Ondertussen heb ik een aanbieding gekregen, al een paar dagen maar wist even niet zeker of ik 'm hier ging neerzetten, ach waarom ook niet

. 1750 per maand op projectbasis. Ze hebben op dit moment geen project, maar ik moet tekenen dat ik in principe akkoord ga met het salaris.... Waar ik dan voor teken snap ik ook niet, ook nog met een andere detacheerder (zie 2e alinea..) over gehad, die snapte er ook niks van, het is natuurlijk wel zijn concurrent, maar van contracten/aanbiedingen zonder werk had ie nog nooit gehoord. Ander ietsje, in het contract
http://www.peak-it.nl/doc/Projectovk%20professional.pdf
Word vermeld (5.5) dat het contract bij ziekte per direct beeindigd kan worden, toen ik hier vragen over stelde werd dit ontkend, maar blijf het toch apart vinden. Verder is die leaseauto nog voor een 'eigen bijdrage', waar nog geen bedrag voor is genoemd. Kilometervergoeding is 18 cent, bij mijn vorige werkgever was dit 25, maar die was gewoon heel royaal daarmee, 18 is wel redelijk gemiddeld denk ik.
Maar ondertussen.... heb ik nog een andere sollicitatie lopen via een detacheerder (hallo evt nieuwe collega's

) in Groningen, hiervoor ga ik binnenkort (

) op een tweede gesprek, en hier heb ik redelijk veel vertrouwen op een goede afloop, bedrijf noemde het eerste gesprek heel positief, vond ik ook, volgende gesprek gaat diep op technisch gedeelte en over 'financieel' gedeelte in. Tijdens het eerste gesprek heb ik weer een indicatie van 2200 genoemd, dit noemde hij niet letterlijk akkoord (hij had ook geen technische kennis, dus vind opzich ook wel logisch), maar vertelde dat pensioen bij hun 100% betaald werd, en dat ik 2200 waarschijnlijk dat erbij gerekend had, waarmee hij toch impliciet akkoord zegt (??)... Maar dat is puur gokken natuurlijk, daar hoor ik wel meer over.
Ik was trouwens ondertussen ook via die Groningse detacheerder bij een ander bedrijf op gesprek geweest, maar die vond mijn tarief, dat de detacheerder wou rekenen, te hoog. Detacheerder ook verontschuldigend dat ze dat daar al wel heel duidelijk over gehad hadden, bedrijf wou me wel rechtstreeks in dienst nemen maar dat wou de detacheerder niet. Opzich natuurlijk lullig, maar de detacheerder had me 2 dagen later bij een ander bedrijf (van bovenstaand verhaal) aan tafel, dus het is hem vergeven, bedrijf spreekt me nog meer aan ook

.
editje (waarom maak ik nooit in een keer een volledig verhaal... sorry):
Naar mijn mening is 1750 op projectbasis overigens te weinig. Ik neem het risico van het 'op projectbasis', wat dus inhoud dat ik na een paar maanden weer zonder werk zit, tenzij Peak of ikzelf dan weer wat anders vind. Daarnaast, wat dus standaard is bij detacheringswerk, zit je nergens vast waardoor je niet echt in een team komt. Naar mijn mening zijn dat 2 mindere kanten aan het werk waar een wat royalere beloning tegenover hoort te staan, maar wie ben ik...
[
Voor 10% gewijzigd door
thegve op 26-07-2007 23:49
]