Ik heb ondertussen iets meer dan een week de LE32S71B. Het was aanzetten en gelijk werken, echt alles werkte meteen. Gelukkig geen dode (sub)pixels
Het was wel nog een dilemma welk toestel ik wilde. Ik zat veel te twijfelen tussen de R zowel in 26 als 32" versie, maar in de winkel kon ik qua beeldkwaliteit niet veel verschil vinden.
En de S vond ik er toch nog wat gaver uitzien door de zilveren rand eronder. En ben toch uiteindelijk voor de 32" gegaan ipv de geplande 27". Vooral omdat ik toch vanaf 3 meter lekker wilde kijken en de 32" in de winkel toch veel meer vond aanspreken.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over deze lcd tv! Ik heb zojuist aan de hand van dit topic de zaptijd aangepast en nu race ik toch lekker door alle zenders
Goede beelkwaliteit moet ik zeggen. De analoge tv ziet er beter uit dan verwacht, zeker omdat wij 4 aansluitingen hier in huis hebben (een versterker en een 3 splitter). Het beeld ziet er beter bij de philips breeldbeeld 100hz beeldbuis die we ook in huis hebben staan.
De pc ziet er helemaal super eruit! In eerste instante gebruikte ik de resolutie 1280x786, maar daarbij kon de tv zich toch niet helemaal perfect scherpstellen doordat het niet helemaal 16:9 was.
Daarna met powerstrip aan de gang gegaan en daarmee gezorgd dat 1360x768 ook bij de windows instellingen te zien waren (dan kan je inprinciepe powerstrip weer verwijderen) en daarmee heb je toch weer wat beeldwinst. Alleen waren er nu wat wazige plekken zichtbaar, dus ik begon gelijk het handmatig via grof en fijn modus proberen in te stellen, maar wat ik probeerde er was steeds maar een waziger plek.
Tot ik op het idee kwam de tv automatisch te laten afstellen en gelijk had ik haarscherp beeld! Echt fantastische kwaliteit nu!
Vooral gamen is zeer stoer, goede kwaliteit en als de spellen geen breedbeeld ondersteunen ziet 1024x768 in 16:9 er helemaal niet verkeerd uit. Het scherm kan de snelste bewegingen prima aan, de 8ms zit dus helemaal goed.
De 'game-mode' bij dit toestel slaat nergens op. Wat er daadwerkelijk gebeurd is dat de kleurinstelling naar dynamic gaat en het geluid op de surround stand.
Wanneer de pc aanstaat kan je dus pip gebruiken. Ik zet dan de tv aan in de rechteronderhoek, ideaal dat je ook het geluid van de subtuner aan kunt zetten. Dus kan je gewoon tijdens het gebruik van de pc lekker tv kijken!
Tot ik de dvd-kwaliteit even ging proberen. Hmm...daar schrok ik toch wel beetje van. Een enkele jaar oude JVC dvd-speler doet toch niet echt zijn dienst. Het geluid is perfect, dat loopt via mijn versterker namelijk, maar het beeld lijkt gewoon op die van de analog tv. Terwijl dit nog een stuk beter zou moeten zijn natuurlijk.
Nu zitten er geen hippe aansluitingen op, ik heb het nu via de s-video kabel aangesloten. En een dvd met een breeldbeeld waarde van 2.35:1 is ook niet echt een pretje. Het is zo smal dat je zelfs op de tv nog maar een half beeld over hebt. Nu kan je met de zoom-functie nog wel wat spelen, maar veel wordt het niet. Een 1.85:1 dvd is opzich wel lekker kijken.
Het geluid is van de tv niet veel, maar dat staat toch altijd uit. Ik heb het geluid via mijn versterker lopen en komen via mission speakers toch lekker vet eruit. Wel geinig als je de externe speakers en de tv speakers allebei aanzet. Dan hoor je toch dat er ergens een vertraging zit, maar gelukkig kan ik hier geen hinder van ondervinden wanneer tv zit te kijken.
Het Dynamic Contracts ben ik ook niet over te spreken. Vooral bij praatprogramma's met ondertiteling is het goed te zien wanneer hij dimt, als er een andere camerapunt genomen wordt. Opeens wordt de witte letters veel doffer of helderder.
Gelukkig is dit niet bij de pc-modus en dan is het opeens lekkerder een film via de pc te kijken.
Met de helderheid van deze tv is ook niks mis, vooral het wit is zo fel dat het gewoon zeer aan je ogen kan doen. Dus ik heb een spaarstand aanstaan en gebruik eigen instellingen met een lagere helderheid.
Wat ook wat minder is de zwart-waarde van de tv. Dit had van mij toch ook wat beter gemogen, met veel zwart in beeld zie je toch dat het meer op donkergrijs lijkt.
De afstandbediening is best aardig. De vorm is niet handig, aan de onderkant is hij bol, dus hij stuitert/glijdt regelmatig op de grond. Verder kan je wel veel bedienen via de afstandsbediening.
Heeft iemand nog ideeën/oplossingen van mijn dvd-problemen?
En ik dacht het dynamic contract uit kon, maar kon het niet vinden in het service menu
Zo..dat was wel weer even een leuk review. Lamme handen van het typen

Ik zal zo eens een foto plaatsen