Ervaringen werken bij Peak-IT? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 27.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 20:30
Die test gedaan en ik vond het echt een onzinnige test. Wat een belachelijke vragen, dingen die in de praktijk helemaal niet relevant zijn en waar je bovendien een veel makkelijker een oplossing voor heb mocht het in het echt voorkomen...

Ik heb 65% gescoord...

Gesprek ging overigens goed voor zover ik dat kan beoordelen. Het ging over peak-IT zelf, mijn werkervaringen, persoonlijke kwaliteiten/nadelen, referenties, doelstellingen binnen PeakIT. Vandaag word ik teruggebeld en dan weet ik of het wat gaat worden (ze moest het aan de manager voorleggen ofzo...). Ik hoop echter niet dat het is van 'we bellen je terug' en dat ze dan bedoelen van 'je bent niet wat we zoeken' :)

Sowieso wist ze dat het maar voor 6 maanden was en dat was niet eens een probleem. Ben benieuwd of ze terugbeld in iedergeval, want als ik niet ben aangenomen kan ik weer verder gaan zoeken ;)

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

ralpje

Deugpopje

Ik vraag me toch af of er ergens een online voorbeeld van zo'n test te vinden is. Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen.

En om nou te gaan solliciteren zodat ik die test eens kan zien, is ook weer zo wat... :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
ralpje schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:41:
Ik vraag me toch af of er ergens een online voorbeeld van zo'n test te vinden is. Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen.

En om nou te gaan solliciteren zodat ik die test eens kan zien, is ook weer zo wat... :)
Het staat in iedergeval op de microsoft site, het is een voorbereiding op het eerste MS certificaat. Basis kennis van XP/outlook etc..

Het probleem is echter dat je belachelijke vragen krijgt vind ik :) Zo moet je het verschil beschrijven tussen classic en simple sharing, en dan via een tabel de aangehaalde punten sorteren op classic/simple. Dat was dan nog een logische vraag, soms moet je hele procedures beschrijven over hoe je een Outlook adresboek importeert. Dan moet je bepaalde dingen in de goede volgorde zetten.

Ik las ergens dat het gemiddelde van die test op 30% ligt bij Peak-IT...Dus je hoeft je niet te schamen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze testen je dus op ECDL-kennis? omg :') Dat bedrijf blijft mij serieus verbazen _O-

Maar waarom wil je zo graag voor Peak-IT werken, als ik vragen mag?

*plaatje doet het wel Cerberi*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Omdat het makkelijk aan werk komen is.. ik heb in totaal 1 dag gezocht na het behalen van mijn diploma en ik ben nu dus al meteen aangenomen...Het is voor mij sowieso een tijdelijke baan van 6 maanden en het lijkt mij best wel leuk om daar te werken...

1250bruto (met het belastingsformulier is dit zowat netto) + volledige reisvergoeding en dan nog de wel bekende trainingen/certificaten. De eerste 2 weken ga je gewoon in het bedrijf flink leren, en dan wat certificaten halen. Daarna krijg je een project toegewezen en kan je aan de slag...

Het is een half jaar contract wat ik heb, dus ik vind het allang best...

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 07-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:39:
Omdat het makkelijk aan werk komen is.. ik heb in totaal 1 dag gezocht na het behalen van mijn diploma en ik ben nu dus al meteen aangenomen...Het is voor mij sowieso een tijdelijke baan van 6 maanden en het lijkt mij best wel leuk om daar te werken...

1250bruto (met het belastingsformulier is dit zowat netto) + volledige reisvergoeding en dan nog de wel bekende trainingen/certificaten. De eerste 2 weken ga je gewoon in het bedrijf flink leren, en dan wat certificaten halen. Daarna krijg je een project toegewezen en kan je aan de slag...

Het is een half jaar contract wat ik heb, dus ik vind het allang best...
Niet lullig opvatten, maar volgens mij pas jij precies in het straatje waar Peak-IT opereert. Het straatje van "Ik vind het allemaal wel best" en "Veel geld, daar doen wij niet aan".

Zeer kenmerkend voor Peak-IT dat ze je na 1 dag al een contract willen aanbieden (hoogstwaarschijnlijk hetzelfde flutcontract als wat ik heb gehad) en dat lage salaris. Mjah, ik ben lachend weggelopen uit de toren in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:01:
[...]

Niet lullig opvatten, maar volgens mij pas jij precies in het straatje waar Peak-IT opereert. Het straatje van "Ik vind het allemaal wel best" en "Veel geld, daar doen wij niet aan".

Zeer kenmerkend voor Peak-IT dat ze je na 1 dag al een contract willen aanbieden (hoogstwaarschijnlijk hetzelfde flutcontract als wat ik heb gehad) en dat lage salaris. Mjah, ik ben lachend weggelopen uit de toren in Amsterdam.
Je kan er wel lacherig over doen maar vind maar eens een ander bedrijf welke dit over heeft terwijl iemand maar 6 maanden komt werken!
Er is bijna geen bedrijf gek genoeg om je dan je MS papieren te laten halen hoor! Als je net van school komt en je z.s.m. wil werken en een bedrijf zoekt welke je voor maar 6 maanden wil aannemen en ook nog eens je papieren wil gaan halen stel je ook erg veel eisen! ik vind het dan ook erg netjes dat peak daarmee akoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 19:01:
[...]Zeer kenmerkend voor Peak-IT dat ze je na 1 dag al een contract willen aanbieden (hoogstwaarschijnlijk hetzelfde flutcontract als wat ik heb gehad) en dat lage salaris. Mjah, ik ben lachend weggelopen uit de toren in Amsterdam.
Ik word echt zo moe van die houding tegenover Peak-IT. Elke detacheerder en mogelijk ook elke grotere organisatie die meerdere IT mensen nodig heeft neemt mensen binnen een dag aan (mits passend profiel enz).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik denk dat het nog minstens 2 maanden had geduurd voor ik iets anders zou hebben gevonden. En wie neemt je nu aan voor vaste dienst voor maar 6 maanden? Zelfs minder dan 6 maanden, aangezien ik 1 september uiterlijk gestopt moet zijn met werken. Voor mij was het dus zo snel mogelijk een passende baan vinden. Het werk wat ik bij Peak-IT ga doen kan ik in principe goed, dus mij hoor je niet klagen. Ik zie het dan ook meer als bijbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Daarbij past het niet om eerst door honderden berichten te moeten ploegen van vele maanden oud.

De discussie gaat daarom verder in Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2 :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.