skelleniels schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:16:
[...]
Kaart was nog stabiel, heb dit nu trouwens teruggeklokt. Ik zit trouwens niet zoveel boven jouw speeds. Zolang hij niet vastloopt is er toch niets aan de hand. Ik heb trouwens nooit met atitool zo hoog gegaan. Ik ben daar max tot 635 core geweest omdat hij er boven vastliep. Vanaf dat ik artifacts merkte of vastlopers klokte ik wat terug, dan kan je nooit je kaart kapot maken, of ben ik nu verkeerd? Dit is toch een beetje de definitie voor het overklokken van een videokaart. Ohja, mijn kaart wordt nog steeds minder warm dan de jouwe. Dus waarschijnlijk kan ik sowieso hoger dan jij. Als je trouwens de reviews bekijkt zieje dat men vaak de 660 mhz voor de core haalt en boven de 2100 voor het mem.
Trouwens dat die pc soms niet goed opstart is ook niet goed voor je harde schijf

Daarom draai ik geen 3 ghz, maar 2,7 @ 1,3 volt. Je cpu is trouwens te warm en je doet nog door

Je moet hem echt onder de 60 graden houden.
edit: ik ben nu atitool 2 uren aan het draaien en daarna draai ik prime95 de hele nacht, als die stabiel zijn, denk ik dat het niet meer stabieler kan en laat ik het zo.
*Veel vastlopers kan wel nare gevolgen hebben voor een videokaart.
*Een intel core 2 duo heeft een max temp van 80°C.
voor dagelijks gebruik is onder 65°C aangeraden.
-Als je videokaart al boven de 635 core vastloop , niet goed. Zeker lager blijven.
-Iedere kaart heeft een ander potentieel kwa overclocken.
Dus nooit denken als hij dat kan bereiken dan kan ik dat ook.
-Mijn videokaart wordt maximaal 82°C @ 59% fan speed. Als ik mijn fan 100% laat blazen zit ik rond de 69-70°C. En wat ik je nog wil vertellen , mijn videokaart loopt pas vast bij een core van 670 en memory van 2110. En is trouwens nog volledig stabiel als je daar 5Mhz onder blijft. Alleen zie ik niet in waarom ik deze waarde 'zou aanhouden' omdat het grootste verschil zich tussen 575-630 en 1800-2000 bevind.
Bovendien is dat 2x opstarten helemaal niet erg. Dat is door de MSI dual bios cell.
Alleen vind ik irritant dat ik dit iedere keer moet doen. Mijn CPU @ 2.700Mhz wordt idle : 31°C en onder load 60°C. (Orthos 14 uur +).
Als ik mijn CPU @3.300Mhz doe , dan is die langer dan 14uur Orthos stable.
En die waarde of hoger ga ik ook aanhouden van zodra ik een Artic Freezer Pro 7 heb.
Ik heb de kaart 630/2000 lopen omdat XFX dat een goede referentie vind , een andere reden heb ik er niet voor.
Hetgeen men in reviews haalt 'je moet ook een lezen' er staat meestal bij dat ze op die waarde die zij maximaal vonden dat er meestal problemen optraden. En je kan je kaart 670/2200 laten lopen als dat bij jou zou gaan. Ik zou alleen het nut niet snappen om dit 24/7 te doen.
Nog eens.. ik hou 630/2000 aan en niet hoger omdat dit volgens XFX de beste snelheid is waarmee de kaart overweg kan. En waarmee de beste prestatie/levensduur kan bereikt worden.
Ik wil je niet afbreken , dat is niet de bedoeling van tweakers , we moeten elkaar gewoon tips geven
en helpen als we iets moeten weten. Ik geef je advies.. omdat je volgende week niet met een brakke kaart zou zitten.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 23-12-2006 18:30
]