Vorige week werd ik opgebeld of ik op sollicitatie gesprek wou komen.
Ik had zo iets van tja kan altijd ondanks dat ik die dag al ergens anders erg positief over was.
Best een lange rit, maar ach het was mooi weer, had niks beters te doen dus maar ingestemd om diezelfde dag nog op sollicitatie te komen
Dus ik naar Naarden toe (vanuit den bosch) dat terwijl ze ook een kantoor in den bosch hebben (waar ik achteraf achter kwam)
ik werd daar ontvangen, moest even wachten (ik was wat aan de vroege kant).
Ik werd in een kamertje gezet en werd verteld dat persoon x zo bij mij zou komen, en of ik iets te drinken wilde. Nou dat lustte ik wel na zo een rit.
Even gewacht in dat kamertje (wat eigenlijk een heel ongezellig verhoor kamertje was) toen kwam persoon X. Voorgesteld, even over peak gepraat en over mij en mijn cv. eigenlijk allemaal wel positief. toen werd er mij gevraagd een test te doen. overigens solliciteerde ik naar web developer en niet systeembeheer zoals de meeste hier. testje gedaan toen kwam de account manager. vertelde mij dat ik eigenlijk best goed scoorde voor een MBO ict-er die net klaar is met school en geen werkervaring (op me stages na) heeft. even over het salaris gepraat wat mij eigenlijk best ok klonk en zeker na het lezen van de andere MBO kandidaten. En er werd mij eigenlijk meteen een contract aangeboden. toen had ik zo iets dit gaat wel heel makkelijk allemaal en klinkt allemaal heel mooi hier klopt iets niet. ze kwamen zelf al met het voorstel om er even over na te denken en het door te mailen zodat ik het rustig thuis kon doorlezen. waarna ze de volgende dag mij er over gingen bellen. ik kreeg een hand en vertrok met een goed gevoel naar huis.
De volgende ochtend contract gelezen en het hele voorstel.
Zat nog met een aantal vragen waaronder de lease auto's
al die vragen in een mailtje gestopt, en werd vrijwel direct terug gebeld, en netjes beantwoord over de vragen
er werd mij verteld dat ik de keuze had tussen een cooper en een aygo en ik zou even later nog gemaild over de kosten van de bijde auto's
voor beide auto's geld een eigen bijdrage van 100 euro p/m maar met bijtelling erbij zou het uit komen op netto 140 voor de aygo en 240 voor de cooper en een tankpas erbij ook voor de privé km.
als ik kijk naar mijn huidige auto dan ben ik met die aygo al goedkoper uit, en met die cooper iets duurder maar dan heb ik ook wel een auto en niet mijn huidige nissan micra rammelbak uit het jaar 91

Verder werd mij gevraagd of ik het erg vond om in een peak huis te wonen mocht ik bijvoorbeeld in de randstad terecht komen. dus ook dat even nagevraagd hoe het zat.
je komt dan in een zoort studentenhuis voor peak werknemers te wonen. kosten inwoning zijn gratis dus dat vond ik ook wel best. (al zullen ze proberen om iets dicht bij huis te zoekken)
Ik krijg dus ook een curus (PHP5) de 1e 2 weken, en heb even gevraagd of het mogelijk was deze in den bosch te doen, waarop hun antwoord was dat dat kon alleen was dat dan niet met mijn eigen "begeleidster" maar verder was het geen probleem. dus dat is ook mooi want dat kantoor van peak ligt hier op fietsafstand (scheelt wel ff, niet elke dag naar naarden in de file heen en terug)
Ik heb mezelf de tijd gegeven tot vandaag om er over te beslissen.
Na het lezen van dit hele draadje zie ik eigenlijk alleen maar positieve reacties van mensen die er wel werken en negatieve van afgewezen sollicitanten. (wat ik me kan voorstellen vond de sollicitatie wat aan de lange kant, en als je dan afgewezen wordt is dat teleurstellend).
Conclusie: ik ga ze vandaag bellen om ja te zeggen en 1 mei daar beginnen (al heb ik zelf niet het ID dat ik er jaren blijf werken, maar zeker om er te beginnen ervaring op te doen certificaten te halen lijkt het mij een mooie keus, en misschien bevalt het me wel zo goed dat ik er blijf).