Beetje een simpele google-vraag imho, maar goed: http://www.helpwithwindow.../vista-which-version.html
Ik heb 1 schijf opgedeeld in C D E F. Nu had ik nog wel wat ruimte over op F, dus die heb ik geshrinkt. Dus nu wil ik C extenden, maar dat is niet mogelijkpotatox schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:04:
[...]
Het werkt goed, alleen jammer dat disk management niet wil laden als ik mijn usb 2.0 hdd eraan heb zitten. Ook kun je de grootte van een extended geval niet verkleinen zonder dat je eerst alle logical partities eruit verwijderd.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik dacht eerst ook dat het door Aero kwam en heb dus een tijdje op Windows Classic theme gedraaid echter zonder positief resultaat. De fan slaat bij opstarten aan (zoals ook onder Windows XP - hier draait de fan na opstarten ook een seconde of 15 op vol vermogen) maar blijft na opstarten op vol vermogen draaien (bij Windows XP draait de fan na opstarten op stationair).dangerpaki schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:57:
[...]
dat is logisch.
dat komt doordat je waarschijnlijk aero hebt draaien (dat mooie user interface met doorzichtige windows etc) daarvoor wordt je videokaart gebruikt. dus wordt ie warmer en gaat dus ook de fan op volle vermogen draaien.
wat je wel kan doen is bijvoorbeeld met rivatuner instellen dat ie als je kaart vol gebruikt wordt de fan nog steeds maar op 50% laat draaien (als je kaart dat temp gewijs aan kan natuurlijk)
Ik zal eens kijken of Rivatuner enig soelaas biedt. Bedankt voor de tip!
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Dat kun je hier terug lezen._MB_ schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:06:
wat is het verschil tussen de gewone vista versies en de enterprise verie?
Eigenlijk dus hetzelfde als Business, maar met nog een paar extra features.
Je zou de Enterprise versie tussen Business & Ultimate kunnen plaatsen.
http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.asp
Ik heb Rivatuner geprobeerd. Mijn conclusie is dat Rivatuner voorlopig niet werkt op Vista. Helaas...dangerpaki schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:57:
[...]
dat is logisch.
dat komt doordat je waarschijnlijk aero hebt draaien (dat mooie user interface met doorzichtige windows etc) daarvoor wordt je videokaart gebruikt. dus wordt ie warmer en gaat dus ook de fan op volle vermogen draaien.
wat je wel kan doen is bijvoorbeeld met rivatuner instellen dat ie als je kaart vol gebruikt wordt de fan nog steeds maar op 50% laat draaien (als je kaart dat temp gewijs aan kan natuurlijk)
👉🏻 Blog 👈🏻
Je kan de ruimte alleen maar aan een partitie plakken die daadwerkelijk op die ruimte aansluit. Je zal D, E en F moeten verplaatsen om de ruimte achter C te krijgen. Weet niet of Disk Management dat ook kan....FnF schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:43:
[...]
Ik heb 1 schijf opgedeeld in C D E F. Nu had ik nog wel wat ruimte over op F, dus die heb ik geshrinkt. Dus nu wil ik C extenden, maar dat is niet mogelijkOok D en E niet, alleen F maar?
Dank je wel. Gelukkig gebruik ik MCE niet voor Xvid/DivX maar voor HD films die ik meestal heb in .wmv of .ts (met behulp van HDTVpump, zou die nog werken?) Mijn enthousiasme voor Vista begint steeds groter te worden! Misschien dan toch maar meteen rond 30 januari Home premium kopen, als de prijzen niet te overdreven zijnBlack_Mage schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:42:
[...]
1) yep, doet het allemaal zelf, wat WMC deed kun je nu in WMP doen, en de media center setup vondt ik makkelijker dan bij MCE (veel minder vragen)
2)yep, MC op de x360 zie er uit al MC op vista, ff de setup door lopen (key invullen) de x360 reboot en daar was ie.
voor divx/xvid streamen is volgens mij nog geen goede fix, er is wel een workaround tot dat er ene beter oplossing komt zoals bij Transcode360, check het runtime360 forum voor de workaround en nieuws voor een echte oplossing.
http://www.runtime360.com/forums/list.php?3
Aha, ik zal dat eens proberenDizzyWeb schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:25:
[...]
Je kan de ruimte alleen maar aan een partitie plakken die daadwerkelijk op die ruimte aansluit. Je zal D, E en F moeten verplaatsen om de ruimte achter C te krijgen. Weet niet of Disk Management dat ook kan....
//EDIT:
Even geprobeerd, maar dat werkt helaas niet
Iemand trouwens al een goede Java gevonden? Ik draai nu zo'n Java 6 Beta build, maar die zit altijd op 95% CPU gebruik, en dat werkt niet echt lekker
[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 26-11-2006 13:11 ]
Dat menu-tje laat niet de laatst geopende programma's zien, maar de meest gebruikte.Razer schreef op zondag 26 november 2006 @ 02:29:
Iemand toevallig een idee hoe je er voor zorgt dat Windows Vista vanzelf het menu dat je meteen krijgt te zien als je op "start" (Vista logotje) ververst met de laatst geopende programma's? Ik moet hier nu elke keer de oude shortcuts eerst voor verwijderen.
Dus wil je dat er een programma in komt te staan, dan moet je deze gewoon veel
gebruiken.
Ook kun je een icoon boven de streep slepen (daar waar IE en outlook ook staan), dan blijft deze er permanent staan.
(net als bij windows xp ovirigens)
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
30 dagen.. maar je kan het tot 90 dagen laten gaan.Banjy schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:56:
[...]
Dank je wel. Gelukkig gebruik ik MCE niet voor Xvid/DivX maar voor HD films die ik meestal heb in .wmv of .ts (met behulp van HDTVpump, zou die nog werken?) Mijn enthousiasme voor Vista begint steeds groter te worden! Misschien dan toch maar meteen rond 30 januari Home premium kopen, als de prijzen niet te overdreven zijn. Al zou ik hem natuurlijk misschien eerst wel even proberen. Hoe lang was precies die probeer versie van de RTM? Ten minste het is toch legaal om het product tot een bepaalde tijd te proberen?
ik vondt het volgende op runtime360 over .TS streamen: http://www.runtime360.com/forums/read.php?3,3097
Verwijderd
Weet iemand hoe je die "Shutdown" knop kunt aanpassen in echt Shut Down, nu smijt ie telkens mijn laptop in een low power mode en ik wil em gewoon uit hebben.
Kun je natuurlijk doen door het menu wat erbij zit, te openen. Maar dat wil ik niet.
Gewoon klik en uit.
Kun je natuurlijk doen door het menu wat erbij zit, te openen. Maar dat wil ik niet.
Gewoon klik en uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 14:09 ]
Ik heb eerst even vista geïnstalleerd als Virtual machine, werkte goed, dus even apparte partitie aangemaakt. Werkte ook goed, dus heb ik besloten om alles te formatteren, en nog maar enkel vista te gebruiken.
Het begint hier allesinds goed, BSOD tijdens installatie, soms bij 6%, soms bij 80%, heb al andere hd en ram genomen, maar zonder resultaat. Foutcode heb ik nog niet kunnen opzoeken.
Ben bezig met een nieuw DVD'tje te maken, hopelijk ligt het daaraan...
Het begint hier allesinds goed, BSOD tijdens installatie, soms bij 6%, soms bij 80%, heb al andere hd en ram genomen, maar zonder resultaat. Foutcode heb ik nog niet kunnen opzoeken.
Ben bezig met een nieuw DVD'tje te maken, hopelijk ligt het daaraan...

Hmm jammer dat .ts niet meer werkt, is toch weer extra handeling dan. Van HDTVtoMPEG2 en dan nog eens naar DVR-ms... Ach HD materiaal moet gewoon maar eens wat beter beschikbaar worden hier in Europa/Nederland..Black_Mage schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:00:
[...]
30 dagen.. maar je kan het tot 90 dagen laten gaan.
ik vondt het volgende op runtime360 over .TS streamen: http://www.runtime360.com/forums/read.php?3,3097
Maar 30 dagen is wel een handige tijd, dan kan ik testen tijdens de kerstvakantie!
Dat staat in Power Profiles.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:09:
Weet iemand hoe je die "Shutdown" knop kunt aanpassen in echt Shut Down, nu smijt ie telkens mijn laptop in een low power mode en ik wil em gewoon uit hebben.
Gewoon klik en uit.
"nieuwe" ati drivers zijn gewoon hernoemde RC2 drivers
, hebben nog steeds geen opengl

Lame.Dutch2007 schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:05:
"nieuwe" ati drivers zijn gewoon hernoemde RC2 drivers, hebben nog steeds geen opengl
Heb trouwens geprobeert of de 6.12 beta al vista ondersteunt maar dat is niet het geval. Ik vindt dat ze verdomt laat zijn, 7.1 is eigenlijk toch telaat, dan hebben al allerlij mensen een vista pc? Hoe moetten ze dan al die mensen zo ver krijgen om een update te doen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Bovenstaande bsod was blijkbaar door een slecht gebrande cd
Daarnet office07 eens geïnstalleerd, en heb dus aantal vcards aangemaakt voor outlook, maar spijtig genoeg zijn die contacten nie hetzelfde of van windows, wel spijtig, overigens kon ik misschien verjaardagen importeren naar bv kalender...

Daarnet office07 eens geïnstalleerd, en heb dus aantal vcards aangemaakt voor outlook, maar spijtig genoeg zijn die contacten nie hetzelfde of van windows, wel spijtig, overigens kon ik misschien verjaardagen importeren naar bv kalender...
Er zit al een (weliswaar beperkte) resize mogelijkheid in Disk management ingebouwd hoorFnF schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:03:
Heeft iemand al een partitionerings software gevonden die werkt op Vista? Partition Magic geeft errors helaas. Ik zou namelijk mijn C: wel iets groter willen maken door wat ruimte van F: weg te halen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Daarom kan ik zeker ook geen Quake4 spelen?Dutch2007 schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:05:
"nieuwe" ati drivers zijn gewoon hernoemde RC2 drivers, hebben nog steeds geen opengl
Waarom doet Quake3 het dan trouwens wel? Of is Quake4 OpenGL2.0 zeg maar en Quake3 OpenGL1.4 ofzo?
Vista draait in principe toch op OpenGL1.4?
Ik mag graag mappen voor Quake4, maar ja, dan moet ik dit dus doen vanuit XP. Heb geluk wel dual-boot, dus is het opzich niet zo'n ramp. Althans, nog niet.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Error1MelvinB schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:05:
[...]
Daarom kan ik zeker ook geen Quake4 spelen?
Waarom doet Quake3 het dan trouwens wel? Of is Quake4 OpenGL2.0 zeg maar en Quake3 OpenGL1.4 ofzo?
Vista draait in principe toch op OpenGL1.4?
Ik mag graag mappen voor Quake4, maar ja, dan moet ik dit dus doen vanuit XP. Heb geluk wel dual-boot, dus is het opzich niet zo'n ramp. Althans, nog niet.

Error2

Card info 1

Card info2

moet genoeg zeggen ;-)
en ff een google:
The reason why OpenGL was not ever officially supported by Microsoft was because of Direct3D. Direct3D is Microsoft’s driver model whichis intended to make OpenGL unnecessary. However many games and applications use OpenGL even today. With Windows Vista, Microsoft made it clear that OpenGL support would only work as a layer sitting on top of Direct3D. There was going to be translation involved and thus, a performance hit.
This week the Khronos group, which is responsible for developing and maintaining OpenGL, has released a report indicating that OpenGL support will now be natively supported in Vista without layering over Direct3D. Using standard Windows installable client driver (ICD), OpenGL will be fully accelerated and be fully compatible with Windows Vista's Aeroglass UI. In fact, Khronos says that by the time Windows Vista ships, Aeroglass performance on OpenGL will be superior to that of Direct3D. According to Khronos and NVIDIA:
* Hardware overlays are not supported
* Hardware OpenGL overlays are an obsolete feature on Vista
* ATI and NVIDIA strongly recommend using compositing desktop/FBOs for same functionality
However, the OpenGL ICD drivers must still bedownloaded and will not ship on the Windows Vista installation disc. Khronos said that NVIDIA already has a beta 2 ICD OpenGL driver available and ATI will release its own soon. If no ICD is present, Windows Vista will rely on thelayered OpenGL mode by default and only offer basic functionality.
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=34586
[ Voor 41% gewijzigd door Dutch2007 op 26-11-2006 21:38 ]
Voor degenen die middels DELL een upgrade/coupon voor Vista willen, na recentelijk een PC/Notebook te hebben aangeschaft via DELL zie ..:
Vanaf 28-11-2006: www.dellvistaupgrade.com
Vanaf 28-11-2006: www.dellvistaupgrade.com
Ati's Vista RTM drivers blijken hier niet te werken op m'n Radeon 9600Pro
In games laat hij constant corrupte graphics zien. Met vista's eigen Ati drivers heb ik daar geen last van. Iemand meer met dit probleem?
Specs staan in m'n sig
Videokaart bleek kaduuk, heb een X1300 gekocht en geen enkel probleem meer
Kan ik m'n sig weer anapassen
In games laat hij constant corrupte graphics zien. Met vista's eigen Ati drivers heb ik daar geen last van. Iemand meer met dit probleem?
Specs staan in m'n sig
Videokaart bleek kaduuk, heb een X1300 gekocht en geen enkel probleem meer
Kan ik m'n sig weer anapassen
[ Voor 19% gewijzigd door weststar op 27-11-2006 17:21 ]
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Verwijderd
Ik heb na een paar weken gebruik Vista maar weer verwijderd en XP erop gezet. De enige reden is dat spellen toch niet echt lekker lopen, waaronder vooral ook Oblivion en Gothic 3. Onder XP liepen die wel nog goed. Voor de rest is het een supergoed os.
Verwijderd
Ik zag net dat ook de enterprice versie gelekt is nu.. MICROSOFT WINDOWS VISTA ENTERPRISE 32BIT VLM DVD-EcHoS.. Deze kun je schijnbaar net als de BilGates release installeren zonder key.
In de NFO staat:
ABOUT this release and why it exists...
THIS IS A PURE UNTOUCHED IMG OF THE Microsoft EA/
Select/SA Customers ENTERPRISE.NOT RTM,NEITHER BETA!
and the most important of all is that its VLM..
In de NFO staat:
ABOUT this release and why it exists...
THIS IS A PURE UNTOUCHED IMG OF THE Microsoft EA/
Select/SA Customers ENTERPRISE.NOT RTM,NEITHER BETA!
and the most important of all is that its VLM..
Interessant.. Vanuit de industrie / etc wordt nog een hoop gewerkt met OpenGL dus het lijkt me dat uiteindelijk er toch wel goeie ondersteuning komt.Dutch2007 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:34:
[...]
Error1
[afbeelding]
Error2
[afbeelding]
Card info 1
[afbeelding]
Card info2
[afbeelding]
moet genoeg zeggen ;-)
en ff een google:
[...]
Weet iemand of er beperkingen zitten aan de MSDN-versie van Vista t.o.v. de retailversie?
b.v. wel of geen updates kunnen draaien
geen mogelijkheid om mediacenter te gebruiken
etc.
b.v. wel of geen updates kunnen draaien
geen mogelijkheid om mediacenter te gebruiken
etc.
Verwijderd
Het gaat om de Vista editie, op www.microsoft.com/vista kun je een comparison chart vinden, Ultimate heeft media center aan boord en drive encryptie wat je dus niet hebt bij een Business editie. Enterprise heeft wel de encryptie maar geen media center. Die laatste is alleen verkrijgbaar voor klanten met een volume license (inclusief SA), enterprise is ook de enige versie die je straks unattended kunt laten installeren als ik het verhaal goed begrepen heb.
Balen!
Heb ik eindelijk een MSDN-account op het werk, kan ik nog niet met mediacenter aan de slag...
Heb ik eindelijk een MSDN-account op het werk, kan ik nog niet met mediacenter aan de slag...
Verwijderd
Klopt, ben ik ook al mee aan het exprimenten geweest.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:30:
Het gaat om de Vista editie, op www.microsoft.com/vista kun je een comparison chart vinden, Ultimate heeft media center aan boord en drive encryptie wat je dus niet hebt bij een Business editie. Enterprise heeft wel de encryptie maar geen media center. Die laatste is alleen verkrijgbaar voor klanten met een volume license (inclusief SA), enterprise is ook de enige versie die je straks unattended kunt laten installeren als ik het verhaal goed begrepen heb.
Je key zit in het image gebakken dat je kunt downloaden van MS.
Die hoef je dus nergens in te vullen, enkel de activatie te regelen (en dat gaat ook al na 3 dagen automatisch).
En zoals eerder in het topic al is gezegd en waar ik zelf ook gebruik van heb gemaakt, is dat Media Center alternatief. Werkt ook wel oke hoor.
Hoop dat ik Vista snel op een productie pc mag gooien, dan ga je er pas echt mee aan de slag. Test pc is wel leuk, maar je doet nog niet alles met wat je op je normale pc zou doen.
Wordt alleen wel gek van al die popups zodra je wat loopt te rommelen of iets wil checken (eventvwr starten, start menu her-inrichten, etc).
Verwijderd
Mijn eerste ervaring met Vista is ronduit slecht te noemen. Afgelopen zaterdag had ik even tijd om Vista te installeren. Eerst heb ik de Vista Upgrade Advisor gedraaid, en daaruit kwam dat ik het beste de Business versie kon installeren op mijn systeem.
Ik pak een nieuwe HDD uit de kast, sluit hem aan en begin vol goede moed aan de installatie. Alles verliep prima, totdat ik Vista de eerste keer "echt" opstartte.
Ik wil [Network] openen via het [Start] menu, en gelijk een BSOD en een minidump. Dussssch....
PC over z'n huig, en een duidelijke kort-lang-kort piep uit m'n built-in PC speaker.
Ik had er gelijk geen zin meer in; PC stroom eraf, HDD eruit, oude HDD met XP Pro SP2 er weer in, en klaar.
Denk dat ik deze week wel ergens een keer ga uitzoeken waar het mis ging....
Of ik wacht wel effe tot Vista SP1 uit is................
Ik pak een nieuwe HDD uit de kast, sluit hem aan en begin vol goede moed aan de installatie. Alles verliep prima, totdat ik Vista de eerste keer "echt" opstartte.
Ik wil [Network] openen via het [Start] menu, en gelijk een BSOD en een minidump. Dussssch....
PC over z'n huig, en een duidelijke kort-lang-kort piep uit m'n built-in PC speaker.
Ik had er gelijk geen zin meer in; PC stroom eraf, HDD eruit, oude HDD met XP Pro SP2 er weer in, en klaar.
Of je zoekt uit wat die BSOD betekende?Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:20:
Mijn eerste ervaring met Vista is ronduit slecht te noemen. Afgelopen zaterdag had ik even tijd om Vista te installeren. Eerst heb ik de Vista Upgrade Advisor gedraaid, en daaruit kwam dat ik het beste de Business versie kon installeren op mijn systeem.
Driverprobleempje of een gare hdd?
offtopic:
Wie draait er een vers deeltje in mekaar, dit deel begint over te lopen
Wie draait er een vers deeltje in mekaar, dit deel begint over te lopen
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 27-11-2006 12:37 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je hebt er wel snel de brui aan gegeven zeg...
Anyway,
Waarom valt in mijn geval Quake3 dan wel te spelen en Quake4 niet? CCC zegt dus dat er geen OpenGL-versie beschikbaar is. Wordt daarmee bedoeld dat er geen OpenGL-ondersteuning is of kan ie gewoon de OpenGL-versie niet detecteren ofzo?
Anyway,
Waarom valt in mijn geval Quake3 dan wel te spelen en Quake4 niet? CCC zegt dus dat er geen OpenGL-versie beschikbaar is. Wordt daarmee bedoeld dat er geen OpenGL-ondersteuning is of kan ie gewoon de OpenGL-versie niet detecteren ofzo?
Verwijderd
Vista laat openGL draaien via Direct3D, wellicht dat het daarmee te maken heeft...
Ik kan momenteel helemaal niks wat ook maar lijkt op 3D starten zonder haperingen en artifacts, maar ik heb wel Aero Glass probleemloos draaien.
p.s. Met mobility catalyst 5.9 heb ik wel 3D maar weer geen Aero Glass, dilemma dus....
Ik kan momenteel helemaal niks wat ook maar lijkt op 3D starten zonder haperingen en artifacts, maar ik heb wel Aero Glass probleemloos draaien.
p.s. Met mobility catalyst 5.9 heb ik wel 3D maar weer geen Aero Glass, dilemma dus....
Ik vond trouwens het progje Cardinfo for Windows waarmee je opengl-support kan bekijken en het programma geeft dan o.a het volgende aan als ik het run:
Oke, het progje komt wel uit 2003, maar dat zou niks moeten uitmaken lijkt me.
OpenGL 1.1? Meende dat Vista OpenGL 1.4 was op zijn minst?OpenGL vendor string: Microsoft Corporation
OpenGL renderer string: GDI Generic
OpenGL version string: 1.1.0
OpenGL extensions (GL_):
GL_WIN_swap_hint, GL_EXT_bgra, GL_EXT_paletted_tex
Oke, het progje komt wel uit 2003, maar dat zou niks moeten uitmaken lijkt me.
Verwijderd
MelvinB schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:23:
Windows Vista provides the same support as Windows XP for OpenGL, which allows video card manufactures to provide an installable client driver (ICD) for OpenGL that provides hardware-accelerated support; note that newer versions of such ICDs are required to fully support Windows Vista. If no ICD is installed, the system will fall back to the OpenGL v1.1 software layer in most cases.
Zo, op de HCC 2 GB extra geheugen gescoord, en dus even Vista (Home Premium RTM) geprobeerd op mijn P4 (3.0 Ghz op een P4C800-E met 3 GB geheugen, een Ati X800SE en een 74 GB Raptor). Ziet er allemaal keurig uit, installatie ging verschrikkelijk soepel en nu is het maar tunen geblazen.
Wat me als eerste opvalt is de enorm trage boot. Ik weet dat ik geen top notch performance kan verwachten met mijn systeem, maar zo antiek ben ik toch niet? Nou goed, er valt mee te leven want gemiddeld gaat mijn PC maar 1 x per dag aan.
Daarnaast heb ik nog wat problemen met m'n PDA sync (Loox N560). Dat gaat nu via het sync center ofzo?
Wat me als eerste opvalt is de enorm trage boot. Ik weet dat ik geen top notch performance kan verwachten met mijn systeem, maar zo antiek ben ik toch niet? Nou goed, er valt mee te leven want gemiddeld gaat mijn PC maar 1 x per dag aan.
Daarnaast heb ik nog wat problemen met m'n PDA sync (Loox N560). Dat gaat nu via het sync center ofzo?
Voor mijn gevoel boot-ie sneller naarmate je Vista meer gebruikt (maar dit kan ook aan mij liggenServor schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:19:
Dat idee heb ik ook, alleen ik vind afsluiten lang duren.
Dat ''logging off'' lijkt lang te duren.
Heb de WaitToKillServiceTimeOut in het register wel op 1500 gezet, net zoals in XP, maar in XP gaat ie sneller uit.
Dat ''logging off'' lijkt lang te duren.
Heb de WaitToKillServiceTimeOut in het register wel op 1500 gezet, net zoals in XP, maar in XP gaat ie sneller uit.
Ohja, en ik vraag me verder af welke USB 2.0 stick wél geschikt is om mee te super fetchen want alle 2.0 sticks die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn te traag volgens Vista!
Dat vroeg ik me ook al af. Hier staat een lijstje met compatbile en niet compatible producten: http://www.grantgibson.co.uk/misc/readyboost/Servor schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:35:
Ohja, en ik vraag me verder af welke USB 2.0 stick wél geschikt is om mee te super fetchen want alle 2.0 sticks die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn te traag volgens Vista!
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Thanks!Shuriken schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:38:
[...]
Dat vroeg ik me ook al af. Hier staat een lijstje met compatbile en niet compatible producten: http://www.grantgibson.co.uk/misc/readyboost/
(goed, iemand een Transcend V60 4GB kopen?
Vista draait als een speer. Nauwelijks problemen. Alleen FlashGet (JetCar) laat de boel echt hangen.
Ik heb met mijn geluid (RealTek AC'97 op mijn Asus P5WD2 Premium) alleen een vreemd probleem:
Hij heeft alleen de front jack (koptelefoon dus) geactiveerd - die kaart heeft dus 'jack detection' kwam ik achter
. Mijn rear jack (daar zitten dus de speakers op) zie ik niet eens in mijn sound-properties (cp). Kent iemand dit probleem. Ik zal vanavond eens naar RealTek om hun drivers te proberen. Er komt prima geluid door mijn koptelefoon, maar soms wil ik ook wel even lekker via de speakers luisteren. 
Ik heb nog geen spellen geprobeerd, maar op 1600x1200 draait Aero prima, maar jah, dat verwacht ik ook wel van een 7950 GX2.
Verder erg gelikt hoor. Daar ben ik wel gevoelig voor.
Ik heb met mijn geluid (RealTek AC'97 op mijn Asus P5WD2 Premium) alleen een vreemd probleem:
Hij heeft alleen de front jack (koptelefoon dus) geactiveerd - die kaart heeft dus 'jack detection' kwam ik achter
Ik heb nog geen spellen geprobeerd, maar op 1600x1200 draait Aero prima, maar jah, dat verwacht ik ook wel van een 7950 GX2.
Ik weet niet welke FlashGet jij getest hebt, maar de laatste officiele build en de laatste beta build werken hier beide prima. Ik draai overigens nu de laatste beta build, daar staat als change nog even extra bij dat ie Vista compatible isMolybdenum schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:41:
Vista draait als een speer. Nauwelijks problemen. Alleen FlashGet (JetCar) laat de boel echt hangen.
Hij heeft alleen de front jack (koptelefoon dus) geactiveerd - die kaart heeft dus 'jack detection' kwam ik achter. Mijn rear jack (daar zitten dus de speakers op) zie ik niet eens in mijn sound-properties (cp). Kent iemand dit probleem. Ik zal vanavond eens naar RealTek om hun drivers te proberen. Er komt prima geluid door mijn koptelefoon, maar soms wil ik ook wel even lekker via de speakers luisteren.
Nu nog een goed werkende Java, want 95% bij alle Java progsels is wel een beetje veel

Verwijderd
Ik heb ook een 6800 maar heb er geen problemen mee.kraades schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:44:
Ik heb al eerder een bericht geplaatst hierover (sorry hiervoor) maar ik ben toch wel benieuwd of ik de enige ben die last heeft van een continu op vol vermogen draaiende fan van mijn NVIDIA GeForce 6800 videokaart?
Als ik met NVIDIA nTune(*) de fan op 99% zet (maakt eigenlijk niet uit welk percentage ik kies) dan slaat de fan direct op stationair draaien (zoals het hoort). De temperatuur blijft dan ook netjes op ~ 50 graden staan. Niks aan de hand dus. Ik vermoed dat de fan het signaal niet ontvangt om na het opstarten van het OS op stationair te gaan draaien (zoals bij Windows XP wel gebeurt).
Iemand anders ook last van soortgelijke problemen?
(*) Laden van profiles werkt bij mij overigens niet in nTune 5.05.18.00; vraag mij af of Vista eigenlijk wel wordt ondersteund? (wel ergens gelezen maar niet vermeld op de NVIDIA website dus zal wel niet dan...)
Heb je m overgeklokt of Bios Flash zodat t een ander type wordt?
En ik denk ook dat de Beta drivers van Nvidia ermee te maken hebben....
Verwijderd
Had je je BSOD screensaver niet aanstaan?Ik wil [Network] openen via het [Start] menu, en gelijk een BSOD en een minidump. Dussssch....
Nou, ben jij nou een echte tweaker?Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:20:
Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Die piepjes uit je built-in speaker duiden op brak geheugen (zitten de reepjes er wel goed ingedrukt?) of een ander hardwareprobleem dat je kunt opzoeken in de documentatie van je Moederbord.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:20:
Succes!
Verwijderd
Woei, daar staat m'n stickje tussen. Maar meteen een vraag. Waarin zou ik het verschil met readyboost aan moeten merken?Shuriken schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:38:
[...]
Dat vroeg ik me ook al af. Hier staat een lijstje met compatbile en niet compatible producten: http://www.grantgibson.co.uk/misc/readyboost/
dat lijstje klopt niet helemaal, ik heb een Transcend V30 2gb en deze doet het prima.Servor schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:40:
[...]
Thanks!
(goed, iemand een Transcend V60 4GB kopen?).
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb op onze PC de Vista-Check uitgevoerd en hij zegt dat Windows Vista Business zal werken op de pc.
Echter zit er een Intel 82845G op het moederbord, op de site van Microsoft staat ie niet als ondersteunende chipset. Iemand ervaring dat hij wel gewoon werkt?
Echter zit er een Intel 82845G op het moederbord, op de site van Microsoft staat ie niet als ondersteunende chipset. Iemand ervaring dat hij wel gewoon werkt?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Werkt wel alleen geen Aero ondersteuning..Rivanov schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:41:
Ik heb op onze PC de Vista-Check uitgevoerd en hij zegt dat Windows Vista Business zal werken op de pc.
goed nieuws: Nero 7.5.9.0 werkt in Vista
al verplicht hij wel direct x 9c te installeren
wat ik verder echt mis is een DU meter in de sidebar
ik had hem altijd aan met 5m history, kan ik precies zien of mijn newsgroup nog lekker volle bak loopt. maar nu naast sidebar is wat slordig hij moet er in
al verplicht hij wel direct x 9c te installeren
wat ik verder echt mis is een DU meter in de sidebar
ik had hem altijd aan met 5m history, kan ik precies zien of mijn newsgroup nog lekker volle bak loopt. maar nu naast sidebar is wat slordig hij moet er in
[ Voor 9% gewijzigd door Tonton op 27-11-2006 20:11 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ahhh yes! 
De nieuwe Realtek drivers (de link wordt eerder in dit topic genoemd) werken!
Eindelijk weer geluid uit mijn speakers.
In surround toevallig?Molybdenum schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:01:
Ahhh yes!
Anders prik ik mn speakers tijdelijk wel in de onboard
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Ik heb geen surround speakers, maar in de Audio control panel heb je nu wel tig opties voor 5.1, 7.1 en quad:

Hier staan trouwens de nieuwste Realtek drivers: klik
Handig, die snipping tool!
Ik heb nog een vreemd probleem met Vista:
Ik gebruik de laatste versie van AVG Free edition. Die is Vista-bestendig. Maar tijdens het opstarten (na het inloggen) krijg ik de melding: Kernel not initialized. AVG did not start.
Handmatig kan je AVG dan gewoon opstarten.
Als ik niet meteen inlog (ik was bv. net even drinken halen), dan gaat het wel goed. Alsof AVG een of andere service nodig heeft voor het zelf goed kan draaien. Als je langer wacht met inloggen dan zijn de meeste drivers al geladen. Draadloos netwerk werkt dan ook meteen bijvoorbeeld.
Hier staan trouwens de nieuwste Realtek drivers: klik
Handig, die snipping tool!
Ik gebruik de laatste versie van AVG Free edition. Die is Vista-bestendig. Maar tijdens het opstarten (na het inloggen) krijg ik de melding: Kernel not initialized. AVG did not start.
Als ik niet meteen inlog (ik was bv. net even drinken halen), dan gaat het wel goed. Alsof AVG een of andere service nodig heeft voor het zelf goed kan draaien. Als je langer wacht met inloggen dan zijn de meeste drivers al geladen. Draadloos netwerk werkt dan ook meteen bijvoorbeeld.
[ Voor 9% gewijzigd door Molybdenum op 27-11-2006 21:39 ]
Wat mij wel opviel: ik mis de optie om op te nemen wat er momenteel wordt afgespeeld door de computer ("wat men hoort" op de meeste Creative-kaarten), dat vind ik érg jammer.
We are shaping the future
Verwijderd
Ik zou graag Powercinema (Cyberlink) willen installeren, maar dit lukt niet omdat Windows Vista niet ondersteund wordt. Ik heb al eens ergens gelezen dat je Powercinema kan laten denken dat je windows 98 draait via een of ander programma, maar vindt dit nu niet meer terug. Kan iemand me helpen?
MVG Dominik
MVG Dominik
Ik moet even een kanttekening maken bij dit bericht, ik heb de stick even geformatteerd met het tooltje wat er bij de stick komt, als ik dit doe, is hij niet snel genoeg om als cache te werken. Het bestandssysteem is dan FAT.Magic schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:56:
[...]
dat lijstje klopt niet helemaal, ik heb een Transcend V30 2gb en deze doet het prima.
Formatteer ik hem in windows als NTFS, dan werkt het wel. Mogelijk werkt dit truukje met meerdere sticks. misschien de moeite waard om het even te proberen voordat je het stickje weggooit
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
rechtermuisknop op programma (powercinema) icoon --> eigenschappen --> tabblad compatibiliteit.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:57:
Ik zou graag Powercinema (Cyberlink) willen installeren, maar dit lukt niet omdat Windows Vista niet ondersteund wordt. Ik heb al eens ergens gelezen dat je Powercinema kan laten denken dat je windows 98 draait via een of ander programma, maar vindt dit nu niet meer terug. Kan iemand me helpen?
MVG Dominik
Euh... nou zeg ik dat wel zo mooi, maar dat is zo als het in xp is, vista geen idee. Staat wel ergens in dit topic
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je hebt helemaal gelijk hoor.bartgrefte schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:30:
[...]
rechtermuisknop op programma (powercinema) icoon --> eigenschappen --> tabblad compatibiliteit.
Euh... nou zeg ik dat wel zo mooi, maar dat is zo als het in xp is, vista geen idee. Staat wel ergens in dit topic
Ik heb hetzelfde probleem en heb hier ook meer over gelezen. Het heeft inderdaad iets te maken met een service die nog niet gestart is. Even googlen moet je wel meer informatie geven.Molybdenum schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:38:
Ik heb ook AVG en deze problemen niet. Wat ik wel heb is dat mijn video driver van ATi niet reageert bij het opstarten. Pas nadat ik mij heb aangemeld (gelukkig heb ik maar 1 gebruiker en staat hij standaard in het wachtwoordveld) komt mijn beeld weer terug.
Daarnaast, als je de 'XP' manier gebruikt om het pijltje van de snelkoppeling weg te halen heb ik na een herstart allemaal zwarte iconen ipv normaal zonder pijl. Doe ik de eerste optie, dan blijven ze goed (dus de naam van de sleutel "IsShortcut" onder lnkfile hernoemen/verwijderen).
Weet iemand eigenlijk om een programma volledige toestemming te geven om te runnen als Admin? Ik baal er een beetje van om telkens mijn wallpaper programma aan te moeten klikken met allow startup program en daarna nog een keer voor UAC. Of iemand heeft een handiger tool om wallpapers na een bepaalde tijd te laten veranderen dan Wallmaster (ik ga ook ff zoeken op download.com).
Daarnaast, als je de 'XP' manier gebruikt om het pijltje van de snelkoppeling weg te halen heb ik na een herstart allemaal zwarte iconen ipv normaal zonder pijl. Doe ik de eerste optie, dan blijven ze goed (dus de naam van de sleutel "IsShortcut" onder lnkfile hernoemen/verwijderen).
Weet iemand eigenlijk om een programma volledige toestemming te geven om te runnen als Admin? Ik baal er een beetje van om telkens mijn wallpaper programma aan te moeten klikken met allow startup program en daarna nog een keer voor UAC. Of iemand heeft een handiger tool om wallpapers na een bepaalde tijd te laten veranderen dan Wallmaster (ik ga ook ff zoeken op download.com).
Commandline FTW | Tweakt met mate
mjah ik wacht wel op een update van AVG 
maar goed. ik heb nu al een keylogger te pakken geloof ik
" met US Int. keyboard geeft "" (dubbele quotes dus). lekker....
ben nu een scan aan het doen met defender, straks nog even de online spysweeper als defender niks vindt en dan nog even een totale virusscan. damn zeg
dat heb ik nog nooit zo snel meegemaakt!
ik dacht dat dit zo veilig was. ik surf met FF2.0, zou die daar mee naar binnengekomen zijn? anders heb ik een foutief stukje ''maak-die-demo-gratis"-software gebruikt.
UAC maar gauw weer aangezet!
maar goed. ik heb nu al een keylogger te pakken geloof ik

" met US Int. keyboard geeft "" (dubbele quotes dus). lekker....
ben nu een scan aan het doen met defender, straks nog even de online spysweeper als defender niks vindt en dan nog even een totale virusscan. damn zeg
ik dacht dat dit zo veilig was. ik surf met FF2.0, zou die daar mee naar binnengekomen zijn? anders heb ik een foutief stukje ''maak-die-demo-gratis"-software gebruikt.
UAC maar gauw weer aangezet!
Mm, dat had ik van de week ook, " gaf "", ' gaf '', ` gaf ``, maar is dat echt een keylogger? Of kan dat ook gewoon een instellingsfout/bug in Vista zijn? (UAC aan btw, kan het nu niet meer checken omdat mijn Vista-partitie gewiped is door Acronis Disk Director, en heb geen zin om te reinstallen...)
[ Voor 32% gewijzigd door Alex) op 27-11-2006 23:07 ]
We are shaping the future
hmmm... ik neem in ieder geval het zekere voor het onzekere, want onder XP was die dubbele quote een duidelijke aanwijzing voor een keylogger.
Ben nog steeds aan het scannen!
Ben nog steeds aan het scannen!
Verwijderd
Bedankt! Heb dankzij jou ff beter gekeken in de audio paneel en heb nu een volledig werkende Digital-Out onder Vista. Zelfs met dolby-digital en alMolybdenum schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:38:
Ik heb geen surround speakers, maar in de Audio control panel heb je nu wel tig opties voor 5.1, 7.1 en quad:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Whopaa net ook eerste BSOD gehad in Vista (rtm). Blijkbaar houden dvddecrypter en Vista nog niet zo van elkaar. Hopen dat dat beter gaat worden.
Voor de rest bevalt het zeer goed! Veel beter dan RC1, die ik hiervoor draaide. Alleen raar dat Vista maar blijft doorzeuren dat mijn realtek drivers niet geschikt zijn (geen problem mee, ze doen het gewoon ).
Voor de rest bevalt het zeer goed! Veel beter dan RC1, die ik hiervoor draaide. Alleen raar dat Vista maar blijft doorzeuren dat mijn realtek drivers niet geschikt zijn (geen problem mee, ze doen het gewoon ).
Macbook Pro, 640 WD extern
Nietzeggend antwoord van Philips gehad over WebCam drivers:
U heeft ons recentelijk gevraagd of wij U kunnen informeren of er drivers zijn voor de PCVC840K/20 voor Windows Vista.
Helaas is Windows Vista op het moment niet een van de ondersteunde besturingssystemen en zijn hierdoor ook geen stuurprogramma's beschikbaar voor Windows Vista.
Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord.
Mijn vraag was trouwens niet of er drivers zijn, maar of er drivers komen.
U heeft ons recentelijk gevraagd of wij U kunnen informeren of er drivers zijn voor de PCVC840K/20 voor Windows Vista.
Helaas is Windows Vista op het moment niet een van de ondersteunde besturingssystemen en zijn hierdoor ook geen stuurprogramma's beschikbaar voor Windows Vista.
Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord.
Mijn vraag was trouwens niet of er drivers zijn, maar of er drivers komen.

Ik heb nog wel een bug: als ik de volumecontrol in de tray gebruik kan ik daarna niet meer de taakbalk (alleen nog maar de startknop) gebruiken. Die lijkt dan helemaal gelocked en als ik er op klik hoor ik het standaard pingeltje dat je ook hoort als je het volume verandert. hmmm...Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:49:
[...]
Bedankt! Heb dankzij jou ff beter gekeken in de audio paneel en heb nu een volledig werkende Digital-Out onder Vista. Zelfs met dolby-digital en al
Ik ken iemand die dat ook altijd onder XP heeft. Volgens mij lost rechter ctrl + rechter shift tegelijk indrukken dit probleem op.Alex) schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:06:
Mm, dat had ik van de week ook, " gaf "", ' gaf '', ` gaf ``, maar is dat echt een keylogger? Of kan dat ook gewoon een instellingsfout/bug in Vista zijn? (UAC aan btw, kan het nu niet meer checken omdat mijn Vista-partitie gewiped is door Acronis Disk Director, en heb geen zin om te reinstallen...)
Kijk, goeie tip! Dat ga ik vanavond eens proberen. Had al wel FAT en FAT32 geprobeerd.Magic schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:06:
Formatteer ik hem in windows als NTFS, dan werkt het wel.
weet je hoe vaak ik da "probleem" heb als ik op " (shift+') drukFnF schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 07:29:
[...]
Ik ken iemand die dat ook altijd onder XP heeft. Volgens mij lost rechter ctrl + rechter shift tegelijk indrukken dit probleem op.
Wisten jullie al dat als je de snipping tool gebruikt en hem emailt dat het plaatje gelijk een hyperlink wordt ?
Ik maakte een screenshot van een forum en mailde die naar een kennis ...die klikte erop en kwam in het betreffende topic terecht.
Handy !
En voor diegene die hun Logitech BT willen gebruiken moeten de 2.60 BT drivers installeren en dan na de herstart de Stick met het rode knopje ingedrukt gehouden weer in de USB port stoppen. Nu vind hij hem als standaar HID en wordt het een normale BT stick. (3.15 niet geprobeerd)
Heb van mijn USB disks trouwens high res icons gemaakt. Die zien er wel strak uit in Vista !!
Ik maakte een screenshot van een forum en mailde die naar een kennis ...die klikte erop en kwam in het betreffende topic terecht.
En voor diegene die hun Logitech BT willen gebruiken moeten de 2.60 BT drivers installeren en dan na de herstart de Stick met het rode knopje ingedrukt gehouden weer in de USB port stoppen. Nu vind hij hem als standaar HID en wordt het een normale BT stick. (3.15 niet geprobeerd)
Heb van mijn USB disks trouwens high res icons gemaakt. Die zien er wel strak uit in Vista !!

[ Voor 58% gewijzigd door Tranzy op 28-11-2006 15:38 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Tranzy, wil je dat My Book icoon mailen? Of als link beschikbaar stellen? Dat staat wel mooi!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Waar heb je die pics vandaan? Of zelf gemaakt, hoe?Tranzy schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:00:
[afbeelding]
Misschien een beetje off-topic, sorry daarvoor.Tranzy schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:00:
Wisten jullie al dat als je de snipping tool gebruikt en hem emailt dat het plaatje gelijk een hyperlink wordt ?
Ik maakte een screenshot van een forum en mailde die naar een kennis ...die klikte erop en kwam in het betreffende topic terecht.Handy !
[afbeelding]
maar kun je een lijstje maken hoeveel ruimte elke partitie heeft
@ Tranzy: je hebt Logitech BT aan de praat gekregen?
wat bedoel je daar precies mee? ik heb een di Novo 2.0 keyboard. maar krijg geen bluetooth icoontje in mijn tray, terwijl ik iemand anders met screenshot er al mee zag.. weird
mijn numpad bordje wordt dus ook niet gevonden in windows
terwijl eerst 2.22 en daarna de 3.10 erop gegooid zoals moet van logitech
hij wordt ook als buitenbeentje behandeld op driver page van logitech
Verder zit ik erg te twijfelen om tijdelijk over te schakelen van 512 naar 1024, of dat ik gewoon nog even wacht tot upgrade. Nero swapt al aardig bij branden merk ik wel, mem score is 2.9
Nero afsluiten doet gelijk mijn memory naar 40% gebruik zetten terwijl normaal rond 80% zit, dat zijn toch aardige happen geheugen (ja ik ken prefetch verhaal)
verder ben ik na cleane install met disk defragementeren begonnen en het lijkt dat Vista alle schijven altijd tegelijk doet. Ook duurt het een eeuwigheid zonder visualisatie. ben al paar uur onderweg in totaal maar nog geen einde gezien, beetje vaag
picture rotaten is greyed out bij het kijken van foto's, werkt dus niet
MCE crashed wel eens, wat komt tijdens het maken van de preview picture van films
als ie zich in een film verslikt zou hij hem zwart moeten maken ofzo, niet crashen
ook werkt de zoom in MCE niet goed
het opstarten en afsluiten duurt een eeuwigheid, wanneer mag ik er eens een usb stick in douwen waar hij alles opzet om op te starten, ik wil compleet verse start en binnen 1 tel
standby kom ik trouwens niet uit. dat zal een driver kwestie zijn
wat bedoel je daar precies mee? ik heb een di Novo 2.0 keyboard. maar krijg geen bluetooth icoontje in mijn tray, terwijl ik iemand anders met screenshot er al mee zag.. weird
mijn numpad bordje wordt dus ook niet gevonden in windows
terwijl eerst 2.22 en daarna de 3.10 erop gegooid zoals moet van logitech
hij wordt ook als buitenbeentje behandeld op driver page van logitech
Verder zit ik erg te twijfelen om tijdelijk over te schakelen van 512 naar 1024, of dat ik gewoon nog even wacht tot upgrade. Nero swapt al aardig bij branden merk ik wel, mem score is 2.9
Nero afsluiten doet gelijk mijn memory naar 40% gebruik zetten terwijl normaal rond 80% zit, dat zijn toch aardige happen geheugen (ja ik ken prefetch verhaal)
verder ben ik na cleane install met disk defragementeren begonnen en het lijkt dat Vista alle schijven altijd tegelijk doet. Ook duurt het een eeuwigheid zonder visualisatie. ben al paar uur onderweg in totaal maar nog geen einde gezien, beetje vaag
picture rotaten is greyed out bij het kijken van foto's, werkt dus niet
MCE crashed wel eens, wat komt tijdens het maken van de preview picture van films
als ie zich in een film verslikt zou hij hem zwart moeten maken ofzo, niet crashen
ook werkt de zoom in MCE niet goed
het opstarten en afsluiten duurt een eeuwigheid, wanneer mag ik er eens een usb stick in douwen waar hij alles opzet om op te starten, ik wil compleet verse start en binnen 1 tel
standby kom ik trouwens niet uit. dat zal een driver kwestie zijn
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Omdat onze volume license key niet werkte voor Ultimate heb ik nu Enterprise geinstalleerd en hoewel die installatie goed is gegaan (migration tool is trouwens erg handig) heb ik gemerkt dat deze editie minder hardware herkent dan Ultimate, mijn soundcard herkent hij bijvoorbeeld niet, erg vreemd, je zou verwachten dat dat identiek zou zijn.
Ik heb nu dus een officieel geactiveerde Vista en dat is wel zo prettig!
p.s. Enterprise zit tussen Business en Ultimate in en heeft geen media center.....
p.s. Enterprise zit tussen Business en Ultimate in en heeft geen media center.....
Het enige verschil tussen de Enterprise en Business is alleen de "BitLocker Encrypt optie". verder is Enterprise identiek aan de Business!Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:52:
Omdat onze volume license key niet werkte voor Ultimate heb ik nu Enterprise geinstalleerd en hoewel die installatie goed is gegaan (migration tool is trouwens erg handig) heb ik gemerkt dat deze editie minder hardware herkent dan Ultimate, mijn soundcard herkent hij bijvoorbeeld niet, erg vreemd, je zou verwachten dat dat identiek zou zijn.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Om een PDA te syncen met het Sync center moet je even een nieuwere versie van het Windows Mobile Device Center downloaden. Er staat bij dat hij voor Vista RC1 is, maar hij werkt prima bij Ultimate RTM. Als je dat geïnstalleerd hebt krijg je een vergelijkbare setup als bij ActiveSync als je je PDA weer aan de kabel hangt.Servor schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:19:
Sonds ik vista draai is de blackboard omgeving van mijn school erg traag. Kan iemand testen of deze url bij jou ook erg traag is (+/- 5 min)?
http://blackboard.hhs.nl/
Op andere pc's in huis op hetzelfde netwerk laad hij namelijk wel snel.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
In minder dan 1 seconde open
Hmm dan snap ik er weinig van
Alle poorten die ik had geforward heb ik uit gezet, cache gewist, IE7 en firefox 2.0 geprobeerd, andere dns server....
Iemand nog een suggestie?
Alle poorten die ik had geforward heb ik uit gezet, cache gewist, IE7 en firefox 2.0 geprobeerd, andere dns server....
Iemand nog een suggestie?
Hij doet hier ook niks, via een proxy server lijkt het in ieder geval iets te doen. Even via VMWare op XP geprobeerd, maar dan opent ie ook niet. Ik zou eens contact opnemen met de beheerders van die site of ze niet een wat snellere servert er neer kunnen plaatsen[FrEEzEr] schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:13:
Sonds ik vista draai is de blackboard omgeving van mijn school erg traag. Kan iemand testen of deze url bij jou ook erg traag is (+/- 5 min)?
lijkt inderdaad iets vreemds aan de hand.
Hier op werk opent de site in no-time.
Als ik het via rdp thuis probeer kan die wel de HTML title ophalen, maar daarna duurt het laden inderdaad erg lang (nu al 3 minuten ofzo en nog geen resultaat)
Hier op werk opent de site in no-time.
Als ik het via rdp thuis probeer kan die wel de HTML title ophalen, maar daarna duurt het laden inderdaad erg lang (nu al 3 minuten ofzo en nog geen resultaat)
Bedankt voor het testen! Ligt het iig niet aan mijn pc 
Zal ff contact opnemen met de beheerders...
Zal ff contact opnemen met de beheerders...
Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek dat mijn register met het gebruik van waarsch. daemon tools key's had aangemaakt die niet klopten.DarkShadow schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:52:
FF vraagje,
Ik heb een NEC ND3500ag DVD brander. Nu werkt deze gewoon onder windows xp maar met vista heeft die problemen. Ik heb nu vista ultimate draaien en alles werkt perfect. Alleen herkend vista mijn DVD brander niet?! Ik heb geprobeert de nieuwste drivers te downloaden, maar wanneer ik die probeer te installeren herkent hij mijn DVD brander niet.
Ik heb hem al geuninstalled en proberen weer te installen (automatisch door vista) maar dan geeft hij de melding failed en vervolgens kan ik niks met mijn dvd brander. Wanneer ik via de apparatenbeheer de software probeer te updaten zegt hij dat de nieuwste drivers draaien en dat het perfect loopt. Ik kan er een DVD in stoppen maar hij opend niks! Via mijn computer laat hij ook niet het icoontje zien van de DVD speler.
Ik heb trouwens ook deamon tools geinstalleerd maar hij vertikt het om partities te laten zien, misschien dat dit hetzelfde probleem heeft?
Iemand toevallig Vista drivers voor deze brander, of iemand hetzelfde probleem gehad.
Alvast bedankt voor de hulp,
De oplossing was 2 keys uit mijn register te verwijderen, volgens dit KB artikel
CD-ROM access is missing and messages cite error code 31, code 32, code 19, code 39, or code 41 after you remove Easy CD Creator in Windows XP
overigens kun je beter die 2 keys renamen dan verwijderen natuurlijk
http://www.bestsharing.co...94/mybook_cruzer.rar.htmlc70070540 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:00:
Tranzy, wil je dat My Book icoon mailen? Of als link beschikbaar stellen? Dat staat wel mooi!
Ik heb een high res image gezocht op internet en daar een transperante GIF van gemaakt en die in Axialis Icon workshop gebruikt om een icon ervan te maken...kind kan de was doen.anandus schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:07:
[...]
Waar heb je die pics vandaan? Of zelf gemaakt, hoe?
Makavelibrox2 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:12:
[...]
Misschien een beetje off-topic, sorry daarvoor.
maar kun je een lijstje maken hoeveel ruimte elke partitie heeft
offtopic:
Dit is mijn Disk usage op mijn systeem

Hier ontbreekt alleen nog de 2 andere 40GB Freecom USB disks.
Mijn schijven:
1* WD Raptor 74gb 16mb AHDH
2* WD Caviar 250gb 16mb in RAID1
1* WD Caviar 400gb 16mb
1* WD MyBook 500gb
1* Freecom FHD-XS 1.8" 40gb
1* Freecom FHD 40gb
Dit is mijn Disk usage op mijn systeem

Hier ontbreekt alleen nog de 2 andere 40GB Freecom USB disks.
Mijn schijven:
1* WD Raptor 74gb 16mb AHDH
2* WD Caviar 250gb 16mb in RAID1
1* WD Caviar 400gb 16mb
1* WD MyBook 500gb
1* Freecom FHD-XS 1.8" 40gb
1* Freecom FHD 40gb
[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 28-11-2006 15:34 ]
Ik heb een MX5000 en die heeft een USB stick met een klein rood knopje erop. Als je deze in blijft houden terwijl je hem in de usb poort steekt zal windows hem herkennen als een bluetooth hub en moet je even bladeren naar de (met winrar uitgepakte setpoint driver bestand) map met drivers. En dan gebruikt hij niet de setpoint maar puur de widcomm drivers. Dan is het een kwestie van knopjes indrukken... connecten ..en proberen.Tonton schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:56:
@ Tranzy: je hebt Logitech BT aan de praat gekregen?
........lang verhaal.......
@ gshoots:
the edit button
.
Ik heb wel gemerkt dat als ik op mijn accu werk met Power Saver als schema dat ik duidelijk langer doe met mijn accu dan met XP. Waar ik in XP met een beetje mazzel 1,5 uur haal, haal ik nu met gemak 2 uur en dat in XP met wireless uit en Vista met vaak wireless aan.
Edit:
@[FrEEzEr]:
Bij mij issie ook zeer traag. Ik gebruik Opera en zie de snelheid van het laden, dat ligt onder de 1KB/s dus moet het een probleem zijn aan de server kant. Maar daarnaast, als ik hem open in IE laadt hij wel binnen een paar seconde.

Ik heb wel gemerkt dat als ik op mijn accu werk met Power Saver als schema dat ik duidelijk langer doe met mijn accu dan met XP. Waar ik in XP met een beetje mazzel 1,5 uur haal, haal ik nu met gemak 2 uur en dat in XP met wireless uit en Vista met vaak wireless aan.
Edit:
@[FrEEzEr]:
Bij mij issie ook zeer traag. Ik gebruik Opera en zie de snelheid van het laden, dat ligt onder de 1KB/s dus moet het een probleem zijn aan de server kant. Maar daarnaast, als ik hem open in IE laadt hij wel binnen een paar seconde.
[ Voor 30% gewijzigd door Hero of Time op 28-11-2006 16:23 ]
Ik ben net een leuke bug tegengekomen
Als je je resolutie op 640x480 zet, dan krijg je bij het opstarten Nindows Vista te zien ipv Windows Vista
Oke, mijn 'probleem' met Wallmaster (mijn wallpaper programma) is opgelost. Gewoon uit de Program Files map gehaald en hoeft niet meer als admin te draaien, was even bang dat ik mijn geweldige tool moest ruilen voor een die minder prettig werkt. Ik zag tevens dat het in het register wordt opgeslagen welke programma's worden gestart als admin.
Verwijderd
Ik heb gister Vista op mijn werkstation geinstalleerd, dat is een AMD 3000+ met 1 GB geheugen. Daar zat een Geforce 6200A kaart in, maar die trok Aero Glass maar net. Ik heb hem nu vervangen voor een XFX GeForce 6800XT met 256 bit geheugen bus, en die draait perfect!
Om Aero helemaal goed te kunnen draaien zijn budget kaartjes dus niet helemaal geschikt gebleken, althans degene die ik had.
Hoewel de 6800XT niet meest moderne kaart is doet hij het iig goed!
Om Aero helemaal goed te kunnen draaien zijn budget kaartjes dus niet helemaal geschikt gebleken, althans degene die ik had.
Hoewel de 6800XT niet meest moderne kaart is doet hij het iig goed!
Verwijderd
Doordat er wat problemen waren met het installeren op mijn raid-0 set. Heb ik alle HD's, behalve 1 afgekoppeld en heb ik Vista op 1 SATA schijf gegooid.
Hierop kon ik Vista eindelijk installeren. Alles loopt ook perfect. Alleen nu wilde ik mijn HD's weer aankoppelen, dus mijn raid-0 set van 2x 80GB WD PATA en 1x SATA 300GB Maxtor, maar die ziet hij niet!!
Hij ziet ze wel in Device manager, maar niet in Mijn Computer.
Weet iemand waar dit aan ligt?
Hierop kon ik Vista eindelijk installeren. Alles loopt ook perfect. Alleen nu wilde ik mijn HD's weer aankoppelen, dus mijn raid-0 set van 2x 80GB WD PATA en 1x SATA 300GB Maxtor, maar die ziet hij niet!!
Hij ziet ze wel in Device manager, maar niet in Mijn Computer.
Weet iemand waar dit aan ligt?
Nou, heb de Vista partitie delete. Had hem maand vooruit gezet om te zien wat er gebeurde, kwam configuratiescherm niet meer in. daarna datum weer terug , maar kreeg nu een opstartscherm waarin activatie verplicht was, of reduced mode. Die mode hield in enkel IE7 in, meer niet. Nou niet gaan huilen dat dit dom was, ik wilde gewoon even zien wat er gebeurde. Kijk over 2 maanden nog wel eens of paar dingen die bij niet wilde werken (webcam, tvkaart) wel werken. Voorlopig lekker Xp, werkt prima.
Misschien kijk ik ergens overheen, maar hoe verander je het icon van een drive? Het lukt mij wel voor folders, maar zie de optie niet bij een drive.
Tranzy schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:00:
Ik maakte een screenshot van een forum en mailde die naar een kennis ...die klikte erop en kwam in het betreffende topic terecht.Handy !
[afbeelding]
Even een tekst bestand maken met daarin:
Sla dit bestand op als autorun.inf en plaats deze samen met het ico bestand in de root van je schijf
code:
1
2
| [autorun] icon=naam van je icoon.ico |
Sla dit bestand op als autorun.inf en plaats deze samen met het ico bestand in de root van je schijf
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag