Ervaringen werken bij Peak-IT? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 27.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:39:
Het is geen proeftijd, de proeftijd is gewoon een maand. Niet een half jaar of 7 maanden, na die proeftijd krijg je gewoon een contract aangeboden.

Waarom moeten mensen nou altijd negatief zijn :?
Krijg je na die 6 maand weer een half jaar contract of een vast contract?

Een half jaar contract is erg nadelig vind ik. Je weet dan nooit waar je aan toe bent (na elke afloop kun je er weer uit liggen) en kunt dus nooit op een stabiel inkomen rekenen. Leuk misschien voor als je net begint maar voor de meer ervaren mensen of iets ouderen alleen maar nadelig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:39:
Het is geen proeftijd, de proeftijd is gewoon een maand. Niet een half jaar of 7 maanden, na die proeftijd krijg je gewoon een contract aangeboden.
Tometo Tomato.. Noem het proeftijd, noem het tijdelijk contract. Het effect is hetzelfde, weinig zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe dan ook is het dood en dood normaal dat iemand eerst een half jaar of een jaar contract krijgt voordat iemand echt een vast contract krijgt en dat geld niet alleen voor de IT wereld maar voor 90% van de banen hier in nederland wat jullie ervaring ook moge zijn.
Ik ben echt hardstikke blij voor jullie dat jullie dat allemaal 10.000X beter hebben maar sorry jongens, die reacties hier krijg ik echt jeuk van.
Als het niet exact hetzelfde is als wat jullie hebben lijkt het of het meteen afgedaan wordt als slecht en negatief.
Dat is een beetje de hele trend in dit topic en is imho nergens voor nodig.
Die complete negatieve toon die telkens al dan niet door dezelfde mensen gezet wordt is werkelijk bespottelijk en misselijkmakend!
Vooral het hameren op en zinnen gebruiken als: 'Leuk voor als je net begint' 'Misschien leuk voor mensen die net klaar zijn met hun studie' 'Leuk voor mensen met weinig ervaring!' etc etc. is zwaar irritant en heeft 0,0 toegevoegde waarde en klinkt daarbij nog eens enorm denigrerend tegenover de mensen welke voor Peak werken!
Ook voor mensen die WEL veel ervaring hebben heeft peak leuke uitdagingen liggen waarvan ik het levende bewijs ben.

[ Voor 6% gewijzigd door D3NN1S op 19-03-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit- sry nvr mind

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D3NN1S schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:42:
Hoe dan ook is het dood en dood normaal dat iemand eerst een half jaar of een jaar contract krijgt voordat iemand echt een vast contract krijgt en dat geld niet alleen voor de IT wereld maar voor 90% van de banen hier in nederland wat jullie ervaring ook moge zijn.
In geval van een jaarcontract geldt dit idd. Ik ken echter geen bedrijven die een half jaar contract hanteren. Maar biedt Peak na het 1e half jaar contract wel een vast contract aan of volgt er wederom een half jaar contract?
Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:51:
[...]

Bij Peak-IT is de proeftijd een maand :) Daarna kan je een normaal contract (half jaar) tekenen enz. Op dit moment zit ik 2 weken bij Peak-IT en na 3 dagen had ik al een sollicitatie achter de rug en aangenomen. Nu nog even mijn MCDST afronden en ITIL (opnieuw :P) halen.
Ik begrijp dat je Peak weer gaat verlaten? Of doel je hier op een intake waar je gedetacheerd gaat worden?

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 19-03-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:27:
[...]

In geval van een jaarcontract geldt dit idd. Ik ken echter geen bedrijven die een half jaar contract hanteren. Maar biedt Peak na het 1e half jaar contract wel een vast contract aan of volgt er wederom een half jaar contract?
Voor zover ik begrepen heb krijg je na je half jaar contract gewoon een vast contract.
Maar dit zal natuurlijk ook aan de werknemer zelf liggen ik bedoel als je in dat half jaar je meermaals misdragen hebben of iets dergelijks zullen ze wel gek zijn je een vast contract aan te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ze zijn gewoon jaloers, daarom zijn ze zo negatief! :+

Maar lets face it, als starter moet je gewoon ergens beginnen. En beter een baas die in opleidingen investeert, dan helemaal niets. En het salaris is altijd te laag als starter, maar vergeet niet dat het na 2 jaar ervaring een stuk hoger ligt.

Maar als mensen zo negatief zijn, wat zijn dan de (betere?) alternatieven voor PeakIT? Die worden telkens niet genoemd...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:47:

Je krijgt inderdaad een studieschuld, maar dit bouw je ook geleidelijk weer af (na een jaar volledig). Volgens mij is dit vrijwel bij elk bedrijf het geval? Ook een concurrentiebeding komt vaak voor volgens mij.
Hou je die schuld ook als je contract niet verlengd wordt, want zelf zou ik nooit beginnen aan een schuld bij een 6 maanden contract als ik dat niet binnen de contractperiode heb terug betaald.
Weet dat een aantal andere detacheerders het normaal vinden dat je ook je schuld terug betaald als je contract niet verlengd word (wat ik dus niet normaal vind). En zo'n bedinging, is die ook alleen geldig als je zelf weg gaat?
D3NN1S schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:30:
[...]

Voor zover ik begrepen heb krijg je na je half jaar contract gewoon een vast contract.
Maar dit zal natuurlijk ook aan de werknemer zelf liggen ik bedoel als je in dat half jaar je meermaals misdragen hebben of iets dergelijks zullen ze wel gek zijn je een vast contract aan te bieden :)
Als het niet duidelijk is, is dat meestal gewoon niet zo is mijn ervaring.
Neem aan dat het ook wel in het contract staat, tijdelijk met uitzicht op vast of alleen een tijdelijke.

[ Voor 32% gewijzigd door MeNTaL_TO op 20-03-2007 09:30 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bor de Wollef schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:27:

Ik begrijp dat je Peak weer gaat verlaten? Of doel je hier op een intake waar je gedetacheerd gaat worden?
Ik ga alleen het kantoor van Peak-IT verlaten, want ik word gedetacheerd bij een ander bedrijf :) En ik was blij dat men snel een bedrijf had gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2007 09:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik heb een keer gesollciteerd bij Peak-IT. De werkwijzen lijken inderdaad veel op die van de (beneden of onder) buren Qmagic. Eerst een MCDST test, en daarna een gesprek. Wat ik niet erg netjes vond is dat zij begonnen over een baan als helpdesker, terwijl ik opgegeven had voor de functie van systeembeheerder te willen solliciteren. Als ze toch geen mensen zonder MCSA een functie als systeembeheerder laten bekleden waarom nodigen ze me uit voor een gesprek? Ook is de lease Mini voor mensen met een vaste baan, iets wat ik niet duidelijk op de website vermeld stond. Ook dit leek dus op een instinker. Het startsalaris bedroeg 1600,-, met een stuk of 24 vakantiedagen geloof ik. Toen ik vroeg of er nog andere secundaire arbeidsvoorwaarden waren bleef het angstvallig stil. In mijn ogen een grote misser. Meeste starters denken hier niet zo snel aan, maar het kan soms toch aardig in je voordeel werken dat je bijvoorbeeld wat vrije dagen in kan zetten voor andere doeleinden, of vice versa. Zeker omdat het salaris een flink stuk lager was dan dat ik bij mijn toenmalige werkgever verdiende heb ik het aanbod afgeslagen. Het was echter niet onderhandelbaar, dus het Peak-IT sprookje was voor mij snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:55:
[...]

Ik ga alleen het kantoor van Peak-IT verlaten, want ik word gedetacheerd bij een ander bedrijf :) En ik was blij dat men snel een bedrijf had gevonden.
Gewoon een intake dus. Mooi dat ze redelijk snel een klus voor je hebben gevonden. Wat ga je doen als ik vragen mag?

Ik was even in de veronderstelling (gezien je het over een sollicitatie had) dat je Peak in de proeftijd ging verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

@ebia
Voor de volledigheid, wanneer was dat?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:28:
[...]
Hou je die schuld ook als je contract niet verlengd wordt, want zelf zou ik nooit beginnen aan een schuld bij een 6 maanden contract als ik dat niet binnen de contractperiode heb terug betaald.
Weet dat een aantal andere detacheerders het normaal vinden dat je ook je schuld terug betaald als je contract niet verlengd word (wat ik dus niet normaal vind). En zo'n bedinging, is die ook alleen geldig als je zelf weg gaat?

[...]

Als het niet duidelijk is, is dat meestal gewoon niet zo is mijn ervaring.
Neem aan dat het ook wel in het contract staat, tijdelijk met uitzicht op vast of alleen een tijdelijke.
antwoord 1: Als je 6 maanden naar tevredenheid gewerkt heb dan krijg je een vast contract.
Als je het heel erg bont maakt word je er naar 6mnd uitgeschopt, net zoals bij ieder ander bedrijf.
De studieschuld is dan voor rekening van Peak.
Als je er zelf uitstapt na 6 maanden dan heb je het restant studieschuld voor eigen rekening ( of die van het bedrijf waar je heen gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:47:
[...]

Gewoon een intake dus. Mooi dat ze redelijk snel een klus voor je hebben gevonden. Wat ga je doen als ik vragen mag?

Ik was even in de veronderstelling (gezien je het over een sollicitatie had) dat je Peak in de proeftijd ging verlaten.
Ik begin als helpdeskmedewerker (gedeeltelijk uit eigen keus) bij een groot bedrijf :) Ik wil eerst ervaring opdoen in de IT aangezien dat bij mij vrij weinig is :+

En die sollicitatie: ik moest solliciteren bij het bedrijf om daar gedetacheerd te worden. Misschien ietwat onhandig uitgelegd, maar dat was het iig :P
Prima :D

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2007 14:14 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:10:
[...]

En die sollicitatie: ik moest solliciteren bij het bedrijf om daar gedetacheerd te worden. Misschien ietwat onhandig uitgelegd, maar dat was het iig :P
Dat noemt men een intake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:04:
@ebia
Voor de volledigheid, wanneer was dat?
Dat moet begin vorig jaar geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Peak-IT. Ze boden me een woning door hun betaald aan in Utrecht en een auto. Ik woon namelijk zelf in Groningen. Maar ik ben er nog niet uit of ik t wel wil doen. Want dan zit ik namelijk door de weeks in Utrecht en in t weekend in Groningen want ik woon samen met me vriendin die nog met er studie bezig. Nu zit ik dus te twijfelen omdat ik Groningen niks in de ICT kan vinden (ik werk nu op een helpdesk van een ISP in een callcenter) maar dan ben ik dus door de weeks niet thuis.

Toevallig iemand anders met een soort gelijke aanbieding? Zoja hoe bevalt t, is t de moeite waard ?

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Naresh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:18:
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Peak-IT. Ze boden me een woning door hun betaald aan in Utrecht en een auto. Ik woon namelijk zelf in Groningen. Maar ik ben er nog niet uit of ik t wel wil doen. Want dan zit ik namelijk door de weeks in Utrecht en in t weekend in Groningen want ik woon samen met me vriendin die nog met er studie bezig. Nu zit ik dus te twijfelen omdat ik Groningen niks in de ICT kan vinden (ik werk nu op een helpdesk van een ISP in een callcenter) maar dan ben ik dus door de weeks niet thuis.

Toevallig iemand anders met een soort gelijke aanbieding? Zoja hoe bevalt t, is t de moeite waard ?
Zie deze post: Outerspace in "Ervaringen werken bij Peak-IT?"

Het is een soort studentenhuis constructie. Je deelt het huis met collega's voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:21:
[...]

Zie deze post: Outerspace in "Ervaringen werken bij Peak-IT?"

Het is een soort studentenhuis constructie. Je deelt het huis met collega's voor zover ik weet.
edit:
nvr mind

[ Voor 7% gewijzigd door D3NN1S op 20-03-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gesolliciteerd (1 jaar geleden). MCSA gecertificeerd. Werd niet aangenomen. Vreemd. Naar zeggen van vrienden is het een K*Tbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:32:
Heb gesolliciteerd (1 jaar geleden). MCSA gecertificeerd. Werd niet aangenomen. Vreemd. Naar zeggen van vrienden is het een K*Tbedrijf.
Dat zeggen alle teleurgestellde mensen. Als je was aangenomen had je dat llatste niet gezegd. en mensen klagen genoeg, maar doen er niks aan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:32:
Naar zeggen van vrienden is het een K*Tbedrijf.
Aan dit soort ongefundeerde uitspraken heeft niemand iets. Daarnaast is het nergens voor nodig om met krachttermen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:21:
Het leukste van alles is dat die opleidingen lekker van je salaris getrokken worden... :/
Ja en vooral uitkijken daarmee. Er zijn bedrijven die je allerlei mooie cursusmogelijkheden bieden. De werkelijkheid kan zo uitpakken dat ze allerlei eenmalige klussen binnen halen en van jou eisen dat je een cursus gaat volgen om gecertificeerd te zijn voor die klus, waar je ook nog eens lekker een terugbetalingsregeling voor krijgt. Been there. Ze hadden een klus voor een vaag netwerkbedrijf waar nooit iemand van had gehoord, zelfs de senior netwerkarchitecten met wie ik soms babbelde vroegen "Wat is dat nou weer? nooit van gehoord.".

Het gevolg is dat je je zit te certificeren voor dat klantenbedrijf, er zelf voor gaat betalen en er niets aan hebt voor je CV. Je investeert in feite dan voor jouw werknemer, niet voor jezelf.

ALS je een cursus doet, wees er dan zeker van dat het iets algemeens is wat je overal kan gebruiken zoals Cisco, .NET, JAVA, Prince II en dat soort dingen en vooral niet een certificaat "Bedrijf X systeempje".

Learned the hard way en het deed erg pijn in mijn portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 20:27
Vandaag ook bij Peak IT geweest voor een sollicitatie.

Ruim een half uur van te voren was ik er, dus ik melde mij bij de receptie. Eerst moest ik plaats nemen in een ruimte waarna ik na +/- 15 minuten werd opgehaald en aan de test werd gezet. Test goed gedaan (ver boven het gemiddelde), had ook nog 20 minuten tijd over. Daarna kon ik weer terug in de "wacht" ruimte waarna ik na 10 minuten aan de Peak IT film werd gezet. Netjes gekeken, daarna mij wederom gemeld, kon ik een enquete invullen waarna ik deze weer in moest leveren en weer kon gaan wachten.

Al met al een dik uur later een gesprek gehad. Leuk allemaal goed, liep lekker, vroegen hoe ik over een "personeelshuisje" met collega's dacht enz. Heb overal gewoon positief op gereageerd aangezien mij het ook wel aansprak.

Toen over het werk... helpdeskwerk... heb aangegeven dit best te willen maar niet voor 2 of 3 jaar of misschien langer. Ik wil ook gewoon mensen op locatie kunnen en mogen helpen.

Eind van de middag een maitlje, wat bij sommige mensen vast wel bekend is:

Naar aanleiding van ons gesprek moeten wij je helaas meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheid hebben jou een dienstverband bij Peak IT aan te bieden. Door het grote aantal personen dat heeft gereageerd op onze wervingsacties, hebben we inmiddels voldoende medewerkers kunnen aannemen die voldoen aan ons functieprofiel.

We zouden wel graag jouw CV in file houden voor het geval er binnenkort wel een mogelijkheid ontstaat om de sollicitatie voort te zetten. We realiseren ons dat er natuurlijk wel een grote kans bestaat dat je dan inmiddels een andere betrekking hebt aanvaard. Wij danken jou voor je interesse in onze organisatie en hopen in de toekomst misschien toch nog eens contact met je te kunnen opnemen.

Mooie eikels daar bij Peak. Zij laten me kilometers rijden... reageerden op mijn CV, ze zochten contact met mij en ik niet met hen, mailen me een standaard afwijzing... super zeg... :(

Dat snap ik dan niet... ze nodigen je uit nadat ze zelf met je gesproken hebben aan de telefoon en al een aantal dingen hebben gevraagd en dan zou je opeens niet in het functieprofiel passen en ze wisten een week geleden ook nog niet dat ze genoeg medewerkers hebben...

Nee, een zeer slechte zaak. Een vriend van me waarschuwde er al voor die hetzelfde is overkomen... slechte zaak, echt zeer slecht dit. Neem ik ze ook niet in dank af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
100% garantie dat je ergens aangenomen word heb je natuurlijk nooit....

[ Voor 86% gewijzigd door KingNothing op 10-04-2007 19:53 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit zo hoor zochten ze in dit geval mensen die wel bereid waren 3 jaar op de helpdesk te zitten. Dan kan je nog zo goed zijn maar pas je niet in het profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

No_Identity schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:39:
Vandaag ook bij Peak IT geweest voor een sollicitatie.

Mooie eikels daar bij Peak. Zij laten me kilometers rijden... reageerden op mijn CV, ze zochten contact met mij en ik niet met hen, mailen me een standaard afwijzing... super zeg... :(
Je bent dus afgewezen op iets en je krijgt er een standaard reactie voor. Begrijpelijk dat je nu gekwetst bent, maar wen er maar aan: met solliciteren wordt je ook wel eens niet aangenomen.

Ik heb het een aantal keer gehad bij een paar detacheringsorganisaties. Zaten gegarandeerd te springen om mensen en toch een standaard afwijzing ontvangen. Ik heb nooit geweten waarom (Verkeerde unit? te standaard brief? Echt geen passend profiel? enz enz) en ben gelukkig wel ergens aangenomen waar ik het naar mijn zin heb :)

Je kan wel aannemen dat je in hun initiele screeningsprofiel paste, maar dat blijkbaar in het gesprek of die dag zelf dingen naar voren kwamen waardoor je afviel of niet positief genoeg opviel tegenover de rest van de kandidaten.

Een goede gok is dat ze wel mensen zoeken voor helpdeskwerk, of dat ze echt toch genoeg mensen hadden.

Of andere dingen, want dit is 1 kant van het verhaal. Ik heb mensen meegemaakt in sollicitatie rondes die zich als een arrogante kwast gedroegen, of helemaal dichtklapten bij de eerste vraag. Dan moet je een heel goed cv hebben, wil je aangenomen worden.

Ow enneh, succes gewenst natuurlijk met solliciteren :)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom niet even bellen en naar de exacte reden vragen van afwijzing? Nu laat je je immers ook afschepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

No_Identity schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:39:

Dat snap ik dan niet... ze nodigen je uit nadat ze zelf met je gesproken hebben aan de telefoon en al een aantal dingen hebben gevraagd en dan zou je opeens niet in het functieprofiel passen en ze wisten een week geleden ook nog niet dat ze genoeg medewerkers hebben...

Nee, een zeer slechte zaak. Een vriend van me waarschuwde er al voor die hetzelfde is overkomen... slechte zaak, echt zeer slecht dit. Neem ik ze ook niet in dank af.
Als dit je reactie is op een afwijzing bij een sollicitatie, dan kan je beter voor jezelf gaan beginnen. Je zit nu achteraf te klagen. Dat is makkelijk praten. Als je vriend je had gewaarschuwd, dan had je niet moeten gaan. Sjees, wat kunnen mensen triest reageren op een afwijzing. Deal with it, het leven gaat door.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

FrankGuthrie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:29:
[...]
Sjees, wat kunnen mensen triest reageren op een afwijzing. Deal with it, het leven gaat door.
Het gaat niet om de afwijzing, het gaat om de manier waarop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
KingNothing schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:52:
[...]

100% garantie dat je ergens aangenomen word heb je natuurlijk nooit....
Nee inderdaad, maar het ligt er natuurlijk aan hoe een bedrijf zich presenteert. Zij deden het voorkomen alsof alles goed was, ik was precies wat ze zochten, als ik maar bereid was om doordeweeks in Utrecht te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
Motrax schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:13:
[...]
Je bent dus afgewezen op iets en je krijgt er een standaard reactie voor. Begrijpelijk dat je nu gekwetst bent, maar wen er maar aan: met solliciteren wordt je ook wel eens niet aangenomen.

Ik heb het een aantal keer gehad bij een paar detacheringsorganisaties. Zaten gegarandeerd te springen om mensen en toch een standaard afwijzing ontvangen. Ik heb nooit geweten waarom (Verkeerde unit? te standaard brief? Echt geen passend profiel? enz enz) en ben gelukkig wel ergens aangenomen waar ik het naar mijn zin heb :)

Je kan wel aannemen dat je in hun initiele screeningsprofiel paste, maar dat blijkbaar in het gesprek of die dag zelf dingen naar voren kwamen waardoor je afviel of niet positief genoeg opviel tegenover de rest van de kandidaten.

Een goede gok is dat ze wel mensen zoeken voor helpdeskwerk, of dat ze echt toch genoeg mensen hadden.

Of andere dingen, want dit is 1 kant van het verhaal. Ik heb mensen meegemaakt in sollicitatie rondes die zich als een arrogante kwast gedroegen, of helemaal dichtklapten bij de eerste vraag. Dan moet je een heel goed cv hebben, wil je aangenomen worden.

Ow enneh, succes gewenst natuurlijk met solliciteren :)
Ik heb wel werk, dat is het probleem niet ;) maar zoek wat anders :) Ik voel me niet gekwetst om een standaard reactie, ik baal er alleen van dat dit soort bedrijven op zo`n manier reageren. Tijdens het gesprek werd ook duidelijk dat het geen punt was dat ik geen jaren helpdesk werk zou willen.

Wat mij erg dwars zit is het feit dat ze telefonisch je als het ware al aannemen, en vervolgens je afdanken met een standaard reactie.

En afwijzingen... ik heb destijds ook gesolliciteerd bij een multinational, achteraf bleek dus dat je vrijwel nooit meer thuis zou zijn. Toen ik aangaf toch wat tijd voor m`n vrouw over te willen hebben, was het gewoon meteen duidelijk. Werd nergens om heen gedraait en gewoon lekker duidelijk allemaal...

En tja... ik vind juist dat juist zo`n groot bedrijf iets moet zeggen als:

Je past helaas niet in ons profiel, wij raden je aan bij volgende sollicitaties op de volgende punten te letten die ons opvielen:

Punt 1
Punt 2

Zoveel moeite is dat niet, en als bedrijf siert je dat op een positieve manier denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

No_Identity schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:24:
[...]

... als ik maar bereid was om doordeweeks in Utrecht te zitten.
Wat ik overigens ook vreemd vind gezien ze tegenwoordig zelfs mensen uit Groningen zoeken volgens de advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
SmartDoDo schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:31:
[...]
Het gaat niet om de afwijzing, het gaat om de manier waarop ;)
Correct, zie m`n vorige quote ;) dat ze me afwijzen vind ik ze echt geen eikels door... maar wel op de manier zoals ze je daar op kantoor behandelen (wachten, wachten, wachten) terwijl je notabene op een tijdstip een gesprek daar met iemand hebt.

Stel: je hebt zelf een bedrijf, je verwacht een grote klant, die grote klant komt netjes op tijd. Vervolgens laat jij hem wachten, even een typemiep laten melden dat je er zo aankomt, wachten, wachten, drinken aanbieden, wachten, wachten... en vervolgens zeg je ook nog tegen die grote klant dat het toch niet in je profiel past...

Wat denk je dat die grote klant doet? Ik denk niet dat ie nog echt zaken met je wil doen.

Dit is natuurlijk even een hele andere kant van het verhaal, maar maakt denk ik wel duidelijk waar ik op doel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:31:
[...]

Wat ik overigens ook vreemd vind gezien ze tegenwoordig zelfs mensen uit Groningen zoeken volgens de advertenties.
Yep, ik kom uit Grûn, vandaar ook de bereidheid of ik in Utrecht wil zitten door de week... En ook dat is misleidend, want eerst doen ze alsof je werk dichtbij hebt en later komt dit...

Net zoals in het telefoongesprek: "Ja, je krijgt een auto van ons, dus dan is het toch niet erg dat je wat minder gaat verdienen per maand?" kom je daar, krijg je zo`n GE-WEL-DIG filmpje te zien: Alleen een auto van Peak wanneer je dus je eerste 2 certificaten hebt... en ik wil niet minder verdienen per maand wat ik ze ook meteen verteld heb.

Meld dat dan meteen eerlijk...

Vanmiddag ben ik overigens door een ander bedrijf gebeld, heel verhaal, en toen kwamen we bij het loon. Ik geef door wat ik nu verdien (afgerond naar wat leuks) de man aan de andere kant van de lijn: Ooh, ik wou dat iedereen zulke eerlijke bedragen zou vragen, dat is een heel fatsoenlijk loon voor iemand van jouw leeftijd...

Kijk... zo kan het dus ook, eerlijk zijn!!!!

[ Voor 23% gewijzigd door No_Identity op 10-04-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
FrankGuthrie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:29:
[...]

Als dit je reactie is op een afwijzing bij een sollicitatie, dan kan je beter voor jezelf gaan beginnen. Je zit nu achteraf te klagen. Dat is makkelijk praten. Als je vriend je had gewaarschuwd, dan had je niet moeten gaan. Sjees, wat kunnen mensen triest reageren op een afwijzing. Deal with it, het leven gaat door.
Lees al m`n quotes maar... een afwijzing vind ik dus absoluut niet erg, het kan nu eenmaal, so what... maar de manier waarop... dat is wat ik zeer slecht vind, juist van zo`n groot bedrijf zou je wel wat meer feedback verwachten over wat nu de plus en minpunten waren.

Als een multinational dat kan, met meer dan 30.000 medewerkers, dan kan een Peak dat al helemaal. Dat zou ze sieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vanmiddag heb ik er ook een sollicitatie gehad, eerst ben je een tijdje bezig met zon test en dan krijg je een filmpje van het bedrijf te zien.

Helaas wouden ze me een project contract aanbieden, dat heb ik niet geaccepteerd,als ze me nou een vast contract aanboden, was ik met hun de zee in gegaan. Helaas, leek me een leuk bedrijf om mee te werken. Misschien als ze me nog bellen voor een half jaar contract dat ik alsnog met ze in zee ga.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLYhard
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 18:20
Vorige week werd ik opgebeld of ik op sollicitatie gesprek wou komen.
Ik had zo iets van tja kan altijd ondanks dat ik die dag al ergens anders erg positief over was.
Best een lange rit, maar ach het was mooi weer, had niks beters te doen dus maar ingestemd om diezelfde dag nog op sollicitatie te komen
Dus ik naar Naarden toe (vanuit den bosch) dat terwijl ze ook een kantoor in den bosch hebben (waar ik achteraf achter kwam)

ik werd daar ontvangen, moest even wachten (ik was wat aan de vroege kant).
Ik werd in een kamertje gezet en werd verteld dat persoon x zo bij mij zou komen, en of ik iets te drinken wilde. Nou dat lustte ik wel na zo een rit.
Even gewacht in dat kamertje (wat eigenlijk een heel ongezellig verhoor kamertje was) toen kwam persoon X. Voorgesteld, even over peak gepraat en over mij en mijn cv. eigenlijk allemaal wel positief. toen werd er mij gevraagd een test te doen. overigens solliciteerde ik naar web developer en niet systeembeheer zoals de meeste hier. testje gedaan toen kwam de account manager. vertelde mij dat ik eigenlijk best goed scoorde voor een MBO ict-er die net klaar is met school en geen werkervaring (op me stages na) heeft. even over het salaris gepraat wat mij eigenlijk best ok klonk en zeker na het lezen van de andere MBO kandidaten. En er werd mij eigenlijk meteen een contract aangeboden. toen had ik zo iets dit gaat wel heel makkelijk allemaal en klinkt allemaal heel mooi hier klopt iets niet. ze kwamen zelf al met het voorstel om er even over na te denken en het door te mailen zodat ik het rustig thuis kon doorlezen. waarna ze de volgende dag mij er over gingen bellen. ik kreeg een hand en vertrok met een goed gevoel naar huis.

De volgende ochtend contract gelezen en het hele voorstel.
Zat nog met een aantal vragen waaronder de lease auto's
al die vragen in een mailtje gestopt, en werd vrijwel direct terug gebeld, en netjes beantwoord over de vragen
er werd mij verteld dat ik de keuze had tussen een cooper en een aygo en ik zou even later nog gemaild over de kosten van de bijde auto's
voor beide auto's geld een eigen bijdrage van 100 euro p/m maar met bijtelling erbij zou het uit komen op netto 140 voor de aygo en 240 voor de cooper en een tankpas erbij ook voor de privé km.
als ik kijk naar mijn huidige auto dan ben ik met die aygo al goedkoper uit, en met die cooper iets duurder maar dan heb ik ook wel een auto en niet mijn huidige nissan micra rammelbak uit het jaar 91 :)
Verder werd mij gevraagd of ik het erg vond om in een peak huis te wonen mocht ik bijvoorbeeld in de randstad terecht komen. dus ook dat even nagevraagd hoe het zat.
je komt dan in een zoort studentenhuis voor peak werknemers te wonen. kosten inwoning zijn gratis dus dat vond ik ook wel best. (al zullen ze proberen om iets dicht bij huis te zoekken)
Ik krijg dus ook een curus (PHP5) de 1e 2 weken, en heb even gevraagd of het mogelijk was deze in den bosch te doen, waarop hun antwoord was dat dat kon alleen was dat dan niet met mijn eigen "begeleidster" maar verder was het geen probleem. dus dat is ook mooi want dat kantoor van peak ligt hier op fietsafstand (scheelt wel ff, niet elke dag naar naarden in de file heen en terug)

Ik heb mezelf de tijd gegeven tot vandaag om er over te beslissen.
Na het lezen van dit hele draadje zie ik eigenlijk alleen maar positieve reacties van mensen die er wel werken en negatieve van afgewezen sollicitanten. (wat ik me kan voorstellen vond de sollicitatie wat aan de lange kant, en als je dan afgewezen wordt is dat teleurstellend).

Conclusie: ik ga ze vandaag bellen om ja te zeggen en 1 mei daar beginnen (al heb ik zelf niet het ID dat ik er jaren blijf werken, maar zeker om er te beginnen ervaring op te doen certificaten te halen lijkt het mij een mooie keus, en misschien bevalt het me wel zo goed dat ik er blijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Leuk om ook te zien dat er mensen wel enthousiast over deze club zijn. Ik ben benieuwd naar je ervaringen wanneer je er een tijdje werkt.
Na het lezen van dit hele draadje zie ik eigenlijk alleen maar positieve reacties van mensen die er wel werken en negatieve van afgewezen sollicitanten.
Mwah, zo lees ik het draadje niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
leuk FLYhard, misschien komen we elkaar weleens tegen op een personeelsavondje.

Wat betreft dat kantoor in Den Bosch, dat word officieel pas geopend op 20 April, dus het lijkt me sterk dat je daar nu al op sollicitatie zou kunnen gaan.

Ik werd gisteren gebeld door mijn accountmanager dat ze besloten hebben mij een vast contract voor onbepaalde tijd te geven ( werk er in mei halfjaar) met een forse salarisverhoging.
Ben dan in een half jaar tijd ruim 350 euro in salaris gestegen. Als ik volgende week examen haal zelfs 400 euro!
Begin mei ook naar volgende project.
Van mijn kant niks dan goeds van Peak.

Ik heb ook het idee dat je je eerst moet bewijzen, vooral als je direct van school komt. Als je je hier doorheen slaat krijg je steeds leukere projecten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 23:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bor de Wollef schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:57:

Mwah, zo lees ik het draadje niet hoor.
Ik ook niet ;)
Werd aangenomen, maar heb nee gezegd. (maar ik solliciteerde alleen maar om een vergelijk te krijgen tussen een maat en mij ;))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jmderonde schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:03:

Ik heb ook het idee dat je je eerst moet bewijzen, vooral als je direct van school komt. Als je je hier doorheen slaat krijg je steeds leukere projecten!
Mag ik vragen wat voor projecten?

Wat ik overigens wel interessant vind is dat een bedrijf als Peak zijn doelgroep (schoolverlatende MBO-ers etc) toch behoorlijk lijkt aan te spreken terwijl sommige anderen er met een boog omheen lopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 11-04-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLYhard
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 18:20
Nou dat was het dan net even ja gezegd en morgen langs om te tekenen.

Vandaar dat ik dus naar naarden moest voor gesprek enzo, en als ik dan 1 mei begin is kantoor in den bosch wel open en kan ik dus die 1e 2 weken naar den bosch

en wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die er wel werken een positieve reactie geven, zie weinig negatieve reacties. op een enkeling die weggegaan is na. het het negatieve is vooral om het loon wat ik reuze mee vind vallen (maar dat komt misschien omdat ik geen systeembeheer doe)

in ieder geval collega's (en niet collega's) gegroet! :)

Ik zal nog een reactie posten als ik er wat langer werk

[ Voor 19% gewijzigd door FLYhard op 11-04-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 23:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FLYhard schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:59:
Nou dat was het dan net even ja gezegd en morgen langs om te tekenen.

Vandaar dat ik dus naar naarden moest voor gesprek enzo, en als ik dan 1 mei begin is kantoor in den bosch wel open en kan ik dus die 1e 2 weken naar den bosch

en wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die er wel werken een positieve reactie geven, zie weinig negatieve reacties. op een enkeling die weggegaan is na. het het negatieve is vooral om het loon wat ik reuze mee vind vallen (maar dat komt misschien omdat ik geen systeembeheer doe)

in ieder geval collega's (en niet collega's) gegroet! :)

Ik zal nog een reactie posten als ik er wat langer werk
Gefeliciteerd. Post ook ff foto's van die lekkere wijven ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:31:
[...]

Mensen uit het noorden kunnen evt. doordeweeks wonen in omgeving Utrecht :)
Zelf ben ik daar een van ;)
Tylen schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:18:
[...]

Gefeliciteerd. Post ook ff foto's van die lekkere wijven ;)
Jammer dat ik geen foto's mag plaatsen :*)
FLYhard schreef op woensdag 11 april 2007 @ 08:23:
Verder werd mij gevraagd of ik het erg vond om in een peak huis te wonen mocht ik bijvoorbeeld in de randstad terecht komen. dus ook dat even nagevraagd hoe het zat.
je komt dan in een zoort studentenhuis voor peak werknemers te wonen. kosten inwoning zijn gratis dus dat vond ik ook wel best. (al zullen ze proberen om iets dicht bij huis te zoekken)
Vertel eens waar je komt te wonen. Als je in Utrecht komt te wonen, dan kan het zo zijn dat mijn peak buren (die achter ons wonen) een nieuwe huisgenoot krijgen :P

[ Voor 59% gewijzigd door Outerspace op 11-04-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Outerspace schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:42:
[...]

Mensen uit het noorden kunnen evt. doordeweeks wonen in omgeving Utrecht :)
Zelf ben ik daar een van ;)
Ik was op de hoogte van de Peak "studentenhuizen". Leuk voor als je alleenstaand bent en vrij jong. Voor alle andere groepen geen optie denk ik. Daarbij, waarom zou je in Utrecht in een studentenhuis constructie willen zitten door de weeks wanneer dit niet meer betaald?

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 11-04-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:44:
[...]

Ik was op de hoogte van de Peak "studentenhuizen". Leuk voor als je alleenstaand bent en vrij jong. Voor alle andere groepen geen optie denk ik. Daarbij, waarom zou je in Utrecht in een studentenhuis constructie willen zitten door de weeks wanneer dit niet meer betaald?
Het is zo, dat je in het huis mag blijven zitten totdat je contract stopt. Dus of je bent ontslagen of overgenomen door een ander bedrijf. Dan krijg je 2 weken de tijd om je boeltje te pakken (dacht ik). Maar als ik niet overgenomen wordt of ontslagen wordt, blijf ik nog wel even in het huis ;)

Uiteraard kijkende naar een ander huisje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:17:
Wat ik overigens wel interessant vind is dat een bedrijf als Peak zijn doelgroep (schoolverlatende MBO-ers etc) toch behoorlijk lijkt aan te spreken terwijl sommige anderen er met een boog omheen lopen.
Die zijn goedkoop :) Dat is het hele verhaal. En met de testen en strenge sollicitatie procedures lijkt het er op dat ze de betere er toch wel tussenuit weten te halen als ik dit zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Bor de Wollef schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:17:
[...]

Mag ik vragen wat voor projecten?

Ik behoorde niet helemaal tot de doelgroep.
Tijdens mijn sollicitatie bij Peak had ik al 2 jaar werkervaring, in een hele brede functie.
helaas bleven de salarisverhogingen een beetje uit :P

Bij mijn sollicitatie heb ik meerdere keren aangegeven al 2 jaar lang te fungeren als 2e lijns voor onze klanten.

Mijn huidige project is nu compleet zelfstandig werkplekbeheer op een vestiging van een grote kabelmaatschappij. voor bijna 200 werkplekken moet ik zorgen voor de 2e lijns problemen, local service, patchen, telefonie en alle systemen. Alleen het servergedeelte word door een andere divisie gedaan.

Mijn volgende project is bij een bedrijf wat systeembeheer verzorgd voor bedrijven. Mijn functie daar is serverspecialist.

Wat betreft het aanspreken van een doelgroep, daar richten ze zich volledig op.
Kijk maar naar jezelf toen je vanaf het MBO kwam, sommige vrienden gaan doorstuderen, anderen komen in kleine bedrijfjes terecht e.d.
Jij komt bij Peak ( fictieve situatie ;) ) en krijgt binnen een maand een splinternieuwe auto, eventueel je rijbewijs, woonruimte, allerlei cursussen... Het hele marketingbeleid is natuurlijk gericht op dit soort 20 jarige MBO studenten.
Ik was al 23, dan kan die auto je ook niet zoveel schelen, meer het feit om jezelf gewoon in anderhalf jaar volledig goed te ontwikkelen en je marktwaarde op te krikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd benaderd door Peak-IT nadat ik mijn CV op Monsterboard had gezet.

Het ging mij in princiepe om part-time werk (schoolvakanties etc, dus op projectbasis) omdat ik nog midden in een studie zit. Doe op dit moment niveau 3 MBO dat ik dit jaar zal afronden en vervolgens zal ik niveau 4 gaan doen.

Goed ik mocht dus langskomen voor een gesprek en ik verwachtte er niet al teveel van, aangezien ik niet fulltime kan werken en nog lang niet van plan ben om te gaan stoppen met school (wil HBO doen).

Bij binnenkomst werd ik netjes in een kamer geplaatst, ik was zo'n 10 minuten te vroeg dus moest even wachten. Hierna kwam er een hele aardige dame waarmee ik een gesprek gevoerd heb waarin ik haar o.a. haar wat over mijn ervaringen moest vertellen. Ik had netjes mijn portfolio map bij me en we hebben deze grondig doorgenomen, ze was hier erg tevreden over.

Na het afnemen van een één of andere PHP test (die erg vaag was, maar goed) die ik redelijk gemaakt had (3 punten van de 5) kreeg ik een aanbod van 1600 bruto per maand als developer. Dit dus met alleen een VMBO diploma en voor tot en met september en eventueel schoolvakanties daarna. Ik krijg dus ook een cursus PHP5 van Zend.. moet alleen even goed lezen hoe het zit met vergoeding etc.

Ik zei dus dat ik er nog even over na wilde denken en alles thuis rustig door wilde nemen. Hierna werd ik door hun bedrijfsbus terug naar het treinstation gebracht.

Al met al was dit een hele positieve ervaring. Vind het tot nu toe erg professioneel over komen allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jmderonde schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:48:
[...]Bij mijn sollicitatie heb ik meerdere keren aangegeven al 2 jaar lang te fungeren als 2e lijns voor onze klanten.

Mijn huidige project is nu compleet zelfstandig werkplekbeheer op een vestiging van een grote kabelmaatschappij. voor bijna 200 werkplekken moet ik zorgen voor de 2e lijns problemen, local service, patchen, telefonie en alle systemen. Alleen het servergedeelte word door een andere divisie gedaan.

Mijn volgende project is bij een bedrijf wat systeembeheer verzorgd voor bedrijven. Mijn functie daar is serverspecialist.
Dit is nu een beetje wat me tegenstaat aan bedrijven als Peak-It. Vat mijn post overigens niet verkeerd op, ik vind het mooi dat je diverse kansen krijgt en er voor gaat, maar het volgende valt me op:

Je meldt in je post dat je twee jaar tweedelijns ervaring had voordat je bij Peak-It kwam, nu zit je weer op een opdracht waar je werkplekbeheer doet. Concreet heb je dus geen ervaring op gebied op serverbeheer, toch wordt je op je volgende klus weggezet als serverspecialist.

No offence, maar ik heb 10 jaar werkervaring op het gebied van serverbeheer, en een sloot certificeringen, maar ik durf mezelf nog geen specialist te noemen...

Misschien dat het verstandig is dat je bij je volgende opdrachtgever even duidelijk aangeeft dat je géén specialist bent, maar gewoon serverbeheerder. Kan een hoop ellende schelen ivm verkeerde verwachtingspatronen van je opdrachtgever.

Wel mooi trouwens dat Peak-IT je klussen aanbied waarin je kunt groeien. Succes op je nieuwe klus!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik weet toevallig dat Peak zit te springen op Developers. Systeembeheerders zijn er imo al genoeg maar scripters / developers zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Question Mark schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:51:
[...]
Je meldt in je post dat je twee jaar tweedelijns ervaring had voordat je bij Peak-It kwam, nu zit je weer op een opdracht waar je werkplekbeheer doet. Concreet heb je dus geen ervaring op gebied op serverbeheer, toch wordt je op je volgende klus weggezet als serverspecialist.
Helemaal mee eens. Een jammerlijke truc die veel detacheerders uithalen om de inzetbaarheid en het uurloon van hun mensen op te krikken. Het probleem is echter dat de klant ook echt een specialist verwacht. Ik ben het zelf al meerdere malen bij verschillende detacheerders (ook grote en dure bedrijven) tegen gekomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Daarom moet een klant juist ook het cv opvragen van de persoon die bij hun gedetacheerd wordt, desnoods ook een kennismaking/intake gesprek. Carriere model met functie titels bekijken helpt ook wel. Als je 10 stappen hebt, en bij stap 2 wordt er al senior toegevoegd en bij stap 3 specialist, dan weet je ook dat je met iemand te maken hebt die niet meer dan 5 jaar werkervaring heeft.

De andere kant van het verhaal is wel dat er weinig mensen beschikbaar zijn met enorm veel ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 14-04-2007 16:20 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Naresh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:18:

ehm...Atos Origin zit in Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Motrax schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:19:
De andere kant van het verhaal is wel dat er weinig mensen beschikbaar zijn met enorm veel ervaring.
Maar dat is nog steeds geen enkel excuus voor het inzetten van onervaren mensen met een onecht verkregen titel. Sorry maar ik als klant zou een detacheerder niet serieus nemen na het zien van de CV van de betreffende persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bor de Wollef schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:44:
[...]

Maar dat is nog steeds geen enkel excuus voor het inzetten van onervaren mensen met een onecht verkregen titel. Sorry maar ik als klant zou een detacheerder niet serieus nemen na het zien van de CV van de betreffende persoon.
Kwestie van vraag en aanbod. Veel vraag weinig aanbod. Detacheerders komen er mee weg en de klant betaald, omdat er meestal geen alternatief is.

Maar ik ken je standpunt al ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ofwel min of meer oplichten / expres veel overwaarderen (want zo zie ik het) is een kwestie van vraag en aanbod :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Question Mark schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:51:
[...]
Dit is nu een beetje wat me tegenstaat aan bedrijven als Peak-It. Vat mijn post overigens niet verkeerd op, ik vind het mooi dat je diverse kansen krijgt en er voor gaat, maar het volgende valt me op:

No offence, maar ik heb 10 jaar werkervaring op het gebied van serverbeheer, en een sloot certificeringen, maar ik durf mezelf nog geen specialist te noemen...

Misschien dat het verstandig is dat je bij je volgende opdrachtgever even duidelijk aangeeft dat je géén specialist bent, maar gewoon serverbeheerder. Kan een hoop ellende schelen ivm verkeerde verwachtingspatronen van je opdrachtgever.

Wel mooi trouwens dat Peak-IT je klussen aanbied waarin je kunt groeien. Succes op je nieuwe klus!
Hmmz, misschien moet je mijn CV lezen voordat je m'n servercapaciteiten afkraakt.
Toevallig heb ik wel degelijk 3 jaar serverervaring met het oplossen en installeren van diverse versies windows server.
Tevens ben ik in bezit van certificaat Windows server 2000 en 2003 system specialist.

maarre, de procedure bij peak is zo dat de opdrachtgever eerst een aantal CV's opgestuurd krijgt. Met een persoon of een aantal personen naar keuze kan de opdrachtgever dan een gesprek aangaan en zo een beeld vormen.
Dus als je een overgewaardeerd persoon binnen krijgt is het je eigen probleem volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Met 3 jaar ervaring ben je in mijn ogen nog lang geen specialist. Een Windows 2000 server certificaat is wel het absolute minimum imho. In mijn ogen is voor een specialist MCSE (indien Wintel) zelfs verplicht. Wat ze elders een junior noemen is hier blijkbaar een specialist :?

Ik denk verder ook niet dat het verhaal direct op jou als persoon gericht was (is) maar meer om een algemene tendens aan te geven.
Dus als je een overgewaardeerd persoon binnen krijgt is het je eigen probleem volgens mij!
Ofwel dat bedrijven mensen aanbieden boven (soms ver boven) hun eigenlijke capaciteiten is daarmee geoorloofd want je moet immers alles zelf checken? Let wel dat niet direct tegen Peak gericht is maar meer tegen deze veel voorkomende situatie.

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 16-04-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jmderonde schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:55:
[...]Hmmz, misschien moet je mijn CV lezen voordat je m'n servercapaciteiten afkraakt.
Toevallig heb ik wel degelijk 3 jaar serverervaring met het oplossen en installeren van diverse versies windows server.
Tevens ben ik in bezit van certificaat Windows server 2000 en 2003 system specialist.
Waar kraak ik ja dan af? Ik geef alleen aan dat je nog geen serverspecialist bent (let even op het woord specialist) en dat je toch door Peak-IT als specialist weggezet wordt.

Zoals Bor de Wollef ook al aangaf is het ook geen aanval op jouw persoonlijk, maar het viel me gewoon op. Iemand met drie jaar werkervaring en een paar certificaten heet bij mijn werkgever systeembeheerder of afhankelijk van zijn niveau zelfs junior-beheerder. Sterker nog, volgens mijn visitekaartje ben ik nog niet eens senior-iets, maar gewoon "engineer".

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Question Mark schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:05:
[...]
Waar kraak ik ja dan af? Ik geef alleen aan dat je nog geen serverspecialist bent (let even op het woord specialist) en dat je toch door Peak-IT als specialist weggezet wordt.

Zoals Bor de Wollef ook al aangaf is het ook geen aanval op jouw persoonlijk, maar het viel me gewoon op. Iemand met drie jaar werkervaring en een paar certificaten heet bij mijn werkgever systeembeheerder of afhankelijk van zijn niveau zelfs junior-beheerder. Sterker nog, volgens mijn visitekaartje ben ik nog niet eens senior-iets, maar gewoon "engineer".
hmmz, misschien moeten jullie beter op de omschrijving letten dan wat meer persoonlijk je cap's te lijf gaan.
Ik heb geen flauw idee hoe peak mij wegzet bij m'n project. Ik weet alleen dat ik aangenomen ben als zwaardere( lees: meer gekwalificeerd) dan een "net van school" collega die helpdeskwerk gaat doen bij hetzelfde bedrijf.
Laten we deze discussie dan sluiten! peace enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:11

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik herken deze praktijken wel, zowel toen ik als gedetacheerde werd weggezet (toevallig door broertje/zusje Qmagic) als toen ik wel eens mensen inhuurde. Erg irritant inderdaad, vooral voor de opdrachtgever.

Daarnaast voelde ik me er ook allesbehalve prettig bij als mijn cv weer eens herschreven werd om beter aan te sluiten bij een vacature. En dan bedoel ik niet aanpassen maar echt stevig herschrijven, op zo'n manier dat de waarheid geweld wordt aangedaan. Ook ik werd als senior beheerder weggezet terwijl ik net uit een helpdeskfuntie kwam en gewoon junior beheerder was.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Helaas komt dat meer voor. Het is niet alleen nadelig voor de opdrachtgever maar vaak uiteindelijk ook voor de gedetacheerde. De enige die er beter van word is het detacheringsbedrijf want deze kan of een moeilijk inzetbaar persoon toch plaatsen of een hoger uurloon vragen dan eigenlijk normaal zou zijn op basis van de kennis en ervaring van de werknemer. De gedetacheerde zit door dit soort praktijken vaak op klussen die net (tot veel) te zwaar zijn in relatie tot de kennis en ervaring. Dat dit ook nadelig is voor de opdrachtgever lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Trebbors

Failure is no option!

jmderonde schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:48:
[...]

Aangezien je er binnenkort vandoor gaat...

Kun je die pc nog even verplaatsen achterin voor je naar je volgende project gaat? ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Trebbors op 17-04-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jmderonde schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:10:
[...]

hmmz, misschien moeten jullie beter op de omschrijving letten dan wat meer persoonlijk je cap's te lijf gaan.
Ik heb geen flauw idee hoe peak mij wegzet bij m'n project. Ik weet alleen dat ik aangenomen ben als zwaardere( lees: meer gekwalificeerd) dan een "net van school" collega die helpdeskwerk gaat doen bij hetzelfde bedrijf.
Laten we deze discussie dan sluiten! peace enzo :)
3 jaar werkervaring en dan weggezet worden als "zwaarder" Sorry hoor maar dat kan toch helemaal niet?

Bij elk ander bedrijf zou je junior wezen......

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 17-04-2007 14:50 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Trebbors schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:30:
[...]

Aangezien je er binnenkort vandoor gaat...

Kun je die pc nog even verplaatsen achterin voor je naar je volgende project gaat? ;-)
hmmzzzz. 3e lijns zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Bor de Wollef schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:00:
Helaas komt dat meer voor. Het is niet alleen nadelig voor de opdrachtgever maar vaak uiteindelijk ook voor de gedetacheerde. De enige die er beter van word is het detacheringsbedrijf want deze kan of een moeilijk inzetbaar persoon toch plaatsen of een hoger uurloon vragen dan eigenlijk normaal zou zijn op basis van de kennis en ervaring van de werknemer.
Ik geloof niet dat dit heel vaak voor komt..
En de reden is heel simpel; als je iemand inhuurd maar die voldoet niet, dan stuur je hem terug.
Als dit bedrijf dit te vaak zou doen dan hou je geen klanten over en dat kost uiteindelijk veel meer geld....

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Flyduck schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:25:
[...]

Ik geloof niet dat dit heel vaak voor komt..
En de reden is heel simpel; als je iemand inhuurd maar die voldoet niet, dan stuur je hem terug.
Als dit bedrijf dit te vaak zou doen dan hou je geen klanten over en dat kost uiteindelijk veel meer geld....
Het komt zeker redelijk vaak voor. Ik heb het meerdere keren van dichtbij gezien (en meegemaakt) en hoor ook andere con collegae hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn, de mensen die op gesprek zijn geweest bij Peak-it, gekleed gegaan? strak in pak? of in sexy lingerie (casual kleding).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:11:
Hoe zijn, de mensen die op gesprek zijn geweest bij Peak-it, gekleed gegaan? strak in pak? of in sexy lingerie (casual kleding).?
Als ik naar de beschikbare "professionals" kijk zou ik in een overhemd met stropdas gaan of max een (goedkoop) pak.

http://public.peak-it.nl/beschikbaar_support.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:16:
[...]

Als ik naar de beschikbare "professionals" kijk zou ik in een overhemd met stropdas gaan of max een (goedkoop) pak.

http://public.peak-it.nl/beschikbaar_support.asp
Ohja ik zie de 'professionals' . Leuk man, sommige hebben geen foto, zou dat expres zo gedaan zijn? :)
geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Is het trouwens mogelijk om bij Peak-IT stage te lopen (richting systeembeheer). Ben misschien nog op zoek naar een nieuw stage bedrijf voor bijna 4 maanden. Iemand hier ervaring mee bij Peak? of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Japie Gijs schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:10:
Is het trouwens mogelijk om bij Peak-IT stage te lopen (richting systeembeheer). Ben misschien nog op zoek naar een nieuw stage bedrijf voor bijna 4 maanden. Iemand hier ervaring mee bij Peak? of advies?
ik zou ze gewoon even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
D3NN1S schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:12:
[...]

ik zou ze gewoon even bellen :)
Heb toch gelijk maar even gemaild en ik zie het dan wel.
Heeft nog geen haast en kan ze dus ook nog helemaal niks beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Ik zou me wel een beetje netjes aankleden. Net pak of nette broek/overhemd.
Je hoeft niet onberispelijk gekleed te zijn, want je bent geen accountant.

Probeer je in de situatie van je gesprekspartner te verplaatsen. wie zou je eerder aannemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
jmderonde schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:26:
Probeer je in de situatie van je gesprekspartner te verplaatsen. wie zou je eerder aannemen...
Ja precies, iemand die een pak aan heeft is namelijk veel beter in zijn werk dan iemand met een spijkerbroek aan..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmderonde schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:26:
........Je hoeft niet onberispelijk gekleed te zijn, want je bent geen accountant.
...
Want een accountant draagt altijd een pak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Zorg gewoon dat je er netjes uitziet en dat je jezelf weet te verkopen. De accountmanager met wie je een gesprek hebt is ook geen zware senior dus verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
Mail terug gehad over stage.
Op dit moment niet mogelijk, maar ze willen wel gelijk afspraak voor kennismakingsgesprek voor na m'n studie :P
Duurt dus nog een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Flyduck schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:35:
[...]

Ja precies, iemand die een pak aan heeft is namelijk veel beter in zijn werk dan iemand met een spijkerbroek aan..
Ik vind dit de meest geniale opmerking ooit :D Ooit eens een bouwvakker in een pak gezien spijkertjes slaan in de muur? :D

Zelf zou ik wel voor een pak gaan, de meeste mensen daar lopen in pak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 07-10 10:18
Japie Gijs schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:03:
Mail terug gehad over stage.
Op dit moment niet mogelijk, maar ze willen wel gelijk afspraak voor kennismakingsgesprek voor na m'n studie :P
Ook dat is een standaardreactie :P

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Flyduck schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:35:
[...]

8)7

owkee. sommige mensen begrijpen het niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jmderonde schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:40:
[...]

8)7

owkee. sommige mensen begrijpen het niet |:(
Grapje zeker? Ik ken zat mensen die niet in pak solliciteren maar toch worden aangenomen. Kweenie hoe het in de business van Peak is, maar het hogere echelon aan IT-bedrijven zit te springen om goed en zwaar gekwalificeerd personeel; pak of geen pak!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MAX3400 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:54:
[...]

Grapje zeker? Ik ken zat mensen die niet in pak solliciteren maar toch worden aangenomen. Kweenie hoe het in de business van Peak is, maar het hogere echelon aan IT-bedrijven zit te springen om goed en zwaar gekwalificeerd personeel; pak of geen pak!
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel zit niet bij Peak-IT. Peak-IT en Qmagic zitten aan de onderkant van de markt en bieden met name junior en mediors. De meesten zullen zeker niet dagelijks in pak verschijnen bij hun opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Jazzy schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:31:
[...]
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel zit niet bij Peak-IT. Peak-IT en Qmagic zitten aan de onderkant van de markt en bieden met name junior en mediors. De meesten zullen zeker niet dagelijks in pak verschijnen bij hun opdrachtgever.
Inderdaad, omdat ze daar ook geen mensen voor detacheren. Meeste mensen zitten in de systeembeheerderscategorie, en ooit iemand zien bukken / werken / schroefjes zetten in zijn Armani pak? ;)

Maar goed en zwaar gekwalificeerd personeel kan je imo beter bij een ander detacheringsbedrijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 07-10 10:18
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel is zelf baas van zichzelf :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

paella schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 07:25:
Goed en zwaar gekwalificeerd personeel is zelf baas van zichzelf :)
Onzin imho. Net alsof er geen goed en zwaar personeel te vinden is bij de betere detacheerders. Niet iedereen wil voor zichzelf beginnen hoor (en lang niet iedereen die dat wel doet is goed en zwaar overigens). Nutteloze one liner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Outerspace schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:36:
[...]

Inderdaad, omdat ze daar ook geen mensen voor detacheren. Meeste mensen zitten in de systeembeheerderscategorie, en ooit iemand zien bukken / werken / schroefjes zetten in zijn Armani pak? ;)

Maar goed en zwaar gekwalificeerd personeel kan je imo beter bij een ander detacheringsbedrijf zitten.
Ooit echte systeembeheerders onder bureaus zien kloten of oude stoffige werkstations van 2 jaar oud zien repareren?

Zit zelf ondertussen al 2 jaar op een "hoge" systeembeheer-functie. Wat ik ook aantrek elke dag; of het nou een spijkerbroek is of een pak; het zal nooit vies worden op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
MAX3400 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:42:
[...]
Ooit echte systeembeheerders onder bureaus zien kloten of oude stoffige werkstations van 2 jaar oud zien repareren?
Ga me niet vertellen dat je als 'echte' systeembeheerder nooit in de serverruimte komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ebia schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:26:
[...]

Ga me niet vertellen dat je als 'echte' systeembeheerder nooit in de serverruimte komt?
Ben je er ooit wel eens geweest?

Servers behoren in een aanzienlijk stofvrije ruimte te hangen voorzien van degelijke fans en airco. Als ik een server moet plaatsen/verwijderen en ik heb een pak of slobbertrui aan, kan dat ding zonder problemen worden gepakt en zonder enig probleem worden getransporteerd.

Het enige wat me gebeurt in een serverruimte, is dat ik nog wel eens mijn wijsvinger openhaal aan de rail-lock maar dat is dan ook echt het enige. Big deal; een sneetje van 0.5cm... Beats the hell uit een smerig Armani-pak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:03:
[...]

Servers behoren in een aanzienlijk stofvrije ruimte te hangen voorzien van degelijke fans en airco. Als ik een server moet plaatsen/verwijderen en ik heb een pak of slobbertrui aan, kan dat ding zonder problemen worden gepakt en zonder enig probleem worden getransporteerd.

Het enige wat me gebeurt in een serverruimte, is dat ik nog wel eens mijn wijsvinger openhaal aan de rail-lock maar dat is dan ook echt het enige. Big deal; een sneetje van 0.5cm... Beats the hell uit een smerig Armani-pak!
Ja, dat is allemaal heel erg leuk maar jij weet toch ook wel dat het bij 9 van de tien bedrijven erg anders gaat. Zelf werk ik in het segment bedrijven met 50 tot 250 werknemers en zit geregeld op een stoffig zoldertje totdat ik remote verder kan werken.

Dan kan er nog heel leuk consultant op mijn visitekaartje staan maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles van achter mijn bureau kan afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:03:
[...]
Dagelijks, maar gelukkig nooit in een Armani pak. }:|

Ohjah airco's zeggen niks over het stofvrij zijn van een serverruimte, zou jij dan toch op z'n minst moeten weten als 'hogere' systeembeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 03:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dat insinueert 'ie dan ook niet. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Hillie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:33:
Dat insinueert 'ie dan ook niet. ;)
Tja, typisch gevalletje kip en ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazzy schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:47:
[...]
Ja, dat is allemaal heel erg leuk maar jij weet toch ook wel dat het bij 9 van de tien bedrijven erg anders gaat. Zelf werk ik in het segment bedrijven met 50 tot 250 werknemers en zit geregeld op een stoffig zoldertje totdat ik remote verder kan werken.

Dan kan er nog heel leuk consultant op mijn visitekaartje staan maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles van achter mijn bureau kan afhandelen.
Dat begrijp ik dat je niet alles vanachter je bureau kan afhandelen. Ik ook niet, maar we stellen wel eisen aan werkomgevingen.
ebia schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:00:
[...]
Ohjah airco's zeggen niks over het stofvrij zijn van een serverruimte, zou jij dan toch op z'n minst moeten weten als 'hogere' systeembeheerder?
Laat ik het anders zeggen; de data-centra waar onze servers hangen, geven bepaalde garanties over aan het aantal stofdeeltjes per kubieke meter. Geen idee wat die waarde precies is maar zelfs bovenop de rand van de rack-deuren heb ik nog nooit een stofje of iets dergelijks zien liggen. Simpel gezegd; airco's geven inderdaad geen stofgarantie maar op andere manieren is dat wel te bereiken.

Point being: de eerdere uitspraken dat systeembeheerders in pak/spijkerbroek ook wel eens vies worden, is vaak ook niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MAX3400 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:24:
Point being: de eerdere uitspraken dat systeembeheerders in pak/spijkerbroek ook wel eens vies worden, is vaak ook niet van toepassing.
Crap, dan heb je een heel beperkt beeld van de werkelijkheid van het vak. Zegt het product Small Business Server 2003 je iets? Ongeveer 80% van de ICT speelt zich af buiten datacenters, dus geen gecontroleerde omgeving, geen pasje om er in te mogen, geen slot op het rack, geen computervloer, geen KVM-switch over IP, geen iLO Advanced license, etc.

Daar heb je voortdurend te maken met het grote gat tussen de ideale situatie en de werkelijkheid. Daar staan servers in een meterkast, zonder airco of zelfs zonder UPS en mag je blij zijn als de klant wil investeren in een beetje fatsoenlijke voorzieningen. Een pak is ten eerste niet handig en sluit ten tweede vaak niet aan bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jazzy schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:06:
[...]
Crap, dan heb je een heel beperkt beeld van de werkelijkheid van het vak. Zegt het product Small Business Server 2003 je iets? Ongeveer 80% van de ICT speelt zich af buiten datacenters, dus geen gecontroleerde omgeving, geen pasje om er in te mogen, geen slot op het rack, geen computervloer, geen KVM-switch over IP, geen iLO Advanced license, etc.

Daar heb je voortdurend te maken met het grote gat tussen de ideale situatie en de werkelijkheid. Daar staan servers in een meterkast, zonder airco of zelfs zonder UPS en mag je blij zijn als de klant wil investeren in een beetje fatsoenlijke voorzieningen. Een pak is ten eerste niet handig en sluit ten tweede vaak niet aan bij de klant.
WTF? De discussie was origineel dat het ging over solliciteren in pak/spijkerbroek. Toen gaf ik aan dat een x aantal werkgevers een spijkerbroek ook best vonden. Toen ging de discussie er ineens over dat pakken niet handig zijn omdat je ook wel eens klusjes moest doen. Maar klusjes zijn niet altijd smerig al blijkt uit jullie verhalen wel anders.

Dat heeft dus geen klap te maken met "kom je wel eens buiten het data-center of ken je SBS2003"? Is net zo ongefundeerd uitspraken doen als dat ik zou zeggen "er staat toch consultant op je visitekaartje en consultants zitten niet onder stoffie bureau's".

Maar om je gerust te stellen; ik zit 1% van mijn tijd in het data-center; 99% van mijn tijd dus op kantoor of bij klanten. Nooit ergens een stofje te bekennen en "voor het vuile werk" ben ik belangrijk genoeg om het te delegeren. Zo goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Maar om je gerust te stellen; ik zit 1% van mijn tijd in het data-center; 99% van mijn tijd dus op kantoor of bij klanten. Nooit ergens een stofje te bekennen en "voor het vuile werk" hebben we anderen, zo goed???
Zo lang jij niet meer beweert dat systeembeheerders nooit vies worden vind ik het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Ok, na de onderlinge discussie tussen Jazzy en MAX3400, wil ik toch even melden (voor zover het niet duidelijk was): het is altijd beter om in pak te komen voor een sollicitatiegesprek voor een beheerders-/consultancy-functie. Je weet niet van te voren of de serveromgeving meer dan x stofdeeltjes per m2 bevat, dus voor de zekerheid kun je er maar beter vanuit gaan dat de serverruimte op en top eruit ziet. Zo maak je iig geen slechte indruk :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.