[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 35.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
ikweetniks schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:05:
[...]
Linux modeline parameters:
"1920x1080" 74.184 1920 1960 2008 2200 1080 1084 1094 1124 interlace -hsync -vsync

Met DVIFC aan
Dank je. Stilstaand beeld trilt enorm, maar interlaced films zien er nu perfect uit. Super. Is DVIFC (dvi field combining) iets wat ik in de TV aan kan zetten, of is het een Powerstrip optie? Ik kan op google hier niet veel over vinden.

Ik kwam zelf met een Windows PC op:

"1920x1080" 74.250 1920 2016 2056 2200 1080 1084 1094 1125 interlace +hsync +vsync

Maar dit maakt weinig verschil met jouw modeline.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, onderstaande:

LE23R71B

HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 23"
Beeldverhouding 16:9
Resolutie 1366 x 768
Luminantie 450 Cd/m²
Kijkhoek 170°/170°

LE27S71B

HDTV H/Ready
Zichtbare beelddiagonaal 27" (69 cm)
Beeldverhouding 16:9
Resolutie 1366x768
Luminatie 500 cd/m2
Kijkhoek 170°/170°

Beide hebben 8ms response. (Alle specs volgens de samsung website)

Nou zeggen specs natuurlijk niets, dus ik ben vanmiddag bij de mediamarkt wezen kijken (toevallig stonden ze daar ook nog eens naast elkaar)

Ze verschillen financieel niet heel erg sterk van elkaar, weet de exacte prijzen niet meer precies, maar voor een eurotje of 50, is die 11cm meer, toch wel leuk..

Welke zou jij nemen, en waarom ? naar mijn eigen bevindingen vind ik het beeld van de R71 iets mooier, leek wat scherper, kan ook komen omdat het scherm kleiner is met dezelfde resolutie.

De tv gaat als slaapkamer tv dienen, maar bij een nieuw appartement als woonkamer tv. Vandaar mijn twijfel over de iets grotere S71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb een heel raar probleem met mijn LE40F71. Als ik via mijn Linux PC (nvidia 6200) aansluit met een DVI-HDMI kabel kan ik netjes de EDID uitlezen. Met een VGA-VGA kabel niet. Met m'n Windows PC (intel kaartjes) kreeg ik in eerste instantie ook geen EDID uit de VGA poort. Pas nadat ik zowel VGA als HMDI had aangesloten, kreeg ik in Powerstrip de EDID van de VGA poort te zien. De EDID van de HDMI lukte me echter niet.

Ik vraag me af of ik een defect TV heb ofzo. Zonder EDID is het vrijwel onmogelijk 1080p te doen via VGA. Met Powerstrip heb ik nu wel alle modelines voor VGA kunnen noteren, maar het zou toch gewoon plug-n-play moeten zijn? Een post in avforums suggereert dat het de kabel is, maar ik heb echt een hele dure afgeschermde VGA kabel dus dat lijkt me sterk. Een oude dunne VGA kabel deed het ook niet. :'(

Heeft iemand hier hetzelfde probleem (gehad) ? VGA deed bij mij maximaal 1280x1024 op 60 Hz, want dat is een standaard VESA resolutie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Volgens mij weet je zelf het antwoord al. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door ikweetniks op 27-01-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
RichieB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:45:
[...]

Dank je. Stilstaand beeld trilt enorm, maar interlaced films zien er nu perfect uit. Super. Is DVIFC (dvi field combining) iets wat ik in de TV aan kan zetten, of is het een Powerstrip optie? Ik kan op google hier niet veel over vinden.

Ik kwam zelf met een Windows PC op:

"1920x1080" 74.250 1920 2016 2056 2200 1080 1084 1094 1125 interlace +hsync +vsync

Maar dit maakt weinig verschil met jouw modeline.
Editing

[ Voor 22% gewijzigd door ikweetniks op 28-01-2007 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

RichieB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:58:
Ik heb een heel raar probleem met mijn LE40F71. Als ik via mijn Linux PC (nvidia 6200) aansluit met een DVI-HDMI kabel kan ik netjes de EDID uitlezen. Met een VGA-VGA kabel niet. Met m'n Windows PC (intel kaartjes) kreeg ik in eerste instantie ook geen EDID uit de VGA poort. Pas nadat ik zowel VGA als HMDI had aangesloten, kreeg ik in Powerstrip de EDID van de VGA poort te zien. De EDID van de HDMI lukte me echter niet.

Ik vraag me af of ik een defect TV heb ofzo. Zonder EDID is het vrijwel onmogelijk 1080p te doen via VGA. Met Powerstrip heb ik nu wel alle modelines voor VGA kunnen noteren, maar het zou toch gewoon plug-n-play moeten zijn? Een post in avforums suggereert dat het de kabel is, maar ik heb echt een hele dure afgeschermde VGA kabel dus dat lijkt me sterk. Een oude dunne VGA kabel deed het ook niet. :'(

Heeft iemand hier hetzelfde probleem (gehad) ? VGA deed bij mij maximaal 1280x1024 op 60 Hz, want dat is een standaard VESA resolutie geloof ik.
ik sluit mn pc aan (ook met Nvidia 6200) op mn LE40F71 en ik kon direct 1920x1080 kiezen. Dat was via VGA. Ik heb geen DVI-HDMI kabel dus dat kan ik niet testen voor je. Powerstrip niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
DarkShadow schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:12:
[...]

Ik heb er ook nog een vraag over, bij mij stond shop mode on. Wat houd dat in?, lijkt mij dat hij op off moet staan.
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je tv in shop-mode staat, deze de door jou gewijzigde beeldinstellingen niet opslaat.
Waarschijnlijk omdat n heleboel mensen in de winkel, aan allerlei instellingen gaan zitten rommelen waardoor het beeld er slechter uit komt te zien.
Al vraag ik me trouwens af of het wel helpt, want wanneer je tv's in een winkel gaat bekijken zien ze er allemaal beroerd uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Redje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Ik ook nog niet... maar ik had de coupon ook de laatste week van Dec opgestuurd.
Ik ook. Thanks, dat stelt weer wat gerust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:51:

Welke zou jij nemen, en waarom ? naar mijn eigen bevindingen vind ik het beeld van de R71 iets mooier, leek wat scherper, kan ook komen omdat het scherm kleiner is met dezelfde resolutie.

De tv gaat als slaapkamer tv dienen, maar bij een nieuw appartement als woonkamer tv. Vandaar mijn twijfel over de iets grotere S71.
Is heel persoonlijk,m aar de 'S' serie is de simpelste serie van Samsung. Ik vind ze persoonlijk erg goedkoop aandoen en die speakers aan de zijkant als flaporen is ook geen porum.

De 'R' serie daarintegen is veel verfijnder. Erg mooie toestellen.
Het beeld van de 'R' serie is in mijn ogen ook ietsje beter, maar dat kan ik niet met feiten bevestigen.
Even een tip als je nog eens gaat kijken.
Zet allebei de lcd's via de menu knop aan de zijkant van het toestel op standaard beeldinstellingen, dus SPAARSTAND en lichtsensor etc. uit!
Werkt hééél misleidend bij de mediamarkt. Lijkt alsof het ene scherm een bak meer licht geeft als de ander terwijl het soms helemaal niet zo is. (als ze allebei gewoon een contrastratio van 5000:1 hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
-Dubbelpost-
excuus

[ Voor 98% gewijzigd door Allewijn op 28-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:01:
[...]

Ik wil je pret niet verzieken maar bij de Mediamarkt hier in Almere staat de LE40F71 voor €2199. Heb hem afgelopen zondag gekocht kreeg hem ook voor diezelfde aktie dus €1848.
damm :*) maar goed, kreeg de decoder er voor €200,- bij, dus mag niet echt klagen, maar je hebt idd een betere deal gesloten dan ik _/-\o_ Bij MM Amsterdam stond die voor €2399,- daar ben ik echt meteen weggegaan

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allewijn schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Is heel persoonlijk,m aar de 'S' serie is de simpelste serie van Samsung. Ik vind ze persoonlijk erg goedkoop aandoen en die speakers aan de zijkant als flaporen is ook geen porum.

De 'R' serie daarintegen is veel verfijnder. Erg mooie toestellen.
Het beeld van de 'R' serie is in mijn ogen ook ietsje beter, maar dat kan ik niet met feiten bevestigen.
Even een tip als je nog eens gaat kijken.
Zet allebei de lcd's via de menu knop aan de zijkant van het toestel op standaard beeldinstellingen, dus SPAARSTAND en lichtsensor etc. uit!
Werkt hééél misleidend bij de mediamarkt. Lijkt alsof het ene scherm een bak meer licht geeft als de ander terwijl het soms helemaal niet zo is. (als ze allebei gewoon een contrastratio van 5000:1 hebben)
Is maar wat je mooi vind. Persoonlijk vind ik de S serie er mooier uit zien. Dan de R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 19:29
FullThrottle schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:49:
[...]

Ik zal wel blind zijn, maar waar zie jij staan dat hij HDMI 1.3 ondersteund?
Gebruik Google maar eens dan zie je vanzelf dat het HDMI 1.3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:03:
[...]

ik sluit mn pc aan (ook met Nvidia 6200) op mn LE40F71 en ik kon direct 1920x1080 kiezen. Dat was via VGA. Ik heb geen DVI-HDMI kabel dus dat kan ik niet testen voor je. Powerstrip niet nodig gehad.
Welke drivers gebruik jij, ik kan met mijn MSI 7900GTO geen 1920x1080 op 60 Hz krijgen (max 1600x1200 60 Hz) op mijn LE40F71. Via VGA ik heb nog geen DVI geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:58:

Ook bij mij op mijn LE40F71 geen 1920x1080 60 HZ max 1600x1200 op 60 HZ. Ziet er ook goed uit natuurlijk maar is 4x3 beeld. En de native resolutie is altijd het beste. Gebruik Windows XP.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Heb nu sinds gister de LE26R07 en ben redelijk tevreden. Het analoge beeld moet ik nog wat beter fine tunen maar dat komt wel goed ;) Zit alleen met het volgende, ik heb de pc nu via component aangesloten (komt nog dvi -> hdmi kabel) maar als ik met de resolutie op 1366 * 768 zet dan mis ik links en rechts beeld. Heb na wat in en uit zoom werk wel de hoogtes goed gekregen maar de breedte wil niet werken. En ik praat niet over de 6 pixels welke in het boekje te veel zouden zijn.

Op me pc draait ik via me monitor 1280 * 1024 dus de breedte zou juist het probleem niet mogen zijn (hoogte scrolled op me tv)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren,

omdat ik geen zin heb om alle 4 de series volledig te lezen (gestop na een halve serie deel 1) wil ik toch eigenlijk wel het volgende weten.

Ik heb sinds een week of 5 de LE32R72B.
Schitterend ding ondanks hier de meningen over verdeeld zijn, zou te hard glimmen, de hoek onderin het midden zou niet stijlvol zijn, ik ben het hier niet mee eens. Mooi, strak en eens anders dan anders.

Ik heb op mijn tv ook mijn computer aangesloten, werkelijk 'te' mooi. Wat een licht opbrengst.

Ook mijn analoge signaal erop aangesloten, helaas kom ik nu iets tegen wat mij niet echt zint.
Dynamic contrast schakelen.
Pff wat een pain in my ass.
Dit kan toch niet, wisselingen op een tv zender in donker en licht schakelt de tv als een gek. Nou ja ik word er gek van.
Bij donker beeld schakeld hij naar een soort van spaarstand, is het beeld licht en keurig .. dan schakelt de spaarstand weer uit.

Is dit nou echt normaal?
Ik heb de spaarstand uit staan.
Ik kom ook in de service mode niets tegen.

Hoe kan het dan wel zo zijn dat het schakelen niet gebeurd op mijn computer signaal?
Hier heb ik altijd de volledige licht opbrengst.

Graag meer info hierover, of verwijs mij naar een eerdere discussie aub.

mvg

Bart Hassing

--
ok .. na speurwerk op de naam: "dynamic contrast" ben ik wijzer geworden. Wat een fcuk functie, ik denk dat samsung hier echt iets aan moet doen. Ik denk dat velen de tv niet kopen omdat ze zien dat de tv flikkert in de winkel bij wisselingen van donker en licht.
Ik was wel bang na het uitzetten dat het contrast extreem lager zou zijn, pff gelukkig ziet het er nog goed uit!! Wat is de werkelijke contrast ratio van de le32r72b lcd tv van mij?

De snelheid verhoging van de afstandbediening is ook super!!

Bedankt voor de kennis.

--

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:40:
[...]

Welke drivers gebruik jij, ik kan met mijn MSI 7900GTO geen 1920x1080 op 60 Hz krijgen (max 1600x1200 60 Hz) op mijn LE40F71. Via VGA ik heb nog geen DVI geprobeerd.
Nvidia Forceware 93.71, van Nvidia site zelf, niet van de videokaart fabrikant dus.

De eerste keer dat ik opstartte stond tie verkeerd uiteraard, maar ik kon onder de display property settings daarna gewoon 1920x1080 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
sorry, maar ik heb minstens 3 keer mijn probleem hier uitgelegd met het resetten van de instellingen om de zoveel tijd. Ik wist in eerste instantie niets van het service menu af, nog van shop mode, ik had deze nu zelf al uitgezet en mijn probleem is daardoor ook weg. Maar verder kon ik niets vinden over mijn probleem, mede doordat ik het bestaan van shop mode niet eens kende. Een beetje hulp zou dus wel gewaardeerd zijn, temeer omdat ik het toch vriendelijk vroeg.

Anyway, het maakt niet uit, mn scherm werkt weer en dat maakt mij blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Waarom zou je tv uberhaubt op shopmode staan als tie spik spaan nieuw is.?
Is het een demo model,? ze komen toch niet uit de doos met shopmode an toch??

[ Voor 61% gewijzigd door ikweetniks op 28-01-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Mijn TV vroeg bij de 1e keer aanzetten of ik thuis of in de winkel was. Een "nieuwe" TV in shop mode lijkt me dus niet echt nieuw nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ikweetniks schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:55:
[...]

Waarom zou je tv uberhaubt op shopmode staan als tie spik spaan nieuw is.?
Is het een demo model,? ze komen toch niet uit de doos met shopmode an toch??
Hij was tweede hands, en stond op shop mode. Kon hem voor 400 euro krijgen en mij was verteld dat er niets aan mankeerde, naja, bijna niets dus. Een instelling was verkeerd, nu werkt hij weer perfect en ben ik blij, kostte me alleen een week omdat uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:38:
[...]

Nvidia Forceware 93.71, van Nvidia site zelf, niet van de videokaart fabrikant dus.

De eerste keer dat ik opstartte stond tie verkeerd uiteraard, maar ik kon onder de display property settings daarna gewoon 1920x1080 kiezen.
Wat bedoel je met hij stond verkeerd? 1920x1080 op 60 Hz zou toch goed moeten zijn.
Of zijn er nog meer insteloingen die ik kan veranderen. Gebruikl zelf ook Nvidia Forceware 93.71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:12:
Beste heren,
Bedankt voor de kennis.
Het is trouwens wel erg stil op de Samsung front zeg. Waar blijven die nieuwe aankomende modellen. LED, Full HD is wat we willen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 150 retour aktie:

Heeft iemand een direct nummer waar ik helaas om mijn geld moet vragen?

Ik wacht al weer een maand.

Bij het algemene nummer zeiden ze" We hebben een achterstand, maar u kunt wel een briefje schrijven of uw verzoek is aangekomen".

Wat een slechte service, wel eerst kopen en dan je in de wacht zetten.

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Heb de 46N71 niet gekocht afgelopen zaterdag; zit enorm te twijfelen tussen de 46N71 en de 46F71. Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden is dat de F Full HD is. Prijsverschil is aanzienlijk (500,-)

De N heb ik voor 2099,- gevonden en de F voor 2599,-. Ik vraag me af of je het verschil echt merkt...

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Met zo'n grootte denk ik wel, zeker als je kijkafstand niet al te groot is. Maargoed, ik spreek niet echt uit ervaring. Ik zou gewoon kijken naar wat voor bron je er aan gaat hangen. Ga je hem kopen voor blue ray/hd dvd films, dan zou ik voor full hd gaan. Koop je hem voor de xbox360, dan volstaat 720p ook wel. Zelfde geldt voor ps3 (muv films).

Maargoed, als je het geld ervoor hebt, gewoon ervoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Dank je voor je reactie.

Ik zit er 5,5 meter vanaf en wil hem inderdaad aansluiten op een xbox360. Aan de ene kant denk ik dus dat HD ready wel zou moeten volstaan aan de andere kant denk ik dan weer; stel je voor dat we inderdaad over 1 jaar alles HD kijken, dan zit ik fout met mijn HD ready...

Het geld heb ik wel maar het is zo'n rib uit mijn lijf; heb er hard voor moeten werken, vandaar ook mijn twijfels. De een zegt dat er voorlopig nog niemand HD uitzendt en het dus zonde van je geld is en de ander zegtn et als jij DOEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Ik heb even een vraagje mbt upscalen.

voorheen had ik een LE23R51B, wanneer ik dan op mijn pc een hd film (720p) afspeelde, dan zag ik deze fullscreen op mijn tv.

Nu heb ik een LE27S71B en wanneer ik nu dezelfde film afspeel via mijn computer zie ik het niet fullscreen op mijn tv.

Waar heeft dit mee te maken?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Lauryn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:57:
Ik zit er 5,5 meter vanaf en wil hem inderdaad aansluiten op een xbox360. Aan de ene kant denk ik dus dat HD ready wel zou moeten volstaan aan de andere kant denk ik dan weer; stel je voor dat we inderdaad over 1 jaar alles HD kijken, dan zit ik fout met mijn HD ready...
Ik heb mijn LE40F71 (full HD) nu 1 week. Ik zit op 4 meter, en heb diverse 720p en 1080i films afgespeeld. Dat verschil zie ik echt niet. Zelfs al ga ik op 1 meter zitten dan nog vind ik het verschil moeilijk te zien. Het kost me zoveel moeite om op mijn HTPC 1080i goed gedeinterlaced te krijgen dat ik liever 720p films download. Ik denk zelf af en toe: had ik maar een 1366x768 scherm gekocht, dat had me aardig wat geld gescheeld. Maar goed, dat is achteraf gelul, ik ben erg blij met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
de kans dat er in de komende jaren 1080P tv uitzendingen zullen zijn is 0,0
dit zal niet veel verder gaan dan 780P of 1080i.
kijk alleen maar hoelang het heeft geduurd voor er breedbeeld uitzendingen waren !!

ik heb daarom ook gekozen voor de 46N71, steek die 500,- gewoon in je zak :D
en als je veel Bleu-Ray of Hd Dvd gaat kijken is het nog de vraag of je op 4m afstand
het verschil ziet.
Lauryn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:01:
Heb de 46N71 niet gekocht afgelopen zaterdag; zit enorm te twijfelen tussen de 46N71 en de 46F71. Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden is dat de F Full HD is. Prijsverschil is aanzienlijk (500,-)

De N heb ik voor 2099,- gevonden en de F voor 2599,-. Ik vraag me af of je het verschil echt merkt...

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mensen,

Ik heb een LE40M61B en ben nog tevreden (onlangs dat er constant nieuwe modellen aan komen stormen) Ik heb echter wel twee vragen.

Ik heb een HTPC dia middels een 7600GT>HDMI verbinding mijn LCD aanstuurt. 720p gaat prima, alleen heb ik een overscan probleem. Is er een firmware upgrade die dit oplost?
Ik resize het via de NVIDIA control panel, maar wil het liefst 1 op 1 pixel natuurlijk.

Ook heb ik 1080i geprobeerd, maar dit ziet er een stuk minder uit dan 720P. Beeld wordt sowieso kleiner op het scherm en minder scherp (1080p @ 50hz).

Is er een oplossing/verbetering mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:30:
Hoi Mensen,

Ik heb een LE40M61B en ben nog tevreden (onlangs dat er constant nieuwe modellen aan komen stormen) Ik heb echter wel twee vragen.

Ik heb een HTPC dia middels een 7600GT>HDMI verbinding mijn LCD aanstuurt. 720p gaat prima, alleen heb ik een overscan probleem. Is er een firmware upgrade die dit oplost?
Ik resize het via de NVIDIA control panel, maar wil het liefst 1 op 1 pixel natuurlijk.

Ook heb ik 1080i geprobeerd, maar dit ziet er een stuk minder uit dan 720P. Beeld wordt sowieso kleiner op het scherm en minder scherp (1080p @ 50hz).

Is er een oplossing/verbetering mogelijk?
VGA gebruiken.... of je component aansluiting (als je die hebt). Ik heb een 7600GS en component werkt bij mij subliem voor films. Voor de rest gebruik ik VGA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DarkShadow schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:48:
[...]

sorry, maar ik heb minstens 3 keer mijn probleem hier uitgelegd met het resetten van de instellingen om de zoveel tijd. Ik wist in eerste instantie niets van het service menu af, nog van shop mode, ik had deze nu zelf al uitgezet en mijn probleem is daardoor ook weg. Maar verder kon ik niets vinden over mijn probleem, mede doordat ik het bestaan van shop mode niet eens kende. Een beetje hulp zou dus wel gewaardeerd zijn, temeer omdat ik het toch vriendelijk vroeg.

Ik heb je het antwoord enkele dagen geleden al geschreven hoor...

quote:
DarkShadow schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:12:
[...]

Ik heb er ook nog een vraag over, bij mij stond shop mode on. Wat houd dat in?, lijkt mij dat hij op off moet staan.

Geplaatst op zondag 28 januari 2007 12:46

--------------------------------------------------------------------------------
Door: Ferry34
Het schijnt zo te zijn dat wanneer je tv in shop-mode staat, deze de door jou gewijzigde beeldinstellingen niet opslaat.
Waarschijnlijk omdat n heleboel mensen in de winkel, aan allerlei instellingen gaan zitten rommelen waardoor het beeld er slechter uit komt te zien.
Al vraag ik me trouwens af of het wel helpt, want wanneer je tv's in een winkel gaat bekijken zien ze er allemaal beroerd uit 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 29-01-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DarkShadow schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:48:
[...]

mooi zo!
Maar als je het topic even doorgelezen had, kwam jouw vraag al zo'n 20x voorbij. Had je het dus allang zelf uitgevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje vorige week me samsung le27s71 gekocht en nu vraag ik me dus iets af hoe werkt dnie als aan zet krijg ik 3 dingen in beeld hoe krijg ik dat weg als dnie aan heb staan

en iemand ook af en toe last van strepen door het beeld ben er nog nie achter hoe dat eruit moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 00:00:
[...]

Wat bedoel je met hij stond verkeerd? 1920x1080 op 60 Hz zou toch goed moeten zijn.
Of zijn er nog meer insteloingen die ik kan veranderen. Gebruikl zelf ook Nvidia Forceware 93.71.
Het stond verkeerd omdat tie voor mijn monitor op 1280x960 staat en niet op 1920x1080. Dus uiteraard als ik mn pc uitzet em dan aan een tv hang staat tie verkeerd voor de tv. Ik kon het probleemloos aanpassen verder, geen probleem dus. Het is dus niet zo dat tie het zelf goed zet, je moet wel degelijk naar display properties gaan om het aan te passsen. Ik kon de slider gewoon naar rechts zetten op 1920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:48:
hoe werkt dnie als aan zet krijg ik 3 dingen in beeld hoe krijg ik dat weg als dnie aan heb staan

en iemand ook af en toe last van strepen door het beeld ben er nog nie achter hoe dat eruit moet halen
Wees effe wat duidelijker aub. :/

Alvast bedankt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ferry34 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:05:
[...]

Ik heb je het antwoord enkele dagen geleden al geschreven hoor...

bla bla :)
Ja en ik had dat ook echt wel gelezen. Mijn punt was dat ik de vraag vorige week al stelde door een omschrijving van mijn probleem. Ik heb het ding 2e hands gekocht, had nog nooit van shop mode gehoord, wist ook helemaal niets van shop mode af. Had ik geweten dat mijn probleem aan shop mode lag, dan had ik het ook wel kunnen oplossen. :P
Er stond echter helemaal niets van shop mode in mijn omschrijving, ook al was die uitgebreid genoeg. Ik legde alleen uit dat mijn instellingen om de een of andere vage reden terug gezet werden. Nu kwam er simpelweg geen reactie op, als er hier in het topic blijkbaar 20 keer iets over shop mode staat, had iemand ook wel iets over shop mode kunnen beginnen. Ik heb die link niet gelegd totdat ik in het service menu ging kijken naar shop mode. Het maakt me verder niets uit, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat het niet echt lag aan mijn leesgedrag aangezien ik het hele topic heb gelezen en uren heb gegoogled op samsung lcd + reset en weetikveel wat nog meer.

Ik snap dat het vervelend is om telkens dezelfde vraag te krijgen, en dat dat soms ook wordt weggemod, maar je moet toch altijd in de gaten houden dat niet iedereen zelf het antwoord vind of kan vinden, dat is een van de belangrijkste functies van een forum en dat wordt soms hier wel gemakkelijk genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:23:
Samsung 150 retour aktie:

Heeft iemand een direct nummer waar ik helaas om mijn geld moet vragen?
Die actie geld nu zeker niet meer?
Of als hij nog wel geld, wat zijn de voorwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
DarkShadow schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:11:
[...]

Ja en ik had dat ook echt wel gelezen. Mijn punt was dat ik de vraag vorige week al stelde door een omschrijving van mijn probleem. Ik heb het ding 2e hands gekocht, had nog nooit van shop mode gehoord, wist ook helemaal niets van shop mode af. Had ik geweten dat mijn probleem aan shop mode lag, dan had ik het ook wel kunnen oplossen. :P
Er stond echter helemaal niets van shop mode in mijn omschrijving, ook al was die uitgebreid genoeg. Ik legde alleen uit dat mijn instellingen om de een of andere vage reden terug gezet werden. Nu kwam er simpelweg geen reactie op, als er hier in het topic blijkbaar 20 keer iets over shop mode staat, had iemand ook wel iets over shop mode kunnen beginnen. Ik heb die link niet gelegd totdat ik in het service menu ging kijken naar shop mode. Het maakt me verder niets uit, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat het niet echt lag aan mijn leesgedrag aangezien ik het hele topic heb gelezen en uren heb gegoogled op samsung lcd + reset en weetikveel wat nog meer.

Ik snap dat het vervelend is om telkens dezelfde vraag te krijgen, en dat dat soms ook wordt weggemod, maar je moet toch altijd in de gaten houden dat niet iedereen zelf het antwoord vind of kan vinden, dat is een van de belangrijkste functies van een forum en dat wordt soms hier wel gemakkelijk genegeerd.
tja je kan de 'fout' ook gewoon niet bij jezelf zoeken :)

Ik heb niet eens een samsung LCD, maar toch ken ik de shopmode. Hoe? Gewoon het topic lezen. Als jij dit had gedaan had jij echt hetzelfde gevonden. Vandaar mijn reactie. Je stelt hier een vraag en de rest moet m maar beantwoorden. Doen ze het niet snel genoeg, dan vind je het te lang duren. Achteraf blijkt dat jouw probleem + antwoord al 10-20x is langsgekomen in het topic.... en dan nog zeuren.
Hier wordt gewoon verwacht dat je eerst zelf even zoekt, voordat je gaat vragen.

Maargoed, je probleem is opgelost. Nu maar veel plezier hebben van de tv!

edit: een search met je eigen search woord "reset":
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4
gelijk een goede hit.

[ Voor 4% gewijzigd door Kurios op 29-01-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Wow, ik lees net op AVforums dat in Belgie de LE40F71 maar 1649 euro kost. Versturen naar Nederland is 28 euro.Terwijl hij in Nederland toch minimaal 1759 euro kost. Zullen de "spectaculaire prijsdalingen" dan toch zijn begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
@Kurios, ik snap het zelf niet hoe ik het over het hoofd heb kunnen zien, maar je hebt gelijk. Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Kurios schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:36:
[...]

tja je kan de 'fout' ook gewoon niet bij jezelf zoeken :)

Maargoed, je probleem is opgelost. Nu maar veel plezier hebben van de tv!

edit: een search met je eigen search woord "reset":
Zo klaar nu met dit heen en weer gehannes.
Is nergens voor nodig je hoeft je er niet voor te verontschuldigen.
Nooit doen.
Ontopic nu weer tweakers. :) Mhuahahahaha ahum

[ Voor 26% gewijzigd door ikweetniks op 29-01-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:08:
Wow, ik lees net op AVforums dat in Belgie de LE40F71 maar 1649 euro kost. Versturen naar Nederland is 28 euro.Terwijl hij in Nederland toch minimaal 1759 euro kost. Zullen de "spectaculaire prijsdalingen" dan toch zijn begonnen?
110 euro goedkoper dan wat wij hier moeten betalen en 170km verderop vanaf mijn huis. Ik denk dat ik binnenkort mijn leasewagen maar goed ga benutten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:11:
[...]

Wees effe wat duidelijker aub. :/

Alvast bedankt. :P
oke als ik dnie aanzet komt er in beeld een deel erg goed beeld en een deel wat minder beeld
in mooie beeld staat dnie aan en in andere beeld dnie uit en midden in die lijn dnie demo

dnie aan is mooi beeld maar lbijkbaar kan je die niet instellen op aan?

en vooral bij mtv is zwart niet erg mooi , geruis , kan dit aan de instelling van beeld liggen? en daar komt af en toe ook strepen door het beeld.

wat zijn de juiste instellen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:41:
[...]

oke als ik dnie aanzet komt er in beeld een deel erg goed beeld en een deel wat minder beeld
in mooie beeld staat dnie aan en in andere beeld dnie uit en midden in die lijn dnie demo

dnie aan is mooi beeld maar lbijkbaar kan je die niet instellen op aan?

en vooral bij mtv is zwart niet erg mooi , geruis , kan dit aan de instelling van beeld liggen? en daar komt af en toe ook strepen door het beeld.

wat zijn de juiste instellen? alvast bedankt
Oh, je bedoelt die dni beeldverbeteringstechniek!
Ik heb dat geloof ik wel s ergens gelezen, je ziet dan een soort voorbeeld met links en rechts gescheiden beeld waarbij aan de ene kant "met dni" staat, en aan de andere kant "zonder dni."
Dit is weer zo'n shop-setting (leuk voor in de winkel) maar waar je geloof ik niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
klaasbram schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:30:
[...]

Die actie geld nu zeker niet meer?
Of als hij nog wel geld, wat zijn de voorwaarde?
Aankoop moest uiterlijk 31-12 hebben plaats gevonden, insturen van de kortingsbon t/m 14 januari. Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Ferry34 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Oh, je bedoelt die DNIe beeldverbeteringstechniek!
Ik heb dat geloof ik wel s ergens gelezen, je ziet dan een soort voorbeeld met links en rechts gescheiden beeld waarbij aan de ene kant "met dni" staat, en aan de andere kant "zonder dni."
Dit is weer zo'n shop-setting (leuk voor in de winkel) maar waar je geloof ik niks aan hebt.
Punt is dat tie DNIe standaard al aan staat.!!
die demo is er alleen maar om te laten zien hoe het beeld er uit zou zien zonder het gebruik van DNIe.!! Leuk maar nutteloos.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:53:
[...]

Het stond verkeerd omdat tie voor mijn monitor op 1280x960 staat en niet op 1920x1080. Dus uiteraard als ik mn pc uitzet em dan aan een tv hang staat tie verkeerd voor de tv. Ik kon het probleemloos aanpassen verder, geen probleem dus. Het is dus niet zo dat tie het zelf goed zet, je moet wel degelijk naar display properties gaan om het aan te passsen. Ik kon de slider gewoon naar rechts zetten op 1920.
Oke, dat was bij mij ook het geval. Mijn computer monitor is standaard 1280x1024. Maar als ik mijn Samsung LE40F71 aansluit en de slider op 1920x1080 zet zegt de tv "niet ondersteund'. Dat is gek want het werkt bij jouw dus wel. Ik gebruik een adapter op mijn MSI 7900GTO, deze heeft twee keer DVI uit. Dit om mijn VGA kabel aan te sluiten. Weet iemand of dit invloed kan hebben op het niet werken van de 1920x1080.

Of heeft het te maken dat de LCD's misschien een andere firmware hebben. Bestaat er misschien een driver voor Windows XP van de Samsung LE40F71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Hoe kan ik het beste de achterkant losmaken van mijn LE40S71.?
Kan ik em op de voet laten rechtop dus, en losschroeven?
Of kan ik em beter plat neerleggen.?

[ Voor 15% gewijzigd door ikweetniks op 30-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
RichieB schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:08:
oei oei oei....nu begint het toch wel interessant te worden....
altijd irritant die luxe problemen...nu kopen voor een goede prijs of wachten op een nieuw model die echt full hd is.....na maanden twijfelen kan ik nog steeds geen knopen doorhakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnen enkele maanden een full-hd tv aanschaffen maar ik zit nog te twijfelen tussen de samsung LE40F71B,.de tatung V42EMGI, de Sharp LC-37/42XD1E en de sony KDL-40W2000.

Kan iemand mij vertellen welke van deze tv's minstens 1080p24 ondersteunen? Ik wil dit graag in verband met blu-ray films die ik binnenkort ga halen die dat hanteren.
Is dit af te lezen aan de responstijd? dat een tv met bijvoorbeeld een responstijd van 4ms een (1 sec : 0,04 = 25) dat wel zou kunnen. en wat is het verschil tussen het aantal hz en de responstijd? geeft het niet beide aan hoe snel het apparaat beelden ververst?

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Starks223 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:06:
[...]

oei oei oei....nu begint het toch wel interessant te worden....
altijd irritant die luxe problemen...nu kopen voor een goede prijs of wachten op een nieuw model die echt full hd is.....na maanden twijfelen kan ik nog steeds geen knopen doorhakken....
Had exact hetzelfde probleem. Maar ik heb zojuist toch maar gewoon (via die site) de 46N71 besteld! Wil niet langer wachten en er is altijd wel weer iets beters. Heb hem nu voor 2100,- en dat vind ik een goede prijs (scheelt toch weer ruim 200,- met NL internetshops en bijna 1000,- met de winkelprijs). Nu maar afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lauryn schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:51:
[...]

Had exact hetzelfde probleem. Maar ik heb zojuist toch maar gewoon (via die site) de 46N71 besteld!
Ik ben benieuwd naar jouw kijkafstand waar je 'm bij gaat gebruiken, kun je dat eens vertellen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:48:
[...]

Ik ben benieuwd naar jouw kijkafstand waar je 'm bij gaat gebruiken, kun je dat eens vertellen ? :)
Ik zit er ongeveer 5,5 meter vanaf. (Ga hem aansluiten op de Xbox360 en de UPC decoder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah duidelijk. Grote kamer dus :P
Nee, ik vroeg het omdat ik zelf een LE40R72B heb en zit er 3,5 - 4 meter vanaf en zou niet groter willen zeg maar. Maar bij een (veel) grotere afstand kan ik me goed voorstellen dat je 46" pakt ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:57:
Ah duidelijk. Grote kamer dus :P
Nee, ik vroeg het omdat ik zelf een LE40R72B heb en zit er 3,5 - 4 meter vanaf en zou niet groter willen zeg maar. Maar bij een (veel) grotere afstand kan ik me goed voorstellen dat je 46" pakt ja... :)
Inderdaad, heb de ruimte 8). Heb flink lopen meten maar ik ben bang dat 40 te klein is (niet zozeer qua beeld maar hij komt te hangen op een muur van 7 meter) . Scheelt helaas wel meteen veel geld (komt door de restafval he ik me laten vertellen) Maar verder ben ik er helemaal klaar voor. Kan hem wsl volgende week ophalen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Zo zie je maar de 1 vindt 4 meter perfect de ander 5.

Ikzelf zit er precies 2,5 meter vanaf terwijl we best een grote woonkamer hebbe.
Verder weg vindt ik het echt te klein worde.

Iemand nog advies met het openmaken ? rechtop of plat?

[ Voor 3% gewijzigd door ikweetniks op 30-01-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb een vraagke waarvan ik dacht dat ik die hier wel even kwijt kon.

Zoals bekend hebben Samsung LCD televisies erg slechte analoge tuners. Ook ik heb dit ondervonden. Het geval is: het analoge signaal dat naar mijn televisie gaat is gesplit waardoor er nu 2 televisies op 1 signaal aangesloten zitten. Is de ene TV uit, dan heeft de andere goed beeld. Behalve op mijn Samsung, die blijft slecht.
Nou ben ik dus van plan om een digitale ontvanger voor mijn Samsung TV te kopen, nu is mijn vraag: als beide TV's aan zijn (eentje met digitale ontvanger en eentje op analoog) is het beeld dan op de TV die op het analoge signaal is aangesloten nog steeds slecht?
Zo ja, is dit dan op te lossen met een antenneversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:32:
Ik heb een vraagke waarvan ik dacht dat ik die hier wel even kwijt kon.

Zoals bekend hebben Samsung LCD televisies erg slechte analoge tuners. Ook ik heb dit ondervonden. Het geval is: het analoge signaal dat naar mijn televisie gaat is gesplit waardoor er nu 2 televisies op 1 signaal aangesloten zitten. Is de ene TV uit, dan heeft de andere goed beeld. Behalve op mijn Samsung, die blijft slecht.
Nou ben ik dus van plan om een digitale ontvanger voor mijn Samsung TV te kopen, nu is mijn vraag: als beide TV's aan zijn (eentje met digitale ontvanger en eentje op analoog) is het beeld dan op de TV die op het analoge signaal is aangesloten nog steeds slecht?
Zo ja, is dit dan op te lossen met een antenneversterker?
Waar heb jij vandaan dat Samsung's analoge tuners slecht zijn dan :? Ik heb heel andere ervaringen eigenlijk. Een signaalversterker ertussen is natuurlijk altijd een goed idee. Verder ben ik benieuwd wat voor kabel je gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Hopelijk geen goedkope witte coax kabels.
Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/CX100_1.5-100x75.jpg

Deze moet je liever niet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/CX-PLUG-100x75.jpg

Deze zijn altijd beter.
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeleurope.nl/images/435.jpg

deze 100hz coax kabels ook.
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:evwGdsjqAuu1iM:http://www.cablewebshop.co.uk/product_images/allekab-272-thumb-Coax-kabel-male-female.jpg

Duidelijk een Hirshman versterker kopen geen ,
Afbeeldingslocatie: http://www.panda.nl/images/T-SPLT-MM-100x75.jpg

[ Voor 132% gewijzigd door ikweetniks op 30-01-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:00:
[...]

Oke, dat was bij mij ook het geval. Mijn computer monitor is standaard 1280x1024. Maar als ik mijn Samsung LE40F71 aansluit en de slider op 1920x1080 zet zegt de tv "niet ondersteund'. Dat is gek want het werkt bij jouw dus wel. Ik gebruik een adapter op mijn MSI 7900GTO, deze heeft twee keer DVI uit. Dit om mijn VGA kabel aan te sluiten. Weet iemand of dit invloed kan hebben op het niet werken van de 1920x1080.

Of heeft het te maken dat de LCD's misschien een andere firmware hebben. Bestaat er misschien een driver voor Windows XP van de Samsung LE40F71?
Heb jij je scherm wel op de dual-link dvi aansluitingen van je gpu aangesloten.
Mijn 7600GT heeft namelijk 1 dual-link dvi en 1 normale dvi aansluiting. En zover ik me kan herinneren is het voor de resolutie van 1920x 1080 dat wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
klaasbram schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:45:
[...]

Heb jij je scherm wel op de dual-link dvi aansluitingen van je gpu aangesloten.
Mijn 7600GT heeft namelijk 1 dual-link dvi en 1 normale dvi aansluiting. En zover ik me kan herinneren is het voor de resolutie van 1920x 1080 dat wel nodig.
Een goed punt denk ik. Ik lees ook altijd dat bijv die Dell monitoren (1920x1200) ook een dual-link moeten hebben, anders doen ze het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Enig idee waarom hier de optie "Dynamic dimming" greyed out is?
Misschien heeft mijn TV een nieuwe firmware oid?

(Vraag is vast vaker langs gekomen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Ferry34 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:27:
[...]

Een goed punt denk ik. Ik lees ook altijd dat bijv die Dell monitoren (1920x1200) ook een dual-link moeten hebben, anders doen ze het niet.
heeft er niets mee te maken
Single link DVI is able to transfer 1920 x 1080 resolution vs dual link 2048 x 1536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Kurios schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:40:
[...]

heeft er niets mee te maken

[...]
Je zal wel gelijk hebben idd. De Dell resolutie is nog hoger, waarschijnlijk is dat de reden.

Dell: "De Dell 3007WFP vereist een DVI-D Dual Link grafische kaart die de WQXGA-resolutie (2.560 x 1.600) ondersteunt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik heb een samsung LE27S71B en heb deze op de hoogste spaarstand staan.

Nu is het zo dat wanneer ik de spaarstand op hoog heb staan, dat ik dan (heel lichtjes) een pieptoon hoor.
Het begint zodra ik hem in laag heb en naarmate ik de spaarstand van laag naar middel naar hoog zet wordt de pieptoon ook steeds harder. (je hoort dit vooral wanneer het geluid op mute staat)

Zodra ik de spaarstand uit zet, is alles weer goed en is de pieptoon weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Gigantische pricedrop op de samsung LE40F71 (en andere modellen ook btw, maar deze wil ik zelf :) ), goedkoopste webshop komt nu rond de 1550 euro te zitten!!!!

pricewatch: Samsung LE40F71B (40")

Bye bye Tatung, too little too late. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
dominator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:42:
Gigantische pricedrop op de samsung LE40F71 (en andere modellen ook btw, maar deze wil ik zelf :) ), goedkoopste webshop komt nu rond de 1550 euro te zitten!!!!

pricewatch: Samsung LE40F71B (40")

Bye bye Tatung, too little too late. :)
Maar... "Levertijd meer dan 2 weken"
..en hoeveel meer het dan is, dat staat er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

He, eindelijk kan ik meepraten. Mijn LE40F71B is binnen. Meteen de update gedaan en ondanks mijn zeer belabberde soldeer skills (1ste keer) lukte het updaten in 1 keer.

Mijn eerste indrukken:

- Xbox op component: WAUW!! :), hier doe ik het voor! Inderdaad nog steeds overscan (+ - 3%)
- Xbox op VGA: wauw, alleen wat zijn de kleuren flets. Dit had ik natuurlijk al gelezen maar ik vind het toch erg jammer omdat ik toch ook graag gebruik maak van de upscaling mogenlijkheden van de Xbox360.
- Digitenne: volgens verwachting, kanalen met een goed signaal geven een acceptabel beeld. Kanalen met een slecht signaal,.... :'(.
- UPC kabel analoog: volgens verwachting, kanalen met een goed signaal geven een zeer acceptabel beeld. Kanalen met een slecht signaal,.... :'(. Globaal zijn de goede kanalen van UPC beter en de slechte slechter t.o.v. Digitenne.
- HDMI kan ik nog niet testen.
- Afstandsbediening vind ik een onding. Gelukkig heb ik een Harmony 885, nu alleen nog even instellen.

overige punten:
- In een donkere huiskamer vind ik toch de zwartwaardes wat tegenvallen. Ondanks dat ik de powersaving op High heb staan en de brightness en contrast gecalibreerd heb.
- Tijdens het zappen als het beeld even zwart is zie ik vooral in de hoeken van het beeld lichtere plekken. Het beeld is dan niet mooi egaal. Ik zie daar verder niets van als ik beeldmateriaal bekijk.Is dit normaal?
- De kleurinstellingen vanuit de fabriek zijn zoals bekend dramatisch. Nu kan ik alle ingangen wel calibreren met zo'n DVD ( Digital Video Essentials ) maar hoe stel ik de coax ingang in?

[ Voor 4% gewijzigd door FullThrottle op 31-01-2007 13:05 . Reden: typo/ toevoeging ]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
met wat voor een dvd kan je de kleuren calibreren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
17maart schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:56:
[...]

Maar... "Levertijd meer dan 2 weken"
..en hoeveel meer het dan is, dat staat er niet bij!
Valt wel mee denk ik, begin volgende week verwacht ik hem hier.... :)

(je kan natuurlijk ook nog op de tatung wachten, als ie ooit nog komt ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door stylezzz op 31-01-2007 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Qosmic schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:08:
met wat voor een dvd kan je de kleuren calibreren dan?
http://www.highfidelitydi...oduct.php?productid=17408

Voor degene die zo'n dvd willen, op o.a. deze site kan die dus ook aangeschaft worden.

[ Voor 17% gewijzigd door FullThrottle op 31-01-2007 12:44 . Reden: Toevoeging ]

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FullThrottle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:05:
- De kleurinstellingen vanuit de fabriek zijn zoals bekend dramatisch. Nu kan ik alle ingangen wel calibreren met zo'n DVD ( ik ben effe de naam kwijt) maar hoe stel ik de coax ingang in?
Gewoon input tv lijkt me ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, heb even advies nodig, als ik voor rond de 700-900 euro een lcd samsung wil kopen van 32 of meer inch, wat is dan een goede koop en waar? i net winkel geen probleem. ben al een tijdje aan het rondkijken maar zie nu door de bomen het bos niet meer, please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:30:
hoi, heb even advies nodig, als ik voor rond de 700-900 euro een lcd samsung wil kopen van 32 of meer inch, wat is dan een goede koop en waar? i net winkel geen probleem. ben al een tijdje aan het rondkijken maar zie nu door de bomen het bos niet meer, please help
Bij Scheer en foppen is de de 32s versie nu 849 die heeft een vriend van me gister gekocht. Heb em nog niet gesproken over hoe ie bevalt, maar staan vast wel recensies hier op het topic/forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
FullThrottle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:05:
>knip<
en de brightness en contrast gecalibreerd heb.
>knip<
Tot welke instellingen ben je gekomen na calibratie met video essentials?
Ik heb die DVD nl. ook gebruikt en ik ben benieuwd of je tot ongeveer hetzelfde resultaat bent gekomen als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik heb nog niet veel tijd gehad met mijn scherm dus ik heb alleen de Component en VGA aansluiting gedaan.

Voor beide ingangen:
Energy Saving: High
Color Tone: Normal
Sharpness: 0

Component:
Mode: Custom
Contrast: 65
Brightness: 64
Colour: 56

VGA:
Mode: Standard
Contrast: 80
Brightness: 44
Colour: 53

Wat zijn jouw waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:41
Qosmic schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:29:
Ik heb een samsung LE27S71B en heb deze op de hoogste spaarstand staan.

Nu is het zo dat wanneer ik de spaarstand op hoog heb staan, dat ik dan (heel lichtjes) een pieptoon hoor.
Het begint zodra ik hem in laag heb en naarmate ik de spaarstand van laag naar middel naar hoog zet wordt de pieptoon ook steeds harder. (je hoort dit vooral wanneer het geluid op mute staat)

Zodra ik de spaarstand uit zet, is alles weer goed en is de pieptoon weg
hartstikke goed toch? jou TV geeft uit zichzelf aan wanneer de gebruiker zijn instellingen zo hard verkloot dat het beeld niet meer om aan te zien is. De spaarstand haalt zowat alles wat mooi zou moeten zijn aan een LCD naar beneden. Detail wordt vager en slechter, kleuren niet meer zo intens en kom nou, als je dan toch gekozen hebt voor een wat geavanceerdere TV t.o.v. je CRT bakbeest die je hoogstwaarschijnlijk hiervoor had, zou ik dat beetje extra stroom gewoon voor lief nemen. Op jaarbasis scheelt 't je hooguit een paar tientjes en daarvoor zou je het hele jaar naar een scherm kijken waarvan je weet dat je het optimale er niet uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Voor degene die hun Xbox360 willen aansluiten op hun VGA maar die net als ik last hebben van hele "washed out" kleuren kan het volgende draadje wel eens zeer interessant zijn.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=455169

Ik heb nu de settings van mparter ( _/-\o_ ) letterlijk overgenomen en ik moet zeggen: probleem opgelost :*) Ik zelf vind het nu zelfs iets teveel maar dat is nu een kwestie van fijnafstellen. Dat komt volgende week wel wanneer ik wat meer tijd heb.

waarschuwing:
Het mag bekend worden verondersteld dat er zeer voorzichtig moet worden omgesprongen met de instellingen in het service menu en dat je je TV om zeep kan helpen als je lukraak dingen gaat veranderen zonder dat je weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:00:
[...]

staat je refresh rate niet gewoon te hoog?

Zet dat is op 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:31:
[...]

staat je refresh rate niet gewoon te hoog?

Zet dat is op 60?
Staat op 60 Hz volgens de handleiding. Waarschijnlijk heeft het te maken met de horz/vert en pixelfrequentie. Ben al even bezig geweest met Powerstrip, echter kan mijn pixelfrequentie niet goed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
FullThrottle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:08:
Ik heb nog niet veel tijd gehad met mijn scherm dus ik heb alleen de Component en VGA aansluiting gedaan.

Wat zijn jouw waardes?
Ik heb voor Componenten en HDMI dezelfde instellingen. Maar ik dacht me te herrinneren dat je alleen per Modus een verschillende instelling kunt bewaren en niet per ingang.

Ik heb het volgende zowel voor Component als voor HDMI:
Mode: Movie
Contrast: 100
Colour: 42

Met de afzonderlijke instellingen voor R G B contrast en brigntness heb ik niks gedaan, die staan nog alle 6 op de standaard 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
FullThrottle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:57:
Voor degene die hun Xbox360 willen aansluiten op hun VGA maar die net als ik last hebben van hele "washed out" kleuren kan het volgende draadje wel eens zeer interessant zijn.

Ik heb nu de settings van mparter ( _/-\o_ ) letterlijk overgenomen en ik moet zeggen: probleem opgelost :*) Ik zelf vind het nu zelfs iets teveel maar dat is nu een kwestie van fijnafstellen. Dat komt volgende week wel wanneer ik wat meer tijd heb.

waarschuwing:
Het mag bekend worden verondersteld dat er zeer voorzichtig moet worden omgesprongen met de instellingen in het service menu en dat je je TV om zeep kan helpen als je lukraak dingen gaat veranderen zonder dat je weet wat je doet.
Re: Begone washed out VGA

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Originally Posted by SirDoss
I just can't see the point in altering the sub menu to be honest. If by lowering the brightness in the sub menu (supposedly to give a better picture) it means I have to increase the brightness on the set it seems to defeat the object. I'd probably just be better off turning the brightness down rather than going into sub menu's. All this and I was happy enough before, that'll teach me for copying people.

Sorry it hasn't worked for you mate. The problem I had on my TV was that over VGA, the 360 looked washed out, like there was a brightness over the image that couldn't be removed, even by turning down the brightness in the menu.

By adjusting the sub-brightness and sub-contrast, I was able to remove the washed out effect.

However, on looking at my other 360 (bought just before Xmas) on my other Samsung LCD, I notice that VGA on that doesn't have the same washed out effect. And I haven't adjusted any service menu settings on this TV.

I think there may be an issue with some 360's not correctly applying the fix for this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Bij mij gaat het tweede gedeelte van je quote op. Met de gewone brightness en contrast instellingen krijg ik het beeld (in de verste verte) niet goed. Doormiddel van de aanpassingen in het servicemenu krijg ik het wel goed.
Ik begrijp dus dat dit probleem niet in het scherm zit maar in de xbox en dat deze gepatched zou moeten zijn. Weet iemand wanneer die patch heeft plaatsgevonden? Zijn er mensen hier die eerst het probleem van vale kleuren hadden en waarvan het probleem als vanzelf verdwijnde? Hoe dan ook, mijn xbox is dus niet goed gepatched als dit verhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

17maart schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:11:
[...]

Ik heb voor Componenten en HDMI dezelfde instellingen. Maar ik dacht me te herrinneren dat je alleen per Modus een verschillende instelling kunt bewaren en niet per ingang.
Klopt, vandaar dat ik voor beide ingangen een andere modus gebruikt heb.
Met de afzonderlijke instellingen voor R G B contrast en brigntness heb ik niks gedaan, die staan nog alle 6 op de standaard 50.
Daar heb ik ook niets mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

ik zie dat ik mijn 150 euro ook eindelijk terugheb. Toch een opluchting. Heeft ietsje langer als 1 maand geduurd.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
before:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/9c4/9c4f5a7d901682bb47ed381aac7f4bed.jpg
after:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotothing.com/photos/ca1/ca1618288eb35f81222ffe4eb0c8840e.jpg?ts=1170326276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
FullThrottle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:08:

Voor beide ingangen:

Component:
Mode: Custom
Contrast: 65
Colour: 56

VGA:
Mode: Standard
Contrast: 80
Brightness: 44
Colour: 53

Wat zijn jouw waardes?
waarom sharpness op nul? Ik had op mn vga juist wat meer colour trouwens, om die fletsheid er een beetje uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
FullThrottle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:57:

waarschuwing:
Bedankt! Ga het vanmiddag direct uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle

FullThrottle

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Overigens viel het me gisterenavond wel op dat er toch het nodige detail wegviel in de donkere gebieden op het scherm. Ik denk dat de instellingen van mparter iets te enthousiast zijn maar dat moet je zelf maar bekijken.
Wanneer ik een tijdje heb kunnen spelen dan zal ik mijn definitieve instellingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Magic6399 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:34:
ff niet over tv's, maar over Samung zelf...
Heb laatst mijn Pathé Select Card gekregen van de actie die Samsung eind 2006 had. Volgens het pasje (en de dame bij Pathé) is deze card alleen maar geldig bij geselecteerde voorstellingen, die op de actie site van Samsung terug zijn te vinden.
Al gekeken op de site... maar niets kunnen vinden. 1,5 week geleden die lieve mensjes van Samsung gemaild, maar ook nog geen reactie van gekregen...
Niemand?? Heb ook nog steeds geen reactie van Samung mogen ontvangen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Wat een verschil hè? Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Ferry34 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:53:
[...]

thanks, ik ben er zelf ook zeer content mee. De LCD hing al een tijdje aan de muur, maar de snoeren bungelden er nog los onder en die lelijke houten kast stond ook als een bakbeest in de weg van al dat moois.

Heb toen een nieuw TVmeubel aangeschaft (IKEA :$ ) en bij de Gamma een snoergeleider gekocht.

muurbeugeltje is trouwens van Vogels, gewoon simpelste model dat ze verkopen voor 30 euro ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door r0g3r op 01-02-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:53:
[...]

Is dit een M71? :) Ik ben van plan om zo een te adviseren voor mijn ouders.
Qua prijs is het net iets duurder dan een R72 en nog altijd voordeliger dan een N71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Is dit een M71? :) Ik ben van plan om zo een te adviseren voor mijn ouders.
Qua prijs is het net iets duurder dan een R72 en nog altijd voordeliger dan een N71.
nope dit is een N71. Volgens mij zit jij er naast met je prijzen hoor.. De R72 is nog een stuk goedkoper dan de N71 en de M71. En de M71 is altijd duurder geweest dan de N71, vanwege de 100hz-mode die er als extra functie op de M zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
r0g3r schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:59:
[...]

thanks, ik ben er zelf ook zeer content mee. De LCD hing al een tijdje aan de muur, maar de snoeren bungelden er nog los onder en die lelijke houten kast stond ook als een bakbeest in de weg van al dat moois.

Heb toen een nieuw TVmeubel aangeschaft (IKEA :$ ) en bij de Gamma een snoergeleider gekocht.

muurbeugeltje is trouwens van Vogels, gewoon simpelste model dat ze verkopen voor 30 euro ofzo
wat is het type van die muurbeugel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0g3r schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:16:
[...]

nope dit is een N71. Volgens mij zit jij er naast met je prijzen hoor.. De R72 is nog een stuk goedkoper dan de N71 en de M71. En de M71 is altijd duurder geweest dan de N71, vanwege de 100hz-mode die er als extra functie op de M zit.
Ow sorry je hebt gelijk. Op kieskeurig stond dit namelijk verkeerd vermeld. R72 = 855 euro, N71 = 956 euro en de M71= 1040 euro. Hoe vind jij de N71 tot nu toe? Bevalt het je goed?

Heb je een adres voor mij en typenummer muurbeugel die je hebt gebruikt? Ik dacht dat die dingen juist enkele honderden euro's kosten. 30 euro is bijzonder cheap! :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 16:22 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.