Booster schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:53:
@Frivole Henkie, Tijs D., mavi: das echt goeie shit zeg. Keep it up
@Makk0: Typografie is gaaf
Wat was dat met die kijkdoos opdracht, hoezo precies "binnen buiten"?
Ik ben mijn website opnieuw aan het opbouwen, de huidige voldoet als foto-showcase, maar niet om klanten mee binnen te slepen zeg maar. Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.
Klik voor groot:
[afbeelding]
Ja, het was een ontzettend brede opdracht. Enige gegevens waren dat het een kijkdoos moest worden, het moest een object worden, iets ruimtelijks. Als tweede moest het te maken hebben met binnen/buiten.
Mijn idee was een standaard
happy family, waar het altijd leuk en gezellig is. Althans, zo lijkt het van buiten af. Ondertussen hebben ook zij zaken die spelen, echtelijke ruzies of wat dan ook.
Het spel dat ik heb gemaakt is het wel bekende spel Memory. Een spel dat je gezellig speelt terwijl de andere familieleden toekijkt en lol heeft. Maar, mijn Memory spel is helemaal niet leuk om te spelen. De bovenkant (oranje) is van schuurpapier gemaakt, het voelt niet fijn aan en schuurt de huid openen. Daarna, na een hele tijd spelen komen de spelers erachter dat er geen winnaar is met dit spel, alle kaartjes hebben een ander "vervelend" beeld.
Daar komt het in het kort een beetje op neer....
Over je nieuwe website.
Een paar puntjes.
-De links boven aan de pagina (wie ben ik, etc.) zou ik op een andere manier dan een streepje aangeven dat deze actief is. Het streepje hangt er een beetje lullig bij (vet, kleurtje (rood?) misschien?)
-Ik vind dat het menu aan de linkerkant wat veel loze ruimte heeft naast de tekst.
-misschien iets meer contrast tussen menu en tekst proberen te krijgen.
-het puntje van de "i" in "fotografie en vormgeving" komt tegen de f aan. Dit is op te lossen door of iets aanspatieren of een ligatuur van de fi combinatie maken.
-het "vorige | volgende" mag van mij iets minder prominent aanwezig zijn.
Voor de rest. De aandacht gaat zeker naar de foto's. Het is iig allemaal duidelijk.
@TweakerDwayne: thanks!
Trouwens jammer dat het hier niet zo heel actief is (of actief lijkt, kom hier niet zo heel vaak). Is er niet zo iets als dat wat Dutchphotozone voor fotografie is, voor grafische bezigheden?