Ik krijg als alles goed gaat vandaag mijn LE32N71B binnen
Ik zal wel wat foto's posten morgen

Ik zal wel wat foto's posten morgen
Bij mij was dit een fluitend spoeltje. Samsung gebeld en een paar dagen later kwam de monteur. Solderen ze gewoon een ander op het bord.tomvb schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:31:
Ik heb een LE 32M71B gekocht. Als de tv aan of op standby staat komt er een hoge toon uit de tv. Als ik de stroom ervan af haal is dit over. Waardoor komt dit en wat kan ik doen om het te voorkomen? Ik neem aan dat het voor de rest niet schadelijk is?
Alvast bedankt voor de reacties.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Die coupon is niet voor dat model televisie. Op samsung.com staat een overzicht van welke modellen allemaal die coupon krijgenPossible schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:56:
Even 2 vragen. Ik ben zonet bij de MM geweest en daar hebben ze de Samsung LE32S71B in de aanbieding voor 899 euro. Mijn eerste vraag is: Is dit scherm kwa kwaliteit hetzelfde als de LE32M71B ? Het prijs verschil is namelijk enorm 899 - > 1399 voor de LE32M71B. En mijn 2e vraag: De Coupon die je kan bestellen bij samsung, geld dat voor ALLE LCD schermen of alleen voor de nieuwere modellen?
Inderdaad zie de link die ik gepost had op de vorige pagina.Thomaszki schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:00:
[...]
Die coupon is niet voor dat model televisie. Op samsung.com staat een overzicht van welke modellen allemaal die coupon krijgen
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
a, probeer het volgende, op de 360 kanaal staan, deze instellen op movie mode. tv uit, tv aan, wederom op het kanaal vd 360, naar menu en een andere mode kiezen en de kleuren controleren. Zie je niks dan zit je goed. maar waarschijnlijk zu l je toch iets zien.InflatableMouse schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:48:
Ik heb ook een LE40F71B. Ik heb em nu zo'n drie weken.
DVD, HDTV decoder en Pinnacle showcenter zitten via mn receiver (denon 4306) aangesloten op HDMI. Xbox360 momenteel op VGA via de PC input, maar liever op Component (zie onder).
Geen van de problemen die hier worden beschreven met picture modes wisselen heb ik last van. Ik kan op elke ingang en op gewoon TV wisselen wat ik wil en alles gaat gewoon goed.
Wat ik wel heb met mn xbox360 in 1080p op component is een horizontaal schitteren, hier een voorbeeld:
[afbeelding]
Hetzelfde gebeurd met de PC input op 1080p als ik de instelling "fine" (Menu, Setup, PC, Image Lock, Fine/Coarse) tussende 44 en de 48 zet. Daaronder of daarboven is er geen probleem.
Als ik de xbox op 1080i of lager zet op component heb ik dit verschiijnsel niet.
Helaas is coarse/fine alleen in te stellen als de PC input geselecteerd is.
Iemand anders die dit kan proberen? Of beter, weet iemand hier een oplossing voor? De beeldkwaliteit van de VGA kabel is toch niet hetzelfde als via component. Maar das niet het belangrijkste, ik wil graag weten of het aan de TV ligt of niet.
is het beeld hoger dan die van je oude 51cm crt? Ik heb nu een sony 21 inch crt en wil er liever niet in de hoogte op achteruit gaan en heb zlef ook interresse in een LE27S71Brafler schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:32:
Ik heb sinds zaterdag, Samsung LE27S71B in mijn bezig wat een prachtding. Hij stond bij BCC voor 699,- beetje achterlijk duur, na onderzoek. Na onderdhandelingen, heb ik hem voor 570,- mee gekregen toch 130,- er vanaf.
De combinatie met mijn xbox 360 wat een beeld, is weer even wat anders dan mijn oude 51 cm crt schemrmpje. Het geluid is idd wat minder, maar goed dat mag de pret niet bederven, het analoge beeld is ook brak, maar dat is mijn brakke kabel.
Verwijderd
A) Gedaan en geen probleem. Kleuren blijven zoals het hoort.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:31:
[...]
a, probeer het volgende, op de 360 kanaal staan, deze instellen op movie mode. tv uit, tv aan, wederom op het kanaal vd 360, naar menu en een andere mode kiezen en de kleuren controleren. Zie je niks dan zit je goed. maar waarschijnlijk zu l je toch iets zien.
b, het geflikker had ik eerst ook, zie je trouwens alleen van dichtbij dus hoe dicht zit je op je scherm? maar bij mij lijkt het geflikker direct gerelateerd aan de game mode. Zonder game mode heb ik dit namelijk niet op de vga kabel.
Verwijderd
Ik heb thuis ook even geprobeerd wat Shiverzz op AVForum had gepost en ik heb er ook last van. Kleuren die spontaan veranderen. Je moet de tv idd eerst even uitzetten nadat je hem op MovieMode hebt gezet. Kzal van de week wel eens met samsung bellen en kijken wat ze te vertellen hebben. Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat ze niet van het probleem afweten, want als ik het goed begrijp hebben al meer mensen hiervan melding gemaakt(hopelijk).JinZa schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:36:
[...]
Heb ook nog even gekeken wat je op AVForum had staan. Ik heb blijkbaar wel het probleem als ik TV op picture mode 'Movie' zet, de TV uit zet, de TV weer aan zet en dan een andere picture mode kies. Beeld 'flikkert' van zwart/wit naar bepaalde kleur tinten etc. Wel grappig effect, maar vast niet de bedoeling. Samsung... firmware update aub
Mja, das bullsh*t gezien ze hetzelfde vertellen als ik ze vraag naar overscan. Die gasten daaro weten gewoon niet wat speelt.. Maarja, ik zal deze week gewoon weer es bellenShiverzz schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:15:
[...]
Afaik zijn jij, bwiep, KBY en ikzelf de enigen uit dit topic die een F71 hebben aangeschaft (correct me if I'm wrong).
Elke gebruiker die deze setting heeft uitgetest heeft er last van (refrase: kan het probleem oproepen).
Ik weet niet of het te vroeg is om te roepen dat het idd een universeel probleem is, maar het heeft er alle schijn van. Wel vreemd is dat er op AV forums maar twee mensen er melding van hebben gemaakt en dat er verder niemand anders op reageert. Daarom heb ik deze issue daar zojuist nogmaals aangehaald in de hoop een beter inzicht te krijgen in de omvang van het probleem.
[...]
Vanmorgen heb ik nogmaals met Samsung gebeld (eveneens kind aan huis inmiddels) en gemeld dat meedere gebruikers van dit toestel hetzelfde (universele) probleem hebben. Zij hadden hieraan echter geen boodschap gezien het feit dat het probleem nog niet eerder is gemeld.
Heb je dus geen reet aanLet op in dit e-mailbericht dat het gaat om het door het systeem
verstuurde informatie.
Een antwoord op dit e-mailbericht door middel van de Antwoordfunktie van
uw e-mailprogramma bereikt ons supportteam niet.
Als u verdere vragen heeft klikt u vervolgens links of kopieer het in uw
browser: http://www.samsung.com/nl/support/index.htm
Uw klantnummer: blablabla
Geachte heer Bla,
Dank u voor uw email met betrekking tot uw LE40F71B.
De component aansluiting is bedoeld voor een DTB of een DVD.
Een PC kunt u met de LE40F71B verbinden via de D-sub aansluiting.
Zie voor de mogelijkheden pagina's 4 en 5 van de handleiding.
Als u het anders wilt, zult u zelf moeten zorgen voor de correctheid van het signaal.
(Ik heb uw .jpg niet kunnen bekijken, omdat mij het bezoeken van een Personal Storage site niet is toegestaan).
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Bla Bla
Samsung Electronics
nadat ik mijn LE32N71 via de movie-mode gecustomized had, ondervond ik hier geen last meer van. Mischien zou je dat kunnen proberen. Het probleem wat je omschrijft is trouwens de door iedereen gehaatte 'dynamic dimming'. Mijns inziens een mislukte feature op de Samsung LCD's om marketingtechnisch een hoger contrastratio aan de specs-lijst toe te voegen. Een dynamisch contrast wel te verstaan, wat dus behaalt moet worden met deze functie...Bij bijna alle Samsungs kun je dit btw uitzetten in het servicemenu, maar bij de 32N71 helaas niet: je kan het wel zien in het servicemenu, maar die optie is grijs gearceerd en valt niet te selecteren of uit te zettenMarco schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:08:
Ik heb sinds 2 weken de LE32N71B, maar het valt me op dat bij donkere scènes het beeld automatisch iets lichter wordt; je ziet de tv dan echt omschakelen.
Dit gebeurt op alle inputs, en alle beeld modi.
Is dat normaal, of zie ik ergens een instelling over het hoofd?
Ik kreeg een folder binnen van de Mediamarkt (als ik me niet vergis, kan ook een soortgelijke winkel zijn geweest) waarin deze tv voor 599 stond.J-air schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:28:
[...]
is het beeld hoger dan die van je oude 51cm crt? Ik heb nu een sony 21 inch crt en wil er liever niet in de hoogte op achteruit gaan en heb zlef ook interresse in een LE27S71B
welke BCC was daaa?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Varkraj op 13-12-2006 17:20 ]
Betreft dat kleuren probleem.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:56:
hey bwiep, nieuwe firmware, coolio !!!
Wie weet heeft het ook invloed op het kleurenprobleem. Vrijdag, ben benieuwd.
Verwijderd
... is dit de eerste aanzet naar de vermeende (spectaculaire ?) prijsverlagingen voor het begin van het nieuwe jaar ?Starks223 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:12:prijzen LE40F71 zijn verlaagd naar €1959 ....
Verwijderd
Dit zou echt goed nieuws zijn als het werkt. Fingers crossedbwiep schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:37:
Ik werd gebeld door de reparateur voor mijn samsung
Hij heeft een nieuwe firmware voor de F71... En gaat hem a.s. vrijdag ochtend bij mij installeren. Aan de telefoon vertelde hij dat het DE oplossing zou moeten zijn voor overscan op digitale interfaces. Dus dan zou ik 1080p 1:1 moeten kunnen kijken op mijn tvBen erg benieuwd
houd jullie op de hoogte!
I don't have a solution but I admire the problem.
prijs voor verlaging was volgens mij €2199Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:16:
[...]
... is dit de eerste aanzet naar de vermeende (spectaculaire ?) prijsverlagingen voor het begin van het nieuwe jaar ?(....wat was de prijs eigenlijk voor de verlaging ?).
ben benieuwd, als deze firmware de overscan issue´s oplost dan gaat het toch de 40F71 worden....bwiep schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:37:
Hij heeft een nieuwe firmware voor de F71... En gaat hem a.s. vrijdag ochtend bij mij installeren. Aan de telefoon vertelde hij dat het DE oplossing zou moeten zijn voor overscan op digitale interfaces. Dus dan zou ik 1080p 1:1 moeten kunnen kijken op mijn tvBen erg benieuwd
Sweet !! Klinkt inderdaad hoopvol. Keep us postedbwiep schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:37:
Vanavond m'n nieuwe HTPC in elkaar schroeven (that is...als de GPU vandaag nog geleverd wordt) en bovenstaande mss vanavond of anders morgen uitproberen.The most curious issue came when we first connected via HDMI. The PC automatically set the desktop resolution to 800x600 which was fine but when we attempted to reset the resolution to 1920x1080, the sides and bottom of the screen became cropped. No matter what we did, we couldn't get it to properly display the resolution we wanted. Since the Panel has no option for 1:1 pixel mapping, we were at a loss until we changed the resolution to 1024x768. This was displayed perfectly and when we made the jump to 1920x1080 from there, it displayed it perfectly. It seems that if you jump to 1920x1080 from any resolution other than 1024x768, it doesn't work properly which is very odd indeed.
Het makkelijkst is dit te reproduceren door:bwiep schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:47:
Betreft dat kleuren probleem.
hoe kan ik dat psis reproduceren? Ik heb het nml maar 1x gezien en daarna eigenlijk nooit meer...
maar nu staan mijn settings ook anders.
Verwijderd
Kleuren wel, probleem onbekend. Ik bel hier nog wel een keer over, inruilen leek me niet de oplossing.Shiverzz schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:26:
[...]
Het makkelijkst is dit te reproduceren door:
Toestel aan -> kanaal instellen op MovieMode -> Toestel uit/aan -> vanaf hetzelfde kanaal gaan switchen naar Standard/Custom/Dynamic.
Wellicht kun je dit ook even aan de service monteur laten zien morgen. Hopelijk wordt die wel serieus genomen door Samsung.
Zijn er trouwens nog meer mensen die dit inmiddels gemeldt hebben aan de Samsung helpdesk?
Verwijderd
Ik heb dit probleem ook gemeld aan de samsung helpdesk en morgenmiddag komt er een monteur langs met nieuwe software(firmware)Shiverzz schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:26:
[...]
Het makkelijkst is dit te reproduceren door:
Toestel aan -> kanaal instellen op MovieMode -> Toestel uit/aan -> vanaf hetzelfde kanaal gaan switchen naar Standard/Custom/Dynamic.
Wellicht kun je dit ook even aan de service monteur laten zien morgen. Hopelijk wordt die wel serieus genomen door Samsung.
Zijn er trouwens nog meer mensen die dit inmiddels gemeldt hebben aan de Samsung helpdesk?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 15:28 ]
Duurt ongeveer 2 weken.Shan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:32:
hoi, ik had afgelopen zaterdag mijne le32n71 gekocht en vroeg me af hoe lang het duurd voordat je 150 euries van samsung terug krijgt. kan iemand mij dit vertellen?
hoe kun je costumised instellen?
ik probeerde dat maar het lukt me niet echt.
vast bedankt
er is een modus dat aangepast heet maar ik weet niet hoe je dat allemaal moet aanpassen.Swoosh schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:16:
[...]
Duurt ongeveer 2 weken.
Costumized wat? Een modus zoals dynamic/standard/movie?
Gewoon als je 'custom' selecteert als picture mode, dan kan je daaronder de dingen zoals contrast brightness, sharpness, colour management regelen net zoals je dat in elke andere modus (dynamic/standard/movie) kan doen.Shan schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:48:
[...]
er is een modus dat aangepast heet maar ik weet niet hoe je dat allemaal moet aanpassen.
heb je tips?
vast bedankt
Lees de voorwaarden door van de webshop en wie weet dat je het nog wel terug kan brengen. Je kan ook naar Samsung bellen en je probleem aan hun uitleggen want het lijkt mij een beetje vreemd dat een tv niet volledig naar behoren werkt.Yuco schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:40:
Ik heb onlangs de LE19R71 gekocht voor op de slaapkamer. Inmiddels stoor ik mij mateloos aan het stotterende beeld bij snelle beeldwisseling zoals voetbal wedstrijden. Is dit probleem te verhelpen of is het een kwaal van het toestel zelf? Heb de tv gekocht via een webshop op 2-12-06 dus volgens mij kan ik hem inmiddels ook niet meer retouneren (ben er ook niet eerder aan toe gekomen omdat we dus een nieuwbouwhuis gekocht hebben er dus dus veel andere dingen moeten gebeuren).
< dit stukje webruimte is te huur >
[ Voor 10% gewijzigd door Ross op 15-12-2006 16:03 ]
ola
Verwijderd
Je kan dit inderdaad in het service menu instellen. Dit staat standaard op tien. Ik heb het zelf een keer op 4 gezet, en toen ging het supersnel. Alleen schakelde die volgens mij toen te snel want ik kon elke keer zien dat het beeld nog gecalibreerd werd. Heb het toen maar op 7 gezet en ben nu tevreden. Staat waarschijnlijk op 10 voor de zekerheid.Mensen het klopt dus dat je de zapsnelheid van deze f71 modellen via service menu kan versnellen?
Wat zijn de consequenties en waarom is dit niet standaard zo ingesteld???
Bedankt voor je update!Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:10:
Okay mensen, even een update, want de reperateur is net de deur uit.
Hij heeft een nieuwe firmware versie erop gezet, versie 1009 als ik me niet vergis. Deze versie is sinds 8 december verkrijgbaar. Hij liet me de officiele brief van samsung zien die rond wordt gestuurd naar de reperateurs e.d. Natuurlijk heb ik alles gelezen. Zo kwam ik op het volgende:
[...]
Al met al goed nieuws dus. Samsung luistert wel naar zijn klanten. Ik ben in ieder geval zeer tevreden
Verwijderd
Nog niet. Ik moet nog een DVI->HDMI kabel halenJinZa schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:31:
[...]
In hoe verre heb je de justscan optie kunnen testen? Aan je reactie te lezen heb je niet je PC via DVI->HDMI aangesloten om het te kijken of het werkt. Had je een andere HDMI compatible apparaat die 1080P beeld gaf?
ola
Verwijderd
Verwijderd
Voordat alle mensen helemaal wild worden van deze update...Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:10:
Okay mensen, even een update, want de reperateur is net de deur uit.
Hij heeft een nieuwe firmware versie erop gezet, versie 1009 als ik me niet vergis. Deze versie is sinds 8 december verkrijgbaar. Hij liet me de officiele brief van samsung zien die rond wordt gestuurd naar de reperateurs e.d. Natuurlijk heb ik alles gelezen. Zo kwam ik op het volgende:
Na de firmware upgrade moet je wel alles weer opnieuw instellen, zenders, menu en service menu. Gelukkig had ik nog weinig aangepast, hij stond er nog geen week.
- De nieuwe firmare lost het overscan probleem op op de HDMI ingang. Samsung bevestigt dat er ong. 4% overscan is. In het menu heb ik nu de optie "Just scan", net zoals op de amerikaanse modellen naar ik begreep. Met deze optie ingeschakeld moet de overscan weg zijn. Wel stond er dat er nog wel eens een "garbage bar" aanwezig kan zijn maar dat ligt dan aan de bron. De tv in 16:9 zetten verhelpt dan weer dit probleem.
- Ook las ik dat de reden dat deze firmware versie is uitgebracht vanwege de hoge vraag hiernaar. De firmware versie wordt niet standaard op tv's gezet. Pas als mensen zeggen dat ze 1:1 pixel mapping willen of klagen over het overscan probleem.
- Verder stond er nog in dat de "Just scan" optie standaard in het 2007 Full HD model aanwezig zal zijn. Welke dit dan is stond er niet bij, maar ik neem gewoon aan dat dit de tv's zijn die in 2007 op de markt verschijnen.
- "Just scan" werkt alleen via HDMI. Ook vanaf de pc dus middels een DVI -> HDMI kabel. (Kan ook omgekeerd zijn geweest, zo goed heb ik dit niet onthouden.
)
- Deze firmware versie lost het probleem met de wisselende kleuren niet op. Op zich voor mij geen probleem want hoe vaak wissel je nou van modus. Wel heb ik met de reperateur afgesproken dat we elkaar op de hoogte houden aangezien ik er meer over wist te vertellen dan hijzelf en zijn baas. Internet rules
Al met al goed nieuws dus. Samsung luistert wel naar zijn klanten. Ik ben in ieder geval zeer tevreden![]()
[...]
Je kan dit inderdaad in het service menu instellen. Dit staat standaard op tien. Ik heb het zelf een keer op 4 gezet, en toen ging het supersnel. Alleen schakelde die volgens mij toen te snel want ik kon elke keer zien dat het beeld nog gecalibreerd werd. Heb het toen maar op 7 gezet en ben nu tevreden. Staat waarschijnlijk op 10 voor de zekerheid.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
[ Voor 17% gewijzigd door Ross op 16-12-2006 00:19 ]
ola
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Verwijderd
...kijk anders ook eens naar Sharp (die heb ik er nog in mijn bos met LCD bomen bij staanPnD schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:00:
Ik ben op zoek naar een nieuwe lcd tv (had de LG RZ32LZ55), maar zie door de bomen het bos niet meerKwam nu de SAMSUNG LE32R32B tegen [...]
Verwijderd
Bij mij staat AUO,,,Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:05:
Aaaaahhh! F**k. Ik wilde even een setting veranderen in het service menu. Springt de gamma op een andere waarde. Ik snel exit doen, maar dan slaat ie het dus op. Kan iemand even kijken in het option menu wat de standaard waarde is op een le37r72b?
Misschien komt dit omdat de games van xbox360 nog helemaal niet in 1080p zijn? Ik weet het niet, maar het lijkt me logisch. Need for speed carbon is max 1080i.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:31:
[...]
a, probeer het volgende, op de 360 kanaal staan, deze instellen op movie mode. tv uit, tv aan, wederom op het kanaal vd 360, naar menu en een andere mode kiezen en de kleuren controleren. Zie je niks dan zit je goed. maar waarschijnlijk zu l je toch iets zien.
b, het geflikker had ik eerst ook, zie je trouwens alleen van dichtbij dus hoe dicht zit je op je scherm? maar bij mij lijkt het geflikker direct gerelateerd aan de game mode. Zonder game mode heb ik dit namelijk niet op de vga kabel.
Verwijderd
Ik heb helemaal niks hoeven te betalen. Ik had gewoon bij samsung gemeld dat ik een probleem had met mijn kleuren, het hele movie mode verhaal, endie hebben de reperatuers mij laten bellen. Vervolgens aan hen uitgelegd wat er met de kleuren aan de hand was. Zij hadden er nog nooit eerder van gehoord en stuurden iemand langs. Die had net een week eerder nieuwe software ontvangen voor het overscan verhaal en zei dat die wel wilde proberen of dat deze fix ook het kleuren verhaal verhielp. Dat was dus niet zo, maar als het goed is heb ik nu geen overscan meer op HDMI. Overigens kan je deze update gewoon krijgen als je klaagt over 1:1 pixel mapping. Dit stond keihard in de brief van samsung aan de reperateur.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:32:
Robbie, hoeveel heeft zijn bezoekje je gekost? Voor een noodzakelijke upgrade te zijn verwacht ik niet dat je 500€ of iets in die aard hebt moeten betalen. Of wel?
En hoe ben je tewerk gegaan om Samsung zo ver te krijgen een engineer te sturen hiervoor?
Fantastisch nieuws BTW, bedankt voor ons op de hoogte te houden.
[ Voor 4% gewijzigd door Tiduz op 17-12-2006 16:33 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Hehehe, dat was 2 weken geleden ook nog 2799.nb0287 schreef op maandag 18 december 2006 @ 05:43:
Ik was zaterdag bij de Mediamarkt in Rotterdam en daar stond de LE40F71B voor 1999,-. Vind ik best een scherpe prijs als je het vergelijkt met de webwinkels. Nog geen twee maanden geleden stond ie daar nog voor 2799,-
[ Voor 3% gewijzigd door DoctorV64 op 18-12-2006 08:29 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Het lijkt wel of hier meer mensen zitten te wachten/ hopen dat de le40f71 in de tweede helft van volgende week zakt richting de 1800 en dat we dan ook nog 150e terug krijgenDoctorV64 schreef op maandag 18 december 2006 @ 08:26:
[...]
Hehehe, dat was 2 weken geleden ook nog 2799.
Kan mooi nog wat vanaf van duie 1999 na de kerst
ola
Ik weet niet of je persee bij de mediamarkt wil kopen anders moet je maar eens in de tweakers.net pricewatch kijken, daar staan genoeg winkels waar je even naar op en neer kan rijden en waar je minder betaald dan 1999.yah schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:39:
Nou ik heb even gebeld met R'dam, hij was zaterdag inderdaad 1999, maar is nu weer 2179 en kan ook niet meer voor 1999 euro. Als we dit soort meldingen nou eerder krijgen... Jammer anders was ik ff op en neer gereden.
ola
Verwijderd
Bedankt voor deze informatie,Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:41:
[...]
Ik heb helemaal niks hoeven te betalen. Ik had gewoon bij samsung gemeld dat ik een probleem had met mijn kleuren, het hele movie mode verhaal, endie hebben de reperatuers mij laten bellen. Vervolgens aan hen uitgelegd wat er met de kleuren aan de hand was. Zij hadden er nog nooit eerder van gehoord en stuurden iemand langs. Die had net een week eerder nieuwe software ontvangen voor het overscan verhaal en zei dat die wel wilde proberen of dat deze fix ook het kleuren verhaal verhielp. Dat was dus niet zo, maar als het goed is heb ik nu geen overscan meer op HDMI. Overigens kan je deze update gewoon krijgen als je klaagt over 1:1 pixel mapping. Dit stond keihard in de brief van samsung aan de reperateur.
Ik kan dit niet bevestigen aangezien ik geen NTSC apparaat heb, maar ik verwacht dat dit echt geen probleem zal zijn. Anders heb je altijd nog de optie om een PS2 component kabel te kopen en op deze manier op je TV aan te sluiten. Of wachten op de PS3 die toch grotendeels compatible is met PS2Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:14:
Robbie, thanks voor de info.
Nog één vraagje aan mensen die de LE40F71 hebben of gewoon door en door kennen
Deze TV kan toch PAL en NTSC signaal aan, niet? Als ik mijn US games aan NTSC standaard (60hz ook) hierdoor jaag kan hij ze toch displayen, niet? Of hangt dit van de input methode af? Stel nu, via Full Scart (ja, daar dient de TV niet voor, ik weet het maar kheb ook nog een PS2 van de States).
Sinds mijn oude, normale non-LCD TV dit aankan, veronderstel ik dat dit geen problemen gaat geven. Maar, ik ben liever zeker voor ik mijn centjes uitgeef
Kun je op een of andere manier kijken (service menu misschien) welke firmware versie je TV nu heeft. Ik moet nog een afspraak maken met Samsung voor een eventuele update maar heb helaas zo weinig tijd en overdag sowieso bijna nooit tijdVerwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:41:
[...]
Ik heb helemaal niks hoeven te betalen. Ik had gewoon bij samsung gemeld dat ik een probleem had met mijn kleuren, het hele movie mode verhaal, endie hebben de reperatuers mij laten bellen. Vervolgens aan hen uitgelegd wat er met de kleuren aan de hand was. Zij hadden er nog nooit eerder van gehoord en stuurden iemand langs. Die had net een week eerder nieuwe software ontvangen voor het overscan verhaal en zei dat die wel wilde proberen of dat deze fix ook het kleuren verhaal verhielp. Dat was dus niet zo, maar als het goed is heb ik nu geen overscan meer op HDMI. Overigens kan je deze update gewoon krijgen als je klaagt over 1:1 pixel mapping. Dit stond keihard in de brief van samsung aan de reperateur.
Verwijderd
Verwijderd
De 40F71 neem ik aanVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:03:
http://www.kieskeurig.nl/...11577C12570B300537D08.htm
De 40F71 voor 1950
of de 46M51B voor 1980....
Ik zou het wel weten hoor!
[ Voor 20% gewijzigd door Flatwhite op 18-12-2006 21:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
Is female, adapter zal vast werken, maar verwacht niet teveel van het resultaat. Lees het topic even door voor toelichting... en kom dan tot de conclusie dat je hiervoor ook prima de VGA aansluiting kunt gebruikenFlatwhite schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:14:
Mn ouders hebben thuis een Samsung LE40M61B. Ik zou daar graag wel eens wat HD beelden op willen zien. Dat wil ik doen d.m.v. mijn MacBook er op aan te sluiten op de HDMI uitgang.
Ik heb dit moment de beschikking over een DVI-D male > DVI-D male kabel. Voor de ene uiteinde heb ik een verloopstekkertje (DVI-D female > Mini-DVI) voor mn MacBook. Deze kabel heb ik al eens gebruikt om HD beelden mee te bekijken op mijn eigen TV, deze heeft echter WEL een DVI aansluiting en de Samsung van mn ouders niet...
Mijn vraag is: Is het mogelijk om alleen een verloopstekkertje te kopen zodat ik de DVI-D male > DVI-D male kabel kan aanluiten op de HDMI aansluiting van de TV?
Ik heb al wat rond gekeken, maar ik weet niet wat de HDTV's van tegenwoordig voor HDMI aansluitingen hebben, m.a.w. is het MALE of FEMALE? Indien FEMALE is onderstaande adapter dan geschikt?
Dit is een HDMI male ( 19 polig ) – DVI-D female ( 24+1 polig ) adapter.
[afbeelding]
Thanks! Ik weet waar je op doelt. Dat DVI > HDMI niet goed werkt, maar heb nergens in he topic kunnen zien/lezen dat het ook met de LE40M61B was geprobeerd/getest. Ook heb ik op de Samsung site gekeken en daar staat het volgende:Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:02:
[...]
Is female, adapter zal vast werken, maar verwacht niet teveel van het resultaat. Lees het topic even door voor toelichting... en kom dan tot de conclusie dat je hiervoor ook prima de VGA aansluiting kunt gebruiken
Digital Interface (HDMI-HDCP, DVI Compatible) |
Ja dat zal ongeveer wel kloppen ja.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:59:
die videokaart is gewoon een oud beestje. dat ding is zeker een jaar of 5 oud neem ik aan ?
Verwijderd
Zelda speelt ook lekker op de Wii + LE40F71, maar ik ga toch even een component kabeltje halen zodra die weer te koop zijn. Ik denk dat zelda in 480p toch een stukkie beter isVerwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:29:
Heb net de LE37S71B gekocht en ben er happy mee. Het analoge signaal valt wel wat tegen (af en toe wat lijnen door het beeld maar denk dat dat door het kabelsignaal komt (iemand suggesties naast digi tv?).
Wat mij wel een beetje tegenvalt is het beeld wat ik uit de dvd-speler krijg, het is wel goed beeld maar wel een beetje korrelig, het is wel een wat oudere samsung dvd speler maar neem aan dat dit op te lossen is door een dvd speler met de toverwoorden HDMI en progressive scan. Ik ben een Noob op dit gebied maar dat korrelige komt door het uitrekken van het beeld tot 94 cm?
Verder is het beeld icm mn wiitje (Zelda rocks) wel er goed, en dat voor composiet!
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Timmeah op 19-12-2006 03:28 ]
Wanneer eindigt die actie eigenlijk? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het tot 1 januari was, maar weet het eigenlijk ook niet meer zeker..Timmeah schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 03:27:
Ik voeg me ook maar even bij deze thread.
Ben ook erg geinteresseerd in de LE40F71B. Op dit moment LE40F71B bij online-systems.nl(pricewatch) voor € 1.914,00, daar nog 150 vanaf maakt €1764,-
Hoe ver zou die prijs nog kunnen zakken
staat op de samsung site: actie is geldig tm 31 december, en de couponnen dien je uiterlijk voor 14 januari opgestuurd te hebben....hans schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:37:
[...]
Wanneer eindigt die actie eigenlijk? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het tot 1 januari was, maar weet het eigenlijk ook niet meer zeker..
ola
Verwijderd
Als ik vanavond thuis ben zal ik wel ff een foto maken van de optieJinZa schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:40:
[...]
Kun je op een of andere manier kijken (service menu misschien) welke firmware versie je TV nu heeft. Ik moet nog een afspraak maken met Samsung voor een eventuele update maar heb helaas zo weinig tijd en overdag sowieso bijna nooit tijd
Enig idee wanneer je DVI->HDMI binnen krijgt? Heb je de mogelijkheid om een foto te maken van de justscan optie!
Uhm, wat is YUV, component?Bedankt voor deze informatie,
en via YUV heeft jij overscan?
Fransman vertaling Babel fish
Verwijderd
Je kan 'em toch instellen op movie-mode?Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:31:
Is er al iets nieuwe over de dimming bij de LE32N71B? Dit kan nog steeds niet uit? Persoonlijk ga ik me hier enorm aan storen denk ik. Dus ga ik maar voor de 32V2500 van Sony. Of is het iemand al gelukt om de dimming uit te krijgen?
Is toch vreemd dat Samsung dit aanpast bij dit duurdere model.
Weet jij welk bedrijf de update bij jou uitgevoerd heeft?Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:22:
[...]
Als ik vanavond thuis ben zal ik wel ff een foto maken van de optie
En ik zal tevens ff zoeken of ik ergens de firmware versie kan achterhalen. Ik meen te herinneren dat her versie 1009 was. Dit stond op de brief van samsung.
[...]
Uhm, wat is YUV, component?
Zeker weten doe je het niet, maar verwacht in ieder geval geen geweldige pricedrop zou ik zeggen. Het gaat gewoon zoals altijd.Timmeah schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:03:
Ik vraag me toch af of het niet beter is om nog even een maandje of twee te wachter met aanschaf van LCDtv. Op http://tweakers.net/nieuws/45636 staat dat de prijs van LCDtv's flink zullen dalen, zou dit ook voor de LE40F71 gelden?
Verwijderd
Poeh, het was een bedrijfje uit tilburg. Weet de naam niet meer precies. Zal wel eens kijken of ik het thuis nog ergens kan terugvinden.bwiep schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:01:
[...]
Weet jij welk bedrijf de update bij jou uitgevoerd heeft?
Want de monteur nog gesproken welke bij mij langs is geweest, maar hij kan geen enkele samsung flashen met de nieuwe firmware. (dus jij was de 2e persoon niet waar hij langs ging).
Hij heeft inmiddels al 3 tv's geprobeerd...
Dennis
[ Voor 6% gewijzigd door Ross op 19-12-2006 15:09 ]
ola
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq