[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 35.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:19

aex351

I am the one

Topicstarter

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/ca/products/tv/images/ce_tv_mainbanner_en.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jou. Deze thread is een vervolg
op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel
Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc / Model type nummer / d = Kleur

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black)

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
De N serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung welk de M serie opvolgt. De Serie positioneert zichzelf net onder de M serie maar boven de R serie, dit is af te leiden uit de specs. De N serie bevat alle goede eigenschappen van de R serie en de M serie. De N71 staat praktisch gelijk aan de R7# en de M71 maar mist features zoals de Smooth Motion technologie / 100Hz van de M71. De N71 bevat wel een zogenoemde “Professional Color Correction”, waarbij de kleuren nog meer tot zijn recht komen. De N71 zit hiermee zeer dicht tegen de M71 aan of al dan niet erboven. De N71 zal beschikbaar komen in formaten 32”/40”/46” . De M71 zou overigens ook in 32” variant op de markt komen maar nu naar 6 maanden na de aankondiging is er nog steeds geen teken van.

De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de N serie. Waarbij de N serie weer boven de R serie staat. De M serie positioneert zichzelf als flagship product.

Elke serie heeft een andere design en specificaties

De M91 serie is nu al te vinden op enkele samsung sites waarbij deze televisie al op enkele exhibities ten toon werd gesteld. De lanceer datum werd gesteld op augustus 2006, dus kunnen we deze televisie binnen enkele weken (of al dan niet maanden) in de winkels verwachten. Verwacht het rond November / December maanden. Hij staat overigens al wel vermeldt.

Specs van de M91 :
- 40” wide LCD TV
- true color expression (eXtended Wide Color Gamut, 146%)
- 10,000:1 high contrast ratio
- LED BLU (Back Light Unit)
- best off-angle viewing
- DNIeTM (Digital Natural Image engine)
- 2 HDMI, PC input, swivel stand
- Wise LinkTM (Multi Memory Slot, USB)
- SRS TruSurround XT
- resolution: 1366 x 768

De F serie is een nieuwe serie welk de N/M serie opvolgt in de lijn van series, met de F91 welk een HD TRUE (1080p) televisie is. Deze televisie zal helaas alleen in 40” en 46” beschikbaar zijn.

De R7# serie onderscheidt zich door kleuren in het design, heel de R7# is qua specs precies het dezelfde. De M serie onderscheidt zich door de onderste rand, in tegenstelling tot de R7# serie is er maar steeds 1 M## design. De M71 heeft bijvoorbeeld een doorzichtige rand, M61 zwart en de M51 zilver. De randen verschillen bij de tv’s in de design zelf ook, bij sommige zit de uit/aan knop in de rand verwerkt.

De M61 is min of meer uit het beeld van Samsung zelf verdwenen qua reclame door de R7# serie en de M71 waarbij we niet de N en de opkomende F serie kunnen vergeten. De specs van de M71 hebben in vergelijking met de M61 / R7# een flinke update meegekregen, zo bevat het bijvoorbeeld 2HDMI poorten / 6000:1 dc / Multimedia slot / Smooth Motion technologie. Dit zou beeld moeten verbeteren bij snellere beelden.
Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? :+ )

De R7# kwam na de M61, maar qua specs zitten ze heel dicht tegen elkaar aan. Welk beter is , is moeilijk te zeggen. Uitgaande van dat de R serie altijd minder was dan de M serie gaan we ervan uit dat de M61 beter is. De R7# zou bijvoorbeeld geen COMB filter hebben waarbij heel de M serie dit wel heeft. Sommige sites zeggen anders.

Maar nu met de N serie is het een aantrekkelijk alternatief voor de R7# en de M61.

De S serie heeft zojuist ook weer een upgrade meegekregen, de S71, de S serie oorspronkelijk 1 van de eerste LCD series heeft een lange tijd aan de zijlijn gestaan gezien de opkomst van de M en R serie toen der tijd. De S serie zal zich op de markt positioneren als een entry model. Specificaties lijken op het eerste gezicht ongeveer gelijk te staan aan de M51, maar zal mogelijk het een en ander missen zoals een COMB filter iets dat de R serie ook niet heeft. Heel de M serie heeft overigens wel een COMB filter. En is een prachtige toestel voor de mensen die minder geld toch een goed en goedkoop toestel willen.

Update F71
Gespot op duitse samsung website, 1080p display.

Update M91
Link : http://www.samsungexhibition.com/tag.jsp?abscode=VD02
Link Video : http://www.samsungexhibit...view=-675583151&seqno=138

In het kort :
De M91 is gelanceerd, kunnen we binnenkort verwachten, aanrader.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • F Serie ( F71 )
  • N Serie ( N71 )
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 / M91 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# )
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 )
  • A Serie (A41)
*nog niet op de markt

Laatste uitgebrachte tv's
  • M91
  • F71
  • N71
  • S71
  • M71
  • R7#
  • M61
  • M51

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door
samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
[rml][ LCD TV] Samsung LExxR serie - LE32R41B / LE32R51B[/rml] ( door : Kryz [oud] )
Voorgaande delen :
[rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml] Deel 1
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 2
[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.
(c) aex351

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Deel 4 is er alweer inmiddels, favorieten updaten.

deel 3 statistieken :
geopend : 11 oktober 2006 20:41
gesloten : 2 december 2006 14:03
totaal berichten : 1029

deel 2 statistieken :
geopend : 10 juli 2006 16:51
gesloten : 14 oktober 23:20
totaal berichten : 1088+

deel 1 statistieken :
geopend : 10 maart 2006 22:26
gesloten : 10 juli 2006 16:51
totaal berichten : 1003

[ Voor 104% gewijzigd door een moderator op 02-12-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat weer erg hard moet ik zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoosh is right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...inderdaad, snel hoor. Maar tis dan ook een populair merk met vele types (en dus vele vragen ;) )
Laat maar komen zou ik dus zo zeggen !

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Van dat laatste plaatje in de startpost, welke type/serie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 11:32
Thefirstikke schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:05:
Dat is de LExxM61B, de 'koning' van de vorige serie, heeft een EISA Award gewonnen.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die webshops en retourneren binnen 7 dagen :
Ik heb pas nog een externe HD besteld bij Pixmania, uitgebreid getest, was perfect maar toch niet helemaal naar mijn zin om bepaalde redenen... dus geretourneerd onder "niet tevreden, geld terug" reden. Geen enkel probleem, netjes geld terug gehad.

Dus : verzegelde verpakkingen etc. is dus echt onzin. Let hier gewoon op bij het kopen, als een webshop hierom zeurt gewoon daar niet bestellen want volgens mij mogen ze dat helemaal niet eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:50:
Over die webshops en retourneren binnen 7 dagen :
Ik heb pas nog een externe HD besteld bij Pixmania, uitgebreid getest, was perfect maar toch niet helemaal naar mijn zin om bepaalde redenen... dus geretourneerd onder "niet tevreden, geld terug" reden. Geen enkel probleem, netjes geld terug gehad.

Dus : verzegelde verpakkingen etc. is dus echt onzin. Let hier gewoon op bij het kopen, als een webshop hierom zeurt gewoon daar niet bestellen want volgens mij mogen ze dat helemaal niet eisen.
Progress, Rebelio en pick2pay heb ik erover gemaild... Alledrie hetzelfde:
wij retourneren geen gebruikte producten...
Ik zuig et echt niet uit mn duim, pik.
Helaas toestellen die in gebruik genomen zijn worden door ons niet retour genomen.

Bij een defect zal bij een toestel van Samsung rechtstreeks contact opgenomen kunnen worden met Samsung Nederland. Zij maken dan met u een afspraak voor een huisbezoek.

Mvg Bert Teunissen

Pick2pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 19:30
Ik heb sinds twee weken de Samsung LE-40R72 en ben nu op zoek naar de instellingen mbt de kleurtint. De vormen Koel2, Koel1, Normaal, Warm1 en Warm2 zijn te kiezen wanneer de kleurtint modus niet op Dynamisch staat

Welke combinatie wordt door jullie als gebruiker zoal ingesteld? En geeft het meest rustige beeld, ik vind de lichtopbrengst in de avonduurtjes nogal overdreven. Welke ik overigens ook met de spaarstand al heb gereduceerd.

Graag jullie reactie :)

Contrast
Helderheid
Scherpte
Kleur

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:27:
[...]

Progress, Rebelio en pick2pay heb ik erover gemaild... Alledrie hetzelfde:
wij retourneren geen gebruikte producten...
Ik zuig et echt niet uit mn duim, pik.

[...]
Ach gaan we flamen ? :z :Z
Ik zeg helemaal niet dat jij iets uit je duim zuigt, maar dat ik denk dat die webshops gewoon eisen stellen die ze niet mogen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:44:
[...]

Ik zeg helemaal niet dat jij iets uit je duim zuigt, maar dat ik denk dat die webshops gewoon eisen stellen die ze niet mogen stellen.
Ik flame niet snoes.

Ik vind ook dat ze die eisen niet mogen stellen, maar toch doen ze et ;) En ik postte dit omdat mensen er niet zomaar in gaat tuimelen. Voordat je je recht hebt ben je 3 maanden verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:44:
[...]

Ik weet niet met zekerheid wat precies allemaal juist is, maar aanvullend op mijn vorige bericht zie hier wat er bij jurofoon.nl staat omtrent dit onderwerp:
Veel websites juridisch niet in orde
Vorig jaar heeft een onderzoek van de Consumentenbond plaatsgevonden onder driehonderd webwinkels en is bekeken in hoeverre deze sites zich aan de Wet koop op afstand houden. De resultaten waren schrikbarend. Zo werden consumenten in 37% van de gevallen niet gewezen op het recht om de koop binnen zeven werkdagen te ontbinden. En als er al een termijn werd genoemd, dan betrof dit in de helft van de gevallen een te korte termijn. Bedrijven snijden hiermee zichzelf in de vingers: het wettelijke gevolg hiervan is namelijk dat de consument opeens een bedenktijd van drie maanden heeft! Verder bleken veel webwinkels andere voorwaarden te hanteren die niet rechtsgeldig zijn: het in rekening brengen van kosten voor ontbinding tijdens de bedenktijd of de eis dat de verpakking niet mag worden geopend (geldt alleen voor software en audio- en video-opnames). Verder ontbraken dikwijls gegevens zoals telefoonnummer of adres van de verkoper. En in maar liefst 85% van de gevallen werd onvoldoende informatie over de te leveren producten of diensten gegeven.
link: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977

Officieel mag je dus wel de verpakking openen bij produkten zoals een Samsung lcd tv als ik het goed lees. Maar toch lijkt het me niet de bedoeling dat je het produkt ook echt gaat gebruiken en uittesten (hoewel ze dat misschien niet direct kunnen zien bij een tv, of je dat wel of niet hebt gedaan). Bij gewone winkels kan je bijv. ook niet even je senseo uitproberen en dan toch maar gebruikt terugbrengen.

Dus het lijkt mij dat die 'wet kopen op afstand' niet is gemaakt met de bedoeling dat je zomaar lekker mag gaan testen en gebruiken die 7 dagen. Dat er webshops zijn die vanwege goede service toch gebruikte apparaten terugnemen is hun pluspunt en wordt ze volgens mij niet verplicht door die wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Thefirstikke schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:05:
S2801 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:25:
[...]

Dat is de LExxM61B, de 'koning' van de vorige serie, heeft een EISA Award gewonnen.
Volgens mij is het de M51. De M61 heeft een zwarte onderrand en de M51 een zilvere. In het echt is het verschil duidelijk te zien.
Swoosh schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:28:
[...]

Ik weet niet met zekerheid wat precies allemaal juist is, maar aanvullend op mijn vorige bericht zie hier wat er bij jurofoon.nl staat omtrent dit onderwerp:

[...]

link: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977

Officieel mag je dus wel de verpakking openen bij produkten zoals een Samsung lcd tv als ik het goed lees. Maar toch lijkt het me niet de bedoeling dat je het produkt ook echt gaat gebruiken en uittesten (hoewel ze dat misschien niet direct kunnen zien bij een tv, of je dat wel of niet hebt gedaan). Bij gewone winkels kan je bijv. ook niet even je senseo uitproberen en dan toch maar gebruikt terugbrengen.

Dus het lijkt mij dat die 'wet kopen op afstand' niet is gemaakt met de bedoeling dat je zomaar lekker mag gaan testen en gebruiken die 7 dagen. Dat er webshops zijn die vanwege goede service toch gebruikte apparaten terugnemen is hun pluspunt en wordt ze volgens mij niet verplicht door die wet.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

[ Voor 58% gewijzigd door aex351 op 02-12-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
aex351 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:54:

Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Ik volg niet wat je daarmee wilt zeggen als reactie op mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Volgens mij drijven we steeds verder van het topic af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-07 12:58
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een lcd televisie. Dat het een Samsung wordt staat al vast. Mede door het geweldige design en de scherpe prijs. Waar ik echter nog niet helemaal uit ben is de grootte: 23'' of 26/27''. Mijn budget is zo rond de 500-600 euro. Zelf had ik deze 2 types op het oog:
LE23R71B (http://kieskeurig.nl/prod...BC29EC12571DF0042FAB7.htm)
LE27S71B (http://kieskeurig.nl/prod...9AD42C12571A10050D957.htm)

Qua prijs ontlopen de 2 elkaar niet veel, maar hoe zit dat met de kwaliteit? Heeft de 23'' nou een betere beeldkwaliteit of is dat te verwaarlozen?

Wat ik ermee ga doen?
Ik ben van plan om in de toekomst een Xbox 360 te kopen, daarmee wil ik natuurlijk ten volste genieten van de graphics

Ook ben ik van plan m'n MacBook erop aan te sluiten om regelmatig films te kijken.

En natuurlijk het standaard tv kijken.

Welke van de 2 raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-07 20:45
Gabliboeba schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:26:
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een lcd televisie. Dat het een Samsung wordt staat al vast. Mede door het geweldige design en de scherpe prijs. Waar ik echter nog niet helemaal uit ben is de grootte: 23'' of 26/27''. Mijn budget is zo rond de 500-600 euro. Zelf had ik deze 2 types op het oog:
LE23R71B (http://kieskeurig.nl/prod...BC29EC12571DF0042FAB7.htm)
LE27S71B (http://kieskeurig.nl/prod...9AD42C12571A10050D957.htm)

Qua prijs ontlopen de 2 elkaar niet veel, maar hoe zit dat met de kwaliteit? Heeft de 23'' nou een betere beeldkwaliteit of is dat te verwaarlozen?

Wat ik ermee ga doen?
Ik ben van plan om in de toekomst een Xbox 360 te kopen, daarmee wil ik natuurlijk ten volste genieten van de graphics

Ook ben ik van plan m'n MacBook erop aan te sluiten om regelmatig films te kijken.

En natuurlijk het standaard tv kijken.

Welke van de 2 raden jullie mij aan?
Ik blijf dit een onzinnige vraag vinden die desondanks het feit dat niemand anders dan jijzelf dit kunt beslissen, ontzettend vaak op dit topic gevraagd wordt. Je kent de specs van de 2 tv's (aangezien je ze op kieskeurig hebt opgezocht) , je weet wat je er op wilt aansluiten (beide tv's zijn hier voor geschikt) maar je twijfelt tussen de grootte? Alleen jij kunt dat tog beslissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 11:32
aex351 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:54:

Volgens mij is het de M51. De M61 heeft een zwarte onderrand en de M51 een zilvere. In het echt is het verschil duidelijk te zien.
Nee, op het plaatje is de M61, hij heeft duidelijk een zwarte rand van onderen.

Dit is dus de LExxM51 (ik heb hem zelf ook)
En dit is de LExxM61

Het verschil tussen beide is trouwens nihil, de M61 heeft een iets beter panel dan de M51.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-07 15:43
ff vraagje tussendoor.
ik heb zelf de SyncMaster 940MW prima toetsel gebruik hem vooral als computerbeeldscherm maar die ene keer dat ik dan tv kijk vind ik het zappen erg lang duren.
nu heb ik gekeken in het service menu maar kan ``Video Mute Time`` niet vinden.
weet iemand toevallig of er toch een manier is om sneller te zappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de LE32R71B, en hij bevalt me tot nu toe erg goed. Ik vind alleen het zwart een stuk te licht, bij games op de xbox 360 en bij video, alsof er een lichte waas overheen hangt. Kan iemand mij goede beeldinstellingen aanraden, zodat het zwart zwarter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:36:
Ik heb sinds een paar dagen de LE32R71B, en hij bevalt me tot nu toe erg goed. Ik vind alleen het zwart een stuk te licht, bij games op de xbox 360 en bij video, alsof er een lichte waas overheen hangt. Kan iemand mij goede beeldinstellingen aanraden, zodat het zwart zwarter wordt?
contrast omhoog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
ik wil misschien de LE19R71 kopen voor m'n xbox 360 maar nu vroeg ik me af of deze tv 720p aankan of alleen 720i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-air schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:37:
[...]

contrast omhoog geprobeerd?
Nee heb nog niets met de instellingen gekloot eigenlijk. Ik dacht altijd dat een hoger contrast het juist feller maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHOEIIIIIIII IK HEB EM!!!!! 37R72B WOW WAT EEN ULTIEM VET SCHERM!!!!!! XBOX 360+ GOW WOWOWOWOWOW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke muurbeugels gebruiken jullie voor 37" lcd's? Heb gezocht op vogel en aantal kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROFICIAT HOMER

Heb zelf ook klein vraagje, iemand een idee welk surroundsysteem ik zou nemen bij mijn samsung LE40R72B?? Ben hiervan niet zo op de hoogte en hij mag max 500€ kosten + het moet een 2.1 systeem zijn want ik ben ANTI draden door men huis :) Moet op zen minst HDMI aansluitbaar zijn, en geen BOSE want das te duur :p En uiteraard met DVD afspeelsysteem enzo in é, dus ni alleen de boxkes!!

Indien iemand een ferm idee heeft of zelf een goei heeft en da kan aanbieden als GOED geluidssysteemke, laat maar weten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:39:
PROFICIAT HOMER

Heb zelf ook klein vraagje, iemand een idee welk surroundsysteem ik zou nemen bij mijn samsung LE40R72B?? Ben hiervan niet zo op de hoogte en hij mag max 500€ kosten + het moet een 2.1 systeem zijn want ik ben ANTI draden door men huis :) Moet op zen minst HDMI aansluitbaar zijn, en geen BOSE want das te duur :p En uiteraard met DVD afspeelsysteem enzo in é, dus ni alleen de boxkes!!

Indien iemand een ferm idee heeft of zelf een goei heeft en da kan aanbieden als GOED geluidssysteemke, laat maar weten dan ;)
Ik probeer normaal Nederlands in je verhaal te lezen, volgens mij zoek jij een alles in 1 homecinema met HDMI voorziening onder de €500. Die zijn er denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zijn er zeker wel hoor!!! bv van samsung zelf. Kost hier in Belgie 499 dus in Nederland zeker nog minder!!! Dat is een 2.1 systeem met zo'n dvd bakkie erbij enzo! en het heeft HDMI aansluiting enz. Alleen weet ik alleen niet of dit wel een "goed" systeemke is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand mij helpen, ik heb van het weekend de Samsung LE32N71B gekocht waar ik zeer blij van ben geworden :*) Het scherm is echt supermooi. Ik heb echter een klein probleempje. Als ik een 4:3 dvd afspeel over HDMI dan kan ik hem niet 16:9 laten zoomen zoals het wel met me vertrouwde CRT tv lukte. Ik heb al de instellingen in me Pioneer DVD speler op 16:9 (sterker nog op 1080i) gezet, maar op de een of andere manier lukt het niet om de DVD schermvullend te krijgen. Over HDMI kan de samsung niet de AUTO-BREED instelling overnemen van 4:3 naar 16:9, dit zou wel lukken over RGB volgens de handleiding maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nou las ik iets over een service menu, zou ik dit zonder gevaar kunnen instellen? Of heeft iemand hetzelfde probleem en/of oplossing |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gewone TV-uitzendingen worden op mijn 40" tv meestal ook alleen in breedbeeld uitgezonden en niet Full screen, dit ligt waarschijnlijk aan de uitzendingen zelf. Maar ik kan ze wel manueel uitzoemen zodat ik wel Full screen heb, ook omgekeerd heb ik het probleem. Als ik sommige programma's auto zoom zet, dan zijn sommige afleveringen TE groot en valt bovenaan en onderaan een stuk weg, dus meestal een stuk ondertitteling wat zeer lastig is. Heb hier ook nog geen oplossing voor gevonden om de auto zoom echt zelf deftig te laten zoomen bij elke uitzending :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de 37R72B 1:1 pixelmapping aan via vga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet de optimale kleur/scherpte instellingen voor de 37R72?
Got to options table then, no. 8 'Adjust. Go to Hotel Option. You can select the "power on input" source, amongst other things, great if you want to select a cable/sky box for this (or a PC.)

Why is every one on about moving it in to movie mode!!? If it is just to get rid of dynamic contrast and dynamic dimming then ders a MUCH better way. While the TV is in standby, press menu, info then mute and turn the TV back on. A menu will then be displayed on screen, go into Option Table and turn Dynamic contrast and Dynamic dimming OFF. Problem solved! This way you can get rid off these 2 wivout sacrificing DNIE. For good results it is worth tweaking after you have done this!
Hmm raar dit doet het niet bij mij... Als ik op menu, info, mute druk en ik doe em weer aan gebeurt er niks.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:10:
Wie weet de optimale kleur/scherpte instellingen voor de 37R72?

[...]

Hmm raar dit doet het niet bij mij... Als ik op menu, info, mute druk en ik doe em weer aan gebeurt er niks.
lees de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnq, de volgorde was idd andersom...

Nu de kleuren nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:00:
[...]

Thnq, de volgorde was idd andersom...

Nu de kleuren nog!
Zwaar onzinnige vraag. Wat jij mooi vindt kan ik graflelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:28:
[...]

Zwaar onzinnige vraag. Wat jij mooi vindt kan ik graflelijk vinden.
Ohjajoh? Jouw reactie is zwaar onzinnnig, ik vroeg om kleuren en niet om reactie op mijn reactie...

Waarom denk je anders dat er een ISF Callibratie bestaat? 200 euro voor instellen van grijswaardes en kleuren etc... MAargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Goed, nog even terugkomend op mijn probleempje met mijn LE40F71 uit het voorgaande topic:
Shiverzz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:06 in Deel 3:
Heb gisteren ook nog wat gespeeld met de settings op mijn F71 en mijn huidige situatie ziet er als volgt uit:
  • MediaCenter PC -> VGA -> staat op MovieMode ingesteld.
  • TV signaal staat op Dynamic ingesteld.
  • Xbox360 -> Component -> staat op Custom (GameMode) ingesteld.
Het probleem met de continu varierende kleuren (van heel fel naar dof en weer terug, enz) treedt op wanneer ik switch van:
  • PC naar TV (MovieMode naar Dynamic).
  • PC naar Xbox360 (MovieMode naar Custom).
Het maakt overigens niet uit vanuit welke input je switched, maar vanuit welke "picture standard" (probleem treedt op bij het switchen van een input ingesteld op MovieMode naar een input ingesteld op Dynamic/Custom/Standard)

Het is op te lossen door het toestel uit/aan te zetten óf de "picture standard" te wijzigen naar MovieMode.

Lijkt me toch duidelijk een fout in de firmware. De vraag is alleen of het zin heeft om een ander toestel te vragen aangezien alle (Europese) F71 modellen wss dezelfde firmware hebben (?). Ik heb mijn leverancier al gevraagd of ze wellicht kunnen checken of de rest van de F71's die ze hebben staan dit verschijnsel ook vertonen. Ook heb ik Samsung hierover gemaild, maar ik wacht van beide nog op een reactie.

Misschien dat de andere F71 eigenaren willen checken of ditzelfde "fenomeen" ook op hun toestel voorkomt. Ben erg benieuwd.

Alvast bedankt :) .
Zojuist is er een service monteur van Samsung langsgeweest en hij was dit probleem nog niet tegengekomen. Dit was dan ook de eerste F71 waar hij langs moest voor service. Aangezien het zeer waarschijnlijk een softwarefout is achtte hij de kans groot dat dit een universeel probleem zou kunnen zijn voor de eerste batch F71 modellen, maar dat is voorlopig alleen speculeren. Als dat zo is zal Samsung met een firmware update moeten komen.

Ik heb zojuist met mijn leverancier besproken dat eind deze week/begin volgende week mijn scherm wordt vervangen door een nieuwe. Ben benieuwd of die geen MovieMode issues heeft.

Keep y'all posted !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:33:
[...]

Ohjajoh? Jouw reactie is zwaar onzinnnig, ik vroeg om kleuren en niet om reactie op mijn reactie...

Waarom denk je anders dat er een ISF Callibratie bestaat? 200 euro voor instellen van grijswaardes en kleuren etc... MAargoed.
Goed... ik was niet duidelijk genoeg voor je kennelijk.
Vragen om perfecte kleur-/scherpte-instellingen vind ik zwaar onzinnig ja. Zoals ik al zei, wat ik mooi vind, vindt lang niet iedereen mooi. Bovendien als je toch al gaat calibreren waarom vraag je dan nog settings die anderen hebben gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:32:
[...]

Goed... ik was niet duidelijk genoeg voor je kennelijk.
Vragen om perfecte kleur-/scherpte-instellingen vind ik zwaar onzinnig ja. Zoals ik al zei, wat ik mooi vind, vindt lang niet iedereen mooi. Bovendien als je toch al gaat calibreren waarom vraag je dan nog settings die anderen hebben gezet ?
Ik ga niet callibreren, nu iig nog niet. 200 euro uitgeven aan een tv van 1400 euro vind ik niet realistisch.

Maar de kleuren kunnen op kleurechtheid worden gebaseerd, dus dat je realtistische kleuren hebt... Zo werkt die callibratie shit ook, je hebt zelf ook dvd's waarvan je het kunnen afleiden. Ze laten dan stroken zien waar je zelf in moet stellen dan wanneer je de kleuren die je moet zien ziet, en de lijnen tussen twee stroken gewoon goed is en NIET blurry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Shiverzz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:07:
Goed, nog even terugkomend op mijn probleempje met mijn LE40F71 uit het voorgaande topic:

[...]

Zojuist is er een service monteur van Samsung langsgeweest en hij was dit probleem nog niet tegengekomen. Dit was dan ook de eerste F71 waar hij langs moest voor service. Aangezien het zeer waarschijnlijk een softwarefout is achtte hij de kans groot dat dit een universeel probleem zou kunnen zijn voor de eerste batch F71 modellen, maar dat is voorlopig alleen speculeren. Als dat zo is zal Samsung met een firmware update moeten komen.

Ik heb zojuist met mijn leverancier besproken dat eind deze week/begin volgende week mijn scherm wordt vervangen door een nieuwe. Ben benieuwd of die geen MovieMode issues heeft.

Keep y'all posted !
Het was mij nog niet opgevallen maar ik rommel eerlijk gezegd ook niet al te veel met de verschillende beeld modussen. Moviemode alleen ingesteld op HDMI voor DVD. De rest draait op custom bij mij. Ik had iets dergelijks wel gelezen op de UK AVForum dus er zijn meerdere mensen met dit probleem.

Als ze dan toch een nieuwe firmware uit moeten gaan brengen patchen ze hopelijk nog even die 1:1 mapping mode voor HDMI erin ;)

Op zich wel apart dat ze je een nieuwe TV aanbieden. Die zou dan toch ook een nieuwe firmware erin moeten hebben aangezien dit gewoon echt lijkt op een firmware bug?

[ Voor 10% gewijzigd door JinZa op 05-12-2006 14:50 ]

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje.
Ik heb nu een videokaart met 2 uitgangen, zodat ik zowel me Samsung tv als me monitor eraan kan hangen en dan een kloon beeld op beide kan weergeven. Ik gebruik daarvoor de Geforce 6200.

Alleen nou is het zo dat mijn TV breedbeeld is en mijn monitor gewoon 4:3. Nu wil ik dat mijn tv de kloon in de resolutie 1360:768 pakt en mijn monitor in de resolutie 1280:1024. Maar ik kan bij mijn monitor alleen maar uit breedbeeld resoluties kiezen.

Hoe hebben jullie dit probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
bij klonen moet je altijd twee dezelfde resoluties hebben, wat jij wilt kan dus niet.

dit probleem los je op door je bureaublad uit te breiden naar je tv ipv te klonen, dan kan je wel twee verschillende resoluties gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:54:
bij klonen moet je altijd twee dezelfde resoluties hebben, wat jij wilt kan dus niet.

dit probleem los je op door je bureaublad uit te breiden naar je tv ipv te klonen, dan kan je wel twee verschillende resoluties gebruiken
Bedoel je dat je 1 beeld hebt verdeeld over 2 schermen, dus dat je met je muis kan doorlopen? Als ik dat wil doen loop ik op hetzelfde probleem, dat je of alleen 16:9 resoluties kan gebruiken of alleen 4:3.

Ik kan bij klonen trouwens wel verschillende resoluties per scherm instellen, alleen niet verschillende ratio's dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

JinZa schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:46:
Het was mij nog niet opgevallen maar ik rommel eerlijk gezegd ook niet al te veel met de verschillende beeld modussen. Moviemode alleen ingesteld op HDMI voor DVD. De rest draait op custom bij mij. Ik had iets dergelijks wel gelezen op de UK AVForum dus er zijn meerdere mensen met dit probleem.
Op zich is het ook geen ramp; ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit van dit toestel en ik kan prima naar een andere "picture standard" kijken. Het is alleen irritant dat een hagelnieuw toestel een dergelijk euvel vertoont.

Zou je om het een en ander een beetje op te helderen het volgende eens willen proberen op jouw toestel:
Een DVD'tje opstarten en tijdens het kijken de picture standard wijzigen van MovieMode naar Custom, Standard of Dynamic. Ben benieuwd of dit bij jou wel vlekkeloos verloopt.
Als ze dan toch een nieuwe firmware uit moeten gaan brengen patchen ze hopelijk nog even die 1:1 mapping mode voor HDMI erin ;)
Als dat zou kunnen... :*). Ik heb de service monteur hier ook nog even kort op gewezen. Hij heeft iig nog een korte aantekening gemaakt over de "just scan" optie (1:1 mapping over HDMI) die voor de Aziatische modellen beschikaar zou zijn na een firmware update.
Op zich wel apart dat ze je een nieuwe TV aanbieden. Die zou dan toch ook een nieuwe firmware erin moeten hebben aangezien dit gewoon echt lijkt op een firmware bug?
Vooralsnog gaan zowel Samsung als mijn leverancier ervan uit dat specifiek mijn toestel een probleem heeft (aangezien in NL schijnbaar nog niemand hier melding van gemaakt heeft). Zodoende bieden ze een nieuw toestel aan. Ik hoop dat ze gelijk hebben, maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 20:54
@femmerink
Als het goed is moet je bij 'Dual view' verschillende resoluties en ratio's kunnen instellen, je bureaublad wordt dan uitgebreid zodat je inderdaad met je muiscurser kunt 'doorlopen'.

Gebruik je nieuwste forceware 93.71 ?

Daarbij is dit een ervaring topic, dus we willen graag horen hoe je ervaringen zijn met je nieuwe tv, maar voor echte probleemstellingen moet je een apart topic openen.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 16:33
Hoe is de 100Hz mode van de M71(vooral bij gamen) en is ie ook tegelijk met de game mode te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-06 17:45

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Gisteren een LE32S71 besteld bij Komplett met DHL Next Day delivery. Vol verwachting klopt mijn hart :P

Hopelijk later vandaag mijn eerste indrukken!

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Shiverzz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:09:
[...]

Op zich is het ook geen ramp; ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit van dit toestel en ik kan prima naar een andere "picture standard" kijken. Het is alleen irritant dat een hagelnieuw toestel een dergelijk euvel vertoont.

Zou je om het een en ander een beetje op te helderen het volgende eens willen proberen op jouw toestel:
Een DVD'tje opstarten en tijdens het kijken de picture standard wijzigen van MovieMode naar Custom, Standard of Dynamic. Ben benieuwd of dit bij jou wel vlekkeloos verloopt.

[...]

Als dat zou kunnen... :*). Ik heb de service monteur hier ook nog even kort op gewezen. Hij heeft iig nog een korte aantekening gemaakt over de "just scan" optie (1:1 mapping over HDMI) die voor de Aziatische modellen beschikaar zou zijn na een firmware update.

[...]

Vooralsnog gaan zowel Samsung als mijn leverancier ervan uit dat specifiek mijn toestel een probleem heeft (aangezien in NL schijnbaar nog niemand hier melding van gemaakt heeft). Zodoende bieden ze een nieuw toestel aan. Ik hoop dat ze gelijk hebben, maar heb er een hard hoofd in.
Ik zou je nieuwe scherm toch maar es heel goed bekijken.
Want samsung ruilt nooit om voor 'nieuwe nieuwe' tv's. Je krijgt dan gewoon een gefixte van iemand anders...

Ik heb iig ffe snel gechecked en heb dat probleem ook, dus lijkt gewoon een universeel probleem (of mijne moet ook van de 1e batch zijn weet ik niet).
Bij samsung staat ook nog steeds mijn overscan probleem open op hdmi/composiet. Maar lijkt er niet op dat er nog vaart inzit... Erug jammer dat het zoalng moet duren... In mijn ogen totaal onzinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Wacky schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:31:
Gisteren een LE32S71 besteld bij Komplett met DHL Next Day delivery. Vol verwachting klopt mijn hart :P

Hopelijk later vandaag mijn eerste indrukken!
@groen man ;)

Ik ben van paln ook dit toestel te gaan kopen, kun je je bevindingen posten. Dat zou ik zeer op prijs stellen.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:31

rally

Deyterra Consultancy

Nooit gedacht dat ik een posting zou doen als ik een nieuw apparaat zou hebben, maar.... >:)

Ik heb de LE26R72B binnengekregen voor mijn slaapkamer. Meteen dus even aangesloten op de Xbox 360 en ik heb er maar 1 woord voor. WOW! :9~ _/-\o_
Het is echt een machtig mooi scherm en wat een beeld (zeker i.c.m. de 360). De afmeting is wellicht een tikje aan de grote kant voor een slaapkamer TV (58cm is gebruikelijker), maar voor mij is het prrrrrima zo :)

Het enige minpuntje wat ik zo snel heb kunnen ontdekken dat ik nu ook een TFT voor mijn woonkamer wil :P Nog maar even doorsparen dus :(

Lang over zitten twijfelen of ik mee zou gaan in de "hype" van TFT schermen, maar nu ik ook om ben heb ik geen seconde spijt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

bwiep schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:16:
Ik zou je nieuwe scherm toch maar es heel goed bekijken.
Want samsung ruilt nooit om voor 'nieuwe nieuwe' tv's. Je krijgt dan gewoon een gefixte van iemand anders...
Ben ik niet zo bang voor aangezien ik niet met Samsung maar met de leverancier geregeld heb dat er een nieuw scherm geleverd gaat worden. Ik heb het scherm net 10 dagen staan en in de voorwaarden van de leverancier staat zwart op wit dat indien een fabrikagefout binnen 2 weken wordt gemeld er een nieuw exemplaar geleverd wordt. Bovendien belde de leverancier gistermiddag nog op dat de levering nog wel eens iets langer kan gaan duren aangezien het toestel niet op voorraad is bij Samsung. Maar nu ik lees dat jij ook precies hetzelfde probleem hebt vraag ik me sterk af of omruilen überhaupt wel zin heeft...
Ik heb iig ffe snel gechecked en heb dat probleem ook, dus lijkt gewoon een universeel probleem (of mijne moet ook van de 1e batch zijn weet ik niet).
Bij samsung staat ook nog steeds mijn overscan probleem open op hdmi/composiet. Maar lijkt er niet op dat er nog vaart inzit... Erug jammer dat het zoalng moet duren... In mijn ogen totaal onzinnig...
Wat betreft die overscan issue ga ik niet meer aankloppen bij Samsung NL. Heb inmiddels 3x hierover contact met hun opgenomen, maar tegen een betonnen muur aanlullen heeft waarschijnlijk meer resultaat :X . De servicemonteur die langs is geweest heb ik het probleem ook laten zien, maar of dat zoden aan de dijk zet...?
Ik hoop nog altijd dat er via de Samsung in de UK iets van de grond gaat komen aangezien ik op AV forums nog steeds lees dat ze bezig zijn met deze "top priority issue".

Voor wat betreft het probleem met MovieMode;
Het lijkt me toch niet onverstandig om dit iig even te melden aan Samsung. Ook al gebruik je deze setting mss helemaal niet, feit blijft dat er iets niet helemaal lekker zit in de firmware en dat daar simpelweg een oplossing voor moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:14

HenkS

Da_king alias HenkS

ff heel wat anders

ik heb dmv een Vogels beugel (mooi spul) mijn LE40M71B opgehangen.

echt super, echter, als je de voet van deze tv verwijderd blijft er toch nog een stukje (voet) over zeg maar.. dit zie je ook nog zitten als je de tv ophangt.

weet iemsand of dit ook nog op een of andere manier eraf kan? want ik krijg dit niet voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke vogel beugel heb je dan?

Heb mijn 37R72B net via VGA aangesloten op de notebook! DAMN hoe vet is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 01:14

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:15:
Welke vogel beugel heb je dan?

Heb mijn 37R72B net via VGA aangesloten op de notebook! DAMN hoe vet is dit zeg!
deze:
http://www.vogels.nl/deta...D=31&ChildID=80&PlineId=0

bevalt echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Weet iemand hoe het nu zit met die witte tv's van Samsung? Ik kom ze doorgaans tegen in Duitsland, maar heb ze in Nederland nog nooit gezien. Iemand een idee of die nog in Nederland komen?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/188833.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:10:
Weet iemand hoe het nu zit met die witte tv's van Samsung? Ik kom ze doorgaans tegen in Duitsland, maar heb ze in Nederland nog nooit gezien. Iemand een idee of die nog in Nederland komen?

Deze dus:
[afbeelding]
Zijn er al. Heb er eentje bij MediaMarkt gesehen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 26-07 18:13
Ja, ik zag er ook eentje bij de MM. Apart, ze glimmen ook behoorlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
HenkS schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:03:
ff heel wat anders

ik heb dmv een Vogels beugel (mooi spul) mijn LE40M71B opgehangen.

echt super, echter, als je de voet van deze tv verwijderd blijft er toch nog een stukje (voet) over zeg maar.. dit zie je ook nog zitten als je de tv ophangt.

weet iemsand of dit ook nog op een of andere manier eraf kan? want ik krijg dit niet voor elkaar
Huh? Ik heb de N serie die er qua uiterlijk hetzelfde uitziet maar daar haal je gewoon de hele voet eruit als je de schroefjes los hebt en dan zet je dat bijgeleverde klepje over het gat heen. Dan steekt er niks meer uit. Misschien heb je alleen de helft van de voet eraf maar weet niet eens of dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02-2024
Hallo luitjes/tweakers.

Ik heb dus ook al een tijdje een samsung en dan wel het type: le32s71.

Ben ZEER tevreden over het toestel. Heb ergens al een x een kleine review geschreven.

MAAR, nu heb ik 1 op/aanmerking. en ik wil vragen of ik de enige ben met dit "euvel".

Als ik soms na mijn werk thuiskom en ik zet de tv aan.. duurt het erg lang voordat hij aangaat (als in enkele minuten, soms wel 4 tot 5 minuten). Het beeld komt gewoon niet..

Ik heb het geluid over een versterker en als ik die aanzet hoor ik dus al wel het geluid van de zender maar krijg gewoon geen beeld meteen. Is dit iets wat normaal is?

Ik merk wel dat ie dit doet sinds het wat kouder is in ons kikkerlandje.

Kan er een relatie zijn tussen de koudere temparturen en het langer duren voordat hij beeld geeft?
Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Soms druk ik zelfs de tv eerst weer uit om dan alsnog de tv weer aan te doen en dan (soms) geeft ie wel meteen beeld.. :?

any comments are welcome _/-\o_

grtz Enzy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024

Deze dus:
[afbeelding]
Excuses medetweakers hiervoor, maar kijk eens op www.kieskeurig.nl. Daar is hij volop verkrijgbaar. Voor het beeld kan je gewoon naar de zwarte variant kijken, want de techniek is precies hetzelfde.

Alleen in 32 Inch variant hier verkrijgbaar, vanaf zo'n EUR 930,=

[ Voor 5% gewijzigd door gr1542 op 06-12-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 20:19
Ik heb een LE 32M71B gekocht. Als de tv aan of op standby staat komt er een hoge toon uit de tv. Als ik de stroom ervan af haal is dit over. Waardoor komt dit en wat kan ik doen om het te voorkomen? Ik neem aan dat het voor de rest niet schadelijk is?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dus:
[afbeelding]
MediaMarkt Arena heb ik ze gezien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
gr1542 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:19:
[...]

Excuses medetweakers hiervoor, maar kijk eens op www.kieskeurig.nl. Daar is hij volop verkrijgbaar. Voor het beeld kan je gewoon naar de zwarte variant kijken, want de techniek is precies hetzelfde.

Alleen in 32 Inch variant hier verkrijgbaar, vanaf zo'n EUR 930,=
Oh ja, ik heb ze gevonden. Ik keek er overheen omdat er een verkeerd plaatje bij staat (bij de 23'')
Wel jammer dat 'ie een slagje duurder is dan de zwarte versie, terwijl hij afgezien van de kleur precies hetzelfde is. Nu begin ik toch weel te twijfelen tussen een zwarte en een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:24:
[...]
Het lijkt me toch niet onverstandig om dit iig even te melden aan Samsung. Ook al gebruik je deze setting mss helemaal niet, feit blijft dat er iets niet helemaal lekker zit in de firmware en dat daar simpelweg een oplossing voor moet komen.
Klinkt als een plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

[...]
[...]
Ik heb nog geen tijd gehad om dit uit te proberen. Zijn er andere mensen met een LE40F71 die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Shiverzz schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:24:
[...]

Ben ik niet zo bang voor aangezien ik niet met Samsung maar met de leverancier geregeld heb dat er een nieuw scherm geleverd gaat worden. Ik heb het scherm net 10 dagen staan en in de voorwaarden van de leverancier staat zwart op wit dat indien een fabrikagefout binnen 2 weken wordt gemeld er een nieuw exemplaar geleverd wordt. Bovendien belde de leverancier gistermiddag nog op dat de levering nog wel eens iets langer kan gaan duren aangezien het toestel niet op voorraad is bij Samsung. Maar nu ik lees dat jij ook precies hetzelfde probleem hebt vraag ik me sterk af of omruilen überhaupt wel zin heeft...

[...]

Wat betreft die overscan issue ga ik niet meer aankloppen bij Samsung NL. Heb inmiddels 3x hierover contact met hun opgenomen, maar tegen een betonnen muur aanlullen heeft waarschijnlijk meer resultaat :X . De servicemonteur die langs is geweest heb ik het probleem ook laten zien, maar of dat zoden aan de dijk zet...?
Ik hoop nog altijd dat er via de Samsung in de UK iets van de grond gaat komen aangezien ik op AV forums nog steeds lees dat ze bezig zijn met deze "top priority issue".

Misschien wel een idee (alleen nu nog ffe de tijd vinden), ze zien me weer aankomen :) ben inmiddels al zover dat ik mobiele nummer enzo van monteurs heb :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

JinZa schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:52:
Ik heb nog geen tijd gehad om dit uit te proberen. Zijn er andere mensen met een LE40F71 die dit probleem hebben?
Afaik zijn jij, bwiep, KBY en ikzelf de enigen uit dit topic die een F71 hebben aangeschaft (correct me if I'm wrong).
Elke gebruiker die deze setting heeft uitgetest heeft er last van (refrase: kan het probleem oproepen).

Ik weet niet of het te vroeg is om te roepen dat het idd een universeel probleem is, maar het heeft er alle schijn van. Wel vreemd is dat er op AV forums maar twee mensen er melding van hebben gemaakt en dat er verder niemand anders op reageert. Daarom heb ik deze issue daar zojuist nogmaals aangehaald in de hoop een beter inzicht te krijgen in de omvang van het probleem.
bwiep schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:25:
Misschien wel een idee (alleen nu nog ffe de tijd vinden), ze zien me weer aankomen :) ben inmiddels al zover dat ik mobiele nummer enzo van monteurs heb :)...
Vanmorgen heb ik nogmaals met Samsung gebeld (eveneens kind aan huis inmiddels :P ) en gemeld dat meedere gebruikers van dit toestel hetzelfde (universele) probleem hebben. Zij hadden hieraan echter geen boodschap gezien het feit dat het probleem nog niet eerder is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar wat is nu het verschil tussen de LE32R71B en de LE32R72B, want ze worden wel tegelijkertijd verkocht (staan beide op de samsung site). Maar kwa specs zijn ze precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:08:
Misschien een domme vraag, maar wat is nu het verschil tussen de LE32R71B en de LE32R72B, want ze worden wel tegelijkertijd verkocht (staan beide op de samsung site). Maar kwa specs zijn ze precies hetzelfde.
behuizing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 00:16

fulgore

goud

Ff aanhaken :z

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

[...]

Ik weet niet of ik het verkeerd doe maar ik zie eigenlijk geen rare dingen als ik dit doe. Of ik ben misschien helemaal kleuren blind of zo ;)

Ik heb geprobeerd DVD speler op HDMI op P.Mode 'Movie' en dan naar 'Custom' etc. Zie niks raars.
Ook geprobeerd direct te swappen van HDMI op 'Movie' mode naar TV op 'Dynamic'. En nog wat andere varianten maar zie niks vreemds. Heb je een foto van jou probleem?

EDIT:
Heb ook nog even gekeken wat je op AVForum had staan. Ik heb blijkbaar wel het probleem als ik TV op picture mode 'Movie' zet, de TV uit zet, de TV weer aan zet en dan een andere picture mode kies. Beeld 'flikkert' van zwart/wit naar bepaalde kleur tinten etc. Wel grappig effect, maar vast niet de bedoeling. Samsung... firmware update aub :X

[ Voor 14% gewijzigd door JinZa op 07-12-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt, dacht het al, maar ze worden als 2 totaal verschillende toestellen op de site gezet. Als ze er nou gewoon neer zetten ook met blauw randje te verkrijgen (72), dan zou het een stuk duidelijker zijn :).

Maar ik zie dat het prijsverschil met de N serie nihil is i.c.m. die €150 retour actie. Is het verstandig om die nu te kopen (de N), of kan ik beter een maand wachten i.v.m. de prijzen na kerst/oud en nieuw, ik ga toch op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik probeer in het service menu te komen (LE26R72B), maar waar zit in vredesnaam de "Power On' Toets?
Oh ja... moet je TV in standby staan of juist aan als je in het service menu wilt geraken.

Ik irriteer me namelijk dood aan de langzame zaptijd (en volgens mij ben ik niet de enige ;)
Maar voor de rest: TOP apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:28:
Oh ja... moet je TV in standby staan of juist aan als je in het service menu wilt geraken.
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephaN900 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:08:
[...]

Bedankt, dacht het al, maar ze worden als 2 totaal verschillende toestellen op de site gezet. Als ze er nou gewoon neer zetten ook met blauw randje te verkrijgen (72), dan zou het een stuk duidelijker zijn :).

Maar ik zie dat het prijsverschil met de N serie nihil is i.c.m. die €150 retour actie. Is het verstandig om die nu te kopen (de N), of kan ik beter een maand wachten i.v.m. de prijzen na kerst/oud en nieuw, ik ga toch op vakantie.
Ik ben blij dat je voor de N-series kiest :) Als je toch op vakantie gaat denk ik persoonlijk dat het verstandiger is om het te kopen wanneer je terug bent. Je wilt toch niet dat er straks wordt ingebroken bij je thuis? :+ Dus A, je kunt met een gerust hart weg en B, ja het kan zo zijn dat het weer wat gunstiger geprijsd gaat worden. Maar ja, dit is hoe ik er over denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 13:04
ik heb de 32N71 z`n 2 weken geleden gehaald bij de mediamarkt, maar heb veel last van een groene en rode waas, vooral bij snelle donkere weergave :(

Hebben meerder hier last van, want anders gaat ie vandaag nog retour !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Was het nou trouwens ook zo, dat als je een samsung apparaat had gekocht dat je nog zo'n coupon kon aanvragen bij Samsung zelf als je er geen een bij je apparaat hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Thanks. En wat is dan de "Power ON" toets? Dezelfde als de standby toets?
(Sorry hoor, ben normaal gesproken niet zo'n n00b >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
rally schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:39:
[...]

ja tuurlijk is dat dezelfde toets. Je zou zoiets ook kunnen uitproberen en als het dan niet werkt, je vraag alsnog hier stellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

r0g3r schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:47:
[...]

ja tuurlijk is dat dezelfde toets. Je zou zoiets ook kunnen uitproberen en als het dan niet werkt, je vraag alsnog hier stellen >:)
Hehehe... dat had ik al gedaan, maar ik kwam er niet in. Dus ik dacht dat die Power On een ander knop was. 8)7
Ik ga het nog een keer proberen (en me even schamen natuurlijk O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 19:52
Magic6399 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:36:
Was het nou trouwens ook zo, dat als je een samsung apparaat had gekocht dat je nog zo'n coupon kon aanvragen bij Samsung zelf als je er geen een bij je apparaat hebt gekregen?
Klopt. ik had bij mijn 40f71b ook geen coupon. Samsung een mailtje gestuurd en anderhalve week later een coupon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Begin deze week heb ik mijn €150,- euro retour gekregen van Samsung. En wel het volle bedrag in tegenstelling tot wat anderen in dit forum meldden, is er bij mij dus géén €10 behandelingskosten vanaf gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn LE40f71B gekregen, wat een mooie machine en voor een zeer schappelijke prijs (FOKA gekocht). Ik moet nog wat testen met de beeldinstellingen, maar wat me opviel is dat teletext zo ontzettend fel is. Aangezien ik best wel vaak en lang naar teletext kijk, vraag ik me af of je kan instellen zodat de felheid van teletext wat minder wordt. Ik kan er niet aan wennen. Ook de knop voor het uitzetten van teletekst is raar gepositioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb ook een LE40F71B. Ik heb em nu zo'n drie weken.

DVD, HDTV decoder en Pinnacle showcenter zitten via mn receiver (denon 4306) aangesloten op HDMI. Xbox360 momenteel op VGA via de PC input, maar liever op Component (zie onder).

Geen van de problemen die hier worden beschreven met picture modes wisselen heb ik last van. Ik kan op elke ingang en op gewoon TV wisselen wat ik wil en alles gaat gewoon goed.

Wat ik wel heb met mn xbox360 in 1080p op component is een horizontaal schitteren, hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/ingemar/image/71401642.jpg

Hetzelfde gebeurd met de PC input op 1080p als ik de instelling "fine" (Menu, Setup, PC, Image Lock, Fine/Coarse) tussende 44 en de 48 zet. Daaronder of daarboven is er geen probleem.

Als ik de xbox op 1080i of lager zet op component heb ik dit verschiijnsel niet.

Helaas is coarse/fine alleen in te stellen als de PC input geselecteerd is.

Iemand anders die dit kan proberen? Of beter, weet iemand hier een oplossing voor? De beeldkwaliteit van de VGA kabel is toch niet hetzelfde als via component. Maar das niet het belangrijkste, ik wil graag weten of het aan de TV ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
wezzley schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:51:
[...]

Klopt. ik had bij mijn 40f71b ook geen coupon. Samsung een mailtje gestuurd en anderhalve week later een coupon ontvangen.
Ok, dan stuur ik ze ook ff een mail. Dank! :)
welk e-mail adres is het makkelijkst om te gebruiken??

[ Voor 10% gewijzigd door Magic6399 op 09-12-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-07 08:05
InflatableMouse schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:48:
[..], ik wil graag weten of het aan de TV ligt of niet.
Dat lijkt mij niet aangezien de ene input het wel en de andere het niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn LE 32 N71 via internet gekocht, en daar zat geen coupon in de doos.
Met Samsung gebeld en 2 dagen later een coupon in de bus. Opgestuurd en 1 week later € 150 op mijn rekening.

Verder prima beeld: Modus Film
Contrast 100
Helderheid 68
Scherpte 83
Kleur 45

Kleurtint normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:47:
Heb mijn LE 32 N71 via internet gekocht, en daar zat geen coupon in de doos.
Met Samsung gebeld en 2 dagen later een coupon in de bus. Opgestuurd en 1 week later € 150 op mijn rekening.

Verder prima beeld: Modus Film
Contrast 100
Helderheid 68
Scherpte 83
Kleur 45

Kleurtint normaal
Zo'n 32N71 is nu iets van 900 euro (met cashback) en dat het wel erg verleidelijk om nu zo een te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen de Le32M71, maar er zijn wat probleempjes, soms komt het voor dat het scherm fftjes zwart wordt alsof die reset, alle instellingen gaan dan ook weer naar de standaard instellingen.
Ook lukt het niet om me eigen instellingen te maken bij het kleuren menu, als ik de lcd uit doet en dan weer aan staat alles weer op zijn eigen waardes.
Ook gebeurt er niks als ik de kleurtint verander.
En ik ben ook in de service menu geweest om de automatic dimming uit proberen te zetten, maar die is bij mij niet toegankelijk, kan er niet bij komen zie hem wel staan.
Doe ik nou gewoon iets verkeerds of is er iets aan de hand met het scherm en moet ik maar Samsung ff bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Jasper schreef op zondag 10 december 2006 @ 04:04:
[...]

Dat lijkt mij niet aangezien de ene input het wel en de andere het niet heeft.
Er zit heel veel verschil in electronica en logica (firmware) achter een bepaalde input.

Ik vermoed zelf namelijk dat het een firmware issue is omdat ik het kan reproduceren op de PC input met menu instellingen die niet beschikbaar zijn op de component instellingen.

Maar dan nog ben ik erg benieuwd of iemand anders met een xbox360 op 1080p via component dit ook heeft en/of dit kan reproduceren zoals ik het kan via de PC input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

sjaak88 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:23:
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen de Le32M71, maar er zijn wat probleempjes, soms komt het voor dat het scherm fftjes zwart wordt alsof die reset, alle instellingen gaan dan ook weer naar de standaard instellingen.
Ook lukt het niet om me eigen instellingen te maken bij het kleuren menu, als ik de lcd uit doet en dan weer aan staat alles weer op zijn eigen waardes.
En ik ben ook in de service menu geweest om de automatic dimming uit proberen te zetten, maar die is bij mij niet toegankelijk, kan er niet bij komen zie hem wel staan.
Doe ik nou gewoon iets verkeerds of is er iets aan de hand met het scherm en moet ik maar Samsung ff bellen?
Geen ervaring met jouw model maar het klinkt alsof er iets anders mis is dan een gebruikers fout. Ik neem aan dat je wel gewoon de handleiding hebt gevolgd voor installatie en configuratie? Dan zou ik toch maar effetjes gaan bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
17maart schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:16:
Begin deze week heb ik mijn €150,- euro retour gekregen van Samsung. En wel het volle bedrag in tegenstelling tot wat anderen in dit forum meldden, is er bij mij dus géén €10 behandelingskosten vanaf gegaan.
Meen je niet...wat een bullsh*t bij Samsung dat ze bij mij wel die 10 er nog af hebben gehaald. Het was wel een paar dagen nadat de 150 euro was gestort, maar als bij jou na een week nog geen 10 eraf is dan moet ik maar eens gaan klagen.

Kunnen anderen ook bevestigen dat ze gewoon 150 hebben gekregen netto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond iedereen,

Volg dit topic nu al een paar maandjes en heeft me uiteindelijk bij de le32n71b gebracht.
Daar ik het toestel in Nederland zou kopen en mijn zwager een zaak in Nederland heeft,zou ik ook van de 150 euro retour actie gebruik kunnen maken.
Enkel vind ik het juiste e-mail adres niet terug voor die bon aan te vragen....
Kan iemand die effe poste please?

Groetjes en keep up the good work!

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:49:
Goedenavond iedereen,

Volg dit topic nu al een paar maandjes en heeft me uiteindelijk bij de le32n71b gebracht.
Daar ik het toestel in Nederland zou kopen en mijn zwager een zaak in Nederland heeft,zou ik ook van de 150 euro retour actie gebruik kunnen maken.
Enkel vind ik het juiste e-mail adres niet terug voor die bon aan te vragen....
Kan iemand die effe poste please?

Groetjes en keep up the good work!

Tom
Ik denk dat je deze link bedoeld:
http://www.samsung.com/nl/actie/schitterend/index.html Had ik gepost in Deel 3.

Denk dat je gewoon de winkel even moet e-mailen waar je die tv gekocht hebt voor die bon.
rally schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:39:
[...]

De TV kan niet echt "uit". Het verbruikt dus constant stroom. Gelukkig voor LCD bezitters kunnen ze met een gerust hart slapen wetende dat het geen normale tv is dat wel sneller ervoor kan zorgen dat je huis afbrand wanneer je standby gebruikt als uitknop.

[ Voor 43% gewijzigd door aex351 op 11-12-2006 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaak88 schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:23:
Hallo,

Dan staat hij waarschijnlijk nog in shopmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
pricewatch: Samsung LE40F71B (40")

Laat de kerstdalingen maar beginnen (6) 200 euro ervanaf is vrij netjes. Met de 150 euro korting is de TV dus nog maar iets minder dan 1800 euro. Vrij netjes, ik wacht nog één weekje (laat de concurrentie maar zijn werk doen) en ga hem dan bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung TVs kun je via de vga met je PC aansluiten he. Maar dan moet je continu kabels, toch? Meeste videokaarten hebben maar 1 vga out. Iemand hier een handige oplossing voor? Want heb geen zin om de hele tijd achter me pc te kruipen als ik een op me LCD tv wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen mensen,

Ik ben sinds het afgelopen weekend de trotse bezitter van een le40f71b. Wat een mooi scherm is dit zeg. Ik had mezelf al min of meer aangepraat dat gewone tv via de kabel er belabberd uit zou zien, maar ik vind het er nog goed uitzien. Ik heb nog helemaal niet met de instellingen gespeeld, geen tijd, dus daar ben ik van de week nog wel even mee bezig. Wel heb ik al "last" van het continu veranderen van de kleurintensiteit in donkere gedeeltes. Maar voor zover ik hier heb gelezen is dit een optie in het service menu dat je uit kan schakelen(dynamic dimming) als ik me niet vergis?

Ik zit echter wel met het volgende: ik heb mijn xbox360 aangesloten via component, en alles ingesteld op 1080P, en heel even NFS:MW gespeeld. Hier zag ik echter een raar verschijnsel. Sommige delen van het wegdek en de muren hadden rood erdoorheen. Het leek een beetje op noise dat rood is. Ik dacht eerst dat het aan het spel lag maar toen ik vervolgens naar mun dashboard ging zag ik heel duidelijk rode lijnen over het beeld lopen. Ook de 360 restarten hielp niet, het werd steeds erger. Tv aan en uit zetten verhelpt het probleem, maar ik heb al meegemaakt dat het gewoon weer terug komt na een tijdje. Ik heb niet met de picture modes gespeeld omdat ik hier al had gelezen dat dat soms een probleem is. Wel had ik de tv per ongeluk op de 1 van die 5 kabeltjes gezet, maar ook maar voor 5 sec ofzo. Ik weet dus even niet of het nu aan de tv, 360 of de kabels ligt.

Een andere "feature" die ik had was dat er nadat ik de tv had aangesloten voor de eerste keer, ik een kleine witte horizontale streep van 1 cm zag net naast het midden van het scherm, waarbij er ook rood, groen en blauw tussen zat. Ik helemaal pissed natuurlijk, want het zat echt midden op het scherm. Maar gelukkig is dat uit zichzelf verdwenen na een halve minuut ofzo. Hopen dat het niet terug komt.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de tv. Ben blij dat ik toch eindelijk heb besloten deze tv te gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:46:
De samsung TVs kun je via de vga met je PC aansluiten he. Maar dan moet je continu kabels, toch? Meeste videokaarten hebben maar 1 vga out. Iemand hier een handige oplossing voor? Want heb geen zin om de hele tijd achter me pc te kruipen als ik een op me LCD tv wil kijken.
Meestal heeft de videokaart naast de VGA ook een DVI poort. D.m.v. een DVI-->VGA verloopstekkertje los je het gepruts met het steeds switchen heel makkelijk op. Ik heb mijn Samsung ook via deze manier aangesloten en het werkt perfect. Heeft je videokaart echter maar 1 aansluiting voor een beeldscherm, dan wordt het tijd voor een nieuwe kaart denk ik :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.