Ervaringen werken bij Peak-IT? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 27.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Wat ik mij nou afvraag is wat men hier nou gemiddeld te bieden heeft aan diploma's en werkervaring.

Omdat ik best veel opmerkingen zie over het salaris. Als je net klaar bent met je MBO diploma en je hebt zo goed als geen werkervaring, hoezo verwacht je dan gelijk met een behoorlijk salaris te beginnen?
We zijn allemaal ergens onderaan begonnen, ook met geld.

Werkervaring scheelt een boel, zal je merken als je een aantal jaren gewerkt hebt. Ik vind dat je pas een goed salaris waard bent als je dat met succes achter de rug hebt.
Als bedrijf zijnde zou ik niet met een al te hoog salaris beginnen met iemand van 18 die net van school komt. Leuk voor de werknemer maar commercieel gezien natuurlijk niet aantrekkelijk.
Het wordt aantrekkelijk als het een goedkope kracht is die naar eigen wens nog verder op te leiden is door het bedrijf.

Voor de rest moet je het als werknemers treffen, word je gewaardeerd en gaat je salaris omhoog, of gebeurt er niets... dan heb je altijd nog de ervaring en kan je overstappen naar een ander bedrijf waar die waardering beter tot uiting komt.

Ik kan zeggen dat ik ook weinig verdien, heb alleen HAVO en MBO waarbij ik persoonlijk vind dat ik aan die MBO opleiding heel weinig heb gehad. Dus ze zien me al aankomen bij zo'n bedrijf.
Wat ik wel heb is 4 jaar hardware ervaring en ook gigantisch veel software. Ik doe nu min of meer een helpdeskfunctie maar dan op lokatie en niet per telefoon, wat naar mijn mening tot nu toe erg goed gaat, als ik vergelijk met mijn collega's.
Ok sommige kunnen veel meer dan ik maar werken er dan ook al minstens 5 jaar langer.

Dus wat ik mij afvraag is op welk moment mag je eigenlijk een (hoge) salaris eis gaan stellen?
(ook voor mijzelf belangrijk natuurlijk)

======

Om nog even terug te komen op Peak-It, ik ken het bedrijf niet. Als ik de website open dan heb ik wel de neiging om die zo snel mogelijk weer te sluiten, en het bedrijf te vergeten.
Ik klik op de vacature "netwerkbeheer".
Alles wat hier staat kan ik probleemloos, kom slechts 1 knelpunt tegen:

MCSE en ITIL Foundation gecertificeerd > ben ik niet. Verder klopt alles. Wat voor salaris past hier volgens jullie dan bij?
Die Mini Cooper word ik niet warm of koud van, ik geef meer om leuk werk dan om veel geld of een mooie leasewagen. (al is een redelijk salaris gewoon nodig voor levensonderhoud natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 24-01-2007 23:30 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

dreeke: jij laat je blijkbaar ook afschrikken door het "flitsende" uiterlijk van het bedrijf. Laat je hier in ieder geval niet door misleiden.. Die website is inderdaad heel erg gericht op de scholier/student, maar intern stralen ze dat niet uit.

En je knelpunt? Dat moet geen probleem zijn, aangezien je die certificaten op hun kosten kan gaan halen. Dan zul je in eerste instantie inderdaad geen topsalaris hebben, maar uiteindelijk wel die papiertjes in je zak. En dát is iets waar ik persoonlijk wel waarde aan hecht. Het is niet bijzonder in deze branche, maar peak-it heeft er, naar mijn mening, een leuk pakket van gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door mees op 24-01-2007 23:34 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even over de markt waarin Peak opereert; ik vind dat een halve leugen namelijk.

Potentiele klanten krijgen vaak (niet altijd dus maar wel vaak) een CV onder ogen van een potentiele medewerker maar dat CV is vaak gelardeerd met termen die de persoon in kwestie alleen maar ophemelen maar niet de volledige waarheid vertellen. "Ervaring met SQL 2000" bijvoorbeeld is dat de betreffende persoon (net een jaar in dienst ofzo) het wel eens heeft gezien maar vaak geen klap weet van DTS-packages, DSN's en aanvullende troubleshooting. "Ervaring met Active Directory" is vaak leuk maar dat houdt niet in dat je alles weet van loopback-processing van GPO's, inheritance en mogelijkheden om de AD voor meer te gebruiken dan een policy. Been there, done that, got the T-shirt, om het zo maar te zeggen. 9 van de 10 gedetacheerden zullen vaak wel erkennen dat de klus die ze net zijn begonnen onoverzichtelijk en vaak iets te zwaar is voor wat ze daadwerkelijk weten.

Werknemers van dit soort bedrijven laten zich, in veel gevallen (dus niet alle), behandelen als makke schapen. Tuurlijk; je weet dat je MBO4 hebt en een certificaatje of 2. Geen of weinig werkervaring. Lekker interessant; de werkgever zet je weg voor 3 tot 7 keer wat jij bruto verdient. Ja, zeggen ze dan; loonkosten, bemiddelingskosten, een auto. Hell, geef me bruto de helft van het tarief waarvoor ik wordt weggezet en ik regel zelf wel mijn pensioen en auto. Certificering; daar zit het 'm in. Voor elk certificaat krijg je, pak 'm beet, 50 Euro bruto erbij. Dat is voor MCSE dus 7 certificaten = 350 Euro erbij. Big deal; als je MCSE'er bent, kan je bijna je dubbele maandsalaris bij een ander bedrijf verdienen mits je aantoonbare werkervaring hebt.

Ja, ik ben misschien kort door de bocht maar zoals ik aangaf: I got the f$$#$@ T-shirt. En ik verdien gewoon nu, in vaste dienst, niet gedetacheerd, 2x zoveel als bij mijn vorige baas. En zelfs die viel niet in de categorie Peak, Q, Call2 of al die andere bedrijfjes maar is een multinational. Het is geven en nemen in de Peak-cultuur maar voor jezelf opkomen lijkt me erg belangrijk als werknemer en kritisch kijken naar werkervaring is een goede tip voor aankomende "inhuur-werkgevers".

Just my 2 cents...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Die papiertjes kan ik via mijn huidige werkgever ook wel halen als ik echt wil, en ik ben tevreden met mijn huidige werk. Ik verdien alleen niet veel dus ik vraag me af wat ik dan volgens jullie zou moeten verdienen. :)
Ik heb wel een telefoon en laptop van het werk en een auto waar ik geen prive km's mee mag rijden (kan wel maar dan kost het geld).
Mijn werkzaamheden bestaan grotendeels wel uit de omschrijvingen die ze bij Peak-IT in de vacatures hebben staan, alleen kom ik op meerdere plaatsen per dag voor installaties en storingen in plaats van dat ik op projecten gezet wordt.

Natuurlijk laat ik mij misleiden door het flitsende uiterlijk van die website, zo presenteren ze zichzelf toch? Dan moeten ze dat niet doen. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

mees schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:17:
Misschien niet zozeer de jonge, maar inderdaad de goedkope. Maar vergeet niet dat Peak-IT ook een zeer opleiding-gericht bedrijf is. 80% van de werknemers daar, studeert, volgt cursussen/opleidingen, en is zich steeds meer aan het certificeren.
Dat is bij andere detacheerders niet anders. Dat is nou eenmaal een wereld die draait op certificaten etc. Het percentage zal wellicht lager liggen maar dat kan ook wanneer de medewerkers al meerdere certificaten hebben en werkervaring.
Dat moet geen probleem zijn, aangezien je die certificaten op hun kosten kan gaan halen. Dan zul je in eerste instantie inderdaad geen topsalaris hebben, maar uiteindelijk wel die papiertjes in je zak.
Papiertjes kun je bij vrijwel elke detacheerder behalen op kosten van het bedrijf. Over het algemeen is het nog eens zelfstudie ook waardoor alleen de kosten voor het examen / de examens voor rekening komen van het bedrijf. Die kosten hoeven niet hoog te zijn hoor.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 25-01-2007 10:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De personeelsadvertenties geven de laatste tijd ook meer inzicht in de krachten van Peak-IT: "net je mbo opleiding afgerond? solliciteer dan nu direct online bij...". Ofwel het gaat idd om starters met vaak een stage als enige relevante werkervaring.

Overigens valt mij op dat de mensen die ik laatst als beschikbaar zag staan vrijwel allemaal nog steeds beschikbaar zijn.

Laatst in een landelijke krant boden ze nog een compleet gemeubileerd huis in Utrecht aan als je daar wilde werken :X

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 29-01-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit forum al gesloten of kan ik ook nog vragen over PEAK - IT stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:36:
Is dit forum al gesloten of kan ik ook nog vragen over PEAK - IT stellen?
Lol, als je kan reply'en dan is het topic nog niet gesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb een tip:

DOE HET NIET!!!!!!

Wat een baggertent.. Ik heb er gesolliciteerd en het eerste wat ze vroegen is of ik ook MINDER wilde gaan verdienen. En ze zeiden dat als ik heeeel goed mijn best zou doen ik misschien wel een lease auto kreeg.. Toyota AYGO!! Dat was wel heel moeilijk hoor.. ik heb er 1 nanoseconde over nagedacht en besloot toen het niet te doen.
Toen ik op de website ging kijken nadat ik was uitgenodigd dacht ik dat ik op een of andere Hyves site terecht was gekomen van een 14 jarige puber. met een fotoshoot van een of andere pin up girl..

Ik heb nu een baan gevonden waar ik van het salaris zelf een auto kan kopen en ik meer ga verdienen dan wat ik nu doe, omdat ik meer werkervaring heb opgedaan.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een contract aangeboden gekregen van PEAK-IT

Maar na het lezen van dit TOPIC ben ik wel erg gaan twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:39:
Ik heb dus ook een contract aangeboden gekregen van PEAK-IT

Maar na het lezen van dit TOPIC ben ik wel erg gaan twijfelen
Van de mensen die hier steeds reageren heb ik nog niemand gezien die hier ook daadwerkelijk werkt dus echt objectief kunnen die meningen niet echt zijn.

Ik werk er inmiddels 2,5 week en het bevalt me prima! heb in die 2,5 week mn volledige MCSA gehaald, ze hebben mn rijbewijs voorgeschoten en ik ben nu voor mn mcse bezig.
Zodra ik mn rijbewijs heb krijg ik een mini als lease auto en verder is de sfeer hier gewoon lekker relaxed en ok :)
Helaas hebben ze nog geen project voor me maargoed opzich is dat niet zo erg kan nu lekker door studeren! :)

Ik heb als TS in elk geval nog geen seconde spijt gehad van mn beslissing om hier te gaan werken.
Het salaris is wat aan de lage kant maar je krijgt er wel veel flexibiliteit voor terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Van de mensen die hier steeds reageren heb ik nog niemand gezien die hier ook daadwerkelijk werkt dus echt objectief kunnen die meningen niet echt zijn.
Ik zie wel reacties van mensen die er gesolliciteerd hebben. Die mensen kunnen imho (zeker daarover en over het aanbod, salaris etc) een objectieve mening neerzetten.

Net nog weer even op de site gekeken, de mensen die eerder als available stonden staan dat nog steeds, veel bankzitters blijkbaar. Een certificaat is daarbij leuk maar wanneer je dit niet kunt aanvullen met werkervaring nog niet veel waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:57:
[...]

Ik werk er inmiddels 2,5 week en het bevalt me prima! heb in die 2,5 week mn volledige MCSA gehaald, ze hebben mn rijbewijs voorgeschoten en ik ben nu voor mn mcse bezig.
Zodra ik mn rijbewijs heb krijg ik een mini als lease auto en verder is de sfeer hier gewoon lekker relaxed en ok :)
Helaas hebben ze nog geen project voor me maargoed opzich is dat niet zo erg kan nu lekker door studeren! :)

Ik heb als TS in elk geval nog geen seconde spijt gehad van mn beslissing om hier te gaan werken.
Het salaris is wat aan de lage kant maar je krijgt er wel veel flexibiliteit voor terug!
Ik zou wel oppassen als je die mini prive gaat rijden, dan blijft er van het salaris niet echt super veel over :)
Vind het trouwens knap dat je MSCA binnen 2 1/2 week haalt........!

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Vind het trouwens knap dat je MSCA binnen 2 1/2 week haalt........!
Dat is zonder ervaring / testen etc lijkt me. Ofwel papieren MCSA'er. No offence naar Dennis toe natuurlijk. Ook al doe je het zonder testen / ervaring opdoen etc is het nog snel.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 31-01-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bor de Wollef schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:04:
[...]

Dat is zonder ervaring / testen etc lijkt me. Ofwel papieren MCSA'er. No offence naar Dennis toe natuurlijk.
En een testking is natuurlijk zo gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:04:
[...]

Dat is zonder ervaring / testen etc lijkt me. Ofwel papieren MCSA'er. No offence naar Dennis toe natuurlijk.
Ja joh maak vooral hele loze opmerkingen en niet onderbouwde beschuldigingen daar maak je vrienden mee!
Even ter info werk ik al 6 jaar als ysteembeheerder maar heb ik nog nooit mijn papieren hiervoor gehaald :z

En wat betreft die mini draag je iets van 180 euro per maand af maar mag je vrijwel onbeperkt prive rijden icl gebruik van de tankpas!
Daar rijd je normaal echt geen auto voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Slasher schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:06:
[...]

Yep, daar hebben we het in de MCSE topic ook al vaak over gehad. Jammer dat MS daar niet veel tegen doet.
Ja joh maak vooral hele loze opmerkingen en niet onderbouwde beschuldigingen daar maak je vrienden mee!
Joh, zoals er al stond: no offence. Het enige wat ik aangaf is dat MCSA behalen in 2 1/2 week inclusief testen etc gewoon niet mogelijk is. Geen beschuldiging of wat dan ook. Indien jij dat wel zo opvat bied ik je hierbij mijn excusses aan.

Maar eh, wat doe je met 6 jaar werkervaring bij een starters tent als Peak? Waarom juist dan voor de onderkant van de markt kiezen?

[ Voor 49% gewijzigd door Bor op 31-01-2007 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:07:
[...]

Even ter info werk ik al 6 jaar als ysteembeheerder maar heb ik nog nooit mijn papieren hiervoor gehaald :z
Met alle respect en ken verdere achtergrond natuurlijk niet, maar als je al 6 jaar als systeembeheerder werkt dan werk je toch niet bij peak it met een karig salaris?

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 31-01-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Yep, daar hebben we het in de MCSE topic ook al vaak over gehad. Jammer dat MS daar niet veel tegen doet.

[...]

Joh, zoals er al stond: no offence. Het enige wat ik aangaf is dat MCSA behalen in 2 1/2 week inclusief testen etc gewoon niet mogelijk is. Geen beschuldiging of wat dan ook.
Ja handig om eerst over werkervaring en ' papieren mcsa' er' te praten en daar dan no offence erachter zetten :z
En daarbij is het best mogelijk ik had namelijk mn 70-270 al dus hoefde maar 4 examens te doen.
Dat is gemiddels zo een 2 per week en dat is makkelijk te doen.
Verder krijgt iedereen hier een online trainig waarvoor je eerst een post test doen en alleen nog maar hoeft te leren wat er in die post test niet goed is gegaan wat het leertraject aanzienelijk verkort als je al 90% van de antwoorden weet vanuit je werkervaring.

Het enige wat ik in dit topic steeds tegenkom en waarom ik al een tijd zelf niet meer heb gereageerd als TS zijnde zijn juist dit soort stemmingmakende posts van mensen die er nog geen minuut gewerkt hebben en overal hun oordeel over klaar hebben (jij inclusief nu net met je oordeel over mij).
Slasher schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:
[...]

Met alle respect, maar als je al 6 jaar als systeembeheerder werkt dan werk je toch niet bij peak it met een karig salaris?
Waarom zou ik dat niet doen? hier krijg ik de mogelijkheid om snel en gratis mijn papieren te halen, mn rijbewijs te halen en een auto onder mn kont te krijgen in bij wijze van spreken 1 a 2 maanden tijd!
Verder heb ik het ook naar mn zin met mn collega's die hier zitten en heb ik gewoon een erg prettig sollicitatie gesprek gehad (de 2e).
Voor mij genoeg rede om met zo een bedrijf in zee te gaan zonder daar gigantisch op te gaan verdienen!

Wat een kortzichtigheid hier allemaal zeg bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 00:18

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik denk dat niemand je dit misgunt hoor, al helemaal niet als er voor jouzelf een goede match is tussen je wensen en wat het bedrijf levert.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom zou ik dat niet doen? hier krijg ik de mogelijkheid om snel en gratis mijn papieren te halen, mn rijbewijs te halen en een auto onder mn kont te krijgen in bij wijze van spreken 1 a 2 maanden tijd!
Dat krijg je bij de detacheerders die niet zo aan de onderkant van de markt zitten ook, met meer doorgroeimogelijkheden (denk ik), meer salaris en leukere / meer uitdagende jobs.
Voor mij genoeg rede om met zo een bedrijf in zee te gaan zonder daar gigantisch op te gaan verdienen!
Maar zou je bij een andere detacheerder er niet veel meer op kunnen verdienen? Ik weet niet wat jouw salaris bij Peak is (en dat gaat mij ook niets aan) maar afgaande op wat ik hier in dit topic lees van de mensen die een aanbieding hebben gehad is het niet echt om over naar huis te schrijven: maw bij andere bedrijven is het beter.

En wat is er precies kortzichtig aan de posts in dit topic (serieuze vraag)? Ik lees hier namelijk ervaringen van mensen, posts van mensen (zoals ikzelf) die geen ervaring hebben met Peak maar wel daadwerkelijk goed naar Peak hebben gekeken etc. Is het juist niet kortzichtig om te denken dat Peak het enige bedrijf is die de studiekosten vergoed en waar je een auto kunt krijgen? Dit geldt namelijk meer als 'default' in de detachering dan als uitzondering. Dit tenzij je alleen een mbo of lager opleiding hebt. De bedrijven die wat hoger in de markt zitten (cap, logica cmg etc) stellen meestal min HBO als eis namelijk. Dat is een punt waarop Peak zich mogelijk toch een beetje op onderscheid omdat zij mbo schoolverlaters aannemen.

Maar goed, ik vind het nog steeds interessant om te horen waarom je juist voor Peak hebt gekozen afgaande op je werkervaring. Als ik namelijk op de website van Peak kijk tussen de beschikbare mensen ben je vrijwel een uitzondering.
Ik denk dat niemand je dit misgunt hoor, al helemaal niet als er voor jouzelf een goede match is tussen je wensen en wat het bedrijf levert.
Inderdaad, precies zoals ik het zie.

[ Voor 75% gewijzigd door Bor op 31-01-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pas nadata Bor de Wollef aanstipte dat je op de site beschikbare medewerkers kan zien, ben ik eens gaan kijken. Ik vind, zoals ik al eerder aangaf in dit topic, sommige omschrijvingen van mensen misleidend of irrelevant... Ik noem iets als:

- Daemon Tools als werkervaring?
- Novell 4.x?
- Enige kennis van <insert random OS here>?
- Verschillen in "IT Support" zijn aanzienlijk tussen verschillende medewerkers.
- Iedereen is minstens enorm enthousiast.

Sorry maar dit zijn toch echt kaders die ik, als mogelijk werkgever, per direct weg zou strepen en gewoon de intake uitbesteed aan een van mijn senior beheerders. Hier heb je even 5 duidelijke/overbekende vragen over AD, Citrix, TCP/IP en kijk even hoe de Peak-IT'er communicatief is.

Ik vermoed, maar ik ken natuurlijk niemand persoonlijk van Peak, dat dan 90% van de twijfelgevallen op de beschikbare medewerkers-page het schip in gaat qua kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Onder support werkzaamheden worden wellicht ook zaken als telefonische support (callcenter) gerekend? Het viel mij ook al op dat er nogal wat "it support" mensen zijn met verschillende achtergronden. Heb je de filmpjes ook bekeken? Hiernaast geven erg veel hun stage als werkervaring op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:14:
[...]

Ja handig om eerst over werkervaring en ' papieren mcsa' er' te praten en daar dan no offence erachter zetten :z
En daarbij is het best mogelijk ik had namelijk mn 70-270 al dus hoefde maar 4 examens te doen.
Dat is gemiddels zo een 2 per week en dat is makkelijk te doen.
Verder krijgt iedereen hier een online trainig waarvoor je eerst een post test doen en alleen nog maar hoeft te leren wat er in die post test niet goed is gegaan wat het leertraject aanzienelijk verkort als je al 90% van de antwoorden weet vanuit je werkervaring.

Het enige wat ik in dit topic steeds tegenkom en waarom ik al een tijd zelf niet meer heb gereageerd als TS zijnde zijn juist dit soort stemmingmakende posts van mensen die er nog geen minuut gewerkt hebben en overal hun oordeel over klaar hebben (jij inclusief nu net met je oordeel over mij).

[...]

Verder heb ik het ook naar mn zin met mn collega's die hier zitten en heb ik gewoon een erg prettig sollicitatie gesprek gehad (de 2e).

Wat een kortzichtigheid hier allemaal zeg bah!
Waarom zou je het niet doen? ik vind de arbeidsvoorwaarden en het salaris gewoonweg kut, maargoed daar denk jij blijkbaar anders over ;). Trouwens je haalt daar niet je papieren gratis.. ja als je alles echt haalt.. lukt het je niet om de examens te halen.. dan heb je opeens een studieschuld van 4000 euro naja daar word je niet echt vrolijk van lijkt me.

Ook het verbod van ze om na uit dienst treding bij concurrenten te gaan werken vind ik belachelijk.Maargoed success verder daar !

Ik heb ook bij Peak gesolliciteerd en een contract aanbod gehad.Na het lezen van het contract zakte mijn broek af en het salaris begin ik niet eens over :'(

Heb inmiddels nu een baan gevonden ( geen detachering ) ik weet waar ik aan toe ben, gratis opleidingen ( MCSA ) binnen het bedrijf, geen studieschuld of whatever en het leuke is ze boden 300 euro meer dan wat Peak in gedachte had :+

[ Voor 22% gewijzigd door Trank00l op 31-01-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Jongens jongens jongens..

Sorry hoor maar dit gaat werkelijk nergens meer over :/
Dit topic is gestart om te vragen naar de meningen van mensen die bij peak-it werken of daar verder ervaring mee hebben.
Dat je bij andere detacheerders veeeeel beter zit (zoals jullie beweren) veeeeeel beter betaald krijgt en je op een gouden toiletpot mag schijten en een ferrari onder je reet krijgt heeft geen ene donder te maken met dit topic.
Iedereen heeft een mening en dat respecteer ik ook maar als je niks een het topic hebt toe te voegen dan alleen maar ja maar dat krijg je bij bedrijf X ook... ja maar daarvoor krijg je bij bedrijf Y meer voor betaald en ja maar dat kan nooit goed zijn!! etc etc blijf dan gewoon uit het topic!? :?
Ik ben allemaal heel erg blij voor jullie dat jullie het zoveel beter hebben en zoveel meer verdienen en weet ik het.
Maar ik ben gewoon blij met waar ik zit en heb tot nu toe nog 0,0 problemen daar en het prima naar mn zin en daarmee klaar en trek ik mij terug uit dit topic en deze pure onzinnige discussie met mensen die er geen eens ervaring mee hebben :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:11

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:13:
Dat je bij andere detacheerders veeeeel beter zit (zoals jullie beweren) veeeeeel beter betaald krijgt en je op een gouden toiletpot mag schijten en een ferrari onder je reet krijgt heeft geen ene donder te maken met dit topic.
Sorry, maar dat lijkt mij nogal relevant. :) Dat het voor jou niet leuk is om te horen kan ik me wel voorstellen maar Qmagic, Peak-IT en Champion-IT zijn gewoon hot momenteel. Je kunt dus niet voorkomen dat bij een discussie over Peak-IT ook over het segment wordt gesproken waarin ze opereren.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Jazzy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:30:
[...]
Sorry, maar dat lijkt mij nogal relevant. :) Dat het voor jou niet leuk is om te horen kan ik me wel voorstellen maar Qmagic, Peak-IT en Champion-IT zijn gewoon hot momenteel. Je kunt dus niet voorkomen dat bij een discussie over Peak-IT ook over het segment wordt gesproken waarin ze opereren.
Dat zal best maar het topic heet niet voor niets: Ervaringen werken bij Peak-IT en niet Ervaringen bij andere detacheerders die misschien meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:11

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:45:
[...]

Dat zal best maar het topic heet niet voor niets: Ervaringen werken bij Peak-IT en niet Ervaringen bij andere detacheerders die misschien meer betalen.
Ik weet niet wat je dwars zit maar als ik even de laatste 10, 20 berichten doorlees dan gaan ze allemaal over werken en solliciteren bij Peak-IT. Als je moete hebt met de reakties en vind dat het een andere kant op moet gaan dan kun je wellicht beter het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif-je gebruiken om een moderator te vragen om bij te sturen of in te grijpen. Vooralsnog zie ik niet wat er mis is met dit topic.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:45:
[...]

Maar de vragen die worden gesteld en de stellingen die worden geplaatst zijn imho wel ontopic. Ik stelde jou namelijk de vraag waarom je voor Peak had gekozen terwijl je 6 jaar ervaring hebt. De argumenten die ik voorbij zie komen (auto, studiekosten etc) gelden voor vrijwel elke detacheerder zoals aangegeven: kortom, Peak is hier niet uniek.

Daarbij zijn ervaringen natuurlijk ook mogelijk van mensen die juist niet bij Peak zijn gaan werken naar aanleiding van het gesprek wat zij hebben gehad of het uiteindelijke aanbod. Ook mensen die van de andere kant (klant) naar Peak kijken kunnen uit dat oogpunt ervaringen hebben of opdoen.

Kortom, waarom alleen dit topic beperken tot mensen die daadwerkelijk bij Peak in dienst zijn? Als ik dit topic lees ben je de enige die wel voor Peak heeft gekozen hier namelijk.

Verder raakt Jazzy hiervoor (1 na laatste post van hem) de spijker op zijn kop imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
D3NNIS,

Ik denk dat je als je graag gratis je papieren haalt. Beter naar school kan gaan. Naast je School kan je dan bij een koeriersbedrijf gaan werken verdien je nog meer ook.

Als je geen werkervaring op wilt doen en in een bedrijf wilt gaan werken dat bedoelt is om te cashen na een paar jaar en niet om mensen een leuke baan te geven en de markt te bedienen dan moet je bij Peak gaan werken.
Ik voorspel dat Peak binnen een paar jaar ter overname aan Getronics, Ordina O.I.D wordt aangeboden om flink veel geld te verdienen door meneer de directeur.

Ze hebben volgens mij totaal geen verstand van wat ze in huis hebben(die mooie meiden van de intake gesprekken) Ze wilden me omscholen tot helpdeskmedewerker terwijl ik 10 jaar ervaring heb met SQL server, Oracle, VB, etc Ze weten het verschil tussen MCSE en MCSD niet eens. Ze kunnen dus personen niet op waarde schatten. Ze halen alleen zo goedkoop mogelijk mensen binnen en certificeren ze zodat ze over een paar jaar veel geld kunnen vangen MARK MY WORDS!

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Slasher schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:06:
[...]
Sterker nog, die verkopen ze zelfs....

Een detacheringsorganisatie die Testkings aanprijst is in mijn ogen gewoon niet goed bezig.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wilfred schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:35:
D3NNIS,

Ik denk dat je als je graag gratis je papieren haalt. Beter naar school kan gaan. Naast je School kan je dan bij een koeriersbedrijf gaan werken verdien je nog meer ook.
Ik vind dat geen sterk argument. School kost geld en bovendien zul je niet alles kunnen leren wat je zelf wilt of moet je veel zaken bijleren die niet direct nuttig voor je zijn. De tijd die je op school zit kun je niet werken; voor het volgen van school krijg je niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

D3NN1S schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:07:
[...]

En wat betreft die mini draag je iets van 180 euro per maand af maar mag je vrijwel onbeperkt prive rijden icl gebruik van de tankpas!
Daar rijd je normaal echt geen auto voor hoor.
Is dat je eigen bijdrage aan Peak waar je het over hebt, of alleen je bijtelling? Anders snij je jezelf behoorlijk in de vingers..

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:35:
De personeelsadvertenties geven de laatste tijd ook meer inzicht in de krachten van Peak-IT: "net je mbo opleiding afgerond? solliciteer dan nu direct online bij...". Ofwel het gaat idd om starters met vaak een stage als enige relevante werkervaring.
Ik heb het geprobeerd als een redmiddel naar mijn zoektocht naar werk in de ICT. Via hun site formuliertje ingevuld, CV natuurlijk ook bijgesloten, maar is niks geworden.

Ben wel gebeld met de vraag wat ik nu doe en heb gedaan. Daarna niks meer van hun gehoord. Terwijl ik in mijn ogen goed aan hun vraag kon voldoen. Klaar met school, MBO niveau 4 diploma en werkervaring via stage. Alleen een half jaar aan te zoeken zonder succes, in die tijd heb ik te weinig gedaan met ICT.
Maar ja, hoe werkervaring krijgen in de ICT als je het niet mag/kan krijgen. Het zal ook wel voor een grote gedeelte aan mij liggen, maar startersfuncties lijken niet voor het oprapen te liggen.

En Peak-It is niet echt waar ik graag voor zou willen werken, maar soms moet je wel wat.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

LangTall schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:58:
[...]

Is dat je eigen bijdrage aan Peak waar je het over hebt, of alleen je bijtelling? Anders snij je jezelf behoorlijk in de vingers..
Dat is idd wel een belangrijk punt, want als je dat aan Peak moet afdragen komt meneer belastingdienst ook om de hoek kijken met zijn bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar van die bijtelling mag je de eigen bijdrage dan weer aftrekken..... scheelt weer een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:21:
Maar van die bijtelling mag je de eigen bijdrage dan weer aftrekken..... scheelt weer een stuk.
Maar dat is nog steeds niet zoals Peak het voorstelt: auto rijden op hun kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Zoals ik hier lees steken ze dus meer geld in promotie op internet en radio 538 dan in salarissen :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom een eigenbijdrage betalen aan een auto waar levensgroot PEAK-IT op staat?

Ik heb er ooit ook eens gesolliciteerd. Maar dat was gewoon meer voor de gein om te kijken hoeveel ik eruit kon krijgen ten opzichte van een maat van mij. Ik kwam niet verder dan 2500 euro. Moest gewoon super veel inleveren dus. Heb dat wijf (wat overigens best lekker was) recht in de gezicht uitgelachen en ben weg gelopen.

Ik ben het ook helemaal met Wilfred eens. Peak-IT is er alleen om eventjes heel snel groot te worden (groot in de zin van veel werknemers) om het vervolgens te verkopen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin verleden week een gesprek gehad bij Peak IT.
Ik werd direct in een kamer gestopt waar ik een MS test moest maken, had een score van 50% wat ze erg goed vonden :?
Daarna gesprek gehad met een vrouw, salaris indicatie aangegeven. Werd steeds herhaaldelijk gevraagd of ik eerste lijns helpdesk wou doen. Nou ja, ik wil er wel mee beginnen maar niet als vaste functie.
Daarna kwam er een ander vrouw, regiomanager. Ook een gesprek gehad, vroeg ze me waar mijn voorkeur naar uit ging, MS papieren of PHP papieren. Ik zei, doe maar beide. Nee ik moest perse een voorkeur hebben. Had ik niet.

Ze zouden me bellen, vrijdag ben ik gebelt, ik kon niet opnemen. Voicemail ingesproken dat ik terug moet bellen, ga ik morgen doen :)

Mijn indicatie was trouwens 1200 netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb het idee dat vrijwel iedereen bij Peak-IT 1e lijns support doet wanneer ik naar de beschikbare mensen kijk. Vrijwel iedereen is support medewerker namelijk waarbij vaak geen tot erg weinig ervaring staat. Geen enkele medewerker lijkt echt ervaring op te hebben gedaan via Peak zelf anders dan support medewerker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:43:
Ik heb het idee dat vrijwel iedereen bij Peak-IT 1e lijns support doet wanneer ik naar de beschikbare mensen kijk. Vrijwel iedereen is support medewerker namelijk waarbij vaak geen tot erg weinig ervaring staat. Geen enkele medewerker lijkt echt ervaring op te hebben gedaan via Peak zelf anders dan support medewerker :?
Er worden toch aardig wat mensen op beheers projecten gezet hoor :)
Zelf zit ik momenteel bij een netwerk security bedrijf en ga morgen beginnen hier de interne RIS omgeving proberen op te zetten :)
Dus het is niet alleen maar helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D3NN1S schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Er worden toch aardig wat mensen op beheers projecten gezet hoor :)
Zelf zit ik momenteel bij een netwerk security bedrijf en ga morgen beginnen hier de interne RIS omgeving proberen op te zetten :)
Dus het is niet alleen maar helpdesk.
Kan natuurlijk komen doordat vooral bankzitters op de website staan als beschikbaar? Ik weet het niet hoor. Wat heb je tot nu toe al gedaan bij het Netwerk Security bedrijf als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:57:
[...]

Kan natuurlijk komen doordat vooral bankzitters op de website staan als beschikbaar? Ik weet het niet hoor. Wat heb je tot nu toe al gedaan bij het Netwerk Security bedrijf als ik vragen mag?
Nog weinig want ik zit hier net 1,5 dag ;)
Gister naar het datacentrum geweest en wat servers in het rack gehangen aangesloten en opgebracht enzo.
Vandaag even wat laptops ingericht en een image klaar gemaakt voor de werkstations.
En morgen dus lekker installeren en spelen met RIS om het e.a. te testen in een secure omgeving om het daarna live te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben ook net klaar met mijn niveau 4 opleiding :) Vorige week een emailtje gestuurd met gewoon een vraagje over waar ik het beste mee kan beginnen om te werken. Moest eventjes een CV opsturen eergister en nu ben ik gebeld met de vraag als ik een sollicitatiegesprek wil. En dat na net een week klaar te zijn met school

Nu is het zo dat ze daar bepaalde huizen hebben in Utrecht, wat het mij een stuk makkelijker maakt om daar te vestigen (in Oldemarkt heb je namelijk niks nada noppes). En mocht het uiteindelijk niets worden kan je altijd nog ontslag aanvragen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Leuk dat je zo snel mogelijk een baan hebt. Ik had echter niet anders verwacht. Peak neemt namelijk vrijwel iedereen die een opleiding heeft afgerond aan lijkt het wel (dat zegt natuurlijk niets over jou persoonlijk). Dat is ook waar het bedrijf zich op richt denk ik: schoolverlaters met weinig ervaring -> goedkoop.

De "bepaalde" huizen zag ik al aangeprijst worden in een advertentie in de vorm van "kom bij ons werken en krijg een volledig gemeubileerd huis in het centrum van Utrecht" oid. Mogen ze er wel bij zeggen dat het om een soort studentenhuis constructie gaat.

Laatst overigens met iemand die bij Peak werkte gesproken. Die bevestigde mijn beeld van de toko eigenlijk volledig: schoolverlaters, vrijwel alleen supportwerk of erg kleine projectjes etc. Het codewoord is "budget".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:33:
Leuk dat je zo snel mogelijk een baan hebt. Ik had echter niet anders verwacht. Peak neemt namelijk vrijwel iedereen die een opleiding heeft afgerond aan lijkt het wel (dat zegt natuurlijk niets over jou persoonlijk). Dat is ook waar het bedrijf zich op richt denk ik: schoolverlaters met weinig ervaring -> goedkoop.
Dat geloof ik ook wel :) Heb al wat rondgezocht en 1400,- is imo veel te weinig. Dat kan ik zelfs verdienen met fulltime C1000 werk.
De "bepaalde" huizen zag ik al aangeprijst worden in een advertentie in de vorm van "kom bij ons werken en krijg een volledig gemeubileerd huis in het centrum van Utrecht" oid. Mogen ze er wel bij zeggen dat het om een soort studentenhuis constructie gaat.
Met 2 a 3 man inderdaad :)
Laatst overigens met iemand die bij Peak werkte gesproken. Die bevestigde mijn beeld van de toko eigenlijk volledig: schoolverlaters, vrijwel alleen supportwerk of erg kleine projectjes etc. Het codewoord is "budget".
En dat geloof ik ook :) Ze had het ook tegen mij verteld dat als ik niet fulltime werk dat ik projectmatig ga werken. Heb ook meteen gevraagd als ik in die tussentijd werkloos zou zijn. En het antwoord was dat ik geen salaris zou ontvagen. Antwoord is dus JA :/

Ik weet dat ze de 14e een gesprek hebben op mijn vorige school voor niveau 3/4 leerlingen. Daar zal ik dan ook even een paar vragen stellen. Ik ben echt niet van plan om 1400,- bruto te gaan verdienen en dan in projectvorm te gaan werken om mij zelf dan een maand werkeloos te zien zitten...

offtopic:
Mooie ondertitel trouwens.. Aphex Twin ftw!

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
En mocht het uiteindelijk niets worden kan je altijd nog ontslag aanvragen :)
Met een studieschuld van 3000 euro aan je broek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

En dat geloof ik ook :) Ze had het ook tegen mij verteld dat als ik niet fulltime werk dat ik projectmatig ga werken. Heb ook meteen gevraagd als ik in die tussentijd werkloos zou zijn. En het antwoord was dat ik geen salaris zou ontvagen. Antwoord is dus JA :/
Goed dat je daar naar gevraagd hebt. Het is gewoon een 0 uren contract denk ik waarbij je eigenlijk geen enkel recht hebt en dus ook zo weer op straat kan staan.

Hier was toch iemand die bij Peak of Champion werkte op basis van project? Misschien kan die er iets over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Outerspace schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:40:
[...]

Dat geloof ik ook wel :) Heb al wat rondgezocht en 1400,- is imo veel te weinig. Dat kan ik zelfs verdienen met fulltime C1000 werk.
Mwoah, ik denk dat je dan in hele andere belastingschalen komt, en dus veel minder dan dat verdiend.... Ik weet niet wat je daar doet, maar met fulltime vakkenvullen verdien je dat toch echt niet...

Edit: laat maar ik zie dat je bruto bedoelt

[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 09-02-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Slasher schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Mwoah, ik denk dat je dan in hele andere belastingschalen komt, en dus veel minder dan dat verdiend.... Ik weet niet wat je daar doet, maar met fulltime vakkenvullen verdien je dat toch echt niet....
Hangt natuurlijk ook erg van je leeftijd etc af he. 1400,- is niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:21:
Minder dan je denkt. Je mag het van de 22% van de cataloguswaarde aftrekken, niet van het belastingbedrag wat je betaald. 60% van die eigen bijdrage betaal je dus gewoon nog zelf.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geweldige aygo die je bij peak kan krijgen gaat je 170euro per maand netto van je salaris kosten en de mini 270 euro zelfs. En dan rij je zelfs met een auto die helemaal vol zit geplakt met reclame van peak-it. En als je dan het lease contract doorleest wordt je ook niet echt vrolijk van die regeltjes die daar in staat. (Dit zijn de bedragen die ik me kan herinneren van het intranet van peak-it toen ik er nog werkte.)

Ohja als je een project contract hebt bij peak-it dan krijg je pas de twaalfde van de volgende maand je salaris op je rekening. Behoorlijk vervelend als je vaste lasten hebt en die je voor eind van de maand moet betalen.

Er zijn ook positieve dingen gebeurd, door peak-it heb ik nu wel een vaste baan gevonden met een mogelijkheid om door te stromen naar systeembeheer.

Heb gehoord dat de accountmanagers dit topic lezen en ze vonden de berichten maar allemaal negatief. Gohhh hoe zal dat toch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:35:
Heb gehoord dat de accountmanagers dit topic lezen en ze vonden de berichten maar allemaal negatief. Gohhh hoe zal dat toch kunnen.
Ik zat daar laatst nog aan te denken. Ik zou mij persoonlijk als account manager wel even achter de oren krabben na het lezen van dit topic. Blijkbaar is het beeld wat veel potentiële werknemers van het bedrijf hebben niet erg positief en zijn de ervaringen van mensen die er gesolliciteerd hebben ook niet altijd iets om trots op te zijn. Het is natuurlijk ook mogelijk dat wij sommige zaken verkeerd zien. In dat geval zijn de mensen van Peak / Champion etc natuurlijk van harte uitgenodigd om te reageren.

Hoe lang heb je hij er gewerkt -GPN-Bolle en wat heb je zoals gedaan? Je hebt ook op basis van een 0 uren contract (wat men bij Peak blijkbaar op projectbasis noemt) gewerkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 10-02-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 00:18

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:35:
Ohja als je een project contract hebt bij peak-it dan krijg je pas de twaalfde van de volgende maand je salaris op je rekening. Behoorlijk vervelend als je vaste lasten hebt en die je voor eind van de maand moet betalen.
Is er geen regelgeving die dit soort geneuzel niet toestaat?

Mijn god, voor zo'n toko wil je toch niet werken? Een auto die je veel geld kost en waar je met goed fatsoen niet eens 's zaterdags mee naar de Lidl durft te rijden om je boodschapjes te doen (want met zo'n salaris kom je niet graag bij andere winkels), een contract waarmee je je eigen financiële ondergang tekent, man man man, wat een ellende.

Ik snap overigens ook niet waar dat standaardbabbeltje vandaan gekomen is dat het in de ICT zo goed verdienen is. De meeste mensen die voor de gemiddelde detacheringscowboy/pimp werken hebben op z'n hoogst "aardige" verdiensten, maar niks wat je in andere sectoren ook niet tegenkomt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik had geen idee bij de beplakking van de leaseauto's en heb het dus even opgezocht. Op zich vind ik het nog wel meevallen als de zijkant de enige beplakking is op een bedrijfsauto. Echter voor een leaseauto waar je ook nog eens zelf een bijdrage voor moet doen vind ik het onacceptabel. Ik zou er niet in willen rijden en ook nog moeten betalen in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://modulo12.rendered.hyves.org/46450001-46500000/46469301-46469400/46469355_5_30iz.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://modulo9.rendered.hyves.org/46450001-46500000/46471801-46471900/46471896_5_sSMU.jpeg

De reclame staat trouwens beter op de mini dan op de Aygo.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 11-02-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een half jaar voor peak-it gewerkt, toen werd ik overgenomen door het bedrijf waar ik gedetacheerd ben geweest. Ik had een normaal contract gelukkig, een collega van mij die nu nog in dienst is van peak had een project contract.

Je krijgt bij peak-it ook zo een mooie communicatie cursus, vraag me af of die account managers dat ook krijgen want van communiceren hebben ze daar dus echt nooit van gehoord. Heb meegemaakt dat ik netjes braaf de eerste van de volgende maand me urenstaat per fax en getekend naar ze opstuur. En dan een week later een of andere chick aan de telefoon waar me urenstaat was en meteen begon te dreigen dat ik de komende maand pas salaris zal zien als me urenstaat binnen is. Gelukkig deed de fax op het werk na iedere fax die verstuurd is een result afdrukken, dus die naar hun opgestuurd.

Toen me laaste salaris werd gestort op me rekening zat er geen vakantietoeslag bij, dus ik mijn account manager opgebeld met de vraag hoe dat zat. Kreeg ik te horen dat ik dat pas een maand later zal krijgen. Was ik dus echt niet mee eens en heb ze toen ook verwezen naar mijn contract. Daar stond letterlijk in dat mijn vakantietoeslag wordt uitbetaald bij de laaste salarisafrekening. Na flink wat mailtjes en telefoontjes hebben ze dat toch nog overgemaakt. Moesten ze wel want ze kregen pas mijn urenstaat als ik al mijn geld binnen had.

Heb je de achterkant en voorkant gezien van de auto's van peak daar staat dus heel groot op. You way to the top. En op de buitenspiegels staan peak-it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30
Even als werkgever; de manager van mijn werkgever heeft geinformeerd naar mensen voor de 1ste lijns, het uurtarief van de mensen via PeakIT die ze hadden was EUR 40,- :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sjowhan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:41:
Even als werkgever; de manager van mijn werkgever heeft geinformeerd naar mensen voor de 1ste lijns, het uurtarief van de mensen via PeakIT die ze hadden was EUR 40,- :)
Naar wat ik opgevangen heb, is dat een redelijke prijs. De randstadters gaan voor €28 weg, maar die zijn dus niet 'uitgezocht' op technisch kennis. Ik ben blij dat ik niet bij Peak-It zit, maar bij de concurrent. Ok, salaris is nog steeds niet hoog, maar de regelingen intern zijn veeeel beter. Zo wordt elke hbo studie voor je betaald, ongeacht de richting, maar krijg je voor een IT-gerelateerde studie 25 extra vrije dagen. Tevens per gehaald jaar extra opslag en bij uitdiensttreding rest er ook geen studieschuld :). En natuurlijk voor je mcsa/e + upgrades bruto verhoging :)

En lease-auto's zonder reclame :>

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Even een update: vandaag een sollicitatie gedaan en 2 uur daarna werd ik opgebeld met het antwoord dat ik was aangenomen. Zoals het er nu uit ziet ga ik dus op kamers via Peak-IT dus dat is voor mij een enorm pluspunt aangezien ik in een klein dorpje in het noorden woon. Meteen dus iets in het midden van het land en van daaruit kan ik mij altijd nog verder oriënteren :)

Het loon is nog bespreekbaar, zelf vind ik €1200,- bruto nog wat aan de lage kant zeg maar. Ook snap ik wel dat helpdeskmedewerker geen topfunctie is, maar eigenlijk vind ik het nog wat te weinig. Nou goed, daar heb ik het nog wel met hen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gefeliciteerd met je baan. Ben je ook een schoolverlater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:23:
Gefeliciteerd met je baan. Ben je ook een schoolverlater?
1. Dank je :)
2. Dat moet je toch weten als je een paar posts hierboven je nog op mijn verhaal replied? En ja, ik ben een schoolverlater en ik weet jouw intentie om hier nog wat over te zeggen ook. Zal vast wel in de trend zijn van "goh, dat had ik ook wel verwacht dat je het zou doen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou ook een gesprek gehad hebben bij peak, kon echter op dat moment niet wegens andere (prive)zaken.
Achteraf wel blij mee, en begin per 5 maart bij Cold Food in Zaandam :)

Verdient stuk beter, leuke uitdagingen en leuke collega's.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Outerspace schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 23:45:
[...]

2. Dat moet je toch weten als je een paar posts hierboven je nog op mijn verhaal replied? En ja, ik ben een schoolverlater en ik weet jouw intentie om hier nog wat over te zeggen ook. Zal vast wel in de trend zijn van "goh, dat had ik ook wel verwacht dat je het zou doen"..
Nee, hoor het was gewoon een vraag uit interesse :) Heb je ook nog bij andere bedrijven gesolliciteerd of ben je direct naar Peak gegaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 17-02-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:36:
[...]

Nee, hoor het was gewoon een vraag uit interesse :) Heb je ook nog bij andere bedrijven gesolliciteerd of ben je direct naar Peak gegaan?
Ik was net klaar met mijn opleiding en toen werd ik gewoon door hen gebeld. Dus ik heb geen andere sollicitaties gedaan. Nou is het ook heel lastig om een 'beetje baan' te vinden in het noorden hoor. Wat ik gewoon stoer vind is dat ik gewoon in 1 week mijn rijbewijs/diploma/werk haal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

LangTall schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:57:
[...]

Minder dan je denkt. Je mag het van de 22% van de cataloguswaarde aftrekken, niet van het belastingbedrag wat je betaald. 60% van die eigen bijdrage betaal je dus gewoon nog zelf.
Ik zal het hele verhaal van de auto even ophelderen. Ik quote van Peak-IT intranet:
Deze auto mag je ook gebruiken voor privé doeleinden . Het voordeel van dit privé gebruik wordt per 1 januari 2006 door de fiscus aangemerkt als loon. Dit betekent dat de fiscale bijtelling (22% van de cataloguswaarde) niet meer jaarlijks via de inkomstenbelasting achteraf zal worden verrekend, maar dat wij als werkgever verplicht zijn maandelijks een evenredig deel van 22% bij het loon te tellen. Dit heeft uiteraard direct invloed op het netto salaris.

Je betaalt voor het privé-gebruik van deze auto een eigen bijdrage. Deze zal onder de noemer eigen bijdrage van de maandelijkse bijtelling worden afgetrokken. Tevens zal de eigen bijdrage uiteraard van je netto salaris worden ingehouden zoals dat nu ook het geval is.

Een rekenvoorbeeldje: een auto met een cataloguswaarde van € 11.000 (bijv. Toyota Aygo) kost je ongeveer € 140. Een auto met een cataloguswaarde van € 25.000 kost je ongeveer € 235. Dit is inclusief € 100 eigenbijdrage.
Ik werk dus intussen ook bij Peak-IT (Rijswijk welteverstaan). Ik ben daar in dienst als webdeveloper. Een week na ondertekening van het contract werd ik al gebeld dat er een project voor me was. Op gesprek geweest, en ik mag 26 februari beginnen. Vorige week examen aangevraagd voor Zend PHP5 certificering, een dag later boeken binnen, en vandaag geslaagd. Tot nu toe ben ik echt tevreden over het bedrijf.

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar bij peak in dienst. Ik ben begonnen als een simpele migartie medewerker. Hierna ben ik als lokaal werkplek beheerder gaan werken. Dit heb ik bijna een jaar gedaan. In die tijd heb ik veel geleerd en examens gehaald (50 euro extra per maand per gehaalde examen). Ik ben nu ondertussen MCSE security en MCSE Massaging. (13 examens). Hiervoor heb ik geen studie schuld.

Momenteel ben ik werkzaam als System Engineer bij een groot bedrijf.
Mijn functie houd in:
Firewall Beheer (eind verantwoordelijk)
Domain Beheer (eind verantwoordelijk)
Exchange Beheer. (eind verantwoordelijk)
Citrix omgeving
VMware omgeving

Je kan hoog op komen maar je moet je wil er naar zetten. Je begint laag maar als je meer leert krijg je ook meer. Als je meer verantwoordelijkheid krijgt krijg je ook meer. Dus het salaris valt dus erg mee. ik ben begonen met 1075 bruto per maand en ik zit nu na 1,4 jaar over de 2000 heen. Dus het is ook een kwestie van wil.

Ze nemen veel nieuwe mensen aan. De meeste starten ook op de helpdesk maar zie dat als een opstart voor hoger op. Je kan er niet van uit gaan dat je als systeem beheerder kan werken als je net een MBO diploma op zak hebt. De meeste HBO opgeleide starten als lokaal werkplekbeheerder (1 stap hoger). Voor de hogere functies vragen ze de certificaten als je deze niet hebt kan je er niet tussen komen.

Ja Peak maakt fouten. Maar ga maar na 1,5 jaar geleden ben ik begonnen als de eerste groep van 25 gedetacheerde. Nu 1,5 jaar later zijn er bijna 200 of meer gedetacheerd. Groei is pijnlijk vooral als het zo snel gaat. Voor de managers is het niet meer bij te houden. Met dit in je achterhoofd doen ze het aardig goed. En fouten maakt iedereen!

tevens de auto's ja je hebt weinig keus vooral als starter moet je beginnen in een Aygo. maar wat zijn de kosten 140 euro netto per maand. Probeer daar prive maar met een nieuwe auto voor te rijden. Dat gaat je niet lukken! Voor een mini is het 100 euro meer maand dan rij je wel rond in een auto van 25000 euro. De logo's vallen wel mee. Opzich is het wel leuk om je collega's te herkennen op de weg.

Denk er nog maar een keer over na zo erg zijn ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Leuk om wat van iemand die al wat langer bij Peak werkt te horen. Je bent wel erg positief moet ik zeggen (ik dacht bijna aan spam gezien de post hiervoor je eerste post is >:) ).

Hoeveel mensen vergelijkbaar met jou zitten bij Peak als ik vragen mag? De ervaring en CV's van de beschikbare kanidaten laten namelijk een totaal ander beeld zien. 3 verschillende functies binnen 1,5 jaar vind ik overigens best veel, zeker gezien de groei (vanaf meer "handjes werk" naar eindverantwoordelijk voor meerdere mission critical systemen).

Mag ik vragen bij wat voor soort bedrijf je gedetacheerd zit? Een gedetacheerd iemand eindverantwoordelijk maken voor dergelijke delen vind ik eigenlijk best vreemd, zeker voor een groot bedrijf waar meestal vrij veel van dit soort systemen afhangt.

Wat betreft de logo's op de auto's: da's een kwestie van smaak. Persoonlijk zou ik niet in een auto willen rijden met zulke logo's wanneer ik er ook nog eens maandelijks voor moet betalen.
tevens de auto's ja je hebt weinig keus vooral als starter moet je beginnen in een Aygo. maar wat zijn de kosten 140 euro netto per maand.
Daar rijd je dan nog geen middenklasser voor. Ook hier onderscheid Peak zich niet van andere bedrijven (op positieve wijze).

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 11-03-2007 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:31:
Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar bij peak in dienst. Ik ben begonnen als een simpele migartie medewerker. Hierna ben ik als lokaal werkplek beheerder gaan werken. Dit heb ik bijna een jaar gedaan. In die tijd heb ik veel geleerd en examens gehaald (50 euro extra per maand per gehaalde examen). Ik ben nu ondertussen MCSE security en MCSE Massaging. (13 examens). Hiervoor heb ik geen studie schuld.

....................
Verhaal hierboven doet mij meer denken aan iemand die daar als account manager zit. Daarnaast lijkt het ook mij erg onwaarschijnlijk dat een inlener bij een bedrijf zit en eind verantwoordelijk is voor busniss critical applicaties. zoals een exchange omgeving.

Mensen die geplaatst zijn op detacheering zijn meestal de EXTRA handjes van het bedrijf niet de HANDJES

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
To_Tall schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:18:
[...]

Verhaal hierboven doet mij meer denken aan iemand die daar als account manager zit. Daarnaast lijkt het ook mij erg onwaarschijnlijk dat een inlener bij een bedrijf zit en eind verantwoordelijk is voor busniss critical applicaties. zoals een exchange omgeving.

Mensen die geplaatst zijn op detacheering zijn meestal de EXTRA handjes van het bedrijf niet de HANDJES
Hier ben ik het niet mee eens :?
Hoeveel bedrijven huren bijvoorbeeld niet een financieel directeur in die van een extern bedrijf afkomt :?
Ik heb ook btw vaak (dan wel bij een andere detacheerder) gedetacheerd gezeten als eind verantwoordelijke voor de volledige IT omgeving! :?
Zo gek is dat niet hoor.
Vooral personen die gespecialiseerd zijn in een bepaald iets welke daarvoor ingehuurd worden gebeurd dit vaak.
Wat heeft het anders voor nut om bijvoorbeeld een firewall specialist in te huren omdat hier de kennis niet voor in huis is en dan iemand die er geen verstand van heeft eind verantwoordelijk te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D3NN1S schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:34:
[...]

Zo gek is dat niet hoor.
Vooral personen die gespecialiseerd zijn in een bepaald iets welke daarvoor ingehuurd worden gebeurd dit vaak.
Wat heeft het anders voor nut om bijvoorbeeld een firewall specialist in te huren omdat hier de kennis niet voor in huis is en dan iemand die er geen verstand van heeft eind verantwoordelijk te maken? :?
Het "gekke" zit hem in de erg korte ervaring, het wel heel erg snel "promoveren" van puur handjes werk naar eindverantwoordelijke voor meerdere systemen bij een groot bedrijf (waar men meestal meerdere mensen op de afdeling automatisering heeft werken die meestal ook allemaal wel redelijk bekwaam zijn). De vergelijking met een financieel directeur gaat dan ook niet op.

Een firewall specialist inhuren doen de meeste bedrijven ook alleen voor het opzetten van de omgeving, niet voor het beheer (uitzondering daargelaten). Hoe snel is iemand eigenlijk specialist? Dan kan je in mijn ogen met amper 1.4 jaar werkervaring (niet eens allemaal relevant met betrekking tot bv firewalls) niet zijn. Nou moet ik wel zeggen dat veel detacheerders iemand erg makkelijk als specialist naar voren schuiven (heb het zelf meerdere malen meegemaakt).

Ter illustratie:
Ofwel: 1.5 jaar in dienst (plm), als migratie medewerker begonnen, daarna bijna jaar lokaal werkplek beheerder (laat max 0.5 jaar ervaring als migratie medewerker over) en nu dus als eindverantwoordelijke voor min 3 systemen.Ofwel: op deze functie heeft Eagle minder dan een half jaar ervaring. Vind je dat zelf ook niet een beetje vreemd (geen waarde oordeel over Eagle als persoon). Zeker wanneer je dit vergelijkt met de beschikbare mensen op de Peak site?
In het geval van DE handjes gaat het meestal om projecten met een beperkte tijdsduur of ter vervanging van iemand (ook beperkte tijdsduur).

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 11-03-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
^^^ nee dit vind ik niet vreemd :?
Call me stupid maar ik zie hier helemaal niks raars aan.
Zoals ik al zei ben ik zelf ook meermaals als senior beheerder ergens naartoe gestuurd waarbij ik eindverantwoordelijk was en leiding gaf aan een IT afdeling.
Dit gebeurd veel vaker dan je denkt en je nu schetst hoor.
Je laat het nu klinken alsof het iets heeeeeel raars is maar dit gebeurd echt enorm vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bor de Wollef schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:45:
Het "gekke" zit hem in de erg korte ervaring, het wel heel erg snel "promoveren" van puur handjes werk naar eindverantwoordelijke voor meerdere systemen bij een groot bedrijf (waar men meestal meerdere mensen op de afdeling automatisering heeft werken die meestal ook allemaal wel redelijk bekwaam zijn).
Dat het een 'groot' bedrijf is, wil niet automatisch zeggen dat de IT ook 'groot' is. Voor hetzelfde geld, hebben we het hier over over een produktiebedrijf met slechts vijf kantoormedewerkers.

Dan kan het bv. heel goed zijn dat de term "firewall beheer" inhoudt, dat wekelijks de Draytek Router uit- en aangezet moet worden omdat deze weer is vastgelopen. Domain- en Exchangebeheer kan dan betekenen dat je slechts een enkele SBS-server beheert.

Zonder functie-inhoudelijk te gaan kijken, is het lastig om te beoordelen of iemand dergelijke taken goed uit kan voeren. Ook verschilt dit nog per persoon, de ene persoon heeft immers meer capaciteit dan een ander (met dezelfde werkervaring).

Ik ben wel benieuwd over wat voor IT-omgeving we het hier hebben :) Ik ben het nl. wel met Bor de Wollef eens dat het behoorlijk snel is, om na slechts 1,5 jaar werkervaring al eindverantwoording te hebben.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D3NN1S schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:16:
^^^ nee dit vind ik niet vreemd :?
Call me stupid maar ik zie hier helemaal niks raars aan.
Zoals ik al zei ben ik zelf ook meermaals als senior beheerder ergens naartoe gestuurd waarbij ik eindverantwoordelijk was en leiding gaf aan een IT afdeling.
Dit gebeurd veel vaker dan je denkt en je nu schetst hoor.
Je laat het nu klinken alsof het iets heeeeeel raars is maar dit gebeurd echt enorm vaak.
Komt wellicht vaker voor bij de zogenaamde cowboy clubs maar ik heb het bij de wat grotere / duurdere detacheerders niet vaak meegemaakt. Dat wil niet zeggen dat het daar niet voorkomt natuurlijk. Persoonlijk vind ik dat iemand die amper 1.5 jaar werkervaring heeft (en direct gerelateerde werkervaring max 0.5 jaar) al niet als "expert" bestempeld kan worden als voorbeeld terwijl dat toch wel heel erg vaak gebeurt. Want dat is waar we het over hebben: zo te lezen heeft Eagle1983 minder dan 0.5 jaar echt relevante werkervaring wat betreft firewalls, exchange etc.
Dat het een 'groot' bedrijf is, wil niet automatisch zeggen dat de IT ook 'groot' is. Voor hetzelfde geld, hebben we het hier over over een produktiebedrijf met slechts vijf kantoormedewerkers.
Klopt. Ik ging hier te kort door de bocht. Thanks dat je dit even hebt aangewezen.
No offence, maar *knip* het is nu wel genoegzaam bekend wat je vindt. Als een zin start met 'no offence' dan moet het wellicht niet of anders gezegd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Op dit soort berichten ga ik niet eens meer inhoudelijk reageren
Waarom zou ik mijzelf moeten verdedigen wat voor werkgever ik kies *knip rest* make peace, not war, doe een topic report

[ Voor 54% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

*knip* ongefundeerd stoken is hier niet gewenst

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je hoeft jezelf helemaal niet te verdedigen aangezien je niet aangevallen word (hierboven lees ik anders nog 'no offence...'. Ik stel alleen vragen om aanvullende informatie zodat we het een en ander in contrast kunnen zetten. Jammer dat je dat direct als stemmingsmakerij opvat. Ik vind het namleijk persoonlijk echt vreemd dat je bij een club als Peak aan het werk gaat met 6 jaar ervaring en klaarblijkelijk kwaliteiten en ervaring als leidinggevende op een IT-afdeling (zeker wanneer ik dat afzet aan je eerder genoemde salaris van 1650). Kortom, in mijn ogen oprechte vragen waarin je natuurlijk altijd vrij bent om zelf te bepalen of je wilt antwoorden of niet. Zonder antwoorden op die vragen is het echter niet mogelijk de waarde in te schatten van statements dat jij / anderen als hoofd afdeling of eindverantwoordelijke voor meerdere mission critical systemen worden ingezet (in relatie tot de post van eagle). DAT het gebeurt geloof ik direct. Echter vind ik het veel interessanter om te zien hoe SNEL Peak blijkbaar overgaat tot het wegzetten van mensen met beperkte ervaring (afgaande op de post van Eagle) op dergelijke plaatsen. Zo lang het betaald is het goed is hier de regel of zit er meer achter en maakt Peak hierbij wel overwogen beslissingen? Dat soort vragen zijn alleen te beantwoorden met meer informatie.

*knip* metadiscussie

*knip* offtopic modtalk

Verder mag je mij natuurlijk ook altijd een DM / PM sturen om iets te bespreken mocht je je aangevallen voelen (dan kan ik uitleggen dat ik het zeker niet zo bedoelt heb).

[ Voor 50% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
@ ^^^
Als je het topic had gelezen zonder alleen naar de laatste reacties te kijken en gelijk je conclusies te trekken dan had je kunnen zien dat ik al wel degelijk antwoord heb gegeven op het waarom ik bij Peak werk.
Maar zoals ik net al zei ben je alleen uit op *knip* laten we nou niet gaan discussieren over elkaar ipv het onderwerp van dit topic..
Daarbij geeft de poster aan dat ie 1,5 jaar bij peak nu werkt. niet dat ie pas 1,5 jaar in totaal aan werkervaring heeft.
Misschien werkt ie al wel 20 jaar in de IT maar pas sinds 1,5 jaar bij peak en hebben ze hem eerst op kleine makkelijke projecten gezet om te kijken hoe hij presteerd!
Maargoed over dat soort dingen wordt weer niet nagedacht want het is veel makkelijk om zoals je zelf verwoord kritische vragen te stellen *knip smiley*

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

D3NN1S schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:41:
@ ^^^
Daarbij geeft de poster aan dat ie 1,5 jaar bij peak nu werkt. niet dat ie pas 1,5 jaar in totaal aan werkervaring heeft.
Misschien werkt ie al wel 20 jaar in de IT maar pas sinds 1,5 jaar bij peak en hebben ze hem eerst op kleine makkelijke projecten gezet om te kijken hoe hij presteerd!
Kijk eens *knip* probeer het eens zonder referenties naar je discussiepartner (o.a. naar leeftijd) en het verloop van functies. Dan kom je tot de conclusie dat 20 jaar (of uberhaubt heel erg veel) werkervaring niet mogelijk is. Daarbij: waarom zou je iemand met veel werkervaring / goede papieren op "handjes" klussen zetten (en waarom zou iemand die aan dat profiel voldoet daar überhaupt mee instemmen). Je doet het nu net voorkomen alsof Peak een werkgever is waar iedereen erg graag wil werken gezien de sublieme voorwaarden en het exorbitant hoge loon. Kortom, je geeft dingen aan die natuurlijk wel mogelijk zijn maar welke ook op minst onwaarschijnlijk zijn.

*knip* offtopic

[ Voor 60% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
*knip* offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik heb dit topic zojuist proberen te ruimen van flames over en weer, meta-discussies, etc. Ik wil hier voorlopig geen ge-je en ge-jou zien, geen aanstootgevende smileys, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Hmm, als ik de reacties in dit topic lees ben ik blij dat ik nog niet met ze in zee ben gegaan.
Ik ben momenteen beheerder van 6 Netware servers, en een stapeltje Windows servers (overigens niet alleen, wij hebben hier 2 beheerders. In feite ben ik de 'junior', want enkel inhoudt dat mijn collega verantwoordelijk is. We doen in princiepe het zelfde werk, en zaken zoals een GroupWise upgrade heb ik in mijn eentje uitgevoerd). Puur 3e lijns beheer dus.

Ik verdien nu 2050 bruto.
Bij Peak boden ze mij 1800 bruto, en als ik dan mijn MCDST + ITIL zou behalen zou ik naar de 1900 gaan. Omdat ik 1800 te veel terug vond, boden ze me vrijwel direct 1900, maar dan zou ik niet verder omhoog gaan na het behalen van die 2 diploma's.

Ik ben al CNA, dus die MCDST opleiding is eigenlijk onder mijn niveau. Daarnaast kan ik meer als dat ik met CNA kan aantonen (zoals ik zei, ik doe het zelfde als mijn collega, en die is CNE).
Nu zou ik dus voor 1900/maand bijna een jaar aan ze vast komen te zitten. En dat voor een opleiding waarin ik in princiepe geen interesse in heb (ben geen MS man, en zal het als het niet hoeft nooit worden ook), en die nog eens onder mijn huidige niveau ligt ook.

Punt is wel, dat ik hier niet lekker op mijn plek zit (daarom ben ik ook op zoek), en dat ik gewoon geen werk kan vinden in mijn omgeving (kop van Noord-Holland), dus in dat opzicht is het toch wel aanlokkelijk. Maar ik denk, zeker nu na het lezen van dit topic, dat ik nog maar even door zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46
Owkee. Succes met zoeken.

* peak medewerker meld zich

Waarom al dit gezeik over peak? Als je het niet met de bedrijfsvoering eens ben ga je er toch gewoon niet werken?

Ik heb voor peak gekozen omdat ik na 3 jaar weleens wat anders wilde, ik had na m'n school nog maar bij 1 bedrijf gewerkt.
Nu kom ik via detachering bij veel bedrijven terecht waar ik enorm veel kan leren van verschillende bedrijven, en later bij het zoeken naar een baan goed kan beoordelen wat een goed en minder goed bedrijf is.
Het salaris is niet het hoogste, maar ik ben wel onbeperkt bezig om via het cursusprogramma MS certificaten te halen, de nuttigheid hiervan kan je betwijfelen, maar een certificaat is wel een hard bewijs dat je een bepaald kennisniveau heb, en staat dus goed op je CV.

Trouwens, als peak zo'n slecht bedrijf is, waarom zijn ze dan vanaf de oprichting in Maart 2005, exact 2 jr geleden gegroeid naar iets van 250 medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ten eerste denk ik niet dat de meeste mensen hier hard stellen dat Peak een slecht bedrijf is. Er zijn meer mensen die zich, net als mijzelf, niet in het imago van Peak kunnen vinden (naast de mensen die zelf hands-on slechte ervaringen hebben natuurlijk). Dit imago komt bij mij over als min of meer studenten / startersclub waar men niet al te best betaald en het een beetje moet hebben van mensen met weinig tot geen ervaring. Ik zelf heb dan ook geen enkele interesse om bij Peak te gaan werken maar vind het wel interessant om dit soort bedrijven te analyseren / volgen.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je iets anders wilt gaan doen je de detachering in stapt. Ik heb dat zelf ook voor lange tijd leuk gevonden (jaren in de detachering gewerkt).
Trouwens, als peak zo'n slecht bedrijf is, waarom zijn ze dan vanaf de oprichting in Maart 2005, exact 2 jr geleden gegroeid naar iets van 250 medewerkers?
Dat wil natuurlijk niet direct echt iets zeggen. Neem de contracten "op projectbasis" waar we eerder al wat over hoorden maar als voorbeeld: zo iemand staat niet direct onder een vast contract. Daarnaast denk ik dat het redelijk makkelijk is veel mensen te krijgen in dit onderste segment van de detachering wanneer je je gaat richten op <2 jaar ervaring en schoolverlaters (dat is wat Peak in mijn ogen doet). Natuurlijk is het een prestatie dat men sinds 2005 nog steeds bestaat (dat zou het voor elk beginnend bedrijf zijn) echter vind ik wel dat je dit in contrast moet plaatsen. Er is wat betreft werknemers blijkbaar behoefte aan een bedrijf als Peak waar men niet al te hoge eisen lijkt te stellen. Aan de andere kant is er ook vanuit de markt best behoefte aan een goedkopere detacheerder denk ik.

Verder:
Natuurlijk is het mooi dat je op kosten van Peak kunt studeren om MS certificaten te halen. Altijd doen zou ik zeggen. Het is echter niet iets waar Peak zich op onderscheid zoals vaker gemeld.

Ik zie overigens ook best leuke dingen aan Peak hoor (en dat mag per slot van rekening ook wel eens gemeld worden). Zo vind ik het overzicht van de beschikbare "professionals" op de website vernieuwend (heb dit nog niet eerder gezien) en origineel. Zeker handig als je het bekijkt uit het oogpunt van een (potentiële) klant. Leuk ook dat er filmpjes bij staan. Deze filmpjes geven een bepaalde indruk van de beschikbare kracht. In sommige gevallen pakken ze echter wel verkeerd uit voor de kandidaat (tijdje terug stond er een filmpje op van een erg gedemotiveerde werknemer). Ik vind deze punten zeker verfrissend.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 13-03-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

@jmderonde:
Mij hoor je niet zeiken over de bedrijfsvoering. Wel over het feit dat men verwacht dat ik en salaris inlever en een paar niveau's terug stap.

Overigens vond ik het bedrijf juist heel leuk en aardig overkomen. Ik kwam binnen, werd meteen netjes de hand geschud, gesprek gehad met een aardige (zowel qua looks als qua omgang) mevrouw. Ik hoefde geen test te doen, omdat het al wat later was (6 uur 's avonds, viel dus nog wel mee), en ik kreeg meteen een contract voor m'n neus.

Overigens meerdere (telefonische) gesprekken met ze gehad.
Ze blijken ook een Linux cursus te geven, daar had ik zelf meer interesse in, maar daarvoor moest ik eerst mcdst worden? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door highking op 13-03-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ik lees hier (achteraf) veel reacties en meningen van mensen.

Ik zelf werk nu een tijdje bij PEAK en als ik sommige verhalen lees begrijp ik hun beter.
Persoonlijk ben ik er 2x op gesprek geweest, startsalaris voor 3 jaar helpdesk ervaring en 5 jaar windows systeembeheerder, mcse nt4, mcsa 2003 niet verder dan 1700 bruto :s

Ik werk er nu en vind juist dat er erg weinig contact is van hun uit, overal moet ik zelf dingen navragen, bellen, opzoeken.. wat betreft de communicatie training.. tsja 18:30 beginnen 22:00 klaar en dan nog naar huis..krijg je niets voor.

Nu ben ik elke dag 5:30 op, 7:45 op werk , 17:00 klaar , 18:45 thuis.. 4 uur per dag gem. lekker in de auto zitten voor niets, trein zelfde tijden.. kortom niet zeuren gewoon doorgaan.

Ik begrijp dat mensen er iets voor over moeten hebben en investeren maar er zijn grenzen en dingen die realistisch en haalbaar zijn..... zoals ik hier ook lees ik denk persoonlijk dat dit meer een detacheringsbureau is voor startende ICT'ers en veel telefoon op willen nemen, die het liefst alleen willen mailen en niet bellen, die geen nee durven te zeggen omdat het je toekomstige salarisbetaler zou kunnen worden...

Nogmaals ik gooi geen *** maar geef een mening. Persoonlijk had ik liever wat anders gekozen.
Als mensen dingen aanspreekt en daarvoor ZELF kiezen ok, geen probleem. Maar dwing mensen niet dezelfde keuze de maken waarvoor ze niet ZELF gekozen hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vergeten ben erbij te zetten is dat ik er wel voor gekozen heb in 1e instantie voor de 1700. Ik was toe aan een uitdagerende baan met veel meer uitdagende werkzaamheden.

Men heeft gezegd dat ik de 1e 2 maanden tijdelijk als helpdesk werd weggezet maar daarna echt wel weer op systeembeheer/werkplekbeheer. Nu zit ik dus min 6 maanden hier aan vast :s niet de afgesproken taken, functie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

*knip* zoals eerder gezegd: niet stoken

[ Voor 88% gewijzigd door Rukapul op 13-03-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:47:
Wat ik vergeten ben erbij te zetten is dat ik er wel voor gekozen heb in 1e instantie voor de 1700. Ik was toe aan een uitdagerende baan met veel meer uitdagende werkzaamheden.

Men heeft gezegd dat ik de 1e 2 maanden tijdelijk als helpdesk werd weggezet maar daarna echt wel weer op systeembeheer/werkplekbeheer. Nu zit ik dus min 6 maanden hier aan vast :s niet de afgesproken taken, functie etc.
Heb je ook aangegeven dat je er weg wil? Een project kan je afkappen en dan kan je weer een nieuw project zoeken. Zelf vind ik dat men zich altijd hard moet maken voor hetgene waar hij/zij voor staat. Dat doe ik hier bij Peak ook en niemand heeft daar problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:47:

Ik zie een aantal rare situaties bij jou.

Volgens mij moet je gewoon meer voor jezelf opkomen.

1. Ik heb vanaf het begin aangegeven dat ik al 2 jaar ervaring in 2e lijns support heb en dus niet meer ingezet wil worden op de 1e lijns. Doe nu zelfstandig werkplekbeheer/2e en 3e lijns support.

2. Bij het tekenen van je contract teken je voor een max reisduur van 1,5uur enkele rit. Dus als je op gesprek gestuurd word bij iets wat langer rijden is, moet je dit aangeven. Lijkt me dat je dan wat anders krijgt of compensatie.

3. Als je ergens op gesprek ben en het is Helpdesk, en langer dan 1 a 2 maanden dan kan je hier gewoon voor bedanken. dan zoeken ze wat anders voor je.

4. Wat betreft het zelf uitzoeken, hier heb ik wel aardige hulp van m'n accountmanager, maar verwacht je dat je in real life alles aangegooid krijg? Als je verder wil komen zal je toch echt je scheur open moeten trekken.

En tsjah, dat je ergens zit wat je zelf niet wil ( in hoofdletters nog wel) dan kan ik de schuld alleen bij jou leggen. Jij heb getekend, en JIJ ben binnen je proeftijd niet pleite gegaan als het niet bevalt...

Mij bevalt het prima, ondanks dat ik al 2jr ervaring heb.
Ben lekker aan't leren, sinds start begin december al € 250,- bruto in salaris gestegen.
Eerst met eigen auto gereden ( 200km per dag, iets meer dan 2uur rijden) kreeg ik gewoon goed op tijd mijn km vergoeding uitbetaald ( ging al snel om 700 per maand)
Toen ik aangaf voor de lease auto te willen gaan, was dit geen probleem. die stond 2 weken later voor me klaar.

Als ik een half jaar in dienst ben kan ik naar India, hier kan ik m'n MCSE compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jmderonde schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:45:
[...]
En tsjah, dat je ergens zit wat je zelf niet wil ( in hoofdletters nog wel) dan kan ik de schuld alleen bij jou leggen. Jij heb getekend, en JIJ ben binnen je proeftijd niet pleite gegaan als het niet bevalt...
Ik vind dat je wel heel erg kort door de bocht gaat hier. Blijbkaar is hem beloofd dat het helpdesk maar max 2 maand zou duren (mogelijk dus de hele proeftijd) waarna hij op een andere klus gezet zou worden. Met klussen zo maar afbreken maak je je nergens populair hoor. Dat is zeker ook niet goed voor het bedrijf zelf en vroeg op laat krijg je dit op je bordje terug.

Jij geeft met bovenstaande post bedrijven min of meer toestemming tot schofterig gedrag, uitknijpen van werknemers etc (let op: ik beschildig Peak hier niet van maar trek het meer algemeen). Immers, jij moet als werknemer dat maar pikken of weggaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 13-03-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Bor de Wollef schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:52:
[...]

Ik vind dat je wel heel erg kort door de bocht gaat hier. Blijbkaar is hem beloofd dat het helpdesk maar max 2 maand zou duren (mogelijk dus de hele proeftijd) waarna hij op een andere klus gezet zou worden. Met klussen zo maar afbreken maak je je nergens populair hoor. Dat is zeker ook niet goed voor het bedrijf zelf en vroeg op laat krijg je dit op je bordje terug.

Jij geeft met bovenstaande post bedrijven min of meer toestemming tot schofterig gedrag, uitknijpen van werknemers etc (let op: ik beschildig Peak hier niet van maar trek het meer algemeen). Immers, jij moet als werknemer dat maar pikken of weggaan.
*knip* wat was er niet duidelijk aan Rukapul in "Ervaringen werken bij Peak-IT?" ?. Ik ken de feiten niet, en jij ook niet, maar als je alle bovenstaande punten zoals hiervoor op je bord krijg, dan ligt het voor een groot gedeelte aan jezelf.
Ik zit nu op een klus met een enkele reis van bijna 100km. hier heb ik gelukkig totaal geen file. Was dit wel zo geweest, dan was de reistijd boven de 1,5u enkele reis gekomen. Vantevoren had ik aangegeven dit dan niet te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 14-03-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jmderonde schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 08:14:
[...]
Ik zit nu op een klus met een enkele reis van bijna 100km. hier heb ik gelukkig totaal geen file. Was dit wel zo geweest, dan was de reistijd boven de 1,5u enkele reis gekomen. Vantevoren had ik aangegeven dit dan niet te doen.
Het hele reistijd verhaal staat in principe los van de klacht omtrend het langer doorwerken op de helpdesk klus dan was afgesproken en het feit dat jij stelt dat hij dan in zijn proeftijd maar weg had moeten gaan.

Hoe lang is de proeftijd bij Peak eigenlijk? De standaard 2 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriend werkt sinds twee en halve week bij Peak-it. Hij heeft eerst twee weken examens gehaald en is sinds vandaag gedetacheerd bij een bedrijf. Ze hebben voor hem actief gezocht naar een bedrijf in de buurt en dit is dan ook gelukt.
Zijn gesprek was erg positief, hij kreeg diezelfde middag een aanbod. het aanbod vond mijn vriend echter wat te laag. Hij heeft hier vervolgens over gebeld en toen vroegen ze wat hij zelf voorstelde. Dit salaris kreeg hij vervolgens zonder problemen (200 euro hoger)! Overigens krijgt hij gewoon per maand betaald, of hij nou een project heeft of niet. Voor hem is dit de ideale baan om ervaring op te doen en certificaten te halen (net MBO ICT opleiding afgerond). Hij heeft een mooi startsalaris, niet al te hoog, maar wel de kans om certificaten te halen, ervaring op te doen en goedkoop een auto te rijden. Hij zal er vast niet jarenlang blijven werken, maar kan dan wel met een hoop ervaring en certificaten elders een goede baan vinden.
Er werken idd alleen maar jonge mensen en de site en marketing is op jongeren gericht. Dit is gewoon hun werkwijze, die kun je goed vinden of niet. De accountmanagers zijn ook jong en maken misschien ook nog fouten (heeft mijn vriend nog niet meegemaakt). Er zijn wel eens onduidelijkheden, maar als mijn vriend dit dan navraagt krijgt hij netjes antwoord.
Je krijgt inderdaad een studieschuld, maar dit bouw je ook geleidelijk weer af (na een jaar volledig). Volgens mij is dit vrijwel bij elk bedrijf het geval? Ook een concurrentiebeding komt vaak voor volgens mij. De auto hoef je niet te nemen. Mijn vriend gaat voor de Aygo en heeft al afgesproken om deze te houden ook wanneer hij recht krijgt op de Cooper, puur omdat de kosten anders flink stijgen, omdat de Cooper een hogere cataloguswaarde heeft. Echt allemaal eigen keuzes.
Kortom, tot nu toe alleen maar positieve ervaringen. Ik denk dat dit topic wel wat gekleurd wordt, omdat vaak alleen wordt gereageerd bij negatieve ervaringen (zoals al eerder gezegd). Wanneer je gaat solliciteren zou ik dan ook niet afgaan op wat hier wordt gezegd, maar bekijk hoe jij het zelf ervaart bij Peak-it en of je het aanbod aantrekkelijk genoeg vindt (onderhandelen kan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Bor de Wollef schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:16:
[...]

Het hele reistijd verhaal staat in principe los van de klacht omtrend het langer doorwerken op de helpdesk klus dan was afgesproken en het feit dat jij stelt dat hij dan in zijn proeftijd maar weg had moeten gaan.

Hoe lang is de proeftijd bij Peak eigenlijk? De standaard 2 maanden?
Bij Peak-IT is de proeftijd een maand :) Daarna kan je een normaal contract (half jaar) tekenen enz. Op dit moment zit ik 2 weken bij Peak-IT en na 3 dagen had ik al een sollicitatie achter de rug en aangenomen. Nu nog even mijn MCDST afronden en ITIL (opnieuw :P) halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Outerspace schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:51:
[...]

Bij Peak-IT is de proeftijd een maand :) Daarna kan je een normaal contract (half jaar)
Dus eigenlijk is de proeftijd 7 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
sverzijl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:20:
[...]

Dus eigenlijk is de proeftijd 7 maanden.
:/
Ja zo ken ik er ook nog wel een paar!
Bijna bij ieder bedrijf krijg je tegenwoordig eerst een half jaar contract voordat je een vast contract krijgt.
Dat heeft met een proeftijd niks te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:34
Voor de 3 IT bedrijven waarvoor ik tot nu toe gewerkt heb in de afgelopen 11 jaar heb ik nog nooit gehoord van een halfjaar danwel jaarcontract na de proeftijd. Alle 3 hanteerden 2 maanden proeftijd en daarna meteen vast contract bij normale instroom. Een halfjaar contract is al helemaal van de gekke. Dat is effectief de proeftijd met een paar maanden verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sverzijl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:18:
Voor de 3 IT bedrijven waarvoor ik tot nu toe gewerkt heb in de afgelopen 11 jaar heb ik nog nooit gehoord van een halfjaar danwel jaarcontract na de proeftijd. Alle 3 hanteerden 2 maanden proeftijd en daarna meteen vast contract bij normale instroom. Een halfjaar contract is al helemaal van de gekke. Dat is effectief de proeftijd met een paar maanden verlengen.
Ik heb dezelfde ervaring hoewel een jaarcontract min of meer de standaard lijkt te worden. Een half jaar contract doet mij ook denken aan gewoon een uitbreiding van de proeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Het is geen proeftijd, de proeftijd is gewoon een maand. Niet een half jaar of 7 maanden, na die proeftijd krijg je gewoon een contract aangeboden.

Waarom moeten mensen nou altijd negatief zijn :?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.