[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 35.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
KillerB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:52:
Het andere "probleem" is dat het beeld zich dynamisch lijkt aan te passen terwijl de setting gewoon op standaard of movie staat. De felheid van het beeld lijkt zich aan te passen op de bron. Bij licht wisselingen in een film valt dat nogal op, evenals bij zappen via de digitale decoder.
Als de TV op MovieMode staat zou dat niet moeten gebeuren.
De DNIe optie zou dan ook greyed-out moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

/edit

Die DNIe functie heb ik niet, alleen een demo versie. Ik heb een S tv, zal er wel niet op zitten.

[ Voor 76% gewijzigd door KillerB op 29-12-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 22:56

Spais

The Spais Melange

Ik hoorde zojuist van het thuisfront (ik zit op m'n werk) dat mijn nieuwe Samsung 32N71 binnen is! Ik ben reuze benieuwd! Nog 4.5 lange uren te gaan voor ik naar huis kan! ;-)

Ik heb hem gekocht bij elektrogigant.nl. Mooie prijs (+- 1099,-) en hij is verstuurd voor slechts 8 euro! Dus na de actie van Samsung slechts € 950,-

Zodra ik hem getest heb zal ik mijn resultaten posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:51:
[...]

Ja dat klopt. Heb em idd bij Norrod besteld, maar als de tv later komt ga ik wel bij samsung klagen, heb em namelijk besteld op 27 dec. dus ruim voor 31 december. Maar we zullen zien :d

Owja wat ik mij afvroeg. Ik zie bij standby verbruik <1 watt. Als ik die tv nu op standby laat staan is de kans dan ook groter op brand, dus net zoals bij gewone tv's. Want tv op standby laten staan is brandoorzaak nummer 1 in huis.
Voor die 1709 euro bij norrod betreft het hier wel een 40N71 en geen F71 voor diegenen die denken dat 1709 erg goedkoop is voor de F serie.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

DCFreak schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:48:
[...]

Ik heb de update zelf gedaan met het kabeltje zoals omschreven op AVForum en ook de handelingen verricht zoals daar omschreven. Mijn eerste indruk van blu-ray was iets minder dan ik had verwacht, ik zal uitleggen waarom; als eerste had ik van het psn (playstation network) de trailer gedownload van "black hawk down". Deze zag er fantastisch uit (full screen 16:9 en nergens een spoor van korreligheid) de blu-ray zelf van deze film blijkt letterbox formaat te zijn, dus borders aan de boven- en onderkant van het scherm en in een hoop scenes toch korreligheid. Al moet ik zeggen dat het pas opvalt als je met je neus er dicht op zit: 1 - 1,5 meter.

Het is mij niet duidelijk of het nu aan de encoding van deze blu-ray film ligt of aan de ps3, iig niet aan de lcd gezien de kwaliteit van de gedownloade trailer.

Vergelijken met normale dvd is voor mij lastig, aangezien ik de laatste persoon ben in nederland die nog geen dvd speler had gekocht, wel heb ik een aantal regio vrije dvd's afgespeeld op de ps3 maar aangezien hij niet upscaled en simpelweg omschakeld naar 480i is de kwaliteit zoals verwacht: laag.

En ingame.... zelf ben ik een enorme ridge racer fan en laat dit spel nou in 1080p@60fps draaien, ik ben een kritisch persoon maar in dit geval zwaar onder de indruk (positief). Resistance: fall of man draait in 720p en het verschil in resolutie vind ik duidelijk waarneembaar maar er valt op zich niets te klagen natuurlijk, want het verschil met het ouderwetse 480i is enorm!

Alles bijelkaar hoor je mij niet klagen, die groene lijn waar ik het over had in mijn vorige post bij playback van blu-ray kan ik simpelweg verwijderen door de samsung van justscan af te halen en ik verwacht dat het probleem opgelost gaat worden door een firmware upgrade op de ps3 uiteindelijk.
Bedankt voor je impressie!

Het is mij ook al opgevallen dat veel HD films op dit moment erg 'last' hebben van korreligheid. Ik had toevallig Black Hawk Down van internet gehaald en vond het beeld ook wel een beetje tegenvallen. Met meerdere HD films op dit moment. Een DVD up-scaled naar 1080 met mijn KiSS mediaspeler ziet er in vergelijking dan toch ook al behoorlijk strak uit (overigens jammer dat de PS3 dit niet doet). Maar daarentegen zijn er inderdaad een aantal HD trailers waarbij je echt weer niet kan geloven hoe mooi scherp en duidelijk het beeld is.

Hopelijk word de kwaliteit van de films/encoding beter in de loop van de tijd. Maar eigenlijk heb je ook altijd wel de korreligheid in de bioscoop dus zal er wel een beetje bijhoren totdat ze op volledig digitaal film appartuur overgaan :9

Nu ook nog hopen dat er echt leuke spellen uitkomen op de PS3. Zelf zit ik te wachten op een SSX variant of natuurlijk weer het altijd fijne Tekken. Maar we hebben nog een paar maandjes te gaan hier in NL.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
KillerB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:12:
/edit

Die DNIe functie heb ik niet, alleen een demo versie. Ik heb een S tv, zal er wel niet op zitten.
Ik bedoelde ook inderdaad DNIe demo.
Maar is dat dan wel greyed-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

yah schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:25:
Ik heb zojuist een 0 modem kabel doormidden geknipt en een stereo jack van een andere kabel. Na alles doorgemeten te hebben, heb ik ze aanmekaar gesoldeerd. Ik dacht dat het wel niet zou werken. Ik heb de kabel aangesloten en de software gestart. Ik heb op het rode lapje gewacht, maar die zag ik niet. Ik heb op connect geklikt. Er gebeurde niks. Ik heb de tv aangezet en ineens had die contact. Toen update gedaan. Het is gewoon gelukt. Ongeloofelijk.
Gaat allemaal wel erg makkelijk.. tenminste als je de juiste gereedschap hebt. Valt me echt op dat iedereen hier een doormeet zetje heeft en een soldeerbout. Voel me een beetje achtergesteld.

Is er iemand die zijn kabel zou willen uitlenen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
JinZa schreef op donderdag 28 december 2006 @ 10:59:
[...]

Ik heb ook geprobeerd een afspraak te maken met een servicemonteur (uit Arnhem) voor de firmware update maar ze hebben van Samsung te horen gekregen dat ze dit niet meer mogen uitvoeren aangezien er 'nieuwe' problemen met deze firmware zouden zijn.

Toen ik vertelde dat ik daar niks van gehoord had maar wel had gehoord dat er problemen waren met updaten bij sommige toestellen en dat daarvoor het moederbord zou moeten worden vervangen begon de monteur met het standaard verhaal dat overscan er gewoon bij hoorde om de 'signaal randjes' buiten het beeld te houden. Gelukkig begreep hij en gaf hij toe dat dit onzin was op digitale signalen.

Zijn advies.. Samsung weer hierover bellen. Lekker weer :(

Dus.. noteer maar mijn naam bij eventuele actie. Misschien ook een idee om de consumentenbond oid hierover te bellen ;)
Vanuit Arnhem komen ze volgende week bij mij langs om "één van de bevestigings gaten door te boren" (ik wil nu eindelijk mijn tv ophangen blijkt er een gat niet open te zijn 8)7 ), Ook gelijk gevraagd naar de software update, maar ook ik kreeg te horen dat deze update niet meer uitgevoerd mag worden. Het zou namelijk gaan om een NIET officieele update!!
Toen ik refereerde naar de UK, gaf hij aan het ook niet helemaal te weten, alleen dat het niet meer mag.
Ik denk dat dit meer te maken heeft met het niet werken van de software op de eerste serie TV's (lees mainboards) en dat het daarom maar helemaal is afgeblazen, het vervangen van die mainboards is toch een kostbare klus vrees ik.
Ik ga nog even zeuren bij de monteur als hij er is. 8)

PS iemend enig idee hoe het zit met garantie als je de software zelf update?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivm die Dnle demo, ik heb hiervoor al eens gebeld naar samsung, en die demo is om te laten zien hoe je tv zou uitzenden moest je Dnle NIET hebben! Dus die demo zit er eigenlijk in om te showen hoe slecht het anders zou zijn :p Raar maar het is dus zo!

Maar goed: Ikzelf heb de Samsung LE40R72B + HT Q100 surround HDMI.

De surround heb ik aangesloten via HDMI op de tv zelf, speelt zonder problemen alles af en kwaliteit is voor mij cva hangt offcorse af van de dvd die je er insteekt!!
Maar ik heb ook digitale televisie, en deze is aangesloten via een scartkabel (belgacom tv) Belgie! Nu zie ik regelmatig op de achtergrond veel blokken en steeds Drie horizontale en vertikale lijntjes over gans het scherm!! Ik heb al alle mogelijk instellingen liggen veranderen!! Het rare is dat hij dit de eerste weken niet had en nu wel!! Zou dit aan belgacom liggen? Aan de Tv? aan een van de instellingen?? Iemand enige raad of hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb vandaag mijn LE32S71B binnen gekregen en wat een hoop gezeik zeg. Eerst een enorme bromtoon die lijkt te komen van het blokje wat tussen de Scartkabel en de TV zit. Dit blokje koppelt de audiosignalen uit het signaal om door te zetten naar mijn versterker. Blokje er maar even tussen uit gehaald en die toon is nu weg dus dat moet ik nog uitzoeken. Mischien maar even de Audio out proberen kijken of die beter gaat.

Verder heb ik het probleem dat als ik switch tussen de inputsignalen dat op een gegeven moment alle kleuren fucked up zijn en ik het scherm UIT en AAN moet zetten om het op te lossen :(

[ Voor 0% gewijzigd door TrailBlazer op 29-12-2006 18:02 . Reden: was maar een LE32S71 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:15
Wanneer komen er nieuwe modellen van Samsung op de markt?
Komen er ook 32 of 37 inch modellen met LED backlight?
Ik wil een nieuwe LCD aanschaffen is het verstandig om op de nieuwe modellen te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Heeft er nog iemand iets zinnigs te zeggen over de barcode die ik moet verzenden. Hebben jullie beide delen verzonden? Beide zijn namelijk identiek.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert22nh schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:38:
Wanneer komen er nieuwe modellen van Samsung op de markt?
Komen er ook 32 of 37 inch modellen met LED backlight?
Ik wil een nieuwe LCD aanschaffen is het verstandig om op de nieuwe modellen te wachten?
...februari kan zo'n maand zijn...net als september... Zijn meestal de 2 momenten zo ongeveer in het jaar dat er nieuwe modellen geintroduceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Even vervolg van mijn verhaal van inmiddels vorige pagina:
Het is wonder boven wonder gelukt, de Samsung LE40F71b was daarwerkelijk geleverd! Maar tegelijkertijd heel veel geluk gehad: de enige reden dat het lukte was omdat Samsung er net eentje binnen had gekregen van een ge-annuleerde order. Eén minuut later en hij was alweer weggeweest.

Superstrak apparaat:
Games op 1080p (xbox 360) briljant (via component)
HDTV 1080p materiaal gestreamed via xbox/media center ook briljant
DVD kwaliteit goed
TV kwaliteit (via UPC mediabox) is dramatisch tot redelijk goed (afhankelijk van de zender/programma) maar dat had ik al verwacht.
Geluid zoals bekend slecht, maar dat maakt geen biet uit, want het gaat toch over de externe speakers bij mij.

Zwart is wel wat grijzig maar dat weet je bij LCD en ik heb nog nul komma nul aan de instellingen gedaan. Verder is dat alleen opvallend bij grote hoeveelheden zwart en nu let ik er ook meer op. Ik ga me nu bezig houden met het optimaliseren van de instellingen. Als er mensen nog tips hebben om tv signaal wat op te pimpen hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
SeamusXanthus:pffff mazzelaar. Ik snap niet dat Samsung het lef heeft de TV bij de ene winkel een maand in backorder te laten staan, maar aan jouw winkel wel binnen een dag durft te leveren. Geniet ervan!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
Hallo,

ik heb al een tijdje me TV binnen maar vanwege me verhuizing had ik hem nog niet uitgepakt en neergezet. Nou werd ik vandaag toch wel heel erg nieuwsgierig, en nu blijk ik in plaats van de bestelde LE32N71B een LE32M71B naast me te hebben staan.

Moet ik mezelf nou gelukkig prijzen omdat ik er een stuk minder voor betaald heb, of is het verstandig om terug te gaan naar BCC en de TV om te ruilen voor een N71?

ik heb veel tijd ingestoken om te kijken welke tv ik wilde, en kwam uit op de N71 vanwege de goede reviews, maar ik heb echt geen idee meer wat ik nu moet doen. Overal lees ik dat de M71 een minder scherm is als de N71 (vooral op het gebied van kleuren) maar ik weet het zelf allemaal niet meer :(

graag hoor ik van jullie in ieder geval een zinnig antwoord!

bvd, Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
RichieB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:18:
SeamusXanthus:pffff mazzelaar. Ik snap niet dat Samsung het lef heeft de TV bij de ene winkel een maand in backorder te laten staan, maar aan jouw winkel wel binnen een dag durft te leveren. Geniet ervan!
Waarschijnlijk vallen geannuleerde tv's niet onder hetzelfde logistieke proces wat die backorders moet wegwerken of zo. Puur geluk ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
ik heb op 9 dec een le32n71 gekocht omdat er een aktie was dat je 150 euros terug kon krijgen.
tot heden nog steeds niet op mijne rekening gestort.
moet ik me hierom zorgen maken of is het gewoon afwachten geblazen?
meeste van jullie zeggen dat het binnen 2weken binnen zal zijn.
denk dat ik morgen samsung toch maar even ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik lijk nu al mijn eerdere problemen met de LE32S71 te hebben opgelost ik heb nu nog een probleem. Als ik snel zap met de afstandsbediening van mijn Samsung DVB-T ontvanger lijkt de TV zich te resetten dus ff uit en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Mothergoose schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:53:
[...]

Vanuit Arnhem komen ze volgende week bij mij langs om "één van de bevestigings gaten door te boren" (ik wil nu eindelijk mijn tv ophangen blijkt er een gat niet open te zijn 8)7 ), Ook gelijk gevraagd naar de software update, maar ook ik kreeg te horen dat deze update niet meer uitgevoerd mag worden. Het zou namelijk gaan om een NIET officieele update!!
Toen ik refereerde naar de UK, gaf hij aan het ook niet helemaal te weten, alleen dat het niet meer mag.
Ik denk dat dit meer te maken heeft met het niet werken van de software op de eerste serie TV's (lees mainboards) en dat het daarom maar helemaal is afgeblazen, het vervangen van die mainboards is toch een kostbare klus vrees ik.

PS iemend enig idee hoe het zit met garantie als je de software zelf update?????
Bullshit dat het niet zou gaan om een officiele firmware release..
Ik heb de brief van samsung gezien, de monteur was zelf aan het vertellen over de update enzo!

Dat er misschien nog problemen zijn ok, dat kan ik begrijpen gezien de update er toch wel redelijk snel is.

Maar in engeland wordt hij nog steeds verspreid en in amerika ook... Dus weet niet wat er mis is..
Ik zit er iig om te springen, gezien media center op 1080p hdmi ingezoomed er niet uitziet :( en ik mist behoorlijk wat info.

Dus als iemand zo'n kabel heeft, houd ik me aanbevolen voor een bezoekje !! Gezien het de vorige keer niet lukte door de monteur ben ik erg benieuwd of het anders wel lukt..

Dus iemand in de buurt van dordrecht/roosendaal/breda!! En heb je zo'n update uitgevoerd! Laat het even weten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Foto Klein Alexandrium II, daar staat de F71b voor 1999,--.
Ik heb hem niet gekocht daar ik zeker wil zijn dat de overscan probleem opgelost is/wordt.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Laatst online: 30-08 12:01
schopje... O-)
Stampre schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:46:
Is die overscan update noodzakelijk voor alle lcd's van samsung? heb zelf namelijk de LE26r32

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Stampre schreef op donderdag 28 december 2006 @ 21:46:
Is die overscan update noodzakelijk voor alle lcd's van samsung? heb zelf namelijk de LE26r32

is alleen voor de 40F71

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

bwiep schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:34:
Maar in engeland wordt hij nog steeds verspreid en in amerika ook...
Hmm, in de UK krijgen ze momenteel anders ook geen kabel met CD ROM meer opgestuurd. Zoals al eerder is aangehaald zal het ongetwijfeld met het “brakke” (lees: niet te updaten) mainboard te maken hebben uit de eerste batch F71’s, en ja, daar heb ik er dus ook een van.

Wellicht dat we aan de hand van de serienummers wat meer duidelijkheid kunnen krijgen over welke modellen wel en welke niet te updaten zijn.

Mijn toestel (niet te updaten):
Model -> LE40F71BX/XEC
Serial -> AGHJ3S2LB00747X
Version -> SP01

Zou iemand bij de update wel is gelukt zijn toestelgegevens kunnen plaatsen?

Donderdag 4 januari wordt mijn toestel omgeruild voor een nieuwe. Hopelijk heb ik daar wat meer geluk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja wat ik mij afvroeg. Ik zie bij standby verbruik <1 watt. Als ik die tv nu op standby laat staan is de kans dan ook groter op brand, dus net zoals bij gewone tv's. Want tv op standby laten staan is brandoorzaak nummer 1 in huis.

Weet iemand hier het antwoord ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hoor.
je KUNT 'm alleen op standby laten staan. Dat is ook een antwoord toch ? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrr :p :9.

Je hebt wel gelijk, maar das niet het antwoord wat ik wil :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snaps... echter alternatief is stekker eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Shiverzz schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:29:
[...]
Wellicht dat we aan de hand van de serienummers wat meer duidelijkheid kunnen krijgen over welke modellen wel en welke niet te updaten zijn.

Mijn toestel (niet te updaten):
Model -> LE40F71BX/XEC
Serial -> AGHJ3S2LB00747X
Version -> SP01

Zou iemand bij de update wel is gelukt zijn toestelgegevens kunnen plaatsen?
mijne is ook le40f71BX/XEC
mijn serie nr is tot de 7 hetzelfde, maar mijne zit in de 100
made in slovakia
Ik weet niet waar die version staat?
Ik heb overigens 3 keer een klein probleem gehad wat met uit en aanzetten is verholpen.
1 keer had ik een hele strook van 1 cm breed die vreemdie kleuren gaf verticaal over het beeld.
1 keer werden de kleuren steeds anders
1x geen geluid.
Laatste 2 na de update 1e voor de update

Mij is de update wel gelukt.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Nog steeds niemand die heeft verteld of ze beide grote zelfde streepjescodes hebben verzonden voor de korting actie?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
yah schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:41:
Nog steeds niemand die heeft verteld of ze beide grote zelfde streepjescodes hebben verzonden voor de korting actie?
Ik heb er maar eentje verstuurd. Nog niets gahoord van samsung dus misschien had ik er wel 2 moeten sturen? :)

Ik heb de LE40F71 iets meer dan een maandje geleden besteld voor 1929,- en die kon niet meer worden geleverd voor dat bedrag, hij stond een paar dagen na de bestelling was geplaatst opeens voor 2169,- op hun website. Voor 2100 is ie toen meegegaan, maar wel bij de aankoop bedongen dat we het verschil terug zouden krijgen indien hij binnen 2 maanden goedkoper zou zijn (stond nergens zwart op wit). Hij staat nu weer op de site voor 1979 euro, dus even gebeld en netjes 121 euro terug gekregen van ze. Dat vind ik wel super ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.hans schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:01:
[...]

Ik heb er maar eentje verstuurd. Nog niets gahoord van samsung dus misschien had ik er wel 2 moeten sturen? :)

Ik heb de LE40F71 iets meer dan een maandje geleden besteld voor 1929,- en die kon niet meer worden geleverd voor dat bedrag, hij stond een paar dagen na de bestelling was geplaatst opeens voor 2169,- op hun website. Voor 2100 is ie toen meegegaan, maar wel bij de aankoop bedongen dat we het verschil terug zouden krijgen indien hij binnen 2 maanden goedkoper zou zijn (stond nergens zwart op wit). Hij staat nu weer op de site voor 1979 euro, dus even gebeld en netjes 121 euro terug gekregen van ze. Dat vind ik wel super ;)
Goed geregeld! Een echte Nederlander zo te horen _/-\o_

Zelf heb ik ook een gruwelijke hekel aan prijsschommelingen, geeft je altijd een slecht gevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen iets meer dan een week de LE32S71B. Het was aanzetten en gelijk werken, echt alles werkte meteen. Gelukkig geen dode (sub)pixels
Het was wel nog een dilemma welk toestel ik wilde. Ik zat veel te twijfelen tussen de R zowel in 26 als 32" versie, maar in de winkel kon ik qua beeldkwaliteit niet veel verschil vinden.
En de S vond ik er toch nog wat gaver uitzien door de zilveren rand eronder. En ben toch uiteindelijk voor de 32" gegaan ipv de geplande 27". Vooral omdat ik toch vanaf 3 meter lekker wilde kijken en de 32" in de winkel toch veel meer vond aanspreken.

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze lcd tv! Ik heb zojuist aan de hand van dit topic de zaptijd aangepast en nu race ik toch lekker door alle zenders ;)

Goede beelkwaliteit moet ik zeggen. De analoge tv ziet er beter uit dan verwacht, zeker omdat wij 4 aansluitingen hier in huis hebben (een versterker en een 3 splitter). Het beeld ziet er beter bij de philips breeldbeeld 100hz beeldbuis die we ook in huis hebben staan.

De pc ziet er helemaal super eruit! In eerste instante gebruikte ik de resolutie 1280x786, maar daarbij kon de tv zich toch niet helemaal perfect scherpstellen doordat het niet helemaal 16:9 was.
Daarna met powerstrip aan de gang gegaan en daarmee gezorgd dat 1360x768 ook bij de windows instellingen te zien waren (dan kan je inprinciepe powerstrip weer verwijderen) en daarmee heb je toch weer wat beeldwinst. Alleen waren er nu wat wazige plekken zichtbaar, dus ik begon gelijk het handmatig via grof en fijn modus proberen in te stellen, maar wat ik probeerde er was steeds maar een waziger plek.
Tot ik op het idee kwam de tv automatisch te laten afstellen en gelijk had ik haarscherp beeld! Echt fantastische kwaliteit nu!
Vooral gamen is zeer stoer, goede kwaliteit en als de spellen geen breedbeeld ondersteunen ziet 1024x768 in 16:9 er helemaal niet verkeerd uit. Het scherm kan de snelste bewegingen prima aan, de 8ms zit dus helemaal goed.
De 'game-mode' bij dit toestel slaat nergens op. Wat er daadwerkelijk gebeurd is dat de kleurinstelling naar dynamic gaat en het geluid op de surround stand.
Wanneer de pc aanstaat kan je dus pip gebruiken. Ik zet dan de tv aan in de rechteronderhoek, ideaal dat je ook het geluid van de subtuner aan kunt zetten. Dus kan je gewoon tijdens het gebruik van de pc lekker tv kijken!

Tot ik de dvd-kwaliteit even ging proberen. Hmm...daar schrok ik toch wel beetje van. Een enkele jaar oude JVC dvd-speler doet toch niet echt zijn dienst. Het geluid is perfect, dat loopt via mijn versterker namelijk, maar het beeld lijkt gewoon op die van de analog tv. Terwijl dit nog een stuk beter zou moeten zijn natuurlijk.
Nu zitten er geen hippe aansluitingen op, ik heb het nu via de s-video kabel aangesloten. En een dvd met een breeldbeeld waarde van 2.35:1 is ook niet echt een pretje. Het is zo smal dat je zelfs op de tv nog maar een half beeld over hebt. Nu kan je met de zoom-functie nog wel wat spelen, maar veel wordt het niet. Een 1.85:1 dvd is opzich wel lekker kijken.

Het geluid is van de tv niet veel, maar dat staat toch altijd uit. Ik heb het geluid via mijn versterker lopen en komen via mission speakers toch lekker vet eruit. Wel geinig als je de externe speakers en de tv speakers allebei aanzet. Dan hoor je toch dat er ergens een vertraging zit, maar gelukkig kan ik hier geen hinder van ondervinden wanneer tv zit te kijken.

Het Dynamic Contracts ben ik ook niet over te spreken. Vooral bij praatprogramma's met ondertiteling is het goed te zien wanneer hij dimt, als er een andere camerapunt genomen wordt. Opeens wordt de witte letters veel doffer of helderder.
Gelukkig is dit niet bij de pc-modus en dan is het opeens lekkerder een film via de pc te kijken.
Met de helderheid van deze tv is ook niks mis, vooral het wit is zo fel dat het gewoon zeer aan je ogen kan doen. Dus ik heb een spaarstand aanstaan en gebruik eigen instellingen met een lagere helderheid.
Wat ook wat minder is de zwart-waarde van de tv. Dit had van mij toch ook wat beter gemogen, met veel zwart in beeld zie je toch dat het meer op donkergrijs lijkt.

De afstandbediening is best aardig. De vorm is niet handig, aan de onderkant is hij bol, dus hij stuitert/glijdt regelmatig op de grond. Verder kan je wel veel bedienen via de afstandsbediening.

Heeft iemand nog ideeën/oplossingen van mijn dvd-problemen?
En ik dacht het dynamic contract uit kon, maar kon het niet vinden in het service menu :D

Zo..dat was wel weer even een leuk review. Lamme handen van het typen :P Ik zal zo eens een foto plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een fotootje :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.riczun.nl/files/forum/samsung-le32s71b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb het kleinere broertje, de 27 inch. In het service menu heb ik dynamisch motion uitgezet, wat vele malen beter is. Hij paste bij donkere beelden het licht aan, wat ik niet mooi vond.

Over die dvd speler: sluit hem eens aan op component, als je dvd speler dat ondersteund. Als dat niet wil, scart. Even progressive scan aanzetten, en genieten maar.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ik heb een samsung LE27T51B op mijn pc aangesloten, en alles werkt perfect (1024x768)
alles blijft binnen beeld en alles, alleen als ik hem via DVI aansluit word me beeld fuzzy en stuitert hij door me scherm.. .. gewoon op 1024x768, terwijl hij deze via normale kabel wel me pc perfect weergeeft :? :?
doe ik een andere modi dan gebeurt hetzelfde..of hij word te groot..en dan past hij zichzelf niet aan.. ook al stel ik in op auto reducen tot screen.. .. Nieeeett echt handig, iemand de oplossing voor handen toevallig ??

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:35:
Ik heb het kleinere broertje, de 27 inch. In het service menu heb ik dynamisch motion uitgezet, wat vele malen beter is. Hij paste bij donkere beelden het licht aan, wat ik niet mooi vond.

Over die dvd speler: sluit hem eens aan op component, als je dvd speler dat ondersteund. Als dat niet wil, scart. Even progressive scan aanzetten, en genieten maar.
Bedankt voor je bericht, ik ga eens kijken wat de dvd-speler voor aansluitingen heeft.
Ik laat het nog weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:13:
[...]

Bedankt voor je bericht, ik ga eens kijken wat de dvd-speler voor aansluitingen heeft.
Ik laat het nog weten :)
Ik ben benieuwd ;)

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ignore

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb de samsung le26r32 en sinds enkele dagen knippert er af en toe een rijtje groene pixels in het scherm, niet altijd opdezelfde plaats maar vaak wel ongeveer. Heb ik hier te maken met een aftakelend beeldscherm of een slecht signaal? Hij doet het niet altijd en er zit ook niet een bepaalde regelmaat in.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:44

EraZor

Don't mention the war

Heb inmiddels enkele dagen een 32r71 staan, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben! Ik kijk gewoon analoog via de casema, maar het analoge beeld is echt niet verkeerd (wel goede bekabeling etc. uiteraard. Het dvd beeld via scart ziet er goed uit, maar via component is het fantastisch! ik heb idd wel de instellingen op film staan zodat je geen dynamisch contrast hebt. Is dat sowieso ergens handmatig uit te zetten?

Ik ga waarschijnlijk wel over naar digitaal, aangezien ik m'n oude vhs recorder wil vervangen door een pvr (denk aan de DCB-P850R).

Wat betreft het geluid...och het valt me niet eens zo tegen. Voor muziek is 't niks, maar was ook op het ergste voorbereid na de verhalen hier. Voor 'normale' tv (nieuws etc.) vind ik 't prima.

Al met al een prima ding wat mij betreft.

Iemand nog iedeen voor het zelf fabriceren van een muurbevestiging? Ik vind 150€ voor een beugel echt van de zotte nl...

edit:

kan iemand bevestrigen dat de aansluiting idd vesa 200x200 is?

[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 02-01-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

haha, je gaat me toch niet vertellen dat je zo voor die TV zit als je hem gebruikt om te gamen? Met je toetsenbord en muis daar? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Trotse eigenaar van een 40F71, prijs 2350 zonder Samsung korting (wel kaart opgestuurd, dus die 150 komt nog). Conclusie tot nu toe, ongelooflijk wat een apparaat >:) !!!! Zoals eerder aangekaart is het geluid minder, maar voor tv te kijken vindt ik het aanvaardbaar (je went er snel aan). Zeer groot pluspunt vindt ik dat met de TV afstandbediening de decoder en dvd speler kan besturen. Voor kleine specifieke dingen moet ik helaas wel eens teruggrijpen naar de andere AB's.

Bronapparaten:
Microsoft Xbox 360 via VGA
Had persoonlijk iets meer verwacht van de 1080p (1920x1080 pixels) resolutie, de spellen lijken niet scherper dan met m'n oude 26inch LCD-TV die 1280x768 pixels had. Dat betekend gelukkig wel dat het iig niet slechter is geworden vanwege het beeldformaat-verschil tussen de schermen. Nu heb ik alleen spellen die volgens de verpakking 1080i maximaal zijn, dus misschien dat er nog verbetering in zit. Plus dat spellen zelf nu nog schijnbaar maar 720p kunnen leveren. Kleine tip, m'n xbox 360 was nog ingesteld op 1280x768, dat pikte de 40F71 niet (not supported). Je kunt de xbox 360 resetten (qua resolutie) met "Y" en de rechter trigger in te houden tijdens het booten, dan schakelt hij terug naar 640x480 pixels. Vervolgens had ik beeld en kon ik omhoog naar 1920x1080.

Samsung DCB H360R - HDTV decoder
Dure HDMI kabel gekocht, was een beetje bang omdat het een van de eerste batch HDTV decoders was dat ik problemen zou hebben met de HDMI uitgang. Echter functioneerde alles prima, zoals ik al gewend was icm oude lcd-tv en de component aansluiting. Echter viel mij op dat ik bij Discovery HD geen geluid meer had. Ik zag dat die zender dolby 5.1 uitzend en de tv kan dit schijnbaar niet aan via de HDMI aansluiting. In het menu van de decoder kun je 5.1 laten omvormen naar PCM en toen had ik wel geluid, echter liep het beeld nu niet samen met het geluid. Oplossing was een optische kabel leggen naar de homecinema receiver. Dus als ik naar deze zender kijk moet ik ook 5.1 luisteren , luxe problemen ;).

Samsung DVD-HD850 - upconverting DVD speler
Tweede HDMI aansluiting gebruikt voor m'n dvd speler. Deze speler had ik op voorhand gekocht en altijd gebruikt via scart op m'n oude scherm. Echter wilde ik nu wel eens zien of de HDMI werkte en de 1080i upconvert functie. Dit werkte prima, de tv geeft idd aan dat ie 1920x1080 op 50hz krijgt aangeboden. Alleen ben je op dat moment ZEER teleurgesteld, als je de beeldkwaliteit ziet van DVD materiaal. Nu snap ik dat de DVD speler geen informatie kan laten zien wat niet beschikbaar is op de DVD schijf zelf (en het dus simpelweg verzint <- upconverting), maar het is dieptriest om te bekijken nu. Wederom luxe problemen, ik ga iig wachten dat de Samsung BD-P1000 Bluray speler wat goedkoper wordt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Hi

Ik wil misschien een LE40F71 maar naar lezen van het overscan probleem ben ik er niet meer zeker van. Is dit probleem alleen bij de 1 batch/serie leveringen. En hoe zit het met die update?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
DFC-Neo: lees het topic eens door zou ik zeggen, de antwoorden op je vragen staat op verschillende plaatsen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

DFC-Neo schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:54:
Hi

Ik wil misschien een LE40F71 maar naar lezen van het overscan probleem ben ik er niet meer zeker van. Is dit probleem alleen bij de 1 batch/serie leveringen. En hoe zit het met die update?
Volgens mij heb ik het probleem niet, zal straks eens kijken welke firmware ik erop heb. het ligt er ook aan wat je wilt gaan doen met de TV, overscan krijg je volgens mij alleen als je een pc of ps3 wilt aansluiten via de HDMI aansluiting. Met mijn dvd speler via HDMI en decoder via HDMI zie ik niet dat ik een stuk beeld mis (idem voor xbox 360 maar die zit aan de VGA).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

OK na wat zoekwerk....alle 32" samsungs zijn VESA 200x200 ;) Op www.samsung.de staan de vesa maten genoemd ipv "vogel's / audi pack".

[ Voor 37% gewijzigd door EraZor op 02-01-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al de 150 euro cashback gehad van samsung? zoja hoe lang heeft het geduurd voordat dat geld overgemaakt is?

ik heb mijn actie formulier aangetekend verstuurd op 7/12/06 en is 8/12/06 afgeleverd maar helaas nog niks gehoord van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn actie-coupon + benodigde papieren op 5 december verstuurd en heb sindsdien ook niks meer te horen gekregen.

Op de samsung site is nu ook niks meer te vinden over de actie. Wél weet ik mij nog te herinneren dat elke correspondentie over deze actie schriftelijk diende plaats te vinden en wel vóór 14 Januari.

Kennelijk is er iets aan de hand waardoor iedereen die in december zijn/haar actie coupon heeft ingestuurd nog niets heeft gehoord/gehad.

Ik vind het in ieder geval een vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hm ik krijg mn LE40F71B dus niet geupdate. Blijft op trying to connect staan.

Ik baal er ook stevig van dat ik zon kutbeeld heb met mn xbox360 op component en dat Samsung dat 'afdoet' als zijnde een probleem met mn xbox.

Er werd eerder geopperd om serienummers te vergelijken, mijne heeft serienummer AGHJ3S2L900308B.

Geen idee hoe ik in het service menu moet komen, of om de huidige firmware versie te bekijken? Hoe zit dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:31:
[...]

haha, je gaat me toch niet vertellen dat je zo voor die TV zit als je hem gebruikt om te gamen? Met je toetsenbord en muis daar? }:O
Nou je zal het niet geloven, maar bij het gamen doe ik het toch wel vrij vaak eigenlijk :+

Maar nu zoals bij fora lezen, enz ga ik toch wel 1,5 meter naar achteren. Dat is dan toch een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-07 12:02
Heb sinds een week de 32n71b thuis staan: prachtig scherm en beeld via analoog (Casema) valt me 100% mee, is vanaf 3m gezien zelfs haarscherp. Probleem: wilde gisteren mijn dvd speler (philips dvp630) aansluiten via component: krijg dan eerst flikkerend beeld met allerlei kleuren door elkaar (duurt 1 of 2 seconden) en vervolgens melding "geen signaal" afgewisseld met "niet ondersteund". De TV heeft wel een verbinding want hij geeft bij de sources aan dat de component aansluiting wordt gebruikt. Nu las ik in deel 3 dat ene tuuterdetuut hetzelfde probleem had en door groenhou werd vervolgens aangegeven dat je in het menu van de dvd speler moet aangeven dat die de component aansluiting moet gebruiken: maar hoe doe je dat als je geen beeld hebt (of moet ik nu eerst andere kabel kopen (scart, s-video) en maar hopen dat die het wel doet?)? En ben benieuwd of dat idd de oplossing was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Sluit je dvd speler ff met scart aan, stel 'm in dattie component moet gebruiken, scart d'r uit, component d'r in. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
Mothergoose schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:53:
[...]

Er is vandaag iemend van Selctro langs geweest voor het gaatje, dit is dan ook opgelost.

Alleen wist deze monteur helemaal niets van de overscan update, hij had er zelfs nog nooit van gehoord. Helaas maar ik ben dus niet veel wijzer, alleen dat het wel degelijk invloed heeft op je garantie als je de update zelf uitvoerd, omdat het een niet door Samsung erkende update betreft.

Helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Mothergoose schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:07:
[...]

Er is vandaag iemend van Selctro langs geweest voor het gaatje, dit is dan ook opgelost.

Alleen wist deze monteur helemaal niets van de overscan update, hij had er zelfs nog nooit van gehoord. Helaas maar ik ben dus niet veel wijzer, alleen dat het wel degelijk invloed heeft op je garantie als je de update zelf uitvoerd, omdat het een niet door Samsung erkende update betreft.

Helaas ;(
Haha grappig is dat. Wie heeft die update dan gemaakt en ook aan een gebruiker opgestuurd. De kerstman zeker?

Ik begin me echt enorm te storen aan bedrijven die net doen alsof hun neus bloeden. Dat overscan nou wel of niet hoort bij de functionaliteit van de TV is nog discussie over te voeren. Maar de problemen met de flikkerende kleuren in movie mode is gewoon 100% een bug en dat moeten ze gewoon oplossen (en dan kunnen ze ook wel meteen het overscan probleem oplossen). Het hebben van een een probleem is 1 ding.. maar zelfs het steeds ontkennen dat er uberhaupt een probleem is (of dat het niet eerder is gemeld) is een 2e.

Ik heb zo'n idee dat we als consument steeds meer en meer gaan pikken van fabrikanten. Het is eigenlijk onze plicht om tegen fabrikanten in te gaan als ze een niet volledig goed produkt leveren. Maar het kost tegenwoordig zoveel moeite.. ik ben er ook schuldig aan om niet altijd mijn mond open te trekken en de defecten maar gewoon te accepteren :|

Of ben ik nu te dramatisch O-)

[ Voor 6% gewijzigd door JinZa op 03-01-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:13:
Heeft er iemand al de 150 euro cashback gehad van samsung? zoja hoe lang heeft het geduurd voordat dat geld overgemaakt is?

ik heb mijn actie formulier aangetekend verstuurd op 7/12/06 en is 8/12/06 afgeleverd maar helaas nog niks gehoord van ze.
Heb je 1 deel van de serienummer opgestuurd of beide delen die identiek zijn?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

yah schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Ik heb er maar 1 opgestuurd en wel geld terug gekregen. Duurde wel een maandje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
JinZa schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:08:
[...]

Haha grappig is dat. Wie heeft die update dan gemaakt en ook aan een gebruiker opgestuurd. De kerstman zeker?

Ik begin me echt enorm te storen aan bedrijven die net doen alsof hun neus bloeden. Dat overscan nou wel of niet hoort bij de functionaliteit van de TV is nog discussie over te voeren. Maar de problemen met de flikkerende kleuren in movie mode is gewoon 100% een bug en dat moeten ze gewoon oplossen (en dan kunnen ze ook wel meteen het overscan probleem oplossen). Het hebben van een een probleem is 1 ding.. maar zelfs het steeds ontkennen dat er uberhaupt een probleem is (of dat het niet eerder is gemeld) is een 2e.

Ik heb zo'n idee dat we als consument steeds meer en meer gaan pikken van fabrikanten. Het is eigenlijk onze plicht om tegen fabrikanten in te gaan als ze een niet volledig goed produkt leveren. Maar het kost tegenwoordig zoveel moeite.. ik ben er ook schuldig aan om niet altijd mijn mond open te trekken en de defecten maar gewoon te accepteren :|

Of ben ik nu te dramatisch O-)
Ik vrees dat je inderdaad gelijk hebt, ik blijf overigens wel zeuren bij Samsung m.b.t. de overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:36

Shrien

frequent snoozer

Hey, ik ben van plan een tft scherm als pc monitor én tv te gebruiken, maar nu hoor twijfel ik tussen de Samsung LE32R32B en de LE32S71B..

Het enige échte verschil wat ik kan vinden is dat de LE32S71B een betere Dynamic Contrast heeft.

Anders zat ik er nog aan te denken om aan een kleinere versie te nemen.. de 26" of 27" versies van beide bovenstaande schermen.. Dit omdat ik toch best dichtbij mijn scherm ga zitten ( 0,5 meter ).

LE32R32B 32" € 759,00 || LE26R32B 26" € 598,95
LE32S71B 32" € 723,04 || LE27S71B 27" € 568,71

Een verschil dus van ongeveer 20 á 30 euro, terwijl het Dynamische Contrast beter is van de goedkopere..

Ik zal er dan wel geen verstand van hebben, maar kan iemand mij uitleg en advies geven ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skalma
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-07 12:02
EraZor schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:00:
Sluit je dvd speler ff met scart aan, stel 'm in dattie component moet gebruiken, scart d'r uit, component d'r in. Klaar.
Bedankt Erazor: werkt perfect en vooral met progressive een zeer strak beeld! Nu nog m'n laptop aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackman
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Shrien schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:55:
Hey, ik ben van plan een tft scherm als pc monitor én tv te gebruiken, maar nu hoor twijfel ik tussen de Samsung LE32R32B en de LE32S71B..

Het enige échte verschil wat ik kan vinden is dat de LE32S71B een betere Dynamic Contrast heeft.

Anders zat ik er nog aan te denken om aan een kleinere versie te nemen.. de 26" of 27" versies van beide bovenstaande schermen.. Dit omdat ik toch best dichtbij mijn scherm ga zitten ( 0,5 meter ).

LE32R32B 32" € 759,00 || LE26R32B 26" € 598,95
LE32S71B 32" € 723,04 || LE27S71B 27" € 568,71

Een verschil dus van ongeveer 20 á 30 euro, terwijl het Dynamische Contrast beter is van de goedkopere..

Ik zal er dan wel geen verstand van hebben, maar kan iemand mij uitleg en advies geven ? :)
Volgens mij is de kijkhoek van de le32s71b ook groter.

Overigens is de LE26R32B nu bij de De Block voor 500 euro te koop :)

[ Voor 8% gewijzigd door Crackman op 03-01-2007 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Topicstarter
Crackman schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Nee kijkhoek is precies hetzelfde. Denk dat hij zijn besluit zal moeten maken op het design want verschillen zijn gewoon heel moeilijk te onderscheiden tussen de r en s. Dus even specs naast en elkaar leggen. Je moet jezelf ook niet blind staren op de prijzen want bij sommige modellen ondanks ze verouderd zijn blijven toch op een bepaald prijs niveau steken om zo het imago van een bepaald serie hoog te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 03-01-2007 20:39 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04-2023
yah schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Heb het toevallig net vandaag binnen gekregen, alleen deel 1 opgestuurd op 1 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Crackman schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Oeh, indeed :) Alleen staat het er een beetje raar.. * LCD-TV 24" T/M 27" *
[klik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd...
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:32
ik heb een klein probleempje met mn LE 32S71.
Als eerste had ik de instellingen van het service menu op papier overgenomen zodat ik ze later weer terug kon zetten.
Toen ben ik met wat instellingen gaan spelen. Nu ben ik er achter gekomen dat de instellingen van het menu "3 W/b" voor iedere bron afzonderlijk zijn in te stellen. Hierdoor heb ik achteraf dus niet alle waarden op papier staan.
Voor tv heb ik de waarden nu dus weer netjes terug staan, als ik deze waarden voor de pc ingang toepas klopt er uiteraard niks van!
Is er iemand met een LE32S71 die de waarden van het "3 W/b" menu zou willen laten weten? Ik heb vooralsnog deze waarden voor het tv kanaal bij pc staan:
131, 128, 128, 126, 137, 125, 128, 128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
even een vraagje over de samsungs in het algemeen; op mijn JVC CRT is het zo dat een uitzending automatisch switched naar 16:9 als het breedbeeld is, en dat een 4:3 uitzending op een speciale manier wordt vergroot; door aan de zijkant iets meer op te rekken als in het midden, waardoor er een natuurlijker ogend beeld ontstaat

Doet de samsung lcd (F71 bijvoorbeeld) ook zoiets? Of rekt hij het hele beeld gewoon op en krijg je dikke koppen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Phusebox schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:55:
even een vraagje over de samsungs in het algemeen; op mijn JVC CRT is het zo dat een uitzending automatisch switched naar 16:9 als het breedbeeld is, en dat een 4:3 uitzending op een speciale manier wordt vergroot; door aan de zijkant iets meer op te rekken als in het midden, waardoor er een natuurlijker ogend beeld ontstaat

Doet de samsung lcd (F71 bijvoorbeeld) ook zoiets? Of rekt hij het hele beeld gewoon op en krijg je dikke koppen?
Ik heb de F71 en daar kun je bij een 4:3 uitzending kiezen uit:
  • uitvergroten tot 16:9 (dikke koppen)
  • zoom (proportioneel uitvergroten, maar boven en onder valt er een flink deel van het beeld weg)
  • 3:4 breed (De breedte van het scherm vullen en iets oprekken. Boven en onder valt er een klein beetje van het beeld weg. Je kunt zelf naar boven of naar onder laten verschuiven zodat de ondertitels nog wel passen en de logo's boven aan het scherm iets wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Mijn r71 geeft gewoon dikke koppen iig....(helaas ;))

spuit...111. Zoals ^ dus...

[ Voor 22% gewijzigd door EraZor op 04-01-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
EraZor schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:22:
Mijn r71 geeft gewoon dikke koppen iig....(helaas ;))

spuit...111. Zoals ^ dus...
Bij mij zijn er bij Zoom géén dikke koppen. En bij Breed 4:3 maar een beetje te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik switch gewoon continue eigenlijk (LE40R72B). Voor mij geen ramp want ik kijk niet veel tv, maar het is wel een nadeel te noemen dat de Samsungs niet automatisch switchen inderdaad.
Maar 4:3 kijken op 16:9 zal ik dus nooit doen. En zoomen op 4:3, tja dan mis je weer van alles...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Het wordt tóch de LE26R32 denk ik bij de Block, dit omdat 'ie redelijk goedkoop is en goede specs heeft. én omdat een 32" scherm simpelweg niet makkelijk op mijn bureau past :)

Vanmiddag of morgen even kijken bij de Block denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Zijn er Samsung lcd die 1080P over vga en/of component kunnen accepteren en weergeven en die rond de €2000 euri kosten?
Ik zag foto's van die 37" full hd Sharp icm xbox (1080i ivm nog geen hdmi) en die waren fantastisch!
Hebben jullie ook zulk mooi beeld?
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=437300&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:51:
Ik switch gewoon continue eigenlijk (LE40R72B). Voor mij geen ramp want ik kijk niet veel tv, maar het is wel een nadeel te noemen dat de Samsungs niet automatisch switchen inderdaad.
Maar 4:3 kijken op 16:9 zal ik dus nooit doen. En zoomen op 4:3, tja dan mis je weer van alles...
Ik zet hem bij een 4:3 uitzending altijd op "breed 4:3". Die vind ik het minst vervelend. Het is inderdaad heel vervelend dat de tv dit niet zelf automatisch kan en dat je telkens moet wisselen met het P-size knopje. Mijn vorige (een loewe) deed het wel vanzelf.

Het wordt gewoon eens hóóg tijd dat we alles in écht breedbeeld gaan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17maart schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:12:
Het wordt gewoon eens hóóg tijd dat we alles in écht breedbeeld gaan krijgen!
Hear hear. Dat zeker ! :)

Ik heb overigens nog een tip voor mensen met Samsungs en die een pc eraan hebben hangen via VGA:
Zelf heb ik een pc met een Asus 7600GS, deze heeft een component uitgang. Deze uitgang gebruik ik in dualview opstelling, dus ik heb mijn tv nu via VGA én component aangesloten. Ik heb het 2e scherm ingesteld op 720p, en ik kijk al mijn films nu dus via de componentkabel. Dit geeft voor films (ik download veel DVD's) een significant beter resultaat dan VGA !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Hoe gaat de R72 (37 of 40 inch) om met z'n VGA/HDMI input vanaf een pc ?
Is dit 1 op 1 zonder overscan of is er wel overscan ? En de S71(37 of 40) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:45:
Hoe gaat de R72 (37 of 40 inch) om met z'n VGA/HDMI input vanaf een pc ?
Is dit 1 op 1 zonder overscan of is er wel overscan ? En de S71(37 of 40) ?
VGA 1:1
HDMI zeer zeker niet. (zelf uitgeprobeerd dankzij koppigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Heeft iemand al met succes iets af kunnen lezen via de usb aansluiting van een samsung lcd tv (le40f71b). Ik heb een usb-stickje van 32MB en die vindt hij niet.

Ook mijn externe usb harddisk wordt niet opgemerkt. Het zou toch leuk zijn als je direct foto's of filmpjes zou kunnen tonen vanaf zo'n externe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

17maart schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:08:
Heeft iemand al met succes iets af kunnen lezen via de usb aansluiting van een samsung lcd tv (le40f71b). Ik heb een usb-stickje van 32MB en die vindt hij niet.

Ook mijn externe usb harddisk wordt niet opgemerkt. Het zou toch leuk zijn als je direct foto's of filmpjes zou kunnen tonen vanaf zo'n externe harddisk.
Ja hoor. Mn memory stick en memory cards worden gewoon herkend. Knoppie Wiselink geloof ik op je afstandsbediening als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijffelen of ik nu de 32N71 zal kopen, of een maatje groter, de 37R72

Ik vind de N serie een iets mooier beeld hebben en bovendien 2xHDMI, maar de R serie is in 37" te krijgen. 37" heeft toch net dat beetje extra impact vind ik. Waarom is er ook geen 37N serie gemaakt?

Hoe dan ook, in de winkel wordt ik niet veel wijzer, daar kan ik de analoge kabel niet vergelijken. En analoog is toch wel erg belangrijk voor mij. Digitaal ga ik pas overstappen als er wat meer HDTV uitzendingen op DVB-S2 komen.
Dus kan iemand mij meer vertellen over het verschil tussen de N71 en de R72 voor wat betreft de analoge ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:23:
[...]

VGA 1:1
HDMI zeer zeker niet. (zelf uitgeprobeerd dankzij koppigheid)
Ok tnx, dat is de R72 right ?
Iemand dezelfde ervaringen met de 37/40S71 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
InflatableMouse schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:34:
[...]

Ja hoor. Mn memory stick en memory cards worden gewoon herkend. Knoppie Wiselink geloof ik op je afstandsbediening als ik me niet vergis.
OK. bedankt, mijn memory cards gaan ook goed, maar via usb (ook na eerst knopje Wiselink) niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Gisteren is dan eindelijk mijn F71 omgeruild voor een nieuw exemplaar. Allereerst even gechecked op dode/luie pixels, maar daar is gelukkig geen sprake van. Geen probleem met de X360 op 1080p via component of VGA. Daarna meteen geprobeerd de firmware te updaten (zelfde DIY kabel / PC als vorige keer) en deze keer verliep de update vlekkeloos. Mijn oude F71 zal dus hoogstwaarschijnlijk zo'n niet te updaten mainboard hebben gehad. Mijn HTPC vervolgens aangesloten middels DVI->HDMI, Just Scan functie geactiveerd en zowel de desktop als een aantal native 1080p filmpjes afgespeeld in Media Center lijken keurig 1:1 te worden weergegeven. Mijn god, wat ziet dat er smakelijk uit :*) .

'k Ga vanaf nu maar eens gewoon genieten van mijn scherm en me niet al te veel meer te storen aan de struisvogelpolitiek van Samsung NL mbt de "niet officieel erkende" firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
zou ik een keertje dat kabeltje kunnen lenen ?

ik krijg van de week ook mijn F binnen.

Inderdaad Samsung beweert namelijk als je een dvd speler (blueray) hebt van samsung dat het 1:1 pixel mapping zou moeten zijn.

bij hdmi->dvi converter zou het signaal vern**kt worden en zo geen goed beeld geven.

de overscan op component zou volgens specificatie vallen.

firmware update wisten ze niets van, ik moest de forums maar met een korreltje zout nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Dukey schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:51:

<knip>
Samsung DVD-HD850 - upconverting DVD speler
Tweede HDMI aansluiting gebruikt voor m'n dvd speler. Deze speler had ik op voorhand gekocht en altijd gebruikt via scart op m'n oude scherm. Echter wilde ik nu wel eens zien of de HDMI werkte en de 1080i upconvert functie. Dit werkte prima, de tv geeft idd aan dat ie 1920x1080 op 50hz krijgt aangeboden. Alleen ben je op dat moment ZEER teleurgesteld, als je de beeldkwaliteit ziet van DVD materiaal. Nu snap ik dat de DVD speler geen informatie kan laten zien wat niet beschikbaar is op de DVD schijf zelf (en het dus simpelweg verzint <- upconverting), maar het is dieptriest om te bekijken nu. Wederom luxe problemen, ik ga iig wachten dat de Samsung BD-P1000 Bluray speler wat goedkoper wordt.
Kun je mij vertellen hoe je in de LE40F71B kunt zien welk signaal hij binnenkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
17maart schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Kun je mij vertellen hoe je in de LE40F71B kunt zien welk signaal hij binnenkrijgt?
Info knopje indrukken op de AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Mothergoose schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:21:
[...]

Info knopje indrukken op de AB
dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:38
is er de mogenlijheid om te zien welke firmware er op staat ?

krijg mijn LE46N71B dinsdag hopelijk binnen :D

[ Voor 5% gewijzigd door absrnd op 05-01-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft mijn Le32N71 ook upgradable firmware? ik zou eigenlijk niet weten waarvoor want mijn tv werkt volgens mijn weten helemaal goed, maar wie weet komen er dan leukere opties voor in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb der ff achteraan gebeld. Krijg mijn le40N71 ws woensdag of vrijdag binnen volgende week. :D:D.

Dan kan ik nog net die bon opsturen.

Ook meteen met Samsung gebeld, mocht het namelijk niet zo zijn dat ik em volgende week binnen krijg, dan krijg ik alsnog die 150 euro terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de LE32N71B opgehaald. Verbluffend mooi beeld! Maar als iemand ooit een manier weet om Dynamic Dimming wel uit te zetten (in andere beeldmodi dan 'Film') dan verneem ik dat graag. Wat een snertfunctie en erg vervelend dat het niet uit te zetten is. (terwijl het bij andere Samsung tv's wel kan) Afgezien daarvan is het een erg mooie tv met veel instellingen wat betreft kleur. Een aanrader dus.

Wat me echter wel helemaal hoteldebotel maakt is de verschillende beeldformaten die ik al tegenkwam op dvd en tv. Lord of the Rings DVD is blijkbaar super-de-super-breedbeeld want boven en onder heb ik behoorlijke zwarte balken. (beeldformaat staat wel op 16:9) 3D animatiefilm Cars levert kleine zwartbalken boven en onder op en een liveregistratie van een concert van Skinny Puppy past precies in het beeldformaat 16:9. Zijn er nou zoveel verschillende beeldformaten? Ook Fifth Element, waarbij op de doos beeldformaat 16:9 staat, levert grote zwarte balken onder en boven op, blijkbaar ook een superbreedbeelduitvoering. Of ik snap het niet goed, dat kan ook. :/

Bij tv-zenders is het al niet veel beter. De ene zender doet breedbeeld, de ander weer niet en soms zit het er nog tussenin ook geloof ik. Hopelijk komt er spoedig een standaard en zijn we van dat switchen af.

Wil je echt weten hoe verbluffend mooi het beeld van deze tv kan zijn; ga Cars bekijken, je weet niet wat je ziet. Maar ik moet er ook bijzeggen dat mijn vorige tv een 'gewone' 4:3 Philips was. Voor mij is het verschil overdonderend groot. :)

Als iemand nog vragen heeft over deze tv; ik zal mijn best doen ze te beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 09:06

MrDry

Desperados!

Gisteren ff bij de MM binnen gelopen. Bijna alle tv's hangen aan een gewoon kabel signaal. Lijkt nergens naar. Verkoper beaamde dit. Je mag de tv binnen 2 weken omruilen. Is iig iets maar een goed beeld in de winkel krijg je niet.

Zit alleen nog sterk te twijfelen over de maat. We zitten er bijna 4 meter vandaan. Heb nu 28". Ben bang dat 32" net te weinig extra is. Maar volgens mij is 37" bij samsung beetje een stiefkindje. Alleen een R en een S model. Als ik een 32" zou nemen zou ik toch zeker voor de N of M gaan...

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:57:

Weet iemand hier het antwoord ook op?
Ik heb een keer op internet gelezen dat de reden dat je een lcd-tv niet helemaal uit kan zetten, komt omdat dit slecht is voor tv en heeft met die kristallen te maken. Er moet juist altijd n heel klein beetje spanning op staan.
Ik denk dat met lcd t brandgevaar wel niet zal gelden, je hebt immers geen grote kast met stofnesten.
Nogmaals, het totaal uitzetten dmv stekker eruit is dus niet goed voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam ik toevallig tegen op http://www.medianieuwtjes.nl/content/view/1993/92/:
RTL: Breedbeeld uitzendingen in juni 2007
Geplaatst door Medianieuwtjes dinsdag, 21 november 2006 - 16:16 uur

RTL Nederland wacht een half jaar met de overgang naar breedbeeld-tv.

Aanvankelijk zouden RTL 4, 5 en 7 vanaf 1 januari 2007 alle programma’s in 16:9 beeldformaat uitzenden. Dat wordt verschoven naar juni 2007, blijkt uit een brief die RTL vorige week naar adverteerders stuurde. „We hoorden geluiden dat andere omroepen nog niet klaar waren”, aldus een woordvoerster van RTL. „In overleg met Talpa en de STER wachten we.”

De omroepen willen voorkomen dat adverteerders hun commercials in verschillende beeldformaten moeten aanleveren. Daarom past ook SBS (Veronica, SBS6 en Net5) zich aan de nieuwe overgangsdatum aan, aldus een woordvoerder in NRC Handelsblad. De Publieke Omroep gaat geleidelijk over en biedt nu 35 procent van de programmering in breedbeeldformaat aan. Vorig jaar besloot de NOS nog het WK Voetbal in 4:3 formaat uit te zenden omdat te weinig kijkers een breedbeeld-tv zouden hebben. Nu schat de Publieke Omroep hun aandeel op ruim vijftig procent.

Dus vanaf juni zou het al wat beter moeten worden. Zeggen ze. :+

Ook interessant voor mensen die nog niet doorhebben wat voor beeldformaten ze tegen kunnen komen:
http://www.dvdzine.nl/print.php?id=26&map=spotlight
Voor mij is het nu allemaal al ietsje duidelijker. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 20:49
Iemand enige ervaring met de Samsung LE32R32B Ik kan dit scherm bij mijn lokale dealer voor 640 euro meenemen. Het is waarschijnlijk al een oudere type, maar de prijs lijkt me wel oke.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
InflatableMouse schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:24:

Ik baal er ook stevig van dat ik zon kutbeeld heb met mn xbox360 op component en dat Samsung dat 'afdoet' als zijnde een probleem met mn xbox.

Er werd eerder geopperd om serienummers te vergelijken, mijne heeft serienummer AGHJ3S2L900308B.

Geen idee hoe ik in het service menu moet komen, of om de huidige firmware versie te bekijken? Hoe zit dat nou?
Je hebt die lijnen alleen wanneer je je xbox op 1080p zet en aangesloten op component?
Maar deze tv ondersteunt toch helemaal geen 1080p op component? Daarom zal 1080i het maximaal haalbare zijn via component.
Ik heb in ieder geval ook nog geen enkele tv gezien die 1080P via component ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:18:
[...]

Ik heb een keer op internet gelezen dat de reden dat je een lcd-tv niet helemaal uit kan zetten, komt omdat dit slecht is voor tv en heeft met die kristallen te maken. Er moet juist altijd n heel klein beetje spanning op staan.
Ik denk dat met lcd t brandgevaar wel niet zal gelden, je hebt immers geen grote kast met stofnesten.
Nogmaals, het totaal uitzetten dmv stekker eruit is dus niet goed voor de tv.
Okay dat is hartstikke mooi. Op zo'n antwoord zat ik te wachten. Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ferry34 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:26:
Maar deze tv ondersteunt toch helemaal geen 1080p op component?
Doet ie wel ;) .
InflatableMouse schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:24:

Dat probleem met de X360 op 1080p via component schijnt met de nieuwe firmware ook opgelost te zijn volgens enkele gebruikers op avforums (heb er zowel met mijn oude als nieuwe F71 btw nooit last van gehad). Maarja daar heb je natuurlijk weinig aan als je je toestel niet kunt updaten. Heb je al geprobeerd een vervangend (recenter) exemplaar los te peuteren bij je leverancier?

Mijn oude toestel (serial AGHJ3S2LB00747X) was ook niet te updaten en bij m’n nieuwe (serial AGHJ3S2LB03370P) was het een enkel probleem.

Om in het service menu te komen tik je op je ab de volgende toetsen in:
Power Off -> Info -> Menu -> Mute -> Power On
AiKoiN schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:34:
zou ik een keertje dat kabeltje kunnen lenen ?

ik krijg van de week ook mijn F binnen.
Waarom niet zelf maken? Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[quote]Dukey schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:51:
Trotse eigenaar van een 40F71, prijs 2350 zonder Samsung korting (wel kaart opgestuurd, dus die 150 komt nog). Conclusie tot nu toe, ongelooflijk wat een apparaat >:) !!!! Zoals eerder aangekaart is het geluid minder, maar voor tv te kijken vindt ik het aanvaardbaar (je went er snel aan). Zeer groot pluspunt vindt ik dat met de TV afstandbediening de decoder en dvd speler kan besturen. Voor kleine specifieke dingen moet ik helaas wel eens teruggrijpen naar de andere AB's.

Bronapparaten:
Microsoft Xbox 360 via VGA
Had persoonlijk iets meer verwacht van de 1080p (1920x1080 pixels) resolutie, de spellen lijken niet scherper dan met m'n oude 26inch LCD-TV die 1280x768 pixels had. Dat betekend gelukkig wel dat het iig niet slechter is geworden vanwege het beeldformaat-verschil tussen de schermen. Nu heb ik alleen spellen die volgens de verpakking 1080i maximaal zijn, dus misschien dat er nog verbetering in zit. Plus dat spellen zelf nu nog schijnbaar maar 720p kunnen leveren. Kleine tip, m'n xbox 360 was nog ingesteld op 1280x768, dat pikte de 40F71 niet (not supported). Je kunt de xbox 360 resetten (qua resolutie) met "Y" en de rechter trigger in te houden tijdens het booten, dan schakelt hij terug naar 640x480 pixels. Vervolgens had ik beeld en kon ik omhoog naar 1920x1080.

Vind je xbox360 op component niet iets mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[quote]Shiverzz schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:27:
[...]

Doet ie wel ;) .

[...]

Dat is geweldig dat die dat kan!
Ik zag foto's van iemand met zo'n sharp 37" full hd, maar die kon xbox360 alleen 1080i weergeven omdat die geen 1080P over component kon.
Maar ik moet zeggen, die foto's zagen er werkelijk fantastisch uit! Hebben jullie icm xbox360 ook zulke mooie beelden?
Ik zit n beetje te dubben tussen de samsung en de sharp.

http://www.avforums.com/f...hread.php?t=437300&page=1
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=437300&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat k pas geleden een aantal HDTV's zag ben ik helemaal verkocht, voorheen dacht ik dat het verschil met een gewone TV wel mee viel, maar wat een beeld. _/-\o_

Heb nu een 27" samsung op het oog de Samsung LE 27S71
Valt me op dat er haast geen 27" HDTV's te krijgen zijn, 26" of 32" zie ik veel vaker.
Is dit een beetje goede TV of al weer een wat ouder model, de LE-26R72 is namelijk kleiner maar wel stuk duurder.

Wat specs
8 ms reactietijd
3000 : 1 contrast (is dit dynamisch/marketingstruc?)
500 cd/m² helderheid
170 graden horizontale kijkhoek
170 graden verticale kijkhoek

Weet niet of het uitmaakt maar hij gaat vooral gebruikt worden voor de Wii.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 13:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.