Ervaringen werken bij Peak-IT? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 27.011 views sinds 30-01-2008

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
forzaola01 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:36:
[...]

Tja als je je hele leven sysb wil blijven misschien wel maar als je later wil doorgroeien naar een leidinggevende functie of projectleider of zo dan is hbo wel erg makkelijk hoor.
Dan nog, als jij inmiddels een senior sysb. bent dan rol je automatisch in projectplanning en leiding hoor.
Daar hoef je weinig voor te doen.
Het is inderdaad wat anders als je direct vanuit school in de projectleiding/planning wil gaan dan is een HBO opleiding wel handig maar dan is het nog maar de vraag of je er practisch gezien wat aan hebt omdat het dan nog flink schort aan (werk)ervaring.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

D3NN1S schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:28:
[...]

Dan nog, als jij inmiddels een senior sysb. bent dan rol je automatisch in projectplanning en leiding hoor.
Ik mag toch hopen dat dat op basis van kennis en kunde gebeurt, en niet automatisch...
Het is inderdaad wat anders als je direct vanuit school in de projectleiding/planning wil gaan dan is een HBO opleiding wel handig maar dan is het nog maar de vraag of je er practisch gezien wat aan hebt omdat het dan nog flink schort aan (werk)ervaring.
Idem hierboven, dat is gewoon een heel andere tak van sport ten opzichte van Systeembeheer... Bedrijven die beheerders automatisch door laten groeien naar dat soort functies kan je niet serieus nemen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Anoniem: 164331

D3NN1S schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:17:
[...]

Ben ik het niet mee eens.
Als je van plan bent om bijv. Windows systeembeheerder te worden/blijven heeft een bedrijf er veel meer aan als je MS certificaten hebt en echt diepgaande kennis van hun producten hebt dan een algemene HBO ICT opleiding. :)
Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn MCSE2003 en kom maar moeilijk aan de bak. Het is toch steeds weer het gebrek aan fatsoenlijke vooropleiding die het doet afketsen.
En met het aan de bak komen bedoel ik de wat zwaardere funkties. 1e lijnswerk kan ik bij wijze van spreken over een uur al doen.

Maar nooit bij Peak. Ga echt over mijn nek van hun uitingen. Een mini vind ik trouwens ook net speelgoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 164331 op 12-09-2007 16:30 ]

• forzaola01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2016
[...]

Ok zal ik het wat beter uitkauwen.
Als je een nieuwe baan zoekt helpt het zeker... Kijk maar is rond.
Anoniem: 164331 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:27:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Ik heb mijn MCSE2003 en kom maar moeilijk aan de bak. Het is toch steeds weer het gebrek aan fatsoenlijke vooropleiding die het doet afketsen.
En met het aan de bak komen bedoel ik de wat zwaardere funkties. 1e lijnswerk kan ik bij wijze van spreken over een uur al doen.

Maar nooit bij Peak. Ga echt over mijn nek van hun uitingen. Een mini vind ik trouwens ook net speelgoed.
Dit bedoel ik. :P Wat betreft die mini, leukebijtelling.... :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Euhh waar haal je dit vandaan? Ik heb totaal geen ambities om projectplanning te gaan doen. I

k ben een keer op gesprek geweest en die man vroeg aan mij waar ik mezelf zag in de toekomst. Ik vertelde hem dat dat iig niet projectmanager etc was. De beste man vertelde mij meteen dat ik de eerst was die hem dat ooit vertelde en was daar helemaal blij mee. Het zijn 2 verschillende vakken en dat moet je houden zo.

Zelf ben ik ook een Senior Consultant. Tuurlijk komt er een beetje planning en leiding bij. Maar ik blijf gewoon technische zaken doen. En een manager ammenooitniet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• D3NN1S
  • Niet online
Ik beweer toch ook niet dat zoeits MOET of ALTIJD gebeurd.
Maar vaak is het wel zo dat je vooral in de detachering steeds grotere opdrachten krijgt.
En uiteindelijk ook een stuk projectleiding erbij krijgt omdat je al veel ervaring hebt opgedaan met grote projecten.
Zo is het bij mij in elk geval al een aantal keer gegaan en ik heb zelf ook geen ambitie om dat echt te gaan uitoefenen als baan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 164331 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:27:
[...]

Misschien ietwat off-topic maar ik ken voldoende werkgevers die zitten te springen om mensen met certificaatjes/werkervaring maar niet in het bijzonder een goede/zware vooropleiding.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Anoniem: 195581

Denk dat ik ook maar eens mijn ervaringen met Peak-IT ga vermelden:

Had mijn CV ook geplaatst op monsterboard en een dag later werd ik al gebeld door Peak-IT, had wel van de verhalen gelezen maar toch ben ik van mening dat je iedereen een eerlijke kans moet geven (als je mijn menig zal vragen over mijn huidige werkgever zal ik ook niet positief zijn). En na hun website te hebben bekeken en ik toe was aan toch een nieuwe uitdaging ben ik ingegaan om bij hun op sollicitatiegesprek te komen.

Begin deze week was het dan zo ver. Ik moet naar Utrecht, aangekomen bij het stadion had ik moeite hun te vinden. Overal waar je kijkt hangen posters van de verschillende bedrijfen maar die van hun zag ik niet. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren aangezien ik helemaal niet bekend ben met de omgeving. Na 3x rond het stadion gelopen te hebben eindelijk gevonden. Kom ik binnen zie ik in het gebouw zelf overal hun oude naam nog staan. Eindelijk binnen (wist niet of ik nu de juiste kantoor was binnen gelopen), zie ik overal dozen opgestapelt staan. Verder geeft de ruimte mij een heel leeg gevoel, 2 bureau's (1 in het midden en 1 waar de computers staan). Na de test gemaakt te hebben een gesprek met 1 van de accountmanagers. Opzich een leuk vrouwtje maar wanneer ik op gesprek kom netjes in pak en zij gaat tegenover mij zitten waar er bijna iets uitrollen krijg ik toch al een vreemd gevoel.

Goed de vragen die ze stelde vond ik niet prettig, natuurlijk vragen ze technische dingen (wat naar mijn mening ook bij een sollicitatie gesprek hoort) maar vragen van hoeveel mensen werken er bij je huidige werkgever en wat voor backup systeem hebben ze daar vind ik toch raar. Heb deze vragen ook maar proberen te ontwijken.

Bij eerste contact tussen Peak-IT en mij hebben we duidelijk gesproken over mijn HBO studie af te maken, volgens eerst contact helemaal geen probleem. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat ze het niet prettig vonden en ze wilden hebben dat ik mij meer ging focussen op die certificaten. Tevens heb ik aangegeven geen helpdeskwerk te doen, doe ik nu namelijk ook al en om voor hetzelfde werk te verhuizen naar Utrecht zie ik niet zitten. Was ook geen probleem bij eerste contact maar tijdens het gesprek kwam naar voren dat ze graag wilden dat ik helpdesk ging doen.

Al met al heb ik geen goed gevoel bij het bedrijf Peak-IT, tuurlijk zullen er mensen zijn die er prettig werken. Maar de indruk die ze mij hebben gegeven zie ik niet zitten en zal hun aanbod richting mij dan ook snel afwijzen

• forzaola01
Anoniem: 195581 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:34:

Begin deze week was het dan zo ver. Ik moet naar Utrecht, aangekomen bij het stadion had ik moeite hun te vinden. Overal waar je kijkt hangen posters van de verschillende bedrijfen maar die van hun zag ik niet. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren aangezien ik helemaal niet bekend ben met de omgeving. Na 3x rond het stadion gelopen te hebben eindelijk gevonden. Kom ik binnen zie ik in het gebouw zelf overal hun oude naam nog staan.
Oude kantoor van champion zeker.
. Opzich een leuk vrouwtje maar wanneer ik op gesprek kom netjes in pak en zij gaat tegenover mij zitten waar er bijna iets uitrollen krijg ik toch al een vreemd gevoel.
Das de hele aanpak van datg soort bedrijven.
Jonge jochies lokken met lekkere moppies en met dure autos'.
En vervolgens voor een super mager salaris zo snel mogelijk voor zo veel mogelijk geld weg zetten.

:X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212325

weet iemand nog meer "leuke" detacheringsbedrijven om te beginnen als starter ? MBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gisteren op de A27 thv Hilversum/ Huizen. Wilde een peak-it'r mij inhalen met z'n mini.

Lukte niet :P Heb hem lekker lopen dollen....

Iemand van hier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tylen schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:24:
[...]

Euhh waar haal je dit vandaan? Ik heb totaal geen ambities om projectplanning te gaan doen. I
Vraag ik mij ook af. Het is compleet onzin namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaola01
Tylen schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:17:
Gisteren op de A27 thv Hilversum/ Huizen. Wilde een peak-it'r mij inhalen met z'n mini.

Lukte niet :P Heb hem lekker lopen dollen....

Iemand van hier? :P
hehe.
Begrijp niet dat mensen zo voorlul willen rijden in zo'n reclame auto! :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 15:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

zag vanmiddag wel 'n rood/witte toyota aygo op de snelweg bij Amersfoort in de buurt :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik zag vanmiddag ook zo een rijdend reclamebord van peak-it op de A2.. wat een afgrijselijke auto's.
Vraag me af of ze de seat leon ook zo verminken..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die heeft ook reclame inderdaad. Wel een andere kleur rood dacht ik.
Gelukkig heeft Peak ook auto's zonder stickers :Y)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:26

Hoicks

Techno!

Zo.

Ik heb gisteren getekend en treedt per 1 november bij hen in dienst.

:)

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
*knip kleuterreactie*

[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2007 18:34 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23

MeNTaL_TO

The future is not set

Flyduck schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:34:
Ik zag vanmiddag ook zo een rijdend reclamebord van peak-it op de A2.. wat een afgrijselijke auto's.
Het valt me wel op dat ik ze steeds vaker lijk te zien, geen idee of het te maken heeft met de fusie van Champion en Peak?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MeNTaL_TO schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:04:
[...]

Het valt me wel op dat ik ze steeds vaker lijk te zien, geen idee of het te maken heeft met de fusie van Champion en Peak?
Peak-IT is een prijsvechter. Juist daarbij is zichtbaar zijn belangrijk (belangrijker als voor een kwaliteitsclub imho). Je ziet het direct terug in het populaire / schreewerige imago op de site, de auto's etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Anoniem: 221696

ik werk nu 4 maanden bij peak-it. Echt uitstekende ervaring. Ik heb mn MSCA behaald en vervolgens een opdracht gekregen als systeembeheerder.

Ik vraag me af waar al jullie negatieve ervaringen op zijn gebaseerd.

• forzaola01
*knip zinloze reactie*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2007 18:37 ]

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 20:43
Anoniem: 221696 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:16:
ik werk nu 4 maanden bij peak-it. Echt uitstekende ervaring. Ik heb mn MSCA behaald en vervolgens een opdracht gekregen als systeembeheerder.

Ik vraag me af waar al jullie negatieve ervaringen op zijn gebaseerd.
Ik denk voornamelijk het salaris?

Ben MBO 3 ICT beheer afgestudeerd en peak bood mij eerst 1300 aan toen 1450 bruto zonder verhoging van het behalen van MCDST en ITIL. Vind het vrij laag :)

Anoniem: 221696

Ik heb onder andere gesolliciteerd bij Xcent maar daar was het salaris nog veel lager. Vergeleken met andere detacheringbureau's heb ik een goed salaris. € 1850,- bruto per maand

Anoniem: 164331

Anoniem: 221696 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:04:
Ik heb onder andere gesolliciteerd bij Xcent maar daar was het salaris nog veel lager. Vergeleken met andere detacheringbureau's heb ik een goed salaris. € 1850,- bruto per maand
Xcent is ook van Centric. Dus dat lagere salaris (dan bij Peak) kan wel kloppen. :+

• Outerspace

Outerspace

Caboman schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:44:
[...]

Ik denk voornamelijk het salaris?

Ben MBO 3 ICT beheer afgestudeerd en peak bood mij eerst 1300 aan toen 1450 bruto zonder verhoging van het behalen van MCDST en ITIL. Vind het vrij laag :)
Voor niveau 3 is dat zelfs hoog.. ook in andere maatstaven. Mensen zonder niveau 4 horen er zelfs nog onder te zitten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 08:00

TF

bla bla

Wat is het salaris van iemand met MCSE2003, (vcp) VI-3 en CNE + ITL Foundations....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:56

Metro2002

Memento mori

Outerspace schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:29:
[...]

Voor niveau 3 is dat zelfs hoog.. ook in andere maatstaven. Mensen zonder niveau 4 horen er zelfs nog onder te zitten.
1300 hoog? dat is 5 tientjes boven het minimumloon. Je weet wel, dat salaris wat een putjesschepper en een schoonmaakster krijgt.
Ik vind het ronduit schandalig slecht betaald.

Verdien al jaren meer zonder diploma's (zit nu op 1600, daarvoor zat ik op 1500 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadster112
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:59
Ik heb ook getekend bij peak (webdeveloper). Voor een twijfelende hbo-er is peak ism een projectcontract ideaal.

We zien wel hoe het gaat. Is het niks ben ik er zo weer weg. En het salaris is best netjes hoor (wel meer als wat ik hier lees, maar dat is waarschijnlijk voor een andere functie/opleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

TF schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:38:
Wat is het salaris van iemand met MCSE2003, (vcp) VI-3 en CNE + ITL Foundations....
http://www.loonwijzer.nl/main ?
Of mail gewoon een x-aantal bedrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233969

Outerspace schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:58:
Er is geen harde limiet, ik zit nu al over 10.000km privé. Ze willen alleen niet dat je het te gek doet, dus ze verwachten wel dat je een beetje zelfstandig na gaat denken dat je niet te veel gaat rijden.
Ik heb deze week mijn MCDST, ITIL en TOPDESK gehaald.
Vanmiddag krijg ik een Aygo.

Is dat wel zo joh? Dat je er wel overheen mag zitten (geen duizenden km's natuurlijk)
Zou wel fijn zijn dan hoef je niet heel de tijd op je km te letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Anoniem: 233969 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:14:
[...]

Ik heb deze week mijn MCDST, ITIL en TOPDESK gehaald.
Vanmiddag krijg ik een Aygo.

Is dat wel zo joh? Dat je er wel overheen mag zitten (geen duizenden km's natuurlijk)
Zou wel fijn zijn dan hoef je niet heel de tijd op je km te letten
Tuurlijk moet je het niet te bont maken. Gewoon even overleggen met je accountmanager of hoe en wat is wel het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42246

Flyduck schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:34:
Afbeeldingslocatie: http://www.peak-it.nl/images/slideshow_seat_leon_1.jpg

valt wel mee ivm de andere rode auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233969

Anoniem: 42246 schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:27:
[...]

[afbeelding]

valt wel mee ivm de andere rode auto's
Ze worden alleen niet in het zwart uitgeleverd alleen maar in het Rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233969 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:34:
[...]

Ze worden alleen niet in het zwart uitgeleverd alleen maar in het Rood
waarom staat deze dan op hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 21:26
Nou, ik heb ook maar gesolliciteerd.. moet morgen even bellen wanneer ik kan komen voor een kennismakingsgesprek.

Iemand die al werkzaam is als helpdeskmedewerker? Hoe zijn de bevindingen?

PS: Ik moet naar Rijswijk maar ze gaan verhuizen naar Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Als je vandaag hebt gesolliciteerd bellen ze je morgen al. Toen ik mijn cv op monsterboard plaatste werd ik gelijk 2x door peak gebeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Caboman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:02:
Als je vandaag hebt gesolliciteerd bellen ze je morgen al. Toen ik mijn cv op monsterboard plaatste werd ik gelijk 2x door peak gebeld....
Ja ok, maar wat? Heb je gesprek gehad? Werk je er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Tylen schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:09:
[...]

Volgens mij is dit nep...Meer een marketing stunt om euhhh nouja, ventjes te trekken...
Toevallig niet :) Ik heb dit meisje ooit ontmoet toen ze een examen had voor een MCSE onderdeel in Rotterdam. Tja zo'n meid die MCSE doet vergeet je nu eenmaal niet snel...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228075

Mensen leren ook nooit hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
chimo schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:03:
[...]

Ja ok, maar wat? Heb je gesprek gehad? Werk je er al?
Mijn ervaring is dat je er vrij snel op gesprek kan komen. En ja ik heb een gesprek met peak-it gehad, maar ben niet bij hun in zee gedaan. Ik houd 't bij de gemeente :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:01

Dhrax

Prog Lord

Metro2002 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:46:
[...]

1300 hoog? dat is 5 tientjes boven het minimumloon. Je weet wel, dat salaris wat een putjesschepper en een schoonmaakster krijgt.
Ik vind het ronduit schandalig slecht betaald.

Verdien al jaren meer zonder diploma's (zit nu op 1600, daarvoor zat ik op 1500 )
Ik ben het helemaal met je eens ;)

Bij ons ook hoor, zitten wat nieuwe jongens die net van het MBO zijn gekomen (IT BOL4), verdienen allemaal het minimumloon, zo rond de 1300 euro dacht ik vanaf 23+

Het probleem is dat mensen het gewoon pikken ... want ja, je moet al blij zijn als je een baan kunt vinden en dan gaan mensen maar voor een hongerloontje aan het werk (volgens mij hou je er schoon nog geen 1100 euro van over).

Ik zit zelf ook in een soortgelijke situatie, zit net iets boven het minumumloon. Daar ben je dan dik 4 jaar voor naar school geweest.

De baas rijd in een dikke auto van een ton maar z`n werkgevers behoorlijk betalen is er niet bij. Sorry hoor, tis misschien wat uit het verband gerukt maar ik vind het schandalig en ik erger me er dood aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
belfrink schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens ;)

Bij ons ook hoor, zitten wat nieuwe jongens die net van het MBO zijn gekomen (IT BOL4), verdienen allemaal het minimumloon, zo rond de 1300 euro dacht ik vanaf 23+

Het probleem is dat mensen het gewoon pikken ... want ja, je moet al blij zijn als je een baan kunt vinden en dan gaan mensen maar voor een hongerloontje aan het werk (volgens mij hou je er schoon nog geen 1100 euro van over).

Ik zit zelf ook in een soortgelijke situatie, zit net iets boven het minumumloon. Daar ben je dan dik 4 jaar voor naar school geweest.

De baas rijd in een dikke auto van een ton maar z`n werkgevers behoorlijk betalen is er niet bij. Sorry hoor, tis misschien wat uit het verband gerukt maar ik vind het schandalig en ik erger me er dood aan ;)
Ja nou, dan moet je doorstuderen als je meer geld wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb ook een ervaring met Peak-IT. In een periode dat het wat minder ging op m'n vorige bedrijf heb ik gereageerd op een Peak-IT advertentie of what so ever. Enfin. Mijn CV doorgestuurd mbv de Peak website en nog geen 24 later een telefoontje van Peak-IT. Of ik naar Den Bosch wilde komen voor een gesprek. Zelf kom ik uit omgeving Venlo, maar ja.. Voor een keer, laat gaan.
In DB aangekomen een gesprek met een aardige meid, gesprek verliep zoals alle andere gesprekken. Standaard. Ik kom helaas geen test afnemen want de Windows computer was kapot, maar ze had er wel vertrouwen in.
Laatste puntje van het gesprek was de salarisindicatie. Omdat je er toch niet op achteruit wil gaan heb ik iets op mijn huidge salaris gezet. Volgens de Peak-IT meid was dit wat aan de hoge kant, maar het zou goedkomen.
Een dag later tref ik een mail in mijn Hotmail aan. Peak vond mijn indicatie te hoog en daarom zouden wij het niet overeen kunnen komen met het salaris. Mede hierdoor zouden ze me geen baan aan kunnen bieden.
Op mijn mail aan Peak-IT om een tegenbod te doen heb ik nooit een reactie gekregen....

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151463

Caboman schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:02:
dus je hebt niet gesolliciteerd maar alleen maar je cv op monsterboard gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234490

Het is dus een verkapte manier om opleiding te verkopen.

En iemand op low budgetbasis aan het bedrijf te binden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235153

Zeer uiteenlopende reacties en ervaringen met Peak-it, veel negatieve reacties ook. is dat allemaal wel nodig?

Bij een redelijk aantal reacties krijg ik de indruk dat mensen geprobeerd hebben om daar werk te zoeken om het werk. Peak-it is een bedrijf waar je gaat werken om werkervaring op te doen en het één en ander bij te leren (Certificaten, Diploma's, Cursussen) en daar blijf je niet langer als nodig is omdat te behalen of terug te betalen (studieschuld).

Ik weet niet welke website van Peak-it een aantal van jullie bekeken hebben maar mijn indruk van de website van www.peak-it.nl is naast natuurlijk die 2 dames Renate Verbaan en Nikki Plessen dat ze voornamelijk mij de boodschap geven dat ze niet zitten te wachten op werknemers die er willen komen werken voor het werk op een lang termijn.

Uit de reacties over het salaris 1450,- (1300,- + MCDST & ITIL) is een mooi bedrag voor net 20 geworden ITer die nog het één en ander wilt bij leren (Mijzelf als voorbeeld genomen).
En als je dan langer bij Peak-It doorbrengt en eerst wat certificicaten behaald en je salaris is inmiddels opgelopen tot 1600-1700,- en dan begint aan één van de hbo opleidingen die Peak-it aanbiedt in combinatie met NCOI dan is dat netjes en als je er dan ook nog eens Masterclass Projectmanagement erachter aan plakt (wat tot nu toe enige master is die peak-it aanbiedt) dan ben je klaar rondje 28ste!!!
"Dit wordt ook nog weleens Investeren in je toekomst genoemd!"

En als je dan een salariswijzer opzoekt dan zie je met deze diploma's je salaris van 25,000 - 35,000 per jaar naar 65,000 - 75,000 per jaar stijgen. + je mag die jaren die je bij peak-it heb gewerkt officieel rekenen als werkervaring (helaas voor de studenten mag je stage niet tellen als werkervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 20:51

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dus jij gaat tot je 28e werken bij Peak-IT en dan bij je volgende baas 65k verdienen? Gewoon uit nieuwschierigheid, hoe ver ben je nu met deze planning?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232119

mogelijkheden zat in de IT als je jezelf maar weet te verkopen.
Ik kom helemaal niet uit de IT (3 jaar luchtvaart gedaan en verantwoordelijk geweest voor het reilen en zeilen bij onze airline samen met 6 collega's en een stationmanager.
Nu aangenomen bij getronics met alle opleidingen die je maar wilt (mcsa/mcse/itil/citrix/ccna noem maar op.en echt niet voor een hongerloontje (2000 bruto per maand) en dat voor iemand die geen schoolverlater is(dertiger al) 4 dagen werken en 1 dag leren.ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 24-06 22:17
Ik geloof best dat je als peak-it-er op een gegeven moment 65-75k kan verdienen, maar dan wel over 30 jaar als er een heleboel inflatie overheen is gegaan...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 232119 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:21:
mogelijkheden zat in de IT als je jezelf maar weet te verkopen.
Ik kom helemaal niet uit de IT (3 jaar luchtvaart gedaan en verantwoordelijk geweest voor het reilen en zeilen bij onze airline samen met 6 collega's en een stationmanager.
Nu aangenomen bij getronics met alle opleidingen die je maar wilt (mcsa/mcse/itil/citrix/ccna noem maar op.en echt niet voor een hongerloontje (2000 bruto per maand) en dat voor iemand die geen schoolverlater is(dertiger al) 4 dagen werken en 1 dag leren.ik ben er blij mee!
Ten eerste vind ik 2000 euro wel degelijk een hongerloontje voor een dertiger. Maar dat is meer iets voor Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) :)

Ten tweede is Getronics een hele andere organisatie waar de gemiddelde leeftijd een stuk hoger ligt dan de 26 bij Peak-IT. Logisch dat je hier meer kans hebt op een goede ontwikkeling dan binnen een club die aan de onderkant van de markt opereert en vooral sterk is in het wegzetten van helpdeskers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jazzy, en eventueel andere

Mijn doelstelling is om in iedergeval HBO bachelor Bedrijfskundige Informatica te behalen en als het meezit nog een master erachter na. als ik op mijn 20ste klaar bent met het MBO en ik begin hier aan dan ben ik 27 als ik klaar bent hiermee.
Dus de keus is via zoon instelling als Peak-it de diploma's halen of via een hogeschool en nog 7 jaar op studiefinanciering+bijbaantje leven.

Suggesties zijn altijd welkom, op het moment ken ik alleen peak-it die in iedergeval duidelijk is over wat zij aanbieden aan opleidingen en cursussen. (maar omdat ik nog met MBO bezig bent heb ik me er ook nog niet echt in verdiept!!)

Vriendelijke groeten, Stressball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als je vervolgens op je 27ste klaar bent met leren en dus peak-it wilt verlaten heb je op je cv alleen maar peak-it staan. En verwacht geen super klussen/projecten bij hun, dus je werkervaring is dan ook minimaal. Plus dat als je die master opleiding door peak laat vergoeden je ook nog een bedrijf moet vinden die die schuld overneemt. Anders moet je nog een paar jaar extra bij hun blijven.

Tja, het is maar wat je leuk vind. Ik zou voordat je er begint eerst even verder in de markt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81330

Anoniem: 235153 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:57:

Mijn doelstelling is om in iedergeval HBO bachelor Bedrijfskundige Informatica te behalen en als het meezit nog een master erachter na. als ik op mijn 20ste klaar bent met het MBO en ik begin hier aan dan ben ik 27 als ik klaar bent hiermee.
Dus de keus is via zoon instelling als Peak-it de diploma's halen of via een hogeschool en nog 7 jaar op studiefinanciering+bijbaantje leven.

Suggesties zijn altijd welkom, op het moment ken ik alleen peak-it die in iedergeval duidelijk is over wat zij aanbieden aan opleidingen en cursussen. (maar omdat ik nog met MBO bezig bent heb ik me er ook nog niet echt in verdiept!!)

Dus waar het eigenlijk op neer komt is dat je nog helemaal niet bij Peak-it werkt, maar dat je wel al helemaal weet te vertellen dat het een "pracht bedrijf" is....?

Dit is erg misleidend voor de mensen die uit dit topic informatie willen halen... daar jij nu het laat lijken alsof jij dit alles nu mee maakt....

Ik zie dat je je vandaag aangemeld hebt..... speciaal voor dit topic???

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 81330 op 02-10-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Anoniem: 235153 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:57:

Mits je dus geen fictief persoon bent, een klein adviesje - bouw nou niet je hele toekomst op Peak.
Er zijn zat andere bedrijven die graag investeren in hun medewerkers m.b.t. opleidingen & cursussen.
Ikzelf heb eigenlijk nog geen werkgever gehad die deze mogelijkheid niet bood.

Genoeg andere mogelijkheden na je MBO om verder te komen en werk + scholing te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen fictief persoon.
Ik kijk af en toe op tweakers.net en ik lees het forum weleens maar ik heb nooit antwoord of een vraag hoeven stellen (meestal door andere al gesteld of beantwoordt).
Maar nu wilde ik toch reageren en ik heb mij daarom toch maar aangemeldt bij tweakers.net.

Over mijn berichten over Peak-it,

Ik werk er niet en als ik die berichten zo lees zal ik ook zeker er niet gaan werken.
Maar de website van Peak-it.nl is tegenover wat andere detacherings bedrijven (totaal 2 andere bezocht) wel duidelijker en biedt ook HBO opleidingen aan via het NCOI (kan verschillen).
Ik heb mijn eigen berichten een paar keer gelezen en ik kan nergens iets vinden wat aanduidt dat ik werk bij Peak-it.nl.
Maar mijn bedoeling was om in het eerste bericht te beschrijven welke indruk de website van Peak-it mij geeft en een algemeen antwoord op de mensen die verwachten bij Peak-it hun werkervaring te kunnen opbouwen. Ik blijf erbij dat je niet altijd alles kan hebben de een treft het beter als de ander, soms moet je investeren om er beter van te worden.
Mijn tweede bericht ging erom dat met de plannen die ik heb gemaakt met mijn zelf (Ik wil wel een goede toekomst tegemoet komen) overeen komen met wat Peak-it aanbiedt. En het komt er ook op neer in het tweede bericht dat ik eigenlijk vertel dat ik nog te lui ben geweest om naar iets anders als Peak-it op zoek te gaan.

Ik hoop dat het zo duidelijk voor iedereen is wat ik precies bedoel met mijn posts (indien een moderator er anders over denkt heb ik er geen problemen mee als hij mijn posts verwijderd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Als je echt een high potential bent en je ambitie is om voor je 30e 65k te verdienen dan wordt je gillend gek van een organisatie als Peakt-IT. Laat staan of ze hun beloftes waar kunnen gaan maken. Tot nu toe haken alle zwaardere kandidaten af omdat Peak-IT ze geen passend salaris kan bieden of geen opdrachten die aansluiten bij hun ambitie.

Kijk, het is een hele leuke als je na je MBO helpdeskwerk wilt gaan doen en zo wil proberen om wat door te groeien. Maar als je echt potentie tot groei un je hebt dan ben je beter af bij een ander bedrijf. Peak-IT is nu eenmaal een bedrijf wat opereert aan de onderkant van de markt, dat zie je aan hun hele werkwijze.

Een sollicitatiegesprek doe je met een onervaren jonge meid, die niet altijd even goed in staat is om jouw wensen te inventariseren, laat staan mee te denken in een bepaald groeipad. Natuurlijk kun je praten over certificatie halen en MCSE-er worden maar niet over welke skills je zou moeten opdoen om door te gaan naar een leidinggevende functie, of welke opdrachten ze jou als consultant kunnen aanbieden.

Lees hun website nou eens goed. Denk je dat ze zich met die dames richten op talentvolle projectleiders? Dat ze opdrachten in de portefuille hebben voor een zware spcecialist? Ze zetten hun medewerkers weg voor enkele tientjes en niet voor 150 euro, dus daar past ook een soort klantenbestand bij.

Als jij je na het lezen van de ervaringen uit dit topic en de website van Peak-IT aangesproken voelt dan val je blijkbaar in de doelgroep. Alleen zou ik dan wel wat voorzichtig zijn met de planning die je noemde (binnen 6 jaar naar 65 tot 75.000 per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkervaring speelt een belangrijke rol betreft het solliciteren en hoe je salaris eruit komt te zien, en in praktijk zal je na het afstuderen ook niet meteen rond de 65k per jaar gaan verdienen (er zijn uitzonderingen).
Maar in theorie als ik mijn eerder genoemde plan volgt en aan het einde van de rit (voor mij op mijn 28ste) dan kunje 65k tot 75k per jaar gaan verdienen.
Ik stuur binnenkort een e-mail naar Peak-it over hun voorwaarden betreft studie en het behalen van certificaties de reactie laat ik dan weten (met uiteraard namen etc. gecensureerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 235153 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:10:
Maar in theorie als ik mijn eerder genoemde plan volgt en aan het einde van de rit (voor mij op mijn 28ste) dan kunje 65k tot 75k per jaar gaan verdienen.
Mijn input was juist bedoeld om wat meer praktijk te voegen bij jouw theorie. :) Maar kijk anders eens bij Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) hoeveel 28-jarigen met een master meer dan 5000 per/mnd verdienen.
Ik stuur binnenkort een e-mail naar Peak-it over hun voorwaarden betreft studie en het behalen van certificaties de reactie laat ik dan weten (met uiteraard namen etc. gecensureerd).
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Potje maken mannen?

Ik zeg no way dat het hem lukt. Niet bij Peak, nergens.
Misschien als hij zijn masters heeft gehaald en dan nog een paar jaar werkt wel. Maar dan is hij over de 30 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227601

Sorry hoor Peak Telt ook stages als werkervaring dat roepen zij in sollicitatiegesprekken, en dat doen meer bedrijven.. stressbal volgens mij ben jij een medewerker intern bij peak-it die lekker zijn zakken aan het vullen is over de rug van anderen (we zouden ene ip tracé moeten doen!!). niet dat iedereen 2000 moet verdienen maar 1400 zou wel mogen niet.
Let op ik ben het ook niet eens met de inhaligheid dat maakt onze branche ook kapot!
Daarnaast ken ik maar een iemand binnen peak die een hbo kreeg vergoed en dat ging niet vanzelf! ( die werkt er nog)
Overigens met een master gelijk maar 5000 is ook wat over de top, maar iemand die rond 35 goede ervaring heeft en mcse citrix etc kan inderdaad tussen de 3500 en 4200 verdienen.. maar goed dat is een discussie het hangt naast diplomas werkervaring en andere certificeringen ook grotendeels van jou als persoon af
Ben je wel echt stressbal.. kijk dan eens bij Qmagic, NIG of Tempo-team professionals etc .. duizenden bedrijven die ook roven op de helpdeskmarkt ..
De doelstelling van Peak is veel verdienen over de ruggen van medewerkers die zo min mogelijk verdienen! En veel andere bedrijfjes opzetten (neomax gppeople etc etc.. wie betaald dat .. juist de omzet van peak!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

:^^ With slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT: sorry 2x gepost :)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 144052 op 03-10-2007 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wens ik je het allerbeste.

Zoals er al meer word gezegd, als jij denkt de theorie onder de knie te hebben en Peak een soortgelijk bedrijf is wat jou in de praktijk verder kan helpen - zit jij op je 30e nog op de servicedesk met de 1400,- bruto p/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:19

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb even smakelijk gelachen hoor. Niet om het een of ander, maar we hebben toch een zware inflatie/devaluatie van de euro nodig wil je met 0 ervaring en niveau binnen een paar jaar 6K in de maand gaan pakken middels een trajectje wat duizenden ook gedaan hebben en waarbinnen je je dus vrijwel niet zult onderscheiden. Een snufje realisme zo her en der lijkt me wel een aardig idee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:01

Dhrax

Prog Lord

Hillie schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:13:
Ik heb even smakelijk gelachen hoor. Niet om het een of ander, maar we hebben toch een zware inflatie/devaluatie van de euro nodig wil je met 0 ervaring en niveau binnen een paar jaar 6K in de maand gaan pakken middels een trajectje wat duizenden ook gedaan hebben en waarbinnen je je dus vrijwel niet zult onderscheiden. Een snufje realisme zo her en der lijkt me wel een aardig idee.
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik weet ook niet hoe je komt aan 65 tot 75k per jaar, maar ik hoop dat je het niet serieus meent... je legt je lat dan wel erg hoog.

Oh, ik geloof wel dat je echt bent hoor... bij je eerste reactie heb ik al even op je gegoogled ;)
Vond een hyves accountje die wel aardig overkwam.

Ik maak ook wel eens zulke theori"en en plannen en die komen ook uit... totdat een collega vraagt of ik koffie of thee wil ;( Dagdromen is ook wel eens lekker

[ Voor 22% gewijzigd door Eriksk op 03-10-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkervaring speelt een belangrijke rol betreft het solliciteren en hoe je salaris eruit komt te zien, en in praktijk zal je na het afstuderen ook niet meteen rond de 65k per jaar gaan verdienen (er zijn uitzonderingen).
Als ik dit lees krijg ik zo'n "later als ik groot ben" gevoel. Dit loopt totaal niet synchroon aan de werkelijkheid. Doelen stellen en weten wat je wil bereiken is niks mis mee, maar een zwaar vertekende/zelfoverschattende doelstelling nastreven met een mooie roze zonnebril op is duidelijk iets waar jij goed in bent...

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houdt er wel rekening mee dat 65k per jaar, dat de belasting er nog niet af is. dus dat het maandelijks salaris rond de 2600 euro zal vallen (reken maar uti!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 235153 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:05:
Houdt er wel rekening mee dat 65k per jaar, dat de belasting er nog niet af is. dus dat het maandelijks salaris rond de 2600 euro zal vallen (reken maar uti!).
Wij werkende mensen met een salaris spreken daarom ook altijd over bruto bedragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235153 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:05:
Jazzy schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:12:
[...]
Wij werkende mensen met een salaris spreken daarom ook altijd over bruto bedragen. :)
Amen!

Ik kom trouwens niet op 2600 uit meneer Stressball (maar ik denk dat dat meer komt omdat ik al een jaartje of 6 niet meer studeer ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is ook niet precies 2600, maar ik weet wel zeker dat 76,000 euro met belasting aftrek per maand op 2,900 euro neer komt.
Ik ben geen financieel expert ik heb alleen de 52% aangehouden en die erover heen getrokken(iedereen die meer als 51,000 euro per jaar verdient moet 52% erover betalen).
En dan klopt mijn verhaal al een stuk beter, alleen mijn plan om er nog 8 jaar bij te gaan studeren is nog maar de vraag of ik daar de discipline voor heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 24-06 22:17
2900 netto per maand is zonder dingen als pensioen premie z'n 59.000 euro inclusief vakantiegeld! (zie de salaris berekening bij www.raet.nl)

[ Voor 10% gewijzigd door paella op 03-10-2007 15:41 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02
Zou je een poging willen doen om jezelf goed te informeren en hier feitelijk juist te posten. Je post de ene onzin na de andere en blijft vasthouden aan een wereldbeeld dat allang door anderen hier met argumenten onderuit is gehaald. Zoek in dit forum bv eerst eens hoeveel ICT-ers gemiddeld verdienen voor verschillende functies en zoek dan meteen uit hoe ons progressieve belastingstelsel werkt.

Hierover offtopic doorzeuren in dit topic heeft geen enkele zin en is ongewenst. Dit topic gaat over Peak-IT (waar je wel een goede boterham kunt verdienen, maar nooit rijk van zult worden) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 03-10-2007 16:08 . Reden: wazige grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:49:
Dit topic gaat over Peak-IT (waar je wel een goede boterham kunt verdienen, maar nooit rijk van zult worden) :)
QFT.

Verder, wat zijn nog meer de zuster of gerelateerde bedrijven van Peak?
Hierbij heb ik het dus over de soortgelijke detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Ik heb eerder gepost in dit topic en altijd peak verdedigd.

In december ben ik 1 jaar bij peak in dienst en heb in die tijd 2 heel leuke projecten gehad.
Verders heb ik de mogelijkheid om via cursussen je salaris op te krikken flink misbruikt:
Ik ben in totaal 400 euro in salaris gestegen afgelopen jaar.
Nu heb ik een aanbod gehad van m'n huidige bedrijf waar ik nog eens 400 euro mee omhoog ga. Als ik het doe dan ben ik dus in 1jr 800 euro per maand bruto omhoog gegaan. Plus dat ik er dan een leuke baan aan overhou waar je in verder kan groeien.
Zoals ik al vaker heb gezegd: Peak is een prima opstapje die je motiveerd om ook echt te studeren, omdat je dit meteen in je portemonee voelt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzaola01
Rukapul schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Zou je een poging willen doen om jezelf goed te informeren en hier feitelijk juist te posten. Je post de ene onzin na de andere en blijft vasthouden aan een wereldbeeld dat allang door anderen hier met argumenten onderuit is gehaald. Zoek in dit forum bv eerst eens hoeveel ICT-ers gemiddeld verdienen voor verschillende functies en zoek dan meteen uit hoe ons progressieve belastingstelsel werkt.

Hierover offtopic doorzeuren in dit topic heeft geen enkele zin en is ongewenst. Dit topic gaat over Peak-IT (waar je wel een goede boterham kunt verdienen, maar nooit rijk van zult worden) :)
Amen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Laatst online: 07:57

Spooksel

Spooksel!

Ik heb vorige week een gesprek gehad bij Peak, was redelijk positief erover. Maar na het bod wat ze me vandaag deden & de reacties die ik hier zoal lees :S damn

Ik vond het al raar toen ze me vroegen of ik bij het verkrijgen van een leasebak eventueel bereid was iets te minderen in salaris, maar dat is tot daaraan toe.

Ik heb een MBO 4 ICT opleiding in de pocket en een HBO P voor Digitale Communicatie, ik doe allang niks meer met systeembeheer etc maar ben nu webdeveloper. Bij mijn huidige bedrijf vang ik nu EUR 2300,- per maand (ben 25) en daar loop ik soms al redelijk op te mopperen, maargoed... het zij zo... belt Peak vanmorgen dat ze wel wat problemen hebben met mijn salaris indicatie!

Bieden ze me EUR 1850,-! 450 euro (das fucking 1 maand huur!) achteruit wat natuurlijk volstrekt balachelijk is en imho al helemaal NIET in contrast staat tot die kosten voor een Seatje =/

Maar, alle gekheid op een stokje _stel_ dat ik het zou doen:
1. Leasebak kosten, wat zou me zoiets extra kosten op mijn salaris? (ik snap niet echt bijzonder veel van bijtelling =/, tenslotte nooit mee te maken gehad)
2. Certificering, ze bieden me binnen de eerste 2 weken een Zend PHP 5 cursus... maar die 50 euro voor een certificiring daarvan zat dan alweer in het aanbod verwerkt :S Hoe zit dat met kosten voor zoiets? Ik zie het niet zitten dat mocht ik ontslag nemen dat ik even leeggeklopt wordt voor studiekosten...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 19:19
Spooksel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:05:
2. Certificering, ze bieden me binnen de eerste 2 weken een Zend PHP 5 cursus... maar die 50 euro voor een certificiring daarvan zat dan alweer in het aanbod verwerkt :S Hoe zit dat met kosten voor zoiets? Ik zie het niet zitten dat mocht ik ontslag nemen dat ik even leeggeklopt wordt voor studiekosten...
Dat mogen ze niet eens gebruiken want daarnaast heb je ook nog een studieovereenkomst met ze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je php5 gaat doen begin je met een 'studieschuld' van zo'n €2000,-. (daar teken je voor)
Deze betaal je af door gedetacheerd te zijn door Peak. Omgerekend zul je 1,5 jaar ergens gedetacheerd moeten zijn om je studieschuld af te betalen. Neem je na een half jaar ontslag dan zul je zo'n €1350,- moeten betalen. Je kunt natuurlijk proberen deze door je nieuwe werkgever te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76749

Ik heb 2 dagen terug een sollicitatiegesprek gehad bij Peak, en heb daar een zeer leuk gesprek gehad, of eigenlijk 2 gesprekken.

Na de computertest gedaan te hebben, ging ik een gesprek aan met een mevrouw. Toen deze voorbij was, heb ik haast hetzelfde gesprek nogmaals gevoerd met nog een andere mevrouw. We waren het over veel zaken eens, met uitzondering van het salaris.

Voordat ik verder ga, even wat gegevens:
Ik kom uit Leeuwarden, dus moet verhuizen wil ik daar gaan werken.
Ben 20 jaar, en heb een MBO Niv. 4 Netwerkbeheerder diploma

Ik had aangegeven ongeveer in te willen stappen op een salaris van 1600 bruto. Vrijwel direct werd er gezegd dat dit niet haalbaar was, en zeiden ze dat het ongeveer rond de 1200 zou uitkomen. Hier gaf ik aan dat ik dat te laag vind. Afgesproken hadden we dat ik vandaag een voorstel zou ontvangen, en deze is vanochtend dan ook via de mail binnengekomen. 1 minuut na de mail ontvangen te hebben kreeg ik ook een telefoontje van ze, om aan te kondigen dat er een e-mail was. Best netjes dus.

Wat ze standaard zouden aanbieden was het volgende: Na het behalen van MCDST & ITIL wordt mijn salaris met 100 verhoogd, en zal ik uitkomen op 1200. ( Met andere woorden ik stap zelfs in op 1100! ). Maar voor mij wouden ze graag een uitzondering maken:

"In tegenstelling tot bovenstaand, willen we bij jou graag een uitzondering maken en zullen we het salaris inclusief het behalen van MCDST en ITIL aanbieden, waarmee je salaris neerkomt op € 1200,- bruto per maand. Dit betekent dat je salaris niet meeer wordt aangepast bij het behalen van je MCDST en ITIL omdat je de 100 euro er al bij hebt gekregen. Uiteraard kun je na het behalen van MCDST en ITIL nog steeds groeien in salaris!"

Dit maakte me toch wel een beetje aan het lachen, want die 2 certificaten zijn te behalen in de eerste dienst maand! Daar komt bij dat ik het niet echt een voorstel vind, want tijdens het gesprek gaf ik al aan dat ik dit te laag vind.

Maar, ook schreven ze in de e-mail:
"Belangrijk is wel dat dit voorstel is gebaseerd op het feit dat je, zoals besproken, zal gaan wonen in Peak-woning in Utrecht."

En dat is natuurlijk de andere kant van de medaille. Stel ik zou 1600 verdienen, en ik moet nog een huurwoning vinden en inrichten, dan zou ik na het betalen van me huur onder de 1200 uitkomen denk ik, maar dan heb ik wel een stekkie voor mezelf!

Ik vraag me af wat jullie meningen hierover zijn, en heb ook nog een vraag aan huidige Peak-IT werknemers, die in zo'n Peak woning zitten. Misschien dat iemand eens een fototje kan maken over de ruimte etc? Ik zou namenlijk niet weten wat ik daar van kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140156

Dat is dus hun stratergie. Ze proberen je gek te maken met cursussen zodat ze je minder kunnen betalen. Daarbij houden ze je tenminste een jaar vast. Want terugbetalen kun je niet.
Want je verdient te weinig loon.
Ik heb ooit bij EXA gewerkt. Wij kregen een cursus die half classicaal gedaan werd 6 dagen van de 20 en de rest moest je zelf doen. We moesten van te voren een contract tekenen van 10.000 gulden als we binnen een jaar weggingen.
Voor 1 rot cursus windows 95. Heb het wel gehaald mijn MCP.
Omdat ik het een verrotte baan vond en dus niet weg kon. Heb ik me ziek gemeld,omdat dat meer koste hebben ze me voor niets laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Over een huis in Utrecht, zie http://tweakers.net/gallery/outerspace :)
Ik zit in zo'n huis en het bevalt me prima :)
Anoniem: 140156 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:57:
Daarbij houden ze je tenminste een jaar vast. Want terugbetalen kun je niet.
Dat is niet correct. Als je contract niet wordt verlengd na je proefmaand dan hoef je niets terug te betalen. Ook als je na een half jaar stopt betaal je verder niets terug. Dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Anoniem: 76749 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:
Ik heb 2 dagen terug een sollicitatiegesprek gehad bij Peak, en heb daar een zeer leuk gesprek gehad, of eigenlijk 2 gesprekken.

Na de computertest gedaan te hebben, ging ik een gesprek aan met een mevrouw. Toen deze voorbij was, heb ik haast hetzelfde gesprek nogmaals gevoerd met nog een andere mevrouw. We waren het over veel zaken eens, met uitzondering van het salaris.

Voordat ik verder ga, even wat gegevens:
Ik kom uit Leeuwarden, dus moet verhuizen wil ik daar gaan werken.
Ben 20 jaar, en heb een MBO Niv. 4 Netwerkbeheerder diploma

Ik had aangegeven ongeveer in te willen stappen op een salaris van 1600 bruto. Vrijwel direct werd er gezegd dat dit niet haalbaar was, en zeiden ze dat het ongeveer rond de 1200 zou uitkomen. Hier gaf ik aan dat ik dat te laag vind. Afgesproken hadden we dat ik vandaag een voorstel zou ontvangen, en deze is vanochtend dan ook via de mail binnengekomen. 1 minuut na de mail ontvangen te hebben kreeg ik ook een telefoontje van ze, om aan te kondigen dat er een e-mail was. Best netjes dus.

Wat ze standaard zouden aanbieden was het volgende: Na het behalen van MCDST & ITIL wordt mijn salaris met 100 verhoogd, en zal ik uitkomen op 1200. ( Met andere woorden ik stap zelfs in op 1100! ). Maar voor mij wouden ze graag een uitzondering maken:

"In tegenstelling tot bovenstaand, willen we bij jou graag een uitzondering maken en zullen we het salaris inclusief het behalen van MCDST en ITIL aanbieden, waarmee je salaris neerkomt op € 1200,- bruto per maand. Dit betekent dat je salaris niet meeer wordt aangepast bij het behalen van je MCDST en ITIL omdat je de 100 euro er al bij hebt gekregen. Uiteraard kun je na het behalen van MCDST en ITIL nog steeds groeien in salaris!"

Dit maakte me toch wel een beetje aan het lachen, want die 2 certificaten zijn te behalen in de eerste dienst maand! Daar komt bij dat ik het niet echt een voorstel vind, want tijdens het gesprek gaf ik al aan dat ik dit te laag vind.

Maar, ook schreven ze in de e-mail:
"Belangrijk is wel dat dit voorstel is gebaseerd op het feit dat je, zoals besproken, zal gaan wonen in Peak-woning in Utrecht."

En dat is natuurlijk de andere kant van de medaille. Stel ik zou 1600 verdienen, en ik moet nog een huurwoning vinden en inrichten, dan zou ik na het betalen van me huur onder de 1200 uitkomen denk ik, maar dan heb ik wel een stekkie voor mezelf!

Ik vraag me af wat jullie meningen hierover zijn, en heb ook nog een vraag aan huidige Peak-IT werknemers, die in zo'n Peak woning zitten. Misschien dat iemand eens een fototje kan maken over de ruimte etc? Ik zou namenlijk niet weten wat ik daar van kan verwachten.
Mwjaah een echt slecht aanbod is het natuurlijk niet.
Je leverd dan 400 BRUTO in op je salaris wat neerkomt op zo een 320 ongeveer netto.
Daar wordt dan wel je woning, gas, licht etc etc. voor betaald :) dus opzich geen slechte deal imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Zou gewoon meer vragen. Dat stukje van die uitzondering doen ze bij iedereen. Ik gaf eerst ook aan 1600 te willen. MBO 3 ICT, 20 jaar.

Kreeg ik een aanbieding 1300 euro. Ik zei dat ik het aan de lage kant vond, daarna een aanbieding van 1450. Na een maand heb ik ze gemailed dat ik niet bij peak kom omdat ik al ergens anders ben aangenomen. Daar krijg ik 1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Caboman schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:31:
Zou gewoon meer vragen. Dat stukje van die uitzondering doen ze bij iedereen. Ik gaf eerst ook aan 1600 te willen. MBO 3 ICT, 20 jaar.

Kreeg ik een aanbieding 1300 euro. Ik zei dat ik het aan de lage kant vond, daarna een aanbieding van 1450. Na een maand heb ik ze gemailed dat ik niet bij peak kom omdat ik al ergens anders ben aangenomen. Daar krijg ik 1600.
Maar zit daar dan ook je huis en alle kosten die daarbij komen kijken bij in? :)
1200,- salaris is inderdaad niet veel en zou ik ook nooit accepteren.
Maar als bij die 1200,- je huur en gas/licht/water e.d. erbij inzit is het een ander verhaal en is het opzich voor een starter geen slechte deal imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
D3NN1S schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:47:Maar zit daar dan ook je huis en alle kosten die daarbij komen kijken bij in? :)
1200,- salaris is inderdaad niet veel en zou ik ook nooit accepteren.
Maar als bij die 1200,- je huur en gas/licht/water e.d. erbij inzit is het een ander verhaal en is het opzich voor een starter geen slechte deal imho
Het is natuurlijk wel een woning die je zelf niet uitgekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Roenie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 09:53:
[...]
Het is natuurlijk wel een woning die je zelf niet uitgekozen hebt.
Dat snap ik maar je hoeft ook niet akoord te gaan met de woning en dan wel je 1600,- bruto krijgen.
Je kan natuurlijk niet alles hebben he? ;)

Overigens ben ik een keer bij vriend Outerspace op bezoek geweest die in zo een peak woning zit maar damn.. dat was echt wel een mooie woning!
Vlak naast het centrum en de woonkamer was groot genoeg om er met gemak een pooltafel in te zetten :)
Dus tsjaa.. het blijft natuurlijk altijd kiezen of delen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
D3NN1S schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:15:Dat snap ik maar je hoeft ook niet akoord te gaan met de woning en dan wel je 1600,- bruto krijgen...
Ik postte het omdat ik eerder las:
Anoniem: 76749 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:...Maar, ook schreven ze in de e-mail:
"Belangrijk is wel dat dit voorstel is gebaseerd op het feit dat je, zoals besproken, zal gaan wonen in Peak-woning in Utrecht."...
Hieruit maakte ik op dat Peak-IT het ' verhuren' van de woning prefereert boven salaris alleen.

Overigens is een huis van je werkgever wel een extra hindernis als je het toch niet zo leuk vind om er (voor langere tijd) te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 14-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:40
maar als je ontslag neemt, heb je dus ook gelijk geen huis meer....
dan ga je nooit weg bij peak.
want anders moet je tegelijk een woning en een baan zoeken.

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Sjakskus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:53:
maar als je ontslag neemt, heb je dus ook gelijk geen huis meer....
dan ga je nooit weg bij peak.
want anders moet je tegelijk een woning en een baan zoeken.
Daarom moet je ook blijven zoeken naar een ander huis :P Tenminste daar ben ik mee bezig. Het is gewoon een leuk opstapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
als je dan uit je peak woning gaat, krijg je dan ook loon extra omdat je niet meer peak woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

_Arthur

blub

Sjakskus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 01:56:
als je dan uit je peak woning gaat, krijg je dan ook loon extra omdat je niet meer peak woont?
Vast niet. Want dat is nu juist het addertje onder het gras. Want met een dergelijk laag salaris is het vinden van een passende en betaalbare woonruimte natuurlijk erg lastig.

Wanneer je met 1200euro bruto dus een andere baan gaat zoeken, moet deze toch minimaal 1800euro bieden om het 'verlies' van je betaalde woning te compenseren en een salaris stijging te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
toch slimme gasten daar bij peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229806

Ga ergens anders kijken, meer zeg ik er niet over.
Ik ga geen reclame maken, maar zo'n beetje iedereen kan een beter alternatief vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

D3NN1S schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:15:
[...]

Dat snap ik maar je hoeft ook niet akoord te gaan met de woning en dan wel je 1600,- bruto krijgen.
Je kan natuurlijk niet alles hebben he? ;)

Overigens ben ik een keer bij vriend Outerspace op bezoek geweest die in zo een peak woning zit maar damn.. dat was echt wel een mooie woning!
Vlak naast het centrum en de woonkamer was groot genoeg om er met gemak een pooltafel in te zetten :)
Dus tsjaa.. het blijft natuurlijk altijd kiezen of delen he? ;)
Je moet ook nog fatsoenlijk om die pool tafel kunnen lopen en de keu (of hoe je dat ook schrijft) moet ook nog ruimte hebben om mee te kunnen stoten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

_Arthur schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 07:45:
[...]

Vast niet. Want dat is nu juist het addertje onder het gras. Want met een dergelijk laag salaris is het vinden van een passende en betaalbare woonruimte natuurlijk erg lastig.
Ongefundeerde mening en je hebt het helemaal mis.

Ja, je krijgt meer loon als je uit het huis bent. Hoeveel dat is kan variëren zover ik weet tussen de 150,- en 250,-. Pin me er niet op vast.
Tylen schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Je moet ook nog fatsoenlijk om die pool tafel kunnen lopen en de keu (of hoe je dat ook schrijft) moet ook nog ruimte hebben om mee te kunnen stoten :P
:*) Had ik :)

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 15-10-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

_Arthur

blub

Outerspace schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:09:
Ongefundeerde mening en je hebt het helemaal mis.

Ja, je krijgt meer loon als je uit het huis bent. Hoeveel dat is kan variëren zover ik weet tussen de 150,- en 250,-. Pin me er niet op vast.
Voor 150 tot 250euro bruto extra salaris huur jij zelf nergens een andere woning. Dit is weldegelijk een manier om je werknemers aan je te binden. Of het bedrijf nu PeakIT heet of iets anders, dat maakt niet uit.

En als je werkgever van je af wilt, sta jij binnen 1-2maanden op straat, of mischien nog wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

*knip niet constructieve opmerking*

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 16-10-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

_Arthur schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 07:45:
[...]

Voor 150 tot 250euro bruto extra salaris huur jij zelf nergens een andere woning. Dit is weldegelijk een manier om je werknemers aan je te binden. Of het bedrijf nu PeakIT heet of iets anders, dat maakt niet uit.

En als je werkgever van je af wilt, sta jij binnen 1-2maanden op straat, of mischien nog wel sneller.
Dat hoor je mij verder ook allemaal niet zeggen :) Ik weet best hoe de vork in de steel zit bij Peak-IT :)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.