[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 35.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
DarkShadow schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:11:
Ik heb zelf de LE27S71, prachtige beeldkwaliteit als je bron maar goed is. Een nadeel, hij onthoud mn settings niet :(. Nu vind ik de standaard settings wel ok, behalve de tint, die wil ik op normaal, maar hij verspringt telkens naar koel1.

[...]
Staat het niet op bladzijde 92?

http://www.samsung.com/nl...le/ssi/right/rmenu_tv.sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Is er iemandin de buurt van zevenbergen (breda/roosendaal/dordrecht) met zo'n flash kabeltje waarbij het al een keer gelukt is om te flashen.

Want ik ben aan het proberen te communiceren met Samsung over hoe verder met de 'problemen' welke zich voordoen met dit toestel. Alleen blijft het erg stil aan hun kant.

Dus zou het graag nog eens proberen, want als het echt niet werkt, kunnen ze het toestel komen ophalen....

PM me aub!!! (bij voorbaat dank!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
RichieB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:09:
Voor de koopjesjagers: de BCC heeft tot vandaag een 0% BTW actie. De LE40F71 is nu EUR 1931. De Media Markt gaat mee met deze prijs (want daar heb ik 'm net gehaald). Er is vollop voorraad.
toch is het allemaal 1 groot circus....

ik ben 2 weken geleden voor de 40F71 geweest bij Media Markt en die kostte €2599.
na afdingen kon ik hem meekrijgen voor 2100 !!!
Dus zou je zeggen dat die 19% actie daar nog eens vanaf zou moeten vandaag maar nee hoor....

Net zoals die Visa actie bij de IT´s.
Ik hoor van een collega dat hij het volledige bedrag van zijn TV aan Visa moet betalen en dat de korting die beloofd is bij de eerste transactie verrekend wordt.
Dus je moet eers je Visa activeren, een aankoop doen en dan pas krijg je je korting.
Als je je Visa activeerd moet je €500 per jaar uitgeven anders kost de kaart €29 per jaar.
Dat wordt allemaal niet verteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Nee, ik weet wel hoe ik het moet instellen, maar het verspringt vanzelf weer naar een bepaalde tijd. Ik heb geen zin om ieder half uur mn instellingen weer overnieuw te gaan doen. Iemand enig idee of bekend met het probleem>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo436
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 22:02
Complimentje voor de media markt !!

Net even bij de media markt langs gegaan en even 320 euro terug gekregen omdat ik op 7 jan 07 een LE40N71 gekocht had voor 2000 euro :-( en nu is ie in de aktie :
Even wat onderhandelen aan de klanten service en voila netjes het verschil nu terug gekregen (was immers 1 dag over de 14dagen prijsgarantie heen) .

Prijs NU (alleen vandaag ivm BTW retour aktie) voor de LE40N71b : 1670 euro !! das niet verkeerd

Gelijk even een nieuwe samsung dvd speler voor het geld gehaald !!

ps ik krijg van samsung ook nog 150 euro retour dus totaal wat ik betaald heb voor de LCD = 1520 euro !!

groeten Maurice

[ Voor 12% gewijzigd door gizmo436 op 22-01-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:37
FullThrottle schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:05:
Meteen effe een vraagje aan je. Is het overscan probleem nu ook op de component verholpen of niet. Ik zie daar telkens tegenstrijdige verhalen over.
De nieuwe firmware voor de LE40F71 voegt alleen de "Just Scan" optie toe voor HDMI connecties. Dus niet voor component. Het beeld (EPG van m'n STB) is duidelijk geen 1:1.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Dit weekend mijn bestelde DVI-HDMI kabel ontvangen en deze aangesloten op op mijn ATI 1950XT en LE40F71 zonder justscan update. Drivers ATI detecteren dit scherm en geven standaard de mogelijkheid om het scherm op 1920x1080x60hz in te stellen. Vreemd genoeg heb ik geen overscan maar eerder een klein beetje underscan. Beeld ziet er eigenlijk standaard best goed uit. Kleuren lijken er beter uit te zien dan VGA en letters zijn bijna net zo scherp. Heb wel overscan met met mijn KiSS-DP600 angesloten op HDMI (hoewel dat in de praktijk niet echt opvalt met DVD's kijken).

Ik heb ook de onderdelen binnengekregen om een firmware update kabel in elkaar te flansen maar daar heb ik nog geen tijd (en zin) voor gehad. Ik zit eerlijk gezegd nu te twijfelen of ik uberhaupt wel zal updaten aangezien Samsung vervelend zou kunnen doen en geen garantie meer zou kunnen geven als je dit zelf doet.

Even een ander vraagje.. ik heb nu een DVI-HDMI kabel van 5m maar dit is net te kort. Ben vanplan deze weer te verkopen maar vraag me af of langere kabels wel het signaal kunnen doorgeven. Heeft iemand al een langere kabel gebruikt met resolutie 1920x1080x60hz zonder kwaliteit verlies (storing).

[ Voor 14% gewijzigd door JinZa op 22-01-2007 16:21 ]

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21

Shabbaman

Got love?

Weet iemand wat het verschil is tussen de LE32R71BX/XEC en de LE32R71B? Ik heb het idee dat X/XEC een kleurcodering is voor matzwart. Helaas kan ik hier op de Samsung site niks over vinden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
gizmo436 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:51:

Net even bij de media markt langs gegaan en even 320 euro terug gekregen omdat ik op 7 jan 07 een LE40N71 gekocht had voor 2000 euro :-( en nu is ie in de aktie :
Even wat onderhandelen aan de klanten service en voila netjes het verschil nu terug gekregen (was immers 1 dag over de 14dagen prijsgarantie heen) .

Prijs NU (alleen vandaag ivm BTW retour aktie) voor de LE40N71b : 1670 euro !! das niet verkeerd

ps ik krijg van samsung ook nog 150 euro retour dus totaal wat ik betaald heb voor de LCD = 1520 euro !!

groeten Maurice
En ik heb verleden week 1550 euros bij de prijstopper betaald voor de LE40S71B :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gizmo436 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:51:

groeten Maurice
Ik ook meteen naar Groningen gereden. Kom ik daar krijg ik maar 31 eurie terug. Dat komt omdat ik op 12 januari 1879 euri betaalde voor de 40N versie. En die actie geldt alleen voor wat ie nu in de winkel kost. En bij mm in Groningen staat de 40N voor 2199 eurie. Trek daar 15,97 % btw (waar the hell halen ze dat bedrag vandaag :S:S) van af kom je op iets van 1840 euri ofzo. Dus helaas. Ik dacht dat ze 19% van mijn 1879 gingen halen, dat was fair geweest in mijn ogen. Magoed, heb iig de benzinekosten deruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo436
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:44:
[...]

Ik ook meteen naar Groningen gereden. Kom ik daar krijg ik maar 31 eurie terug. Dat komt omdat ik op 12 januari 1879 euri betaalde voor de 40N versie. En die actie geldt alleen voor wat ie nu in de winkel kost. En bij mm in Groningen staat de 40N voor 2199 eurie. Trek daar 15,97 % btw (waar the hell halen ze dat bedrag vandaag :S:S) van af kom je op iets van 1840 euri ofzo. Dus helaas. Ik dacht dat ze 19% van mijn 1879 gingen halen, dat was fair geweest in mijn ogen. Magoed, heb iig de benzinekosten deruit :9
Vreemd in eindhoven staat de LE40N71 voor 2000 euro.maar goed om te horen dat er nog meer mensen zijn die geld terug hebben gekregen ook al is het voor de een minder als voor de ander.

vandaag de DVD speler DVD-HD860 via HDMI op de LCD aangesloten....wat een verschil met mijn oude philips dvd speler zonder HDMI.
Toch nog een klein vraagje als ik nu de dvd via HDMI heb aangeloten dan kan ik toch via de optisch mijn Dolby Surround setje aansturen of moet dit dan via de tulp pluggen? Heb het nu via optisch gedaan en werkt super erg mooi geluid.

Een tevreden LE40N71B + DVD-HD860 gebruiker!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo436
ikweetniks schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:17:
[...]

En ik heb verleden week 1550 euros bij de prijstopper betaald voor de LE40S71B :X
das mooi maar ik had het over de LE40N71b serie en niet over de S, bevalt de S een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
gizmo436 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:36:
[...]

das mooi maar ik had het over de LE40N71b serie en niet over de S, bevalt de S een beetje?
Ja maar wat ik bedoelde was dat jij een nieuwere model gekocht heb de N serie voor het zelfde bedrag ongeveer dat ik mijn oude S serie gekocht heb. Lekker zo'n actie week. :P
qua instellingen vindt ik het een beetje tegenvallen qua beeld super tevreden.

Dat PIP gebeuren bijv: het is dus alleen mogelijk begrijp ik uit de handleiding als je in hdmi of pc modus zit. Mja was beter geweest als ik gewoon tv kon kijken en met PIP een andere normale bron scart, s-video, of zelfs composite, kon gebruiken. dat kan dus wel op mijn 2 jaar oude 800x480 pana vierra plasma. Wat weer wel kan is dus in pc of hdmi modus naar tv kijken in een venster. En dat heeft de panasonic weer niet.

Hebben de N en R series dat ook met die PIP alleen in vga en hdmi modus?

[ Voor 49% gewijzigd door ikweetniks op 23-01-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Shiverzz schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:51:
[...]...
Zo niet, dan zou je mss je toestel bij Samsung aan kunnen melden voor reparatie aangezien je "last" hebt van continu flikkerende kleuren als gevolg van de MovieMode issue (genoeg over te vinden in de rest van dit en het vorige topic). Op elke F serie is dit "probleem" op te roepen door de TV aan te zetten, vervolgens MovieMode te selecteren, toestel uit/aan te zetten en vervolgens de picture standard te wijzigen naar Standard, Custom of Dynamic.
...
Dit is dus niet waar. Ik heb ook een van de eerdere modellen (zie mn post paar pagina's terug, met serie nummer) waarvan de firmware vooralsnog niet is up te graden maar ik heb GEEN probleem met kleuren, movie mode of wat dan ook. Ik heb alle tips om het te reproduceren uitgeprobeert en er is niets mis mee.

Eigenlijk baal ik er wel van, want ondertussen zie ik door de overscan nauwelijks verschil tussen 720p en 1080i/1080p. Ik heb dit vergeleken door dezelfde HD film af te spelen via de PC ingang en dan word je dus echt even stil .... dat ziet er zoveel beter uit dan die lame HDMI met zn klote overscan, maar goed. Maar dit zal niet voldoende reden zijn om het bij Samsung te melden voor "reparatie".

Aan de ene kant zou ik een hoop stampij willen maken bij Samsung, maar aan de andere kant vermoed ik dat ze vanzelf met een tool komen waarmee de firmware wel is te upgraden. Ik neem het maar voor lief want het is naar mijn idee de prijs die je betaald om voorop te willen lopen. Je bent als het ware de pioneer (lees: proefkonijn) voor de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag:

Wat is beter:

Een dvd afspelen via mijn laptop met vga kabel naar de lcd of:

Een dvd afspelen via mijn stand alone speler met hdmi aansluiting?

Help

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:27:
Even een vraag:

Wat is beter:

Een dvd afspelen via mijn laptop met vga kabel naar de lcd of:

Een dvd afspelen via mijn stand alone speler met hdmi aansluiting?

Help

Pascal
Misschien gewoon even proberen wat je zelf vindt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Zo, kogels is door de kerk, Na lang zoeken heb ik hem (Samsung 40F71) afgelopen maandag gekocht bij Media Markt Alkmaar, Daar stond die voor €2299,- met de actie dat je geen BTW hoefde te betalen werd dat dus €1931,- heb hem samen met de digitale HD decoder ( samsung DCB H360R die ophet internet €250,- kost) meegekregen voor €2100,- Goede actie van Media markt

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:43
Ik zit te twijfelen tussen de LE23R51B of de LE27S71B.

De specs zijn beide gelijk alleen is de LE27S71B iets groter en heeft deze HDMI. Volgens mij is de LE27S71B ook nieuwer en dus beter?

Welke van deze 2 zouden jullie nemen?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:38:
Ik zit te twijfelen tussen de LE23R51B of de LE27S71B.

De specs zijn beide gelijk alleen is de LE27S71B iets groter en heeft deze HDMI. Volgens mij is de LE27S71B ook nieuwer en dus beter?

Welke van deze 2 zouden jullie nemen?
Als ik echt zou moeten kiezen tussen die twee zou ik geen seconde twijfelen en de LE27S71B nemen. Deze is ten eerste groter! (23 inch is net zoiets als mijn monitor en zoiets durf ik geen tv te noemen) en HDMI is echt wel een vereist voor een LCD tv. Mocht het trouwens in je budget passen vind ik persoonlijk LE26R72b mooier :)
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobvr schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:47:
Zo, kogels is door de kerk, Na lang zoeken heb ik hem (Samsung 40F71) afgelopen maandag gekocht bij Media Markt Alkmaar, Daar stond die voor €2299,- met de actie dat je geen BTW hoefde te betalen werd dat dus €1931,- heb hem samen met de digitale HD decoder ( samsung DCB H360R die ophet internet €250,- kost) meegekregen voor €2100,- Goede actie van Media markt
Dat is absoluut niet verkeerd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvi-Hdmi kabel gaat retour, kwaliteit was gewoon zo veel slechter dan vga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
JinZa schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:15:
Dit weekend mijn bestelde DVI-HDMI kabel ontvangen en deze aangesloten op op mijn ATI 1950XT en LE40F71 zonder justscan update. Drivers ATI detecteren dit scherm en geven standaard de mogelijkheid om het scherm op 1920x1080x60hz in te stellen. Vreemd genoeg heb ik geen overscan maar eerder een klein beetje underscan.
Dikke kans dat je ATI een underscan voor je doet. Vergelijk de scherpte maar eens met de VGA aansturing. Je kan ook een overscan en blokjes testpatroon laten zien. Zeker weten dat de LE40F71 overscan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Weet je toevallig wat die decoder daar los kost?
Voorheen kostte dat ding €200, maar tegenwoordig kost 'ie bijna €300... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:09:
[...]

Nee, ik weet wel hoe ik het moet instellen, maar het verspringt vanzelf weer naar een bepaalde tijd. Ik heb geen zin om ieder half uur mn instellingen weer overnieuw te gaan doen. Iemand enig idee of bekend met het probleem>?
Staat jou tv niet gewoon in de shop modus? Kan je in het menu uit zetten. Volgens mij op de laatste pagina van het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Staat jou tv niet gewoon in de shop modus? Kan je in het menu uit zetten. Volgens mij op de laatste pagina van het menu.
Je kan shopmode aan en uitzetten door menu een aantal seconden in te houden, dan zal hij er mee ophouden en onthoud hij de instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Marco schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Weet je toevallig wat die decoder daar los kost?
Voorheen kostte dat ding €200, maar tegenwoordig kost 'ie bijna €300... :?
Ja, hij heeft even €200,- gekost, maar dat was met sponsoring van de kabel maatschappijen.. (hoewel die bij de BCC in Hilversum vorige week ook nog €200,- was) maar in alle winkels waar ik hem voor de rest heb gezien is die €300,- behalve op het internet, daar is die €260,- maar met verzend kosten erbij ontloopt dat elkaar niet zo veel.

dus volgens mij is die gewoon weer €300,- en had ik mazzel dat tie nog voor €199,- in het systeem stond. De verkoper zei wel dat dat een verkeerde prijs was, maar samen met de TV mocht ik hem er wel voor meenemen.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

RichieB schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:30:
[...]

Dikke kans dat je ATI een underscan voor je doet. Vergelijk de scherpte maar eens met de VGA aansturing. Je kan ook een overscan en blokjes testpatroon laten zien. Zeker weten dat de LE40F71 overscan doet.
Ik weet ook zeker dat de LE40F71 overscan/underscan doet. Valt me alleen op dat de ATI dat zo goed (automatisch) bijstelt, ik had het erger verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Het lijkt me wel logisch dat ze na het afdingen zeker niet ook nog eens de 19% btw er gaan halen. Haal m op internet. Betaal je nog minder. Dus heeft die btw actie voor internetkopers niet veel nut.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
jobvr schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:01:
dus volgens mij is die gewoon weer €300,- en had ik mazzel dat tie nog voor €199,- in het systeem stond. De verkoper zei wel dat dat een verkeerde prijs was, maar samen met de TV mocht ik hem er wel voor meenemen.
Maar bij Mediamarkt Alkmaar staat 'ie dus nog voor €199 in het systeem?
Als dat zo is, dan ga ik er gelijk vanmiddag even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Marco schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Maar bij Mediamarkt Alkmaar staat 'ie dus nog voor €199 in het systeem?
Als dat zo is, dan ga ik er gelijk vanmiddag even langs.
Gister nog wel, maar op het prijskaartje in de winkel zelf staat €299,- Dus loop naar een verkoper toe ( bij voorkeur een die geen verstand heeft van TV's enzo) en laat hem in het systeem opzoeken hoe duur de samsung h360R is....

maar ik geef geen garanties...

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 dagen geleden een Samsung LE27S71B gehaald.
bij thuiskomst leek hij volledig te werken. Dus ik alle dozen enzo weg gegooid.
Alleen vandaag viel mijn oog op een dode pixel. Ik weet zeker dat die er eerst niet inzat.
Nu heb ik gezocht naar de pixel policy van Samsung maar, die heb ik nergens kunnen vinden. Hier op het forum werden verschillende kreten geroepen, de een zei dat de pixel garantie pas bij 7 dode pixels ingaat (wel erg veel 8)7 ), en een ander zei dat je hem meteen terug kon bregen. Hoe zit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:17:
Alleen vandaag viel mijn oog op een dode pixel. Ik weet zeker dat die er eerst niet inzat.
Nu heb ik gezocht naar de pixel policy van Samsung maar, die heb ik nergens kunnen vinden. Hier op het forum werden verschillende kreten geroepen, de een zei dat de pixel garantie pas bij 7 dode pixels ingaat (wel erg veel 8)7 ), en een ander zei dat je hem meteen terug kon bregen. Hoe zit dat nou?
Bel samsung?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:17:
Mij is verteld toen ik mijn samsung een week geleden kocht dat samsung zogenaamd de beste service van alle merken heeft op dit moment met betrekking tot dooie pixels.
Er werd mij ook verteld dat zodra je 1 dooie pixel heb op je nieuwe samsung lcd dat ze het zonder problemen omruilen voor een andere weet niet of ze nieuw of refurbished zijn.
Ook zeiden ze dat bij philips, sony, lg, ze meestal pas komen kijken bij 5 of meer dooie pixels.

Verkoop praatjes? 8)7 of de waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
ikweetniks schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:12:
[...]
werd mij ook verteld dat zodra je 1 dooie pixel heb op je nieuwe samsung lcd het meteen werd omgerolen
"omgerolen", Nederlands, of toch een zelf verzonnen woord 8)7 8)7 ;) ;)

hehe, kwestie van even bellen met Samsung zelf, dan los je een hoop onduidelijkheid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
r0g3r schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:31:
[...]

"omgerolen", Nederlands, of toch een zelf verzonnen woord 8)7 8)7 ;) ;)

hehe, kwestie van even bellen met Samsung zelf, dan los je een hoop onduidelijkheid op.
Echt grappig begrijp nog steeds niet hoe ik dat voorelkaar gekregen heb, das echt zat ja :o
Ik verbeter het express niet. :9 toch gedaan

[ Voor 18% gewijzigd door ikweetniks op 25-01-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Dang, ik heb de 150 euro cashback nog niet binnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 07:39:
hoezo krijg je ook nog eens 150 euro van samsung terug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Jasper schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 07:39:
Ik ook nog niet... maar ik had de coupon ook de laatste week van Dec opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik denk eraan de 46N71b te bestellen. Iemand daar nog ervaringen mee (heb het hele board al omgespit maar er staat maar weinig tussen). Hij is nu via internet 2369,- dan nog een goede beugel en kabels en we kunnen weer TV kijken! Heb ik trouwens goed gelezen dat je geld terug krijgt van Samsung???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:56

KingCrash

Angry Rabbit

Redje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Ik ook nog niet... maar ik had de coupon ook de laatste week van Dec opgestuurd.
Voor mij precies hetzelfde...
Maargoed, met de feestdagen ertussen kan dit natuurlijk even duren, ik wacht het nog even af.
Heb ik trouwens goed gelezen dat je geld terug krijgt van Samsung???
Kreeg tot 15jan was er een mogelijkheid om een coupon in te vullen en te kiezen voor kado's of een cashback van €150

[ Voor 40% gewijzigd door KingCrash op 24-01-2007 15:36 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
LE-40F71 ----> €1759 maar dat wel bij Rebelio, een twijfelachtige shop...das minder....

http://kieskeurig.nl/prod...A0503C12571DC0042C7DF.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Starks223 op 24-01-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
KingCrash schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:34:
[...]

Voor mij precies hetzelfde...
Maargoed, met de feestdagen ertussen kan dit natuurlijk even duren, ik wacht het nog even af.

[...]

Kreeg tot 15jan was er een mogelijkheid om een coupon in te vullen en te kiezen voor kado's of een cashback van €150
Dan mis ik dus niets want ik lees overal dezelfde klacht dat men nog steeds wacht op dat geld...

Moet ik trouwens mijn xbox met HDMI of scartkabel aansluiten? (Maakt dat echt verschil?) Ik wil hem namelijk als dvd, mp3 en console gebruiken (de xbox dan he). Scheelt weer heel wat apparatuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hdmi is knap als je dat met een xbox 360 kunt gewoon component of vga is het beste.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
DrumandBass schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:11:
Hdmi is knap als je dat met een xbox 360 kunt gewoon component of vga is het beste.
Okee, wsl ben ik nog op zoek naar de klepel... ;)

Maar goed; vraag even herstellen:

Hoe kan ik het beste mijn xbox en upc digital kast aansluiten???

(Gewoon component en VGA zegt mij (nog) niet zoveel)

[ Voor 7% gewijzigd door Lauryn op 24-01-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vandaag is onze TV meegenomen ter reparatie:

Problemen waren dat de TV na enige tijd uitviel en ook de spaarstandopties deden helemaal niets.
Dit is de 2de keer dat hij deze problemen gaf en ze hebben de eerste keer alleen de printplaat vervangen, wat dus niets heeft uitgemaakt.
2de keer heeft hij de printplaat en de voeding vervangen. Ook dat heeft niets uitgemaakt en heeft hem vandaag dus ook gelijk meegenomen.
Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het is, want ik mis hem nu al aan onze muur.

Gaat om de Samsung LE32R76B.

Nou maar hopen dat hij niet 2 weken weg is, want ze hadden geen vervangtoestel.

Gelukkig hebben we in de slaapkamer nog een JVC 72Cm breedbeeld staan, dus kunnen in ieder geval nog wel op normale grote TV kijken. (37Cm is een beetje klein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:54
Ik heb maandag de LE26r71 gekocht. :)

Alleen ben ik er nu achter dat deze tv geen "4:3 breed" optie heeft :(
4:3 uitzendingen zijn om te huilen :/ (of zeer breed, of zeer grote balken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Laatst online: 08:40
Lauryn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:24:
Ik denk eraan de 46N71b te bestellen. Iemand daar nog ervaringen mee (heb het hele board al omgespit maar er staat maar weinig tussen). Hij is nu via internet 2369,- dan nog een goede beugel en kabels en we kunnen weer TV kijken! Heb ik trouwens goed gelezen dat je geld terug krijgt van Samsung???

Een goede review van dit toestel vindt je hier: http://www.asbyon.com/screen/rubriken/testberichte/testberichte_le46n71.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje.

Ik wil mijn tv aansluiten op me stereotoren. Nu heb ik dat gedaan via rood/wit tulp stekker (achterin tv) naar de aux in gang van me stereotoren (rood/wit tulp), maar der komt bijnaaa geen geluid uit. Echt heel zacht, en dan staat de toren op z'n hardst.

Ik heb de 40N71. Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Alex_N schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:07:
Lauryn schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:24:

Een goede review van dit toestel vindt je hier: http://www.asbyon.com/screen/rubriken/testberichte/testberichte_le46n71.asp
Dank je! Ik heb dus een goede keuze gemaakt... dit weekend is het zover!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb de 40F71. nu paar dagen in huis, en erg blij tot nu. Digitale TV / DVD erg prettig en laptop via VGA in 1 keer goed werkend, supertje scherp.
Enige issue lijkt bleeding te zijn, vooral te zien als je een SCART ingang selecteert war geen signaal op zit. Heb tot nu 1 poster gezien die daar last van had, zijn er nog meer ?
Heb ook gelezen dat het weg kan gaan.

Alle tips welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:47:
Hi,

Ik heb de 40F71. nu paar dagen in huis, en erg blij tot nu. Digitale TV / DVD erg prettig en laptop via VGA in 1 keer goed werkend, supertje scherp.
Enige issue lijkt bleeding te zijn, vooral te zien als je een SCART ingang selecteert war geen signaal op zit. Heb tot nu 1 poster gezien die daar last van had, zijn er nog meer ?
Heb ook gelezen dat het weg kan gaan.

Alle tips welkom!!
Waar heb je die gekocht en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MM Breda, was er 2053,- voor kwijt. geen goede deal, maar goed de oude TV paste niet in het nieuwe meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb sinds een paar dagen een Samsang le27s71b in mijn bezit. Erg tevreden mee, alleen 1 ding staat mij niet aan en dat is de verandering van de felheid van het backlight. Dit komt dus door het dynamische contrast. Ik heb alle verschillende modes al geprobeerd: dynamisch, film, aangepast en standaard, maar ik blijf er last van hebben. Iemand enig idee hoe dit het beste op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Misschien mijn ochtendhumeur hoor maar hier wordt ik toch een beetje moedeloos van.
Iemand 'ikweetniks' koopt lukraak een tv, ergens, voor een prijs, komt er later wel achter of het een goede of slechte koop is. Slim, erg slim.

Vervolgens het servicemenu. Als je even leest zie je dat dit zo goed als overal staat dat dit in de startpost staat.

Er zijn vast meer mensen die deze hebben.... ja echt waar.

De PIP functie, dit staat in je handleiding (hint hint lees deze eens door), werkt alleen met een tweede bron erbij.

Je hebt je nick in ieder geval goed gekozen.

Ach ja daar gaan we weer.

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

Zal wel weer noobie zijn maar als tie in standby staat is het info menu mute poweron tegelijkertijd drukken of gewoon achterelkaar. tis me 1 keer gelukt maar weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis nu avond, dan ben ik doorgaans veel aardiger. :D
Het is inderdaad gewoon achter elkaar. Zorg dat ie op standby staat, dan dus vervolgens info, menu, mute en de rode knop power on.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Gelukt jah vriendelijk bedankt. :)
Tis echt te merken jah veel en veel aardiger. ;)

Ok dit zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.greenhillzone.co.uk/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=2689
  • 1 Calibration
    1. AV calibration success
    2. COMP calibration success
    3. PC calibration success
    4. HDMI calibration success

• 2 Option Table
    1. inch option 40''
    2. gamma amlcd (active matrix liquid crystal display)
    3. panel option amlcd_int
    4. 2hdmi off ? (2HDMI™.)
    5. brt sensor off (zelfcorrectie van brightnes kleur/contrast/helderheid)
    6. energy save on
    7. lbe/fbe off
    8. frc/micronas off
    9. frc2x off (Editing.)
    10. lna off (Luma noise amplifier)
    11. carrier mute off
    12. language english
    13. autofm on
    14. high deviation off
    15. ttx on
    16. ttxlist flof
    17. acr off (ACR, aspherical Acornic Reflector) Color noise reduction and luminance smoothing are set separately in ACR maximises the lcd capabilities, ensuring even clearer, more luminous images. Ruis vermindering in de kleur en helderheid. wordt afzonderlijk in ACR afgehandelt. Moet nog duidelijkere, meer lichtgevende beelden verzekeren.
    18. dynamic ce on
    19. dynamic dimming on (het constant schakelen van de TV tussen licht/donker scènes, waarbij de TV zich constant in contrast bijstelt.)
    20. tuner top on
    21. ttxgroup auto
    22. autopower on
    23. magazine lna off (Luma Noise Amplifier)
    24. shopmode off ? (vertonings wijze voor winkels die automatisch elke gebruikersveranderingen terug kan zetten. Display mode that automatically reverts any user changes to some stored preset, so that people can make changes to the tv when viewing it at a store and then having those changes discarded.)
    25. debug off
    26. ch table sesk
    27. idtv_cntry UK (Freeview en digitale televisie tot nu toe alleen in engeland beschikbaar)
    28. dynamic contrast off (Nuances in zeer donkere of juist erg felle tinten zijn beter te onderscheiden met Dynamic Contrast. De sterkte van het achtergrondlicht wordt automatisch aangepast aan de intensiteit van het beeld.)

• 3 White Balance dit is waar je de temperatuur van kleuren kan veranderen. Daar heeft men toegang tot de niveau's rood, groen, blauw, zwart, en wit.
    1. sub brightness 098
    2. r-offset 135
    3. g-offset 128
    4. b-offset 115
    5. subcontrast 155
    6. r-gain 124
    7. g-gain 128
    8. b-gain 154

• 4 SPV-PX geavanceerd regelen van het beeld. Men kan op nauwkeurige wijze de filter in het kam, het niveau van detail, de ijking van kleur regelen.
    1. Combfilter (Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld. Voorkomt hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen)
    2. Sharpness
    3. NR
    4. RGB Calibration (An uncalibrated LCD’s image is too dark in the shadows and too light in the highlights, with some color tints showing in the gray tones. Here you can calibrate the RGB response curve so that it closely matches the gamma 2.2 curve. Gamma 2.2 closely matches the human visual system.)
    5. ADC Calibration (Analog To Digital Converter converts the analog image data back into digital image data. The ADC circuitry is used to convert information in the analog display signal into digital representations of the pixel data elements. For example, the calibrating may include determining more acceptable values for certain ones of the operational parameters of the ADC circuitry.)
    6. Calibration Target
    7. Color Management (Is een color management waar men tinten en tonen kan instellen. De drie kleuren voor lucht, gras en huidskleur kunnen onafhankelijk van elkaar worden afgestemd.!)

• 5 Option Block Zie http://www.micronas.com/p...ication/136096/index.html
    1. FRC/Micronas
    2. FR2CX
    3. LBE/FBE

• 6 STV8257/STA323W Hier kan men de automatische controle van het volume regelen. Men heeft eveneens toegang tot delays voor alle videobronnen. Dient waarschijnlijk om fase's enz en veranderingen van bronnen te corrigeren.
    1. CH1 volume
    2. CH2 volume
    3. AGC Gain
    4. AV Prescale 00h
    5. AV delay 41h
    6. comp delay 41h
    7. hdmi delay 41h
    8. pc delay 41h

• 7 YC DELAY (Svideo)
    1. Nog meer 41h delay opties

• 8 Adjust
    1. video mute time 10 (De standaard instelling is 8 of 10, maar door het op 4 te zetten verlaag je de zap-tijd behoorlijk.)
    2. melody volume 9
    3. Ana_Dimm_Max FEH (Alleen van toepassing op de TV TUNER. Het blacklevel verbeteren. Hiermee kun je het backlight paneel dimmen, aanpassen.)
    4. LNA PLUS (Low Noise Amplifier)
    5. Hotel Option

• 9 I2C Check
    1. Test de I2C (Intelligent Image Control).
      Tv gaat Hierdoor flikkeren paar secondes
      Met deze instelling kunt u de lichtopbrengst van het LCD paneel afstemmen op het omgevingslicht. Hierdoor creeërt u een optimale weergave in iedere situatie. Het gebruik van deze functie zorgt tevens voor een lager energieverbruik van uw televisie..

• 10 W/B Movie Alleen voor film modus. Men kan de specifieke tinten en levels van kleur voor de film modus veranderen. Tevens de kleuren voor de temperaturen Kou1 en Kou2 warm1 en warm2. Eveneens voor film modus het regelen van brightness/contrast/kleur/helderheid.
    1. WB Movie OFF
    2. colormode movie
    3. w1 rgain 161
    4. movie contrast 80
    5. movie brightness 65
    6. movie color 35
    7. movie sharpness 35
    8. movie color tone warm2

• 11 Checksum
    1. Zelftest

• 12 Reset
    1. Duidelijk.

• 13 Spread Spectrum wikkipedia, Google
    1. Spectrum ON
    2. Delta +3
    3. positive 8
    4. negative 2

[ Voor 235% gewijzigd door ikweetniks op 30-01-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Kan iemand met een LE40F71 en PowerStrip de modelines posten voor 1920x1080@60i en 1920x1080@50i ? Ik kan die modes onder Linux niet selecteren, en ik heb geen windows partitie op m'n HTPC. Ik wil kijken hoe 1080i bestanden in die modes er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal andere vraag: Zijn er binnenkort nog nieuwe modellen te verwachten van Samsung? CeBIT komt eraan en we hebben nog weinig previews en inside information hier voorbij zien komen. Wie weet wat ons te wachten staat? HDMI 1.3? Nog andere snufjes? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Edit

2HDMI™ allows 100% transmission of both visual and audio digital signals, ensuring perfect image and sound reproduction when connected to PC, STB, DVD, or DTV with both digital visual and audio signals. :?

[ Voor 191% gewijzigd door ikweetniks op 26-01-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-08 19:29
http://www.samsung.com/uk...n/tftlcd/le40f71bxxeu.asp

heeft HDMI 1.3

Maar voor beeld zou ik niet al te hard aan HDMI 1.3 trekken.
Ik zie er meer belang in voor geluid dan beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

RichieB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:21:
Kan iemand met een LE40F71 en PowerStrip de modelines posten voor 1920x1080@60i en 1920x1080@50i ? Ik kan die modes onder Linux niet selecteren, en ik heb geen windows partitie op m'n HTPC. Ik wil kijken hoe 1080i bestanden in die modes er uit zien.
Helaas geen powerstrip. Op het AVForum heb ik dit zien voorbijkomen:

ATI:

PowerStrip timing parameters:
1920x1080=1920,88,44,148,1080,5,10,30,74250,532

Generic timing details for 1920x1080:
HFP=88 HSW=44 HBP=148 kHz=34 VFP=5 VSW=10 VBP=30 Hz=30

VESA detailed timing:
PClk=74,25 H.Active=1920 H.Blank=280 H.Offset=72 HSW=44 V.Active=1080 V.Blank=45 V.Offset=5 VSW=10

Linux modeline parameters:
"1920x1080" 74,250 1920 2008 2052 2200 1080 1085 1095 1125 +hsync -vsync

en

NVIDIA
1920x1080=1920,88,44,148,1080,4,5,36,148500,768

HFP=88 HSW=44 HBP=148 kHz=68 VFP=4 VSW=5 VBP=36 Hz=60

VESA detailed timing:
PClk=148,50 H.Active=1920 H.Blank=280 H.Offset=72 HSW=44 V.Active=1080 V.Blank=45 V.Offset=4 VSW=5

"1920x1080" 148,500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync

zie: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=4040118&highlight=powerstrip+1080#post4040118

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders op die forum even verder zoeken :)

[ Voor 16% gewijzigd door JinZa op 26-01-2007 09:53 . Reden: NVIDIA Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Djang schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:55:
http://www.samsung.com/uk...n/tftlcd/le40f71bxxeu.asp

heeft HDMI 1.3

Maar voor beeld zou ik niet al te hard aan HDMI 1.3 trekken.
Ik zie er meer belang in voor geluid dan beeld.
Ik zal wel blind zijn, maar waar zie jij staan dat hij HDMI 1.3 ondersteund?

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Gabliboeba schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:19:
Ik heb sinds een paar dagen een Samsang le27s71b in mijn bezit. Erg tevreden mee, alleen 1 ding staat mij niet aan en dat is de verandering van de felheid van het backlight. Dit komt dus door het dynamische contrast. Ik heb alle verschillende modes al geprobeerd: dynamisch, film, aangepast en standaard, maar ik blijf er last van hebben. Iemand enig idee hoe dit het beste op te lossen is?
Ik heb het ook, tevens verspringt hij van kleurtint en reset hij mijn instellingen. Ben er echt een beetje zat van aan het worden :(

Verder is hier volgens mij niemand bekend met het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:27:
Het is inderdaad gewoon achter elkaar. Zorg dat ie op standby staat, dan dus vervolgens info, menu, mute en de rode knop power on.... :)
Hey, kan je in het service menu ook mijn probleem verhelpen, namelijk dat hij telkens van kleurtint verspringt en de contrastratio etc niet onthoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

EraZor

Don't mention the war

had dat niet met de 'shop mode' te maken? (kan je idd in dat menu aan/uitzetten). Het veranderen van het backlicht (dynamisch contrast) kan je daar ook aan/uit zetten ja. Overigens zou de 'film-modus' er geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
EraZor schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:00:
had dat niet met de 'shop mode' te maken? (kan je idd in dat menu aan/uitzetten). Het veranderen van het backlicht (dynamisch contrast) kan je daar ook aan/uit zetten ja. Overigens zou de 'film-modus' er geen last van moeten hebben.
Dynamic dimming op off
dynamic contrast op off
energy save op off als je last van een zachte piep heb in standby.

[ Voor 23% gewijzigd door ikweetniks op 26-01-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shop mode zat toch niet in het service menu???

Naar mijn idee zat het in het gewone menu op de laatste pagina.

Als je last hebt van een verspringende backlight dan moet je in het service menu de optie dynamic dimming uit zetten.
Overigens heeft erazor gelijk. In movie mode is dit al automatisch uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog de grijswaarden in het menu aangepast om meer diepte in je beeld te krijgen?

Pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:34:
Shop mode zat toch niet in het service menu???

Naar mijn idee zat het in het gewone menu op de laatste pagina.

Als je last hebt van een verspringende backlight dan moet je in het service menu de optie dynamic dimming uit zetten.
Overigens heeft erazor gelijk. In movie mode is dit al automatisch uitgeschakeld.
Editing

In movie mode vindt ik het beeld te geel, en als ik bij tinten kijk staat tie op warm2.

Was nieuwschierig naar wat dit zou kunnen betekenen zoeken op google leverde dit op:
Mischien informatief voor sommigen. Volgens mij is dit em kan het fout hebben maar denk het niet. :9

2 Option Table

3. Panel Option amlcd_int en je hebt (CMO,AMLCD,AMLCD_INT,AUO_MVA,SPVA_120) enz

active matrix
An LCD technology used in flat panel computer displays. It produces a brighter and sharper display with a broader viewing angle than passive matrix screens. Active matrix technology uses a thin film transistor at each pixel and is often designated as a "TFT screen

The most common example of an active matrix display contains, besides the polarising sheets and cells of liquid crystal, a matrix of thin-film transistors (TFTs) to make a TFT LCD. These devices store the electrical state of each pixel on the display while all the other pixels are being updated. This method provides a much brighter, sharper display than a passive matrix of the same size. An important specification for these displays is their viewing-angle.

5 Option Block

FRC/Micronas
FR2CX
LBE/FBE

FRC/Micronas
FR2CX

Deze staat dus standaard uit in het service menu.
8. frc/micronas off ?

http://www.micronas.com/p...ication/136096/index.html

Description

Reducing development effort for high-end LCD-TVs with excellent picture quality, the advanced HD-ready solution for LCD- and plasma TV offers a cost-effective and scalable concept, based on the highly integrated VCT 6wxyP, system-in-package solution for flat panel television. The revolutionary combination of connectivity, audio, video, graphics, CPU and related memories into one LQFP208-IC package, enables TV manufacturers to develop and produce cost-effective and highly scalable solutions. Superior LCD-TV picture experience is offered by the High-Definition Real Motion® film-dejudder capabilities of the FRC 94xyH.
Main Features
Reception and Connectivity to all HD-ready analog and digital signals

Multistandard analog television, including VBI services

Analog input signals from DVD(R), VCR, camcorder, (HD-)STB, PC (SXGA) CVBS, YPrPb, Y/C, RGB: 480i, 480p, 720p, 1080i

HDMI interface: including 720p and 1080i

Superior picture experience

Real Motion® high-definition vector-based motion-compensated film judder reduction

Motion blur reduction by 100/120Hz LCD TVs Vector based motion compensated frame rate converter

Supports up to high definition display resolution (1920 x 1080p)

Complete set of scalable improvements for picture- and sound quality

Advanced motion adaptive de-interlacing

Picture quality improvements, including 2-D/3-D comb filter, motion adaptive noise reduction, contrast/color/sharpness enhancement

State of the art sound featuring: Lip Sync, SRS TrueSurround XT, Virtual Dolby, BBE

Picture-in-picture and picture-and-picture use cases for all input sources (based on one color decoder)

Complete with field-proven software application

Full function TV OSD; customizable and bitmap look and feel
Afbeeldingslocatie: http://www.micronas.com/f/core/frontend/http/http.php?dl=138523-image

De samsung (S R N) serie oa maakt gebruik van de hierboven genoemde IC.
Wat een afgeleide is van de hieronder beschreven IC.
De echte 1920x1080 oa LE40F71B (F M) serie maakt dus gebruik van de hieronder getoonde IC.

http://www.micronas.com/p...ct_information/index.html

Short description

Nowadays, watching a movie on a large flat-panel display (FPD) is a pleasure, but still associated with disturbing jagged edges, film judder and motion blur that is common on today’s LCD TVs. Judder appears due to the conversion of film sources from 24p to 50p/60p. Motion blur is caused by the LCD sample-and-hold characteristics. Consequently, Micronas has developed the Frame Rate Converter FRC 94xyH to solve these problems.

The IC contains the unique Real Motion® HD technology that removes film judder on panels up to Full HD (1080p). Real Motion HD goes further than any existing motion compensation technology, enabling inter-frame generation of up to 120 frames/sec. This virtually removes motion blur on LCD TVs. The new diagonal line compensation technology ensures razor sharp diagonal lines on Full HD.

With the FRC 94xyH, Micronas has revolutionized the viewing experience, surpassing the increasing expectations for WXGA and Full HD display solutions by providing picture quality that is the closest possible approach to reality.

The FRC 94xyH integrates all these functionalities with sharpness and contrast enhancement in a single package.

This perfect compilation of picture enhancement features is called truD® HD.In combination with a high-end TV chassis, the FRC-H offers the best video and graphic quality.

System Architecture

Afbeeldingslocatie: http://www.micronas.com/f/core/frontend/http/http.php?dl=139231-image
A block diagram of the FRC 94xyH is shown in Fig. 1. Supported inputs are ITU 656, ITU 601, or RGB/YUV video signals and RGB 565 for graphic input. To preserve the original quality, the RGB 565 graphic input is routed directly to the display processing. The video input signals are stored in the memory. A frame-rate interpolation follows the motion estimation and compensation functions. Finally, scaling is accomplished.
The built-in 8-bit microcontroller supports and controls the algorithms used in the IC.

Main Features

Motion blur removal technique that supports 100/120Hz LCD TVs
Real Motion® HD Film judder cancellation
Vector-based motion compensated frame rate conversion for
50i sources to 50/60/75/100 i&p
60i sources to 60/75/90/120 i&p
Fully digital 10-bit video processing to eliminate D/A conversion noise
Enhanced diagonal line compensation to ensure razor-sharp diagonal lines
Latest generation of picture signal improvements for HD and SD inputs (sharpness, contrast, color enhancement)
Full high-definition video processing 1920×1080
Fast and reliable film mode detection
Inverse pull-down to restore the movie to its progressive-scan images for NTSC and PAL (2:2, 3:2, others)
Split-screen mode for parallel movie and video viewing and truD HD demo
ITU 656/601, RGB/YUV inputs and outputs, dual-pixel RGB output
Separate RGB graphic 565 digital input, ideal for VGC 59xyB connection and 120 Hz OSD
Digital output of 162 MHz

Key Applications

HD flat-panel display TVs (50−120Hz)
HD front and rear projectors
HD-DVD / Blu-Ray / DVD players with progressive HD output
HD set-top boxes

Other Features

On-chip 8051-type microcontroller to minimize host CPU load
Memory controller for external 8Mx16 DDR1-400 SDRAM
LBGA260 package, 4-layer PCB design recommended

Dus deze IC chips zitten er in de F, N en SM series?
:9 8)7

[ Voor 127% gewijzigd door ikweetniks op 30-01-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:54:
Heeft iemand nog de grijswaarden in het menu aangepast om meer diepte in je beeld te krijgen?

Pas
Volgens mij kan ik beter vroeg naar bed gaan vandaag.

[ Voor 68% gewijzigd door ikweetniks op 30-01-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:19:
Ik zit met een probleempje.

Ik wil mijn tv aansluiten op me stereotoren. Nu heb ik dat gedaan via rood/wit tulp stekker (achterin tv) naar de aux in gang van me stereotoren (rood/wit tulp), maar der komt bijnaaa geen geluid uit. Echt heel zacht, en dan staat de toren op z'n hardst.

Ik heb de 40N71. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Ik repost em nog maar even, Iemand ie het weet?

Heb tevens nog een vraagje.

Ik had vanavond mijn laptop op de tv aangesloten via dvi --> vga (perfect mooi super beeld) echter had ik een avi opgestart met losse subtitles in bsplayer, maar die kwamen niet op de tv tevoorschijn, wel op de laptop. Ook met het programma subsync subtitle mediaplayer kwam er geen ondertiteling op het beeld, maar wel op de laptop.

Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
JinZa schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:51:
[...]
Helaas geen powerstrip. Op het AVForum heb ik dit zien voorbijkomen:
Bedankt voor het lijstje, maar dit zijn 1080p modes. Ik wil een interlaced mode proberen om te kijken of ik dan interlaced video af kan spelen. M'n HTPC is eingelijk te traag om goede deinterlacing te doen, dus ik hoop dat de TV dat voor me kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:09:
[...]

Ik repost em nog maar even, Iemand ie het weet?

Heb tevens nog een vraagje.

Ik had vanavond mijn laptop op de tv aangesloten via dvi --> vga (perfect mooi super beeld) echter had ik een avi opgestart met losse subtitles in bsplayer, maar die kwamen niet op de tv tevoorschijn, wel op de laptop. Ook met het programma subsync subtitle mediaplayer kwam er geen ondertiteling op het beeld, maar wel op de laptop.

Iemand een idee hoe dat kan?
dan moet je bij de videokaart instellingen de LCD als primair monitor opgeven, dan krijg je daar wel beeld en op de laptop niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinZa schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:15:
Dit weekend mijn bestelde DVI-HDMI kabel ontvangen en deze aangesloten op op mijn ATI 1950XT en LE40F71 zonder justscan update. Drivers ATI detecteren dit scherm en geven standaard de mogelijkheid om het scherm op 1920x1080x60hz in te stellen. Vreemd genoeg heb ik geen overscan maar eerder een klein beetje underscan. Beeld ziet er eigenlijk standaard best goed uit. Kleuren lijken er beter uit te zien dan VGA en letters zijn bijna net zo scherp. Heb wel overscan met met mijn KiSS-DP600 angesloten op HDMI (hoewel dat in de praktijk niet echt opvalt met DVD's kijken).

Ik heb ook de onderdelen binnengekregen om een firmware update kabel in elkaar te flansen maar daar heb ik nog geen tijd (en zin) voor gehad. Ik zit eerlijk gezegd nu te twijfelen of ik uberhaupt wel zal updaten aangezien Samsung vervelend zou kunnen doen en geen garantie meer zou kunnen geven als je dit zelf doet.

Even een ander vraagje.. ik heb nu een DVI-HDMI kabel van 5m maar dit is net te kort. Ben vanplan deze weer te verkopen maar vraag me af of langere kabels wel het signaal kunnen doorgeven. Heeft iemand al een langere kabel gebruikt met resolutie 1920x1080x60hz zonder kwaliteit verlies (storing).
Ik heb een Samsung LE40F71 met een Nvidia 7900GTO, echter alle resoluties (windows) werken die in de handleiding staan uitgezonderd 1920X1080 60Hz. Uit jouw verhaal maak ik op dat het wel gelukt is op deze resolutie. Het scherm is verbonden met een VGA kabel. Het kan dus ook via een DVI -> HDMI in de handleiding staat dat dit niet mogelijk is. Mijn XBOX 360 wordt wel herkend op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je pret niet verzieken maar bij de Mediamarkt hier in Almere staat de LE40F71 voor €2199. Heb hem afgelopen zondag gekocht kreeg hem ook voor diezelfde aktie dus €1848.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LE40S71B:

Terugkomend op het servicemenu:

Staat de LE40S71B optimaal afgesteld in het servicemenu of moeten er nog wat zaken veranderd worden?

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 06:01:
[...]

Ik wil je pret niet verzieken maar bij de Mediamarkt hier in Almere staat de LE40F71 voor €2199. Heb hem afgelopen zondag gekocht kreeg hem ook voor diezelfde aktie dus €1848.
Heb je het nu in je woning of kreeg je voor dat bedrag mee omdat je moet wachten tot de volgende levering? Hoe dan ook dat is een prima prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:03:
LE40S71B:

Terugkomend op het servicemenu:

Staat de LE40S71B optimaal afgesteld in het servicemenu of moeten er nog wat zaken veranderd worden?

Pascal
Ik heb er ook nog een vraag over, bij mij stond shop mode on. Wat houd dat in?, lijkt mij dat hij op off moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
DarkShadow schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:12:
[...]

Ik heb er ook nog een vraag over, bij mij stond shop mode on. Wat houd dat in?, lijkt mij dat hij op off moet staan.
even zoeken zou niet misstaan:
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
De LE27S71B moet toch 1080i aankunnen?

Als ik via mijn computer 720p films afspeel zie ik deze ook op mijn tv, maar zodra ik een 1080i film open speelt deze wel op mijn pc, maar op mijn tv staat dan: "niet ondersteund"

Maar 1080i moet deze tv toch ook af kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:30:
De LE27S71B moet toch 1080i aankunnen?

Als ik via mijn computer 720p films afspeel zie ik deze ook op mijn tv, maar zodra ik een 1080i film open speelt deze wel op mijn pc, maar op mijn tv staat dan: "niet ondersteund"

Maar 1080i moet deze tv toch ook af kunnen spelen?
dan zit er iets niet goed op je pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ja, want hij moet toch 1080i aankunnen?

nog een vraagje:

in het service menu kan je bij video mute time de zapsnelheid aanpassen.
Nou ben ik al in het service menu geweest, maar onder welk kopje staat video mute time?

Ik ben ze allemaal afgegaan, maar kan die optie niet vinden.

gaat dus om een LE27S71B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurios schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:27:
[...]

dan moet je bij de videokaart instellingen de LCD als primair monitor opgeven, dan krijg je daar wel beeld en op de laptop niet. :)
Okay dank je, ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:38:
Daar gaat het hier niet eens om. Je sluit de LCD aan via DVI/HDMI oid, dan pakt het scherm een bepaalde resolutie. bijv 1280x720. Je pc gaat het 1080 filmpje naar de goede resolutie omzetten. Maar het gebrek aan beeld kan netzogoed een codec probleem zijn bijvoorbeeld.

Je gebruikt eigenlijk de scaling van het scherm niet. Pas als je via een HD-DVD speler een film zal afspelen wordt deze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:38:

nog een vraagje:

in het service menu kan je bij video mute time de zapsnelheid aanpassen.
Nou ben ik al in het service menu geweest, maar onder welk kopje staat video mute time?

Ik ben ze allemaal afgegaan, maar kan die optie niet vinden.

gaat dus om een LE27S71B
Kijk eventjes een pagina terug staat het hele service menu duidelijk uitgelegd.
Bij nummer 8 ADJUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
RichieB schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:21:
1920x1080=1920,40,48,192,1080,4,10,30,74184,15

HFP=40 HSW=48 HBP=192 kHz=34 VFP=4 VSW=10 VBP=30 Hz=30

"1920x1080" 74.184 1920 1960 2008 2200 1080 1084 1094 1124 interlace -hsync -vsync

Met DVIFC aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergisteren hebben wij een Samsung LCD LE40F71.
Een pracht toestel, maar wanneer we de TV aanzetten, nadat hij bijvoorbeeld een nacht heeft uitgestaan dan zien we rare strepen en kleuren op het scherm.
Het geluid werkt goed, maar we krijgen geen beeld, enkel willekeurige gekleurde strepen.
En dit kan soms 5-10minuten duren voordat we normaal beeld krijgen.
Is dit het LCD panel dat aan het opwarmen is, en is dit dus normaal? Of heeft het met iets anders te maken?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 13:41:
Sinds eergisteren hebben wij een Samsung LCD LE40F71.
Een pracht toestel, maar wanneer we de TV aanzetten, nadat hij bijvoorbeeld een nacht heeft uitgestaan dan zien we rare strepen en kleuren op het scherm.
Het geluid werkt goed, maar we krijgen geen beeld, enkel willekeurige gekleurde strepen.
En dit kan soms 5-10minuten duren voordat we normaal beeld krijgen.
Is dit het LCD panel dat aan het opwarmen is, en is dit dus normaal? Of heeft het met iets anders te maken?

Alvast bedankt,
Nee hoor dat is zekers niet normaal. Ik denk dat tie @#$@#$@# is zou maar bellen met de winkel waar je m gekocht heb.

[ Voor 19% gewijzigd door ikweetniks op 27-01-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LE46N71.

Zijn er nog mensen op dit forum die meer hebben gewijzigd dan alleen de shop mode uitzetten en de zap snelheid versnellen in het servicemenu?

Ik wil graag advies voor een betere afstelling via het servicemenu van samsung Samsung LCD LE46N71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:57:
[...]

Heb je het nu in je woning of kreeg je voor dat bedrag mee omdat je moet wachten tot de volgende levering? Hoe dan ook dat is een prima prijs :D
Meteen ingeladen en kijken en spelen maar. Ben het wel eens eerder tegen gekomen dat de prijs tussen verschillende mediamarkten verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:59:
LE46N71.

Zijn er nog mensen op dit forum die meer hebben gewijzigd dan alleen de shop mode uitzetten en de zap snelheid versnellen in het servicemenu?

Ik wil graag advies voor een betere afstelling via het servicemenu van samsung Samsung LCD LE46N71.
wat is de shopmode? Ik heb een 40n71B en ik heb alleen zap speed veranderd.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Rainesh schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:20:
[...]

wat is de shopmode? Ik heb een 40n71B en ik heb alleen zap speed veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Wanneer ik een 720p of 1080i film afspeel en ik zet deze op volledig scherm in windows media player of vlc, dan doet mijn tv niet aan upscaling lijkt wel.
Ik heb dan zwarte balken boven en onder de film.

Hoe kan ik dit wegkrijgen?

Bij de tv van een kennis van me is het zo dat wanneer hij hetzelfde hd filmpje aanzet op zijn computer, dat deze dan op zijn tv fullscreen wordt weergegeven.
Ik heb dan nog zwarte balken boven en onder in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:10:
Wanneer ik een 720p of 1080i film afspeel en ik zet deze op volledig scherm in windows media player of vlc, dan doet mijn tv niet aan upscaling lijkt wel.
Ik heb dan zwarte balken boven en onder de film.

Hoe kan ik dit wegkrijgen?

Bij de tv van een kennis van me is het zo dat wanneer hij hetzelfde hd filmpje aanzet op zijn computer, dat deze dan op zijn tv fullscreen wordt weergegeven.
Ik heb dan nog zwarte balken boven en onder in beeld
je pc doet de upscaling, niet je TV!
welke resolutie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hoe zorg ik er dan voor dat mijn pc dit doet?

edit: resolutie is 1280x1024 (gewoon native resolutie van mn 19" tft)

[ Voor 44% gewijzigd door Qosmic op 27-01-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Qosmic schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:50:
Hoe zorg ik er dan voor dat mijn pc dit doet?

edit: resolutie is 1280x1024 (gewoon native resolutie van mn 19" tft)
daar ga je al de fout in. De LCD tv moet een breedbeeld resolutie krijgen. 1280x720 of 1360x766 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik denk niet dat jullie erg happig op mijn vraag zullen zijn maar goed. Ik kom dus niet in het service menu. Ik heb het al heel vaak geprobeerd, diverse manieren enz. Wat ik er van snap is het volgende:

- TV staat op de stand-by (gewoon met de rode knop van de AB ingedrukt)
- Daarna info toets
- menu
- mute
- Rode power on knop op de AB.

Ik zou niet weten wat ik nog meer zou kunnen proberen maar ik kom gewoon niet in het service menu!

Nog een ding, het geluid op TMF veranderd telkens van hoogte, super irritant. Het automatisch geluid aanpassen uitzetten maakt het probleem alleen nog maar erger!

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Dat doe ik ook :/

Zet er maar wel even bij dat je die heel snel achter elkaar moet intoetsen, ik heb telkens een toets in gedrukt en vervolgens gelezen welke de volgende toets moest zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door wout-hugo op 27-01-2007 21:32 ]

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
wout-hugo schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:31:
[...]

Dat doe ik ook :/

Zet er maar wel even bij dat je die heel snel achter elkaar moet intoetsen, ik heb telkens een toets in gedrukt en vervolgens gelezen welke de volgende toets moest zijn...
En wat heb je veranderd?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.