Eren?

Mensen bidden direct tot maria? Bepleisteren hun kerk met bladgoud? Rennen rond in processies met stukjes beenderen of afbeeldingen van heiligen, (zoals het verkoren volk het gouden kalf in de woestijn, terwijl mozes de stenen tafelen uitbikte)
Dat ligt allemaal heel erg ver van de eenvoudige timmermanszoon die Jesus was, zijn discipelen, en de eerste scharen van volgelingen....
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 22:59:
[...]
Dan is het maar goed dat God genadig is en niet gelijk laat zien wat Hij in de kast heeft! Probeer het eens met wat anders, Mohammed, Allah, Mekka of weet ik veel wat. Waarom worden alleen christelijke 'termen' en Personen misbruikt om te vloeken? Alleen omdat het zo lekker klinkt? Zo naïef ben je toch zelf ook niet?
Staat zelfs in de tekst: Vloeken is aangeleerd, dus ook de manier waarop je vloekt.
Probeer in ieder geval gericht te quoten...

Als we massaal krachttermen van de islam zouden gaan gebruiken beseffen we ons heel goed dat de volgende terroristische aanslag op Nederland gericht zal zijn. Steeds meer mensen zijn er van overtuigd dat er 'iets' is, dus misschien zou het ook eens slim zijn om naar Christenen te luisteren die weten dat er 'meer' is, en ook weten wat er meer is en wat de uitwerking kan zijn van de woorden die mensen spreken.
Dat is een non-sense argument, tenslotte hebben christenen nog nooit een aanslag gepleegd in europa omdat hier zoveel gevloekt wordt...noch zullen ze dat doen als moslims massaal gvd gebinnen te roepen.
'allahverdomme' klinkt niet lekker, het arabische equivalent misschien wel, maar wij spreken hier geen arabisch

Sommige dingen zijn nu eenmaal 'universele wetten' die voor iedereen gelden, en dat zie je ook als je om je heen kijkt. Het voordeel van Christenen is dat zij weten waar die wetten vandaan komen en wat de gevolgen kunnen zijn van het spreken van bepaalde woorden, of het verrichten van bepaalde handelingen. Hoe denk je dat het komt dat de samenleving steeds verder verloedert terwijl iedereen zo graag zegt te willen dat het anders moet?
Welke universele wetten? Het nederlandse wetsysteem is gebaseerd op de bijbel, daar ontkomen we niet aan, maar je moet de nederlandse wet niet als universeel gaan stellen...of de bijbelse wetten..want in dat geval zullen ook hier de zieken buiten de stad gedumpt worden en vrouwen die overspel plegen worden gestenigd.....
En waarom denk jij dat de samenleving verloerdert? Omdat we lekker vloeken?
Hoe komt het dat sinds de ontkerkelijking het aantal tienerzwangerschappen, met bijbehorende ellende, abortussen met later nog veel grotere psychische schade, de explosieve toename van geweldsmisdrijven, de onmacht van justitie om iets nuttigs te doen, de verharding van de samenleving, enz, enz, een feit is?
Denk je dat dat 500 jaar terug beter was? Struikrovers, moord en doodslag, verkrachtingen waren er aan de orde van de dag..vind je het gek..iedereen liep met wapens...elke zoveel jaar was er oorlog of grootconflict...
De absolute criminaliteit stijgt misschien(hoewel dat eigenlijk meevalt als ik de bijvoorbeeld moordcijfers moet geloven), maar er zijn nu 3x zoveel mensen als 100 jaar geleden, mensen bewegen meer, bewegen sneller en verder dan ooit te voren...je kunt er gif op innemen dat het dan vaker botst, relatief gezien valt het allemaal best mee.
Abortussen beschow ik niet als een probleem, het is het lichaam van die meisjes, zij zijn er de baas over, niet ik. wie ben ik om te bepalden of anderen abortussen euthanasie plegen? Moet ik dan ook ingrijpen als ze zichzelf willen verminken met tatoeages en piercings? Of wanneer ze hun eigen hand willen afhakken? Dat moeten ze toch zelf weten?
En betreffende criminaliteit:
http://www.rtl.nl/(/actue...1500_minder_crimineel.xml
Tienerzwangerschappen:
In de hele wereld krijgt 6 % van de meisjes tussen de 15-19 jaar een kind. Dat lijkt heel weinig, maar er zijn ook heel veel mensen op de wereld.
In Nederland kregen de laatste paar jaren 4000 tot 4500 meisjes in die leeftijd een baby. Volgens zeer globale schattingen wonen er ongeveer tussen de 4000 en de 8000 tienermoeders in Nederland.
Er wordt maar heel soms een kind afgestaan ter adoptie.
In Nederland komt éénderde van de tienermoeders uit grote steden. Dat zijn vooral allochtonen. Onder Turkse meisjes worden 31 van de 1000 tieners moeder, bij Antilliaanse is dit 40 op de 1000 en onder Surinaamse 17 per 1000.
(
http://www.scholieren.com/werkstukken/26485)
Let op de zin: 'dit zijn vooral allochtonen', je kunt (ont)kerken wat je wilt maar daarmee mis je dus de probleem groepen waar de meeste tienerzwangerschappen voorkomen(ook al zijn de antillen hoofdzakelijk katholiek). Ook schijnt er een verband te zijn tussen sociale klasse en tienerzwangerschappen, geloof staat daar dus nogal los van.
De verloedering van de maatschappij is een mythe, vroeger werden mensen door het hele land vermoord maar hoorde je er nooit van...tijnzij het bekenden waren of als het in de buurt was. Als er nu een ruitje ingegooid word staat het al in de krant...door dat je er meer over leest, lijtk het eerder aan de orde van de dag....zelfde geld voor errorisme..er is nauwelijks kans op een aanslag hier, maar doordat er constant op gehamert word, worden mensen bang....200k professionals, jaja alsof een conducteur opgeleid(en gemachtigd) is als onderhandelaar wanneer zijn trein gekaapt is, of de postbode het kruit in de pakketjes kan ruiken....
En waarom zou je je winkel op zondag open willen doen? De consument kan zijn euro toch maar één keer uitgeven en of hij dat nou op dinsdag of op zondag doet maakt niet uit. Ik ben zelf kleine zelfstandige en fel tegen de zondagsopening om de doodeenvoudige reden dat ik dan helemaal geen vrije dag meer over heb. Er zijn betere manieren om die euro uit de zak van de consument te krijgen. Het beetje sociale leven wat er nog bestaat gaat zo helemaal op de schop.
gezien het aantal gemeenteraden dat heftig discussiert over koopzondagen, is er blijkbaar wel behoefte aan....tog best lastig om op zondag ergens primaire levensbehoeften als brood, pleepapier of luiers te ritselen....
Je moet het niet op jezelf betrekken..ik zie mezelf ook niet naar de winkel gaan op zondag, maar het feit dat in een vrije economie het verboden is je winkel open te doen, maakt het begrip vrij behoorlijk relatief....daarnaast HOEFT een winkelier de deuren niet te openen