Vandaag gesprek gehad bij Peak omdat ze mijn CV gevonden hadden op monsterboard. Zal in ieder geval mijn ervaringen even posten om het beeld voor de zich orienterende Gotter wat te vergroten

.
Ik heb inmiddels 4 sollicitaties achter de rug bij een aantal detacheerders, heb het op 2 gesprekken per dag weten te plannen....
Ik heb gesolliciteerd als webdeveloper. Het pand van Peak licht goed bereikbaar vlak naast de A1 (al hoop ik daar verder niet te veel mee te maken te krijgen, 1.5 uur reistijd zonder file vandaag). Zoals ook bij mijn andere sollicitaties heb ik een pak aangedaan, niet eens aan gedacht om het niet te doen, hoort vind ik. Ze was ook nog over een leaseauto begonnen, maar daar heb ik persoonlijk niet veel belang bij, over het algemeen niet bijzonder positief voor wat je netto overhoud. Toen ik vertelde dat ik net vorige maand een ander auto heb gekocht, een Golf 3 1.9 TDI '97 met 60K op de teller, was dat ook geen probleem(...). Daarna het testje gedaan (3.75 van de 5 punten op een PHP4 testje). Vond ze goed.
Het is een test van 16 vragen, allemaal multiple choice. Het waren vragen waarbij je een aantal regels code zag, waarin je dan moest aangeven op welke regel een fout stond. Daarnaast moet je weten hoe je een bestand opent en wegschrijft, en hoe je een TCP verbinding opent. Dingen doe je ook wel een beetje moet weten denk ik als PHP'er.
Al met al een positieve indruk gekregen wel van het bedrijf, de recruiter was volgens mij ook wel positief en ik verwacht hier eigenlijk een aanbieding van..
Ik heb nog een ander gesprek gehad waar ik 'in principe' ben aangenomen voor een deta-vast contract, waar ik maandag nog voor een gesprek moet 'bij de klant', maar telefonisch werd verteld dat ik bijna kon aannemen dat het rond was hier.
Als ik hier voorlopig dan ook maar even vanuit ga, moet ik waarschijnlijk maandag gaan beslissen wat ik ga doen... Ik heb een MBO-ICT niveau 4 papier, een VPN certificering van Watchguard (gehaald via vorige werkgever), ongeveer 3 jaar werkervaring inclusief stages. Tijdens het gesprek had ik een salarisindicatie aangegeven van 2200, dit vond ze 'wel wat veel', de andere recruiter had niks opgemerkt bij mn indicatie.
Een groot voordeel van Peak lijkt me dat ze wel willen investeren in certificaten, dat het werk (waarbij ik nog niks concreets gezien heb), iets boeiender lijkt (puur developen ipv support leveren + beetje developen). Daarnaast was de lease-auto geen harde eis van Peak, waar er bij de andere detacheerder niet over te praten viel om dit niet te doen.
Moet maandag maar even aanbiedingen vergelijken denk ik....
editje:
en ben bezig met parttime hbo