[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 21.258 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:42:
Heb Vista RTM draaien....daarin Vmware workstation 5.5.3 waar ik fedora in heb draaien.
Nou is het probleem dat ik met Vista heb (Met xp geen problemen) dat ik vanaf mirc UDP command stuur maar de Vmware (shell)....dit lukt echter vanaf vista niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn... Heb firewall etc allemaal uitgezet, maar ook dit mocht niet baten.
Port forwarding in router etc staat allemaal goed.
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Dat je de vraagtekens weg laat wil niet zeggen dat het geen vraag is he... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 16:08 ]

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 10:00

Vincenz0

Coder

ik vind Vista erg lekker werken :)

heb nog wel een paar probleempjes met de drivers maar dat is logisch
ik wil eigenlijk niet meer terug naar xp :p

een paar nadelen (bugs/problemen?) nog:
- start menu is erg vervelend, ik vond het uit klap menu overzichtelijker.
- de audio mixer word altijd 3 balkjes breed ook al versleep ik hem naar 10 en klik op kruisje als ik hem weer open komt hij terug met 3 balkjes.
- als ik een usb pendrive in mijn pc stop roept autoplay dat hij geformatteerd moet worden voor gebruik maar als ik naar Computer ga kan ik hem gewoon goed benaderen.
- vista basic word met een groot aantal "oude" programma's aangezet en Aero glass uit.. ik vind dit eigenlijk een bug. je zou het zo kunnen programmeren dat alleen dat ene venster Basic word en de rest gewoon netjes Glass blijft.

zover dus een beetje mijn ervaringen met vista na 1 week gebruik :)

Coding 4 Fun!

Verwijderd

Vincenz0 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:36:
- vista basic word met een groot aantal "oude" programma's aangezet en Aero glass uit.. ik vind dit eigenlijk een bug. je zou het zo kunnen programmeren dat alleen dat ene venster Basic word en de rest gewoon netjes Glass blijft.
Je weet duidelijk niet waarom Vista terugschakelt naar basic. De programma's die de terugschakeling veroorzaken gebruiken een overlay ipv door direct3d oid te renderen. Je kan een overlay niet gebruiken als er tegelijkertijd een programma draait die via direct3d rendert. En raad eens wat Vista Glass nodig heeft! ;)

Vandaar dat een oplossing voor sommige programma's is het programma via opengl of direct3d te laten renderen ipv een overlay.

Het is dus wel degelijk nodig dat heel Glass uitgezet wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 16:51 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ECiftci schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:44:
Ik kan onder Vista niet vinden hoe je snelkoppelingen enzo kan starten met 1 druk op de knop ipv 2x drukken. Iemand een idee?
Ik heb geen idee waar jij zit te kijken, maar bij mij staat het op dezelfde plek waar het al meer dan 10 jaar staat. Gewoon onder folder Options eerste tab. Geld wel voor elk bestand, maar aangezien je een hekel hebt aan dubbelklikken moet dat geen probleem zijn :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

heeft het zin om nu de RTM te installeren? ik bedoel dan echt als final desktop die de komende 1 a 2 jaar zeker moet draaien. of kan ik beter wachten met overgaan tot hij voor consumenten te koop is i.v.m grote wijzigingen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:23:
heeft het zin om nu de RTM te installeren? ik bedoel dan echt als final desktop die de komende 1 a 2 jaar zeker moet draaien. of kan ik beter wachten met overgaan tot hij voor consumenten te koop is i.v.m grote wijzigingen.
Ehh...als jij gewoon een legale key hebt waarom niet? Ik bedoel RTM = de versie zoals hij op de markt komt. Het enige probleem wat je op dit moment nog zou kunnen hebben is dat bepaalde leveranciers hun drivers nog niet op orde hebben (omdat hij officieel nog niet 'in de winkel' ligt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:23:
Er wordt niets meer gewijzigd. RTM is final. Wijzigingen zullen vanaf nu als updates op microsoft update komen. Je kan dus wel veilig de RTM installeren en in januari overstappen op een gekochte licentie, zonder herinstall.

Verwijderd

Voor al degenen die problemen hadden met games: na het installeren van de 97.27 drivers met aangepaste .inf file werkt alles zoals het zou moeten.

(Laatste directx 9.0c van oktober werkte niet bij me, wel in combinatie met deze drivers)

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Tsjah, als je het niks uitmaakt of de OS nou Ned. of Engels is...

Zo draai ik nu, gewoon om aan Vista te wennen, de engelse RTM (wel voor 30 dagen), maar ik wil straks gewoon wel de Ned. versie hebben. Ik ga dus niet straks na 30 dagen Vista opnieuw installen. Ik draai dual-boot, dus ga ik hierna gewoon weer even over op XP Pro.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Er is weer een nieuwe Realtek AC97 driver (22/11/06)

Realtek Mirror 1: ftp://202.65.194.18/pc/audio/6191_Vista_APO_PG530.zip

Volgens mij heeft realtek zn servers ook geupgrade. Nu zijn ze opeens erg snel...

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:11
Iets irritants ontdekt: Defender updates worden nog steeds gepusht via winupdate ook al staat Defender uit, moet je je bezig houden daarmee terwijl het geen zin heeft. Verder als die die Defenderupdate toepast doet die eerst systemrestore-point maken, wat een bullshit...alsof daarvan je systeem naar de gallemiezen kan gaan.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Shuriken schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:17:
Er is weer een nieuwe Realtek AC97 driver (22/11/06)

Realtek Mirror 1: ftp://202.65.194.18/pc/audio/6191_Vista_APO_PG530.zip

Volgens mij heeft realtek zn servers ook geupgrade. Nu zijn ze opeens erg snel...
OT:

Nja, 60KB/s is wel wat meer als die dramatische snelheid eerst! :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Icekiller2k6 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:53:
[...]

is dat niet gewoon usb drivers..? of vergis ik me hier zo fel in?
Nope, zie uitlegje hieronder ;)
TheVMaster schreef op donderdag 23 november 2006 @ 02:00:
[...]

Ligt eraan. Mijn U3 stick doet het wel, alleen moet ik dan wel het wachtwoord eerst uitschakelen...
De stick zelf doet het wel, zodra ik het launchpad echter wil starten begint ie te miepen over incompatibel zut enzo :{

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om in m'n nieuwe systeem voor het eerst een aparte schijf te zetten voor het systeem zelf, Vista dus. Ik dacht aan een Raptor 36 Gb, die is nog redelijk betaalbaar. Ik doe dat natuurlijk vooral omdat 'ie snel is.

Nu wil ik op die schijf ook ALLE echt basic software zetten voor het systeem (utilities, anti-virus, Word, etc. etc.). De rest (games, Pinnacle video, Sonar, etc. etc. en natuurlijk alle data) wil ik dan zetten op een Seagate 320 Gb schijf.

Ik zag in de openingspost dat Vista zo'n 12 Gb beslaat. Klopt dat nog steeds? Als ik Vista Home Premium neem (dus de eerste versie die echt een beetje interessant is, toch?) heb ik dan wel genoeg aan die 36 Gb Raptor? Of moet ik dan toch wel een 74 Gb schijf nemen...?
M'n huidige XP systeem beslaat maar 10 Gb op een 19 Gb partitie. Een partitie vond ik handig maar het slaat verder weinig op omdat het dezelfde hd is natuurlijk.

Op die 320 schijf wil ik ook een image zetten van de Raptor zodat ik makkelijk alles kan restoren bij eventuele problemen. Dus hoe kleiner die schijf is, hoe beter, lijkt mij.

Kort gezegd: welk formaat/hoeveel Gb heb ik nodig voor Vista plus alle (laat ik maar zeggen) hulpprogramma's?

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
misschien zie ik iets over het hoofd maar toch:
bij problem reports staat er nu bij mij "error is being researched" als ik daarop klik, komt er wat bullshit uitleg, "thank you for submitting...."

hoe kan ik nu weten over welke probleem het gaat. De enige aanwijzing is het icoontje die voor "error is being researched" staat. Helaas staat daar het standaard icoontje voor als het betreffende programma geen icon heeft.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:52:
Ik zit er aan te denken om in m'n nieuwe systeem voor het eerst een aparte schijf te zetten voor het systeem zelf, Vista dus. Ik dacht aan een Raptor 36 Gb, die is nog redelijk betaalbaar. Ik doe dat natuurlijk vooral omdat 'ie snel is.

Nu wil ik op die schijf ook ALLE echt basic software zetten voor het systeem (utilities, anti-virus, Word, etc. etc.). De rest (games, Pinnacle video, Sonar, etc. etc. en natuurlijk alle data) wil ik dan zetten op een Seagate 320 Gb schijf.

Ik zag in de openingspost dat Vista zo'n 12 Gb beslaat. Klopt dat nog steeds? Als ik Vista Home Premium neem (dus de eerste versie die echt een beetje interessant is, toch?) heb ik dan wel genoeg aan die 36 Gb Raptor? Of moet ik dan toch wel een 74 Gb schijf nemen...?
M'n huidige XP systeem beslaat maar 10 Gb op een 19 Gb partitie. Een partitie vond ik handig maar het slaat verder weinig op omdat het dezelfde hd is natuurlijk.

Op die 320 schijf wil ik ook een image zetten van de Raptor zodat ik makkelijk alles kan restoren bij eventuele problemen. Dus hoe kleiner die schijf is, hoe beter, lijkt mij.

Kort gezegd: welk formaat/hoeveel Gb heb ik nodig voor Vista plus alle (laat ik maar zeggen) hulpprogramma's?
Aan 36 GB heb je meer dan genoeg. Ik heb hier Ultimate draaien op een 15 GB partitie en heb net iets minder dan 5 GB over. En ik heb toch elk programma wat ik veel gebruik erop staan, waaronder office 2003 en Newsleecher, die twee nemen de meeste ruimte in bij mij. Mijn XP heb ik op mijn laptop op een 10 GB part gezet, nog net iets meer dan 5 GB over. Op mijn computer heb ik XP op de C: partitie nog 7 GB over. Verschil zit hem in de grootte van de Pagefile (computer uit, heeft toch 3 GB intern) en of Hibernate aanstaat (laptop heeft 1 GB RAM). Tenzij je grote programma's erop gaat zetten die meer dan 10 GB in nemen, kan je prima uit de voeten met 36.

Voor de mensen die het pijltje van de snelkoppeling weg willen hebben: ga naar het register en pas de volgende sleutel aan: HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile > IsShortcut. Geef deze een andere naam of verwijder hem en de pijl is weg.
Mensen die de optie Open folder in command prompt weer willen hebben: Als je shift ingedrukt houd komt het er als optie bij. Soms werkt het niet bij een map, in zo'n geval kan de volgende sleutel aangemaakt worden: [HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\Open Command Prompt Here\command]
@="cmd.exe /k pushd %L"
Quotes zijn niet nodig, bij @ wordt de (Default) value bedoelt.
Om vervolgens voor snelkoppelingen de tekst "Shortcut" te verwijderen bij elke nieuwe snelkoppeling pas je de volgende sleutel en waarde aan: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer en dan de sleutel "link" aanpassen van 1e naar 00.
Bron: http://www.betaone.net/forum/archive/?t-21761.html

Edit:
@Sjah
Dit is hetzelfde als de Junk mail filter update voor Outlook als je geen Outlook hebt geïnstalleerd, publisher updates als je geen Publisher hebt en meer van die ongein. Bovendien zijn deze updates wel handig, voor als je Windows Defender toch eens wilt gebruiken, hoef je niet meteen te kijken of je wel de laatste versie hebt, wordt toch automatisch geïnstalleerd. Misschien als je dmv nLite straks Windows Defender eruit kan halen, dan die updates ook niet meer hebt.

Edit2:
Voor de snelkoppelingicoon, je kan ook de XP manier gebruiken. In HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\explorer een nieuwe key aanmaken met de naam "Shell Icons", daarin een stringwaarde met de naam 29 en waarde Shell32.dll,50 (of welke index je ook wilt hebben als icoontje). Dit is allemaal getest en werkt bij mij prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 23-11-2006 20:37 ]

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:52:

Ik denk dat je aan die 36 Gb genoeg hebt hoor. Ik heb hier ook vista draaien en ik gebruik 11 Gb (Antivirus + office + winrar etc..) Ik heb mijn games en grote programma's als Maya en Photoshop ook op een andere schijf staan.

Edit: Net iets te traag :P

• Sjah
  • Laatst online: 12:11
Ik denk dat 36 ZAT is, dan kan je je HD ook nog eens als download en uitpak HD gebruiken, je houdt namelijk zeker wel 20 gig vrij.Eigenlijk had je voor je vraag een aparte topic moeten openen.

@hero: zeer irritant dan, dan zal ik download and notify winupdates maar uit moeten zetten, en zelf controleren, want als ik ergens een hekel aan heb is het wel voor dit of dat wissewasje vadertje van me pc moeten spelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 23-11-2006 20:30 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:54
Iemand Nero al goed draaien?
Hij zegt bij mij bij het opstarten dat Nero Compatibility issues heeft.

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 06:31
Ik heb nero micro installed, dus alleen maar burning rom, werkt super hier :D

• MelvinB
AVG AntiSpyware 7.5 werkt ook volledig in Vista als je em als XP SP2 draait in de Compatibility-mode.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb zojuist mijn Vista-partitie gesloopt met Acronis Disk Director 10. Ik heb namelijk de partitie willen resizen (vanuit Vista), hiervoor moest ik rebooten, en tijdens het partitioneren ging het mis, ik kreeg heel veel errors: unable to write to sector gevolgd door een sectornummer. En naderhand wilde hij niet meer opstarten (c:\windows\system32\winload.exe is missing). Checkdisk vanaf Windows XP én vanaf de herstelconsole op de Vista-DVD zeggen me dit:
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Windows Vista.
Beschadigde MFT (Master File Table). CHKDSK is afgebroken.
Ach, wou hem toch al herinstalleren, heb een backup van een week terug (gelukkig).

We are shaping the future

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:27:
[...]

Ehh...als jij gewoon een legale key hebt waarom niet? Ik bedoel RTM = de versie zoals hij op de markt komt. Het enige probleem wat je op dit moment nog zou kunnen hebben is dat bepaalde leveranciers hun drivers nog niet op orde hebben (omdat hij officieel nog niet 'in de winkel' ligt).
ok duidelijk dus, ik was bang dat er misschien toch een versienummer verschil zou zitten in RTM en retail, maar dat is duidelijk.

uiteraard heb ik een valid key, dus v.d. week maar thuis migreren (drivers waren geen probleem met RC2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Meer mensen last van scrollen dat erg traag/schokkerig gaat in sommige programma's? Ik heb een onboard Radeon Xpress 200, maar dat moet opzich niet uitmaken. Drivers zijn in ieder geval geïnstalleerd, en Vista theme of Windows classic maakt geen verschil. Scrollen in IE7 gaat aardig, zij het met veel schokken. Maar in een programma als Total Commander zit er een vertraging in van letterlijk 2 seconden; erg vervelend :'(

TC probleem opgelost bij System > Performance Options door "Smooth-scroll list boxes" uit te vinken, maar IE en bijvoorbeeld TextPad blijven erg schokkerig.

[ Voor 17% gewijzigd door Serenity op 24-11-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:12:
Ik heb zojuist mijn Vista-partitie gesloopt met Acronis Disk Director 10. Ik heb namelijk de partitie willen resizen (vanuit Vista), hiervoor moest ik rebooten, en tijdens het partitioneren ging het mis, ik kreeg heel veel errors: unable to write to sector gevolgd door een sectornummer. En naderhand wilde hij niet meer opstarten (c:\windows\system32\winload.exe is missing). Checkdisk vanaf Windows XP én vanaf de herstelconsole op de Vista-DVD zeggen me dit:

[...]

Ach, wou hem toch al herinstalleren, heb een backup van een week terug (gelukkig).
Kan je niet een /fixmbr doen? Is er een recovery-console op de Vista-DVD? Vast wel :)
Maarja, dat is hét grote gevaar van live resizen, Partition Magic had er ook regelmatig last van :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Je moet van de DVD van Vista booten en dan niet op install now clicken, maar op repair en dan start up of iets dergelijks. Dan is het mogelijk dat het de eerste keer nog niet werkt, dus moet je het 2x doen (heb zelf namelijk lopen @%&%*# met dit soort dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De bootsector was beschadigd, en ook de MFT en de MFT mirror. Met een tooltje op internet heb ik de bootsector kunnen fixen, chkdsk begon vervolgens wel te werken, maar die heeft ook alles gesloopt. De partitie ziet er nu uit alsof hij net geformatteerd is.
Size: 55.0 GB
Available: 54.8 GB

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Bij mij is hetzelfde gebeurd :o ! Alleen dan mijn downloadspartitie! Gelukkig vrijwel geen belangrijke dingen, maar was toch heeeeel wat GB's kwijt. Alleen dit gebeurde door herstelpogingen van Vista zelf. Tis eigenlijk te gek voor woorden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayrton
  • Laatst online: 04-08 11:21
Yohost! schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:27:
Iemand Nero al goed draaien?
Hij zegt bij mij bij het opstarten dat Nero Compatibility issues heeft.
Gebruik aub Nero Lite of Micro... deze werken goed plus je krijgt geen problemen als je eventuele codecs installeert voor je favoriete filmpjes!

The yellow helmet has gone now. All that remains are the tyre tracks on the asphalt. A void in our hearts and the memories...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heeft iemand al een partitionerings software gevonden die werkt op Vista? Partition Magic geeft errors helaas. Ik zou namelijk mijn C: wel iets groter willen maken door wat ruimte van F: weg te halen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, er staat heel duidelijk dat vragen hier niet de bedoeling is.. Maak gewoon ff een los topicje. Zo kunnen strax ook mensen met dezelfde vraag de vragen makkelijker terug vinden. Dat werkt wat fijner dan zo'n lomp topic van 40 pagina's door spitten.. Als je vraag te simpel is naar je mening om er een topic over te maken, ga dan gewoon ff zelf googlen..

Nu weer even on-topic.

Ik heb gisteren SiSoftware.Sandra.Pro.Business.XI.2007.1.11.17 geinstalleerd, deze werkt echt heel lekker onder vista! Enige nadeel is dat de losse test vensters een beetje gaar zijn. Het is namelijk niet alleen dat de blauwe balk doorzichtig is, maar ook de knoppenbalk.. Soms een beetje lastig leesbaar wat er staat.. Zal wel eens een screen maken als ik thuis ben, draai hier op het werk sowieso geen Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:24

TheVMaster

Moderator WOS
LWaS schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:38:

De stick zelf doet het wel, zodra ik het launchpad echter wil starten begint ie te miepen over incompatibel zut enzo :{
Klopt, maar zodra ik het wachtwoord activeer kan ik hem helemaal niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 07:55
Nadat ik Vista heb geinstalleerd (Ultimate editie) ben ik er wel achter dat die verhalen over dat je een hele zware PC nodig hebt maar deels waar zijn. Ik heb hem gedraaid op een 2 ghz machine met 512 mb ram en een 64 mb videokaart en dit ging buitengewoon goed!

De snelheid was echt nog wel werkbaar en ik heb geen lange wachttijden gehad, zelfs nadat ik wat software had geinstalleerd liep het nog goed door!

Ik vind Vista zeker een verbetering tegenover XP nu ik er wat mee heb zitten spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo nog maar een paar opmerkingen over vista :

- Integratie met de xbox 360 is makkelijk en snel op te zetten
- Hangers bij sleep stand bleken veroorzaakt te worden door peerguardian
- Utorrent upnp werkt niet, dus dan maar vast ip adres in de router opgeven voor pc

Veel games, maar niet allemaal, doen het heel aardig met de ATI vista RTM drivers, mits je de missende dx9 dll's in windows/system32 copieerd. Geluid is uitstekend te noemen met de nieuwe drivers van realtek hd audio.

Wat vooral erg fijn is en al reden genoeg voor aankoop is de slaap stand, bij xp draaide de grafische kaart door en zat de pc richting de 40 watt aan "slaap", nu gaat alles netjes uit en toch is vista binnen een seconde of 2 op je scherm. Super.

1 probleempje blijft : bij een coldboot staat vista in no-time op het scherm, waarna er bijna een minuut lang weinig mee aan te vangen is. Dan ineens doet het netwerk het en beginnen de startup programs (zoals nod32 e.d.). Bijzonder vreemd, tot op heden nog geen oorzaak voor kunnen vinden, de event log is leeg. Zal wel een drivertje zijn.

Verder steeds positiever over vista, vooral de smeuigheid for lack of a better word nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:30:
:+1 probleempje blijft : bij een coldboot staat vista in no-time op het scherm, waarna er bijna een minuut lang weinig mee aan te vangen is. Dan ineens doet het netwerk het en beginnen de startup programs (zoals nod32 e.d.). Bijzonder vreemd, tot op heden nog geen oorzaak voor kunnen vinden, de event log is leeg. Zal wel een drivertje zijn.
Hier heb ik dus ook last van. Erg vervelend. Heb het tijdens een cold boot en tijdens het resumen uit de slaapstand. Kan dan ook nieteens even de eventmonitor openen hij doet gewoon niets. Iemand een idee? Of zou het NOD32 zijn want die gebruik ik ook? Andere mensen met NOD32 dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Obiwan Kanobi schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:16:
[...]

Hier heb ik dus ook last van. Erg vervelend. Heb het tijdens een cold boot en tijdens het resumen uit de slaapstand. Kan dan ook nieteens even de eventmonitor openen hij doet gewoon niets. Iemand een idee? Of zou het NOD32 zijn want die gebruik ik ook? Andere mensen met NOD32 dit ook opgevallen?
Ik gebruik NOD32 ook, en het werkt hier prima hoor, zodra ik de PC opstart, staat NOD32 ook al rechts onder aan, hetzelfde geldt voor andere progsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik gebruik AVG en heb helemaal geen moeite met een cold boot. Nu heb ik Vista op mijn laptop die eigenlijk alleen maar naar de Hibernate gaat, maar als ik dan moet herstarten gebeurt dat zonder vertragingen. Ik kan normaal aanmelden, netwerk is er direct als ik op school zit, thuis wil hij nog wel eens mijn alternatieve config vergeten te gebruiken waardoor ik een 169.254.x.x adres krijg bij wireless. Nu heb ik wel de indexing op alle schijven uitgezet, misschien dat dat helpt voor jullie, prefetch heb ik nog wel aan staan, service iig.
Op XP had ik eerst ook indexen aan staan, maar toen ik zag wat voor een ruimte hij inneemt voor die database, heb ik het snel uitgezet en verwijdert.

Mensen die geen sidebar meer hebben na Winkey + D, mijn winbar blijft wel gewoon zichtbaar, maar als ik alt/winkey + tab naar mijn desktop, is hij niet meer zichtbaar (dat was hij, nu blijf hij in beeld, vreemd).

Ik baal er wel van dat door de Winbar na een lock mijn bureaublad iconen aan de loop gaan. Nu heb ik maar Iconoid erbij draaien om snel de iconen terug te zetten, maar is toch een kleine bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
[...]Hier heb ik dus ook last van. Erg vervelend. Heb het tijdens een cold boot en tijdens het resumen uit de slaapstand. Kan dan ook nieteens even de eventmonitor openen hij doet gewoon niets. Iemand een idee? Of zou het NOD32 zijn want die gebruik ik ook? Andere mensen met NOD32 dit ook opgevallen?
Het ligt niet aan NOD32, ook zonder dat antivirus pakket blijft het probleem. Ik heb al vanalles geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat. Ach voor de rest werk alles prima dus dan wacht ik, voorlopig dan, wel op die 30-40 seconden.

Misschien heeft Obiwan een deel van dezelfde hardware als ik ? dan kunnen we het misschien opsporen : Conroexfire-esata + e6600, 2xmaxtor raid 0, 1xseagate ide , dvdwriter, wg111t, hdaudio, glan, mx1000 wireless muis.

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 25-11-2006 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand al een oplossing gevonden voor het RDP probleem waardoor de PC niet meer te gebruiken valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
HaseMike schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:17:
Wat vooral erg fijn is en al reden genoeg voor aankoop is de slaap stand, bij xp draaide de grafische kaart door en zat de pc richting de 40 watt aan "slaap", nu gaat alles netjes uit en toch is vista binnen een seconde of 2 op je scherm. Super.
Even tussendoor, zoies kan ook bij de slaapstand (hibernaten) in XP. Start > Afsluiten en shift ingedrukt houden, op slaapstand klikken (moet slaapstand wel ingeschakeld zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:50
[...]

Ik heb hier dus ook last van. Het duurt 30-40 seconden voordat het netwerk gedetecteerd is, waarna Vista verder gaat met opstarten. Bij mij ging het netwerk installeren zowiezo al erg slecht, want Vista herkende me Livebox van Orange internet niet. (MB=ASROCK Dual met dus geintegr. LAN) Ik heb hier dus handmatig de juiste IP, subnet en gateway moeten invullen. Nu duurt het nog wel lang voordat Vista het netwerk gebruiksklaar heeft. Maar Vista 'ziet' me internetverbinding nu wel. Ik denk persoonlijk dus dat deze twee punten met elkaar verbonden zijn, en niet met NOD32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verschillende versies van Vista, hebben die nog invloed op het game gebeuren?
Via het werk kan ik aan de Business of Enterprise versie komen.
Ultimate krijgen ze niet via de VLK zeggen ze. Jammer, die had ik wel op die manier willen gaan gebruiken.

Verder heb ik voor mijn laptop wel een versie nodig met Media Center erin, anders kan ik geen tv programma's meer opnemen (waar ik mijn laptop eigenlijk voor gebruik thuis, geen VCR).
Maar goed, dat is qua kosten nog wel te overzien.

Tenzij je 1 kopie op 2 devices mag installeren, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:10:
De verschillende versies van Vista, hebben die nog invloed op het game gebeuren?
Via het werk kan ik aan de Business of Enterprise versie komen.
Ultimate krijgen ze niet via de VLK zeggen ze. Jammer, die had ik wel op die manier willen gaan gebruiken.

Verder heb ik voor mijn laptop wel een versie nodig met Media Center erin, anders kan ik geen tv programma's meer opnemen (waar ik mijn laptop eigenlijk voor gebruik thuis, geen VCR).
Maar goed, dat is qua kosten nog wel te overzien.

Tenzij je 1 kopie op 2 devices mag installeren, maar dat zal wel niet.
Er zijn genoeg andere programma's dan MC, waarom zou je MC gebruiken terwijl de meeste 3th party software stukken beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 04-09 12:08
HaseMike schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:17:
Zo nog maar een paar opmerkingen over vista :

- Integratie met de xbox 360 is makkelijk en snel op te zetten
Ik gebruik nu Windows XP MCE icm Xbox 360 als extender.

Ik heb alleen 2 vragen over vista en MCE:

1) Je zegt dat het makkelijker is; wat bedoel je hier precies mee? Geen extra software meer nodig of iets dergelijks?
2) Ik meen dat Vista een nieuw grafisch design voor mediacenter heeft, krijg je deze ook meteen al op de xbox 360? Of is daar wellicht nog een dashboard update voor nodig?

thnx :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:23:
[...]

Er zijn genoeg andere programma's dan MC, waarom zou je MC gebruiken terwijl de meeste 3th party software stukken beter is :)
Omdat ik niet wist dat die bestonden?
Wat zijn bijv. volgens jou goeie alternatieven?

Maar hoe zit het nou met gamen met een Enterprise versie?
Werkt dat net zo goed als onder een Home of Ultimate?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:40:
[...]

Omdat ik niet wist dat die bestonden?
Wat zijn bijv. volgens jou goeie alternatieven?

Maar hoe zit het nou met gamen met een Enterprise versie?
Werkt dat net zo goed als onder een Home of Ultimate?
Media Portal is helemaal gratis en voor niks :)

En Home en Enterprise zullen niks uitmaken, bij Ultimate komt er een game performance tweaker bij, maar het is nog onbekend hoeveel dat zal schelen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Phyxion op 25-11-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 15:27
HaseMike schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 07:05:
[...]
Misschien heeft Obiwan een deel van dezelfde hardware als ik ? dan kunnen we het misschien opsporen : Conroexfire-esata + e6600, 2xmaxtor raid 0, 1xseagate ide , dvdwriter, wg111t, hdaudio, glan, mx1000 wireless muis.
Nou het enige wat we overeenkomstig hebben is een wireless controler en een mx1000 muis. Ik denk dus dat het aan een van beide moet liggen. Heb er nu opeens niet meer altijd last van dus denk wat iemand anders ook al vermoede dat het aan het zoeken van de wireless verbinding ligt. Pas als deze is opgebouwd gaat het systeem verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

edterbak schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 09:00:
[...]

Ik heb hier dus ook last van. Het duurt 30-40 seconden voordat het netwerk gedetecteerd is, waarna Vista verder gaat met opstarten. Bij mij ging het netwerk installeren zowiezo al erg slecht, want Vista herkende me Livebox van Orange internet niet. (MB=ASROCK Dual met dus geintegr. LAN) Ik heb hier dus handmatig de juiste IP, subnet en gateway moeten invullen. Nu duurt het nog wel lang voordat Vista het netwerk gebruiksklaar heeft. Maar Vista 'ziet' me internetverbinding nu wel. Ik denk persoonlijk dus dat deze twee punten met elkaar verbonden zijn, en niet met NOD32.
om bovenstaande te bevestigen, ook ik heb geen internet kunnen opzetten met mijn onboard lan (heb zelfde mobo). ook niet door deze handmatig in te voren, oplossing was een tweede netwerkkaartje inpluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Nog een tip voor Nforce2 gebruikers:
de audio drivers van Nvidia downloaden (xp) en de nvmixer in xp sp2 compatibiliteit modus draaien, dan werkt alles ook de digi out

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb per ongeluk de prullenbak van het bureaublad verwijderd, maar ik kan geen optie vinden om die weer terug te krijgen, iemand toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FnF schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:44:
Ik heb per ongeluk de prullenbak van het bureaublad verwijderd, maar ik kan geen optie vinden om die weer terug te krijgen, iemand toevallig een idee?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.j.molenaar/plaatjes/aaa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

FnF schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:03:
Heeft iemand al een partitionerings software gevonden die werkt op Vista? Partition Magic geeft errors helaas. Ik zou namelijk mijn C: wel iets groter willen maken door wat ruimte van F: weg te halen :)
Vista kan dit zelf :)
Ga naar Computer Management ->Disk management en rechtermuis op een partitie en shrink of extend.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Vista (RTM) laat Rundll32 crashen zodra ik een dir open met MPEG bestanden er in. Ik heb Xvid en ffdshow geinstalleerd. Xvid doet volgens mij alleen avi's, en ffdshow staat zo ingesteld dat 'ie zich niet met mpeg bemoeit. Is dit een bekende RTM bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke versie heb je van FFDShow? Ik heb de laatste en daar kan je ook instellen dat hij zich helemaal niet met explorer gaat bemoeien. Zet dat dan eens aan, dan kan je zien of het aan Xvid ligt of niet. En waarom eigenlijk een aparte Xvid codec als FFDShow dat ook aankan? Is het beeld dan soms beter ofzo? Ik heb iig geen verschil kunnen zien. Ik zie weer wel verschil met MPC en PowerDVD tijdens het afspelen van een dvd met gebruik makend van de native codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Hero Of Time schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:56:
Welke versie heb je van FFDShow? Ik heb de laatste en daar kan je ook instellen dat hij zich helemaal niet met explorer gaat bemoeien. Zet dat dan eens aan, dan kan je zien of het aan Xvid ligt of niet. En waarom eigenlijk een aparte Xvid codec als FFDShow dat ook aankan? Is het beeld dan soms beter ofzo? Ik heb iig geen verschil kunnen zien. Ik zie weer wel verschil met MPC en PowerDVD tijdens het afspelen van een dvd met gebruik makend van de native codec.
Omdat ik Xvid wel gebruik als ik zelf films encode :)

Ik heb de versie van 3 nov. En het lijkt me niet aan Xvid liggen aangezien dat MPEG4 is, en niet MPEG(2), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met FFDShow kan je ook films encoden. Geen idee hoe de kwaliteit is die eruit komt en hoe het werkt, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26
Banjy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:26:
[...]

Ik gebruik nu Windows XP MCE icm Xbox 360 als extender.

Ik heb alleen 2 vragen over vista en MCE:

1) Je zegt dat het makkelijker is; wat bedoel je hier precies mee? Geen extra software meer nodig of iets dergelijks?
2) Ik meen dat Vista een nieuw grafisch design voor mediacenter heeft, krijg je deze ook meteen al op de xbox 360? Of is daar wellicht nog een dashboard update voor nodig?

thnx :)
1) yep, doet het allemaal zelf, wat WMC deed kun je nu in WMP doen, en de media center setup vondt ik makkelijker dan bij MCE (veel minder vragen :P)
2)yep, MC op de x360 zie er uit al MC op vista, ff de setup door lopen (key invullen) de x360 reboot en daar was ie.

voor divx/xvid streamen is volgens mij nog geen goede fix, er is wel een workaround tot dat er ene beter oplossing komt zoals bij Transcode360, check het runtime360 forum voor de workaround en nieuws voor een echte oplossing.

http://www.runtime360.com/forums/list.php?3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
WoutF schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:28:
Vista (RTM) laat Rundll32 crashen zodra ik een dir open met MPEG bestanden er in. Ik heb Xvid en ffdshow geinstalleerd. Xvid doet volgens mij alleen avi's, en ffdshow staat zo ingesteld dat 'ie zich niet met mpeg bemoeit. Is dit een bekende RTM bug?
Same here. Ik krijg een Com Suggorator fout en ook vaak Rundll32.dll fouten.. Pas sinds vandaag maar dankzij jouw post ben ik er nu dus achter dat het inderdaad aan xvid ligt ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:02
FF vraagje,

Ik heb een NEC ND3500ag DVD brander. Nu werkt deze gewoon onder windows xp maar met vista heeft die problemen. Ik heb nu vista ultimate draaien en alles werkt perfect. Alleen herkend vista mijn DVD brander niet?! Ik heb geprobeert de nieuwste drivers te downloaden, maar wanneer ik die probeer te installeren herkent hij mijn DVD brander niet.
Ik heb hem al geuninstalled en proberen weer te installen (automatisch door vista) maar dan geeft hij de melding failed en vervolgens kan ik niks met mijn dvd brander. Wanneer ik via de apparatenbeheer de software probeer te updaten zegt hij dat de nieuwste drivers draaien en dat het perfect loopt. Ik kan er een DVD in stoppen maar hij opend niks! Via mijn computer laat hij ook niet het icoontje zien van de DVD speler.

Ik heb trouwens ook deamon tools geinstalleerd maar hij vertikt het om partities te laten zien, misschien dat dit hetzelfde probleem heeft?

Iemand toevallig Vista drivers voor deze brander, of iemand hetzelfde probleem gehad.
Alvast bedankt voor de hulp,

Groeten, Johannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Iemand toevallig een idee hoe je er voor zorgt dat Windows Vista vanzelf het menu dat je meteen krijgt te zien als je op "start" (Vista logotje) ververst met de laatst geopende programma's? Ik moet hier nu elke keer de oude shortcuts eerst voor verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Obiwan Kanobi schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:11:Nou het enige wat we overeenkomstig hebben is een wireless controler en een mx1000 muis. Ik denk dus dat het aan een van beide moet liggen. Heb er nu opeens niet meer altijd last van dus denk wat iemand anders ook al vermoede dat het aan het zoeken van de wireless verbinding ligt. Pas als deze is opgebouwd gaat het systeem verder.
Aha ! dus dan zal het wel die vervelende wg111t zijn, die heeft altijd al zijn probleempjes gehad. Ook heeft netgear, zoals gebruikelijk, zijn drivers sinds 1864 niet meer aangepast om maar te zwijgen over de beschikbaarheid van een vista driver.

Gebruik jij ook de xp driver onder vista ? Of heb je een andere manier gevonden om die wg111t aan de praat te krijgen.

Ik zag dat de xbox 360 vraag al beantwoord was :) het is inderdaad supersimpel en mooier dan onder xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Vista Enterprise draaien.
Daarop heb ik ook Office 2007 Enterprise geinstalleerd.
Werkt allemaal prima. Echter zou ik graag de layout van Office in het zwart hebben.
Zoals ook in de Beta/RC versies het geval was.

Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen? Of werkt dat alleen zo met de Ultimate versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

open excel of word, klik op die "start"button links boven en kies in dat menu voor excel (of word) options, er opent nu een nieuw venster waar je het kan aanpassen. het heeft effect op heel het office pakket als je het alleen in word oid verandert.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:30
HP ScanJet 2200c niet aan de praat kunnen krijgen... :(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb al eerder een bericht geplaatst hierover (sorry hiervoor) maar ik ben toch wel benieuwd of ik de enige ben die last heeft van een continu op vol vermogen draaiende fan van mijn NVIDIA GeForce 6800 videokaart?

Als ik met NVIDIA nTune(*) de fan op 99% zet (maakt eigenlijk niet uit welk percentage ik kies) dan slaat de fan direct op stationair draaien (zoals het hoort). De temperatuur blijft dan ook netjes op ~ 50 graden staan. Niks aan de hand dus. Ik vermoed dat de fan het signaal niet ontvangt om na het opstarten van het OS op stationair te gaan draaien (zoals bij Windows XP wel gebeurt).

Iemand anders ook last van soortgelijke problemen?

(*) Laden van profiles werkt bij mij overigens niet in nTune 5.05.18.00; vraag mij af of Vista eigenlijk wel wordt ondersteund? (wel ergens gelezen maar niet vermeld op de NVIDIA website dus zal wel niet dan...)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 06-09 12:24
kraades schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:44:
Ik heb al eerder een bericht geplaatst hierover (sorry hiervoor) maar ik ben toch wel benieuwd of ik de enige ben die last heeft van een continu op vol vermogen draaiende fan van mijn NVIDIA GeForce 6800 videokaart?

Als ik met NVIDIA nTune(*) de fan op 99% zet (maakt eigenlijk niet uit welk percentage ik kies) dan slaat de fan direct op stationair draaien (zoals het hoort). De temperatuur blijft dan ook netjes op ~ 50 graden staan. Niks aan de hand dus. Ik vermoed dat de fan het signaal niet ontvangt om na het opstarten van het OS op stationair te gaan draaien (zoals bij Windows XP wel gebeurt).

Iemand anders ook last van soortgelijke problemen?

(*) Laden van profiles werkt bij mij overigens niet in nTune 5.05.18.00; vraag mij af of Vista eigenlijk wel wordt ondersteund? (wel ergens gelezen maar niet vermeld op de NVIDIA website dus zal wel niet dan...)
dat is logisch.
dat komt doordat je waarschijnlijk aero hebt draaien (dat mooie user interface met doorzichtige windows etc) daarvoor wordt je videokaart gebruikt. dus wordt ie warmer en gaat dus ook de fan op volle vermogen draaien.
wat je wel kan doen is bijvoorbeeld met rivatuner instellen dat ie als je kaart vol gebruikt wordt de fan nog steeds maar op 50% laat draaien (als je kaart dat temp gewijs aan kan natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Super, bedankt!
potatox schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:09:
[...]

Vista kan dit zelf :)
Ga naar Computer Management ->Disk management en rechtermuis op een partitie en shrink of extend.
Ik zal eens bekijken of dit een beetje goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

FnF schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:59:
[...]

Super, bedankt!

[...]

Ik zal eens bekijken of dit een beetje goed werkt :)
Het werkt goed, alleen jammer dat disk management niet wil laden als ik mijn usb 2.0 hdd eraan heb zitten. Ook kun je de grootte van een extended geval niet verkleinen zonder dat je eerst alle logical partities eruit verwijderd.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
wat is het verschil tussen de gewone vista versies en de enterprise verie?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19
Beetje een simpele google-vraag imho, maar goed: http://www.helpwithwindow.../vista-which-version.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

potatox schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:04:
[...]

Het werkt goed, alleen jammer dat disk management niet wil laden als ik mijn usb 2.0 hdd eraan heb zitten. Ook kun je de grootte van een extended geval niet verkleinen zonder dat je eerst alle logical partities eruit verwijderd.
Ik heb 1 schijf opgedeeld in C D E F. Nu had ik nog wel wat ruimte over op F, dus die heb ik geshrinkt. Dus nu wil ik C extenden, maar dat is niet mogelijk :? Ook D en E niet, alleen F maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
dangerpaki schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:57:
[...]

dat is logisch.
dat komt doordat je waarschijnlijk aero hebt draaien (dat mooie user interface met doorzichtige windows etc) daarvoor wordt je videokaart gebruikt. dus wordt ie warmer en gaat dus ook de fan op volle vermogen draaien.
wat je wel kan doen is bijvoorbeeld met rivatuner instellen dat ie als je kaart vol gebruikt wordt de fan nog steeds maar op 50% laat draaien (als je kaart dat temp gewijs aan kan natuurlijk)
Ik dacht eerst ook dat het door Aero kwam en heb dus een tijdje op Windows Classic theme gedraaid echter zonder positief resultaat. De fan slaat bij opstarten aan (zoals ook onder Windows XP - hier draait de fan na opstarten ook een seconde of 15 op vol vermogen) maar blijft na opstarten op vol vermogen draaien (bij Windows XP draait de fan na opstarten op stationair).

Ik zal eens kijken of Rivatuner enig soelaas biedt. Bedankt voor de tip! _/-\o_

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:06:
wat is het verschil tussen de gewone vista versies en de enterprise verie?
Dat kun je hier terug lezen.
Eigenlijk dus hetzelfde als Business, maar met nog een paar extra features.
Je zou de Enterprise versie tussen Business & Ultimate kunnen plaatsen.

http://www.winsupersite.c...nvista_editions_final.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
dangerpaki schreef op zondag 26 november 2006 @ 10:57:
[...]

dat is logisch.
Ik heb Rivatuner geprobeerd. Mijn conclusie is dat Rivatuner voorlopig niet werkt op Vista. Helaas...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

FnF schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:43:
[...]

Ik heb 1 schijf opgedeeld in C D E F. Nu had ik nog wel wat ruimte over op F, dus die heb ik geshrinkt. Dus nu wil ik C extenden, maar dat is niet mogelijk :? Ook D en E niet, alleen F maar? :)
Je kan de ruimte alleen maar aan een partitie plakken die daadwerkelijk op die ruimte aansluit. Je zal D, E en F moeten verplaatsen om de ruimte achter C te krijgen. Weet niet of Disk Management dat ook kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Black_Mage schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:42:
[...]

1) yep, doet het allemaal zelf, wat WMC deed kun je nu in WMP doen, en de media center setup vondt ik makkelijker dan bij MCE (veel minder vragen :P)
2)yep, MC op de x360 zie er uit al MC op vista, ff de setup door lopen (key invullen) de x360 reboot en daar was ie.

voor divx/xvid streamen is volgens mij nog geen goede fix, er is wel een workaround tot dat er ene beter oplossing komt zoals bij Transcode360, check het runtime360 forum voor de workaround en nieuws voor een echte oplossing.

http://www.runtime360.com/forums/list.php?3
Dank je wel. Gelukkig gebruik ik MCE niet voor Xvid/DivX maar voor HD films die ik meestal heb in .wmv of .ts (met behulp van HDTVpump, zou die nog werken?) Mijn enthousiasme voor Vista begint steeds groter te worden! Misschien dan toch maar meteen rond 30 januari Home premium kopen, als de prijzen niet te overdreven zijn :) . Al zou ik hem natuurlijk misschien eerst wel even proberen. Hoe lang was precies die probeer versie van de RTM? Ten minste het is toch legaal om het product tot een bepaalde tijd te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DizzyWeb schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:25:
[...]

Je kan de ruimte alleen maar aan een partitie plakken die daadwerkelijk op die ruimte aansluit. Je zal D, E en F moeten verplaatsen om de ruimte achter C te krijgen. Weet niet of Disk Management dat ook kan....
Aha, ik zal dat eens proberen :)
//EDIT:
Even geprobeerd, maar dat werkt helaas niet ;( Ik heb al van alles geprobeerd aan partitionerings programma's, maar niks werkt tot nu toe, iemand misschien wel een werkend progsel gevonden? :)

Iemand trouwens al een goede Java gevonden? Ik draai nu zo'n Java 6 Beta build, maar die zit altijd op 95% CPU gebruik, en dat werkt niet echt lekker :)

[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 26-11-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44

henri8096

BIM is not a software!

Razer schreef op zondag 26 november 2006 @ 02:29:
Iemand toevallig een idee hoe je er voor zorgt dat Windows Vista vanzelf het menu dat je meteen krijgt te zien als je op "start" (Vista logotje) ververst met de laatst geopende programma's? Ik moet hier nu elke keer de oude shortcuts eerst voor verwijderen.
Dat menu-tje laat niet de laatst geopende programma's zien, maar de meest gebruikte.
Dus wil je dat er een programma in komt te staan, dan moet je deze gewoon veel
gebruiken.

Ook kun je een icoon boven de streep slepen (daar waar IE en outlook ook staan), dan blijft deze er permanent staan.
(net als bij windows xp ovirigens)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26
Banjy schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:56:
[...]

Dank je wel. Gelukkig gebruik ik MCE niet voor Xvid/DivX maar voor HD films die ik meestal heb in .wmv of .ts (met behulp van HDTVpump, zou die nog werken?) Mijn enthousiasme voor Vista begint steeds groter te worden! Misschien dan toch maar meteen rond 30 januari Home premium kopen, als de prijzen niet te overdreven zijn :) . Al zou ik hem natuurlijk misschien eerst wel even proberen. Hoe lang was precies die probeer versie van de RTM? Ten minste het is toch legaal om het product tot een bepaalde tijd te proberen?
30 dagen.. maar je kan het tot 90 dagen laten gaan.
ik vondt het volgende op runtime360 over .TS streamen: http://www.runtime360.com/forums/read.php?3,3097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je die "Shutdown" knop kunt aanpassen in echt Shut Down, nu smijt ie telkens mijn laptop in een low power mode en ik wil em gewoon uit hebben.

Kun je natuurlijk doen door het menu wat erbij zit, te openen. Maar dat wil ik niet.
Gewoon klik en uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 10:18
Ik heb eerst even vista geïnstalleerd als Virtual machine, werkte goed, dus even apparte partitie aangemaakt. Werkte ook goed, dus heb ik besloten om alles te formatteren, en nog maar enkel vista te gebruiken.
Het begint hier allesinds goed, BSOD tijdens installatie, soms bij 6%, soms bij 80%, heb al andere hd en ram genomen, maar zonder resultaat. Foutcode heb ik nog niet kunnen opzoeken.

Ben bezig met een nieuw DVD'tje te maken, hopelijk ligt het daaraan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Black_Mage schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:00:
[...]

30 dagen.. maar je kan het tot 90 dagen laten gaan.
ik vondt het volgende op runtime360 over .TS streamen: http://www.runtime360.com/forums/read.php?3,3097
Hmm jammer dat .ts niet meer werkt, is toch weer extra handeling dan. Van HDTVtoMPEG2 en dan nog eens naar DVR-ms... Ach HD materiaal moet gewoon maar eens wat beter beschikbaar worden hier in Europa/Nederland..

Maar 30 dagen is wel een handige tijd, dan kan ik testen tijdens de kerstvakantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:09:
Weet iemand hoe je die "Shutdown" knop kunt aanpassen in echt Shut Down, nu smijt ie telkens mijn laptop in een low power mode en ik wil em gewoon uit hebben.

Kun je natuurlijk doen door het menu wat erbij zit, te openen. Maar dat wil ik niet.
Gewoon klik en uit.
Dat staat in Power Profiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
"nieuwe" ati drivers zijn gewoon hernoemde RC2 drivers :S, hebben nog steeds geen opengl :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 09:40
Dutch2007 schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:05:
"nieuwe" ati drivers zijn gewoon hernoemde RC2 drivers :S, hebben nog steeds geen opengl :/
Lame.
Heb trouwens geprobeert of de 6.12 beta al vista ondersteunt maar dat is niet het geval. Ik vindt dat ze verdomt laat zijn, 7.1 is eigenlijk toch telaat, dan hebben al allerlij mensen een vista pc? Hoe moetten ze dan al die mensen zo ver krijgen om een update te doen. |:(

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 10:18
Bovenstaande bsod was blijkbaar door een slecht gebrande cd 8)7

Daarnet office07 eens geïnstalleerd, en heb dus aantal vcards aangemaakt voor outlook, maar spijtig genoeg zijn die contacten nie hetzelfde of van windows, wel spijtig, overigens kon ik misschien verjaardagen importeren naar bv kalender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FnF schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 09:03:
Er zit al een (weliswaar beperkte) resize mogelijkheid in Disk management ingebouwd hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Dutch2007 schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:05:
Daarom kan ik zeker ook geen Quake4 spelen?
Waarom doet Quake3 het dan trouwens wel? Of is Quake4 OpenGL2.0 zeg maar en Quake3 OpenGL1.4 ofzo?

Vista draait in principe toch op OpenGL1.4?

Ik mag graag mappen voor Quake4, maar ja, dan moet ik dit dus doen vanuit XP. Heb geluk wel dual-boot, dus is het opzich niet zo'n ramp. Althans, nog niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
MelvinB schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:05:
[...]

Daarom kan ik zeker ook geen Quake4 spelen?
Waarom doet Quake3 het dan trouwens wel? Of is Quake4 OpenGL2.0 zeg maar en Quake3 OpenGL1.4 ofzo?

Vista draait in principe toch op OpenGL1.4?

Ik mag graag mappen voor Quake4, maar ja, dan moet ik dit dus doen vanuit XP. Heb geluk wel dual-boot, dus is het opzich niet zo'n ramp. Althans, nog niet. :D
Error1
Afbeeldingslocatie: http://img458.imageshack.us/img458/4036/seconlifeerror1re0.th.jpg

Error2
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/9506/seconlifeerror2lf6.th.jpg

Card info 1
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/5161/cardinfoap9.th.jpg

Card info2
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/1002/cardinfo2me2.th.jpg

moet genoeg zeggen ;-)

en ff een google:
The reason why OpenGL was not ever officially supported by Microsoft was because of Direct3D. Direct3D is Microsoft’s driver model whichis intended to make OpenGL unnecessary. However many games and applications use OpenGL even today. With Windows Vista, Microsoft made it clear that OpenGL support would only work as a layer sitting on top of Direct3D. There was going to be translation involved and thus, a performance hit.

This week the Khronos group, which is responsible for developing and maintaining OpenGL, has released a report indicating that OpenGL support will now be natively supported in Vista without layering over Direct3D. Using standard Windows installable client driver (ICD), OpenGL will be fully accelerated and be fully compatible with Windows Vista's Aeroglass UI. In fact, Khronos says that by the time Windows Vista ships, Aeroglass performance on OpenGL will be superior to that of Direct3D. According to Khronos and NVIDIA:

* Hardware overlays are not supported
* Hardware OpenGL overlays are an obsolete feature on Vista
* ATI and NVIDIA strongly recommend using compositing desktop/FBOs for same functionality

However, the OpenGL ICD drivers must still bedownloaded and will not ship on the Windows Vista installation disc. Khronos said that NVIDIA already has a beta 2 ICD OpenGL driver available and ATI will release its own soon. If no ICD is present, Windows Vista will rely on thelayered OpenGL mode by default and only offer basic functionality.

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=34586

[ Voor 41% gewijzigd door Dutch2007 op 26-11-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer wordt Nvidia eens wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Laatst online: 09-08 15:31
Voor degenen die middels DELL een upgrade/coupon voor Vista willen, na recentelijk een PC/Notebook te hebben aangeschaft via DELL zie ..:

Vanaf 28-11-2006: www.dellvistaupgrade.com _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:51
Ati's Vista RTM drivers blijken hier niet te werken op m'n Radeon 9600Pro
In games laat hij constant corrupte graphics zien. Met vista's eigen Ati drivers heb ik daar geen last van. Iemand meer met dit probleem?

Specs staan in m'n sig

Videokaart bleek kaduuk, heb een X1300 gekocht en geen enkel probleem meer :)
Kan ik m'n sig weer anapassen :D

[ Voor 19% gewijzigd door weststar op 27-11-2006 17:21 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een paar weken gebruik Vista maar weer verwijderd en XP erop gezet. De enige reden is dat spellen toch niet echt lekker lopen, waaronder vooral ook Oblivion en Gothic 3. Onder XP liepen die wel nog goed. Voor de rest is het een supergoed os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net dat ook de enterprice versie gelekt is nu.. MICROSOFT WINDOWS VISTA ENTERPRISE 32BIT VLM DVD-EcHoS.. Deze kun je schijnbaar net als de BilGates release installeren zonder key.

In de NFO staat:

ABOUT this release and why it exists...
THIS IS A PURE UNTOUCHED IMG OF THE Microsoft EA/
Select/SA Customers ENTERPRISE.NOT RTM,NEITHER BETA!
and the most important of all is that its VLM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dutch2007 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:34:
[...]

Error1
[afbeelding]

Error2
[afbeelding]

Card info 1
[afbeelding]

Card info2
[afbeelding]

moet genoeg zeggen ;-)

en ff een google:

[...]
Interessant.. Vanuit de industrie / etc wordt nog een hoop gewerkt met OpenGL dus het lijkt me dat uiteindelijk er toch wel goeie ondersteuning komt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:58
Weet iemand of er beperkingen zitten aan de MSDN-versie van Vista t.o.v. de retailversie?

b.v. wel of geen updates kunnen draaien
geen mogelijkheid om mediacenter te gebruiken

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om de Vista editie, op www.microsoft.com/vista kun je een comparison chart vinden, Ultimate heeft media center aan boord en drive encryptie wat je dus niet hebt bij een Business editie. Enterprise heeft wel de encryptie maar geen media center. Die laatste is alleen verkrijgbaar voor klanten met een volume license (inclusief SA), enterprise is ook de enige versie die je straks unattended kunt laten installeren als ik het verhaal goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:58
Balen!

Heb ik eindelijk een MSDN-account op het werk, kan ik nog niet met mediacenter aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:)
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:30:
Het gaat om de Vista editie, op www.microsoft.com/vista kun je een comparison chart vinden, Ultimate heeft media center aan boord en drive encryptie wat je dus niet hebt bij een Business editie. Enterprise heeft wel de encryptie maar geen media center. Die laatste is alleen verkrijgbaar voor klanten met een volume license (inclusief SA), enterprise is ook de enige versie die je straks unattended kunt laten installeren als ik het verhaal goed begrepen heb.
Klopt, ben ik ook al mee aan het exprimenten geweest.
Je key zit in het image gebakken dat je kunt downloaden van MS.
Die hoef je dus nergens in te vullen, enkel de activatie te regelen (en dat gaat ook al na 3 dagen automatisch).

En zoals eerder in het topic al is gezegd en waar ik zelf ook gebruik van heb gemaakt, is dat Media Center alternatief. Werkt ook wel oke hoor.

Hoop dat ik Vista snel op een productie pc mag gooien, dan ga je er pas echt mee aan de slag. Test pc is wel leuk, maar je doet nog niet alles met wat je op je normale pc zou doen.
Wordt alleen wel gek van al die popups zodra je wat loopt te rommelen of iets wil checken (eventvwr starten, start menu her-inrichten, etc).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.