[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 35.839 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een email gestuurd naar Samsung.
Zodra ik iets weet zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:11
Het overscan probleem is bij normaal TV gebruik (films, kabel, etc) echt geen ramp. Alle CRTs doen dit ook, dus wordt er door de makers ook rekening mee gehouden. DVD menu's zullen nooit knoppen te dicht bij de rand zetten, etc. Een 720p (1280x720) signaal moet sowieso worden uitgerekt om op op de 1366x768 pixels van het scherm te worden gezet. Dat dat uitrekken nu 5% extra gebeurt is niet zo'n ramp. Wat wel zonde is, is dat een full HD signaal van 1080p/i ook wordt uitgerekt op een full HD tv. Dat uitrekken kan dan simpelweg achterwege worden gelaten.

Ook bij "niet normaal" TV gebruik zoals het bekijken van foto's en webbrowsen kan overscan irritant zijn. Bij gamen (zelf geen ervaring mee) denk ik dat er door de makers ook rekening wordt gehouden met mogelijke overscan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sjekster schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:
Hoeveel valt er dan weg door die overscan? Als aan alle kanten 4 pixeltjes zijn, dan is dat toch geen ramp? Valt volgens mij nauwelijks op dan?
Originele Test Image

Test Image met Overscan

Test Image zonder overscan

De fotoos zijn niet van beste kwaliteit, hier in huis is het te donker en door de kleuring van het licht op dit moment verkleurt ook de foto. Maar daar gaat het gelukkig allemaal niet om, zoals je ziet valt er redelijk veel van de foto af, maar erger nog (vind ik) is dat de rand van de circel vervormd is. Als je de fotoos op ware grootte vergelijk dan zie je dat er een valse rand omheen is gekomen, die hoort er niet.

Wat je mist op die fotos is wat de TV van je beeld afknipt als het ware en daarna het plaatje opnieuw scaled (vergroot dus) naar 1920x1080. Als je dat met Photoshop doet dan zal je er weinig van zien, maar die doet over zo'n foto een halve seconde, mischien iets minder. En dan heb je een snelle pc. Die TV moet 50 van die beeldjes per seconde zien te scalen in progressive scan, en dan is het geen wonder dat tie dat niet net zo mooi doet als Photoshop.

Overscan zuigt dus behoorlijk en naar mijn mening reden nummer 1 waarom dat men het verschil niet ziet tussen 1080p en 720p (zoals je zo veel kunt lezen op het internet). Ik kan het hier 1 op 1 vergelijken en als ik een source heb die echt mooi 1080p is (movie trailers zijn te downloaden) dan zie je het verschil met je ogen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Even voor de beeldvorming: ik mis aan de rechterzijde een strook van 64 pixels, aan de overige zijden 32. Da's een totaal van 226,560 pixels en dat is 11% van het totaal (2073600).

Das 2 x zoveel als dat ik over het algemeen lees op het internet (5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zow,

confermatie van de reperateur. Ze hebben inmiddels een nieuw mainboard voor mijn F71 met daarin de nieuwe update.

Ben benieuwd of het de 1009 / 1010 of misschien wel de 1011 is... (met update gecombineerd).

Ze komen het morgen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:09:
Nou dit was even een positief dagje!

Gisteren las ik dat er een nieuwe policy was vanuit Samsung wat betreft de gekke kleuren bij de verschillende weergave mogelijkheden en wat betreft het overscan probleem op de LE40F71

Vandaag om 13:00u dan ook met Samsung contact opgenomen en melding gemaakt van deze problemen op mijn TV. Na een wat trage behandeling aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk vanmiddag (!) nog terug gebeld zou worden door een monteur. Om 14:00u had ik dan ook een monteur aan de lijn van een bedrijf hier uit Tilburg. Deze wist te vertellen dat er een oplossing was voor beide problemen in één update EN dat hun monteur vanmiddag kon langs komen om deze update uit te voeren.

De monteur is net langs geweest en vertelde dat ze deze update vorige week hadden binnen gekregen vanuit Samsung en dat het de bedoeling was beide problemen op te lossen. Na de update geïnstalleerd te hebben is het probleem met de kleuren opgelost. De overscan is volgens mij ook aangepast maar ik heb dit nooit 100% kunnen vaststellen / testen dus kan niet met zekerheid zeggen of deze helemaal is opgelost. Volgens de documentatie van Samsung zou er na deze update een mogelijkheid zijn in het OSD om "justscan" in te schakelen, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Zijn er andere mensen die wél de optie van justscan kunnen inschakelen?

Ben blij met deze super snelle afhandeling en de nieuwe policy van Samsung. Zo hoort het!
Kun jij in het service menu ook eens het versie nummer uitlezen?
Dus 1009/1010 oid?

Dan kan ik dat morgen avond es vergelijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vanochtend de monteur over de vloer gehad. Hij kon de firmware niet updaten en er word een nieuw system board besteld. Hij verwacht volgende week bij mij terug te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

InflatableMouse schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:07:
[...]

...., maar erger nog (vind ik) is dat de rand van de circel vervormd is. Als je de fotoos op ware grootte vergelijk dan zie je dat er een valse rand omheen is gekomen, die hoort er niet.
Heb je wel de sharpness op 0 staan? Als het goed is heb je dan namelijk geen valse rand.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TrailBlazer schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:43:
sinds ik vanmorgen heb gevochten met mijn digitenne kastje :r (ik mis weer een aantal zenders) Doet mijn samung LE32S71 ook weer eens raar. Hele tijd geen last van gehad. Het komt erop neer dat de kleurinstellingen van alle inputs op nul staan. Ik heb dus een groen scherm. Ik kan met geen mogelijkheid de instellingen wijzigen. Pas als ik de prik eraf haal heb ik weer even normaal beeld totdat ik van inputsignaal wissel alles weer naar de klote.
iemand hier nog suggesties over. Ik word er heel chagerijing van zo ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:50

aex351

I am the one

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:42:
[...]

iemand hier nog suggesties over. Ik word er heel chagerijing van zo ondertussen
Bel de helpdesk van digitene eens op ? Er zijn namelijk meer problemen met digitene.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

aex351 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:45:
[...]

Bel de helpdesk van digitene eens op ? Er zijn namelijk meer problemen met digitene.
ook het beeld van mijn Xbox360 en DVD speler is naar de klote als het gebeurt. Hele TV is van slag af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag mijn LE32R71B Samsung besteld, hoop dat daar geen overscan problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De LE32R71B heeft wel overscan omdat het een 1366x768 scherm is. Alleen voor de F71 serie is er momenteel een firmware beschikbaar waarmee er zonder overscan 1080i/p kan worden gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
Wat heeft de resolutie met overscan te maken? Overscan betekent toch gewoon dat het beeld deels 'buiten' beeld valt? Dus dat de randen er afvallen. Dat kan volgens mij op resoluties vanaf 2x2 hoor ;).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

InflatableMouse schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:14:
Vanochtend de monteur over de vloer gehad. Hij kon de firmware niet updaten en er word een nieuw system board besteld. Hij verwacht volgende week bij mij terug te kunnen komen.
Ik kan je morgen avond vertellen of dat werkt :) een nieuw mainboard.
Ben trouwens benieuwd hoe de monteur dit gaat doen.

Gezien ik met veel moeite de tv op de beugel van vogels heb gekrgen (die beweegbare) en dat aardig wat werk was. Als hij echt de hele kast eraf moet halen, dan mag hij wel een uurtje uittrekken om het ding uit elkaar te halen, moederbord vervangen, en dan weer uurtje om alles in elkaar te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:46:
Wat heeft de resolutie met overscan te maken? Overscan betekent toch gewoon dat het beeld deels 'buiten' beeld valt? Dus dat de randen er afvallen. Dat kan volgens mij op resoluties vanaf 2x2 hoor ;).
Ja, het gaat er mij om dat het er goed uitziet, dus geen problemen geeft die jullie krijgen.
Ik heb hier beneden al een Samsung LE32R51T staan uit 2005, dus ik neem aan dat het tegenwoordig niet minder is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik met m'n le32S71B gewoon pech heb als ik dat zo hoor qua firmware updates?
Dat krijg je met zo'n "instapper", had ik toch beter voor schoenen met veters kunnen gaan.
Alleen jammer dat ik m'n DVI-HDMI kabel van 60 euro nu voor nop gekocht heb, want ik stap wel over op een goede VGA kabel, dan is m'n probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bwiep

Ik heb nu firmware versie 1010 ;)

(Waarin, zover ik tot nu toe heb kunnen zien, het overscan probleem NIET verholpen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je een LE32S71B een instapper kan noemen, wou zelf eigenlijk ook eerst voor dat scherm gaan.

We hebben het wel over een scherm van €750, niet over een LCD'je van €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:05:
@ Bwiep

(Waarin, zover ik tot nu toe heb kunnen zien, het overscan probleem NIET verholpen is)
Ik meen hier gelezen te hebben dat er 2 firmwares waren? Eentje voor de overscan, en eentje voor de kleurproblemen oid. Volgens mij was die laatste de 1010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjekster

Klopt. Ik kreeg echter van de monteur bij mij thuis te horen dat "wellicht" het overscan probleem ook opgelost zou zijn in deze update. Hij wist het niet omdat dit bedrijf (Tilburg) de update bij mij voor het eerst uitvoerde sinds Samsung deze had uitgegeven.

Inmiddels is denk ik duidelijk dat er voor de twee problemen twee aparte updates zijn welke niet gecombineerd kunnen worden. Heel handig in ieder geval O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben een beetje confuus wat betreft het inbranden van het beeld op LCD TV's. Vanuit mijn computerervaring weet ik dat LCD-schermen niet inbranden, en 'iedereen' op het internet beweert dat LCD TV's ook geen last hebben van burn-in.

Nou is het zo dat de handleiding van de LE40F71 iets totaal anders beweert: je moet niet te lang je TV aan laten staan op hetzelfde beeld vanwege het gevaar voor het inbranden daarvan. Zeker als je langdurig op 4:3 kijkt (vanwege de zwarte strepen aan de zijkant) of bijvoorbeeld een PC er op hebt aangesloten.

Ik heb de neiging om er vanuit te gaan dat het gewoon klinkklare onzin is wat daar staat, maar dan vraag je je toch af waarom ze het in de handleiding neerzetten... Om zich in te dekken tegen eventuele (garantie-) claims? Maar als de techniek niet 'vatbaar' is voor burn-in, waarom dan uberhaupt er tegen indekken...

Mijn vraag is dus: is het zin of onzin wat de handleiding zegt?

Edit:
Ah, een beetje googlen doet wonderen. Als ik Wikipedia mag geloven, dan zou het in extreme gevallen een permanent probleem op kunnen leveren. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben vanmiddag even gaan kijken in de mediamarkt, en ik was vanplan een Samsung 226BW TFT monitor te halen. Tot ik verschillende lcd tv`s zag staan met computers erop...

Nu ben ik toch wel een (beetje) overtuigt dat ik er beter aan doe en grote LCD tv te kopen tegen over de inverhouding vrij kleine tft monitor. Ik zou graag jullie meening hierover pijlen.

Samsung 226BW widescreen LCD monitor
plus:
Speciaal voor computer gebruik en goede prijs/kwaliteit
kans op dode pixels... (Heeft een tv dit ook en wat doen we hier dan tegen? tips.)
An ultra-fast 2 ms Reactie

Min:
TN Paneel en is dus van mindere kwaliteit maar een beter prijs/snelheid
Ik vind hem vrij klein. bevoorbeeld om dvd of tv op te kijken.
Kijkhoek maar 160/160 graden

Samsung LE40F71B LCD TV

Plus:
Groot beeld en Volwaardige tv
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1920 x 1080
Paneel type S-PVA, 8ms reactie en 178°/178° kijkhoek.

Min:
Onbekent hoe hij reageert op 80% pc gebruik en of hij er werkelijk geschikt voor is.

Mijn videokaart is een Ati Radeon X1600 Pro 512MB
Dit vond ik op een andere website.
* 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
* 1 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
* 1 x S-video-uitgang
* 1 x HDTV-uitgang ( on supplied cable )

Ik gebruik mijn computer meestal om te internetten/dvd kijken en ik speel af entoe wat games.
Afentoe ook wel online counter strike enzo..

Dus mijn vraag.. is deze lcd tv een volwaardige vervanger van de 226bw computer Monitor? En wat zijn de ervaringen in het tv/dvd enz gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 00:28 ]

• RichieB
Sjekster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:46:
Aangezien er geen officiele TV resolutie bestaat die 1366x768 is (1280x720 komt er het dichtste bij) zal de TV altijd het signaal moeten scalen. En of hij dat nu doet naar precies 1366x768 of naar 1434x806 (en er dus 5% van het beeld niet zichtbaar is) maakt voor de kwaliteit van het beeld niet uit. Het is misschien zonde dat je niet alles ziet, maar voor TV/DVD is dat niet storend (alle CRTs doen het ook zo). Alleen als het digitale input signaal hetzelfde is als de beeld resolutie (zoals 1080i/p bij een full HD TV) geeft overscan wel kwaliteitsverlies (er wordt dan gescaled terwijl dat eigenlijk niet nodig is). Dus om overscan een probleem te noemen op een 1366x768 gaat mij een beetje ver. Helemaal als die TV wel een mogelijkheid bied om met een PC de TV aan te sturen met een 1360x768 resolutie.

• RichieB
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:22:
[LE40F71] Min:
Onbekent hoe hij reageert op 80% pc gebruik en of hij er werkelijk geschikt voor is.
Waarom zou PC gebruik anders zijn dan TV gebruik? Alsof het de TV wat uit maakt wat hij laat zien of welke input er gebruikt wordt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:22:
[...]
Dus mijn vraag.. is deze lcd tv een volwaardige vervanger van de 226bw computer Monitor? En wat zijn de ervaringen in het tv/dvd enz gebruik?
Hij vervangt hier mijn 19" TFT scherm van Acer sinds een paar dagen, en het bevalt prima! Computer eraan prikken, op 1920x1080 gooien en gaan met die handel. Ziet er echt schitterend uit. Ik zit overigens op ongeveer een metertje afstand voor computerwerk (vandaar dat ik per sé een full HD scherm wilde aanschaffen), en op twee tot drie meter voor films en console games. Speaking of which, World of Warcraft op een 40" scherm is erg cool :9~

Je wil wel de energy saving op medium of zo zetten voor PC mode, omdat je anders op zo'n kleine afstand je ogen d'r uit blaast met de helderheid van het scherm ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:48:
[...]

Hij vervangt hier mijn 19" TFT scherm van Acer sinds een paar dagen,
Bedankt voor je replay, dit steunt me om het toch door te zetten :-D

[/quote] Waarom zou PC gebruik anders zijn dan TV gebruik? Alsof het de TV wat uit maakt wat hij laat zien of welke input er gebruikt wordt.. [quote]

Omdat zoveel dingen in het leven anders zijn dan dat we zouden willen of verwachten :X

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Eehm. Die LE40F71B doe je noemt kost 1530,- Voor dat geld koop je ook een 30" Dell met een resolutie van 2560x1600. Ik zou echt geen seconde hoeven twijfelen tussen die twee :)

Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/mv_large/20_210-15489.jpg

Overigens lijkt me een 40" monitor redelijk onbruikbaar als je geen buro hebt waar je de monitor 1 tot 1.5m van je af kan zetten. 40" heeft zeker een hoop pats gehalte maar als je hem niet ook gaat gebruiken als TV vanaf een metertje of 4 dan zie ik het voordeel niet zo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:36:
Hmm, ik ben een beetje confuus wat betreft het inbranden van het beeld op LCD TV's. Vanuit mijn computerervaring weet ik dat LCD-schermen niet inbranden, en 'iedereen' op het internet beweert dat LCD TV's ook geen last hebben van burn-in.

Nou is het zo dat de handleiding van de LE40F71 iets totaal anders beweert: je moet niet te lang je TV aan laten staan op hetzelfde beeld vanwege het gevaar voor het inbranden daarvan. Zeker als je langdurig op 4:3 kijkt (vanwege de zwarte strepen aan de zijkant) of bijvoorbeeld een PC er op hebt aangesloten.

Ik heb de neiging om er vanuit te gaan dat het gewoon klinkklare onzin is wat daar staat, maar dan vraag je je toch af waarom ze het in de handleiding neerzetten... Om zich in te dekken tegen eventuele (garantie-) claims? Maar als de techniek niet 'vatbaar' is voor burn-in, waarom dan uberhaupt er tegen indekken...

Mijn vraag is dus: is het zin of onzin wat de handleiding zegt?

Edit:
Ah, een beetje googlen doet wonderen. Als ik Wikipedia mag geloven, dan zou het in extreme gevallen een permanent probleem op kunnen leveren. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence.
Nee is gewoon indekken, net zoals ze in de boekjes van computerspellen eerste flink zichzelf indekken voor als je compleet wordt verneukt door het spelletje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:48:
[...]

Hij vervangt hier mijn 19" TFT scherm van Acer sinds een paar dagen, en het bevalt prima! Computer eraan prikken, op 1920x1080 gooien en gaan met die handel. Ziet er echt schitterend uit. Ik zit overigens op ongeveer een metertje afstand voor computerwerk (vandaar dat ik per sé een full HD scherm wilde aanschaffen), en op twee tot drie meter voor films en console games. Speaking of which, World of Warcraft op een 40" scherm is erg cool :9~

Je wil wel de energy saving op medium of zo zetten voor PC mode, omdat je anders op zo'n kleine afstand je ogen d'r uit blaast met de helderheid van het scherm ;)
Genoobtubed worden in BF2 op een 50 inch Plasma is ook niet echt goed voor je hart.

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:05:
@ Bwiep

Owkee dan zijn er dus zeker 2 aparte updates beschikbaar:
1010 -> Lost kleuren probleem onder movie mode op
1009 -> Lost overscan probleem

• Sjekster
RichieB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:31:
[...]

Aangezien er geen officiele TV resolutie bestaat die 1366x768 is (1280x720 komt er het dichtste bij) zal de TV altijd het signaal moeten scalen. En of hij dat nu doet naar precies 1366x768 of naar 1434x806 (en er dus 5% van het beeld niet zichtbaar is) maakt voor de kwaliteit van het beeld niet uit. Het is misschien zonde dat je niet alles ziet, maar voor TV/DVD is dat niet storend (alle CRTs doen het ook zo). Alleen als het digitale input signaal hetzelfde is als de beeld resolutie (zoals 1080i/p bij een full HD TV) geeft overscan wel kwaliteitsverlies (er wordt dan gescaled terwijl dat eigenlijk niet nodig is). Dus om overscan een probleem te noemen op een 1366x768 gaat mij een beetje ver. Helemaal als die TV wel een mogelijkheid bied om met een PC de TV aan te sturen met een 1360x768 resolutie.
Helemaal mee eens hoor, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom de TV wel overscan zou hebben, OMDAT het een 1366x768 scherm is. Het feit of het hinderlijk is of niet staat hier even los van. ;)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35
bartvb schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:40:
Eehm. Die LE40F71B doe je noemt kost 1530,- Voor dat geld koop je ook een 30" Dell met een resolutie van 2560x1600. Ik zou echt geen seconde hoeven twijfelen tussen die twee :)

[afbeelding]

Overigens lijkt me een 40" monitor redelijk onbruikbaar als je geen buro hebt waar je de monitor 1 tot 1.5m van je af kan zetten. 40" heeft zeker een hoop pats gehalte maar als je hem niet ook gaat gebruiken als TV vanaf een metertje of 4 dan zie ik het voordeel niet zo?
Op die, overigens heel mooie, Dell 30" is het niet mogelijk een xbox360 aan te sluiten mocht je dat willen. Heeft ook minder aansluitingen helaas. Op die nieuwe 27 inch kan het weer wel, maar ja, toch weer te klein jammer genoeg

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 15-02-2007 14:36 ]

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

bwiep schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:34:
[...]

Owkee dan zijn er dus zeker 2 aparte updates beschikbaar:
1010 -> Lost kleuren probleem onder movie mode op
1009 -> Lost overscan probleem
Ze hebben de replacement van mijn mainboard uitgevoerd.
Netjes de tv van de muur gehaald, mobo vervangen, netjes teruggehangen.
(daar was mijn vriendin bij).

Zonet ben ik aan het testen gegaan. Idd ik zie dat ik nu bij hdmi de justscan mogelijkheid heb.
Maar weet niet wie dat getest heeft want het werkt voor geen meter.

Hij overscanned niet meer nee, maar hij heeft wel een zwarte streep links van pixes die hij niet gebruikt. Dat lost hij op door het hele plaatje naar rechts te schuiven.
Daarnaast zie ik dat hij niet 1:1 pixel aligned is... Gezien hij via de vga ingang nog steeds scherper is.
Als ik van mijn pc de lettertjes bekijk hebben die allemaal dubbelel lijnen etc etc etc.

Morgen dus maar weer even contact opnemen met de reperateur, van mij mogen ze verder zoeken.

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zonet viel me eigenlijk op dat het lijkt alsof alle horizontale lijntjes wel gewoon 1 pixel breed zijn.
Maar dat de verticale streepjes allemaal dikker zijn. Letter dubbel enzo maar alleen dubbele verticale strepen.

Lijkt me toch dat ze iets nog niet goed decoderen ofzo, want als ze in een of ander beeldalgorithme zouden schalen dan zou je de verticale lijntjes ook dubbel moeten zien. Het streepje rond de bekijk bericht button is bv de verticale streep dubbel (eentje lichter grijs) terwijl hij verticaal perfect 1 pixel breed zwart is.

Via de vga ingang heb je dat niet.

Wat me wel opvalt is dat via hdmi ingang de kleuren echt veel mooier zijn (zal wel door de beeldverwerkende algorithmes zo opgeknapt worden).

Wil iemand anders ook nog eens kijken of hij hetzelfde probleem heeft?

Verwijderd

Schandalig dat deze problemen aanwezig zijn bij televisie's die 2000 gulden (even omrekenen ter illustratie waar we hier over praten) of meer kosten

• RichieB
Sjekster schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:56:
[...]
Helemaal mee eens hoor, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom de TV wel overscan zou hebben, OMDAT het een 1366x768 scherm is. Het feit of het hinderlijk is of niet staat hier even los van. ;)
Omdat het een TV is, en omdat bij TVs al 100 jaar overscan wordt gedaan? De vraag is of het bij 720p en 1080i/p nog nodig is om overscan te doen. Het antwoord is in princiepe: nee. Het is niet meer nodig om het beeld uit te rekken tot over de rand van de beeldbuis om zo vervorming te verdoezelen. Het is ook niet meer nodig om de eerste beeldlijn niet weer te geven omdat daar nu geen teletext informatie meer in zit. Aan de andere kant geeft mijn DCB-H360R full HD decoder aan een kant van het scherm 1 colom zwarte pixels. Mijn upscaling DVD speler laat bij 720p en 1080i rondom het hele beeld een zwarte rand zien. Nu zijn dit toevallig ook Samsung apparaten, dus ik weet niet of Samsung het gewoon niet begrepen heeft, of dat alle digitale TV producenten vasthouden aan overscan.

Feit blijft dat je bij weergave van 1080i/p op een 1920x1080 scherm je gewoon 1:1 weergave wilt kunnen doen omdat dit de beste kwaliteit oplevert. Voor alle andere situaties (waar er toch al gescaled wordt) is het wellicht een princiepe kwestie, maar meer ook niet.

• RichieB
bwiep schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:28:
Zonet viel me eigenlijk op dat het lijkt alsof alle horizontale lijntjes wel gewoon 1 pixel breed zijn.
Maar dat de verticale streepjes allemaal dikker zijn. Letter dubbel enzo maar alleen dubbele verticale strepen.
Ik gok dat de aansturing vanuit je PC via HDMI niet helemaal lekker verloopt. Zorg ervoor dat je video driver de EDID informatie gebruikt, en niet een of andere standaard 1080p mode pakt.

• Sjekster
Ik blijf erbij dat resolutie er geen bal mee heeft te maken. Het was enkel een probleem bij CRT televisies, vanwege soms slechte convergentie. LCDs hebben daar sowieso geen last van, dus dan is overscan idd helemaal overbodig. Maar dat staat IMO helemaal los van de resolutie van het scherm.

Verwijderd

Ik heb even rond gebeld, maar de Samsung LE40F71B LCD TV is bijna nergens meer op voorraad. dus dat wordt nog even wachten :-(.

Hoe zit dat bij een LCD tv.. hebben die ook last van dode-pixels enzo?
En zo ja hoe kan ik dan het beste te werk gaan?
Kan ik bevoorbeeld met een laptop in de winkel daar gaan testen op die pixels?

Ik hoor graag hoe jullie hier mee omgegaan zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:12:
Ik heb even rond gebeld, maar de Samsung LE40F71B LCD TV is bijna nergens meer op voorraad. dus dat wordt nog even wachten :-(.

Hoe zit dat bij een LCD tv.. hebben die ook last van dode-pixels enzo?
En zo ja hoe kan ik dan het beste te werk gaan?
Kan ik bevoorbeeld met een laptop in de winkel daar gaan testen op die pixels?

Ik hoor graag hoe jullie hier mee omgegaan zijn.
Ik principe mogen er geen oplichtende dode puxels zijn en 3 zwarte pixels (oplichtende dode pixels zijn zwaar irritant, zwarte pixels is ook natuurlijk niet leuk, maar een stuk minder erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

RichieB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:52:
[...]

Ik gok dat de aansturing vanuit je PC via HDMI niet helemaal lekker verloopt. Zorg ervoor dat je video driver de EDID informatie gebruikt, en niet een of andere standaard 1080p mode pakt.
Mja, dat dacht ik ook.. Maar hij heeft gewoon setting via EDID gebruikt.
En andere pc doet exact hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

bwiep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:22:
[...]

Welke firmware versie zit er nu in je TV bwieb? 1009SVC? Nog steeds problemen met kleuren met switchen moviemode?

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welk kleuren probleem heb je ik heb ook problemen met de kleuren op een 32S71B alle instellingen springen op nu met als gevogl een groen scherm :( Bij het switches dus tussen de inputs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
bwiep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:22:
Heb je ook een niet-PC 1080i/p bron? Misschien werkt je HDMI ingang niet 100% goed? Klagen over PCs via HDMI zal lastig worden aangezien er expliciet in de handleiding staat dat dit niet werkt (wat natuurlijk onzin is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

JinZa schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:01:
[...]

Welke firmware versie zit er nu in je TV bwieb? 1009SVC? Nog steeds problemen met kleuren met switchen moviemode?
Idd, en ja deze heeft nog steeds problemen nmet movie mode (maar die gebruik ik niet).

Zonet nog gebeld met reperateur.
Die zegt dat samsung niets meer gaat doen.

Wat er nml op lijkt alsof de dvi header niet goed gedecodeerd wordt en daardoor dus 3 pix opschuift.
Heb het idd nog niet geprobeerd met andere resoluties... Zal ik es proberen als mijn media center weer in elkaar zit (ben hem aan het migrere naar een hfx classic kast).

Ga als het goed is ook vandaag mijn videokaart upgraden van een x800 xt pe naar een x1950pro. Misschien dat daar nog verschil inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

RichieB schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Heb je ook een niet-PC 1080i/p bron? Misschien werkt je HDMI ingang niet 100% goed? Klagen over PCs via HDMI zal lastig worden aangezien er expliciet in de handleiding staat dat dit niet werkt (wat natuurlijk onzin is).
Kwestie van iemand vinden met een hdmi dvd speler of een hdmi satteliet ontvanger oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Samsung LE32R71B ontvangen en ga hem dus straks instellen.
Iemand nog tips in het algemeen of settings voor deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hmm klinkt niet echt positief Bwiep.

Is daar dan niks over geroepen op AVforums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
Ik heb hier de le46f71 al enig tijd maar ben het niet mee eens dat movie mode mooier is.
Ik kijk tv via upc digital mediabox (scart) en kijk film met mijn onkyo dvdspeler met component uitgang of xbox360 (component).

Ik heb hem nu op movie/film mode
contrast : 90
helderheid : 40
scherpte : 50
kleur : 35
kleurtint : normaal

zelf vind ik de tv in dynamisch net iets mooier
contrast : 90
helderheid : 30
scherpte : 50
kleur : 60
kleurtint: warm2

(instellingen komen niet echt overheen en t verschilt ook wel naar de bron)
Zijn er optimale instellingen bekend bij iemand?
Ik zie in het service menu veel meer instellingen zoals gamma etc..
heeft iemand hier instellingen in gedaan om beeld kwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij alle kanalen ze gefintuned op -3 tot -7, daar worden ze een stuk egaler van.
Moet zeggen dat ik de LE32R71B een mooi scherm vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb power saving op high staan (regelt backlight), brightness op 60, contrast op 100, in service menu onder WB subcontrast op 160 en subbrightness op 122. Verder kijk ik in movie mode, kleurtint op normal.

Als ik met deze settings via VGA kijk dan ziet het er niet uit, veel te flets, te weinig kleur enzo. Op HDMI ziet dit er bij mij erg mooi uit, natuurlijke kleuren en rustig beeld, niet te fel en het mooiste zwart dat ik heb gezien voor een LCD panel (maar nog steeds een beetje grijs ;) ).

Maar smaken verschillen, de meeste vinden mijn voorkeur te koel maar ik vind het natuurlijk. En bovendien is geeneen panel hetzelfde dus mijn instellingen gaan denk ik nooit het zelfde resultaat geven op jouw TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Le32R71B ingesteld op:

Instellingen Samsung LE32R71B

Beeld:

Modus: Film
Formaat: Auto-Breed
Digitaal ruisfilter: Aan

Geluid:

Modus: Standaard
-rest op “Uit”

Overig:

Blauw Scherm: Uit
Melodie: Uit
Spaarstand: Uit

Daarnaast dus een paar kanalen gefintuned op -3 tot -6
En het ziet eruit als Digitale TV op vele zenders, ben echt heel blij ermee.

Moet wel opmerken dat ik nieuwe gouden coax kabels heb (ook maar van €7 hoor)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom verschijnt dit topic niet meer op Tweakers? kon hem alleen vinden via een behoorlijk omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:17:
Waarom verschijnt dit topic niet meer op Tweakers? kon hem alleen vinden via een behoorlijk omweg.
Staat er gewoon nog tussen hoor. Misschien is het wat handiger als je het toevoegd aan je favorieten. Deel 5 komt er ook alweer aan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
Ik heb sinds gisteren hier een Samsung LE26R71B en ik heb het gevoel dat het scherm naar beneden hangt. Ik heb al naar de voet zitten kijken maar ik kan volgens mij niets veranderen. Is dat normaal dat het scherm een beetje naar beneden staat gericht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:43:
Ik heb sinds gisteren hier een Samsung LE26R71B en ik heb het gevoel dat het scherm naar beneden hangt. Ik heb al naar de voet zitten kijken maar ik kan volgens mij niets veranderen. Is dat normaal dat het scherm een beetje naar beneden staat gericht ?
Nee dat is niet normaal, ik schat dat je niet alle 4 de schroeven achterin goed heb aangedraaid.

Als dat niet werkt: haal ze er alle 4 uit en doe dan eerst de bovenste rij schroeven erin, en als die goed vastzitten schroef je de onderste rij erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Staat er gewoon nog tussen hoor. Misschien is het wat handiger als je het toevoegd aan je favorieten. Deel 5 komt er ook alweer aan ;) .
Wil je deel 5 maken aub? deze raakt een beetje vol.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 08:15:
[...]

Nee dat is niet normaal, ik schat dat je niet alle 4 de schroeven achterin goed heb aangedraaid.

Als dat niet werkt: haal ze er alle 4 uit en doe dan eerst de bovenste rij schroeven erin, en als die goed vastzitten schroef je de onderste rij erin.
Ik krijg hem met geen enkele combinatie van vastdraaien recht. het is niet extreem dat hij naar beneden hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie had er hier nou last van tearing op de f71? Zelf zag ik het alleen wanneer ik na een tijdje gamen er een andere game in deed en lichtjes tearing zag in het xboxlive menu (dan zit ik dus met mn neus bovenop het scherm), niet meer na het opstarten vd game en dan niet altijd na het afsluiten vd 2e game naar het xboxlive menu.

Ik heb hier op zitten letten en dit bleef zich zo herhaalbaar voordoen.

Nu niet de bedoeling van de firmware update (alhoewel de tv reparateur het steevast een software update bleef noemen) maar sinds de update geen tearing meer kunnen vernemen. De 1010 update voor het geval, ook niet meer de kleuren switch gelukkig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
blubbers schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:02:
[...]

Ik krijg hem met geen enkele combinatie van vastdraaien recht. het is niet extreem dat hij naar beneden hangt.
anders doe je er een ringetje tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ja ik zal wel zien. Het ergert niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
blubbers schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:02:
[...]

Mijn LE40F71B hangt ook een klein beetje naar beneden. Ik denk dat het zo hoort. En zoals ik al eerder in dit forum heb gezegd: hierdoor vangt het scherm veel minder stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Mijn LE40F71B hing ook erg naar beneden. Zo erg dat ik de handleiding van de TV maar onder de voet had gelegd. Gelukkig hangt hij nu aan de muur en heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik ben mijn afstandbediening kwijt :(, enorm irritant als je veel kleine broertjes hebt. Ik heb de LE27S71. Kan ik nog ergens de afstandbediening nabestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:07:
Ik ben mijn afstandbediening kwijt :(, enorm irritant als je veel kleine broertjes hebt. Ik heb de LE27S71. Kan ik nog ergens de afstandbediening nabestellen?
Ja tuurlijk, als er iets kapot is aan je TV komen zse toch ook niet meteen met een nieuwe TV, dus er zullen ook wel afstandbedieningen te krijgen zijn.
Tip: ga niet zo'n universele afstandbediening kopen, want daar zijn deze TV's te duur en geavanceerd voor (je wilt wel alles tot het volste kunnen bedienen en instellen op je dure televisie)
Tip 2: Zorg dat je een slot op je kamer krijgt, heb ik vroeger ook gedaan, weet hoe irritant broertjes kunnen zijn. Heb je meteen geen last meer dat ze s'ochtends op je bed gaan springen (met soms jouw er nog in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heb nu dus eindelijk het probleem ook es een keer meegemaakt, met die kleuren op movie mode.

Ik krijg het alleen te zien op PC input en movie mode, TV uit, en mn service menu open zet, dan zijn mn kleuren dus van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje..

heb de tv le27s71
maar wat zijn de juiste instellingen van het beeld? deze zijn bij mij nog niet goed
veel sneeuw nl hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vermits hier toch veel mensen zitten met kennis van LCD schermen heb ik een vraagje.
Ik moet in de nieuwe zaak van mijn vriendin een LCD scherm hangen voor promo/info films af te spelen gedurende de openingsuren. Geluid is niet belangrijk. Dus ik dacht aan een soort 'monitor' lcd tv zonder speakers. Heel strak van design met een dunne rand.
De dingen die op beurzen gebruikt worden.
Ik was er zeker van dat samsung zo'n dinge maakt maar vindt ze niet!

Heeft iemand ervaring met zo'n 'monitoren'?
http://www.samsung.com/Pr.../images/2006_AprLarge.pdf
Zo iets maar dan 'afgewerkt'.

[ Voor 9% gewijzigd door multipasser op 19-02-2007 23:33 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
multipasser schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:30:
Vermits hier toch veel mensen zitten met kennis van LCD schermen heb ik een vraagje.
Ik moet in de nieuwe zaak van mijn vriendin een LCD scherm hangen voor promo/info films af te spelen gedurende de openingsuren. Geluid is niet belangrijk. Dus ik dacht aan een soort 'monitor' lcd tv zonder speakers. Heel strak van design met een dunne rand.

Ik denk niet dat je losse panelen kan kopen. Kijk anders even naar de M/N serie. Deze hebben een redelijk dunne rand en zijn zwart. Afhankelijk van het model kan je het schijne stuk onderaan de scherm eraf slopen. Waardoor je een puur vierkante scherm hebt. M61 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:17:
Heb nu dus eindelijk het probleem ook es een keer meegemaakt, met die kleuren op movie mode.

Ik krijg het alleen te zien op PC input en movie mode, TV uit, en mn service menu open zet, dan zijn mn kleuren dus van slag.
Wat gebert er dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:00:
een vraagje..

heb de tv le27s71
maar wat zijn de juiste instellingen van het beeld? deze zijn bij mij nog niet goed
veel sneeuw nl hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Dan moet je de kanalen "fijnstemmen" en op Film modus zetten, bij mij kreeg ik dan beeld dat niet te onderscheiden is van digitale tv (wat we hier beneden hebben)
Moet wel zeggen dat ik een LE32R71B heb, maar zou toch wel hetzelfde idee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
multipasser schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:30:

Ik denk dat jij zogenaamde "Public displays" zoekt.
Ik kan ze niet vinden op de NL site van samsung, maar de link hieronder is van de UK site:

http://www.samsung.com/uk...public_displays/index.htm

Ik ben ze ook nog tegengekomen bij:
http://www.techdepot.nl/A...Code=&Description=Samsung

[ Voor 8% gewijzigd door Mothergoose op 20-02-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zo monteur is langsgeweest en heeft alles gereset. Kijken of het nu beter is. Ik was dus aldoor al mijn instellingen kwijt en alle kleuren naar de klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeSs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 11:25
ik heb een vraagje ik heb thuis een Samsung LE26R71B staan met een xbox360 over component. Alleen als ik een spel speel zoals Call of Duty 3 en oblivion dan wil er nog wel eens ghosting ontstaan ik vind dit eigelijk wel vreemd aangezien het scherm 8 ms response tijd heeft iemand die dit ook heeft?

en bij tv kijken via digitenne heb ik er nog geen last van gehad

[ Voor 10% gewijzigd door NeSs op 20-02-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeSs schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:07:
ik heb een vraagje ik heb thuis een Samsung LE26R71B staan met een xbox360 over component. Alleen als ik een spel speel zoals Call of Duty 3 en oblivion dan wil er nog wel eens ghosting ontstaan ik vind dit eigelijk wel vreemd aangezien het scherm 8 ms response tijd heeft iemand die dit ook heeft?

en bij tv kijken via digitenne heb ik er nog geen last van gehad
Ja, dat is een bekend probleem bij de Xbox360.
Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat het niet conventioneel is, maar ook nog gene HDTV, het zit er volgens mij tussenin, en dat zou verholpen worden met de Version 2 van de Xbox360.

In ieder geval dat is wat ik heb opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ :> Doe es kalm hyper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar slaat die off-topic opmerking nu weer op, ga lekker naar het teletubbie forum aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik wil binnenkort een nieuwe LCD kopen voor mn Xbox360 vooral en heb hulp nodig voor jullie. Ik wil niet echt een dure LCD maar wil zeker een Samsung en een type die goed en scherp beeld geeft (HD-ready). Ik wil een 32 of 26 inch hebben (weet nog niet zeker welke) Maar kunnen jullie me helpen? moet wel betaalbaar zijn.

Welke raden jullie mij aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

InflatableMouse schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:43:
Hmm klinkt niet echt positief Bwiep.

Is daar dan niks over geroepen op AVforums?
Heb het momenteel beetje druk op werk, dus geen tijd om erin te duiken...

Maar baal er wel beetje van... Iig ga ik hem denk ik gewoon via vga gebruiken en dan maar op de pc wat met de kleurtjes tweaken...

Zonde is dat via de vga ingang er geen beeldverbetering gedaan wordt, want ik vind dat (in tegenstellen tot vele hier) wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:58:
Hey, ik wil binnenkort een nieuwe LCD kopen voor mn Xbox360 vooral en heb hulp nodig voor jullie. Ik wil niet echt een dure LCD maar wil zeker een Samsung en een type die goed en scherp beeld geeft (HD-ready). Ik wil een 32 of 26 inch hebben (weet nog niet zeker welke) Maar kunnen jullie me helpen? moet wel betaalbaar zijn.

Welke raden jullie mij aan ?
Vertel eens wat meer: Budget, afstand tot Tv etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja 26/27 of 32 inch, budget tussen de 500/700 euro, ik werk bij de MediaMarkt dus krijg ik 20% korting, Liefst heb ik een goedkope maar tegelijk ook goed, bijvoorbeeld er is een groot verschil in prijs tussen de Samsung LE32R32 en de Samsung LE32R71 (vind de design van R71 veel mooier) of de 26 inch variant maar wel zelfde type.

• Samsung LE32R71 @ http://www.vergelijk.nl/l...visie/samsung/le_32_r_71/
Heeft een zeer strakke design, de beste imo maar te duur voor me :(
• Samsung LE32R32 @ http://www.vergelijk.nl/l...sie/samsung/le_32_r_32_b/
betaalbaar voor me, best wel mooie design maar weet niet of het goed is

Waarom zit er zo groot prijsverschil? :S Ik wil wel een type die goed en scherp beeld geeft voor de 360, maar ook "goedkoop" is die alles uit de 360 haalt, Ik heb het alleen nodig voor de 360 en later in de toekomst om zenders op HD kwaliteit is bekijken. Mijn kamer is niet zo heel groot 5 meter bij 6 meter ongeveer, 26 inch is voldoende denk ik maar ben heel erg bang dat het dalijk klein valt in de kamer.

Trouwens is het ook mogelijk om je PC speakers aan te sluiten zodat je beter geluid heb?

Andere type Samsung LCD zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:32:
Ja 26/27 of 32 inch, budget tussen de 500/700 euro, ik werk bij de MediaMarkt dus krijg ik 20% korting, Liefst heb ik een goedkope maar tegelijk ook goed, bijvoorbeeld er is een groot verschil in prijs tussen de Samsung LE32R32 en de Samsung LE32R71 (vind de design van R71 veel mooier) of de 26 inch variant maar wel zelfde type.

Waarom zit er zo groot prijsverschil? :S Ik wil wel een type die goed en scherp beeld geeft voor de 360, maar ook "goedkoop" is die alles uit de 360 haalt, Ik heb het alleen nodig voor de 360 en later in de toekomst om zenders op HD kwaliteit is bekijken. Mijn kamer is niet zo heel groot 5 meter bij 6 meter ongeveer, 26 inch is voldoende denk ik maar ben heel erg bang dat het dalijk klein valt in de kamer.

Trouwens is het ook mogelijk om je PC speakers aan te sluiten zodat je beter geluid heb?

Als werknemers van Mediamarkt ons raad gaan vragen over welke televisie geschikt is, dan denk ik dat wij goed bezig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Le32R71B en de R32 gehad en kan je vertellen = R71 is zoveel malen beter.
Ik raad je aan even wat meer te besteden, geloof me het gaat het echt dubbel en dwars waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Over de speakers, koop liever een surround setje, met optische (Toslink) ingang! Heel mooi bij gaming en films!

Over de grootte van de tv, 26 inch is al gauw te klein hoor. Je raakt er zó snel aan gewend, ik zou n grotere nemen als je bugdet t aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb een LE32S71 icm een xbox het ziet er gewoon mooier uit dan je gewend bent. Een miskoop zal dit instap model dus niet niet. Je hebt hem nu denk ik voor 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor jullie reacties! Ik denk dat ik wel nog een maandje spaar voor de Samsung LE32R71. Nu gewoon niet genoeg geld voor dat model ;) Btw, Ik wist wel dat deze type beter was, ik zag meteen kleuren verschil en dat is wat me als eerste opviel. Ik wou alleen kijken hoe beter de R71 was dan de R32. :D Dus word het toch de R71 :)
Ferry34 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:48:
[...]

Als werknemers van Mediamarkt ons raad gaan vragen over welke televisie geschikt is, dan denk ik dat wij goed bezig zijn ;)
Ik begrijp je, maar ik ben geen verkoper noch verkoper van de KTV afdeling. Ik sta trouwens bij de Service, die wat moeilijker is en waar je dus alle producten moet kennen in MM en ermee moet omgaan, dus niet specifiek, daar zijn de verkopers voor. ;)

Thnx allemaal!
TrailBlazer schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:54:
ik heb een LE32S71 icm een xbox het ziet er gewoon mooier uit dan je gewend bent. Een miskoop zal dit instap model dus niet niet. Je hebt hem nu denk ik voor 700 euro.
Geeft hij ook nog zo'n strak en scherp beeld als de andere moddellen R71? etc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[b][message=27539430,noline]aightZz schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 07:53
Geeft hij ook nog zo'n strak en scherp beeld als de andere moddellen R71? etc
tuurlijk zal het beeld wat minder zijn dan de hogere versies daarvoor is het een instapmodel. Vergeet niet het huidige instapmodel was 2 jaar geleden goed voor een top of the line model. Je TV gaat sowieso langer mee dan 2 jaar.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om het instapmodel te kiezen omdat de echte HD televisies me nog te duur/nieuw zijn als die goedkoper en betrouwbaarder worden (kijk naar alle problemen met de 40F91) Als die hun kinderziektes kwijt zijn ga ik daar voor en gaat deze naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor mij gaat het denk ik de LE40F71 worden! Eerst had ik de Tatung op het oog, maar aangezien de Samsung nu zo veel goedkoper is geworden en ik deze erg mooi beeld vind geven, ga ik nu toch maar voor de Samsung denk ik. Jammer dat hij momenteel zo slecht leverbaar is, zou 'm natuurlijk het liefst gelijk halen (fin. meevaller)!
Direct maar een Samsung HD decoder halen voor Casema, upscalen schijnt een veel beter beeld te geven van de standaard kanalan en dat is toch het voornaamste waar naar gekeken gaat worden. De 46 inch is me iets te prijzig en ook te groot voor de kijkafstand heb ik zo het idee (2.5m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil dan tussen de le 32r71 en de 72 uitvoering?

en ik heb zelf de 27s71 is dit dan een mindere tv in vergelijking met die le32r71? oke mijne is iets kleiner

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:45
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:35:
wat is het verschil dan tussen de le 32r71 en de 72 uitvoering?
Technisch GEEN verschil!!! Qua uiterlijk wel...nl. blauw randje (R71) wordt zilver randje (R72) + de aan/uit knop zit ergens anders

R71
Afbeeldingslocatie: http://www.net-electric.gr/catalog/images/le32r71bx_l.jpg

R72
Afbeeldingslocatie: http://www.mironet.cz/fotoadd/92300112.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Flatwhite op 21-02-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dan verspringen de kleuren, bij mij werd het beeld heel paars. De enige oplossing is dan de tv uitzetten en weer aan.

maar ik heb er dus geen last van bij het normaal inschakelen van de tv zoals de meesten, allleen als ik em inschakel via het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:50:
[...]

Dan verspringen de kleuren, bij mij werd het beeld heel paars. De enige oplossing is dan de tv uitzetten en weer aan.

maar ik heb er dus geen last van bij het normaal inschakelen van de tv zoals de meesten, allleen als ik em inschakel via het service menu.
Raar daar had ik last van bij mijn oude TV (een of andere cheap dingetje die ik voor €100 in 2003 bij de kijkshop heb gekocht) Dat het ook bij zo'n dure TV gebeurt is natuurlijk vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:35:

en ik heb zelf de 27s71 is dit dan een mindere tv in vergelijking met die le32r71? oke mijne is iets kleiner
Ja de LE32R71B is en groter en 1 serie hoger dus duurder en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 5 :
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

[ Voor 149% gewijzigd door aex351 op 21-02-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Moeten we deze niet locken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van een LE27T51B

En ik heb een samsung home cinema setje erbij.

Als ik een dvd / cd afspeel krijg ik geluid over me speakers van de home cinema set.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om het tv geluid over de speakers van de cinema set te krijgen. Hoe moet ik het aansluiten om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb alles al geprobeerd........

Graag iemand met ervaring !

Bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:46:
Ik heb alles al geprobeerd........
En wat heb je dan allemaal geprobeerd?

Ik neem aan dat je TV gewoon een normale tulp-uitgang heeft, en je surroundset een tulp-ingang.
Dan lijkt het me vrij eenvoudig om aan te sluiten.

Overigens is er al een tijdje een nieuw topic: [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MODS SLUIT DIT TOPIC NU AUB EENS<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 17:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.