[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.725 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
mavi schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:33:
Heb mijn vorige werk afgemaakt. Zoals je ziet heb ik er niet veel aan veranderd.

[afbeelding]

Link
WOW! Zou je die full-ress naar mij willen emailen? _mail weer weg gehaalt_

[ Voor 5% gewijzigd door Heaget op 14-01-2007 12:59 . Reden: mailadres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op het Ying Yang symbool berusten inderdaad geen rechten.

Ik heb er vandaag over nagedacht. Ik ga het logo toch niet gebruiken, om eerder genoemde redenen en omdat het te afgezaagd en te simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik post weer eens wat schoolwerk

Typografisch partituur, a2 formaat:
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2007_01_13%20typografisch%20partituur/01.jpg

Ode aan Helvetica Neue, 30*30cm per blok:
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_11_27%20helvetica%20ode/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_11_27%20helvetica%20ode/05.jpg

"kijkdoos" opdracht, thema binnen/buiten:
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_09_13%20binnen%20buiten/01.jpg

Typografische stijloefeningen, 20*20cm:
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2006_10_16%20typografische%20uitingen/03.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MaKK0 op 13-01-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 13:12

Booster

Superuser

@Frivole Henkie, Tijs D., mavi: das echt goeie shit zeg. Keep it up :)

@Makk0: Typografie is gaaf ;)
Wat was dat met die kijkdoos opdracht, hoezo precies "binnen buiten"?

Ik ben mijn website opnieuw aan het opbouwen, de huidige voldoet als foto-showcase, maar niet om klanten mee binnen te slepen zeg maar. Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.

Klik voor groot:
Afbeeldingslocatie: http://woei.mindcontrolled.nl/previews/mindcontrolled-website2-preview1-thumb.jpg

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.
Ik zou het rood van het logo terugbrengen op meerdere plekken als detailkleur, bijvoorbeeld in de lijn onder 'fotografie', 'mijn portfolio', of de | in het hoofdmenu. Daarnaast gebruik je voor zowel menu's als de tekst hetzelfde lettertype in dezelfde kleur. Ik zou daar meer variatie in brengen.

Verder vind ik de site mooi strak en duidelijk zonder teveel poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Blaise schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 02:14:
Heb net een logo ontworpen voor mijn webdevelopment bedrijfssite. De site heet Spookpaard. De keuze voor die naam heeft een reden maar daar ga ik nu even niet op in.

De filosofie achter het logo is dat mijn websites ook in balans zijn, maar een ying yang logo is misschien weer teveel van het goede. Dit wordt waarschijnlijk niet het uiteindelijke logo. Het is iets te hippie/zweverig naar mijn smaak.

Wat vinden jullie?

[afbeelding]
Ik vind het ontwerp erg leuk, voor briefpapier is het perfect, maar voor een groot logo op je site zou ik em iets 'opleuken'. Zeker omdat je als webdeveloper een beetje gelie grapics wil showen.
Misshien zoiets als dit? Dit is een beetje de Apple-marble style.
Afbeeldingslocatie: http://deus.kicks-ass.net/~sabosma/spookpaard.png
Hier is de masterfile. Dit is gemaakt in Inkscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Blaise schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:48:
Ik zou het rood van het logo terugbrengen op meerdere plekken als detailkleur, bijvoorbeeld in de lijn onder 'fotografie', 'mijn portfolio', of de | in het hoofdmenu. Daarnaast gebruik je voor zowel menu's als de tekst hetzelfde lettertype in dezelfde kleur. Ik zou daar meer variatie in brengen.
Bedankt voor je opmerkingen :)

Het rood is verder nog nergens aanwezig, omdat ik er nog niet helemaal over uit ben of rood de kleur gaat worden die ik wil gebruiken :P De mouse-overs van de knoppen 'vorige' en 'volgende' heb ik voor het moment wel in rood gedaan en dat ziet er goed uit. Het is wel mijn idee om het wat vaker voor te laten komen, o.a. in foto's die op andere pagina's worden getoond.

Probleem met tekst of dunne lijntjes in het rood is dat het dan niet zo lekker 'krachtig' overkomt. Het wordt dan overmeesterd door de massa grijs er omheen en dat is zonde.
Verder vind ik de site mooi strak en duidelijk zonder teveel poespas.
Gelukkig :) De aandacht moet uiteindelijk liggen op de foto's in de portfolio.
Bij de overige pagina's (zoals 'wat kan ik voor u doen') wordt het linkergedeelte opgevuld met een foto en het rechter gedeelte gebruikt voor tekst. Maar hier ga ik later nog aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
@Booster en MaKK0; dit soort mooie dingen willen we zien in dit topic ;)

Om specifiek op MaKK0 terug te komen, je hebt een heel goed gevoel voor typografie en daar kan je heel ver mee komen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 10:10
Poging tot gebruik van de Meshtool (opdracht voor school, basis van illustrator leren) in illustrator...

Valt nog niet mee, maar je kan er hyper realistische dingen mee maken als je het echt beheerst _O_

Niet erg gedetailleerd, maar dat kwam meer door de tijdnood.

Resized in Photoshop
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/6944/zeehondresizeqj8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06 20:46
Dat ziet er best wel goed uit, als je er meer tijd in steekt kan het wel iets heel moois worden. Ik wil ook een keer Illustrator gaan leren. Ik heb begrepen dat je hele realistische plaatjes kunt maken met de mesh tool.

@Heaget
Ik heb je de walls gestuurd maar weet niet of het goed is gegaan. Je kunt ze in elk geval ook van mijn deviantart pagina downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
Booster schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:53:
@Frivole Henkie, Tijs D., mavi: das echt goeie shit zeg. Keep it up :)

@Makk0: Typografie is gaaf ;)
Wat was dat met die kijkdoos opdracht, hoezo precies "binnen buiten"?

Ik ben mijn website opnieuw aan het opbouwen, de huidige voldoet als foto-showcase, maar niet om klanten mee binnen te slepen zeg maar. Dus een nieuw opzetje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen zijn.

Klik voor groot:
[afbeelding]
Ja, het was een ontzettend brede opdracht. Enige gegevens waren dat het een kijkdoos moest worden, het moest een object worden, iets ruimtelijks. Als tweede moest het te maken hebben met binnen/buiten.

Mijn idee was een standaard happy family, waar het altijd leuk en gezellig is. Althans, zo lijkt het van buiten af. Ondertussen hebben ook zij zaken die spelen, echtelijke ruzies of wat dan ook.

Het spel dat ik heb gemaakt is het wel bekende spel Memory. Een spel dat je gezellig speelt terwijl de andere familieleden toekijkt en lol heeft. Maar, mijn Memory spel is helemaal niet leuk om te spelen. De bovenkant (oranje) is van schuurpapier gemaakt, het voelt niet fijn aan en schuurt de huid openen. Daarna, na een hele tijd spelen komen de spelers erachter dat er geen winnaar is met dit spel, alle kaartjes hebben een ander "vervelend" beeld.

Daar komt het in het kort een beetje op neer....

Over je nieuwe website.
Een paar puntjes.

-De links boven aan de pagina (wie ben ik, etc.) zou ik op een andere manier dan een streepje aangeven dat deze actief is. Het streepje hangt er een beetje lullig bij (vet, kleurtje (rood?) misschien?)

-Ik vind dat het menu aan de linkerkant wat veel loze ruimte heeft naast de tekst.

-misschien iets meer contrast tussen menu en tekst proberen te krijgen.

-het puntje van de "i" in "fotografie en vormgeving" komt tegen de f aan. Dit is op te lossen door of iets aanspatieren of een ligatuur van de fi combinatie maken.

-het "vorige | volgende" mag van mij iets minder prominent aanwezig zijn.

Voor de rest. De aandacht gaat zeker naar de foto's. Het is iig allemaal duidelijk.

@TweakerDwayne: thanks!

Trouwens jammer dat het hier niet zo heel actief is (of actief lijkt, kom hier niet zo heel vaak). Is er niet zo iets als dat wat Dutchphotozone voor fotografie is, voor grafische bezigheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

Trouwens jammer dat het hier niet zo heel actief is (of actief lijkt, kom hier niet zo heel vaak). Is er niet zo iets als dat wat Dutchphotozone voor fotografie is, voor grafische bezigheden?
Zou dat lopen denk je??? Mischien dat ik straks wat tijd over hou als DPZ V2 eindelijk in wat verdere staat van afheid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

er zijn naar mijn weten erg weinig sites waar brede grafische zaken besproken en geshowed kunnen worden en waar het niveau ook hoog ligt... als dit er wel is hoor ik er graag van.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Ontwerp voor een website van een boekenwinkel.
Het algemene idee achter de website was dat het zeer simpel moest zijn.

Dit is de begin pagina:
Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/5226/bb1hs5.jpg
De uil is het logo van de winkel.
De buttons moeten nog anders worden. Deze vind ik niet echt mooi, maar dat is nu meer voor het idee.
Ik wil er eigenlijk een soort van gescheurde papiertjes als boekenlegger gaan gebruiken, met waarschijnlijk handgeschreven buttons.

Alle subpagina's:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/9898/bb2wb1.jpg
Zelfde idee met de buttons. Maar ik weet nietgoed of ik de buttons wel aan de zijkant moet zetten. Misschien is boven in beeld beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
SuperNull schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:36:
[...]

Ik vind het ontwerp erg leuk, voor briefpapier is het perfect, maar voor een groot logo op je site zou ik em iets 'opleuken'. Zeker omdat je als webdeveloper een beetje gelie grapics wil showen.
Misshien zoiets als dit? Dit is een beetje de Apple-marble style.
[afbeelding]
Hier is de masterfile. Dit is gemaakt in Inkscape.
Ik vind het logo zo erg mooi! Het is alleen niet mijn stijl. Ik ben niet zo van de geile graphics ;)

Ik maak, en houd van overzichtelijke sites met strakke vormen en mooie typografie, waarbij de aandacht vooral uitgaat naar de inhoud. Daar past een logo bij met eenvoudige vormen en kleuren, anders springt het teveel eruit. Daarnaast heb ik nog steeds die bezwaren tegen ying yang die ik al eerder heb aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Laatst online: 02-06 10:10
Tjeemp schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:16:
er zijn naar mijn weten erg weinig sites waar brede grafische zaken besproken en geshowed kunnen worden en waar het niveau ook hoog ligt... als dit er wel is hoor ik er graag van.
www.cgtalk.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
justawitte schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:17:
Ontwerp voor een website van een boekenwinkel.
Het algemene idee achter de website was dat het zeer simpel moest zijn.

Dit is de begin pagina:
[afbeelding]
De uil is het logo van de winkel.
De buttons moeten nog anders worden. Deze vind ik niet echt mooi, maar dat is nu meer voor het idee.
Ik wil er eigenlijk een soort van gescheurde papiertjes als boekenlegger gaan gebruiken, met waarschijnlijk handgeschreven buttons.

Alle subpagina's:
[afbeelding]
Zelfde idee met de buttons. Maar ik weet nietgoed of ik de buttons wel aan de zijkant moet zetten. Misschien is boven in beeld beter?
Ik vind het wel een leuk idee. Maar dan moet je het wel uitwerken in Flash, want in HTML is dit niet te doen of je website wordt ontzettend traag.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
Rakkerzero schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:02:
[...]

Ik vind het wel een leuk idee. Maar dan moet je het wel uitwerken in Flash, want in HTML is dit niet te doen of je website wordt ontzettend traag.
Onzin. In Flash wordt je website juist een stuk trager. Voordeel van flash is dat je extra interactiviteit en animaties (pagina's die omslaan ed.) kan toevoegen wat in HTML niet kan, al kleven er ook weer een hoop nadelen aan (gebrekkige accessibility, werking met zoekmachine's, etc.) en dat is iets wat je zeker in overweging moet nemen. Bovenstaand ontwerp is echter vrij eenvoudig in puur HTML + CSS te verwezelijken...

Tip van mijn kant: hou de navigatie consistent: bij de hoofdpagina heb je de items bovenin en bij vervolgpagina's aan de rechterkant. Persoonlijk zou ik ze bovenin houden, is meteen beter leesbaar. Usability enzo...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik denk dat Rakkerzero bedoelt dat je in Flash een custom font kan includen zodat je geen plaatje hoeft te maken van de tekst.

Flash heeft natuurlijk wel als nadeel dat het ontoegankelijk is voor niet-visuele bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 14:08
Blaise schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:41:
Ik denk dat Rakkerzero bedoelt dat je in Flash een custom font kan includen zodat je geen plaatje hoeft te maken van de tekst.

Flash heeft natuurlijk wel als nadeel dat het ontoegankelijk is voor niet-visuele bezoekers.
Hoeft niet, Flash kan (doet ie volgens mij zelfs standaard) de tekst ook als HTML in het object meegeven. Hierdoor is de tekst wel voor zoekmachines én voor mensen met een minder zicht te bekijken (mits de software maar die code doorspit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Blaise schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:41:

uh ja, doelde idd op het font. Maar ik heb ff wat gezocht op het internet en vond deze link:

http://www.microsoft.com/...web/embedding/default.htm

Daarmee zou mij opmerking wellicht overbodig worden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Flash gaat het waarschijnlijk niet worden omdat ik dat niet kan. Maar ik kan er eventueel wel naar kijken.

Als ik alles in html en css zou moeten maken, lijkt het me ook niet echt een een targe website te worden. De achtergrond word rond de 100kb, dus dat vat volgens mij best mee, en de letters kan je of in de achtergrond meenemen, dan word hij vast iets groter, of als losse foto. Ben er nog niet helemaal uit of ik niet de tekst gewoon typ in een net lettertype. Dat is dan wel hanidger voor zoekmachines e.d.
Rakkerzero schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:16:
[...]

uh ja, doelde idd op het font. Maar ik heb ff wat gezocht op het internet en vond deze link:

http://www.microsoft.com/...web/embedding/default.htm

Daarmee zou mij opmerking wellicht overbodig worden.
Dás wel een handige link. Dat wist ik niet. Ik zal eens kijken of dat misschien een oplossing bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Dás wel een handige link. Dat wist ik niet. Ik zal eens kijken of dat misschien een oplossing bied.
Custom font embedding werkt helaas alleen in Internet Explorer. Alle andere browsers krijgen een fallback te zien.

Je zou wel zoiets kunnen gebruiken voor de koppen: http://alistapart.com/articles/dynatext

En dit is een kant-en-klaar concept voor custom fonts met Flash (maar wellicht ongeschikt voor een hele pagina vol tekst): http://www.mikeindustries.com/sifr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Blaise schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:29:
[...]
Custom font embedding werkt helaas alleen in Internet Explorer. Alle andere browsers krijgen een fallback te zien.
Dat is niet helemaal waar.
Want dit voorbeeld werkt ook in Firefox en Opera. Dus het werkt cross-browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik zie gewoon Times New Roman in Opera en Firefox. Het werkt wel, maar ik zie niet het custom font. Dat was die fallback waar ik het over had.

[ Voor 47% gewijzigd door Blaise op 17-01-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

ja, met nadruk op weinig!

ik weet niet, ik vind cgtalk altijd iets te groots en te afstandelijk over zich heen hebben, ik vind het geweldig om af en toe eens te kijken naar al het moois daar, maar niet echt een hechte community naar mijn idee... i could be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Hey, ik ben nog een beginner in 2D en ik was wat aan het proberen met een oog. Nu wou ik hiermee een wallpaper maken, ondanks dat de afbeelding zo klein is.
Nu heb ik een tekst erbij gezet, wat gespeeld met buitenrand enzo...
Maar ik mis nog iets, jullie weten vast wel wat er beter kan of er nog bij moet komen.
Ik had al zitten spelen met gradients en splines, maar dat werd niks.
Tips?

*klickable*Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/OogWallpaperKlein.jpg

Het is de bedoeling dat het een beetje dramatisch is, en dat is me niet gelukt vind ik :(

[ Voor 7% gewijzigd door Lima op 18-01-2007 09:26 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

L i m a schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:24:
Hey, ik ben nog een beginner in 2D en ik was wat aan het proberen met een oog. Nu wou ik hiermee een wallpaper maken, ondanks dat de afbeelding zo klein is.
Nu heb ik een tekst erbij gezet, wat gespeeld met buitenrand enzo...
Maar ik mis nog iets, jullie weten vast wel wat er beter kan of er nog bij moet komen.
Ik had al zitten spelen met gradients en splines, maar dat werd niks.
Tips?

*klickable*[afbeelding]
Ik zou dat text echt weg halen. Het is wel lekker clean met enkel dat oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

L i m a schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:24:
Het is de bedoeling dat het een beetje dramatisch is, en dat is me niet gelukt vind ik :(
Als je meer drama wilt moet je denk ik een ander fontje nemen. Dit is eerder sierlijk en aandoenlijk dan dramatish en donker. Oog is wel leuk gelukt, proficiently bewerkt, maar zoals ZktaS de typografie verpest het een beetje.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Ok, dan zal ik eens kijken voor eventueel een andere font. De tekst weglaten kan ik ook doen natuurlijk.
Dus geen gemors meer met kleuren enzo voor wat "opvulling"?

Ik vind het nog niet goed, ik ga het lettertype donkerder maken denk ik..en nog steeds mis ik iets. Desnoods doe ik die tekst gewoon weg.

edit:
Ik heb wat inspiratie gekregen, binnenkort een "update", ik ga ee ander lettertype nemen, dat wat gothic uitsraalt en dus drama. En van links naar rechtsboven ga ik ofwel met verschillende brushes te werk gaan of een soort van vlam creëren met de kleuren die ik wil. Ik zie wel nog.

[ Voor 94% gewijzigd door Lima op 18-01-2007 16:50 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
Poster voor een expositie in studio Pulchri in Den Haag: het Paradijs door Siebrand Weitenberg.
Formaat: a2

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2007_01_18%20het%20paradijs/01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ziet er goed uit, alleen ik hoop dat de witte tekst op de (voornamelijk) rode achtergrond op de print iets beter uitkomt, want nu kan ik sommige stukjes toch net moeilijk lezen :)
MaKK0 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:07:
Ja, het was een ontzettend brede opdracht. Enige gegevens waren dat het een kijkdoos moest worden, het moest een object worden, iets ruimtelijks. Als tweede moest het te maken hebben met binnen/buiten.

[cut]

Daar komt het in het kort een beetje op neer....
Nice! Leuk concept/uitgevoerd :) Schuurpapier achterkant, wie zou dat verwachten ;)
Over je nieuwe website.
Een paar puntjes.
Thanks. Ik ben er mee aan de slag geweest en een aantal dingen zijn wat verbeterd, binnenkort komt er denk ik nog wel een previewtje langs maar ik ga me eerst even concentreren op e.e.a online zetten en uitproberen.

Ik moet zeggen dat ik maar moeite heb met het maken van duidelijk navigatie voor in portfolio's. Eigenlijk wilde ik het per catagorie doen (drukwerk, fotografie, websites, etc) maar dan kom ik toch altijd uit op vreemde situaties.
Bijvoorbeeld, eerst klikken mensen op portfolio, dan moeten ze op een catagorie klikken, dan kunnen ze een project bekijken met de next/prev knoppen en dan heb je misschien ook nog meer dan 1 plaatje per project. Dat is navigatie in 4 lagen zeg maar, das echt niet leuk meer.
De gemiddelde ('domme') klant ziet waarschijnlijk weinig meer dan het eerste plaatje van je projecten.

On the other hand... Als je overal je beste/meest uitnodigende plaatje vooraan zet hoeft het geen punt te zijn, maar de gemiddelde klant zal toch details missen.

Maarrr, je kunt natuurlijk je overzicht sorteren op klant en dan heb je een navigatielaag minder. Tja. Lastig allemaal, als je sterrenbeeld weegschaal is tenminste ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Booster op 19-01-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50

Creesch

bla bla!

wederom aan het spelen geweest met de brushes smudge en burntool in ps.

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/plantje4b_klein.png
klikbaar

zitten zo hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes in (links onderste takje).
en uiteindelijk wil ik er ook nog een achtergrond bij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
@craze_ Gebruik je en tablet of heb je het met een muis gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Wat vinden jullie van deze? Lettertype, het oog...
Graag C&C

*klickable*
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/OogWallpaper1klein.jpg

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:55
offtopic:
Ik twijfel nog steeds of ik het mocht posten. Tien minuten werk en het is niet zo moeilijk maar hopelijk mag 'ie blijven.

Ik wou vanavond weer gaan lezen in mijn favoriete boek en daar wou ik een boekenlegger voor gaan maken met afbeeldingen van de film.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/5808/untitled11vc.jpg Afbeeldingslocatie: http://img330.imageshack.us/img330/3121/untitled129il.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/2558/untitled134hk.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door D. Ninjai op 20-01-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:50

Creesch

bla bla!

mavi schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:49:
@craze_ Gebruik je en tablet of heb je het met een muis gemaakt?
met de muis :) ik zou graag een tablet willen aanschaffen maar heb helaas andere zaken die urgenter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Zie ook hier aardig wat leuke dingen gemaakt worden, echter heb ik geen idee of ik het juiste topic te pakken heb, maar wilde toch even dit ontwerp met jullie delen dat ik gemaakt heb voor een bedrijf dat ik en een vriend van me aan het oprichting zijn.
De bedoeling van de header voor onze website, is dat deze per seizoen / feest / evenement / gebeurtenis zal veranderen (beetje het idee als wat Google op het moment doet) Wij vonden dit zo'n pakkent concept dat we dit wilde doorvoeren in ons ontwerp. Hierbij de screens :

Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/OneMind02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://marss911.nl/Thuis/2D/Tweakers/OneMind01.jpg

Graag horen wij jullie mening!

Groeten
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Marss911 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:44:
Zie ook hier aardig wat leuke dingen gemaakt worden, echter heb ik geen idee of ik het juiste topic te pakken heb, maar wilde toch even dit ontwerp met jullie delen dat ik gemaakt heb voor een bedrijf dat ik en een vriend van me aan het oprichting zijn.
De bedoeling van de header voor onze website, is dat deze per seizoen / feest / evenement / gebeurtenis zal veranderen (beetje het idee als wat Google op het moment doet) Wij vonden dit zo'n pakkent concept dat we dit wilde doorvoeren in ons ontwerp. Hierbij de screens :

[afbeelding]

[afbeelding]

Groeten
Marcel
Ik vind hem super ! Leuk uitgewerkt. Enige puntje van kritiek is dat ik de combinatie van het font - button niet zo mooi vind. Je hebt glossy buttons met een "getekent" font. Vind het niet lekker bij kaar passen maar das mijn mening. Voor de rest dus super :)

@ L I M A

Ik vind dat je bij de laatste eigenlijk alles wat er goed aan was weg hebt gegooit. Hij kwam eerst mooi "clean" over en nu ziet het er uit als een plaatje waarbij foute PS tutorials zijn gebuikt zoals de bliksem en de glow om je tekst. Ook de kleur vind ik niet gepast. Kwam de kleur van het oog eerst erg mooi uit op het wit. Nu met de zelfde kleur naar mijn mening totaal niet. Klinkt mischien wat hard maar ik vond de vorige zo mooi en nu ben ik shocked ofzo :'(

Ik zal binnenkort ook nog wel wat posten na deze ongezoute comment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

[afbeelding]

[afbeelding]

Groeten
Marcel
vind hem ook leuk, netjes uitgewerkt en alles ziet er goed geplaatst uit...
ik denk wel dat je moet uitkijken met die tekeningen, dat ze er ook nog netjes uitzien op andere resoluties, maar het concept ervan is leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:22

[afbeelding]

[afbeelding]

Groeten
Marcel
Mooi gedaan! De header vindt ik erg origineel, ik zelf had ook een idee om dit per seizoen (of zelfs met ochtend, middag en avond) te veranderen maar omdat ik geen idee had hoe ik dit kon toepassen heb ik het toch maar niet gedaan. Erg leuk idee en ik zal het doorzetten als ik jou was!

Wat betreft de rest van de site vindt ik ook erg goed. De buttons vindt ik inderdaad ook niet hellemaal kloppen, dat zal dan misschien ook het minst originele onderdeel van de site zijn. De font veranderen zal misschien het probleem op kunnen lossen.

Het kleur gebruik vindt ik erg verfrissend. Misschien een idee om dit ook per seizoen te veranderen? De groene kleuren passen erg goed bij de header en in combinatie met oranje vindt ik het ook erg mooi staan.

Top website! Paar kleine dingetjes nog maar zeker niet slecht!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 19:11
Nou, na een tijdje stil te hebben gezeten, ga ik weer 's aan de slag voor 'me eigen' :+

Ik wil deze headphones tracen, met daarna het snoer dat doorloopt in de tekst, ik denk dat ik de tekst met lusletters wil schrijven 'met het snoer' zeg maar.. Dus koptelefoon -> snoer -> Stevenp in lusletters aan een stuk door.

Ik ga dus nog wat oefenen op het schrijven vrees ik met mijn wacom :Y Nog niet echt hele enorme skills, maar ik vind dat dit er al wel aardig uitziet.
Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/steven/tmp/Headphones1.png
Het origineel, gewoon een foto van een Sony headphones
reflect'ed en kleuren vernacheld om het beter te kunnen zien/onderscheiden

Afbeeldingslocatie: http://stevenp.nl/steven/tmp/Headphones2.png
Het stukje wat ik nu tot flink af beschouw, de ronding is nog niet 100%, dat weet ik.. Ik heb nog een beetje ruzie met illustrator soms met die 'convert anchor point tool'.

Mocht je nog C&C hebben, ik sta open voor een hoop! (al moet ik toegeven dat ik het ook nog niet perfect vind, dus roepen dat het 0 is voegt weinig toe aan het beeld :+)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
OMG!!! Jong en dynamisch.......................
http://www.google.nl/search?q=jong+en+dynamisch+webdesign

Een succesvolle onderneming begint door je te onderscheiden van je concurrenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
craze_ schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:19:
[...]

met de muis :) ik zou graag een tablet willen aanschaffen maar heb helaas andere zaken die urgenter zijn.
Netjes, ik vind het wel mooi geworden. Ik wil zelf ook een tablet kopen maar weet niet echt wat goed is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
BertusG schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:22:
[...]

OMG!!! Jong en dynamisch.......................
http://www.google.nl/search?q=jong+en+dynamisch+webdesign

Een succesvolle onderneming begint door je te onderscheiden van je concurrenten...
Tuurlijk, dat klopt! Al is het tegenwoordig steeds moeilijker om uniek te zijn in een branche die steeds sneller groeit. Maar daarvoor poste ik onze ontwerpen hier niet ;)
Bedankt in ieder geval voor alle complimentjes en tips! Ik ga er eens achter zitten, kijken wat ik kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Bedankt voor je C&C jupjup!

Ik had zelf ook hetzelfde gevoel een beetje...Mijn mooie oog komt helemaal niet meer tot zijn recht..maar de plaat had wel opvulling. Kzal nog eens moeten wachten op een inval waar ik de plaat kan opvullen en clean en netjes strak houden.
De glow om de tekst, waarom vind je die eigenlijk lelijk? Ik vind het juist goed, zodat je dan de rande van de letters duidelijker ziet. Rechtsonder is het misschien wel overdreven....

Hopelijk binnenkort een mooiere plaat.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5433/desk6rf.th.png

Ik ben bezig met een nieuwe wallpaper. Bedoeling is dat ik een soort 3d effect creëer met 2d tools. Het is al bijna af, ik denk niet dat ik er nog veel aan verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Voor een commerciele site is de header te groot. Het is een z-z-z-zexy idee, maar zoals het nu is uitgevoerd vind ik het niet hip. Voor een "hobby site" zou het kunnen, maar voor een professionele website zou ik het wat compacter maken. Wil de content meteen zien niet na wat scroll werk. Tagline bij je logo zou ook niet mistaan in al die nutteloze leegte.

Het algehele stijltje vind ik wel wat hebben. Zacht en verzorgd. Ik zou zelf nog een extra kleurtje gebruiken, je zit nu vast aan oranje en groen, maar met nog een derde kleur wordt het geheel wat sterker. Gok ik.

Ik zou ook een copywriter inhuren of om een gunst vragen. Hoeft niet duur te zijn, maar het zal ongetwijfeld de professionele finishing touch zijn. Jong en dynamish is inderdaad erg dot.com bubble.

www.sitechecks.nl is meestal handiger als je je site wilt laten checken ;)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 10:59

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik ben maar eens aan de slag gegaan met illustrator:

Verkeerde plaatje, geen goedde save, sorry voor het ongemak. (had een trace helemaal verandert heel anders dan wat je nu ziet)

[ Voor 64% gewijzigd door Cablekevin op 26-01-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

dit is nou zoiets waar ze het over hebben als ze zeggen werk van kwaliteit waar tijd in is gestoken, dit is niet meer dan LIVE TRACE. misschien heb je wel met de settings zitten spelen, maar lijkt me toch dat je hier wat meer mee moet doen voordat je het hier showt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik vind 't een schitterend ontwerp. Heel mooi rustig en, zoals Yellow al zei, zacht en verzorgd. Krijg er een goed gevoel bij en dat is denk ik niet onbelangrijk bij eventuele nieuwe klanten die jullie site zullen gaan bezoeken.

Ik wil graag twee ontwerpen voor twee verschillende websites te laten zien. De eerste is voor een band. Ik heb eerder al eens twee ontwerpen voor deze site gepost maar ik vond ze eigenlijk niet mooi genoeg. Een tijdje geleden ben ik overnieuw begonnen en over dit resultaat was ik wél tevreden. Na wat kleine aanpassingen is dit het definitieve ontwerp geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.webtrash.nl/got/shadylane-klein.jpg
omdat je geen url's mag posten heb ik info@domeinnaam maar geblurred, nodig?

Het tweede ontwerp is voor iemand die een webwinkeltje wil beginnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.webtrash.nl/got/littlerascals-klein.jpg

Ik vind van deze tweede dat de kleuren eigenlijk te fel zijn, maar dit wilde ze graag. Verder zal 't een usabilty-test denk ik lastig doorstaan met deze verschillende, felle kleuren. Wat vinden jullie? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ze zien er beide goed uit. Hoe los je dat op met die grote background bij de eerste, is dat niet lastig omdat het laden dan langer duurt?

Bij de 2de is het oranje wat fel, het roze vind opzich ik wel meevallen. Het lettertype is wel klein naar mijn idee. Om de oranje wat af te zwakken kun je de witte tekst misschien wat groter en vetgedrukt maken.
En de oranje tekst op de roze balk komt niet zo super over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:33

Shrien

frequent snoozer

DelTorro schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:11:
[...]

Ik vind 't een schitterend ontwerp. Heel mooi rustig en, zoals Yellow al zei, zacht en verzorgd. Krijg er een goed gevoel bij en dat is denk ik niet onbelangrijk bij eventuele nieuwe klanten die jullie site zullen gaan bezoeken.

Ik wil graag twee ontwerpen voor twee verschillende websites te laten zien. De eerste is voor een band. Ik heb eerder al eens twee ontwerpen voor deze site gepost maar ik vond ze eigenlijk niet mooi genoeg. Een tijdje geleden ben ik overnieuw begonnen en over dit resultaat was ik wél tevreden. Na wat kleine aanpassingen is dit het definitieve ontwerp geworden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vind van deze tweede dat de kleuren eigenlijk te fel zijn, maar dit wilde ze graag. Verder zal 't een usabilty-test denk ik lastig doorstaan met deze verschillende, felle kleuren. Wat vinden jullie? Iemand tips?
Ik vind het bovenste gedeelte van die band-site niet echt mooi, de tekst kun je ook moeilijk lezen dat 'read more about us'.

Verder ja eh.. ga zo door :) .

Ik heb ook nog een dingetje waar ik vanmiddag wat tijd aan besteed heb.

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/6277/koe18xh4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
L i m a schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:26:
Wat vinden jullie van deze? Lettertype, het oog...
Graag C&C
Probeer als je iets dramatisch over wilt laten komen het met gevoel te ontwerpen. Bij het laatste ontwerp krijg ik totaal geen enkele emotie. Het geeft alleen aan dat je wat standaard photoshop effecten kunt gebruiken.

Ik heb geprobeerd snel iets in elkaar te zetten wat meer emotie toont. De letters vind ik zelf niet mooi maar heb ze neergezet om het even in de sfeer van jouw ontwerp te houden.
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/7052/darkennightbe2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Mijn mening is dat die cliché teksten bij dat soort plaatjes afdoen aan het beeld dat wordt geschapen. Alleen een oog is veel krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Blaise schreef op zondag 28 januari 2007 @ 20:40:
Mijn mening is dat die cliché teksten bij dat soort plaatjes afdoen aan het beeld dat wordt geschapen. Alleen een oog is veel krachtiger.
Dat ben ik geheel met je eens, daarom zei ik dat ik het had neergezet om het in zijn stijl te houden. Waar de tekst darken the night vandaan komt of welke betekenis het moet hebben vraag ik me ook af?
Misschien kan de maker van het origineel het uitleggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
Ik ben het deels met het bovenstaande eens.

Maar, "alleen een oog is krachtiger". Wat is er dan krachtig? Je communiceert op het moment dat je alleen een oog gebruikt vrij weinig. Wat ik zie is een dames oog, geëpileerde wenkbrauw in een duotoon. Het doet me op dit moment denken aan "in de gaten gehouden worden".

Wat je zou kunnen doen bij dit beeld is juist een hele rare tekst te gebruiken. Die je aan het denken zet. Iets in een hele andere richting, iets wat in eerste instantie niets met het oog te maken heeft. Stel, je zet er bij "in de lift". Dan krijgt het oog al een hele andere betekenis dan dat je er bij zou zetten "lazeren, nu 50% korting".

Maargoed, er is hier verder geen goed of fout. Ik neem aan dat dit gewoon een mooi plaatje moest worden, verder geen meerdere lagen. Dan lijkt mij zelf een oog alleen prima. :P

Brand essence workshop op een typografische manier vormgegeven. A2 formaat
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.michaeldanker.nl/content/2007_01_25%20brand%20essence%20workshop/01.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MaKK0 op 28-01-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bovenste site is erg fris :)

Onderste kan site kan misschien iets minder fel inderdaad.

Het font in het kader dat oranje is kan je het beste hetzelfde font geven als de rest van de content

Verder hele toffe ontwerpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
[afbeelding]

Gooi voor de gein eens een desaturate over je gehele site en kijk dan eens naar je header image. Dit is wat iemand met kleurenblindheid ziet als hij die site bekijkt, oftewel: meer contrast en gebruik geen complementaire kleuren of andere kleuren met nagenoeg dezelfde lichtsterkte naast elkaar! :)

Het gebruik van felle kleuren is op zich verder geen reden voor een verslechtering van de usability van een site. Zolang het maar duidelijk is en geen hoofdpijn opwekt :P...

Ik vind het een beetje vreemd dat de roze balk aan de bovenkant niet doorloopt, terwijl die aan de onderkant dit wel doet. Dit zou ik iig. consistent houden...

Voor de rest ziet het er netjes uit :)...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
[...]
[afbeelding]
Ziet er opzich al flink netjes uit, misschien inderdaad nog wat met de kleuren spelen en wat kleine dingen :) Zoals Hankey al zei zou ik de roze bar helemaal bovenaan door laten lopen, dit zorgt voor meer eenheid in de pagina.

Waar je vooral op moet letten met al die leuke headers etc die je in een raar font doet, die ga je (neem ik aan) in een jpg stoppen, om het zo alsnog met dit font zo te kunnen gebruiken. Doe het alsjeblieft dan 'netjes' en geef er ook even de tekst bij, dat als iemand zonder css gaat kijken op jou pagina (voor braille, slechtziende etc) hij niet helemaal de weg kwijt is omdat hij een hele hoop knoppen/headers mist! :)

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<style type="text/css">
.image
{
text-indent: -9000px;
}

#submit
{
background: @url(hier-je-plaatje.jpg);
width: 40px;
}
</style>
<span class="image" id="submit">text voor submit</span>

Zo kan het heel makkelijk, je geeft als achtergrond de knop mee en de text laat je op positie -9000px beginnen, die komt nooit in de pagina dus! :)

//edit:
offtopic:
MaKK0, wat voor opleiding doe je aan de KABK, ziet er nice uit! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 29-01-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Waar je vooral op moet letten met al die leuke headers etc die je in een raar font doet, die ga je (neem ik aan) in een jpg stoppen, om het zo alsnog met dit font zo te kunnen gebruiken. Doe het alsjeblieft dan 'netjes' en geef er ook even de tekst bij, dat als iemand zonder css gaat kijken op jou pagina (voor braille, slechtziende etc) hij niet helemaal de weg kwijt is omdat hij een hele hoop knoppen/headers mist! :)

HTML:
1
code

Zo kan het heel makkelijk, je geeft als achtergrond de knop mee en de text laat je op positie -9000px beginnen, die komt nooit in de pagina dus! :)
Of gebruik sIFR voor je headers, scheelt je heel veel jpg-jes maken, en je kan de tekst gewoon achteraf nog aanpassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
stevenP schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:28:
[...]

//edit:
offtopic:
MaKK0, wat voor opleiding doe je aan de KABK, ziet er nice uit! :*)
Dank je. Ik doe de opleiding Grafisch & Typografisch Ontwerpen op de KABK, voltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:53

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

H004 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:13:
[...]
Of gebruik sIFR voor je headers, scheelt je heel veel jpg-jes maken, en je kan de tekst gewoon achteraf nog aanpassen etc.
Whoei impressive :) thnx voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
H004 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:13:
[...]

sIFR is ook een alternatief ja, ik doe het liever met php. met sIFR krijg je een aantal mini flashfilmpjes/files in je pagina, ik vind zelf dat veel te log/omslachtig, als het toch om een statische afbeelding gaat. Maar het is zeker een alternatief :)

@ MaKK0, goh wat is de wereld klein :9 Dan ken je ook vast Petr (docent)? :) Daar kom ik weer regelmatig over de vloer, zijn zoon zit bij mij op school :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

[afbeelding]
Ik zou je navigatie element naar links halen en wat hoger plaatsen. Je winkelwagentje is momenteel superb duidelijk door het sterke blauw, maar je navigatie valt wel erg in het niet. De fele kleuren zoals je ze hebt toegepast kunnen prima. Zelfs zou ik de links niet in het zelfde handwritten fontje doen als de titels. Liever gewoon een strak fontje (idem voor het blauw op blauw geweld in winkelmandje).

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
stevenP schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:28:
[...]
Ik doe 't altijd iets anders maar schakel anders je stylesheet eens uit een neem een kijkje zou ik zeggen

edit:
De kleuren zijn alweer wat anders omdat ze dit graag wilde. Vind 't steeds minder worden :/ maar ik 't is mijn site niet natuurlijk. Omdat er een beetje haast achter zit én met die felle kleuren, vind ik 't ook lastig om mooie subpagina's te maken aangezien ik niet zoveel tijd voor heb om over na te denken.

[ Voor 19% gewijzigd door DelTorro op 30-01-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Yellow|A schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Ik zou je navigatie element naar links halen en wat hoger plaatsen. Je winkelwagentje is momenteel superb duidelijk door het sterke blauw, maar je navigatie valt wel erg in het niet. De fele kleuren zoals je ze hebt toegepast kunnen prima. Zelfs zou ik de links niet in het zelfde handwritten fontje doen als de titels. Liever gewoon een strak fontje (idem voor het blauw op blauw geweld in winkelmandje).
Ik zou zelfs het gehele font van dat handwritten vervangen voor iets wat overeenkomt met met het font in de titelbalk (tekst: little rascals). Ik vind het font niet zo passen in de layout. Alles is strak vormgegeven en dan komt ereens zo'n "slordig" handwritten font tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 10-05 23:20
wat dingetjes bij elkaar geshopt en ge-treshold, en tadaa! twee titelpaginaatjes voor wat profielwerkstukken :)
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/TitelFilmSmall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/IndiaSmall.jpg

en heb een foto van me zusje en eentje van mij inelkaar geshopt..
wordt verjaardagscadeautje voor me moeder, afgedrukt op canvas, 1 meter bij 1 meter :)
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c347/WhiteViper/MaFinalSmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

WhiteViper schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:00:

wordt verjaardagscadeautje voor me moeder, afgedrukt op canvas, 1 meter bij 1 meter :)
[afbeelding]
Wauw netjes :)
offtopic:
waar laat je dat doen ? Ik ben namelijk ook zoiets van plan voor het vriendinnetje
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

hehe, ben tijdje terug ook bezig geweest met een pws kaft en een cadeautje voor mijn ouders, maar dan ietsje anders ;) (dus dacht zal eens laten zien wat er bij mij uit kwam)

hier het resultaat:

PWS over amerikaanse burgeroorlog van twee vrienden
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.timovanderzanden.nl/images/work/pws.jpg

Cadeautje voor mijn ouders, allerlei hobby's en dingen die met ze te maken hebben zitten erin verwerkt
Afbeeldingslocatie: http://portfolio.timovanderzanden.nl/images/work/papmam_small.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Tjeemp op 03-02-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 10-05 23:20
Tjeemp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:06:
hehe, ben tijdje terug ook bezig geweest met een pws kaft en een cadeautje voor mijn ouders, maar dan ietsje anders ;) (dus dacht zal eens laten zien wat er bij mij uit kwam)

hier het resultaat:

[afbeelding]

Cadeautje voor mijn ouders, allerlei hobby's en dingen die met ze te maken hebben zitten erin verwerkt
[afbeelding]
alba :P

maar voor de rest really impressive :o allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

cliché font misschien, maar het doel heiligt de middelen he.

het font vond ik wel in het design van de rest van de poster passen, dus ja... vandaar!

maar anyways, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203812

Stewie, gemaakt met de pen tool, etc:
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/8936/stewie15mw.jpg

Een half-vector van mezelf. Ik weet het ik zie er niet al te best uit:
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/2445/tristanvector1darm0.jpg

2 CD covers gemaakt voor een vriend's mix:
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/374/cdcover1rj2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/8632/cdcover3th9.jpg

Apple iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/8815/iphone1qs3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40655

Erg mooi gedaan deze covers!
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je deze covers hebt gemaakt en welke filters je hiervoor hebt gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Tjeemp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:06:

hier het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind die van de burgeroorlog erg goed, heb je die misschien ook nog in a4 formaat?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

hij is voor a4 gemaakt... dus ja die heb ik ;) hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
poster voor een theaterstuk waarin de hoofdpersoon een vrouw is die verkleed als man kapitein van een schip wordt

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/7205/postercopygh8.th.jpg

graag C&C,

met name:
- hoe kan ik de text beter uit laten komen, maar dat wel het water wel goed te zien blijft
- het schip zit eigelijk een beetje in de weg voor de text....?

en niet over het logo (yingyang-discussie van hierboven is jaren nadat ik het logo gemaakt had ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

eperon schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:29:
poster voor een theaterstuk waarin de hoofdpersoon een vrouw is die verkleed als man kapitein van een schip wordt

[afbeelding]

graag C&C,

met name:
- hoe kan ik de text beter uit laten komen, maar dat wel het water wel goed te zien blijft
- het schip zit eigelijk een beetje in de weg voor de text....?

en niet over het logo (yingyang-discussie van hierboven is jaren nadat ik het logo gemaakt had ;) )
Ik zou:

- grijswaarde of sephia gaan, historisch en minder druk
- de schaduw van de letters aanpassen, nu zowel onder als boven en ziet er gewoon vreemd uit, en een ander font dan arial
- een ander plaatje van vrouw met baard, hierbij krijg ik toch echt shemale wegtrekingen, ze is te mooi daarvoor. Is er geen plaatje te vinden van tom-boys ofiets in die richting, krijg er gewoon een heel apart gevoel van, misschien is het de make-up ofzo.

Voor de rest lijkt het me wel een moeilijk onderwerp, begin qua indeling is er wel maar ik zou me nog wat storten op de grote details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Niet om lastig te doen (want ik vind het allemaal heel mooi :P) maar het is "design" en niet "desing" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151469

Nu heb ik iets gemaakt, maar ik vind dat het iets mist, er is iets aan het plaatje dat er niet thuis hoort, of er is iets niet, wat er wel thuis hoort.

Iemand nog tips ? :)

http://www.jhuntjens.nl/tempdirretje/thecreativemind.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 151469 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:26:
Nu heb ik iets gemaakt, maar ik vind dat het iets mist, er is iets aan het plaatje dat er niet thuis hoort, of er is iets niet, wat er wel thuis hoort.

Iemand nog tips ? :)

http://www.jhuntjens.nl/tempdirretje/thecreativemind.jpg
Ik mis eigenlijk niets :) Mooi kleurgebruik met dat blauwe erbij. ( is dat een riem om zn nek trouwens ? :X )

Nog een klein ideetje wat in me opkwam vanmiddag..

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7117/leesbrilxo9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203812

Anoniem: 40655 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:10:
[...]

Erg mooi gedaan deze covers!
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je deze covers hebt gemaakt en welke filters je hiervoor hebt gebruikt!
Ik kan je de .psd wel sturen van 1 van de twee als je zegt welke je wilt en waar ik het kan uploaden. Drop me maar een berichtje
Admiral Freebee schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:44:
[...]

Niet om lastig te doen (want ik vind het allemaal heel mooi :P) maar het is "design" en niet "desing" :)
=O Sorry, ik was er lang aan bezig en ik haastte de text erachteraan XD.

-------------

True story(Let niet op spellingsfouten, er staat een grotere versie op m'n dA account zonder fouten):

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6120/windowsvistauselesspremqo2.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Tjeemp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:54:
hij is voor a4 gemaakt... dus ja die heb ik ;) hoezo?
Ik zou hem wel eens in high-res willen bekijken zodat ik iets van een voorbeeld (lees:resultaat van technieken die ik ook wil toepassen) heb voor een 75x75 cm. poster waar ik aan ga beginnen ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Mijn dank is groot, het bleek toch niet al te speciaal te zijn (lees: niet heel moeilijk te doen) Maar evengoed bedankt ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158381

wat geverfd in photoshop :9

Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/826/naomicm2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vage sh*t die wel knap gemaakt is, ik vind de lippen wat te en is het de bedoeling dat zij geen onderlijf heeft? Anders zou de vlam het namelijk verlichten...

Hier een werkje van mij, wilde een andere achtergrond... (klik voor 1600*1200)
Afbeeldingslocatie: http://www.nijdam.nu/content/IMAGES/PHOTOSHOP/ierland_donker600.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Pin0 op 09-02-2007 11:54 . Reden: check images ]

Mijn Lego Mocs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185499

Ik heb 2 dagen geleden maar eens illustrator gedownload, want ik vond al dat vector werk wel mooi. Ik ben dus maar aan de slag gegaan met het tracen van een 69' Camaro, en tot zover het resultaat:
klik

Er zitten nog wel wat foutjes in en hij is ook nog niet af, maar ik wou ff weten wat jullie ervan vonden, want dit is mijn eerste echte werk in illustrator :P

btw, doordat ik hem heb opgeslagen als jpg zijn de kleuren een beetje vaag geworden. In het "echt" zijn ze dus wat feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Even een valentijns dingetje gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.cablekevin.nl/valentine.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Cablekevin op 11-02-2007 21:15 . Reden: Teken te weinig! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 09:49
he, die heb ik eerder gezien :p nice!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 185499 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:39:
Ik heb 2 dagen geleden maar eens illustrator gedownload, want ik vond al dat vector werk wel mooi. Ik ben dus maar aan de slag gegaan met het tracen van een 69' Camaro, en tot zover het resultaat:
klik

Er zitten nog wel wat foutjes in en hij is ook nog niet af, maar ik wou ff weten wat jullie ervan vonden, want dit is mijn eerste echte werk in illustrator :P

btw, doordat ik hem heb opgeslagen als jpg zijn de kleuren een beetje vaag geworden. In het "echt" zijn ze dus wat feller.
Best netjes als je pas 2 dagen gelden voor het eerst Illustrator gestart hebt. De enige opmerking die ik heb is dat je voor bijvoorbeeld de koplampen beter niet de pentool kan gebruiken, maar liever de ellips-tool. Wordt het allemaal net wat strakker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Even mn schetskunsten uit de kast gehaald ;)

Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/2523/riengras3wm8.jpg

Oudere kleur versie

Vind m in't zwart-wit mooier eigenlijk..

Even een update:

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/9708/riengras3kleurii1sg2.th.jpg
Figuur en achtergrond zelfde stijl ingekleurd

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/765/riengras1800fm8jy1.th.jpg
Andere kleurstijl..

[ Voor 48% gewijzigd door Shrien op 13-02-2007 01:49 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Shrien schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:13:
Even mn schetskunsten uit de kast gehaald ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Vind m in't zwart-wit mooier eigenlijk..
Ziet er wel goed uit. In ieder geval een stuk originer dan filterdingetjes die je in het verleden liet zien ;)

Misschien is het beter met het inkleuren één stijl aan te houden? Ik zie nu zacht geairbrushde gezichten en andere elementen juist als het ware met een kwast op het papier gedept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

sdomburg schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:23:
[...]

Ziet er wel goed uit. In ieder geval een stuk originer dan filterdingetjes die je in het verleden liet zien ;)

Misschien is het beter met het inkleuren één stijl aan te houden? Ik zie nu zacht geairbrushde gezichten en andere elementen juist als het ware met een kwast op het papier gedept.
/done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185499

sdomburg schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:
[...]

Best netjes als je pas 2 dagen gelden voor het eerst Illustrator gestart hebt. De enige opmerking die ik heb is dat je voor bijvoorbeeld de koplampen beter niet de pentool kan gebruiken, maar liever de ellips-tool. Wordt het allemaal net wat strakker van :)
Bedankt voor de tip :) maar met de ellips tool kan ik niet echt inschatten waar ik moet beginnen, om het rondje zeg maar perfect dezelfde vorm als de echte koplamp kan laten geven. +een deel van de koplampen zie je niet dus het is niet echt een cirkel, dus dan kan het niet volgens mij? (of ik moet een layer eronder doen)

(btw ik heb ook al best lang met photoshop gewerkt, dus heb al een beetje door hoe het programma werkt qua indeling enzo ;) )

Weet iemand misschien toevallig hoe je zo een "anchor punt" verplaatst/versleept? Want als ik nu iets NET fout doe en ik kom er later pas achter, dan is het een beetje lastig om weer opnieuw te beginnen. Terwijl als ik die punten kon verplaatsen, zou ik het makkelijker kunnen corrigeren. Als je snapt wat ik bedoel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Natuurlijk kan het wel, je knipt gewoon een deel van de ellips weg. Zoek eens naar wat basic tutorials over Illustrator, staat meteen uitgelegd hoe je anchor points verplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/7074/caresoy2.jpg

T-shirt idee'tje, gestuurd naar buutvrijforlife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

Geinig, leuk uitgevoerd ook maar moet jouw naam nou echt 36 keer terugkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 119987 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:41:
[...]

Geinig, leuk uitgevoerd ook maar moet jouw naam nou echt 36 keer terugkomen :)
ff copyrighten :P Zodat jullie 'm niet gebruiken ofzo.. veel tuig dat hier rondhangt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik verveelde me dus ff tut gemaakt van dat valentijns hart.
http://www.cablekevin.nl/Valentine%20Tutorial/
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat je alleen werk post waar je ook echt moeite voor hebt moeten doen. Klusjes die je in 5 minuten geklaard hebt zijn meestal weinig interessant voor anderen. ;)

In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.