Ik zou gewoon een Mini-DVI > VGA adapter halen van Apple, dat werkt hier perfect.Flatwhite schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:14:
Mn ouders hebben thuis een Samsung LE40M61B. Ik zou daar graag wel eens wat HD beelden op willen zien. Dat wil ik doen d.m.v. mijn MacBook er op aan te sluiten op de HDMI uitgang.
Ik heb dit moment de beschikking over een DVI-D male > DVI-D male kabel. Voor de ene uiteinde heb ik een verloopstekkertje (DVI-D female > Mini-DVI) voor mn MacBook. Deze kabel heb ik al eens gebruikt om HD beelden mee te bekijken op mijn eigen TV, deze heeft echter WEL een DVI aansluiting en de Samsung van mn ouders niet...
Mijn vraag is: Is het mogelijk om alleen een verloopstekkertje te kopen zodat ik de DVI-D male > DVI-D male kabel kan aanluiten op de HDMI aansluiting van de TV?
Ik heb al wat rond gekeken, maar ik weet niet wat de HDTV's van tegenwoordig voor HDMI aansluitingen hebben, m.a.w. is het MALE of FEMALE? Indien FEMALE is onderstaande adapter dan geschikt?
Dit is een HDMI male ( 19 polig ) – DVI-D female ( 24+1 polig ) adapter.
[afbeelding]
Ik zie dat veel mensen hier interesse hebben in de Samsung LE40F71B. Stel dat we met een groep tegelijk bij bijv een webshop of MM die tv's kopen dan kan je zeker nog wel 100 tot 200 euro van de prijs afpingelen. Dus met bijv 8 man dezelfde tv te kopen heeft als gevolg dat jij bijv geen 1900 euro betaald maar 1700
Iemand interesse? Want samen sta je toch sterker.
Iemand interesse? Want samen sta je toch sterker.
Het valt me trouwens op dat de kijkhoek van de LE32N71B lang niet de beloofde 178 graden haald.
Als je bijvoorbeeld 45 graden uit de midden zit, dan zie je het beeld behoorlijk fletser worden.
Als je bijvoorbeeld 45 graden uit de midden zit, dan zie je het beeld behoorlijk fletser worden.
Dat is bij de LE40F71B ook zo, dat het vanaf 45 graden fletser wordt. Maar je kun nog wel alles zien tot 178 graden en dat was bij oudere LCD schermen niet het geval.Marco schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:05:
Het valt me trouwens op dat de kijkhoek van de LE32N71B lang niet de beloofde 178 graden haald.
Mannen, ik zit nu op mijn kamer deze bericht op de samsung aan het typen. Wat een beeld
. Echt groot, Heerlijk formaat. Het licht doet me pijn aan de ogen. Ik heb gelijk maar een pixeltester overeen gegooid. 0 dode pixels
Normale tv valt me mee. Sommige zijn beter dan de andere, maar dat is al algemeen bekend. Ik moet ff de xbox360 weer bestellen om het echte wonder nog te aanschouwen. Ik zal ook wel ff naar full hd filmpjes op internet zoeken.
Ik ben alleen in de geheime menu op zoek naar de optie om die functie uit te zetten die steeds het contrast bijsteld. Waar zit dat precies onder en hoe heet dat ook al weer?
. Echt groot, Heerlijk formaat. Het licht doet me pijn aan de ogen. Ik heb gelijk maar een pixeltester overeen gegooid. 0 dode pixels
Normale tv valt me mee. Sommige zijn beter dan de andere, maar dat is al algemeen bekend. Ik moet ff de xbox360 weer bestellen om het echte wonder nog te aanschouwen. Ik zal ook wel ff naar full hd filmpjes op internet zoeken.
Ik ben alleen in de geheime menu op zoek naar de optie om die functie uit te zetten die steeds het contrast bijsteld. Waar zit dat precies onder en hoe heet dat ook al weer?
ola
Verwijderd
ik wil graag een LE 27 T 51 aanschaffen, heeft iemand ervaring met dit toestel en krijg je daar ook een kortingbon voor?
Verwijderd
Waarom zou je zo'n oud type willen hebben? Deze tv heeft geen eens een HDMI aansluiting, slechts DVI. Beeld is ook belabberd in vergelijking met de nieuwere series (zeer laag contrast). Als je puur de tv wilt halen voor de lage prijs haal dan ik elk geval de 27s71 (deze is al een stuk beter).
En nee, de bon is niet geldig voor de tv die jij noemde. Lees de actie van Samsung zelf maar even door. Staat duidelijk in voor welke types de actie geldt.
En nee, de bon is niet geldig voor de tv die jij noemde. Lees de actie van Samsung zelf maar even door. Staat duidelijk in voor welke types de actie geldt.
Nu is er vorige week bij mij toch nog 10 euro afgeschreven. Er zaten bij 10 dagen tussen de storting en de afschrijving.Swoosh schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:04:
[...]
Meen je niet...wat een bullsh*t bij Samsung dat ze bij mij wel die 10 er nog af hebben gehaald. Het was wel een paar dagen nadat de 150 euro was gestort, maar als bij jou na een week nog geen 10 eraf is dan moet ik maar eens gaan klagen.
Kunnen anderen ook bevestigen dat ze gewoon 150 hebben gekregen netto?
Ow ow ow..hans schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:31:
[...]
Zelda speelt ook lekker op de Wii + LE40F71, maar ik ga toch even een component kabeltje halen zodra die weer te koop zijn. Ik denk dat zelda in 480p toch een stukkie beter is
Zou U foto's willen maken van Zelda in actie op de Samsung.
Ik heb zelf een Samsung Le32r51 met een Wii via scart aangesloten en het ziet er erg wazig uit.
Ik was al een langere tijd van plan om een nieuwe Samsung te kopen maar was bang dat door het grote scherm en resolutie dat de Wii er erg rot uit zou gaan zien.
Ik heb namelijk ook nog een PS2 en die ziet er niet uit op mijn LCD, zelfs niet met een component kabel.
'Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:07:
[...]
Poeh, het was een bedrijfje uit tilburg. Weet de naam niet meer precies. Zal wel eens kijken of ik het thuis nog ergens kan terugvinden.
Ik weet wel welk bedrijf dat is, ze werken onder de naam van Selectro, en heten zelf Tebeco, maar vreemd dat ze het niet kunnen updaten.
dacht dat het versie 1011 was.
mensen die een LE40F71B hebben zouden die met mij misschien wat info kunnen wisselen.
mijn mail is "mijnnick"@gmail
bedankt !!
Verwijderd
Afgelopen zondag heb ik in de winkel mijn ps3 aangesloten op de LE40F71 om te kijken of hij het beeld aan kan.
Het zag er allemaal erg goed uit, dus heb ik er maar 1 besteld bij de bestelict voor 1980 euro.
Ben benieuwd of hij last van overscan en dergelijke heeft, dan kan ik denk ik beter meteen samsung bellen voor de nieuwst firmware?!
Iemand al ervaring met de nieuwe firmware?
Het zag er allemaal erg goed uit, dus heb ik er maar 1 besteld bij de bestelict voor 1980 euro.
Ben benieuwd of hij last van overscan en dergelijke heeft, dan kan ik denk ik beter meteen samsung bellen voor de nieuwst firmware?!
En kijk of je de naam van de monteur nog kan vinden.AiKoiN schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:22:
[...]
'
Ik weet wel welk bedrijf dat is, ze werken onder de naam van Selectro, en heten zelf Tebeco, maar vreemd dat ze het niet kunnen updaten.
dacht dat het versie 1011 was.
mensen die een LE40F71B hebben zouden die met mij misschien wat info kunnen wisselen.
mijn mail is "mijnnick"@gmail
bedankt !!
Dat bedrijf uit tilburg is nml het bedrijf wat bij mij is langsgeweest....
En dat krijgt het niet voor elkaar...
Is er ergens op internet informatie te vinden over de service menu van deze tv. Soort van uitgebreide handleiding. 1 ding wat ik graag zou willen bijstellen is de rode kleur. De gezichten van de mensen zijn vaak te rood naar mijn mening.
Ik heb zelf al gezocht maar vooralsnog geen succes.
Ik heb zelf al gezocht maar vooralsnog geen succes.
ola
voor diegene die de bon zoeken om de € 150,- retour gestort te krijgen ...
http://www.modern.nl/producten/pdf/cadeausamsung.pdf
Hier is ie te downloaden en uit te printen !!
Verder twijfel ik nog steeds aan de 32N71 tv, ik heb hem 2 weken gehad,
Kon de kleuren niet echt goed afstellen, vaak een rode en groene gloed was te zien.
Maar de prijs blijft aantrekkelijk, zeken nu ik gelezen heb dat in de movie modus de dynamic gebeuren
uitgezet staat, iets wat ik ook als irritant ervaarde.
Ik twijfel nog tussen de LG 32LC25R, philips 32PF5331, toshiba 32WL66 en de Samsung 32N71 ...
Hopen dat er volgende week nog wat akties komen, zodat ik de keuze kan maken !!
Nog 1 tip, bij de mediamarkt kan je momenteel een lcd aanschaffen en mocht ie niet bevallen binnen 2 weken terug brengen zonder dat er een reden gevraagd wordt (in december zelfs binnen 4 weken !!)
http://www.modern.nl/producten/pdf/cadeausamsung.pdf
Hier is ie te downloaden en uit te printen !!
Verder twijfel ik nog steeds aan de 32N71 tv, ik heb hem 2 weken gehad,
Kon de kleuren niet echt goed afstellen, vaak een rode en groene gloed was te zien.
Maar de prijs blijft aantrekkelijk, zeken nu ik gelezen heb dat in de movie modus de dynamic gebeuren
Ik twijfel nog tussen de LG 32LC25R, philips 32PF5331, toshiba 32WL66 en de Samsung 32N71 ...
Hopen dat er volgende week nog wat akties komen, zodat ik de keuze kan maken !!
Nog 1 tip, bij de mediamarkt kan je momenteel een lcd aanschaffen en mocht ie niet bevallen binnen 2 weken terug brengen zonder dat er een reden gevraagd wordt (in december zelfs binnen 4 weken !!)
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Verwijderd
Uhm, je ps3? Amerikaanse import ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:12:
Afgelopen zondag heb ik in de winkel mijn ps3 aangesloten op de LE40F71 om te kijken of hij het beeld aan kan.
Ik kan ook zo niet op de naam komen, van de monteur.
Maar als ik het goed begrijp zijn ze vanuit Selectro/Tebeco bij jullie geweest, maar hebben het probleem niet kunnen verhelpen.
Want zoals ik las bij AVS blijkt dat ze daar een kabeltje en cd krijgen voor die update, en als het die technische lui van Selectro/Tebeco niet lukt heb ik zoon vermoeden dat het ons ook niet gaat lukken.
Een jonge daar op AVS (moongoose of zo) krijgt een kabel en CD, die gaat die uploaden en een kabelschema maken.
Maar het scherm ondersteunt toch op alle inpunt 1080p ?
dus Component / HDMI / VGA
en alleen op VGA is nu 1:1 na de update zou je ook HDMI 1:1 dmv Justscan functie
en component is dan nog steeds geen 1:1 of wel wie weet dat ?
mvg
AiKoiN
Maar als ik het goed begrijp zijn ze vanuit Selectro/Tebeco bij jullie geweest, maar hebben het probleem niet kunnen verhelpen.
Want zoals ik las bij AVS blijkt dat ze daar een kabeltje en cd krijgen voor die update, en als het die technische lui van Selectro/Tebeco niet lukt heb ik zoon vermoeden dat het ons ook niet gaat lukken.
Een jonge daar op AVS (moongoose of zo) krijgt een kabel en CD, die gaat die uploaden en een kabelschema maken.
Maar het scherm ondersteunt toch op alle inpunt 1080p ?
en alleen op VGA is nu 1:1 na de update zou je ook HDMI 1:1 dmv Justscan functie
mvg
AiKoiN
Verwijderd
Ik heb gisteravond foto's gemaakt van de nieuwe optie in het menu. Volgens mij heb ik ook een foto van de firmware versie in het service menu. De foto's zijn gemaakt met mun telefoon
Bekijken kan je hier.
Als ze het niet doen laat het even weten. Dit is de eerste keer dat ik die site gebruik.
Bekijken kan je hier.
Als ze het niet doen laat het even weten. Dit is de eerste keer dat ik die site gebruik.
Na de update hoor je idd 1:1 op HDMI te hebben. Ik kan dit alleen nog niet verifieren want ik wacht nog op mijn dvi->hdmi kabel. Component is dan nog steeds geen 1:1.Maar het scherm ondersteunt toch op alle inpunt 1080p ?
Ik zie niet precies wat er nieuw aan is eigenlijk, is die auto-breed erbij gekomen ofzo?Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:34:
Ik heb gisteravond foto's gemaakt van de nieuwe optie in het menu. Volgens mij heb ik ook een foto van de firmware versie in het service menu. De foto's zijn gemaakt met mun telefoon![]()
Bekijken kan je hier.
[...]
Na de update hoor je idd 1:1 op HDMI te hebben. Ik kan dit alleen nog niet verifieren want ik wacht nog op mijn dvi->hdmi kabel. Component is dan nog steeds geen 1:1.
Die zat er bij mij namelijk al op bij aankoop.
Voor de geinteresseerden het stroomverbruik van de le40F71 die ik heb gemeten met mijn energy monitor 3000 :
Standby 0.8-0.9 watt Dus onder de 1 watt. Erg zuinig.
Zonder energy spaarstand aan:225 watt
Energy spaarstand laag :189 watt
Energy spaarstand middel :139 watt
Energy spaarstand hoog: :108 watt
Deze waarden fluctueren uiteraard wel lichtjes. Zoals jullie zien maakt de spaarstand enorm veel uit. Op jaarbasis kan dit enkele tientjes besparen en de standby kost echt bijna niks en is minder dan dat sommige apparaten in de uit stand gebruiken.
Overigens ben ik er gisteren pas achter gekomen dat de afstandsbediening ook ingbouwde lampjes heeft die je in het donker kaan aanzetten waardoor je enkele knoppen belicht kan zien. Leuke feature.
Deze waarden fluctueren uiteraard wel lichtjes. Zoals jullie zien maakt de spaarstand enorm veel uit. Op jaarbasis kan dit enkele tientjes besparen en de standby kost echt bijna niks en is minder dan dat sommige apparaten in de uit stand gebruiken.
Overigens ben ik er gisteren pas achter gekomen dat de afstandsbediening ook ingbouwde lampjes heeft die je in het donker kaan aanzetten waardoor je enkele knoppen belicht kan zien. Leuke feature.
ola
Weet jij welk bedrijf bij jou is langsgeweest? De monteur die bij mij is langsgeweest wil dat graag wetenVerwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:34:
Ik heb gisteravond foto's gemaakt van de nieuwe optie in het menu. Volgens mij heb ik ook een foto van de firmware versie in het service menu. De foto's zijn gemaakt met mun telefoon![]()
Bekijken kan je hier.
[...]
Na de update hoor je idd 1:1 op HDMI te hebben. Ik kan dit alleen nog niet verifieren want ik wacht nog op mijn dvi->hdmi kabel. Component is dan nog steeds geen 1:1.
Gezien hij ook geen antwoord heeft gehad van samsung over de problemen van het flashen.
Ik heb de volgende probleem ontdekt bij mijn 40f71 met de computer aangesloten.
Ik heb de volgende wallpaper (hier zie je het goed mee):
http://flash.sonypictures...lpapers/full/fache_hd.jpg
Als er niks op mijn bureablad staat zijn de kleuren van fache's gezicht een beetje somber. Als ik een willekeurig venster open (deze computer of google) aan de rechterkant van het scherm (dus maar 1/3 e of zo, zodat je fache's gezicht kan zien) dan zie ik dat zijn gezicht ineens heel kleurrijk is. Als ik die venster nou met mijn muis uit het beeld trek dan zie ik dat zijn gezicht weer somberder qua kleur wordt. Hebben anderen dit ook? Kunnen jullie dit proberen op jullie samsungs
Ik heb dynamic dimming en contrast al uit. Ik zag dit ook als ik een serie keek, dat de kleuren in elke scene ietsjes anders waren.
Ik heb de volgende wallpaper (hier zie je het goed mee):
http://flash.sonypictures...lpapers/full/fache_hd.jpg
Als er niks op mijn bureablad staat zijn de kleuren van fache's gezicht een beetje somber. Als ik een willekeurig venster open (deze computer of google) aan de rechterkant van het scherm (dus maar 1/3 e of zo, zodat je fache's gezicht kan zien) dan zie ik dat zijn gezicht ineens heel kleurrijk is. Als ik die venster nou met mijn muis uit het beeld trek dan zie ik dat zijn gezicht weer somberder qua kleur wordt. Hebben anderen dit ook? Kunnen jullie dit proberen op jullie samsungs
Ik heb dynamic dimming en contrast al uit. Ik zag dit ook als ik een serie keek, dat de kleuren in elke scene ietsjes anders waren.
ola
Ze doen het!Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:34:
Bekijken kan je hier.
[...]
Grappig dat het gewoon als een beeld modus is toegevoegd. Als je gewoon TV kijkt kan je deze optie dus niet selecteren en alleen met HDMI. Toch wel erg benieuwd of het nou ook echt werkt op HDMI. We wachten geduldig af..
Misschien kan ik voor volgende week proberen een afspraak te maken voor een firmware update bij mij. Hoewel de optie om het zelf te doen me toch wat beter uit zou komen. Ben benieuwd of Samsung ook deze optie aanbiedt in NL.
I don't have a solution but I admire the problem.
Bedankt dat je dit uitgezocht en ook nog even hier heb meegedeeld. Ik heb mijn LE40F71 nu ook meerendeels op spaarstand hoog en soms middel staan als ik toevallig overdag TV kijk. Naast dat ik het beeld zo beter vind scheelt het echt behoorlijk in stroom. Fijn gevoel dat ik zo ook nog een beetje het milieu spaaryah schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:39:
Voor de geinteresseerden het stroomverbruik van de le40F71 die ik heb gemeten met mijn energy monitor 3000 :
Ik ben over een aantal dagen de trotse bezitter van de LE40F71, maar ik heb twee vragen.
Raden jullie aan voor de xbox360 de component kabel te gebruiken (reeds in mijn bezit) of toch de (microsoft?) vga kabel te kopen? Ik las her en der wat over problemen met de vga kabel voor de xbox op deze tv maar weet niet precies hoe de vork in de steel zit na de xbox360 update.
In het geval van component kabel voor de xbox, ga ik dan geen probleem krijgen omdat ik ook een component kabel wil gebruiken voor de Wii? Aangezien hij maar één component ondersteunt. Zijn er mogelijkheden om met twee component kabels te werken?
Raden jullie aan voor de xbox360 de component kabel te gebruiken (reeds in mijn bezit) of toch de (microsoft?) vga kabel te kopen? Ik las her en der wat over problemen met de vga kabel voor de xbox op deze tv maar weet niet precies hoe de vork in de steel zit na de xbox360 update.
In het geval van component kabel voor de xbox, ga ik dan geen probleem krijgen omdat ik ook een component kabel wil gebruiken voor de Wii? Aangezien hij maar één component ondersteunt. Zijn er mogelijkheden om met twee component kabels te werken?
Geen probleem, Mijn motto is altijd geven en nemen.JinZa schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:38:
[...]
Bedankt dat je dit uitgezocht en ook nog even hier heb meegedeeld. Ik heb mijn LE40F71 nu ook meerendeels op spaarstand hoog en soms middel staan als ik toevallig overdag TV kijk. Naast dat ik het beeld zo beter vind scheelt het echt behoorlijk in stroom. Fijn gevoel dat ik zo ook nog een beetje het milieu spaar
ola
Ik heb gisterenavond de Samsung le 26R32 gekocht in de avondaanbieding van de mediamarkt. Eerst indruk van beeld is erg goed. Zit alleen met een puntje, ik heb hem niet aan de muur hangen maar gebruik de bijgeleverde voet. Nu heb ik deze keurig volgens de handleiding vastgeschroefd. Ik heb alleen het idee dat de televisie nu iets voorover kantelt, ook zit er wat speling op de voet, meer mensen met dit "probleem"? Of liever nog wat is een oplossing?
http://specs.tweak.to/6635
Net de LE32N71B gehaald. Erg fraai, maar het geluid over de speakers is echt te slecht. Dat moet snel over de stereo.
XBMC in 720p is errug
XBMC in 720p is errug
Onze LE40F71B helt ook voorover en daar ben ik eigenlijk erg blij mee, want daardoor blijft er helemaal geen stof op liggen. Mijn TFT monitor van m'n PC moet ik om de haverklap afstoffen en bij de TV is het nog nooit nodig geweest in de bijna 4 weken die we hem nu hebben staan.Stampre schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:53:
Ik heb gisterenavond de Samsung le 26R32 gekocht in de avondaanbieding van de mediamarkt. Eerst indruk van beeld is erg goed. Zit alleen met een puntje, ik heb hem niet aan de muur hangen maar gebruik de bijgeleverde voet. Nu heb ik deze keurig volgens de handleiding vastgeschroefd. Ik heb alleen het idee dat de televisie nu iets voorover kantelt, ook zit er wat speling op de voet, meer mensen met dit "probleem"? Of liever nog wat is een oplossing?
Ook staat de TV bij ons op een kastje waardoor het midden van de TViets hoger staat dan onze hoofden wanneer we op de bank zitten, dus ook dan is dat voorover hellen juist prettig.
Bij de LE40F71B zat de voet er al aan vast bij aflevering, dus ik denk dat het voorover hellen zo bedoelt is.
[ Voor 5% gewijzigd door 17maart op 21-12-2006 23:26 ]
Verwijderd
Heb na lang wikken en wegen tussen de sony bravia w2000 en de samsung le40f71 b toch maar gekozen voor de samsung.
Heb hem sinds gister in huis.
Gelijk de ps3 aangesloten via de hdmi ingang, beeld ziet er echt ongelofelijk mooi uit.
Verder had ik de xbox360 aangesloten via de dvi ingang maar bij de games kreeg ik een behoorlijk blokkerig beeld vooral de randjes van dingen, als ik hem op de component aansluit krijg ik hetzelfde....bij mn vorige lcd scherm werd alles "netjes glad gestreken"
weet iemand waar dit aan ligt?
Verder nog een paar dingen waar ik niet zo tevreden over ben;
Als ik de wii op de scart aansluit krijg ik wazig beeld, alsof er een waasje overheen zit....ligt niet aan de wii, bij mn vorige scherm had ik er geen last van.
En als laatst heb ik ook mijn pc aangesloten op een hdmi ingang...dan vallen er stukken uit beeld!
zijn er mensen die weten hoe deze problemen te verhelpen zijn?
Alvast bedankt.
Heb hem sinds gister in huis.
Gelijk de ps3 aangesloten via de hdmi ingang, beeld ziet er echt ongelofelijk mooi uit.
Verder had ik de xbox360 aangesloten via de dvi ingang maar bij de games kreeg ik een behoorlijk blokkerig beeld vooral de randjes van dingen, als ik hem op de component aansluit krijg ik hetzelfde....bij mn vorige lcd scherm werd alles "netjes glad gestreken"
weet iemand waar dit aan ligt?
Verder nog een paar dingen waar ik niet zo tevreden over ben;
Als ik de wii op de scart aansluit krijg ik wazig beeld, alsof er een waasje overheen zit....ligt niet aan de wii, bij mn vorige scherm had ik er geen last van.
En als laatst heb ik ook mijn pc aangesloten op een hdmi ingang...dan vallen er stukken uit beeld!
zijn er mensen die weten hoe deze problemen te verhelpen zijn?
Alvast bedankt.
De mannen die onze TV kwamen bezorgen zeiden dat we de eerste 10 dagen nog maar niet aan de instellingen moesten zitten, want dat moest zich nog "zetten". Wij hadden in het begin ook dat de randjes van dingen (omroeplogo's enzo) blokkerig of knipperig eruit zagen. Na een tijdje was dat over. Ik kon natuurlijk geen 10 dagen wachten tot ik met de instellingen ging spelen, dus of de verbeteringen komen door het wachten of door de wijzigingen in onze instellingen, weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:06:
...ik een behoorlijk blokkerig beeld vooral de randjes van dingen, als ik hem op de component aansluit krijg ik hetzelfde....
Ik denk alletwee
Mannen dankzij een nederlandse die op avforums de boel nog meer als mij heeft getest is het orobleem op de pc opgelost. Het zit m allemaal in de movie (film) mode. Daarbij doet die het niet. Bij de rest wel. Dus dynamisch gebruiker en dergelijke worden de kleuren van de gezichten beinvloed door de kleur om hen heen. Dit is zeer zeer irritant. Raar dat het anderen niet opviel. Je moet ook vrij goed opletten. Maar velen gebruiken volgens mij ook de movie mode. Ik zal ook kijken of de normale kabel televisie hiermee ook wordt opgelost. Ik heb m hier heel erg aan geergerd. Ik ben blij dat er een oplossing voor is. Overigens is de update voor truescan nu door iedereen uitvoerbaar. De eerste mensen hebben het al gedaan. Je moet alleen wel een speciale kabel hebben of zelf maken.
Hier de links:
http://www.avforums.com/f...mentid=43995&d=1166729603
http://www.avforums.com/f...mentid=43996&d=1166729652
http://www.egraphixstudio.../samsung/samsungflash.zip
Succes met deze info
Hier de links:
Succes met deze info
ola
@yah:
(en vanaf nu ook hierzo geregistreerd
)
Haha, helaas ben ik onderdeel van de mannelijke groep internet gebruikersMannen dankzij een nederlandse die op avforums (...)
(en vanaf nu ook hierzo geregistreerd
[ Voor 3% gewijzigd door Corvo op 22-12-2006 08:45 ]
zo ook even een foto gemaakt van mijn set..
nog niet klaar (kabels aan zijkant nog wegwerken enz..) maar tis een begin
het is de LE40M71B overigens
fotos staan hier:
(ging net ff mis)
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=VFI3GACK
fotos staan hier:
(ging net ff mis)
[ Voor 21% gewijzigd door HenkS op 22-12-2006 09:22 ]
Beetje nutteloze foto idd. Als het nou een bijzonder mooie opstelling is, ok, maar je scherm staat/hangt (?) nieteens recht
nofi
edit: Je kunt natuurlijk reageren alsof je je aangevallen voelt. Wat ik bedoelde met "nutteloze foto" is natuurlijk dat het ons om de TV gaat en dus dat ding closeup met die Xbox 360 eraan willen zien, niet je opstelling die nog niet klaar is
Ik ging er niet vanuit dat ik NOFI oid erbij moest zetten, maar bij deze
edit: Je kunt natuurlijk reageren alsof je je aangevallen voelt. Wat ik bedoelde met "nutteloze foto" is natuurlijk dat het ons om de TV gaat en dus dat ding closeup met die Xbox 360 eraan willen zien, niet je opstelling die nog niet klaar is
[ Voor 57% gewijzigd door rb338 op 22-12-2006 10:03 ]
scherm hangt precies waterpas, de kabelgoot eronder hangt scheef.. die moet opnieuw...rb338 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:41:
Beetje nutteloze foto idd. Als het nou een bijzonder mooie opstelling is, ok, maar je scherm staat/hangt (?) nieteens recht
maar ik post al niks meer hoor
Als je toch de kabelgoot opnieuw gaat doen, dan zou ik ook de TV iets lager ophangen. Zo hoog als hij nu hangt lijkt me een stijve nek opleveren vanaf de bank.HenkS schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:48:
[...]
scherm hangt precies waterpas, de kabelgoot eronder hangt scheef.. die moet opnieuw...
maar ik post al niks meer hoor
Mag ik vragen waarom je hem niet gewoon op zijn voetje laat staan en dan op dat witte kastje?
bank is redelijk hoog, heb zelf niet echt het idee omhoog te moeten kijken... en ik ga hem nu zeker niet meer neerzetten nu ik hem met een mooie vogels beugel heb opgehangen17maart schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:17:
[...]
Als je toch de kabelgoot opnieuw gaat doen, dan zou ik ook de TV iets lager ophangen. Zo hoog als hij nu hangt lijkt me een stijve nek opleveren vanaf de bank.
Mag ik vragen waarom je hem niet gewoon op zijn voetje laat staan en dan op dat witte kastje?
Is er nog iemand die in de buurt van hilversum, amsterdam of rotterdam/ridderkerk dit schermpje (LE40F) heeft staan incl xbox wil hem namelijk even bekijken hoe dit scherm incl xbox is en wat de kwaliteit is tijdens tv uitzendingen
Verwijderd
Ik heb nu al een paar keer gehoord dat mensen met een f71 het over de game mode hadden. Het kan aan mij liggen maar ik heb die optie nog niet gevonden??
Ik ga morgen die dvi -> hdmi kabel wel zelf halen. Bezorgen duurt me te lang.
Weet iemand of ik met een converter ook al goed zit, of dat ik per se een kabel moet hebben?
Ik ga morgen die dvi -> hdmi kabel wel zelf halen. Bezorgen duurt me te lang.
Weet iemand of ik met een converter ook al goed zit, of dat ik per se een kabel moet hebben?
Damn, ben ff een weekje weg en er is meteen een hoop gebeurd in F71 land.
Mooi dat er iig een update is gekomen tegen de overscan op HDMI. Hulde voor Samsung voor het luisteren naar de wensen vanuit de community.
Ik wilde meteen een afspraak maken om m'n toestel te laten updaten, maar helaas wist het reparatiebedrijf (Tebeco, Tilburg) te melden dat ze voorlopig geen updates uit zullen voeren aangezien het updaten slechts op een klein aantal toestellen lukt. Zoals bwiep al aangaf heeft dit hoogstwaarschijnlijk met een niet-compatible mainboard te maken (waarvan de nieuwe versie nog nergens op voorraad is). De bal ligt op dit moment dus weer bij Samsung…
Ga morgen maar eens proberen een mini-jack/serial connector lead op de kop te tikken en dan proberen we het wel op de Engelse manier.
edit: kopen zal trouwens niet meevallen zo te zien, dan maar eentje maken als er tijd is.
Mooi dat er iig een update is gekomen tegen de overscan op HDMI. Hulde voor Samsung voor het luisteren naar de wensen vanuit de community.
Ik wilde meteen een afspraak maken om m'n toestel te laten updaten, maar helaas wist het reparatiebedrijf (Tebeco, Tilburg) te melden dat ze voorlopig geen updates uit zullen voeren aangezien het updaten slechts op een klein aantal toestellen lukt. Zoals bwiep al aangaf heeft dit hoogstwaarschijnlijk met een niet-compatible mainboard te maken (waarvan de nieuwe versie nog nergens op voorraad is). De bal ligt op dit moment dus weer bij Samsung…
Ga morgen maar eens proberen een mini-jack/serial connector lead op de kop te tikken en dan proberen we het wel op de Engelse manier.
edit: kopen zal trouwens niet meevallen zo te zien, dan maar eentje maken als er tijd is.
[ Voor 5% gewijzigd door Shiverzz op 22-12-2006 14:20 ]
Engelse manier... daar heb ik overheen gelezen? Vertel vertel!Shiverzz schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:05:
Damn, ben ff een weekje weg en er is meteen een hoop gebeurd in F71 land.
Check links in de post van yah hierboven (wel even registreren op AVforums
).
Weet iemand of je foto's die in portrait modus geschoten zijn niet kan laten oprekken in Wise link (bij mij op een LE32N71B)?
Is dat een Ikea wandmeubel?HenkS schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:15:
zo ook even een foto gemaakt van mijn set..
fotos staan hier:
(ging net ff mis)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Vinden meer mensen de gezichten van mensen te rood? Zo ja hoe hebben jullie dit opgelost. Ik heb m al op cool 2 staan. Toch zijn ze soms te rood.
ola
Ik heb gisteren ook eindelijk mijn TV gehaald
Lang getwijfeld, maar uiteindelijk is het de LE32N71B geworden. Geweldig apparaat! Ik heb hem aangesloten op mijn Media Center PC via een VGA kabel, omdat ik hier las dat via DVI/HDMI het scherm overscan zou toepassen. Nou, via VGA is het beeld geweldig 
Zal binnenkort wat foto's posten van Media Center en wat spelletjes, mocht er interesse zijn
Zal binnenkort wat foto's posten van Media Center en wat spelletjes, mocht er interesse zijn
Verwijderd
Ik wil graag de LE32n71 kopen. Wat is hiervoor het beste moment? Vandaag nog of na de kerst?
Ik wil hem wel nog graag voor 1 jan kopen ivm de actiekorting van Samsung.
Verder ben ik ook benieuwd naar jullie mening over de aanschaf van deze LCD.
Ik zit op ongeveer 3 meter afstand en ik ga de lcd niet gebruiken voor games etc.
Kortom voor basic gebruik.
Is dit dan een goede aanschaf?
Reply a.s.a.p.
Thanx!!!!
Ik zit op ongeveer 3 meter afstand en ik ga de lcd niet gebruiken voor games etc.
Reply a.s.a.p.
Thanx!!!!
Voor het instellen van mijn TV heb ik een callibratie DVD gebruikt. Hiermee kwam ik tot de volgende instellingen:yah schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:37:
Vinden meer mensen de gezichten van mensen te rood? Zo ja hoe hebben jullie dit opgelost. Ik heb m al op cool 2 staan. Toch zijn ze soms te rood.
Modus: Film
Contrast: 100
Helderheid: 64
Scherpte: 0
Kleur: 42
Kleurtint: Normaal
Wij zitten ook op 3m afstand, maar hebben een 40 inch en dat bevalt uitstekend. Dus als je budget het toelaat zou ik voor groter gaan. Dan krijg je veel meer het 'bioscoopgevoel'Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:19:
Ik wil graag de LE32n71 kopen. Wat is hiervoor het beste moment? Vandaag nog of na de kerst?
Reply a.s.a.p.
Thanx!!!!
Wat het beste moment is om te kopen weet ik niet, daar heb ik niet zo'n goed gevoel voor. Ik ben altijd te vroeg of juist te laat voor de beste aanbiedingen.
Heb je een tip voor een calibratie dvd?17maart schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:08:
[...]
Voor het instellen van mijn TV heb ik een callibratie DVD gebruikt. Hiermee kwam ik tot de volgende instellingen:
Nee. Je kunt hem bestellen. Via http://www11.cd-wow.nl/de...104b57a8207b4f9366f787436 is ie maar 19 euro.
jozy schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:45:
17maart kan ik die dvd is een keer van je lenen.
wil je aub contact met me opnemen bednakt
[ Voor 9% gewijzigd door 17maart op 24-12-2006 18:00 ]
Verwijderd
Bij de media markt staat de Samsung LE 26R32 te koop voor €577,-.
Als ik zo even de specs bekijk dan is het waar ik naar opzoek ben.
Ik wil hem dan ook voornamelijk gaan gebruiken i.c.m mn xbox360. Dus 'tv kijken' komt op de 2e plaats
Heeft iemand ervaring met dit scherm? Ik hoor het heel erg graag!
Als ik zo even de specs bekijk dan is het waar ik naar opzoek ben.
Ik wil hem dan ook voornamelijk gaan gebruiken i.c.m mn xbox360. Dus 'tv kijken' komt op de 2e plaats
Heeft iemand ervaring met dit scherm? Ik hoor het heel erg graag!
Verwijderd
Videocard driver updaten.yah schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:28:
Als ik een willekeurig venster open (deze computer of google) aan de rechterkant van het scherm (dus maar 1/3 e of zo, zodat je fache's gezicht kan zien) dan zie ik dat zijn gezicht ineens heel kleurrijk is.
Nee daar ligt het niet aan. Dat hebben ze volgens mij allemaal. Probeer het maar eens. Alleen in movie mode heeft die het niet.
ola
Verwijderd
Is het gebruik van de cardreader in een tv gebruiksvriendelijk waardoor het een duidelijke meerwaarde opleverd t.o.v. andere LCD ????
Verwijderd
Is het de Dynamic Dimming dan niet?yah schreef op maandag 25 december 2006 @ 23:03:
[...]
Nee daar ligt het niet aan. ..//.. Alleen in movie mode heeft die het niet.
Het effect dat je beschreef heb ik ook een hele erge mate gehad, maar dat bleek aan de videocard drivers te liggen. Inderdaad heb ik hetzelfde effect, maar dan in een hele lichte mate. Ik heb een LE40N71, waarbij je de Dynamic Dimming niet uit kan zetten.
Nop, staat bij mij uit. Iemand anders heeft het ook uitgetest, had ook precies het zelfde. Ik zag het ook als ik normaal tv keek, dan zag ik de geacichten van de mensen aanpassen aan de achtergrond kleur. Dus heeft niets met video kaart te maken. En dimming heb ik gelijk uitgezet.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:27:
[...]
Is het de Dynamic Dimming dan niet?
Het effect dat je beschreef heb ik ook een hele erge mate gehad, maar dat bleek aan de videocard drivers te liggen. Inderdaad heb ik hetzelfde effect, maar dan in een hele lichte mate. Ik heb een LE40N71, waarbij je de Dynamic Dimming niet uit kan zetten.
ola
Ik heb een Samsung LE32R71B 32" LCD Scherm.
Prima TV voor een aantrekkelijke prijs.
Ik ervaar alleen het volgende en ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben:
Wanneer het scherm net aangezet wordt (koud is dus) vertonen de 4 hoeken een lichtere kleur dan de rest. Naar mate het scherm aanstaat wordt dit minder. Kortom hij schijnt dus even warm te moeten worden om een egaal verlichte achtergrond te krijgen.
Tevens is mij opgevallen dat als hij uit staat (standby) dat er een lichte hoge piep hoorbaar is, met name aan de achterzijde maar als je goed luistert hoor je het overal. Wanneer de spanning van de TV af is, is de piep niet meer hoorbaar.
Prima TV voor een aantrekkelijke prijs.
Ik ervaar alleen het volgende en ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben:
Wanneer het scherm net aangezet wordt (koud is dus) vertonen de 4 hoeken een lichtere kleur dan de rest. Naar mate het scherm aanstaat wordt dit minder. Kortom hij schijnt dus even warm te moeten worden om een egaal verlichte achtergrond te krijgen.
Tevens is mij opgevallen dat als hij uit staat (standby) dat er een lichte hoge piep hoorbaar is, met name aan de achterzijde maar als je goed luistert hoor je het overal. Wanneer de spanning van de TV af is, is de piep niet meer hoorbaar.
[ Voor 22% gewijzigd door WTFox op 27-12-2006 11:30 ]
van dat piepen, kan je es bellen naar de hersteldienst.... het is wss een sissende spoel, die vervangen ze dan ter plaatse (solderen)...
Dat heb ik toch hier ergens gelezen in deze lange thread.
IK heb ook eindelijk mijn Scherm besteld. Na lang wikken en wegen de simpelste 32 Inch gekozen de LE32S71B. Een 40 Inch was ons te groot op dit moment. Over een jaar of 3 verwachten we wel die ruimte te hebben hiervoor. Dus nu een "goedkoop" instapmodelletje die dan naar de slaapkamer kan en een mooie nieuwe 40 inch als we de ruimte hebben
Bedoel je aanmelden bij 'In Home Service' en dat ze dan het spoeltje komen vervangen bij mij thuis?psychodweep schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:16:
van dat piepen, kan je es bellen naar de hersteldienst.... het is wss een sissende spoel, die vervangen ze dan ter plaatse (solderen)...
Opzich zal het geen kwaad kunnen, maar ik vindt het geluid irritant. Zeker als je het weet, dan ga je er nl. op letten.
Ik had ook last van die hoge toon bij mijn M71. Samsung gebeld en de man die ik te spreken kreeg kende het probleem. Vervolgens een afspraak gemaakt met een monteur. Die heeft volgens mij een condensator in de voeding vervangen voor een exemplaar met een hogere frequentie, zodat je het niet meer hoort. Met ongeveer 15 min. was de monteur klaar. Prima geholpen dus.psychodweep schreef op woensdag 27 december 2006 @ 12:16:
OPGELET voor all 40f71 samsung tv houders betreffende het dvi/hdmi overscan probleem.
Ik heb vanmiddag aan de telefoon gehangen met de reperatie service (bedrijf in tilburg) over het probleem dat ze mijn tv niet konden updaten en ik dus nog steeds het overscan probleem heb.
Het antwoord vanuit samsung nederland is nu dat ze OFFICEEL GEEN UPDATE meer geen uitvoeren. Oftwel, de software upgrade mag NIET meer uitgevoerd worden door de reparatie service.
Ik ben het hier dus stellig niet mee eens gezien ze in mijn ogen dus niet aan de 'specificaties' van de tv voldoen. Want ze pretenderen dat ze een full hd scherm leveren. Maar het is voor de gebruiker niet full hd het is full hd - 10%.
Ik krijg morgen een email van de betreffende monteur met daarin een officieel statement. Ik wil hiermee naar samung nederland bellen en eens kijken wat hun ervan vinden.
Ze blijven ook vasthouden aan hun verhaal dat er absoluut in nederland geen enkele tv geupdate is met de software omdat het vooralsnog onmogelijk is. Dus als de betreffende persoon (ffe naam kwijt) eens alle beschikbare gegevens van zijn reparatie in een pm naar mij wil sturen dan kan ik samsung nederland hier mee confronteren.
Daarnaast wil ik een soort van 'handtekening' actie beginnen om bij samsung nog eens flink de druk op te sturen (maw alle pm's van mensen die het mij oneens zijn zijn van harte welkom!!).
Ik zal hier op het forum iig de voortgang blijven posten!
Daarnaast zal ik (als het nog lukt voordat ik op vakantie ben) eens een belletje doen richting rechtsbijstand, kijken of die nog leuke tips hebben...
Al met al een slecht verhaal dus midden in de feestdagen. Valt me super mee vanuit samsung omdat ze in eerste instantie toegeven dat het een probleem is en nu zeggen dat het volledig binnen specificatie is
...
Ik heb vanmiddag aan de telefoon gehangen met de reperatie service (bedrijf in tilburg) over het probleem dat ze mijn tv niet konden updaten en ik dus nog steeds het overscan probleem heb.
Het antwoord vanuit samsung nederland is nu dat ze OFFICEEL GEEN UPDATE meer geen uitvoeren. Oftwel, de software upgrade mag NIET meer uitgevoerd worden door de reparatie service.
Ik ben het hier dus stellig niet mee eens gezien ze in mijn ogen dus niet aan de 'specificaties' van de tv voldoen. Want ze pretenderen dat ze een full hd scherm leveren. Maar het is voor de gebruiker niet full hd het is full hd - 10%.
Ik krijg morgen een email van de betreffende monteur met daarin een officieel statement. Ik wil hiermee naar samung nederland bellen en eens kijken wat hun ervan vinden.
Ze blijven ook vasthouden aan hun verhaal dat er absoluut in nederland geen enkele tv geupdate is met de software omdat het vooralsnog onmogelijk is. Dus als de betreffende persoon (ffe naam kwijt) eens alle beschikbare gegevens van zijn reparatie in een pm naar mij wil sturen dan kan ik samsung nederland hier mee confronteren.
Daarnaast wil ik een soort van 'handtekening' actie beginnen om bij samsung nog eens flink de druk op te sturen (maw alle pm's van mensen die het mij oneens zijn zijn van harte welkom!!).
Daarnaast zal ik (als het nog lukt voordat ik op vakantie ben) eens een belletje doen richting rechtsbijstand, kijken of die nog leuke tips hebben...
Al met al een slecht verhaal dus midden in de feestdagen. Valt me super mee vanuit samsung omdat ze in eerste instantie toegeven dat het een probleem is en nu zeggen dat het volledig binnen specificatie is
Heeft iemand dit al geprobeerd?yah schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 01:28:
Mannen dankzij een nederlandse die op avforums de boel nog meer als mij heeft getest is het orobleem op de pc opgelost. Het zit m allemaal in de movie (film) mode. Daarbij doet die het niet. Bij de rest wel. Dus dynamisch gebruiker en dergelijke worden de kleuren van de gezichten beinvloed door de kleur om hen heen. Dit is zeer zeer irritant. Raar dat het anderen niet opviel. Je moet ook vrij goed opletten. Maar velen gebruiken volgens mij ook de movie mode. Ik zal ook kijken of de normale kabel televisie hiermee ook wordt opgelost. Ik heb m hier heel erg aan geergerd. Ik ben blij dat er een oplossing voor is. Overigens is de update voor truescan nu door iedereen uitvoerbaar. De eerste mensen hebben het al gedaan. Je moet alleen wel een speciale kabel hebben of zelf maken.
Hier de links:
Succes met deze info
Want het programma enzo lijkt best wel heel erg veel op hetgene wat de monteur bij zich had toen hij langs kwam.
Ik weet ook niet of het de nederlandse firmware is?? En of daar nog vershil in zou zitten?
Oke, bedankt voor de terugkoppeling.tomvb schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:37:
[...]
Ik had ook last van die hoge toon bij mijn M71. Samsung gebeld en de man die ik te spreken kreeg kende het probleem. Vervolgens een afspraak gemaakt met een monteur. Die heeft volgens mij een condensator in de voeding vervangen voor een exemplaar met een hogere frequentie, zodat je het niet meer hoort. Met ongeveer 15 min. was de monteur klaar. Prima geholpen dus.
Ik ga na het nieuwejaar naar Samsung bellen.
Heb jij de In Home Service hiervoor gebeld ???
Ik heb één of ander servicenummer van Samsung zelf gebeld. Vervolgens is er een melding van gemaakt en zou een monteur dezelfde dag met mij contact opnemen voor het maken van een afspraak. Binnen een half uur werd ik teruggebeld door iemand van het bedrijf Selektro. Afspraak gemaakt en enkele dagen later kwam er een monteur van Selektro langs.Oke, bedankt voor de terugkoppeling.
Ik ga na het nieuwejaar naar Samsung bellen.
Heb jij de In Home Service hiervoor gebeld ???
Ik denk dat Samsung reparatie-/garantiewerk aan dit bedrijf heeft uitbesteed, verder niet naar gevraagd ofzo.
Yup, al geprobeerd. Kabeltje met female subD en 3,5mm jack exact nagemaakt (en uiteraard doorgemeten op sluiting) maar ik krijg geen verbinding tussen mijn PC en toestel.bwiep schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:03:
[...]
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Want het programma enzo lijkt best wel heel erg veel op hetgene wat de monteur bij zich had toen hij langs kwam.
Ik weet ook niet of het de nederlandse firmware is?? En of daar nog vershil in zou zitten?
Het flashprogje blijft aangeven dat ie het toestel zoekt. Was dit wellicht ook de rede dat jouw toestel niet geflashed kon worden door de servicemonteur?
Anywho, ik heb nog steeds een nieuw toestel in de pipeline zitten. Ik wilde dit eerst nog afblazen aangezien het MovieMode probleem daarbij waarschijnlijk toch nog niet is opgelost, maar ik denk dat ik ‘m toch maar laat komen. Mijn leverancier belde vandaag op dat er wss halverwege januari een nieuw toestel wordt geleverd. Hopelijk is deze dan ook meteen voorzien van de nieuwe 1:1 mapping firmware.
Ik begrijp verder ook niet waarom Samsung NL nu weer zo moeilijk moet doen over het updaten. In de UK krijgen ze netjes een kabeltje met CD ROM opgestuurd, en wij…
Hoe lang heb jij hier op moeten wachten? Ik heb begin december de bon opgestuurd maar sindsdien nog niks gehoord van Samsung. Duurt het altijd zo lang?17maart schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:16:
Begin deze week heb ik mijn €150,- euro retour gekregen van Samsung. En wel het volle bedrag in tegenstelling tot wat anderen in dit forum meldden, is er bij mij dus géén €10 behandelingskosten vanaf gegaan.
Ik heb ook geprobeerd een afspraak te maken met een servicemonteur (uit Arnhem) voor de firmware update maar ze hebben van Samsung te horen gekregen dat ze dit niet meer mogen uitvoeren aangezien er 'nieuwe' problemen met deze firmware zouden zijn.bwiep schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:53:
OPGELET voor all 40f71 samsung tv houders betreffende het dvi/hdmi overscan probleem.
Al met al een slecht verhaal dus midden in de feestdagen. Valt me super mee vanuit samsung omdat ze in eerste instantie toegeven dat het een probleem is en nu zeggen dat het volledig binnen specificatie is...
Toen ik vertelde dat ik daar niks van gehoord had maar wel had gehoord dat er problemen waren met updaten bij sommige toestellen en dat daarvoor het moederbord zou moeten worden vervangen begon de monteur met het standaard verhaal dat overscan er gewoon bij hoorde om de 'signaal randjes' buiten het beeld te houden. Gelukkig begreep hij en gaf hij toe dat dit onzin was op digitale signalen.
Zijn advies.. Samsung weer hierover bellen. Lekker weer
Dus.. noteer maar mijn naam bij eventuele actie. Misschien ook een idee om de consumentenbond oid hierover te bellen
Verwijderd
Inderdaad, noteer mij ook voor een evt handtekeningen actie.
Misschien een standaard briefje maken en hier posten dat we die zelf afdrukken, ondertekenen en naar jou sturen voor een grote actie (jouw adres via pm, uiteindelijk aangetekend versturen als geheel) of allemaal afzonderlijk versturen maar dan sta je misschien weer minder sterk ivm evt ontkennen van aantal handtekeningen etc etc.
Misschien een standaard briefje maken en hier posten dat we die zelf afdrukken, ondertekenen en naar jou sturen voor een grote actie (jouw adres via pm, uiteindelijk aangetekend versturen als geheel) of allemaal afzonderlijk versturen maar dan sta je misschien weer minder sterk ivm evt ontkennen van aantal handtekeningen etc etc.
Ik heb mijn bon 12 november opgestuurd. De 150 euro stond op 1 december op mijn rekening. En op 8 december ging er weer 10 euro van af. Onder de vermelding "behandelingskosten".hans schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:56:
[...]
Hoe lang heb jij hier op moeten wachten? Ik heb begin december de bon opgestuurd maar sindsdien nog niks gehoord van Samsung. Duurt het altijd zo lang?

Hoi allemaal.. ik heb eergisteren deze update uitgevoerd op mijn 40f71b (toestel ongeveer 3 weken oud) en dat ging in 1 keer goed. Zelf heb ik niet mijn pc aangesloten op de lcd, maar mijn geimporteerde playstation 3 via hdmi. Voorheen had ik niet echt de indruk dat de overscan 10% zou zijn maar nadat ik de internet browser van de ps3 op fullscreen had gezet, bleek ik toch wat tekst te missen aan de randen.bwiep schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:03:
[...]
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Na de update is het beeld met de justscan optie aan echt perfect, alleen als ik een blu-ray afspeel komt er uiterst links in het beeld een verticale groene streep. Ik veronderstel dat dit probleem veroorzaakt wordt door de ps3 aangezien in het ps3 OS en ingame dit probleem niet speelt.
Als er nog vragen zijn, just let me know
Heb je zelf de update uitgevoerd of door een service monteur laten doen? Indien je het zelf hebt gedaan heb je het kabeltje nagemaakt zoals beschreven op AVForum?DCFreak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:14:
[...]
Hoi allemaal.. ik heb eergisteren deze update uitgevoerd op mijn 40f71b (toestel ongeveer 3 weken oud) en dat ging in 1 keer goed. Zelf heb ik niet mijn pc aangesloten op de lcd, maar mijn geimporteerde playstation 3 via hdmi. Voorheen had ik niet echt de indruk dat de overscan 10% zou zijn maar nadat ik de internet browser van de ps3 op fullscreen had gezet, bleek ik toch wat tekst te missen aan de randen.
Na de update is het beeld met de justscan optie aan echt perfect, alleen als ik een blu-ray afspeel komt er uiterst links in het beeld een verticale groene streep. Ik veronderstel dat dit probleem veroorzaakt wordt door de ps3 aangezien in het ps3 OS en ingame dit probleem niet speelt.
Als er nog vragen zijn, just let me know
Wat is je eerste indruk over blu-ray films (welke heb je?) op deze TV in vergelijking met gewone DVDs? Ook nog spellen erop gespeeld? Indruk?
Ik ben ook vanplan om later een PS3 te kopen. Wel fijn om te weten dat het iig werkt
Waarom verbaasd iedereen zich zo over de behandelingskosten? Dit staat gewoon op het actie formulier waar je je handtekening op hebt gezet..17maart schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:19:
Ik heb mijn bon 12 november opgestuurd. De 150 euro stond op 1 december op mijn rekening. En op 8 december ging er weer 10 euro van af. Onder de vermelding "behandelingskosten"
Beste DC Freak,
Zou met mogelijk zijn om de firmware te emailen? (of op een servertje te zetten?)
Wat is er verder nodig? Een HDMI kabel en een DVD speler of een PC?
Ik heb de 46F71B net gekocht en ik zou het zonde vinden om 'm weer terug te brengen.
Alvast bedankt,
Allart
allart@vanholten.com
Zou met mogelijk zijn om de firmware te emailen? (of op een servertje te zetten?)
Ik heb de 46F71B net gekocht en ik zou het zonde vinden om 'm weer terug te brengen.
Alvast bedankt,
Allart
allart@vanholten.com
Via de volgende links is de firmware te downloaden:avanholten schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:52:
Beste DC Freak,
Alvast bedankt,
Allart
allart@vanholten.com
http://www.egraphixstudios.com/other/samsung/samsungflash.zip
Het probleem is dat je een speciale kabel nodig hebt die je via een seriele COM poort op je PC moet aansluiten op de Service Ingang van je TV (lijkt op een 3.5mm Audio ingang). Je kunt zo'n kabel zelf maken (als je handig bent) of laten maken, of naar Engeland verhuizen en dan Samsung support bellen die zo'n kabel naar je toesturen + CD met firmware update. Waarom het weer zo moeilijk moet gaan hier in NL

Voor meer informatie moet je even op AVForums kijken:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=403913&page=21&highlight=Samsung+1080
Succes
Dank je wel! Ik heb de firmware (winrar nodig om uit te pakken). Nu nog zoeken naar de kabel in de enorm grote aantal pagina's...
Ik heb de update zelf gedaan met het kabeltje zoals omschreven op AVForum en ook de handelingen verricht zoals daar omschreven. Mijn eerste indruk van blu-ray was iets minder dan ik had verwacht, ik zal uitleggen waarom; als eerste had ik van het psn (playstation network) de trailer gedownload van "black hawk down". Deze zag er fantastisch uit (full screen 16:9 en nergens een spoor van korreligheid) de blu-ray zelf van deze film blijkt letterbox formaat te zijn, dus borders aan de boven- en onderkant van het scherm en in een hoop scenes toch korreligheid. Al moet ik zeggen dat het pas opvalt als je met je neus er dicht op zit: 1 - 1,5 meter.JinZa schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:05:
[...]
Heb je zelf de update uitgevoerd of door een service monteur laten doen? Indien je het zelf hebt gedaan heb je het kabeltje nagemaakt zoals beschreven op AVForum?
Wat is je eerste indruk over blu-ray films (welke heb je?) op deze TV in vergelijking met gewone DVDs? Ook nog spellen erop gespeeld? Indruk?
Ik ben ook vanplan om later een PS3 te kopen. Wel fijn om te weten dat het iig werkt
Het is mij niet duidelijk of het nu aan de encoding van deze blu-ray film ligt of aan de ps3, iig niet aan de lcd gezien de kwaliteit van de gedownloade trailer.
Vergelijken met normale dvd is voor mij lastig, aangezien ik de laatste persoon ben in nederland die nog geen dvd speler had gekocht, wel heb ik een aantal regio vrije dvd's afgespeeld op de ps3 maar aangezien hij niet upscaled en simpelweg omschakeld naar 480i is de kwaliteit zoals verwacht: laag.
En ingame.... zelf ben ik een enorme ridge racer fan en laat dit spel nou in 1080p@60fps draaien, ik ben een kritisch persoon maar in dit geval zwaar onder de indruk (positief). Resistance: fall of man draait in 720p en het verschil in resolutie vind ik duidelijk waarneembaar maar er valt op zich niets te klagen natuurlijk, want het verschil met het ouderwetse 480i is enorm!
Alles bijelkaar hoor je mij niet klagen, die groene lijn waar ik het over had in mijn vorige post bij playback van blu-ray kan ik simpelweg verwijderen door de samsung van justscan af te halen en ik verwacht dat het probleem opgelost gaat worden door een firmware upgrade op de ps3 uiteindelijk.
@AVANHOLTEN
Ik kan je de firmware mailen, maar je kan hem ook downloaden van het AVForum, de links staan in dit topic (jezelf wel even registeren daar). Wat je nodig hebt om je tv te updaten is een pc met seriele poort, en het kabeltje zoals omschreven op AVForum.
Oja.. de firmware is gewoon een europese versie, dus ook de nederlandse taal zit er in.
Kijk eens aan.... wie wat bewaard heeft wat. Bij een oude electronic Rolodex zit exact dezelfde kabel.... nu maar hopen dat de pinnetjes ook gelijk zijn..
Ik heb vandaag een ellelange email naar samsung gestuurd.
Omdat het nu afgedaan werd ik het officiele bericht van ja je pc moet je niet aansluiten via hdmi...
Maar dat was helemala de klacht niet!! stelletje **** ik had geklaagt over de overscan als ik een willekeurig digitaal apparaat aansloot via hdmi..
Naja, daarnaast kwam samsung met het verhaal dat de tv toch binnen specificaties werkt en dat een update dus niet nodig is.
Maar na was lezen op het avforum enzo blijkt de samsung gewoon niet goed de sloten van data op de dvi/hdmi bus uit te lezen. En daardoor krijg je dus die overscan.
maar ben benieuwd.. heb een vrij pissige mail geschreven en die is inmiddels bij samsung terecht gekomen
Ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe problemen welke ontstaan zouden zijn?
Omdat het nu afgedaan werd ik het officiele bericht van ja je pc moet je niet aansluiten via hdmi...
Maar dat was helemala de klacht niet!! stelletje **** ik had geklaagt over de overscan als ik een willekeurig digitaal apparaat aansloot via hdmi..
Naja, daarnaast kwam samsung met het verhaal dat de tv toch binnen specificaties werkt en dat een update dus niet nodig is.
Maar na was lezen op het avforum enzo blijkt de samsung gewoon niet goed de sloten van data op de dvi/hdmi bus uit te lezen. En daardoor krijg je dus die overscan.
maar ben benieuwd.. heb een vrij pissige mail geschreven en die is inmiddels bij samsung terecht gekomen
Ben wel heel erg benieuwd naar de nieuwe problemen welke ontstaan zouden zijn?
Hmm.. ik heb nog geen problemen ondekt in het gebruik van de nieuwe firmware, er is wel een situatie ontstaan die misschien voor de gemiddelde gebruiker onlogisch overkomt; justscan werkt alleen in 1080p dat betekend als de bron switched naar 720p dat de samsung van justscan afgaat en in 16:9 formaat gaat. Op zich geen probleem, maar als de bron weer 1080p is blijft de tv op 16:9 staan en moet je hem handmatig weer op justscan zetten.
Misschien dat ze dat bedoelen?
Misschien dat ze dat bedoelen?
Verwijderd
Ik heb misschien een raar probleem:
ik heb vanavond de le32n71b gekocht en ben als een wilde gaan testen, waaronder de mogelijk om mijn geheugencard van de gsm af te spelen via de tv. Dit is gelukt, echter nu krijg ik dat ...$%## ding niet meer uit de tv. Weet iemand hoe dat moet?
Thanx!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb vanavond de le32n71b gekocht en ben als een wilde gaan testen, waaronder de mogelijk om mijn geheugencard van de gsm af te spelen via de tv. Dit is gelukt, echter nu krijg ik dat ...$%## ding niet meer uit de tv. Weet iemand hoe dat moet?
Thanx!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Is die overscan update noodzakelijk voor alle lcd's van samsung? heb zelf namelijk de LE26r32
http://specs.tweak.to/6635
Heeft iemand vandaag of gisteren nog de LE40F71B ergens gekocht voor een leuke prijs? Dus bij een winkel die hem op voorraad heeft? Ik heb alle zaken uit de Pricewatch en Kieskeurig gemailed/beld en ik ben ook nog langs geweest bij Foka, maar de TV is dus overal uitverkocht. Samsung zelf krijgt 'm pas weer 20 januari binnen. En dat is dus te laat om de actie coupon nog in te sturen.
Ik heb nog 2 dagen om deze TV met de 140 euro korting te kopen, maar ik vraag me af waar dit nog kan.
Ik heb nog 2 dagen om deze TV met de 140 euro korting te kopen, maar ik vraag me af waar dit nog kan.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Mediamarkt??
Zelf heb ik de LE40N71B besteld bij norrod. Ben benieuwd wanneer ik em binnen krijg
Zelf heb ik de LE40N71B besteld bij norrod. Ben benieuwd wanneer ik em binnen krijg
Heb je de kabel zelf gemaakt?DCFreak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:48:
[...]
Ik heb de update zelf gedaan met het kabeltje zoals omschreven op AVForum en ook de handelingen verricht zoals daar omschreven. Mijn eerste indruk van blu-ray was iets minder dan ik had verwacht, ik zal uitleggen waarom; als eerste had ik van het psn (playstation network) de trailer gedownload van "black hawk down". Deze zag er fantastisch uit (full screen 16:9 en nergens een spoor van korreligheid) de blu-ray zelf van deze film blijkt letterbox formaat te zijn, dus borders aan de boven- en onderkant van het scherm en in een hoop scenes toch korreligheid. Al moet ik zeggen dat het pas opvalt als je met je neus er dicht op zit: 1 - 1,5 meter.
Het is mij niet duidelijk of het nu aan de encoding van deze blu-ray film ligt of aan de ps3, iig niet aan de lcd gezien de kwaliteit van de gedownloade trailer.
Vergelijken met normale dvd is voor mij lastig, aangezien ik de laatste persoon ben in nederland die nog geen dvd speler had gekocht, wel heb ik een aantal regio vrije dvd's afgespeeld op de ps3 maar aangezien hij niet upscaled en simpelweg omschakeld naar 480i is de kwaliteit zoals verwacht: laag.
En ingame.... zelf ben ik een enorme ridge racer fan en laat dit spel nou in 1080p@60fps draaien, ik ben een kritisch persoon maar in dit geval zwaar onder de indruk (positief). Resistance: fall of man draait in 720p en het verschil in resolutie vind ik duidelijk waarneembaar maar er valt op zich niets te klagen natuurlijk, want het verschil met het ouderwetse 480i is enorm!
Alles bijelkaar hoor je mij niet klagen, die groene lijn waar ik het over had in mijn vorige post bij playback van blu-ray kan ik simpelweg verwijderen door de samsung van justscan af te halen en ik verwacht dat het probleem opgelost gaat worden door een firmware upgrade op de ps3 uiteindelijk.
@AVANHOLTEN
Ik kan je de firmware mailen, maar je kan hem ook downloaden van het AVForum, de links staan in dit topic (jezelf wel even registeren daar). Wat je nodig hebt om je tv te updaten is een pc met seriele poort, en het kabeltje zoals omschreven op AVForum.
Oja.. de firmware is gewoon een europese versie, dus ook de nederlandse taal zit er in.
ola
Kabel is eenvoudig zelf te maken. Het enigste wat je nodig hebt is:
Natuurlijk heb je wel een soldeerbout nodig met een fijne punt en een multimeter om je braadwerk te checken.
- 9p female subD connector
- 3.5mm 3p jack plug
- 3-aderig kabeltje
Natuurlijk heb je wel een soldeerbout nodig met een fijne punt en een multimeter om je braadwerk te checken.
Ik heb zojuist een 0 modem kabel doormidden geknipt en een stereo jack van een andere kabel. Na alles doorgemeten te hebben, heb ik ze aanmekaar gesoldeerd. Ik dacht dat het wel niet zou werken. Ik heb de kabel aangesloten en de software gestart. Ik heb op het rode lapje gewacht, maar die zag ik niet. Ik heb op connect geklikt. Er gebeurde niks. Ik heb de tv aangezet en ineens had die contact. Toen update gedaan. Het is gewoon gelukt. Ongeloofelijk.
ola
Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan. Na alle betaalbare webshops te hebben gehad ben ik de stad maar ingegaan. Ook daar uiteraard nergens meer te vinden. Uiteindelijk kwam ik bij een winkeltje waar de jongen die controleerde zei dat hij hem nog wel kon bestellen bij Samsung direct omdat hij zag dat er nog 'een paar' waren binnen gekomen. Met 24 uur service zou het morgen binnen zijn (vandaag inmiddels). Ik heb zeer, zeer, ZEER grote twijfels of dit daadwerkelijk gaat gebeuren maar we zullen zien. Zou fantastisch zijn als het me nog op de valreep lukt om met korting te krijgen.RichieB schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:18:
Heeft iemand vandaag of gisteren nog de LE40F71B ergens gekocht voor een leuke prijs? Dus bij een winkel die hem op voorraad heeft? Ik heb alle zaken uit de Pricewatch en Kieskeurig gemailed/beld en ik ben ook nog langs geweest bij Foka, maar de TV is dus overal uitverkocht. Samsung zelf krijgt 'm pas weer 20 januari binnen. En dat is dus te laat om de actie coupon nog in te sturen.![]()
Ik had het over betaalbare winkels. De laatste keer dat ik bij de Mediamarkt was, vroegen ze honderden euro's meer dan een webwinkel. EUR 1709,- is een strakke prijs bij norrod voor die LE40N71B. Maar als hij na 15 januari binnenkomt kan je de kortingscoupon niet meer insturen..Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:29:
Mediamarkt??
Het lijkt me dat die "paar" naar de winkels gaan die de TV nu al een maand in bestelling hebben staan? Lijk me ook een beetje ijdele hoop. Ik heb 'm nu besteld bij voordeelhalen.nl. Die zeggen een eigen voorraad te hebben waardoor ze volgende week kunnen leveren. Met een factuurdatum van deze week zou dat moeten gaan werken voor de korting..SeamusXanthus schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:53:
[...]
Uiteindelijk kwam ik bij een winkeltje waar de jongen die controleerde zei dat hij hem nog wel kon bestellen bij Samsung direct omdat hij zag dat er nog 'een paar' waren binnen gekomen.
Met die 150 euro korting moet je de streepjescode opsturen, echter op de doos zit een grote sticker met 2 kanten allebei de kanten staat precies hetzelfde op en ook 2 keer streepjescode. Is een kant voldoende? Beide kanten worden door een zwarte streep verdeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Ross op 29-12-2006 11:13 ]
ola
Verwijderd
Ja dat klopt. Heb em idd bij Norrod besteld, maar als de tv later komt ga ik wel bij samsung klagen, heb em namelijk besteld op 27 dec. dus ruim voor 31 december. Maar we zullen zien :dRichieB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 07:45:
[...]
Ik had het over betaalbare winkels. De laatste keer dat ik bij de Mediamarkt was, vroegen ze honderden euro's meer dan een webwinkel. EUR 1709,- is een strakke prijs bij norrod voor die LE40N71B. Maar als hij na 15 januari binnenkomt kan je de kortingscoupon niet meer insturen..
Owja wat ik mij afvroeg. Ik zie bij standby verbruik <1 watt. Als ik die tv nu op standby laat staan is de kans dan ook groter op brand, dus net zoals bij gewone tv's. Want tv op standby laten staan is brandoorzaak nummer 1 in huis.
Ik heb nu al een tijdje de LE32S71 en op zich bevalt hij goed. Prachtig beeld.
Er zijn wel twee dingen die me enigszins storen. Enerzijds is dat in alle 4 hoeken een witte waas te zien is (staat een eindje terug ook al gepost). Dat valt eigenlijk alleen op als je zwarte balken hebt, maar ik vind het wel lichtelijk storend.
Het andere "probleem" is dat het beeld zich dynamisch lijkt aan te passen terwijl de setting gewoon op standaard of movie staat. De felheid van het beeld lijkt zich aan te passen op de bron. Bij licht wisselingen in een film valt dat nogal op, evenals bij zappen via de digitale decoder.
Iemand een idee hoe ik deze eigenaardigheden kan oplossen?
Er zijn wel twee dingen die me enigszins storen. Enerzijds is dat in alle 4 hoeken een witte waas te zien is (staat een eindje terug ook al gepost). Dat valt eigenlijk alleen op als je zwarte balken hebt, maar ik vind het wel lichtelijk storend.
Het andere "probleem" is dat het beeld zich dynamisch lijkt aan te passen terwijl de setting gewoon op standaard of movie staat. De felheid van het beeld lijkt zich aan te passen op de bron. Bij licht wisselingen in een film valt dat nogal op, evenals bij zappen via de digitale decoder.
Iemand een idee hoe ik deze eigenaardigheden kan oplossen?
Dit topic is gesloten.