[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb Vista nu 4 dagen draaien, en dit valt me op :

- Supersnel, echt heerlijk :), sneller dan XP bij mij (3,4 GHz Prescott, 1 GB, 6600GT).
- Schitterende vormgeving
- Audigy kraakt bij HDD/NIC activiteit :(, heb nog geen oplossing gevonden. In XP had ik daar geen last van.
- Sidebar is echt top, met afbeeldingen en klok :). Goede toevoeging
- Installatie is gemakkelijk en zoals eerder gezegd, in weinig stappen
- 3COM NIC werd niet automatisch herkend, net als mijn 913n TFT, SoundMax onboard sound

Ben iig tevreden, ik wil echt niet meer terug naar XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doritos schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:29:
Ik heb vista nu al een weekje draaien,alles lukt goed :).
NOG maaaar 1 BSOD gezien.

Maar vista is zoo traag :(.
Dit zijn trouwens men "punten" :),
[afbeelding]

Ik heb al verschillende tweaks geprobeerd,maar het blijft redelijk traag.
op een :
intell celeron 2.20 Ghz
1.5 gig ram
en een x1600 pro 512 mb,agp

bf2 spelen gaat ook niet,alleen maar op low

komt hier nog verbetering in of hoe zit dat allemaal ?
Je CPU is hier de beperkende factor. Snap sowieso niet zo goed dat je flink investeert in geheugen en een videokaart zonder eerst je CPU te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Exorcist schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:10:
[...]
- 3COM NIC werd niet automatisch herkend, net als mijn 913n TFT, SoundMax onboard sound

Ben iig tevreden, ik wil echt niet meer terug naar XP :)
Die SoundMax, wordt die niet geïnstalleerd bij een bezoekje aan Microsoft Update? (Dus niet Windows Update, maar de uitgrbreidere versie)

En hoe heb je die 3Com NIC aan de praat gekregen dan? En op welke versie draai je? x86 of x64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:20:
[...]

Je CPU is hier de beperkende factor. Snap sowieso niet zo goed dat je flink investeert in geheugen en een videokaart zonder eerst je CPU te upgraden.
hehe,omdat het een CPU meer kost,en omdat ik maar 15 ben en dus geen job heb ;)

en de performance,verbeterd die nog (met updates,... ) ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Shaggy_NL schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:25:

En hoe heb je die 3Com NIC aan de praat gekregen dan.
Mijn 3com nic die die ook niet had, gewoon de Xp driver geven en die pakte die bij dit model ( 3C900B tpo). Daarna kon ik WipUpdate dus eindelijk wel op, en daar stond wel een driver ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Die SoundMax, wordt die niet geïnstalleerd bij een bezoekje aan Microsoft Update? (Dus niet Windows Update, maar de uitgrbreidere versie)

En hoe heb je die 3Com NIC aan de praat gekregen dan? En op welke versie draai je? x86 of x64...
Thanks for the tip!

Die 3COM heb ik met XP drivers zelf geïnstalleerd (Etherlink XL). Draai x86.
/edit, kon gelukkig wel het Internet op, mn onboard Broadcom Gigabit werd wél herkend nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 20-12-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Exorcist schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:10:
Ik heb Vista nu 4 dagen draaien, en dit valt me op :
- Audigy kraakt bij HDD/NIC activiteit :(, heb nog geen oplossing gevonden. In XP had ik daar geen last van.
Download en install dit: http://developer.creative...=1&sbcat=31&top=38&aid=46
Dan is het al een stuk minder...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hero Of Time schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:30:
Dan moet er bij jou iets verkeerd zitten, alle normale sneltoetsen werken bij mij. Is je ctrl niet vies ofzo, of zittie vast? Ander programma draaien die deze combi's afvangt?
Nee, niets van dat alles :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
[...]

.
Wat bedoel je met Ms Update? Waar vind ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
www.microsoftupdate.com :)

Edit
wel in IE openen :)

[ Voor 40% gewijzigd door filenox op 20-12-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Firefox kan de server op www.microsoftupdate.com niet vinden (in xp dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:26:
Firefox kan de server op www.microsoftupdate.com niet vinden (in xp dan he)
Hij ligt plat :)
Ah, die doet het wel

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 20-12-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De webpagina kan niet worden weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ik lees net dat de nieuwe WDDM driver architectuur van vista wel een beperking inhoudt voor multi-monitor setup. Je bent nu verplicht om als je 2 kaarten wilt installen voor bijv. 3 monitors aan te sturen, om wel dezelfde fabrikant te hebben, want de kaarten moeten aagestuurd worden met 1 en dezelfde driver. Dus geen ati/nVidia mix meer. Nou maakt het met de kaarten van tegenwoordig met 2 aansluitingen niet veel uit, maar je zal maar 4 of 5 monitors willen hebben,en nog een oud pci kaartje hebben die onbruikbaar is omdat die van de verkeerde fabrikant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:10:
Wat krijgen we nu, CTRL + muisklik is niet meer meerdere bestanden selecteren in Windows Verkenner?
En werkt het weer wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt graag meerdere monitoren wilt gebruiken zonder gezeik dan kun je misschien beter een Matrox Dual/Triple Head2Go kopen, dan verbind je meerdere schermen naar één aansluiting en installeer je hem als een monitor op 2560x1024 of soortgelijke resolutie. Éen taakbalk en maximaliseren is meteen naar de hele desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thanks a LOT, helpt serieus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:16:
Als je echt graag meerdere monitoren wilt gebruiken zonder gezeik dan kun je misschien beter een Matrox Dual/Triple Head2Go kopen, dan verbind je meerdere schermen naar één aansluiting en installeer je hem als een monitor op 2560x1024 of soortgelijke resolutie. Éen taakbalk en maximaliseren is meteen naar de hele desktop.
Ja misschien ja.... Ik vind juist die Matrox oplossing gezeik, wil 2 van elkaar onafhankelijke schermen hebben, zoals ik dat nu ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Iig wel ander goed nieuws op multimonitor-gebied te melden; de nieuwe 97.46 drivers van nvidia maken het eindelijk mogelijk met glass aan monitoren in de portretstand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist ik zag dat jij een 6600GT hebt.
Werken bij jou de drivers voor jouw kaart goed? Zoja, welke drivers gebruik je?
Bij mij namelijk niet. :)

• Sjah
  • Nu online
Nog een goed overzicht vd features wel/niet in de verschillende Vista versie's : http://support.teloep.org/vistaver.htm

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag toch maar eens Vista geinstalleerd, nadat iemand een virus op mijn PC had gedownload, waardoor XP fucked was. Was van plan te upgraden op 't moment dat Vista uit zou komen, maar dit is dus iets naar voren geschoven door dit voorval.

Ondanks dat ik eerst grote bedenkingen had bij Vista, valt het me alles mee! Sterker nog, ik vind het echt een gaaf OS. Het is lekker snel (mits krachtige hardware) en veel spul werkt gewoon "Out of the box".

Het enige probleem dat ik had, was gezeik met een Intel HD Audio device (realtek, 915P chipset). Dit bleek uiteindelijk te komen, doordat hij over 't analoge kanaal aan 't zenden was, en ik de boel digitaal heb aangesloten. Ik had dit al min of meer verwacht (in XP ook een dergelijk probleem gehad), maar kon niet vinden waar ik dit in Vista moest aanpassen (en weet dit nog steeds niet).

Oplossing: in WinAmp het volgende doen:
Options > Preferences > Plug-ins > Output > DirectSound Output > Configure > digitale output selecteren.

Nu doet hij het in alle apps goed.

Al met al gewoon een lekker OS om mee te werken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Plague schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:43:
Vandaag toch maar eens Vista geinstalleerd, nadat iemand een virus op mijn PC had gedownload, waardoor XP fucked was. Was van plan te upgraden op 't moment dat Vista uit zou komen, maar dit is dus iets naar voren geschoven door dit voorval.

Ondanks dat ik eerst grote bedenkingen had bij Vista, valt het me alles mee! Sterker nog, ik vind het echt een gaaf OS. Het is lekker snel (mits krachtige hardware) en veel spul werkt gewoon "Out of the box".

Het enige probleem dat ik had, was gezeik met een Intel HD Audio device (realtek, 915P chipset). Dit bleek uiteindelijk te komen, doordat hij over 't analoge kanaal aan 't zenden was, en ik de boel digitaal heb aangesloten. Ik had dit al min of meer verwacht (in XP ook een dergelijk probleem gehad), maar kon niet vinden waar ik dit in Vista moest aanpassen (en weet dit nog steeds niet).

Oplossing: in WinAmp het volgende doen:
Options > Preferences > Plug-ins > Output > DirectSound Output > Configure > digitale output selecteren.

Nu doet hij het in alle apps goed.

Al met al gewoon een lekker OS om mee te werken.
Klik met de rechtermuisknop op het speaker icoontje naast de klok (of ga via het configuratiescherm naar audio) en kies Playback Devices. Daar kan je je default output instellen. Je kan hier tevens instellen hoeveel speakers je hebt enzo, mits de driver het ondersteunt. Op mijn computer werken de drivers nog niet zoals het moet, daardoor stap ik nog niet over.

Ik wordt wel een beetje moe van die ntdll.dll crashes. Als een programma ook maar iets van het systeem vraagt of even niet reageert knalt hij eruit. Dit heb ik in XP nooit, maar ik krijg dan eigenlijk altijd de vraag of ik het programma wil beëindigen of niet, nu krijg ik dat maar sporadisch. Ik zie eigenlijk altijd wel dat je het programma moet afsluiten en indien je wilt op internet voor een oplossing wil zoeken. Beetje balen, MS heeft ntdll.dll dus niet zo goed gemaakt. In Windows98 had je minder vaak dat je rundll32.dll ofzo eruit ramde dan ntdll.dll in Vista.
Anderen die hier ook last van hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:20:
[...]

Als je een gamer bent, haal je veel meer voordeel uit een snellere videokaart dan een snellere CPU. Ik vind het dus volkomen begrijpelijk dat de CPU niet het eerste is waar je aan denkt bij het upgraden :)

Verwijderd

Het is wel heel handig met die scores dat je snel kunt zien waar een bottleneck zit.... winkels worden zo ook gedwongen tot een betere balans in specificaties. (Laatst nog een 3+Ghz machine gezien met 256 Mb....)

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:01:
[...]

Als je een gamer bent, haal je veel meer voordeel uit een snellere videokaart dan een snellere CPU. Ik vind het dus volkomen begrijpelijk dat de CPU niet het eerste is waar je aan denkt bij het upgraden :)
Het gaat om de combinatie.

Een Nvidia 8800 op een Celeron 2ghz heeft geen zin
Een Quad Core 2.4ghz met een Radeon 9600 heeft geen zin
Een Quad Core 2.4ghz met een 8800 op een machine met 256mb heeft ook geen zin.

Games hebben wel een snelle GPU nodig, maar zonder bijbehorende snelle CPU heeft het geen enkele zin.

Verwijderd

Aaah sick ik pwn vista dik hier :D

Lol, even korte uitleg, gisteren stroom storing gehad bij mijn moeder thuis, pc is dus gereboot in vista alleen jah, nou komt het die was dus niet geactiveerd. Ok, dus het enige wat ik kon was firefox opstarten. In de hoop dat ik mischien het bootmenu kon veranderen en daarnaa het systeem kon rebooten ben ik dus naar http://www.vistabootpro.org/index.php gegeaan, tooltje gedownload/installeerd, aangegeven dat ie het tooltje moest openen na de setup..

Wachten wachten wachten, maar er gebeurde niets, dus ik heel nors, nou ja. dan maar op de harde manier. Dus ik doe in firefox c:\. browse gezelig naar de program files map van dat tooltje. Enig nadeel is nu dat er een stuk of 20 bestanden in die map staan en ik dus niet de hoofd exe file direct kan opstarten, want dan gaat ie wat losse DLL's missen.

Dus ik dacht ff slim te zijn naar c:\windows te gaan in firefox en dan explorer.exe te open, en tada daar kwam mijn taakbalk en mijn vista was weer volledig bruikbaar :D

Kom op microsoft grow up please...

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat heeft dat met Grow Up te maken?

MS wil dat je Windows activeert, niets mis mee denk ik.

Dat ze dan niet het hele systeem dicht timmeren, lijkt me logisch. Dat jij via omwegen, toch Windows kan gebruiken doet er niet toe. Het gaat je na een week toch irriteren, en da's de bedoeling.

Verwijderd

PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:30:
[...]

Wat heeft dat met Grow Up te maken?

MS wil dat je Windows activeert, niets mis mee denk ik.

Dat ze dan niet het hele systeem dicht timmeren, lijkt me logisch. Dat jij via omwegen, toch Windows kan gebruiken doet er niet toe. Het gaat je na een week toch irriteren, en da's de bedoeling.
Het gaat er om dat microsoft nogal een critical lek open laat (onbuwst waarschijnlijk) waarmee dus via een workaround het hele policy systeem wat MS opgesteld heeft als je na 30 dagen nog geen activatie uitgevoerd hebt in de soep beland. Je hebt dus weer volledige rechten wat eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn.

Ik ga hier verder niet op in, want tot dus verre is het nog legaal, maar zoals menig programeur wel begrijpt hoeft dit niet perse handmatig steeds weer na een reboot te gebeuren ;)

En wat betreft "Grow up MS" lees als "leer goed programmeren MS"

Maargoed, de hoofdzaak verlies ik bijna uit het oog, heb net dus toch de boot volgorde aan kunnen passen en kan nu vrolijk via mijn windows xp verder remoten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 13:18 ]

• Sjah
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:49:
[...]

Het gaat om de combinatie.

Een Nvidia 8800 op een Celeron 2ghz heeft geen zin
Een Quad Core 2.4ghz met een Radeon 9600 heeft geen zin
Een Quad Core 2.4ghz met een 8800 op een machine met 256mb heeft ook geen zin.

Games hebben wel een snelle GPU nodig, maar zonder bijbehorende snelle CPU heeft het geen enkele zin.
[compleet offtopic hardware discussie]\

Ja maar hij heeft een X1600 pro, das geen 8800. IMO heeft hij redelijk gebalanceerde setup, en noem mij eens een game die sneller dan celeron 2.2 EIST..... En nieuwe cpu betekent voor die jongen ook nieuw geheugen en mobo.

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:28:
[...]

[compleet offtopic hardware discussie]\

Ja maar hij heeft een X1600 pro, das geen 8800. IMO heeft hij redelijk gebalanceerde setup, en noem mij eens een game die sneller dan celeron 2.2 EIST..... En nieuwe cpu betekent voor die jongen ook nieuw geheugen en mobo.
Opzich heeft PWM enigsinds gelijk, maar geen zin vind ik een te groot woord. Gebruik dan "overkill".. :)

Het heeft wel degelijk zin, alleen wat PWM bedoeld is dat de kaart nooit 100% tot zijn recht komt in combinatie met een celeron 2,2..

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:48

M_V

Ik ben er dus achter wat ervoor zorgt dat mijn PC zo enorm traag werkt, het is searchindexer.exe. Deze search indexer zou dus superhandig enzo moeten zijn, maar bij mij vertraagt hij dus alles!

Snel uitzetten dat kreng dus!

Edit: het is (volgens mij) "Windows Search" in het kopje services bij msconfig. Iemand die dat kan bevestigen? Ik heb dit namelijk onder andere uitgezet en de searchindexer is ook weg.... maar het kan dus ook een van de andere processen die ik heb verwijderd zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door M_V op 21-12-2006 15:52 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Dat is ook altijd het eerste wat ik uitzet. Wat heb je aan een te grote index als je maar een paar keer naar een bestand gaat zoeken. Het maken van de index duurt al langer dan het zoeken naar een bestand. Zelfs als je alles zou laten zoeken issie eerder klaar dan die trage indexer. Ik heb ook een paar extra services uitgezet, maar om nou te zeggen dat het wat sneller is, nog niet gemerkt iig. Het geheugengebruik blijft ook ongeveer hetzelfde, maar dat zal meer aan superfetch liggen dan wat de programma's werkelijk gebruiken. Waar ik wel van baal is dat de service host (svchost.exe) te vaak draait. Waar je in XP genoeg hebt aan een stuk of 5-6 heb je in vista snel het dubbele. Stop je een service, blijft het process gewoon draaien. Nu weet ik niet hoeveel services er op een process draaien, maar het is duidelijk minder dan bij XP.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ben ik wel blij met die indexer. Toen ik een RC2 installatie had toen had ik hem ook uitgezet, maar zoeken was gewoon een probleem :P
Nu heb ik searchindexer aangelaten, en behalve de eerste week heb ik er eigenlijk nimmer meer iets van gemerkt, eigenlijk.
En zoeken gaat inderdaad lekker vlot :)

Moraal van het verhaal: Je moet de searchindexer een aantal dagen de tijd geven :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Tot nu toe hoor ik drie dagen, ik merk er zelf momenteel niks van maar dat zou ook aan 1Gb ReadyBoost kunnen liggen, who knows, tijd voor relevante monitoring tools.....

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:57

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:59:
Hier ben ik wel blij met die indexer. Toen ik een RC2 installatie had toen had ik hem ook uitgezet, maar zoeken was gewoon een probleem :P
Nu heb ik searchindexer aangelaten, en behalve de eerste week heb ik er eigenlijk nimmer meer iets van gemerkt, eigenlijk.
En zoeken gaat inderdaad lekker vlot :)

Moraal van het verhaal: Je moet de searchindexer een aantal dagen de tijd geven :)
Idd...dat indexeren duurt gewoon erg lang, maar als hij dan klaar is gaat het zoeken wel ineens een stuk sneller!

Verwijderd

Ik heb een raar probleem.
Mijn systeem is op dit moment:

Amd athlon 3800+
1 gb geheugen
70gig harderschijf (1x 30 en 1x 40) ( word binnenkort vervangen)
Sapphire Radeon x1950pro

en mijn broer heeft een pentium 4 2.4 ghz.
met een 6600gs videokaart geloof ik

Maar als ik Vista probeer te installeren loopt hij vast als ik mijn pakket moet kiezen (basic,ultimate, bussiness etc.). En als ik opnieuw opstart en hem dan zo probeer te installeren krijg ik alleen die mooie groenige achtergrond te zien met me muis, thats it.

Maar bij mijn broer installeerde hij zonder enig probleem
en draait nu zonder enig probleem

En nu is mijn vraag hoe kan het nou dat hij op mijn systeem niet installeerd?
Ik heb trouwens al me hele harderschijf geformateerd het toen geprobeerd, dat haalde helaas niets uit.
Iemand nog een idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:27:
En nu is mijn vraag hoe kan het nou dat hij op mijn systeem niet installeerd installeert?
Ik heb trouwens al me hele hardeschijf geformateerd het toen geprobeerd, dat haalde helaas niets uit.
Iemand nog een idee?
Ik zou even wachten, de setup blijft hier op een desktop ook even hangen, maar gaat daarna gewoon weer verder.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb die indexer op dit moment uitgezet omdat ik meestal wel weet waar ik alles neerzet (deel het redelijk goed in), maar nou heb ik dus een downloadschijf waar ik regelmatig nieuwe dingen op zet en vanaf haal. Dit betreft een groot aantal bestanden 100.000 + waarbij het dus een eeuwigheid duurt voordat ie dat geindexeerd heeft. Maar omdat de inhoud van die schijf regelmatig veranderd heb ik dus de vraag: Wordt het na verloop van tijd wel minder ook al veranderd de inhoud van de schijf, of duurt het dan nog steeds gewoon een week?

• anandus
  • Niet online
djmantri schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:59:
Ik heb die indexer op dit moment uitgezet omdat ik meestal wel weet waar ik alles neerzet (deel het redelijk goed in), maar nou heb ik dus een downloadschijf waar ik regelmatig nieuwe dingen op zet en vanaf haal. Dit betreft een groot aantal bestanden 100.000 + waarbij het dus een eeuwigheid duurt voordat ie dat geindexeerd heeft. Maar omdat de inhoud van die schijf regelmatig veranderd heb ik dus de vraag: Wordt het na verloop van tijd wel minder ook al veranderd de inhoud van de schijf, of duurt het dan nog steeds gewoon een week?
Dat weet ik niet, ik heb een relatief stabiele schijfinhoud.
Al lijkt het me ook met een veranderende schijfinhoud dat het minder is dan in het begin, maar eerlijk gezegd weet ik het niet.
Ik zou zeggen: Probeer het uit :P

• Alex)
Er wordt een basisindex gemaakt, en die wordt steeds bijgewerkt. Verwijderde bestanden worden gewist uit de lijst, nieuwe bestanden worden toegevoegd.

• M_V

M_V

Het is bij mij echt een verschil als tussen dag en nacht. Met die gare index (hij heeft meer dan een week de tijd gehad om de database op te bouwen) was hij minimaal 5 minuten aan het ratelen, en alles liep langzaam. Het toppunt was outlook 2007 dat er 30 seconden over deed om up and running te komen. Nu heb ik dat indexeren volledig uitgezet en hij start sneller op, geen geratel, en Outlook is compleet bruikbaar binnen 5 seconden.

Hier staan nog wat services die ook uitkunnen:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=87443

Ik heb de meeste uitgezet en WVista loopt nu vrijwel net zo snel als XP altijd liep (3000+ met 1gig)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Goede guide, thanks
Misschien iets voor TS?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:35:
[...]

Ik zou even wachten, de setup blijft hier op een desktop ook even hangen, maar gaat daarna gewoon weer verder.
Helaas dat heb ik ook al geprobeerd
heb het een uur laten staan
was even gaan zelda-en en toen weer terug gekomen maar hij stond nog steeds opdat scherm en me cpu gebruik sprong naar 100% en als ik hem weg klikte na veel pijn en moeite dan kreeg ik van dat hij niet meer reageerden
Het raarste vind ik dat hij bij me broer er zo snel doorheen terwijl ik een betere computer heb :P nu krijg ik dat dus de hele tijd te horen maar iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? ik ben een beetje het spoor bijster

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik snap echt niet wat je met een searchindexer moet, een beetje persoon houdt toch wel een logische manier van opslaan bij, en gooit niet alles maar hier en daar :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Volgens mij is zoeken op de DOS prompt nog altijd sneller :P
code:
1
C:\>DIR bestandsnaam.exetentie /S

• Sjah
  • Nu online
Ik vind het ook niet veel die indexing. Als je het uizet gaat de winsearch (die ik sowieso onhandiger vind geworden ivm Xp/2k) zich irritant gedragen, door te melden dat indexing is uitgeschakeld. |:(

Verwijderd

Roy1985 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:56:
Welke brandsoftware kan ik het beste installeren in Vista? Ik wilde de laatste Nero installeren, maar die gaat zeuren over DirectX 9, weet niet of ik die zomaar naast DirectX 10 kan installeren van Vista? Heb voor de zekerheid de install maar afgebroken, geen zin in een brakke install na 1 dag. Iemand een advies?
Installeer Nero-Lite :) Dat werkt perfect en zonder onzin..

Linkje: http://updatepack.nl/

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Ik ben druk bezig met een thema maken voor Vista. Zit al vanaf 2001 in de longhorn/Vista scene dus heb gelukkig wat voorkennis. Het doel is Vista eruit laten zien zoals dat ooit bedoeld was. Sommige resources zijn gemaakt met orgineel concept materiaal, en het resultaat vind ik persoonlijk mooier dan de huidige RTM.

Dit is mijn desktop

Afbeeldingslocatie: http://www.u-subjects.nl/cool.png

Dit is mijn gemodde shellstyle (image op de folderband en de previewpane, normaal zijn het gradients met een overlay image)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akruik/newaero.png

Dit is mijn gemodde loginscreen / ctrl-alt-del menu :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akruik/trans2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akruik/trans1.jpg

Thema waar ik nu aan meewerk komt de 25ste uit, houd dit forum in de gaten voor de release:
http://www.aeroxp.org/board/index.php?showforum=41

Werkt op alle versies van Vista (die aero ondersteunen), als iemand informatie wil of het thema, mail dan naar kbendannydeman@gmail.com of voeg toe op MSN.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:44:
[...]

Installeer Nero-Lite :) Dat werkt perfect en zonder onzin..

Linkje: http://updatepack.nl/
Werkt inderdaad perfect als ik hem run als admin. Na install wilde hij eerst niet werkte, maar zodra ik ehm als admine uitvoer werkt het programma perfect. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Na een week ergernis heb ik ook die UAC maar uitgezet. Codecs waren niet te installeren, Nero Lite faalde, WinRAR moest iedere keer bevestigd worden etc etc.... wat een waardeloos geimplementeerde feature, hoewel hij op het eerste gezicht veelbelovend lijkt.

Maar toen ik toch weer even bezig was, heb ik meteen al die redundante beveiliging eruit gemikt (ik zit achter een firewalle en spywarebeveiliging heb ik ook niet echt nodig). Dus ik heb de services firewall, windows defender en security center uitgeschakeld. Werkt wederom veel sneller, ik heb op dit moment alleen een virusscanner draaien.

Probleem is dat Security Center nu nog steeds begint te janken dat hij is uitgeschakeld (dus niet dat de firewall is uitgeschakeld, maar het hele monitortooltje zelf). Weet iemand hoe die mededeling is weg te krijgen?

Nero Lite FTW trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gewoon in Security Center aanzetten dat hij niet moet zeuren :+

Heb hier overigens geen problemen met WinRAR, versie 3.51 (niet de nieuwste, maar werkt uitstekend). Ook codecs enzo werken prima, evenals Nero Lite. Hangt kennelijk allemaal af van de gebruikte versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 21 december 2006 @ 23:28:
[...]

Werkt inderdaad perfect als ik hem run als admin. Na install wilde hij eerst niet werkte, maar zodra ik ehm als admine uitvoer werkt het programma perfect. Dankjewel.
Graag gedaan :) Overigens hoef je alleen de eerste keer als admin op te starten, daarna doet hij het prima zonder admin rechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dell inspiron 6400, en na het installeren van Vista heb ik alvast deze problemen:
- met mijn muis-touchpad kan ik niet meer scrollen
- met de media-buttons vooraan de laptop kan ik nog bvb het volume aanpassen, maar ik het venstertje dat verschijnt blijft het volume staan.

Kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:06:
Ik heb een dell inspiron 6400, en na het installeren van Vista heb ik alvast deze problemen:
- met mijn muis-touchpad kan ik niet meer scrollen
- met de media-buttons vooraan de laptop kan ik nog bvb het volume aanpassen, maar ik het venstertje dat verschijnt blijft het volume staan.

Kan ik hier iets aan doen?
Touchpad: even naar de site van synaptec en daar de vista driver ophalen. Had ik ook met mijn 9100.

media-buttons: nog niet gezien, dus ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog beter, laat Windows Update niet de Optional driver update voor je touchpad ophalen, die staat bij mij dus ook nog steeds in de lijst..... in mijn eerste installatie was ik er al achter gekomen dat je daar niet wijzer van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Vista draaien met een Asus P4PE moederbord? Ik kan namelijk geen goede drivers vinden voor het netwerk en de audio.
Iemand een idee?

Verders draait Windows Vista Ultimate goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy_V schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:25:
Na een week ergernis heb ik ook die UAC maar uitgezet. Codecs waren niet te installeren, Nero Lite faalde, WinRAR moest iedere keer bevestigd worden etc etc.... wat een waardeloos geimplementeerde feature, hoewel hij op het eerste gezicht veelbelovend lijkt.
Alles dat je opnoemt werkt hier perfect met UAC aan. Zowel codecs, Nero Lite en winrar werkt onder UAC. Nero Lite moet je de eerste keer als admin starten, daarna kan het zonder. Het installeren van bijvoorbeeld codecs moet uiteraard ook als administator gestart worden, dan moet alles feiloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:03:
[...]

Alles dat je opnoemt werkt hier perfect met UAC aan. Zowel codecs, Nero Lite en winrar werkt onder UAC. Nero Lite moet je de eerste keer als admin starten, daarna kan het zonder. Het installeren van bijvoorbeeld codecs moet uiteraard ook als administator gestart worden, dan moet alles feiloos werken.
Bij mij dus niet..... heel raar. Ik ben altijd als admin ingelogd (bespaar me de opmerkingen over veiligheid :P) en winrar moet iedere keer bevestigd worden, nero kan niet naar het register schrijven en de vista codec pack geeft een vette error bij de installatie.

Als je op de msfn forums en verder op internet leest, zie je dat vooral codecs heel veel problemen hebben met UAC, maar bij sommige mensen installeert het weer prima. WinRAR idem dito, veel problemen, maar bij sommige mensen doet hij het weer feilloos.

Het zal dus wel aan de gebruikte versie liggen enzo. Miscshien heeft het er ook mee te maken dat ik altijd als admin ben ingelogd en dat uac dat slecht vindt en mij daarom allerlei toegang ontzegt:

Dus:
Ik gebruik Windows Vista Business
Ik ben altijd admin
en ik heb VEEL problemen met UAC.

Jullie?

En ik zeg het nog maar een keer.... WINDOWS SEARCH service uitzetten FTW! Mijn pc is bizar veel sneller geworden. Dit kan bij mij ook extra extreem zijn omdat mijn harde schijf de zwakste schakel is (mijn pc is 1 jaar oud, mijn hd 3 ofzo)

[ Voor 8% gewijzigd door M_V op 22-12-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rudy_V schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:26:
[...]

Bij mij dus niet..... heel raar. Ik ben altijd als admin ingelogd (bespaar me de opmerkingen over veiligheid :P) en winrar moet iedere keer bevestigd worden, nero kan niet naar het register schrijven en de vista codec pack geeft een vette error bij de installatie.

Als je op de msfn forums en verder op internet leest, zie je dat vooral codecs heel veel problemen hebben met UAC, maar bij sommige mensen installeert het weer prima. WinRAR idem dito, veel problemen, maar bij sommige mensen doet hij het weer feilloos.

Het zal dus wel aan de gebruikte versie liggen enzo. Miscshien heeft het er ook mee te maken dat ik altijd als admin ben ingelogd en dat uac dat slecht vindt en mij daarom allerlei toegang ontzegt:

Dus:
Ik gebruik Windows Vista Business
Ik ben altijd admin
en ik heb VEEL problemen met UAC.

Jullie?
Vista ultimate, standaard account, nooit last van UAC, alleen als ik een programma moet installeren, maar verder nooit.
En voor codecs heb ik K-lite codec pack, zijn ongeveer alle codecs in de wereld en geen problemen met uac.

Wat overigens werkt is "run as administrator" als je iets installeert :)

Edit:
Ik merk nul komma nul verschil als ik de search uitzet. (maar ik draai al een flink aantal weken).
Maar ik moet er ook bij vermelden dat ik heel erg binnen mijn account blijf. Het enige wat buiten mijn account gebeurt is het installeren van spelletjes en prgogramma's (in 'Program Files').
De rest heb ik allemaal binnen mijn account.
Mijn muziek schijf is 'music', mijn filmschijf is 'videos', etc :)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 22-12-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Wat mij tot nu toe wel tegenvalt van vista is de game performance

Ik heb zojuist even een 3dmark 06 gedraaid en ik ga van 4400 terug naar 2750 3d marks.

Dat is nog al wat. Een gedeelte kan uitgelegd worden door dat ik in vista mijn video kaart niet (kan) overklokken. Maar dan nog is het verschil wel erg groot.

Ik gebruik de 97.19 drivers van Guru3d.

Hebben jullie ook zo'n groot verschil in game performance??

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

@ Anandus: Wat bedoel je met "binnen je account"?

Ik heb ongeveer 1 week met die search gedraaid, dat zou toch voldoende moeten zijn voor een volledige indexering? Welk deel van de harde schijf indexeer jij anandus? Ik vrees dat mijn computer standaard op "de hele computer" stond ofzo, want bij bijvoorbeeld het opstarten van outlook duurde het 30 seconden voordat alles up and running was, sinds die indexering uit is, is dat 3 ofzo.

Misschien moet ik dan ook maar eens een admin account gaan aanmaken. Hoe zorg je trouwens dat hij automatisch inlogt naar 1 van je accounts? Als je 2 accounts hebt, moet je normaal altijd kiezen in het login menu, is dat te forceren ofzo?

Ik heb trouwens met de bovenstaande link (zie paar posts van mij terug) in de services zitten snijden en heb ongeveer 100 meg geheugen gewonnen. Hintje: haal niet "telephony" weg als je een VPN wil opbouwen, hij werkt dan niet meer :D

@ Henkus: Ik ben niet zo'n spelletjesspeler, maar ik merkte wel dat Diablo 2, dat nog op mijn pc staat, gewoon niet volledig vloeiend meer liep (op een X600), wat wel bizar is voor een spel van 100 jaar oud. Het is natuurlijk wel zo dat de drivers voor vista nog beta zijn, dus het zou me niets verbazen als de performance achterblijft. Daarnaast draai je natuurlijk directX 10 en dus alle oudere games in een emulatie (toch?). Dit zal de snelheid ook niet ten goede komen. Maak ook eens een vergelijking tussen de niet overgeklokte kaart in XP, dan kan je het "echte" verschil zien, zo is het natuurlijk niet helemaal eerlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door M_V op 22-12-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het trouwens raar dat als je administrator bent, je sommige mappen niet eens kunt verwijderen. Zo krijg ik als ik in mijn C:\ schijf kijk naar Documents and settings, dat als ik daarop klik, een venstertje tevoorschijn komt met: Location not available. C:\Documents and Settings is not available. Access Denied

Erg raar als je toch administrator bent :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
@Rudy_V:
Heb je al eens FFDShow geprobeert? Met de laatste build gaat alles fantastisch. Ik heb geen enkel probleem ermee. Bij mijn vorige install had ik nog UAC aanstaan, maar omdat ik nog wel eens een ip adres wil veranderen of even snel het register in ga heb ik het maar uitgezet. Gezeur de hele tijd, ik weet het zo onder andere wel. Als je trouwens UAC uit hebt staan en je opent de command prompt staat er Administrator in de titelbalk. Of te wel, je runt hem niet als je eigen gebruiker maar als Administrator, terwijl die staat uitgeschakelt.

En met 'binnen je account' wordt er bedoelt dat je alles doet zonder dat UAC iets gaat vragen. Dus bijvoorbeeld op internet surfen, muziek luisteren, filmpje kijken, dat soort dingen. Gewoon standaard huis-en-bedrijf dingen.

@djmantri:
Je bent dan wel admin, maar zelfs als administrator mag je bijvoorbeeld in XP niet in de System Volume Information map. Er staan gewoon geen NTFS rechten voor ingesteld op die map. Hoewel het niet echt een map is maar een snelkoppeling naar een map dat zich gedraagt als een map.
Het in kunnen van de System Volume Information map kan nog wel eens wat nut hebben. Vooral als je je af gaat vragen waar je schijfruimte blijft. Dan blijkt opeens dat er nog een paar gig in die map staat van bestanden die je verwijdert had.

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 22-12-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Henkus schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:38:
Wat mij tot nu toe wel tegenvalt van vista is de game performance

Ik heb zojuist even een 3dmark 06 gedraaid en ik ga van 4400 terug naar 2750 3d marks.

Dat is nog al wat. Een gedeelte kan uitgelegd worden door dat ik in vista mijn video kaart niet (kan) overklokken. Maar dan nog is het verschil wel erg groot.

Ik gebruik de 97.19 drivers van Guru3d.

Hebben jullie ook zo'n groot verschil in game performance??
Ja :(
Er zijn nog steeds geen fatsoenlijke drivers van nvidia uit. Althans, het kan beter :)
Rudy_V schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:39:
@ Anandus: Wat bedoel je met "binnen je account"?
Alles wat ik opsla doe ik in 'documents', op mijn desktop, in 'pictures', mijn downloads komen in 'downloads' terecht, etc.
Ik doe alles binnen mijn standaardgebruikersmappen dus.
Ik heb geen mappen van mezelf op c staan ofzo.
(Is ook meer een persoonlijke keuze, vroeger in XP had ik een hekel aan 'my documents' enzo, maar ik heb met mezelf afgesproken om sinds Vista wat braver te doen. Scheelt het ook dat het fijner werkt in Vista :) )
Ik heb ongeveer 1 week met die search gedraaid, dat zou toch voldoende moeten zijn voor een volledige indexering? Welk deel van de harde schijf indexeer jij anandus? Ik vrees dat mijn computer standaard op "de hele computer" stond ofzo, want bij bijvoorbeeld het opstarten van outlook duurde het 30 seconden voordat alles up and running was, sinds die indexering uit is, is dat 3 ofzo.
Hele computer? :P
Ik heb hier gewoon de standaardinstelling. Ik geloof dat-ie dan alleen je gebruikersmappen indexeert :)
djmantri schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:35:
Ik vind het trouwens raar dat als je administrator bent, je sommige mappen niet eens kunt verwijderen. Zo krijg ik als ik in mijn C:\ schijf kijk naar Documents and settings, dat als ik daarop klik, een venstertje tevoorschijn komt met: Location not available. C:\Documents and Settings is not available. Access Denied

Erg raar als je toch administrator bent :S
Nee, hoor, 'documents and settings' bestaat niet ;)
Althans niet hier?
Je bedoelt de map C:\users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

ik denk dat dat van je oude XP installatie is, moet je even ownership van files overnemen :)

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Op je Vista partitie staat wel degelijk 'Documents And Settings'. Dit is gedaan omdat programma's nog steeds in die map kijken ipv %userprofile% of %appdata%. Als je als gebruiker die map probeert te openen krijg je idd een melding dat je er niet in mag. Dat komt omdat de rechten op die map staan voor System. Zet je je eigen gebruikersnaam erin, dan mag je de map wel openen en zie je wat er ook in de Users map staat. Het is gewoon een verwijzing naar Users. Net zoals dat Application Data naar AppData verwijst binnen in je profiel en Send To naar AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo.

[ Voor 1% gewijzigd door Hero of Time op 22-12-2006 16:39 . Reden: juiste padverwijzingen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ontzettend veel bsod's van de Windows Nvidia driver en de Beta van Nvidia :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hero Of Time schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:37:
Op je Vista partitie staat wel degelijk 'Documents And Settings'. Dit is gedaan omdat programma's nog steeds in die map kijken ipv %userprofile% of %appdata%. Als je als gebruiker die map probeert te openen krijg je idd een melding dat je er niet in mag. Dat komt omdat de rechten op die map staan voor System. Zet je je eigen gebruikersnaam erin, dan mag je de map wel openen en zie je wat er ook in de Users map staat. Het is gewoon een verwijzing naar Users. Net zoals dat Application Data naar AppData verwijst binnen in je profiel en Send To naar AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo.
Dus eigenlijk is het gewoon een veredelde snelkoppeling naar users? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
anandus schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:45:
[...]
Dus eigenlijk is het gewoon een veredelde snelkoppeling naar users? :P
Ja. Niets meer en niets minder. Op mijn clean install staat hij namelijk ook. Ik heb eens mijzelf rechten gegeven op die map, kan je lachen als je Application Data blijft openen, krijg je een oneindige loop. Hij stopt wel op een gegeven moment omdat hij niet meer kan weergeven, maar als dat geen beperkende factor zou zijn, kan je doorgaan tot je een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erg muf dat ze er niet een gewone snelkoppeling van maken...
Of een duidelijkere foutmelding :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:39:
Ik krijg ontzettend veel bsod's van de Windows Nvidia driver en de Beta van Nvidia :(
Hmm, na uitlezen minidump blijkt hiber_viaraid.sys de boosdoener te zijn, whatever that may be :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:05:
[...]

Hmm, na uitlezen minidump blijkt hiber_viaraid.sys de boosdoener te zijn, whatever that may be :O
Viaraid is je onboard Via (merk) raid controller. Aan een raid controller kun je harde schijven hangen om ze samen te laten werken. De foutmelding betekent dus dat je drivers van Via niet goed zijn. Verder kan ik gokken dat het iets met hibernate (sleep mode heet dat nu geloof ik) te maken heeft.

Even op de Via website zoeken naar nieuwe dus :).
remcoXP schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:28:
ik heb een 2gb apacer sd kaart 150x (snel dingetje dus)

maar hoe activeer ik de readyboost? kan nergens de optie vinden.
Eerste hit?
http://images.google.com/images?&q=readyboost

[ Voor 28% gewijzigd door dr snuggles op 22-12-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remcoXP schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 21:28:
ik heb een 2gb apacer sd kaart 150x (snel dingetje dus)

maar hoe activeer ik de readyboost? kan nergens de optie vinden.
Elke USB-stick wordt door Vista gecontroleerd op read- en write-snelheid alvorens de ReadyBoost-functionaliteit aan te bieden. Ik vermoed dat jouw USB-stick toch te traag is voor de gewenste snelheid. Zie ReadyBoost Q&A.

Je kan echter ReadyBoost aan zetten voor langzame USB-sticks:
  1. Let Vista test it, and check the "Do not Retest this device" checkbox.
  2. Unplug the device.
  3. Go to regedit HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\EMDMgmt.
  4. Find the key related to you device (the device vendor and name is in the key).
  5. Change the follwing values: Device Status 0x02 - ReadSpeedKBs 0x1000 - WriteSpeedKBs 0x1000.
  6. Plug the device, right click on it to open properties and enable cache.
Je kan dus ook alleen de waarde van bovengenoemde registry keys ReadSpeedKBs en WriteSpeedKBs bekijken. De (hexidecimale) waarde moet minimaal 0x1000 zijn voor zowel lezen als schrijven om te ReadyBoost-functionaliteit verkrijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er in dit topic de mensen met het meeste ervaring met Vista zouden moeten ronddolen zou ik eens willen vragen of Vista hetzelfde syndroom heeft als XP waarbij XP na verloop van tijd (ondanks perfect onderhoud en geen louche software) trager wordt? Het zou me vreemd lijken dat Microsoft daar nog niets aan gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:09:
Aangezien er in dit topic de mensen met het meeste ervaring met Vista zouden moeten ronddolen zou ik eens willen vragen of Vista hetzelfde syndroom heeft als XP waarbij XP na verloop van tijd (ondanks perfect onderhoud en geen louche software) trager wordt? Het zou me vreemd lijken dat Microsoft daar nog niets aan gedaan heeft.
Ik draai het nou zolang de rtm uit is. Ik moet zeggen, ik vind het nog net zo goed werken als het moment dat ik het er net op had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:09:
De traagheid die in Windows krijgt komt door fragmentatie en (de-)installatie van programma's. Daar zal Vista niets aan toe of af kunnen doen (tenzij er iets als Total Uninstall oid ingebouwd zou zijn, maar dat is niet zo).
(Zo goed als) elk programma slingert zijn settings het register in, en bij deïnstallatie niet alles eruit. Gevolg is dat je register nooit kleiner zal worden als na je schone installatie en je dus met vertraging hebt te kampen.

Imho is de beste methode frequent te ccleanen, nog eens met t handje nalopen, en ook met de hand de programfiles natrekken, weer gevolgd met een cclean.

En als t echt de spuigaten uitloopt een reinstall..

(/me heeft z'n vista sinds RC1 nog nooit hoeven activeren omdat ie voor het verlopen van de 30 dagen weer aan n reinstall (en nieuwe build uiteraard) toe was :P) (updategestoord, betalover, freewarefreak etc. je kent het wel 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Barkrukhenkie schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:59:
[...]

De traagheid die in Windows krijgt komt door fragmentatie en (de-)installatie van programma's. Daar zal Vista niets aan toe of af kunnen doen (tenzij er iets als Total Uninstall oid ingebouwd zou zijn, maar dat is niet zo).
(Zo goed als) elk programma slingert zijn settings het register in, en bij deïnstallatie niet alles eruit. Gevolg is dat je register nooit kleiner zal worden als na je schone installatie en je dus met vertraging hebt te kampen.
Sorry, maar er klopt echt geen kont van je verhaal. De grootte van je register maakt niets uit op het gedrag van je Windows. Zie ook Register cleaners/optimizers, hebben die nut?

Het enige waarvan ik redelijk zeker ben dat het zorgt voor vertraging, zijn allerlei drivers die stiekem om de achtergrond draaien. Met programma's als ServiWin zie je hoeveel er elke keer opstarten. De meest vreemde programma's installeren drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, Vista blijft naar mijn gevoel gewoon goed snel :)

Overigens, weet iemand wat er verantwoordelijk is voor het renderen van de thumbnails van mpg, wmv bestanden etc? Één van mijn Vista installaties krijgt namelijk een error (rundll32.exe has stopped working) elke keer dat ik een mapje met dergelijke bestanden open, en als je er even bladert blijft het terug komen, super irritant. Het lijkt me geen bug, want op m'n laptop werkt het dan weer wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Laatst online: 08:43
dr snuggles schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:10:
[...]

Sorry, maar er klopt echt geen kont van je verhaal. De grootte van je register maakt niets uit op het gedrag van je Windows. Zie ook Register cleaners/optimizers, hebben die nut?

Het enige waarvan ik redelijk zeker ben dat het zorgt voor vertraging, zijn allerlei drivers die stiekem om de achtergrond draaien. Met programma's als ServiWin zie je hoeveel er elke keer opstarten. De meest vreemde programma's installeren drivers.
Okee mischien heb ik ongelijk. Ik dacht zelf dat goed cleanen altijd wel wat hielp, maar je bronnen bewijzen dat het weinig nut heeft.

Ik zal eens met dat ServiWin gaan spelen. Je verhaal klinkt aannemelijk, eyeopener ;-)
Maar je zal wel met me eens zijn dat de vertraging die het OS op de lange duur krijgt meer te maken heeft met de geïnstalleerde programma's en wat zij achterlaten dan met het OS zelf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:36:
Naja, Vista blijft naar mijn gevoel gewoon goed snel :)

Overigens, weet iemand wat er verantwoordelijk is voor het renderen van de thumbnails van mpg, wmv bestanden etc? Één van mijn Vista installaties krijgt namelijk een error (rundll32.exe has stopped working) elke keer dat ik een mapje met dergelijke bestanden open, en als je er even bladert blijft het terug komen, super irritant. Het lijkt me geen bug, want op m'n laptop werkt het dan weer wel goed :)
Deze melding :)

windows host process (rundll32) has stopped working

Dat word veroorzaakt door Nero, ik heb toen vision express en nero recode verwijderd en het probleem was over. Ik heb nu dus alleen nero burning rom geinstalleerd (laaste versie). Ook kan je Nero Lite installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 23-12-2006 12:31 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:25:
[...]

Deze melding :)

windows host process (rundll32) has stopped working

Dat word veroorzaakt door Nero, ik heb toen vision express en nero recode verwijderd en het probleem was over. Ik heb nu dus alleen nero burning rom geinstalleerd (laaste versie). Ook kan je Nero Lite installeren.
Ik heb ook alleen Nero-Lite geinstalleerd, dus dat is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gebruik je verkeerde codecs voor het afspelen Divx/DivX content, die worden namelijk aangeroepen voor het maken van thumbnails....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Het is idd een mpeg codec probleem denk ik. Gebeurd het bij alle video files, of alleen bij mpeg en vob files. Ik zelf had last van tv streams (mpeg) en dvd files (vob files), nadat ik de mpeg codecs van nero had verwijderd had ik er geen last van.

[ Voor 38% gewijzigd door Barfman op 23-12-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen ben ik ook op een probleempje terecht gekomen en vind niet direct een oplossing hier. Ik maak gebruik van firefox in vista maar blijkbaar kan deze geen video files afspelen op het net.... hiervoor zou ik terug mediaplayer 10 moeten installeren maar wegens 11 reeds bij vista zit..... is hier een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
@amigozz:
Lees even dit topic door, gebruik de search en je hebt je antwoord. Je moet een paar bestanden in je FireFox map zetten, dan werkt het weer. Welke bestanden weet ik niet, maar dat wordt in het topic besproken.

@barfman:
Hoe heb je die codecs verwijdert? Ik krijg dat bericht nu ook opeens namelijk met Nero Lite. Toen ik Nero er helemaal op had staan (dan wel alleen burning rom laten installeren) kreeg ik dat niet. Het gebeurt bij mij alleen met mpg en mpeg bestanden, wmv en vob enzo zijn geen probleem, vob wordt zelfs niet een gerendert (zal wel komen omdat ik geen dvd software heb en MPC gebruik als dvd speler, FFDShow doet ook geen dvd's momenteel, niet ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Hero Of Time schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:06:

@barfman:
Hoe heb je die codecs verwijdert? Ik krijg dat bericht nu ook opeens namelijk met Nero Lite. Toen ik Nero er helemaal op had staan (dan wel alleen burning rom laten installeren) kreeg ik dat niet. Het gebeurt bij mij alleen met mpg en mpeg bestanden, wmv en vob enzo zijn geen probleem, vob wordt zelfs niet een gerendert (zal wel komen omdat ik geen dvd software heb en MPC gebruik als dvd speler, FFDShow doet ook geen dvd's momenteel, niet ingesteld).
Ik heb gewoon alles via nero installer verwijderd, ook de plugins en daarna een reboot en alles werkte normaal. Bij mij was de boosdoender vision express, als je die deinstalleerd ruimt die ook de codecs op. Voor de rest zit er bij die nero lite installer dacht ik ook een codec pack, misschien die even deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Ok, vreemd dan eigenlijk, want het enige wat ik heb geselecteerd bij Nero Lite was Nero Burning rom, al het andere heb ik uitgevinkt. Dan installeer ik hem eens opnieuw, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Waar kan ik die gadget vinden waar je zelf die shortcut's/snelkoppelingen in kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

(jarig!)
Je moet niet in de Documents And Settings zitten maar in C:\Users[profilenaam]\AppData\Local.

Ik heb nu dat ik geen preview meer heb van mpeg en avi bestanden. Van audio bestanden heb ik dat niet meer sinds ik Winamp heb ingesteld als default player. Iemand die dat al heeft aangepast dat Winamp toch standaard is maar je wel je preview kan gebruiken? Ik weet niet echt wat ik namelijk precies moet wijzigen in het register want daar moet het staan. Ergens. Ik ga wel nog ff zoeken.

Edit:
Dat laatste heb ik opgelost. Ik heb nu voor MP3 bestanden en andere audio bestanden van Winamp de preview. Wat ik heb gedaan is de sleutel van WMP.AssocFile.MP3\Shellex geëxporteerd, deze met notepad bewerkt zodat er Winamp.File staat (en de add to playlist van WMP verwijdert) en dat weer geïmporteerd. Het werkt zonder problemen _/-\o_, nu nog voor andere, niet willende bestanden.

[ Voor 28% gewijzigd door Hero of Time op 23-12-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik krijg nTune niet aan het werk onder RC-2.

Als ik 'm start krijg ik de melding "Voorzichtig: u bezit de beheerdersrechten niet om deze toepassing uit te voeren."

Ja, uh... ik BEN de administrator op m'n eigen Vista. Ook door in de eigenschappen aan te geven dat de bestanden moeten worden uitgevoerd via "Run as administrator" maken ook niks uit.

Wat doe ik fout of wat kan ik hieraan veranderen zodat het WEL werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 15:21
De hardware veranderingen zijn vrij strak
Ik heb 2x256mb vervangen door 2x512mb
heeft kom ik nu achter gelijk de activatie gecancelled, nu nog maar 1 dag over
volgens mij meldde hij dit pas bij 3 dagen

daar gaat mijn frankenstein, bij een fresh install kan ik er weer 30 dagen mee spelen?
of gaat hij gelijk dingen disabelen?

ik moet nog even de tijd uitzitten tot ik hem kan kopen
ik zag bij icomputers: oem HP is 90 en ultimate 161
dus dat wordt een upgrade en oem erbij!

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:57

TheVMaster

Moderator WOS
Tonton schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:13:
[...]

ik moet nog even de tijd uitzitten tot ik hem kan kopen
ik zag bij icomputers: oem HP is 90 en ultimate 161
dus dat wordt een upgrade en oem erbij!
Website van iComputers ligt plat? :( Staat de OEM al op meer websites dan? Hij staat iig nog niet in de Pricewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die een upgrade vanuit XP hebben gedaan ipv een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
162 voor een Ultimate OEM heb ik er nog wel voor over :)
Zodra Vista officieel uit is maar eens opzoek gaan de goedkoopste OEM leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Tonton schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:13:
De hardware veranderingen zijn vrij strak
Ik heb 2x256mb vervangen door 2x512mb
heeft kom ik nu achter gelijk de activatie gecancelled, nu nog maar 1 dag over
volgens mij meldde hij dit pas bij 3 dagen
Ik had een zelfde soort probleem. Mijn hardeschijf tripte hem dus had ik hem in de IDE raid gehangen.
Toen ik windows opstartte moest ik hem ook opnieuw activeren. (is overigens geen probleem >:) )
Maar klopt dit? Als ik straks Vista koop, en ik vervang mijn videokaart, betekent dat gelijk een nieuwe activatie? Wat onhandig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Razer schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:29:
162 voor een Ultimate OEM heb ik er nog wel voor over :)
Zodra Vista officieel uit is maar eens opzoek gaan de goedkoopste OEM leverancier.
Dat zijn over het algemeen gewoon vast prijzen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
zo heb hem nu 1dag erop staan en ben tot heden erg positief erover :)
systeem krijgt een 4.2 waarbij die 4.2 voor mn proc is (3500+) wat tevens mn laagste rating is..

mooi te zien in dat schema dat mn systeem qua scores mooi overeenkomt en alleen mn proc eigenlijk stappie sneller moet zijn ..wie weet in 2007 even upgrade doen ;)

wel vervelend probleem gevonden dat Windows mail niet wil importeren van OE6...krijg foutmelding en bij selecteren map waar de dbx bestanden staan zegt ie dat er niets instaat...vaag

nouja ik zou toch al over naar Outlook (2007) dus dat maar gedaan en mooi een PST ingelezen wat wel feilloos ging

systeem loopt soepel alleen merk ik dat fans wel voluit loeien..eens even zien of dat cool 'n quit al werkt in vista.. (moest je dacht ik aparte proc driver voor installeren onder xp..is dat bij vista ook nog het geval?)

ook even GTR 2 geprobeerd en dat liep net zo snel als onder XP met de drivers die vista update zelf vond+downloadde.. ik heb dus geen aparte nvidia drivers van de site geplukt

de nieuwe explorer is wel even wennen moet ik zeggen maar dit went vast wel weer naar paar dagen :)

Laat ook dat indexing nog mooi aanstaan en eens zien of het geratel van mn raptor vanzelf minder word (hoor het alleen bij opstarten eigenlijk en/of als pc tijdje idle staat...maar dat zal de defragger ook wel kunnen zijn die dan actief is..?)

al met al ben ik tot heden tevreden over vista, alleen jammer dat mn HP Scanjet 4100C niet herkend word (en betwijfel of HP er drivers voor zal uitbrengen...)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm... vraagje. Weet iemand een programma dat onder Vista werkt waarmee ik m'n partities kan resizen?

Ik gebruikte voorheen altijd gewoon Partition Magic, maar die schijnt (nog) niet te werken onder Vista...

Heb al gegoogled enzo maar niks uitgekomen :(
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.