Ik loop zo vaak met mn laptop aan door de school. Mn HDD werkt nog steeds en anders zorgen dat hij in de eerste 2 jaar kaptop gaat, krijg je wel een nieuwe ^^
Geen idee in hoeverre het waar is. Maar de mijne gaat eigenlijk altijd in slaapstand. Daarna achterin de auto en mee trappen op en af... schijfje leeft nog voor 100%. Dat verhaal lijkt me meer van toepassing op de stand-by stand.
[ Voor 15% gewijzigd door B-Buster op 18-12-2006 16:56 ]
idd hier ook^^GremliN-Online schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:57:
Ik loop zo vaak met mn laptop aan door de school. Mn HDD werkt nog steeds en anders zorgen dat hij in de eerste 2 jaar kaptop gaat, krijg je wel een nieuwe ^^
en weet iemand of er ook accu's te bestellen zijn met een hogere capaciteit? Ik vind de 2.5uur al wel redelijk maar wil meestal toch net even wat langer kunnen werken. Hoef ik ook die adapter niet meer mee naar school te nemen
gewoon een optische mini jack in de head phone out (= tegelijkertijd de spdif uitgang van je laptop) van je A6T proppen.. andere eind van de optische kabel in je z5500, en dan in de mixer gewoon de spdif aan zetten en dan zou t moeten werken..Davetc schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:57:
[...]
Wat voor kabel moet dat dan zijn? En wat voor poort is dat? Kan niet zo 1 2 3 bedenken welke dat moet zijn.
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports
1 x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x DVI Port1 x VGA Port
Er is wel een alternatief: Een externe geluidskaart. Beetje duur grapje maar het werkt wel.
Anoniem: 101642
Die Zalman Laptop koeler heb ik een half jaar te laat gekocht,tis wel een verschil zeg 
Die A8,oogt trouwens erg saai,de behuizing,vooral.rondom het toetsenbord is ie te kaal
Die A8,oogt trouwens erg saai,de behuizing,vooral.rondom het toetsenbord is ie te kaal
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 18-12-2006 18:16 ]
Toch nu ook maar een a6t aangeschaft... zijn er dingen die ik er echt bij moet kopen? of software die ik het beste meteen kan updaten vervangen zodra ik hem heb? Heeft asus standaard een aantal partities op de hdd gemaakt of is het 1 grote?
standaard 2 partitities, c en d. Beide zijn fat geformateerd, en een nfts converter staat op de desktop na de installatie. En er iets bij kopen, nee niet echt. Er zit een goede tas bij, een goeie muis(gerelabeled logitech dingetje)Subz schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:15:
Toch nu ook maar een a6t aangeschaft... zijn er dingen die ik er echt bij moet kopen? of software die ik het beste meteen kan updaten vervangen zodra ik hem heb? Heeft asus standaard een aantal partities op de hdd gemaakt of is het 1 grote?
Of die muis zo goed is valt nog over te discussieren. Ik vind het namelijk een prutdingetje, te klein en te licht.
Die tas is wel erg fijn. Al kun je er naast je laptop en een stapel A4'tjes (of kleiner ) weinig in doen.
Maargoed de laptop is inderdaad erg compleet. Enige wat ik erbij wil is extra geheugen, 1 gigje is opzich goed voor xp, niet voor vista.
Maargoed de laptop is inderdaad erg compleet. Enige wat ik erbij wil is extra geheugen, 1 gigje is opzich goed voor xp, niet voor vista.
en nog een derde: de recovery partitie (geen driveletter)hellboy123 schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:18:
standaard 2 partitities, c en d. Beide zijn fat geformateerd, en een nfts converter staat op de desktop na de installatie.
hij doet t op zich prima.. is denk ik meer een kwestie van smaak of je em goed genoeg vindt of niet.. ik vind t zelf wel prettig dat ie licht en klein is...B-Buster schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:49:
Of die muis zo goed is valt nog over te discussieren. Ik vind het namelijk een prutdingetje, te klein en te licht.
Ik krijg mijn legale versie van Battle for middle earth 2 niet meer aan de gang op mijn Asus A6t.Eerder heb ik hem wel gespeeld.
Na een beetje googlen zag ik dat het misschien aan de driver van mijn videokaart kon liggen ( geforce go 7600) en dat ik die dan maar eens moest proberen te updaten.
Alleen heb ik geen flauw idee wat ik moet doen. Ik heb het forum enigzins afgezocht, alleen kan ik geen wijs worden uit de dingen die gepost worden. Ik heb op de Asus site gekeken, en de driver die ze daar aan bieden is hetzelfde als diegene die nu geinstalleerd is.
Waar kan ik een goede driver vinden van de geforce 7600go?
Na een beetje googlen zag ik dat het misschien aan de driver van mijn videokaart kon liggen ( geforce go 7600) en dat ik die dan maar eens moest proberen te updaten.
Alleen heb ik geen flauw idee wat ik moet doen. Ik heb het forum enigzins afgezocht, alleen kan ik geen wijs worden uit de dingen die gepost worden. Ik heb op de Asus site gekeken, en de driver die ze daar aan bieden is hetzelfde als diegene die nu geinstalleerd is.
I don't hate you, I nothing you
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop (op dit moment heb ik een pavilion zv6000) en na wat lees- en googlewerk heb ik mijn keuze qua specs laten vallen op een model zoals b.v. de Asus A6.
Nu is één van de dingen die ik graag wil een hoge resolutie, mijn huidige notebook is een widescreen die draait op 1280x800. Nu is dat op zich niet verkeerd, maar liever heb ik een resolutie die qua hoogte nét iets meer is.
m.a.w SXGA 1400 x 1050 - of - WSXGA+ 1680 x 1050 pixel.
Widescreen of normaal vind ik niet zo heel erg belangrijk.
Nu heb ik de A6 op een aantal sites vergeleken, onderstaande specs heb ik van laptops4u:
Ik heb niet alle specs neergezet, voornamelijk de dingen voor processor en grafische kracht.
Asus A6T-AP008-B
AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
100GB Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
Asus A6Ja-Q073H
Intel Core Duo T2400 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
120Gb harddisk 4200RPM
ATI Mobility Radeon X1600 256Mb VGA/ Interne Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
--WSXGA+ (1680*1050)
De intel is 200 euro duurder, omdat deze ook qua processor sneller en zuiniger is, tevens zit er een ATI kaart in i.p.v. Nvidia. Wat opvallend was is dat er bij de uitgebreide specs ook een optie voor WSXGA stond.
De extra optie voor SXGA kon ik niet als extra spec toevoegen op laptops4u dus ik vraag me af of de A6 wél leverbaar is met deze optie?
Heeft iemand hier enig idee van?
Uiteraard is advies voor een alternatief voor de A6 welkom
Nu is één van de dingen die ik graag wil een hoge resolutie, mijn huidige notebook is een widescreen die draait op 1280x800. Nu is dat op zich niet verkeerd, maar liever heb ik een resolutie die qua hoogte nét iets meer is.
m.a.w SXGA 1400 x 1050 - of - WSXGA+ 1680 x 1050 pixel.
Widescreen of normaal vind ik niet zo heel erg belangrijk.
Nu heb ik de A6 op een aantal sites vergeleken, onderstaande specs heb ik van laptops4u:
Ik heb niet alle specs neergezet, voornamelijk de dingen voor processor en grafische kracht.
Asus A6T-AP008-B
AMD Turion II TL 52 1.6G (L2: 512KB*2)
100GB Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam
Asus A6Ja-Q073H
Intel Core Duo T2400 (1.83GHz; 2MB L2 Cache; 667Mhz FSB)
120Gb harddisk 4200RPM
ATI Mobility Radeon X1600 256Mb VGA/ Interne Webcam
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
--WSXGA+ (1680*1050)
De intel is 200 euro duurder, omdat deze ook qua processor sneller en zuiniger is, tevens zit er een ATI kaart in i.p.v. Nvidia. Wat opvallend was is dat er bij de uitgebreide specs ook een optie voor WSXGA stond.
De extra optie voor SXGA kon ik niet als extra spec toevoegen op laptops4u dus ik vraag me af of de A6 wél leverbaar is met deze optie?
Heeft iemand hier enig idee van?
Uiteraard is advies voor een alternatief voor de A6 welkom
Let wel dat de A6Ja een tragere hardeschijf heeft (4200rpm). Ik heb zelf ook een 4200 rpm in me laptop zitten. Alles werkt gewoon, alleen duurd laden iets langer. Indien je daar aan ergerd (ik wil mss nu 7200rpm erin doen) moet je er wel rekening mee houden dat je dat dus moet aanschaffen, en daardoor je budget hoger word.
Ik zei niet voor niets dat erover te discussieren valt. Kan me voorstellen dat anderen hem wel weer fijn vinden. Als je echter zoals ik een Logitech MX1000 gewend bent is het een heel ander verhaal. En ik weet ook dat sommige mensen over die muis weer zeggen dat ie te zwaar is.. het is allemaal maar net wat je zelf fijn vind.Bakove schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:27:
[...]
hij doet t op zich prima.. is denk ik meer een kwestie van smaak of je em goed genoeg vindt of niet.. ik vind t zelf wel prettig dat ie licht en klein is...
ipazza schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:45:
Ik krijg mijn legale versie van Battle for middle earth 2 niet meer aan de gang op mijn Asus A6t.Eerder heb ik hem wel gespeeld.
De link is al heel vaak voorbij gekomen, maar vooruit nog maar een keer dan
http://www.laptopvideo2go.com/
Daar kan je de nieuwste drivers halen. Voor uitgebreide info over hoe te installeren mag je zelf ff teruglezen in dit topic, is niet heel ver weg
[ Voor 23% gewijzigd door B-Buster op 19-12-2006 16:27 ]
Ik heb zelf ook de A6Ja met daarin de verschrikkelijk trage 4200RPM schijf. Na een paar weken heb ik 'm vervangen door ee 7200RPM. Wat een verschil! Echt een aanrader!BoyzNDaHood schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:34:
Let wel dat de A6Ja een tragere hardeschijf heeft (4200rpm). Ik heb zelf ook een 4200 rpm in me laptop zitten. Alles werkt gewoon, alleen duurd laden iets langer. Indien je daar aan ergerd (ik wil mss nu 7200rpm erin doen) moet je er wel rekening mee houden dat je dat dus moet aanschaffen, en daardoor je budget hoger word.
Welke merk hdd heb je (en model)? En hoe zit het met warmte en geluid van de hardeschijf integenstelling tot de 4200? En batterij? Vooral geluid en warmte wil ik het weten of dit niet storend is.
Ik heb namelijk Z92J, dat is een A6J met mindere cpu (t2050). Ik ben nu aan het kijken of ik beter de hdd of 1reepje geheugen erbij kan proppen.
Ik heb namelijk Z92J, dat is een A6J met mindere cpu (t2050). Ik ben nu aan het kijken of ik beter de hdd of 1reepje geheugen erbij kan proppen.
[ Voor 27% gewijzigd door BoyzNDaHood op 19-12-2006 17:02 ]
Ze mogen het wel in de TS zetten..B-Buster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:24:
[...]
Daar kan je de nieuwste drivers halen. Voor uitgebreide info over hoe te installeren mag je zelf ff teruglezen in dit topic, is niet heel ver weg
Voor Vista users: Ik heb me bezig gehouden de laatste uren met de AMD Turion 64 X2 driver. Ik heb het nu zo ver dat ik de XP driver ervan heb geïnstalleerd. Echter las ik met CPU-Z en de resterende accutijd dat hij nog steeds niet terug klokt...
Beste Lezers,
ik zit met het volgende probleem:
Ik wou eerst de a8jn kopen, alleen ik vind het scherm misschien iets te klein. Nu kwam ik vandaag deze laptop tegen op 4launch:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=025634
Opzich zijn de specs beter. Je hebt een 15.4 inch scherm en een betere videocard. Daarnaast is de webcam beter, maar dat boeit mij niet zoveel.
Het blijkt dat de Z92JE-AP002H eigenlijk gewoon een a6je is, als ik het goed heb. Als het goed is dit een oudere versie laptop, alleen ik kan niet zien wat er nou minder is aan deze laptop in vergelijking met de a8jn. Je word daarnaast helemaal gek van de types.
Weet iemand wat meer van de z92je-ap002h? en vooral de nadelen. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een laptop met 15.4 inch scherm, t5600 processor, 1gb ram en een redelijke videocard voor een prijs onder de € 1000-,
Alvast bedankt.
ik zit met het volgende probleem:
Ik wou eerst de a8jn kopen, alleen ik vind het scherm misschien iets te klein. Nu kwam ik vandaag deze laptop tegen op 4launch:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=025634
Opzich zijn de specs beter. Je hebt een 15.4 inch scherm en een betere videocard. Daarnaast is de webcam beter, maar dat boeit mij niet zoveel.
Het blijkt dat de Z92JE-AP002H eigenlijk gewoon een a6je is, als ik het goed heb. Als het goed is dit een oudere versie laptop, alleen ik kan niet zien wat er nou minder is aan deze laptop in vergelijking met de a8jn. Je word daarnaast helemaal gek van de types.
Weet iemand wat meer van de z92je-ap002h? en vooral de nadelen. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een laptop met 15.4 inch scherm, t5600 processor, 1gb ram en een redelijke videocard voor een prijs onder de € 1000-,
Alvast bedankt.
[ Voor 3% gewijzigd door isomis op 19-12-2006 19:59 ]
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Ja dat had ik ook al gezien, 5400 heb ik nu ook en is imo wel ok, 4200 zou ik bij voorbaat al niet willenBoyzNDaHood schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:34:
--edit
bovenstaande link van isomis werkt niet
deze wel
Ook op de 4launch site zie ik nergens een optie om de A6 met SXGA uit te breiden. Blijkbaar kan dit dus niet?
[ Voor 18% gewijzigd door marko77 op 19-12-2006 19:35 ]
pricewatch: Hitachi Travelstar E7K100 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB)BoyzNDaHood schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:01:
Welke merk hdd heb je (en model)? En hoe zit het met warmte en geluid van de hardeschijf integenstelling tot de 4200? En batterij? Vooral geluid en warmte wil ik het weten of dit niet storend is.
Geluid, warmte en batterij maakt niet zoveel uit. Al moet ik daarbij zeggen dat ik die 4200RPM schijf niet zo lang gebruikt heb. (Nu als externe schijf, handig) Zie ook http://www.mobilityguru.c...st_and_furious/index.html
De E versie is voor 24/7 gebruik toch? Waarom heb je die gekozen en niet de normale 7K100
Ik heb m'n keuze gebasseerd op dit draadje: Performance verschil Hitachi E7K100 en 7K100BoyzNDaHood schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:15:
De E versie is voor 24/7 gebruik toch? Waarom heb je die gekozen en niet de normale 7K100
Ik heb een beetje lopen praten met een bedrijf die de laptop verkoopt:
Bij de mediamarkt staat een a6je en daarmee is hij toch te vergelijken?
=> die ken ik niet, maar hij lijkt er inderdaad op; normaal gezien worden er z-modellen op de markt gebracht voor een lage prijs en worden er goedkopere componenten in gedaan; de a6je is blijkbaar europees ingekocht door MM
Wij vinden het zo vreemd dat er niks wordt vermeld over dit type laptop.
Vaak geeft dat aan, dat er iets mee is.
=> ik denk dat het gewoon goed is
Daarnaast is er niks te vinden over de warmte productie van deze laptop
en hoe snel de harde schijf is.
=> tja, dat is typisch asus
Hieruit kan ik nog steeds niet concluderen of het nou troep is de Z92JE-AP002H laptop. Hij zegt dat er goedkopere componenten inzitten, maar als ik kijk naar de hardware specs lijkt hij alleen maar beter.
Bij de mediamarkt staat een a6je en daarmee is hij toch te vergelijken?
=> die ken ik niet, maar hij lijkt er inderdaad op; normaal gezien worden er z-modellen op de markt gebracht voor een lage prijs en worden er goedkopere componenten in gedaan; de a6je is blijkbaar europees ingekocht door MM
Wij vinden het zo vreemd dat er niks wordt vermeld over dit type laptop.
Vaak geeft dat aan, dat er iets mee is.
=> ik denk dat het gewoon goed is
Daarnaast is er niks te vinden over de warmte productie van deze laptop
en hoe snel de harde schijf is.
=> tja, dat is typisch asus
Hieruit kan ik nog steeds niet concluderen of het nou troep is de Z92JE-AP002H laptop. Hij zegt dat er goedkopere componenten inzitten, maar als ik kijk naar de hardware specs lijkt hij alleen maar beter.
Anoniem: 107626
Ik kreeg met die 4200RPM de neiging om de laptop uit t raam te smijten. 7200RPM schijf is voor mij ook echt de moeite waard geweest. Hij is alleen (!) wel een stuk warmer.jaccoswinkels schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:35:
[...]
Ik heb zelf ook de A6Ja met daarin de verschrikkelijk trage 4200RPM schijf. Na een paar weken heb ik 'm vervangen door ee 7200RPM. Wat een verschil! Echt een aanrader!
Binnenkort ook maar een extra reepje van 1GB erin zetten. Er zit nu een 1GB Transcend in die ik hoop te kunnen supplementeren met 1GB Corsair. Fingers crossed en hopen dat t werkt.
Hoi allemaal,
Afgelopen week heb ik ook een nieuwe ASUS Laptop aangeschaft. De A6Je of bij de MyCom heet die ASUS Z92Je-AP009M - T5600. Een prachtige Laptop met een T5600 (2x 1,83 GHz) en 2 GHz (2x 1GB) Geheugen, 120 GB Harddisk 5400 touren en een ATI X1450 grafische kaart met 128 MB onboard maar in totaal 512 MB met shared geheugen. Al in al lekker snel en vooral Vista werkt meteen met alle toebehoren. Alleen voor de webcam moest ik de XP drivers installeren maar daar doet ie het ook mee. In de startpost wordt de A6Je niet genoemd. Nu nog snel bij ASUS de Vista upgrade bestellen...
Afgelopen week heb ik ook een nieuwe ASUS Laptop aangeschaft. De A6Je of bij de MyCom heet die ASUS Z92Je-AP009M - T5600. Een prachtige Laptop met een T5600 (2x 1,83 GHz) en 2 GHz (2x 1GB) Geheugen, 120 GB Harddisk 5400 touren en een ATI X1450 grafische kaart met 128 MB onboard maar in totaal 512 MB met shared geheugen. Al in al lekker snel en vooral Vista werkt meteen met alle toebehoren. Alleen voor de webcam moest ik de XP drivers installeren maar daar doet ie het ook mee. In de startpost wordt de A6Je niet genoemd. Nu nog snel bij ASUS de Vista upgrade bestellen...
je hebt ook nog de Z92JE-AP002H
ja allemaal erg fijn die nummers.
ja allemaal erg fijn die nummers.
Kan je bij asus dan een vista bestellen? met korting enzo bedoel ik dan...
[ Voor 29% gewijzigd door Subz op 20-12-2006 16:13 ]
Anoniem: 147126
Sorry, maar misschien moet je toch echt even het topic doorlezen of de search gebruikenSubz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:12:
Hangt vanaf welke versie je hebt.
Ik heb nu zelf XP Home, moet je 50 euro of 75 betalen (voor basic of premium).
Me ouders kopen binnenkort ook een asus laptop met mce, dan krijg ie gratis premium
Ik heb nu zelf XP Home, moet je 50 euro of 75 betalen (voor basic of premium).
Me ouders kopen binnenkort ook een asus laptop met mce, dan krijg ie gratis premium
Heb dit hele draadje al doorzocht. Alleen niet gezocht in oudere draadjes... misschien dat ze daar in zitten...Anoniem: 147126 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:51:
[...]
Sorry, maar misschien moet je toch echt even het topic doorlezen of de search gebruiken
Anoniem: 147126
Ok, hier een hint:Subz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:17:
[...]
Heb dit hele draadje al doorzocht. Alleen niet gezocht in oudere draadjes... misschien dat ze daar in zitten...
Vista coupons bij laptops
Komt er op neer dat als je je laptop tussen bepaalde datums (meende tussen oktober 2006 en iets van februari 2007) gekocht hebt dat je een gratis upgrade naar vista krijgt. Niet alleen bij Asus maar bij veel meer systeembouwers.
Ja, ik had die site al gevonden, alleen als ik die tutorial volg moet ik de driver 84.25 updaten, alleen als ik die doe zegt hij je hebt al een nieuwere versie.B-Buster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:24:
[...]
[...]
Zelf weet niet welke versie ik wel moet gaan gebruiken dan?
De 90.00 series komt mijn 7600go niet in voor...
Welke is het beste om te gebruiken>?
gewoon de nieuwste WHQL is het beste. Die downloaden. Uitpakken. De .inf downloaden en in de map zetten. Setup starten. Staat de .inf er niet bij, haal deze dan van het forum bij de laatste driver voor je OS, die werkt wel.
ik krijg (sinds het installeren van bf2 / directx9.0c? ) een eaccess violation error bij het opstarten. Dus ik wilde mn audiodriver uninstalleren. (apparaatbeheer, besturing voor geluid/video, realtek high definition audio verwijderd. Toen een nieuwe driver gedownload, maar het heeft niet geholpen. Toen heb ik ook de codecs verwijderd, maar dat helpt ook niet. Als ik nu teamspeak opstart krijg ik een error:
Error
Access violation at address 1b77f68f. Read of address 1b77f68f
als ik naar dxdiag ga in command, krijg ik de melding
dxdiag heeft ontdekt dat er mogelijk een probleem is opgetreden bij het toegang verkrijgen tot directsound, de latste keer dat dit programma is gebruikt. wilt u directsound dit keer overslaan. Als ik dan nee doe krijg ik een windows heeft dit programma afgesloten melding.
heeft er iemand tips om dit op te lossen? Directx heb ik opnieuw gedownload, maar uninstall kan niet en als ik de install run zegt ie dat er al de nieuwste versie is geinstalleerd.
ik hoor nog steeds wel geluid, winamp doet het ook nog, maar op TS ben ik standaard gemute, en windows media player wordt telkens afgesloten omdat er een fout in is.
a6t
winxp
in windows vista (dual boot) werkt het geluid wel goed.
Error
Access violation at address 1b77f68f. Read of address 1b77f68f
als ik naar dxdiag ga in command, krijg ik de melding
dxdiag heeft ontdekt dat er mogelijk een probleem is opgetreden bij het toegang verkrijgen tot directsound, de latste keer dat dit programma is gebruikt. wilt u directsound dit keer overslaan. Als ik dan nee doe krijg ik een windows heeft dit programma afgesloten melding.
heeft er iemand tips om dit op te lossen? Directx heb ik opnieuw gedownload, maar uninstall kan niet en als ik de install run zegt ie dat er al de nieuwste versie is geinstalleerd.
ik hoor nog steeds wel geluid, winamp doet het ook nog, maar op TS ben ik standaard gemute, en windows media player wordt telkens afgesloten omdat er een fout in is.
a6t
winxp
in windows vista (dual boot) werkt het geluid wel goed.
[ Voor 50% gewijzigd door indexample op 21-12-2006 16:17 ]
dx9.0c zou ik graag verwijderen, maar:GremliN-Online schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:40:
EA ook altijd.. Probeer een BF2 er af te gooien en/of DX9.0c opnieuw er op te zetten.
als ik de install run zegt ie dat er al de nieuwste versie is geinstalleerd. en directx is niet te verwijderen,zit in windows ingebakken of zo.
Ja dat is logisch, bedoelde ook opnieuw instaleren om te kijken of hij het goed pakte. Misschien is er een repair tool van DX9c, weet het niet maar dat zou je kunnen proberen. Aangezien het probleem is onstaan sinds het instaleren van BF2 lijkt me het logisch dat je dat er eerst weer af gooit en kijtk of dat helpt. Dan weer instaleren en updaten.
Nou 2 weken terug was het zover
mijn lieve laptopje had een bad sector op de harddisk
Dus Asus maar gebeld, ik al bang dat het een extreem lang verhaal ging worden, dus op voorhand al gevraagd of ze misschien alleen de hd om konden ruilen, maar nee kon niet hij moest daar heen.
Ik baalde wel maar ja prima wat moet dat moet. Nou ik het RMA formulier ingevuld en daar kwam de oranje bus voorrijden om Lappie te halen op weg naar Emmen. Dit was dus afgelopen donderdag ( 14-12 ).
En wat zag ik tot mijn blije verassing dinsdag in de mailbox --> een berichtje van TNT dat ze een pakketje hadden opgehaald bij Asus wat de volgende dag bij mij bezorgd zou worden. En ja hoor daar kwam die oranje bus om 13:45 de straat in rijden met Lappie aan boord. Volledig opnieuw gepreinstalled ( Wat niet hoefde van mij ) en met een gloedjenieuwe 100 GB harddisk die ( stiekem even toch getest
) volstrekt in orde is.
Oftewel Asus heeft in 7 dagen tijd waar een weekend in zat, er voor gezorgd dat mijn laptop weer gefixt is. Waarvoor ik dan zeg: Hulde!!
in een tijd waarin het maar normaal wordt geacht iets 4 weken kwijt te zijn! Voor mij nooit meer anders dan Asus ( Wat altijd toch al zo was maar nu nog even extra bekrachtigd
) Het kan dus toch nog tegenwoordig, een beetje service en klantgericht werken!
Ik heb trouwens een Z9200-PM740 oftewel de laptop die Mycom in de aanbieding had voor E 799,--
Ik baalde wel maar ja prima wat moet dat moet. Nou ik het RMA formulier ingevuld en daar kwam de oranje bus voorrijden om Lappie te halen op weg naar Emmen. Dit was dus afgelopen donderdag ( 14-12 ).
En wat zag ik tot mijn blije verassing dinsdag in de mailbox --> een berichtje van TNT dat ze een pakketje hadden opgehaald bij Asus wat de volgende dag bij mij bezorgd zou worden. En ja hoor daar kwam die oranje bus om 13:45 de straat in rijden met Lappie aan boord. Volledig opnieuw gepreinstalled ( Wat niet hoefde van mij ) en met een gloedjenieuwe 100 GB harddisk die ( stiekem even toch getest
Oftewel Asus heeft in 7 dagen tijd waar een weekend in zat, er voor gezorgd dat mijn laptop weer gefixt is. Waarvoor ik dan zeg: Hulde!!
Ik heb trouwens een Z9200-PM740 oftewel de laptop die Mycom in de aanbieding had voor E 799,--
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
er is een actie dat als je je laptop na zoveel oktober? heb gekocht, dat je dan met korting een vista kan kopen. Echter, wat mij is verteld (gekocht in juni), is dat je langs een computerzaak kan gaan die couponnen krijgt voor elke laptop gekocht na die oktober. Niet alle couponnen zullen worden gebruikt omdat niet iedereen teruggaat naar de winkel, dus die couponnen kan je als je een beetje handig lult wel krijgen van die zaken. superrrtipSubz schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:12:
Volgens mij heb je niet eens een coupon nodig. Op de Asus upgrade site zag ik alleen staan dat je een bon moest hebben. Het is dat ik het via surfspot waarschijnlijk wel voor minder dan 80 euro kan krijgen, anders kon ik best mijn bon van 4launch ff shoppen ^^
Dan hoop ik binnenkort ook een berichtje te krijgen, ik heb mijn lieve Leppie de Lepper vorige week vrijdag, 15-12, op laten halen maar heb nog niks gehoord.... Zullen zien...Ghostrider(NL) schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:29:
Nou 2 weken terug was het zovermijn lieve laptopje had een bad sector op de harddisk
Dus Asus maar gebeld, ik al bang dat het een extreem lang verhaal ging worden, dus op voorhand al gevraagd of ze misschien alleen de hd om konden ruilen, maar nee kon niet hij moest daar heen.
En wat zag ik tot mijn blije verassing dinsdag in de mailbox --> een berichtje van TNT dat ze een pakketje hadden opgehaald bij Asus wat de volgende dag bij mij bezorgd zou worden. En ja hoor daar kwam die oranje bus om 13:45 de straat in rijden met Lappie aan boord. Volledig opnieuw gepreinstalled ( Wat niet hoefde van mij ) en met een gloedjenieuwe 100 GB harddisk die ( stiekem even toch getest) volstrekt in orde is.
Oftewel Asus heeft in 7 dagen tijd waar een weekend in zat, er voor gezorgd dat mijn laptop weer gefixt is. Waarvoor ik dan zeg: Hulde!!in een tijd waarin het maar normaal wordt geacht iets 4 weken kwijt te zijn! Voor mij nooit meer anders dan Asus ( Wat altijd toch al zo was maar nu nog even extra bekrachtigd
) Het kan dus toch nog tegenwoordig, een beetje service en klantgericht werken!
![]()
Afgelopen mei heb ik een Asus A6JC-laptop gekocht, en bij aankoop direct een dode-pixelgarantie afgesloten. Twee weken geleden viel me op dat er wat vlekjes verschenen op het scherm (geen kapotte pixels), dus heb na advies van een engineer bij het Asus Notebook repair-center (via GoT leren kennen) een RMA aangemaakt bij Asus en de laptop (zonder dode pixels) teruggestuurd.
Vandaag heb ik de laptop weer teruggekregen en voila; een kapotte pixel die ook nog eens op een hele irritante plek zit. Reden voor mij om Asus te bellen en te vragen wat ik moet doen.
Bij Asus zeiden ze "Da's jammer, maar dat valt helaas niet onder de garantie-voorwaarden. We kunnen niks voor u doen".
Het grappige is dat ik de engineer in het begin nog specifiek heb gevraagd wat ik moet doen als er een kapotte pixel in het nieuwe scherm zou zitten, en die zei dat ik m dan direct moet terugsturen.
Ik ga een brief aan Asus sturen omdat ik het niet eens ben met deze gang van zaken. Ik heb immers de laptop opgestuurd zonder dode pixels, en een laptop mét een dode pixel teruggekregen.
Vandaag heb ik de laptop weer teruggekregen en voila; een kapotte pixel die ook nog eens op een hele irritante plek zit. Reden voor mij om Asus te bellen en te vragen wat ik moet doen.
Bij Asus zeiden ze "Da's jammer, maar dat valt helaas niet onder de garantie-voorwaarden. We kunnen niks voor u doen".
Het grappige is dat ik de engineer in het begin nog specifiek heb gevraagd wat ik moet doen als er een kapotte pixel in het nieuwe scherm zou zitten, en die zei dat ik m dan direct moet terugsturen.
Ik ga een brief aan Asus sturen omdat ik het niet eens ben met deze gang van zaken. Ik heb immers de laptop opgestuurd zonder dode pixels, en een laptop mét een dode pixel teruggekregen.
Ik denk dat je pech hebt eigenlijk. Je hebt met de winkel een dodepixel verzekering afgesloten en niet met Asus. Verder zal die maar beperkt geldig zijn (dode pixel bij aankomst) en zal deze nu dan verlopen zijn. Mocht deze verzekering gelden voor meerdere jaren dan zou je dat via de winkel waar je hem weg hebt moeten claimen.
ik heb de laptop zonder dode pixels ingeleverd bij Asus en krijg m met dode pixel terug, de winkel waar ik de laptop gekocht heb staat hier eigenlijk los van.GremliN-Online schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:19:
Ik denk dat je pech hebt eigenlijk. Je hebt met de winkel een dodepixel verzekering afgesloten en niet met Asus. Verder zal die maar beperkt geldig zijn (dode pixel bij aankomst) en zal deze nu dan verlopen zijn. Mocht deze verzekering gelden voor meerdere jaren dan zou je dat via de winkel waar je hem weg hebt moeten claimen.
Niet dus. Die winkel geeft je die garantie, dat doet Asus niet. Asus weet hier verder ook niks van. Zij maken je laptop en leveren hem keurig terug volgens hun standaarden die in hun garantie staan. Heb jij een garantie buiten die van Asus om (die dan ook nog geldig is) dan moet je bij hun zijn, niet Asus. Ik weet dat het zonde is maar Asus doet gewoon haar werk naar behoren. Ik snap dat je een zonder dode pixels wilt, echter heb je er niks in te brenegen als je garantie is verlopen voor dodepixels, Asus houdt zich namelijk aan de garantie waar jij mee akkoord bent gegaan bij de aanschaf. Dit zijn standaard ISO richtlijnen op TFT schermen.t.vandenhurk schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:13:
[...]
ik heb de laptop zonder dode pixels ingeleverd bij Asus en krijg m met dode pixel terug, de winkel waar ik de laptop gekocht heb staat hier eigenlijk los van.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik lever een laptop in met een scherm ZONDER dode pixels (ik had een andere klacht over het scherm), en krijg vervolgens een nieuw scherm terug MET een dode pixel.
De laptop is mij keurig geleverd zonder kapotte pixels, maar na een aantal maanden ontdekte ik dat er vlekjes op mijn scherm verschenen. Dat was voor mij de reden om contact te zoeken met Asus. Die pixelgarantie heb ik dus eigenlijk voor piet-lut afgesloten als ik Asus moet geloven, dat gaat er bij mij niet in. Als ik wist dat het een RMA zou worden had ik geen pixelgarantie afgesloten, maarja dat is achteraf gezegd.
Ze kunnen er zich heel makkelijk vanaf maken door maar te zeggen dat dit niet in de garantievoorwaarden valt, maar daarmee ben ik er nog niet klaar mee.
De laptop is mij keurig geleverd zonder kapotte pixels, maar na een aantal maanden ontdekte ik dat er vlekjes op mijn scherm verschenen. Dat was voor mij de reden om contact te zoeken met Asus. Die pixelgarantie heb ik dus eigenlijk voor piet-lut afgesloten als ik Asus moet geloven, dat gaat er bij mij niet in. Als ik wist dat het een RMA zou worden had ik geen pixelgarantie afgesloten, maarja dat is achteraf gezegd.
Ze kunnen er zich heel makkelijk vanaf maken door maar te zeggen dat dit niet in de garantievoorwaarden valt, maar daarmee ben ik er nog niet klaar mee.
[ Voor 36% gewijzigd door Pingelmonster op 22-12-2006 18:10 ]
Sinds vandaag is het me ook opgevallen dat ik een kleine paarse vlek op mijn beeldscherm heb zitten. Deze plek heb ik onder de mijn webcam zitten. Zover ik het topic heb gelezen, valt dit onder de garantie?
Deze notebook zal ik nadat ik de LAN's heb gehad deze vakantie (laptop sleept makkelijk dan een PC
) opsturen naar Asus.
Ben ik even blij dat ik nog kan terugvallen op een andere notebook aangezien ik de notebook erg hard nodig heb voor school.
Deze notebook zal ik nadat ik de LAN's heb gehad deze vakantie (laptop sleept makkelijk dan een PC
Ben ik even blij dat ik nog kan terugvallen op een andere notebook aangezien ik de notebook erg hard nodig heb voor school.
Tjah, ik denk dat je gewoon pech heb met die dode pixel. Niet dat ik hier verstand van heb, maar je pixelgarantie is meestal voor de 1e dag of week (dat hangt vanaf met welke winkel je gekocht heb, kan ook voor langere tijden duren kijk maar zelf hoe dat met jouwe is). Mocht dat zo zijn, kan je misschien gaan declareren bij de winkel waar je de koop heb gedaan (product: pixelgarantie). Asus heeft echter op hun site de voorwaarden (zoveel bright dots, sub blablaetc.) en 1 dode pixel valt gewoon niet in hun garantievoorwaarden. Dat jij een pixelgarantie koopt heeft niks met Asus te maken, dat heeft de winkel je aangesmeerd. Mijn winkel (mycom) heeft bijvoorbeeld geen dodepixelgarantie. Dat jij dat wel kocht (geen standaard aankoop op Asus) moet je zelf weten. Asus heeft het niet aangeboden, dat doet een winkel. Als een winkel jou een gooi-laptop-kapot-garantie wilt aan bieden, leuk... maar heeft toch ook niks met Asus te maken? Ga kijken hoelang jou dode pixel garantie duurd, en claim het bij de winkel.
[edit]
En die pixelgarantie heb je zeker niet voor niets afgesloten. Je bent verzekerd van een dode pixel vrije laptop in de eerste dag(en). Misschien dat sommige mensen ook een dode pixel vrije laptop heeft zonder de garantie, maar er zijn ook mensen die dode pixels hebben zonder garantie. Die kunnen de laptop de 1e dag(en) dus niet meer inruilen en jij wel. En dat gaat via de winkel en niet via Asus.
[edit]
En die pixelgarantie heb je zeker niet voor niets afgesloten. Je bent verzekerd van een dode pixel vrije laptop in de eerste dag(en). Misschien dat sommige mensen ook een dode pixel vrije laptop heeft zonder de garantie, maar er zijn ook mensen die dode pixels hebben zonder garantie. Die kunnen de laptop de 1e dag(en) dus niet meer inruilen en jij wel. En dat gaat via de winkel en niet via Asus.
[ Voor 16% gewijzigd door BoyzNDaHood op 22-12-2006 22:21 ]
Anoniem: 173149
Sinds kort de A6JE serie in bezit en werkt naar behoren. Echter wil ik de pcmcia mobile internet kaart 710 van KPN er op installeren. Helaas krijg ik steeds de melding dat poort of modem bezet is. Heb al heel wat com poorten aangepast en nieuwe software (kpn dashboard 8.0) geinstalleerd maar ik krijg constant dezelfde melding. Zijn er mensen die deze kaart werkend hebben gekregen? Dan hoor ik graag hoe of als er mensen zijn die me verder op weg willen/kunnen helpen dan bij voorbaat dank. (De kaart werkt prima in een andere notebook!!)
Met vriendelijke groet,
Oscar Wesseling
Met vriendelijke groet,
Oscar Wesseling
Je zou dit evt. kunnen verhelpen door je Cardbus Controller te deïnstalleren om deze weer vervolgens opnieuw te installeren.
Dit probleem had ik dus ook en dat was voor mij de reden om de notebook RMA te sturen aan Asus. Inmiddels heb ik m teruggekregen zonder vlekken op het scherm maar wel met een kapotte pixel.DaMarcus schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:56:
Sinds vandaag is het me ook opgevallen dat ik een kleine paarse vlek op mijn beeldscherm heb zitten. Deze plek heb ik onder de mijn webcam zitten. Zover ik het topic heb gelezen, valt dit onder de garantie?
Deze notebook zal ik nadat ik de LAN's heb gehad deze vakantie (laptop sleept makkelijk dan een PC) opsturen naar Asus.
Nu is er een heel ander probleem ontstaan dan waar hij eigenlijk voor naar Asus is gegaan, hopelijk kun je jezelf voorstellen dat ik dit behoorlijk vervelend vind en het er niet mee eens ben.
De kans dat je een nieuw scherm terugkrijgt met een dode pixel is aanwezig blijkt wel.
Klein vraagje: Zit op de Asus A6 laptops ook zo'n CristalClear achtige laag
Dit staat bij mij synoniem voor spiegel.
yup, dat zit erop.dr snuggles schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:07:
Klein vraagje: Zit op de Asus A6 laptops ook zo'n CristalClear achtige laagDit staat bij mij synoniem voor spiegel.
Dank je
Ik wens je veel suc6, dell en IBM zijn volgens mij de enige bedrijven die nog steeds de optie hebben om geen spiegel te hebben...
Maar waarom wil je geen spiegelscherm, buiten is lastig, binnen is het een genot.
Maar waarom wil je geen spiegelscherm, buiten is lastig, binnen is het een genot.
Is date echt zo? op de Asus site zie ik o.a. staan dat de A6T ook met SXGA geleverd kan worden.GremliN-Online schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:35:
A6 is alleen in 15.4" breedbeeld.
hier: http://nl.asus.com/produc...34&model=1185&modelmenu=2
15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)
Ik heb echter nog geen site kunnen vinden die daadwerkelijk een A6T levert met SXGA.
Wie kan hier uitsluitsel over geven? Dit is namelijk het enige wat ik nog wil weten, anders had ik al een A6T-AP008B besteld
De optie is er waarschijnlijk wel. Echter is de vraag hiervoor zo klein dat het niet rendabel is. Asus zal misschien nog een paar A6 schermen hebben met zo'n beeldscherm. Echter worden ze verder niet (althans niet in nederland) met een ander scherm geleverd. Verder wil je wel een breedbeeld scherm, je laptop word namelijk niet kleiner, je krijgt alleen wat meer plastic aan de zijkant, net als ene paar acer laptops op school bij ons, en dat wil je niet kan ik je zeggen
Het spiegelscherm van m'n broertje z'n Acer vind ik bijzonder vervelend. Ik zie ook binnen reflecties. Laptopschermen zonder spiegellaag zijn meestal weer dof, wat ik ook niet mooi vind. Terwijl een normaal tft scherm voor een pc wel mooi kan zijn zonder spiegellaag, best raar.GremliN-Online schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:03:
Ik wens je veel suc6, dell en IBM zijn volgens mij de enige bedrijven die nog steeds de optie hebben om geen spiegel te hebben...
Je tip met Dell en IBM laptops zal ik zeker even nakijken
Meer plastic dat snap ik ook wel, het scherm is iets kleiner, maar meer ruimte op mijn bureaublad vind ik ook wél zo fijnGremliN-Online schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:26:
De optie is er waarschijnlijk wel. Echter is de vraag hiervoor zo klein dat het niet rendabel is. Asus zal misschien nog een paar A6 schermen hebben met zo'n beeldscherm. Echter worden ze verder niet (althans niet in nederland) met een ander scherm geleverd. Verder wil je wel een breedbeeld scherm, je laptop word namelijk niet kleiner, je krijgt alleen wat meer plastic aan de zijkant, net als ene paar acer laptops op school bij ons, en dat wil je niet kan ik je zeggen
Als ik het goed begrijp is in NL dus geen winkel die de A6T zo levert, dat is wel jammer
Vraagje:
Wat is er anders aan de standaard geleverde asus A6T dan aan een opnieuw geinstalleerder qua drivers en software? (gewoon de recorvery cd gedaan).
Ik kan namelijk weinig games meer spelen...
Wat is er anders aan de standaard geleverde asus A6T dan aan een opnieuw geinstalleerder qua drivers en software? (gewoon de recorvery cd gedaan).
Ik kan namelijk weinig games meer spelen...
@ marko77: Het schijnt dat er binnenkort wel F3 laptops komen met hogere resolutie. Dit is de opvolger van de A6 serie, daar zou je naar kunnen kijken in het F3 topic.
@ ipazza: Nooit gedaan, wel XP Pro er op gezet en alles geïnstalleerd van de Driver CD. Heb je hem wel op maximum performance staan en de driver geïnstalleerd? Probeer anders een de drivers van laptopvideo2go.com.
@ ipazza: Nooit gedaan, wel XP Pro er op gezet en alles geïnstalleerd van de Driver CD. Heb je hem wel op maximum performance staan en de driver geïnstalleerd? Probeer anders een de drivers van laptopvideo2go.com.
De situatie:
BFME 1 & BFME 2 & BFMEWking gedoe werken allemaal niet. Alledrie laten het bij het laden afweten. Krijg bij winbar te zien dat mijn procesor 52% in gebruik is. Task manager geeft aan Not responding.
Heb de 91.48 driver voor mijn 3d kaart van laptop2go.com. Deze omdat die mij werd aangeraden. Voor de rest zijn alle drivers gewoon standaard van de Asus recovery cd. Ik heb wel AMD dualcore optimizer geinstalleerd. Weet niet of het daaraan kan liggen?
Ik heb hem gekocht bij Mycom, en de standaard versie die ik van hen meekreeg daar draaide de hele BFME serie wel op...
Ik denk dat het aan de driver ligt, want hij deed het de eerste keer wel. Kan het zijn dat ze bij Asus 84.25 hebben geinstalleerd, en dat op de cd 84.66 is gezet?
Heeft iemand nog een Fabrieks instal ? Of weet iemand welke driver er standaard word geleverd? Zodat ik die kan proberen?
@ Gremlin
Hij staat op super-performance heb ook in andere modes geprobeerd, helpt niet.
Ik krijg trouwens deze error screens.
C:\DOCUME~1\MAXVER~1\LOCALS~1\Temp\WER9f09.dir00\game.dat.mdmp
C:\DOCUME~1\MAXVER~1\LOCALS~1\Temp\WER9f09.dir00\appcompat.txt
error signature
szAppName : game.dat szAppVer : 0.0.0.0 szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000
Ik heb hier dus echt geen verstand van.
BFME 1 & BFME 2 & BFMEWking gedoe werken allemaal niet. Alledrie laten het bij het laden afweten. Krijg bij winbar te zien dat mijn procesor 52% in gebruik is. Task manager geeft aan Not responding.
Heb de 91.48 driver voor mijn 3d kaart van laptop2go.com. Deze omdat die mij werd aangeraden. Voor de rest zijn alle drivers gewoon standaard van de Asus recovery cd. Ik heb wel AMD dualcore optimizer geinstalleerd. Weet niet of het daaraan kan liggen?
Ik heb hem gekocht bij Mycom, en de standaard versie die ik van hen meekreeg daar draaide de hele BFME serie wel op...
Ik denk dat het aan de driver ligt, want hij deed het de eerste keer wel. Kan het zijn dat ze bij Asus 84.25 hebben geinstalleerd, en dat op de cd 84.66 is gezet?
Heeft iemand nog een Fabrieks instal ? Of weet iemand welke driver er standaard word geleverd? Zodat ik die kan proberen?
@ Gremlin
Hij staat op super-performance heb ook in andere modes geprobeerd, helpt niet.
Ik krijg trouwens deze error screens.
C:\DOCUME~1\MAXVER~1\LOCALS~1\Temp\WER9f09.dir00\game.dat.mdmp
C:\DOCUME~1\MAXVER~1\LOCALS~1\Temp\WER9f09.dir00\appcompat.txt
error signature
szAppName : game.dat szAppVer : 0.0.0.0 szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000
Ik heb hier dus echt geen verstand van.
[ Voor 15% gewijzigd door ipazza op 23-12-2006 23:21 ]
Bij de recoverycd zit Direct X 9.0c al ingebakken, dus het lijkt me sterk dat het aan DirectX zou liggen.
En bij de fabrieksinstall wordt de 84.66 driver gebruikt. Dit is inderdaad dezelfde zoals die op de recoverycd staat
En bij de fabrieksinstall wordt de 84.66 driver gebruikt. Dit is inderdaad dezelfde zoals die op de recoverycd staat
DirectX kan vrij gemakkelijk problemen opleveren, dus ik zou die in ieder geval herinstalleren.
Kijk vervolgens ook eens naar andere games. Ik heb nog nooit driverproblemen gehad met m'n A6T dus het kan niet zo zijn dat er standaard structureel wat mis is met de compatibiliteit oid.
Kijk vervolgens ook eens naar andere games. Ik heb nog nooit driverproblemen gehad met m'n A6T dus het kan niet zo zijn dat er standaard structureel wat mis is met de compatibiliteit oid.
Nieuwste van Microsoft gehaald.B-Buster schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:26:
DirectX kan vrij gemakkelijk problemen opleveren, dus ik zou die in ieder geval herinstalleren.
Hardeschijf snelheid heeft dat misschien invloed? Want ik heb een 120 gb 4200 rpm schijf.
Dat is wel van invloed op gameprestaties, laden gaat dan een stuk trager. Dat wil niet zeggen dat je geen games kunt draaien op een 4200rpm schijf. Moet gewoon kunnen opstarten.
Heb je nog speciale programma's draaien verder? Firewall, AV pakket, iets anders? Probeer eens een game te starten met geen extra programma's daaiende.
Daarnaast is het misschien een idee om je geheugen te testen, al verwacht ik niet dat het daaraan ligt. Dan zou je wel een blauw scherm met een hoop error codes te zien krijgen gevolgd door een reboot.
Heb je nog speciale programma's draaien verder? Firewall, AV pakket, iets anders? Probeer eens een game te starten met geen extra programma's daaiende.
Daarnaast is het misschien een idee om je geheugen te testen, al verwacht ik niet dat het daaraan ligt. Dan zou je wel een blauw scherm met een hoop error codes te zien krijgen gevolgd door een reboot.
Zijn er tweakers / eigenaars van een notebook voorzien van een X1600 Mobility die TrackMania Nations spelen? Vanmiddag had ik last van een VPU Error toen ik dit spel opstartte. Meteen een zwart beeld wat ook via Veilige Modus niet te verhelpen was.
Uiteindelijk heb ik de HDD uit de notebook gesloopt. Deze heb ik vervolgens extern aangesloten aan een andere notebook om uiteindelijk de Omega 3.8.291 (ook wel Catalyst 6.9) te herinstalleren.
Offtopic:
Kan niet wachten om aan Test Driver Unlimited te beginnen met mijn G25
Uiteindelijk heb ik de HDD uit de notebook gesloopt. Deze heb ik vervolgens extern aangesloten aan een andere notebook om uiteindelijk de Omega 3.8.291 (ook wel Catalyst 6.9) te herinstalleren.
Offtopic:
Kan niet wachten om aan Test Driver Unlimited te beginnen met mijn G25
Ik heb wel eens Tm Sunrise op mn x1600 gespeelt. Geen problemen, maar was wel al een tijdje trug
.
Deed je dit met de Omega-drivers of de standaard Catalyst-drivers?
Met de Omega-drivers krijg ik problemen. Standaard drivers heb ik nog niet geprobeerd met TM, maar ik gebruik liever de Omega-drivers vanwege de FPS-boost
Met de Omega-drivers krijg ik problemen. Standaard drivers heb ik nog niet geprobeerd met TM, maar ik gebruik liever de Omega-drivers vanwege de FPS-boost
Ik kan hier ook met de catalyst drivers Trackmania Nations spelen op mijn X1600 Mob.
Is het ook mogelijk om met deze laptop, de A6T, videobanden op te nemen als divx?
Oftewel kan deze laptop video en audio in opnemen nadat ik de videorecorder heb aangesloten met de nodige kabels?
Oftewel kan deze laptop video en audio in opnemen nadat ik de videorecorder heb aangesloten met de nodige kabels?
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Anoniem: 178916
Zaterdag de Asus A6M-Q037H besteld voor 769 euro inclusief tas en muis. AMD Turion X2 TL50 1,6 GHz. Een 80 GB hardeschijf nVidia GeForce Go 6100 128 Shared, 1024 MB intern geheugen en Windows XP Home Edition. Goed genoeg om als student te gebruiken voor office en fotobewerking, als het goed ook Vista Home Premium ready maar dat zie ik dan wel. Hoop hem na de kerst op te kunnen halen.
Keb denk ik probleempje met me laptop... (A6T)
Er lijkt stof tussen m'n beeldscherm te zitten, in het begin zat er al 1 spikkeltje, maar het wordt ondertussen meer, nu zitten er al 3 plekjes in met stof (of iets dergelijks). Hoe het ertussenkomt mag joost weten... (het zijn zeker geen dode pixels)
Gewoon gevalletje garantie of ?
Er lijkt stof tussen m'n beeldscherm te zitten, in het begin zat er al 1 spikkeltje, maar het wordt ondertussen meer, nu zitten er al 3 plekjes in met stof (of iets dergelijks). Hoe het ertussenkomt mag joost weten... (het zijn zeker geen dode pixels)
Gewoon gevalletje garantie of ?
Zet eens een plaatje op GoT, dan zien we precies wat het is, ben bang dta je idd ff een RMA moet aanvragen zo te horen.
@CvoS, die kan zeker wel Vista Premium draaien, de GF 6100 is goed genoeg voor Aero, zo zwaar is het niet. Ik kan btw wel Vista x64 aanbevelen, draait zeer lekker.
@RommeID: Dan heb je wel een TV-capture kaart nodig (USB of PCMCIA). De A6T heeft namelijk geen Video-in.
@CvoS, die kan zeker wel Vista Premium draaien, de GF 6100 is goed genoeg voor Aero, zo zwaar is het niet. Ik kan btw wel Vista x64 aanbevelen, draait zeer lekker.
@RommeID: Dan heb je wel een TV-capture kaart nodig (USB of PCMCIA). De A6T heeft namelijk geen Video-in.

Hier de plaatjes waar het te zien is (best lastig om foto's van een beeldscherm te maken btw
[ Voor 45% gewijzigd door Johpie op 27-12-2006 14:20 ]
Ik heb ook zo'n laptop. Maar ik vraag me af of ik volgend jaar ofzo de videokaart kan vervangen voor een betere? Zijn er modellen waar de videokaart zeg maar niet onboard is?
Nee dit kan niet, dan moet er een MXM(als ik het goedheb) module opzitten, en dit is tot nu toe alleen het geval met extreem dure laptopsOpperhoof schreef op maandag 25 december 2006 @ 14:49:
Ik heb ook zo'n laptop. Maar ik vraag me af of ik volgend jaar ofzo de videokaart kan vervangen voor een betere? Zijn er modellen waar de videokaart zeg maar niet onboard is?
Nee, alleen de Asus Z81S en de A4S zijn voorzien van een MXM-slot.hellboy123 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:22:
[...]
Nee dit kan niet, dan moet er een MXM(als ik het goedheb) module opzitten, en dit is tot nu toe alleen het geval met extreem dure laptops
Hieronder een voorbeeld van een MXM-kaart:

En hier een een linkje naar de een lijst van notebooks die voorzien zijn van MXM.
Er is onder de notebookbezitters nog steeds onenigheid over MXM. Ik heb al met Pollewob en Thandor gesproken om hierover een FAQ te gaan schrijven. Pollewob en Thandor vinden dit allebei een leuk idee, maar er zijn eerst nog andere prioriteiten op GoT.
Mocht er toch nog zo'n FAQ komen, ben ik wel bereid om mijn hulp te verlenen voor het schrijven van deze FAQ
Oke, dus dan moet je direct heel je mobo vervangen voor een met een betere videokaart. Kost zo'n mobo en hoe kun je daar aankomen? Staat dat bijv. in de pricewatch?
Anoniem: 124942
Je moet idd een ander moederbord erin schroeven als je een betere videokaart wil. Deze zijn niet los te koop, of je moet zelf wat met Asus kunnen regelen, maar ik geef je weinig kansOpperhoof schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:53:
Oke, dus dan moet je direct heel je mobo vervangen voor een met een betere videokaart. Kost zo'n mobo en hoe kun je daar aankomen? Staat dat bijv. in de pricewatch?
Het is goedkoper om je oude te verkopen en een nieuwe te kopen, laten we het daar op houden. Zelfs al zou er MXM inzitten dan is het nog duur. Er is amper aan te komen. Ze moeten passen, de laptop moet het kunnen koelen, moet genoeg stroom krijgen, je moet het zelf doen, zijn ook duur en je verliest je garantie. Als het mislukt ben je al helemaal ver van huis...
Dat mobo vervangen schijnt niet te lukken volgens Laptop4u.nl. Dit heb ik al nagevraagd aangezien ik graag mijn mobo met 7300Go wil vervangen door een 7600Go.Opperhoof schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:53:
Maar ik wil die plank wel een keer vervangen. Het lijkt me sterk dat het niet gaan passen, aangezien er geen verschil zit in de cooling

Je bent tweaker of niet
Je mag mijn laptop ook kopen voor 1000 euro (exclusief verzendkosten)
. Kan ik een nieuwe A6T voor halen, en opnieuw de kans krijgen dat ik deze keer geen dode pixel heb
Is dat 1000,- incl. 2GB werkgeheugen? Voor 944,36 heb ik al een nieuwe notebook. Daar moet nog wel een reepje 1GB bijkomen.
Dat wordt dan mijn 3e Asus A6. Is dat niet van de zotte? Volgens mij moet ik dan maar alle 21 Asus A6-notebooks gaan verzamelen
Dat wordt dan mijn 3e Asus A6. Is dat niet van de zotte? Volgens mij moet ik dan maar alle 21 Asus A6-notebooks gaan verzamelen

Exclusief die 1GB, aangezien die er nog steeds niet is argh.
Asus A6, spaar ze alle 23:
A6F A6G A6Ga A6J
A6Ja A6Jc A6Je A6Jm
A6K A6Km A6Kt A6L
A6M A6Ne A6R A6Rp
A6T A6Tc A6U A6V
A6Va A6Vc A6Vm
A6F A6G A6Ga A6J
A6Ja A6Jc A6Je A6Jm
A6K A6Km A6Kt A6L
A6M A6Ne A6R A6Rp
A6T A6Tc A6U A6V
A6Va A6Vc A6Vm
vergeet niet al die Z serie modellenGremliN-Online schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:01:
A6F A6G A6Ga A6J
A6Ja A6Jc A6Je A6Jm
A6K A6Km A6Kt A6L
A6M A6Ne A6R A6Rp
A6T A6Tc A6U A6V
A6Va A6Vc A6Vm
Koop dan gwoon meteen een F3 
En *zucht* die 1gig dimm is er hier ook nog steeds niet. Ik ga ze morgen maar weer eens vragen hoe t zit. Al ruim 6 weken geleden dat ik dat ding betaald heb.
Ironie: straks blijkt dat ALS ik hem eindelijk heb.. dat ie niet samen gaat werken met de dimm die er nu in zit
En *zucht* die 1gig dimm is er hier ook nog steeds niet. Ik ga ze morgen maar weer eens vragen hoe t zit. Al ruim 6 weken geleden dat ik dat ding betaald heb.
Ironie: straks blijkt dat ALS ik hem eindelijk heb.. dat ie niet samen gaat werken met de dimm die er nu in zit
Ja ga morgen idd ook mailen dat ze nog 1 week hebben, anders dan cancel ik hem en koop ik mooi een Kingston dimm online waarvan ik zeker weet dat hij werkt..
* GENETX gaat vanaf nu altijd naar DE concurrent in Drachten ^^
* GENETX gaat vanaf nu altijd naar DE concurrent in Drachten ^^
Mja dat is precies wat ik ook van plan ben. Of 2x corsair dimms en dan de originele verkopen, kan evt. ook nog.
Eigenlijk ga ik liever meteen voor een notebook die is voorzien van MXMGremliN-Online schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:01:
Gebrabbel over een heleboel modellen
Toen ik mijn A6T een paar weken geleden pas had gekocht, bleef de temperatuur van mijn GPU rond de 57 graden. Toen stond ie in PowerMizer nog op de stand "maximale prestaties".
Toen ik em op "maximale energiebesparing" zette bleef de temperatuur zelfs rond de 53 graden... (ik heb het over de GPU-temperatuur, de omgevingstemperatuur zat ergens rond de 40 graden)
De laatste tijd merk ik dat mijn laptop een stuk warmer wordt. De omgevingstemperatuur is al opgelopen tot 53 graden en de gpu-temperatuur schommelt tussen de 62-68 graden (fan gaat om de zoveel tijd aan/uit) en dat terwijl PowerMizer op "maximale energiebesparing" staat..
Waardoor kan zo een plotselinge stijging van de temperatuur komen? Ik heb geen rare dingen uitgespookt met mijn laptop. Is dit reden om mij zorgen te maken? Is er trouwens geen manier om ervoor te zorgen dat de fan continu blijft draaien?
Toen ik em op "maximale energiebesparing" zette bleef de temperatuur zelfs rond de 53 graden... (ik heb het over de GPU-temperatuur, de omgevingstemperatuur zat ergens rond de 40 graden)
De laatste tijd merk ik dat mijn laptop een stuk warmer wordt. De omgevingstemperatuur is al opgelopen tot 53 graden en de gpu-temperatuur schommelt tussen de 62-68 graden (fan gaat om de zoveel tijd aan/uit) en dat terwijl PowerMizer op "maximale energiebesparing" staat..
Waardoor kan zo een plotselinge stijging van de temperatuur komen? Ik heb geen rare dingen uitgespookt met mijn laptop. Is dit reden om mij zorgen te maken? Is er trouwens geen manier om ervoor te zorgen dat de fan continu blijft draaien?
[ Voor 5% gewijzigd door Bakove op 27-12-2006 02:00 ]
Je zou speedfan kunnen gebruiken. Verder zou je kunnen zien of hij wel is terug geklokt. Met rivatuner kun je alles uitlezen. Bij energiebesparing zou het geheugen op 135MHz moeten lopen en de Core op 0MHz. Bij mij is hij alleen zo warm na een tijd gamen..
Hmm... Ik heb speedfan 4.31 geïnstalleerd.. Ik zie alleen wat temperaturen staan.. (die van de gpu staat er overigens niet tussen.. die lees ik af door bij de eigenschappen van "laptop-beeldscherm" te kijken via het nvidia icoontje in de systray)
ik zie nergens een optie om de fansnelheid af te lezen of in te stellen.. en ook de voltages staan er niet.. op me desktop zie ik dat wel allemaal gewoon.. (met versie 4.26, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik zo)
ik heb in rivatuner gekeken.. memclock is idd 135 Mhz core = 0
als ik em op max performace zet wordt de mem clock 398.25 en de core 450 Mhz
dus dat klopt wel denk ik zo..
now what?
ik zie nergens een optie om de fansnelheid af te lezen of in te stellen.. en ook de voltages staan er niet.. op me desktop zie ik dat wel allemaal gewoon.. (met versie 4.26, maar dat zou niet uit moeten maken denk ik zo)
ik heb in rivatuner gekeken.. memclock is idd 135 Mhz core = 0
als ik em op max performace zet wordt de mem clock 398.25 en de core 450 Mhz
dus dat klopt wel denk ik zo..
now what?
Appart. Dat lijkt idd normaal. Je kan met rivatuner ook de temperatuur daar uitlezen, die geeft gewoon >60 graden nog aan? Ik weet eigenlijk niet wat mn normale temps zijn, dacht rond de 60 graden maar kan het niet zien op vista ivm drivers die rivatuner nodig heeft.
Die temps zijn niet buitensporig hoog. De idle temp van de mijne zit ook vrijwel altijd op of boven de 60 graden. Denk dat dat voornamelijk komt omdat de ondergrond waar hij opstaat erg opgewarmd wordt en daardoor minder warmte weggeleid wordt.
Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken over deze temps.
Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken over deze temps.
Idle temps van de 7300Go liggen rond de 52 / 53 graden. Fulload blijf ik steken op 68 graden.
* DaMarcus heeft 2x 1GB Corsair Valueselect PC5300 SO-DIMM besteld
Mijn huidige geheugen in de A6Ja gaat naar de A6Tc. 2x 1GB in de A6Ja zodat ik sowieso een matched pair heb
* DaMarcus heeft 2x 1GB Corsair Valueselect PC5300 SO-DIMM besteld
Mijn huidige geheugen in de A6Ja gaat naar de A6Tc. 2x 1GB in de A6Ja zodat ik sowieso een matched pair heb
De temps van die Go7300 liggen uiteraard lager. Een 7600 wordt idle en onder load veel warmer.
Ja, dat snap ik ook nog wel 3 vertexshaders met 4 pipelines tegen 5 vertexshaders en 8 pipelines. Dan hoef je mijn niet te vertellen welke warmer wordt (jaja, de speeds tellen ook mee)B-Buster schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:05:
De temps van die Go7300 liggen uiteraard lager. Een 7600 wordt idle en onder load veel warmer.
ok gelukkig.. 
k heb t effe uitgeprobeerd.. na t gamen is mijn gpu core ongeveer 75 graden...
nou ja.. misschien heb ik in t begin niet goed opgelet ofzo.. maar ik dacht toch echt dat mijn temperatuur een paar weken geleden een stuk lager was na een paar uur gebruiken...
k heb t effe uitgeprobeerd.. na t gamen is mijn gpu core ongeveer 75 graden...
nou ja.. misschien heb ik in t begin niet goed opgelet ofzo.. maar ik dacht toch echt dat mijn temperatuur een paar weken geleden een stuk lager was na een paar uur gebruiken...
Dit topic is gesloten.