Het kan zijn dat je je verwarming een paar graadjes hebt verhoogt. Daarmee stijgen de omgevingstemperatuur en het aantal graden van de GPU ook.
Lol, relax.DaMarcus schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:20:
[...]
Ja, dat snap ik ook nog wel 3 vertexshaders met 4 pipelines tegen 5 vertexshaders en 8 pipelines. Dan hoef je mijn niet te vertellen welke warmer wordt (jaja, de speeds tellen ook mee)
Dat jij het snapt is mooi, maar anderen die dat lezen wellicht niet.
Omgevingstemps kunnen inderdaad meespelen, maar ik denk niet dat er heel veel verschil zal zitten tussen gebruiksruimtes. Materiaal waarop je de laptop hebt staan is van invloed, evenals een wel of niet vrije omgeving. Als je outtakefan ergens tegenaan blaast en die lucht komt weer even hard terug blijft ie het ook best warm hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door B-Buster op 27-12-2006 19:24 ]
Ik krijg nu de keuze voor een Corsair DDR2-667 1GB latje voor 122,- ipv die g.skill. Heeft iemand dit latje naast een Nanya draaien in een A6T, A6Tc of A6M? Kon in dit topic iig niemand vinden..
Je krijgt die keuze van.. waar je je g.skill besteld had? Vertel, gaan ze hem uiteindelijk helemaal niet leveren? Dan ga ik ze door de telefoon trekken, hadden ze 6 wkn geleden ook mee kunnen komen
Zaterdag kan ik je het antwoord vertellen of dit samenwerkt met een Nanya reepje.GremliN-Online schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:42:
Ik krijg nu de keuze voor een Corsair DDR2-667 1GB latje voor 122,- ipv die g.skill. Heeft iemand dit latje naast een Nanya draaien in een A6T, A6Tc of A6M? Kon in dit topic iig niemand vinden..
@B-Buster: Ja, heb ze gister ene mailtje gestuurt en ze wisten nog niet wanneer het kon worden geleverd, Dit boden ze als alternatief aan.
@DaMarcus: Prima, dat zou heel mooi zijn als je dat voor me zou kunnen doen.
EDIT: Toch maar alvast besteld, op het Asus Forum was er iemand die er geen probs mee had
.
EDIT: Toch maar alvast besteld, op het Asus Forum was er iemand die er geen probs mee had
[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 28-12-2006 13:34 ]
Het voordeel is wel dat ik kan testen op het Intel- en AMD-platform.GremliN-Online schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:21:
EDIT: Toch maar alvast besteld, op het Asus Forum was er iemand die er geen probs mee had.
Evt. probs laat ik weten
Intel maakt niet uit. Ik denk dat ik eigenlijk niet eens naar de A6T hoef te kijken, alleen een Turion 64 X2 met die latjes, aangezien de controller ingebakken is.
Ik zit te twijfelen tussen het upgraden van mijn geheugen of van mijn harde schijf. Ik vind dat het opstarten van applicaties zoals Photoshop en Illustrator te lang duurt.
Op dit moment zit er in mijn Asus A6T een reepje van 1 GB PC5300 geheugen en een 100 GB Fujitsu ATA-6 5400 RPM schijf. Indien ik ga uitbreiden zit ik aan het Kingston KVR667D2S5/1G geheugen of de Hitachi E7K100 (7200 RPM) te denken. Nu is mijn vraag met welke van de twee opties is de meeste prestatie winst te boeken??
Op dit moment zit er in mijn Asus A6T een reepje van 1 GB PC5300 geheugen en een 100 GB Fujitsu ATA-6 5400 RPM schijf. Indien ik ga uitbreiden zit ik aan het Kingston KVR667D2S5/1G geheugen of de Hitachi E7K100 (7200 RPM) te denken. Nu is mijn vraag met welke van de twee opties is de meeste prestatie winst te boeken??
poeh denk dat het allebei nauwelijks zal helpen. Check je geheugenverbruik eens tijdens/ na het opstarten van photoshop... Ik verwacht dat het upgraden van de hdisk meer effect zal hebben dan je RAM upgraden, maar het ligt r maar net aan wat je allemaal op de achtergrond hebt draaienSjaakmeister schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:17:
Ik zit te twijfelen tussen het upgraden van mijn geheugen of van mijn harde schijf. Ik vind dat het opstarten van applicaties zoals Photoshop en Illustrator te lang duurt.
Er draait niet veel bijzonders op de achtergrond, tijdens het opstarten van Illustrator of Photoshop komt het geheugenverbuik eigenlijk niet over de 60%.savale schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:24:
[...]
poeh denk dat het allebei nauwelijks zal helpen. Check je geheugenverbruik eens tijdens/ na het opstarten van photoshop... Ik verwacht dat het upgraden van de hdisk meer effect zal hebben dan je RAM upgraden, maar het ligt r maar net aan wat je allemaal op de achtergrond hebt draaien
Even los van de vraag of het beter is voor de Adobe-programma's, wat zal het effect van de upgrade van of het geheugen of de harddisk hebben op games ?? (games zoals: HL-2 epi1, GTA SA, NFS MW, FarCry, The Godfather, GTR2)
En indien ik overstap op Vista van welke van de beide opties heb ik dan het meeste profijt?
[ Voor 5% gewijzigd door Sjaakmeister op 29-12-2006 11:41 ]
Geheugen! Zeker met Vista aangezien ik nu op 750MB zit met wat muziek, MSN en firefox. Verder zal de HDD wel iets helpen, de laadtijden worden korter, maar dan nog zal het bij enkele seconden blijven. Verder kan je met Vista een USB stick (groter dan 256MB) inzetten als extra geheugen (ReadyBoost) wat programma's ook sneller zal laten opstarten. Ik zou het geheugen nemen iig.
Op Vista doe ik er iig zo'n 20 seconden over om het te starten, maar toen dacht ik na, het zijn toch allemaal losse bestanden, en dus wordt er veel gezocht, verwacht niet veel winst met een andere HDD, 2-3 seconden sneller gok ik. Die moet je toch wel kunnen overleven
Edit:
Geheugen binnen. Lijkt goed te werken. Weet iemand waarmee je kunt kijken of het dualchannel? CPU-Z e.d. werken niet onder vista, iig niet goed genoeg
.
Op Vista doe ik er iig zo'n 20 seconden over om het te starten, maar toen dacht ik na, het zijn toch allemaal losse bestanden, en dus wordt er veel gezocht, verwacht niet veel winst met een andere HDD, 2-3 seconden sneller gok ik. Die moet je toch wel kunnen overleven
Edit:
Geheugen binnen. Lijkt goed te werken. Weet iemand waarmee je kunt kijken of het dualchannel? CPU-Z e.d. werken niet onder vista, iig niet goed genoeg
[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 29-12-2006 17:00 ]
Ook niet met Program Compability e.d. dat je dan CPU-Z aan de praat krijgt?GremliN-Online schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:49:
Edit:
Geheugen binnen. Lijkt goed te werken. Weet iemand waarmee je kunt kijken of het dualchannel? CPU-Z e.d. werken niet onder vista, iig niet goed genoeg.
Merk je een groot verschil t.o.v. 1GB in Vista? Ik ben alweer op XP gestapt aangezien een stabiel systeem voor mij. In januari / februari zal ik weer overstappen op Vista. Maar dan wel een legale Vista Ultimate
[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 29-12-2006 21:43 . Reden: typo ]
Naja upgraden van beide zal wel helpen lijkt me.
Geheugen->Wanneer je programma's geladen zijn werken ze snel. (Of meer programma's openen)
Hardeschijf-> Wanneer je programma's gaat laden (naar je ram) is het sneller.
Geheugen->Wanneer je programma's geladen zijn werken ze snel. (Of meer programma's openen)
Denk dat je dan toch beter RAM kan halenb, Die HDD gaat je 2-3 seconden schelern, dat RAM gaat er voor zorgen dat je Games op hogere detailskan spelen, grotere/meer plaatjes in PS kunt bewerken e.d. Voor Vista kan je een Memory stick er in proppenen als ReadyBoost gebruiken, dat zal ook heel wat schelen.
CPU-Z in compability e.d. wil ook niet.
Edit:
Denk idd dat het dualchannel loopt, Van een 4.5 op memory naar een 5.4 gegaan
Heb nog niet echt gezien verder, vuurwerk afsteken, KAS-rookbom bouwen en werken.. Ik zie wel dat ik nu standaard 900MB gebruik ipv 700MB, maw Vista heeft weer wat RAM opgeëist om zo apps sneller te starten.
CPU-Z in compability e.d. wil ook niet.
Edit:
Denk idd dat het dualchannel loopt, Van een 4.5 op memory naar een 5.4 gegaan
Heb nog niet echt gezien verder, vuurwerk afsteken, KAS-rookbom bouwen en werken.. Ik zie wel dat ik nu standaard 900MB gebruik ipv 700MB, maw Vista heeft weer wat RAM opgeëist om zo apps sneller te starten.
[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 30-12-2006 01:45 ]
Hebben jullie ook last van dat de x700 mobile niet meer wordt ondersteund door de ati 6.12 driver? Als ik m toch installeer met die driver mod tool dan doet ie niks meer na een reboot...
Mocht het iemand wel gelukt zijn dan hoor ik dat graag!
Mocht het iemand wel gelukt zijn dan hoor ik dat graag!
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 23:25:
Naja upgraden van beide zal wel helpen lijkt me.
Ik zie door de bomen het bos even niet meer.GremliN-Online schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:38:
Denk dat je dan toch beter RAM kan halen, Die HDD gaat je 2-3 seconden schelern, dat RAM gaat er voor zorgen dat je Games op hogere detailskan spelen, grotere/meer plaatjes in PS kunt bewerken e.d. Voor Vista kan je een Memory stick er in proppenen als ReadyBoost gebruiken, dat zal ook heel wat schelen.
Het is zo dat de Adobe producten lijken vast te lopen bij het opstarten, dat doen ze niet, maar het lijkt wel zo. Dit kenmerkt zich door het verdwijnen van de werkbalk waarop je kan lezen: bestand, bewerken, view, enzovoort. Hij wordt wit, en in de titelbalk komt te staan dat de toepassing niet reageert. Na een aantal seconden laad hij dan wel juist in, en kan ik werken.
Ik heb al een nieuwe install gedaan, en dit heeft het probleem niet verholpen. Ik ben er daarom van uit gegaan dat het aan een van de beide onderdelen ligt, of de harde schijf, of het geheugen.
Als ik het verhaal van Gremlin-Online zo lees, denk ik dat geheugen de beste optie is, maar BoyzNDaHood's verhaal vermeld dat het opstarten van programma's sneller gebeurd met een 7200 RPM schijf.
Ik kom er ff niet meer uit. Ik ga er nog eens heel goed over nadenken.
Je zou eens een HDD review moeten zoeken, op GoT (misschien wel de TS) staat wel één waar het verschil is getest. Bij mij wordt photoshop CS2 helemaal niet wit, tenminste niet alsik hem niet wegklik. Ik kan prima photoshoppen met die HDD. Ook een buurjongen op een oudere laptop photoshopt prima op een oude 4200rpm HDD, ook helemaal niks mis mee.
Waar ik nu aan denk btw: Je kunt iig beter wachten met een HDD, Over een tijdje komen die hybride dingen uit, daar zit flash geheugen op. Zo hoeft de HDD minder te worden gebruikt (opspinnen) waardoor je langer op de accu kunt. Ook zullen door dat geheugen apps nog sneller worden gestart, lijkt me igg als je een HDD wilt handiger om daar op te wachten. Dit is overigens wel alleen voor Vista.
Waar ik nu aan denk btw: Je kunt iig beter wachten met een HDD, Over een tijdje komen die hybride dingen uit, daar zit flash geheugen op. Zo hoeft de HDD minder te worden gebruikt (opspinnen) waardoor je langer op de accu kunt. Ook zullen door dat geheugen apps nog sneller worden gestart, lijkt me igg als je een HDD wilt handiger om daar op te wachten. Dit is overigens wel alleen voor Vista.
[ Voor 36% gewijzigd door GENETX op 30-12-2006 14:27 ]
Ik heb een aantal reviews gevonden van de Hitachi schijf die ik er eventueel in wil zetten, en die is in alle opzichten sneller als de Fujitsu die er nu in zit. Alleen ligt dit probleem nu aan de HD, of aan het geheugen, of komt het gewoon door een 1.6 Ghz proccessor terwijl ik een 3 Ghz Desktop-processor gewent ben.GremliN-Online schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:03:
Je zou eens een HDD review moeten zoeken, op GoT (misschien wel de TS) staat wel één waar het verschil is getest. Bij mij wordt photoshop CS2 helemaal niet wit, tenminste niet alsik hem niet wegklik. Ik kan prima photoshoppen met die HDD. Ook een buurjongen op een oudere laptop photoshopt prima op een oude 4200rpm HDD, ook helemaal niks mis mee.
En wachten op hybride, tja, ik weet het niet, dat is misschien wel een slim idee.
Vandaag de geheugen bankjes (2x 1GB) opgehaald en ja het werkt.
Dual Channel aan de praat en ik heb toch het gevoel dat het nu net wat lekkerder loopt met 2GB. Ook het opstarten gaat ietwat sneller en multi-tasken is niet meer zo'n probleem 
Helaas moet ik nog tot dinsdag wachten voor mijn externe HD van 1TB
haha een TB, ik doe het maar met een 2.5" van 160gigDaMarcus schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:54:
Vandaag de geheugen bankjes (2x 1GB) opgehaald en ja het werkt.Dual Channel aan de praat en ik heb toch het gevoel dat het nu net wat lekkerder loopt met 2GB. Ook het opstarten gaat ietwat sneller en multi-tasken is niet meer zo'n probleem
Ja, ik had een externe HD (Digiconnect dingetje bij MyCom vandaan) i.c.m. Western Digital WD800VE (80GB 5400RPM 2.5"), maar die schijf is dood en gaat terug naar de winkel (binnen de garantie). Dit koste mij ook 2 USB-poorten maar dat vond ik geen probleem.
Het grappige van de aankomende externe HDD is dat je die schijven in RAID0 kan draaien. WTF moet je met 2x 500GB in RAID0 als je die externe HDD toch aansluit via USB 2.0 of FireWire 400 / 800?
Aankomende donderdag 24-uur LAN-party met kameraden (in totaal zo'n 16 man excl. XBox'ers). Laptop mee en de rest van de meuk (ja, ook de externe HDD) en gamen maar!
Nou maar weer ietwat ontopic gaan?
Het grappige van de aankomende externe HDD is dat je die schijven in RAID0 kan draaien. WTF moet je met 2x 500GB in RAID0 als je die externe HDD toch aansluit via USB 2.0 of FireWire 400 / 800?
Aankomende donderdag 24-uur LAN-party met kameraden (in totaal zo'n 16 man excl. XBox'ers). Laptop mee en de rest van de meuk (ja, ook de externe HDD) en gamen maar!
Nou maar weer ietwat ontopic gaan?
[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 30-12-2006 19:09 . Reden: kleine typo ]
Ik heb nu ook een ASUS A6T, maar ik krijg het maar niet mogelijk om draadloos internet te krijgen.
Gisteren ben ik er 4 uur mee bezig geweest, toen had ik eindelijk eens connectie en toen dacht ik dat het wel goed zat. Probeer ik het vandaag weer, noppes.
Ik heb mn netwerk onbeveiligd om het te proberen, de laptop ziet hem wel, maar als ik connectie wil maken (zowel met de windows software als met de asus tool) dan maakt hij maar geen connectie. Heeft iemand een oplossing want ik word er moe van...
De firewall van Windows heb ik uit staan, heb geen anti-virus software erop (schone XP Pro installatie) en alle drivers zijn geinstalleerd
Gisteren ben ik er 4 uur mee bezig geweest, toen had ik eindelijk eens connectie en toen dacht ik dat het wel goed zat. Probeer ik het vandaag weer, noppes.
Ik heb mn netwerk onbeveiligd om het te proberen, de laptop ziet hem wel, maar als ik connectie wil maken (zowel met de windows software als met de asus tool) dan maakt hij maar geen connectie. Heeft iemand een oplossing want ik word er moe van...
De firewall van Windows heb ik uit staan, heb geen anti-virus software erop (schone XP Pro installatie) en alle drivers zijn geinstalleerd
[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 30-12-2006 20:16 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Appart, je WLAN staat zo te zien wel aan lijkt me (Fn+F2). Driver en utility opnieuw proberen te instaleren, kijken of hij niet in Windows/Asus staat uitgesteld. Nooit problemen mee gehad...
Sjaakmeister: Dat komt denk ik door je config. Nog nooit last gehad met photoshop dat de balk wit is voor een tijdje. Is het zo dat je dan al allemaal foto's open hebt? In dat geval moet je gewoon je geheugen upgraden omdat het dan volzit en je laptop moet swappen met de HDD terwijl alles anders in het geheugen zou passen. Ik denk dat een re-install van windows nog meer wonderen zou doen
(make sure dat C: ook iets van 2-3GB minstens vrij heeft voor swap).
Verder maakt de Turion 64 X2 TL-52 gehakt van je P4 3.0GHz, slecht excuus dus
Sjaakmeister: Dat komt denk ik door je config. Nog nooit last gehad met photoshop dat de balk wit is voor een tijdje. Is het zo dat je dan al allemaal foto's open hebt? In dat geval moet je gewoon je geheugen upgraden omdat het dan volzit en je laptop moet swappen met de HDD terwijl alles anders in het geheugen zou passen. Ik denk dat een re-install van windows nog meer wonderen zou doen
Om een of andere reden doet hij het nu wel, alleen als ik het onbeveiligd doe.
Doe ik WPA-PSK of een andere, dan kan hij geen connectie maken terwijl ik wel hetzelfde wachtwoord etc instel.
Doe ik WPA-PSK of een andere, dan kan hij geen connectie maken terwijl ik wel hetzelfde wachtwoord etc instel.
Thanx voor je reply's BTW, erg waardevolGremliN-Online schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:19:
Sjaakmeister: Dat komt denk ik door je config. Nog nooit last gehad met photoshop dat de balk wit is voor een tijdje. Is het zo dat je dan al allemaal foto's open hebt? In dat geval moet je gewoon je geheugen upgraden omdat het dan volzit en je laptop moet swappen met de HDD terwijl alles anders in het geheugen zou passen. Ik denk dat een re-install van windows nog meer wonderen zou doen(make sure dat C: ook iets van 2-3GB minstens vrij heeft voor swap).
Om te beginnen heb ik eergisteren een re-install van windows gedaan en heeft dit het probleem niet verholpen. Op de C: schijf is nog 6 GB vrij voor de swap-file.
Ik heb op het moment dat de balk wit wordt, nog niets open, het gebeurd bij het opstarten van het programma, je krijgt dan eerst zo'n schermpje met allemaal dingen die worden ingeladen en dan op het moment dat de werkbalken (links en rechts) worden ingeladen en je als gebruiker dus in feite je bestand kan openen, dan wordt de balk waarin de optie 'bestand' staat wit. Ik moet hierbij dus wel opmerken dat ik een ongeduldig persoon ben, die tijdens het opstarten van Photoshop op internet zit te surfen om op die manier niet niets te zitten doen, ik maak gebruik van ALT + TAB om te kijken of Photoshop al klaar is met inladen.
Ik doe dit op mijn P4 3.0 Ghz desktop op precies dezelfde manier, alleen heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Maar, ik heb dit ook bij MSN Messenger, ook daar wordt de balk wit op het moment dat ik ga zitten ALT + TAB'en.
Ik heb even een vraagje:
Mijn vriendin heeft recent een A6Je laptop gekocht bij mediamarkt. Van te voren hebben we gevraagd welke voorwaarden er waren als je de laptop terug wilde brengen. Het kwam er op neer dat dit niet meer ging zodra je de windows-installatie afgerond had.
In principe leek alles goed, maar opeens ontdekte mijn vriendin een dode pixel (dark-spot) exact in het midden van het scherm. Super irritant dus. Nu is mijn vraag: klopt het dat dit dus niet onder de garantie valt? Bij TFT schermen is het regelmatig dat er geen dode pixels in het midden mogen zitten (bij opdelen in 9 vlakken) maar bij, asus, laptops dus niet? Erg zonde, je zou er bijna een aantal bij willen maken
Mijn vriendin heeft recent een A6Je laptop gekocht bij mediamarkt. Van te voren hebben we gevraagd welke voorwaarden er waren als je de laptop terug wilde brengen. Het kwam er op neer dat dit niet meer ging zodra je de windows-installatie afgerond had.
In principe leek alles goed, maar opeens ontdekte mijn vriendin een dode pixel (dark-spot) exact in het midden van het scherm. Super irritant dus. Nu is mijn vraag: klopt het dat dit dus niet onder de garantie valt? Bij TFT schermen is het regelmatig dat er geen dode pixels in het midden mogen zitten (bij opdelen in 9 vlakken) maar bij, asus, laptops dus niet? Erg zonde, je zou er bijna een aantal bij willen maken
Voor kapotte/dode pixels, had je garantie moeten afsluiten vóór de aanschaf van de laptop. Het is daarom niet meer mogelijk hier garantie voor te claimen. Je kan wel bij MediaMarkt vragen of hun misschien een passende oplossing kunnen bieden, alleen verwacht ik hier niet veel van.
Nee, niet alleen bij Asus-laptops geldt dit, maar ongeveer iedere winkel waar ze notebooks verkopen, bieden ze zo'n pixel-verzekering aan.ruudonline schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:05:
INu is mijn vraag: klopt het dat dit dus niet onder de garantie valt? Bij TFT schermen is het regelmatig dat er geen dode pixels in het midden mogen zitten (bij opdelen in 9 vlakken) maar bij, asus, laptops dus niet? Erg zonde, je zou er bijna een aantal bij willen maken
Pixelgarantie ook bij de mediamarkt??DaMarcus schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:20:
[...]
Nee, niet alleen bij Asus-laptops geldt dit, maar ongeveer iedere winkel waar ze notebooks verkopen, bieden ze zo'n pixel-verzekering aan.
Zover ik weet bestaat er ook pixelgarantie bij MediaMarkt.
Probeer het eens met een WEP encryptie en stel vervolgens een kanaal in van 1 t/m 6. Ik kon hier het WLAN modem/router ook niet benaderen totdat ik hem van kanaal 11 terugzette naar 6.Christiano007 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:41:
Om een of andere reden doet hij het nu wel, alleen als ik het onbeveiligd doe.
hehe dat werkt idd welB-Buster schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:14:
[...]
Probeer het eens met een WEP encryptie en stel vervolgens een kanaal in van 1 t/m 6. Ik kon hier het WLAN modem/router ook niet benaderen totdat ik hem van kanaal 11 terugzette naar 6.
Weet iemand trouwens welke driver je moet installeren om de mode van de laptop te veranderen? (office, optimal performance (zoiets) etc.?)
dat heet power4gear en is te downloaden op de ASUS-website.
ik ben sinds eind september de gelukkige bezitter van een Asus A6vm, prima laptop, alleen waar ik mij aan erger is de (niet zo) krasbestendigheid van de laptop.
Ik heb aan de bovenkant vna de laptop (de "achterkant" van de monitor) allemaal krasjes en plekjes zitten. Geen diepe krassen, gewoon licht oppervlakkig. Ik vervoer mijn laptop altijd in een toshiba laptoptas met de bovenkant tegen de wand van de tas aan (zodat er niks wat in mijn tas zit tegenaan kan komen) en toch heb ik last van krassen.
Hebben meer mensen hier last van? En zou dit op te lossen zijn door bv van die autolakpoets (of poets je dan de lak van de case eraf?)
Ik heb aan de bovenkant vna de laptop (de "achterkant" van de monitor) allemaal krasjes en plekjes zitten. Geen diepe krassen, gewoon licht oppervlakkig. Ik vervoer mijn laptop altijd in een toshiba laptoptas met de bovenkant tegen de wand van de tas aan (zodat er niks wat in mijn tas zit tegenaan kan komen) en toch heb ik last van krassen.
Hebben meer mensen hier last van? En zou dit op te lossen zijn door bv van die autolakpoets (of poets je dan de lak van de case eraf?)
Vaak bu'j te bang!
Nooit met dat soort poets erop gaan. Dat spul haalt een heel dun laagje lak van het oppervlak af en op plastic is het zeker niet aan te raden dat te gebruiken.
Opzich heb ik niet veel te klagen over de krasbestendigheid. Er zitten wel wat krasjes op m'n A6T maar dat komt doordat er wat anders in de tas zat wat tegen de behuizing is aangekomen.
Opzich heb ik niet veel te klagen over de krasbestendigheid. Er zitten wel wat krasjes op m'n A6T maar dat komt doordat er wat anders in de tas zat wat tegen de behuizing is aangekomen.
ik he inderdaad ook op de achterkant wat krassen zitten, ook door vervoer met andere dingen in 1 tas. En helaas ook net links onder de trackpad ook en diepe kras zitten waarvan ik totaal niet zou weten hoe ie er is gekomen.B-Buster schreef op zondag 31 december 2006 @ 21:48:
Nooit met dat soort poets erop gaan. Dat spul haalt een heel dun laagje lak van het oppervlak af en op plastic is het zeker niet aan te raden dat te gebruiken.
Met al die poetsmiddeltjes moet je inderdaad niet experimenteren, het is net een schuurspons en het resultaat zal waarschijnlijk niet echt geweldig zijn.
Heb aan de achterkant wat rare vlekken, ook verkeerde tas
(Plastictas in mn normale tas tegen de regen, bleek in die tas nog wat troep te zitten,bah! ZBij mij zit recht van het touchpad nog wat, maar verder heb ik niks te klagen.
Volgens mij niet. En bij MM kan je gewoon je laptop inruilen binnen zoveel dagen. Ik weet niet of het na windows instalatie nog kan, maar wij hadden het gewoon gedaan. Bij ons kregen we gewoon een mediamarktbon (mja, wel kut dat het een hoge bedrag is). Gewoon proberen, ze hebben toch niet goed geld terug garantie.ruudonline schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:44:
[...]
Pixelgarantie ook bij de mediamarkt??
Bij MM volgens mij kan je GEEN pixelgarantie afsluiten. Overigens ook niet in veel normale winkels (normaal bedoel ik geen webshops). Ik heb mijne ook gekocht in een winkel en ik heb geen pixel garantie kunnen afsluiten (wat overigens gewoon dure crap is).Sjaakmeister schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:09:
Voor kapotte/dode pixels, had je garantie moeten afsluiten vóór de aanschaf van de laptop. Het is daarom niet meer mogelijk hier garantie voor te claimen. Je kan wel bij MediaMarkt vragen of hun misschien een passende oplossing kunnen bieden, alleen verwacht ik hier niet veel van.
Oja, kijk ff hier op deze pagina. Daar staat onderaan over TFT's van Asus.
B. TFT LCD Defect Policy
Ondanks de hoogst mogelijke standaarden, kan de complexe fabricage van thin-film transistor (TFT) liquid crystal display (LCD) schermen altijd lichte visuele imperfecties veroorzaken. Deze visuele imperfecties doen geen afbreuk aan de prestaties van uw ASUS-notebook. ASUS zal echter garantie verlenen op het TFT LCD-scherm van uw ASUS notebook indien er minstens: (a) 3 bright dots of 5 dark dots of 8 bright en/of dark dots totaal zijn; of (b) 2 aangrenzende bright dots OF 2 aangrenzende dark dots; of (c) 3 bright en/of dark dots zijn binnen een gebied van 15 mm in diameter. Dit zijn standaard TFT LCD-scherm garantievoorwaarden zoals geboden door TFT LCD-fabrikanten. ASUSTeK zal het product daarom naar eigen goeddunken repareren of vervangen.
Anoniem: 140712
Ik ben er sinds kort achter dat ik de microfoon in mijn A6T niet uit kan zetten
, dit is nogal vervelend aangezien de muziek als ik de bas te hoog zet begint te resoneren... Zijn er meer mensen met dit probleem? (Het ligt trouwens niet aan mijn versterker ofzo, als ik erin praat en ik zet het volume van mijn laptop hoog genoeg kan ik het ook horen). Ik heb de microfoon in Realtek Audio helemaal weg gedraaid, en ook in de volumeregeling van windows zelf
Ik ga maar eens een mailtje sturen aan Asus denk ik

nog nooit gemerkt, en ik heb mn muziek meestal niet te zacht staanAnoniem: 140712 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:36:
Ik ben er sinds kort achter dat ik de microfoon in mijn A6T niet uit kan zetten, dit is nogal vervelend aangezien de muziek als ik de bas te hoog zet begint te resoneren... Zijn er meer mensen met dit probleem? (Het ligt trouwens niet aan mijn versterker ofzo, als ik erin praat en ik zet het volume van mijn laptop hoog genoeg kan ik het ook horen). Ik heb de microfoon in Realtek Audio helemaal weg gedraaid, en ook in de volumeregeling van windows zelf
![]()
Hoelang kunnen jullie Divx kijken op de accu?
Ik hooguit 2 uur. Kost dat echt zoveel rekenvermogen ofzo? Valt me namelijk een beetje tegen. Ik heb hem al een keer gekalibreerd in de bios maar dat heeft geen effect, office en winamp en msn en internetten kan ik >3,5 uur.
Iemand tips om langer divx te kijken op 1 accu?
Ik hooguit 2 uur. Kost dat echt zoveel rekenvermogen ofzo? Valt me namelijk een beetje tegen. Ik heb hem al een keer gekalibreerd in de bios maar dat heeft geen effect, office en winamp en msn en internetten kan ik >3,5 uur.
probeer dit eens:Anoniem: 140712 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:36:
Ik ben er sinds kort achter dat ik de microfoon in mijn A6T niet uit kan zetten, dit is nogal vervelend aangezien de muziek als ik de bas te hoog zet begint te resoneren... Zijn er meer mensen met dit probleem? (Het ligt trouwens niet aan mijn versterker ofzo, als ik erin praat en ik zet het volume van mijn laptop hoog genoeg kan ik het ook horen). Ik heb de microfoon in Realtek Audio helemaal weg gedraaid, en ook in de volumeregeling van windows zelf
![]()
rechterklik op het geluids icon in de taakbalk
volume regeling openen
opties
eigenschappen
realtek hd input
en daar de mic uitvinken..
bij mij werkte dat
Anoniem: 203064
Een mogelijke tip: Heb je ook usb-apparaten aangesloten op je laptop? Een programmeerfout in de USB- en de ACPI-functionaliteit van Windows XP Service Pack 2 zorgt ervoor dat accu's tot 30 procent sneller dan normaal het geval is leeglopen wanneer een USB-apparaat is verbonden met een laptop. Volgens Microsoft hebben alleen bepaalde Intel-laptops last van het accuprobleem, iets wat bevestigd wordt door onderzoek van AnandTech:Opperhoof schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:10:
Hoelang kunnen jullie Divx kijken op de accu?
http://tweakers.net/nieuw...teit-aan-USB-2.0-bug.html
Weliswaar een (redelijk) oud nieuwsbericht, maar niet iedereen weet er misschien van. En dat terwijl Microsoft van tijd tot toch (stiekem) een update uitbrengt welke niet te downloaden/verkrijgen is via de Windows Update site.
Zelf ben ik sinds twee maanden in het bezit van een laptop/notebook van Asus met de volgende specificaties: Mobile AMD Turion 64 MT-32, 1800 MHz (9 x 200),1024 MB (PC2700 DDR SDRAM), 100 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100 (Hitachi), NVIDIA GeForce Go 7300 (256 MB) voor ernaast. Had namelijk niet zullke hoge eisen en deze voldoet prima.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 203064 op 02-01-2007 21:56 ]
In het nieuwsbericht waarnaar je verwijst staat dat dit voor Intel CPU's geld, kan dit ook voor AMD zo zijn?Anoniem: 203064 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:37:
[...]
Een mogelijke tip: Heb je ook usb-apparaten aangesloten op je laptop? Een programmeerfout in de USB- en de ACPI-functionaliteit van Windows XP Service Pack 2 zorgt ervoor dat accu's tot 30 procent sneller dan normaal het geval is leeglopen wanneer een USB-apparaat is verbonden met een laptop. Volgens Microsoft hebben alleen bepaalde Intel-laptops last van het accuprobleem, iets wat bevestigd wordt door onderzoek van AnandTech:
http://tweakers.net/nieuw...teit-aan-USB-2.0-bug.html
Weliswaar een (redelijk) oud nieuwsbericht, maar niet iedereen weet er misschien van. En dat terwijl Microsoft van
Je zegt dat Microsoft er wel een update voor heeft uitgebracht?? Kan je misschien vertellen waar deze te vinden is, of op welke naam ik moet zoeken, want ik kan hem zo niet vinden.
--> ahh, je hebt net je message ge-edit. Hij is dus nergens te vinden ?
[ Voor 3% gewijzigd door Sjaakmeister op 02-01-2007 21:59 . Reden: edit naar aanleiding van edit TwentyForce ]
de mijne (a6T) houdt het ook maar net 2 uur vol met het kijken van een Dvd-image. Valt me ook een beetje tegen. Tegenwoordig gooi ik m aan mn lcd-tv en dan ook maar meteen aan de stroom want dan gaat het heel snel met de batt.Sjaakmeister schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:58:
[...]
In het nieuwsbericht waarnaar je verwijst staat dat dit voor Intel CPU's geld, kan dit ook voor AMD zo zijn?
Je zegt dat Microsoft er wel een update voor heeft uitgebracht?? Kan je misschien vertellen waar deze te vinden is, of op welke naam ik moet zoeken, want ik kan hem zo niet vinden.
Iemand trouwens al accu's met een hogere capaciteit gevonden? Door de lastige plaatsing(voorin-onderaan) kan de accu niet veel groter worden, wat 9-cells accu's meestal wel zijn.
Anoniem: 203064
Sorry, ik moest nog even flink naar dat nieuwsbericht(je) met link naar die update zoeken: http://tweakers.net/meukt...attery-Drain-patch-4.htmlSjaakmeister schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:58:
[...]
In het nieuwsbericht waarnaar je verwijst staat dat dit voor Intel CPU's geld, kan dit ook voor AMD zo zijn?
Voor de rest weet ik niet of het ook voor AMD CPU's geldt. Misschien komen we daar met z'n allen wel achter dankzij dit topic tezijnertijd. Door de ervaringen en onderzoeken van anderen met een AMD CPU.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 203064 op 02-01-2007 22:38 ]
Zijn er geen losse battery-packs of losse accus te koop die je dmv een kabeltje gewoon aan de stroomaansluiting aan je laptop kan hangen? Dus ipv de transformator een accu..?
Ik denk dat ik morgen ook naar Asus mag gaan bellen.............Mijn harddisk is denk ik ook naar de eeuwige harddisk velden.Ghostrider(NL) schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:29:
Nou 2 weken terug was het zovermijn lieve laptopje had een bad sector op de harddisk
Dus Asus maar gebeld, ik al bang dat het een extreem lang verhaal ging worden, dus op voorhand al gevraagd of ze misschien alleen de hd om konden ruilen, maar nee kon niet hij moest daar heen.
Ik baalde wel maar ja prima wat moet dat moet. Nou ik het RMA formulier ingevuld en daar kwam de oranje bus voorrijden om Lappie te halen op weg naar Emmen. Dit was dus afgelopen donderdag ( 14-12 ).
En wat zag ik tot mijn blije verassing dinsdag in de mailbox --> een berichtje van TNT dat ze een pakketje hadden opgehaald bij Asus wat de volgende dag bij mij bezorgd zou worden. En ja hoor daar kwam die oranje bus om 13:45 de straat in rijden met Lappie aan boord. Volledig opnieuw gepreinstalled ( Wat niet hoefde van mij ) en met een gloedjenieuwe 100 GB harddisk die ( stiekem even toch getest) volstrekt in orde is.
Oftewel Asus heeft in 7 dagen tijd waar een weekend in zat, er voor gezorgd dat mijn laptop weer gefixt is. Waarvoor ik dan zeg: Hulde!!in een tijd waarin het maar normaal wordt geacht iets 4 weken kwijt te zijn! Voor mij nooit meer anders dan Asus ( Wat altijd toch al zo was maar nu nog even extra bekrachtigd
) Het kan dus toch nog tegenwoordig, een beetje service en klantgericht werken!
![]()
Ik heb trouwens een Z9200-PM740 oftewel de laptop die Mycom in de aanbieding had voor E 799,--
"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"
Ik begin me nu langzamerhand erg te ergeren aan het volume van mijn laptop. Hij maakt inmiddels meer lawaai dan een standaar systeem. De fan staat onafgebroken aan op vol volume ook als het scherm dicht is en er dus minder energie wordt verbrruikt. De achterkant voelt ook behoorlijk warm aan.
Is die nog op te lossen met een soort van driver probleem of moet ik deze laptop toch eens terugsturen naar Asus nu er nog garantie opzet. Is namelijk niet echt fijn dat een laptop zoveel geluid maakt.
Is die nog op te lossen met een soort van driver probleem of moet ik deze laptop toch eens terugsturen naar Asus nu er nog garantie opzet. Is namelijk niet echt fijn dat een laptop zoveel geluid maakt.
Dat lijkt me geen driver probleem.
Controleer je de temperatuur van je laptop ook, en zoja, hoe hoog wordt die?
Nou eens even een screenshotje van speedfan:Eddos schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:32:
Dat lijkt me geen driver probleem.

ik vind je remote temp en temp1 wel hoog. Die worden bij mij(a6T) pas zo hoog als ik een game speelJanuszjes schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:10:
[...]
Nou eens even een screenshotje van speedfan:
[afbeelding]
Is dat nog gemakkelijk te verwijderen of is dan het risico op beschadigingen te groot?hellboy123 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:24:
[...]
ik vind je remote temp en temp1 wel hoog. Die worden bij mij(a6T) pas zo hoog als ik een game speel. Misschien zit je koelsysteem vol met stof, dan werkt het allemaal niet zo lekker meer.
Als ik game dan zitten de temperaturen nog allemaal 10 graden hoger btw. Niet echt gezond.
[ Voor 10% gewijzigd door janklp op 03-01-2007 12:29 ]
Gewoon eens de stofzuiger voor de ventilatie gaten houden lijkt me, dat zal wel geen kwaad kunnen
Inderdaad ja, bij mij hetzelfde.hellboy123 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:24:
[...]
ik vind je remote temp en temp1 wel hoog. Die worden bij mij(a6T) pas zo hoog als ik een game speel. Misschien zit je koelsysteem vol met stof, dan werkt het allemaal niet zo lekker meer.
Lijkt me dus niet echt helemaal kloppen als je gewoon idle aan het werken bent.
Oh, nog een offtopic tipje, als je een screenshot van 1 bepaald programma wil maken moet je alt+printscreen doen, ipv printscreen en vervolgens uitknippen wat je wil hebben
Stuk handiger
[ Voor 18% gewijzigd door sOid op 03-01-2007 13:02 ]
Zo ik heb de stofzuiger bij mn fan gehouden! Scheelt 10 tot 20 graden en heel wat temperatuur tot nog toe! Gelukkig maar
Misschien iets voor in de sp? Kan me voorstellen dat na verloop van tijd (lees 1,5 jaar) en intensief gebruik dit soort dingen zich voordoen.GremliN-Online schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:23:
Kijk, dat zijn mooie resultaten!
kijk dat zijn dus lonende resultatenJanuszjes schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:07:
Zo ik heb de stofzuiger bij mn fan gehouden! Scheelt 10 tot 20 graden en heel wat temperatuur tot nog toe! Gelukkig maar
Even een vraag. Ik heb vandaag naar Asus gebeld om daar mijn RMA aan te vragen voor mijn laptop. Dus ik heb de brief naar dat ventje gemaild en mijn laptop ingepakt enzo.
Maar nu vraag ik me af of ze mijn RMA wel accepteren aangezien de harddisk het nu weer even doet.
Gisteren bevroor het systeem dus met als resultaat 32 kb in beschadigde sectoren en dat mijn hele profiel + mijn documenten weg waren. Het is toch niet zo dat je harddisk een aantal beschadigde sectoren mag hebben?
Maar nu vraag ik me af of ze mijn RMA wel accepteren aangezien de harddisk het nu weer even doet.
Gisteren bevroor het systeem dus met als resultaat 32 kb in beschadigde sectoren en dat mijn hele profiel + mijn documenten weg waren. Het is toch niet zo dat je harddisk een aantal beschadigde sectoren mag hebben?
Ik had maar 4 KB aan bad sectors. Ik had wel een error code van DriveFitnessTest van IBM erbij gedaan die een faulty device rapporteerde ( De hd is een hitachi/ibm ) en dat heb ik dus ook op het formulier gezet en die is gewoon vervangen door een nieuwe harddisk.Matthijz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:48:
Even een vraag. Ik heb vandaag naar Asus gebeld om daar mijn RMA aan te vragen voor mijn laptop. Dus ik heb de brief naar dat ventje gemaild en mijn laptop ingepakt enzo.
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
savale in "Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7"
anyone? Lijkt me toch vrij vervelend dat de support nu al wegvalt!
@ GremliN-Online,
Ik heb even een vraagje voor je, of eigenlijk aan iedereen die Vista x64 al heeft draaien of heeft gedraaid op de A6T.
Wat zijn de grootste nadelen? Kan je er goed mee werken? Ik draai Vista nu op m'n desktop maar ga weer terug naar XP aangezien ik een aantal essentiële drivers nog niet kan vinden.
Kan je antwoord geven of de onderstaande software GOED werkt?
Opera
World of Warcraft
VLC media player (draait wel op m'n desktop Vista maar geen beeld
)
BSplayer
Adobe CS2
En aangezien er nog geen driver voor de CPU is voor Vista, maakt dat nou veel verschil op de accu of performance?
Ik heb even een vraagje voor je, of eigenlijk aan iedereen die Vista x64 al heeft draaien of heeft gedraaid op de A6T.
Wat zijn de grootste nadelen? Kan je er goed mee werken? Ik draai Vista nu op m'n desktop maar ga weer terug naar XP aangezien ik een aantal essentiële drivers nog niet kan vinden.
Opera
World of Warcraft
VLC media player (draait wel op m'n desktop Vista maar geen beeld

BSplayer
Adobe CS2
En aangezien er nog geen driver voor de CPU is voor Vista, maakt dat nou veel verschil op de accu of performance?
ik heb geen enkel van die programma's draaien op vista dus daar kan ik niets over zeggensOid schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:43:
@ GremliN-Online,
Opera
World of Warcraft
VLC media player (draait wel op m'n desktop Vista maar geen beeld)
BSplayer
Adobe CS2
BsPlayer 2.0 pro draait wel op vista, maar geeft af en toe errors
Nadelen:
-Cam werkt nog niet
-Nog geen goede ACPI ondersteuning. (Fn toetsen werken bijv niet behalve brightness e.d.)
Dat ACPI zorgt er voor dat de Turion nog niet terugklokt, iig niet gezien. Ik haal max 2.5 uur nu met wat brightness omlaag. Volume, WLAN e.d. is te regelen in mobility centre, voorlopig een vervanger die goed genoeg werkt tot Asus met de eigen zooi komt.
Voor de rest: GremliN-Online in "[Ervaringen] Asus A6 serie deel 6"
(die zou ook in de TS moeten, die link iig
). Verder is www.asustreiber.de een interresante site voor drivers.
Zelf heb ik nu 2GB en werkt perfect. Ook 1GB is te doen, echter is 2GB toch net ff iets fijner. Zelf merk ik geen prestatie verlies t.o.v. XP 32. Ook de beveiliging is een groot voordeel en aero ziet er gelikt uit. Ik vind het zeer prettig werken allemaal en was toch al uitgekeken op XP
.
Sommige programma's zullen een paar aanpassingen vereisen, zelf weinig last van. Soms (vooral spellen hier) is het nodig om spul als admin te draaien, dat heeft met de beveiliging te maken.
Alle spellen werken hier op het moment met dezelfde prestaties als XP. WoW speel ik niet. Opera gebruik ik ook niet, FF werkt iig prima, dus denk dat opera ook geen probs zal hebben. BSplayer, ken ik niet echt
. VLC player werkt prima, aero mis je dan wel tijdens afspelen. Adobe CS2 werkt ook prima. Beeld met VLC weet ik niet, het werkt prima hier, echter heb ik wel nVidia PureVideo geinstalleerd , misschien dat dat verschil maakt.
CPU driver zit btw in vista meegebakken.
-Cam werkt nog niet
-Nog geen goede ACPI ondersteuning. (Fn toetsen werken bijv niet behalve brightness e.d.)
Dat ACPI zorgt er voor dat de Turion nog niet terugklokt, iig niet gezien. Ik haal max 2.5 uur nu met wat brightness omlaag. Volume, WLAN e.d. is te regelen in mobility centre, voorlopig een vervanger die goed genoeg werkt tot Asus met de eigen zooi komt.
(die zou ook in de TS moeten, die link iig
Zelf heb ik nu 2GB en werkt perfect. Ook 1GB is te doen, echter is 2GB toch net ff iets fijner. Zelf merk ik geen prestatie verlies t.o.v. XP 32. Ook de beveiliging is een groot voordeel en aero ziet er gelikt uit. Ik vind het zeer prettig werken allemaal en was toch al uitgekeken op XP
Sommige programma's zullen een paar aanpassingen vereisen, zelf weinig last van. Soms (vooral spellen hier) is het nodig om spul als admin te draaien, dat heeft met de beveiliging te maken.
Alle spellen werken hier op het moment met dezelfde prestaties als XP. WoW speel ik niet. Opera gebruik ik ook niet, FF werkt iig prima, dus denk dat opera ook geen probs zal hebben. BSplayer, ken ik niet echt
Hartelijk dankGremliN-Online schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:03:
Nadelen:
-Cam werkt nog niet
(die zou ook in de TS moeten, die link iig). Verder is www.asustreiber.de een interresante site voor drivers.
Zelf heb ik nu 2GB en werkt perfect. Ook 1GB is te doen, echter is 2GB toch net ff iets fijner. Zelf merk ik geen prestatie verlies t.o.v. XP 32. Ook de beveiliging is een groot voordeel en aero ziet er gelikt uit. Ik vind het zeer prettig werken allemaal en was toch al uitgekeken op XP.
Alle spellen werken hier op het moment met dezelfde prestaties als XP. WoW speel ik niet. Opera gebruik ik ook niet, FF werkt iig prima, dus denk dat opera ook geen probs zal hebben. BSplayer, ken ik niet echt. VLC player werkt prima, aero mis je dan wel tijdens afspelen. Adobe CS2 werkt ook prima. Beeld met VLC weet ik niet, het werkt prima hier, echter heb ik wel nVidia PureVideo geinstalleerd , misschien dat dat verschil maakt.
Nog ff wat dingen backuppen en dan laat ik (waarschijnlijk vanavond) ook wel mijn ervaringen even weten
gewoon als dual-boot draaien? dan raak je je gegevens van je XP instal niet kwijtsOid schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:18:
[...]
Hartelijk dankIk ga ook eens een poging wagen
Nog ff wat dingen backuppen en dan laat ik (waarschijnlijk vanavond) ook wel mijn ervaringen even weten
Neh ik heb een hekel aan dualboot, nieteens ruimte voor trouwenshellboy123 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:02:
[...]
gewoon als dual-boot draaien? dan raak je je gegevens van je XP instal niet kwijt
Vanavond niet van gekomen, wel backups gemaakt van m'n bestanden enzo. Morgen misschien Vista er op zetten hoewel ik een dagje naar Rotterdam ga met m'n vader
Als ik hier kijk ( http://ati.amd.com/support/drivers/xp/mobility-xp.html ) toch echt wel! Je moet de mobility Radeon's kiezen op de site.savale schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:35:
Ik ben al de hele week bezig geweest mijn A6Va te backupen en te herinstalleren. Tot groot successavale schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:35:
Heb nu Patjes modtool gebruikt, met Catalyst 6.12. Helaas werkte dat niet.
Ik dacht dat het aan het feit lag dat je elke directory afzonderlijk moest modden met patjes tool, maar kun je dat eens testen Savale ? Want elke directory afzonderlijk modden met Catalyst 6.11 werkt wel.
Inmiddels draai ik Catalyst 6.11. Is zeer goed down te klokken zeg, ik ben onder de indruk, maar nog aan het testen.
Volgens mij was jij dat ook Savale die meer dan een halfjaar terug zei dat de nieuwere Catalyst beter te downklokken waren, doordat nu ook de memory gedownclocked werd ??
Anyways, ik draai nu ook RMCLOCK 2.2. Eigenlijk qua besturing minder fijn dan 2.0, maar mijn laptopje is weer stil, en zo vaak game ik ook weer niet.
De omegadrivers hoef je niet te proberen, want die draaien nog op de 6.9 versie.
Of je moet de logge drivers van Asus pakken, of de mobility versie van Ati.
Of je blijft gewoon even op 6.11, zoals ik nu ook doe.
7.1 komt eraan, dus dan worden een aantal problemen opgelost.
Ik gebruik nu ook de 6.11 drivers. Je moet inderdaad alle subdirs patchen met de modtool. De 6.12 laat zich hier dan wel installeren, maar na een reboot gaat het beeld op zwart en reset het systeem zich na een tijdje.W00fer schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:18:
[...]
Ik ben al de hele week bezig geweest mijn A6Va te backupen en te herinstalleren. Tot groot succes
Heb nu Patjes modtool gebruikt, met Catalyst 6.12. Helaas werkte dat niet.
Ik dacht dat het aan het feit lag dat je elke directory afzonderlijk moest modden met patjes tool, maar kun je dat eens testen Savale ? Want elke directory afzonderlijk modden met Catalyst 6.11 werkt wel.
Inmiddels draai ik Catalyst 6.11. Is zeer goed down te klokken zeg, ik ben onder de indruk, maar nog aan het testen.
Volgens mij was jij dat ook Savale die meer dan een halfjaar terug zei dat de nieuwere Catalyst beter te downklokken waren, doordat nu ook de memory gedownclocked werd ??
Anyways, ik draai nu ook RMCLOCK 2.2. Eigenlijk qua besturing minder fijn dan 2.0, maar mijn laptopje is weer stil, en zo vaak game ik ook weer niet.
De omegadrivers hoef je niet te proberen, want die draaien nog op de 6.9 versie.
Of je moet de logge drivers van Asus pakken, of de mobility versie van Ati.
Of je blijft gewoon even op 6.11, zoals ik nu ook doe.![]()
7.1 komt eraan, dus dan worden een aantal problemen opgelost.
Via de officiele weg zegt ATI gewoon bruut als je de mobility drivers wilt instaleren (6.12) dat de x700 niet wordt ondersteund.
Hopelijk is het een tijdelijke bug en wordt de x700 mob. weer netjes ondersteund in de 7.1 versie.
kijk dan eens naar dit regeltje:GremliN-Online schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:28:
[...]
Als ik hier kijk ( http://ati.amd.com/support/drivers/xp/mobility-xp.html ) toch echt wel! Je moet de mobility Radeon's kiezen op de site.
Notebook Manufacturers and System Integrators Supported:
bla bla bla...
daar staat geen asus tussen, stelletje smeerlappen

Die tool die je dan download zegt dan van: ga maar lekker bij asus zeuren

[ Voor 13% gewijzigd door savale op 04-01-2007 10:24 ]
Ik had een vraagje over de Webcam die op de laptop zit.
Ik zie bij Windows Verkenner een linkje staan en dan krijg je wel beeld.
Maar daar kan ik geen foto's mee maken. Zit er software op of moet ik nog iets installeren ?
Maar daar kan ik geen foto's mee maken. Zit er software op of moet ik nog iets installeren ?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik zie het nu ook idd, slaat nergens op. Bij nVidia is het ook zo triest, eigenlijk nog triester. Daar hebben alle GFX-en gewoon een bepaalde code die in de inf moet. Echter hebben ze die er niet bij gedaan..
Overigens is er wel support voor je X700 in Vista
Overigens is er wel support voor je X700 in Vista
de verkenner openen, webcam aanklikken. Dan zie je beeld. Dan klik je links onder "camerataken" op "een nieuwe foto nemen". Zo lukt het tenminste bij mijNeoMe schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:46:
Ik had een vraagje over de Webcam die op de laptop zit.
Yo Asusfans,
ik heb sinds deze zomer mijn eerste asus laptop gekocht. Een asus A6M. Nu is het al meerdere malen voorgevallen dat deze ineens helemaal uitvalt! Het maakt niet uit of ik gewoon op internet zit of met een ander programma bezig ben. In eens hoor je een soort van klik en schakelt het hele systeem zich uit! Behoorlijk irritant wanneer je net met je eindverslag voor school bezig bent
!!!!! Ik heb al een recovery gedaan, vista geprobeerd een andere versie van xp, maar het gebeurt nog wel eens?
Iemand een idee? RMA?
Alvast bedankt
Rick
ik heb sinds deze zomer mijn eerste asus laptop gekocht. Een asus A6M. Nu is het al meerdere malen voorgevallen dat deze ineens helemaal uitvalt! Het maakt niet uit of ik gewoon op internet zit of met een ander programma bezig ben. In eens hoor je een soort van klik en schakelt het hele systeem zich uit! Behoorlijk irritant wanneer je net met je eindverslag voor school bezig bent
Iemand een idee? RMA?
Alvast bedankt
Rick
Nee, kan niks vinden bij de webcam. Moet je software van asus hebben geinstalleerd ?
Is er software te vinden om foto's te maken of moet je alles print-screenen...
Inmiddels gevonden in een ander venstertje, maar wel weer raar dat je jezelf niet kunt zien als je foto maakt, maarja..niet zo belangrijk allemaal. Wel slecht dat er niks voor bijzit.
Is er software te vinden om foto's te maken of moet je alles print-screenen...
Inmiddels gevonden in een ander venstertje, maar wel weer raar dat je jezelf niet kunt zien als je foto maakt, maarja..niet zo belangrijk allemaal. Wel slecht dat er niks voor bijzit.
[ Voor 37% gewijzigd door NeoMe op 04-01-2007 15:01 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik doe gewoon Deze Computer, zie je zo'n BisonCam ofzo. Open je die, zie je camera taken-> foto maken. Je ziet gewoon je zelf als je foto maakt?
En Rcgzantvoo heb je al gekeken wat je temperatuur van je laptop is? Gebeurdt dit met of zonder accu erin?
En Rcgzantvoo heb je al gekeken wat je temperatuur van je laptop is? Gebeurdt dit met of zonder accu erin?
kijk eens wat je temperaturen zijn tijdens het gebruik. Als deze hoger dan normaal zijn kan je systeem vol zitten met stof. Houd dan een stofzuiger bij de ventilatierooster. Zijn je temps niet afwijkend, dan kan het misschien wel aan het geheugen liggen.Rcgzantvoo schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:39:
Yo Asusfans,
ik heb sinds deze zomer mijn eerste asus laptop gekocht. Een asus A6M. Nu is het al meerdere malen voorgevallen dat deze ineens helemaal uitvalt! Het maakt niet uit of ik gewoon op internet zit of met een ander programma bezig ben. In eens hoor je een soort van klik en schakelt het hele systeem zich uit! Behoorlijk irritant wanneer je net met je eindverslag voor school bezig bent!!!!! Ik heb al een recovery gedaan, vista geprobeerd een andere versie van xp, maar het gebeurt nog wel eens?
Iemand een idee? RMA?
Alvast bedankt
Rick
Heb je dit op de accu? Het is bij mij ook een paar keer gebeurt in het begin. Na een schone XP Pro Instalatie (niet gewone recovery) was het probleem weg bij mijn A6T. De A6T is gelijk aan de A6M kwa mobo en CPU-reeks, dus denk dat een schone instalatie met normale CD van windows Home (desnoods van het net halen omdat je geen normale CD krijgtRcgzantvoo schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:39:
Yo Asusfans,
ik heb sinds deze zomer mijn eerste asus laptop gekocht. Een asus A6M. Nu is het al meerdere malen voorgevallen dat deze ineens helemaal uitvalt! Het maakt niet uit of ik gewoon op internet zit of met een ander programma bezig ben. In eens hoor je een soort van klik en schakelt het hele systeem zich uit! Behoorlijk irritant wanneer je net met je eindverslag voor school bezig bent!!!!! Ik heb al een recovery gedaan, vista geprobeerd een andere versie van xp, maar het gebeurt nog wel eens?
Iemand een idee? RMA?
Alvast bedankt
Rick
Ik heb al een keer een schone instal gedaan en het gebeurt op de meest verschillende momenten. Gewoon tijdens een dvdtje kijken of typen of internetten... ik heb wel altijd de accu in de laptop zitten en meestal ook de netspanning aangesloten. Heb net ff gekeken wat de temperaturen deden met speedfan tijdens het kopieren van bestanden, installeren van software en het afdraaien van een dvd maar deze bleven onder de 55 graden?
Gevonden, ik ga altijd via windows verkenner en dan staat die linkse balk er niet bij. Wel als je hem nog een keer apart opent. TnxBoyzNDaHood schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:53:
Ik doe gewoon Deze Computer, zie je zo'n BisonCam ofzo. Open je die, zie je camera taken-> foto maken. Je ziet gewoon je zelf als je foto maakt?
doe eens een prime cpu en memtest.... http://sp2004.fre3.com/index.htmRcgzantvoo schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:01:
Ik heb al een keer een schone instal gedaan en het gebeurt op de meest verschillende momenten. Gewoon tijdens een dvdtje kijken of typen of internetten... ik heb wel altijd de accu in de laptop zitten en meestal ook de netspanning aangesloten. Heb net ff gekeken wat de temperaturen deden met speedfan tijdens het kopieren van bestanden, installeren van software en het afdraaien van een dvd maar deze bleven onder de 55 graden?
Test uitgevoerd.. Nou ja ik heb de test 3 keer laten draaien maar alle 3 de keren viel de computer ineens uit! Wat dus normaal ook gebeurt... En nu? Is nu mijn CPU instabiel of het RAM geheugen? Ik heb er niet zo heel veel verstand van dus.. Ik zal te test nog een paar keer proberen om een goede log te krijgen! De temp bleef trouwens rond de 65 graden maar dat is volgens mij wel goed toch? Ik vind het echt behoorlijk irritant worden en het gebeurt altijd wanneer je met iets belangrijks bezig bent!
Inderdaad even een memtest doen.Rcgzantvoo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:06:
Test uitgevoerd.. Nou ja ik heb de test 3 keer laten draaien maar alle 3 de keren viel de computer ineens uit! Wat dus normaal ook gebeurt... En nu? Is nu mijn CPU instabiel of het RAM geheugen? Ik heb er niet zo heel veel verstand van dus.. Ik zal te test nog een paar keer proberen om een goede log te krijgen! De temp bleef trouwens rond de 65 graden maar dat is volgens mij wel goed toch? Ik vind het echt behoorlijk irritant worden en het gebeurt altijd wanneer je met iets belangrijks bezig bent!
Naar http://www.memtest86.com/ gaan, downloaden, op cdtje branden, computer rebooten en dan start deze automatisch (anders moet je first boot device even op cdrom/dvd zetten).
Dit een flink lange tijd laten draaien (hoe langer hoe beter eigenlijk, dus doe het een keer 's nachts). En kijken wat er dan uit komt.
Succes!
Ik heb gisteren Vista op m'n laptop gezet. Bevalt me wel prima tot nu toe, nog niet alle drivers en programma's geinstalleerd maar ging makkelijker dan ik verwacht had allemaal
Beetje gekut met videokaart drivers maar is allemaal goed gekomen (bedankt GremliN-Online!)
Mijn laptop is vandaag opgehaald om vervolgens doorgestuurd te worden naar Asus. Het blijkt dat het repair center in Emmen zit. Ben benieuwd hoe lang de reparatie gaat duren. Hopelijk heb ik hem toch snel terug. Aangezien ik het wel een relaxte laptop vind
[ Voor 20% gewijzigd door Matthijz op 05-01-2007 15:58 ]
Trouwens, over de videokaart drivers, ik heb de kleurinstellingen aangepast, maar hij slaat ze niet allemaal op 
Hij blijft alles 'onthouden' behalve de 'beeldverscherping' of iets in die richting, erg irritant want ik wil hem op 0% hebben maar de drivers zetten het standaard op 8%
Is hier een bekende oplossing voor?

Hij blijft alles 'onthouden' behalve de 'beeldverscherping' of iets in die richting, erg irritant want ik wil hem op 0% hebben maar de drivers zetten het standaard op 8%
Is hier een bekende oplossing voor?
Hey Gremlin ik zie dat jij vista 64 RTM draait! Heb je al je hardware werkend?
ik kreeg mijn webcam, usb 2 en base system niet geinstalleerd.? Ik werk met solidworks ontwerpsoftware en daar is nu ook een 64 bit versie van die ik wilde gaan proberen...
ik kreeg mijn webcam, usb 2 en base system niet geinstalleerd.? Ik werk met solidworks ontwerpsoftware en daar is nu ook een 64 bit versie van die ik wilde gaan proberen...
die 3 werken inderdaad nietRcgzantvoo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:03:
Hey Gremlin ik zie dat jij vista 64 RTM draait! Heb je al je hardware werkend?
Je vergeet coprocessor nog.hellboy123 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:18:
[...]
die 3 werken inderdaad niet(niet herkend iig)
Trouwens, weet iemand hoe ik bij die nieuwe Synaptics drivers onder Vista het touchpad uit kan schakelen als ik een muis ingeplugd heb? Bij die vorige voor XP was het een simpele instelling maar kan het hier nergens terug vinden

[ Voor 36% gewijzigd door sOid op 05-01-2007 23:58 ]
Ooh, nooit bij XP gedaan, meende dat het alleen een optie was met centrinon platdorm
. Volgens mij heb ik maar 2 onbekende apparaten onde Vista (zit nu niet op mn laptop). Heb je de nVidia Beta drivers er al op geklapt?
Bij mij zijn er 3dingen waar nog geen drivers voor zijn; Base System Device, Coprocessor en USB2.0(webcam dus). Had er eerst 32bit opstaan aangezien de meeste software die ik voor school nodig heb niet draaide onder x64 maar heb sinds een maand nu ook x64 en deze voelt precies veel beter aan om mee te werken.
Heb overgens 97.46 drivers voor mijn go7600 en deze werken perfect!
Heb overgens 97.46 drivers voor mijn go7600 en deze werken perfect!
Dan mis jij nog de nVidia nForce drivers. Die halen Coprocessor uit het lijstje met niet geïnstalleerde items
Hmm... Ik dus ook. Misschien een domme vraag, maar welke nForce drivers moet ik hebben?GremliN-Online schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:42:
Dan mis jij nog de nVidia nForce drivers. Die halen Coprocessor uit het lijstje met niet geïnstalleerde items
Bedankt, weet je toevallig ook waarvoor hij dient? Iets met nVidia nForce System Management Controller?GremliN-Online schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:42:
Nee, het maakt me ook geen bal uit op het moment zolang het maar werkt
haha inderdaad, het staat wel zo leuk als echt alles herkend isGremliN-Online schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:35:
Nee, het maakt me ook geen bal uit op het moment zolang het maar werkt
Klopt helemaal. Je mag ze er gewoon afhalen.DaMarcus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:01:
[...]
Nee, zover ik weet krijg je er geen problemen. Het is ook mee voor in de showroom denk ik om ons te 'verlekkeren'
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Dit topic is gesloten.