[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59
Ik weet niet of dit de moeite waard is om een samenhangend topic te openen over geteste spellen die werken onder Vista

Wellicht dat het handig is, dat er een lijst komt met spellen die al vista compatible zijn: Ik doel dan niet alleen op spellen die speciaal en alleen voor vista zijn uitgebracht. Ik heb het ook over de spellen die je nu speelt onder Windows XP Service Pack 2.

Tevens zou het wijs zijn te vermelden hoe je de spellen werkend hebt gekregen, of je iets hebt moeten aanpassen in Vista: (UAC uitschakelen, %USER rechten toekennen aan de spelmap voor het schrijven van en naar bestanden uit die map, compatibiliteits instellingen) Doe dit stapsgewijs, vanaf het installeren tot het runnen van updates, driverupdates, specifieke instellingen etc.

Er zijn genoeg tweakers denk ik die weer ff downgraden om hun favo spelletje te kunnen spelen, omdat ze het met Vista nog niet aan de praat hebben gekregen. En dat is jammer, want je wil natuurlijk ook weten hoe jouw spel performed onder Vista, en hoe Vista performed onder jouw spel :9.

Ook is het het vermelden wellicht waard waar je zoal tegen aanloopt in een spel, want sinds ik de betá driver gebruik van Ati, heb ik rare kleuren als ik Call of Duty 2 speel, dus heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd en gebruik ik de standaard driver van Vista voor mijn x1900xt

Bij deze wil ik de aftrap geven dan:

Call of Duty 2
* Geïnstalleerd
* Patch 1.3 uitgevoerd
* Compatibiliteitsmodus gezet op: Uitvoeren onder Windows XP Service Pack 2
* Mijzelf toegevoegd bij beveiliging van de map Activision, en mijzelf Volledige Beheersrechten gegeven in verband met het schrijven van en naar de map van Call of Duty
* Punkbuster geupdate http://www.evenbalance.com/downloads/cod2/pbsec.htm
* Gameinstellingen gewoon naar je eigen setup configureren

Mocht dit toch in een apart topic terecht gaan komen, laat me dit dan weten, aangezien ik mijn steentje best wil bijdragen!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij werkt het meest wel en kan je beter zeggen wat niet goed loopt.

En dan nog, wat niet goed loopt bij mensen komt door onvolwassen videokaartdrivers vaak.

Noem mij 1 game die echt een Vista update nodig heeft (niet videokaartdrivers gerelateerd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59
Sjah schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:09:
Volgens mij werkt het meest wel en kan je beter zeggen wat niet goed loopt.

En dan nog, wat niet goed loopt bij mensen komt door onvolwassen videokaartdrivers vaak.

Noem mij 1 game die echt een Vista update nodig heeft (niet videokaartdrivers gerelateerd)?
Ik heb er een voor je: Splinter Cell Double Agent, werkt niet omdat ie geen directx 9.0c kan vinden. Het uivoeren van de beschikbare patch die Splinter Cell naar versie 1.02 brengt mag ook niet baten.

Misschien toch handig zo'n lijstje!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
DirectX 9.0 zit ook niet in Vista zegmaar ;) Wat je wel kunt doen is de laatste Redist package downloaden en installeren, dan installeert hij namelijk wel de DX9 features. Hierna kun je dus wel weer DX9 games spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aangenaam verrast van de hardware ondersteuning die Vista biedt. Op mijn bijna 4 jaar oude desktop werkt alles perfect. Op mijn laptop (Acer 5024) lukt het ook, alleen de draadloze netwerkadapter aan de praat krijgen lukt nog niet. Om die te activeren moet je vooraan op de behuizing op een knopje drukken (je vraagt je soms toch af wie zoiets verzint 8)7). Maar de software die deze knop moet laten werken (launch manager), werkt nog niet onder Vista (laat het systeem crashen, zelfs in compatibiliteitsmodus). Ik heb al een mailtje naar Acer gestuurd om dit probleem te melden, maar of ze zich nu speciaal voor mij gaan haasten... :+ Heeft hier al iemand een oplossing voor gevonden, of zal ik moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 09:33
never mind

[ Voor 106% gewijzigd door hapklaar op 30-12-2006 23:34 ]

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb de 9746-vista-x86 drivers van guru3d.com

Geen enkel spel werkt goed, CSS/HL2 = lage fps, met xp gewoon 140.
Warcraft 3 werkt goed, tot op een bepaald moment de game gewoon stopt met soepel lopen, blijft haperen als een gek, dit ook bij css na een tijdje.
Battle for middle earth 2, expension, krakend geluid, en het zelfde probleem als bij war 3

Dusja...
Gamen lukt me nog niet, maar ik kan nog wel een maandje wachten voor de drivers van nvidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie-643- schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:55:
Ik weet niet of dit de moeite waard is om een samenhangend topic te openen over geteste spellen die werken onder Vista
Ik zou zeggen, lees deze pagina eens door op applicaties en games onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Kaspers schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:57:
Ik heb Vista net even geinstalleerd als VM en ik vind het persoonlijk hard zuigen, de explorer is gewoon bagger imo..

Longhorn 5203 heeft mijn voorkeur :), waar ik ook een msstyle theme voor XP gemaakt heb.
Ik heb Vista beta2 geinstalleerd (64 bit) en het owned hard! Explorer is niet "gewoon bagger" (wat is er dan gewoon bagger?) het werkt snel. Niet zo sloom als ze zeiden.

De gadgets zijn handig. Wat ik alleen vervelend vind is dat er nog geen goede 64 bits drivers/programma's zijn voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over Internet Explorer. Ik wil daar Tabbed Browsing gebruiken en heb daarvoor de defaults aan staan. Ik verwacht dus nu als ik op een link klik op een bepaalde pagina dat ik een nieuwe tab krijg naast de al geopende tab(pagina). Maar helaas, wat ik ook probeer als ik klik op een link, er wordt steeds een nieuwe Internet Explorer Window geopend. Wie kan mij helpen zodat ik steeds netjes een nieuwe tab geopend krijg i.p.v. steeds maar weer een nieuw Internet Window.

Dit is namenlijk 1 van de redenen waarom ik nu nog steeds met Firefox 2.0 blijf werken. Daar werkt Tabbed Browsing wel zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 11:48 . Reden: Windows Explorer aangepast naar Internet Explorer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:10:
Hmm...
In XP kon ik altijd 'Mijn documenten' naar een andere map (op andere partitie) verplaatsen.
Als ik nu rechts klik op de 'nieuwe' Mijn documenten, dan kan ik dit niet instellen.

Is dit mogelijk op een andere manier?
Lees dit topic nog eens (mijn posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:10:
Hmm...
In XP kon ik altijd 'Mijn documenten' naar een andere map (op andere partitie) verplaatsen.
Als ik nu rechts klik op de 'nieuwe' Mijn documenten, dan kan ik dit niet instellen.

Is dit mogelijk op een andere manier?
Wat dacht je van rechtermuisklik op documents, properties kiezen, tabblad location? :P
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/1636/documxt2.jpg

Werkt prima hier. Je kan het ook voor elke map (pictures, videos, downloads, music, etc) anders doen :)
Over scores, die van mij zit op 3.2, niet heel slecht voor een 3 jaar oude computer. Laatste punt is m'n 1024mb geheugen, als ik er nog een reepje bijstop dan zit ik op 4.1 :)
Hier een 4.5, ook met 1Gb. Denk dat de geheugenrating eerder bepaald wordt door de snelheid van het geheugen :)
Tekn0z schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:21:
IK heb nu Vista 1 dag draaien, en het werkt allemaal prima, soms ff een seconde of wat dat de boel vast zit na het selecteren wat de pc moet doen (b.v. bestand opnenen e.d.)

Maar ik merk dat de tekst en eigenlijk beide schermen wat ik gebruik erg wazig zijn qua tekst, althans de tekst is NIET scherp. Gebruik Catalyst 6.12 drivers op een 1900XTX, dus daar ligt het niet aan. In XP had ik dit niet, is dit een Theme instelling? Of wat anders?
Misschien even spelen met Cleartype?
(personalize -> Windows Color and Appearance -> Open classic appearance -> effects)
loewie-643- schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:55:

Wellicht dat het handig is, dat er een lijst komt met spellen die al vista compatible zijn: Ik doel dan niet alleen op spellen die speciaal en alleen voor vista zijn uitgebracht. Ik heb het ook over de spellen die je nu speelt onder Windows XP Service Pack 2.
Ikzelf ben nog niets tegengekomen wat het niet deed onder Vista (maar ik speel ook geen FPS, m.u.v. Oblivion. Ik ben een RTS'er).

Al heb ik nu wel door (a.d.v. deze topics) dat er 3 dingen zijn die je dan kan proberen:
* Run as administrator
* Compatibility mode
* Een of ander DX9-dll in de map van het spel gooien (weet even niet welke)
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:48:
Even een vraagje over Windows Explorer.
Je bedoelt, denk ik, Internet Explorer?

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 31-12-2006 09:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:48:
Maar helaas, wat ik ook probeer als ik klik op een link, er wordt steeds een nieuwe Windows Explorer Window geopend. Wie kan mij helpen zodat ik steeds netjes een nieuwe tab geopend krijg i.p.v. steeds maar weer een nieuw Explorer Window.
Wat bedoel je met 'wat ik ook probeer'? Werkt het zelfs niet als je ctrl vasthoudt bij het klikken van een link? En bij tools|internet options|tabs settings, staat het daar wel goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
anandus schreef op zondag 31 december 2006 @ 09:58:
[...]
Wat dacht je van rechtermuisklik op documents, properties kiezen, tabblad location? :P
[afbeelding]

Werkt prima hier. Je kan het ook voor elke map (pictures, videos, downloads, music, etc) anders doen :)

[...]
Hier een 4.5, ook met 1Gb. Denk dat de geheugenrating eerder bepaald wordt door de snelheid van het geheugen :)
DOH! Wat ben ik ook een schele kip, ik dacht dat die nieuwe map met gebruikersnaam op bureaublad gewoon de nieuwe versie van Mijn Documenten was :X

Maar heb het nu gevonden in ieder geval, bedankt :)

Watvoor snelheid heb jij in je geheugen zitten dan? Die van mij zijn 3200 (hoewel er eentje 2600 zou kunnen zijn, weet ik niet zeker).

Nog even een beetje een offtopic vraagje maar er zijn hier vast wel mensen die het weten: heb je exchange 2007 nodig om het te kunnen gebruiken icm office 2007? Of kan ik ook exchange 2003 draaien met office 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zondag 31 december 2006 @ 10:11:
Wat bedoel je met 'wat ik ook probeer'? Werkt het zelfs niet als je ctrl vasthoudt bij het klikken van een link? En bij tools|internet options|tabs settings, staat het daar wel goed ingesteld?
Achteraf bleek dat ik alles goed had staan maar er stond een foute instelling in de registry :?
Hier kwam ik achter na een uurtje googlen. In de registry ben ik gegaan naar;

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TabbedBrowsing\ en daar de key 'PopupsUseNewWindow' veranderd van de waarde 3 naar 0.

En nu werken de tabs in Internet Explorer weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyCP schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:38:
- En dan nog is er ook nog dit: UAC is soms irritant. Laat ik eerst zeggen dat ik absoluut een voorstander van UAC ben; als software-auteurs hun programma's zo schrijven dat ze geen admin-rechten voor simpele dingen nodig hebben, werkt het principe achter UAC gewoon. Maar als UAC je constant lastig valt, begin je na verloop van tijd blindelings op OK te klikken en verliest deze feature daarmee zijn nut. Nu moet ik zeggen dat UAC vergeleken met de public beta van afgelopen zomer een stuk minder irritant is en dat de hoeveelheid software die per se admin-rechten wil minder groot is dan verwacht. Maar er is één ding waar ik me in de final Vista nog enorm aan erger: het startmenu. Het zit namelijk zo, ik houd van een opgeruimd startmenu. Als ik bv. een spel installeer, laten we zeggen Rainbow Six Vegas (tof spel!), dan komt dit in de map "Ubisoft -> Tom Clancy's Rainbow Six Vegas". Maar ik wil het in de map "Spellen -> Rainbow Six Vegas" hebben. Dus, moet ik de volgende handelingen uitvoeren: de map "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas" renamen, de map verplaatsen naar de map "Spellen" en de map "Ubisoft" verwijderen. Voor alledrie de handelingen krijg ik bezoek van UAC en dat is in mijn optiek twee keer te veel. Nog erger is het als de map "Spellen" nog niet bestaat en ik deze moet aanmaken: zowel het aanmaken van de map als het opgeven van de mapnaam moet bevestigd worden! Mijn vraag aan MS: kan dit nou echt niet anders?
Dit komt omdat je in de algemene programs map loopt te rommelen. (All Users oid) Als je netjes binnen je eigen map blijft (je eigen gebruikers start menu map) dan krijg je deze meldingen helemaal niet. Overigens vind ik dit een vrij logische keuze, hoewel twee meldingen bij het aanmaken van een map wel wat overbodig is.

UAC heeft wel gelijk, aangezien je in mappen loopt te rommelen die eigenlijk niet van jou zijn, maar van iedereen die de pc gebruikt. Wil je hier vanaf, dan ga je of in je eigen map te werk, of je verandert gewoon de rechten op de map van All Users, waarbij je jezelf volledige rechten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-07 22:27
Nu is het pas dolle pret!! Wat een buggy powermanagement!!!!

Ik zet mijn laptop in standby, en een paar seconden later springt het vrolijk weer op...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter
Datum:         31/12/2006 12:29:09
Gebeurtenis-id:1
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Informatie
Trefwoorden:   
Gebruiker:     LOCAL SERVICE
Computer:      maycolaptop
Beschrijving:
Het systeem is uit de slaapstand gekomen.

Start van slaapstand: 31/12/2006 11:28:40
Einde van slaapstand: 31/12/2006 11:29:03

Oorzaak van einde slaapstand: Onbekend
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Power-Troubleshooter" Guid="{cdc05e28-c449-49c6-b9d2-88cf761644df}" />
    <EventID>1</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>4</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2006-12-31T11:29:09.833Z" />
    <EventRecordID>4702</EventRecordID>
    <Correlation ActivityID="{81BA367E-CA2A-4F13-86B9-E42D27E5E102}" />
    <Execution ProcessID="1700" ThreadID="4100" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>maycolaptop</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-19" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="SleepTime">2006-12-31T11:28:40.460Z</Data>
    <Data Name="WakeTime">2006-12-31T11:29:03.140Z</Data>
    <Data Name="SleepDuration">12508</Data>
    <Data Name="WakeDuration">738</Data>
    <Data Name="DriverInitDuration">712</Data>
    <Data Name="BiosInitDuration">289</Data>
    <Data Name="HiberWriteDuration">0</Data>
    <Data Name="HiberReadDuration">0</Data>
    <Data Name="HiberPagesWritten">0</Data>
    <Data Name="Attributes">16402</Data>
    <Data Name="TargetState">4</Data>
    <Data Name="EffectiveState">4</Data>
    <Data Name="WakeSourceType">0</Data>
    <Data Name="WakeSourceTextLength">0</Data>
    <Data Name="WakeSourceText">
    </Data>
  </EventData>
</Event>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mayco schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:31:
Nu is het pas dolle pret!! Wat een buggy powermanagement!!!!

Ik zet mijn laptop in standby, en een paar seconden later springt het vrolijk weer op...
Wil je zulke opmerkingen aub wat beter onderbouwen? Gewoon wat roepen en een log posten kan iedereen, probeer dan minstens nog uit te vogelen waarom Vista dat doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:45:
[...]

Achteraf bleek dat ik alles goed had staan maar er stond een foute instelling in de registry :?
Hier kwam ik achter na een uurtje googlen. In de registry ben ik gegaan naar;

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TabbedBrowsing\ en daar de key 'PopupsUseNewWindow' veranderd van de waarde 3 naar 0.

En nu werken de tabs in Internet Explorer weer normaal.
Waarom helemaal naar het register als je dat in de Internet Explorer settings kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En dicht, na 1000 replies is het wel weer zinvol om in een nieuw deel door te gaan :)

[ Voor 77% gewijzigd door elevator op 31-12-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 7) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.