[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 35.586 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-05 08:38
Jachertje: Die actie loopt niet meer. Die liep enkel t/m eind december 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41
Anoniem: 149587 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:58:
[...]

Is dat bij elke Samsung LCD-TV? want ik ben van plan om een Samsung LE32R71B te kopen binnen een week of 2.
Nee, die actie was geldig tot eind december, en maar voor een paar modellen.

Overigens heb ik het geld nog steeds niet ontvangen. ;(

Voortaan even iets sneller typen...

[ Voor 6% gewijzigd door Marco op 09-02-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178168

Nou dit was even een positief dagje!

Gisteren las ik dat er een nieuwe policy was vanuit Samsung wat betreft de gekke kleuren bij de verschillende weergave mogelijkheden en wat betreft het overscan probleem op de LE40F71

Vandaag om 13:00u dan ook met Samsung contact opgenomen en melding gemaakt van deze problemen op mijn TV. Na een wat trage behandeling aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk vanmiddag (!) nog terug gebeld zou worden door een monteur. Om 14:00u had ik dan ook een monteur aan de lijn van een bedrijf hier uit Tilburg. Deze wist te vertellen dat er een oplossing was voor beide problemen in één update EN dat hun monteur vanmiddag kon langs komen om deze update uit te voeren.

De monteur is net langs geweest en vertelde dat ze deze update vorige week hadden binnen gekregen vanuit Samsung en dat het de bedoeling was beide problemen op te lossen. Na de update geïnstalleerd te hebben is het probleem met de kleuren opgelost. De overscan is volgens mij ook aangepast maar ik heb dit nooit 100% kunnen vaststellen / testen dus kan niet met zekerheid zeggen of deze helemaal is opgelost. Volgens de documentatie van Samsung zou er na deze update een mogelijkheid zijn in het OSD om "justscan" in te schakelen, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Zijn er andere mensen die wél de optie van justscan kunnen inschakelen?

Ben blij met deze super snelle afhandeling en de nieuwe policy van Samsung. Zo hoort het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-04 19:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Justscan:

Je gaat in het menu naar: Beeld - Formaat en dan moet daar onderin justscan staan. Deze is alleen te gebruiken met HDMI.

Zo zit het in ieder geval met die vorige firmware. Weet je ook het versienummer van deze firmware update? De monteur heeft zeker niet een cd'tje achter gelaten? :)

[ Voor 23% gewijzigd door FullThrottle op 09-02-2007 18:57 ]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Anoniem: 178168 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:09:

Gisteren las ik dat er een nieuwe policy was vanuit Samsung wat betreft de gekke kleuren bij de verschillende weergave mogelijkheden en wat betreft het overscan probleem op de LE40F71

Vandaag om 13:00u dan ook met Samsung contact opgenomen en melding gemaakt van deze problemen op mijn TV. Na een wat trage behandeling aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik waarschijnlijk vanmiddag (!) nog terug gebeld zou worden door een monteur. Om 14:00u had ik dan ook een monteur aan de lijn van een bedrijf hier uit Tilburg. Deze wist te vertellen dat er een oplossing was voor beide problemen in één update EN dat hun monteur vanmiddag kon langs komen om deze update uit te voeren.

De monteur is net langs geweest en vertelde dat ze deze update vorige week hadden binnen gekregen vanuit Samsung en dat het de bedoeling was beide problemen op te lossen. Na de update geïnstalleerd te hebben is het probleem met de kleuren opgelost. De overscan is volgens mij ook aangepast maar ik heb dit nooit 100% kunnen vaststellen / testen dus kan niet met zekerheid zeggen of deze helemaal is opgelost. Volgens de documentatie van Samsung zou er na deze update een mogelijkheid zijn in het OSD om "justscan" in te schakelen, maar deze heb ik nog niet kunnen vinden. Zijn er andere mensen die wél de optie van justscan kunnen inschakelen?

Ben blij met deze super snelle afhandeling en de nieuwe policy van Samsung. Zo hoort het!
OMG ik zit waarschijnlijk bij hetzelfde bedrijf van in Tilburg (Tebeco).
En die vertelde van de week dus dat er geen gecombineerde update gaat komen.

Je kan de justscan update iig zien op moment dat via hdmi aansluiting 1080p beeld op je tv zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-04 18:11

Ross

Live Life

Om te checken of de justscan nu wel ingebouwd zit ga je naar
Menu
Beeld
Formaat
Dan zie je doorzichtig onderin Jusscan.
Kan je even melden of die dubbele update inderdaad beide problemen adresseerd?
Dan laat ik ook iemand overkomen.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb vandaag ook met Samsung gebeld. Een dame nam op en ik viel meteen met de deur in huis door haar te vertellen dat ik graag wilde dat een monteur bij mij de firmware kwam flashen ten behoeve van 1:1 pixelmapping (justscan) over HDMI.

De dame tikte alles zonder enige wedervraag in op haar computertje en wist me te vertellen dat ik maandag gebeld zou worden door een monteur voor een afspraak.

ben errug benieuwd mede omdat ik mn TV zelf niet geflashed krijg met mn zelf gebakken kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels even in het service menu gekeken en de software versie is van 26 Januari 2007.

Ik zie verder niet direct een software versie nummer staan maar voor de monteur er was stond er nog een software datum van oktober in als ik het me goed kan herinneren.

Er staat bij mij in het gewone menu géén optie om justscan te bedienen. Momenteel heb ik alleen m'n DVD speler en HD-decoder via m'n receiver op de TV aangesloten via HDMI. (Heb nog geen DVI - HDMI kabel). Ik heb dan ook geen toegang tot 1080p materiaal van m'n PC via HDMI , alleen via VGA welke wel goed gescaled is volgens mij.

Het overscan probleem viel mij voor het eerst op toen ik een DVD keek (zelf gemaakte film) en er letters aan de bovenkant wegvielen (wellicht had ik de tekst ook niet helemaal goed geplaatst). Hoewel die letters nogsteeds tegen de bovenkant aanzitten lijken ze niet meer weg te vallen als voorheen. Ik had dit even moeten testen alvorens de monteur langs kwam. Over de overscan kan ik dus nog niets met zekerheid zeggen behalve dat er géén optie voor in het gewonde menu staat.

Tot zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:17
Hador: kan je nog eens kijken naar het versienummer? Op mijn TV zie ik:

T-FMSLMPEU-1009SVC
T-MSLMPEUS-1000
T-MSLMPEUW-1013
Dec 5 2006

Wat staat er bij jou?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij staat er nu:
T-FMSLMPEU-1010
T-MSLMPEUS-1000
T-MSLMPEUW-1010
Jan 26 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hador,

Als je een memory stick of kaartje hebt die in je TV past, zet er dan een jpgje op van 1920x1080, met aan de buiten kanten een lijn van 5 pixels breed die goed opvalt (gif groen of zo).

Als je TV echt in 1:1 pixel mapping staat dan moet je de pixels van je kader letterlijk kunnen tellen. Als ze vaag worden of wegvallen weet je hoe laat het is.

Nu weet ik niet zeker of de memory reader mee wordt genomen in de "just scan" optie, maar het lijkt me zowiezo een goede test om te zien of daar verschil in zit tussen de firmwares.

Op mijn TV vallen ze deels weg en worden ze wazig. Als ik ze vervolgens op mn xbox360 bekijk via de VGA aansluiting dan ziet het er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De 1:1 pixel mapping firmware fix is alleen voor HDMI. Op VGA werkte het bijv. al. Geen idee hoe het met de memory card reader zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik ben ook wel benieuwd of er met die nieuwste firmware ook de overscan op de component poort is opgelost.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

EDIT: delete

[ Voor 96% gewijzigd door Phrantic op 10-02-2007 15:58 . Reden: oeps ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

FullThrottle schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:22:
Ik ben ook wel benieuwd of er met die nieuwste firmware ook de overscan op de component poort is opgelost.
Nee, de update pakt alleen HDMI.

De reden dat ik naar de interne reader vraag is omdat ik er nog nooit iemand over gehoord heb, maar daar word ook overscan op toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

aex351

I am the one

Topicstarter
Waar blijven die LED TV's nou. Onvoorstelbaar rustig bij Samsung zo lijkt het. Vorige jaar deze tijd zaten we allemaal te wachten op de M71. 40"M91 + 40"F71 gecombineerd is wat we willen. En liefst ook nog in een 32" uitvoering.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

aex351 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:42:
Waar blijven die LED TV's nou. Onvoorstelbaar rustig bij Samsung zo lijkt het. Vorige jaar deze tijd zaten we allemaal te wachten op de M71. 40"M91 + 40"F71 gecombineerd is wat we willen. En liefst ook nog in een 32" uitvoering.
M91 en F71 en dan de 40" uitvoering en het liefst voor onder de 2000 euro :D
Jaaaa dat is wat ik wil! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ InflatableMouse

Ik heb via een USB stick een 1920x1080 afbeelding op de TV gezet en deze weergave was duidelijk niet 100% 1920x1080. De randen die ik aan de buitenkanten gemaakt had vielen allemaal weg.

Buiten deze bevinding die zich puur toespitst op de card reader denk ik, na nogmaals de zelf gemaakte film te kijken vandaag te kijken via DVD-HDMI, dat het overscan probleem niet verholpen is met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149587

Van mij mogen alle nieuwe ontwikkelingen stop worden gezet:
Wil nog wel even door met mijn PC en niet al na 3/4 jaar hebben dat hij de nieuwste software niet meer op High kan
En ik wil ook wel het patsgehalte van een 32 inch LCD tv in stand houden ;) , heb er lang voor gespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-05 08:38
Ik heb ook, eindelijk, mijn cashback binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 178168 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:35:
@ InflatableMouse

Ik heb via een USB stick een 1920x1080 afbeelding op de TV gezet en deze weergave was duidelijk niet 100% 1920x1080. De randen die ik aan de buitenkanten gemaakt had vielen allemaal weg.

Buiten deze bevinding die zich puur toespitst op de card reader denk ik, na nogmaals de zelf gemaakte film te kijken vandaag te kijken via DVD-HDMI, dat het overscan probleem niet verholpen is met deze update.
Dank!

Duidelijk verhaal, jammer.

Ga je de monteur nog terug laten komen om 1009 erin te laten zetten? Daarvan weten we ondertussen zeker dat tie de in ieder geval de overscan van HDMI af haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mij is verteld dat in maart/april Samsung met een nieuwe lijn gaat komen. Maar heb eig geen idee of daar veel LED-backlight's bij zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tekielja schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:55:
[...]

Mij is verteld dat in maart/april Samsung met een nieuwe lijn gaat komen. Maar heb eig geen idee of daar veel LED-backlight's bij zullen zitten.
Waar ik op zit te wachten is: CeBIT!
http://www.cebit.de/homepage_e
Na CeBIT zie je vaak dat er een complete nieuwe lijn komt dus ik leg mijn spaarcenten nog eventjes opzij en wacht geduldig af op CeBIT :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 11-02-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sinds ik vanmorgen heb gevochten met mijn digitenne kastje :r (ik mis weer een aantal zenders) Doet mijn samung LE32S71 ook weer eens raar. Hele tijd geen last van gehad. Het komt erop neer dat de kleurinstellingen van alle inputs op nul staan. Ik heb dus een groen scherm. Ik kan met geen mogelijkheid de instellingen wijzigen. Pas als ik de prik eraf haal heb ik weer even normaal beeld totdat ik van inputsignaal wissel alles weer naar de klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166898

Vanmorgen samsung gebeld voor mn 40f71, ik word nog teruggebeld over wanneer maar er komt een servicemonteur langs voor de firmware update.

Dank aan bwiep, hopelijk nu van alle problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

Anoniem: 166898 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:59:
Vanmorgen samsung gebeld voor mn 40f71, ik word nog teruggebeld over wanneer maar er komt een servicemonteur langs voor de firmware update.

Dank aan bwiep, hopelijk nu van alle problemen af.
is dit probleem nu alleen geldig voor de 40f71?
ik heb de 32RB en daar zie ik ook overscan. Kan ik deze update ook krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is misschien een update voor de 32RB, daarvoor zul je met samsung moeten bellen 0900 2020088, echter het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat precies dezelfde firmware update toepasbaar is op twee verschillende types lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie, de monteur dus net langsgeweest en ik heb nu ipv 1007 de 1010.

Volgens de monteur is er inderdaad een update voor overscan (1009) en een aparta update voor het kleurenverloop (1010). Dus inderdaad het 1 of het ander.

Aangezien ik nog geen gebruik maak van hdmi (component en vga) en de kleuren mij toch erg dwars zaten gekozen voor de laatste variant.

Ik kan altijd later weer eens bellen wanneer ik een hdmi apparaat heb en last heb vd overscan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 166898 op 12-02-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 00:00
Wat was nou precies het probleem met de kleuren dan? Dat heb ik niet goed begrepen.
Iets met wisselen van modus, maar wat gebeurde er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je weleens met photoshop een plaatje bewerkt met hue?

Het oranje van xboxlive werd paars of groenig, je kreeg de kleuren niet goed todat je de tv uitzette en weer aan.

Dus vanuit moviemode een andere mode selecteren, niet elke f71 heeft er last van schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203576

Ik heb zelf nu al enkele maanden de 32M71B. Deze TV had ik gekocht met de onderstelling dat de 100Hz optie de 200 euro wel extra waard was ten opzichten van de 32N71B. De 100Hz werkt echter voor geen meter en geeft een soort van aura/waas om snel bewegende objecten. Ook lijkt er een vertraging te zitten in de VGA poort wat duidelijk merkbaar is met aftiteling. Met component heb ik ook last van een kleurenprobleem waarbij kleuren bleek zijn wanneer ik Standaard, Dynamisch of Aangepast modus gebruik de kleuren ietsje donkerder worden bij bewegend beeld.

Nou is mijn vraag andere 32M71B gebruikers of kenners.
Is er al eens een keer een firmware update voor de 32M71B die één van deze problemen oplost?
Ik kan namelijk helemaal nergens op het internet iets hierover vinden of misschien kijk ik verkeerd.
Een duwtje in de goede richting zou ik zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203576 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:23:
Ik heb zelf nu al enkele maanden de 32M71B. Deze TV had ik gekocht met de onderstelling dat de 100Hz optie de 200 euro wel extra waard was ten opzichten van de 32N71B. De 100Hz werkt echter voor geen meter en geeft een soort van aura/waas om snel bewegende objecten. Ook lijkt er een vertraging te zitten in de VGA poort wat duidelijk merkbaar is met aftiteling. Met component heb ik ook last van een kleurenprobleem waarbij kleuren bleek zijn wanneer ik Standaard, Dynamisch of Aangepast modus gebruik de kleuren ietsje donkerder worden bij bewegend beeld.

Nou is mijn vraag andere 32M71B gebruikers of kenners.
Is er al eens een keer een firmware update voor de 32M71B die één van deze problemen oplost?
Ik kan namelijk helemaal nergens op het internet iets hierover vinden of misschien kijk ik verkeerd.
Een duwtje in de goede richting zou ik zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank.
Dit wat jij schrijft heb ik meerdere keren op internet teruggelezen. Ik zag het denk ik ook bij kieskeurig.nl staan. Ik zat een tijdje ook te twijfelen tussen de N71 en de M71 en nu zijn ze zelfs net zo duur. Ik denk dat je beter uit bent met een N71 op dit moment. Ik ben nog geen firmware update tegengekomen hier voor de 32M71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al nieuws over nieuwe modellen van Samsung? heb namelijk er weinig over gehoord op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 166898 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:09:
heb je weleens met photoshop een plaatje bewerkt met hue?

Het oranje van xboxlive werd paars of groenig, je kreeg de kleuren niet goed todat je de tv uitzette en weer aan.

Dus vanuit moviemode een andere mode selecteren, niet elke f71 heeft er last van schijnbaar.
Aha, dank je! Vervelend probleem dan ja... Wel raar eigenlijk dat ze zo iets simpels niet voor de lancering van zo'n model tegenkomen in hun tests toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127698

Ik ben ook beetje aan 't kijken om samsung scherm te kopen om aan te sluiten op mijn xbox 360. Budget is niet supergroot en was dus aan het kijken naar de 26 en 27 inch modellen...

Samsung 27" LE27S71B
Samsung 26" LE26R71B

De LE27S71 is (logisch) iets groter, en iets goedkoper. In de startpost zag ik ook dat de R serie iets boven de S serie gepositioneerd wordt. Als ik echter naar de specs kijk, merk ik niet direct verschillen op... Weet iemand welk scherm beter is? De prijzen liggen dicht bij elkaar...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 127698 op 13-02-2007 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 127698 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:36:
Ik ben ook beetje aan 't kijken om samsung scherm te kopen om aan te sluiten op mijn xbox 360. Budget is niet supergroot en was dus aan het kijken naar de 26 en 27 inch modellen...

Samsung 27" LE27S71B
Samsung 26" LE26R71B

De LE27S71 is (logisch) iets groter, en iets goedkoper. In de startpost zag ik ook dat de R serie iets boven de S serie gepositioneerd wordt. Als ik echter naar de specs kijk, merk ik niet direct verschillen op... Weet iemand welk scherm beter is? De prijzen liggen dicht bij elkaar...
Het verschil zit hem in de inkijkhoek. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat de LE26R71 een ander, beter panel heeft dan de LE27S71. Ik heb die laatste sinds afgelopen donderdag en ben er tevreden over. Ik vond het design ook mooier dan de 26R71 en heb er in Utrecht bij de Steenweg 575 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127698 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:36:

Samsung 27" LE27S71B
Samsung 26" LE26R71B

Ik zou als ik jouw was gaan voor de R serie, die is niet zo heel veel duurder, maar toch wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171096

McRubz schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Het verschil zit hem in de inkijkhoek. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat de LE26R71 een ander, beter panel heeft dan de LE27S71. Ik heb die laatste sinds afgelopen donderdag en ben er tevreden over. Ik vond het design ook mooier dan de 26R71 en heb er in Utrecht bij de Steenweg 575 voor betaald.
mcrubz

ik heb deze tv ook gekocht betaalde er 578 voor bij bcc maar heb nog steeds niet super goed beeld vaak zie je veel sneeuw weet niet of jij er last van heb, en of jij weet hoe ik dit kan verhelpen?
en wat jou beste beeld instellingen zijn?

tevens wil ik er een home cinema setje bij kopen en me oog is gevallen op e samsung q22 past nl ook erg mooi bij deze tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100643

heb de le32r32b besteld..maar wat ik me nu afvroeg:
Op progress.nl staat bij de specs dat het een pva panel was in tegenstelling tot een tnpanel..
Zijn alle samsung R series met pva panel? Of is de voorlichting van progress niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200250

Toch nog ff een vraagje over dat hele overscan gedoe.
Ik heb zelf een LE32S71B en stoor me behoorlijk aan die overscan.
Ik heb mijn MacPro via DVI-HDMI aan de lcd aangesloten om zo m'n 720p films te bekijken.
Is er voor dit model ook een oplossing (in de vorm van een firmware update ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 19:12
Hoeveel valt er dan weg door die overscan? Als aan alle kanten 4 pixeltjes zijn, dan is dat toch geen ramp? Valt volgens mij nauwelijks op dan?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3_h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 12:04
Ik heb zelf een le37s71b en via dvi->hdmi aangesloten op m'n mediacenter en ook behoorlijk last van overscan. Het is zeker meer dan 4 pixels, laten we zeggen elke kant zo'n 1,5 a 2 cm minder beeld.

Oftewel dat ziet er niet uit.
Als er iets van een firmware of setting is die dat verhelpt laat het dan even weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een email gestuurd naar Samsung.
Zodra ik iets weet zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Het overscan probleem is bij normaal TV gebruik (films, kabel, etc) echt geen ramp. Alle CRTs doen dit ook, dus wordt er door de makers ook rekening mee gehouden. DVD menu's zullen nooit knoppen te dicht bij de rand zetten, etc. Een 720p (1280x720) signaal moet sowieso worden uitgerekt om op op de 1366x768 pixels van het scherm te worden gezet. Dat dat uitrekken nu 5% extra gebeurt is niet zo'n ramp. Wat wel zonde is, is dat een full HD signaal van 1080p/i ook wordt uitgerekt op een full HD tv. Dat uitrekken kan dan simpelweg achterwege worden gelaten.

Ook bij "niet normaal" TV gebruik zoals het bekijken van foto's en webbrowsen kan overscan irritant zijn. Bij gamen (zelf geen ervaring mee) denk ik dat er door de makers ook rekening wordt gehouden met mogelijke overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Sjekster schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:
Hoeveel valt er dan weg door die overscan? Als aan alle kanten 4 pixeltjes zijn, dan is dat toch geen ramp? Valt volgens mij nauwelijks op dan?
Originele Test Image

Test Image met Overscan

Test Image zonder overscan

De fotoos zijn niet van beste kwaliteit, hier in huis is het te donker en door de kleuring van het licht op dit moment verkleurt ook de foto. Maar daar gaat het gelukkig allemaal niet om, zoals je ziet valt er redelijk veel van de foto af, maar erger nog (vind ik) is dat de rand van de circel vervormd is. Als je de fotoos op ware grootte vergelijk dan zie je dat er een valse rand omheen is gekomen, die hoort er niet.

Wat je mist op die fotos is wat de TV van je beeld afknipt als het ware en daarna het plaatje opnieuw scaled (vergroot dus) naar 1920x1080. Als je dat met Photoshop doet dan zal je er weinig van zien, maar die doet over zo'n foto een halve seconde, mischien iets minder. En dan heb je een snelle pc. Die TV moet 50 van die beeldjes per seconde zien te scalen in progressive scan, en dan is het geen wonder dat tie dat niet net zo mooi doet als Photoshop.

Overscan zuigt dus behoorlijk en naar mijn mening reden nummer 1 waarom dat men het verschil niet ziet tussen 1080p en 720p (zoals je zo veel kunt lezen op het internet). Ik kan het hier 1 op 1 vergelijken en als ik een source heb die echt mooi 1080p is (movie trailers zijn te downloaden) dan zie je het verschil met je ogen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Even voor de beeldvorming: ik mis aan de rechterzijde een strook van 64 pixels, aan de overige zijden 32. Da's een totaal van 226,560 pixels en dat is 11% van het totaal (2073600).

Das 2 x zoveel als dat ik over het algemeen lees op het internet (5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zow,

confermatie van de reperateur. Ze hebben inmiddels een nieuw mainboard voor mijn F71 met daarin de nieuwe update.

Ben benieuwd of het de 1009 / 1010 of misschien wel de 1011 is... (met update gecombineerd).

Ze komen het morgen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Anoniem: 178168 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:09:

Kun jij in het service menu ook eens het versie nummer uitlezen?
Dus 1009/1010 oid?

Dan kan ik dat morgen avond es vergelijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Vanochtend de monteur over de vloer gehad. Hij kon de firmware niet updaten en er word een nieuw system board besteld. Hij verwacht volgende week bij mij terug te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

InflatableMouse schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 09:07:
[...]

...., maar erger nog (vind ik) is dat de rand van de circel vervormd is. Als je de fotoos op ware grootte vergelijk dan zie je dat er een valse rand omheen is gekomen, die hoort er niet.
Heb je wel de sharpness op 0 staan? Als het goed is heb je dan namelijk geen valse rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TrailBlazer schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:43:
sinds ik vanmorgen heb gevochten met mijn digitenne kastje :r (ik mis weer een aantal zenders) Doet mijn samung LE32S71 ook weer eens raar. Hele tijd geen last van gehad. Het komt erop neer dat de kleurinstellingen van alle inputs op nul staan. Ik heb dus een groen scherm. Ik kan met geen mogelijkheid de instellingen wijzigen. Pas als ik de prik eraf haal heb ik weer even normaal beeld totdat ik van inputsignaal wissel alles weer naar de klote.
iemand hier nog suggesties over. Ik word er heel chagerijing van zo ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:42:
[...]

iemand hier nog suggesties over. Ik word er heel chagerijing van zo ondertussen
Bel de helpdesk van digitene eens op ? Er zijn namelijk meer problemen met digitene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

aex351 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:45:
[...]

Bel de helpdesk van digitene eens op ? Er zijn namelijk meer problemen met digitene.
ook het beeld van mijn Xbox360 en DVD speler is naar de klote als het gebeurt. Hele TV is van slag af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag mijn LE32R71B Samsung besteld, hoop dat daar geen overscan problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De LE32R71B heeft wel overscan omdat het een 1366x768 scherm is. Alleen voor de F71 serie is er momenteel een firmware beschikbaar waarmee er zonder overscan 1080i/p kan worden gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wat heeft de resolutie met overscan te maken? Overscan betekent toch gewoon dat het beeld deels 'buiten' beeld valt? Dus dat de randen er afvallen. Dat kan volgens mij op resoluties vanaf 2x2 hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

InflatableMouse schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:14:
Vanochtend de monteur over de vloer gehad. Hij kon de firmware niet updaten en er word een nieuw system board besteld. Hij verwacht volgende week bij mij terug te kunnen komen.
Ik kan je morgen avond vertellen of dat werkt :) een nieuw mainboard.
Ben trouwens benieuwd hoe de monteur dit gaat doen.

Gezien ik met veel moeite de tv op de beugel van vogels heb gekrgen (die beweegbare) en dat aardig wat werk was. Als hij echt de hele kast eraf moet halen, dan mag hij wel een uurtje uittrekken om het ding uit elkaar te halen, moederbord vervangen, en dan weer uurtje om alles in elkaar te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjekster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:46:
Wat heeft de resolutie met overscan te maken? Overscan betekent toch gewoon dat het beeld deels 'buiten' beeld valt? Dus dat de randen er afvallen. Dat kan volgens mij op resoluties vanaf 2x2 hoor ;).
Ja, het gaat er mij om dat het er goed uitziet, dus geen problemen geeft die jullie krijgen.
Ik heb hier beneden al een Samsung LE32R51T staan uit 2005, dus ik neem aan dat het tegenwoordig niet minder is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik met m'n le32S71B gewoon pech heb als ik dat zo hoor qua firmware updates?
Dat krijg je met zo'n "instapper", had ik toch beter voor schoenen met veters kunnen gaan.
Alleen jammer dat ik m'n DVI-HDMI kabel van 60 euro nu voor nop gekocht heb, want ik stap wel over op een goede VGA kabel, dan is m'n probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Bwiep

Ik heb nu firmware versie 1010 ;)

(Waarin, zover ik tot nu toe heb kunnen zien, het overscan probleem NIET verholpen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat je een LE32S71B een instapper kan noemen, wou zelf eigenlijk ook eerst voor dat scherm gaan.

We hebben het wel over een scherm van €750, niet over een LCD'je van €400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Anoniem: 178168 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:05:
@ Bwiep

(Waarin, zover ik tot nu toe heb kunnen zien, het overscan probleem NIET verholpen is)
Ik meen hier gelezen te hebben dat er 2 firmwares waren? Eentje voor de overscan, en eentje voor de kleurproblemen oid. Volgens mij was die laatste de 1010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sjekster

Klopt. Ik kreeg echter van de monteur bij mij thuis te horen dat "wellicht" het overscan probleem ook opgelost zou zijn in deze update. Hij wist het niet omdat dit bedrijf (Tilburg) de update bij mij voor het eerst uitvoerde sinds Samsung deze had uitgegeven.

Inmiddels is denk ik duidelijk dat er voor de twee problemen twee aparte updates zijn welke niet gecombineerd kunnen worden. Heel handig in ieder geval O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14027

Hmm, ik ben een beetje confuus wat betreft het inbranden van het beeld op LCD TV's. Vanuit mijn computerervaring weet ik dat LCD-schermen niet inbranden, en 'iedereen' op het internet beweert dat LCD TV's ook geen last hebben van burn-in.

Nou is het zo dat de handleiding van de LE40F71 iets totaal anders beweert: je moet niet te lang je TV aan laten staan op hetzelfde beeld vanwege het gevaar voor het inbranden daarvan. Zeker als je langdurig op 4:3 kijkt (vanwege de zwarte strepen aan de zijkant) of bijvoorbeeld een PC er op hebt aangesloten.

Ik heb de neiging om er vanuit te gaan dat het gewoon klinkklare onzin is wat daar staat, maar dan vraag je je toch af waarom ze het in de handleiding neerzetten... Om zich in te dekken tegen eventuele (garantie-) claims? Maar als de techniek niet 'vatbaar' is voor burn-in, waarom dan uberhaupt er tegen indekken...

Mijn vraag is dus: is het zin of onzin wat de handleiding zegt?

Edit:
Ah, een beetje googlen doet wonderen. Als ik Wikipedia mag geloven, dan zou het in extreme gevallen een permanent probleem op kunnen leveren. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 14027 op 14-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153906

Hallo,

Ik ben vanmiddag even gaan kijken in de mediamarkt, en ik was vanplan een Samsung 226BW TFT monitor te halen. Tot ik verschillende lcd tv`s zag staan met computers erop...

Nu ben ik toch wel een (beetje) overtuigt dat ik er beter aan doe en grote LCD tv te kopen tegen over de inverhouding vrij kleine tft monitor. Ik zou graag jullie meening hierover pijlen.

Samsung 226BW widescreen LCD monitor
plus:
Speciaal voor computer gebruik en goede prijs/kwaliteit
kans op dode pixels... (Heeft een tv dit ook en wat doen we hier dan tegen? tips.)
An ultra-fast 2 ms Reactie

Min:
TN Paneel en is dus van mindere kwaliteit maar een beter prijs/snelheid
Ik vind hem vrij klein. bevoorbeeld om dvd of tv op te kijken.
Kijkhoek maar 160/160 graden

Samsung LE40F71B LCD TV

Plus:
Groot beeld en Volwaardige tv
Resolutie (horizontaal x verticaal) 1920 x 1080
Paneel type S-PVA, 8ms reactie en 178°/178° kijkhoek.

Min:
Onbekent hoe hij reageert op 80% pc gebruik en of hij er werkelijk geschikt voor is.

Mijn videokaart is een Ati Radeon X1600 Pro 512MB
Dit vond ik op een andere website.
* 1 x VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
* 1 x DVI-I - 29-pens gecombineerde DVI
* 1 x S-video-uitgang
* 1 x HDTV-uitgang ( on supplied cable )

Ik gebruik mijn computer meestal om te internetten/dvd kijken en ik speel af entoe wat games.
Afentoe ook wel online counter strike enzo..

Dus mijn vraag.. is deze lcd tv een volwaardige vervanger van de 226bw computer Monitor? En wat zijn de ervaringen in het tv/dvd enz gebruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153906 op 15-02-2007 00:28 ]

• RichieB
Sjekster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:46:
Aangezien er geen officiele TV resolutie bestaat die 1366x768 is (1280x720 komt er het dichtste bij) zal de TV altijd het signaal moeten scalen. En of hij dat nu doet naar precies 1366x768 of naar 1434x806 (en er dus 5% van het beeld niet zichtbaar is) maakt voor de kwaliteit van het beeld niet uit. Het is misschien zonde dat je niet alles ziet, maar voor TV/DVD is dat niet storend (alle CRTs doen het ook zo). Alleen als het digitale input signaal hetzelfde is als de beeld resolutie (zoals 1080i/p bij een full HD TV) geeft overscan wel kwaliteitsverlies (er wordt dan gescaled terwijl dat eigenlijk niet nodig is). Dus om overscan een probleem te noemen op een 1366x768 gaat mij een beetje ver. Helemaal als die TV wel een mogelijkheid bied om met een PC de TV aan te sturen met een 1360x768 resolutie.

• RichieB
Anoniem: 153906 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:22:
[LE40F71] Min:
Onbekent hoe hij reageert op 80% pc gebruik en of hij er werkelijk geschikt voor is.
Waarom zou PC gebruik anders zijn dan TV gebruik? Alsof het de TV wat uit maakt wat hij laat zien of welke input er gebruikt wordt..

Anoniem: 14027

Anoniem: 153906 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:22:
[...]
Dus mijn vraag.. is deze lcd tv een volwaardige vervanger van de 226bw computer Monitor? En wat zijn de ervaringen in het tv/dvd enz gebruik?
Hij vervangt hier mijn 19" TFT scherm van Acer sinds een paar dagen, en het bevalt prima! Computer eraan prikken, op 1920x1080 gooien en gaan met die handel. Ziet er echt schitterend uit. Ik zit overigens op ongeveer een metertje afstand voor computerwerk (vandaar dat ik per sé een full HD scherm wilde aanschaffen), en op twee tot drie meter voor films en console games. Speaking of which, World of Warcraft op een 40" scherm is erg cool :9~

Je wil wel de energy saving op medium of zo zetten voor PC mode, omdat je anders op zo'n kleine afstand je ogen d'r uit blaast met de helderheid van het scherm ;)

Anoniem: 14027 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:48:
[...]

Hij vervangt hier mijn 19" TFT scherm van Acer sinds een paar dagen,
Bedankt voor je replay, dit steunt me om het toch door te zetten :-D

[/quote] Waarom zou PC gebruik anders zijn dan TV gebruik? Alsof het de TV wat uit maakt wat hij laat zien of welke input er gebruikt wordt.. [quote]

Omdat zoveel dingen in het leven anders zijn dan dat we zouden willen of verwachten :X

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Eehm. Die LE40F71B doe je noemt kost 1530,- Voor dat geld koop je ook een 30" Dell met een resolutie van 2560x1600. Ik zou echt geen seconde hoeven twijfelen tussen die twee :)

Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/mv_large/20_210-15489.jpg

Overigens lijkt me een 40" monitor redelijk onbruikbaar als je geen buro hebt waar je de monitor 1 tot 1.5m van je af kan zetten. 40" heeft zeker een hoop pats gehalte maar als je hem niet ook gaat gebruiken als TV vanaf een metertje of 4 dan zie ik het voordeel niet zo?

Anoniem: 14027 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:36:
Hmm, ik ben een beetje confuus wat betreft het inbranden van het beeld op LCD TV's. Vanuit mijn computerervaring weet ik dat LCD-schermen niet inbranden, en 'iedereen' op het internet beweert dat LCD TV's ook geen last hebben van burn-in.

Nou is het zo dat de handleiding van de LE40F71 iets totaal anders beweert: je moet niet te lang je TV aan laten staan op hetzelfde beeld vanwege het gevaar voor het inbranden daarvan. Zeker als je langdurig op 4:3 kijkt (vanwege de zwarte strepen aan de zijkant) of bijvoorbeeld een PC er op hebt aangesloten.

Ik heb de neiging om er vanuit te gaan dat het gewoon klinkklare onzin is wat daar staat, maar dan vraag je je toch af waarom ze het in de handleiding neerzetten... Om zich in te dekken tegen eventuele (garantie-) claims? Maar als de techniek niet 'vatbaar' is voor burn-in, waarom dan uberhaupt er tegen indekken...

Mijn vraag is dus: is het zin of onzin wat de handleiding zegt?

Edit:
Ah, een beetje googlen doet wonderen. Als ik Wikipedia mag geloven, dan zou het in extreme gevallen een permanent probleem op kunnen leveren. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence.
Nee is gewoon indekken, net zoals ze in de boekjes van computerspellen eerste flink zichzelf indekken voor als je compleet wordt verneukt door het spelletje.

Anoniem: 14027 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:48:
[...]

Hij vervangt hier mijn 19" TFT scherm van Acer sinds een paar dagen, en het bevalt prima! Computer eraan prikken, op 1920x1080 gooien en gaan met die handel. Ziet er echt schitterend uit. Ik zit overigens op ongeveer een metertje afstand voor computerwerk (vandaar dat ik per sé een full HD scherm wilde aanschaffen), en op twee tot drie meter voor films en console games. Speaking of which, World of Warcraft op een 40" scherm is erg cool :9~

Je wil wel de energy saving op medium of zo zetten voor PC mode, omdat je anders op zo'n kleine afstand je ogen d'r uit blaast met de helderheid van het scherm ;)
Genoobtubed worden in BF2 op een 50 inch Plasma is ook niet echt goed voor je hart.

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Anoniem: 178168 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:05:
@ Bwiep

Owkee dan zijn er dus zeker 2 aparte updates beschikbaar:
1010 -> Lost kleuren probleem onder movie mode op
1009 -> Lost overscan probleem

• Sjekster
RichieB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:31:
[...]

Aangezien er geen officiele TV resolutie bestaat die 1366x768 is (1280x720 komt er het dichtste bij) zal de TV altijd het signaal moeten scalen. En of hij dat nu doet naar precies 1366x768 of naar 1434x806 (en er dus 5% van het beeld niet zichtbaar is) maakt voor de kwaliteit van het beeld niet uit. Het is misschien zonde dat je niet alles ziet, maar voor TV/DVD is dat niet storend (alle CRTs doen het ook zo). Alleen als het digitale input signaal hetzelfde is als de beeld resolutie (zoals 1080i/p bij een full HD TV) geeft overscan wel kwaliteitsverlies (er wordt dan gescaled terwijl dat eigenlijk niet nodig is). Dus om overscan een probleem te noemen op een 1366x768 gaat mij een beetje ver. Helemaal als die TV wel een mogelijkheid bied om met een PC de TV aan te sturen met een 1360x768 resolutie.
Helemaal mee eens hoor, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom de TV wel overscan zou hebben, OMDAT het een 1366x768 scherm is. Het feit of het hinderlijk is of niet staat hier even los van. ;)

• Ferry34
bartvb schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 07:40:
Eehm. Die LE40F71B doe je noemt kost 1530,- Voor dat geld koop je ook een 30" Dell met een resolutie van 2560x1600. Ik zou echt geen seconde hoeven twijfelen tussen die twee :)

[afbeelding]

Overigens lijkt me een 40" monitor redelijk onbruikbaar als je geen buro hebt waar je de monitor 1 tot 1.5m van je af kan zetten. 40" heeft zeker een hoop pats gehalte maar als je hem niet ook gaat gebruiken als TV vanaf een metertje of 4 dan zie ik het voordeel niet zo?
Op die, overigens heel mooie, Dell 30" is het niet mogelijk een xbox360 aan te sluiten mocht je dat willen. Heeft ook minder aansluitingen helaas. Op die nieuwe 27 inch kan het weer wel, maar ja, toch weer te klein jammer genoeg

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 15-02-2007 14:36 ]

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

bwiep schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:34:
[...]

Owkee dan zijn er dus zeker 2 aparte updates beschikbaar:
1010 -> Lost kleuren probleem onder movie mode op
1009 -> Lost overscan probleem
Ze hebben de replacement van mijn mainboard uitgevoerd.
Netjes de tv van de muur gehaald, mobo vervangen, netjes teruggehangen.
(daar was mijn vriendin bij).

Zonet ben ik aan het testen gegaan. Idd ik zie dat ik nu bij hdmi de justscan mogelijkheid heb.
Maar weet niet wie dat getest heeft want het werkt voor geen meter.

Hij overscanned niet meer nee, maar hij heeft wel een zwarte streep links van pixes die hij niet gebruikt. Dat lost hij op door het hele plaatje naar rechts te schuiven.
Daarnaast zie ik dat hij niet 1:1 pixel aligned is... Gezien hij via de vga ingang nog steeds scherper is.
Als ik van mijn pc de lettertjes bekijk hebben die allemaal dubbelel lijnen etc etc etc.

Morgen dus maar weer even contact opnemen met de reperateur, van mij mogen ze verder zoeken.

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Zonet viel me eigenlijk op dat het lijkt alsof alle horizontale lijntjes wel gewoon 1 pixel breed zijn.
Maar dat de verticale streepjes allemaal dikker zijn. Letter dubbel enzo maar alleen dubbele verticale strepen.

Lijkt me toch dat ze iets nog niet goed decoderen ofzo, want als ze in een of ander beeldalgorithme zouden schalen dan zou je de verticale lijntjes ook dubbel moeten zien. Het streepje rond de bekijk bericht button is bv de verticale streep dubbel (eentje lichter grijs) terwijl hij verticaal perfect 1 pixel breed zwart is.

Via de vga ingang heb je dat niet.

Wat me wel opvalt is dat via hdmi ingang de kleuren echt veel mooier zijn (zal wel door de beeldverwerkende algorithmes zo opgeknapt worden).

Wil iemand anders ook nog eens kijken of hij hetzelfde probleem heeft?

Schandalig dat deze problemen aanwezig zijn bij televisie's die 2000 gulden (even omrekenen ter illustratie waar we hier over praten) of meer kosten

• RichieB
Sjekster schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:56:
[...]
Helemaal mee eens hoor, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag waarom de TV wel overscan zou hebben, OMDAT het een 1366x768 scherm is. Het feit of het hinderlijk is of niet staat hier even los van. ;)
Omdat het een TV is, en omdat bij TVs al 100 jaar overscan wordt gedaan? De vraag is of het bij 720p en 1080i/p nog nodig is om overscan te doen. Het antwoord is in princiepe: nee. Het is niet meer nodig om het beeld uit te rekken tot over de rand van de beeldbuis om zo vervorming te verdoezelen. Het is ook niet meer nodig om de eerste beeldlijn niet weer te geven omdat daar nu geen teletext informatie meer in zit. Aan de andere kant geeft mijn DCB-H360R full HD decoder aan een kant van het scherm 1 colom zwarte pixels. Mijn upscaling DVD speler laat bij 720p en 1080i rondom het hele beeld een zwarte rand zien. Nu zijn dit toevallig ook Samsung apparaten, dus ik weet niet of Samsung het gewoon niet begrepen heeft, of dat alle digitale TV producenten vasthouden aan overscan.

Feit blijft dat je bij weergave van 1080i/p op een 1920x1080 scherm je gewoon 1:1 weergave wilt kunnen doen omdat dit de beste kwaliteit oplevert. Voor alle andere situaties (waar er toch al gescaled wordt) is het wellicht een princiepe kwestie, maar meer ook niet.

• RichieB
bwiep schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:28:
Zonet viel me eigenlijk op dat het lijkt alsof alle horizontale lijntjes wel gewoon 1 pixel breed zijn.
Maar dat de verticale streepjes allemaal dikker zijn. Letter dubbel enzo maar alleen dubbele verticale strepen.
Ik gok dat de aansturing vanuit je PC via HDMI niet helemaal lekker verloopt. Zorg ervoor dat je video driver de EDID informatie gebruikt, en niet een of andere standaard 1080p mode pakt.

• Sjekster
Ik blijf erbij dat resolutie er geen bal mee heeft te maken. Het was enkel een probleem bij CRT televisies, vanwege soms slechte convergentie. LCDs hebben daar sowieso geen last van, dus dan is overscan idd helemaal overbodig. Maar dat staat IMO helemaal los van de resolutie van het scherm.

Ik heb even rond gebeld, maar de Samsung LE40F71B LCD TV is bijna nergens meer op voorraad. dus dat wordt nog even wachten :-(.

Hoe zit dat bij een LCD tv.. hebben die ook last van dode-pixels enzo?
En zo ja hoe kan ik dan het beste te werk gaan?
Kan ik bevoorbeeld met een laptop in de winkel daar gaan testen op die pixels?

Ik hoor graag hoe jullie hier mee omgegaan zijn.

Anoniem: 153906 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:12:
Ik heb even rond gebeld, maar de Samsung LE40F71B LCD TV is bijna nergens meer op voorraad. dus dat wordt nog even wachten :-(.

Hoe zit dat bij een LCD tv.. hebben die ook last van dode-pixels enzo?
En zo ja hoe kan ik dan het beste te werk gaan?
Kan ik bevoorbeeld met een laptop in de winkel daar gaan testen op die pixels?

Ik hoor graag hoe jullie hier mee omgegaan zijn.
Ik principe mogen er geen oplichtende dode puxels zijn en 3 zwarte pixels (oplichtende dode pixels zijn zwaar irritant, zwarte pixels is ook natuurlijk niet leuk, maar een stuk minder erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

RichieB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:52:
[...]

Ik gok dat de aansturing vanuit je PC via HDMI niet helemaal lekker verloopt. Zorg ervoor dat je video driver de EDID informatie gebruikt, en niet een of andere standaard 1080p mode pakt.
Mja, dat dacht ik ook.. Maar hij heeft gewoon setting via EDID gebruikt.
En andere pc doet exact hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

JinZa

Your life is digital..

bwiep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:22:
[...]

Welke firmware versie zit er nu in je TV bwieb? 1009SVC? Nog steeds problemen met kleuren met switchen moviemode?

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welk kleuren probleem heb je ik heb ook problemen met de kleuren op een 32S71B alle instellingen springen op nu met als gevogl een groen scherm :( Bij het switches dus tussen de inputs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
bwiep schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:22:
Heb je ook een niet-PC 1080i/p bron? Misschien werkt je HDMI ingang niet 100% goed? Klagen over PCs via HDMI zal lastig worden aangezien er expliciet in de handleiding staat dat dit niet werkt (wat natuurlijk onzin is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

JinZa schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:01:
[...]

Welke firmware versie zit er nu in je TV bwieb? 1009SVC? Nog steeds problemen met kleuren met switchen moviemode?
Idd, en ja deze heeft nog steeds problemen nmet movie mode (maar die gebruik ik niet).

Zonet nog gebeld met reperateur.
Die zegt dat samsung niets meer gaat doen.

Wat er nml op lijkt alsof de dvi header niet goed gedecodeerd wordt en daardoor dus 3 pix opschuift.
Heb het idd nog niet geprobeerd met andere resoluties... Zal ik es proberen als mijn media center weer in elkaar zit (ben hem aan het migrere naar een hfx classic kast).

Ga als het goed is ook vandaag mijn videokaart upgraden van een x800 xt pe naar een x1950pro. Misschien dat daar nog verschil inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

RichieB schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Heb je ook een niet-PC 1080i/p bron? Misschien werkt je HDMI ingang niet 100% goed? Klagen over PCs via HDMI zal lastig worden aangezien er expliciet in de handleiding staat dat dit niet werkt (wat natuurlijk onzin is).
Kwestie van iemand vinden met een hdmi dvd speler of een hdmi satteliet ontvanger oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist de Samsung LE32R71B ontvangen en ga hem dus straks instellen.
Iemand nog tips in het algemeen of settings voor deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hmm klinkt niet echt positief Bwiep.

Is daar dan niks over geroepen op AVforums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 00:05
Ik heb hier de le46f71 al enig tijd maar ben het niet mee eens dat movie mode mooier is.
Ik kijk tv via upc digital mediabox (scart) en kijk film met mijn onkyo dvdspeler met component uitgang of xbox360 (component).

Ik heb hem nu op movie/film mode
contrast : 90
helderheid : 40
scherpte : 50
kleur : 35
kleurtint : normaal

zelf vind ik de tv in dynamisch net iets mooier
contrast : 90
helderheid : 30
scherpte : 50
kleur : 60
kleurtint: warm2

(instellingen komen niet echt overheen en t verschilt ook wel naar de bron)
Zijn er optimale instellingen bekend bij iemand?
Ik zie in het service menu veel meer instellingen zoals gamma etc..
heeft iemand hier instellingen in gedaan om beeld kwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bij alle kanalen ze gefintuned op -3 tot -7, daar worden ze een stuk egaler van.
Moet zeggen dat ik de LE32R71B een mooi scherm vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb power saving op high staan (regelt backlight), brightness op 60, contrast op 100, in service menu onder WB subcontrast op 160 en subbrightness op 122. Verder kijk ik in movie mode, kleurtint op normal.

Als ik met deze settings via VGA kijk dan ziet het er niet uit, veel te flets, te weinig kleur enzo. Op HDMI ziet dit er bij mij erg mooi uit, natuurlijke kleuren en rustig beeld, niet te fel en het mooiste zwart dat ik heb gezien voor een LCD panel (maar nog steeds een beetje grijs ;) ).

Maar smaken verschillen, de meeste vinden mijn voorkeur te koel maar ik vind het natuurlijk. En bovendien is geeneen panel hetzelfde dus mijn instellingen gaan denk ik nooit het zelfde resultaat geven op jouw TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Le32R71B ingesteld op:

Instellingen Samsung LE32R71B

Beeld:

Modus: Film
Formaat: Auto-Breed
Digitaal ruisfilter: Aan

Geluid:

Modus: Standaard
-rest op “Uit”

Overig:

Blauw Scherm: Uit
Melodie: Uit
Spaarstand: Uit

Daarnaast dus een paar kanalen gefintuned op -3 tot -6
En het ziet eruit als Digitale TV op vele zenders, ben echt heel blij ermee.

Moet wel opmerken dat ik nieuwe gouden coax kabels heb (ook maar van €7 hoor)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 17-02-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom verschijnt dit topic niet meer op Tweakers? kon hem alleen vinden via een behoorlijk omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 149587 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:17:
Waarom verschijnt dit topic niet meer op Tweakers? kon hem alleen vinden via een behoorlijk omweg.
Staat er gewoon nog tussen hoor. Misschien is het wat handiger als je het toevoegd aan je favorieten. Deel 5 komt er ook alweer aan ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 11:37
Ik heb sinds gisteren hier een Samsung LE26R71B en ik heb het gevoel dat het scherm naar beneden hangt. Ik heb al naar de voet zitten kijken maar ik kan volgens mij niets veranderen. Is dat normaal dat het scherm een beetje naar beneden staat gericht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blubbers schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:43:
Ik heb sinds gisteren hier een Samsung LE26R71B en ik heb het gevoel dat het scherm naar beneden hangt. Ik heb al naar de voet zitten kijken maar ik kan volgens mij niets veranderen. Is dat normaal dat het scherm een beetje naar beneden staat gericht ?
Nee dat is niet normaal, ik schat dat je niet alle 4 de schroeven achterin goed heb aangedraaid.

Als dat niet werkt: haal ze er alle 4 uit en doe dan eerst de bovenste rij schroeven erin, en als die goed vastzitten schroef je de onderste rij erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:30:
[...]

Staat er gewoon nog tussen hoor. Misschien is het wat handiger als je het toevoegd aan je favorieten. Deel 5 komt er ook alweer aan ;) .
Wil je deel 5 maken aub? deze raakt een beetje vol.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 149587 op 19-02-2007 08:47 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.