Ook te gebruiken voor de Nvidia GO kaarten ?
Verwijderd
Ik denk ook dat er een control panel is. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik met coolbits me graka weer op zn staart trappe!DizzyWeb schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:07:
50 Mb, da's groot... zouden dus drivers van nVidia, niet MS moeten zijn... maar bij nVidia zelf zijn ze niet te vinden?
Wel eerst ff een ghost image maken voor ik dadelijk de boel vernaggel..
Ik vond de auto update van MS wel top hoor.
Met XP gebeurde het zelden dat er drivers via windows update uitgegeven werden maat nu wel heel plezierig dat in mijn ati remote wonder het zomaar doet :-). ( nu alleen nog fatsoenlijke tv outondersteuning in de catalyst drivers en ik kan vanaf de bank via Vista films op mijn tv kijken) .
Mijn windows search doet het overigens niet meer, had ik utigezet i.v.m. traagheid en het installeren van applicaties. Wilde hem gister weer aanzetten om te indexeren (had de pc een dagje niet nodig) wil de service niet starten.. Kan het path niet vinden, nog niet gelukt te achterhalen welk path....
Weet wel dat ik niet de enige ben en dat het waarschijnlijk veroorzaakt is door officw 2007 RTM.
edit:
Om bovenstaand probleem op te lossen wilde ik Vista repareren (inplace upgrade), echter is deze mogelijkheid volgens mij niet meer aan wezig, bij opnieuw installeren mekkert windows dat mijn oude windows in de map windows.old map word gezet)
Weet iemande een andere mogelijkheid?
Met XP gebeurde het zelden dat er drivers via windows update uitgegeven werden maat nu wel heel plezierig dat in mijn ati remote wonder het zomaar doet :-). ( nu alleen nog fatsoenlijke tv outondersteuning in de catalyst drivers en ik kan vanaf de bank via Vista films op mijn tv kijken) .
Mijn windows search doet het overigens niet meer, had ik utigezet i.v.m. traagheid en het installeren van applicaties. Wilde hem gister weer aanzetten om te indexeren (had de pc een dagje niet nodig) wil de service niet starten.. Kan het path niet vinden, nog niet gelukt te achterhalen welk path....
Weet wel dat ik niet de enige ben en dat het waarschijnlijk veroorzaakt is door officw 2007 RTM.
edit:
Om bovenstaand probleem op te lossen wilde ik Vista repareren (inplace upgrade), echter is deze mogelijkheid volgens mij niet meer aan wezig, bij opnieuw installeren mekkert windows dat mijn oude windows in de map windows.old map word gezet)
Weet iemande een andere mogelijkheid?
[ Voor 16% gewijzigd door [Roland] op 21-11-2006 15:28 ]
Eh, waarmee ghost jij in Vista?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:25:
[...]
Ik denk ook dat er een control panel is. Dat zou mooi zijn, want dan kan ik met coolbits me graka weer op zn staart trappe!
Wel eerst ff een ghost image maken voor ik dadelijk de boel vernaggel..
Ik heb Norton Ghost 9 en 10 en Symantec Ghost Solution Suite 1.1 geprobeerd maar die worden niet ondersteund.
In december pas komt Symantec Ghost Solution Suite 2.0 uit die op Vista zal werken.
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Je kunt toch Ghost 9 op een usb stick zetten zo een image maken? Vista is toch gewoon NTFS?
Of wil je het perse vanuit windows zelf doen?
Of wil je het perse vanuit windows zelf doen?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gebruike lekker ghost 8, werkt goed met ntfs files, je hebt alleen wel een netwerk plek of fat partitie nodig (voor je image)en diskette nodig om dos te starten..Neobahamuth schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:28:
[...]
Eh, waarmee ghost jij in Vista?![]()
Ik heb Norton Ghost 9 en 10 en Symantec Ghost Solution Suite 1.1 geprobeerd maar die worden niet ondersteund.
In december pas komt Symantec Ghost Solution Suite 2.0 uit die op Vista zal werken.
Ik werk nog lekker met een floppy editie, werkt ideaal moet ik zeggen..! Maar ik ga van de week een proberen om Vista te installeren! MSDN licentie.
Maar om even terug op het onderwerp te komen, gebruik een floppy editie van Ghost. Werkt (bijna) altijd..!
Maar om even terug op het onderwerp te komen, gebruik een floppy editie van Ghost. Werkt (bijna) altijd..!
Verwijderd
Als ik bij mijn settings van mijn videokaart kijk, zie ik dat ik 128 mb videoram heb.
Maar ook dat hij ongeveer 300 mb van mijn intern geheugen shared.
Kan ik dit ook uitzetten op de een of andere manier. Ben er nog niet achter hoe ik dit aan moet passen.
Heb 1gb intern geheugen, en dit geheugen kan ik toch veel beter gebruiken...
Videokaart is trouwens een geforce 6800 LE met 128mb.
En nee ik heb geen laptop...
Kan ik dit ook uitzetten op de een of andere manier. Ben er nog niet achter hoe ik dit aan moet passen.
Verwijderd
Ik heb een ghost 2003 cdtje met daar in verwerkt firewire/usb1 en 2 drivers en ik geloof zip drivers.. En daarmee kon ik zonder problemen een image maken en deze op een andere hd plaatsen..Neobahamuth schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:28:
[...]
Eh, waarmee ghost jij in Vista?![]()
Of het terug plaatsen van de image werkt weet ik niet, ik heb hem ook maar gemaakt zo van als het werkt is het mooi, zo niet heb ik pech..
Vaak is dat terug te vinden in je bios..Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:39:
Als ik bij mijn settings van mijn videokaart kijk, zie ik dat ik 128 mb videoram heb.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 15:42 ]
Ik heb geghost met 2003. Image terugzetten werkt niet. Kan bepaalde bestanden niet terugvinden.
Ik had ze ook al gemaild:Sjah schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:32:
Ik ook maar gelijk proberen met een Philips ToUCam Pro, maar niks.[afbeelding]
Heb Philips gemailt, zal het antwoord hier wel pasten.
Geachte heer/mevrouw ******,
U heeft ons recentelijk gevraagd voor informatie over drivers voor webcams.
Helaas wordt dit besturingssysteem nog niet ondersteunt.
wij hebben helaas geen informatie of en wanneer Vista ondersteunt gaat worden.
Wij vertrouwen erop dat uw vraag voldoende is beantwoord. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp verzoeken wij u melding te maken van het volgende referentienummer: '***********'
Met vriendelijke groet,
Philips Customer Care Centres
Wat jullie allemaal hebben met RDP heb ik weer niet. Wel heb ik dat als ik van een willekeurige computer naar mijn computer RDP doe, dat zodra mijn screensaver geloof ik, geactiveerd wordt (weet niet meer of hij het ook doet als ik hem uitschakel) en ik weer op de computer zelf wil aanmelden ik het classic aanmeldscherm krijg (zelfs als ik hem lock en ik gebruik het welkom scherm) met blanco gebruikersnaam en wachtwoord veld. Als ik mijn gebruikersnaam en w8woord invul, kan ik er alsnog niet in. Ik moet dan weer RDPen om te rebooten. Afmelden werkt ook niet.
Voor Vista heb ik geen problemen met RDP. Maar misschien ook omdat ik mijn scherm actief hield (als ik dat doe voor mijn xp computer heb ik geen probleem weer terug te keren).
Voor mensen die met programma's zitten die niets kunnen wegschrijven, er zijn een paar opties. Je kan de ownership overnemen van de map (dit werkt bij Winamp bij mij) of het programma als Admin runnen. Het instellen dat je eigen gebruikersnaam volledige machtigingen heeft kan ook helpen (werkt bij Opera voor mij, staat op andere partitie).
Wireless werkt wel lekker snel nu, hoe vaker je op een bepaald netwerk komt, hoe sneller Vista leert hoe het in elkaar zit.
Voor Vista heb ik geen problemen met RDP. Maar misschien ook omdat ik mijn scherm actief hield (als ik dat doe voor mijn xp computer heb ik geen probleem weer terug te keren).
Voor mensen die met programma's zitten die niets kunnen wegschrijven, er zijn een paar opties. Je kan de ownership overnemen van de map (dit werkt bij Winamp bij mij) of het programma als Admin runnen. Het instellen dat je eigen gebruikersnaam volledige machtigingen heeft kan ook helpen (werkt bij Opera voor mij, staat op andere partitie).
Wireless werkt wel lekker snel nu, hoe vaker je op een bepaald netwerk komt, hoe sneller Vista leert hoe het in elkaar zit.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Hmm mijn Vista crashte net op vreemde wijze. Tijdens het installeren ging het op zoek naar een Multimedia Device (zal wel mijn X-Fi zijn), daarna een freeze gevolgd door een (voor mij onzichtbare) BSOD en een harde reset. Na het opnieuw opstarten was er gelukkig niets meer aan de hand. Ik denk echter dat het hier de beta drivers van Creative de blaam treft.
Verwijderd
Mijn taakbalk flikkert af en toe als ik een menu verschuif. Ik heb een ATI Radeon 9600 SE. Kan nog geen drivers vinden. Zijn er meerdere mensen die dit probleem ondervinden? In de beta had ik hier geen last van...
Verwijderd
Ik gebruik de nieuwste beta drivers van ATI (8.31.100) voor mijn mobility X600 en de grafische performance is echt bagger (Aero Glass doet het trouwens verder zonder problemen) maar wat me opviel in de Catalyst control panel is dat er geen openGL driver is meegeleverd;
Driver Packaging Version 8.31.100-061024a-037962C-ATI
Provider ATI Technologies Inc.
Direct3D Version 7.14.10.0449
OpenGL Version Not Available
CATALYST® Control Center Version 2.0.2488.36465
Iemand een idee of hier nog verandering in gaat komen?
die laatste nvidia drivers zijn precies alleen voor een aantal GO kaarten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ; Localizable Strings NVIDIA = "NVIDIA" NVIDIA_NV43.DEV_0148.1 = "NVIDIA GeForce Go 6600" NVIDIA_NV43.DEV_0148.3 = "NVIDIA GeForce Go 6600 " NVIDIA_NV43.DEV_0148.4 = "NVIDIA GeForce Go 6600 " NVIDIA_NV43.DEV_0148.5 = "NVIDIA GeForce Go 6600 " NVIDIA_NV43.DEV_0148.6 = "NVIDIA GeForce Go 6600 " NVIDIA_NV44.DEV_0167.1 = "NVIDIA GeForce Go 6200" NVIDIA_NV44.DEV_0167.2 = "NVIDIA GeForce Go 6200 " NVIDIA_NV44.DEV_0167.3 = "NVIDIA GeForce Go 6200 " NVIDIA_NV44.DEV_0168.1 = "NVIDIA GeForce Go 6400" NVIDIA_NV44.DEV_0168.2 = "NVIDIA GeForce Go 6400 " NVIDIA_G72.DEV_01D7.1 = "NVIDIA GeForce Go 7300" NVIDIA_G73.DEV_0398.1 = "NVIDIA GeForce Go 7600" NVIDIA_G73.DEV_0398.2 = "NVIDIA GeForce Go 7600 " DiskID1 = "NVIDIA Windows Vista Driver Library Installation Disk 1" |
Verwijderd
ja de alt tab det het nu ineens ook minder dan in de beta bij mij
ik heb de ultimate nu draaien
ik heb de ultimate nu draaien
Iemand die hem op de nieuwsgroepen kan gooien, 6kb/s schiet niet echt opanandus schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:32:
zo, niet bij te houden, maar er zijn weer nieuwe nvidia-drivers (97.27, 50Mb), schijnt
Even testen
Linkje:
x86: http://www.megaupload.com/?d=6575K20H
x64: http://www.megaupload.com/?d=PH8E47N1
Nou tv-out doet het dus wel met deze nieuwe NVIDIA drivers. Maar nog geen pivot, temperatuur om maar wat te noemen. En die tv aansturen rotzooit met desktops als je dual-monitor hebt, classic was stukkie beter. En coolbits zie ik geen effect hebben hiero, en de nView multi-monitor displaymanager is helemaal nergens te vinden. De drivers opzich zijn wel ok geloof ik, iig doen de NVIDIA demo' s het nu, en switchen van Aero naar basic (als een applicatie dat eist vanwege incompatibiliteit), gaat veel sneller.
[ Voor 42% gewijzigd door Sjah op 21-11-2006 17:24 ]
dat komt nog... zijn ze mee bezig..Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:23:
Ik gebruik de nieuwste beta drivers van ATI (8.31.100) voor mijn mobility X600 en de grafische performance is echt bagger (Aero Glass doet het trouwens verder zonder problemen) maar wat me opviel in de Catalyst control panel is dat er geen openGL driver is meegeleverd;
ze moeten nog een "ICD" maken zodat als een app opengl gebruikt, dat het dan 100% openGL gebruikt ipv via directX te werken ...
Zojuist Deployment server geinstalleerd op mijn Server (Longhorn CTP augustus build 5600), en vanuit daar met behulp van netwerk boot mijn andere systeem geinstalleerd. Gaat als een speer. Heel leuk systeem. Handig voor mensen die regelmatig een systeem moeten installeren. Ik kreeg de keuze uit alle versies van Vista, en de versies van Longhorn (ook die image had ik naar de Deployment server gekopieerd). Na installatie alleen nog een key invoeren binnen 30 dagen, en je kan weer verder. Ook SMS maar even installeren om Office te deployen. Zijn nog wat issues mee geloof ik, maar daar lopen we dan wel weer tegenaan.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb ook iets vreemds met Vista RTM (BillGates btw). Zodra mijn laptop uit stand-by komt doet de geïntegreerde Intel Wireless-netwerkkaart het niet meer. Ik krijg na een paar minuten een melding dat IP Helper problemen heeft veroorzaakt en wordt gesloten (scherm ziet eruit als Classic look omdat het een service heeft, services draaien op een eigen desktop), daarna krijg ik een melding dat Data Execution Prevention iets heeft voorkomen (weet niet wat). Alleen een reboot helpt om mijn wireless weer aan de praat te krijgen.
We are shaping the future
Ik vind het knap dat je dit nu pas hebt, ik had onder XP massale problemen met de Stand-By stand (onderandere alle USB apparaten die ik eerst hard in- en uit moest pluggen).Alex) schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:26:
Ik heb ook iets vreemds met Vista RTM (BillGates btw). Zodra mijn laptop uit stand-by komt doet de geïntegreerde Intel Wireless-netwerkkaart het niet meer. Ik krijg na een paar minuten een melding dat IP Helper problemen heeft veroorzaakt en wordt gesloten (scherm ziet eruit als Classic look omdat het een service heeft, services draaien op een eigen desktop), daarna krijg ik een melding dat Data Execution Prevention iets heeft voorkomen (weet niet wat). Alleen een reboot helpt om mijn wireless weer aan de praat te krijgen.
Onder Vista een heel stuk minder problemen, alleen mijn externe harddisks willen soms eens niet aanspringen.
Overigens heb ik net voor de eerste keer geen problemen gehad met het opnieuw aanmelden na het gebruik van remote desktop.
Als je het vinkje weghaalt bij Device Manager van dat het computer het apparaat uit mag schakelen etc. (onder XP waren er twee vinkjes die je uit moest zetten), heb je het dan nog?Alex) schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:26:
Verwijderd
Ik heb in het weekend de final versie geinstalleerd. Vista loopt best goed op dit systeem. (Dan wel met 2 gb intern geheugen, Radeon 800XT PE en AMD Athlon 64 3800+) Alleen opstarten en afsluiten duurt toch wel zo'n 10 seconde langer.
Netwerkfunctionaliteiten zijn een stuk beter in Vista; NIC werd automatisch geinstalleerd, thuisnetwerk werd meteen gedetecteerd, home netwerk tussen andere pc's lijkt vlotter te werken (geen last meer van vastlopers).
Geen last meer van stotteringen met 1080p HD filmpjes en dat met ATi beta drivers
. Browsen naar sites met veel foto's is merkbaar vlotter (zowel IE7 als FF2) dan onder XP.
Printer werd binnen een minuut geinstalleerd door alleen het maar aan te zetten.
Windows verkenner is even wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet anders. UAL is irritant, meteen uitgezet. NOD32 kreeg ik niet aan de praat, dat is vreemd want volgens de officiele site is versie 2.7 Vista compatible > kreeg de melding dat de versie niet geschikt is voor Vista
HL2 geinstalleerd, lijkt vlot te lopen. Jammer dat een paar andere spellen het niet doen onder Vista Nu ben ik toch genoodzaakt om terug te gaan naar XP.
Netwerkfunctionaliteiten zijn een stuk beter in Vista; NIC werd automatisch geinstalleerd, thuisnetwerk werd meteen gedetecteerd, home netwerk tussen andere pc's lijkt vlotter te werken (geen last meer van vastlopers).
Geen last meer van stotteringen met 1080p HD filmpjes en dat met ATi beta drivers
Printer werd binnen een minuut geinstalleerd door alleen het maar aan te zetten.
Windows verkenner is even wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet anders. UAL is irritant, meteen uitgezet. NOD32 kreeg ik niet aan de praat, dat is vreemd want volgens de officiele site is versie 2.7 Vista compatible > kreeg de melding dat de versie niet geschikt is voor Vista
HL2 geinstalleerd, lijkt vlot te lopen. Jammer dat een paar andere spellen het niet doen onder Vista Nu ben ik toch genoodzaakt om terug te gaan naar XP.
Het rare is juist: op de RC1 had ik dit probleem niet. Dat vinkje wat je noemt staat al uit. Het lijkt alsof de IP Helper-service voor problemen zorgt, misschien moet ik wat extra services (IPV6, LLTD etc) uitschakelen...
Verwijderd
Ik heb nu ook net Vista erop geknald, Ik wil hem eerst ff goed testen of het waard is om mijn XP-Home te upgraden. (de 30 dagen voor registratie versie
)
Het eerste dat me opviel was dat hij mijn mobo drivers niet kon vinden. (een HP bakkie)
Maar ik wist dat hij de Nforce 2 chipset gebruikt dus ik naar de site van Nforce. Daar las ik tot mijn spijt dat de drivers van de Nforce 1 en 2 niet zouden gemaakt worden voor vista
.
Ik dacht barst dan probeer ik gewoon die van XP. (loopt ie vast dan kan ik Vista zoiezo niet draaien)
En wat denk je, hij loopt als een trein, alles is nu goed herkent en werkt. De gart, bus en ram drivers werden gewoon gepakt door Vista.
Dus soms kan je de XP driver proberen als die er van Vista er niet zijn. (voor eigen risico natuurlijk
)
Ik moet zeggen dat hij prima loopt op mijn AMD XP+2800 met 1 Gig ram.
Het eerste dat me opviel was dat hij mijn mobo drivers niet kon vinden. (een HP bakkie)
Maar ik wist dat hij de Nforce 2 chipset gebruikt dus ik naar de site van Nforce. Daar las ik tot mijn spijt dat de drivers van de Nforce 1 en 2 niet zouden gemaakt worden voor vista
Ik dacht barst dan probeer ik gewoon die van XP. (loopt ie vast dan kan ik Vista zoiezo niet draaien)
En wat denk je, hij loopt als een trein, alles is nu goed herkent en werkt. De gart, bus en ram drivers werden gewoon gepakt door Vista.
Dus soms kan je de XP driver proberen als die er van Vista er niet zijn. (voor eigen risico natuurlijk
Of kan iemand anders een mirror maken? Het is een topic om ervaringen te delen, maar dan moeten die ervaringen wel toegankelijk zijnm00n schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:43:
[...]
Iemand die hem op de nieuwsgroepen kan gooien, 6kb/s schiet niet echt op.
ja.NLnielsNL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:57:
zijn er mensen die vista en windows xp op hun pc hebben staan en aan het begin kunnen kiezen welke ze op willen starten:?
Ik heb twee harde schijven één met XP en de andere met Vista.
Met een schakelaar tussen.
Heb je eigenlijk twee computers in één.
Ik hoef alleen schakelaar om te zetten wel als de computer uitstaat natuurlijk
Als Vista uit komt ga ik helemaal over en komt er weer gewoon linux op de 2de schijf.
Ik heb de RTM nu al een tijdje draaien van vista en het bevalt prima, echter zit ik met het UAC (rechten gedoe) een beetje in de knoop.
Ik kan het bij de gebruiker wel uitzetten maar dat vind ik opzich niet echt nodig, echter zoek ik wel een manier om op bepaalde momenten een soort "SU" te gebruiken zodat ik bepaalde acties wel kan doen.
Zo wil ik bijv een programma verwijderen en dan moet ie een log in een TXT wegschrijven waar ie dan niet genoeg rechten voor heeft en dan stopt de uninstall
Heeft iemand een idee hoe ik dit soort situaties kan oplossen
Ik kan het bij de gebruiker wel uitzetten maar dat vind ik opzich niet echt nodig, echter zoek ik wel een manier om op bepaalde momenten een soort "SU" te gebruiken zodat ik bepaalde acties wel kan doen.
Zo wil ik bijv een programma verwijderen en dan moet ie een log in een TXT wegschrijven waar ie dan niet genoeg rechten voor heeft en dan stopt de uninstall
Ik neem aan dat je het over UAC hebt? Ik vind het juist een fantastisch mechanisme, vooral omdat je bij regulier gebruik er toch niks van merkt. En juist als ik een installer draai, dan ben ik wel benieuwd naar wat'ie zoal met mijn omgeving doet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:03:[...]UAL is irritant, meteen uitgezet.[...]
In principe is het een soort sudo maar dan pas als er daadwerkelijk een actie op het punt staat te worden uitgevoerd waar je je toestemming voor moet geven. In plaats van zoals bij sudo dat je gewoon de executable ongelimiteerd het recht geeft om zijn gang te gaan.
Het enige jammere is dat het niet tot in detail zegt wat er precies aan de hand is. Nog mooier zou het zijn als hij in de melding daadwerkelijk zou zeggen: "dit proces probeert deze key aan te maken op die plek in de registry, mee eens?" Dat zou voor malware makers pas echt dramatisch zijn, aangezien hun tools dan door elke leek te reversen zijn (ja ik weet dat er altijd wel gaten zijn, maar het idee is mooi toch?)
Volgens mij is dat dus *precies* waar UAC voor is. Want als je als administrator bent ingelogd met UAC aan, dan draai je alles als standaard user en word je gevraagd om je toestemming te geven (een soort su dus) als er iets moet worden gedaan dat niet als standaard user kan.Squall schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:36:
Ik heb de RTM nu al een tijdje draaien van vista en het bevalt prima, echter zit ik met het UAC (rechten gedoe) een beetje in de knoop.
Met UAC aan heb je daadwerkelijk twee tokens, waarvan de admin-variant alleen kan worden ingezet na toestemming (door 'ja' te klikken of je wachtwoord in te tikken, dat is in de policy in te stellen).
En als alternatief, werkt RunAs niet gewoon nog steeds?
[ Voor 2% gewijzigd door JeroenB op 21-11-2006 20:41 . Reden: RunAs alternatief toegevoegd. ]
Volgens mij is er wel iets als "run as" , maar ik kan daar op dat moment niet voor kiezen.
Ik ga naar control panel -> software -> deinstalleren software paket X
En dat gaat dus niet, en dat vind ik raar, dat daar dan geen mogelijkheid is om toestemming te geven...
Ik ga naar control panel -> software -> deinstalleren software paket X
En dat gaat dus niet, en dat vind ik raar, dat daar dan geen mogelijkheid is om toestemming te geven...
Niet toevallig een aantal services uitgeschakeld of Vista wat getweaked?
Erg leuk die sidebar aan de rechterkant maar moet ik nu steeds zelf IE7 opstarten om daar de RSS feeds te refreshen zodat ze ook in de sidebar up-to-date zijn?
Nee niet nodig, ik dacht dat ook eerst, je kan IE automatisch laten updaten.
FF properties van die RSS Feed ophalen binnen IE daar kan je het aanpassne dat ze bijv om de zoveel minuten geupdate worden.
FF properties van die RSS Feed ophalen binnen IE daar kan je het aanpassne dat ze bijv om de zoveel minuten geupdate worden.
Je kan in IE7 bij de feeds instellen dat hij ze om de zoveel tijd moet refreshen.Yohost! schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:49:
Erg leuk die sidebar aan de rechterkant maar moet ik nu steeds zelf IE7 opstarten om daar de RSS feeds te refreshen zodat ze ook in de sidebar up-to-date zijn?
Vista (alle huidige releases) doet dat niet altijd *vlekkeloos* merk ik wel uit meerdere opmerkingen en fora.Alex) schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:02:
* Alex) steekt zijn hand op. Dat regelt Vista helemaal automagisch. XP en 2k doen dat trouwens ook als je XP of 2k installeert naast bijvoorbeeld Win98. Niks nieuws dus.
In dat geval is vistabootpro (zoals eerder vermeld) een goede optie. Kan je gewoon in XP installen (als je daarop nog kan booten). Daarin komen alle OSjes naar voren.
Ik blijf lekker bij winXP pro voorlopig, stabiel en erg betrouwbaar en dat zijn ook zijn mijn *main keys*.
Pas na Vista SP1 zal ik me er aan wagen. Dan ga ik er van uit dat de meeste *foutjes* wel weg zullen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Sumuhtsop op 21-11-2006 22:12 ]
Hierbij even een rapidshare link voor de laatste nvidia drivers: http://rapidshare.com/files/4316864/Vista32__97.27_.zip.html
14 kb/s was erg traag
14 kb/s was erg traag
NOD32 2.7 FINAL werkt wel, alle Beta's en RC's niet.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:03:
Ik heb in het weekend de final versie geinstalleerd. Vista loopt best goed op dit systeem. (Dan wel met 2 gb intern geheugen, Radeon 800XT PE en AMD Athlon 64 3800+) Alleen opstarten en afsluiten duurt toch wel zo'n 10 seconde langer.
Geen last meer van stotteringen met 1080p HD filmpjes en dat met ATi beta drivers. Browsen naar sites met veel foto's is merkbaar vlotter (zowel IE7 als FF2) dan onder XP.
Windows verkenner is even wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wil je niet anders. UAL is irritant, meteen uitgezet. NOD32 kreeg ik niet aan de praat, dat is vreemd want volgens de officiele site is versie 2.7 Vista compatible > kreeg de melding dat de versie niet geschikt is voor Vista![]()
Trouwens, net even ClearType Tuner gebruikt, wat scheelt dat veel zeg
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Hoe zet jij die schakelaar ertussen danEvertt schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:06:
[...]
ja.
Ik heb twee harde schijven één met XP en de andere met Vista.
Met een schakelaar tussen.
Heb je eigenlijk twee computers in één.
Ik hoef alleen schakelaar om te zetten wel als de computer uitstaat natuurlijk
Als Vista uit komt ga ik helemaal over en komt er weer gewoon linux op de 2de schijf.
Verwijderd
Tegen mij zegt ie als ik wil installeren dat ik geen vista gebruik...?MSoft06 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:06:
Hierbij even een rapidshare link voor de laatste nvidia drivers: http://rapidshare.com/files/4316864/Vista32__97.27_.zip.html
14 kb/s was erg traag

Iemand anders hier ook last van?
Heb je niet toevallig iets als compatabiliteitsmodus aangezet?
Verwijderd
En dat is?Alex) schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:14:
Heb je niet toevallig iets als compatabiliteitsmodus aangezet?
Verwijderd
Ik heb een 6600GT van Club3d, en bij mij zegt ie dat er geen hardware gevonden kan worden die door de software kan worden gebruikt. OID.. Het kwam in iedergeval daar op neer...
Op Neowin staat een .inf file die je kan downloaden en even in de map moet zetten. Toen pakte die m'n 6600GT wel.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:50:
Ik heb een 6600GT van Club3d, en bij mij zegt ie dat er geen hardware gevonden kan worden die door de software kan worden gebruikt. OID.. Het kwam in iedergeval daar op neer...
Maar ik heb een TFT monitor en een LCD TV aan m'n 6600GT hangen en nog steeds kan ik de resolutie van m'n LCD tv niet op 1360*768 zetten. Totdat die drivers goed zijn kan ik nog niet genieten van Media Center op m'n TV.
Deze drivers zijn ook eigenlijk alleen maar voor Mobile Graphic Cards (nVidia GO). Bij neowin.net kan je een aangepast .inf downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:00:
[...]
Tegen mij zegt ie als ik wil installeren dat ik geen vista gebruik...?
[afbeelding]
Iemand anders hier ook last van?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Ik doe het op bijna de zelfde manier. Ik heb Vista geinstalleerd met maar 1 HD aangesloten(die van XP eraf gehaald) En nu kan ik bij het starten van de bios aangeven van welke HD ik wil starten. Dit werkt perfect maar is niet bij alle biosen mogelijkVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:34:
[...]
Hoe zet jij die schakelaar ertussen dan![]()
Gebruik je ook de Soundstorm voor het geluid, ben erg benieuwd of die werkt! Aangezien ik net op de frontpage las dat er geen drivers voor de nForce2 gemaakt gaan worden en ik wel graag wil upgraden naar Vista straks...Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:18:
Ik heb nu ook net Vista erop geknald, Ik wil hem eerst ff goed testen of het waard is om mijn XP-Home te upgraden. (de 30 dagen voor registratie versie)
Maar ik wist dat hij de Nforce 2 chipset gebruikt dus ik naar de site van Nforce. Daar las ik tot mijn spijt dat de drivers van de Nforce 1 en 2 niet zouden gemaakt worden voor vista.
Dus soms kan je de XP driver proberen als die er van Vista er niet zijn. (voor eigen risico natuurlijk)
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Verwijderd
Nee ik heb een oude audigy kaart. Ook deze met de vista beta driver gewoon aan de praat.
Anders gewoon ff proberen op een losse HD, wat heb je te verliezen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 10:31 ]
Verwijderd
aha, bedankt!Vatt schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:01:
[...]
Op Neowin staat een .inf file die je kan downloaden en even in de map moet zetten. Toen pakte die m'n 6600GT wel.
Maar ik heb een TFT monitor en een LCD TV aan m'n 6600GT hangen en nog steeds kan ik de resolutie van m'n LCD tv niet op 1360*768 zetten. Totdat die drivers goed zijn kan ik nog niet genieten van Media Center op m'n TV.
Ik denk dat we met zijn allen gewoon even af moeten wachten een paar dagen mischien een weekje of 2, dan zullen de echte goede werkende drivers wel officieel uitkomen.
Ben al lang blij dat ik met wat gelekte drivers een heel eind kom! Games werken nu prima met die eerste gelekte drivers van pagina 23.. CSS draait als een zonnetje evenals UT en UT2k4..
Werk nu alleen nog maar met Vista. XP staat er wel nog op voor het geval dat ik iets tegenkom wat ik moet doen en nog niet werkt met vista.
Verwijderd
Wat trouwens erg irritant is als je de sidebar wilt gebruiken is dat als ik Windows+D gebruik om naar de desktop te gaan mijn sidebar is verdwenen, als ik vervolgens een scherm open en die minimaliseer dan is hij weer terug van weggeweest. Soms zijn somme widgets ook ineens onzichtbaar en als ik er een andere widget overheen trek komen ze weer tevoorschijn, toch nog wat kleine bugs dus.....
Ik ben momenteel bezig om onder VMware Server (gratis) er een aparte XP client bij te installeren.
Heeft iemand met de MSDN key generator zijn installatie kunnen activeren, het lijkt erop dat die alleen werkt voor Business edities terwijl wij de Enterprise zouden moeten hebben maar ik vraag mij af of dat een aparte installatie is, dit nummer werkt in ieder geval niet voor Ultimate......
Ik ben momenteel bezig om onder VMware Server (gratis) er een aparte XP client bij te installeren.
Heeft iemand met de MSDN key generator zijn installatie kunnen activeren, het lijkt erop dat die alleen werkt voor Business edities terwijl wij de Enterprise zouden moeten hebben maar ik vraag mij af of dat een aparte installatie is, dit nummer werkt in ieder geval niet voor Ultimate......
Verwijderd
Ken 't nie vindeJassy schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:05:
[...]
Deze drivers zijn ook eigenlijk alleen maar voor Mobile Graphic Cards (nVidia GO). Bij neowin.net kan je een aangepast .inf downloaden.
Denk dat dat inderdaad de beste oplossing is... Maar eens een 20GB schijfje zoeken en wat vrije uurtjesVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:30:
Nee ik heb een oude audigy kaart. Ook deze met de vista beta driver gewoon aan de praat.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Er staan Nvidia ForceWare 97.19 drivers x86 en x64 op guru3d.
Ik ga zelf -4,86% achteruit op deze niet officiele nvidia drivers met 3DMARK06
winxp:5396 naar vista:5146
SM2.0 Score: 2186 => 2107
HDR/SM3.0 Score: 2147 => 2011
CPU Score: 2113 => 2057
Totaal score:5396 => 5146
Ik heb de resultaten hier staan
Score is waarschijnlijk iets lager omdat:
Verschil naast van winxp naar vista is natuurlijk ook DX9 naar DX10.
Nvidia heeft deze drivers nog niet op hun site staan dus zijn nog niet officieel.
Spellen die ik probleemloos getest hebt met nvidia 97.19
Company of Heroes
Call of Duty 2 (start iets langzamer op 30sec maar werkt perfect!)
BF2142
Programma's die ik getest heb op vista 6.0.6000
Daemontools (werkt)
Winamp (werkt)
BSPLAYER (werkt niet)
XFIRE (werkt)
Firefox 2.0 (werkt)
XMLSpy 2006 (werkt)
Java 2 Platform Standard Edition Development Kit 5.0 Update 9 and NetBeans IDE 5.5 (werkt)
FlashFXP (werkt)
MediaPlayer classic (werkt)
In het midden van deze pagina staat een helder tabel overzicht wat de verschillen zijn in vista versies.
Ik ben in het algemeen erg positief over Vista!
Ik ga zelf -4,86% achteruit op deze niet officiele nvidia drivers met 3DMARK06
winxp:5396 naar vista:5146
SM2.0 Score: 2186 => 2107
HDR/SM3.0 Score: 2147 => 2011
CPU Score: 2113 => 2057
Totaal score:5396 => 5146
Ik heb de resultaten hier staan
Score is waarschijnlijk iets lager omdat:
Verschil naast van winxp naar vista is natuurlijk ook DX9 naar DX10.
Nvidia heeft deze drivers nog niet op hun site staan dus zijn nog niet officieel.
Spellen die ik probleemloos getest hebt met nvidia 97.19
Company of Heroes
Call of Duty 2 (start iets langzamer op 30sec maar werkt perfect!)
BF2142
Programma's die ik getest heb op vista 6.0.6000
Daemontools (werkt)
Winamp (werkt)
BSPLAYER (werkt niet)
XFIRE (werkt)
Firefox 2.0 (werkt)
XMLSpy 2006 (werkt)
Java 2 Platform Standard Edition Development Kit 5.0 Update 9 and NetBeans IDE 5.5 (werkt)
FlashFXP (werkt)
MediaPlayer classic (werkt)
In het midden van deze pagina staat een helder tabel overzicht wat de verschillen zijn in vista versies.
Ik ben in het algemeen erg positief over Vista!
Apart is dat inderdaad!Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:46:
Wat trouwens erg irritant is als je de sidebar wilt gebruiken is dat als ik Windows+D gebruik om naar de desktop te gaan mijn sidebar is verdwenen, als ik vervolgens een scherm open en die minimaliseer dan is hij weer terug van weggeweest. Soms zijn somme widgets ook ineens onzichtbaar en als ik er een andere widget overheen trek komen ze weer tevoorschijn, toch nog wat kleine bugs dus.....
Zijn ze zolang aan het testen geweest bij MS kom je zulke simpele foutjes tegen
Volgens mij is dit de bedoeling, m.a.w geen fout. Zelfde effect krijg je bij windowskey+tab als je naar je desktop gaat.Yohost! schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:57:
[...]
Apart is dat inderdaad!
Zijn ze zolang aan het testen geweest bij MS kom je zulke simpele foutjes tegen
Verwijderd
Fout of geen fout, het is niet echt makkelijk.. En ik hoop dat ze het dan maar zien als een bug en dat ze het dan ook maar fixen
Verwijderd
Jawel kan wel. Ik had er ook last van dat ik mijn Acer 20" Widescreen niet op de native resolutie kon zetten met de DVI kabel.Vatt schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:01:
[...]
Op Neowin staat een .inf file die je kan downloaden en even in de map moet zetten. Toen pakte die m'n 6600GT wel.
Toen heb ik gewoon de analoge kabel gepakt en toen kon ik gewoon alle resoluties kiezen.
Dus totdat de officiele Nvidia driver uitkomt gebruik ik gewoon even een analoge kabel.
Zo slecht ik die kwaliteit nou ook weer niet
Ik vind het wel jammer dat ze het Windows XP 'Luna' theme eruit hebben gehaald (teletubby interface) want daar was ik net een beetje aan gewend
is dat op een manier eigenlijk nog terug te halen of heeft Microsoft echt besloten hier vanaf te zien?
Verwijderd
Met style xp kon je in xp andere theme's instellen. Ik ben er voor 95% zeker van dat als dit tooltje voor vista uit komt er zeer waarschijnlijk ook wel een xp theme uit komt.Genghis Khan schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:26:
Ik vind het wel jammer dat ze het Windows XP 'Luna' theme eruit hebben gehaald (teletubby interface) want daar was ik net een beetje aan gewendis dat op een manier eigenlijk nog terug te halen of heeft Microsoft echt besloten hier vanaf te zien?
Je moet 12 volt en 5 volt schakelen.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:34:
[...]
Hoe zet jij die schakelaar ertussen dan![]()
En heb je twee computers zeg maar.
Hij ziet 1 harde schijf.
Deze schema stond in Elektuur Juli/Aug. 2005
http://www.elektuur.nl/De...bid=27&art=91007532&PN=On
Ik ga kijken of ik een schema kan maken zelf heb ik de schakelaar niet gemaakt
Ik heb het even nagevraagd op de universiteit en Vista komt pas op MSDN-AA als ie ook daadwerkelijk in productie genomen is is mij verteld.
Ticking away the moments that make up the dull day
Verwijderd
Ik lees net op een van de interne webpages bij ons op de UU dat zij het volgende van Microsoft te horen hebben gekregen:
We are pleased to announce that Windows Vista Business Edition will be included in your MSDN AA subscription shipment in January 2007, and is expected to be posted here by December 1, 2006
Verwijderd
Networkx was dat dan een specifieke vraag gericht aan Microsoft over dat product of betekent dit dat we alleen Business zullen krijgen?
Verwijderd
Volgens mij was het een specifieke vraag over wanneer Vista beschikbaar zou worden. Afgezien daarvan zou het natuurlijk onzinnig zijn om een Home of Ultimate editie op MSDN AA te gooien, aangezien je nu voornamelijk een paar entertainment features mist.
Misschien staat de licentie ook wel toe dat je hem later nog wel kan upgraden naar Ultimate vanuit Windows zelf?
Misschien staat de licentie ook wel toe dat je hem later nog wel kan upgraden naar Ultimate vanuit Windows zelf?
Verwijderd
Nee dat snap ik, maar toch zou ik graag de Ultimate versie zien
aan lagere versies dacht ik eigenlijk niet. Maar als ik het dus goed begrijp is het vanaf 1 december vanaf de MSDN-AA site te downloaden.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 15:20 ]
Misschien kan ik niet goed lezen, maar bedoelen ze nou 1 december of in januari?Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 14:35:
Ik lees net op een van de interne webpages bij ons op de UU dat zij het volgende van Microsoft te horen hebben gekregen:
[...]
Ticking away the moments that make up the dull day
Verwijderd
Volgens mij kan je bij MSDN AA software downloaden, maar krijg je maandelijks ook een doos CD's opgestuurd. Hij komt dan op 1 december op de downloadsite te staan, maar de CD's zitten bij de shipment van januari.Radagast2005 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:21:
[...]
Misschien kan ik niet goed lezen, maar bedoelen ze nou 1 december of in januari?
Met de "MSDNAA Shipment" zullen ze wel de maandelijkse CD/DVD zending bedoelen, dus de CD/DVD's komen begin januari bij de partners aan, maar de download zal ws op 1 december beschikbaar gemaakt worden.Radagast2005 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:21:
[...]
Misschien kan ik niet goed lezen, maar bedoelen ze nou 1 december of in januari?
Zo begrijp ik het iig.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Heb hier een probleempje met Vista waar ik tot vandaag nog geen antwoord op heb kunnen vinden helaas, nl: De posities van de iconen in het startmenu onthoud hij niet!
Onder acessoires en de rest van de menutjes onthoud hij de plek wel maar de pictogrammen direct onder Programs zet hij elke keer na verloop van tijd weer terug.
En een kleine toevoeging: Aero crashed ook constant en springt daarna weer aan, maar volgens mij komt dit door de Nvidia drivers die nog niet helemaal tof zijn.
Onder acessoires en de rest van de menutjes onthoud hij de plek wel maar de pictogrammen direct onder Programs zet hij elke keer na verloop van tijd weer terug.
En een kleine toevoeging: Aero crashed ook constant en springt daarna weer aan, maar volgens mij komt dit door de Nvidia drivers die nog niet helemaal tof zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:05 . Reden: Aero ]
Ik keek net in een computerblad (C'T dacht ik), en die had Vista al in het Nederlands
[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 22-11-2006 17:03 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
hebbe hebbe?FnF schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:03:
Ik keek net in een computerblad (C'T dacht ik), en die had Vista al in het Nederlands
Ja dat kan. Als het goed is krijg je automatisch een bootloader voor je neus.
Als dat niet meteen werkt kan je bij Advanced system settings het bootmenu aanzetten...
Als dat niet meteen werkt kan je bij Advanced system settings het bootmenu aanzetten...
[ Voor 37% gewijzigd door jwtje op 22-11-2006 18:09 ]
Verwijderd
Hier is de modified inf file voor de laatste vista forceware drivers (97.29) te vinden: http://ragingb.com/upload/files/1/NVLH.zip
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 09:59 ]
@boompje: Start > Proporties > Customize > bijna onderaan staat Sort All Programs menu by Name. Vinkje uitzetten en klaar.
Ik merk de laatste tijd dat mijn ATi driver steeds vaker crashed. Elke keer als ik Vista start heb ik een zwart scherm. Nadat ik mijn wachtwoord intyp krijg ik weer beeld omdat hij de driver opnieuw heeft gestart.
Ook heb ik het programma StokeIt om muisbewegingen te maken in Windows. Hierdoor kan je bijvoorbeeld snel een venster minimaliseren of sluiten, documenten opslaan, dat soort dingen. Het draait wel, onder admin rechten ivm config opslaan, maar is rete traag met de beweging. Iemand anders die dit programma ook gebruikt en zonder problemen in Vista? Het is al en tijd niet meer doorontwikkeld maar zou het graag wel sneller willen krijgen (zou een kleine kans zijn dat het aan de vga driver ligt).
Wamp moet ook als admin draaien, kan anders de services niet starten (die ik wel weer met de hand kan starten vreemd genoeg, zal wel wegens admin zijn ofzo, dat je bij services al dat bent).
Ik ga Vista iig zeker als SP1 uit is gekomen legaal aanschaffen, weet alleen niet precies welke versie ik ga nemen, ik wil wel RDP namelijk als het even kan, maar 500 voor een licentie, is toch een aardige hap uit mijn kleine studentenbeurs. Hopelijk hebben ze bij Surfspot een beetje een goedkope licentie voor ultimate ofzo. Upgrade boeite me niet, kheb toch van mijn vorige school een "originele" cd gekregen met licentie
.
Ik merk de laatste tijd dat mijn ATi driver steeds vaker crashed. Elke keer als ik Vista start heb ik een zwart scherm. Nadat ik mijn wachtwoord intyp krijg ik weer beeld omdat hij de driver opnieuw heeft gestart.
Ook heb ik het programma StokeIt om muisbewegingen te maken in Windows. Hierdoor kan je bijvoorbeeld snel een venster minimaliseren of sluiten, documenten opslaan, dat soort dingen. Het draait wel, onder admin rechten ivm config opslaan, maar is rete traag met de beweging. Iemand anders die dit programma ook gebruikt en zonder problemen in Vista? Het is al en tijd niet meer doorontwikkeld maar zou het graag wel sneller willen krijgen (zou een kleine kans zijn dat het aan de vga driver ligt).
Wamp moet ook als admin draaien, kan anders de services niet starten (die ik wel weer met de hand kan starten vreemd genoeg, zal wel wegens admin zijn ofzo, dat je bij services al dat bent).
Ik ga Vista iig zeker als SP1 uit is gekomen legaal aanschaffen, weet alleen niet precies welke versie ik ga nemen, ik wil wel RDP namelijk als het even kan, maar 500 voor een licentie, is toch een aardige hap uit mijn kleine studentenbeurs. Hopelijk hebben ze bij Surfspot een beetje een goedkope licentie voor ultimate ofzo. Upgrade boeite me niet, kheb toch van mijn vorige school een "originele" cd gekregen met licentie
vanwege strokeit ging ik destijds terug naar xp, je kan er gewoon niet zonder
oplossing heb ik achteraf gevonden, en ik weet zeker dat ik geen vista zou kunnen gebruiken zonder strokeit.
via de opties van strokeit, moet je dat trailing geval uitschakelen. dus geen lijntje laten tekenen, vervolgens werkt ie vlekkeloos
dan maar geen gele streepjes op je scherm
via de opties van strokeit, moet je dat trailing geval uitschakelen. dus geen lijntje laten tekenen, vervolgens werkt ie vlekkeloos
He, geweldig, werkt fantasisch. * Hero of Time is one happy Vista user, nu met StrokeIt
. Dat lijntje boeit dan uiteindelijk niet, bij Opera zie je het ook niet.
WAUW....'k heb Flip3D aan het werk in een RDP Sessie
Beide pc's hebben de RTM versie.

(klikken maar)

(klikken maar)
[ Voor 60% gewijzigd door TheVMaster op 22-11-2006 23:11 ]
Verwijderd
Ik heb Vista geinstalleerd op 1 van mijn losse schijven. Om problemen te voorkomen heb ik alleen deze schijf er aan gehangen voor de installatie. Alleen nu heb ik mijn raid array en mijn andere losse schijf er weer aan gehangen en nu vind hij dus niets meer. Wel in device manager
maar niet in Windows zelf. Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd. Hij laat niets zien, alleen de schijf waar windows op staat. Hoe kan ik dit oplossen?
maar niet in Windows zelf. Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd. Hij laat niets zien, alleen de schijf waar windows op staat. Hoe kan ik dit oplossen?
Vista draait hier nu erg goed, mis alleen wel de U3 ondersteuning voor mijn Cruzertje
is dat niet gewoon usb drivers..? of vergis ik me hier zo fel in?LWaS schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:47:
Vista draait hier nu erg goed, mis alleen wel de U3 ondersteuning voor mijn Cruzertje
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
woei nu werkt Aero dus wel met 97.29 drivers, ik heb de modden inf gebruikt (zie http://www.laptopvideo2go.com/forum/ ), en de inf bestanden van kaarten die inrelevant zijn gedelete.
Installatie ging goed op een 6200go op mijn Asus a6k.
Nu nog dat irritante powernow! probleem met de cpu. Wat ik heb begrepen van een forum die amd daarover gemailt hebben, heeft AMD de officiele amd vista driver pas eind januari klaar....
Ik vind het raar dat AMD nog niet eens iets van een beta versie o.i.d. uitgebracht heeft, aangezien er al langer als vandaag mee getest wordt.
Nu nog dat irritante powernow! probleem met de cpu. Wat ik heb begrepen van een forum die amd daarover gemailt hebben, heeft AMD de officiele amd vista driver pas eind januari klaar....
Ik vind het raar dat AMD nog niet eens iets van een beta versie o.i.d. uitgebracht heeft, aangezien er al langer als vandaag mee getest wordt.
Ligt eraan. Mijn U3 stick doet het wel, alleen moet ik dan wel het wachtwoord eerst uitschakelen...Icekiller2k6 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:53:
[...]
is dat niet gewoon usb drivers..? of vergis ik me hier zo fel in?
Goed nieuws!!! Voor alle 900GMA gebruikers.duncanvdlinden schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:24:
woei nu werkt Aero dus wel met 97.29 drivers, ik heb de modden inf gebruikt (zie http://www.laptopvideo2go.com/forum/ ), en de inf bestanden van kaarten die inrelevant zijn gedelete.
Met deze driver heb ik aero ook aan de praat gekregen!! Het loopt een beetje schokkerig, maar het werkt!!
Nu nog voor de Intel 915GM laptop adapter, dan ben ik blij
Doet deze driver niets voor jou?DiEPVRiESKiP schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:47:
Nu nog voor de Intel 915GM laptop adapter, dan ben ik blij
Verwijderd
Nu mag je mij gaan uitleggen wat de invloed is van Nvidia drivers op een Intel GMA 900 videochipvormstreber schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:16:
Goed nieuws!!! Voor alle 900GMA gebruikers.

zit er echt strak uit zeg!! en hoe kom je aan mooiere weer overzicht unit in de sidebar? (ipv die standaard dus)TheVMaster schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:07:
WAUW....'k heb Flip3D aan het werk in een RDP SessieBeide pc's hebben de RTM versie.
[afbeelding]
(klikken maar)
Verwijderd
Die instelling werkt inderdaad bij mij bij het nieuwe startmenu, alleen ik heb hem op Classic menu staan en die heeft die instelling niet helaasHero Of Time schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:45:
@boompje: Start > Proporties > Customize > bijna onderaan staat Sort All Programs menu by Name. Vinkje uitzetten en klaar.
Ik ga Vista iig zeker als SP1 uit is gekomen legaal aanschaffen, weet alleen niet precies welke versie ik ga nemen, ik wil wel RDP namelijk als het even kan, maar 500 voor een licentie, is toch een aardige hap uit mijn kleine studentenbeurs. Hopelijk hebben ze bij Surfspot een beetje een goedkope licentie voor ultimate ofzo. Upgrade boeite me niet, kheb toch van mijn vorige school een "originele" cd gekregen met licentie.
Oplossing: Ga naar Start > Programs, dan rechtermuisknop op Programs en kiezen voor "Open All Users". Ga in dat scherm naar de properties van de map Programs en kies daarna voor tabblad Security. Ga nu naar Advanced en kies dan voor tabblad Owner, maak hier jou eigen gebruiker Owner!
Op de een of andere manier blijft je startmenu dan wel staan, althans in mijn geval!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 13:36 . Reden: Oplossing ]
Verwijderd
Mooie avatar daar in je IE windowTheVMaster schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:07:
WAUW....'k heb Flip3D aan het werk in een RDP SessieBeide pc's hebben de RTM versie.
[afbeelding]
(klikken maar)
Verwijderd
Ben blij dat iemand die sorteer functie heeft gevonden voor de iconen, ik vond het al zo vreemd.....
Heeft er al iemand gerotzooid met voice recognition, dat werkt echt heel ruig, helaas alleen in het engels maar goed, je kunt via een virtuele grid zelfs voice controlled klikken, even voorbeeldje;
Start Listening
Doubleclick American Dad (Mediaplayer start)
Mousegrid
Doubleclick 5 (dubbelklikken midden in het scherm, fullscreen, et voila)
Pause
Stop
Close this
Cool!
Je kunt woorden eventueel ook spellen voor bijvoorbeeld URL's.
Hij is wel heel kritisch over de kwaliteit van de microfoon, mijn ingebouwde microfoon werkt heel matig maar met headset kun je zelfs goed dicteren. Ik ben benieuwd of het Microsoft lukt dit ook goed in het Nederlands aan te bieden.....
Heeft er al iemand gerotzooid met voice recognition, dat werkt echt heel ruig, helaas alleen in het engels maar goed, je kunt via een virtuele grid zelfs voice controlled klikken, even voorbeeldje;
Start Listening
Doubleclick American Dad (Mediaplayer start)
Mousegrid
Doubleclick 5 (dubbelklikken midden in het scherm, fullscreen, et voila)
Pause
Stop
Close this
Cool!
Je kunt woorden eventueel ook spellen voor bijvoorbeeld URL's.
Hij is wel heel kritisch over de kwaliteit van de microfoon, mijn ingebouwde microfoon werkt heel matig maar met headset kun je zelfs goed dicteren. Ik ben benieuwd of het Microsoft lukt dit ook goed in het Nederlands aan te bieden.....
Ik kan onder Vista niet vinden hoe je snelkoppelingen enzo kan starten met 1 druk op de knop ipv 2x drukken. Iemand een idee?
Inmiddels alle belangrijke programma's prima draaiend op Vista. Maar blijf nog steeds met het listige rechtenprobleem zitten!
Een Word bestand openen van mijn andere PC over het netwerk gaat niet: Access Denied.
En bestanden knippen en plakken vanaf die netwerkpc gaat ook al niet! UAC staat uit, maar dat heeft er volgens mij sowieso geen invloed op. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor me, kon het nergens vinden in de topics.
Een Word bestand openen van mijn andere PC over het netwerk gaat niet: Access Denied.
En bestanden knippen en plakken vanaf die netwerkpc gaat ook al niet! UAC staat uit, maar dat heeft er volgens mij sowieso geen invloed op. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor me, kon het nergens vinden in de topics.
Verwijderd
Ik ben er nu achter dat ATI mobility catalyst drivers goed werken met Vista, de performance is dan iig zeker vergelijkbaar met XP, maar dan heb ik helaas geen Aero Glass. Gebruik ik echter de Beta of Vista drivers voor mijn Mobility X600 dan is de 3D performance heel slecht maar heb ik wel Glass, en dat werkt dan prima. Dus ik hoop echt dat ATI beide stukjes driver weten te combineren.....
Het mooie is is dat hij ook nog animeertlow_n_slow schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:43:
[...]
zit er echt strak uit zeg!! en hoe kom je aan mooiere weer overzicht unit in de sidebar? (ipv die standaard dus)
Gewoon van de Microsoft Gadget website, 'k ga wel ff zoeken naar de url. Hij heet volgens mij windguru.gadget (http://gallery.microsoft.com)
haha ja he
Verwijderd
Heb Vista RTM draaien....daarin Vmware workstation 5.5.3 waar ik fedora in heb draaien.
Nou is het probleem dat ik met Vista heb (Met xp geen problemen) dat ik vanaf mirc UDP command stuur maar de Vmware (shell)....dit lukt echter vanaf vista niet.
Iemand enig idee wat dit kan zijn... Heb firewall etc allemaal uitgezet, maar ook dit mocht niet baten.
Port forwarding in router etc staat allemaal goed.
Nou is het probleem dat ik met Vista heb (Met xp geen problemen) dat ik vanaf mirc UDP command stuur maar de Vmware (shell)....dit lukt echter vanaf vista niet.
Iemand enig idee wat dit kan zijn... Heb firewall etc allemaal uitgezet, maar ook dit mocht niet baten.
Port forwarding in router etc staat allemaal goed.
Draait VMWare wel met administrator rechten? 100% zeker weten dat de service niet gestart is in services.msc? Misschien Windows Defender uitschakelen? Als dit het niet oplost zul je een nieuw topic moeten openen (zie de waarschuwing).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de CD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 6) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag