[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 35.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
Ik heb net bij de Mediamarkt 250 euro teruggekregen. :*) Ik had daar vorige week voor EUR 1930 een LE40F71 gekocht tijdens de 0% btw actie. Toen ik vandaag belde zijn de afdelingschef dat hij inderdaad vandaag de prijsdalingen van Samsung had binnengekregen. De nieuwe prijs bij de Mediamarkt voor deze TV is nu EUR 1999. Met de BTW er af kom je dan op EUR 1680. Ik vind dit erg coulant van MM omdat de 0% actie natuurlijk vorige week gold, en niet vandaag. Bovendien was het enige bewijs dat ik had prijzen van EUR 1530 bij webshops (met 2-3 weken levertijd) en een prijs van EUR 1699 bij Foka (zonder voorraad). Dit valt allemaal niet onder de laagste prijsgarantie van MM. Maar goed, als ze het hadden geweigerd had ik 'm toch echt wel teruggebracht. Een maandje wachten voor 400 euro had ik wel doorgekomen.

Btw, de dame van de infobalie belde naar de TV afdeling, en die melde dat de prijs EUR 2299 was. Ze hebben de nieuwe prijzen dus nog niet doorgevoerd. Gelukkig kon de chef opheldering geven. _/-\o_

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek om het gewone beeld via mijn HDMI DVD Speler mooier te maken met de servicemenu instellingen, wie heeft hier wat aan gedaan.

N71 46

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:20:
[...]
Heb je een adres voor mij en typenummer muurbeugel die je hebt gebruikt? Ik dacht dat die dingen juist enkele honderden euro's kosten. 30 euro is bijzonder cheap! :D
Ik heb een 15 graden draaibare beugel gekocht in deze eBay shop. 30 euro + 15 euro opsturen. Echt hele goede kwaliteit, en compleet met alle schroeven die je je maar kan wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik heb eigenlijk een vraag over de LE32M71B welke ik op korte termijn eventueel wil aanschaffen.
Er staan op verschillende websites dat dit scherm een Audio uit-connector heeft, maar de plaats van aansluiting staat verschillend vermeld.

Heeft dit scherm nu audio-uit (stereo) aan de achterkant/voorkant/zijkant? En zoja, is dit niet enorm irritant als je dit scherm continu op je speakerset wil aansluiten, ivm twee snoertjes die je altijd ziet uitsteken?

Jammer genoeg heb ik net pas gelezen over de actie van de MM, net te laat met mijn aanschaf ben ik bang. Waar ik ook bang voor ben zijn prijsverlagingen in het verschiet, kheb geen idee wanneer dit scherm is uitgekomen en of er binnenkort eventueel een opvolger gaat komen.

Kvraag me ook af of 82cm niet wat groot is voor een kijk afstand van ongeveer 3 meter...

[ Voor 5% gewijzigd door Novah op 01-02-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi idd. Maar als je nu iets anders wilt aansluiten kun je óf niet bij óf je moet die kabelgoot opmaken, om er vervolgens nog niet bij te kunne.:9

Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
r0g3r schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:53:
[...]

hartstikke goed toch? jou TV geeft uit zichzelf aan wanneer de gebruiker zijn instellingen zo hard verkloot dat het beeld niet meer om aan te zien is. De spaarstand haalt zowat alles wat mooi zou moeten zijn aan een LCD naar beneden. Detail wordt vager en slechter, kleuren niet meer zo intens en kom nou, als je dan toch gekozen hebt voor een wat geavanceerdere TV t.o.v. je CRT bakbeest die je hoogstwaarschijnlijk hiervoor had, zou ik dat beetje extra stroom gewoon voor lief nemen. Op jaarbasis scheelt 't je hooguit een paar tientjes en daarvoor zou je het hele jaar naar een scherm kijken waarvan je weet dat je het optimale er niet uit haalt.
Nou..nou.. Niet zo onaardig "verkloot" "niet om aan te zien" enz.

Wij kijken vooral in de avond TV in een woonkamer met voornl. kaarslicht of gedimde spotjes. Wanneer je dan de TV (LE40F71B) niet op spaarstand zet, dan wordt je sneeuwblind van de enorme lichtopbrengst. Het gaat dus niet om het geld, maar om de rust voor m'n ogen. En dan ligt het er ook nog aan welke Samsung LCD je hebt. Want ze hebben niet allemaal dezelfde lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Mooi hoor! Maar waar is je linker frontspeaker gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

17maart schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:17:
[...]

Wij kijken vooral in de avond TV in een woonkamer met voornl. kaarslicht of gedimde spotjes. Wanneer je dan de TV (LE40F71B) niet op spaarstand zet, dan wordt je sneeuwblind van de enorme lichtopbrengst. Het gaat dus niet om het geld, maar om de rust voor m'n ogen. En dan ligt het er ook nog aan welke Samsung LCD je hebt. Want ze hebben niet allemaal dezelfde lichtopbrengst.
Daarnaast wil ik ook nog graag de donkere partijen in een beeld als donker ervaren en niet als lichtgrijs.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

RichieB schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:01:
Ik heb net bij de Mediamarkt 250 euro teruggekregen. :*) Ik had daar vorige week voor EUR 1930 een LE40F71 gekocht tijdens de 0% btw actie. Toen ik vandaag belde zijn de afdelingschef dat hij inderdaad vandaag de prijsdalingen van Samsung had binnengekregen. De nieuwe prijs bij de Mediamarkt voor deze TV is nu EUR 1999. Met de BTW er af kom je dan op EUR 1680. Ik vind dit erg coulant van MM omdat de 0% actie natuurlijk vorige week gold, en niet vandaag. Bovendien was het enige bewijs dat ik had prijzen van EUR 1530 bij webshops (met 2-3 weken levertijd) en een prijs van EUR 1699 bij Foka (zonder voorraad). Dit valt allemaal niet onder de laagste prijsgarantie van MM. Maar goed, als ze het hadden geweigerd had ik 'm toch echt wel teruggebracht. Een maandje wachten voor 400 euro had ik wel doorgekomen.

Btw, de dame van de infobalie belde naar de TV afdeling, en die melde dat de prijs EUR 2299 was. Ze hebben de nieuwe prijzen dus nog niet doorgevoerd. Gelukkig kon de chef opheldering geven. _/-\o_
Netjes,.. zeer netjes
Ik ben net effe lang de BCC gegaan voor zo'n zelfde actie,.... helaas. Toch ben ik blij met m'n aankoop. Je kan wel blijven wachten maar je loopt altijd het risico in deze brance van prijsverlagingen.
zei FullThrottle die lacht als een boer met kiespijn

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
FullThrottle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:38:
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Overigens viel het me gisterenavond wel op dat er toch het nodige detail wegviel in de donkere gebieden op het scherm. Ik denk dat de instellingen van mparter iets te enthousiast zijn maar dat moet je zelf maar bekijken.
Wanneer ik een tijdje heb kunnen spelen dan zal ik mijn definitieve instellingen hier posten.
Ik heb ze ook exact over genomen, alleen getest in dashboard en GoW. Mijn kleine broertje erbij geroept en gevraagd of hem iets opviel. (als het goed is dus niet). Nu is het natuurlijk beetje slechte vraagstelling, maar hij zei dat hij het beter er uit vond zien. Maar het bleek dus iets lichter te zijn.

Naar mijn eigen idee was het grootste gedeelte van het wash effect wel weg, maar toch springen de kleuren met component er iets meer uit, aan de andere kant ervaar ik wel wat meer detail. Ik houd het dus gewoon zo, wat zijn je normale instellingen in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

DarkShadow schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:40:
[...]
..., wat zijn je normale instellingen in het menu?
Deze heb ik voor nu ook letterlijk van mparter overgenomen.

Contrast: 90
Brightness: 45
Colour: 55
Tone: Normal
Energy: Low
Game modus: off

In eerste instantie was het mij niet opgevallen dat hij zijn energy setting op low had staan en aangezien die van mij op high staat vond ik het beeld toch wel erg donker. Nu ik het op low heb gezet vind ik het beeld een heel stuk beter. Nog niet perfect maar daar ga ik nog even mee stoeien volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Sharpness op 0 aangezien die instelling een ervenis is uit het verleden toen beeldschermen nog niet de kwaliteit van hedendag hadden. Sharpness voegt namelijk witte lijnen langs donkere randen en zwarte lijnen langs lichte randen toe om een onscherp beeld van een tv te camoufleren. Met een moderne TV is dit niet nodig.

Natuurlijk is de instelling die jij het mooiste vind de beste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 22:18
Wat denken jullie van die enorme prijsdrop van de LE40F71?

Lees dit topic al veel te lang en nu ik mijn vriendin ook eindelijk zover heb wil ik er erg graag één gaan kopen. Nu de prijs zover dropt is het natuurlijk erg interessant om te kopen. Maar vanwaar de enorme drop? Nieuwe productrange? Zijn daar al specs van bekend?

Andere vraag: Zijn er mensen hier die al ervaring hebben met XBMC op de F71? XBMC kan in Full-HD, maar ik vraag me af of je daar een speciale kabel voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
DarkShadow schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:40:
[...]

Ik heb ze ook exact over genomen, alleen getest in dashboard en GoW. Mijn kleine broertje erbij geroept en gevraagd of hem iets opviel. (als het goed is dus niet). Nu is het natuurlijk beetje slechte vraagstelling, maar hij zei dat hij het beter er uit vond zien. Maar het bleek dus iets lichter te zijn.

Naar mijn eigen idee was het grootste gedeelte van het wash effect wel weg, maar toch springen de kleuren met component er iets meer uit, aan de andere kant ervaar ik wel wat meer detail. Ik houd het dus gewoon zo, wat zijn je normale instellingen in het menu?
Maar het is toch altijd zo geweest dat de componentenaansluiting met je xbox360 meer kleur geven en dat de VGA scherper is?
Welke Samsung heb jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:01:

Heel interessant, bij welke mediamarkt was dat (ivm laagste prijsgarantie)? Ik heb ook vorige week een LE40F71 gekocht en ben vandaag wezen kijken maar hij stond nog voor 2199 euro. Mag je de TV zonder reden terug brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Zow, beste Samsung-LCD experts... ;)

Morgen (soort van vandaag, vrijdag dus), ga ik dan eindelijk een LCD tv kopen, een LE32R71B waarschijnlijk. Nu heb ik heeeel het topic doorgelezen (kben er kapot van, tis nog laat ook!) en heb ik aantekeningen gemaakt. Aan de hand van deze aantekeningen kan ik morgen aan de verkoper nog wat vraagjes stellen en wat dingen afspreken, graag zou ik jullie mening over mijn lijstje willen hebben.

* pieptoon -> garantie?
* dode pixels -> garantie?
* service menu -> bekijken
* analoog tv signaal -> bekijken
* optie 'just scan' -> aanwezig? (ivm overscan)
* calibratie -> zien/proberen
* optie auto-contrast aanpassingen -> optie bekijken
* scaling input -> bekijken (4:3, 16:9, scart - kabeltv)
* shop modus -> ?
* zaptijd -> instelbaar? zien!

Deze tv is mij vandaag aangeboden voor €899, ik wil hem morgen voor uiterlijk €850 meenemen.
Wat denken jullie ervan?

Owjah, kga deze tv gebruiken voor Xbox 360 (component), Mediacenter (D-Sub) en een standaard tv-signaal (Casema). Tevens heb ik snel een hekel aan lekkende randen (backlight), hier ga ik ook op letten morgen. Als iemand mij nog wat tips kan geven of een opmerking heeft... graag, alle feedback is welkom. Khoop hem morgen neer te kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:30:
[...]
Heel interessant, bij welke mediamarkt was dat (ivm laagste prijsgarantie)? Ik heb ook vorige week een LE40F71 gekocht en ben vandaag wezen kijken maar hij stond nog voor 2199 euro. Mag je de TV zonder reden terug brengen?
Media Markt Den Haag (centrum). Het klopt dat de prijzen nog niet zijn aangepast, maar als het goed is zijn de nieuwe prijzen wel al bekend bij de afdelingsmanager. Ik gok dat de nieuwe prijzen volgende week in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Novah schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:52:
Zow, beste Samsung-LCD experts... ;)

Morgen (soort van vandaag, vrijdag dus), ga ik dan eindelijk een LCD tv kopen, een LE32R71B waarschijnlijk. Nu heb ik heeeel het topic doorgelezen (kben er kapot van, tis nog laat ook!) en heb ik aantekeningen gemaakt. Aan de hand van deze aantekeningen kan ik morgen aan de verkoper nog wat vraagjes stellen en wat dingen afspreken, graag zou ik jullie mening over mijn lijstje willen hebben.

<opsomming>

Deze tv is mij vandaag aangeboden voor €899, ik wil hem morgen voor uiterlijk €850 meenemen.
Wat denken jullie ervan?

<nog een stukje>
Respect dat je alles hebt doorgelezen. Lijkt me niet altijd een pretje te zijn ;)

Dat lijkt mij, gezien de laagste prijzen op het web, een nette prijs. Zeker als je hem direct mee kunt nemen. Dus als je bereidt bent om dat te betalen dan lijkt me dat prima.

Dan nog even over de zaken waar je op wilt letten. Een groot deel daarvan is goed te beoordelen of na te vragen (ook zeker doen, zekerheid kan nooit geen kwaad). Maar dingen als beeldkwaliteit is meestal moeilijk te beoordelen in de winkel. Vaak zijn ze gewoon slecht aangesloten. Verschil tussen analoog en digitaal is ook niet te zien op die manier. In de winkel is het met veel ruis of met héél veel ruis. Als je een meewerkende winkel bediende treft die dit je wel wil/kan laten zien, dan uiteraard meteen zorgen dat je deze mogelijkheden pakt. Veel succes met de koop in ieder geval!

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Novah schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:52:

Wat denken jullie ervan?
voor die prijs zou ik m ook bij de media markt kopen. Online kost hij net onder de 800, dus 850 in de winkel is goede prijs

- Vraag trouwens of je TV kan bekijken voor dode pixels.
- Vraag of je op later tijdstip extra garantie kan kopen. Dit zullen ze je vast aanbieden, maar volgens consumentenorganisaties heb je die garantie eigenlijk al. Dus dat zou ik ieg uitzoeken. Bij bijv BCC kan je voor 100 euro 3 jaar extra garantie krijgen oid.
- Vraag ook of je 100% zeker een nieuw exemplaar krijgt, want media markten hebben er een handje van om gerepareerd spul als nieuw te verkopen. Was laatst nog op TROS Radar of TROS opgelicht.

verder heb je wel de goede vragenlijstje opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Hij staat bij de scheer en foppen nu voor 849,- te koop. Als ik het goed heb.
Ow das de s versie... die daarin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:58:
[...]

Media Markt Den Haag (centrum). Het klopt dat de prijzen nog niet zijn aangepast, maar als het goed is zijn de nieuwe prijzen wel al bekend bij de afdelingsmanager. Ik gok dat de nieuwe prijzen volgende week in gaan.
Bedankt voor je snelle reactie. Kan ik morgen misschien wat meer druk zetten. Anders krijgen ze het scherm gewoon weer terug. LOL

Gelukkig de doos nog bewaard, de vrouw wil graag altijd alles weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Bedankt voor al jullie feedback!
Om even in te gaan op drie extra vragen van Kurios:
Kurios schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 01:17:
1 Vraag trouwens of je TV kan bekijken voor dode pixels.
2 Vraag of je op later tijdstip extra garantie kan kopen.
3 Vraag ook of je 100% zeker een nieuw exemplaar krijgt
1. Is dit aan te raden, aangezien het model dan aangesloten moet worden, opwarmt en daarna weer ingepakt wordt? Kdenk dat die verkopers gaan zeuren dat het slecht zou zijn voor het scherm wanneer hij opwarmt en hij daarna vervoert gaat worden.
2. Dit ga ik zeker doen, 100 euro... 3 jaar, wat denken jullie daarvan? Bovendien, is het niet mogelijk om de verkoper te vertellen dat ik 8 dagen bedenktijd heb en ik niet direct extra garantie wil aanschaffen terwijl ik misschien niet tevreden ben over het model (pixel/brom/productiefout)?
3. Top, hier wil ik natuurlijk wel zeker van zijn... maargoed een verkoper met een pokerface kan mij alles wijsmaken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Ferry34 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:04:
[...]

Maar het is toch altijd zo geweest dat de componentenaansluiting met je xbox360 meer kleur geven en dat de VGA scherper is?
Welke Samsung heb jij eigenlijk?
LE27s71, niet de beste versie dus :)

Maargoed, daar ging het dus juist over, vga gaf een wat wittige waas, net alsof er teveel brightness stond maar je het niet kon verwijderen. Door een instelling in het service menu te veranderen is een groot gedeelte hierdoor weg te halen. En dat zijn we nu een beetje aan het uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:40
Novah schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:36:
Ik heb eigenlijk een vraag over de LE32M71B welke ik op korte termijn eventueel wil aanschaffen.
Er staan op verschillende websites dat dit scherm een Audio uit-connector heeft, maar de plaats van aansluiting staat verschillend vermeld.

Heeft dit scherm nu audio-uit (stereo) aan de achterkant/voorkant/zijkant? En zoja, is dit niet enorm irritant als je dit scherm continu op je speakerset wil aansluiten, ivm twee snoertjes die je altijd ziet uitsteken?

Jammer genoeg heb ik net pas gelezen over de actie van de MM, net te laat met mijn aanschaf ben ik bang. Waar ik ook bang voor ben zijn prijsverlagingen in het verschiet, kheb geen idee wanneer dit scherm is uitgekomen en of er binnenkort eventueel een opvolger gaat komen.

Kvraag me ook af of 82cm niet wat groot is voor een kijk afstand van ongeveer 3 meter...
Audio uit = achterzijde, audio in = zijkant. Maar die laatste ga je niet willen gebruiken. :-)
(Zie ook: http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/200610/20061002195503046/EN/4_sub.htm )
3 Meter is perfect voor 32", houd als vuistregel aan: 10 * aantal inches beelddiagonaal --> ideale kijkafstand in centimeters.

NB check ook kieskeurig.nl even, ik las wat negatieve berichten over die 100Hz versie (al verschillen daar de meningen over - zie ook deze thread) en heb op grond daarvan de 32N71b gekocht. Helemaal goed, dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audio OUT ook aan de zijkant, voor hoofdtelefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41
jverdeyen schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:27:
[...]

wat is het type van die muurbeugel ?
de beugel is van het merk Vogels VFW 032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:20:
[...]

Ow sorry je hebt gelijk. Op kieskeurig stond dit namelijk verkeerd vermeld. R72 = 855 euro, N71 = 956 euro en de M71= 1040 euro. Hoe vind jij de N71 tot nu toe? Bevalt het je goed?

Heb je een adres voor mij en typenummer muurbeugel die je hebt gebruikt? Ik dacht dat die dingen juist enkele honderden euro's kosten. 30 euro is bijzonder cheap! :D
Ik heb hem toendertijd (oktober) bij E-shop besteld. De prijs zat ex btw zelf nog onder de 30 euro, maar met verzendkosten erbij heeft het me bij elkaar 35 eu gekost. Het typenummer staat 1 post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Erg mooi idd. Maar als je nu iets anders wilt aansluiten kun je óf niet bij óf je moet die kabelgoot opmaken, om er vervolgens nog niet bij te kunne.:9

Klopt dat ?
nope, het mooie aan de kabelgoot is dat hij uit 2 delen bestaat: 1 deel schroef je vast aan de muur, daarna hang je je TV op aan de muurbeugel en druk je de draden erin en hoppa, je klikt deel 2 erop. Mocht ik nou in de toekomst een PS3/HDMI-component DVDspeler oid aan willen sluiten, dan trek ik deel 2 eraf, haal m'n tv van de muur en kan ik nog alles aansluiten.
17maart schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:17:
[...]
ja ok was ook niet helemaal zo bedoeld natuurlijk :) "k vind het gewoon zonde om te zien dat er soms mensen zijn die nog willen besparen op de energie terwijl ze net een apparaat van veel geld hebben gekocht. Als je een ferrari koopt, ga je ook niet denken aan de benzine die het verspilt toch? Maar jij hebt duidelijk andere redenen en daar is ook helemaal niks mis mee
17maart schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:20:
[...]

Mooi hoor! Maar waar is je linker frontspeaker gebleven?
De TV hangt in het midden van een muur van 5 meter lengte. De linker front staat uiterst links van deze muur en inmiddels is de rechter front ook nog een stuk naar rechts verplaatst, omdat deze de compositie van het algehele plaatje een beetje verkrachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Nou ik had een le26r32 (geweldig model!) maar die was helaas niet goed. Teruggebracht naar de mediamarkt en ze zouden hem weer bestellen voor me. Wat blijkt deze komt niet meer binnen... ik boos. Nou mocht ik uiteindelijk een le27s71 meenemen voor 550 na heel veel gezeur,,,. Maar na lang beraad ga ik morgen de bestelling annuleren, vind toch dat zilver niet zo mooi wat er onder zit. Kan morgen gelukkig nog wel een LE26r32 bij scheer en foppen ophalen voor 549. eind goed al goed?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0g3r schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:39:
[...]
nope, het mooie aan de kabelgoot is dat hij uit 2 delen bestaat: 1 deel schroef je vast aan de muur, daarna hang je je TV op aan de muurbeugel en druk je de draden erin en hoppa, je klikt deel 2 erop. Mocht ik nou in de toekomst een PS3/HDMI-component DVDspeler oid aan willen sluiten, dan trek ik deel 2 eraf, haal m'n tv van de muur en kan ik nog alles aansluiten.

....
Maar je moet je tv er wel vanaf halen. Is dat dan dmv schroefjes loshalen of 'klik' en het is er af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 20:59
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Klak
Editing

[ Voor 75% gewijzigd door ikweetniks op 02-02-2007 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:38:
[...]

Maar je moet je tv er wel vanaf halen. Is dat dan dmv schroefjes loshalen of 'klik' en het is er af?
bovenstaande posts zeggen het al, het is klik, klak klaar. Aangezien die muurbeugels uit twee delen bestaan gaat't zo makkelijk. Je hangt je TV als het ware in het stuk dat je permanent aan de muur hebt bevestigd. En met 'tzelfde gemak til je 'm d'r zo weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich is dat wel handig.

Moet je em alleen niet laten vallen :+

Die dingen zijn nog best wel zwaar (iig de 40 inch :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze worden met de dag goedkoper zie ik! _/-\o_ 40F71 is nu 1529 euro! 8)
Bij 1399 koop ik 'm :P En de 46" variant is nu 2299 euro! Nog altijd pittig geprijsd maar ja voor een 46" TRUE HD is het een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
yah schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:31:
ik zie dat ik mijn 150 euro ook eindelijk terugheb. Toch een opluchting. Heeft ietsje langer als 1 maand geduurd.
Lucky you! Ik nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 02:33:
Ze worden met de dag goedkoper zie ik! _/-\o_ 40F71 is nu 1529 euro! 8)
Bij 1399 koop ik 'm :P En de 46" variant is nu 2299 euro! Nog altijd pittig geprijsd maar ja voor een 46" TRUE HD is het een koopje!
Dat is een abnormale prijsverlaging. Doet wel pijn. Maar dat veranderd het plezier aan de tv niet. Je kan blijven wachten, maar tegen de tijd dat jij m voor 1399 kan kopen is er weer het nieuwe type en ga je wachten tot die goedkoper wordt. Zo blijf je aan de gang. Het is echt bizar want zelfs de N en de M serie zijn duurder. Dus echt nu al een koopje.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Stampre schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:48:
Nou ik had een le26r32 (geweldig model!) maar die was helaas niet goed. Teruggebracht naar de mediamarkt en ze zouden hem weer bestellen voor me. Wat blijkt deze komt niet meer binnen... ik boos. Nou mocht ik uiteindelijk een le27s71 meenemen voor 550 na heel veel gezeur,,,. Maar na lang beraad ga ik morgen de bestelling annuleren, vind toch dat zilver niet zo mooi wat er onder zit. Kan morgen gelukkig nog wel een LE26r32 bij scheer en foppen ophalen voor 549. eind goed al goed?
Bij de Block heb ik dat model voor 499 E zien staan... Check dat even! anders krijg je spijt, zoals ik... Ik had em namelijk bij S&F gehaald voor 579 en zag em de dag erna bij de block voor 499 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Na veel dingen te hebben geprobeerd krijg ik het maar niet voor elkaar om een goed pc beeld te krijgen op me LE26R7.
Ik heb een 7600GT (forceware 93.71 en xp sp2) aangesloten via DVI -> hdmi.
Bij 1280 * 720 krijg ik wel redelijk scherp beeld maar bij 1280 * 768 is het gruwelijk wazig. Daarnaast is bij beide instellingen niet het volledige beeld zichtbaar :S via zoom instellingen (handmatig) krijg ik of de onderkant goed in beeld of de bovenkant :(
De resoluties 1366 * 768 en 1360 * 768 krijg ik ook niet voor elkaar (ingesteld via powerstrip en netjes hsync en vsync waardes uit het boekje gecontroleerd)

In apparaatbeheer staat naast de plug & play monitor ook nog 4x standaardbeeldscherm.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:59:
Na veel dingen te hebben geprobeerd krijg ik het maar niet voor elkaar om een goed pc beeld te krijgen op me LE26R7.
Ik heb een 7600GT (forceware 93.71 en xp sp2) aangesloten via DVI -> hdmi.
Bij 1280 * 720 krijg ik wel redelijk scherp beeld maar bij 1280 * 768 is het gruwelijk wazig. Daarnaast is bij beide instellingen niet het volledige beeld zichtbaar :S via zoom instellingen (handmatig) krijg ik of de onderkant goed in beeld of de bovenkant :(
De resoluties 1366 * 768 en 1360 * 768 krijg ik ook niet voor elkaar (ingesteld via powerstrip en netjes hsync en vsync waardes uit het boekje gecontroleerd)

In apparaatbeheer staat naast de plug & play monitor ook nog 4x standaardbeeldscherm.
VGA gebruiken !! en lees het topic even door, dit had je inmiddels wel kunnen weten zeg maar, als je dat gedaan had. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:04:
[...]

VGA gebruiken !! en lees het topic even door, dit had je inmiddels wel kunnen weten zeg maar, als je dat gedaan had. :+
Maar via hdmi zou dit toch ook gewoon mogelijk moeten zijn. Anders zou je dus dvi -> vga convertor krijgen (digitaal naar analoog) om vervolgens in het scherm weer van analoog naar digitaal omgezet te gaan worden.
Via component laat hij namelijk ook de 1360breed niet goed op het scherm weer geven. Ik denk daarom dat er misschien wel iets niet goed is met het scherm...

edit:
welke resolutie kun je wel goed draaien via component of HDMI
2e edit: blijkt dat 1200 * 688 de max resolutie is bij 720P via component. Via de nvidia tools ben ik nu eindelijk achter een leuk speeltje gekomen :)

[ Voor 14% gewijzigd door The-Source op 04-02-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:12:
[...]

Maar via hdmi zou dit toch ook gewoon mogelijk moeten zijn. Anders zou je dus dvi -> vga convertor krijgen (digitaal naar analoog) om vervolgens in het scherm weer van analoog naar digitaal omgezet te gaan worden.
Via component laat hij namelijk ook de 1360breed niet goed op het scherm weer geven. Ik denk daarom dat er misschien wel iets niet goed is met het scherm...

edit:
welke resolutie kun je wel goed draaien via component of HDMI
Nogmaals lees het topic door, HDMI gaat gewoon niet goed, er treedt overscan op. (geen 1:1 pixelmapping) Denk trouwens niet dat HDMI nou zoveel beter is dan VGA want dat zie je bijna niet. Via component is bij mij ook het beeld ietsjes te groot (1280x720) maar voor films is dat bijna perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag kan ik mijn samsung LE32S71B ophalen , ik heb een schotel en ik heb een dikke vergulde scart-kabel gehaald , maar wat zijn ongeveer de mooiste/beste instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En kan ik mijn ps2 op de hdmi aansluiten voor mooie weergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crackman schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:49:
[...]

Bij de Block heb ik dat model voor 499 E zien staan... Check dat even! anders krijg je spijt, zoals ik... Ik had em namelijk bij S&F gehaald voor 579 en zag em de dag erna bij de block voor 499 staan
bij de block is deze tv niet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
wel te vinden maar voor 599, ik heb hem gisteren voor 549 meeegekregen bij de scheer en foppen. En ik ben er weer erg blij mee. Wat een design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampre schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:43:
wel te vinden maar voor 599, ik heb hem gisteren voor 549 meeegekregen bij de scheer en foppen. En ik ben er weer erg blij mee. Wat een design!
in de winkel zelf zeker? niet op internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
klaasbram schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:12:
[...]

Via de nvidia tools ben ik nu eindelijk achter een leuk speeltje gekomen :)[/edit]
Wat bedoel je hiermee.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellup

Een got'er is zo vriendelijk geweest om zijn kabel aan mij uit te lenen om zo de update uit te voeren op de f71 echter

Zoals ik het begrepen heb gaat het als volgt,

-je installeert de flash programma,
-sluit de kabel aan op de tv ed pc,
-de led springt op rood,
-je voert de flash uit, deze lukt wel of lukt niet afhankelijk vh moederbord op de tv.

Het probleem met de kabel is, de led springt nooit op rood dus kun je de flash ook niet uitvoeren.

Is er misschien een bepaalde mode of kanaal waarin de f71 moet staan?

aub advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Let niet op die rooie LED die in de update manual vermeldt staat….die komt nl niet.

Gewoon je toestel (in stand-by) verbinden met de PC middels het update kabeltje. Flash programma starten, M32C als Flash Size kiezen en de .mot file laden. Vervolgens op “connect” klikken, je toestel aanzetten en bidden dat beide apparaten elkaar vinden.

Voor de zekerheid kun je ook je COM poort settings nog checken;
Configuratiescherm > systeem > tabblad hardware, apparaatbeheer > poorten > COM(1) > eigenschappen > poortinstellingen > zet baud rate op 115200 en databits op 8.

Als je meerdere COM poorten op je PC hebt moet je in het flasprogsel via settings > communication wel de juiste COM poort selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:58:
[...]

Bedankt voor de tip. Ben bij de MM Almere langsgeweest en via de servicebalie niet erg veel opgeschoten. Hier geen genoegen mee genomen en de verantwoordelijke van de afdeling direct aangesproken. Hij heeft het verhaal aangehoord en afgesproken mij te bellen als hij het had uitgezocht.

Zondag terug gegaan, er was nog niet gebeld (bleek ivm met vrije dag). Heb de LE40F71 ook voor 1680 euro gekregen, nog eens 170 euro eraf. 21-01 voor 2199 -> 1849 (0% btw) en nu uiteindelijk voor 1680 euro. Goede service van MM als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik heb iets vaags met mijn LE32S71 Als ik mijn xbox360 een tijdje aan laat staan en een ander inputsignaal kies (TV) . Dan hangt er een soort waas over het scherm heen. Bij gears of war is dat dan rood. Dit verdwijnt niet bij het resetten van de xbox maar pas bij het uitzetten van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:28:
[...]

in de winkel zelf zeker? niet op internet..
Bij scheer en foppen alleen in de winkel zelf inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:50:
zet baud rate op 115200 en databits op 8.

Als je meerdere COM poorten op je PC hebt moet je in het flasprogsel via settings > communication wel de juiste COM poort selecteren.
Koel bedankt voor het advies. De baud rate van beiden com poorten staat bij mij default op 9600, dus dat zal ik vanavond na werk nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze tv le27s71 2 weken geleden gekocht met die bcc aanbieding 19 procentbtw eraf

vorige week opgehaald maar wil graag weten wat de beste beeldinstelingen zijn voor deze tv
vooral bij rtl7 en mtv slecht beeld en zwart kan veel zwarter nl
hoop dat iemand dit op ut forum kan zetten

nu aan zoeken naar een leuk goed home cinema setje voor deze tv (uiteraart voor niet te duur rond de 300/350)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Een ingebouwd nvidia tooltje waarmee je zelf kunt aangeven wat de uiterste randen van je scherm zijn. En dan voegt hij die resolutie ook gelijk in je register in zodat je die op alle schermen kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Wederom weer een vraag, welke enigszins gerelateerd is aan mijn nieuwe tv, de LE32R71B.

Vandaag heb ik een zogenaamde 'HQ VGA-kabel' van 5 meter gekocht bij de Computerland van 15 euro. Zoals ik al vreesde is de kwaliteit van het signaal niet naar mijn wens, het signaal 'flikkert' lichtelijk, vooral bij donker beeld, wat erg op mijn zenuwen werkt. Nu ben ik opzoek naar een betere kabel en hoop ik deze terug te kunnen brengen maar toch blijft dit een lastig onderwerp. Is er een betere oplossing voor dit probleem? Ik heb hem nog niet kunnen vinden, behalve dure versterkers welke in menig topic op GoT te vinden waren... help!

.EDIT. Kheb nu deze 'dubble shielded' kabel gevonden, iemand hier ervaringen mee?
url

[ Voor 10% gewijzigd door Novah op 05-02-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Novah schreef op maandag 05 februari 2007 @ 20:19:
Wederom weer een vraag, welke enigszins gerelateerd is aan mijn nieuwe tv, de LE32R71B.

Vandaag heb ik een zogenaamde 'HQ VGA-kabel' van 5 meter gekocht bij de Computerland van 15 euro. Zoals ik al vreesde is de kwaliteit van het signaal niet naar mijn wens, het signaal 'flikkert' lichtelijk, vooral bij donker beeld, wat erg op mijn zenuwen werkt. Nu ben ik opzoek naar een betere kabel en hoop ik deze terug te kunnen brengen maar toch blijft dit een lastig onderwerp. Is er een betere oplossing voor dit probleem? Ik heb hem nog niet kunnen vinden, behalve dure versterkers welke in menig topic op GoT te vinden waren... help!

.EDIT. Kheb nu deze 'dubble shielded' kabel gevonden, iemand hier ervaringen mee?
url
Ik weet niet tot welke prijs je wilt gaan, maar de VGA-kabels van Oehlbach zijn erg goed. Zelf heb ik er een van 10 meter, en zelfs dan geen geflikker op mijn TV. De prijs is er dan ook wel na, 65 euro... Je hebt ook kleinere, bij alternate verkopen ze die wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Zijn er mensen die een LE27S71B of LE32S71B hebben en 'm aan de muur hebben gehangen met een beugel? Graag zou ik willen zien hoe dat eruit ziet, iemand toevallig een fototje? :D Heb je hier een apart formaat beugel voor nodig? Want deze tv heeft geen standaard vesa toch?
Dit type samsung lijkt me wel ideaal aangezien hij een stuk platter is dan vergelijkbare toestellen van andere merken, klopt dit? Het idee is ophangen bovenaan de muur, schuin naar beneden gericht (slaapkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
TranceSetter schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:03:
Ik weet niet tot welke prijs je wilt gaan, maar de VGA-kabels van Oehlbach zijn erg goed. Zelf heb ik er een van 10 meter, en zelfs dan geen geflikker op mijn TV. De prijs is er dan ook wel na, 65 euro... Je hebt ook kleinere, bij alternate verkopen ze die wel :)
Juist, een dergelijk antwoord zocht ik! Vanavond ga ik dus deze kabel bestellen. Dikke vadsige miskoop is het dus geweest, die kabel van 15 euro... De afscherming van een dergelijke goede kabel als Oehlbach is dus genoeg om 5 meter te overbruggen zonder flikkering? De kabel loopt uiteraard achter mijn tv langs naar mijn pc, waarbij deze kabel enorm veel andere kabel wir-war rotzooi tegen komt... binnenkort foto's van mijn nieuwe trots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Laatst online: 05-11-2023
Goedemorgen Mensen,

Zaterdag ga ik dan eindelijk mijn 46F71 ophalen in Belgie!!!

Heb er een muurbeugel + VGA kabel (voor de Xbox) en HDMI kabel (voor UPC decoder) bij besteld. Ben ik nog iets vergeten???? Wil hem ook op mijn surround aansluiten maar dat kan (denk ik) gewoon met de rood/wit/zwarte tulpjes?

Ik wil zaterdagavond meteen genieten en dan niet balen omdat ik nog een kabel mis. Ik heb, just in case, ook nog voldoende scartkabels in huis mocht eea te lang duren. Nog tips voor het ophangen / aansluiten?

Alles is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Lauryn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:44:
Goedemorgen Mensen,

Heb er een muurbeugel + VGA kabel (voor de Xbox) en HDMI kabel (voor UPC decoder) bij besteld. Ben ik nog iets vergeten???? Wil hem ook op mijn surround aansluiten maar dat kan (denk ik) gewoon met de rood/wit/zwarte tulpjes?

Ik wil zaterdagavond meteen genieten en dan niet balen omdat ik nog een kabel mis. Ik heb, just in case, ook nog voldoende scartkabels in huis mocht eea te lang duren. Nog tips voor het ophangen / aansluiten?

Alles is welkom!
Ik weet niet van welke UPC jij jou digibox hebt gekregen, maar de mijne wordt gewoon aangesloten via SCART. In dat geval kun je de HDMI in belgië laten. Heb je misschien een HD TV box ofzo? want zelfs de DVR van UPC (nieuwste box leverbaar) heeft nog geen HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
r0g3r schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet van welke UPC jij jou digibox hebt gekregen, maar de mijne wordt gewoon aangesloten via SCART. In dat geval kun je de HDMI in belgië laten. Heb je misschien een HD TV box ofzo? want zelfs de DVR van UPC (nieuwste box leverbaar) heeft nog geen HDMI aansluiting.
Ik heb inderdaad die nieuwe DVR box maar die heeft dus geen HDMI aansluiting? 8)7

Haha, ik las dat het beeld mooier werd als je hem met HDMI aansloot maar dat kan dus helemaal niet... dank je voor de tip!

(Heb de doos nog niet opgemaakt..)

[ Voor 3% gewijzigd door Lauryn op 06-02-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Lauryn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:44:
Goedemorgen Mensen,

Alles is welkom!
Je bedoelt met rood/wit/zwarte tulpjes de optische toslink kabel toch?
Daarmee kan je idd surround mee krijgen.
Heb je wel een optische ingang op je surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Ferry34 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:29:
[...]

Toslink? Ik bedoel de gewone rood/wit/zwarte kabels die je voor vrijwel alle audio/video gebruikt :?

Ik heb een optische ingang en die wilde ik voor mijn xbox gebruiken... of kan ik die beter voor de TV gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
toslink=optisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Dus we hebben het over hetzelfde (?) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Ferry34 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:29:
[...]

De LexxF71 heeft geen optische uitgang (of die moet heel goed verstopt zijn). Volgens mij alleen stereo tulp. DVD spelers enzo kun je dus qua geluid het beste direct op je AV receiver aansluiten.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Dus als ik mijn UPC box (met tulpjes) en Xbox (optisch) aan mijn versterker aansluit, zit ik goed!

TV direct aan versterker kan niet. Hoeft wat mij betreft ook niet, want ik kijk toch geen analoge TV en voor DVD's / CD's / spelletjes gebruik ik de Xbox.

De UPC decoder sluit ik aan met een scartkabel en mijn Xbox met een VGA kabel op mijn TV en dan is alles rond, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Lauryn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:24:
Dus als ik mijn UPC box (met tulpjes) en Xbox (optisch) aan mijn versterker aansluit, zit ik goed!

TV direct aan versterker kan niet. Hoeft wat mij betreft ook niet, want ik kijk toch geen analoge TV en voor DVD's / CD's / spelletjes gebruik ik de Xbox.

De UPC decoder sluit ik aan met een scartkabel en mijn Xbox met een VGA kabel op mijn TV en dan is alles rond, toch?
Tv kan je ook aansluiten op je versterker, maar dan inderdaad alleen stereo (met tulpjes). Op zich wordt als je je UPC decoder via scart aansluit op de TV gewoon het stereo geluid via de TV dan ook naar de versterker verstuurd. Je Xbox zou ik wel gewoon optisch aansluiten op je versterker als je bijvoorbeeld dolby digital geluid wil hebben.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
JinZa schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:28:
[...]

Tv kan je ook aansluiten op je versterker, maar dan inderdaad alleen stereo (met tulpjes). Op zich wordt als je je UPC decoder via scart aansluit op de TV gewoon het stereo geluid via de TV dan ook naar de versterker verstuurd. Je Xbox zou ik wel gewoon optisch aansluiten op je versterker als je bijvoorbeeld dolby digital geluid wil hebben.
Dank je! Begin het te begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist de LE27S71 besteld bij de Steenweg in Utrecht. Levertijd nog even onbekend, daar wordt ik morgen over gebeld. Zal € 583 incl € 8 verwijderingsbijdrage gaan pinnen als ik hem ga ophalen. Is wel een redelijke prijs voor een offline-winkel denk ik. Ik las ergens dat er een speciale manier voor ophangen nodig was voor deze tv, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Novah schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:29:
Juist, een dergelijk antwoord zocht ik! Vanavond ga ik dus deze kabel bestellen. Dikke vadsige miskoop is het dus geweest, die kabel van 15 euro... De afscherming van een dergelijke goede kabel als Oehlbach is dus genoeg om 5 meter te overbruggen zonder flikkering? De kabel loopt uiteraard achter mijn tv langs naar mijn pc, waarbij deze kabel enorm veel andere kabel wir-war rotzooi tegen komt... binnenkort foto's van mijn nieuwe trots :)
Ik wil graag terugkomen op mijn vorige post als aanvullende informatie voor het topic, voor GoT en als oplossing voor de mijn probleem. De oplossing van mijn probleem verschool zich niet in de kabel, dus een (te) dure kabel was niet nodig, maar in een ander euvel.

Probleem
Bij het aansluiten van mijn TV op mijn PC met een 5 meter lange (15 euro kostende) 'HQ VGA'-kabel ontstond er een flikkering in het beeld. Deze flikkering was alleen aanwezig bij de 'VGA' als source.
Oplossing
Aard al je apparatuur (je pc en tv in dit geval). Of deze oplossing in jouw geval van toepassing is kan je checken door de TV-kabel uit je LCD TV te halen, vervolgens is nu de storing op het 'PC-VGA'-kanaal verdwenen.
Uitleg
Volgens een verhaal op internet en met dank aan de aardige medewerker van de lokale elektronicaboer:
Vanwege het feit dat de LCD-TV niet geaard is, zoekt de TV een uitweg om de polariteit/signaaltjes, welke over de normale TV-kabel binnenkomen kwijt te raken. Aangezien je PC wel geaard is en er een kabel loopt tussen deze twee (VGA), is deze ontlading te zien in de vorm van flikkering.

Oftewel, een dure kabel van 50 euro is niet nodig, perfect beeld is het resultaat. Super crispy scherp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
McRubz schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:21:
Ik heb zojuist de LE27S71 besteld bij de Steenweg in Utrecht. Levertijd nog even onbekend, daar wordt ik morgen over gebeld. Zal € 583 incl € 8 verwijderingsbijdrage gaan pinnen als ik hem ga ophalen. Is wel een redelijke prijs voor een offline-winkel denk ik. Ik las ergens dat er een speciale manier voor ophangen nodig was voor deze tv, klopt dat?
Ik denk dat ik ook voor deze ga. Bij MM Breda is hij 679, bij Mycom 599. 583 lijkt me dus een prima prijs. Overigens heeft de harense smid komend weekend een excl-btw actie. Iemand een idee hoe daar normaal gesproken de prijzen ongeveer liggen?

Wil 'm toch zo plat mogelijk tegen de muur ophangen, heb je hier een speciale beugel voor nodig?
Deze http://www.mycom.nl/Produ...D_TV_mount_36/117698.aspx lijkt veel formaten te ondersteunen, maar ook de samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
Ik zie nu op de russische site ( http://www.samsung.ru/pro...7s71-b/?tab=specification ) het volgende staan:

стандартный VESA-кронштейн (продается отдельно) : 200×200

Babelfish vertaling: "standard VESA- bracket (it is sold separately)"

Het lijkt er dus op dat LE27S71 gewoon VESA 200x200 compatible is :)
Beetje vaag dat ze dat niet duidelijker vermelden maar enkel vewijzen naar vogel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze tv le27s71 2 weken geleden gekocht met die bcc aanbieding 19 procen tbtw eraf

vorige week opgehaald maar wil graag weten wat de beste beeldinstelingen zijn voor deze tv
hoop dat iemand dit op ut forum kan zetten? wat nou precies de beste instelingen zijn??

nu aan zoeken naar een leuk goed home cinema setje voor deze tv (uiteraart voor niet te duur rond de 300/350) iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen...

Ik heb 2 weken geleden een samsung le40s71b aangeschaft icm een samsung ht-q100r HC.

Wanneer ik de VGA aansluiting gebruik op mijn laptop heb ik super kwaliteit beeld!
Ik heb een Casema digitale decoder van samsung via scart aangesloten en dit is ook wel redelijk goed te doen.

Probleem heb ik met mij HDMI aansluiting. Wanneer ik het setje aansluit op mijn tv via hdmi is de beeldkwaliteit van een DVD om te janken! Nog slechter dan analoog naar mijn idee!
Ik heb als test ook het setje aangesloten via de simpele AV(tulp) en dit geeft ong. dezelfde kwaliteit.

NU had ik in het forum gelezen over het service menu. Ik zie daar een fout;
Bij calibration zie ik het volgende op mijn tv ongeacht of er iets op aangesloten zit of niet.
AV calibration FAILED
HDMI calibration FAILED

Nu heb ik ivm het slechte beeld een service monteur gebeld en die komt van de week langs.
Kan ik hem nu confronteren met de fout? of mag een consument absoluut niet in dat menu komen.
Graag tips cq tricks!!

En ik kan in het service menu de optie brightness sensor aanzetten dus ik denk dat de 40 inch deze wel heeft kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

ff vraagje... ik heb m'n laptopje met de vga kabel aan m'n 32r71 gehangen. Hardstikke mooi, functioneert uitstekend. Zet ik de resolutievan m'n laptop op 1280x720 (toegevoegd met powerstrip) geeft de tv aan dat ie een signaal buiten het breik te pakken heeft.... 1366x768 snap tie wel.... :?

1280x720 is toch 720P?

Wat is de 'native' of optimale resolutie om hd materiaal via vga/d-sub te streamen? (of om 'm gewoon als monitor te gebruiken)

[ Voor 17% gewijzigd door EraZor op 07-02-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1280x720 is idd een HD resolutie, en idd wordt deze niet door de tv ondersteund. 8)7
Althans voor de VGA ingang ! Optimale resolutie hiervoor is gewoon 1360x768...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:31:
1280x720 is idd een HD resolutie, en idd wordt deze niet door de tv ondersteund. 8)7
Althans voor de VGA ingang ! Optimale resolutie hiervoor is gewoon 1360x768...
ok vage shit... ;-)

Oh, enne...1366 neem ik aan dat je bedoelt he? anders mis je 2x3 rijen pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hier een eindje geleden een thread over geopend, maar zonder succes. Misschien weten mensen in dit topic wel raad. Ik heb een le26r72b model, waar ik nu vooral PS2 op speel (met component). PAL 50hz games nemen het volledige scherm in, maar bv games op 60hz (zowel PAL en NTSC) krijgen zwarte balkjes links en rechts van het scherm. Kan ik iets doen in het service menu dat dit uitschakelt, of ligt dit gewoon aan de scaler in de tv? Ik heb ook gemerkt dat bv ntsc games er zo minder uitzien, bv tekst ziet er niet zo uit zoals het zou moeten, het beeld is ietsje vervormd. Ik vind die aanwezigheid van bars zo raar... ik speel Wii op 480p en daar wordt gewoon het scherm volledig gebruikt. GameCube daarentegen op 60hz: ook die bars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:18:
ik heb deze tv le27s71 2 weken geleden gekocht met die bcc aanbieding 19 procen tbtw eraf

hoop dat iemand dit op ut forum kan zetten? wat nou precies de beste instelingen zijn??

nu aan zoeken naar een leuk goed home cinema setje voor deze tv (uiteraart voor niet te duur rond de 300/350) iemand enig idee??
Nee, dat ligt aan het signaal van je kabelaar, zo heb ik hier bij Veronica een heel slecht beeld.

Als het aan de TV zou liggen zou het bij alle zenders zijn.

Zelf ben ik van plan binnen 1 a 2 weken een Samsung LE32R71B te kopen, heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EraZor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:33:
[...]

ok vage shit... ;-)

Oh, enne...1366 neem ik aan dat je bedoelt he? anders mis je 2x3 rijen pixels...
nee... 1360 is het raar maar waar, althans bij mijn videokaart + tv.
Zie ook bijvoorbeeld http://www.answers.com/topic/wide-xga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware upgrade voor Samsung F71 Series
http://www.egraphixstudio.../samsung/samsungflash.zip

Inclusief instructies, je hebt nog wel een geschikte kabel nodig (zip uitpakken met winrar).

Voor extra info over de F71, http://www.samsung.com/uk...n/tftlcd/le40f71bxxeu.asp

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante informatie, heb je ook zo'n info-pagina over de LE32R71B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:09:
Firmware upgrade voor Samsung F71 Series
http://www.egraphixstudio.../samsung/samsungflash.zip

Inclusief instructies, je hebt nog wel een geschikte kabel nodig (zip uitpakken met winrar).

Voor extra info over de F71, http://www.samsung.com/uk...n/tftlcd/le40f71bxxeu.asp
Dit is reeds een tijd bekend.
probleem is echter dat een hoop F71's niet te flashen zijn.

En daarnaast is de firmware door samsung teruggetrokken (onder het mom van er zijn problemen met de firmware).

Heb nog niet gehoord of er daadwerkelijk mensen zijn dieproblemen hebben met de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwiep schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:33:
[...]

Dit is reeds een tijd bekend.
probleem is echter dat een hoop F71's niet te flashen zijn.
Uhm.. Why not? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb mijn LE40F71 meteen geflashed nadat ik 'm had gekocht, en ik heb nog nooit problemen gehad. (Ok, een keer dat rare kleuren probleem, maar ik gebruik nu geen movie-mode meer.) Ik denk dat de echt reden dat de firmware in Nederland is teruggetrokken is dat als Samsung toegeeft dat er een probleem is met de oude firmware, klanten met een niet te flashen TV kunnen eisen dat het moederbord wordt vervangen. Dat is een dure grap natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Waarschijnlijk productieprobleem.. ik heb er dus zo eentje... Monteur is er indertijd bij geweest toen ze die firmware aan het uittesten waren.
Konden ze mijn toestel niet flashen, de tooling werkte niet.
Zijn ze nog naar een 2e persoon geweest. Daar lukte het ook niet bij.

Ik werd toen op de hoogte gesteld dat er een nieuw mainboard in mijn tv moest dat er iets was met een lichting toestellen. Die lieten zichzelf niet flashen.

paar weken later was besloten door samsung dat de update niet meer uitgerold werdt. (toeval?)

Iig ben ik nu aan het proberen een reactie van samsung te krijgen op mijn officiele klacht welke ik heb toegestuurd.
Maar tot op dit moment geen enkele reactie (inmiddels al 5 weken oid verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

RichieB schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:36:
Ik heb mijn LE40F71 meteen geflashed nadat ik 'm had gekocht, en ik heb nog nooit problemen gehad. (Ok, een keer dat rare kleuren probleem, maar ik gebruik nu geen movie-mode meer.) Ik denk dat de echt reden dat de firmware in Nederland is teruggetrokken is dat als Samsung toegeeft dat er een probleem is met de oude firmware, klanten met een niet te flashen TV kunnen eisen dat het moederbord wordt vervangen. Dat is een dure grap natuurlijk.
Ik begrijp dus dat jij zo'n kabel hebt..

ZOu je een keer langs willen komen om te proberen of het bij jou wel lukt? Gezien de monteur welke bij mij langs kwam niet echt veel 'expertise' had (of zo overkwam) op het gebied van flashen van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

3 posts achter elkaar :P

Ik dacht van ben nu toch weer bezig met dat overscan verhaal. Laat ik ffe de stoute schoenen aantrekken.
Ik bel de monteur die langs is geweest nogmaal op.

Apart nieuws. Blijkbaar is mijn klacht hoog opgespeeld binnen Samsung nederland en is het zelfs terecht gekomen bij de fabriek.
Wat hij verteld wat nu besloten is:
Er zijn momenteel 2 firmware updates:
- Eentje welke de kleurwisseling van het moviemode probleem oplost
- Eentje met justscan functionaliteit (dus zonder overscan).

De combinatie hiervan is niet mogelijk.
Deze upgrades worden ALLEEN uitgevoerd als de klant hier een speicifieke klacht over heeft. Dit gaat wereldwijd zo doorgevoerd worden.

Voor de personen welke een F71 hebben welke niet geupgrade kan worden (zoals die van mij) wordt een nieuw mainboard besteld. Die van mij staat nu inmiddels in bestellen en de monteur vertelde me dat hij uiterlijk eind volgende week het opgelost wil hebben. Gezien mijn case als paar maanden open staat.

Misschien toch wel positief puntje van samsung, alleen jammer dat ze dit zo slecht terug communiceren naar de klant. Gezien ik geen enkele reactie heb gehad monteur/samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Begrijp ik het dus goed dat een klant moet kiezen tussen 2 defecten?
a) geen overscan maar wel het moviemode probleem.
b) geen moviemode probleem maar wel overscan

Dit breekt m'n klomp. Beide problemen kunnen opgelost worden echter verdommen we het dat in 1 firmware te stoppen. Belachelijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Mja ik ben allang blij dat ze de firmware toch officieel gaan ondersteunen (overscan probleem) en dat ze de f71 bezitters helpen welke een niet firmware upgradeble model hebben...

De rest is toekomst gezeik ;) Mag iemand anders gaan trekken, ik ben nu al zoveel aan het bellen geweest met samsung :D

(en je kan natuurlijk movie mode niet gebruiken....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Laat moviemode nu de enige mode zijn die je kan gebruiken als je je TV goed wil kalibreren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Toch nog even langs geweest bij BCC i.v.m. de prijsverlagingen. Ondertussen was de prijs in de winkel aangepast naar 1999,- echter bij de Block aan de overkant stond de F71 ondertussen voor 1899,-. Om een lang verhaal kort te maken,... ze hebben de prijs voor mij nu gecorrigeerd naar 1899 - 19% btw korting = 1595,80 !! Als ik morgen met de bon langskom krijg ik 336,15 terug.

Ik ben blij dat ze dit alsnog zo hebben willen oplossen., keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nevermind :)

[ Voor 91% gewijzigd door InflatableMouse op 08-02-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

bwiep schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:05:
Mja ik ben allang blij dat ze de firmware toch officieel gaan ondersteunen (overscan probleem) en dat ze de f71 bezitters helpen welke een niet firmware upgradeble model hebben...

De rest is toekomst gezeik ;) Mag iemand anders gaan trekken, ik ben nu al zoveel aan het bellen geweest met samsung :D

(en je kan natuurlijk movie mode niet gebruiken....)
Akkoord, het is al een hele verbetering. Toch vind ik het vreemd dat ze beide defecten niet gewoon in 1 firmware oplossen. Ik denk niet dat de problemen met elkaar gerelateerd zijn. Het zou dus gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 19:29
Als je alle bronnen op Movie mode zet, heb je er toch geen last van.
Of is dit een ander probleem wat ik bedoel.
Dat je van Movie mode naar een andere bron gaat met een andere modus en alle kleuren als een gek gaan switchen.
1 keer uitzetten en aanzetten en het is weer weg.... dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 150 eurie terug van Samsung, binnen een maand, (Y)(Y) voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:16:
Vandaag 150 eurie terug van Samsung, binnen een maand, (Y)(Y) voor Samsung.
Is dat bij elke Samsung LCD-TV? want ik ben van plan om een Samsung LE32R71B te kopen binnen een week of 2.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.