,5 jaar gehad, en vond em ondertussen wel een beetje te groot vergeleken de meeste andere mp3-spelers.
Aangezien ik iTunes al fijn vond werken + ik een aantal nummers had gekocht via iTunes leek het mij wel handig om weer een iPod te nemen.

In het begin was de bass veel te overdreven, gelukkig kon ik dit verminderen door de treble booster in te schakelen.
Verder is de accuduur eens stuk beter vergeleken mijn vorige iPod, die moest ik na 3dagen gebruik alweer opladen, de nano gaat makkelijk een week mee. Verder is ie qua gewicht+grote ook een stuk fijner om mee te nemen.
Vroeger had ik om mijn iPod al mijn muziekcd's staan ongeveer 1500 nummers (13 a 14GB) dus het was niet mogelijk om alles op de nano te plaatsen, dus heb ik gewoon 1 favoriete afspeellijst gemaakt en zit nu op de 360 nummers.

Al met al ben ik goed tevreden over mijn nieuwe nanotje :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Af en toe gaat mijn tijd in 1 keer anders staan...
Dan gaat hij bijvoorbeeld in 1 keer naar juni 2006 en dan 0:00 uur.
Ik weet niet precies wanneer dit gebeurt want ik kom er pas later achter..
Maar ligt dit aan de tijd van mijn computer of aan de tijd van me ipod of itunes ofzo?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ipod is helaas pas overleden,

hij heeft een bezoekje gebracht aan de wasmachine :P

heb wel direct een nieuwe besteld, kan namelijk nie zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Remy!!!! schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:29:
Ik heb nu ongeveer 1 maandje de rode 4GB nano + V-MODA Vibe Red Roxx.

[...]
Woow, ik check net even Google op "V-MODA Vibe Red Roxx" _/-\o_ , wat zien díe oopdopjes er tof uit zeg :9~

Kost dat? :P
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:32:
mijn ipod is helaas pas overleden,

hij heeft een bezoekje gebracht aan de wasmachine :P

heb wel direct een nieuwe besteld, kan namelijk nie zonder
Dom, dom, dom.
Vriend van mij heeft dat ook gehad. Hij had 'm toen een dagje op de verwarming gelegd. Toen deed ie het weer, alleen het scherm bleef wazig.. Raar maar waar.

[ Voor 27% gewijzigd door CdD op 07-05-2007 19:40 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
CdD schreef op maandag 07 mei 2007 @ 19:35:
[...]

Woow, ik check net even Google op "V-MODA Vibe Red Roxx" _/-\o_ , wat zien díe oopdopjes er tof uit zeg :9~

Kost dat? :P

[...]

Dom, dom, dom.
Vriend van mij heeft dat ook gehad. Hij had 'm toen een dagje op de verwarming gelegd. Toen deed ie het weer, alleen het scherm bleef wazig.. Raar maar waar.
Ik heb ze op de site van apple gekocht voor 99 euro. Ben er goed tevreden over :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Firmware 1.1.3 is uit. Weet iemand iets over veranderingen? Of loop ik weer hopeloos achter... :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:15:
Firmware 1.1.3 is uit. Weet iemand iets over veranderingen? Of loop ik weer hopeloos achter... :)
Ik ben bang van wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Wil iemand mij helpen met Itunes,

Ik heb een shuffle en een 8gb Nano.

Bij de shuffle vernieuwd hij de nummers die erop staan elke keer ik hem aansluit. Dat wil ik dus bij de Nano ook. Ik heb 8 playlisten. 7 smart en 1 vaste. 2 van deze smart playlisten zijn op willekeur gesorteerd, deze moeten dus elke keer als ik mijn nano aansluit vernieuwd worden zodat er weer andere nummers op komen.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Wat heb jij een verschrikkelijk vervelende persoonlijkheid, kan ik dus niets mee met die opmerking :P
Maeslant schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:46:
Wil iemand mij helpen met Itunes,

Ik heb een shuffle en een 8gb Nano.

Bij de shuffle vernieuwd hij de nummers die erop staan elke keer ik hem aansluit. Dat wil ik dus bij de Nano ook. Ik heb 8 playlisten. 7 smart en 1 vaste. 2 van deze smart playlisten zijn op willekeur gesorteerd, deze moeten dus elke keer als ik mijn nano aansluit vernieuwd worden zodat er weer andere nummers op komen.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Synchroniseert hij bij de Nano wel automatisch alle playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
_Brake_ schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:58:
[...]

Wat heb jij een verschrikkelijk vervelende persoonlijkheid, kan ik dus niets mee met die opmerking :P

[...]

Synchroniseert hij bij de Nano wel automatisch alle playlists?
Niet alle, ik heb er een aantal geselecteerd, want alle playlists gaat niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets over de tijd:
http://gathering.tweakers...message/27984153#27984153
Hoi
Af en toe gaat mijn tijd in 1 keer anders staan...
Dan gaat hij bijvoorbeeld in 1 keer naar juni 2006 en dan 0:00 uur.
Ik weet niet precies wanneer dit gebeurt want ik kom er pas later achter..
Maar ligt dit aan de tijd van mijn computer of aan de tijd van me ipod of itunes ofzo?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Maeslant schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:09:
[...]

Niet alle, ik heb er een aantal geselecteerd, want alle playlists gaat niet passen.
Misschien dat het hier dan ergens fout gaat? Probeer de playlists es 1 voor 1 aan te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol iedereen lult ook gewoon stug verder over die playlist :D
Maar kan iemand mij een antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon die numemrs naar je shuffle slepen via iTunes...

verder is die nieuwe nano een topper, lekker plat en dun, merkt geeneens dat je em bij je heb, lekkere accuduur.
Wel even wat beter dan die 20GB iPod foto die ik hiervoor had hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:42:
lol iedereen lult ook gewoon stug verder over die playlist :D
Maar kan iemand mij een antwoord geven?
Ik wil wel, maar heb het nog nooit meegemaakt! Als het een computer was geweest, had ik gezegd dat je BIOS batterij leeg was, maar ik denk niet dat die in de nano zit :P

Heb je al geprobeerd je iPod te herstellen en alle muziek etc. er opnieuw op te zetten? En zit de laatste firmware (1.1.3 :P) al op je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

Ik heb nu sinds vorige week maandag een iPod Nano 4Gig Silver...
Heb nu toch wel ff hulp nodig..
Het gaat erom dat ik teveel muziek op mijn pc heb... Nu wil ik dus uit al die muziek.. Random muziek op mijn ipod zetten. Net zoiets als met de iPod shuffle.
Het maakt me niet uit of ik het er zelf op moet zetten, of dat Itunes het voor me doet (automatisch dus), maar moet wel even weten of het kan.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Laatst online: 14-09 19:45
Trigalti schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:29:
Ik heb nu sinds vorige week maandag een iPod Nano 4Gig Silver...
Heb nu toch wel ff hulp nodig..
Het gaat erom dat ik teveel muziek op mijn pc heb... Nu wil ik dus uit al die muziek.. Random muziek op mijn ipod zetten. Net zoiets als met de iPod shuffle.
Het maakt me niet uit of ik het er zelf op moet zetten, of dat Itunes het voor me doet (automatisch dus), maar moet wel even weten of het kan.

Alvast bedankt
Kan, bijv. door middel van de "partyshuffle" of door speciale playlists te laten maken...kan allemaal automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

JeroenGans schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:09:
[...]

Kan, bijv. door middel van de "partyshuffle" of door speciale playlists te laten maken...kan allemaal automagisch
Leg uit leg uit.. bij partyshuffle staan bij mij maar 20 nummers ofzo..
Playlists.. nogal wat hulp bij nodig, ben nieuw met iTunes. en niet gewend aan een "Nederlandsche" interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Ok, ken je het begrip "Smart Playlist" (Slimme afspeellijst geloof ik in NL versie)?
Dit zijn dynamische playlists die iTunes standaard bijhoudt.

Voorbeeld:

Ik maak een Smart Playlist aan met als voorwaarde "artist ends with Kooks". Zodra ik een nieuw album of nummer van the Kooks erin zet, gaat deze ook naar de playlist. iTunes zal deze playlist syncen met je iPod zodra je hem eraan hangt (en het syncen aan hebt staan uiteraard).

Je kan ook als voorwaarde een max. aantal hits aangeven. Bijvoorbeeld max 200nummers. Als je vervolgens geen andere voorwaarde aan je playlist geeft, zal hij 200random nummers uit je library vissen! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:15:
[...]

...
En ja, misschien krijg je er meer voor of wat dan ook, maar als ik even bedenk, die Zens laden nog steeds niet op aan USB 8)7 Je hebt een USB kabel om te transferen, en dan een adapter om te chargen, idioten 8)
...
En jij elke keer braaf je hele PC-tje opstarten om je ipod op te laden :')
Idioot voor je portemonnee en het milieu ja 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:08:
[...]

En jij elke keer braaf je hele PC-tje opstarten om je ipod op te laden :')
Idioot voor je portemonnee en het milieu ja 8)
Nee hoor, mijn mac geeft ook stroom in Sleepmode, daar komt bij dat ik ook gewoon een FWadapter heb voor mijn iPod ;) Maar wat ik bedoel: als jij hem aan je pc hebt hangen om muziek van af te spelen, wordt je iPod ook nog opgeladen. Een vriend van mij kwam hier een dagje en we speelde muziek van zijn Zen, en hij moest dus ook nog een losse adapter uit zijn tas gaan vissen want anders had hij geen muziek meer onderweg naar huis.. Dat noem ik nou niet practisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zens laden ook op aan USB hoor? Verder leveren er ze niet eens een aparte netstroomadapter bij, die moet je gewoon kopen, net als bij Apple. Of heeft die vriend van je een heel oude speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
RoD schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:31:
Zens laden ook op aan USB hoor? Verder leveren er ze niet eens een aparte netstroomadapter bij, die moet je gewoon kopen, net als bij Apple. Of heeft die vriend van je een heel oude speler?
Ok, nou tegenwoordig wel dan :+ Hij had een Zen Touch 30GB, valt dus best mee hoe oud het is :)
Afbeeldingslocatie: http://www.t3.co.uk/__data/assets/fp_auto_layout_image/58710/varieties/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
stevenP schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:55:
Ok, ken je het begrip "Smart Playlist" (Slimme afspeellijst geloof ik in NL versie)?
Dit zijn dynamische playlists die iTunes standaard bijhoudt.

Voorbeeld:

Ik maak een Smart Playlist aan met als voorwaarde "artist ends with Kooks". Zodra ik een nieuw album of nummer van the Kooks erin zet, gaat deze ook naar de playlist. iTunes zal deze playlist syncen met je iPod zodra je hem eraan hangt (en het syncen aan hebt staan uiteraard).

Je kan ook als voorwaarde een max. aantal hits aangeven. Bijvoorbeeld max 200nummers. Als je vervolgens geen andere voorwaarde aan je playlist geeft, zal hij 200random nummers uit je library vissen! :)
Klopt, maar dat random doet hij 1 keer. Waar kan je instellen dat hij elke week even weer 200 random nummers moet selecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds oktober ben ik in het bezit van een iPod Nano 8GB (de zwarte). Tot nu toe ben ik er dus nog steeds dik tevreden mee. Hiervoor had een een Creative Rhomba, dus een MP3 speler waar je dus 1 op 1 MP3 op kunt zetten. Helaas gaat dat dus niet met de Nano...en heb je dus aparte software (iTunes) nodig. Ach....het gaat snel en qua omslachtigheid walt het allemaal wel mee.

Nu weet ik dat er allerlei gadgets op de markt zijn om je iPod op je autoradio of op je stereo thuis aan te sluiten. Een van de mooiste dingen heb ik gezien bij een Autoshow...waar men 5 auto's op een rij dezelfde muziek konden laten afspelen...via een FM kastje wat je onderop je iPod klikt. De Dixons verkoopt ze voor 5 tientjes. Alleen...ik krijg dan wel de waarschuwing dat je het in Nederland niet mag gebruiken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met die FM apparaatjes? En stel...ik gebruik hem in de auto op een vrije frequentie. Dan lijkt me de kans toch heel klein dat de politie me bekeurd vanwege het gebruik van dat kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:51:
Sinds oktober ben ik in het bezit van een iPod Nano 8GB (de zwarte). Tot nu toe ben ik er dus nog steeds dik tevreden mee. Hiervoor had een een Creative Rhomba, dus een MP3 speler waar je dus 1 op 1 MP3 op kunt zetten. Helaas gaat dat dus niet met de Nano...en heb je dus aparte software (iTunes) nodig. Ach....het gaat snel en qua omslachtigheid walt het allemaal wel mee.

Nu weet ik dat er allerlei gadgets op de markt zijn om je iPod op je autoradio of op je stereo thuis aan te sluiten. Een van de mooiste dingen heb ik gezien bij een Autoshow...waar men 5 auto's op een rij dezelfde muziek konden laten afspelen...via een FM kastje wat je onderop je iPod klikt. De Dixons verkoopt ze voor 5 tientjes. Alleen...ik krijg dan wel de waarschuwing dat je het in Nederland niet mag gebruiken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met die FM apparaatjes? En stel...ik gebruik hem in de auto op een vrije frequentie. Dan lijkt me de kans toch heel klein dat de politie me bekeurd vanwege het gebruik van dat kastje?
Daar komen ze toch never nooit niet achter?.. Als je aangehouden wordt, zet je gewoon de radio op Slam FM of weet ik veel welke presets je ingesteld hebt :) iPod zal dan wel in je dashboardkastje liggen, of onder de armsteun in het middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel wat ervaring met deze fm spulletjes, niet die van ipod specifiek maar had er een uit maleisie meegenomen die in je sigaretten aansteker gaat. usb stick erin en dan heb je een radiotje dat mp3tjes afspeelt.
Ging niet lang mee en je moet er ook vanuit gaan dat je kwaliteit ook ineens die van een matige FM radio is... niet de digitale kwaliteit die je vanuit de ipod gewend bent helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Helaas is inderdaad de kwaliteit niet altijd 100% moet ik toegeven.. Mijn broer en een goede vriend van me hebben er een, het werkt prima en nee gepakt word je echt niet joh. En inderdaad, laat de politie maar hard maken dat je inderdaad aan het zenden bent..

In Nederland mag je officieel niet zomaar iets de wereld inzenden, moet je een vergunning / toestemming voor hebben. Maar op zo'n kleine schaal kunnen ze weinig maken joh! Mijn buren (waar ik oppas) hebben zelfs een babyphone op FM, zet ik hier thuis mn radio aan en ik hoor de kids 8)

Maar zo'n kleine schaal (de directe auto's om je heen zullen al geen goed signaal halen zo ongeveer) zal niet genaaid worden vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.speurders.nl/dagknaller

alleen vandaag de dagaanbieding voor 198 euro een zwarte 8GB, voor de geinteresseerden.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 16-05-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand wat dat "Andere.." is op ipod? Dus als je je ipod opent in itunes, staat er zoveel gb aan muziek, zoveel gb/mb andere & hoeveel er nog vrij is. Bij mij is het namelijk 35 mb (okay, klinkt weinig bij 8gb ipod) maar toch wel irritant. Ik heb geen foto's, geen andere files erop staan. Verder geen hoesjes oid. En je kan ook niet bekijken wat het is of verwijderen. Ik zie wel bvb in een mapje een bestand ipodcontrol van 20 meg. Ik wil graag die 35 ruimte vrij hebben en geen crap erop staan. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Volgens mij is dat overige gewoon het 'besturingssysteem' van de iPod zelf.
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:26:
[...]

inclusief alle tooltjes en games.
Precies! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door borstel op 17-05-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drensenbrink schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:17:
Volgens mij is dat overige gewoon het 'besturingssysteem' van de iPod zelf.
inclusief alle tooltjes en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:34:
http://www.speurders.nl/dagknaller

alleen vandaag de dagaanbieding voor 198 euro een zwarte 8GB, voor de geinteresseerden.
goddomme, net gemist :r

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Ik overweeg de aanschaf van de Nano (in combinatie met Nike+) en wil dan voor de kleur rood gaan. is deze alleen bij Apple zelf te bestellen? Of is deze ook bij andere shops verkrijgbaar? Kom 'm daar namelijk niet tegen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
RoelJewel schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:37:
Ik overweeg de aanschaf van de Nano (in combinatie met Nike+) en wil dan voor de kleur rood gaan. is deze alleen bij Apple zelf te bestellen? Of is deze ook bij andere shops verkrijgbaar? Kom 'm daar namelijk niet tegen ...
Nee klopt, het is een special edition en alleen via apple verkrijgbaar. Misschien wel bij de Apple Center's, maar vrees het niet.. Gewoon via de online shop dus :)

Lees de ST wil je, staat alles in over Nike+ & Nano:RED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ben al iets langer dan een maand in bezit van een 8gb nano, en ben er zeer tevreden mee! kwaliteit is super en over krassen maak ik me niet eens zorgen.

Oordopjes nooit gebruikt, headset geluid kwaliteit vind ik toch altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 11:45
Ik zit te denken om voor de Ipod 2nd te gaan...
Alleen is nu nog niet van levensbelang. ;)

Zal ik een paar weken wachten voor bepaalde acties?
- Of zal de prijs niet snel lager gaan dan €149,- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:37:
Mediamarkt heeft de rode ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er eigenlijk al nieuwe firmware? Of anders custom firmware?
Op mijn iPod staat nogsteeds 1.1.1 omdat ik geen nieuwere kon vinden, is deze er al?

Custom zoals rockbox voor 1st gen is ook leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee, is nog niet mogelijk bij de 2nd gen.

Zie ook iPodLinux.org -> Generations

[ Voor 58% gewijzigd door Kaspers op 25-05-2007 17:03 . Reden: linkje erbij je weet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
Drawer schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:45:
Is er eigenlijk al nieuwe firmware? Of anders custom firmware?
Op mijn iPod staat nogsteeds 1.1.1 omdat ik geen nieuwere kon vinden, is deze er al?

Custom zoals rockbox voor 1st gen is ook leuk. :)
Alternatieve software werkt nog niet. Wel is via iTunes 1.1.3 al verkrijgbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:26:
[...]

Mediamarkt heeft de rode ook :)
Vanmiddag bij MM hier in Maastricht geweest. Die hebben 'm niet. Verkoper had 't idee dat die rode alleen via de Apple-site is te krijgen.

Daarna nog ff bij de IVIZI (Premium Apple Reseller) in Maastricht geweest. Had toch gedacht dat ik 'm daar wel kon krijgen. Niet dus :N. Dus ik bestel 'm wel via de Apple-site :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoelJewel schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:06:
[...]

Vanmiddag bij MM hier in Maastricht geweest. Die hebben 'm niet. Verkoper had 't idee dat die rode alleen via de Apple-site is te krijgen.
Ow

Ik heb hem 100% zeker gezien bij MM in zwolle, 199euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:29:
[...]
Ow

Denk dat ze bij de verschillende vestigingen ook verschillende producten hebben (franchisers maken hun eigen keuzes, ook qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ze zijn er dus wel mee bezig om het werkend te krijgen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:29:
[...]
Ow

Weet je het heeeeeeeeeel zeker dat het om de RODE gaat :? ... Deze mogen namelijk alleen via de Apple Online Store verkocht worden... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:09:
[...]

Weet je het heeeeeeeeeel zeker dat het om de RODE gaat :? ... Deze mogen namelijk alleen via de Apple Online Store verkocht worden... :Y
100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
verplaatst

[ Voor 97% gewijzigd door FezzFest op 31-05-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FezzFest schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:46:
Hallo,

Aangezien mijn hele muziekbibliotheek uit FLAC bestanden bestaat, ben ik verplicht om een ander programma dan iTunes te gebruiken om mijn 2GB nano (2gen) te beheren. Mijn keuze is gevallen op winamp. Nu kan ik perfect flac bestanden afspelen, encderen en decoderen, maar wanneer ik een flac bestand naar m'n ipod wil sturen lukt dit niet, maw on the fly transcoden van FLAC naar mp3 werkt niet. Als ik het manueel doe FLAC->mp3, mp3-> Ipod werkt het wel. Ik heb addiotionele plugins geinstalleerd voor FLAC maar dit helpte niets. OOk de ipod plugin updaten (naar iPod Plugin Version 3.00 ) bracht geen soelaas. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

thx
Die vraag kun je beter in CSA stellen, aangezien dit weinig met de iPod zelf te maken heeft, maar meer met Winamp.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt in godsnaam dat standaardje dat bij de nano zit? Ik snap het echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bedoel je dat wit stukje plastic? Dat is een Nano 2nd gen Dock Adapter, voor gebruik in een Universal Dock. Dan hoeven fabrikanten maar een apparaat met een dock te maken, waar vervolgens ieder z'n eigen type iPod een dock adapter in kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooow. Ik dacht dat je dat op een één of andere manier ergens kon plaatsen, zodat je je ipod erin kon zetten.

Ik maar klooien met die stekker enzo 8)7

Ik kan me niet registreren bij de itunes store. Zodra ik mn CC gegevens ingevuld heb krijg ik: Itunes store could not process your request, please try again later.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiXel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:18:
Ik zit te denken om voor de Ipod 2nd te gaan...
Alleen is nu nog niet van levensbelang. ;)

Zal ik een paar weken wachten voor bepaalde acties?
- Of zal de prijs niet snel lager gaan dan €149,- ?
:(

149 in NE, en 159 euro in BE... En dat ondanks dat de btw nauwelijks verschilt (19-21%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:06:
[...]

:(

149 in NE, en 159 euro in BE... En dat ondanks dat de btw nauwelijks verschilt (19-21%)
149 - (19 percent of 149) = 120.69
159 - (21 percent of 159) = 125.61

4,92 euro verschil, nou nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:09:
[...]

149 - (19 percent of 149) = 120.69
159 - (21 percent of 159) = 125.61

4,92 euro verschil, nou nou.
Zo werkt het niet he :p

131.4 * 1.21 = 159
125.2 * 1.19 = 149

6.2 euro verschil dus :p (still, not fair ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een simpele en betrouwbare ipod netstroom oplader. Alleen is zo iets simpels toch heel moeilijk te vinden :+ (voor een normale prijs). De pricewatch geeft geen hits en diverse webshops ook niet. Kan iemand mij misschien iets aanraden?

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 01-06-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ronwiel schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:45:
Ik ben op zoek naar een simpele en betrouwbare ipod netstroom oplader. Alleen is zo iets simpels toch heel moeilijk te vinden :+ (voor een normale prijs). De pricewatch geeft geen hits en diverse webshops ook niet. Kan iemand mij misschien iets aanraden?
Hmm, ja de Apple-variant kan ik je gewoon het beste aanraden.. Het is inderdaad een keer 30 piek maar hij werkt gewoon goed! Stevig ding, je kan de stekkers switchen als je op reis gaat en er gaat gewoon een USBkabel in, geen gedoe dus met extra kabels :)
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA592_screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

MediaMarkt, hebben ze 3 verschillende varianten voor weinig geld :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang getwijfeld, in één hand de nano (2GB) en in de andere de creative zen v plus (ook 2GB, met radio!) => 159 vs 119 euro.

En toch voor de iPod gegaan. Normaal doe ik zoiets niet, en ga ik voor value for money. Maar in dit geval heb ik toch het gevoel laten spreken. Ik wou altijd al een iPod (een 'echte', the 'real thing') en dan toch maar voor de nano gekozen. Hopelijk ga ik er lang plezier van hebben en is mijn vertrouwen niet misplaatst (en ga ik het mij later dus niet beklagen). Ik ga namelijk niet elk jaar 160 euro uitgeven aan een mp3 speler. Ik ben voorzichtig met m'n gadgets, dus het zou wel even moeten kunnen meegaan.

Een ander argument was niet alleen de look and feel, en het gevoel bij een iPod, maar ook de vele accessoires. Ik beweer niet dat ik die ga kopen, maar het is een goed gevoel te weten dat ze er zijn en dat het apparaat in de industrie goed ondersteund wordt, zowel qua hardware als software (podcasts enz)

Presentatie en verpakking tip top in orde natuurlijk, zoals we van apple kunnen verwachten.

Bedenk wel even hoeveel winst apple hierop maakt. 2GB geheugen kost maximum 40 euro, als particulier, apple zal wel betere prijzen loskrijgen. De rest kan maximum 20-30 euro kosten. Volgens mij zit er een dikke 70-80 euro winst per nano op. Geen kritiek, het is hen gegund. Als ze dat weten klaar te spelen bij de consument (en bij mij dus ook) petje af. Maar de prijzen worden daar dus duidelijk niet bepaald op materiaal kosten, maar op segment product placement. Pure marketing dus. iPods zijn wel degelijk één van de grootste zuilen bij apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:12:
2GB geheugen kost maximum 40 euro, als particulier, apple zal wel betere prijzen loskrijgen.
4GB kost Apple maximaal 25 euro...

Niet duur, 50 euro voor een 4GB iPod Nano... kloon

Afbeeldingslocatie: http://www.ioffer.nl/images/products/28774-0.jpg

http://www.ioffer.nl/prod...&subcatid=&productid=2350

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
iPod nano 2G plaatje met plaatje als scherm?

Wil niet weten wat voor ding je voor dat geld thuis gestuurd krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Brickman op 03-06-2007 22:31 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:52:
[...]

4GB kost Apple maximaal 25 euro...

Niet duur, 50 euro voor een 4GB iPod Nano... kloon

[afbeelding]

http://www.ioffer.nl/prod...&subcatid=&productid=2350
Lol dat plaatje. Dat is wel een hele slechte soep zeg, damn 8)7 . Ik ben heel benieuwd hoe die speler er wel echt uit ziet, als je al iets krijgt als je iets besteld op die site.

edit:
Spuit11 enzo :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik weet niet of het toegestaan is om er naar tevragen.

Is het mogelijk om het volume van een ipod nano harder te krijgen?
Ik vind het zelf nogal zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja dat is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Brantje schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:29:

Kijk eens in je instellingen bij Volume Limit, misschien staat die aan / zacht :) Anders moet je even 2 seconden google'n naar iets in de zin van "iPod volume boost" ofzo, dan vind je tooltjes die het per mp3tje aanpassen. Dit heeft wel een nadeel want zodra je nieuwe nummers erop zet, moet je wel opnieuw die wizard draaien ;)

@Kaspers: doe niet zo flauw :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple iPod Nano 8 GB - Zwart

Vergroot
Apple

Stijlvol alluminium behuizing

Adviesprijs: € 249,00
bol.com prijs: € 209,00
U bespaart: 16 %

Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:31
Brantje schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:29:

Het is misschien wel een oude quote maar het staat al wel in dit topic
Roamor schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:00:
[...]

Inderdaad, dat kun je met GoPod doen. Dit simpele programma haalt de restricties uit je iPod, waardoor je nog sneller doof kunt worden. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Vihaio op 05-06-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
M'n iPod gaat niet meer aan :D Hij heeft een tijdje in het AV dock gezeten en was toen gekoppeld aan m'n z5500 (de tulp stekkers in zo'n speciaal blokje van Logitech). Ik heb ook al hold > eraf > menu+select geprobeerd, maar hij doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
_Brake_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:53:
M'n iPod gaat niet meer aan :D Hij heeft een tijdje in het AV dock gezeten en was toen gekoppeld aan m'n z5500 (de tulp stekkers in zo'n speciaal blokje van Logitech). Ik heb ook al hold > eraf > menu+select geprobeerd, maar hij doet niets.
Hmm, wat als je hem aan de stroom hangt? (in de zin van losse adapter in de muur)
Of gooi hem eens aan je computer? Meestal pakt hij het met dit soort pogingen het wel weer op.. Wel raar dat hij er zomaar mee gestopt is..
offtopic:
ik weet niet of die :D wel zo op z'n plaats is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
stevenP schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:09:
[...]

Hmm, wat als je hem aan de stroom hangt? (in de zin van losse adapter in de muur)
Of gooi hem eens aan je computer? Meestal pakt hij het met dit soort pogingen het wel weer op.. Wel raar dat hij er zomaar mee gestopt is..
offtopic:
ik weet niet of die :D wel zo op z'n plaats is ;)
Mja ik kwam er in de bus achter en heb geen kabels thuisthuis, dus zal dat pas morgen kunnen controleren. En anders gewoon even herstellen in iTunes. Apple heeft ook nog zo'n mooi 5 stappenplan geloof ik.

Waarom is die :D niet op z'n plaats, het interesseert me niet zoveel hoor. En áls ie stuk is, gaat ie toch terug voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
_Brake_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 20:25:
[...]

Mja ik kwam er in de bus achter en heb geen kabels thuisthuis, dus zal dat pas morgen kunnen controleren. En anders gewoon even herstellen in iTunes. Apple heeft ook nog zo'n mooi 5 stappenplan geloof ik.

Waarom is die :D niet op z'n plaats, het interesseert me niet zoveel hoor. En áls ie stuk is, gaat ie toch terug voor garantie?
Hmm herstellen is pas de 2e optie voor mij, om te herstellen moet hij in ieder geval weer een hartslag krijgen ;)

Over de :D, ja je hebt wel een punt hoor maar het klonk meer van "Haha, ik zat in de bus haha! Da's pech, iPod weg! whahaha :9 " dus ik dacht van hmm, ik zou het goed klut vinden als ik in een keer geen muziek meer heb in het OV :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
stevenP schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:10:
[...]

Hmm herstellen is pas de 2e optie voor mij, om te herstellen moet hij in ieder geval weer een hartslag krijgen ;)

Over de :D, ja je hebt wel een punt hoor maar het klonk meer van "Haha, ik zat in de bus haha! Da's pech, iPod weg! whahaha :9 " dus ik dacht van hmm, ik zou het goed klut vinden als ik in een keer geen muziek meer heb in het OV :X
Dat vond ik inderdaad ook het allerergste, dat ik geen muziek in de bus had (en morgen in de trein en in de bussen) :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 07-06-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:39
De batterij van mijn iPod mini is aan het sterven. Gaat nog maar een paar uur mee en soms kapt ie er even mee, terwijl ie net is opgeladen, waarna je hem later weer kan aanzetten om muziek af te spelen.

Weet nog niet of ik voor de nano ga. Vind de 4gig versie toch iets te duur, als ik kijk naar het feit dat ik een paar jaar terug hetzelfde betaalde voor mijn mini. Hij is dan wel wat kleiner en bevat een kleurenscherm, maar goed.
90% van de tijd zit hij in mijn zak. Foto's ga ik er ook niet op kijken. Als je hem aan- of uitzet is het wel weer aantrekkelijk om kleurenscherm te zien (ga geen moeite doen om covers erop te zetten).

Voor 50 euro meer heb je meteen 2x zoveel ruimte. Nou heb ik geen problemen met 4gig. Als ik 8gig heb zou ik dat volzetten en hetzelfde geldt voor wanneer ik 30gig zou hebben.

Als ik voor de nano ga, ga ik voor de zwarte 8gig of de groene 4gig (heb nu ook een groene mini en vind het wel een mooie kleur). Gaat nog een moeilijke keuze worden denk.

Heb nog niet zo erg naar andere MP3 spelers gekeken, maar die zijn vaak toch wat minder mooi en ook niet altijd even voordeliger.

Het nadeel vind ik de mini-audio uitgang. Dat beperkt me aanzienlijk in de mogelijkheid om er een eigen koptelefoon op aan te sluiten. De iPod oordopjes zijn niet altijd de beste en voor sommige muziek zijn ze niet geschikt (terwijl ik ook geregeld te spreken ben over de kwaliteit, licht er maar net aan wat ik luister).

Is nog even afwachten hoe lang de batterij van mijn mini nog aanvaardbaar is en of ik dan voor een nano ga of wat anders.
Is studentenkorting eigenlijk nog mogelijk en aan de hand waarvan kan je dat aantonen (ben nl. met afstuderen bezig), of zijn er andere aantrekkelijke acties?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De onderwijskorting is niet meer van toepassing op iPods sinds september 2006. Eventuele acties zijn meestal i.c.m. een duurder product, zoals bijvoorbeeld de back-to-school acties, waarbij je korting op je iPod krijgt als je een MacBook koopt.

En in welk opzicht ben je beperkt door de audio uitgang qua keuze voor een andere koptelefoon. De uitgang op een iPod is een 3,5-mm jack plug, wat volgens mij vrij standaard is en op nagenoeg alle mobiele muziek spelers (mp3, walkman, discman) zit die er te koop zijn (behalve dan de gare TomTec Bart Smit iPod's, die zijn 2,5-mm :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Maar is die van de nano niet kleiner dan 3,5mm?
Zoniet, dan zal ik me vergist hebben en is het geen belemmering.
Zat net even in de store te kijken en zag dat er geen korting meer werd verleent op de iPods.

Wellicht dat ik idd verward was door die goedkope 2,5mm gevallen van de BartSmit.

Zit relatief weinig verschil qua prijs tussen iPod video 30gb en iPod nano 8gb (maar €20).
Wordt dan denk toch de groene 4gb nano.

BTW, over die dockconnector. Gaat je batterij er niet enorm op achteruit als je je iPod dagelijks in de dockconnector zet, zonder dat de batterij leeg is (en hij dus steeds een beetje bijgeladen wordt)?

[ Voor 50% gewijzigd door VincentG op 08-06-2007 00:36 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ipooto.com/IP/PD/F01R/QF01R.jpg

Dit heb ik vandaag gewonnen... kwaliteit zal wel niet super zijn, maar wat wil je ook voor 4,95 :)
Mijn auto audio is ook niet je van het, dus de kwaliteit is ook niet super belangrijk. We zien t wel :) Laat het wle weten als ik t ding getest heb

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
VincentG schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 00:31:
Maar is die van de nano niet kleiner dan 3,5mm?
Zoniet, dan zal ik me vergist hebben en is het geen belemmering.
Zat net even in de store te kijken en zag dat er geen korting meer werd verleent op de iPods.
Zoals Daedalus al zegt, de jackplug van de nano is echt 3,5mm. Kan je gewoon alle oordoppen in prikken!

Dat is ook het eerste wat ik heb gedaan, trouwens, andere oordoppen gebruiken :) Want ik vind de standaard ipod oordoppen niet geweldig klinken en ze zitten bij mij ook niet goed (springen te makkelijk uit mijn oren).

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 14-06-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Echt cheap man, ipod oordoppen na kleine half jaartje al weer stuk. Was het eerst de buitenkant (randen scheuren enzo) nu hoor ik op 1 dop nog maar de helft. Vandaag maar nieuwe gekocht (geen ipod oordoppen meer, die worden zo uber goor grijs), want ik hoorde dat je niet kan ruilen wanneer de buitenkant beschadigt is. (Al vraag ik me uberhaupt af of je echt garantie heb op oordoppen, aangezien defecten meestal aan de gebruiker ligt volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoyzNDaHood schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:08:
Echt cheap man, ipod oordoppen na kleine half jaartje al weer stuk. Was het eerst de buitenkant (randen scheuren enzo) nu hoor ik op 1 dop nog maar de helft. Vandaag maar nieuwe gekocht (geen ipod oordoppen meer, die worden zo uber goor grijs), want ik hoorde dat je niet kan ruilen wanneer de buitenkant beschadigt is. (Al vraag ik me uberhaupt af of je echt garantie heb op oordoppen, aangezien defecten meestal aan de gebruiker ligt volgens mij).
Jawel, er staat in dit topic een link. Kun je je doppen bij apple gratis omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Mijn iPod mini batterij lijkt dood te zijn. Vaak kan ik hem niet eens meer aanzetten na het opladen, omdat ie dan al weer aangeeft dat batterij leeg is. Nu begint de mini te piepen als ik hem aan mijn pc hang middels de bijgeleverde usb kabel.
Wordt eerders maar eens op zoek naar een Nano.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier een nieuwe nano-usert...

Na een garantieclaim bij dixons van m'n ipod mini met verlengde garantie, moest ik een vervangend product uitkiezen...

Was ik helemaal niet blij mee, want ik vind het formaat van de mini veel fijner dan van de nano...

Maargoed, moest 48 euro bijbetalen voor een zwarte 8gig nano + 3 skins... Dus opzich geen slechte deal...

Beetje jammer alleen dat ik de helft van m'n accesoires weg kan donderen...

edit: Eerste wat me opvalt is dat de bestandsoverdracht echt verschrikkelijk traag verloopt :X
edit1: En het geluid is duidelijk minder dan van m'n ex-mini... :N

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 19-06-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
Ik heb net iets raars. Ik heb nu 1,5 jaa rmijn Ipod nano en hij loopt nu compleet vast. Kan niets meer doen. Komt geen geluid meer uit en wordt niet herkent door Itunes. Iemand een idee of is het echt einde ipod?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste