![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
En op aanvraag ook nog een polletje:
Poll: Stap jij over op Windows Vista?
• Ja, meteen
• Ja, zodra ik een nieuwe pc koop
• Nee, nog niet meteen
• Nee, helemaal niet
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
We are shaping the future
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | ||
| ||
![]() |
[ Voor 102% gewijzigd door Alex) op 12-11-2006 22:16 ]
Kaartje draait Aero prima idd.
Ik heb een natuurlijke afkeer van Celerons, maar dat ben ikJazzle schreef op zondag 12 november 2006 @ 18:56:
Maar damn, wat voor processor heb je nodig om vista fatsoenlijk te kunnen draaien?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Ondanks dat ie meer wegheeft van de Calendar die al een paar jaar in Hotmail zit?Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:07:
Wellicht ook even vermelden dat Windows kalender wel erg veel lijkt op Apple's iCal. Zoals wel meer in Vista
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hoewel ik normaal nooit een agenda/kalender gebruikte, denk ik dat ik die van Vista wel zal gaan gebruiken. Ik hoop dat het wel simpel gehouden is en niet weer allerlei extra features, funcies en instellingen. Dat vind ik ook zo mooi aan bijvoorbeeld Gmail t.o.v. hotmail, lekker basic en overzichtelijk.alt-92 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:13:
[...]
Ondanks dat ie meer wegheeft van de Calendar die al een paar jaar in Hotmail zit?
Oh. En iCal is weer gejat vanuit KDE
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 19:26 ]
Hier draait hij hartstikke soepel op een Radeon 9600 Mobility met 64mb.matsoft schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:22:
Weet iemand of het mogelijk is om Aero Glass thema te draaien op een PC met 64 MB video ram?? Is daar geen trucje voor?
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 12-11-2006 19:24 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik denk dat je even moet wachten op de vista versies van alle programma's.. heeft bij XP ook een tijdje geduurt voordat alles goed en soepel liep.FnF schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:26:
Is iemand al een goed werkend video (Ook DVD/HDTV etc) afspeel programma tegengekomen?
Windows Media Player ondersteund niet alle DVD's
VLC gaat terug naar Aero Basic (Kan wel workaround, maar dan lagged de video)
PowerDVD flipt compleet, en gaat ook terug naar Aero Basic
MPC ondersteund niet alle DVD's (Veel problemen met ondertiteling)
Iemand iets anders toevallig?
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Ja, dat weet ik nog goed met XPSpeedener schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:27:
[...]
Ik denk dat je even moet wachten op de vista versies van alle programma's.. heeft bij XP ook een tijdje geduurt voordat alles goed en soepel liep.
Het was toch mogelijk om vista na de installatie te upgraden naar een hogere versie?dominator schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:19:
[...]
XP Home --- > Vista Home basic of home premium (wel tegen bijbetaling!)
XP MCE --> Vista Home Premium (meest interessante optie)
XP Proffesional --> Vista Business
Andere upgradescenarios zijn niet mogelijk.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Waarom heb ik dan geen Earo Glass? Hij zegt dat je er minimaal 128 MB Video ram voor nodig hebt.PWM schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:23:
[...]
Hier draait hij hartstikke soepel op een Radeon 9600 Mobility met 64mb.
@Topicstart
Je tweede post is niet helemaal meer up to date
je kunt je eigen feeds er inzetten door in internet explorer als feed te subscriben.NoFate schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:39:
Bestaat er een TWEAKERS gadget voor in de rechter balk als rss feeder? Zou wel leuk zijn
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Geen codecs geinstalleerd, maar het ligt ook niet aan wmp, alleen taskmanager zelf gebruikt al 15-20% en daar nog eens 20% bij voor Aero en nog een paar procent voor de rest, maakt samen met wmp 80%alt-92 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:04:
[...]
Ik heb een natuurlijke afkeer van Celerons, maar dat ben ik
Heb je extra codecs erbij geinstalleerd? Vista en WMP11 zijn wat kieskeuriger, ik kreeg met een oudere FFD behoorlijk wat gezeik namelijk.
http://gallery.microsoft....2bd-97b1-26eb029859ff&l=1NoFate schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:48:
ja , die wil ik wel
Hoe zet je die rss feeder erin? Want is allemaal nieuw voor mij
Thanks, ik zocht er al naarMagic schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:45:
[...]
je kunt je eigen feeds er inzetten door in internet explorer als feed te subscriben.
Geen idee. Goede drivers wel geinstalleerd?matsoft schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:40:
[...]
Waarom heb ik dan geen Earo Glass? Hij zegt dat je er minimaal 128 MB Video ram voor nodig hebt.
PowerDVD 7 speelt hier prima DVD's af, met 6.0 had ik idd rare dingen.PowerDVD flipt compleet, en gaat ook terug naar Aero Basic
Virussen? Scan ze hier!
heeft met overlayer te maken dat de software dat nodig heeft en dan de aero theme er niet mee overweg kan.. heb ik ook ivm media player classic. nog geen oplossing er voor gevonden overigens.martijn1992 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:57:
Als ik sommige software (bijv. chris tv) opstart dan gaat ie ineens terug naar de basic theme, hebben anderen hier ook last van?
En hij pakt m'n netwerkkaart (3com) nog steeds niet, moet nog steeds m'n eigen gedownloade drivers installeren![]()
Is er eigenlijk als software om je vista installatie te customize of unattended te maken, zoals bij nlite kan voor XP?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ze zullen hem bij surfspot vast weer enkel als upgrade aanbieden. Deden ze ook met de voorgaande Windows versies.DaannO schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:54:
Ik heb zelf besloten om te wachten totdat hij op surfspot te vinden is, want ik wil graag de orginele hebben.
Ik heb daar de OEM Win XP Pro bemachtigd voor 20 euro ongeveer.DutchCommando schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:11:
[...]
Ze zullen hem bij surfspot vast weer enkel als upgrade aanbieden. Deden ze ook met de voorgaande Windows versies.
PowerDVD 7 laatste versie heb ik hier, maar alles flikkert.wildhagen schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:55:
[...]
PowerDVD 7 speelt hier prima DVD's af, met 6.0 had ik idd rare dingen.
Helaas springt hij idd terug naar Aero Basic, maar ik denk dat dat een kwestie is van de juiste drivers en een patch van PowerDVD, zodra die uit zijn.
Maar is het zo erg dan dat hij op Basic terugvalt? Zodra je PowerDVD afsluit, schakelt hij vanzelf weer op naar de normale Aero.
Hier werkt het ook gewoon met een mobility radeon 9600/9700 met 64 MB.matsoft schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:40:
[...]
Waarom heb ik dan geen Earo Glass? Hij zegt dat je er minimaal 128 MB Video ram voor nodig hebt.
Kan op zich geen kwaad. Dat ding zorgt ervoor dat hij andere PC's/netwerken kan 'discoveren'. Zie http://www.microsoft.com/whdc/Rally/LLTD-spec.mspxSjah schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:12:
ik heb gewoon die topology layer onzin uninstalled bij de netwerkkaart. Iemand enige idee of dit wel verstandig is...?
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 76% gewijzigd door Phyxion op 12-11-2006 21:00 ]
Check ff of je HD's wel op UDMA draaien en niet op PIO mode, dat wil wel eens een groot verschil uitmakenJazzle schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:40:
Ik heb nog even verder gekeken, maar bijvoorbeeld vlc met daarin een 720p divx video koste in xp (ook in vlc) 30-40%, nu met vista is dat 80-90%![]()
In xp gebruikte wmp10 5% bij het afspelen van een mp3'tje, nu is dat dus (zoals eerder gezegd) tot wel 80%
Ik heb ook geken of aero het verschil maakte, maar ls ik dat uitschakel scheelt dat hooguit een procent of 2. Het is ook niet zo dat er een proces is dat alles opgebruikt, echt alle programma's doen zo.
Ik denk dat ik maar terugswitch naar xp, want dit werkt echt niet lekker
webOS all the way!
Hij zegt van welHermanvh schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:44:
[...]
Check ff of je HD's wel op UDMA draaien en niet op PIO mode, dat wil wel eens een groot verschil uitmaken
Verwijderd
Verwijderd
Nope, alles dat Pixelshader 2 ondersteunt (en minimaal 128 mb geheugen heeft meen ik) . Anders draaiden nu geen van alleen Aero, aangezien er nog geen DX10 kaarten beschikbaar zijnPatriot schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:15:
Ik hoor hier mensen over het draaien van Aero Glass op toch wel vrij oude videokaarten. Is het op die kaarten dan gewoon mogelijk om Aero Glass goed te draaien? Ik dacht dat dit alleen mogelijk was op Dx10 kaarten?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 21:58 ]
Ik heb ook voor 17,50 een legale XP Pro Cd gekocht daar, het scheen wel een 'upgrade' te zijn, maar was toch echt een volledige OEM cd.DaannO schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:14:
[...]
Ik heb daar de OEM Win XP Pro bemachtigd voor 20 euro ongeveer.
64mb hierVerwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:19:
[...]
Nope, alles dat Pixelshader 2 ondersteunt (en minimaal 128 mb geheugen heeft meen ik). Anders draaiden nu geen van alleen Aero, aangezien er nog geen DX10 kaarten beschikbaar zijn
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
[ Voor 46% gewijzigd door The__Virus op 12-11-2006 21:52 ]
Klopt, dat heb ik ook. En zoals je zelf al zegt gebeurt het lang niet altijd, maar zo af en toe. Heel vaag...The__Virus schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:49:
Hebben jullie ook dat soms bij het intypen van bijv. een reply op tweakers.net, de cursor 'vertraging' heeft, net alsof je op een P1 typt ofzo. Het is geen ernstige vertraging, maar het loopt toch iets achter.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 12-11-2006 22:07 ]
Ik wou gaan voor "Ja, OEM bij een nieuwe laptop", maar die staat er niet tussen, dus voor "Ja, in de winkel/webshop" gekozenPWM schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:59:
Ik ben wel benieuwd:
Poll: Ga je Vista kopen?
• Ja, in de winkel/webshop
• Ja, via School/Universiteit
• Nee, ik download hem
[afbeelding]
Tsja, had ik ook nog even kunnen doen inderdaad. Maar ja, die haal je ook in de winkel/webshopMagic schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:03:
[...]
Ik wou gaan voor "Ja, OEM bij een nieuwe laptop", maar die staat er niet tussen, dus voor "Ja, in de winkel/webshop" gekozen
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 12-11-2006 22:08 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
jep, its not a bug, it's a feature.NoFate schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:23:
Als ik mijn vensters maximaliseer, dan is mijn taskbar niet meer transparant, anders wel
Iemand dit nog gemerkt?
Daar zit een gedachte achter; als je je venster maximaliseert, wil je niet gestoord worden, en dus niets van je achtergrond zienNoFate schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:23:
Als ik mijn vensters maximaliseer, dan is mijn taskbar niet meer transparant, anders wel
Iemand dit nog gemerkt?
[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 12-11-2006 23:07 ]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar toen ik een paar jaar geleden op de universiteit werkte heb ik XP via Surfspot besteld (7.5 euro, kan niet lijden natuurlijk), en daar sloeg dat "Upgrade" alleen op het licentietype. Je kon hem ook gewoon kaal installeren zonder oudere versies van Windows te hebben.koentjuh schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:11:
Via de universiteit natuurlijk. Waarom meer betalen dan nodig is. Vraag me alleen af hoe ik dan moet updaten, aangezien mijn laatste orginele windows, windows 98 SE is volgens mij. Heb XP nooit legaal gehad, maar vind het toch maar een gedoe, om cracks te moeten zoeken voor een SP enzo.
Hoe kan je als consument dan een OEM versie krijgen, zonder een nieuwe pc aan te schaffen? Surfspot krijgt volgens mij alleen maar de update versie, lastig lastig
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee.. Ik hoor overal dat je een officiele windows licentie nodig hebt. Ik vraag me dan af welke en vooral hoe dit gecontroleerd gaat worden.wildhagen schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:51:
[...]
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar toen ik een paar jaar geleden op de universiteit werkte heb ik XP via Surfspot besteld (7.5 euro, kan niet lijden natuurlijk), en daar sloeg dat "Upgrade" alleen op het licentietype. Je kon hem ook gewoon kaal installeren zonder oudere versies van Windows te hebben.
Is dat tegenwoordig anders dan?
In alle jaren dat ik nu via surfspot verschillende Windows OS varianten heb besteld is er nog nooit een probleem geweest bij de installatie, ondanks de upgrade vermelding bij aanschaf. Allen konden op een leeg systeem geinstalleerd worden zonder dat er om een eerdere versie gevraagd werd.koentjuh schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:11:
Via de universiteit natuurlijk. Waarom meer betalen dan nodig is. Vraag me alleen af hoe ik dan moet updaten, aangezien mijn laatste orginele windows, windows 98 SE is volgens mij. Heb XP nooit legaal gehad, maar vind het toch maar een gedoe, om cracks te moeten zoeken voor een SP enzo.
Hoe kan je als consument dan een OEM versie krijgen, zonder een nieuwe pc aan te schaffen? Surfspot krijgt volgens mij alleen maar de update versie, lastig lastig
M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB
[ Voor 55% gewijzigd door Bernaar op 12-11-2006 23:18 ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door benchMarc op 12-11-2006 23:51 ]
In de beta-versies van Vista werd er bij een fout i.p.v. het welbekende BSoF een rood scherm weergegeven bij een fout. Ze zijn toen dus even overgestapt van blauw naar rood, ik weet alleen niet of dit nu nog steeds zo is...Sjah schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:43:
Red Screen ?
[ Voor 11% gewijzigd door Bernaar op 12-11-2006 23:57 ]
Yup. Je kon onder NT4 de standaard blauw/wit aanpassen.Sjah schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:43:
Red Screen ?
RC1, suspend/resume met de builtin ATI driver op een radeon9000 mobile wil heel soms nog wel eens een BSOD on resume geven.Bernaar schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:51:
In de beta-versies van Vista werd er bij een fout i.p.v. het welbekende BSoF een rood scherm weergegeven bij een fout. Ze zijn dus overgestapt van blauw naar rood. Ik weet alleen niet of iemand al een crash heeft meegemaakt om dit te bevestigen.
[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2006 23:55 ]
Verwijderd
Nou ik wilde het 5.1 gedoe testen, maar kreeg het niet voor elkaar hehe.. dvd er in en Vista crashedbenchMarc schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:48:
Jongens, werkt het 5.1 geluid nu al wel met een AC'97 chip? Bij de pre-RTM werkte dat namelijk niet, en met de bèta vista Realtek drivers kreeg ik crashes zodra ik naar sound properties ging, en ook kraakte het geluid via direct bekabeling, optical doet het wel goed.
Ah, ik zie dat er nu 6183 vista drivers zijn released een paar dagen terug. Ik had gebruik gemaakt van de 6171. Ben nu bezig met het downloaden daarvan, op die 28k FTP van ze
Ik post het resultaat hier nog wel van.
Dat van die instellingen had ik ook (wel na wat crashes). Maar als ik het geluid niet-digitaal ging testen dan klonken de frontspeakers brak. Anyways, ik zal het wel testen straksVerwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:57:
[...]
Nou ik wilde het 5.1 gedoe testen, maar kreeg het niet voor elkaar hehe.. dvd er in en Vista crashed
Maar de testfunctie van de luidspreker instellingen liet zien op m'n display van me harman/kardon dat er DTS e.d werd doorgegeven..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
FFDShow laatste versie, alhoewel dat eigenlijk geen codec pack is, maar het wel voortreffelijk doet.NoFate schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:44:
welke codec pack gebruiken julie? Want k-lite mega codec pack geeft veel fouten tijdens installatie
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 08:35 ]
Ok, de 6183 bèta ac'97 drivers laten mijn explorer ook crashen als ik naar options ga om de speakers op 5.1 te zetten.benchMarc schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:00:
[...]
Dat van die instellingen had ik ook (wel na wat crashes). Maar als ik het geluid niet-digitaal ging testen dan klonken de frontspeakers brak. Anyways, ik zal het wel testen straks
MDadm schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:15:
[...]
In alle jaren dat ik nu via surfspot verschillende Windows OS varianten heb besteld is er nog nooit een probleem geweest bij de installatie, ondanks de upgrade vermelding bij aanschaf. Allen konden op een leeg systeem geinstalleerd worden zonder dat er om een eerdere versie gevraagd werd.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Hmmm volgens de email kon het alleen als upgrade! Mooi dat ik weet dat het dus ook op een clean system kan.bartgrefte schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:31:
[...]
, dus geen aanwezige (legale?) windows installatie nodig?
Verwijderd
Voor newsleecher:Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:17:
Het KON altijd... met Vista kan niemand het met zekerheid zeggen natuurlijk.
Heeft er iemand al een werkende binary downloader gevonden? Newsleecher heeft er weinig zin in met Vista.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Was het niet zo dat het erom ging dat je een geldige licentie nodig had, en dat het verder niet uitmaakt of je het clean of normaal installeerd? Zo wil ik er altijd over denken in ieder gevalbartgrefte schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:31:
[...]
, dus geen aanwezige (legale?) windows installatie nodig?
Ik mis de optie "Nee, ik ben niet geinteresseerd".PWM schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:59:
Ik ben wel benieuwd: EDIT aangepast om 10:07. Sorry voor de 8 stemmers:
Poll: Ga je Vista kopen?
• Ja, in de winkel/webshop
• Ja, via School/Universiteit
• Nee, ik download hem
• Ja, OEM
[afbeelding]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ach...nu misschien niet maar over een paar jaar moet je welBreepee schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:42:
[...]
Ik mis de optie "Nee, ik ben niet geinteresseerd".
Windows wat is dat? 'k draai zelf nog MS-DOS 6.22theezeefje schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:56:
[...]
Hoezo ?Mijn windows 3.11 for Workgroups draait ook nog prima
[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 13-11-2006 11:01 ]
Hoezo ?TheVMaster schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:46:
[...]
Ach...nu misschien niet maar over een paar jaar moet je wel
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq