Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Verwijderd
Verwijderd
ik heb dan wel niet de 46 inch, maar de 40 inch N71. Ik heb voor de N gekozen omdat ik de F iets te duur vond en omdat je nóg geen full hd nodig hebt.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:36:
46 inch beeldscherm hebben lijkt mij echt super!Maar als ik moet kiezen tussen de 46N71 en de 40F71 dan kies ik toch voor het laatste. Waarom heb jij voor de N71 gekozen?
Geweldig man. Ik ben stinkend jaloers.absrnd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:58:
de C3PO heb ik in de USA gekocht, maar er zit nog veel werk aan om die te kunnen
laten vergulden.
en dan staat hij naast mijn zelf gebouwde R2-D2![]()
http://www.xenoweb.nl/
http://www.xenoweb.nl/c3po_intro.html
http://xenoweb.nl/stargate.htm
[afbeelding]
Verwijderd
Dan nog een heel domme vraag misschien, maar kan die TV echt niet uit? Ik kan hem alleen maar op stand by zetten. Zit er nog ergens een knopje verstopt ofzo?
klopt, dit is een zware metaal Kenobi LightsaberDoctorV64 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:22:
[...]
Offtopic
Damn, zie ik daar ook een light-sabre voor je Samsung liggen??
Iemand ?Hemmik schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:20:
Ben van plan om een Le32R32 te kopen volgende week, maar kan hier weinig over vinden op het net.
wat zijn de ervaringen met dit toestel ?
Verwijderd
Lees een paar posts terugVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:09:
Dan nog een heel domme vraag misschien, maar kan die TV echt niet uit? Ik kan hem alleen maar op stand by zetten. Zit er nog ergens een knopje verstopt ofzo?
1- prijs, deze is gewoon goedkoper.
2- resolutie, de verhouding van 1080p uitzendingen in de toekomst zal niet erg groot zijn,
en je moet wel met je snufferd op de tv zitten wil je echt die 1080p zien, en een normale
DVD ziet er toch scherp uit.
3- formaat, de 42" deed het net niet voor mij, en de 46" is net klein genoeg, dat normale tv
uitzendingen er nog aardig uitzien.
4- LCD ipv Plasma, plasma is mooi om te zien, maar het risico van inbranden, en dan een nacht
je plasma aan te laten staan flikkeren was voor mij geen optie
nu dat ik er een paar dagen mee gekeken hebt, moet ik tot de conclusie komen dat 1080p
gewoon niet nodig is, als je overschakelt van een gewone beeldbuis zal je versteld staan van
het mooie en scherpe beeld, dat zelfs met ouderwetse DVD een spetterend plaatje geeft.
spaar je geld en laat je niet verleiden tot een te grootte uitgave voor een extra letter " P "
Verwijderd
Alvast bedankt
Je haalt nu een paar schermen/series door elkaarVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:45:
Weet iemand het verschil tussen de LE26R51B en de LE27S71B behalve dat de laatste 1 inch groter is. Wat ik heb opgezocht hebben ze precies dezelfde specs maar dit kan toch niet, het 2e scherm is de opvolger van de eerste. Er zou nieuwe technologie in moeten zitten maar ik kan het nergens vinden.
Alvast bedankt
je hebt de S en de R serie. De S71B is dus niet de opvolger van de R51B. Daar hebben we de R71B en zelf de R72B voor
Verwijderd
Verwijderd
Oy firmware, anybody, die zie ik waar? Ik heb in ieder geval niet de laatste versie maar wil id toekomst wel de just scan optie hebben, zucht.AiKoiN schreef op zondag 14 januari 2007 @ 02:50:
@KBY
welke firmware versie heb jij van de TV en van welke bouwjaar is je xbox als ik vragen mag
misschien dat het daar te zoeken is.
goede tip VGA is idd in dashboard iets fletser maar in game veel realisticher !! en 1:1 dan weet je pas wat je mist.
kan je ff kijken en naar mij mailen als je wilt AiKoiN at gmail punt com
Mijn 360 is van ergens in juni, ik wou eigenlijk wachten op de ps3 maar de e3 voor de 360 was te gek en in juni werd bekend dat assassins creed ook naar de 360 kwam dus gelijk de knoop doorgehakt.
als je in het service menu gaan (zie begin posts)
dan staat er een nummer in de zin van 1006 of zo.
ook de intro van ubisoft is bij mij niet om aan te zien,
had GRAW2 movie gedownload van xbox live en die is goed snap er niets meer van.
[ Voor 27% gewijzigd door AiKoiN op 15-01-2007 00:19 ]
Verwijderd
De monteur is al verschillende malen langsgeweest met firmware updates om DVI -> HDMI werkend te krijgen, later was het bericht dat er geen update meer zou komen.
misschien loont het om zelf eens een intensiever, diepgaand onderzoek naar het verschil tussen de S en de R serie te doen. Een leuk expirimentje is bijv.: typ in google: samsung lcd R en S serieVerwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:05:
Hmm en wat is dan het verschil tussen de S en de R serie? En wat is het verschil tussen de genoemde schermen?
Je eerste hit is meteen raak: je wordt doorverwezen het GoT forum topic: [LCD TV] Samsung LCD TV's (alle series ) Deel 4. Hier kun je alles vinden over de verschillen tussen de twee series, en bovendien staan in de startpost links naar oudere delen van dit topic die nog meer informatie bevatten. Succes
MrDry in "[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ..."Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:05:
Hmm en wat is dan het verschil tussen de S en de R serie? En wat is het verschil tussen de genoemde schermen?
[ Voor 23% gewijzigd door Kurios op 15-01-2007 09:44 ]
Verwijderd
Verkeerde query dan gebruikt, ik ging zoeken op de volledige types, sorryr0g3r schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:46:
[...]
misschien loont het om zelf eens een intensiever, diepgaand onderzoek naar het verschil tussen de S en de R serie te doen. Een leuk expirimentje is bijv.: typ in google: samsung lcd R en S serie
Je eerste hit is meteen raak: je wordt doorverwezen het GoT forum topic: [LCD TV] Samsung LCD TV's (alle series ) Deel 4. Hier kun je alles vinden over de verschillen tussen de twee series, en bovendien staan in de startpost links naar oudere delen van dit topic die nog meer informatie bevatten. Succes
Ik ga er vanuit dat mijn dvd speler dit beter zou moeten doen dan de tv zelf (er van uit gaande dat er in de tv een simpeler chippie zit dan een faroudja dcdi)
Verwijderd
Ik heb op me laptop dvi uitgang. Ik kan dus niet via een dvi --> hdmi kabel mijn laptop op de tv aansluiten?
Daarvoor moet ik een dvi --> vga kabel hebben toch?
Verwijderd
Ah ik zie het al, Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power OnAiKoiN schreef op zondag 14 januari 2007 @ 23:13:
@KBY
als je in het service menu gaan (zie begin posts)
dan staat er een nummer in de zin van 1006 of zo.
ook de intro van ubisoft is bij mij niet om aan te zien,
had GRAW2 movie gedownload van xbox live en die is goed snap er niets meer van.
Ik heb zowiezo de tearing nog nooit gezien tijdens de game, alleen een paar keer lichtjes terwijl ik de game eruit/erin deed dus van heel dichtbij met mn snuffer op het scherm.
Straks na werk gelijk ff checken voor de firmware.
Verwijderd
Kan iemand me hier nog mee helpen misschieN?Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:09:
Ik heb hier een LE26R71B staan. Maar nou wil ik hem binnenkort aan mijn muur in me nieuwe kamer gaan ophangen. Daar heb ik dus een leuke steun voor nodig. Nou zijn die dingen van Vogels wel aardig maar wel heel erg duur! Weet iemand misschien een ander leuk steuntje voor een leuker prijsje?
Helaas wel een eindje rijden, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik heb 't met houten latten gedaan: Twee verticale latten tegen de rug van de tv geschroefd (gewoon in de ISO gaten). Daar tewee horizontale latten overheen. Paar haken in de muur en daar de horizontale lat aan ophangen. Je kan niet meer draaienof verstellen, maar je bent voor 1€ klaar.....Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:16:
[...]
Kan iemand me hier nog mee helpen misschieN?
Daar krijg je toch geen informatie over het binnenkomende signaal? (of wel via component?)AiKoiN schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:19:
gewoon op de info toets drukken op je AB ??
[ Voor 21% gewijzigd door EraZor op 15-01-2007 13:38 ]
Verwijderd
Die heb ik gister gewonnen bij me werkDarkShadow schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:33:
Ik ga vandaag de LE27S71 ophalen voor slechts 400 euro, 3 maanden oud scherm
Verwijderd
Dan zet je je resolutie toch gewoon op 1360x768... al dan niet met PowerstripVerwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:53:
Alleen accepteert hij geen hd resolutie van men laptop 1200x720. Men wat oudere 26r41b doet dit wel gewoon.
Verwijderd
Heb ik ook gedaanVerwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 16:53:
[...]
Dan zet je je resolutie toch gewoon op 1360x768... al dan niet met Powerstrip
Verwijderd
Ik ben alleen op zoek naar de diepte in het scherm ( soort 3d ).
Verder zijn de huidskleuren soms raar van kleur.
Ik twijfel of ik mijn scherm moet laten calibreren.
Heeft iemand anders een paar mooie instellingen voor dit type, eigenlijk wil ik de grayscale in het servicemenu aanpassen omdat ik heb gehoord dat je via deze optie je scherm echt kan verbeteren.
Alleen weet ik niet wat ik moet veranderen in het servicemenu.
Wie heeft ervaring met dit menu en heeft zelf al wat zaken veranderd, ik wil deze graag overnemen.
Thanks,
Pascal Rdam
Ik ben ook niet tevreden over de huidskleuren van de mensen. Te rood. Wat ik ook doe het is me niet gelukt om het goed te krijgen. Je kan de kleur wel minderen en dan wordt het best normaal, maar dan heb je algemeen te weinig kleur. Ook op cool 2 of minder rood. Op alles vind ik de huistinten de grootste minpunt van deze tv. Ik vind het raar dat het zo weinig mensen is opgevallen. Ook dat de huidstinten erg veel afhankelijk zijn van de kleuren van de achtergrond. Als er veel geel is zijn de gezichten geelig en bij groen groenig. Bij donker erg donker en weinig huidtint. Alles wat ik heb aangepast tot nu toe heeft geen echte oplossing gebracht helaas. Oplossingen zijn welkom.Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:05:
Hallo ik ben dus ook in het bezit van de Samsung LE-46 N 71 B.
Ik ben alleen op zoek naar de diepte in het scherm ( soort 3d ).
Verder zijn de huidskleuren soms raar van kleur.
Ik twijfel of ik mijn scherm moet laten calibreren.
Heeft iemand anders een paar mooie instellingen voor dit type, eigenlijk wil ik de grayscale in het servicemenu aanpassen omdat ik heb gehoord dat je via deze optie je scherm echt kan verbeteren.
Alleen weet ik niet wat ik moet veranderen in het servicemenu.
Wie heeft ervaring met dit menu en heeft zelf al wat zaken veranderd, ik wil deze graag overnemen.
Thanks,
Pascal Rdam
ola
Verwijderd
met die scherpte op 0, dan hoef je eigenlijk geen 1080i te kopen, het is net of je doorVoor het instellen van mijn TV heb ik een callibratie DVD gebruikt. Hiermee kwam ik tot de volgende instellingen:
Modus: Film
Contrast: 100
Helderheid: 64
Scherpte: 0
Kleur: 42
Kleurtint: Normaal
een wolk kijkt
Verwijderd
Zit ik dan niet naar een veel te hoog contrast te kijken? Het kan toch niet zo zijn dat deze op 100 moet staan, dit houdt je TV nooit vol.
Je hoort vaak dat deze op 50 of 60 moet staan.
Het afstellen van deze TV blijft moeilijk, ik mis mijn scherpte en 3D, zoals je die mooi bij Philips TV ziet.
Nog meer tips?
Pascal
Verwijderd
Zolang 90% van wat ik kijk geen 720p of hoger is... zul je het vast wel begrijpenabsrnd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:11:
[...]
met die scherpte op 0, dan hoef je eigenlijk geen 1080i te kopen, het is net of je door
een wolk kijkt
Verwijderd
Heb net dit hele topic doorgelezen, erg leuk topic!!
Mijn oog viel op de LE27S71B, ik neem aan dat je niet meer een ontzetende storende geluid hoort als je van kanaal switcht, aangezien aantal mensen de samsung op hun homecinemaset hebben aagesloten. (wat ik met me huidige tv heb)
Ik kan kiesen om mijn comp via de scart of via VGA aan te sluiten, welke komt dan beter uit? Ik denk VGA?
DVD gaat dan gewoon via component met Progressvie
Sinds kort heb ik een DIY subwoofer, met 2 SLS 12"...deze staat zeg maar 1 meter van de tv af. Hebben LCD tv daar erg last van? (mijn huidige tv soms wel namelijk)
Ook vroeg ik mij af of het signaal beter/net zo goed is als op mijn huidige TV (analoog)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 14:00 ]
Verwijderd
Heb je hiervoor een 1080P scherm gehad dan ?absrnd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:20:
mijn keuze voor de LE46N71, en niet de F versie, is meerdelig.
1- prijs, deze is gewoon goedkoper.
2- resolutie, de verhouding van 1080p uitzendingen in de toekomst zal niet erg groot zijn,
en je moet wel met je snufferd op de tv zitten wil je echt die 1080p zien, en een normale
DVD ziet er toch scherp uit.
3- formaat, de 42" deed het net niet voor mij, en de 46" is net klein genoeg, dat normale tv
uitzendingen er nog aardig uitzien.
4- LCD ipv Plasma, plasma is mooi om te zien, maar het risico van inbranden, en dan een nacht
je plasma aan te laten staan flikkeren was voor mij geen optie
nu dat ik er een paar dagen mee gekeken hebt, moet ik tot de conclusie komen dat 1080p
gewoon niet nodig is, als je overschakelt van een gewone beeldbuis zal je versteld staan van
het mooie en scherpe beeld, dat zelfs met ouderwetse DVD een spetterend plaatje geeft.
spaar je geld en laat je niet verleiden tot een te grootte uitgave voor een extra letter " P "
Beeld scherpte en vergeet vooral de detailsniet die zijn beduidend beter aanwezig zo maar gezegd.
Ik ben het wel met je eens dat 1080p alleen nog te halen is via weinig bronnen.
De Xbox of PS3 is daar dan weer ideaal voor.
Ook de dvd speler die ik heb voorbesteld scaled de "normale"dvd tot 1080P via hdmi.
Verwijderd
VGA is de beste manier om je kompoeter aan te sluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:58:
Ik ben ook van plan om een LCD aan te schaffen, aangezien ik me erger aan mijn 149,- Provision 51 CM tvtje.
Heb net dit hele topic doorgelezen, erg leuk topic!!
Mijn oog viel op de LE27S71B, ik neem aan dat je niet meer een ontzetende storende geluid hoort als je van kanaal switcht, aangezien aantal mensen de samsung op hun homecinemaset hebben aagesloten. (wat ik met me huidige tv heb)
Ik kan kiesen om mijn comp via de scart of via VGA aan te sluiten, welke komt dan beter uit? Ik denk VGA?
DVD gaat dan gewoon via component met Progressvie
Sinds kort heb ik een DIY subwoofer, met 2 SLS 12"...deze staat zeg maar 1 meter van de tv af. Hebben LCD tv daar erg last van? (mijn huidige tv soms wel namelijk)
Ook vroeg ik mij af of het signaal beter/net zo goed is als op mijn huidige TV (analoog)
Mijn televisie boven heeft er geen last van en die beneden die naast een te harde sub staat ook niet.
Heb je het over kabel signaal in je laatste vraag? Het verschilt erg, ik vind het beeld mooier en scherper maar kan soms wel blokjes vinden (via digitale kabel). Analoog beeld is echter best mooi alleen je gaat wel veel meer beeldfoutjes en ruis zien.
En hoe bevalt het je ?DarkShadow schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:33:
Ik ga vandaag de LE27S71 ophalen voor slechts 400 euro, 3 maanden oud scherm
< dit stukje webruimte is te huur >
En hebben jullie nog miss tips waar je vooral opmoet letten? Want kijk zelf natuurlijk ook rond:)
En kan iemand even snel uitleggen hoe dat zit met die contrasten? de één is 3000:1 andere 1000:1 enz...
Hopelijk kunnen jullie me helpen:)
groetjes!
contrasten van 3000:1, zoals bij Samsung, zijn geen werkelijke contrasten, maar dynamisch contrast. Dat is een truukje zodat dat beter staat bij de specs.vinpower schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:02:
Ik heb vandaag wat rond gekeken bij elektronica zaken voor een mooi samsung lcd tv. Wat rond gevraagd maar word er niet veel wijzer op^^ Ik wil graag vragen als jullie een samsung lcd tv kunnen aanraden... Mijn budget is 1000euro mag natuurlijk iets meer zijn of iets minder;) Maar wil graag dat hij bijvoorbeeld een ps3 in hoog detail kan afspelen... En films die HD zijn. Of red je dat niet met 1000euro?
En hebben jullie nog miss tips waar je vooral opmoet letten? Want kijk zelf natuurlijk ook rond:)
En kan iemand even snel uitleggen hoe dat zit met die contrasten? de één is 3000:1 andere 1000:1 enz...
Hopelijk kunnen jullie me helpen:)
groetjes!
Contrastratio = uitgaande van een constante helderheid van de
achtergrondverlichting is het contrastbereik de verhouding tussen
licht en donker op het scherm.
Het dynamische contrast wordt
gemeten volgens de VESA norm = Hierbij wordt de lichtsterkte van de
achtergrondverlichting ingesteld aan de hand van de helderheid van
de scène. Bij een lichte scène geeft de achtergrondverlichting veel
licht, bij een donkere scène minder. Hierdoor wordt het contrastratio
van het beeld aanzienlijk vergroot.
Helaas geeft deze techniek vaak problemen bij scene's met wisselende lichtgebruik en gaat de tv de achtergrondverlichting steeds aanpassen, waardoor je flikkeringen krijg.
Gelukkig kan je het vaak uitzetten, maar niet bij alle types!!
Juist bij 1080i is het niet nodig om gebruik te maken van Scherpte.absrnd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:11:
[...]
met die scherpte op 0, dan hoef je eigenlijk geen 1080i te kopen, het is net of je door
een wolk kijkt
Het testbeeld (van de calibratieDVD) dat ik gebuikt heb bij het instellen van de scherpte was een raster van horizontale verticale en diagonale zwarte lijnen en ook een cirkel op een grijze achtergrond. Wanneer de scherpte op 0 staat, steken de lijnen normaal af tegen het grijs. Wanneer je de scherpte omhoog brengt, worden er donkere en lichte lijnen aan de buitenkant van de "echte" zwarte lijnen "bij verzonnen" om het beeld kunstmatig te verscherpen. Net zoals je in photoshop een wazige foto scherp kunt maken m.b.v. een filter. Deze TV heeft zeker bij een DVD en bij HDtv van zichzelf al scherp beeld en dan wil ik niet dat er rare randje bij verzonnen worden tussen de verschillende kleuren.
Wat het contrast betreft, dacht ik: We kopen een tv ondermeer op het feit dat hij zo'n hoge contrastwaarde heeft. Dan is het toch zonde om dat vervolgens met het menu weer tot de helft terug te schroeven.Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:08:
Modus: Film
Zit ik dan niet naar een veel te hoog contrast te kijken? Het kan toch niet zo zijn dat deze op 100 moet staan, dit houdt je TV nooit vol.
Je hoort vaak dat deze op 50 of 60 moet staan.
Het afstellen van deze TV blijft moeilijk, ik mis mijn scherpte en 3D, zoals je die mooi bij Philips TV ziet.
Nog meer tips?
Pascal
Waar heb je de wetenschap vandaan dat een TV er niet tegen kan om het contrast op 100 te zetten? Want als hij er kapot van kan gaan, dan wil ik het natuurlijk wel op een "veilige" stand zetten.
Erg goed, maar ik had niet anders verwacht
Verder gewoon een top scherm, prachtig design, scherp, en slechts 400 euro, maargoed een ander had hem gewonnen
En welke zouden jullie nemen van deze twee?
http://img163.imageshack.us/img163/4240/naamloosch5.jpg
[ Voor 14% gewijzigd door vinpower op 16-01-2007 19:42 ]
Verwijderd
R72 zou ik nemenvinpower schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:38:
Mijn oog is op deze twee jongens gevallen, maar heeft dat progessive scan veel invloed op het beeldkwaliteit? En die kijkhoek is bij die ene wat groter.. maakt dat veel verschil uit?
En welke zouden jullie nemen van deze twee?
http://img163.imageshack.us/img163/4240/naamloosch5.jpg
http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm
838 euro voor een prima beeldscherm!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 21:59 ]
Kom er wel achter of t een goede keus was
review volgt nog.
Weet iemand hoe ik in de service menu van de Samsung LE40S71B kan komen?
Zijn er meer mensen die deze hebben ? werkt de PIP functie ook niet bij jullie?
Als ik gamemode aanzet wordt het beeld donkerder bij mij weet niet of dat de bedoeling is?
[ Voor 16% gewijzigd door ikweetniks op 25-01-2007 20:59 ]
Verwijderd
Misschien mijn ochtendhumeur hoor maar hier wordt ik toch een beetje moedeloos van.ikweetniks schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:52:
Ik wil fotos laten zien van de Samsung LE40S71B maar volgens mij werkt die functie niet meer.?
Is dat bij meer mensen zo?
Heb em zelf bij de prijstopper gekocht voor 1500 zo meegenomen
Kom er wel achter of t een goede keus was
review volgt nog.
Weet iemand hoe ik in de service menu van de Samsung LE40S71B kan komen?
Zijn er meer mensen die deze hebben ? werkt de PIP functie ook niet bij jullie?
Als ik gamemode aanzet wordt het beeld donkerder bij mij weet niet of dat de bedoeling is?
Iemand 'ikweetniks' koopt lukraak een tv, ergens, voor een prijs, komt er later wel achter of het een goede of slechte koop is. Slim, erg slim.
Vervolgens het servicemenu. Als je even leest zie je dat dit zo goed als overal staat dat dit in de startpost staat.
Er zijn vast meer mensen die deze hebben.... ja echt waar.
De PIP functie, dit staat in je handleiding (hint hint lees deze eens door), werkt alleen met een tweede bron erbij.
Je hebt je nick in ieder geval goed gekozen.
Jaja daar gaan we weer.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:12:
[...]
Misschien mijn ochtendhumeur hoor maar hier wordt ik toch een beetje moedeloos van.
Iemand 'ikweetniks' koopt lukraak een tv, ergens, voor een prijs, komt er later wel achter of het een goede of slechte koop is. Slim, erg slim.
Vervolgens het servicemenu. Als je even leest zie je dat dit zo goed als overal staat dat dit in de startpost staat.
Er zijn vast meer mensen die deze hebben.... ja echt waar.
De PIP functie, dit staat in je handleiding (hint hint lees deze eens door), werkt alleen met een tweede bron erbij.
Je hebt je nick in ieder geval goed gekozen.
Ik liep daar binnen zag em staan tussen 2 andere lcd's en nam spontaan de samsung is dat nou echt niet zo slim?
Iniedergeval bedankt voor je hulpzame opmerkingen
[ Voor 128% gewijzigd door ikweetniks op 17-01-2007 15:53 ]
relaxt dat je je bericht verder typt IN een quote?
belangrijkste stats:
1080p
40" ofwel 102 cm
contrast ratio: 1300:1
helderheid: 450 cd/m²
[ Voor 24% gewijzigd door G-ZeS op 17-01-2007 12:51 ]
Verwijderd
Samsung 40F71G-ZeS schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:49:
Wat is nu de Samsung t.v die het dichtste in de buurt komt van de KDL-40W2000 uit de bravia serie? Ik ben erg benieuwd wat een samsung met dezelfde stats ongeveer kost.
belangrijkste stats:
1080p
40" ofwel 102 cm
contrast ratio: 1300:1
helderheid: 450 cd/m²

prijs: 1935 euro
http://www.kieskeurig.nl/...A0503C12571DC0042C7DF.htm
Luminantie 500 Cd/m²
Dynamic Contrast 6000 : 1
Ik was namelijk zelf ook aan het twijfelen geweest tussen de 40F71 en de W2000.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 13:02 ]
Thx ziet er ook erg nice uit!Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:58:
[...]
Samsung 40F71![]()
[afbeelding]
prijs: 1935 euro
http://www.kieskeurig.nl/...A0503C12571DC0042C7DF.htm
Luminantie 500 Cd/m²
Dynamic Contrast 6000 : 1
Ik was namelijk zelf ook aan het twijfelen geweest tussen de 40F71 en de W2000.
Verwijderd
Ik ben bang dat ook ik een oud moederbord heb of iets dergelijks. Ik zal mijn serienummer nog posten voor de statistici.
Samsung gebeld. Probleem onbekend!? Helpdesk medewerker gratis bijgepraat. SCC Service nummer gekregen. SCC gebeld maar die weten helemaal niets en sturen me weer terug naar Samsung. De wachtrij bij Samsung was te lang voor mijn geduld. Heerlijke dienstverlening
Ga maar een brief schrijven aan mijn vrienden van Samsung. Heeft iemand al geschreven hierover en reacties ontvangen?
Dat is idd erg vervelend. Ik vind het dan ook nog steeds beneden alle peil dat Samsung NL als het ware gewoon ontkend dat er een officiele firmware fix bestaat voor de overscan issue (en daarmee ook dat een aantal, wss oudere, toestellen niet te updaten zijn). Ik weet niet hoe lang je je toestel al hebt, maar wellicht is er nog een vervangend (recenter) toestel te regelen met je leverancier (?).Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:22:
Mijn ervaringen met het upgraden van de firmware op mijn (overigens fantastische) LE40F71B zijn niet positief. Ook ik krijg geen connect dus kan niet upgraden. Ik heb zelfs de baudrate van mijn com poort aangepast aan de snelheid die het Samsung tooltje aangeeft. Mijn eigen gemaakte kabel werkt volgens de specs van eerdere posts.
Ik ben bang dat ook ik een oud moederbord heb of iets dergelijks. Ik zal mijn serienummer nog posten voor de statistici.
Samsung gebeld. Probleem onbekend!? Helpdesk medewerker gratis bijgepraat. SCC Service nummer gekregen. SCC gebeld maar die weten helemaal niets en sturen me weer terug naar Samsung. De wachtrij bij Samsung was te lang voor mijn geduld. Heerlijke dienstverlening
Ga maar een brief schrijven aan mijn vrienden van Samsung. Heeft iemand al geschreven hierover en reacties ontvangen?
Zo niet, dan zou je mss je toestel bij Samsung aan kunnen melden voor reparatie aangezien je "last" hebt van continu flikkerende kleuren als gevolg van de MovieMode issue (genoeg over te vinden in de rest van dit en het vorige topic). Op elke F serie is dit "probleem" op te roepen door de TV aan te zetten, vervolgens MovieMode te selecteren, toestel uit/aan te zetten en vervolgens de picture standard te wijzigen naar Standard, Custom of Dynamic. Grote kans dat er een servicemonteur wordt langsgestuurd die vervolgens het "probleem" niet op kan lossen en er wellicht een vervangend (recenter) exemplaar wordt aangeboden…. die de nieuwe firmware WEL slikt.
Ik geef direct toe dat dit niet de meest nette manier van handelen is, maar de manier waarop Samsung haar klanten voor de domme wil houden…..
Dit is min of meer de route die ik doorlopen heb en ervoor gezorgd heeft dat ik nu een toestel heb waar ik de firmware update WEL op heb kunnen uitvoeren. Met als enige verschil dat nadat de monteur bij mij langs was geweest ik met mijn leverancier een nieuw toestel heb kunnen regelen en niet direct bij Samsung (was bang dat ik mss een refurb zou krijgen).
Ik kan je vertellen dat het alle moeite waard was, zeker als je bv een HTPC aan je HDMI poort wil hangen en de desktop nu keurig 1:1 wordt weergegeven. Wat een plaatje
Bespaar jezelf overigens de moeite er een officiele brief naar Samsung over te sturen. Het antwoord dat je zult krijgen heb je namelijk al gehad.
Verwijderd
Ik zie dus steeds dezelfde verhalen over de settings, dus mav de filmmodus aanzetten.
Ik vind dit jammer, want nu mis je toch het dyn contast en de scherpte.
Wie van jullie heeft echt ervaring met het servicemenu en heeft zelf de Grayscale veranderd/aangepast.
Ik wil dit dus aanpassen, mocht het niet goed gaan dan kan ik altijd nog naar de functie calibratie in het service menu, dan reset hij zichzelf.
Het is toch niet de bedoeling dat ik mijn contrast op 100 moet zetten in filmmodus?
Volgens ISF Calibratie is de juiste setting van deze optie in het service menu de beste verbetering voor je LCD.
Dus wie heeft er ervaringen en instellingen?
[ Voor 99% gewijzigd door solenoid op 18-01-2007 09:02 ]
Ik wil dit weekend ook gaan proberen mijn TV te updaten mocht het tenminste lukken het kabeltje in elkaar te solderen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken aangezien ik denk ik ook 1 van de eerste batches Samsungs heb gekocht. Fingers crossed.Shiverzz schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:51:
[...]
Dat is idd erg vervelend. Ik vind het dan ook nog steeds beneden alle peil dat Samsung NL als het ware gewoon ontkend dat er een officiele firmware fix bestaat voor de overscan issue (en daarmee ook dat een aantal, wss oudere, toestellen niet te updaten zijn). Ik weet niet hoe lang je je toestel al hebt, maar wellicht is er nog een vervangend (recenter) toestel te regelen met je leverancier (?).
Zo niet, dan zou je mss je toestel bij Samsung aan kunnen melden voor reparatie aangezien je "last" hebt van continu flikkerende kleuren als gevolg van de MovieMode issue (genoeg over te vinden in de rest van dit en het vorige topic). Op elke F serie is dit "probleem" op te roepen door de TV aan te zetten, vervolgens MovieMode te selecteren, toestel uit/aan te zetten en vervolgens de picture standard te wijzigen naar Standard, Custom of Dynamic. Grote kans dat er een servicemonteur wordt langsgestuurd die vervolgens het "probleem" niet op kan lossen en er wellicht een vervangend (recenter) exemplaar wordt aangeboden…. die de nieuwe firmware WEL slikt.
Ik geef direct toe dat dit niet de meest nette manier van handelen is, maar de manier waarop Samsung haar klanten voor de domme wil houden…..![]()
Dit is min of meer de route die ik doorlopen heb en ervoor gezorgd heeft dat ik nu een toestel heb waar ik de firmware update WEL op heb kunnen uitvoeren. Met als enige verschil dat nadat de monteur bij mij langs was geweest ik met mijn leverancier een nieuw toestel heb kunnen regelen en niet direct bij Samsung (was bang dat ik mss een refurb zou krijgen).
Ik kan je vertellen dat het alle moeite waard was, zeker als je bv een HTPC aan je HDMI poort wil hangen en de desktop nu keurig 1:1 wordt weergegeven. Wat een plaatje.
Bespaar jezelf overigens de moeite er een officiele brief naar Samsung over te sturen. Het antwoord dat je zult krijgen heb je namelijk al gehad.

Anders vind ik ik jou oplossing nog niet eens zo slecht idee (had ik ook al in mijn achterhoofd)
I don't have a solution but I admire the problem.
Damn wat een fantastish beeld.
Heb net een 1080P WMV van Over the Hedge gekeken, mijn moeder liep binnen en was niet meer weg te slaan, ze zat gewoon te kwijlen voor het beeld en te mompelen.... ik moet eens met je vader overleggen voor een nieuwe TV beneden
Maar ik heb nu de Samsung update op me HDD staan heb alleen nog een kabel nodig.
En daar zit hem het grootste probleem, ik heb nog nooit een soldeer bout aangeraakt.
DUS.... zou iemand alsjeblieft zijn kabel aan mijn willen: leasen, of lenen, of verkopen.
Ik wil er best voor betalen!
Dus iemand die zou willen, ik zal u erg dankbaar zijn..
Haha.. ik heb ook geen echte ervaring met solderen. We gaan het gewoon proberen. Heb al een soldeerbout, multimeter en stekkertjes gekocht. Hopen dat ik niet mijn vingers verbrand (letterlijk en figuurlijk). Wat ik wel niet over heb voor mijn TV!Djang schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:58:
Na mijn vraag of Zelda er goed uitzag en wat screens ben ik ook maar een LE40F71 gaan kopen.
Damn wat een fantastish beeld.
Heb net een 1080P WMV van Over the Hedge gekeken, mijn moeder liep binnen en was niet meer weg te slaan, ze zat gewoon te kwijlen voor het beeld en te mompelen.... ik moet eens met je vader overleggen voor een nieuwe TV beneden![]()
Maar ik heb nu de Samsung update op me HDD staan heb alleen nog een kabel nodig.
En daar zit hem het grootste probleem, ik heb nog nooit een soldeer bout aangeraakt.
DUS.... zou iemand alsjeblieft zijn kabel aan mijn willen: leasen, of lenen, of verkopen.
Ik wil er best voor betalen!
Dus iemand die zou willen, ik zal u erg dankbaar zijn..
Mocht het allemaal lukken kunnen we misschien wel wat regelen
Verwijderd
Zijn de nieuwste 40F71 modellen al voorzien van een update? Zijn dit de Rev. 2 modellen?JinZa schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:29:
[...]
Ik wil dit weekend ook gaan proberen mijn TV te updaten mocht het tenminste lukken het kabeltje in elkaar te solderen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken aangezien ik denk ik ook 1 van de eerste batches Samsungs heb gekocht. Fingers crossed.![]()
Anders vind ik ik jou oplossing nog niet eens zo slecht idee (had ik ook al in mijn achterhoofd)
Zover ik de reacties op forums zie en volgens (de toch al niet geloofwaardige en vaak onkundige) Samsung support worden nieuwe toestellen (nog) niet voorzien van de nieuwe firmware update. In Nederland is het zelf updaten volgens mij zelfs eigenlijk niet toegestaan. Hoewel dit wel in het begin door een aantal service monteurs in dienst van Samsung is gedaan bij een aantal mensen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:50:
[...]
Zijn de nieuwste 40F71 modellen al voorzien van een update? Zijn dit de Rev. 2 modellen?
Daarentegen stuurt Samsung support in Engeland zelfs kabeltjes en CD's met firmware naar mensen toe als die willen updaten. Hoewel het daar ook nog vaak wordt ontkent door de service desk dat er uberhaupt een firmware update is.
Heeft iemand recent nog in Nederland Samsung hierover gebeld?
[ Voor 82% gewijzigd door ikweetniks op 19-01-2007 11:35 ]
Zover ik weet zijn er geen firmwares uitgebracht voor andere modellen van Samsung behalve dan een paar jaar geleden voor de LExxM32 modellen of zo ivb met tearing.ikweetniks schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:17:
Bestaat er ook een firmware update voor de Samsung LE40S71B?
Firmware is niet nodig als je geen 'problemen' hebt!
Dat zal heel tof zijn.JinZa schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:20:
[...]
Mocht het allemaal lukken kunnen we misschien wel wat regelen
Ik heb dit topic al aan mijn favorieten toegevoegd, dan kan ik het een beetje in de gaten houden
Verwijderd
Gebruikers van dit LCD scherm, ervaren jullie dit ook?
Verwijderd
Die televisies staan op een splitter aangesloten. Je hebt dus altijd kut kwaliteit. Scherm vertoont top kwaliteit (alle samsung schermen overigens)Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:56:
Ik heb net in een winkel de Samsung LE27S71B gezien. Deze was (neem ik aan) analoog aangesloten, en het beeld zag er niet uit. Ik ben in overweging om deze LCD aan te schaffen, maar nadat ik dit heb gezien begin ik toch te twijvelen.
Verwijderd
Wat, dat het beeld er niet uitziet ? Dan zouden ze 'm toch niet hebben gekocht ? Beetje rare vraag ?Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:56:
Verwijderd
alvast bedankt
Bedankt voor je antwoordJinZa schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:49:
[...]
Zover ik weet zijn er geen firmwares uitgebracht voor andere modellen van Samsung behalve dan een paar jaar geleden voor de LExxM32 modellen of zo ivb met tearing.
Firmware is niet nodig als je geen 'problemen' hebt!
Wat ik jammer vind aan de samsung LE40S71B

is dat de auto breed formaat niet echt werkt bij sommige kanalen, zoals ned 1 2 3 jetix enz.
Bij mijn oude panasonic vierra 37pa30 plasma maakt tie het automatisch schermvullend.
Dus nou heb ik zwarte balken boven en onder bij de hierboven genoemde kanalen
Hoe hebben de meeste van jullie de spaarstand staan (uit laag medium of hoog)
Ik neem aan dat het bedoeld is om de levensduur van je lcd te verlengen?
Of maakt dat echt helemaal niks uit?
Wat wel geinig is dat space geluidje wat je hoort als je de tv aan en uit zet.
Over de kwaliteit heb ik niks te klagen analoog en digitaal ziet er gewoon goed uit hiero,
[ Voor 50% gewijzigd door ikweetniks op 19-01-2007 18:00 ]
Verwijderd
Ik denk dat de meeste gebruikers hun LCD digitaal hebben aangesloten ipv analoog, en dus niet deze slechte kwaliteit hebben...dus vandaarVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:59:
[...]
Wat, dat het beeld er niet uitziet ? Dan zouden ze 'm toch niet hebben gekocht ? Beetje rare vraag ?
Dat van die splitters kan ik goed inkomen. Dat zal het wel zijn inderdaad. Denk dat ik dan toch voor de samsung ga
Probleem is dat je met een LCD scherm snel het mindere kwaliteit ziet van een analoog uitzending. Een LCD is echt gefoccused op elke pixel en resolutie dus ook scherpte. Vandaar.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:27:
[...]
Ik denk dat de meeste gebruikers hun LCD digitaal hebben aangesloten ipv analoog, en dus niet deze slechte kwaliteit hebben...dus vandaar
Dat van die splitters kan ik goed inkomen. Dat zal het wel zijn inderdaad. Denk dat ik dan toch voor de samsung ga
Verwijderd
Klopt inderdaad, daar kan ik inkomen. Ik kan op mijn computer via analoog tv kijken. Kan ik dit beeld vergelijken met het beeld dat ik zometeen op de samsung krijg? (Ik neem aan dat de tv tuner in de samsung beter is dan die in mijn computer?)aex351 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:39:
[...]
Probleem is dat je met een LCD scherm snel het mindere kwaliteit ziet van een analoog uitzending. Een LCD is echt gefoccused op elke pixel en resolutie dus ook scherpte. Vandaar.
hehe dat vind ik een leuke opvatting van het woord 'spaarstand'. Maar helaas, met de spaarstand bespaar je voornamelijk stroom (zie hiervoor de gebruiksaanwijzing waar per stand wordt aangegeven hoeveel stroom je scherm gebruikt). Hiermee bespaar je jezelf tevens het genot van het kijken naar je nieuwe scherm, want met die spaarstand ziet je beeld er echt niet meer uit. Het wordt daarmee zo donker dat ieder detail dat je d.m.v. je nieuwe scherm zou moeten gaan zien, verdwijnt. Is dus echt niet aan te raden...ikweetniks schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:24:
[...]
Hoe hebben de meeste van jullie de spaarstand staan (uit laag medium of hoog)
Ik neem aan dat het bedoeld is om de levensduur van je lcd te verlengen?
Of maakt dat echt helemaal niks uit?
Alleen als ik hem op film modus zet heb ik er geen last van....
Is dit een defect?
Laat je in de winkel bij aankoop van je LCD TV niet direct een dure Monster Coax- of Scart-kabel aanpraten, maar kijk eerst gewoon thuis hoe je beeldkwaliteit is. Vaak is digitale tv niet eens nodig om een mooi en goed beeld te krijgen.
Ik heb net vanmiddag een Samsung LE32S71B gescoord, en aangesloten op de gewone bestaande kabel, beeldkwaliteit echt helemaal top! Wel merk ik dat de tv idd niet elke zender met dezelfde kwaliteit weergeeft, dat schijnt lcd-tv eigen te zijn. Storend is het allerminst imho.
Ook de veel gehoorde klacht over Dynamic Contrast kan ik niet onderschrijven, het beeld zou dan bij licht-donker wisselingen "verspringen" in helderheid. Deze tv heeft een 3000:1 Dynamic Contrast, en ik ervaar geen irritante helderheidswisselingen.
De zapsnelheid is prima, het sneller maken via het servicemenu vind ik niet eens nodig.
Geluid van de ingebouwde speakers is ook prima. Bij films zoals HEAT, die ze volgende week weer uitzenden, zet ik de home cinema-set wel bij natuurlijk (vooral met die street shoot out, vet dat geluid!!), maar voor de gemiddelde tv-uitzending is het geluid van de speakers gewoon echt goed in orde, echt niet blikkerig of mager ofzo.
Weet iemand trouwens of ik mijn videorecorder of desnoods DVD-speler via een SCART--> Component-kabel kan aansluiten? De video/dvd heeft nl. alleen SCART, en die zou ik dan willen aansluiten op de Component-aansluiting van de tv. Kan dat? Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Ik wil het dus net andersom gaan doen. Iemand daar ervaring mee?Bukkem schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:41:
........
Weet iemand trouwens of ik mijn videorecorder of desnoods DVD-speler via een SCART--> Component-kabel kan aansluiten? De video/dvd heeft nl. alleen SCART, en die zou ik dan willen aansluiten op de Component-aansluiting van de tv. Kan dat? Iemand ervaring hiermee?
Natuurlijk jah logisch.r0g3r schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:42:
[...]
hehe dat vind ik een leuke opvatting van het woord 'spaarstand'. Maar helaas, met de spaarstand bespaar je voornamelijk stroom (zie hiervoor de gebruiksaanwijzing waar per stand wordt aangegeven hoeveel stroom je scherm gebruikt). Hiermee bespaar je jezelf tevens het genot van het kijken naar je nieuwe scherm, want met die spaarstand ziet je beeld er echt niet meer uit. Het wordt daarmee zo donker dat ieder detail dat je d.m.v. je nieuwe scherm zou moeten gaan zien, verdwijnt. Is dus echt niet aan te raden...
Verwijderd
HelpVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:09:
Okay ik heb een LE26R51B en wil deze aansluiten op mijn pc. Hij is nu aangesloten via vga maar ik merk toch dat het beelt soms een beetje fuzzy is. Kan ik misschien beter de pc aansluiten via dvi-hdmi kabel? Of krijg ik dan weer last van overscan?
alvast bedankt
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Edit:
Het werkt nu opeens wel...
Ik vind het beeld via vga echter veel mooier, heb ik misschien iets verkeerd ingesteld? Ik krijg ook de native resolutie van het scherm niet goed werkbaar (kan dit komen omdat ik een hdmi kabel gebruik?) als ik deze kies of een resolutie hoger dan 720p dan worden de letters dubbel. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 17:31 ]
Verwijderd
Op de site staat het voor € 2100RichieB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:09:
Voor de koopjesjagers: de BCC heeft tot vandaag een 0% BTW actie. De LE40F71 is nu EUR 1931. De Media Markt gaat mee met deze prijs (want daar heb ik 'm net gehaald). Er is vollop voorraad.
Heb je goed geregeld dan,of de BCC is daar goedkoper
In de winkel was hij inderdaad goedkoper dan op de site: € 2299 incl btw. De Media Markt heeft aanstaande maandag trouwens ook een 0% BTW actie.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:13:
[...]
Op de site staat het voor € 2100met 0% btw
![]()
Heb je goed geregeld dan,of de BCC is daar goedkoper
Verwijderd
Lees even het topic door en eventueel vorige topics. Of gebruik [search=overscan HDMI samsung]Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:02:
Ik vind het beeld via vga echter veel mooier, heb ik misschien iets verkeerd ingesteld? Ik krijg ook de native resolutie van het scherm niet goed werkbaar (kan dit komen omdat ik een hdmi kabel gebruik?) als ik deze kies of een resolutie hoger dan 720p dan worden de letters dubbel. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Als één schaap over de dam is...RichieB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:05:
[...]
In de winkel was hij inderdaad goedkoper dan op de site: € 2299 incl btw. De Media Markt heeft aanstaande maandag trouwens ook een 0% BTW actie.
De mediamarkt kan met zijn immer verkondigende klappers en zogenaamde stunts niet achterblijven bij de concurrent en voelt zich dan ook maar gedwongen om zo'n actie op touw te zetten. Overigens is bij de MM de actie alleen geldig op LCD's en plasma's; ik weet niet of dit ook zo was bij de BCC?
Is dit maandag in een specifieke MediaMarkt of elke MediaMarkt?RichieB schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:05:
In de winkel was hij inderdaad goedkoper dan op de site: € 2299 incl btw. De Media Markt heeft aanstaande maandag trouwens ook een 0% BTW actie.
Volgens het TV-spotje wat ik gister zag: In heel nederland!_Arthur schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:25:
[...]
Is dit maandag in een specifieke MediaMarkt of elke MediaMarkt?
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Ik vind de fabrieksinstellingen niet mooi en dus had ik die wat veranderd, onderandere de instelling koel1 op normaal gezet. Maar nu veranderd hij dat vanzelf weer terug naar een paar minuten. Enorm irritant dus, waaraan kan dit liggen. Ik kan in de manual verder niets vinden over het opslaan van instellingen.
Ja, zo heb ik het ook gezien. Ook de reden dat ik even in dit topic weer ben komen kijken. Had mij net maanden in weten te houden om dat niet te doenMethinX schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:27:
[...]
Volgens het TV-spotje wat ik gister zag: In heel nederland!
Wou eigenlijk pas tegen de zomer een LCD halen. Maar ga denk ik toch morgen maar even kijken bij de MM, als ze de LE32N71B daar hebben staan voor een mooi bedrag dan koop ik hem nu. Maar volgens mij is hij daar standaard iets van 1250 euro. Dat zou dus zo'n 1050 worden. Maar voor iets meer zou ik hem nu al wel ergens anders kunnen halen / laten bezorgen. Dus dat vind ik die paar maanden eerder niet echt waard. Aan de andere kant, NoRRod (computer winkel, o.a. hier in Groningen) verkoopt hem voor 1109 euro. Dus als ze nou met die prijs mee zouden gaan (of zijn gegaan) en daar 19% BTW afdoen, voor 932 doe ik het wel meteen. Verwacht toch niet dat de prijs tegen de zomer veel lager dan dat is. Ben benieuwd morgen. Maar verwacht het niet te spectaculair.
Ceci n'est pas une signature!
Heb laatst mijn Pathé Select Card gekregen van de actie die Samsung eind 2006 had. Volgens het pasje (en de dame bij Pathé) is deze card alleen maar geldig bij geselecteerde voorstellingen, die op de actie site van Samsung terug zijn te vinden.
Al gekeken op de site... maar niets kunnen vinden. 1,5 week geleden die lieve mensjes van Samsung gemaild, maar ook nog geen reactie van gekregen...
Gefeliciteerd met je aankoop. Op elk forum waar ik zit te lurken sinds eind oktober kom ik jouw ook tegen. Laten we nu net op dezelde dag de knoop doorhakken voor de F71 alleen komt die van mij 30 januari.
Meteen effe een vraagje aan je. Is het overscan probleem nu ook op de component verholpen of niet. Ik zie daar telkens tegenstrijdige verhalen over.
[ Voor 0% gewijzigd door FullThrottle op 22-01-2007 10:37 . Reden: typo ]
AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4
Verwijderd
Dit is alleen op component en soms is het er en dan weer niet.
Alles stat op FIim modus.
Ook vindt ik het erg lastig dat als je van film modus naar een andere modus switched dat de kleuren dan als een gek veranderen.
Ik krijg een beetje het idee dat mijn Samsung een beetje faulty is.
Iemand zelfde ervaring en/of oplossing ?
Verwijderd
je kan vragen of ze in de winkel even een dvd speler op dat ding aan kunnen sluiten, dit zie je vaak bij de duurdere modellen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:56:
Ik heb net in een winkel de Samsung LE27S71B gezien. Deze was (neem ik aan) analoog aangesloten, en het beeld zag er niet uit. Ik ben in overweging om deze LCD aan te schaffen, maar nadat ik dit heb gezien begin ik toch te twijvelen.
ik ben ook zeer geintresseerd in dit model, waar heb je hem gezien en wat kost ie daar? In de PW is ie vanaf 560,-
DarkShadow schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:29:
Ik heb even een inhoudelijke vraag. Ik heb een tweede hands Samsung LE27S71 aangeschaft, uiteraard erg blij met mn aanschaf, maar er is wel een probleem:
Ik vind de fabrieksinstellingen niet mooi en dus had ik die wat veranderd, onderandere de instelling koel1 op normaal gezet. Maar nu veranderd hij dat vanzelf weer terug naar een paar minuten. Enorm irritant dus, waaraan kan dit liggen. Ik kan in de manual verder niets vinden over het opslaan van instellingen.
Dit topic is gesloten.