Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.915 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik wil binnenkort 2 Asus'sen aanschaffen! De A6Jc-Q088H's met de volgende specs:

Intel Duo Core T2300 (1.66Ghz)
100Gb harddisk 5400RPM
1024Mb DDR2 667Mhz (1 x 1024)
DVD-SuperMulti Drive
4-in-1 cardreader/ DVI-D poort(!)
4 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB Dynamisch)
Interne 1.3Megapixel Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
Bluetooth 2.0
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

maar waar zijn deze nog volop te verkrijgen voor 900,- of minder?
Als ik in de Pricewatch kijk en ik ga naar de deeplinks zijn ze nergens meer te krijgen!?
Er staat wel 1 tot 5 of 5 tot 10 werkdagen levertijd, maar als ik email/ bel komen ze niet meer binnen.

Ook heb ik contact opgenomen met Yorcom* (dicht in de buurt en is 'n goede zaak) waarbij een levertijdindicatie stond van 1 tot 5 dagen, gelijk gebeld en ze zouden besteld worden wat inhield dat ze ze nog wel binnen zouden krijgen.
Hier wacht ik dus ook op, maar mochten ze niet meer binnenkomen wil ik toch graag deze Asus!

Volgens mij de enige Asus met 'n T2300 proc, 100 GB, GO 7300 en geintergreerde BT en webcam!?

Bij de MediaMarkt stonden 2 varianten van deze laptop: eentje zonder webcam/ BT.
En ander had weer wel een webcam, maar had weer een T2050 proc en 80 GB HD (als ik me niet vergis)

Ik wil deze Asus A6Jc-Q088H en geen andere
of zijn er nog meer Asussen met identieke specs voor 900,-?

Wil eigenlijk deze Asus omdat het voor een vriend en vriendin voor mij is die toch een leuke laptop willen om mee te chatten, emailen, beetje te gamen, internetten enzovoort. Asus is een goed en betrouwbaar merk en ze geven maar liefst 2 jaar garantie.
Ook zit er 'n gratis muis bij die opzich redelijk goed moet zijn. Ik wil ook geen alternatieven horen voor deze Asus, maar wil weten waar ze nog goed te verkrijgen zijn :| Alvast bedankt voor de info! :)

* Bij Yorcom kosten deze laptop 899,95 per stuk!
Bij I-computers (ook in Vlaardingen) kost deze laptop 862,- per stuk.
Zou ik dit bij Yorcom kunnen aangeven en ze straks meenemen voor +/- 870,- / stuk?

EDIT: Ik kan nergens vinden wat voor accu hierbij geleverd wordt? Is dat gewoon 'n standaard 8 cell? :)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 07-01-2007 17:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
CLB schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:00:
Ik wil binnenkort 2 Asus'sen aanschaffen! De A6Jc-Q088H's met de volgende specs:

Intel Duo Core T2300 (1.66Ghz)
100Gb harddisk 5400RPM
1024Mb DDR2 667Mhz (1 x 1024)
DVD-SuperMulti Drive
4-in-1 cardreader/ DVI-D poort(!)
4 x USB 2.0/ Firewire/ S-Video TV Out
GeForce Go 7300 256MB TurboCache (128MB Vast/ 128MB Dynamisch)
Interne 1.3Megapixel Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
Windows XP Home NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (Intel PRO/Wireless 3945ABG)
Bluetooth 2.0
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

maar waar zijn deze nog volop te verkrijgen voor 900,- of minder?
Als ik in de Pricewatch kijk en ik ga naar de deeplinks zijn ze nergens meer te krijgen!?
Er staat wel 1 tot 5 of 5 tot 10 werkdagen levertijd, maar als ik email/ bel komen ze niet meer binnen.

Ook heb ik contact opgenomen met Yorcom* (dicht in de buurt en is 'n goede zaak) waarbij een levertijdindicatie stond van 1 tot 5 dagen, gelijk gebeld en ze zouden besteld worden wat inhield dat ze ze nog wel binnen zouden krijgen.
Hier wacht ik dus ook op, maar mochten ze niet meer binnenkomen wil ik toch graag deze Asus!

Volgens mij de enige Asus met 'n T2300 proc, 100 GB, GO 7300 en geintergreerde BT en webcam!?

Bij de MediaMarkt stonden 2 varianten van deze laptop: eentje zonder webcam/ BT.
En ander had weer wel een webcam, maar had weer een T2050 proc en 80 GB HD (als ik me niet vergis)

Ik wil deze Asus A6Jc-Q088H en geen andere
of zijn er nog meer Asussen met identieke specs voor 900,-?

Wil eigenlijk deze Asus omdat het voor een vriend en vriendin voor mij is die toch een leuke laptop willen om mee te chatten, emailen, beetje te gamen, internetten enzovoort. Asus is een goed en betrouwbaar merk en ze geven maar liefst 2 jaar garantie.
Ook zit er 'n gratis muis bij die opzich redelijk goed moet zijn. Ik wil ook geen alternatieven horen voor deze Asus, maar wil weten waar ze nog goed te verkrijgen zijn :| Alvast bedankt voor de info! :)

* Bij Yorcom kosten deze laptop 899,95 per stuk!
Bij I-computers (ook in Vlaardingen) kost deze laptop 862,- per stuk.
Zou ik dit bij Yorcom kunnen aangeven en ze straks meenemen voor +/- 870,- / stuk?

EDIT: Ik kan nergens vinden wat voor accu hierbij geleverd wordt? Is dat gewoon 'n standaard 8 cell? :)
1e hit op google zegt dat er een 8 cell accu wordt bij geleverd.
En je spreekt jezelf tegen, je vraagt of er andere modellen zijn met identieke hardware, maar je wou geen alternatieven. Hmz...
En of je bij Yorcom hem goedkoper kan krijgen? Je kan natuurlijk altijd proberen, maar dat weet ik niet. Zowiezo een beetje vaag dat je dat vraagt, want haal hem dan gewoon bij I-Computers ipv janken dat je ergens anders hem goedkoper wil hebben.
En wat 'redelijk goed' is moet je natuurlijk zelf beoordelen. Iedereen heeft andere eisen aan een muis, al moet je er wel bedenken dat het maar een gratis muis is en dus niet al te hoge eisen moet stellen.

Verder, welke webshops/winkels heb je al benaderd? Als ik op enkele shops klik in pricewatch staat er gewoon leverbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door BoyzNDaHood op 07-01-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee thanks qua batterij-vraagje!

Alternatieven niet in de vorm van: Acer/ HP/ Packard Bell enzovoort,
maar misschien zijn er nog andere Asus laptops met identieke specs die ik 't over 't hoofd heb gezien!

Ik jank niet hoor :) Bij I-computers is die namelijk niet leverbaar ;)
Heb ze wel ge-emailed gisteren, maar nu is 't natuurlijk weekend dus vandaar.

Dat die muis niet veel is begrijp ik, maar dat is ook niet nodig! Ze willen allebei niet alleen gebruik gaan maken van het touchpad en ze wilden er zodoende nog 'n extra losse muis bij gaan kopen.
Aangezien er al 'n muis wordt geleverd bij deze laptop spaart dat ze ook weer 'n paar euro uit!

Bij welke winkels ik allemaal gekeken heb: alle winkels tot 'n prijs van 900,- :)

Hardwaretotaal: staat niet meer op de website
Computerfarm: Status: bestelbaar (staat niet bij hoelang) en wil ik niet kopen ivm shopsurveys
Electronica-gigant: Onduidelijk of ze ze nog hebben en de shopsurveys spreken mij ook niet aan
PC-Megastore: Levertijd 5 tot 10 werkdagen
Bestelcentrum.nl: staat niet meer op de website
iComputers: Status: niet op voorraad, levertijd 1 tot 5 werkdagen
Euromaxi.nl: staat niet meer op de website
Zercom: Levertijd meer dan twee weken
Salland: staat niet meer op de website
4Launch: staat niet meer op de website
Beat-it: staat niet meer op de website
PC Platform: staat niet meer op de website
PC Concurrent: staat niet meer op de website
PC One: staat niet meer op de website
Progress: niet op voorraad, staat ook geen levertijd-indicatie
EMPC: staat niet meer op de website
Rax Nederland: staat niet meer op de website
WRC Computers: staat niet meer op de website
Yorcom: staat niet meer op de website, maar ze zouden vandeweek nog binnenkomen!

Dus hij is gewoon nergens te krijgen 8)7
Ander alternatief wat ik gevonden heb is de: Asus F3Jc-AP012H, ga ik even op verder zoeken!

Encyshop: staat niet of die nog leverbaar is :|
PC-one: Nog wel leverbaar, maar de shopsurveys zijn niet echt positief
Electronica-Gigant: Onduidelijk of ze ze nog hebben en de shopsurveys spreken mij ook niet aan
Beat-it: Heeft ze nog op voorraad zeggen ze
Hardwaretotaal: staat niet meer op de website
PC-Megastore: 1 tot 5 dagen levertijd
Computerfarm: Status: bestelbaar (staat niet bij hoelang) en wil ik niet kopen ivm shopsurveys
OBCS: 10 stuks op voorraad
iComputers: Status: niet op voorraad, levertijd 6 tot 10 werkdagen
Azerty: 2 tot 3 dagen levertijd (ze liggen bij de leverancier)
Centralpoint: 10 stuks op voorraad
Complus: 10 stuks op voorraad, maar nog niemand heeft die shop gesurveyed
PC Platform: Leverbaar binnen 7 werkdagen

Maar dat was dus offtopic dus ik speur het Asus F3-topic ook wel af! :)
Wat houdt dit precies in?

-Dat je dus 3 talen in kunt stellen?
-Dat je dus uit 3 talen kunt kiezen bij de installatie en er dus maar 1 taal op de laptop staat?

(z'n vriendin is namelijk Amerikaanse en zij gebruikt dan ook liever 'n een UK-OS)

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 07-01-2007 21:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Er stond op mijn Asus standaard NL. Echter krijg je 3x Windows, in de genoemde talen dus je kunt hem er zo overheen klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
een heb een klein probleempje met de a6t hier.

Ik gebruik het asus-wlan (meegeleverde) programma'tje : asus wlan control center.
Had veel liever gewoon de standaard windows Xp optie gehad, maar die krijgt ik niet aan de praat.

Het asus programma heeft de vervelden eigenschap 'radio off'' te zetten zodra de laptop even standby is geweest. Hierdoor heb je dus geen verbinding met internet (voor downloaden ofzo) en moet je elke keer 'radio on' handmatig weer aanzetten.

Weet iemand daar een oplossing voor?

(Ik heb het asus programma er al een paar keer afgegooid. Dan neemt windows het over. Maar als ik dan opnieuw opstart, heb ik geen draadloos internet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bah wat is Asus toch vreselijk ouderwets wat betreft Drivers.
Ik heb een nieuwere bluetooth erop gezet, maar die werkt weer niet goed.

Zo zit je nog steeds aan versie 2.0 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
:( Het moederbord van mijn aus a6t is kapot. Dit is al het derde moederbord wat defect is.
Asus zal wel weer het moederbord vervangen. Hij gaat vandaag RMA.
Mijn vraag is; Hoe vaak mag een fabrikant een laptop repareren voordat hij een nieuwe laptop moet leveren of de aankoopprijs moet terug betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ Jerox: Met linkermuisknop of de rechter op het asus tooltje in de werkbalk (zit al een tijdje op vista, weet niet meer precies hoe) kun je in een settings menu komen. Daar kun je instellen om alleen windows ding te gebruiken ipv Asus.

@Wilfer: Volgens mij mogen ze het 3x proberen, zou ff moeten zoeken. Wel kut, wat voor kuren geeft hij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Aankoopbedrag terug vragen en goedkoper weer aanschaffen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yorcom heeft net contact met me opgenomen!

De Asus A6Jc-Q088H is daar niet meer te krijgen :'(
Pff that's quite a pity! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
CLB schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:50:
Yorcom heeft net contact met me opgenomen!

De Asus A6Jc-Q088H is daar niet meer te krijgen :'(
Pff that's quite a pity! :X
Bij computerpirates staat ie gewoon nog in voorraad hoor. Kost ie 940 euri's. Maar voor dat geld zou ik ook nog even naar een F3 kijken van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yorcom heeft gemailed dat ze er nog 1 hebben kunnen bemachtigen!
Deze wordt voor die vriend van me! Z'n vriendin gaat waarschijnlijk voor de Asus A8JN-AP006M.

Iets portabler, iets kleiner en voor de rest ongeveer gelijk aan de Asus A6JC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voor de mensen die de Frontpage van T.net nog niet hebben gezien: Asus XG

Lijkt me zeer interessant, ook al kost het een flinke duit. Zo'n X1600 / 7600Go is voor mij helaas niet snel genoeg af en toe (ik ga voor eyecande én frames per seconde). :9~

Dus als ik het goed heb begrepen, kan ik deze box aansluiten voor de ExpressCard naast de cardreader van de Asus A6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Hmm lijkt me nou niet echt handig zo'n ging meeslepen. Plus de herrie als je er bijv. een x1900xt in propt. Voor dat geld update ik liever mn desktop / gamepc tegen de tijd dat dat weer nodig is...

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

B-Buster schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:37:
Hmm lijkt me nou niet echt handig zo'n ging meeslepen. Plus de herrie als je er bijv. een x1900xt in propt. Voor dat geld update ik liever mn desktop / gamepc tegen de tijd dat dat weer nodig is...
Maar goed, ik sleep liever een notebook naar een LAN dan dat ik mijn pc en meuk zou meenemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik weet niet of jullie het al door hebben, maar dat ding onder de cardreader heet een PCMCIA slot. De Asus A6 heeft nog geen Express slot.. En die zal er denk ik ook niet komen, daarvoor is de F3 serie oa ook.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 08-01-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

GremliN-Online schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:14:
Ik weet niet of jullie het al door hebben, maar dat ding onder de cardreader heet een PCMCIA slot. De Asus A6 heeft nog geen Express slot.. En die zal er denk ik ook niet komen, daarvoor is de F3 serie oa ook.
Dacht ik al, maar navragen is wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
@Wilfer: Volgens mij mogen ze het 3x proberen, zou ff moeten zoeken. Wel kut, wat voor kuren geeft hij dan?

De gpu heeft kuren. Hij geeft vaak geen beeld wanneer hij word opgestart. De idle temp is 89 graden.
Hij houdt de resolutie niet vast. Ook kan ik dan de resolutie 1280x800 niet selecteren.
Volgens mijn rechtsbijstandverzekering heb ik, recht op ontbinding van de koop of een nieuwe laptop.
Deze gaat de zaak overnemen wanneer asus toch weer wil reparen. Het is dan al het vierde moederbord.
De A6T heeft sinds de aanschaf in juli 2006 nog nooit goed gefunctioneerd.
Telkens op verzoek van asus de recovery teruggezet. Dan weer drivers updaten.
Alles bij elkaar is hij al 2 maanden in reparatie geweest. Ik krijg toch wel het idee dat de service van asus niet geweldig is. Wanneer ik hier op het forum lees hoeveel van die a6t al rma zijn geweest twijfel ik ook aan de degelijlkheid van de laptop.
Misschien is het een idee om eens een poll te houden om de problemen te inventariseren.
Dan kunnen toekomstige problemen met de a6t misschien iets vlotter en coulanter door asus worden afgehandeld. Wordt vervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, ik heb hem ook al sinds juli 2006 echter heb ik nergens problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
wilfer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:40:

De gpu heeft kuren. Hij geeft vaak geen beeld wanneer hij word opgestart. De idle temp is 89 graden.
Hij houdt de resolutie niet vast. Ook kan ik dan de resolutie 1280x800 niet selecteren.
Volgens mijn rechtsbijstandverzekering heb ik, recht op ontbinding van de koop of een nieuwe laptop.
Deze gaat de zaak overnemen wanneer asus toch weer wil reparen. Het is dan al het vierde moederbord.
De A6T heeft sinds de aanschaf in juli 2006 nog nooit goed gefunctioneerd.
Telkens op verzoek van asus de recovery teruggezet. Dan weer drivers updaten.
Alles bij elkaar is hij al 2 maanden in reparatie geweest. Ik krijg toch wel het idee dat de service van asus niet geweldig is. Wanneer ik hier op het forum lees hoeveel van die a6t al rma zijn geweest twijfel ik ook aan de degelijlkheid van de laptop.
Misschien is het een idee om eens een poll te houden om de problemen te inventariseren.
Dan kunnen toekomstige problemen met de a6t misschien iets vlotter en coulanter door asus worden afgehandeld. Wordt vervolgd!!
Hier met een model uit september totaal geen problemen :) Ben nog steeds tevreden over de laptop, en zal m ook aan andere mensen aanraden als ze overwegen een model in deze klasse te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Met mijn augustusversie ook niets geen problemen. Ik heb een van de eerste series nog ook :P

Maar het is natuurlijk niet leuk dat je zoveel gedoe hebt met een laptop, hopelijk wordt het nu goed opgelost met een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Kheb net een Z92M binnen (A6m, TL-52, 2GB, Geforce 6100, 120 GB d8ik) en er is een NTFS converter. Ik heb ff snel de faq gelezen, maar daar zie ik alleen voordelen ntfs en niet fat32. Welke kan je beter gebruiken? Verder ziet de laptop er wel mooi uit :P helemaal zilvere behuizing (mn A6J is echt anders:P) en knopjes zien er mooier uit dan mn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

BoyzNDaHood schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:41:
Kheb net een Z92M binnen (A6m, TL-52, 2GB, Geforce 6100, 120 GB d8ik) en er is een NTFS converter. Ik heb ff snel de faq gelezen, maar daar zie ik alleen voordelen ntfs en niet fat32. Welke kan je beter gebruiken? Verder ziet de laptop er wel mooi uit :P helemaal zilvere behuizing (mn A6J is echt anders:P) en knopjes zien er mooier uit dan mn eigen.
NTFS is aan te raden aangezien deze betere bestandbeveiliging biedt. Bij NTFS kan tot op bestandsniveau worden bepaald welke gebruiker een bestand mag lezen, schrijven en/of uitvoeren. Een ander voordeel is dat NTFS de mogelijkheid heeft voor bestandscompressie. FAT32 beschikt alleen over compressiemogelijkheden op schijf- of partitieniveau (volumeniveau). Door compressie nemen bestanden minder ruimte in beslag op je schijf of partitie. Het nadeel van compressie is echter dat je systeem er net iets trager van wordt.

NTFS is bovendien minder foutgevoelig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:41:
Zeker NTFS gebruiken. FAT32 is verouderd en kan geen partities aan boven een bepaald aantal gigabyte. Ik dacht trouwens ook dat Vista op NTFS moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Okay zal zometeen wel ff doen na instaleren van troep.
Man, deze laptop is wel ff anders dan m'n A6J. Hier is alles al voorgeinstalleerd (mijne had een soort van clean install, wel kut dat ik alle drivers moest instaleren:P). Die Asus wireless lan ding is echt kapot gaar, ik gebruik nu weer de windows standaard ding. Verder is de behuizing wel mooier dan mn oude (zei ik net ook al xd). MCE zit erop, dus binnenkort ff gratisch vista aanvragen. Wel raar dat wanneer ik mn klep dicht doet de laptop op standby gaat. Weet iemand hoe je dat kan uitzetten?

[edit]

Hmz, de geheugen loopt volgens cpu-z op 324.6 mhz, dat moet toch 333 mhz zijn? Tis overigens wel dual channel.

[ Voor 12% gewijzigd door BoyzNDaHood op 08-01-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

BoyzNDaHood schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:00:
Wel raar dat wanneer ik mn klep dicht doet de laptop op standby gaat. Weet iemand hoe je dat kan uitzetten?
Configuratiescherm -> Energiebeheer

Of naar Power4Gear icoontje rechtsonderin -> rechtermuisknop en Configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
met NTFS kun je ook bestanden groter dan 4GB, das wel leuk voor ISO's en andere downloads lijkt me :) . Verder klopt die FSB wel. Je zit zelfs aan de hoge kant! AMD heeft met DDR2 net een aantal problemen met de FSB multiplier. Ze kunnen deze niet zo delen dat die op 333MHz loopt. 266MHz kan de TL-52 wel op de max. Echter is er geen multiplier om hem op 333MHz te krijgen en is de FSB iets terug geklokt naar 320MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
hellboy123 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:17:
[...]

Hier met een model uit september totaal geen problemen :) Ben nog steeds tevreden over de laptop, en zal m ook aan andere mensen aanraden als ze overwegen een model in deze klasse te kopen.
Dat is natuurlijk fijn voor je dat de laptop het goed doet. Maar in dit topic deel 7 dat loppt vanaf 30 november tel ik al snel 10 RMA's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
wilfer schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:53:
[...]

Dat is natuurlijk fijn voor je dat de laptop het goed doet. Maar in dit topic deel 7 dat loppt vanaf 30 november tel ik al snel 10 RMA's
Het is inderdaad niet prettig, maar om nou meteen te zeggen dat de service van asus slecht is. Zoals altijd hoor je nooit de mensen die wel gelukkig zijn met een apparaat, en geen problemen hebben. Als je m nog een keer rma stuurt, hoop ik echt voor je dat hij het goed doet, want het is gewoon een fijn apparaat om mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
wilfer schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:53:
[...]

En wat wil dat zeggen? Wil je hier een oordeel over kunnen geven moet je toch echt eerst het totaal aantal verkochte eenheden kennen.

Als je die van mij erbij hebt meegeteld gaat het in dat geval slechts om een defect aan de behuizing, en zo zullen er vast meer 'kleine' defecten voorkomen. Heel normaal bij een dergelijk product.

Het is nooit leuk uiteraard, maar het hoort er nu eenmaal bij dat er fouten/defecten kunnen ontstaan. Al hoort er geen 4x nodig te zijn wil het verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Oh ja.. tijdje geleden hadden ik t trouwens over dat mijn temperatuur hoger leek dan in t begin, maar dat is helemaal niet zo.. ik was alleen even vergeten dat ik op dat moment op de achtergrond continu hdd activiteit had... waarschijnlijk dat me laptop daardoor op dat moment warmer dan normaal was..

GremliN-Online.. in je specs staat o.a. "nVidia GeForce Go 7600 256MB/256MB TC"

Hoe heb je dat TC aan gezet? levert het daadwerkelijk voordelen op? zo ja, wat dan?

DaMarcus schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:04:

[...]

Configuratiescherm -> Energiebeheer

Of naar Power4Gear icoontje rechtsonderin -> rechtermuisknop en Configuration
Ik heb t idd via energiebeheer gedaan, maar bij de power4gear configuratie kan ik niks instellen hoor.. jij wel dan?

het enige wat ik in t menu kan kiezen is file >> save configuration of file >> exit

de rest is allemaal grijs.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
B-Buster schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:14:
[...]

En wat wil dat zeggen? Wil je hier een oordeel over kunnen geven moet je toch echt eerst het totaal aantal verkochte eenheden kennen.

Als je die van mij erbij hebt meegeteld gaat het in dat geval slechts om een defect aan de behuizing, en zo zullen er vast meer 'kleine' defecten voorkomen. Heel normaal bij een dergelijk product.

Het is nooit leuk uiteraard, maar het hoort er nu eenmaal bij dat er fouten/defecten kunnen ontstaan. Al hoort er geen 4x nodig te zijn wil het verholpen worden.
* sOid agrees.

Overigens zijn fora ook voor problemen; mensen die tevreden zijn met hun laptop (of product eigenlijk) hoor je een stuk minder dan mensen die klachten/problemen hebben :)

Mijn A6T werkt ook prima, heb hem sinds begin augustus geloof ik. Nooit problemen mee gehad en werk er elke dag mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Idd, 10 gevallen (nu dan)... van de tig duizenden die verkocht zijn. Bij elk merk zijn er altijd producten die niet goed doen. Overigens zelf geen ervaring met RMA (Hoop ik ook niet te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:52:
Idd, 10 gevallen (nu dan)... van de tig duizenden die verkocht zijn. Bij elk merk zijn er altijd producten die niet goed doen. Overigens zelf geen ervaring met RMA (Hoop ik ook niet te krijgen).
10 gevallen op 400 postings. Ik geloof ook niet dat duizenden verschillende mensen posten in dit topic.
Statitisch is dit toch fors, vooral wanneer sommige onderwerpen meerdere reply's krijgen.
Wat betreft de service van asus, het blijft vreemd dat ze zich niet aan consumenten wet houden zodat ik een juridische procedure moet beginnen. Ik blijf dit een waardeloze service vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
Mijn draadloze (kleine) probleempje blijft me lastig vallen. Ik maak dus nu gebruik van het asus wlan programma, waar ik geen fan van ben.
Vooral omdat hij 'radio off' set, waarneer de laptop stanby gaat.

Nu kan je gewoon op het pictogram klikken en kiezen voor: 'only use windows wireless function'
Wat ik graag wil. Als ik dat doe, neemt windows het over en doet internet het gewoon.

Als ik echter dan opnieuw opstart, kan windows totaal geen draadloze netwerken vinden. Ik moet dan het asus wlan programma weer activeren en dan pas vindt windows geen draadloze netwerken.

Kent iemand dit probleem? ik heb toevallig 2x een dezelfde laptop (asus a6t) en ze hebben het allebei. Een heb ik een clean install gedaan, de andere niet.
Zijn er nieuwe xp drivers voor wlan? ik kan er niks over vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerox op 09-01-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik had daar totaal geen problemen mee met mn A6T. Probeer anders de zooi er af te donderen en alleen de driver te instaleren en de utility achterwege te laten.

@ Wilfer: Er zijn zat mensen die nergens problemen mee hebben. Zie bijv. forumdeluxx.de. Daar loopt een heel draadje over de A6T. Ook op de Asus forums zijn weinig problemen, behalve RAM problemen eigenlijk, maar dat komt door incompatible ram latjes.

Verder zijn wij tweakers en zeuren wat eerder. Ik had een tijd last van BSOD's en vandaag weer eentje. Echter vind ik eht niet RMA waardig. Dat jij nu net een brakke laptop hebt gekregen is gewoon pech hebben en hoop ook dat je snel een goede krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Lang niet meer van gehoord maar! Ik heb na 1,5 jaar voor het eerst last van witte schermen. Opeens 3x vandaag, nog nooit eerder gehad! Niet te filmen dit. A6VA, toch maar snel een rma proberen, moet toch maar zonder laptop dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
@ Wilfer: Er zijn zat mensen die nergens problemen mee hebben. Zie bijv. forumdeluxx.de. Daar loopt een heel draadje over de A6T. Ook op de Asus forums zijn weinig problemen, behalve RAM problemen eigenlijk, maar dat komt door incompatible ram latjes.

Aan Gremlin-online<

Ik heb 5 minuten gekeken op dit forum. Ook daar een behoorlijk aantal rma's. Vooral prolemen met de wlan. De wlan problemen herken ik ook. Het begint met wat vage storingen, waarna het steeds moeilijker wordt om een verbinding te krijgen. Mijn moederbordprobleem (hitte) kom ik ook meermaals tegen. Hier volgt een duitse reactie:

ich hab den lappi schon seit gut 1,5 monaten und hab damit schon einiges angestellt
ich hab den laptop schon vor 3 wochen fast komplett zerlegt (inklusive display) weil ich bei belastung der cpu immer so um die 80C bis 85C gehabt habe und selbst bei wenig last lief andauernd der lüfter! naja und die grafikkarte hatte beim zocken so ihre 93C bis 96C

naja ich dacht mir da stimmt wohl was nicht (wohl scheiß wärmeübergang) und wollte mal schaun was asus für wärmeleitmittel hernimmt ,um an die cpu zu gelangen musste ich leider den laptop "in einzelteile" zelegen was nicht gerade einfach war

als ich beim prozzi angegommen bin hab ich nen schock bekommen

1. die wärmeleitpasste war ca. nen halben mm dick auf dem prozzi (man sollte das zeug möglichst dünn draufstreichen!

2. irgend so ein scheiß papieraufkleber war ca. auf 1/4 des cpu kerns drauf!!!!!

3.bei der grafikkarte haben die deppen beim zambau die schutzfolie aus alu (auf der wäreleitpaste) vergessen abzuziehen!!! (wie dumm muss mann eigendlich sein?!?)

ich hab mir von asus schon etwas mehr erwartet!!

hab den ganzen mist behoben und Arctic Silver 5 draufgemacht alles zamgebaut und los gings!

die cpu hatte jetzt bei absoluter vollast (beide kerne 100%) nur noch 74C bis 76C und die graka war bei 80C bis 84C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wilfer, je weet dat er een mooie 'Quote' knop zit heh?
Zoals je nu post wordt het er niet echt overzichtelijker op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Quote van Eddy Murphy:
Speak to the hand cause my face ain't listening
Wilfer, jij kan ontevreden zijn en dat kan ik me best indenken met de staat van je laptop. Echter is het geen reden om een discussie aan te gaan of de service slecht is of niet en of Asus slechte service levert. Zelf ben ik wel tevreden net als veel anderen. Jij zou helemaal geen Acer moeten halen, die schijnen nog slechter te zijn..

[/Asus Service Discussie]

Nu dit er uit te hebben heb ik wel het idee dat mn fan wat vaker voluit moet met gamen. Toch maar eens na een half jaar de stofzuiger er voor zetten. Heeft iemand al een tool om temps in Vista te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
sOid schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:52:
Wilfer, je weet dat er een mooie 'Quote' knop zit heh?
Zoals je nu post wordt het er niet echt overzichtelijker op ;)
Weet ik 8)7 ,

Alleen werd de quote naar mijn mening wat onoverzichtelijk.
Ik weet niet of ik een quote kan editten. Ik zal het de volgende keer anders proberen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Dag Asusbezitters,

ik ben sinds vandaag in het bezit van de Asus Z92F-AP078M. Erg mooie en degelijke laptop. De behuizing ziet er wat anders uit dan die van de A6F (op de foto's). Zo is de case is bijna volledig zilverkleurig en niet afgewerkt rond de snelknoppen en touchpad. Maar verder mooi strak! :)

Op de site van de verkoper (4launch) staat de laptop aangeboden met toch wat andere specificaties dan wat ie in werkelijkheid heeft. Zo zit er een ata drive in i.t.t. de sata drive zoals de specificaties aangeven. Nu is dat niet zo erg, hij draait verder uitstekend!

Wat ik wel erg jammer vind is dat er (volgens mij) géén bluetooth op zit. Volgens de site zou dit er op moeten zitten en het is mij zelfs bevestigd in antwoord op vragen per email hierover.
Wat raden jullie mij aan? Ik wil de laptop wel graag houden want verder bevalt ie erg goed.
Het zit me dwars dat ik nu eigenlijk betaalt heb voor een functie die er niet op blijkt te zitten want ik heb er wel mijn keuze op laten wegen.

Of kan het zijn dat er wel bluetooth op zit? Ik heb het in ieder geval niet kunnen ontdekken. Als iemand dit weet, graag. De case heeft geen status-led en snelknop voor bluetooth.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Probeer de Bluetoothdrivers eens te installeren. En bovendien heb ik ook geen BT-knop, maar ben ik wel voorzien van BT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
GremliN-Online schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 18:58:
[...]

Wilfer, jij kan ontevreden zijn en dat kan ik me best indenken met de staat van je laptop. Echter is het geen reden om een discussie aan te gaan of de service slecht is of niet en of Asus slechte service levert. Zelf ben ik wel tevreden net als veel anderen. Jij zou helemaal geen Acer moeten halen, die schijnen nog slechter te zijn..

[/Asus Service Discussie]

Nu dit er uit te hebben heb ik wel het idee dat mn fan wat vaker voluit moet met gamen. Toch maar eens na een half jaar de stofzuiger er voor zetten. Heeft iemand al een tool om temps in Vista te lezen?
@ Gremlin-Online,

Wat betreft het stofzuigen van de fan moet je wel oppassen. Je kunt de lagers kapot laten lopen. De fan gaat dan te hard draaien. Je kunt het beste de fan even blokkeren door er iets tussen te zetten en dan pas de stofzuiger er voor te zetten. De fan is simpel bereikbaar.

Wat betreft de service van Asus; Het kan inderdaad voorkomen dat een aparaat brak is. Wanneer er geen twijfel is over de staat van de machine blijft het vreemd dat een fabrikant het probleem niet afdoende wilt oplossen. Ik heb bewust niet voor een acer gekozen. Ik heb namelijk best wat onderzoek gedaan voordat ik de A6T kocht.
Mede dit forum speelde daarbij een rol. Ik vind dat er ook andere ervaringen en meningen mogen worden gegeven. Jij hebt een andere mening en ervaring, oke dat is jouw goed recht, maar ontneemt mij niet het recht mijn ervaring en mening te geven.
Verder hoop ik voor jou dat het temp probleem niet gaat lijden tot een nrakke 7600. Bij mij liep de temp bij het huidige kapotte moederbord ook langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten!

Ik ben ook in het bezit van een mooi A6T laptoppie! Maar de laatste tijd als ik games als Fifa '07 speel loopt hij nogal hakkelig. Dit lijkt mij niet gewoon met 'n AMD Turion Mobile en NVidia GeForce Go 7600 256MB, of zie ik dat verkeerd? Als ik 3DMark06 draai, heb ik een fps tussen de 3 en 8.. is dit ook normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb ook geen bluetooth knop, maar met Fn en F2 zet je niet alleen wireless bij mij aan, ook bluetooth (en uitzetten natuurlijk). Verder deed het eerst bij mij ook niks, na een tijdje met drivers kloten lukte het wel. Ik gebruik er eerlijk gezegt nooit, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
AsusA6Tracker. Fifa07 liep hier prima. 3Dmark is normaal met lage FPS. Misschien een nieuwe driver van www.laptopvideo2go.com proberen. Verder wel alles op max performance staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluplander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-01 16:35
Hey,

Ik ben op zoek naar een laptop en nu kwam ik uit bij de asus A6t en de A6tc

Wat zijn hier nu de grote verschillen tussen?
Kan ik nu beter de A6tc kopen en uitbreiden naar 2GB werkgeheugen of toch beter de A6T kopen en mischien later uitbreiden (budget van +-1000 euro)
Wil de laptop vooral gaan gebruiken voor photoshop CS2.
Dit wil ik dan doen met een CRT scherm er naast. Kan dit gewoon?
en afentoe eens een spelletje.

Dit wordt mijn eerste laptop en weinig ervaring met hardware enz.

Ik hoor graag van jullie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Fluplander schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:49:
Hey,

Ik ben op zoek naar een laptop en nu kwam ik uit bij de asus A6t en de A6tc

Wat zijn hier nu de grote verschillen tussen?
Kan ik nu beter de A6tc kopen en uitbreiden naar 2GB werkgeheugen of toch beter de A6T kopen en mischien later uitbreiden (budget van +-1000 euro)
Wil de laptop vooral gaan gebruiken voor photoshop CS2.
Dit wil ik dan doen met een CRT scherm er naast. Kan dit gewoon?
en afentoe eens een spelletje.

Dit wordt mijn eerste laptop en weinig ervaring met hardware enz.

Ik hoor graag van jullie!!
Als je af en toe een spelletje speelt moet je de A6T nemen; véél betere videokaart. Ik Photoshop er ook vrij veel op en dat werkt prima (met 1gb geheugen). Als je Vista wil draaien is het echter wel aan te bevelen dat je 2gb geheugen erin gooit. Je kan er inderdaad een CRT scherm op aansluiten, maar ik moet eerlijk zijn dat je beter een TFT kan aansluiten omdat dit toch een stuk scherper is (mede door die lettertypesmoothfunctieding, ben ff de naam kwijt... Ohja, cleartype :P).

De kleuren zijn trouwens super op deze laptop, door het 'speciale' scherm dus zeker een aanrader :)

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluplander
Bedankt voor je reply!

Zal dan met de tijd mischien nog wel een TFT scherm er bij kopen. (heb namelijk nog een CRT staan ;) )

vista wil ik nog niet gaan draaien.

Maar photoshop CS2 gaat gewoon soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Fluplander schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:19:
Bedankt voor je reply!

Zal dan met de tijd mischien nog wel een TFT scherm er bij kopen. (heb namelijk nog een CRT staan ;) )

vista wil ik nog niet gaan draaien.

Maar photoshop CS2 gaat gewoon soepel?
Photoshop CS2 werkt hier ook uitstekend op m'n A6T. Opstarten / laden scheelt weinig met mn desktop (specs: zie sig) en de 1gb is inderdaad genoeg hiervoor.

Ondertussen heb ik m'n order voor die 1gb G-Skill module maar geannuleerd en geld terug laten storten. Was nog altijd niet duidelijk wanneer 'ie binnen zou komen en het alternatief van 122 euro vond ik gewoon te duur, zeker omdat er nog 10 euri verzendkosten bij kwamen :P

Ik wacht nu tot ik er daadwerkelijk Vista op ga zetten (lees: tot ik dat via Surfspot kan aanschaffen) en dan zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
B-Buster schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 13:27:
[...]

Photoshop CS2 werkt hier ook uitstekend op m'n A6T. Opstarten / laden scheelt weinig met mn desktop (specs: zie sig) en de 1gb is inderdaad genoeg hiervoor.

Ondertussen heb ik m'n order voor die 1gb G-Skill module maar geannuleerd en geld terug laten storten. Was nog altijd niet duidelijk wanneer 'ie binnen zou komen en het alternatief van 122 euro vond ik gewoon te duur, zeker omdat er nog 10 euri verzendkosten bij kwamen :P

Ik wacht nu tot ik er daadwerkelijk Vista op ga zetten (lees: tot ik dat via Surfspot kan aanschaffen) en dan zien we wel weer verder.
Jep, same here, hoewel hij op laptop zelfs sneller werkt als op desktop :P Wat wel wennen/vervelend is met photoshoppen is de resolutie, zeker als je 1600x1200*2 (dualmonitor) bent gewend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluplander
oke dan wordt het de A6T voor mij.
kan niet echte andere opties vinden die dezelfde of betere specs hebben volgens mij.

waar hebben jullie hem gehaald/besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
4launch is één van de goedkoperen en geeft goede service zo te zien in de shopsurvey, voor de rest verwijs ik je naar de pricewatch. Zelf tevreden over de levering van mijn A6T, in 2 dagen had ik hem :).

1GB is idd genoeg voor CS2 zolang je niet extreem grote plaatjes wilt bewerken (en met extreembedoek ik ook echt extreem). Zelfs voor Vista is 1GB al genoeg. Werkte ook goed met CS2, echter is dan 2GB wel een genot :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluplander
wat zijn extreem grote foto's?
mijn foto's zijn meestal rond de 9 MB (RAW bestanden)

en pixelgarantie doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Echt extreem grote foto's met allemaal layers e.d. die veel geheugen vreten, dat spreekt voor zich. Een foto van een camera bewerken hoort er niet bij, tenzij je er natuurlijk 100 van open hebt staat maar ook dat spreekt voor zich. Zelf de gok genomen zonder pixel garantie en helaas heb ik een dode pixel, maarja, irriteert mij niet zo. De kans is tegenwoordig kleiner op een dode pixel, maar als je er echt zeker van wilt zijn moet je toch een garantie nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend wanneer Asus met drivers voor Vista komt? Vrij veel hardware utils van mijn A6Va hebben compatibility issues met Vista namelijk en op de site van Asus kom ik niets tegen over Vista m.b.t. drivers e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
heb ergens op het forum van asustreiber.de gelezen dat de vista drivers voor de A6 serie op 30 januari beschikbaar zullen zijn. Heel even geduld dus nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApoC schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:24:
heb ergens op het forum van asustreiber.de gelezen dat de vista drivers voor de A6 serie op 30 januari beschikbaar zullen zijn. Heel even geduld dus nog :)
Ah, precies gelijk met de release van de consumer versies van Vista dus :) Komt mooi uit, was al bang dat het weer weken zou gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik las op Asus forums (geen off. medewerker dus) dat ze pas een maand na de release van Vista beschikbaar zouden zijn... Tis dus nog even behelpen. Wel is duidelijk dat ze ook gewoon drivers uitbrengen voor de al verkochte Vista capable laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Ik heb nu een laptop met MCE van Asus. Als ik een vista versie aanvraag, zou deze dan ook kunnen instaleren op andere laptops denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:51:
Ik heb nu een laptop met MCE van Asus. Als ik een vista versie aanvraag, zou deze dan ook kunnen instaleren op andere laptops denk je?
Je krijgt een upgradeversie, die je dus over een bestaande (legitieme) windows (xp) installatie heen kunt zetten. Als je een andere laptop hebt die aan die eisen voldoet dan kan dat werken, maar je kunt en mag hem maar op 1 systeem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bakove schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:57:
GremliN-Online.. in je specs staat o.a. "nVidia GeForce Go 7600 256MB/256MB TC"

Hoe heb je dat TC aan gezet? levert het daadwerkelijk voordelen op? zo ja, wat dan?
GremliN-Online: zou je hier alsnog een antwoord op kunnen geven?

Ik heb sinds vandaag een extra gigje geheugen (Kingston KVR667D2S5/1G) in mijn A6T, wat tot nu toe zeer goed bevalt. Echter is mij iets bijzonders opgevallen:
  • Bij SiSoft Sandra 2006 staat dat ik 626 mb aan texture geheugen heb, erachter staat (250MB Video)(376MB Systeem). Bij totaal geheugen staat wel gewoon 256MB.
  • Als ik kijk in het het tabblad 'aanvullende gegevens' van de Nvidia driver staat daar: beschikbaar fysiek 1.558.632 kb, beschikbaar virtueel 2.046.948 kb
  • Rivatuner geeft in het Graphics Subsystem Diagnostic onder 'memory amount' 262144KB aan.
Zoals je ziet zijn het allemaal verschillende waarde's, maar een ding is zeker: ik heb op een of andere manier meer video-geheugen gekregen.

EDIT: Ik zou trouwens net dat ik op mijn Desktop-PC met een 6800GS (256MB) en 2 GB systeemgeheugen in alle drie programma's om en nabij dezelfde waarde's krijg als bij de laptop. Ik heb hier eigenlijk nooit eerder op gelet, dus weet ook niet of er aan de waarde's op de A6T iets veranderd is na het bijplaatsen van een extra gigabyte aan systeem geheugen. En weet dus ook niet of ik eigenlijk wel extra videogeheugen heb gekregen. To Be Continued

[ Voor 17% gewijzigd door Sjaakmeister op 12-01-2007 18:40 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Sjaakmeister schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:18:
[...]
GremliN-Online: zou je hier alsnog een antwoord op kunnen geven?
Als ik zo onbeleefd mag zijn:
De GF Go 7600 heeft officieel geen TC. Hij is dan ook standaard 256MB en zal dat ook zijn in XP zonder TC. Echter merkte iemand een tijd geleden opt.net al op dat zn 6600GT ook 256Mb had ipv 128MB onder Vista. Het schijnt dus idd zo te zijn dat Vista dat heeft en heb het niet kunnen uitschakelen. Echter vind ik het geen ramp. Ik merk er niks van. Echter met mn upgrade onder Vista na 2GB wel: +5-10 FPS in Trackmania Nations, waarschijnlijk door dualchannel ram!

[quote uit 'n emailtje van Gremlin-Online waarin ik hem dat ook had gevraagd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat mag CLB :), scheelt mij weer werk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 01:05:
Ik heb ook geen bluetooth knop, maar met Fn en F2 zet je niet alleen wireless bij mij aan, ook bluetooth (en uitzetten natuurlijk). Verder deed het eerst bij mij ook niks, na een tijdje met drivers kloten lukte het wel. Ik gebruik er eerlijk gezegt nooit, dat terzijde.
Weet iemand ook toevallig welke drivers dat zijn voor een Z92F (A6F) ?
Ik heb al enkele geprobeerd maar zonder resultaat. Ook de device manager geeft geen BT apparaten aan. Op de bijgeleverde driver disc staan ze iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
ik heb sinds vandaag een nieuwe A6 met daarin T2050, heb er al tijdje op gezeten en echt super.
na em een tijdje uit te hebben, wil ik em opstarten maar hij doet niets! :'( zelfs geen opstartlogo oid. scherm lijkt wel uit te zijn. het enige wat ik hoor is een tikkend geluid van de dvd-speler.

wie o wie kan mij helpen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
[quote]CLB schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 18:32:
[...]

Als ik zo onbeleefd mag zijn:
De GF Go 7600 heeft officieel geen TC. Hij is dan ook standaard 256MB en zal dat ook zijn in XP zonder TC. Echter merkte iemand een tijd geleden opt.net al op dat zn 6600GT ook 256Mb had ipv 128MB onder Vista. Het schijnt dus idd zo te zijn dat Vista dat heeft en heb het niet kunnen uitschakelen. Echter vind ik het geen ramp. Ik merk er niks van. Echter met mn upgrade onder Vista na 2GB wel: +5-10 FPS in Trackmania Nations, waarschijnlijk door dualchannel ram!

[small]
[/small]
Thanx weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Go 7600 overklokken via Nivdia Control Panel ?

Is het slim om deze videokaart nog verder te boosten ?
Als ik game, game ik altijd op netstroom.

De instelling staat nu op: Vanaf fabriek verzonden klokfrequenties ( geen overklokken )
Het lijkt me wel leuk om wel wat te klokken maar er komt volgens de test maar amper iets bij.
851 en 480 ipv 800 en 450. Dit lijkt me geen verschil maken.
Als ik kies voor 1000 en 500 heeft dit dan vervelende effecte voor de laptop.

Ook staat de rest op Kwaliteit.
Interferentie op toepassing gestuurd. ( Moet dit op max ( 8x ) ?
Anisotropisch op toepassing gestuurd. ( Moet dit op max ( 16x ) ?

Speel - The Punisher, Battlefield 2142, Ghost Recon Advanced Warfigher, Warcraft 3 & FarCry.

Tnx

Misschien iemand nog tips ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
NeoMe schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:19:
Go 7600 overklokken via Nivdia Control Panel ?

Is het slim om deze videokaart nog verder te boosten ?
Als ik game, game ik altijd op netstroom.

De instelling staat nu op: Vanaf fabriek verzonden klokfrequenties ( geen overklokken )
Het lijkt me wel leuk om wel wat te klokken maar er komt volgens de test maar amper iets bij.
851 en 480 ipv 800 en 450. Dit lijkt me geen verschil maken.
Als ik kies voor 1000 en 500 heeft dit dan vervelende effecte voor de laptop.

Ook staat de rest op Kwaliteit.

Speel - The Punisher, Battlefield 2142, Ghost Recon Advanced Warfigher, Warcraft 3 & FarCry.

Tnx

Misschien iemand nog tips ?
how wel oppassen he met overclocken. Niet ineens van 800-1000. Je moet kleine stapjes nemen(3 - 5 mhz) en dit dan weer testen of alles goed gaat. Als je een veel te grote stap neemt kan je zo je hele grafische-core verneuken, en dat wil je echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik vind het sowieso een slecht plan om de 7600go van een A6 te gaan oc'en. Als je al ziet hoe warm hij wordt op stock speeds... dat wordt nog flink wat meer als je hem hoger gaat klokken. Daarbij is je hele mobo is naar de ***** als je hem opblaast, dus zou ik hem laten zoals ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oke, dankje voor het besparen van een verneukte laptop :)

Van het overclocken zie ik af, was ook alleen op zoek naar info.

Maar dan rest me nog wel de vraag of die instellingen goed zijn.

Staat nu op kwaliteit.

Alvast bedankt !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Kwaliteit is wel goed te doen lijkt me. Als je merkt dat in games de performance te wensen over laat kan je altijd in de gamesettings nog de settings aanpassen.

Anisotropisch zet ik meestal niet op 16x maar op 8x ofzo. Scheelt behoorlijk in preformance en het verschil is niet dusdanig minder dat ik hem hoger zou willen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oke tnx, heb verder mss nog een tip voor iedereen.

Is al meerdere malen hier beschreven maar der is een nieuwe whql driver uit. 96.98
download hier: http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
NeoMe schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:25:
Oke tnx, heb verder mss nog een tip voor iedereen.

Is al meerdere malen hier beschreven maar der is een nieuwe whql driver uit. 96.98
download hier: http://www.laptopvideo2go.com/index.php?drivers
Ik heb wat problemen met de laatste drivers van Laptopvideo2go (de drivers sinds 90.)

Indien ik een van deze drivers draai, heb ik continue harde schijf gebruik. Ik heb met Filemon onderzocht welke toepassing naar de schijf schrijft cq. leest, en kwam achter 2 processen:

csrss.exe
Description:
csrss.exe is the main executable for the Microsoft Client/Server Runtime Server Subsystem. This process manages most graphical commands in Windows. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated
nvsvc32.exe
Description:
nvsvc32.exe is a process that belongs to the NVIDIA graphics card drivers. This process should not be removed to ensure that your graphics card drivers is working properly
Bij dat laatste proces was het 'nvcplnld.dll' welke ontbrak, maar waar csrss constant om vroeg, daarom werd er om de seconde naar gezocht op de schijf en vervolgens iets weggeschreven.

Het komt er dus op neer dat in mijn geval deze drivers niet geschikt zijn, omdat zij dus een constante belasting op mijn harde schijf hebben, ik maak daarom (weer) gebruik van de laatste door Nvidia uitgegeven driver (maar wel met INF bestand van laptopvideo2go). Deze driver werkt perfect, en ik ben van mening dat gameperformance tussen de generaties 8x.xx en 9x.xx on en nabij gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag de Asus A6JC opgehaald voor 'n vriend van me (z'n vriendin de A8JN)
Was via vele omwegen nog te krijgen bij Yorcom! Yorcom respect _/-\o_
Maar wat 'n apparaat is dat zeg! Mooie vormgeving, mooie kleuren, lekker stil, mooi scherm!

Niets meer dan lof over deze Asus!
Wat ik me afvroeg: Heeft de Asus A6T dezelfde behuizing als de A6JC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Iedere A6 heeft dezelfde behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
Dus niet hé. Ik heb nu een A6J en een A6M staan en ze verschillen heel erg. Kleur verschil, knopjes anders, AudioDJ knoppen anders, logo op een andere plek etc. Ik maak wel ff een foto als ik tijd heb.

Of bedoel je qua kwaliteit ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door BoyzNDaHood op 13-01-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee ik bedoelde qua layout/ kleuren/ knopjes en dergelijke!

Zoals ik al zei heeft die vriend vandaag de A6JC opgehaald en die vind ik zelf ook prachtig qua design.
Helaas is die laptop echt nergens meer te krijgen en zodoende wilde ik misschien een A6T aanschaffen.

Dit zou ik dan via internet kunnen doen (scheelt me 40/ 50 euro) maar dan wil ik eigenlijk dezelfde behuizing.

Plaatjes op internet maken me niet wijzer :X

Ik zie op de Asus-site staan dat de Asus A6JC wordt geleverd met 'n GO 7300 of 'n GO 7600!?
Waar zijn er Asus A6JC's te bestellen met 'n GO 7600 hier in Nederland!?

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 13-01-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
van de A6T en A6Jc weet ik het niet, maar mijn A6J en A6M verschilt wel qua design.
Foto van mn Z92J/A6J

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/9926/dsc00700ox7.jpg

Wat d8 je overig aan ff vergelijken? :P gremlin heeft tog een productsurvey met foto's. Slim hé

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2826

Die van hem ziet er zelfde uit als mijne zo te zien.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik de A6 model wel een beetje saai vind :P. maarja business model ofzo tog.

[ Voor 48% gewijzigd door BoyzNDaHood op 13-01-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee top! Ga gelijk die foto's checken!

Jammere aan de A6T vind ik namelijk dat hij geen ingebouwde BT-module bevat :|
In Gremlin-onlines review staat dat er wel BT op de 'nieuwe lichting' zit... iets meer info!?

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 13-01-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 20:55:
Okee top! Ga gelijk die foto's checken!

Jammere aan de A6T vind ik namelijk dat hij geen ingebouwde BT-module bevat :|
In Gremlin-onlines review staat dat er wel BT op de 'nieuwe lichting' zit... iets meer info!?
heb de mijne een maand geleden gekocht en daar zat toch geen BT op me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:13:
[...]

heb de mijne een maand geleden gekocht en daar zat toch geen BT op me dunkt.
Nee daarom! Ik wil best een A6JC maar die heeft een GO 7300!
De A6T heeft 'n GO 7600 maar geen BT wat ik eigenlijk toch wel wil!
Toen las ik in z'n review dat de nieuwe lichting wel BT had en dan zou die perfect zijn dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
check je mail. Alle Asus A6 series zijn exact hetzelfde qua model. BoyzNdaHood heeft een z92 serie. Die is idd anders dan de A6 serie.

De Asus A6 zou alleen afwijken in poorten (wel of geen DVI/Printerpoort en wel of geen Infrarood. Verder kunnen knopjes als Power4gear nog wat aanpassen. Meende te lezen in mn handleiding dat er een BT knopje kon zitten. Verder is hij exact hetzelfde.

Asus A6
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/portopc/asus-a6/a6-big.jpg

Asus Z92
Afbeeldingslocatie: http://1toppc.com/Merchant2/images/Notebook/Asus/Z92T/Z92T-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dankje Gremlin!

Helaas is de A6T niet meer te verkrijgen bij laptops4u.nl... >:)
Ik ga nog even verder op zoek naar de A6JC en de A6T :X

Zijn er nog meer Asussen (A6 versies) met:
T2300 of hoger/ 100 GB HD of hoger/ Windows XP/MCE/ AudioDJ/ BT en 'n GO 7300/7600?

De Asus A6JM bijvoorbeeld is niet in Nederland te verkrijgen!?

En de F3 lijn van Asus, lijkt ook op de A6 serie qua behuizing of zie ik dat verkeerd!?

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 13-01-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De F3 is de opvolger van de A6 serie. Daar zitten dus Core 2 Duo's in, die komen niet meer in de A6 gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Over dat bluetooth gebeuren.. ik heb een A6t hier MET bluetooth. Dit schijnt een eenmalige serie te zijn geweest die het wel had. Ik heb het in latere modellen nooit meer gezien.

Verder zijn inderdaad alle behuizingen van laptops uit de A6 serie hetzelfde. Die z92 enzo vallen daarbuiten en verschillen dus inderdaad.

@CLB: kijk even in de pricewatch bij asus laptops, daar zie je dan wel of er nog vergelijkbare modellen zijn. Kijk anders eens naar de F3 serie. Dat kan je zien als de opvolger van de A6 lijn. Er zijn minder verschillende versies van (of misschien is het inmiddels wel aangevuld, heb recent niet meer gekeken).

Edit: wat gremlin zegt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ga het hele weekend lannen op mn 1 maand oude A6T dus we zullen zien hoe hij zich houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat het is is dat ik een laptop wil...
Heb de hele tijd gekeken naar laptops van 1600 euro en dergelijke, maar dat red ik niet qua budget.
Nu heb ik m'n budget ingesteld op MAX 1000 euro. Onder andere via Gremlin ;) ben ik bij Asussen gaan kijken. Toen kwam er 'n vriend die 'n laptop wilde van maximaal 900 euro en zodoende hebben we vandaag dus zijn Asus A6JC opgehaald (de laatste in de winkel)
Eigenlijk vind ik dat 'n heel mooie laptop alhoewel de GO 7300 net het minste puntje is... Door mijn budget wat 100 euro hoger ligt en de Asussen met GO's 7600's erin lijkt me dat voor mij een net wat betere keuze... Zodoende kom je snel uit bij de A6T, maar daar zit dus helaas geen BT in en aangezien er genoeg notebooks zijn waar dat wel inzit wil ik dat dus ook gewoon IN m'n notebook.

Ik heb ook zitten kijken naar de Asus A8JN (heeft de vriendin van die vriend van hierboven) vandaag aangeschaft en dat is ook 'n mooie laptop, alleen vind ik de behuizing persoonlijk niet zo mooi...

Nu ben ik dus op zoek naar A6T behuizing/ 100 GB/ T2300 of hoger met BT en 'n GO 7600.. >:)

Wat het wel is:
-Ik wil in 'n laptop met 'n GO 7600 later nog wel 1 GB bijprikken omdat, dit denk wel veel invloed heeft
-In 'n laptop met 'n GO 7300 lijkt 1 GB extra mij echter overkill en zodoende laat ik 't bij 1 GB

Ik wil er namelijk nog een beetje op kunnen gamen: FEAR, WOW en GRAW bijvoorbeeld...
Ik neem aan dat dat niet goed kan met 'n GO 7300 en 'n GO 7600 't wel lekker kan bijhouden!?

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 13-01-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Een 7300 speelt het wel, echter lage settings waar een 7600 echt gewoon 2x zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Als je het verschil tussen een 7300 en een 7600 wilt weten moet je gewoon benchmarks opzoeken. Die zijn er genoeg te vinden.

Ik kan je verzekeren dat het verschil heel groot is en de 7600 de betere keus is als je een laptop zoekt die games moet kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:23:
ik heb sinds vandaag een nieuwe A6 met daarin T2050, heb er al tijdje op gezeten en echt super.
na em een tijdje uit te hebben, wil ik em opstarten maar hij doet niets! :'( zelfs geen opstartlogo oid. scherm lijkt wel uit te zijn. het enige wat ik hoor is een tikkend geluid van de dvd-speler.

wie o wie kan mij helpen!?
De helpdesk bellen. Waarschijnlijk wordt het een RMA. Ik heb dezelfde klachten en na overleg met de helpdesk was de conclusie" moederbord kapot" . Dit komt vaker voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
wilfer schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:01:
[...]

De helpdesk bellen. Waarschijnlijk wordt het een RMA. Ik heb dezelfde klachten en na overleg met de helpdesk was de conclusie" moederbord kapot" . Dit komt vaker voor :(
Waarschijnlijk kun je er een DOA ( kapot geleverd) van maken. Dan heb je recht op een nieuwe laptop.
Maar daarvoor moet je bij de leverancier wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Speel ook GRAW gaat echt wel prima, kwaliteit staat dan hoog.
Waarom zit iedereen te huilen om Bluetooth, zon dongle kost 10 euro en die stop je in de usb aansluiting. Zou ik in ieder geval geen andere laptop voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus