Ervaringen werken bij Peak-IT? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 27.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212325

Anoniem: 76749 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:

Wat ze standaard zouden aanbieden was het volgende: Na het behalen van MCDST & ITIL wordt mijn salaris met 100 verhoogd, en zal ik uitkomen op 1200. ( Met andere woorden ik stap zelfs in op 1100! ). Maar voor mij wouden ze graag een uitzondering maken:

"In tegenstelling tot bovenstaand, willen we bij jou graag een uitzondering maken en zullen we het salaris inclusief het behalen van MCDST en ITIL aanbieden, waarmee je salaris neerkomt op € 1200,- bruto per maand. Dit betekent dat je salaris niet meeer wordt aangepast bij het behalen van je MCDST en ITIL omdat je de 100 euro er al bij hebt gekregen. Uiteraard kun je na het behalen van MCDST en ITIL nog steeds groeien in salaris!"
ook dat stond in mijn email die ik van hun kreeg, met uitzondering dat ik dan op 1400 euro zou zitten
zelf ben ik 21 en heb ook NIV 4 MBO Netwerkbeheer
Ook ik ben in Utrecht op Gesprek geweest,
Van de 40 vragen had ik er 13 goed :9
gaf nix zeiden ze want het gemiddelde lag toch lager
dat had dus ook voor die tijd hier gelezen
Ik heb dus meteen aangegeven dat ik niet op de helpdesk wil beginnen.
Vooral omdat ik daar niet de persoon voor ben om van 8.30 tot 17.30 op m'n stoel te zitten.
daar waren ze het niet mee eens. mooi niet mee eens laten zijn, ik lig er niet wakker van.
dat verhuis lijkt me persoonlijk ook niet wat, want ben je 1,5 uit huis en je zegt eht daar op en je moet weer terug naar je "huis" dan is dat mischien voor die personen ook niet echt makkelijk om weer aan die situatie te wennen.
ben nu ergens anders werkzaam en het bevalt goed, het is voor mij dichterbij huis en verdient een 100tal euro's meer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Ik ben nu 3 maanden via peak-it aan het werk en moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Misschien wel mede doordat ik niet als helpdeskmedewerker aan het werk ben maar meer op werkplekbeheer (voor AtosOrigin).

Enige puntje waar ik mij enigzins aan erger is de jonge meiden / voetbalstadion strategie. Misschien dat sommigen jonge mensen dit wel aantrekt maar het komt mij wat onprofessioneel over, ook de manier waarop de intervieuw filmpjes op de website gedaan worden.

Maar voor de rest moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben en niets te klagen heb, en ik denk dat peak-it een mooie opstap kan zijn op de arbeitsmarkt voor een hoop starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 13:12
hypz schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:37:
Ik ben nu 3 maanden via peak-it aan het werk en moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben. Misschien wel mede doordat ik niet als helpdeskmedewerker aan het werk ben maar meer op werkplekbeheer (voor AtosOrigin).

Enige puntje waar ik mij enigzins aan erger is de jonge meiden / voetbalstadion strategie. Misschien dat sommigen jonge mensen dit wel aantrekt maar het komt mij wat onprofessioneel over, ook de manier waarop de intervieuw filmpjes op de website gedaan worden.

Maar voor de rest moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben en niets te klagen heb, en ik denk dat peak-it een mooie opstap kan zijn op de arbeitsmarkt voor een hoop starters.
Haal je meerwaarde uit Peak-IT of had je net zo goed direct voor AO kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
t_captain schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:16:
[...]

Haal je meerwaarde uit Peak-IT of had je net zo goed direct voor AO kunnen werken?
Ik denk niet dat ik er meerwaarde uit haal, maar ik denk ook niet dat ik anders bij AO terecht was gekomen. Dat is voor mij dan ook direct het voordeel van Peak-IT. Het kan een mooi begin zijn om ergens binnen te komen en in contact te komen met andere organisaties. Maar het is denk ik ook een beetje geluk hebben waar je terecht komt, ik kan me goed voorstellen dat mensen die eerst een poos achter een telefoontoestel bij een helpdesk zitten voor een mager salaris een stuk minder tevreden zijn dan ik nu ben. Je moet hier wel over onderhandelen, en dat is voor een hoop mensen die net beginnen met werken best lastig omdat je hier dan geen ervaring in hebt en ook geen indicatie kan geven van wat je bij een vorige werkgever verdiende, en misschien ook geen goed idee hebt over wat normale lonen zijn voor starters in de aangeboden functie.

Toen ik de vraag kreeg bij het eerste gesprek "Wat wil je gaan verdienen?" Wist ik hier namelijk ook niet direct wat ik hierop moet antwoorden, en als je zelf al niks aangeeft kun je ook een erg laag aanbod verwachten. Dat moet je gewoon leren door een aantal sollicitatie ervaringen op te doen.

Wat ik overigens bij AO veel zie bij waar ik zit is dat er veel nieuwe mensen op basis van detachering worden aangenomen, met de bedoeling om na een periode de mensen waar ze tevreden over zijn over te nemen. Ik hoop dat dit bij mij ook het geval word, ik heb het erg naar mijn zin bij AO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220051

even een vraag over iets heel anders.

Ik heb een Aygo van Peak en daar heeft iemand bij het wegrijden van zijn parkeerplek mij van achter geraakt(ergens in de n8). En gister opeens schade aan de voorkant.

Het betreft in beide gevallen alleen lakschade van ongeveer 10 cm.
Mijn account manager stelde voor om niets te zeggen tot ik de auto ga inleveren.
betaal ik aan het eind mijn cotract 1 keer mijn eigen risico of per schade?
of hoef ik helemaal niet te betalen omdat het niet mijn schuld is?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 220051 op 22-10-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 23:14
schade moet je aangifte van doen bij de politie.
weet niet precies hoe het nu zit, maar vroeger had je daar het waarborg fonds voor
en dan kost het alleen tijd

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220051

ik weet dat ik aangifte moet gaan doen bij de politie maar als ik maximaal aan het eind van mijn contract 1x mijn eigen risico zal betalen dan wil w88 tot het eind van mijn contract want dan betaal je maar 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

_Arthur

blub

Anoniem: 220051 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:43:
ik weet dat ik aangifte moet gaan doen bij de politie maar als ik maximaal aan het eind van mijn contract 1x mijn eigen risico zal betalen dan wil w88 tot het eind van mijn contract want dan betaal je maar 1 keer.
Lees je lease contracten er op na. Je zal vast en zeker elke schade moeten melden. Je accountmanager zit niet met de gebakken peren als je hem inlevert, jij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 21:26
Waarom ga je hier zeggen dat je schade hebt aan je Peak-IT Aygo? *knip flame*heb toch niks te maken met dit topic?

[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
*knip* niet op ingaan

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 14:41
*knip offtopic*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2007 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47640

Anoniem: 220051 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:56:
even een vraag over iets heel anders.

Ik heb een Aygo van Peak en daar heeft iemand bij het wegrijden van zijn parkeerplek mij van achter geraakt(ergens in de n8). En gister opeens schade aan de voorkant.

Het betreft in beide gevallen alleen lakschade van ongeveer 10 cm.
Mijn account manager stelde voor om niets te zeggen tot ik de auto ga inleveren.
betaal ik aan het eind mijn cotract 1 keer mijn eigen risico of per schade?
of hoef ik helemaal niet te betalen omdat het niet mijn schuld is?
Ik weet niet wie jij account manager is, maar lijkt me niet 'your way to the top'.

Doe zeker aangifte van de schade, zo kan je achteraf aantonen dat het niet jou schuld is, je eigen risico van (ik meen) 150€ is per schadegeval.

Ik zelf heb in mijn peak-tijd te maken gehad met een gestriptje aygo (Nummerplaten, wieldoppen en ruitenwisser) dit is toen netjes via de verzekering gegaan van de leasemaatschappij nadat ik aangifte had gedaan, het eigen risico zou worden ingehouden van mijn salaris maar dat is gelukkig nooit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 21:26
*knip* Laat dat offtopic gebrabbel en de op de man gespeelde reacties maar achterwege.

[ Voor 100% gewijzigd door Rukapul op 25-10-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Ik heb zelf bij Champion IT gesolliciteerd (vlak voordat ze werden overgenomen/of fuseerden met Peak-IT. Ik werkte toen als systeem/netwerkbeheerder in een onderwijsinstelling en ging bij Champion/Peak IT 500 euro bruto(!) achteruit... Ik kwam uit op 1500 bruto, plus dat ik moest betalen voor opleidingen...

Omdat ik toen niks anders kon vinden heb ik uiteindelijk getekend, maar ondertussen bleef ik wel verder zoeken. Drie weken voordat ik daar zou beginnen kreeg ik bij Getronics PinkRoccade een baan aangeboden waarbij het salaris (dit verzin je gewoon niet) 800 euro bruto hoger lag dan bij Champion/Peak IT....!!!

Omdat ik nog niet begonnen was bij hun kon ik er zo onderuit, maar het liet me wel even realiseren dat Champion/Peak IT niet echt de meest verstandige keuze kan zijn...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
M-Opensource schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:11:
Omdat ik nog niet begonnen was bij hun kon ik er zo onderuit, maar het liet me wel even realiseren dat Champion/Peak IT niet echt de meest verstandige keuze kan zijn...
Zelfs al was je begonnen: proefperiode is van beide kanten...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:04

Hoicks

Techno!

3 dagen voor 1 november kon ik bellen met Peak-IT om het versgetekende contract nog voor aanvang van de werkzaamheden te ontbinden ;)

Ik begin per 1 november nu bij IT Oost-nederland als ICT Engineer!

Betere voorwaarden, stabiel bedrijf en zeer goede doorgroeimogelijkheden :)

* Hoicks is a happy man!

[ Voor 6% gewijzigd door Hoicks op 29-10-2007 13:15 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168548

Ik heb eendezer dagen een 'intake' gesprek bij Peak-IT. deze week heb ik echter ook al een gesprek gehad met 2 andere (kleinere) detacheerders die ook geintresseerd in mij zijn. Die twee bedrijven bieden mij (uiteraard) de kans om certificaten te halen, en één bedrijf heeft mij zelfs al (onder voorbehoud) een salaris voorstel gedaan van 1700,-. bruto p/maand. Bij bijde bedrijven heb ik een goed gevoel, hoewel de één beter aanvoelt dan de ander.

Voor de record, ik heb mijn MBO3 en slechts één jaar relevante werk ervaring. Is het uberhaupt nog waard om naar Peak-IT te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 168548 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:06:
Ik heb eendezer dagen een 'intake' gesprek bij Peak-IT. deze week heb ik echter ook al een gesprek gehad met 2 andere (kleinere) detacheerders die ook geintresseerd in mij zijn. Die twee bedrijven bieden mij (uiteraard) de kans om certificaten te halen, en één bedrijf heeft mij zelfs al (onder voorbehoud) een salaris voorstel gedaan van 1700,-. bruto p/maand. Bij bijde bedrijven heb ik een goed gevoel, hoewel de één beter aanvoelt dan de ander.

Voor de record, ik heb mijn MBO3 en slechts één jaar relevante werk ervaring. Is het uberhaupt nog waard om naar Peak-IT te gaan?
Nee is het niet waard. Ik heb een voorstel gekregen van 1600 euro (inclusief auto waar je dan wel nog 100 euro netto voor moet betalen). Met mijn 23 jaar en iets langer dan een jaar werkervaring.

Uiteraard heb ik ze vriendelijk bedankt en gevraagd om een beter bod of anders heb ik geen interresse. Daarop heb ik nooit meer antwoord gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricie op 31-10-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Ik kreeg vorige week weer een mailtje en een belletje van Peak-IT... "wij willen jou".

Precies een jaar geleden eens een sollicitatie gehad. Op zich redelijk bevallen, alleen het salaris (€1100, ik was 21, nu 22) wat zij mij toen wouden aanbieden (inclusief gratis certificaten, en 1 jaar contracts-plicht) trokken mij totaal niet. Dit inclusief dat ik een oorbel en een piercing heb, en dit werd bij Peak-IT wel geaccepteerd, maar bij een foto maken moesten die wel uit, dat zou de kans voor detacheren etc verhogen.

Uiteindelijk niet gedaan en een beter aanbod ergens ander gekregen.
Afijn, vorige week dus een belletje van hun kant of ik alsnog interesse had want Peak IT is echt flink gegroeid volgens hun.
Heb gezegd dat ik op dit moment een salaris verwacht van rond de €1800,- en dat ik niet bereidt ben om piercings en oorbellen uit te laten tijdens het werk. Ook dit zou allemaal geen probleem meer zijn en of ik graag langs wil komen..

Ik moet zeggen ik ben toch alsnog geintresseerd maar ik twijfel omdat ik een beetje het idee hebt dat ik er met te veel verwachtingen heen ga en toch niet krijg wat ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41
Als zij jou bellen, zou ik bijvoorbeeld reiskostenvergoeding vragen. :) Zo merk je ook hoe flexibel ze zijn.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

paella schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:19:
Als zij jou bellen, zou ik bijvoorbeeld reiskostenvergoeding vragen. :) Zo merk je ook hoe flexibel ze zijn.
Tegenwoordig zit ik dan weer in zo'n financiële situatie (werk fullt-time) dat ik dat niet meer zou vragen. Moet dan ook zeggen dat ik nooit het lef heb gehad om zoiets te vragen omdat ze zelfs als je werkeloos bent, nog verwachten dat je dit uit eigen zak kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52733

Lees de sluitpost in Werken bij Quinity nog eens goed, spam wordt niet gewaardeerd

[ Voor 74% gewijzigd door SmartDoDo op 02-11-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239231

Anoniem: 47640 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:29:
En wat vele niet durven, over salaris kan volgens mij wel een beetje onderhandeld worden :)
Dit heb ik ook gedaan idd...ben een beetje rond gaan kijken (in eerste instantie was ik ook aangenomen op projectcontract) Heb toen een Gigantisch aanbod gekregen bij een bedrijf in Amsterdam (2500 netto per maand, 13e maand, bonussen etc.) Ben toen teruggegaan naar Peak en heb ze dit voorgelegd...binnen een half uur werd ik gebeld dat ze me niet kwijt wilden, zit nu dus op vast contract, dik salaris, plus erg relaxed project!

Wat ik idd dus zou zeggen is dit: Durf je mond open te trekken! Als je weet wat je waard bent op de arbeidsmarkt, kun je ze afdwingen wat jij wilt! (bedenk wel dat als je net van je MBO opleiding afkomt, niet gelijk kan vragen naar vast contract en 3K + Netto per maand)

Er worden iig veel mogelijkheden geboden!

Studieschuld heb ik nu weten te omzeilen
Elk examen wat ik behaald heb geeft mij een stapje extra op mijn maandsalaris
En het mooie is, dat je van MCP doorgroeit naar MCDST, MCSA en MCSE (wat je kennis geeft van alle mogelijke vlakken..niet gelijk de top, dus MCSE) owjah en je ITIL natuurlijk...

Al met al, Peak geeft mij mooie kansen en gelegenheden
Waarvan ik van Qmagic eigenlijk alleen maar ellende heb vernomen. (Peak-ers die voorheen hebben gewerkt voor Qmagic)

Iedereen heeft zijn eigen belevenissen bij een werkgever. Soms positief, soms negatief...Dit pakt voor een ieder anders uit!
Wil je er echt voor jezelf achterkomen?
Kom solliciteren, geef op dat je onder project contract wil komen werken bij peak (zo omzeil je je studieschuld die je opbouwt en kun je ten aller tijden je contract opzeggen en ergens anders beginnen)
Easy deal toch?!

werving/spam is niet de bedoeling, oproepen je naam te noemen bij een sollicitatie dus ook niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SmartDoDo op 06-11-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239231

Te snel en te hoog van de toren geblazen!
Had eff de huisregels door moeten nemen...
Mijn excuses daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 239231 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:04:
Mijn excuses daarvoor!
Sowieso denk ik dat je iets te hoog van de toren blaast met je salaris. Je komt ui 1984 dus bent 23 jaar en hebt een MBO 4 ICT opleiding. En dan 2500 NETTO verdienen?

Post een je complete plaatje in: Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Anoniem: 239231 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:04:
Mijn excuses daarvoor!
Ik denk inderdaad ook dat dit iets overdreven is... Ik werk bij Getronics Pinkroccade en ben MCSE gecertificeerd (incl ITIL, ASL en dat soort onzin). En ik zit met dezelfde leeftijd bruto LAGER dan jij...

Aangezien ik talloze bedrijven heb afgelopen met m'n cv en Getronics Pinkroccade het beste bood... Heb ik het vermoeden dat je het iets overdrijft... als ik even argwanend mag zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227601

Anoniem: 239231 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:40:
[...]

Iedereen heeft zijn eigen belevenissen bij een werkgever. Soms positief, soms negatief...Dit pakt voor een ieder anders uit!
Wil je er echt voor jezelf achterkomen?
Kom solliciteren, geef op dat je onder project contract wil komen werken bij peak (zo omzeil je je studieschuld die je opbouwt en kun je ten aller tijden je contract opzeggen en ergens anders beginnen)
Easy deal toch?!

[mbr]werving/spam is niet de bedoeling, oproepen je naam te noemen bij een sollicitatie dus ook niet ;)[/mbr]
Tja en als er dan geen project is .. of het slechter gaat in de markt .. project betekend geen project
geen salaris! daarnaast ziet een hypotheekverstrekker je ook al aankomen met je contract zonder rechten!

Daarnaast rommelt het aardig binnen die club als ik wat van mijn vrienden mag geloven.
Elke week een andere accountmanager. rommelen met studieschulden terwijl ze helemaal nooit de twee weken hebben mogen volmaken maar toen al een opdracht hadden. ( wel vreemd moeten betalen waar je nooit gebruik van hebt mogen maken!)
etc etc... mooi verhalen en ik ben het eens er zijn altijd verhalen soms positief soms negatief, feit is dat ze altijd twee kanten hebben en wij ook niet altijd netjes zijn dus het er naar maken dat we er in ergste geval uit getrapt worden etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 227601 op 09-11-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 227601 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:30:
[...]

Tja en als er dan geen project is .. of het slechter gaat in de markt .. project betekend geen project geen salaris! daarnaast ziet een hypotheekverstrekker je ook al aankomen met je contract zonder rechten!
Je hebt een projectmatig contract en heen half/jaar/vast contract. Bij dat laatste wil zeggen dat je zonder project doorbetaald wordt en op kantoor zit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Outerspace schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:40:
[...]

Je hebt een projectmatig contract en heen half/jaar/vast contract. Bij dat laatste wil zeggen dat je zonder project doorbetaald wordt en op kantoor zit.
en dus ook weer een studieschuld hebt ... ik snap hoe contracten in elkaar steken, dat is dus niet relevant in het relaas van onze studieschuldontduiker met 2500 netto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 227601 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:45:
[...]

en dus ook weer een studieschuld hebt ... ik snap hoe contracten in elkaar steken, dat is dus niet relevant in het relaas van onze studieschuldontduiker met 2500 netto
Ben ik met je eens maar jouw voorbeeld klopt ook niet met de feiten ;)
Of je die 2 weken op kantoor nou volmaakt of niet die studie mag je gewoon doen hoor.
Het is sowieso niks meer of minder dan een computerbased training en die mag je gewoon blijven doen of je daar nou daar zit of niet.
Het enige nadeel is dan inderdaad wel dat je dat dan in je eigen tijd moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn vriendin is benaderd door GPpeople, schijnbaar een zusterbedrijf van peak-it.

Iemand hier ervaringen mee ? ben naarstig op zoek naar info omtrent hun , de werksfeer etc.

Salaris zou volgens diegene wel kunnen (en dat is heel wat meer als wat peak it wil betalen voor hun personeel )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Anoniem: 133351

Sinds vorig jaar mei ben ik begonnen bij Peak-IT.
Ben daar begonnen na het behalen van mijn MBO 4 Systeembeheer diploma en wat gerommeld te hebben in een computerserviceshoppie bij mij in het dorp.
Begonnen met een start salaris van 1050 bruto per maand op 19 jarige leeftijd.
Nu verdien ik 1800 euro bruto per maand en ben ik in het bezit van mijn MCSA en een Zwarte Seat Leon :P

Al met al heb ik het behoorlijk naar m'n zin en maar 2 maanden helpdesk gezeten, hierna gewerkt als Engineer (ook al had ik de certificaten niet).

Die 1050 salaris zag ik niet als HET salaris maar meer als school waar je voor betaald word.
Op 19 jarige leeftijd mag je niet verwachten dat je direct aan de top begint.
Het is je weg naar de top.
Een goede start met een duwtje in de rug.

Al met al kan je inderdaad goed onderhandelen over je salaris, als je je maar bewijst!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Komt dit door het bedrijf waarbij je gedetacheerd bent (ivm reclame) of heb je 'hem' zo gekregen zonder bestickering?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:43

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik zag laatst in Drachten een mini rijden in de kleuren en met bestickering van Peak-IT....

wie o wie? :P :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Outerspace schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:29:
[...]

Komt dit door het bedrijf waarbij je gedetacheerd bent (ivm reclame) of heb je 'hem' zo gekregen zonder bestickering?
Geen van beide.
Heb de Leon overgenomen van een account manager.
Zwarte Leon met belettering van Peak (zoals die op de website)

Anoniem: 241146

Hoi allemaal,

Werken bij Peak- It lijkt me niet verkeerd. Maar heb zelf voor iets anders gekozen,

Werk zelf voor *knip* en dat bevalt me prima, Is een klein bedrijf met veel mogelijkheden en vele klanten.Zij werken op basis van detachering en werving & selectie en zorgen ervoor dat je een baan vind die volledig bij jou past.

Ze bieden goede arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden,.

Ben werkzaam als helpdeskmedewerker bij een grote naam in de ICT en ben nu bezig voor mijn MCSA.

Dit soort reacties is zodanis uit context dat het niets toevoegt aan de discussie over Peak-IT hier en het dus wel erg spammerig overkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 22-11-2007 18:20 ]

Anoniem: 81330

En je hebt je helemaal geregistreerd om dit te vertellen. Dit riekt naar spam! :X <- doe dit gewoon even in een Topic Report ipv hier offtopic op in te gaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Rukapul op 22-11-2007 18:24 ]

• hypz
Hoe zit het met de lease auto's bij Peak-it? Als je bijv. na een jaar word overgenomen door het bedrijf waarbij je gedetacheerd bent? Kun je dan gewoon die auto weer terug naar peak doen zonder extra gedoe / kosten?

Anoniem: 241146

Hoor hele goede verhalen over Peak IT! je hoort mij niks negatiefs zeggen over hun!

• Tylen

Tylen

*knip offtopic beleidsdiscussies horen niet hier, maar in Werk & Inkomen - Feedbacktopic

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 22-11-2007 18:24 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben inmiddels 2 keer op gesprek geweest bij Peak-IT.

Bij beide keren een goed gesprek gehad en een test moeten afleggen. Na de gesprekken ook beide keren een aanbod gehad. Bij de tweede keer was het aanbod wat beter dan de eerste keer. Ze hadden toen ook de Leon's en niet zoals vroeger alleen de Aygo en mini.

Uiteindelijk toch voor een in mijn ogen beter aanbod gekozen.

Heb dus geen ervaring met werken bij Peak-IT, wel had ik een goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:08
Ik hoor hier alleen maar slechte berichten over Peak-It. Dat zo'n bedrijf toch nog kan bestaan is een wonder. Lage lonen, hoge studiekosten en je bent een reserve speler op de bank in plaats van speler in het veld.

Nee dan ga ik toch echt bij een andere detacheerder kijken zijn er genoeg die wel persoonlijk over komen als: HappyCustomers, TTP, Inworks. Ik ga denk op gesprek bij Happy! Dat klink tenminste al meteen goed en kwamen persoonlijk over.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Obiwan Kanobi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:40:
Ik hoor hier alleen maar slechte berichten over Peak-It. Dat zo'n bedrijf toch nog kan bestaan is een wonder. Lage lonen, hoge studiekosten en je bent een reserve speler op de bank in plaats van speler in het veld.

Nee dan ga ik toch echt bij een andere detacheerder kijken zijn er genoeg die wel persoonlijk over komen als: HappyCustomers, TTP, Inworks. Ik ga denk op gesprek bij Happy! Dat klink tenminste al meteen goed en kwamen persoonlijk over.
Dan lees je best selectief, namelijk gericht op negatieve klanken.
Persoonlijk ben ik het met je eens dat de lonen niet erg goed zijn, maar het ligt er ook maar net aan waar je bij gedetacheerd bent.

In mijn geval ben ik blij dat ik in het huisje zit van Peak :) Toch heel wat anders dan in het noorden wonen

• hypz
Obiwan Kanobi schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:40:

Dat ben ik totaal niet met je eens, het is een mooie plek om te beginnen na je mbo opleiding, je kan er wat werkervaring opdoen, wat certificaten halen, en dan kun je later weer makkelijker ergens anders binnen komen. Een hoop werkgevers zitten niet zo te wachten op mbo'ers zonder werkervaring / certificaten. Peak-it geeft je een prima opstap. Ik zie idd dat sommige mensen hier wel een heel laag aanbod qua loon hebben gekregen, maar met wat onderhandelen kun je dat waarschijnlijk zo wat omhoog krijgen, en heb je best een redelijk starters loon. En als je een beetje hard studeert voor je certificaten ga je zo nog een paar honderd euro omhoog.
je bent een reserve speler op de bank in plaats van speler in het veld
Hoezo? Onderbouw dat eens.

Peak-it richt zich naar mijn mening ook vooral op mbo'ers, en wat ze bieden is helemaal zo verkeerd nog niet als het lijkt.

[ Voor 44% gewijzigd door hypz op 29-11-2007 11:09 ]

• Obiwan Kanobi
hypz schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:06:
[...]

Dat ben ik totaal niet met je eens, het is een mooie plek om te beginnen na je mbo opleiding, je kan er wat werkervaring opdoen, wat certificaten halen, en dan kun je later weer makkelijker ergens anders binnen komen. Een hoop werkgevers zitten niet zo te wachten op mbo'ers zonder werkervaring / certificaten. Peak-it geeft je een prima opstap. Ik zie idd dat sommige mensen hier wel een heel laag aanbod qua loon hebben gekregen, maar met wat onderhandelen kun je dat waarschijnlijk zo wat omhoog krijgen, en heb je best een redelijk starters loon. En als je een beetje hard studeert voor je certificaten ga je zo nog een paar honderd euro omhoog.

[...]

Hoezo? Onderbouw dat eens.

Peak-it richt zich naar mijn mening ook vooral op mbo'ers, en wat ze bieden is helemaal zo verkeerd nog niet als het lijkt.
Ik ben blij dat jij tevreden bent!!! Laat ik dat voorop stellen. Ik heb gewoon net even ietswat teveel negatieve ervaringen van vrienden over Peak gehoord. Deze kwamen ook net van de MBO werden met mooie verhalen binnen gehaald en verlieten Peak met een leuke studieschuld waar ze vooraf even...tussen de regels door...over waren ingelicht.

Over dat bankzitten tja dat is natuurlijk cynisch bedoeld en refereer naar hun reclames. Als ze je binnenhalen ben je hun ster speler maar al snel beland je op de bank en daar bedoel ik mee dat je geen aandacht meer krijgt en je je al snel een nummer voelt.

Niet dat het bij andere detacheerders anders is O-) maar als ik de berichten zo lees over bijvoorbeeld HappyCustomers dan heb ik toch het idee dat het anders kan.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Waarom blijf je die naam steeds herhalen? Je bent er nog niet eens op gesprek geweest, laat staan dat je er werkt. :/

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
Jazzy schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:01:
Waarom blijf je die naam steeds herhalen? Je bent er nog niet eens op gesprek geweest, laat staan dat je er werkt. :/
Sorrie hoor...is er iemand een keer positief, wordt je meteen weer afgebrand. Ben inmiddels vandaag op gesprek geweest. I rest my case 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 21:02

Trebbors

Failure is no option!

Anoniem: 241146 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:29:
Hoor hele goede verhalen over Peak IT! je hoort mij niks negatiefs zeggen over hun!
En jij post enkel in dit topic. Vast een medewerker van Peak :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Trebbors schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:14:
[...]

En jij post enkel in dit topic. Vast een medewerker van Peak :|
Nee hoor, zie hier: http://gathering.tweakers...nd/poster/241146/messages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Haha, de naam blaakt ook al van inspiratie: icter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Ze boden mij als 21 Jarige, met geen werkervaring 1250 Euro bruto ( na al onderhandelen met ze ). Ze kwamen namelijk eerst aan met een flut "project-contract". Nu is dit voor een half jaar.

Wel zitten helaas de MCDST+ITIL certificaten er al bij in, dus daar krijg ik niet nog 50 euro p. certificaat extra voor.

Het is niet erg veel natuurlijk, maar geloof dat ik hier maar genoegen mee moet nemen, denk dat niemand veel meer kreeg met ongeveer een gelijkwaardig CV?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wat ik zo lees dit dit voor Peak-IT wel een beetje het maximaal haalbare. Heb je al bij andere bedrijven om tafel gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Jazzy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:02:
Wat ik zo lees dit dit voor Peak-IT wel een beetje het maximaal haalbare. Heb je al bij andere bedrijven om tafel gezeten?
Nope dat niet, maar denk dat dit wel een mooi opstapje is aangezien je snel verschillende certificaten kan behalen. En dat je dan na een jaar of 1, 2 weggaat met een mooi C.V.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229806

Wat is je opleiding NLUni ?

Vanaf MBO is 1250 echt waardeloos en kan het bij andere bedrijven beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 229806 op 06-12-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49
*knip* Vermijd elke schijn van werving en het hengelen naar aanbrengbonussen :)

[ Voor 134% gewijzigd door Rukapul op 08-12-2007 18:32 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Anoniem: 229806 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:26:
Wat is je opleiding NLUni ?

Vanaf MBO is 1250 echt waardeloos en kan het bij andere bedrijven beter.
MBO3 ICT Beheer

Geen werkervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49
Ook voor je eerste baan kun je best rondshoppen hoor,

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Je moet sowieso altijd rond gaan kijken, ik had praktisch niets (1 jaar hbo informatica, 1 jaar hbo communications & multimedia design) en ben gewoon rond gaan kijken... Als je leergierig bent en laat zien dat je er veel voor wilt doen hebben bedrijven snel interesse... Schroom bijvoorbeeld ook niet om prive-projectjes/ervaring op je cv te zetten...

Stel bijvoorbeeld ook voor om een assesment-test (zo heet het toch?) af te laten nemen, dat is een capaciteitentest die een goed beeld over een sollicitant geeft (mits die eerlijk is natuurlijk). Ik heb dat bij Getronics gedaan en op basis daarvan kreeg ik een kans... Die ik nu aan het waarmaken ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

check je mail

[ Voor 86% gewijzigd door Rukapul op 07-12-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
M-Opensource schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:17:
Je moet sowieso altijd rond gaan kijken, ik had praktisch niets (1 jaar hbo informatica, 1 jaar hbo communications & multimedia design) en ben gewoon rond gaan kijken... Als je leergierig bent en laat zien dat je er veel voor wilt doen hebben bedrijven snel interesse... Schroom bijvoorbeeld ook niet om prive-projectjes/ervaring op je cv te zetten...

Stel bijvoorbeeld ook voor om een assesment-test (zo heet het toch?) af te laten nemen, dat is een capaciteitentest die een goed beeld over een sollicitant geeft (mits die eerlijk is natuurlijk). Ik heb dat bij Getronics gedaan en op basis daarvan kreeg ik een kans... Die ik nu aan het waarmaken ben :D
Helemaal gelijk ja..

Nog een ander vraagje.. Hoorde het een en ander dat je je helemaal scheel betaald aan die auto eind van het jaar? ( Belastingtechnisch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
NLuna schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:58:
[...]

Helemaal gelijk ja..

Nog een ander vraagje.. Hoorde het een en ander dat je je helemaal scheel betaald aan die auto eind van het jaar? ( Belastingtechnisch )
Het kost idd wat om een auto van de zaak te rijden, bij Getronics PinkRoccade krijgen we naast ons salaris een bedrag per maand om aan een lease-auto te besteden. Als je een normale leuke auto wilt rijden is dit meer dan genoeg. Wil je wat groter rijden dan kan je over dat budget komen, en dan betaal je iets bij. Ik zit in categorie 2, das ongeveer 760 euro per maand voor leasen. Dit is voor de auto én brandstof (maar allemaal vooraf ingecalculeerd dus dat merk je niet).

Wat belasting betreft, je betaald gewoon de 22% procent van de fiscale waarde van je auto die gewoon wettelijk verplicht is. Je kan kiezen dat 1x per jaar te betalen, of maandelijks een kleiner bedrag van je salaris in te houden... Het is uiteindelijke veel geld, maar vergeet niet... Je rijdt wel een lease-auto... dus aan onderhoud en dergelijke heb je geen omkijken naar... en qua brandstof ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 13:12
NLuna schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:58:
[...]

Helemaal gelijk ja..

Tegenwoordig (vanaf 2006) zit de bijtelling voor je leaseauto in de loonbelasting. Dat betekent dat de belasting die je moet betalen over de bijtelling (zeg maar 42% van 22% van de cataloguswaarde per jaar) wordt ingehoudn op je loon door je werkgever.
Meestal zal dat in 12 termijnen zijn, maar dat hangt dus van het bedrijf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

M-Opensource schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:04:
[...]

Het kost idd wat om een auto van de zaak te rijden, bij Getronics PinkRoccade krijgen we naast ons salaris een bedrag per maand om aan een lease-auto te besteden. Als je een normale leuke auto wilt rijden is dit meer dan genoeg. Wil je wat groter rijden dan kan je over dat budget komen, en dan betaal je iets bij. Ik zit in categorie 2, das ongeveer 760 euro per maand voor leasen. Dit is voor de auto én brandstof (maar allemaal vooraf ingecalculeerd dus dat merk je niet).

Wat belasting betreft, je betaald gewoon de 22% procent van de fiscale waarde van je auto die gewoon wettelijk verplicht is. Je kan kiezen dat 1x per jaar te betalen, of maandelijks een kleiner bedrag van je salaris in te houden... Het is uiteindelijke veel geld, maar vergeet niet... Je rijdt wel een lease-auto... dus aan onderhoud en dergelijke heb je geen omkijken naar... en qua brandstof ook niet....
Caterogie 2 is 719 brutto. En volgend jaar wordt de bijtelling 25%.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
FrankGuthrie schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:35:
[...]

Caterogie 2 is 719 brutto. En volgend jaar wordt de bijtelling 25%.
Klopt idd, 719 euro... het was iets met een 7.... :p
Dank voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244571

Ik merk dat bijna alle reacties afkomstig zijn van supportfuncties bij Peak-IT.

Ik werk nu een maand of 4 bij Peak-IT als developer en ik ben er erg tevreden.
Of de developerskant anders is dan de beheerkant durf ik niet te zeggen, ik heb totaal geen contact met de beheerkant.

Mijn ervaring is dat Peak flexibel is, over het salaris en de opleidingen is te onderhandelen.
Indien je het niet naar je zin hebt bij de klant waar je gedetacheerd bent kun je dat aangeven en halen ze je er meteen weg.

Peak-IT richt zich op werknemers die net van school komen en bieden naar mijn mening redelijke arbeidsvoorwaarden. Als ervaren ICTer moet je er zeker niet naartoe gaan, kom je net van school, is het zeker een goede opstap.

Ik heb ook veel persoonlijk contact met Peak-IT, mijn accountmanager spreek ik elke week wel.
Moet toegeven dat ik helemaal niet blij ben met die stickers op mijn auto, maar ja... daar heb ik mee leren leven :).

Nog even over het salaris dan maar... veel mensen klagen daarover zo te horen. Als je kunt aantonen dat je enige ervaring hebt, al is het van stages, hobbyprojectjes of parttime werk in de ICT bieden ze zo tussen de 2000-2200. Ik vroeg 2300, was geen enkel probleem. In de tijd dat ik er nu werk heb ik de MCPD cursus in India gedaan, en daarnaast wat extra certificaten gehaald wat mijn salaris op 2500 brengt.

Certificaten zijn erg in trek bij bedrijven, of ze ook meerwaarde hebben voor je kennis.. alleen als je ook daadwerkelijk in de praktijk ermee bezig bent.

Als laatste punt: in veel berichten lees ik dat 'bedrijven zoals Peak-IT' veel beloven, maar dit niet waarmaken. Tot nu toe heb ik hierbij nog geen problemen ondervonden. Wel wat kleine administratieve foutjes ;) maar die werden na een email of telefoontje vlotjes verholpen.

Heb voor Peak-IT gekozen omdat ik niet zeker was welke richting ik op wilde, bij Peak-IT kan ik dit gedurende 1-2 jaar mooi uitzoeken, kennis en ervaring op doen en dan als senior instappen bij een ander bedrijf. Dit is ook het doel van Peak-IT, als ze je te ervaren voor ze wordt kunnen ze je niets meer bieden en vinden ze het ook niet erg als je overstapt naar een ander bedrijf of bij het bedrijf blijft waar je gedetacheerd wordt.

Hoop dat jullie wat hebben aan mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed om ook eens iets te horen van een developer binnen Peak IT.

Tot nu toe was mijn idee dat Peak over het algemeen gewoon slecht betaalde.
Maar klaarblijkelijk valt dat bij development alleszins mee.

Toch heeft Peak naar mijn mening een image-probleem. Dat merk ik zelf in ieder geval. Het wordt bij mij geassocieerd met recruitment-dames in veel te korte rokjes en beplakte lease-auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226473

Ik heb rond januari / februari bij peak-IT gesolliciteerd. Ik ben direct gebeld en ze nodigden mij uit voor een test en een gesprek.

De test ging goed ( wat basis vragen over netwerken etc ) en daarna een gesprek gehad van ongeveer een half uurtje over mijzelf, ervaringen en wat ik graag wil.

Ik ben naar het gesprek terug gegaan naar school ( andere kant van NL ) en nadat ik een presentatie heb gegeven over Ipv6 zag ik in mijn mail box direct een contract van peak-IT.

Het zag er heel leuk uit en wilde het doen.. Toen de dagen erna ging ik toch erg twijfelen.. Ik had namelijk helemaal nog niet verder gekeken en ik vond de afstand erg ver ( toch wel elke dag 4 uur in de auto )

uiteindelijk heb ik ervoor bedankt en 2 maanden later ben ik begonnen bij een IT bedrijf in Oosterhout NB ( 10 minuten rijden )

Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je MBO hebt gedaan en je wilt direct aan het werk, kijk dan niet direct naar de grote bedrijven maar informeer / solliciteer ook eens bij de kleine bedrijven. Misschien duurd het dan iets langer om werk te vinden maar achteraf ben je er misschien wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een aantal offtopic postings zijn verwijderd, hou het ontopic svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis bij Peak-IT met name intern nogal een rommeltje veranderd van alles verhuizingen enzo. en daardoor nemen een hoop accountmanagers ontslag wat weer zorgt dat je onervaren mensen hebt die je aansturen. Resultaat verhalen keer op keer opnieuw vertellen en afspraken die je hebt gemaakt komen ze dan niet na omdat je vorige manager al weer weg is.
Peak is leuk bedrijf om te starten je certificaten te halen en weg te wezen, een serieuze partij voor verdere ontwikkeling is het niet. Als ze dat willen zullen ze ook intern capabele mensen moeten vinden met meer dan een jaar ervaring in hun werk

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 227601 op 24-01-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Weet iemand hoe het zit met de pasfoto die ze van je maken tijdens een gesprek? Ik zou graag willen weten waar mijn foto staat.

Hoe ik die foto kan verwijderen is simpel; gewoon een email sturen naar Peak met de vraag of ze mij uit hun bestand willen halen. Maar dat is niet de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Anoniem: 35475 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:26:
Weet iemand hoe het zit met de pasfoto die ze van je maken tijdens een gesprek? Ik zou graag willen weten waar mijn foto staat.

Hoe ik die foto kan verwijderen is simpel; gewoon een email sturen naar Peak met de vraag of ze mij uit hun bestand willen halen. Maar dat is niet de vraag :P
Die foto staat op de website (voor sollicitaties e.d.) en waarschijnlijk op hun smoelenboek. Als je het 100% zeker wel weten, ga dan naar je accountmanager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar precies staat die foto dan? Ik heb toegang tot hun intranet, maar daar vind ik ook al niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 19:19
Hun hebben een soort van administratiepakket waar al je gegevens in staan, daar staat je foto ook in opgeslagen. Dus waarschijnlijk gewoon in een database die op een server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 35475 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:51:
Waar precies staat die foto dan? Ik heb toegang tot hun intranet, maar daar vind ik ook al niks.
Kijk maar op de website bij "Diensten"en dan bij "nu beschikbaar" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D3NN1S op 30-01-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn dank is groot :)

Godzijdank sta ik daar niet bij \o/ . Misschien komt het ook doordat ik 2x heb laten vallen dat ik Peak-It niet het juiste bedrijf vind om naar toe te gaan na mijn studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Anoniem: 35475 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:48:
Mijn dank is groot :)

Godzijdank sta ik daar niet bij \o/ . Misschien komt het ook doordat ik 2x heb laten vallen dat ik Peak-It niet het juiste bedrijf vind om naar toe te gaan na mijn studie.
Je komt er ook alleen bij te staan als je werknemer bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Ik heb volgende week ook een test/gesprek bij Peak-it. Ik wil namelijk werk voor 6 maanden omdat ik moet wachten tot ik naar het HBO kan. Ik ben alleen benieuwd wat voor test ik krijg? Ik weet vrij veel van alle client/server versies van Windows (en Linux ook wel)...

Weet iemand misschien wat voor vragen je krijgt? Dan weet ik of ik me moet voorbereiden of niet...

Overigens lees ik hier dat ze flink onder betalen, maar voor 6 maanden gaat het mij er vooral om dat ik een beetje redelijk kan rondkomen 8) Grote vaste lasten heb ik in principe niet dus dat komt wel goed.

Het werk wat je krijgt is zeker op projectbasis? Ik heb namelijk geen rijbewijs, maar het openbaarvervoer vind ik geen probleem...

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hun contract hier nog liggen :')

Heb het contract laten lezen aan diverse leraren en studenten, en die lagen helemaal dubbel om hoe hun contract in elkaar steekt (grammaticaal moet je er best om huilen en hun eisen zijn om dubbel van te liggen).

Mjah. Nooit Peak-IT voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 18:13
Het wel zo informatief om dan enige voorbeelden aan te halen om je punt te onderbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 07:28
Ik ga morgen dus de test maken en heb dan een gesprek :) Ben benieuwd wat daar uit gaat komen, zal mijn bevindingen hier wel posten.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Dannydeman schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:37:
Ik heb volgende week ook een test/gesprek bij Peak-it. Ik wil namelijk werk voor 6 maanden omdat ik moet wachten tot ik naar het HBO kan. Ik ben alleen benieuwd wat voor test ik krijg? Ik weet vrij veel van alle client/server versies van Windows (en Linux ook wel)...

Weet iemand misschien wat voor vragen je krijgt? Dan weet ik of ik me moet voorbereiden of niet...

Overigens lees ik hier dat ze flink onder betalen, maar voor 6 maanden gaat het mij er vooral om dat ik een beetje redelijk kan rondkomen 8) Grote vaste lasten heb ik in principe niet dus dat komt wel goed.

Het werk wat je krijgt is zeker op projectbasis? Ik heb namelijk geen rijbewijs, maar het openbaarvervoer vind ik geen probleem...
Test stelt niet zo veel voor, is iets van microsoft, dat onderbetalen wat door velen gezegt word valt wel mee moet ik zeggen, bedenk wel dat de meeste mensen die bij peak-it beginnen dit als eerste baan hebben en geen werkervaring etc. hebben, dan is zo'n 1500 p/m niet zo gek imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat is helemaal afhankelijk van opleidingsniveau. Mijn startsalaris met 0 relevante werkervaring lag boven de 2400/mnd.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

hypz schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:17:
[...]

Test stelt niet zo veel voor, is iets van microsoft, dat onderbetalen wat door velen gezegt word valt wel mee moet ik zeggen, bedenk wel dat de meeste mensen die bij peak-it beginnen dit als eerste baan hebben en geen werkervaring etc. hebben, dan is zo'n 1500 p/m niet zo gek imo.
Ik zie ook bedragen van 1100 euro voorbij komen. Maar goed, als iets duidelijk is geworden dan is het wel dat ze niet veel betalen en dat je er als ervaren IT-er niet veel te zoeken hebt. Ik vraag me ook af hoe ze die consultants tak op willen gaan zetten. Ik vraag me af welke ervaren consultant zich thuis voelt bij zo'n bedrijf.

/me 8 jaar ervaring en verdien ruim 3 keer zo veel, betwijfel of dat bij Peak-IT ook gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Jazzy schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:38:
[...]
Ik zie ook bedragen van 1100 euro voorbij komen. Maar goed, als iets duidelijk is geworden dan is het wel dat ze niet veel betalen en dat je er als ervaren IT-er niet veel te zoeken hebt. Ik vraag me ook af hoe ze die consultants tak op willen gaan zetten. Ik vraag me af welke ervaren consultant zich thuis voelt bij zo'n bedrijf.

/me 8 jaar ervaring en verdien ruim 3 keer zo veel, betwijfel of dat bij Peak-IT ook gaat lukken.
Ik heb het al een keer eerder gepost hier. Voor de gein heb ik een keer gesolliciteerd bij hun. Maar ze gaven me maar max 2400. Nou was dit meteen al tijdens het eerste gesprek dat ze dit zei. Uiteraard ben ik niet een tweede gesprek in gegaan omdat ik het als test deed voor iemand anders. :P

Maar denk inderdaad niet dat die consultant tak van peak gaat lopen. Ik kan geen 1 cons. in me hoofd halen die daar zou willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:51:
Het wel zo informatief om dan enige voorbeelden aan te halen om je punt te onderbouwen :)
M.a.w: je wilt eigenlijk dat ik stukken uit het contract hier neerzet, zodat ik anderen kan overtuigen dat mijn mening gegrond is? :)

Is niet tegen de wetgeving in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 35475 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:04:
[...]

M.a.w: je wilt eigenlijk dat ik stukken uit het contract hier neerzet, zodat ik anderen kan overtuigen dat mijn mening gegrond is? :)

Het is, voor mij als lezer, niet echt informatief als je vertelt dat mensen die jij kent moeten lachen om het contract van Peak-IT. Het is wel informatief als je zegt dat er een passage zit over onderwerp X die niet strookt met de wetgeving, dat passage Y niet overeenkomt met passage Z, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 18:13
Anoniem: 35475 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Het citaatrecht geeft je de mogelijkheid om een tekst te becommentarieren. Uitzondering kan zijn als jij bent overeengekomen dat het contract tussen jullie blijft, maar dat is niet gebruikelijk voor een arbeidscontract.

Ik kan me overigens wel enigszins voorstellen wat je bedoelt aangezien ik wel het contract van hun overgenomen branchegenoot Champion IT heb ingezien. Maar zoals Jazzy al zegt: je zult het moeten toelichten wil het voor de lezer hier informatief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal eens kijken hoe ik 1-2-3 een PDF kan omzetten in een Word-formaat. En dat allemaal zonder meer dan 10 characters over te typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er overigens niet om dat je er als ervaren IT'er in de consulten tak gaat stromen.
Maar dat je meer doorgroei mogelijkheden krijgt van je werkgever.
Ik zat er aan te denken om na mijn MSCE te stoppen maar nu de consultentak er is gekomen peaker ik er toch over om te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anoniem: 35475 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:35:
Zal eens kijken hoe ik 1-2-3 een PDF kan omzetten in een Word-formaat. En dat allemaal zonder meer dan 10 characters over te typen :P
Je kunt tekst selecteren in een pdf en tussen quote-tags kiepen.....

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

*knip flamebait / troll*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 06-02-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip* laat je niet uitlokken :)

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 06-02-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Sorry, dat was inderdaad een beetje flauw. :)
Anoniem: 133351 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:37:
Het gaat er overigens niet om dat je er als ervaren IT'er in de consulten tak gaat stromen.
Maar dat je meer doorgroei mogelijkheden krijgt van je werkgever.
Ik zat er aan te denken om na mijn MSCE te stoppen maar nu de consultentak er is gekomen peaker ik er toch over om te blijven :)
Met alle respect, maar een consultant is meer dan een systeembeheerder met ervaring. Ruime en brede ervaring is essentieel, begrijp me niet verkeerd, maar het gaat ook om communicatieve skills, schriftelijke vaardigheden, de taal spreken van degene die tegenover je zit, analitsch denken, pragmatisch kunnen denken en handelen, etc.

Dat zijn niet primair de vaardigheden waarop je ontwikkeld bij een bedrijf als Peak-IT, daar ligt de nadruk veel meer op certificaten, efficientie en facturabiliteit. Dus moeten ze het toch van nieuwe instroom hebben.

Dan hebben ze een flinke uitdaging als het gaat om het bieden van een passende salariëring, maar ook om de professionaliteit van de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Dat gaat niet lukken met het jonge en relatief onervaren personeel wat ze nu hebben. Om aan volwassen consultancy te kunnen doen moeten ze veel meer senioriteit binnen brengen, dus oudere, beter gekwalificeerde en dus duurdere mensen in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hillie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Je kunt tekst selecteren in een pdf en tussen quote-tags kiepen.....
De gehele pdf is 1 grote plaatje :x

Dat word dus dingen uitgummen (NAW, etc) en ergens online gooien :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 35475 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:38:
[...]

De gehele pdf is 1 grote plaatje :x

Dat word dus dingen uitgummen (NAW, etc) en ergens online gooien :-/
Nou ja, je kunt ook gewoon de strekking van de kritiek hier zetten toch? Dat er spelfouten in staan geloof ik zo ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, ik zal maar het belangrijkste gedeelte plaatsen hier. Het gedeelte over de eisen van een leaseauto is niet intressant meen ik.

Let vooral op het punt dat benadrukt dat voorgaande punt niet klopt :') . Waarom zet je het dan ook erin :')

http://aycu27.webshots.co...003148461898224961_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
Anoniem: 35475 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:38:
Mjah, ik zal maar het belangrijkste gedeelte plaatsen hier. Het gedeelte over de eisen van een leaseauto is niet intressant meen ik.

Let vooral op het punt dat benadrukt dat voorgaande punt niet klopt :') . Waarom zet je het dan ook erin :')

http://aycu27.webshots.co...003148461898224961_rs.jpg
dus zodra je de 70-270 haalt, krijg ze je 100 euro extra.
maar die krijg je al, dus je kunt niet 50 euro groeien als je hem haalt.

hehe, lollig contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
het klinkt me ook niet echt "professioneel" in de oren. Ik weet zo niet een reden aan te geven, maar het komt gewoon niet lekker over.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Laatst online: 12-12-2024
plaatje doet het niet :-(
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.